SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• Reconstructie Nieuwsuur: Nederland koos te laat voor bestrijden corona
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
• Geen tweetdumps van meningen van random mensen online
• Geen artikelen plaatsen/niet linken naar vage websites
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILER: Coronaregels per 25 september, 2021Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nou, ik ben benieuwd hoe het gaat lopen. En of we weer op een volledige lockdown af gaan stevenen deze winter.
Als dat zo is, valt het allemaal steeds tegen.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
https://www.rtlnieuws.nl/(...)aatregelen-mondkapje
Aaantal coronapatienten in ziekenhuizen stijgt deze maand al naar 2000Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Natuurlijk krijgen we een lockdown.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:37 schreef MissButterflyy het volgende:
Nou, ik ben benieuwd hoe het gaat lopen. En of we weer op een volledige lockdown af gaan stevenen deze winter.
Als dat zo is, valt het allemaal steeds tegen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Het is alleen de vraag wanneer.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:38 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Natuurlijk krijgen we een lockdown.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
![]()
Jammer dat net dat live logo over de cijfers heen gaan maar de presentatie zal vast online gezet worden![]()
Krijgt user @DDDDDaaf toch gelijk, die riep dit al in de zomer.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:38 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Natuurlijk krijgen we een lockdown.![]()
En 1 juni freedom kwartaal.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:38 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Natuurlijk krijgen we een lockdown.![]()
Neem maar alvast afscheid van je stamkroeg, want als dit het patroon gaat worden kan geen enkele ondernemer natuurlijk meer een businessplan maken.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:38 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Natuurlijk krijgen we een lockdown.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Ik heb verplichting icm vaccibatie niet genoemd. Het feit dat jij het zo weet te draaien dat Ik het een verplichting noem zegt meer over jouw idee bij de vaccinaties. Jij vind blijkbaar dat het indirect straks toch een vaccinatieplicht wordt.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:33 schreef Dven het volgende:
[..]
Niemand die jou verplicht om iets in te spuiten. Kappen met die onzin. Tevens dat het vooral een zorgcrisis is. Ook landen die hun capaciteit wél in orde hebben lopen namelijk op den duur gewoon tegen dezelfde problematiek aan.![]()
Jezus, Agema...
Je ziet heel duidelijk wat ongeveer de percentages zijn aan dat diagram.
'Ik wil het percentage weten!'Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Eens, maar het ging gisteren toch echt over mogelijk CTB voor bezoekers en personeel van ziekenhuizen.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:11 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ethisch absoluut niet verantwoord. Als je arts bent, heb je toch een eed afgelegd…
Kom op zeg, dit gaat nergens over en kan echt niet.
Vraag ik me af of je als bezoeker van de poli daar dan ook onder zou vallen, of ben je dan patiënt?![]()
Die staat onlinequote:Op woensdag 3 november 2021 10:39 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jammer dat net dat live logo over de cijfers heen gaan maar de presentatie zal vast online gezet worden
Presentatie Dhr. v Dissel:
https://www.tweedekamer.n(...)_dhr._van_dissel.pdf
Presentatie Dhr. Kuipers:
https://www.tweedekamer.n(...)tie_dhr._kuipers.pdf
Presentatie Mevr. van Blankers:
https://www.tweedekamer.n(...)vr._van_blankers.pdfwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ja dat mens heeft niets geleerd in een een jaar presentaties en statistiek kijkenquote:Op woensdag 3 november 2021 10:41 schreef DireStraits7 het volgende:
Jezus, Agema...
'Ik wil het percentage weten!'![]()
![]()
Ze dragen wel bij aan het welbevinden van een patiënt.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Eens, maar het ging gisteren toch echt over mogelijk CTB voor bezoekers en personeel van ziekenhuizen.
Vraag ik me af of je als bezoeker van de poli daar dan ook onder zou vallen, of ben je dan patiënt?Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Freedom kwartaal hebben ze deze zomer ook aardig weten te verkloten met hun Dansen met Janssen.quote:![]()
En ook dat is onzin. Kuipers zei dat als we deze lijn voortzetten komen we op 2000 uit. Dan wil niet zeggen dat deze lijn zich voortzet alleen is dat onzeker.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:37 schreef tesssssssss het volgende:
Aaantal coronapatienten in ziekenhuizen stijgt deze maand al naar 2000![]()
Ja is dat zo gek dat ze heldere en duidelijke data willen hebben of niet dan?quote:Op woensdag 3 november 2021 10:41 schreef DireStraits7 het volgende:
Jezus, Agema...
'Ik wil het percentage weten!'...![]()
Het boeit geen reet of het 53 of 55 procent is.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:42 schreef KikaDeWaDo het volgende:
[..]
Ja is dat zo gek dat ze heldere en duidelijke data willen hebben of niet dan?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
En omdat de VVD weigert met Pvda/GL in zee te gaan wordt daar ook niet aan getorndquote:Op woensdag 3 november 2021 10:35 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Met dank aan CU en CDA. Dankzij hen in de regering is het vrij van godsdienst het enige absolute recht in de grondwet waar tijdens deze crisis niet aan getornd mag worden.Een vreselijk slechte situatie, want godsdienst is een van de meest heikele punten in de hele situatie.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
haha idd. Die muts kan werkelijk helemaal niks.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:41 schreef DireStraits7 het volgende:
Jezus, Agema...
'Ik wil het percentage weten!'
Niet dat ik overal in uitblink hoor, maar ik bemoei me dan ook niet met dingen die ik niet (ga) begrijpen.![]()
Aha, ik begrijp dat naast wel/niet vaccinatie nu ook de godsdienst bij wordt gehouden van de IC-klanten 👍quote:Op woensdag 3 november 2021 10:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
En omdat de VVD weigert met Pvda/GL in zee te gaan wordt daar ook niet aan getorndEen vreselijk slechte situatie, want godsdienst is een van de meest heikele punten in de hele situatie.
![]()
De taartdiagram laat het duidelijk zien. En wat DireStraits zegt, een procent meer of minder is niet van belang in deze kwestie.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:42 schreef KikaDeWaDo het volgende:
[..]
Ja is dat zo gek dat ze heldere en duidelijke data willen hebben of niet dan?![]()
Vraag van Omtzigt is overigens terecht: Kuijpers zegt 80-20, hier krijg je andere (lagere) percentages. Alleen de manier waarop hij het brengt is wel weer typisch.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Zou het dan echt zo zijn dat we max 3 maanden per jaar een normaal leven kunnen leiden en de rest van het jaar met maatregelen moeten leven omdat 15% van de bevolking zich niet wil laten prikken? Dat maakt me oprecht BOOS.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Oei, ziedend.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:44 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Aha, ik begrijp dat naast wel/niet vaccinatie nu ook de godsdienst bij wordt gehouden van de IC-klanten 👍[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Gevaccineerde verpleegkundige kan besmet zijn. Verpleegkundige die net getest is, is dat niet.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:42 schreef MissButterflyy het volgende:
Ze dragen wel bij aan het welbevinden van een patiënt.![]()
Wat, zei iemand taart??quote:Op woensdag 3 november 2021 10:44 schreef Cue_ het volgende:
[..]
De taartdiagram laat het duidelijk zien. En wat DireStraits zegt, een procent meer of minder is niet van belang in deze kwestie.![]()
![]()
Kijkt er nou niemand bij de NOS mee en ziet dat dat zeer irritant is?quote:Op woensdag 3 november 2021 10:39 schreef Momo het volgende:
Jammer dat net dat live logo over de cijfers heen gaan maar de presentatie zal vast online gezet worden
Je kunt hier overigens zonder banner kijken:
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Wen er maar aan. En accepteer het.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:45 schreef popje het volgende:
Zou het dan echt zo zijn dat we max 3 maanden per jaar een normaal leven kunnen leiden en de rest van het jaar met maatregelen moeten leven omdat 15% van de bevolking zich niet wil laten prikken? Dat maakt me oprecht BOOS.![]()
Dat valt nog mee dan met de huidige trend de afgelopen dagen..quote:Op woensdag 3 november 2021 10:37 schreef tesssssssss het volgende:
Aaantal coronapatienten in ziekenhuizen stijgt deze maand al naar 2000“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Fixedquote:Op woensdag 3 november 2021 10:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Gevaccineerde verpleegkundige kan besmet zijn. Verpleegkundige die net negatief getest is, is dat niet.![]()
![]()
Eh ja, op dit moment wel.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:45 schreef popje het volgende:
Zou het dan echt zo zijn dat we max 3 maanden per jaar een normaal leven kunnen leiden en de rest van het jaar met maatregelen moeten leven omdat 15% van de bevolking zich niet wil laten prikken? Dat maakt me oprecht BOOS.
Maar (en dat is een dikke maar) kan het goed zijn dat we mede door de natuurlijke immuniteit het straks toch gaan zien als een stevige verhoudheid. Ook is de kans best groot dat het virus muteert naar een minder ernstige variant. Uiteraard onzeker, maar er blijft hoop.
Anders zit er niks anders op dan de ZKHS capaciteit flink verhogen of iedereen een aan huis zuurstoftank leveren inclusief handleiding![]()
Ik denk dat dat een te simpele gedachtengang is. Niet echt goed als mensen zo vijandig tegen elkaar komen te staan.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:45 schreef popje het volgende:
Zou het dan echt zo zijn dat we max 3 maanden per jaar een normaal leven kunnen leiden en de rest van het jaar met maatregelen moeten leven omdat 15% van de bevolking zich niet wil laten prikken? Dat maakt me oprecht BOOS.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Daar gaat het mij niet om. Er wordt aangegeven dat er bepaalde data geleverd zou worden. Wordt niet gedaan. Daarbij wat DireStraits onder jou aangeeft Kuijpers geeft weer andere percentages. Dus wat is het nu?quote:Op woensdag 3 november 2021 10:44 schreef Cue_ het volgende:
[..]
De taartdiagram laat het duidelijk zien. En wat DireStraits zegt, een procent meer of minder is niet van belang in deze kwestie.
Geef gewoon die rauwe data zodat er controle kan plaatsvinden. Dat gaat niet met een taart diagrammetje....![]()
Dat toontje van Omtzigt alsof het de alwetende messias himself isquote:Op woensdag 3 november 2021 10:45 schreef DireStraits7 het volgende:
Vraag van Omtzigt is overigens terecht: Kuijpers zegt 80-20, hier krijg je andere (lagere) percentages. Alleen de manier waarop hij het brengt is wel weer typisch.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Kijkt er nou niemand bij de NOS mee en ziet dat dat zeer irritant is?quote:Op woensdag 3 november 2021 10:39 schreef Momo het volgende:
Je kunt hier overigens zonder banner kijken:
Er staat niet dat dat de piek is. Er staat dat de voorspelde piek in januari deze maand al gehaald gaat worden.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat valt nog mee dan met de huidige trend de afgelopen dagen..Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Doe dan deze maand de piek maar, kunnen we met kerst weer een beetje normaal doenquote:Op woensdag 3 november 2021 10:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er staat niet dat dat de piek is. Er staat dat de voorspelde piek in januari deze maand al gehaald gaat worden.![]()
![]()
De manier waarop hij "Nee" tegen de voorzitter zei.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:49 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat toontje van Omtzigt alsof het de alwetende messias himself is
Nee, we moeten het RIVM maar gewoon vertrouwen vindt clown Hugoquote:Op woensdag 3 november 2021 10:49 schreef KikaDeWaDo het volgende:
[..]
Daar gaat het mij niet om. Er wordt aangegeven dat er bepaalde data geleverd zou worden. Wordt niet gedaan. Daarbij wat DireStraits onder jou aangeeft Kuijpers geeft weer andere percentages. Dus wat is het nu?
Geef gewoon die rauwe data zodat er controle kan plaatsvinden. Dat gaat niet met een taart diagrammetje.![]()
Een taartdiagram laat exact hetzelfde zien als ruwe percentages. Alleen dan iets visueler.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:49 schreef KikaDeWaDo het volgende:
Geef gewoon die rauwe data zodat er controle kan plaatsvinden. Dat gaat niet met een taart diagrammetje.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ik zie dat scenario wel gebeuren.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:45 schreef popje het volgende:
Zou het dan echt zo zijn dat we max 3 maanden per jaar een normaal leven kunnen leiden en de rest van het jaar met maatregelen moeten leven omdat 15% van de bevolking zich niet wil laten prikken? Dat maakt me oprecht BOOS.
Al heeft dat meer te maken met de slechte lange termijn plannen van de overheid. Of nou ja, ze hebben geen plannen eigenlijk.![]()
Ja precies. Rauwe data is weer wat anders.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:51 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Een taartdiagram laat exact hetzelfde zien als ruwe percentages. Alleen dan iets visueler.![]()
Ik vraag mij af waar hij dat vandaan heeft. Weet niet precies hoe ik dit moet lezen, maar als het gaat om een copy-paste van vorig jaar lijkt mij dat vrij kort door de bocht.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:42 schreef aartstyle het volgende:
[..]
En ook dat is onzin. Kuipers zei dat als we deze lijn voortzetten komen we op 2000 uit. Dan wil niet zeggen dat deze lijn zich voortzet alleen is dat onzeker.I'll give you something to do![]()
Ja, je mag weer niks zeggen over godsdienst natuurlijk, maar jij en ik weten allebei dat religekkies minder prikkies laten zetten. Christenen, moslims, allemaal..quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Het punt is dat we al jaren een vergrijzende bevolking hebben en dat corona nu genadeloos bloot legt dat de zorgcapaciteit helemaal niet adequaat is meegegroeid.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zie dat scenario wel gebeuren.
Al heeft dat meer te maken met de slechte lange termijn plannen van de overheid. Of nou ja, ze hebben geen plannen eigenlijk.![]()
Ik merk de irritatie overal om mij heen hierover.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:45 schreef popje het volgende:
Zou het dan echt zo zijn dat we max 3 maanden per jaar een normaal leven kunnen leiden en de rest van het jaar met maatregelen moeten leven omdat 15% van de bevolking zich niet wil laten prikken? Dat maakt me oprecht BOOS.Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
It's gonna be a long and lonely Christmas...quote:Op woensdag 3 november 2021 10:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er staat niet dat dat de piek is. Er staat dat de voorspelde piek in januari deze maand al gehaald gaat worden.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Dat kan de economie niet aan. Dus gaat niet gebeuren. Komt gewoon een 2G-principe en boostershots en dan trekken we het wel.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:45 schreef popje het volgende:
Zou het dan echt zo zijn dat we max 3 maanden per jaar een normaal leven kunnen leiden en de rest van het jaar met maatregelen moeten leven omdat 15% van de bevolking zich niet wil laten prikken? Dat maakt me oprecht BOOS.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Yup. Maar dat gaan ze niet erkennen.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het punt is dat we al jaren een vergrijzende bevolking hebben en dat corona nu genadeloos bloot legt dat de zorgcapaciteit helemaal niet adequaat is meegegroeid.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2021 10:53:55 ]![]()
En kijk eens in een gemiddelde kerk, veel grijze haren.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, je mag weer niks zeggen over godsdienst natuurlijk, maar jij en ik weten allebei dat religekkies minder prikkies laten zetten. Christenen, moslims, allemaal..![]()
COR is een warm bad. DRT ook tussen 15 december en 3 januari.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
It's gonna be a long and lonely Christmas...![]()
Ik kan MUZ vanaf 25 december van harte aanraden.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
COR is een warm bad. DRT ook tussen 15 december en 3 januari.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Vandaar dat net tijdens de briefing deze groep officieel onderscheiden is als belangrijke subgroep. Omdat je er niets over mag zeggen.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, je mag weer niks zeggen over godsdienst natuurlijk, maar jij en ik weten allebei dat religekkies minder prikkies laten zetten. Christenen, moslims, allemaal..Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Juist. Dat is het grote probleem.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het punt is dat we al jaren een vergrijzende bevolking hebben en dat corona nu genadeloos bloot legt dat de zorgcapaciteit helemaal niet adequaat is meegegroeid.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Kuipers gooit inderdaad wel heel erg met allerlei cijfers, terwijl er met vorig jaar een wezenlijk verschil is omdat er nu 87% van de mensen gevaccineerd is, da's een groot verschil qua prognoses lijkt me.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:52 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik vraag mij af waar hij dat vandaan heeft. Weet niet precies hoe ik dit moet lezen, maar als het gaat om een copy-paste van vorig jaar lijkt mij dat vrij kort door de bocht.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Nee, het is mijn schuld als ongevacineerde 30'er.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:55 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Juist. Dat is het grote probleem....![]()
Over zeggen mag wel, maar er gericht maatregelen op los laten kan/mag/lukt niet. En je kan nou niet zeggen dat deze doelgroepen nu heel direct worden aangesproken door onze beleidsbepalers. Iets met poltieke ambitities en gevoeligheden.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vandaar dat net tijdens de briefing deze groep officieel onderscheiden is als belangrijke subgroep. Omdat je er niets over mag zeggen.![]()
Ja, een deel van het probleem, haal die prik.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:57 schreef KikaDeWaDo het volgende:
[..]
Nee, het is mijn schuld als ongevacineerde 30'er.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
En we hebben ook substantieel meer sociale contact, da's ook een groot verschil qua prognoses.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:56 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Kuipers gooit inderdaad wel heel erg met allerlei cijfers, terwijl er met vorig jaar een wezenlijk verschil is omdat er nu 87% van de mensen gevaccineerd is, da's een groot verschil qua prognoses lijkt me.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
quote:Op woensdag 3 november 2021 10:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
It's gonna be a long and lonely Christmas...![]()
![]()
Uhm.... nee, zeker nu niet meer.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:58 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja, een deel van het probleem, haal die prik....![]()
Kuipers hoorde ik verdomme twee dagen terug nog roepen dat er geen probleem was want de IC opnames zouden gemiddeld op 200-250 uitkomen.![]()
Er zijn heel veel interventies per groep.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:57 schreef aartstyle het volgende:
Over zeggen mag wel, maar er gericht maatregelen op los laten kan/mag/lukt niet.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Liever niet als je aan Whamageddon mee doet.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik kan MUZ vanaf 25 december van harte aanraden.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Door corona nu niet toereikend is, was corona er niet geweest en de capaciteit daarvoor wel was het gesprek nu gegaan over verspilling in de zorg door overcapaciteit.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het punt is dat we al jaren een vergrijzende bevolking hebben en dat corona nu genadeloos bloot legt dat de zorgcapaciteit helemaal niet adequaat is meegegroeid.![]()
Mailtje gestuurd naar Van Dissel, melding gemaakt. Zwaar bewapende prikbus is onderweg.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:58 schreef KikaDeWaDo het volgende:
[..]
Uhm.... nee, zeker nu niet meer.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Ik vind dat wel iets te kort door de bocht. Weten we bijvoorbeeld hoeveel mensen die op de IC liggen ongevaccineerd zijn (anders dan de cijfers van 1 oktober). En indien ongevaccineerd is dat vanwege geloof of zijn dit vooral mensen die de taal niet machtig zijn en toevallig ook een geloof hebben?quote:Op woensdag 3 november 2021 10:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, je mag weer niks zeggen over godsdienst natuurlijk, maar jij en ik weten allebei dat religekkies minder prikkies laten zetten. Christenen, moslims, allemaal..
Als je bijvoorbeeld weet dat van de ongevaccineerden 50% moslim is en de taal niet machtig zijn maar mogelijk wel bereid zijn een shot te nemen dan kun je daar een gedeelte van de oplossing zoeken. Een QR-code gaat het in ieder geval niet oplossen en zorgt alleen maar voor meer segregatie.![]()
Ik zal ze met een bakje koffie opwachten.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:00 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Mailtje gestuurd naar Van Dissel, melding gemaakt. Zwaar bewapende prikbus is onderweg....![]()
En bedankt hé.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:57 schreef KikaDeWaDo het volgende:
[..]
Nee, het is mijn schuld als ongevacineerde 30'er.![]()
Wat mij vooral triggered is hoe de overheid dus mensen tegen elkaar op zet nu. Laat de grote groep maar opdraaien maar voor de kleine groep principiële weigeraars en pak ze vooral niet aan.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:45 schreef popje het volgende:
Zou het dan echt zo zijn dat we max 3 maanden per jaar een normaal leven kunnen leiden en de rest van het jaar met maatregelen moeten leven omdat 15% van de bevolking zich niet wil laten prikken? Dat maakt me oprecht BOOS.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Nou is dat niet helemaal waar. Tijdens een normaal griepseizoen loopt de zorg ook over en worden operaties verplaatst. Dat we daar nooit iets over horen komt omdat we griep geaccepteerd hebben.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:00 schreef Stokkie_ het volgende:
[..]
Door corona nu niet toereikend is, was corona er niet geweest en de capaciteit daarvoor wel was het gesprek nu gegaan over verspilling in de zorg door overcapaciteit.![]()
Ja.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:57 schreef KikaDeWaDo het volgende:
[..]
Nee, het is mijn schuld als ongevacineerde 30'er.Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
Dan kun je exact in de lijst kijken wanneer die komt en dan even niet luisteren!quote:Op woensdag 3 november 2021 10:59 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Liever niet als je aan Whamageddon mee doet.
Mede mogelijk gemaakt door hugo+mark&friends.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:53 schreef halfway het volgende:
[..]
Ik merk de irritatie overal om mij heen hierover.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Het is drukker maar behoudbaar, corona is wel een ander verhaal en in aantallen opnames totaal niet vergelijkbaar.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:03 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Nou is dat niet helemaal waar. Tijdens een normaal griepseizoen loopt de zorg ook over en worden operaties verplaatst. Dat we daar nooit iets over horen komt omdat we griep geaccepteerd hebben.
En dan nog, iedereen kan zich laten vaccineren, een oplossing voor de overbelasting, wat mij betreft ontstaat dit dus door de mensen die dit niet doen.![]()
Koudere baden dan COR hebben we niet. DRT is altijd een warm bad. @Taglianoquote:Op woensdag 3 november 2021 10:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
COR is een warm bad. DRT ook tussen 15 december en 3 januari.![]()
Er is een disproportionele focus op religieuze ongevaccineerden (en dan heeft FOK! een ongezonde fascinatie met moslims). Er is ook een (grotere?) groep met recalcitrante burgers die prima dat vaccin kan halen en waarbij het niet ligt aan een gebrek aan voorlichting. Variërend van lui tot koppig.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:01 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik vind dat wel iets te kort door de bocht. Weten we bijvoorbeeld hoeveel mensen die op de IC liggen ongevaccineerd zijn (anders dan de cijfers van 1 oktober). En indien ongevaccineerd is dat vanwege geloof of zijn dit vooral mensen die de taal niet machtig zijn en toevallig ook een geloof hebben?
Als je bijvoorbeeld weet dat van de ongevaccineerden 50% moslim is en de taal niet machtig zijn maar mogelijk wel bereid zijn een shot te nemen dan kun je daar een gedeelte van de oplossing zoeken. Een QR-code gaat het in ieder geval niet oplossen en zorgt alleen maar voor meer segregatie.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Even met elkaar afgestemd in de achterkamertjes...quote:Op woensdag 3 november 2021 10:58 schreef Confetti het volgende:
Kuipers hoorde ik verdomme twee dagen terug nog roepen dat er geen probleem was want de IC opnames zouden gemiddeld op 200-250 uitkomen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ik heb vooral helemaal geen zin in minimaal 6 maanden mondkapjes en nieuwe lockdowns.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Die QR code voor buitensporten gaat er wel vanaf want dat was geen advies van het OMT/RIVM. Het probleem zit hem natuurlijk in de kantines en het binnensporten/douchen. Omdat daar de controle niet lukt hebben ze het maar zo ingepakt.![]()
De zorgcapaciteit moet groeien omdat mensen als jij niet snappen dat 30'ers vaccineren ook een heel goed, veilig, goedkoop en effectief middel is tegen een besmettelijk virus.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:57 schreef KikaDeWaDo het volgende:
[..]
