Het punt is dat we al jaren een vergrijzende bevolking hebben en dat corona nu genadeloos bloot legt dat de zorgcapaciteit helemaal niet adequaat is meegegroeid.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zie dat scenario wel gebeuren.
Al heeft dat meer te maken met de slechte lange termijn plannen van de overheid. Of nou ja, ze hebben geen plannen eigenlijk.
Ik merk de irritatie overal om mij heen hierover.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:45 schreef popje het volgende:
Zou het dan echt zo zijn dat we max 3 maanden per jaar een normaal leven kunnen leiden en de rest van het jaar met maatregelen moeten leven omdat 15% van de bevolking zich niet wil laten prikken? Dat maakt me oprecht BOOS.
It's gonna be a long and lonely Christmas...quote:Op woensdag 3 november 2021 10:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er staat niet dat dat de piek is. Er staat dat de voorspelde piek in januari deze maand al gehaald gaat worden.
Dat kan de economie niet aan. Dus gaat niet gebeuren. Komt gewoon een 2G-principe en boostershots en dan trekken we het wel.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:45 schreef popje het volgende:
Zou het dan echt zo zijn dat we max 3 maanden per jaar een normaal leven kunnen leiden en de rest van het jaar met maatregelen moeten leven omdat 15% van de bevolking zich niet wil laten prikken? Dat maakt me oprecht BOOS.
Yup. Maar dat gaan ze niet erkennen.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het punt is dat we al jaren een vergrijzende bevolking hebben en dat corona nu genadeloos bloot legt dat de zorgcapaciteit helemaal niet adequaat is meegegroeid.
En kijk eens in een gemiddelde kerk, veel grijze haren.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, je mag weer niks zeggen over godsdienst natuurlijk, maar jij en ik weten allebei dat religekkies minder prikkies laten zetten. Christenen, moslims, allemaal..
COR is een warm bad. DRT ook tussen 15 december en 3 januari.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
It's gonna be a long and lonely Christmas...
Ik kan MUZ vanaf 25 december van harte aanraden.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
COR is een warm bad. DRT ook tussen 15 december en 3 januari.
Vandaar dat net tijdens de briefing deze groep officieel onderscheiden is als belangrijke subgroep. Omdat je er niets over mag zeggen.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, je mag weer niks zeggen over godsdienst natuurlijk, maar jij en ik weten allebei dat religekkies minder prikkies laten zetten. Christenen, moslims, allemaal..
Juist. Dat is het grote probleem.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het punt is dat we al jaren een vergrijzende bevolking hebben en dat corona nu genadeloos bloot legt dat de zorgcapaciteit helemaal niet adequaat is meegegroeid.
Kuipers gooit inderdaad wel heel erg met allerlei cijfers, terwijl er met vorig jaar een wezenlijk verschil is omdat er nu 87% van de mensen gevaccineerd is, da's een groot verschil qua prognoses lijkt me.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:52 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik vraag mij af waar hij dat vandaan heeft. Weet niet precies hoe ik dit moet lezen, maar als het gaat om een copy-paste van vorig jaar lijkt mij dat vrij kort door de bocht.
Nee, het is mijn schuld als ongevacineerde 30'er.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:55 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Juist. Dat is het grote probleem.
Over zeggen mag wel, maar er gericht maatregelen op los laten kan/mag/lukt niet. En je kan nou niet zeggen dat deze doelgroepen nu heel direct worden aangesproken door onze beleidsbepalers. Iets met poltieke ambitities en gevoeligheden.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vandaar dat net tijdens de briefing deze groep officieel onderscheiden is als belangrijke subgroep. Omdat je er niets over mag zeggen.
Ja, een deel van het probleem, haal die prik.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:57 schreef KikaDeWaDo het volgende:
[..]
Nee, het is mijn schuld als ongevacineerde 30'er.
En we hebben ook substantieel meer sociale contact, da's ook een groot verschil qua prognoses.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:56 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Kuipers gooit inderdaad wel heel erg met allerlei cijfers, terwijl er met vorig jaar een wezenlijk verschil is omdat er nu 87% van de mensen gevaccineerd is, da's een groot verschil qua prognoses lijkt me.
quote:Op woensdag 3 november 2021 10:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
It's gonna be a long and lonely Christmas...
Uhm.... nee, zeker nu niet meer.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:58 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja, een deel van het probleem, haal die prik.
Er zijn heel veel interventies per groep.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:57 schreef aartstyle het volgende:
Over zeggen mag wel, maar er gericht maatregelen op los laten kan/mag/lukt niet.
Liever niet als je aan Whamageddon mee doet.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik kan MUZ vanaf 25 december van harte aanraden.
Door corona nu niet toereikend is, was corona er niet geweest en de capaciteit daarvoor wel was het gesprek nu gegaan over verspilling in de zorg door overcapaciteit.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Mailtje gestuurd naar Van Dissel, melding gemaakt. Zwaar bewapende prikbus is onderweg.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:58 schreef KikaDeWaDo het volgende:
[..]
Uhm.... nee, zeker nu niet meer.
Ik vind dat wel iets te kort door de bocht. Weten we bijvoorbeeld hoeveel mensen die op de IC liggen ongevaccineerd zijn (anders dan de cijfers van 1 oktober). En indien ongevaccineerd is dat vanwege geloof of zijn dit vooral mensen die de taal niet machtig zijn en toevallig ook een geloof hebben?quote:Op woensdag 3 november 2021 10:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik zal ze met een bakje koffie opwachten.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:00 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Mailtje gestuurd naar Van Dissel, melding gemaakt. Zwaar bewapende prikbus is onderweg.
En bedankt hé.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:57 schreef KikaDeWaDo het volgende:
[..]
Wat mij vooral triggered is hoe de overheid dus mensen tegen elkaar op zet nu. Laat de grote groep maar opdraaien maar voor de kleine groep principiële weigeraars en pak ze vooral niet aan.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:45 schreef popje het volgende:
Nou is dat niet helemaal waar. Tijdens een normaal griepseizoen loopt de zorg ook over en worden operaties verplaatst. Dat we daar nooit iets over horen komt omdat we griep geaccepteerd hebben.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:00 schreef Stokkie_ het volgende:
[..]
Door corona nu niet toereikend is, was corona er niet geweest en de capaciteit daarvoor wel was het gesprek nu gegaan over verspilling in de zorg door overcapaciteit.
Ja.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:57 schreef KikaDeWaDo het volgende:
[..]
Dan kun je exact in de lijst kijken wanneer die komt en dan even niet luisteren!quote:Op woensdag 3 november 2021 10:59 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Liever niet als je aan Whamageddon mee doet.
Mede mogelijk gemaakt door hugo+mark&friends.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:53 schreef halfway het volgende:
[..]
Ik merk de irritatie overal om mij heen hierover.
Het is drukker maar behoudbaar, corona is wel een ander verhaal en in aantallen opnames totaal niet vergelijkbaar.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:03 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Nou is dat niet helemaal waar. Tijdens een normaal griepseizoen loopt de zorg ook over en worden operaties verplaatst. Dat we daar nooit iets over horen komt omdat we griep geaccepteerd hebben.
Koudere baden dan COR hebben we niet. DRT is altijd een warm bad. @Taglianoquote:Op woensdag 3 november 2021 10:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
COR is een warm bad. DRT ook tussen 15 december en 3 januari.
Er is een disproportionele focus op religieuze ongevaccineerden (en dan heeft FOK! een ongezonde fascinatie met moslims). Er is ook een (grotere?) groep met recalcitrante burgers die prima dat vaccin kan halen en waarbij het niet ligt aan een gebrek aan voorlichting. Variërend van lui tot koppig.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:01 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik vind dat wel iets te kort door de bocht. Weten we bijvoorbeeld hoeveel mensen die op de IC liggen ongevaccineerd zijn (anders dan de cijfers van 1 oktober). En indien ongevaccineerd is dat vanwege geloof of zijn dit vooral mensen die de taal niet machtig zijn en toevallig ook een geloof hebben?
Als je bijvoorbeeld weet dat van de ongevaccineerden 50% moslim is en de taal niet machtig zijn maar mogelijk wel bereid zijn een shot te nemen dan kun je daar een gedeelte van de oplossing zoeken. Een QR-code gaat het in ieder geval niet oplossen en zorgt alleen maar voor meer segregatie.
Even met elkaar afgestemd in de achterkamertjes...quote:Op woensdag 3 november 2021 10:58 schreef Confetti het volgende:
Kuipers hoorde ik verdomme twee dagen terug nog roepen dat er geen probleem was want de IC opnames zouden gemiddeld op 200-250 uitkomen.
De zorgcapaciteit moet groeien omdat mensen als jij niet snappen dat 30'ers vaccineren ook een heel goed, veilig, goedkoop en effectief middel is tegen een besmettelijk virus.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:57 schreef KikaDeWaDo het volgende:
[..]
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat deze is ingevoerd als wisselgeld voor de Kamer.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:06 schreef aartstyle het volgende:
Die QR code voor buitensporten gaat er wel vanaf want dat was geen advies van het OMT/RIVM. Het probleem zit hem natuurlijk in de kantines en het binnensporten/douchen. Omdat daar de controle niet lukt hebben ze het maar zo ingepakt.
Idem.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:05 schreef _serial_ het volgende:
Ik heb vooral helemaal geen zin in minimaal 6 maanden mondkapjes en nieuwe lockdowns.
Wat mij betreft is er iets anders aan de hand als 13% van de volwassen bevolking ervoor zou zorgen dat de zorg overloopt.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:05 schreef Stokkie_ het volgende:
[..]
Het is drukker maar behoudbaar, corona is wel een ander verhaal en in aantallen opnames totaal niet vergelijkbaar.
En dan nog, iedereen kan zich laten vaccineren, een oplossing voor de overbelasting, wat mij betreft ontstaat dit dus door de mensen die dit niet doen.
Met dien verstande dat DRT ook buiten de WK periode om een uiterst warm bad is!!quote:Op woensdag 3 november 2021 11:05 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Koudere baden dan COR hebben we niet. DRT is altijd een warm bad. @:tagliano
Werk al vanaf maart 2020 thuis. 1x op kantoor geweest. Is mijn schuld nu minder?quote:Op woensdag 3 november 2021 11:08 schreef Breedbekplevier het volgende:
Al die gezonde maar ongevaccineerde dertigers die in het ziekenhuis bedjes bezet houden gewoon naar het werk blijven gaan.
Tijd voor een QR-code voor dit gespuis.
Natuurlijk zijn die niet de hoofdschuldigen, maar ze helpen ook niet echt.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:08 schreef Breedbekplevier het volgende:
Al die gezonde maar ongevaccineerde dertigers die in het ziekenhuis bedjes bezet houden gewoon naar het werk blijven gaan.
Tijd voor een QR-code voor dit gespuis.
Kun je deze even specificeren? Of mag ik nu niet meer meedoen aan de discussie omdat het al 100 keer is uitgelegd en ik het nog steeds niet begrijp?quote:Op woensdag 3 november 2021 11:06 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
De zorgcapaciteit moet groeien omdat mensen als jij niet snappen dat 30'ers vaccineren ook een heel goed, veilig, goedkoop en effectief middel is tegen een besmettelijk virus.
Dus ja, het is ook mede jouw schuld.
Tja, als je al meer dan anderhalf jaar telkens als eerst de pineut bent als er maatregelen komen kan ik me voorstellen dat je op een gegeven moment zegt: Stik er maar in.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:10 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn die niet de hoofdschuldigen, maar ze helpen ook niet echt.
Ben het met je eens dat er andere doelgroepen zijn die eerder in aanmerking komen, maar dat wil niet zeggen dat je zelf niks hoeft te doen of zelf niet hoeft te vaccineren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |