abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202011828
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2021 10:55 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Juist. Dat is het grote probleem.
Het grote probleem is dat bijna niemand wil betalen om de zorg op een beter niveau te krijgen. Als er al een partij zou zijn met ern goed plan stemmen ze nog op de VVD bijvoorbeeld omdat het mensen raakt waar het pijn doet en ze er niet meteen profijt van hebben.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_202011834
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:11 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Kun je deze even specificeren? Of mag ik nu niet meer meedoen aan de discussie omdat het al 100 keer is uitgelegd en ik het nog steeds niet begrijp?

Vaccineren doe je toch voor jezelf, immers ook met vaccinatie blijf je gewoon besmettelijk. De kans op IC opname bij 30 en ongevaccineerd is minimaal.
Er kwam net een sheet van Japie voorbij waaruit blijkt dat je gevaccineerd het minder snel oploopt en minder snel verspreid. Weliswaar is die invloed minder dan eerder werd gedacht, maar het helpt zeker. Dus ja, ook een vaccin voor 30 jarigen heeft zin.
pi_202011835
De Tweede Kamer debatteert op woensdag 3 november vanaf 14.45 uur over de ontwikkelingen rond het coronavirus

FYI,

Te volgen op Youtube via kanaal 'Arnews' voor de geïnteresseerden
pi_202011839
quote:

[..]
Kun je deze even specificeren? Of mag ik nu niet meer meedoen aan de discussie omdat het al 100 keer is uitgelegd en ik het nog steeds niet begrijp?

Vaccineren doe je toch voor jezelf, immers ook met vaccinatie blijf je gewoon besmettelijk. De kans op IC opname bij 30 en ongevaccineerd is minimaal.
En met vaccin ben je net zo besmettelijk?
pi_202011845
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:08 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Wat mij betreft is er iets anders aan de hand als 13% van de volwassen bevolking ervoor zou zorgen dat de zorg overloopt.
Dat mag jij vinden maar ik zit niet op hogere zorgpremies te wachten door een dusdanig grote groep die zich niet laat vaccineren, meer capaciteit is ook duurdere zorg.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 3 november 2021 @ 11:13:43 #106
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202011846
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:09 schreef KikaDeWaDo het volgende:

[..]
Werk al vanaf maart 2020 thuis. 1x op kantoor geweest. Is mijn schuld nu minder?
Dan heb je ook geen last van qr codes.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_202011854
quote:

[..]

De kans op besmetting neemt flink af.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  woensdag 3 november 2021 @ 11:14:26 #108
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_202011855
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 10:33 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Yup, ik hoop dat iemand vandaag de gebedshuizen durft te benoemen als besmettingshaard, maar blijkbaar is godsdienstvrijheid toch een groter goed dan de volksgezondheid :')
Toon me eerst maar eens aan dat gebedshuizen een bron van besmetting is dan.

Dat gezeik op kerken en moskeeen begint een beetje eentonig droef te worden.
Where law ends, tyrrany begins.
  woensdag 3 november 2021 @ 11:14:30 #109
342519 KikaDeWaDo
Kind kan de was doen
pi_202011858
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dan heb je ook geen last van qr codes.
Heb ik het daar over gehad dan?
...
pi_202011859
quote:
De kans op verspreiding en infectie is ook vele malen lager na vaccinatie, vaccinatie doe je dus ook voor je medemens.
pi_202011869
quote:

[..]

We hebben pas de brief voor het Rijksvaccinatieprogramma gehad, daar staat dit in:
quote:
Met een vaccinatie is je kind beschermd tegen het krijgen van een aantal ernstige infectieziekten. Ook kan je kind dan anderen niet besmetten. Daarom biedt de overheid het Rijksvaccinatieprogramma gratis aan voor alle kinderen in ons land.
Oftewel primair: bescherming van je kind. Secundair: bescherming van anderen.

Dat lijkt me een heel gezond uitgangspunt, in plaats van de manier waarop we het nu doen met de coronavaccinatie (voor de lagere leeftijden).

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2021 11:16:24 ]
pi_202011884
Ze gaan over 10 dagen evalueren, maar was het niet zo, dat maatregelen ten minste 3 weken nodig waren om het resultaat te zien? Binnen 10 dagen dalende besmettingscijfers, dat is wel heel snel, laat staan IC. Dus we weten nu al wat de conclusie wordt. Pas nodig in de zorg, op het werk, in de winkels. Niet omdat het de zorg ontlast, want de mensen die je weert uit de maatschappij (12-65) zijn niet de mensen die de zorg belasten (65+). Het is om de pas te implementeren in de maatschappij. Ik kan alleen maar raden waarom.
pi_202011888
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:13 schreef Stokkie_ het volgende:

[..]
Dat mag jij vinden maar ik zit niet op hogere zorgpremies te wachten door een dusdanig grote groep die zich niet laat vaccineren, meer capaciteit is ook duurdere zorg.
Ik zeg dan ook niet direct dat de capaciteit in de zorg omhoog moet ;)
  Moderator woensdag 3 november 2021 @ 11:18:00 #114
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_202011902
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:09 schreef KikaDeWaDo het volgende:

[..]
Werk al vanaf maart 2020 thuis. 1x op kantoor geweest. Is mijn schuld nu minder?
Ik dus ook, maar ben vanaf begin oktober structureel 1X per week naar kantoor aan het gaan.