Nee, het is mijn schuld als ongevacineerde 30'er.
Dus ja, het is ook mede jouw schuld."Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat deze is ingevoerd als wisselgeld voor de Kamer.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:06 schreef aartstyle het volgende:
Die QR code voor buitensporten gaat er wel vanaf want dat was geen advies van het OMT/RIVM. Het probleem zit hem natuurlijk in de kantines en het binnensporten/douchen. Omdat daar de controle niet lukt hebben ze het maar zo ingepakt.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Idem.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:05 schreef _serial_ het volgende:
Ik heb vooral helemaal geen zin in minimaal 6 maanden mondkapjes en nieuwe lockdowns.![]()
Wat mij betreft is er iets anders aan de hand als 13% van de volwassen bevolking ervoor zou zorgen dat de zorg overloopt.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:05 schreef Stokkie_ het volgende:
[..]
Het is drukker maar behoudbaar, corona is wel een ander verhaal en in aantallen opnames totaal niet vergelijkbaar.
En dan nog, iedereen kan zich laten vaccineren, een oplossing voor de overbelasting, wat mij betreft ontstaat dit dus door de mensen die dit niet doen.![]()
Al die gezonde maar ongevaccineerde dertigers die in het ziekenhuis bedjes bezet houden gewoon naar het werk blijven gaan.
Tijd voor een QR-code voor dit gespuis.![]()
Met dien verstande dat DRT ook buiten de WK periode om een uiterst warm bad is!!quote:Op woensdag 3 november 2021 11:05 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Koudere baden dan COR hebben we niet. DRT is altijd een warm bad. @:tagliano
Hopelijk in december een avondklok en gezellig het WK kijken ouwe reusMaargoed ook hier heb ik geen verstand van![]()
Werk al vanaf maart 2020 thuis. 1x op kantoor geweest. Is mijn schuld nu minder?quote:Op woensdag 3 november 2021 11:08 schreef Breedbekplevier het volgende:
Al die gezonde maar ongevaccineerde dertigers die in het ziekenhuis bedjes bezet houden gewoon naar het werk blijven gaan.
Tijd voor een QR-code voor dit gespuis....![]()
Natuurlijk zijn die niet de hoofdschuldigen, maar ze helpen ook niet echt.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:08 schreef Breedbekplevier het volgende:
Tijd voor een QR-code voor dit gespuis.
Ben het met je eens dat er andere doelgroepen zijn die eerder in aanmerking komen, maar dat wil niet zeggen dat je zelf niks hoeft te doen of zelf niet hoeft te vaccineren.![]()
Kun je deze even specificeren? Of mag ik nu niet meer meedoen aan de discussie omdat het al 100 keer is uitgelegd en ik het nog steeds niet begrijp?quote:Op woensdag 3 november 2021 11:06 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
De zorgcapaciteit moet groeien omdat mensen als jij niet snappen dat 30'ers vaccineren ook een heel goed, veilig, goedkoop en effectief middel is tegen een besmettelijk virus.
Dus ja, het is ook mede jouw schuld.
Vaccineren doe je toch voor jezelf, immers ook met vaccinatie blijf je gewoon besmettelijk. De kans op IC opname bij 30 en ongevaccineerd is minimaal.![]()
Tja, als je al meer dan anderhalf jaar telkens als eerst de pineut bent als er maatregelen komen kan ik me voorstellen dat je op een gegeven moment zegt: Stik er maar in.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:10 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn die niet de hoofdschuldigen, maar ze helpen ook niet echt.
Ben het met je eens dat er andere doelgroepen zijn die eerder in aanmerking komen, maar dat wil niet zeggen dat je zelf niks hoeft te doen of zelf niet hoeft te vaccineren.
Eerder deze week had je gepensioneerden die in een interview aangaven de QR code op werk te willen want hij kon niet 4 of 5 maanden per jaar op vakantie. Daar zou ik ook geen begrip voor hebben als mijn studie of school eraan kapot gaat.![]()
Het grote probleem is dat bijna niemand wil betalen om de zorg op een beter niveau te krijgen. Als er al een partij zou zijn met ern goed plan stemmen ze nog op de VVD bijvoorbeeld omdat het mensen raakt waar het pijn doet en ze er niet meteen profijt van hebben.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:55 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Juist. Dat is het grote probleem.Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10![]()
Er kwam net een sheet van Japie voorbij waaruit blijkt dat je gevaccineerd het minder snel oploopt en minder snel verspreid. Weliswaar is die invloed minder dan eerder werd gedacht, maar het helpt zeker. Dus ja, ook een vaccin voor 30 jarigen heeft zin.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:11 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Kun je deze even specificeren? Of mag ik nu niet meer meedoen aan de discussie omdat het al 100 keer is uitgelegd en ik het nog steeds niet begrijp?
Vaccineren doe je toch voor jezelf, immers ook met vaccinatie blijf je gewoon besmettelijk. De kans op IC opname bij 30 en ongevaccineerd is minimaal.![]()
De Tweede Kamer debatteert op woensdag 3 november vanaf 14.45 uur over de ontwikkelingen rond het coronavirus
FYI,
Te volgen op Youtube via kanaal 'Arnews' voor de geïnteresseerden![]()
En met vaccin ben je net zo besmettelijk?quote:Op woensdag 3 november 2021 11:11 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Kun je deze even specificeren? Of mag ik nu niet meer meedoen aan de discussie omdat het al 100 keer is uitgelegd en ik het nog steeds niet begrijp?
Dat mag jij vinden maar ik zit niet op hogere zorgpremies te wachten door een dusdanig grote groep die zich niet laat vaccineren, meer capaciteit is ook duurdere zorg.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:08 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Wat mij betreft is er iets anders aan de hand als 13% van de volwassen bevolking ervoor zou zorgen dat de zorg overloopt.![]()
Dan heb je ook geen last van qr codes.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:09 schreef KikaDeWaDo het volgende:
[..]
Werk al vanaf maart 2020 thuis. 1x op kantoor geweest. Is mijn schuld nu minder?100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
De kans op besmetting neemt flink af.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:11 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Vaccineren doe je toch voor jezelf, immers ook met vaccinatie blijf je gewoon besmettelijk. De kans op IC opname bij 30 en ongevaccineerd is minimaal."Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
Toon me eerst maar eens aan dat gebedshuizen een bron van besmetting is dan.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:33 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Yup, ik hoop dat iemand vandaag de gebedshuizen durft te benoemen als besmettingshaard, maar blijkbaar is godsdienstvrijheid toch een groter goed dan de volksgezondheid
Dat gezeik op kerken en moskeeen begint een beetje eentonig droef te worden.Where law ends, tyrrany begins.![]()
Heb ik het daar over gehad dan?quote:Op woensdag 3 november 2021 11:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan heb je ook geen last van qr codes....![]()
De kans op verspreiding en infectie is ook vele malen lager na vaccinatie, vaccinatie doe je dus ook voor je medemens.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:11 schreef Vliegbaard het volgende:
We hebben pas de brief voor het Rijksvaccinatieprogramma gehad, daar staat dit in:quote:Op woensdag 3 november 2021 11:11 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Vaccineren doe je toch voor jezelf, immers ook met vaccinatie blijf je gewoon besmettelijk. De kans op IC opname bij 30 en ongevaccineerd is minimaal.Oftewel primair: bescherming van je kind. Secundair: bescherming van anderen.quote:Met een vaccinatie is je kind beschermd tegen het krijgen van een aantal ernstige infectieziekten. Ook kan je kind dan anderen niet besmetten. Daarom biedt de overheid het Rijksvaccinatieprogramma gratis aan voor alle kinderen in ons land.
Dat lijkt me een heel gezond uitgangspunt, in plaats van de manier waarop we het nu doen met de coronavaccinatie (voor de lagere leeftijden).
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2021 11:16:24 ]![]()
Ze gaan over 10 dagen evalueren, maar was het niet zo, dat maatregelen ten minste 3 weken nodig waren om het resultaat te zien? Binnen 10 dagen dalende besmettingscijfers, dat is wel heel snel, laat staan IC. Dus we weten nu al wat de conclusie wordt. Pas nodig in de zorg, op het werk, in de winkels. Niet omdat het de zorg ontlast, want de mensen die je weert uit de maatschappij (12-65) zijn niet de mensen die de zorg belasten (65+). Het is om de pas te implementeren in de maatschappij. Ik kan alleen maar raden waarom.![]()
Ik zeg dan ook niet direct dat de capaciteit in de zorg omhoog moetquote:Op woensdag 3 november 2021 11:13 schreef Stokkie_ het volgende:
[..]
Dat mag jij vinden maar ik zit niet op hogere zorgpremies te wachten door een dusdanig grote groep die zich niet laat vaccineren, meer capaciteit is ook duurdere zorg.![]()
![]()
Ik dus ook, maar ben vanaf begin oktober structureel 1X per week naar kantoor aan het gaan.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:09 schreef KikaDeWaDo het volgende:
[..]
Werk al vanaf maart 2020 thuis. 1x op kantoor geweest. Is mijn schuld nu minder?
Merk overigens ook echt dat het kantoor nu meer dan ooit als "sociale werkplaats" gebruikt wordt.
Alle collega's die dan aanwezig zijn, zitten echt merkbaar ontzettend veel en lang over vanalles en nog wat te ouwehoeren
Nu deed ons kantoorvolk dat sowieso al vrij veel in het verleden, maar nu is het kantoor echt een soort kroeg - zonder bier dan - geworden lijkt het wel![]()
![]()
Het zijn de mensen die naar die kerken en moskeeen gaan. Dat wil niet zeggen dat ze daar besmet raken.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:14 schreef Gunner het volgende:
[..]
Toon me eerst maar eens aan dat gebedshuizen een bron van besmetting is dan.
Dat gezeik op kerken en moskeeen begint een beetje eentonig droef te worden.
Als je een QR code nodig hebt voor je werk straks is dat niet alleen om op je werk besmettingen te voorkomen, maar indirecte vaccinatiedwang. Dat zal Hugo ontkennen, maar we weten allemaal dat het zo is.
Voor de kerken en moskeeen is dit hetzelfde idee. Ik kan mij overigens best voorstellen dat mensen daar besmet raken als ze uit volle borst aan het zingen zijn, maar dat doet er niet toe. Het gaat erom dat je iets wil doen wat veel invloed heeft op de besmettingen en ziekenhuisopnames. Dan lijkt een QR code voor kerken en moskeeen en beter idee dan een QR code op sportscholen waar over het algemeen jongeren komen.![]()
De capaciteit zal hoe dan ook omhoog moeten gaan en dat gaat natuurlijk geld kosten.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:16 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik zeg dan ook niet direct dat de capaciteit in de zorg omhoog moet"Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
die 10 dagen zijn alleen maar om die wet er doorheen te jassen om QR op nog meer plekken mogelijk te makenquote:Op woensdag 3 november 2021 11:16 schreef zoost het volgende:
Ze gaan over 10 dagen evalueren, maar was het niet zo, dat maatregelen ten minste 3 weken nodig waren om het resultaat te zien? Binnen 10 dagen dalende besmettingscijfers, dat is wel heel snel, laat staan IC. Dus we weten nu al wat de conclusie wordt. Pas nodig in de zorg, op het werk, in de winkels. Niet omdat het de zorg ontlast, want de mensen die je weert uit de maatschappij (12-65) zijn niet de mensen die de zorg belasten (65+). Het is om de pas te implementeren in de maatschappij. Ik kan alleen maar raden waarom.![]()
Overigens, ik ben gewoon gevaccineerd maar ik vind het best eng om te lezen dat ongevaccineerde religekkies dan maar de schuld van de komende lockdown zouden zijn want dat is veel te makkelijk.![]()
Vraag... De pastoor, priester, dominee, ouderling etc zijn tijdens kerkdiensten medewerkers. Dan moeten zij toch gewoon de QR-code laten zien?quote:Op woensdag 3 november 2021 11:18 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Het zijn de mensen die naar die kerken en moskeeen gaan. Dat wil niet zeggen dat ze daar besmet raken.
Als je een QR code nodig hebt voor je werk straks is dat niet alleen om op je werk besmettingen te voorkomen, maar indirecte vaccinatiedwang. Dat zal Hugo ontkennen, maar we weten allemaal dat het zo is.
Voor de kerken en moskeeen is dit hetzelfde idee. Ik kan mij overigens best voorstellen dat mensen daar besmet raken als ze uit volle borst aan het zingen zijn, maar dat doet er niet toe. Het gaat erom dat je iets wil doen wat veel invloed heeft op de besmettingen en ziekenhuisopnames. Dan lijkt een QR code voor kerken en moskeeen en beter idee dan een QR code op sportscholen waar over het algemeen jongeren komen.![]()
![]()
De kans dat je het krijgt is kleiner, maar op dit moment geld dat als je het krijgt je qua besmettelijkheid ongeveer op hetzelfde niveau zit.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:13 schreef Questular het volgende:
[..]
En met vaccin ben je net zo besmettelijk?
Met als kanttekening dat de kans kleiner is dat je duidelijke symptomen hebt terwijl je wel besmettelijk bent.
Bij QR locaties geld dat gevaccineerd ongetest is, niet gecontroleerd wordt op symptomen/besmetting. De ongevaccineerden in die situatie zijn aantoonbaar onbesmet en dus niet besmettelijk. Zij worden besmet door gevaccineerden op die locaties. Ergo, de gevaccineerden zorgen voor onbedoelde verspreiding.
Ik pleit voor en vaccineren (risico verlaging) en testen (verspreiding voorkomen).Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.![]()
Dat willen ze bij ons meer naar toe gaan. Kantoor meer als een soort "ontmoetingsplaats" waarbij er hoofdzakelijk thuis gewerkt wordt. We hebben het hier over een bedrijf 1200+ medewerkers met meerdere panden in Nederland (en europa).quote:Op woensdag 3 november 2021 11:18 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik dus ook, maar ben vanaf begin oktober structureel 1X per week naar kantoor aan het gaan.
Merk overigens ook echt dat het kantoor nu meer dan ooit als "sociale werkplaats" gebruikt wordt.
Alle collega's die dan aanwezig zijn, zitten echt merkbaar ontzettend veel en lang over vanalles en nog wat te ouwehoeren
Nu deed ons kantoorvolk dat sowieso al vrij veel in het verleden, maar nu is het kantoor echt een soort kroeg - zonder bier dan - geworden lijkt het wel
Ik vindt het wel prima, totaal geen moeite met thuiswerken....![]()
Ik weet dus niet of dat echt zo is, dat probeer ik aan zo iemand te vragen die er weer eens over kerken etc begintquote:Op woensdag 3 november 2021 11:18 schreef aartstyle het volgende:
Het gaat erom dat je iets wil doen wat veel invloed heeft op de besmettingen en ziekenhuisopnames.Zou ik geen problemen mee hebben als dat zou moeten. Ik heb alleen wat moeite met dat eeuwige geklaag op de grondwettelijke rechten waarvan een groot aantal het prima vinden om dat maar overboord te gooien als het even niet zo goed uitkomt. Iets met glijdende schaal enzoquote:Dan lijkt een QR code voor kerken en moskeeen en beter idee dan een QR code op sportscholen waar over het algemeen jongeren komen.
Where law ends, tyrrany begins.![]()
Ja, hier ook. Je kunt een werkplek reserveren via het reserveringssysteem, maar kantoor is in principe voor workshops, meetings etc.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:20 schreef KikaDeWaDo het volgende:
[..]
Dat willen ze bij ons meer naar toe gaan. Kantoor meer als een soort "ontmoetingsplaats" waarbij er hoofdzakelijk thuis gewerkt wordt. We hebben het hier over een bedrijf 1200+ medewerkers met meerdere panden in Nederland (en europa).
Ik vindt het wel prima, totaal geen moeite met thuiswerken.![]()
Nee.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:14 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
De kans op besmetting neemt flink af.
De kans op besmet raken neemt af. Maar ben je besmet dan is de kans op anderen besmetten vergelijkbaar.
Sterker nog, minder symptomen maakt dat mensen besmetting minder snel opmerken.Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.![]()
Op vrijdagmiddag ook geen bier?quote:Op woensdag 3 november 2021 11:18 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik dus ook, maar ben vanaf begin oktober structureel 1X per week naar kantoor aan het gaan.
Nu deed ons kantoorvolk dat sowieso al vrij veel in het verleden, maar nu is het kantoor echt een soort kroeg - zonder bier dan - geworden lijkt het wel![]()
schuld is wel een groot woord maar bijdragen aan de oplossing doen de ongevaccineerden toch nietquote:Op woensdag 3 november 2021 11:19 schreef Vliegbaard het volgende:
Overigens, ik ben gewoon gevaccineerd maar ik vind het best eng om te lezen dat ongevaccineerde religekkies dan maar de schuld van de komende lockdown zouden zijn want dat is veel te makkelijk.![]()
Mbt de QR op terrassen vind ik wel dat VanDissel wat nuttigs zegt
De buitenterrassen worden nu zowat binnenterrassen met overkappingen en alles.
en aangezien 75% ongeveer van de besmettingen in de sociale kring gebeurd, vind ik het niet zo'n gek idee.![]()
Tja schuld.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:19 schreef Vliegbaard het volgende:
Overigens, ik ben gewoon gevaccineerd maar ik vind het best eng om te lezen dat ongevaccineerde religekkies dan maar de schuld van de komende lockdown zouden zijn want dat is veel te makkelijk.
Als je kijkt naar de IC's is het volstrekt helder dat ongevaccineerden een redelijk grote rol spelen toch?"Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
Ik vraag me af of dit klopt.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:21 schreef Cause_Mayhem het volgende:
De kans op besmet raken neemt af. Maar ben je besmet dan is de kans op anderen besmetten vergelijkbaar.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Als je rond deze tijd aangenaam op een terras kunt zitten en is het waarschijnlijk geen terras meer.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:22 schreef Cue_ het volgende:
Mbt de QR op terrassen vind ik wel dat VanDissel wat nuttigs zegt
De buitenterrassen worden nu zowat binnenterrassen met overkappingen en alles.
en aangezien 75% ongeveer van de besmettingen in de sociale kring gebeurd, vind ik het niet zo'n gek idee.
Er is zelden iets van logica te ontdekken in wat de hoge heren in Den Haag voor ons bedenken. En juist daardoor neemt het vertrouwen rap af in die paljassen.![]()
De kans op het verspreiden neemt met vaccineren ook flink af.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:21 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Nee.
De kans op besmet raken neemt af. Maar ben je besmet dan is de kans op anderen besmetten vergelijkbaar.
Sterker nog, minder symptomen maakt dat mensen besmetting minder snel opmerken.
De kans is ook groter dat een ongevaccineerde een ongevaccineerde besmetwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Nee dat klopt niet aldus van Dissel. De kans op tranmissie is 50% lager als je gevaccineerd bent volgens hem.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik vraag me af of dit klopt.![]()
Ik werk niet op vrijdagquote:Op woensdag 3 november 2021 11:21 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Op vrijdagmiddag ook geen bier?![]()
![]()
Dit.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:23 schreef Breedbekplevier het volgende:
Er is zelden iets van logica te ontdekken in wat de hoge heren in Den Haag voor ons bedenken. En juist daardoor neemt het vertrouwen rap af in die paljassen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ik hou niet van het woord 'religekkies' maar in de context van bewust niet willen vaccineren kan ik het er wel mee eens zijn. Hun argumentatie wordt gelukkig niet breed gedragen.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:19 schreef Vliegbaard het volgende:
Overigens, ik ben gewoon gevaccineerd maar ik vind het best eng om te lezen dat ongevaccineerde religekkies dan maar de schuld van de komende lockdown zouden zijn want dat is veel te makkelijk.
Om toch even religieus te doen; ik vind het feit dat wetenschappers kennis hebben om een vaccin te maken wel een geschenk van God en heb daarom 0 problemen om. welk vaccin dan ook, aan mijzelf en m'n kinderen te laten toedienen.Where law ends, tyrrany begins.![]()
Wat is dan de toegevoegde waarde van je reactie?quote:Op woensdag 3 november 2021 11:14 schreef KikaDeWaDo het volgende:
[..]
Heb ik het daar over gehad dan?100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Nee daarom, maar als ik hoor terrassen en QR , denk ik standaard "HUH, buiten, wat een onzin!"quote:Op woensdag 3 november 2021 11:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als je rond deze tijd aangenaam op een terras kunt zitten en is het waarschijnlijk geen terras meer.
Maarja het is allemaal afgeschermd en alles, dus is haast geen buiten meer te noemen. Dus wel logisch besluit .![]()
Het een sluit het ander niet uit.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:23 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Nee dat klopt niet aldus van Dissel. De kans op tranmissie is 50% lager als je gevaccineerd bent volgens hem.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Kan ik ook over die reactie van jou zeggen. Wil verder niet in discussie met jou. Vervelend mannetje.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat is dan de toegevoegde waarde van je reactie?...![]()
Vorig jaar was er ineens geld genoeg voor vanalles en nog wat, zoals multinationals overeind houden.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:12 schreef vipergts het volgende:
[..]
Het grote probleem is dat bijna niemand wil betalen om de zorg op een beter niveau te krijgen. Als er al een partij zou zijn met ern goed plan stemmen ze nog op de VVD bijvoorbeeld omdat het mensen raakt waar het pijn doet en ze er niet meteen profijt van hebben.
Maar voor de zorg is geen cent.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.![]()
Je brengt het als definitie. Ik ken er een aantal die al 1,5 jaar thuis werken en zich laten testen.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
schuld is wel een groot woord maar bijdragen aan de oplossing doen de ongevaccineerden toch niet![]()
Gaan de winkels de komende dagen trouwens niet overspoeld worden met mensen (waarschijnlijk met name ongevaccineerden) die na QR-invoering niet meer naar binnen mogen? Zal dat de cijfers weer lekker opvoeren als argument voor méér maatregelen de 12e?“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Heb het zelfde als gevaccineerde. Zorgelijke ontwikkeling.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:19 schreef Vliegbaard het volgende:
Dus je reageert in een discussie, en verwacht dat niemand meer op jou reageert? En als ze dat wel doen, dan zijn ze vervelend.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:25 schreef KikaDeWaDo het volgende:
[..]
Kan ik ook over die reactie van jou zeggen. Wil verder niet in discussie met jou. Vervelend mannetje.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Voor Corona werden er tijdens een griepgolf ook al operaties geschrapt. Maar ik snap best dat ze in Den Haag liever de schuld bij de ongevaccineerden leggen, dan dat ze eens een keer kritisch naar hun faalbeleid kijken.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:00 schreef Stokkie_ het volgende:
[..]
Door corona nu niet toereikend is, was corona er niet geweest en de capaciteit daarvoor wel was het gesprek nu gegaan over verspilling in de zorg door overcapaciteit.![]()
Je gaat je steeds meer afvragen, wat is er nog meer aan de hand? Wat vertellen ze ons niet? Waar praten ze over en wat zeggen ze in de achterkamertjes?quote:
Je hoeft niet bepaald gevoelig te zijn voor complottheorieën om ze ondertussen toch te overwegen.
Iets moet het gebrek aan logica kunnen verklaren tenslotte.![]()
Dat is niet waar, de zorgkosten stijgen juist het hardste van alles.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:26 schreef daNpy het volgende:
[..]
Vorig jaar was er ineens geld genoeg voor vanalles en nog wat, zoals multinationals overeind houden.
Maar voor de zorg is geen cent."Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
dat aantal dat jij kent is blijkbaar toch te klein, net als er gevaccineerden zijn die denken dat ze onschendbaar zijn door een prik zullen er ook ongevaccineerden zijn die heel voorzichtig zijn maar toch liggen de IC's vol.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:26 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Je brengt het als definitie. Ik ken er een aantal die al 1,5 jaar thuis werken en zich laten testen.![]()
Weet niet of ze in het ziekenhuis hebben gelegen.quote:
Anders weet ik niet waar dat op zou slaan.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Met meer dan de helft op de IC gevaccineerde ouderen?quote:Op woensdag 3 november 2021 11:22 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Tja schuld.
Als je kijkt naar de IC's is het volstrekt helder dat ongevaccineerden een redelijk grote rol spelen toch?
Nee, niet echt.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.![]()
Het wordt hier steeds feitenvrijer.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:29 schreef daNpy het volgende:
Met meer dan de helft op de IC gevaccineerde ouderen?
Dat is toch logisch, met de vergrijzing en bevolkingsgroei?quote:Op woensdag 3 november 2021 11:28 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Dat is niet waar, de zorgkosten stijgen juist het hardste van alles.
Maar ipv daarvan is er enorm bezuinigd een aantal jaren geleden.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Alleen kunnen die gevacineerde ouderen er niet veel aan doen toch? Dat geldt niet voor de ongevaccineerden die op de ic's liggen.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:29 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nee, niet echt.
Edit: En wie zegt dat meer dan de helft gevaccineerde ouderen zijn?![]()
Bron? En definieer ouderen.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:29 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nee, niet echt.
Zo niet, optyfen naar BNW.![]()
Laatste cijfers die ik hoorde was 4 op 5 ongevaccineerd, maar wellicht heb je een bron waar dat al weer teruggehaald is.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:29 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nee, niet echt.
Dan nog, 50% gevaccineerden op een doelgroep van >85% is ook een teken dat de vaccinaties dus werken."Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
Bezuinigd op wat?quote:Op woensdag 3 november 2021 11:30 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat is toch logisch, met de vergrijzing en bevolkingsgroei?
Maar ipv daarvan is er enorm bezuinigd een aantal jaren geleden.
Zorgpersoneel hier zit al op het hoogste van Europa. Je kunt niet geld blijven pleuren in het zorgstelsel, maar laten we wel bij feiten blijven. De zorg krijgt steeds meer geld, itt wat hier wordt gezegd dat ze geen cent kregen."Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
Als ziekenhuis zitten we al jaren in een krimpscenario. We moeten het elk jaar met minder geld doen, terwijl de zorgvraag toeneemt.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:31 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Bezuinigd op wat?
Zorgpersoneel hier zit al op het hoogste van Europa. Je kunt niet geld blijven pleuren in het zorgstelsel, maar laten we wel bij feiten blijven. De zorg krijgt steeds meer geld, itt wat hier wordt gezegd dat ze geen cent kregen.![]()
Het klopt. Ik verkondig geen mening, maar volg wetenschap hierin.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik vraag me af of dit klopt.
De kans om besmet te raken verlaagd. Om nuance in te brengen, het ziekteverloop is milder, de duur van besmettelijkheid kan daardoor minder worden.
Maar zolang men besmet is is de viral load vrijwel hetzelfde, ben je als gevaccineerde dus gewoon even besmettelijk.
Voor de duidelijkheid, dit is geen tekst tegen vaccinatie. Vaccinatie helpt! Het is zelfs essentieel bij de bestrijding van dit virus.
Maar het levert geen volkomen veiligheid op. Je kan besmet raken en zolang je dat bent ben je besmettelijk.
Als we het hebben over de qr situaties is de ongevaccineerde die zeer recent getest is veiliger dan de ongeteste gevaccineerde.
Nogmaals, ik pleit voor vaccinatie. Dat verminderd de kans op besmetting en op ernstige complicaties. Daarnaast pleit ik voor meer testen, zodat zowel gevaccineerden als ongevaccineerden verspreiding voorkomen. En zodoende de zwakkeren die wel of niet gevaccineerd zijn beschermen.
Dat zal voorkomen dat de ic overbelast wordt. Ennis nodig om het virus in te dammen.
Goede en goedkope sneltesten zijn van groot belang. Zeker nu zovelen gevaccineerd zijn en vaker weinig tot geen symptomen hebben, maar wel besmettelijk zijn.
Vele gevaccineerden worden dragers ipv lijders. Dat is prima mits ze niet verspreiden.Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.![]()
Gewoonweg dom of iets 'downright cynical' .. in beide wegen, ze zijn ongeschikt.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:28 schreef Breedbekplevier het volgende:
[..]
Je gaat je steeds meer afvragen, wat is er nog meer aan de hand? Wat vertellen ze ons niet? Waar praten ze over en wat zeggen ze in de achterkamertjes?
Je hoeft niet bepaald gevoelig te zijn voor complottheorieën om ze ondertussen toch te overwegen.
Iets moet het gebrek aan logica kunnen verklaren tenslotte.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Zuchtquote:Op woensdag 3 november 2021 11:14 schreef Stokkie_ het volgende:
[..]
De kans op verspreiding en infectie is ook vele malen lager na vaccinatie, vaccinatie doe je dus ook voor je medemens.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
De winkels kunnen straks beter preventief sluiten, er komt geen hond meer met mondkapjes plicht.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:26 schreef Complotwappie het volgende:
Gaan de winkels de komende dagen trouwens niet overspoeld worden met mensen (waarschijnlijk met name ongevaccineerden) die na QR-invoering niet meer naar binnen mogen? Zal dat de cijfers weer lekker opvoeren als argument voor méér maatregelen de 12e?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Vandaar dat er 0 is gebeurd op het gebied van opschalen, en het volk weer de schuld krijgt van de "bestuurders".quote:Op woensdag 3 november 2021 11:28 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Dat is niet waar, de zorgkosten stijgen juist het hardste van alles.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Het kabinet welke weigert primaire data aan te leveren mag optyfen naar BNW.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:30 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Bron? En definieer ouderen.
Zo niet, optyfen naar BNW.“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Denk dat dat voor de feestdagen nog wel eens mee kon vallen. Misschien vanaf januari dan?quote:Op woensdag 3 november 2021 11:36 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De winkels kunnen straks beter preventief sluiten, er komt geen hond meer met mondkapjes plicht.Zonder wrijving geen glans![]()
150 man op de IC en het ligt vol. Wat een treurnis in een land met 17+ miljoen mensen.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat aantal dat jij kent is blijkbaar toch te klein, net als er gevaccineerden zijn die denken dat ze onschendbaar zijn door een prik zullen er ook ongevaccineerden zijn die heel voorzichtig zijn maar toch liggen de IC's vol.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Kijk maar naar het buitenland, Wales 89%, Vlaanderen 70%. Die cijfers kunnen ze hier niet eeuwig verborgen houden. Als ze naar buiten komen eis ik een persoonlijk excuus van alle wappies die hier de cijfers over september blijven roeptoeteren.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:30 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Alleen kunnen die gevacineerde ouderen er niet veel aan doen toch? Dat geldt niet voor de ongevaccineerden die op de ic's liggen.
Edit: En wie zegt dat meer dan de helft gevaccineerde ouderen zijn?![]()
Het rijks instituut voor miscalculaties tovert al 1,5 jaar met berekeningen op gegokte cijfers.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:30 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het wordt hier steeds feitenvrijer.
Dus wat is de echte waarheid; die ze niet vertellen of die ze niet willen vertellen?You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Dit. Zou alvast kerstinkopen gaan doen. Bol en Amazon gaan het zwaar krijgen.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:36 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De winkels kunnen straks beter preventief sluiten, er komt geen hond meer met mondkapjes plicht.![]()
En jij hebt de waarheid wel?quote:Op woensdag 3 november 2021 11:39 schreef daNpy het volgende:
[..]
Het rijks instituut voor miscalculaties tovert al 1,5 jaar met berekeningen op gegokte cijfers.
Dus wat is de echte waarheid; die ze niet vertellen of die ze niet willen vertellen?![]()
https://www.maurice.nl/20(...)e-maatregelen-nemen/quote:Op woensdag 3 november 2021 11:30 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Bron? En definieer ouderen.
Zo niet, optyfen naar BNW.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
zal wel hoger liggen omdat er niet alleen maar corona patiënten zijn maar veel lijkt het niet inderdaadquote:Op woensdag 3 november 2021 11:38 schreef daNpy het volgende:
[..]
150 man op de IC en het ligt vol. Wat een treurnis in een land met 17+ miljoen mensen.![]()
Ben ik dan de enige die niet minder gaat winkelen? Ik winkel niet absurd veel maar ben maar wat blij dat de winkels open zijn.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:36 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De winkels kunnen straks beter preventief sluiten, er komt geen hond meer met mondkapjes plicht.Afgelopen jaar vond ik toch wel kutter dan kut met alles dicht.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.![]()
Oke, dit is een iets betrouwbaardere bron. En ik denk wel dat het klopt dat de bescherming van de vaccins aan het afnemen zijn. Sterker nog, daar ben ik van overtuigd. Dus wat dat betreft heb je een punt.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:40 schreef daNpy het volgende:
[..]
https://www.maurice.nl/20(...)e-maatregelen-nemen/![]()
Dit gaat niet over de ICquote:Op woensdag 3 november 2021 11:40 schreef daNpy het volgende:
[..]
https://www.maurice.nl/20(...)e-maatregelen-nemen/Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Alleen door de overheid goedgekeurde media wordt hier als bron geaccepteerd.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:40 schreef daNpy het volgende:
[..]
https://www.maurice.nl/20(...)e-maatregelen-nemen/![]()
Meeste winkels hebben wel een webshop.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:38 schreef Haags het volgende:
[..]
Denk dat dat voor de feestdagen nog wel eens mee kon vallen. Misschien vanaf januari dan?´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Vind je dat dit stuk echt aansluit bij je bewering:quote:Op woensdag 3 november 2021 11:40 schreef daNpy het volgende:
[..]
https://www.maurice.nl/20(...)e-maatregelen-nemen/
"Met meer dan de helft op de IC gevaccineerde ouderen"
Nog niet misschien. En dan is je bron ook nog eens Maurice.
Derhalve fakenews (goh)![]()
Nee, Maurice weet gewoon niet zo goed waar hij het over heeft.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:43 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
Alleen door de overheid goedgekeurde media wordt hier als bron geaccepteerd.![]()
![]()
Ik heb het idee dat hier een duidelijke scheiding van twee kampen ontstaat.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
De vraag is wel waarom het nu nog zes weken moet duren voordat we met de boostercampagne echt op stoom komen. Dat is toch wel weer een blunder van jewelste. Het volledig afschuiven op alleen de ongevaccineerden is het eigen falen verbloemen. Beiden hebben schuld zullen we maar zeggen.![]()
Per plek verschilt het.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
zal wel hoger liggen omdat er niet alleen maar corona patiënten zijn maar veel lijkt het niet inderdaad
Hier lees ik bv dat Sneek vol ligt, ic capaciteit bereikt.
Dat er 2 ic bedden zijn in dat ziekenhuis verteld men er maar niet bij in de krant.Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.![]()
Het punt is meer dat Hugo gisteren het heel vaak over "de cijfers" heeft gehad maar er geen 1 heeft genoemd.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:42 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Oke, dit is een iets betrouwbaardere bron. En ik denk wel dat het klopt dat de bescherming van de vaccins aan het afnemen zijn. Sterker nog, daar ben ik van overtuigd. Dus wat dat betreft heb je een punt.
Alleen maar vage termen als "verdubbeling", "veel", "meer" etc. Zegt allemaal helemaal niks. Ze willen die cijfers ook niet publiek maken. Want zolang er nu nog meer ongevaccineerden op de IC liggen, is het goed. Maar zodra dat omslaat en ze moeten die cijfers ook publiceren, gelooft niemand ze meer.
En de zorg is zo ver uitgekleed dat we met 100% vaccinatie alsnog over een paar maanden een probleem zouden hebben. Elke keer wordt er een groep aangewezen (verdeel en heers) en niemand kijkt naar het ongefundeerde faalbeleid.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Hier scheiden onze wegenquote:Op woensdag 3 november 2021 11:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik heb het idee dat hier een duidelijke scheiding van twee kampen ontstaat.![]()
Er zijn totaal 6 IC bedden in Sneek. Laatst lag er voor 50% met corona, dat houdt (logischerwijs) in dat er 2 coronapatiënten liggen omdat ze normaal gesproken ook een bed vrij houden.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:45 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Per plek verschilt het.
Hier lees ik bv dat Sneek vol ligt, ic capaciteit bereikt.
Dat er 2 ic bedden zijn in dat ziekenhuis verteld men er maar niet bij in de krant.![]()
Ook maurice zit er regelmatig naast, maar hij zegt hier wel VOOR het najaar. Het is wel zo dat je met meerdere scenario's rekening had kunnen houden. En dat hebben ze weer eens niet gedaan.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee, Maurice weet gewoon niet zo goed waar hij het over heeft.
[ afbeelding ]![]()
Herinner je je nog dat er vaccinaties beschikbaar waren maar Ome Hugo nog over de verspreiding en het transport moest nadenken? Daar had ie pas een jaar de tijd voor gehad.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:44 schreef aartstyle het volgende:
De vraag is wel waarom het nu nog zes weken moet duren voordat we met de boostercampagne echt op stoom komen. Dat is toch wel weer een blunder van jewelste. Het volledig afschuiven op alleen de ongevaccineerden is het eigen falen verbloemen. Beiden hebben schuld zullen we maar zeggen.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Dit was in 2020 he.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:46 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ook maurice zit er regelmatig naast, maar hij zegt hier wel VOOR het najaar. Het is wel zo dat je met meerdere scenario's rekening had kunnen houden. En dat hebben ze weer eens niet gedaan.![]()
I bid you adieu. Tijd dat één van ons de UI aanpast als onze wegen scheidenquote:
[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2021 11:47:51 ]![]()
Gisteren allemaal in het nieuws dat hier geen corona's meer in het ziekenhuis mochten, maar dat is al weer opgelost:
https://www.nederweert24.(...)heven-bij-sjg-weert/
Leuke naam wel voor zo'n fout zangduo. De Corona's.![]()
Nee de Hond wordt gelukkig ook nergens meer uitgenodigd. Hij is geen medicus of viroloog, dus niet relevant.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:44 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]![]()
Ze hebben toch net die cijfers laten zien in die presentatie aan de tweede kamer, ik zie nergens cijfers staan in jou bron.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:45 schreef daNpy het volgende:
[..]
Het punt is meer dat Hugo gisteren het heel vaak over "de cijfers" heeft gehad maar er geen 1 heeft genoemd.
Alleen maar vage termen als "verdubbeling", "veel", "meer" etc. Zegt allemaal helemaal niks. Ze willen die cijfers ook niet publiek maken. Want zolang er nu nog meer ongevaccineerden op de IC liggen, is het goed. Maar zodra dat omslaat en ze moeten die cijfers ook publiceren, gelooft niemand ze meer.
En de zorg is zo ver uitgekleed dat we met 100% vaccinatie alsnog over een paar maanden een probleem zouden hebben. Elke keer wordt er een groep aangewezen (verdeel en heers) en niemand kijkt naar het ongefundeerde faalbeleid.![]()
Toen klopte dat ook. Op wat opgeklopte cijfers na was er niets aan de hand.quote:“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Dat zijn Marino en Yorick ook niet, dat houdt niemand tegenquote:Op woensdag 3 november 2021 11:47 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Nee de Hond wordt gelukkig ook nergens meer uitgenodigd. Hij is geen medicus of viroloog, dus niet relevant.![]()
![]()
Misschien kunnen ze dat nummer van DeBarge coveren.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:47 schreef bloodymary1 het volgende:
Gisteren allemaal in het nieuws dat hier geen corona's meer in het ziekenhuis mochten, maar dat is al weer opgelost:
https://www.nederweert24.(...)heven-bij-sjg-weert/
Leuke naam wel voor zo'n fout zangduo. De Corona's.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Bruls bij de briefing
Het is net alsof hij op een verjaardag anekdotes zit te vertellen.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!![]()
Ja er was echt niks aan de hand in de ziekenhuizen eind 2020/begin 2021....quote:Op woensdag 3 november 2021 11:48 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Toen klopte dat ook. Op wat opgeklopte cijfers na was er niets aan de hand.![]()
Dat kan toch alleen maar bergafwaarts gaan?quote:Op woensdag 3 november 2021 11:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Als ziekenhuis zitten we al jaren in een krimpscenario. We moeten het elk jaar met minder geld doen, terwijl de zorgvraag toeneemt.
Als je aan de ene kant alles doet om opnames te voorkomen maar aan de andere kant de capaciteit met een rap tempo afneemt, dan is het gewoon een race naar de bodem.
Hoe je dat op wil lossen is vraag twee, maar ik denk wel dat je dat vanuit 2 richtingen moet doen. En niet alleen de vraag er de schuld van geven.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
By the way, ik lees net even wat de huidige coronamaatregelen in grote buur Duitsland zijn (ja,ik had die nog niet in detail gelezen, so sue me) .... maar die zijn echt nog wel een heel stukje pittiger dan wat wij - tot nu toe - in Nederland hebben hoor
![]()
![]()
Misschien dat de kamerleden het dan wel gewoon snappen en oppikken ipv blindstaren op het x getal die ze nodig hebben en verder de grafieken niet kunnen interpreterenquote:Op woensdag 3 november 2021 11:48 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:
Bruls bij de briefing
Het is net alsof hij op een verjaardag anekdotes zit te vertellen.![]()
![]()
Het najaar is toch sept-dec en wat daarvoor komt logischerwijze de zomer?quote:Op woensdag 3 november 2021 11:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja er was echt niks aan de hand in de ziekenhuizen eind 2020/begin 2021....“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Scheelt dat niet nog steeds per regio?quote:Op woensdag 3 november 2021 11:50 schreef dick_laurent het volgende:
By the way, ik lees net even wat de huidige coronamaatregelen in grote buur Duitsland zijn (ja,ik had die nog niet in detail gelezen, so sue me) .... maar die zijn echt nog wel een heel stukje pittiger dan wat wij - tot nu toe - in Nederland hebben hoor
Met een stuk taart zeker?quote:Op woensdag 3 november 2021 11:48 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:
Bruls bij de briefing
Het is net alsof hij op een verjaardag anekdotes zit te vertellen.![]()
Ja dit was Maurice in zomer 2020 over het najaar 2020. Er was duidelijk wel een probleem in sep-dec 2020.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:50 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Het najaar is toch sept-dec en wat daarvoor komt toch de zomer?![]()
Welk nummer?quote:Op woensdag 3 november 2021 11:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Misschien kunnen ze dat nummer van DeBarge coveren.![]()
Maybe, voor regio Berlijn las ik het net toevallig. Maar daar moet je dus zo'n FFP masker overal binnen dragen. Stoffen mondkapje wordt niet geaccepteerd schijnbaar. En dus de 2G / 3G regel op heel veel openbare plekken.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Scheelt dat niet nog steeds per regio?
![]()
![]()
Wat doen ze daar dan? 2G toch, ofnie?quote:Op woensdag 3 november 2021 11:50 schreef dick_laurent het volgende:
![]()
Alhoewel niet geweldig geformuleerd mag je hier volgens mij alleen lezen dat hij doelde op een uitbraak VOOR het najaar, als in: een die uitbreekt voordat het najaar uitbreekt.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja dit was Maurice in zomer 2020 over het najaar 2020. Er was duidelijk wel een probleem in sep-dec 2020.“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
https://www.msn.com/nl-nl(...)AQgEgz?ocid=msedgntpquote:DEN HAAG (ANP) - De coronavaccins beschermen voor ongeveer 94 procent tegen ziekenhuisopnames. Dat is wat lager dan voorheen, maar het valt binnen de marges die eerder zijn berekend, dus er kunnen niet meteen conclusies worden getrokken uit de daling. "We moeten het een paar weken achter elkaar observeren om te zien of het iets structureels is wat zich voortzet", zei Jaap van Dissel van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) woensdag tegen de Tweede Kamer.
Het kabinet besloot dinsdag om vanaf december mensen van 60 jaar en ouder en mensen die in de zorg werken een boosterprik te geven. Die moet de bescherming tegen het coronavirus versterken. In de loop van volgend jaar komen mensen die jonger dan 60 zijn mogelijk aan de beurt.
De vaccins voorkomen ook iets minder goed dat mensen anderen besmetten met het coronavirus. De "effectiviteit tegen transmissie" is gedaald van ongeveer 75 procent in juni tot ongeveer 50 procent in oktober. Dit kan volgens Van Dissel te maken hebben met het 'seizoenseffect'. In herfst en winter zijn mensen vatbaarder voor zulke virussen dan in de lente en de zomer.![]()
Zodat we over 8-12 weken als het 2g beleid is ingevoerd we de groepen zonder boostershot kunnen afserveren net zoals we dat nu doen met niet gevaccineerden.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:44 schreef aartstyle het volgende:
De vraag is wel waarom het nu nog zes weken moet duren voordat we met de boostercampagne echt op stoom komen. Dat is toch wel weer een blunder van jewelste. Het volledig afschuiven op alleen de ongevaccineerden is het eigen falen verbloemen. Beiden hebben schuld zullen we maar zeggen.![]()
Reden genoeg om niet naar Berlijn af te reizen voorlopig. Hoe jammer het ook is.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:53 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Maybe, voor regio Berlijn las ik het net toevallig. Maar daar moet je dus zo'n FFP masker overal binnen dragen. Stoffen mondkapje wordt niet geaccepteerd schijnbaar. En dus de 2G / 3G regel op heel veel openbare plekken.
![]()
Ik heb toch wel een goed gevoel bij dat alles weer normaal gaat worden in 2022.
Geen mondkapjes en 1.5 meter en einde van de Lockdown.![]()
Dat is op papier, de realiteit is anders.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:53 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Maybe, voor regio Berlijn las ik het net toevallig. Maar daar moet je dus zo'n FFP masker overal binnen dragen. Stoffen mondkapje wordt niet geaccepteerd schijnbaar. En dus de 2G / 3G regel op heel veel openbare plekken.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
hugo ook niet met zijn 'qr code op terrassen gaan we gewoonweg niet doen. QRcode voor buitenactiviteiten slaan nergens op'.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:44 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Op doortocht door DL in juli vanuit Italië was dat ook vaak bij wegrestaurants en benzinepompen. In sommige regio's die FFP2's. Op mij werden ze helemaal pissig, want ik had niks op. Maar ik kon de benzine moeilijk terugtappen naar de pomp, dus kwam er toch mee weg.![]()
Het zijn er twee. Iig in de praktijk, hoe dat op papier is weet ik niet.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er zijn totaal 6 IC bedden in Sneek. Laatst lag er voor 50% met corona, dat houdt (logischerwijs) in dat er 2 coronapatiënten liggen omdat ze normaal gesproken ook een bed vrij houden.
Ik heb er gelegen iig en niet lang geleden (niet door COVID).
Maar zelfs al waren het er 6. Ik wil best meegaan in die gedachte. Dan ligt het nogsteeds nogal snel vol en is zeggen dat het overstroomd wordt door Corona patiënten nogal vreemd zonder te zeggen dat de capaciteit zeer beperkt is.
Naast te weinig testen, waar ik het eerder over had, is er een probleem met ons zorgstelsel. Is er te weinig flexibiliteit. In de jaren voor COVID was dit ook een probleem en er is afgeschaald ipv opgeschaald.Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.![]()
Zal je even uit de droom helpen:quote:Op woensdag 3 november 2021 11:55 schreef KingRadler het volgende:
Geen mondkapjes en 1.5 meter en einde van de Lockdown.
- Mondkapjes tot minimaal april - juni
- 3 maanden kunnen we zonder en dan mogen ze weer opwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
quote:Op woensdag 3 november 2021 11:55 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dat is op papier, de realiteit is anders.
Dus jij bent in Berlin geweest onlangs? Ervaringsdeskundige? Erzahl mal bitte?![]()
![]()
Dus al met al is er niks aan de hand. Nou, move along please, nothing to see here.
Gewoon lekker doorgaan met alles, niet te druk maken en regelmatig een stuk taart. Zegt de dokter.![]()
Hey, daar komt vuurwerkverbod, verbod op evenementen en avondsluitingen voor horeca weer! Oh en Sinterklaasintocht "moeten we iets mee" volgens Bruls.![]()
Nee nee, ik ben geen dokter.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:58 schreef bloodymary1 het volgende:
Dus al met al is er niks aan de hand. Nou, move along please, nothing to see here.
Gewoon lekker doorgaan met alles, niet te druk maken en regelmatig een stuk taart. Zegt de dokter.![]()
![]()
![]()
Hou toch op...quote:Op woensdag 3 november 2021 11:59 schreef chratnox het volgende:
Hey, daar komt vuurwerkverbod, verbod op evenementen en avondsluitingen voor horeca weer! Oh en Sinterklaasintocht "moeten we iets mee" volgens Bruls.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Haha.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:55 schreef KingRadler het volgende:
Geen mondkapjes en 1.5 meter en einde van de Lockdown.![]()
quote:Op woensdag 3 november 2021 11:58 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Gezichtsherkenning met carnaval, dat is een leuke![]()
![]()
Denk dat het beter voor mijn gemoedstoestand is als ik hier niet naar ga kijken.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:59 schreef chratnox het volgende:
Hey, daar komt vuurwerkverbod, verbod op evenementen en avondsluitingen voor horeca weer! Oh en Sinterklaasintocht "moeten we iets mee" volgens Bruls.![]()
Plezier ist verboten.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:59 schreef chratnox het volgende:
Ik begin mij steeds meer te verheugen op de decembermaand. Dat wordt een leuke hierquote:Op woensdag 3 november 2021 11:59 schreef chratnox het volgende:
Hey, daar komt vuurwerkverbod, verbod op evenementen en avondsluitingen voor horeca weer! Oh en Sinterklaasintocht "moeten we iets mee" volgens Bruls.
Zonder wrijving geen glans![]()
Mag ik je glazen bol even lenen?quote:Op woensdag 3 november 2021 11:57 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zal je even uit de droom helpen:
- Mondkapjes tot minimaal april - juni
- 3 maanden kunnen we zonder en dan mogen ze weer op
Het kan net zo goed zijn dat we nu op het kantelpunt zitten voor groepsimmuniteit en we over 4 weken de cijfers langzaam maar zeker weer af zien nemen, Want exponentiële groei kan niet ongeremd doorgaan in een populatie die eindig in aantal is.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Overal van die medische/papieren operatiemaskers, ook in het ov, en nauwelijks controle op 2G/3G. (hotel + 1 restaurant)quote:Op woensdag 3 november 2021 11:58 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dus jij bent in Berlin geweest onlangs? Ervaringsdeskundige? Erzahl mal bitte?
Alle FFP2-maskers die ik speciaal voor Duitsland gekocht had zitten nog steeds in mijn koffer.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Haha Agema.quote:
"Voor de coronacrisis was Bruls al een warm pleitbezorger voor nog meer repressie voor gezonde mensen"
Shots fired. Shots fired.![]()
Waarom in godsnaam? Het verkoudheidsvirusseizoen eindigt pas eind april/mei en kent meestal zijn hoogtepunt rond februari.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:55 schreef KingRadler het volgende:
Geen mondkapjes en 1.5 meter en einde van de Lockdown.“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Dan zitten we vol in het seizoen met luchtwegvirussen, kans dat de QR-code e.d. dan weggaat is echt laag naar mijn idee.quote:Op woensdag 3 november 2021 12:01 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Mag ik je glazen bol even lenen?
Het kan net zo goed zijn dat we nu op het kantelpunt zitten voor groepsimmuniteit en we over 4 weken de cijfers langzaam maar zeker weer af zien nemen, Want exponentiële groei kan niet ongeremd doorgaan in een populatie die eindig in aantal is.![]()
Hoax. Alleen Nederlanders zijn recalcitrant en in het buitenland lopen ze netjes allemaal in de pas.quote:Op woensdag 3 november 2021 12:01 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Overal van die medische/papieren operatiemaskers, ook in het ov, en nauwelijks controle op 2G/3G. (hotel + 1 restaurant)![]()
Dit.quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Dus die QR-code gaat straks voor alle luchtwegvirussen worden ingezet? Elk jaar opnieuw?quote:Op woensdag 3 november 2021 12:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dan zitten we vol in het seizoen met luchtwegvirussen, kans dat de QR-code e.d. dan weggaat is echt laag naar mijn idee.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Zou jij op een partij stemmen die genoeg capaciteit biedt en wat meer kost en zodra dit voorbij is er een hoop mensen duimen zitten te draaien omdat we veel meer capaciteit hebben dan nodig?quote:Op woensdag 3 november 2021 11:26 schreef daNpy het volgende:
[..]
Vorig jaar was er ineens geld genoeg voor vanalles en nog wat, zoals multinationals overeind houden.
Maar voor de zorg is geen cent.Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10![]()
Dit heb ik ook gehoord op een zeer deskundig forum met tal van medisch/pandemisch specialistenquote:Op woensdag 3 november 2021 12:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hoax. Alleen Nederlanders zijn recalcitrant en in het buitenland lopen ze netjes allemaal in de pas.![]()
![]()
Zorgpersoneel op het hoogste wat?quote:Op woensdag 3 november 2021 11:31 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Bezuinigd op wat?
Zorgpersoneel hier zit al op het hoogste van Europa. Je kunt niet geld blijven pleuren in het zorgstelsel, maar laten we wel bij feiten blijven. De zorg krijgt steeds meer geld, itt wat hier wordt gezegd dat ze geen cent kregen.
De bevolking groeit alleen maar en vergrijst, terwijl het aantal Ic bedden per inwoner gedaald is.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Met de huidige vergrijzing die nog een jaar 15+ aan gaat houden, hoeveel mensen gaan er dan precies duimen zitten te draaien?quote:Op woensdag 3 november 2021 12:06 schreef vipergts het volgende:
[..]
Zou jij op een partij stemmen die genoeg capaciteit biedt en wat meer kost en zodra dit voorbij is er een hoop mensen duimen zitten te draaien omdat we veel meer capaciteit hebben dan nodig?
We lopen achter, zitten onder EU niveau én zijn al jaren geleden door de WHO gewaarschuwd.
Het verschil tussen de overheid en een gezinskasboekje is dat als er bespaard moet worden, het gezin minder uit moet geven, maar de overheid meer belasting gaat heffen. Genoeg geld bij de overheid wat beter besteed kan worden imo.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Zou ik helemaal niet raar vinden na het gehele corona gebeuren. Zie het nog gebeuren ookquote:Op woensdag 3 november 2021 12:06 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dus die QR-code gaat straks voor alle luchtwegvirussen worden ingezet? Elk jaar opnieuw?![]()
![]()
Dit is zoiets las De Speld, toch? Toch!?quote:Op woensdag 3 november 2021 11:58 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Gezichtsherkenning met carnaval, dat is een leuke![]()
Eens, de golven qua ziekenhuisopnames worden elke keer lager, dus als dat doorzet mag je toch hopen dat de zorg het op een bepaald moment wel aan kan.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:55 schreef KingRadler het volgende:
Geen mondkapjes en 1.5 meter en einde van de Lockdown.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Wel grappig dat die QR-code nu ook benodigd is op het terras terwijl dat seizoen toch nagenoeg ten einde is.Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek![]()
Ik denk niet elk seizoen, tenzij elk seizoen voor de ziekenhuizen zo heftig wordt als nu. Ik denk wel dat de QR code nu blijft tot de lentequote:Op woensdag 3 november 2021 12:06 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dus die QR-code gaat straks voor alle luchtwegvirussen worden ingezet? Elk jaar opnieuw?![]()
Dat mag je hier niet zeggen want dan heeft de FOK!-lynchmob straks niets meer te doen. Dan moeten ze weer gaan vitten op tokkies en asielzoekers.quote:Op woensdag 3 november 2021 12:24 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Eens, de golven qua ziekenhuisopnames worden elke keer lager, dus als dat doorzet mag je toch hopen dat de zorg het op een bepaald moment wel aan kan.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Dat weet ik maar aan de laatste verkiezingsuitslag te zien vinden mensen het wel best. Dus dan is dit het.quote:Op woensdag 3 november 2021 12:09 schreef daNpy het volgende:
[..]
Met de huidige vergrijzing die nog een jaar 15+ aan gaat houden, hoeveel mensen gaan er dan precies duimen zitten te draaien?
We lopen achter, zitten onder EU niveau én zijn al jaren geleden door de WHO gewaarschuwd.
Het verschil tussen de overheid en een gezinskasboekje is dat als er bespaard moet worden, het gezin minder uit moet geven, maar de overheid meer belasting gaat heffen. Genoeg geld bij de overheid wat beter besteed kan worden imo.Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik denk het juist niet, veel terrassen worden nu juist overdekt met kachels, dus feitelijk zijn het dan binnenlokaties.quote:Op woensdag 3 november 2021 12:28 schreef PzKpfw het volgende:
Wel grappig dat die QR-code nu ook benodigd is op het terras terwijl dat seizoen toch nagenoeg ten einde is.
Tenzij je echt al overtuigd bent dat de horeca weer compleet dicht moet.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Dat is dan toch ook de reden waarom zo'n QR-code daar nodig is?quote:Op woensdag 3 november 2021 12:28 schreef PzKpfw het volgende:
Wel grappig dat die QR-code nu ook benodigd is op het terras terwijl dat seizoen toch nagenoeg ten einde is.De meeste terrasjes zitten vol met zeil en plastic en dan is het verschil met binnen erg klein.
![]()
Dat doen ze dan maar enkel voor ongevaccineerden. En dan moeten ze lekker opschieten met die boosters.quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ik ben vanaf gisteren gesloten/failliet. Iedereen is dood.quote:Op woensdag 3 november 2021 09:57 schreef Questular het volgende:
Er zullen vast harde cijfers zijn die b.v. laten zien dat sportscholen het as van het kwaad zijn in deze pandemie en dat net daar een nieuw beleid nodig is? Toch?
Het was vreselijk.Go hard or go home![]()
Ik wilde er mee aangeven dat er nu wel heel makkelijk groepen over 1 kam worden geschoren. Alsof ongevaccineerden de schuld van alles zijn. Waar kennen we dit toch van?quote:Op woensdag 3 november 2021 11:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat aantal dat jij kent is blijkbaar toch te klein, net als er gevaccineerden zijn die denken dat ze onschendbaar zijn door een prik zullen er ook ongevaccineerden zijn die heel voorzichtig zijn maar toch liggen de IC's vol.![]()
We weten niet of de vaccins dan al vrijwel zijn uitgewerkt.quote:Op woensdag 3 november 2021 12:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat doen ze dan maar enkel voor ongevaccineerden. En dan moeten ze lekker opschieten met die boosters.
We moeten ons laten leiden door de feiten, niet door een QR-code. Dus ook de gevaccineerden kunnen hun borst nat maken.![]()
Salaris.quote:Op woensdag 3 november 2021 12:08 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zorgpersoneel op het hoogste wat?
De bevolking groeit alleen maar en vergrijst, terwijl het aantal Ic bedden per inwoner gedaald is.
Daarnaast zet Nederland in op korte bezetting van IC bedden waardoor je er minder nodig hebt. Hoeveel IC bedden je moet hebben zegt in dat opzicht ook niet alles."Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
Op de radio waarom mensen zich niet laten vaccineren en wie.
Wijken met vnl een niet westerse achtergrond. Verloren vertrouwen in de overheid.
Religie. Mensen die bang zijn dat het vaccin te snel is ontwikkeld.
En dat vond ik heel gek want ik lees hier alleen maar dat het mensen zijn die het doen om interessant en dwars te zijn. Verwacht de rectificatie later vandaag.Go hard or go home![]()
![]()
Covid-19: Researcher blows the whistle on data integrity issues in Pfizer’s vaccine trial
https://www.bmj.com/conte(...)e&utm_campaign=usage“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Boem.quote:
Nou, maak je borst maar nat. Verduisteringsgordijnen vast van zolder halen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Haha echt he. Je mag de vergelijking eigenlijk niet maken. Maar als je hier al mensen hoort die roepen dat ongevaccineerden naar een eiland toe moeten of een kogel moeten vangen dan gaat het toch aardig die kant op.quote:Op woensdag 3 november 2021 12:44 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik wilde er mee aangeven dat er nu wel heel makkelijk groepen over 1 kam worden geschoren. Alsof ongevaccineerden de schuld van alles zijn. Waar kennen we dit toch van?![]()
Ach dit zijn toch wel de bekende redenen, toch?quote:Op woensdag 3 november 2021 12:50 schreef Noek het volgende:
Wijken met vnl een niet westerse achtergrond. Verloren vertrouwen in de overheid.
En dat vond ik heel gek want ik lees hier alleen maar dat het mensen zijn die het doen om interessant en dwars te zijn. Verwacht de rectificatie later vandaag.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Het is natuurlijk veel makkelijker om vooraf al er vanuit te gaan wat de redenen zijn en die af te fikken. Zo worden hier al niet gevaccineerden weggezet als FvD aanhangers en gehersenspoeld oid.quote:Op woensdag 3 november 2021 12:50 schreef Noek het volgende:
En dat vond ik heel gek want ik lees hier alleen maar dat het mensen zijn die het doen om interessant en dwars te zijn. Verwacht de rectificatie later vandaag.![]()
Volgens mij is er al heel veel gezegd over "gelovigen". Dat is een grote groep en die hebben ze ook opgezocht in dat interview. Ergens in een grote stad volgens mij.quote:Op woensdag 3 november 2021 12:50 schreef Noek het volgende:
En dat vond ik heel gek want ik lees hier alleen maar dat het mensen zijn die het doen om interessant en dwars te zijn. Verwacht de rectificatie later vandaag.
Na de "gelovigen" zijn het in mijn optiek (dus geen feiten) idd veelal mensen die dwars willen zijn. Daarvan is een groot deel vrij jong en dus minder van invloed op de zkhs opnames.
Dus ja, ik zou mij eerst richten op de groepen uit het interview. De groepen die daarna komen zal ook wel helpen maar in mindere mate.
Zo goed?![]()
jij hebt het zelf over schuld, ik zeg alleen maar dat ongevaccineerden niet bijdragen aan de oplossing en daar doen die paar voorzichtige vrienden van jou niets aan af.quote:Op woensdag 3 november 2021 12:44 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik wilde er mee aangeven dat er nu wel heel makkelijk groepen over 1 kam worden geschoren. Alsof ongevaccineerden de schuld van alles zijn. Waar kennen we dit toch van?![]()
En je reageert hiermee op een post die gaat over groepen over 1 kam scheren?!quote:Op woensdag 3 november 2021 12:52 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Haha echt he. Je mag de vergelijking eigenlijk niet maken. Maar als je hier al mensen hoort die roepen dat ongevaccineerden naar een eiland toe moeten of een kogel moeten vangen dan gaat het toch aardig die kant op.![]()
QR code voor de berging waar de meubelen staan opgeslagenquote:Op woensdag 3 november 2021 12:28 schreef PzKpfw het volgende:
Wel grappig dat die QR-code nu ook benodigd is op het terras terwijl dat seizoen toch nagenoeg ten einde is.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Neen. Ik praat over de radicalisering en ernstige fantasieën van bepaalde personen over niet gevaccineerden.quote:Op woensdag 3 november 2021 12:55 schreef Mammietje het volgende:
[..]
En je reageert hiermee op een post die gaat over groepen over 1 kam scheren?!![]()
Is toch prachtig.quote:Op woensdag 3 november 2021 12:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Boem.
Nou, maak je borst maar nat. Verduisteringsgordijnen vast van zolder halen.
Nu met vaccins staat je hetzelfde lot te wachten en het voorwerk is nog kutter dan voorgaande jaren.
This. Is. Just. Fine. !Go hard or go home![]()
Extremen heb je aan beide zijden.quote:Op woensdag 3 november 2021 12:56 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Neen. Ik praat over de radicalisering en ernstige fantasieën van bepaalde personen over niet gevaccineerden.
Welkom op FOK!![]()
Leven is de enige eerste levensbehoefte.quote:Op woensdag 3 november 2021 12:55 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Geen eerste levensbehoefte.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Het bezitten van een geldige QR code is de enige levensbehoeftequote:Op woensdag 3 november 2021 12:59 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Leven is de enige eerste levensbehoefte.![]()
Wat zou voor Bruls nou een eerste levensbehoefte zijn? Behalve bittergarnituur.quote:Op woensdag 3 november 2021 12:55 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Geen eerste levensbehoefte.![]()
Prima stuk en stuitend om te zien dat ook veel Fokkers in de overheidstruc trappen om ongevaccineerden maar de zondebok toe te spelen.quote:![]()
Zo kan deze opmerking ook.quote:Op woensdag 3 november 2021 12:56 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Neen. Ik praat over de radicalisering en ernstige fantasieën van bepaalde personen over gevaccineerden.![]()
Hij is zelf bang voor corona want obesitasquote:Op woensdag 3 november 2021 13:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat zou voor Bruls nou een eerste levensbehoefte zijn? Behalve bittergarnituur.![]()
![]()
Hij is al lang en breed gevaccineerd dus dat zal wel meevallen.quote:Op woensdag 3 november 2021 13:07 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Hij is zelf bang voor corona want obesitasblablablabla![]()
Toch leeft het beeld vaak dat het alleen aan de wappie zijde extreem is.quote:Op woensdag 3 november 2021 12:58 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Extremen heb je aan beide zijden.
Welkom op FOK!![]()
Tuurlijk niet. Maakt nog kans op genoeg andere ziektes voor op de IC met zijn eetpatroon. Gezond kan hij niet zijnquote:Op woensdag 3 november 2021 13:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Hij is al lang en breed gevaccineerd dus dat zal wel meevallen.![]()
![]()
Gelukkig heeft hij er wel flink werk van gemaakt sinds het begin van de pandemie om af te vallen. Zouden meer mensen moeten doen.quote:Op woensdag 3 november 2021 13:09 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Maakt nog kans op genoeg andere ziektes voor op de IC met zijn eetpatroon. Gezond kan hij niet zijn![]()
Dat is weer een andere discussie en daar helpen strengere coronamaatregelen ook niet tegen.quote:Op woensdag 3 november 2021 13:09 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Maakt nog kans op genoeg andere ziektes voor op de IC met zijn eetpatroon. Gezond kan hij niet zijnblablablabla![]()
Twee maal gevaccineerd, aan maatregelen gehouden en nu toch positief getest (pcr).
Ik baal als een stekker.
Na de uitslag van de pcr test nog even een zelftest gedaan.
Gewoon ff kijken wat daar de uitslag zou zijn.
Volgens de zelftest negatief![]()
Of stokje niet goed genoeg door mijn neus gehaald, of zo onbetrouwbaar als de neten die test.![]()
Vond het ook een duidelijk en prima stuk, alleen die laatste alinea met "Alleen samen krijgen we Corona onder controle" krijg ik echt jeuk vanquote:Op woensdag 3 november 2021 13:07 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Prima stuk en stuitend om te zien dat ook veel Fokkers in de overheidstruc trappen om ongevaccineerden maar de zondebok toe te spelen.![]()
Waarschijnlijk omdat ik dat nu échtwel genoeg heb gehoord en het in mijn bescheiden mening nooit echt mogelijk zal zijn corona onder "controle" te houden.
Tenminste, niet zonder grote offers aan je samenleving / economie te vragen.![]()
Voor de slechte of selectieve lezer misschien.quote:Op woensdag 3 november 2021 13:08 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Toch leeft het beeld vaak dat het alleen aan de wappie zijde extreem is.![]()
Maar dacht je nu echt dat je immuun zou worden door dat vaccin?quote:Op woensdag 3 november 2021 13:10 schreef Ebinas het volgende:
Twee maal gevaccineerd, aan maatregelen gehouden en nu toch positief getest (pcr).
Ik baal als een stekker.
Na de uitslag van de pcr test nog even een zelftest gedaan.
Gewoon ff kijken wat daar de uitslag zou zijn.
Volgens de zelftest negatief![]()
Of stokje niet goed genoeg door mijn neus gehaald, of zo onbetrouwbaar als de neten die test.![]()
Maar denken de mensen die het vaccin niet hebben genomen dat het zonder vaccin niet meer uit de hand zou zijn gelopen?![]()
Nee, maar aangezien ik zo min mogelijk risico loop (wegens verminderde weerstand) hield ik de kans echt voor zo klein, dat ik het toch niet echt verwacht had.quote:Op woensdag 3 november 2021 13:11 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Maar dacht je nu echt dat je immuun zou worden door dat vaccin?![]()
In de breedte heeft hij wel meer dan 2 prikken nodig.quote:Op woensdag 3 november 2021 13:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Hij is al lang en breed gevaccineerd dus dat zal wel meevallen.![]()
Ja, die kreet is nogal 2020, ook voor mij. Ik blijf niet bezig.quote:Op woensdag 3 november 2021 13:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Vond het ook een duidelijk en prima stuk, alleen die laatste alinea met "Alleen samen krijgen we Corona onder controle" krijg ik echt jeuk van![]()
Waarschijnlijk omdat ik dat nu échtwel genoeg heb gehoord en het in mijn bescheiden mening nooit echt mogelijk zal zijn corona onder "controle" te houden.
Tenminste, niet zonder grote offers aan je samenleving / economie te vragen.![]()
Heb je wel een idee hoe/waar je het opgelopen hebt?quote:Op woensdag 3 november 2021 13:12 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Nee, maar aangezien ik zo min mogelijk risico loop (wegens verminderde weerstand) hield ik de kans echt voor zo klein, dat ik het toch niet echt verwacht had.
Beterschap in ieder geval.![]()
Frustrerend. Ik hoop dat je klachten meevallen?quote:Op woensdag 3 november 2021 13:12 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Nee, maar aangezien ik zo min mogelijk risico loop (wegens verminderde weerstand) hield ik de kans echt voor zo klein, dat ik het toch niet echt verwacht had.
Die zelftesten krijg ik -hier meelezende- ook steeds minder vertrouwen in.![]()
![]()
Maar hoe voel je je? Echt beroerd of meer categorie snottebel?quote:Op woensdag 3 november 2021 13:12 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Nee, maar aangezien ik zo min mogelijk risico loop (wegens verminderde weerstand) hield ik de kans echt voor zo klein, dat ik het toch niet echt verwacht had.![]()
Dank je wel.quote:Op woensdag 3 november 2021 13:14 schreef tja77 het volgende:
[..]
Heb je wel een idee hoe/waar je het opgelopen hebt?
Beterschap in ieder geval.
Ik vermoed van de thuishulp. Zij was vorige week verkouden, maar ze was al een tijdje binnen toen ze het vertelde.![]()
Ik heb nu lichte verkoudheidsklachten (daarom ging ik ook testen). Heb wel de indruk dat het een behoorlijke verkoudheid gaat worden.quote:Op woensdag 3 november 2021 13:15 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Frustrerend. Ik hoop dat je klachten meevallen?
Die zelftesten krijg ik -hier meelezende- ook steeds minder vertrouwen in.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: