SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• Reconstructie Nieuwsuur: Nederland koos te laat voor bestrijden corona
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patinten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
• Geen tweetdumps van meningen van random mensen online
• Geen artikelen plaatsen/niet linken naar vage websites
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILER: Coronaregels per 25 september, 2021Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Net of die mensen gaan sporten. Een fiets waarbij je hoe hard je ook trapt je op dezelfde plek blijft staan, dat is niet te vertrouwen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 11:44 schreef mir1986 het volgende:
Weet je wat ik nog zou toevoegen? Mensen die niet gevaccineerd zijn mogen helemaal niet meer sporten, dat wordt dan leuk met de teamsporten. Missen ze opeens 17% van hun leden. Zullen ze dan per direct opzeggen?![]()
Ja dat las ik al eerder. Ik vraag me echter af of winkels daar toe behoren. Want dan zou horeca er ook onder vallen. Verder staat het ook nergens, alleen dat ze er vanmiddag nog overleg over hebben. AD kan zoveel schrijven.quote:Op dinsdag 2 november 2021 11:34 schreef Benny het volgende:
[..]
[..]
https://www.ad.nl/politie(...)onapas-mee~aa701f0c/![]()
Horeca heeft al QR plicht. Dat sluit de mondkapjesplicht uit.quote:Op dinsdag 2 november 2021 11:48 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja dat las ik al eerder. Ik vraag me echter af of winkels daar toe behoren. Want dan zou horeca er ook onder vallen. Verder staat het ook nergens, alleen dat ze er vanmiddag nog overleg over hebben. AD kan zoveel schrijven.
Tenminste, voorlopig...Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
En de horeca houdt zich er tevens behoorlijk slecht aan..quote:Op dinsdag 2 november 2021 11:49 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Horeca heeft al QR plicht. Dat sluit de mondkapjesplicht uit.
Tenminste, voorlopig...“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Overigens beproef ik dat veel mensen denken dat als iemand geen mondkapje opzet de winkelier hiervoor aansprakelijk is en een boete krijgt. Dat hoorde ik van wappies de vorige perode ook "ik zet hem maar op, anders krijgt die winkelier een grote boete".
Dat heb dus toen goed uitgezocht en dat is niet het geval. De winkelier krijgt hier geen boete voor.![]()
Als ze zich al slecht aan een QR-check houden dan zullen ze zich ook niet aan een mondkapplicht houden.quote:Op dinsdag 2 november 2021 11:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En de horeca houdt zich er tevens behoorlijk slecht aan..![]()
Ik zou daar heel simpel in zijn: Handhaving strenger controleren, en elke tent die betrapt wordt op slechte controle is per direct uitgesloten van steunmaatregelen bij sluiting.quote:Op dinsdag 2 november 2021 11:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En de horeca houdt zich er tevens behoorlijk slecht aan..Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Klopt. Maar ik snap de verwarring wel. Komt omdat Bruls dat ooit geroepen heeft.quote:Op dinsdag 2 november 2021 11:51 schreef bloodymary1 het volgende:
Overigens beproef ik dat veel mensen denken dat als iemand geen mondkapje opzet de winkelier hiervoor aansprakelijk is en een boete krijgt. Dat hoorde ik van wappies de vorige perode ook "ik zet hem maar op, anders krijgt die winkelier een grote boete".
Dat heb dus toen goed uitgezocht en dat is niet het geval. De winkelier krijgt hier geen boete voor.zie email 27 oktober![]()
Lastig, want als je als gemeente (zoals A'dam) al direct aankondigt er niet actief op te gaan controleren wordt het wel lastig..quote:Op dinsdag 2 november 2021 11:51 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik zou daar heel simpel in zijn: Handhaving strenger controleren, en elke tent die betrapt wordt op slechte controle is per direct uitgesloten van steunmaatregelen bij sluiting.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
![]()
Ah dat deden een aantal kroegen ook nog voor het in ging. Dat bleek niet heel handig.
Krijgen we straks gesloten zwembaden
Zonder wrijving geen glans![]()
Laat KHN dit maar niet horen!quote:Op dinsdag 2 november 2021 11:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En de horeca houdt zich er tevens behoorlijk slecht aan..![]()
Als dat zo is (ik weet niet beter dan dat de ondernemer verantwoordelijk is, net als bij de Horeca) dan nog is het fatsoenlijk om een ondernemer in zijn geheel niet in een vervelende positie te brengen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 11:51 schreef bloodymary1 het volgende:
Dat heb dus toen goed uitgezocht en dat is niet het geval. De winkelier krijgt hier geen boete voor.![]()
Ja, dan zul je als provincie of landelijke overheid wat aan die gemeentes moeten doen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 11:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Lastig, want als je als gemeente (zoals A'dam) al direct aankondigt er niet actief op te gaan controleren wordt het wel lastig..Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Verdrinken er komende zomer nog meer kindjes. Sounds legit.quote:Op dinsdag 2 november 2021 11:54 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Ah dat deden een aantal kroegen ook nog voor het in ging. Dat bleek niet heel handig.
Krijgen we straks gesloten zwembaden![]()
Goed artikel, van Maurice:
https://www.maurice.nl/20(...)e-de-jonge-en-bruls/
Hoogste tijd dat ze weer wat meer gaan hameren op "ouderen" in plaats van op "ongevaccineerden" dus
Haters everywhere but I don't really care.![]()
Nederland in een notendop - natuurlijk is die maatregel van de zotte, maar direct dat recalcitrante komt me echt de keel uitquote:Op dinsdag 2 november 2021 11:54 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
De overheid heeft elk krediet verspeeld. Dit is slechts het begin. Kijk, die paar wappies die af en toe wat mot maken in Hilversum is wel te handelen. Maar als er nu 5 miljoen Nederlands opstaan en weigeren om mee te werken, wat wil Rutte en kornuiten dan doen?quote:Op dinsdag 2 november 2021 11:54 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Krijgen we straks gesloten zwembaden![]()
Het is zo en ik zie niet in waarom je hem daarmee in een vervelende positie brengt. Ze zitten er zelf ook niet op te wachten.quote:Op dinsdag 2 november 2021 11:54 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Als dat zo is (ik weet niet beter dan dat de ondernemer verantwoordelijk is, net als bij de Horeca) dan nog is het fatsoenlijk om een ondernemer in zijn geheel niet in een vervelende positie te brengen.
Ze moeten er wel aan werken om het te stimuleren, maar dan kan al met een sticker op de deur.![]()
Vaccinatieplicht voor 50+ en zsm beginnen met boosters voor die groep.quote:Op dinsdag 2 november 2021 11:54 schreef matthijst het volgende:
Goed artikel, van Maurice:
https://www.maurice.nl/20(...)e-de-jonge-en-bruls/
Hoogste tijd dat ze weer wat meer gaan hameren op "ouderen" in plaats van op "ongevaccineerden" dus![]()
Corona > Geen zwemlessen > Generatie zinkende zwemmertjesquote:Op dinsdag 2 november 2021 11:54 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Klimaatopwarming > Hoge waterspiegel > Land onder water
-------------------
Oversterfte die klimaatopwarming vermindert + corona verspreiding vermindert
Problems solved![]()
En morgenavond gaan daarvan 4,999 miljoen nederlanders gewoon netjes in een rij staan.quote:Op dinsdag 2 november 2021 11:55 schreef GereDathan het volgende:
[..]
De overheid heeft elk krediet verspeeld. Dit is slechts het begin. Kijk, die paar wappies die af en toe wat mot maken in Hilversum is wel te handelen. Maar als er nu 5 miljoen Nederlands opstaan en weigeren om mee te werken, wat wil Rutte en kornuiten dan doen?![]()
Ik weet niet meer welke talkshow het was, maar hoorde gisteren iemand op TV melden dat heel veel IC personeel parttime werkt. Bijvoorbeeld 60 tot 80%. Hij opperde om die mensen te vragen fulltime te gaan werken tegen een aanzienlijke loonsverhoging.
Een forse loonsverhoging kan ook nog weer nieuw personeel lokken dat al in de zorg werkt. Gewoon dik betalen, de corona crisis kost toch al miljarden. Pomp het dan maar in personeel op de IC.٩๏̯͡๏)۶![]()
Apart, ik had gisteren hetzelfde aan de hand en na 10 minuten in de wacht gestaan te hebben kon ik een kwartier later al getest worden en uitslag 6 uur later. Moet wel zeggen dat ik gebruik kon maken van de voorrangslijn.quote:Op dinsdag 2 november 2021 11:08 schreef GereDathan het volgende:
Wat is Nederland toch een apenland. Hoelang zitten we nu in deze shit, een maand of 20 zeg maar even. Gisteren moest ik een Coronatest doen (want klachten lijkend op Corona).
Het begon al goed, ik kon wel terecht ergens op meer dan 40 km afstand van mijn huis. Een afspraak in mijn eigen woonplaats kon niet. Toevallig op de lokale GGD gezien dat er een mobiele testlocatie is, daar kon ik zonder afspraak terecht.
De locatie zelf was prima geregeld. 2 minuten moeten wachten en daarna vlot getest. Niets op aan te merken.
Maar dan, we zijn nu op een paar minuten na 24 uur verder. En u raadt het al, nog steeds geen uitslag. Dat kan tot 36 uur duren, maar "is er misschien morgenochtend al hoor meneer".
Flikker toch op, wat een apenland. Hoe zorgen we ervoor dat mensen niet gaan testen en na een test vrolijk op pad gaan? Inderdaad, door het zo lastig mogelijk te maken allemaal.
Zorg voor een fijnmazig testnetwerk en zorg dat testuitslagen binnen 12 uur bekend zijn. Hoe moeilijk kan het wezen.
Overigens deel ik het sentiment wel. Waarom wordt mijn vrijheid afgepakt en moet ik aan symboolmaatregelen voldoen omdat er blijkbaar nog een hoop mensen zijn die tegen zichzelf beschermd moeten worden.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."![]()
Gisteren had ik een klant hier die niet gevaccineerd wilde worden en kleine kinderen had. Die vroeg zich af hoe zijn kinderen dan naar zwemles moesten twee keer in de week. Gewoon door de deur naar binnen werpen? Of mag begeleiden nog wel?![]()
Bij de snackbar en dat soort zaken liep afgelopen winter geen enkel personeelslid met een mondkap. Is ook niet te doen als je uren achter zo'n counter staat, of in een keuken. Ook zat klanten gezien daar met kap op de kin, het interesseerde niemand.quote:Op dinsdag 2 november 2021 11:56 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Het is zo en ik zie niet in waarom je hem daarmee in een vervelende positie brengt. Ze zitten er zelf ook niet op te wachten.
Ze moeten er wel aan werken om het te stimuleren, maar dan kan al met een sticker op de deur.![]()
Zijn probleem. Haalt ie maar een vaccin of testenquote:Op dinsdag 2 november 2021 11:58 schreef bloodymary1 het volgende:
Gisteren had ik een klant hier die niet gevaccineerd wilde worden en kleine kinderen had. Die vroeg zich af hoe zijn kinderen dan naar zwemles moesten twee keer in de week. Gewoon door de deur naar binnen werpen? Of mag begeleiden nog wel?![]()
![]()
Dat verschilt heel erg per zwembad. Een aantal zwembaden heeft ook 1 of 2 ouders die alle kinderen begeleiden zodat de ouders niet mee naar binnen hoeven.quote:Op dinsdag 2 november 2021 11:58 schreef bloodymary1 het volgende:
Gisteren had ik een klant hier die niet gevaccineerd wilde worden en kleine kinderen had. Die vroeg zich af hoe zijn kinderen dan naar zwemles moesten twee keer in de week. Gewoon door de deur naar binnen werpen? Of mag begeleiden nog wel?Zonder wrijving geen glans![]()
Tja, dat is omdat verplegend personeel toch vooral vrouwen zijn en die werken nu eenmaal over het algemeen parttime. Zou niet weten hoe je dat met geld op kunt lossen. Meestal zijn er natuurlijk kinderen waardoor dat niet mogelijk is.quote:Op dinsdag 2 november 2021 11:58 schreef Ronald het volgende:
Ik weet niet meer welke talkshow het was, maar hoorde gisteren iemand op TV melden dat heel veel IC personeel parttime werkt. Bijvoorbeeld 60 tot 80%. Hij opperde om die mensen te vragen fulltime te gaan werken tegen een aanzienlijke loonsverhoging.