Merk overigens ook echt dat het kantoor nu meer dan ooit als "sociale werkplaats" gebruikt wordt.
Alle collega's die dan aanwezig zijn, zitten echt merkbaar ontzettend veel en lang over vanalles en nog wat te ouwehoeren :D
Nu deed ons kantoorvolk dat sowieso al vrij veel in het verleden, maar nu is het kantoor echt een soort kroeg - zonder bier dan - geworden lijkt het wel :')
pi_202011903
quote:
2s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:14 schreef Gunner het volgende:

[..]
Toon me eerst maar eens aan dat gebedshuizen een bron van besmetting is dan.

Dat gezeik op kerken en moskeeen begint een beetje eentonig droef te worden.
Het zijn de mensen die naar die kerken en moskeeen gaan. Dat wil niet zeggen dat ze daar besmet raken.

Als je een QR code nodig hebt voor je werk straks is dat niet alleen om op je werk besmettingen te voorkomen, maar indirecte vaccinatiedwang. Dat zal Hugo ontkennen, maar we weten allemaal dat het zo is.

Voor de kerken en moskeeen is dit hetzelfde idee. Ik kan mij overigens best voorstellen dat mensen daar besmet raken als ze uit volle borst aan het zingen zijn, maar dat doet er niet toe. Het gaat erom dat je iets wil doen wat veel invloed heeft op de besmettingen en ziekenhuisopnames. Dan lijkt een QR code voor kerken en moskeeen en beter idee dan een QR code op sportscholen waar over het algemeen jongeren komen.
pi_202011905
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:16 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik zeg dan ook niet direct dat de capaciteit in de zorg omhoog moet ;)
De capaciteit zal hoe dan ook omhoog moeten gaan en dat gaat natuurlijk geld kosten.
  woensdag 3 november 2021 @ 11:18:31 #117
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202011909
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:16 schreef zoost het volgende:
Ze gaan over 10 dagen evalueren, maar was het niet zo, dat maatregelen ten minste 3 weken nodig waren om het resultaat te zien? Binnen 10 dagen dalende besmettingscijfers, dat is wel heel snel, laat staan IC. Dus we weten nu al wat de conclusie wordt. Pas nodig in de zorg, op het werk, in de winkels. Niet omdat het de zorg ontlast, want de mensen die je weert uit de maatschappij (12-65) zijn niet de mensen die de zorg belasten (65+). Het is om de pas te implementeren in de maatschappij. Ik kan alleen maar raden waarom.
die 10 dagen zijn alleen maar om die wet er doorheen te jassen om QR op nog meer plekken mogelijk te maken
pi_202011927
Overigens, ik ben gewoon gevaccineerd maar ik vind het best eng om te lezen dat ongevaccineerde religekkies dan maar de schuld van de komende lockdown zouden zijn want dat is veel te makkelijk.
pi_202011935
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:18 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Het zijn de mensen die naar die kerken en moskeeen gaan. Dat wil niet zeggen dat ze daar besmet raken.

Als je een QR code nodig hebt voor je werk straks is dat niet alleen om op je werk besmettingen te voorkomen, maar indirecte vaccinatiedwang. Dat zal Hugo ontkennen, maar we weten allemaal dat het zo is.

Voor de kerken en moskeeen is dit hetzelfde idee. Ik kan mij overigens best voorstellen dat mensen daar besmet raken als ze uit volle borst aan het zingen zijn, maar dat doet er niet toe. Het gaat erom dat je iets wil doen wat veel invloed heeft op de besmettingen en ziekenhuisopnames. Dan lijkt een QR code voor kerken en moskeeen en beter idee dan een QR code op sportscholen waar over het algemeen jongeren komen.
Vraag... De pastoor, priester, dominee, ouderling etc zijn tijdens kerkdiensten medewerkers. Dan moeten zij toch gewoon de QR-code laten zien? :o
  woensdag 3 november 2021 @ 11:20:27 #120
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_202011940
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:13 schreef Questular het volgende:

[..]
En met vaccin ben je net zo besmettelijk?
De kans dat je het krijgt is kleiner, maar op dit moment geld dat als je het krijgt je qua besmettelijkheid ongeveer op hetzelfde niveau zit.
Met als kanttekening dat de kans kleiner is dat je duidelijke symptomen hebt terwijl je wel besmettelijk bent.

Bij QR locaties geld dat gevaccineerd ongetest is, niet gecontroleerd wordt op symptomen/besmetting. De ongevaccineerden in die situatie zijn aantoonbaar onbesmet en dus niet besmettelijk. Zij worden besmet door gevaccineerden op die locaties. Ergo, de gevaccineerden zorgen voor onbedoelde verspreiding.

Ik pleit voor en vaccineren (risico verlaging) en testen (verspreiding voorkomen).
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 3 november 2021 @ 11:20:43 #121
342519 KikaDeWaDo
Kind kan de was doen
pi_202011944
quote:
10s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:18 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Ik dus ook, maar ben vanaf begin oktober structureel 1X per week naar kantoor aan het gaan.

Merk overigens ook echt dat het kantoor nu meer dan ooit als "sociale werkplaats" gebruikt wordt.
Alle collega's die dan aanwezig zijn, zitten echt merkbaar ontzettend veel en lang over vanalles en nog wat te ouwehoeren :D
Nu deed ons kantoorvolk dat sowieso al vrij veel in het verleden, maar nu is het kantoor echt een soort kroeg - zonder bier dan - geworden lijkt het wel :')
Dat willen ze bij ons meer naar toe gaan. Kantoor meer als een soort "ontmoetingsplaats" waarbij er hoofdzakelijk thuis gewerkt wordt. We hebben het hier over een bedrijf 1200+ medewerkers met meerdere panden in Nederland (en europa).

Ik vindt het wel prima, totaal geen moeite met thuiswerken.
...
  woensdag 3 november 2021 @ 11:20:57 #122
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_202011948
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:18 schreef aartstyle het volgende:

Het gaat erom dat je iets wil doen wat veel invloed heeft op de besmettingen en ziekenhuisopnames.
Ik weet dus niet of dat echt zo is, dat probeer ik aan zo iemand te vragen die er weer eens over kerken etc begint

quote:
Dan lijkt een QR code voor kerken en moskeeen en beter idee dan een QR code op sportscholen waar over het algemeen jongeren komen.
Zou ik geen problemen mee hebben als dat zou moeten. Ik heb alleen wat moeite met dat eeuwige geklaag op de grondwettelijke rechten waarvan een groot aantal het prima vinden om dat maar overboord te gooien als het even niet zo goed uitkomt. Iets met glijdende schaal enzo :)
pi_202011954
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:20 schreef KikaDeWaDo het volgende:

[..]
Dat willen ze bij ons meer naar toe gaan. Kantoor meer als een soort "ontmoetingsplaats" waarbij er hoofdzakelijk thuis gewerkt wordt. We hebben het hier over een bedrijf 1200+ medewerkers met meerdere panden in Nederland (en europa).

Ik vindt het wel prima, totaal geen moeite met thuiswerken.
Ja, hier ook. Je kunt een werkplek reserveren via het reserveringssysteem, maar kantoor is in principe voor workshops, meetings etc.
  woensdag 3 november 2021 @ 11:21:44 #124
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_202011959
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:14 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
De kans op besmetting neemt flink af.
Nee.

De kans op besmet raken neemt af. Maar ben je besmet dan is de kans op anderen besmetten vergelijkbaar.
Sterker nog, minder symptomen maakt dat mensen besmetting minder snel opmerken.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_202011961
quote:
10s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:18 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Op vrijdagmiddag ook geen bier?
  woensdag 3 november 2021 @ 11:22:12 #126
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202011963
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:19 schreef Vliegbaard het volgende:
Overigens, ik ben gewoon gevaccineerd maar ik vind het best eng om te lezen dat ongevaccineerde religekkies dan maar de schuld van de komende lockdown zouden zijn want dat is veel te makkelijk.
schuld is wel een groot woord maar bijdragen aan de oplossing doen de ongevaccineerden toch niet
  woensdag 3 november 2021 @ 11:22:15 #127
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_202011964
Mbt de QR op terrassen vind ik wel dat VanDissel wat nuttigs zegt
De buitenterrassen worden nu zowat binnenterrassen met overkappingen en alles.
en aangezien 75% ongeveer van de besmettingen in de sociale kring gebeurd, vind ik het niet zo'n gek idee.
pi_202011967
quote:
Tja schuld.
Als je kijkt naar de IC's is het volstrekt helder dat ongevaccineerden een redelijk grote rol spelen toch?
pi_202011969
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:21 schreef Cause_Mayhem het volgende:
De kans op besmet raken neemt af. Maar ben je besmet dan is de kans op anderen besmetten vergelijkbaar.
Ik vraag me af of dit klopt.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_202011986
quote:
2s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:22 schreef Cue_ het volgende:
Mbt de QR op terrassen vind ik wel dat VanDissel wat nuttigs zegt
De buitenterrassen worden nu zowat binnenterrassen met overkappingen en alles.
en aangezien 75% ongeveer van de besmettingen in de sociale kring gebeurd, vind ik het niet zo'n gek idee.
Als je rond deze tijd aangenaam op een terras kunt zitten en is het waarschijnlijk geen terras meer. :D
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_202011991
Er is zelden iets van logica te ontdekken in wat de hoge heren in Den Haag voor ons bedenken. En juist daardoor neemt het vertrouwen rap af in die paljassen.
pi_202011994
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:21 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Nee.

Sterker nog, minder symptomen maakt dat mensen besmetting minder snel opmerken.
De kans op het verspreiden neemt met vaccineren ook flink af.
De kans is ook groter dat een ongevaccineerde een ongevaccineerde besmet
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202011996
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:22 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Nee dat klopt niet aldus van Dissel. De kans op tranmissie is 50% lager als je gevaccineerd bent volgens hem.
  Moderator woensdag 3 november 2021 @ 11:23:43 #134
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_202011999
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:21 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Op vrijdagmiddag ook geen bier?
Ik werk niet op vrijdag :@
pi_202012004
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:23 schreef Breedbekplevier het volgende:
Er is zelden iets van logica te ontdekken in wat de hoge heren in Den Haag voor ons bedenken. En juist daardoor neemt het vertrouwen rap af in die paljassen.
Dit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 3 november 2021 @ 11:24:36 #136
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_202012016
quote:
Ik hou niet van het woord 'religekkies' maar in de context van bewust niet willen vaccineren kan ik het er wel mee eens zijn. Hun argumentatie wordt gelukkig niet breed gedragen.

Om toch even religieus te doen; ik vind het feit dat wetenschappers kennis hebben om een vaccin te maken wel een geschenk van God en heb daarom 0 problemen om. welk vaccin dan ook, aan mijzelf en m'n kinderen te laten toedienen.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 3 november 2021 @ 11:24:38 #137
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202012017
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:14 schreef KikaDeWaDo het volgende:

[..]
Heb ik het daar over gehad dan?
Wat is dan de toegevoegde waarde van je reactie?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 3 november 2021 @ 11:24:44 #138
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_202012019
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:23 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Als je rond deze tijd aangenaam op een terras kunt zitten en is het waarschijnlijk geen terras meer. :D
Nee daarom, maar als ik hoor terrassen en QR , denk ik standaard "HUH, buiten, wat een onzin!"
Maarja het is allemaal afgeschermd en alles, dus is haast geen buiten meer te noemen. Dus wel logisch besluit .
pi_202012023
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:23 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Nee dat klopt niet aldus van Dissel. De kans op tranmissie is 50% lager als je gevaccineerd bent volgens hem.
Het een sluit het ander niet uit.
  woensdag 3 november 2021 @ 11:25:53 #140
342519 KikaDeWaDo
Kind kan de was doen
pi_202012034
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:24 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Wat is dan de toegevoegde waarde van je reactie?
Kan ik ook over die reactie van jou zeggen. Wil verder niet in discussie met jou. Vervelend mannetje.
...
  woensdag 3 november 2021 @ 11:26:00 #141
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_202012038
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:12 schreef vipergts het volgende:

[..]
Het grote probleem is dat bijna niemand wil betalen om de zorg op een beter niveau te krijgen. Als er al een partij zou zijn met ern goed plan stemmen ze nog op de VVD bijvoorbeeld omdat het mensen raakt waar het pijn doet en ze er niet meteen profijt van hebben.
Vorig jaar was er ineens geld genoeg voor vanalles en nog wat, zoals multinationals overeind houden.

Maar voor de zorg is geen cent.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_202012040
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:22 schreef Tarado het volgende:

[..]
schuld is wel een groot woord maar bijdragen aan de oplossing doen de ongevaccineerden toch niet
Je brengt het als definitie. Ik ken er een aantal die al 1,5 jaar thuis werken en zich laten testen.
pi_202012045
Gaan de winkels de komende dagen trouwens niet overspoeld worden met mensen (waarschijnlijk met name ongevaccineerden) die na QR-invoering niet meer naar binnen mogen? Zal dat de cijfers weer lekker opvoeren als argument voor méér maatregelen de 12e?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_202012052
quote:
Heb het zelfde als gevaccineerde. Zorgelijke ontwikkeling.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 3 november 2021 @ 11:27:56 #145
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202012074
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:25 schreef KikaDeWaDo het volgende:

[..]
Kan ik ook over die reactie van jou zeggen. Wil verder niet in discussie met jou. Vervelend mannetje.
Dus je reageert in een discussie, en verwacht dat niemand meer op jou reageert? En als ze dat wel doen, dan zijn ze vervelend.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 3 november 2021 @ 11:28:00 #146
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_202012075
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:00 schreef Stokkie_ het volgende:

[..]
Door corona nu niet toereikend is, was corona er niet geweest en de capaciteit daarvoor wel was het gesprek nu gegaan over verspilling in de zorg door overcapaciteit.
Voor Corona werden er tijdens een griepgolf ook al operaties geschrapt. Maar ik snap best dat ze in Den Haag liever de schuld bij de ongevaccineerden leggen, dan dat ze eens een keer kritisch naar hun faalbeleid kijken.
pi_202012076
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dit.
Je gaat je steeds meer afvragen, wat is er nog meer aan de hand? Wat vertellen ze ons niet? Waar praten ze over en wat zeggen ze in de achterkamertjes?

Je hoeft niet bepaald gevoelig te zijn voor complottheorieën om ze ondertussen toch te overwegen.

Iets moet het gebrek aan logica kunnen verklaren tenslotte.
pi_202012083
Goh, heeft die Haga toch nog een goede terechte vraag.
pi_202012084
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:26 schreef daNpy het volgende:

[..]
Vorig jaar was er ineens geld genoeg voor vanalles en nog wat, zoals multinationals overeind houden.

Maar voor de zorg is geen cent.
Dat is niet waar, de zorgkosten stijgen juist het hardste van alles.
  woensdag 3 november 2021 @ 11:28:57 #150
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202012094
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:26 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Je brengt het als definitie. Ik ken er een aantal die al 1,5 jaar thuis werken en zich laten testen.
dat aantal dat jij kent is blijkbaar toch te klein, net als er gevaccineerden zijn die denken dat ze onschendbaar zijn door een prik zullen er ook ongevaccineerden zijn die heel voorzichtig zijn maar toch liggen de IC's vol.
pi_202012095
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:02 schreef Questular het volgende:

[..]
En bedankt hé.
Weet niet of ze in het ziekenhuis hebben gelegen.

Anders weet ik niet waar dat op zou slaan.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  woensdag 3 november 2021 @ 11:29:04 #152
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_202012096
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:22 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Tja schuld.
Als je kijkt naar de IC's is het volstrekt helder dat ongevaccineerden een redelijk grote rol spelen toch?
Met meer dan de helft op de IC gevaccineerde ouderen?
Nee, niet echt.
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_202012110
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:29 schreef daNpy het volgende:
Het wordt hier steeds feitenvrijer. :D
  woensdag 3 november 2021 @ 11:30:17 #154
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_202012112
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:28 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Dat is toch logisch, met de vergrijzing en bevolkingsgroei?
Maar ipv daarvan is er enorm bezuinigd een aantal jaren geleden.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_202012113
quote:

[..]
Nee, niet echt.
Alleen kunnen die gevacineerde ouderen er niet veel aan doen toch? Dat geldt niet voor de ongevaccineerden die op de ic's liggen.

Edit: En wie zegt dat meer dan de helft gevaccineerde ouderen zijn?
pi_202012117
quote:

[..]
Nee, niet echt.
Bron? En definieer ouderen.

Zo niet, optyfen naar BNW.
pi_202012118
quote:

[..]
Nee, niet echt.
Laatste cijfers die ik hoorde was 4 op 5 ongevaccineerd, maar wellicht heb je een bron waar dat al weer teruggehaald is.

Dan nog, 50% gevaccineerden op een doelgroep van >85% is ook een teken dat de vaccinaties dus werken.
pi_202012143
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:30 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat is toch logisch, met de vergrijzing en bevolkingsgroei?
Maar ipv daarvan is er enorm bezuinigd een aantal jaren geleden.
Bezuinigd op wat?
Zorgpersoneel hier zit al op het hoogste van Europa. Je kunt niet geld blijven pleuren in het zorgstelsel, maar laten we wel bij feiten blijven. De zorg krijgt steeds meer geld, itt wat hier wordt gezegd dat ze geen cent kregen.
pi_202012155
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:31 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Bezuinigd op wat?
Zorgpersoneel hier zit al op het hoogste van Europa. Je kunt niet geld blijven pleuren in het zorgstelsel, maar laten we wel bij feiten blijven. De zorg krijgt steeds meer geld, itt wat hier wordt gezegd dat ze geen cent kregen.
Als ziekenhuis zitten we al jaren in een krimpscenario. We moeten het elk jaar met minder geld doen, terwijl de zorgvraag toeneemt.
  woensdag 3 november 2021 @ 11:34:52 #160
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_202012189
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:22 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Het klopt. Ik verkondig geen mening, maar volg wetenschap hierin.

De kans om besmet te raken verlaagd. Om nuance in te brengen, het ziekteverloop is milder, de duur van besmettelijkheid kan daardoor minder worden.
Maar zolang men besmet is is de viral load vrijwel hetzelfde, ben je als gevaccineerde dus gewoon even besmettelijk.

Voor de duidelijkheid, dit is geen tekst tegen vaccinatie. Vaccinatie helpt! Het is zelfs essentieel bij de bestrijding van dit virus.
Maar het levert geen volkomen veiligheid op. Je kan besmet raken en zolang je dat bent ben je besmettelijk.

Als we het hebben over de qr situaties is de ongevaccineerde die zeer recent getest is veiliger dan de ongeteste gevaccineerde.
Nogmaals, ik pleit voor vaccinatie. Dat verminderd de kans op besmetting en op ernstige complicaties. Daarnaast pleit ik voor meer testen, zodat zowel gevaccineerden als ongevaccineerden verspreiding voorkomen. En zodoende de zwakkeren die wel of niet gevaccineerd zijn beschermen.
Dat zal voorkomen dat de ic overbelast wordt. Ennis nodig om het virus in te dammen.

Goede en goedkope sneltesten zijn van groot belang. Zeker nu zovelen gevaccineerd zijn en vaker weinig tot geen symptomen hebben, maar wel besmettelijk zijn.
Vele gevaccineerden worden dragers ipv lijders. Dat is prima mits ze niet verspreiden.
pi_202012195
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:28 schreef Breedbekplevier het volgende:

[..]
Je gaat je steeds meer afvragen, wat is er nog meer aan de hand? Wat vertellen ze ons niet? Waar praten ze over en wat zeggen ze in de achterkamertjes?

Je hoeft niet bepaald gevoelig te zijn voor complottheorieën om ze ondertussen toch te overwegen.

Iets moet het gebrek aan logica kunnen verklaren tenslotte.
Gewoonweg dom of iets 'downright cynical' .. in beide wegen, ze zijn ongeschikt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_202012198
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:14 schreef Stokkie_ het volgende:

[..]
De kans op verspreiding en infectie is ook vele malen lager na vaccinatie, vaccinatie doe je dus ook voor je medemens.
Zucht
pi_202012210
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:26 schreef Complotwappie het volgende:
Gaan de winkels de komende dagen trouwens niet overspoeld worden met mensen (waarschijnlijk met name ongevaccineerden) die na QR-invoering niet meer naar binnen mogen? Zal dat de cijfers weer lekker opvoeren als argument voor méér maatregelen de 12e?
De winkels kunnen straks beter preventief sluiten, er komt geen hond meer met mondkapjes plicht.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  woensdag 3 november 2021 @ 11:37:59 #164
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_202012221
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:28 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Vandaar dat er 0 is gebeurd op het gebied van opschalen, en het volk weer de schuld krijgt van de "bestuurders".
pi_202012225
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:30 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Het kabinet welke weigert primaire data aan te leveren mag optyfen naar BNW.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_202012227
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:36 schreef _serial_ het volgende:

[..]
De winkels kunnen straks beter preventief sluiten, er komt geen hond meer met mondkapjes plicht.
Denk dat dat voor de feestdagen nog wel eens mee kon vallen. Misschien vanaf januari dan?
Zonder wrijving geen glans
  woensdag 3 november 2021 @ 11:38:32 #167
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_202012229
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:28 schreef Tarado het volgende:

[..]
dat aantal dat jij kent is blijkbaar toch te klein, net als er gevaccineerden zijn die denken dat ze onschendbaar zijn door een prik zullen er ook ongevaccineerden zijn die heel voorzichtig zijn maar toch liggen de IC's vol.
150 man op de IC en het ligt vol. Wat een treurnis in een land met 17+ miljoen mensen.
pi_202012240
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:30 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Alleen kunnen die gevacineerde ouderen er niet veel aan doen toch? Dat geldt niet voor de ongevaccineerden die op de ic's liggen.

Edit: En wie zegt dat meer dan de helft gevaccineerde ouderen zijn?
Kijk maar naar het buitenland, Wales 89%, Vlaanderen 70%. Die cijfers kunnen ze hier niet eeuwig verborgen houden. Als ze naar buiten komen eis ik een persoonlijk excuus van alle wappies die hier de cijfers over september blijven roeptoeteren.
  woensdag 3 november 2021 @ 11:39:27 #169
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_202012251
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:30 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Het wordt hier steeds feitenvrijer. :D
Het rijks instituut voor miscalculaties tovert al 1,5 jaar met berekeningen op gegokte cijfers.
Dus wat is de echte waarheid; die ze niet vertellen of die ze niet willen vertellen?
pi_202012258
quote:

[..]
Dit. Zou alvast kerstinkopen gaan doen. Bol en Amazon gaan het zwaar krijgen.
pi_202012266
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:39 schreef daNpy het volgende:

[..]
Het rijks instituut voor miscalculaties tovert al 1,5 jaar met berekeningen op gegokte cijfers.
Dus wat is de echte waarheid; die ze niet vertellen of die ze niet willen vertellen?
En jij hebt de waarheid wel?
  woensdag 3 november 2021 @ 11:40:31 #172
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_202012270
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:30 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

https://www.maurice.nl/20(...)e-maatregelen-nemen/
  woensdag 3 november 2021 @ 11:41:35 #173
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202012288
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:38 schreef daNpy het volgende:

[..]
150 man op de IC en het ligt vol. Wat een treurnis in een land met 17+ miljoen mensen.
zal wel hoger liggen omdat er niet alleen maar corona patiënten zijn maar veel lijkt het niet inderdaad
pi_202012295
quote:

[..]
Ben ik dan de enige die niet minder gaat winkelen? Ik winkel niet absurd veel maar ben maar wat blij dat de winkels open zijn. :) Afgelopen jaar vond ik toch wel kutter dan kut met alles dicht.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_202012300
quote:
Oke, dit is een iets betrouwbaardere bron. En ik denk wel dat het klopt dat de bescherming van de vaccins aan het afnemen zijn. Sterker nog, daar ben ik van overtuigd. Dus wat dat betreft heb je een punt.
  woensdag 3 november 2021 @ 11:43:01 #176
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202012308
quote:
Dit gaat niet over de IC
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_202012311
quote:
Alleen door de overheid goedgekeurde media wordt hier als bron geaccepteerd.
pi_202012324
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:38 schreef Haags het volgende:

[..]
Denk dat dat voor de feestdagen nog wel eens mee kon vallen. Misschien vanaf januari dan?
Meeste winkels hebben wel een webshop.
pi_202012331
quote:
Vind je dat dit stuk echt aansluit bij je bewering:
"Met meer dan de helft op de IC gevaccineerde ouderen"

Nog niet misschien. En dan is je bron ook nog eens Maurice. :')

Derhalve fakenews (goh)
  woensdag 3 november 2021 @ 11:44:32 #180
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202012332
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:43 schreef Jappie81 het volgende:

[..]
Alleen door de overheid goedgekeurde media wordt hier als bron geaccepteerd.
Nee, Maurice weet gewoon niet zo goed waar hij het over heeft.

Redactie Sport woensdag 3 november 2021 @ 11:44:39 #181
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202012333
Ik heb het idee dat hier een duidelijke scheiding van twee kampen ontstaat.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202012341
De vraag is wel waarom het nu nog zes weken moet duren voordat we met de boostercampagne echt op stoom komen. Dat is toch wel weer een blunder van jewelste. Het volledig afschuiven op alleen de ongevaccineerden is het eigen falen verbloemen. Beiden hebben schuld zullen we maar zeggen.
  woensdag 3 november 2021 @ 11:45:22 #183
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_202012344
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:41 schreef Tarado het volgende:

[..]
zal wel hoger liggen omdat er niet alleen maar corona patiënten zijn maar veel lijkt het niet inderdaad
Per plek verschilt het.
Hier lees ik bv dat Sneek vol ligt, ic capaciteit bereikt.
Dat er 2 ic bedden zijn in dat ziekenhuis verteld men er maar niet bij in de krant.
  woensdag 3 november 2021 @ 11:45:57 #184
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_202012353
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:42 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Oke, dit is een iets betrouwbaardere bron. En ik denk wel dat het klopt dat de bescherming van de vaccins aan het afnemen zijn. Sterker nog, daar ben ik van overtuigd. Dus wat dat betreft heb je een punt.
Het punt is meer dat Hugo gisteren het heel vaak over "de cijfers" heeft gehad maar er geen 1 heeft genoemd.

Alleen maar vage termen als "verdubbeling", "veel", "meer" etc. Zegt allemaal helemaal niks. Ze willen die cijfers ook niet publiek maken. Want zolang er nu nog meer ongevaccineerden op de IC liggen, is het goed. Maar zodra dat omslaat en ze moeten die cijfers ook publiceren, gelooft niemand ze meer.

En de zorg is zo ver uitgekleed dat we met 100% vaccinatie alsnog over een paar maanden een probleem zouden hebben. Elke keer wordt er een groep aangewezen (verdeel en heers) en niemand kijkt naar het ongefundeerde faalbeleid.
pi_202012355
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik heb het idee dat hier een duidelijke scheiding van twee kampen ontstaat.
Hier scheiden onze wegen
pi_202012362
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:45 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Per plek verschilt het.
Hier lees ik bv dat Sneek vol ligt, ic capaciteit bereikt.
Dat er 2 ic bedden zijn in dat ziekenhuis verteld men er maar niet bij in de krant.
Er zijn totaal 6 IC bedden in Sneek. Laatst lag er voor 50% met corona, dat houdt (logischerwijs) in dat er 2 coronapatiënten liggen omdat ze normaal gesproken ook een bed vrij houden.
pi_202012364
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:44 schreef Momo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ook maurice zit er regelmatig naast, maar hij zegt hier wel VOOR het najaar. Het is wel zo dat je met meerdere scenario's rekening had kunnen houden. En dat hebben ze weer eens niet gedaan.
  woensdag 3 november 2021 @ 11:47:08 #188
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_202012371
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:44 schreef aartstyle het volgende:
De vraag is wel waarom het nu nog zes weken moet duren voordat we met de boostercampagne echt op stoom komen. Dat is toch wel weer een blunder van jewelste. Het volledig afschuiven op alleen de ongevaccineerden is het eigen falen verbloemen. Beiden hebben schuld zullen we maar zeggen.
Herinner je je nog dat er vaccinaties beschikbaar waren maar Ome Hugo nog over de verspreiding en het transport moest nadenken? Daar had ie pas een jaar de tijd voor gehad.
  woensdag 3 november 2021 @ 11:47:14 #189
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202012375
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:46 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Ook maurice zit er regelmatig naast, maar hij zegt hier wel VOOR het najaar. Het is wel zo dat je met meerdere scenario's rekening had kunnen houden. En dat hebben ze weer eens niet gedaan.
Dit was in 2020 he.
pi_202012376
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:46 schreef alpeko het volgende:

[..]
Hier scheiden onze wegen
I bid you adieu. Tijd dat één van ons de UI aanpast als onze wegen scheiden :P

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2021 11:47:51 ]
pi_202012377
Gisteren allemaal in het nieuws dat hier geen corona's meer in het ziekenhuis mochten, maar dat is al weer opgelost:

https://www.nederweert24.(...)heven-bij-sjg-weert/

Leuke naam wel voor zo'n fout zangduo. De Corona's.
pi_202012381
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:47 schreef Momo het volgende:

[..]
Dit was in 2020 he.
Mijn fout!
pi_202012383
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:44 schreef Momo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Nee de Hond wordt gelukkig ook nergens meer uitgenodigd. Hij is geen medicus of viroloog, dus niet relevant.
  woensdag 3 november 2021 @ 11:48:07 #194
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202012385
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:45 schreef daNpy het volgende:

[..]
Het punt is meer dat Hugo gisteren het heel vaak over "de cijfers" heeft gehad maar er geen 1 heeft genoemd.

Alleen maar vage termen als "verdubbeling", "veel", "meer" etc. Zegt allemaal helemaal niks. Ze willen die cijfers ook niet publiek maken. Want zolang er nu nog meer ongevaccineerden op de IC liggen, is het goed. Maar zodra dat omslaat en ze moeten die cijfers ook publiceren, gelooft niemand ze meer.

En de zorg is zo ver uitgekleed dat we met 100% vaccinatie alsnog over een paar maanden een probleem zouden hebben. Elke keer wordt er een groep aangewezen (verdeel en heers) en niemand kijkt naar het ongefundeerde faalbeleid.
Ze hebben toch net die cijfers laten zien in die presentatie aan de tweede kamer, ik zie nergens cijfers staan in jou bron.
pi_202012388
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:47 schreef Momo het volgende:

[..]
Dit was in 2020 he.
Toen klopte dat ook. Op wat opgeklopte cijfers na was er niets aan de hand.
pi_202012395
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:47 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Nee de Hond wordt gelukkig ook nergens meer uitgenodigd. Hij is geen medicus of viroloog, dus niet relevant.
Dat zijn Marino en Yorick ook niet, dat houdt niemand tegen :D
  Redactie Sport woensdag 3 november 2021 @ 11:48:41 #197
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202012397
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:47 schreef bloodymary1 het volgende:
Gisteren allemaal in het nieuws dat hier geen corona's meer in het ziekenhuis mochten, maar dat is al weer opgelost:

https://www.nederweert24.(...)heven-bij-sjg-weert/

Leuke naam wel voor zo'n fout zangduo. De Corona's.
Misschien kunnen ze dat nummer van DeBarge coveren.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 3 november 2021 @ 11:48:46 #198
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_202012400
Bruls bij de briefing

Het is net alsof hij op een verjaardag anekdotes zit te vertellen. _O-
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  woensdag 3 november 2021 @ 11:49:03 #199
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202012408
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:48 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Toen klopte dat ook. Op wat opgeklopte cijfers na was er niets aan de hand.
Ja er was echt niks aan de hand in de ziekenhuizen eind 2020/begin 2021....
pi_202012416
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Als ziekenhuis zitten we al jaren in een krimpscenario. We moeten het elk jaar met minder geld doen, terwijl de zorgvraag toeneemt.
Dat kan toch alleen maar bergafwaarts gaan?

Als je aan de ene kant alles doet om opnames te voorkomen maar aan de andere kant de capaciteit met een rap tempo afneemt, dan is het gewoon een race naar de bodem.

Hoe je dat op wil lossen is vraag twee, maar ik denk wel dat je dat vanuit 2 richtingen moet doen. En niet alleen de vraag er de schuld van geven.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')