Een forse loonsverhoging kan ook nog weer nieuw personeel lokken dat al in de zorg werkt. Gewoon dik betalen, de corona crisis kost toch al miljarden. Pomp het dan maar in personeel op de IC.![]()
Ben je bereid daarvoor te betalen? hun salarisverhoging merk je komend jaar al in je zorgverzekeringspremie.quote:Op dinsdag 2 november 2021 11:58 schreef Ronald het volgende:
Een forse loonsverhoging kan ook nog weer nieuw personeel lokken dat al in de zorg werkt. Gewoon dik betalen, de corona crisis kost toch al miljarden. Pomp het dan maar in personeel op de IC.Where law ends, tyrrany begins.![]()
Het leger mobiliseren natuurlijk.quote:Op dinsdag 2 november 2021 11:55 schreef GereDathan het volgende:
[..]
De overheid heeft elk krediet verspeeld. Dit is slechts het begin. Kijk, die paar wappies die af en toe wat mot maken in Hilversum is wel te handelen. Maar als er nu 5 miljoen Nederlands opstaan en weigeren om mee te werken, wat wil Rutte en kornuiten dan doen?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Gewoon een prikje halen omdat de zwemles van je kinderen belangrijker is, was blijkbaar geen optie.quote:Op dinsdag 2 november 2021 11:58 schreef bloodymary1 het volgende:
Dat is wel de oplossing, maar ik vroeg het me gewoon af. Vind het overigens niet zijn probleem, maar vooral van de kinderen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 11:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Zijn probleem. Haalt ie maar een vaccin of testen![]()
Ik weet niet, maar al die steunpakketten en de economische schade hebben ook een hoge prijs. Ik weet niet of het de oplossing is voor het probleem, maar als het de oplossing is, dan is het wel een hele goedkope oplossing.quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:00 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ben je bereid daarvoor te betalen? hun salarisverhoging merk je komend jaar al in je zorgverzekeringspremie.![]()
Maar ondertussen worden ongevaccineerde kinderen van 13+ wel min of meer gedwongen tot vaccinatie omdat de zwembaden QR plichtig worden. Of ze moeten 3x per week gaan testenwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Die moeten niet zo zeuren. We doen het immers #samen!quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:08 schreef _serial_ het volgende:
Maar ondertussen worden ongevaccineerde kinderen van 13+ wel min of meer gedwongen tot vaccinatie omdat de zwembaden QR plichtig worden. Of ze moeten 3x per week gaan testen"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Ach, over niet al te lange tijd moet je als 5-jarige ook een QR-code hebben. Niets is meer te gek in deze hele poppenkast.quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:08 schreef _serial_ het volgende:
Maar ondertussen worden ongevaccineerde kinderen van 13+ wel min of meer gedwongen tot vaccinatie omdat de zwembaden QR plichtig worden. Of ze moeten 3x per week gaan testen![]()
Die persoon kan zelf regelen dat een ouder met een geldige QR-code de kinderen naar binnen kan begeleiden.quote:Op dinsdag 2 november 2021 11:58 schreef bloodymary1 het volgende:
Gisteren had ik een klant hier die niet gevaccineerd wilde worden en kleine kinderen had. Die vroeg zich af hoe zijn kinderen dan naar zwemles moesten twee keer in de week. Gewoon door de deur naar binnen werpen? Of mag begeleiden nog wel?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Niet dat ik mijzelf zo intelligent vind, maar ik ben slim genoeg om even op de lokale GGD site te kijken en te zien dat ik zonder afspraak bij een mobiele locatie in mijn eigen woonplaats terecht kon. Ik denk dat er veel mensen al afhaken als ze zien dat ze 40KM moeten rijden.quote:Op dinsdag 2 november 2021 11:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Apart, ik had gisteren hetzelfde aan de hand en na 10 minuten in de wacht gestaan te hebben kon ik een kwartier later al getest worden en uitslag 6 uur later. Moet wel zeggen dat ik gebruik kon maken van de voorrangslijn.
25 uur verder, nog steeds geen uitslag.
Wellicht zit er wel verschil in testlocatie. Ik weet van eerder, toen er een vaste locatie was hier, dat de buisjes elke dag om 12:00 en 17:00 opgehaald werden. Die gingen dan naar een grote stad dichtbij waar een lab was. Nu hebben we een mobiele locatie (in feite gewoon een oude stadsbus). Ik weet niet of ze daar ook meermaals per dag de buisjes ophalen of dat deze door de bus om 17:00 meegenomen worden naar de GGD en vanaf daar nog door moeten.
Maar nog steeds is het absurd. Na 19 maanden zou het testen zo moeten zijn dat je direct terecht kunt, dichtbij huis en binnen enkele uren de uitslag hebt. Voor mijn gevoel (en dit is zwaar overdreven!) heb je sneller een verkeersboete binnen dan je Coronatest uitslag.![]()
Behalve de religieuzen. #nietzosamen #artikel6quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:09 schreef OProg het volgende:
[..]
Die moeten niet zo zeuren. We doen het immers #samen!Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
In onder andere Duitsland allang het geval. Vanaf 6 jaar testen tot je erbij neervalt.quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ach, over niet al te lange tijd moet je als 5-jarige ook een QR-code hebben. Niets is meer te gek in deze hele poppenkast.![]()
Dan gaat ie maar lekker prikken. Of lekker testen elke keer. Succes.quote:Op dinsdag 2 november 2021 11:58 schreef bloodymary1 het volgende:
Gisteren had ik een klant hier die niet gevaccineerd wilde worden en kleine kinderen had. Die vroeg zich af hoe zijn kinderen dan naar zwemles moesten twee keer in de week. Gewoon door de deur naar binnen werpen? Of mag begeleiden nog wel?
Waarom constant dat geneuzel over uitzonderingen die zichzelf willens en wetens in deze positie plaatsen? Laat ze lekker verrekken als ze niet mee willen werken.![]()
Werkt goed ja, ze zitten daar ook vrolijk in een stijgende lijn.quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:10 schreef GereDathan het volgende:
[..]
In onder andere Duitsland allang het geval. Vanaf 6 jaar testen tot je erbij neervalt.
Ergens hoop je heel cynisch gewoon dat het weer helemaal uit de klauw giert deze winter, gewoon om het nutteloze van al die regeltjes aan te tonen.![]()
Komen 13+ kinderen dan 3x per week in een zwembad?quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:08 schreef _serial_ het volgende:
Maar ondertussen worden ongevaccineerde kinderen van 13+ wel min of meer gedwongen tot vaccinatie omdat de zwembaden QR plichtig worden. Of ze moeten 3x per week gaan testen“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
En voor die 20% tot 40% moet er vervolgens kinderopvang geregeld worden. Gelukkig zijn die ook totaal overbelast, dus dat is een makkie om te regelen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 11:58 schreef Ronald het volgende:
Een forse loonsverhoging kan ook nog weer nieuw personeel lokken dat al in de zorg werkt. Gewoon dik betalen, de corona crisis kost toch al miljarden. Pomp het dan maar in personeel op de IC.![]()
Ik ben religieus en gevaccineerd. en nu?quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:10 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Behalve de religieuzen. #nietzosamen #artikel6
Stop eens met over n kam scheren. Niet iedere kerkganger is een anti-vaxxerWhere law ends, tyrrany begins.![]()
Ehh nee. Duitsland zit alweer een paar dagen in een dalende lijnquote:Op dinsdag 2 november 2021 12:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Werkt goed ja, ze zitten daar ook vrolijk in een stijgende lijn.![]()
Maar dat heeft niets met onzinmaatregelen te maken. Ze hebben daar recent niets veranderd. Het laat eens te meer zien dat Corona gewoon doet waar Corona zin in heeft. Dat laat zich niet stoppen met zinloze mondkapjes of avondklokken.![]()
Dit hebben ze op Tweakers beter geregeld, toen je daar in je repeterende gemekker verviel hebben ze je gewoon gebanned.quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:10 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Behalve de religieuzen. #nietzosamen #artikel6
Nogmaals, accepteer de situatie of veranderd er iets aan door je te melden in Den Haag. Wil je dat niet, zeur dan niet.![]()
Net zoals het VK al sinds 2 maanden, en wij gaan er binnenkort dus ook achteraan.quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:14 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ehh nee. Duitsland zit alweer een paar dagen in een dalende lijn![]()
Maar dat heeft niets met onzinmaatregelen te maken. Ze hebben daar recent niets veranderd. Het laat eens te meer zien dat Corona gewoon doet waar Corona zin in heeft. Dat laat zich niet stoppen met zinloze mondkapjes of avondklokken.
Maar dan gaat Hugo weer spinnen dat het door de maatregelen komt en die dus maar tot april aan moeten blijven.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Sowieso is er op hele korte termijn niet zoveel te regelen, ik heb niet alles gezien maar 1 corona ziekenhuis vond ik wel een aardig voorstel van hem Girbes? en om daar dan het personeel extra te betalen door het saaie werk en gevarengeld zeg maar.quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:12 schreef GereDathan het volgende:
[..]
En voor die 20% tot 40% moet er vervolgens kinderopvang geregeld worden. Gelukkig zijn die ook totaal overbelast, dus dat is een makkie om te regelen.![]()
Per jaar nog niet.quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Komen 13+ kinderen dan 3x per week in een zwembad?![]()
Hangen alleen bij mooi weer bij een plas omdat er amper nog buitenzwembaden zijn.![]()
Was vanmorgen in de HEMA zag toch zeker al 30% met een mondkapje lopen. De makke schapen
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Ik heb niet het idee dat Den Haag nu een deuk in een pakje boter gaat slaan tegen een virus wat de hele wereld beheerst.quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:15 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dit hebben ze op Tweakers beter geregeld, toen je daar in je repeterende gemekker verviel hebben ze je gewoon gebanned.
Nogmaals, accepteer de situatie of veranderd er iets aan door je te melden in Den Haag. Wil je dat niet, zeur dan niet.
Ja, misschien als je de noodtoestand afkondigt en iedereen gedwongen thuis houdt, maar dat schiet natuurlijk ook niet op.
Laat het maar voorlopig lekker zo, als we 4 weken verder zijn heeft het Urk-Staphorst probleem zichzelf ook opgelost.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Ah okee, dat eerste had ik niet gezien. Maar een paar dagen is nog geen trend, natuurlijk.quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:14 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ehh nee. Duitsland zit alweer een paar dagen in een dalende lijn![]()
Maar dat heeft niets met onzinmaatregelen te maken. Ze hebben daar recent niets veranderd. Het laat eens te meer zien dat Corona gewoon doet waar Corona zin in heeft. Dat laat zich niet stoppen met zinloze mondkapjes of avondklokken.
Dat laatste ben ik met je eens, het gaat toch eigenlijk overal in golfbewegingen. Nu is het in Zuid-Europa weer wat beter, maar reken maar dat die in de winter ook nog wel aan de beurt komen.![]()
We hebben een ernstig tekort aan handjes in Nederland, niet enkel in de zorg. Dus sowieso is er zoals je zegt weinig te regelen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
Sowieso is er op hele korte termijn niet zoveel te regelen, ik heb niet alles gezien maar 1 corona ziekenhuis vond ik wel een aardig voorstel van hem Girbes? en om daar dan het personeel extra te betalen door het saaie werk en gevarengeld zeg maar.
Ook een oud ziekenhuis opstarten en personeel vinden is onmogelijk, de mensen zijn er niet. Het is niet enkel een kwestie van geld. De zorg is een goed voorbeeld van een vakgebied waar je echt liefde moet hebben voor het vak, anders trek je het niet.![]()
Ik ben nog aan het wachten op de gevolgen van Pasen 2020.quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ah okee, dat eerste had ik niet gezien. Maar een paar dagen is nog geen trend, natuurlijk.
Een paar dagen is al wel een redelijke trend is de ervaring.Absoluut. Dat gaat gewoon door. We moeten ermee leren leven. Doen ze in o.a. de UK, Zweden en Denemarken ook.quote:Dat laatste ben ik met je eens, het gaat toch eigenlijk overal in golfbewegingen. Nu is het in Zuid-Europa weer wat beter, maar reken maar dat die in de winter ook nog wel aan de beurt komen.![]()
Zie deze stoere boy die zelf durft te denken. De grootste vrije geest van FOK!, misschien wel van heel Nederlandquote:Op dinsdag 2 november 2021 12:17 schreef halfway het volgende:
Was vanmorgen in de HEMA zag toch zeker al 30% met een mondkapje lopen. De makke schapenIN EEN WERELD VOL SCHAPEN, ZORRG DAT JE EEN LEEUW BENT!!!!!1!!!
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Waar je je niet druk om kan maken.quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:17 schreef halfway het volgende:
Was vanmorgen in de HEMA zag toch zeker al 30% met een mondkapje lopen. De makke schapen100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Moeten ze binnenkort toch, anders mogen ze niet meer naar school.quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:08 schreef _serial_ het volgende:
Maar ondertussen worden ongevaccineerde kinderen van 13+ wel min of meer gedwongen tot vaccinatie omdat de zwembaden QR plichtig worden. Of ze moeten 3x per week gaan testen
/BNW.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Je zo druk maken over anderen, vul de leegte in je leven met iets anders op?quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:17 schreef halfway het volgende:
Was vanmorgen in de HEMA zag toch zeker al 30% met een mondkapje lopen. De makke schapen![]()
Ik zag laatste in de JUMBO allemaal mensen met kleren aan. De makke schapenquote:Op dinsdag 2 november 2021 12:17 schreef halfway het volgende:
Was vanmorgen in de HEMA zag toch zeker al 30% met een mondkapje lopen. De makke schapenZonder kleren is het leven veel relaxter.
![]()
Waar lees jij dat ie zich druk maakt? Is gewoon een constatering. Ik vind het ook wel bijzonder, wel vermakelijk eigenlijk.quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Waar je je niet druk om kan maken.I'll give you something to do![]()
Spijtig dat ik het topic vanavond moet missen omdat ik de avondklok ga overtreden.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Moeten zij toch zelf weten. Jij hebt er geen last van.quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:17 schreef halfway het volgende:
Was vanmorgen in de HEMA zag toch zeker al 30% met een mondkapje lopen. De makke schapen![]()
Ja, maak je dan zoals ieder normaal mens gewoon druk over regen, wind of hoge dauwpunten ofzo.quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Waar je je niet druk om kan maken."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
In mijn oude woonplaats
https://www.ad.nl/binnenl(...)n-de-zotte~a26b7013/quote:Vlug, haast onzichtbaar, glipte de mystery guest afgelopen weekend allerlei horecatenten in Zwijndrecht binnen. Bijna overal had hij dezelfde werkwijze. Naar binnen door de voordeur, met vlotte pasjes naar het toilet, en na een paar seconden weer richting de uitgang. In veel gevallen heeft het personeel hem niet eens gezien. Geregeld bleef het bij een bezoekje aan de gang van de horecagelegenheid. En dat duurde meestal nog geen halve minuut.![]()
Wat is er vermakelijk aan? Dat mensen iets doen waar ze zich prettig bij voelen?quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:24 schreef galantis het volgende:
[..]
Waar lees jij dat ie zich druk maakt? Is gewoon een constatering. Ik vind het ook wel bijzonder, wel vermakelijk eigenlijk.![]()
Eigen schuld van die horeca-ondernemers. Hadden ze hem maar bij de deur moeten tackelen door 2 beveiligers!quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:25 schreef alpeko het volgende:
In mijn oude woonplaats
https://www.ad.nl/binnenl(...)n-de-zotte~a26b7013/
[..]
Pff, beetje naar het toilet sneaken zonder QR. Hij had de hele zaak 3 keer kunnen besmetten. Levensgevaarlijk.
Kijk, in Disneyland Shanghai weten ze tenminste wel hoe dat moet.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Denk niet dat hij zich druk maakt zo te lezen. Alleen iets heeft vanquote:Op dinsdag 2 november 2021 12:22 schreef Questular het volgende:
[..]
Je zo druk maken over anderen, vul de leegte in je leven met iets anders op?. Wat er op zich heel relaxed uit ziet.
![]()
En toch zit ik te denken dat misschien een lokale lockdown handiger is.
We weten waar veel besmettingen voorkomen.
Neem een bepaalde grenswaarde en lockdown alleen die stad of dorp...
Ik weet waterdicht is het niet maar zouden we er dan misschien al wel niet zijn?NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:26 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Eigen schuld van die horeca-ondernemers. Hadden ze hem maar bij de deur moeten tackelen door 2 beveiligers!
Pff, beetje naar het toilet sneaken zonder QR. Hij had de hele zaak 3 keer kunnen besmetten. Levensgevaarlijk.
Kijk, in Disneyland Shanghai weten ze tenminste wel hoe dat moet.![]()
![]()
Theorie, ja. Alleen is dan de vraag hoe je dat uit wil gaan voeren. Je kan immers niet iedereen in een dorp gaan opsluiten door een cordon van marechaussee er omheen te zetten.quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:30 schreef Bocaj het volgende:
Neem een bepaalde grenswaarde en lockdown alleen die stand of dorp...
Ik weet waterdicht is het niet maar zouden we er dan misschien al wel niet zijn?Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Ik draag hem ook alweer op het werk.quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:17 schreef halfway het volgende:
![]()
Dat mensen op zo'n manier invulling geven aan geruchten. Waarbij nog niet eens zeker is of het wel voor winkels gaat gelden.quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:25 schreef Questular het volgende:
[..]
Wat is er vermakelijk aan? Dat mensen iets doen waar ze zich prettig bij voelen?
Edit: Ik lees zojuist dat het voor winkels gaat gelden. Dan maar vast gaan wennen inderdaad.
[ Bericht 7% gewijzigd door galantis op 02-11-2021 12:39:20 ]I'll give you something to do![]()
Niet met die instelling, neequote:Op dinsdag 2 november 2021 12:31 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Theorie, ja. Alleen is dan de vraag hoe je dat uit wil gaan voeren. Je kan immers niet iedereen in een dorp gaan opsluiten door een cordon van marechaussee er omheen te zetten.![]()
![]()
Nee, het kan ook daadwerkelijk niet. Er is gewoon niet genoeg inzetbaar materieel en mensen om zoiets voor elkaar te krijgen.quote:
Ja, als je alle marechaussee/landmacht/whatever overal vandaan wil trekken. En wat als iemand door de blokkade heen wil? Knuppelen? Schieten?Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Schieten. Met alleen knuppelen komen ze in het ziekenhuis, en dat kunnen we er niet bij hebben.quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:34 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Nee, het kan ook daadwerkelijk niet. Er is gewoon niet genoeg inzetbaar materieel en mensen om zoiets voor elkaar te krijgen.
Ja, als je alle marechaussee/landmacht/whatever overal vandaan wil trekken. En wat als iemand door de blokkade heen wil? Knuppelen? Schieten?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
@Zipportal en ik zijn grote voorstanders van het sluiten van een bepaalde stad in Nederland.quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:30 schreef Bocaj het volgende:
Neem een bepaalde grenswaarde en lockdown alleen die stad of dorp...
Ik weet waterdicht is het niet maar zouden we er dan misschien al wel niet zijn?![]()
De logica ontgaat mij totaal.quote:Op dinsdag 2 november 2021 11:39 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
Ah, dus maatregelen moeten sowieso blijkbaar pijn doen bij de hele bevolking, want anders werken ze niet.
Maar dat is normaal bij hugo.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Als je in dit land niet van je laat horen, wordt je onder de voet gelopen. Want niemand denk aan jezelf als je dat niet zelf doet.quote:Op dinsdag 2 november 2021 11:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nederland in een notendop - natuurlijk is die maatregel van de zotte, maar direct dat recalcitrante komt me echt de keel uit
Je moet wel.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Mja, ik vind het lastig hoor. Wel met je eens dat dat recalcitrante irritant begint te worden, maar snap ook wel dat men er klaar mee.quote:Op dinsdag 2 november 2021 11:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nederland in een notendop - natuurlijk is die maatregel van de zotte, maar direct dat recalcitrante komt me echt de keel uit
Snap sowieso niet dat men sports en onderwijs blijft aanpakken. Horeca heb ik dan nog een beetje begrip voor, maar constant sport en onderwijs aanpakken begint wel irritant te worden.![]()
Terwijl het grote probleem bij de gebedshuizen en bezoekers liggen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:38 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Mja, ik vind het lastig hoor. Wel met je eens dat dat recalcitrante irritant begint te worden, maar snap ook wel dat men er klaar mee.
Snap sowieso niet dat men sports en onderwijs blijft aanpakken. Horeca heb ik dan nog een beetje begrip voor, maar constant sport en onderwijs aanpakken begint wel irritant te worden.
Een ieder een nadeel brengen omdat een ander iets uit principe niet wil doen. Dat is niet goed te praten. Of je wil op een bepaalde manier sociale druk in de maatschappij veroorzaken en 2spalt.
Die strategie van hugo is wel duidelijk al een paar maanden. Goorlap.
[ Bericht 7% gewijzigd door Red_85 op 02-11-2021 12:50:03 ]'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Voor waterpolo en zwemtrainingen en/of wedstrijden, zeker wel.quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Komen 13+ kinderen dan 3x per week in een zwembad?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dit dus.quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:38 schreef Evenstar het volgende:
Snap sowieso niet dat men sports en onderwijs blijft aanpakkenwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Evenstar
![]()
Ja, maar dat is allemaal moeilijk moeilijk, want vrijheid van godsdienst bla bla.quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Terwijl het grote probleem bij de gebedshuizen en bezoekers liggen.
Ondertussen zorgen ze dat leerlingen en studenten steeds meer gaan achterlopen en dat men steeds minder gaat sporten, maar dat maakt niet uit ... ofzo.
Gelukkig pakken ze de dierentuinen aan, hotspots genot.![]()
Het was een grapje, hequote:Op dinsdag 2 november 2021 12:34 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Nee, het kan ook daadwerkelijk niet. Er is gewoon niet genoeg inzetbaar materieel en mensen om zoiets voor elkaar te krijgen.
Ja, als je alle marechaussee/landmacht/whatever overal vandaan wil trekken. En wat als iemand door de blokkade heen wil? Knuppelen? Schieten?![]()
![]()
Evenstar
![]()
Ik kijk wel alvast uit naar erg kritische en inhoudelijke vragen na persco vanavond![]()
![]()
Zelfs in relatieve bananenrepublieken als Italie deden ze dat met succes.quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:31 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Theorie, ja. Alleen is dan de vraag hoe je dat uit wil gaan voeren. Je kan immers niet iedereen in een dorp gaan opsluiten door een cordon van marechaussee er omheen te zetten.
Dat hadden we absoluut ook moeten doen in de donkerste dagen maar de politieke lef ontbrak. Nu is het wat overdreven.![]()
Maar waarom kun je wel een wetswijziging voorbereiden voor de QR check op school, maar is dat onmogelijk voor de reli paleizen? Of willen ze dat gewoon niet? Of "kan het niet".quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:42 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, maar dat is allemaal moeilijk moeilijk, want vrijheid van godsdienst bla bla.
Ondertussen zorgen ze dat leerlingen en studenten steeds meer gaan achterlopen en dat men steeds minder gaat sporten, maar dat maakt niet uit ... ofzo.
Gelukkig pakken ze de dierentuinen aan, hotspots genot.![]()
De gendarmes in Frankrijk en de carabinieri in Itali hebben ook iets meer gezag dan de jongens in het blauw hier in Nederland.quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:44 schreef Confetti het volgende:
[..]
Zelfs in relatieve bananenrepublieken als Italie deden ze dat met succes.
Dat hadden we absoluut ook moeten doen in de donkerste dagen maar de politieke lef ontbrak. Nu is het wat overdreven.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Nu al zin in de vragen van Charlotte Nijsquote:Op dinsdag 2 november 2021 12:44 schreef Evenstar het volgende:
Ik kijk wel alvast uit naar erg kritische en inhoudelijke vragen na persco vanavond![]()
![]()
Push genot, meer dan 1000 positieve tests rondom ADE. Op vele 100 duizenden bezoekers.
/Carewegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Was alle ADE's stukquote:Op dinsdag 2 november 2021 12:46 schreef _serial_ het volgende:
Push genot, meer dan 1000 positieve tests rondom ADE. Op vele 100 duizenden bezoekers.
/Care![]()
Klaarblijkelijk "kan het niet" omdat het onconstitutioneel is.quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:44 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Maar waarom kun je wel een wetswijziging voorbereiden voor de QR check op school, maar is dat onmogelijk voor de reli paleizen? Of willen ze dat gewoon niet? Of "kan het niet".
Dan gaan we wel even voorbij aan het feit dat rechters niet aan de grondwet mogen toetsen, en als de Tweede Kamer tekent voor een onconstitutioneel wetsvoorstel, dat dat er gewoon doorheen komt, maar soit.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Kennelijk komt er weer een nieuwe routekaart, voor de langere termijn.
Er is nog geen enkele routekaart die het volgehouden heeft.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik niet. Die domme journalisten gaan toch alleen maar vragen waarom er geen zwaardere maatregelen komen zoals het sluiten van bepaalde sectoren. Alsof we daarop zitten te wachten.quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:44 schreef Evenstar het volgende:
Ik kijk wel alvast uit naar erg kritische en inhoudelijke vragen na persco vanavond
In plaats van dat ze vragen wanneer de ouderen hun 3e vaccin krijgen of waarom er geen beter voorlichting is voor wappies met ziekenhuiscijfers die kloppen en over de totstandkoming en werking van het vaccin...![]()
Evenstar
![]()
Alles kan, als de wil er maar is. Genoeg grondrechten waar men nu omheen werkt, dus ook godsdienst kan even aan de kant gezet worden als de wil er is.quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:44 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Maar waarom kun je wel een wetswijziging voorbereiden voor de QR check op school, maar is dat onmogelijk voor de reli paleizen? Of willen ze dat gewoon niet? Of "kan het niet".
Het is te moeilijk, zal teveel weerstand bieden. CDA, SGP, CU, DENK die dan gaan zeiken, politiek gezien moeilijk, lastig en teveel werk dus.![]()
Evenstar
![]()
Iemand het het voorspelt hier. Weet niet meer wie, maar respectquote:Op dinsdag 2 november 2021 12:47 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Jaaa nieuwe routekaart
[ afbeelding ]
Zo voorspelbaar![]()
![]()
Die komen niet, kritische journalisten worden vakkundig niet toegelaten.quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:44 schreef Evenstar het volgende:
Ik kijk wel alvast uit naar erg kritische en inhoudelijke vragen na persco vanavond
Of ze draaien de uitzending uit, en gaan alleen online verder.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
0.0 kritisch altijd.quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:44 schreef Evenstar het volgende:
Evenstar
![]()
Was ook ironisch bedoeld. Ik krijg altijd plaatsvervangende schaamte als ik de vragen hoor.quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Die komen niet, kritische journalisten worden vakkundig niet toegelaten.
Of ze draaien de uitzending uit, en gaan alleen online verder.
Of ze zijn te dom voor woorden, of antwoord is al minstens tien keer gegeven, of het is gewoon niet kritisch genoeg.![]()
Komt alleen maar omdat hugotje en markie totaal geen waarde hechten aan lange termijn doelen. 'Jamaarvirus enzo blabla'.quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:47 schreef _serial_ het volgende:
Kennelijk komt er weer een nieuwe routekaart, voor de langere termijn.
Er is nog geen enkele routekaart die het volgehouden heeft.
Sturen zonder doel. Iedere keer als er gevraagd wordt naar lange termijn oplossingen komt er een hoop gefilibuster uit waar niets wijs uit op te maken is.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ik ook. mijn broek zakte er altijd vanaf.quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:49 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Was ook ironisch bedoeld. Ik krijg altijd plaatsvervangende schaamte als ik de vragen hoor.
Echt, kunnen ze nu echt geen betere vragen verzinnen?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Die QR check op de werkvloer gaat er zeker komen. Volgende PC een feit.quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:47 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Alles kan, als de wil er maar is. Genoeg grondrechten waar men nu omheen werkt, dus ook godsdienst kan even aan de kant gezet worden als de wil er is.
Het is te moeilijk, zal teveel weerstand bieden. CDA, SGP, CU, DENK die dan gaan zeiken, politiek gezien moeilijk, lastig en teveel werk dus.![]()
Evenstar
![]()
Verwacht ik ook hoor.quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:50 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Die QR check op de werkvloer gaat er zeker komen. Volgende PC een feit.![]()
Urk?quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
@:zipportal en ik zijn grote voorstanders van het sluiten van een bepaalde stad in Nederland.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Ik ga dan ook gewoon lekker sporten, zolang het nog kan.quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:50 schreef Questular het volgende:
Ik kijk die persconferentie gewoon nooit. Heerlijk.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Onder dwang van 'we nemen je pas in'.quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Die komen niet, kritische journalisten worden vakkundig niet toegelaten.
Of ze draaien de uitzending uit, en gaan alleen online verder.
Ofwel je kan je werk niet meer uitoefenen en je raakt je inkomen kwijt.
Leuk man democratie in NL.
Bananenrepubliek.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Prima toch? we weten nu al wat er gaat komen. Dus waarom dan nog naar het belerende kinderlijke basisschool leraren toontje van hugo de bloemschoen willen luisteren?quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:50 schreef Questular het volgende:
Ik kijk die persconferentie gewoon nooit. Heerlijk.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Denk dat daar nog wel veel tegenstand op komt van werkgevers. Gezien het feit dat er nu al overal een personeelstekort is. Wellicht bij overheidsinstanties en banken e.d. Maar op plekken waar echt gewerkt wordt en waar ook vaak minder gevaccinneerden zijn (de bouw bijvoorbeeld) lijkt het me echt de nekslag. Een klap in het gezicht zeg maar (om ontopic te blijven).quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:50 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Je ergeren aan TV kan ook heerlijk vermaak zijn.quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Prima toch? we weten nu al wat er gaat komen. Dus waarom dan nog naar het belerende kinderlijke basisschool leraren toontje van hugo de bloemschoen willen luisteren?![]()
Ik ook.quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:51 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik ga dan ook gewoon lekker sporten, zolang het nog kan.
Op zich is vanaf 19 uur meescrollen in dit topic ook geen rare bezigheid. Je krijgt alles mee, voorzien van passend commentaar.I'll give you something to do![]()
Rutte praat anders ook met z'n monotome belerende toon sinds hij die persco's doet.quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Prima toch? we weten nu al wat er gaat komen. Dus waarom dan nog naar het belerende kinderlijke basisschool leraren toontje van hugo de bloemschoen willen luisteren?
Beiden nomineer ik voor functie elders, en snel.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Precies. Schijtweer vandaagquote:Op dinsdag 2 november 2021 12:24 schreef Dven het volgende:
[..]
Ja, maak je dan zoals ieder normaal mens gewoon druk over regen, wind of hoge dauwpunten ofzo.
100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Mooie stad wel.quote:
Vaak jammer van het volk wat er woont.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Dat zal Ferd dan wel zijn.quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:53 schreef Benny het volgende:
Wie staat er vanavond eigenlijk naast Hugo? Rutte is in Glasgowwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Zou Rutte niet even heen en weer vliegen?quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:53 schreef Benny het volgende:
Wie staat er vanavond eigenlijk naast Hugo? Rutte is in Glasgow![]()
Iemand met nog meer haat dan Ruttequote:Op dinsdag 2 november 2021 12:53 schreef Benny het volgende:
Wie staat er vanavond eigenlijk naast Hugo? Rutte is in Glasgow
100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Valt wel mee. Meeste vakbonden waren voor corona pas op werkvloer. Alleen FNV niet.quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:52 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Denk dat daar nog wel veel tegenstand op komt van werkgevers. Gezien het feit dat er nu al overal een personeelstekort is. Wellicht bij overheidsinstanties en banken e.d. Maar op plekken waar echt gewerkt wordt en waar ook vaak minder gevaccinneerden zijn (de bouw bijvoorbeeld) lijkt het me echt de nekslag. Een klap in het gezicht zeg maar (om ontopic te blijven).![]()
Evenstar
![]()
Verwacht het wel eigenlijk, Uurtje vliegen, zo gedaan.quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Zou Rutte niet even heen en weer vliegen?![]()
Omdat de vrijheid van religie klaarblijkelijk zwaarder weegt dan het recht op onderwijs.quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:44 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Of, als je even de populatie in een kerk vergelijkt met die in een klaslokaal, dat we bepaalde leeftijdsgroepen liever niet te hard aanpakken.
Ik denk trouwens niet dat een QR-plicht in kerken erg veel effect gaat hebben op de totale cijfers, maar de manier waarop ze telkens buiten schot blijven is toch wel bijzonder.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Heb wel wat beters te doen, sorry.quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:53 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Je ergeren aan TV kan ook heerlijk vermaak zijn.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Even op en neer vliegen van een klimaattop, de ironie.quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Zou Rutte niet even heen en weer vliegen?
Al zul je wel gelijk hebben hoor![]()
voel me niet aangesprokenquote:Op dinsdag 2 november 2021 12:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Mooie stad wel.
Vaak jammer van het volk wat er woont.ken de meesten ook niet hoor
![]()
’Zo’n 400 privjets vliegen royals en ’groene’ ceo’s naar klimaattop’quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:55 schreef noodgang het volgende:
[..]
Even op en neer vliegen van een klimaattop, de ironie.
Al zul je wel gelijk hebben hoor
Sjawegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Speciale vlucht vanuit de klimaattop met het regeringstoestel voor 5 personen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:54 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Verwacht het wel eigenlijk, Uurtje vliegen, zo gedaan.
Piloot, gezagvoerder, rutte, assistent en beveiliger.
Riiiiiight. So long met je klimaat.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
CDA+CU+altijd gedoe als het om moslims gaat.quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:44 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Maar waarom kun je wel een wetswijziging voorbereiden voor de QR check op school, maar is dat onmogelijk voor de reli paleizen? Of willen ze dat gewoon niet? Of "kan het niet".![]()
'Klimaattop' en dan heen en weer vliegen. Nice.quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:54 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Net als "Actie, actie, actie", maar "we kunnen geen klimaatdoelen stellen want we zitten in een kabinetsformatie"![]()
![]()
Vanaf de klimaattop. Lekker beetje heen en weer vliegen. Niks mis mee.quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:54 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Overigens is dat praatje van Rutte daar ook een soort corona-plan. Wat kreten "actie, actie, actie" en dat 'we' bij de kopgroep aan willen sluiten maar vervolgens geen enkel idee over het plan van aanpak."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Evenstar
![]()
En dan ook nog die mafklapper van Amazon uitnodigen, met z'n ruimtereisjes die mega vervuilend zijnquote:Op dinsdag 2 november 2021 12:56 schreef _serial_ het volgende:
[..]
’Zo’n 400 privjets vliegen royals en ’groene’ ceo’s naar klimaattop’
Sja
Poppenkast![]()
Dit is toch niet meer serieus te nemen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:48 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Iemand het het voorspelt hier. Weet niet meer wie, maar respect
Zo voorspelbaar![]()
Er is ook zat volk wat ook onder het nare volk te lijden heeft en welke ik vooral niet bedoel.quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
voel me niet aangesprokenken de meesten ook niet hoor
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
De meeste werkgevers en hun werkgevers zitten helemaal niet bij een vakbond. Weer zo'n antwoord van iemand die wellicht bij de overheid werkt en geen idee heeft hoe het er in de praktijk aan toe gaat. Daarnaast is de FNV die dan als enige tegen is wel de vakbond die de sectoren met het echte werkende personeel vertegenwoordigt. Ik verzorg voor 35 werkgevers in allerlei sectoren loonadministraties en personeelszaken, hiervan is er geen lid van een vakbond. Het personeel in de bouw is niet aan te slepen. De kleinere bouwbedrijven zitten al tot de zomer volgend jaar vol en kunnen geen arbeidskrachten vinden. Die gaan echt geen mensen buiten sluiten.quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:54 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Valt wel mee. Meeste vakbonden waren voor corona pas op werkvloer. Alleen FNV niet.![]()
Evenstar
![]()
Past toch prima in het straatje .... veel lullen en vooral geen gaten vullenquote:Op dinsdag 2 november 2021 12:57 schreef OProg het volgende:
[..]
Vanaf de klimaattop. Lekker beetje heen en weer vliegen. Niks mis mee.
Overigens is dat praatje van Rutte daar ook een soort corona-plan. Wat kreten "actie, actie, actie" en dat 'we' bij de kopgroep aan willen sluiten maar vervolgens geen enkel idee over het plan van aanpak.![]()
Ach, als de mensen die niet gevaccineerd zijn niet meer mogen werken, worden de tekorten op de arbeidsmarkt nog groter. Geen probleem toch?![]()
De spijker op z'n kop inderdaad... Ze willen altijd meer en strenger...quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:47 schreef bloodymary1 het volgende:
Die domme journalisten gaan toch alleen maar vragen waarom er geen zwaardere maatregelen komen zoals het sluiten van bepaalde sectoren.
Dat begon al met de mondkapjes...
Toen was het zo van: Meneer Rutte, wanneer mondkapjes verplichting? Meneer Rutte, het kan nu al wel want we hebben een Coronawet... Meneer Rutte, het buitenland heeft het wel waarom dan in Holland nog niet? Meneer Rutte, meneer Rutte...
NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
Nog geen tijd gehad om terug te lezen, maar klopt het dat die pokke kapjes ook weer in de winkels op moeten? Gatver wat een ellendige winter gaat dit worden. Tevens zeer benieuwd naar wederom een routekaart.Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
naar volk heb je overal, zal niet alleen in Amsterdam zo zijnquote:Op dinsdag 2 november 2021 12:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Er is ook zat volk wat ook onder het nare volk te lijden heeft en welke ik vooral niet bedoel.![]()
![]()
no booster no job. zo word je de bitch van Pfizer, dit stopt niet meer.Plaats hier uw advertentie![]()
Gelukkig komen er wekelijks 1000-1600 welwillende (en natuurlijk gevacineerdequote:Op dinsdag 2 november 2021 12:57 schreef mir1986 het volgende:
Ach, als de mensen die niet gevaccineerd zijn niet meer mogen werken, worden de tekorten op de arbeidsmarkt nog groter. Geen probleem toch?) mannen het land binnen om deze tekorten op te vullen
![]()
![]()
En die zijn meteen verpleegkundige, of een arts of programmeur?quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:00 schreef Benny het volgende:
[..]
Gelukkig komen er wekelijks 1000-1600 welwillende (en natuurlijk gevacineerde) mannen het land binnen om deze gaten op te vullen
![]()
Ja. Dat is wel een vereiste om het land binnen te komen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:01 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En die zijn meteen verpleegkundige, of een arts of programmeur?
QR code en programmeur/vepleegkundige? > "U mag naar Ter Apel"![]()
Idd. Zou dat alleen maar komen doordat Hugo = CDA?quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik denk trouwens niet dat een QR-plicht in kerken erg veel effect gaat hebben op de totale cijfers, maar de manier waarop ze telkens buiten schot blijven is toch wel bijzonder.![]()
Alleen maar artsen hoorde ik.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:01 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En die zijn meteen verpleegkundige, of een arts of programmeur?![]()
Deze wordt zonder eindbestemming.quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:47 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Jaaa nieuwe routekaart
[ afbeelding ]![]()
![]()
Ki Ka Kaag Of (Misschien verrassend.... Carola Schouten... is tenslotte ook vice-premier...)quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Iemand met nog meer haat dan RutteNIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
Jan Paternottequote:Op dinsdag 2 november 2021 12:53 schreef Benny het volgende:
Wie staat er vanavond eigenlijk naast Hugo? Rutte is in Glasgow
...![]()
Het is toch bizar? Dat de arbeidsmarkt al zo ontzettend staat te springen om goede arbeidskrachten en nu straks de ongevaccineerde mensen worden uitgesloten. Ik ken veel mensen die niet gevaccineerd zijn en zich dan massaal zullen ziek melden. Ze zullen zich dan echt niet opeens laten vaccineren. Dan ook nog maar de bankrekening bevriezen en hun huizen uitzetten? Al is dat natuurlijk ook teveel BNW.![]()
Ollongren is meestal de eerste na Rutte.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:05 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ki Ka Kaag Of (Misschien verrassend.... Carola Schouten... is tenslotte ook vice-premier...)100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
https://regioonline.nl/binnenland/khn-horeca-onderdeel-oplossing/
Ik vind dit toch wel een interessante oplossing. Een horecasluiting omzetten in een toegangsstop.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van n twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Die melden zich massaal ziek? Surequote:Op dinsdag 2 november 2021 13:06 schreef mir1986 het volgende:
Het is toch bizar? Dat de arbeidsmarkt al zo ontzettend staat te springen om goede arbeidskrachten en nu straks de ongevaccineerde mensen worden uitgesloten. Ik ken veel mensen die niet gevaccineerd zijn en zich dan massaal zullen ziek melden. Ze zullen zich dan echt niet opeens laten vaccineren. Dan ook nog maar de bankrekening bevriezen en hun huizen uitzetten? Al is dat natuurlijk ook teveel BNW.
Hopend op een terecht ontslag zal dat inderdaad tot schulden leiden en verlies van huis, wat je wil. Maar booooh wel principes he.![]()
![]()
Ziek melden als je niet ziek bent, dat gaat het vast goed doen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:06 schreef mir1986 het volgende:
Het is toch bizar? Dat de arbeidsmarkt al zo ontzettend staat te springen om goede arbeidskrachten en nu straks de ongevaccineerde mensen worden uitgesloten. Ik ken veel mensen die niet gevaccineerd zijn en zich dan massaal zullen ziek melden. Ze zullen zich dan echt niet opeens laten vaccineren. Dan ook nog maar de bankrekening bevriezen en hun huizen uitzetten? Al is dat natuurlijk ook teveel BNW.
Ik snap echt niet waarom ik nog medelijden moet hebben met het volk dat ons nu weer richting de afgrond leidt.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Eens met dit idee. Bijzonder dat het niet al zo werkt.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:08 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik vind dit toch wel een interessante oplossing. Een horecasluiting omzetten in een toegangsstop.![]()
https://www.gelderlander.(...)-doen-pijn~af04d575/
1000 besmettingen op een dance festival.
En maar zeuren over een miniscueel deel ongevaccineerden die gevaccineerden in gevaar zouden brengen. Totaal kansloos totdat we specifieke maatregelen tegen gevaccineerden nemen.![]()
Ow, scheie die haben wir auch noch...quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ollongren is meestal de eerste na Rutte.
Zeker. Hebben in een uitgaansplaats hier in de buurt (lang voor corona) ook altijd gehad. Dan was het sluitingstijd om 03.00, maar vanaf 2.15 mocht je nergens meer binnen, ook niet in de eettenten. Zorgde dat iedereen gespreid naar huis ging. Daardoor minder opstootjes e.d. Zou hier ook goed voor kunnen en dan vanaf 00.00.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:08 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik vind dit toch wel een interessante oplossing. Een horecasluiting omzetten in een toegangsstop.![]()
Haha, want in de andere landen om ons heen met een hoge vaccinatiegraad doet het zo goed. Bizar dat mensen het goed vinden dat ze hun huizen kwijt raken. Meteen maar opsluiten in quarantainekampen? Ben je ook van dat gespuis af. Waarom zou een jongere van 21 zich moeten laten vaccineren, aangezien A: het vaccin er niet voor zorgt dat je niet meer besmet raakt, B: ze sowieso nauwelijks in het ziekenhuis terecht komen C: gevaccineerde ouderen ook weer besmet raken, ondanks hun vaccinatie.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ziek melden als je niet ziek bent, dat gaat het vast goed doen.
Ik snap echt niet waarom ik nog medelijden moet hebben met het volk dat ons nu weer richting de afgrond leidt.![]()
Ja, dit is zeker een goed idee. Kun je met dezelfde mensen toch meer omzet maken en je spreidt de mensen die naar huis gaan.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:08 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik vind dit toch wel een interessante oplossing. Een horecasluiting omzetten in een toegangsstop.
Maar het zal er wel niet van komen, want ieder voorstel wat er door de horeca of de evenementenbranche wordt gedaan is tot nu toe afgeserveerd door OMT/regering.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Kop leest: 1000 man verkouden geworden op dance festival.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:09 schreef Confetti het volgende:
En maar zeuren over een miniscueel deel ongevaccineerden die gevaccineerden in gevaar zouden brengen. Totaal kansloos totdat we specifieke maatregelen tegen gevaccineerden nemen.
Nul ziekenhuisopnames, nul IC.
Nothing to see here, move along.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Maar de vraag is, hoeveel van die gevaccineerden zijn in het ziekenhuis gekomen? En op de IC?quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:09 schreef Confetti het volgende:
En maar zeuren over een miniscueel deel ongevaccineerden die gevaccineerden in gevaar zouden brengen. Totaal kansloos totdat we specifieke maatregelen tegen gevaccineerden nemen.![]()
Op minimaal 300K verkochte kaartjes, en no way dat 100% zeker is dat iedereen de besmetting daar heeft opgedaan.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:09 schreef Confetti het volgende:
En maar zeuren over een miniscueel deel ongevaccineerden die gevaccineerden in gevaar zouden brengen. Totaal kansloos totdat we specifieke maatregelen tegen gevaccineerden nemen.
Waarschijnlijk ook 0 ziekenhuisopnames.
Het is gewoon weer voer voor allerlei partijen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Consequenties van je principes.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:06 schreef mir1986 het volgende:
Het is toch bizar? Dat de arbeidsmarkt al zo ontzettend staat te springen om goede arbeidskrachten en nu straks de ongevaccineerde mensen worden uitgesloten. Ik ken veel mensen die niet gevaccineerd zijn en zich dan massaal zullen ziek melden. Ze zullen zich dan echt niet opeens laten vaccineren. Dan ook nog maar de bankrekening bevriezen en hun huizen uitzetten? Al is dat natuurlijk ook teveel BNW.![]()
Specifieke maatregelen tegen gevaccineerden?quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:09 schreef Confetti het volgende:
Dat zal ze leren ja. Met hun vaccin!![]()
quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:12 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Specifieke maatregelen tegen gevaccineerden?
Dat zal ze leren ja. Met hun vaccin!![]()
![]()
Als je je daar zo druk over maakt , waarom hoor ik je dan niet over het toekomstige ziekteverzuim van de groep ongevaccineerden? Alsof de arbeidsmarkt zit te wachten op mensen die enige tijd op hun buik op de IC liggen en vervolgens nog weken of maanden niet deel kunnen nemen aan het arbeidsproces?quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:06 schreef mir1986 het volgende:
Moet dit nu elke dag opnieuw aan je uitgelegd worden? Als je nu nog niet snapt waar het vaccineren voor is dan kun je beter stoppen met vragen stellen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:10 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Haha, want in de andere landen om ons heen met een hoge vaccinatiegraad doet het zo goed. Bizar dat mensen het goed vinden dat ze hun huizen kwijt raken. Meteen maar opsluiten in quarantainekampen? Ben je ook van dat gespuis af. Waarom zou een jongere van 21 zich moeten laten vaccineren, aangezien A: het vaccin er niet voor zorgt dat je niet meer besmet raakt, B: ze sowieso nauwelijks in het ziekenhuis terecht komen C: gevaccineerde ouderen ook weer besmet raken, ondanks hun vaccinatie.![]()
Wel een beetje bij je verhaal houden he?quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:10 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Haha, want in de andere landen om ons heen met een hoge vaccinatiegraad doet het zo goed. Bizar dat mensen het goed vinden dat ze hun huizen kwijt raken. Meteen maar opsluiten in quarantainekampen? Ben je ook van dat gespuis af. Waarom zou een jongere van 21 zich moeten laten vaccineren, aangezien A: het vaccin er niet voor zorgt dat je niet meer besmet raakt, B: ze sowieso nauwelijks in het ziekenhuis terecht komen C: gevaccineerde ouderen ook weer besmet raken, ondanks hun vaccinatie.
Een jongere van 21 heeft geen huis die hij kwijt kan raken.![]()
![]()
Dat doet er niet toe aangezien we daar ook niet naar kijken als we 40 minners aan een vaccin dwingen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:11 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Maar de vraag is, hoeveel van die gevaccineerden zijn in het ziekenhuis gekomen? En op de IC?![]()
Straks ook maar verplichte vaccinatie tegen de griep? Omdat je anders ook je baan kwijt raakt? Of verplichte vaccinatie tegen al die andere virussen? Verplicht thuis blijven als je te dik bent? De overheid kan dan van alles verzinnen, zodra ze maar iets willen verminderen. Verplichte CO2-pas? Teveel CO2 verbruikt, verplicht binnen blijven.quote:![]()
Het kan wel, maar de viruscirculatie op scholen is van een totaal andere orde dan bij gebedshuizen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:44 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Daar kun je van alles van vinden, maar de 'winst' van QR-codes invoeren is niet overal hetzelfde.
Dat betekent niet dat het een beter te verantwoorden is dan het ander. Wel dat het niet zo simpel is als 'indien bij scholen dan ook bij kerken'.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van n twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Best wel onzin om dat typisch Nederlands te noemen. Vorige week in Tsjechi deed werkelijk geen enkele zaak mee aan de maatregelen. Niet aan mondkapjes, QR check en het max van 6 aan tafel.quote:Op dinsdag 2 november 2021 11:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nederland in een notendop - natuurlijk is die maatregel van de zotte, maar direct dat recalcitrante komt me echt de keel uit![]()
Ik kwam verderop tegen dat het verzuimd is om de maatregelen voor kerken ook in de wet op te nemen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 11:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ah kijk. Weer iemand die in de kletspraat van Hugo en Ferd is getrapt. Wat dacht jij dat “behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet” betekent?
https://www.trouw.nl/reli(...)-het-nodig~b9bfa852/Het moet dan nog steeds per wet geregeld worden en dat is het gewoonweg niet.quote:Maar zo’n wet die het mogelijk had gemaakt om ook de kerken maatregelen op te leggen had er wel knnen komen, zegt Fokko Oldenhuis, hoogleraar religie en recht aan de Groningse universiteit. “Tegen iedereen die roept: we kunnen niks doen aan de kerken omdat er vrijheid van godsdienst is, zeg ik: ammehoela.” Dat dat niet gebeurd is – in de onlangs aangenomen coronawet hadden bepalingen opgenomen kunnen worden die ingrijpen bij kerken mogelijk maken – heeft volgens Oldenhuis te maken met de christelijke partijen in de Tweede Kamer.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Ben jij echt zo?quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:14 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Straks ook maar verplichte vaccinatie tegen de griep? Omdat je anders ook je baan kwijt raakt? Of verplichte vaccinatie tegen al die andere virussen? Verplicht thuis blijven als je te dik bent? De overheid kan dan van alles verzinnen, zodra ze maar iets willen verminderen. Verplichte CO2-pas? Teveel CO2 verbruikt, verplicht binnen blijven.![]()
Zodra dikte enorm besmettelijk wordt, ja.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:14 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Straks ook maar verplichte vaccinatie tegen de griep? Omdat je anders ook je baan kwijt raakt? Of verplichte vaccinatie tegen al die andere virussen? Verplicht thuis blijven als je te dik bent? De overheid kan dan van alles verzinnen, zodra ze maar iets willen verminderen. Verplichte CO2-pas? Teveel CO2 verbruikt, verplicht binnen blijven.![]()
De beroepsmatige frustratie die ik verneem uit de sector is vooral dat ze overspoeld worden en dan ingewikkelde keuzes moeten nemen die ze liever ("comfortabel") niet zouden willen nemen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 09:09 schreef _serial_ het volgende:
Kennis van mij gisteren nog gefrustreerd, die werkt op de IC van de meest gespecialiseerde hartcentra van Nederland. In plaats van hartpatinten, die waren afgebeld, moest hij gisteren weer voor 2 nieuwe ongevaccineerde 50ers zorgen.
Kan mij ergens wel voorstellen dat het frustratie oplevert.
Ook hiervoor weer het pleidooi om grenzen te stellen en bv Covid19 behandeling te centraliseren zodat overige zorg, beter doorgang kan vinden. De hele dag mensen omdraaien, uitzuigen etc. en zo goed mogelijk behandelen, is ook een specialisatie. Andere afdelingen kunnen dan zich richten op IC zorg die nodig is voor andere zaken."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Jeroen, is that you?quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Als COVID inderdaad endemisch wordt dan is er best wel een casus te maken voor gespecialiseerde COVID-klinieken.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:17 schreef Vallon het volgende:
[..]
De beroepsmatige frustratie die ik verneem uit de sector is vooral dat ze overspoeld worden en dan ingewikkelde keuzes moeten nemen die ze liever ("comfortabel") niet zouden willen nemen.
Ook hiervoor weer het pleidooi om grenzen te stellen en bv Covid19 behandeling te centraliseren zodat overige zorg, beter doorgang kan vinden. De hele dag mensen omdraaien, uitzuigen etc. en zo goed mogelijk behandelen, is ook een specialisatie. Andere afdelingen kunnen dan zich richten op IC zorg die nodig is voor andere zaken.
Of je wil natuurlijk iedereen voor de rest van zijn leven met maatregelen opzadelen. Kan ook.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
1000+ besmettingen die direct te linken zijn aan ADE (dancefestival)![]()
Is het niet gewoon beter om kroegen en discotheken te sluiten tot de kar weer een beetje is vlotgetrokken? Laat staan festivals.blablablabla![]()
Dat laatste is iets voor in BNW niet in COR.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:18 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Het blijkt wel dat dikte besmettelijk is, ja. Mensen die dik zijn gaan liever om met andere mensen die ook dik zijn. Ze hoeven zich dan niet te verantwoorden als ze teveel eten.
Trouwens die CO2-pas staat gewoon in de plannen van de EU beschreven.![]()
Hebben meer mensen het gevoel dat het mondkapje in winkels later is uitgelekt omdat het eerste lek van kappers als niet ingrijpend genoeg werd gezien?Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
De CO₂-pas zou overigens het beste zijn wat er uit de klimaattop kan komen, maar dat terzijde.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:18 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Het blijkt wel dat dikte besmettelijk is, ja. Mensen die dik zijn gaan liever om met andere mensen die ook dik zijn. Ze hoeven zich dan niet te verantwoorden als ze teveel eten.
Trouwens die CO2-pas staat gewoon in de plannen van de EU beschreven.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Als jij de rekening voor steun betaalt.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:20 schreef Elan het volgende:
Is het niet gewoon beter om kroegen en discotheken te sluiten tot de kar weer een beetje is vlotgetrokken?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Sowieso. Opinie peilen, dan dan verder uitbreiden.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:20 schreef zalkc het volgende:
Hebben meer mensen het gevoel dat het mondkapje in winkels later is uitgelekt omdat het eerste lek van kappers als niet ingrijpend genoeg werd gezien?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Is dit nu officieel dan ook voor winkels?quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:20 schreef zalkc het volgende:
Hebben meer mensen het gevoel dat het mondkapje in winkels later is uitgelekt omdat het eerste lek van kappers als niet ingrijpend genoeg werd gezien?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Dat was er ook voor polio, totdat die overbodig werden door vaccinatie.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:19 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Als COVID inderdaad endemisch wordt dan is er best wel een casus te maken voor gespecialiseerde COVID-klinieken.
Of je wil natuurlijk iedereen voor de rest van zijn leven met maatregelen opzadelen. Kan ook.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Waarom? Zo lang de rijke multimiljonairs gewoon CO2-tegoed bij kunnen kopen, terwijl zij de grootste huizen bezitten en met hun privjets overal naar toevliegen. Dus hoezo zou dat goed zijn? Maar overigens is dit iets voor een ander topic.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De CO₂-pas zou overigens het beste zijn wat er uit de klimaattop kan komen, maar dat terzijde.![]()
Als er alleen maar gevaccineerden binnen mogen in de kroeg heb je ook weer minder personeel nodig. Dusja, win-win zou ik zeggen!quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:06 schreef mir1986 het volgende:
Het is toch bizar? Dat de arbeidsmarkt al zo ontzettend staat te springen om goede arbeidskrachten en nu straks de ongevaccineerde mensen worden uitgesloten. Ik ken veel mensen die niet gevaccineerd zijn en zich dan massaal zullen ziek melden. Ze zullen zich dan echt niet opeens laten vaccineren. Dan ook nog maar de bankrekening bevriezen en hun huizen uitzetten? Al is dat natuurlijk ook teveel BNW.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Trouwens zou het tijdelijk zijn dat niet gevaccineerde mensen niet meer mogen werken? Of zijn ze voor altijd de paria's van de samenleving?![]()
1000 besmettingen die resulteren in lichte klachten is toch prima? Als van dat groepje nu 200 man op de IC komen te liggen dan heb je een punt.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:20 schreef Elan het volgende:
Is het niet gewoon beter om kroegen en discotheken te sluiten tot de kar weer een beetje is vlotgetrokken? Laat staan festivals.![]()
Zijn er al meerdere ziekenhuizen die geen coronapatienten meer opnemen?https://www.rd.nl/artikel(...)-in-ziekenhuis-weertquote:Het Sint Jans Gasthuis (SJG) in Weert heeft heeft per direct een opnamestop afgekondigd voor patinten die besmet zijn met het coronavirus."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Is dit nu officieel dan ook voor winkels?https://www.telegraaf.nl/(...)kels-en-supermarktenquote:DEN HAAG - Bij de aanscherping van de coronamaatregelen wordt de vuistregel in publieke binnenruimtes: of een mondkapje op, of een coronapas tonen. Dat coronatoegangsbewijs, nu verplicht voor toegang tot restaurants, cafs, theaters en stadions, wordt uitgebreid naar musea, dierentuinen, pretparken, sportscholen en zwembaden. Daar hoeven geen mondkapjes op. Die mondkapjesplicht gaat wel gelden voor winkels, bibliotheken, gemeentehuizen en supermarkten, waar niet om een coronapas wordt gevraagd.
Tam-Tam roert de tam luider en luider.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Na bijna 2 jaar steun wordt het ook wel tijd om zaken failliet te laten gaan die niet kunnen overleven met lockdowns. Dit is nou eenmaal het nieuwe normaal.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:20 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als jij de rekening voor steun betaalt.![]()
Die sturen we met onbetaald pensioen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:22 schreef mir1986 het volgende:
Trouwens zou het tijdelijk zijn dat niet gevaccineerde mensen niet meer mogen werken? Of zijn ze voor altijd de paria's van de samenleving?![]()
Het grote probleem is juist dat vliegen niet meer toegankelijk moet zijn voor iedereen. En al helemaal niet voor Henk en Anita die voor 20 euro naar hun all-inclusive resort in Antalya willen vliegen. Het is gewoon niet houdbaar.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:21 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Waarom? Zo lang de rijke multimiljonairs gewoon CO2-tegoed bij kunnen kopen, terwijl zij de grootste huizen bezitten en met hun privjets overal naar toevliegen. Dus hoezo zou dat goed zijn?
Maar inderdaad, terzijde.
Ironisch dat je het Reformatorisch Dagblad als bron gebruikt.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:23 schreef capricia het volgende:
Zijn er al meerdere ziekenhuizen die geen coronapatienten meer opnemen?
[..]
https://www.rd.nl/artikel(...)-in-ziekenhuis-weert
En een nieuwe routekaart. Wat een visie.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:23 schreef zalkc het volgende:
[..]
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)kels-en-supermarkten
Tam-Tam roert de tam luider en luider.![]()
IC 240 (+4) (instroom 22)
VP 1072 (+96) (instroom 209)wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dit is zo waar.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:00 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[ twitter ]
no booster no job. zo word je de bitch van Pfizer, dit stopt niet meer.
Ergens moet het doorbroken worden en dat is het geval met gewoon accepteren dat het er is.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Wow...quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:25 schreef _serial_ het volgende:
VP 1072 (+96) (instroom 209)![]()
![]()
quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:24 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ironisch dat je het Reformatorisch Dagblad als bron gebruikt.goed dat het je opvalt.
![]()
Nu bericht er ook over.
https://www.nu.nl/coronav(...)coronapatienten.html"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Hadden ze maar moeten bedenken hoe ze bier konden tappen door een dicht gespijkerde deur. Zelf schuld.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:23 schreef Confetti het volgende:
[..]
Na bijna 2 jaar steun wordt het ook wel tijd om zaken failliet te laten gaan die niet kunnen overleven met lockdowns. Dit is nou eenmaal het nieuwe normaal.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Gaat niet gebeuren met huidige OMT en beleidsmakers.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit is zo waar.
Ergens moet het doorbroken worden en dat is het geval met gewoon accepteren dat het er is.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
wat is VP?quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:25 schreef _serial_ het volgende:
![]()
Ik vraag me vooral af hoe ze dat dan gaan handhaven? Glipt er dan een BOA met me mee als ik kantoor binnenstap?quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:50 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Verpleegafdeling.quote:wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Wat is verschil '+4' & 'Instroom 22'quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:25 schreef _serial_ het volgende:
VP 1072 (+96) (instroom 209)
Ik weet Bocaj is wat dommig!
Dan moet je bij de gebedshuizen gaan staan. Niet bij de bedrijven.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ziek melden als je niet ziek bent, dat gaat het vast goed doen.
Ik snap echt niet waarom ik nog medelijden moet hebben met het volk dat ons nu weer richting de afgrond leidt.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Is het wel vaker gebeurd dat IC en VP zo ver van elkaar afzaten? meer dan het 4 voudige?quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:25 schreef _serial_ het volgende:
VP 1072 (+96) (instroom 209)Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Ik vind deze zin wel heel bijzonder:quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:23 schreef capricia het volgende:
Zijn er al meerdere ziekenhuizen die geen coronapatienten meer opnemen?
[..]
https://www.rd.nl/artikel(...)-in-ziekenhuis-weert
"Operaties voor reguliere zorg waarvoor geen opname nodig is, kunnen gewoon doorgaan. Dat geldt ook voor spoedzorg voor reguliere zieken, en behandeling in poliklinieken."
Operaties zonder opname. Hoeveel is dat? Dat is nog geen 10%. Gaan de reguliere operaties met opname dan niet door?![]()
![]()
+4 is verschil met gisterenquote:Op dinsdag 2 november 2021 13:27 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Wat is verschil '+4' & 'Instroom 22'
Ik weet Bocaj is wat dommig!wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Netto verschil tussen instroom en uitstroom.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:27 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ik weet Bocaj is wat dommig!![]()
instroom 22 = 22 nieuwe patientenquote:Op dinsdag 2 november 2021 13:27 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ik weet Bocaj is wat dommig!
+4 = 4 patinten meer dan gisteren
(en er zijn dus 22 - 4 = 18 patinten ontslagen uit het ziekenhuis (of dood))
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2021 13:28:55 ]![]()
Jawel.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:27 schreef zalkc het volgende:
[..]
Is het wel vaker gebeurd dat IC en VP zo ver van elkaar afzaten? meer dan het 4 voudige?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Arbeidsinspectie natuurlijk. Je weet wel, die tandeloze tijger die nu al weinig kan uithalen tegen rokers op de werkvloer.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:27 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik vraag me vooral af hoe ze dat dan gaan handhaven? Glipt er dan een BOA met me mee als ik kantoor binnenstap?Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
De werkgevers krijgen boetes als ze hieraan niet meewerken. Misschien krijgen ze wel een lijst van de gevaccineerde mensen en mag de rest niet meer werken. Maar dat is geen probleem als deze mensen in de goot komen. Ze moeten verplicht die vaccinatie.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:27 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik vraag me vooral af hoe ze dat dan gaan handhaven? Glipt er dan een BOA met me mee als ik kantoor binnenstap?![]()
Op een of andere manier heb ik het idee dat die mensen niet echt drukken op het ziekteverzuim bij werkgevers. Dat blijkt ook wel uit de cijfers hierover. Wat meer drukt zijn de mensen met een burnout en mentale problemene.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:13 schreef JFlip het volgende:
[..]
Als je je daar zo druk over maakt , waarom hoor ik je dan niet over het toekomstige ziekteverzuim van de groep ongevaccineerden? Alsof de arbeidsmarkt zit te wachten op mensen die enige tijd op hun buik op de IC liggen en vervolgens nog weken of maanden niet deel kunnen nemen aan het arbeidsproces?![]()
En dit blokkeert de hele zorg, ik kan het nog steeds niet geloven dat we dit niet kunnen absorberen in een land van 17.5 miljoen mensen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:25 schreef _serial_ het volgende:
Je mag geen vergelijkingen trekken hier met een bepaalde periode, maar dit soort acties tegen een bepaalde groep zijn wel totaal vergelijkbaar.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:06 schreef mir1986 het volgende:
Wat is de volgende stap? Worden ze uit hun huizen gehaald met behulp van de adresgegevens?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Het afgelopen jaar zijn er 75.000 mensen gestopt in de zorg. Logisch dat we dit niet meer aan kunnen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:29 schreef zoost het volgende:
[..]
En dit blokkeert de hele zorg, ik kan het nog steeds niet geloven dat we dit niet kunnen absorberen in een land van 17.5 miljoen mensen.![]()
209??? wat de fuckquote:Op dinsdag 2 november 2021 13:25 schreef _serial_ het volgende:
Het is ook wel betrouwbaar hoor. Had het gisterenavond ook al vernomen. Deze week nog een patint van ze overgenomen. Het SJG is een klein ziekenhuis. Met >10 Coronapatienten lopen zij al helemaal vast.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:26 schreef capricia het volgende:
[..]goed dat het je opvalt.
![]()
Nu bericht er ook over.
https://www.nu.nl/coronav(...)coronapatienten.html
Verder komen presentatie en opnamestops wel vaker voor, maar zelden zo gericht op n aandoening.
Op dit moment is in Brabant alles open.![]()
In mei hadden we dit ook nog hoor.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:29 schreef dick_laurent het volgende:
Hee, dus weer zitten weer aan de 200+ man per dag aan instroom?
Welkom in 2020
[ afbeelding ]wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik ben vooral heel benieuwd hoeveel van die instroom of ongevaccineerd is of wel gevaccineerd maar binnen goede criteria voor een booster zouden zitten. Dan kan je gericht kijken wat eventueel voorkomen had kunnen worden."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Wauw, zo van: Hier heb je een lijst met 'de goeden' en flikker de rest 'de slechten' er maar uit!quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:28 schreef mir1986 het volgende:
Misschien krijgen ze wel een lijst van de gevaccineerde mensen en mag de rest niet meer werken.
Dat is staatsgeheimquote:Op dinsdag 2 november 2021 13:30 schreef OProg het volgende:
Ik ben vooral heel benieuwd hoeveel van die instroom of ongevaccineerd is of wel gevaccineerd maar binnen goede criteria voor een booster zouden zitten. Dan kan je gericht kijken wat eventueel voorkomen had kunnen worden.
Groet,
Hugo & Mark & Ferdwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Als jij bewijst dat mensen daar besmet raken... als het al om besmettingen gaat.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:20 schreef Elan het volgende:
Is het niet gewoon beter om kroegen en discotheken te sluiten tot de kar weer een beetje is vlotgetrokken? Laat staan festivals.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Je zou zeggen dat het 'ze' daarom helemaal niet gaat...quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:29 schreef zoost het volgende:
[..]
En dit blokkeert de hele zorg, ik kan het nog steeds niet geloven dat we dit niet kunnen absorberen in een land van 17.5 miljoen mensen.NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
Inderdaad. Niet mijn probleem.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:28 schreef mir1986 het volgende:
[..]
De werkgevers krijgen boetes als ze hieraan niet meewerken. Misschien krijgen ze wel een lijst van de gevaccineerde mensen en mag de rest niet meer werken. Maar dat is geen probleem als deze mensen in de goot komen. Ze moeten verplicht die vaccinatie.![]()
Dit setje werkt ook erg goed.quote:Op dinsdag 2 november 2021 11:17 schreef Benny het volgende:
[..]
https://www.bol.com/nl/nl(...)ts/9300000031528198/
Kost wat maar dan heb je ook wat en geen last van een beslagen bril."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Kolere!quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:25 schreef _serial_ het volgende:
Haha, voor Weert nog wel. Alles behalve reformatorisch!quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:24 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ironisch dat je het Reformatorisch Dagblad als bron gebruikt.![]()
Dat blijft voor eeuwig. Dus ga die spuit nou maar halen..quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:22 schreef mir1986 het volgende:
neequote:Op dinsdag 2 november 2021 13:20 schreef Elan het volgende:
Is het niet gewoon beter om kroegen en discotheken te sluiten tot de kar weer een beetje is vlotgetrokken? Laat staan festivals.![]()
Cholera!quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:25 schreef _serial_ het volgende:
Evenstar
![]()
Ook al die disclaimers over dat de echte getallen waarschijnlijk hoger zijnquote:Op dinsdag 2 november 2021 13:11 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Op minimaal 300K verkochte kaartjes, en no way dat 100% zeker is dat iedereen de besmetting daar heeft opgedaan.
Waarschijnlijk ook 0 ziekenhuisopnames.
Het is gewoon weer voer voor allerlei partijen.
Stel het is 2000 op de 300.000, dat is dan 0.66% van de bezoekers en waarschijnlijk 0 ziekenhuisopnames.
Nou, boo fucking hoo.
If anything is het eerder een bewijs dat gevaccineerden gewoon los kunnen gaan, zonder dat het druk op de zorg geeft.![]()
PC dag.quote:
Morgen weer een stuk minder. Even sense of urgency kweken.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Zo jammer dat het nooit op zo'n manier in het nieuws wordt gebracht. Waarom zou dat zijn? Wil men graag dat het zo slecht mogelijk gaat? Gunt men ellkaar niks? Of is men gewoon dom? Met men worden de media bedoeld.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:36 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ook al die disclaimers over dat de echte getallen waarschijnlijk hoger zijn
Stel het is 2000 op de 300.000, dat is dan 0.66% van de bezoekers en waarschijnlijk 0 ziekenhuisopnames.
Nou, boo fucking hoo.
If anything is het eerder een bewijs dat gevaccineerden gewoon los kunnen gaan, zonder dat het druk op de zorg geeft.![]()
Evenstar
![]()
Kijkoperatie?quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:27 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik vind deze zin wel heel bijzonder:
"Operaties voor reguliere zorg waarvoor geen opname nodig is, kunnen gewoon doorgaan. Dat geldt ook voor spoedzorg voor reguliere zieken, en behandeling in poliklinieken."
Operaties zonder opname. Hoeveel is dat? Dat is nog geen 10%. Gaan de reguliere operaties met opname dan niet door?![]()
![]()
Een instroom van 209..quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:25 schreef _serial_ het volgende:
VP 1072 (+96) (instroom 209)dit gaat wel heel hard zo.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Goed gecordineerd wel. Waar zouden ze al die "acteurs" toch vandaan halen?quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:39 schreef Red_85 het volgende:
[..]
PC dag.
Morgen weer een stuk minder. Even sense of urgency kweken.![]()
Goed nieuws verkoopt nietquote:Op dinsdag 2 november 2021 13:39 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Zo jammer dat het nooit op zo'n manier in het nieuws wordt gebracht. Waarom zou dat zijn? Wil men graag dat het zo slecht mogelijk gaat? Gunt men ellkaar niks? Of is men gewoon dom? Met men worden de media bedoeld.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Flodderquote:Op dinsdag 2 november 2021 13:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Goed gecordineerd wel. Waar zouden ze al die "acteurs" toch vandaan halen?![]()
Kom op zeg, denk je dat ze patinten verzinnen ofzo?quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:39 schreef Red_85 het volgende:
[..]
PC dag.
Morgen weer een stuk minder. Even sense of urgency kweken.![]()
ik was anderhalve week geleden op een huisfeestje met ongeveer 20 a 25 personen. enkele dagen later waren er 11 besmet met het coronavirus. maar laten we vooral grote festivals afschaffen zodat iedereen weer huisfeestjes gaat vieren.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:36 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nou, boo fucking hoo.
Strategische meldvertragingquote:Op dinsdag 2 november 2021 13:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Goed gecordineerd wel. Waar zouden ze al die "acteurs" toch vandaan halen?![]()
- uitschrijvingen later melden
- inschrijvingen zoveel mogelijk op 1 dag, even het weekend iets opsparen en dan ineens alles verwerkenJahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Het is nou niet dat het type potentieel IC-gebruiker en masse op een dance feest af komt of wel?quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:36 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nou, boo fucking hoo.
If anything is het eerder een bewijs dat gevaccineerden gewoon los kunnen gaan, zonder dat het druk op de zorg geeft....![]()
Gelukkig had ik nog aan pak ali express mondkapjes ingekocht van vorig jaar. We zitten hier toch de komende jaren aan vast. Want het “volk” slikt alles. En we vragen zelfs om meer maatregelen. Knettergek zijn we. Al 2 jaar lang.
Angst regeert. En gaat nooit meer weg.![]()
Lou Landr ook.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:42 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nelly Frijda valt kwa leeftijd wel inmiddels mooi in de doelgroep ja.![]()
Evenstar
![]()
Omdat sensatie verkoopt.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:39 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Zo jammer dat het nooit op zo'n manier in het nieuws wordt gebracht. Waarom zou dat zijn? Wil men graag dat het zo slecht mogelijk gaat? Gunt men ellkaar niks? Of is men gewoon dom? Met men worden de media bedoeld.
"1000 besmettingen op ADE, werkelijke aantallen waarschijnlijk nog hoger!!!"
vs
"Grootste dancefestival ter wereld, met ruim 300.000 bezoekers, veroorzaakt geen extra druk op de zorg!"
Makkelijke keuze toch.![]()
Lekker boeiend die besmettingen op een festival. Hoeveel daarvan zijn er uiteindelijk van opgenomen.[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Klinkt toch een beetje als de FEMA-kampen in de VS waar zich men in samenzweringsland ooit heeeeeeeeeel erg druk om maakte.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:30 schreef mir1986 het volgende:
[..]
In Australi zijn er al quarantainekampen. En daar worden de bezittingen inderdaad al afgepakt als ze hun corona-boete niet betalen.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Ja, de gemiddelde ligduur van een niet corona opname is aanzienlijk korter, dus hier zie je waarom corona zo vervelend is, een paar man houd de hele zorg in gijzeling. Geeft het plaatje mooi weer.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:41 schreef JeOma het volgende:
Kent iemand dit plaatje trouwens?
[ afbeelding ]
Vinden "we" hier nog iets van?Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Nu nog alleen FF onderbouwen en aantonen iemands gezondheid afhangt, van elders andermans gedrag en leefwijze. Dat iemand van 18 die in een kerk in mijn part Staphorst daarmee verantwoordelijk zou zijn voor de dood van iemand van 80+ die lijdt aan onderliggende aandoeningen en een ontoereikend immuunsysteem.quote:Op dinsdag 2 november 2021 11:35 schreef zalkc het volgende:
[..]
ART 6
1.
Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
2.
De wet kan ter zake van de uitoefening van dit recht buiten gebouwen en besloten plaatsen regels stellen ter bescherming van de gezondheid, in het belang van het verkeer en ter bestrijding of voorkoming van wanordelijkheden.
Het staat er g*ddomme letterlijk
Het selectief vissen in een vijver van weerhaakjes en sleepoogjes om iets een wettelijk tintje te geven.
Dat ging al mis door Covid19 tot A-ziekte te vermaken en dan daaraan alles koppelen dat nog nooit eerder is vertoond met/voor andere A-ziekten. Het is complete minachting van het individu door het doel der wet te verkrachten."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Nee, want dat past niet in het narratief.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:41 schreef JeOma het volgende:
[ afbeelding ]
Vinden "we" hier nog iets van?"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Evenstar
![]()
Nee, tuurlijk niet, maar het wordt nu weer negatief gebracht.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:42 schreef KikaDeWaDo het volgende:
[..]
Het is nou niet dat het type potentieel IC-gebruiker en masse op een dance feest af komt of wel?
Oh nee, 1000 besmettingen, waarschijnlijk nog veel meer!
Bericht had ook heel anders geschreven kunnen worden, om bijvoorbeeld te laten zien dat festivals etc. gewoon door kunnen gaan en niet iedere keer weer de lul moeten zijn als de cijfers wat oplopen.![]()
Ja, dat wordt al dagen getoond op alle SM van wappies.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:41 schreef JeOma het volgende:
[ afbeelding ]
Vinden "we" hier nog iets van?![]()
Nee, hier vinden 'we' niks van.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:41 schreef JeOma het volgende:
[ afbeelding ]
Vinden "we" hier nog iets van?
We concluderen enkel dat Covidpatinten langer liggen.
Oud nieuws.![]()
![]()
Mooi plaatje en geeft precies het probleem weer. De ligduur van een Corona IC patient is veel langer dan van vele andere IC patienten, wat de druk op de zorg langer hoog houdt.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:41 schreef JeOma het volgende:
[ afbeelding ]
Vinden "we" hier nog iets van?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Lijkt nep te zijnquote:Op dinsdag 2 november 2021 13:30 schreef mir1986 het volgende:
[..]
In Australi zijn er al quarantainekampen. En daar worden de bezittingen inderdaad al afgepakt als ze hun corona-boete niet betalen.
https://www.aap.com.au/fa(...)nto-isolation-camps/Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Dat is dan ook gewoon 47,8 %. Ik kan goed rekenen. Terwijl bij die ADE maar 0,66 %.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:42 schreef Nielsch het volgende:
[..]
ik was anderhalve week geleden op een huisfeestje met ongeveer 20 a 25 personen. enkele dagen later waren er 11 besmet met het coronavirus. maar laten we vooral grote festivals afschaffen zodat iedereen weer huisfeestjes gaat vieren.![]()
Die is al lang dood...quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:42 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nelly Frijda valt kwa leeftijd wel inmiddels mooi in de doelgroep ja.![]()
En het laat ook zien hoeveel mensen niet behandeld konden worden op de IC door corona, toch al 15-20.000 behandelingen. Dat is je uitgestelde zorg probleem in beeld.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mooi plaatje en geeft precies het probleem weer. De ligduur van een Corona IC patient is veel langer dan van vele andere IC patienten, wat de druk op de zorg langer hoog houdt.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Zelfs de kroegen!quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:29 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Op dit moment is in Brabant alles open.![]()
Maar blijkbaar zijn er wel genoeg mensen die het maar al te graag geloven en gelijk als waarheid posten zonder te checkenquote:Op dinsdag 2 november 2021 13:46 schreef MarkyMarkyeah het volgende:
[..]
Godzijdank is niet alles echtIk ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
RIVM: nog steeds onzeker of mondkapjes met grafeen veilig zijn
Er is nog steeds te weinig kennis om te stellen dat mondkapjes met claims als ‘antibacterieel’ of ‘antiviraal’ veilig zijn. Dat zegt het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM). Het kabinet maakt naar verwachting vanavond bekend dat het mondkapje terugkeert in de publieke ruimte.
Het RIVM denkt bij eventuele veiligheidsrisico’s aan mondkapjes met stoffen als (nano)zilver, (nano)koper en grafeen. Schadelijkheid voor de mens is weliswaar niet aangetoond, maar ook niet uit te sluiten. Mondkapjes zonder toevoegingen zijn voor zover bekend veilig om te gebruiken, aldus het RIVM.
Het instituut raadde al eerder af om mondkapjes van stofzuigerzakken of - filters te maken. Aan stofzuigerzakken kunnen stoffen zijn toegevoegd die ongewenste organismen bestrijden, zegt het RIVM. Ook zijn er stoffen toegevoegd die geuren opnemen. Het kan schadelijk zijn als mensen deze stoffen inademen.
Het behandelen van mondkapjes met desinfecterende sprays of etherische olie om ze fris te houden en ze langer mee te laten gaan, is volgens het instituut ook geen goed idee: ‘Het gebruik van sprays of etherische olie lijkt de beschermende functie van het mondkapje niet te verbeteren. En het kan ongewenste (allergische) reacties veroorzaken.’ (ANP) (Bron: volkskrant)
Ach laten we de mondmaskers weer in gaan zetten, terwijl er heel veel geen keurmerk hebben. En dus geen idee hebben of ze schadelijk zijn voor de volksgezondheid.![]()
Het is lastig om er wat van te vinden als je de onderliggende data niet ziet.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:41 schreef JeOma het volgende:
[ afbeelding ]
Vinden "we" hier nog iets van?
Als je naar de site gaat van NICE, zie je dat er oa ruim 10.000 minder geplande opnames waren. Wat ook niet zo raar is omdat Covid alles overheerste.In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.![]()
Hoge vaccinatiegraad? Volgens mij heeft Nederland n van de hoogste van Europa, en zelfs hier zijn het de ongevaccineerden die de ziekenhuizen overspoelen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:10 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Haha, want in de andere landen om ons heen met een hoge vaccinatiegraad doet het zo goed. Bizar dat mensen het goed vinden dat ze hun huizen kwijt raken. Meteen maar opsluiten in quarantainekampen? Ben je ook van dat gespuis af. Waarom zou een jongere van 21 zich moeten laten vaccineren, aangezien A: het vaccin er niet voor zorgt dat je niet meer besmet raakt, B: ze sowieso nauwelijks in het ziekenhuis terecht komen C: gevaccineerde ouderen ook weer besmet raken, ondanks hun vaccinatie.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Oh, dat dacht ik echt dat Nelly Frijda een paar jaar geleden overleden was. Zal wel iemand anders zijn dan, Aart Staartjes of zo.
Hoe breng je fake news naar buiten...![]()
Nog welquote:Ja een zeer kwalijke zaak.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:47 schreef mazaru het volgende:
[..]
Maar blijkbaar zijn er wel genoeg mensen die het maar al te graag geloven en gelijk als waarheid posten zonder te checken![]()
Ja, en dan trek je het aantal covidpatienten er niet eens af. Al is de IC-capaciteit natuurlijk opgeschaald, dus die moet je er weer bij optellen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:47 schreef zalkc het volgende:
[..]
En het laat ook zien hoeveel mensen niet behandeld konden worden op de IC door corona, toch al 15-20.000 behandelingen. Dat is je uitgestelde zorg probleem in beeld.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ben je vandaag lekker met hagel aan het schieten?quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:48 schreef mir1986 het volgende:
RIVM: nog steeds onzeker of mondkapjes met grafeen veilig zijn
Er is nog steeds te weinig kennis om te stellen dat mondkapjes met claims als ‘antibacterieel’ of ‘antiviraal’ veilig zijn. Dat zegt het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM). Het kabinet maakt naar verwachting vanavond bekend dat het mondkapje terugkeert in de publieke ruimte.
Het RIVM denkt bij eventuele veiligheidsrisico’s aan mondkapjes met stoffen als (nano)zilver, (nano)koper en grafeen. Schadelijkheid voor de mens is weliswaar niet aangetoond, maar ook niet uit te sluiten. Mondkapjes zonder toevoegingen zijn voor zover bekend veilig om te gebruiken, aldus het RIVM.
Het instituut raadde al eerder af om mondkapjes van stofzuigerzakken of - filters te maken. Aan stofzuigerzakken kunnen stoffen zijn toegevoegd die ongewenste organismen bestrijden, zegt het RIVM. Ook zijn er stoffen toegevoegd die geuren opnemen. Het kan schadelijk zijn als mensen deze stoffen inademen.
Het behandelen van mondkapjes met desinfecterende sprays of etherische olie om ze fris te houden en ze langer mee te laten gaan, is volgens het instituut ook geen goed idee: ‘Het gebruik van sprays of etherische olie lijkt de beschermende functie van het mondkapje niet te verbeteren. En het kan ongewenste (allergische) reacties veroorzaken.’ (ANP) (Bron: volkskrant)
Ach laten we de mondmaskers weer in gaan zetten, terwijl er heel veel geen keurmerk hebben. En dus geen idee hebben of ze schadelijk zijn voor de volksgezondheid.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Aart Staartjes is idd wel kaputt ja.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:49 schreef bloodymary1 het volgende:
Oh, dat dacht ik echt dat Nelly Frijda een paar jaar geleden overleden was. Zal wel iemand anders zijn dan, Aart Staartjes of zo.
Hoe breng je fake news naar buiten...![]()
Ierland, Gibraltar, Malta, Frankrijk, Itali, etc.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hoge vaccinatiegraad? Volgens mij heeft Nederland n van de hoogste van Europa, en zelfs hier zijn het de ongevaccineerden die de ziekenhuizen overspoelen.
Wanneer gaat Hugo de Jonge dan eens de rauwe data overhandigen? Dat wilde hij niet, vanwege de privacy, maar dan wel benoemen dat 80% van de mensen ongevaccineerd is.![]()
Terug naar 2020. Klaar voor DE persco.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:29 schreef dick_laurent het volgende:
Hee, dus weer zitten weer aan de 200+ man per dag aan instroom?
Welkom in 2020
[ afbeelding ]
Alle schaapjes en tokkies verzamelen.![]()
![]()
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Aldus het AD. Het verantwoorden van een mogelijke toekomstige sluiting van de horeca is ook weer begonnen.quote:Bron- en contactonderzoek van de GGD wijst uit dat horecabezoek een van de meest waarschijnlijke bronnen van besmetting is. Ook is er een toename van clusters van drie of meer besmettingen, die terug te leiden zijn tot horecabezoek.That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
En het komt uitgerekend op de dag van de perco. Daar vind ik ook wat vanquote:Op dinsdag 2 november 2021 13:44 schreef Evenstar het volgende:
Bericht had ook heel anders geschreven kunnen worden, om bijvoorbeeld te laten zien dat festivals etc. gewoon door kunnen gaan en niet iedere keer weer de lul moeten zijn als de cijfers wat oplopen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dat zie je ook al aan dat schreeuwerige ADE verhaal. De horeca gaat denk ik nog voor 1 December (eerder) dicht.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:51 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Aldus het AD. Het verantwoorden van een mogelijke toekomstige sluiting van de horeca is ook weer begonnen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Een minister gaat iets wat makkelijk te ontkrachten is door betrokkenen uit de duim zuigen? Je mag best in sprookjes geloven hoor, maar ga dat niet gebruiken als argument tegen vaccinatie als middel om hier een eind aan te maken.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:50 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ierland, Gibraltar, Malta, Frankrijk, Itali, etc.
Wanneer gaat Hugo de Jonge dan eens de rauwe data overhandigen? Dat wilde hij niet, vanwege de privacy, maar dan wel benoemen dat 80% van de mensen ongevaccineerd is.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Rauwe dataquote:Op dinsdag 2 november 2021 13:50 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ierland, Gibraltar, Malta, Frankrijk, Itali, etc.
Wanneer gaat Hugo de Jonge dan eens de rauwe data overhandigen? Dat wilde hij niet, vanwege de privacy, maar dan wel benoemen dat 80% van de mensen ongevaccineerd is.
@Wereldgozer graag jouw mening![]()
Nou geloof ik niet in complotten, maar dit is wel toevallig. Net als het bericht over de horeca.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:51 schreef _serial_ het volgende:
[..]
En het komt uitgerekend op de dag van de perco. Daar vind ik ook wat vanThat's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
Forum Opties Forumhop: Hop naar: