https://www.rd.nl/artikel(...)-in-ziekenhuis-weertquote:Het Sint Jans Gasthuis (SJG) in Weert heeft heeft per direct een opnamestop afgekondigd voor patiënten die besmet zijn met het coronavirus.
quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Is dit nu officieel dan ook voor winkels?
https://www.telegraaf.nl/(...)kels-en-supermarktenquote:DEN HAAG - Bij de aanscherping van de coronamaatregelen wordt de vuistregel in publieke binnenruimtes: of een mondkapje op, of een coronapas tonen. Dat coronatoegangsbewijs, nu verplicht voor toegang tot restaurants, cafés, theaters en stadions, wordt uitgebreid naar musea, dierentuinen, pretparken, sportscholen en zwembaden. Daar hoeven geen mondkapjes op. Die mondkapjesplicht gaat wel gelden voor winkels, bibliotheken, gemeentehuizen en supermarkten, waar niet om een coronapas wordt gevraagd.
Na bijna 2 jaar steun wordt het ook wel tijd om zaken failliet te laten gaan die niet kunnen overleven met lockdowns. Dit is nou eenmaal het nieuwe normaal.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:20 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als jij de rekening voor steun betaalt.
Die sturen we met onbetaald pensioen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:22 schreef mir1986 het volgende:
Trouwens zou het tijdelijk zijn dat niet gevaccineerde mensen niet meer mogen werken? Of zijn ze voor altijd de paria's van de samenleving?
Het grote probleem is juist dat vliegen niet meer toegankelijk moet zijn voor iedereen. En al helemaal niet voor Henk en Anita die voor 20 euro naar hun all-inclusive resort in Antalya willen vliegen. Het is gewoon niet houdbaar.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:21 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Waarom? Zo lang de rijke multimiljonairs gewoon CO2-tegoed bij kunnen kopen, terwijl zij de grootste huizen bezitten en met hun privéjets overal naar toevliegen. Dus hoezo zou dat goed zijn?
Ironisch dat je het Reformatorisch Dagblad als bron gebruikt.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:23 schreef capricia het volgende:
Zijn er al meerdere ziekenhuizen die geen coronapatienten meer opnemen?
[..]
https://www.rd.nl/artikel(...)-in-ziekenhuis-weert
En een nieuwe routekaart. Wat een visie.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:23 schreef zalkc het volgende:
[..]
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)kels-en-supermarkten
Tam-Tam roert de tam luider en luider.
Dit is zo waar.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:00 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[ twitter ]
no booster no job. zo word je de bitch van Pfizer, dit stopt niet meer.
Wow...quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:25 schreef _serial_ het volgende:
IC 240 (+4) (instroom 22)
VP 1072 (+96) (instroom 209)
quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:24 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ironisch dat je het Reformatorisch Dagblad als bron gebruikt.
Hadden ze maar moeten bedenken hoe ze bier konden tappen door een dicht gespijkerde deur. Zelf schuld.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:23 schreef Confetti het volgende:
[..]
Na bijna 2 jaar steun wordt het ook wel tijd om zaken failliet te laten gaan die niet kunnen overleven met lockdowns. Dit is nou eenmaal het nieuwe normaal.
Gaat niet gebeuren met huidige OMT en beleidsmakers.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit is zo waar.
Ergens moet het doorbroken worden en dat is het geval met gewoon accepteren dat het er is.
wat is VP?quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:25 schreef _serial_ het volgende:
Ik vraag me vooral af hoe ze dat dan gaan handhaven? Glipt er dan een BOA met me mee als ik kantoor binnenstap?quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:50 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Die QR check op de werkvloer gaat er zeker komen. Volgende PC een feit.
Verpleegafdeling.quote:
Wat is verschil '+4' & 'Instroom 22'quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:25 schreef _serial_ het volgende:
Dan moet je bij de gebedshuizen gaan staan. Niet bij de bedrijven.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ziek melden als je niet ziek bent, dat gaat het vast goed doen.
Ik snap echt niet waarom ik nog medelijden moet hebben met het volk dat ons nu weer richting de afgrond leidt.
Is het wel vaker gebeurd dat IC en VP zo ver van elkaar afzaten? meer dan het 4 voudige?quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:25 schreef _serial_ het volgende:
Ik vind deze zin wel heel bijzonder:quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:23 schreef capricia het volgende:
Zijn er al meerdere ziekenhuizen die geen coronapatienten meer opnemen?
[..]
https://www.rd.nl/artikel(...)-in-ziekenhuis-weert
+4 is verschil met gisterenquote:Op dinsdag 2 november 2021 13:27 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Wat is verschil '+4' & 'Instroom 22'
Ik weet Bocaj is wat dommig!
Netto verschil tussen instroom en uitstroom.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:27 schreef Bocaj het volgende:
[..]
instroom 22 = 22 nieuwe patientenquote:Op dinsdag 2 november 2021 13:27 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Jawel.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:27 schreef zalkc het volgende:
[..]
Is het wel vaker gebeurd dat IC en VP zo ver van elkaar afzaten? meer dan het 4 voudige?
Arbeidsinspectie natuurlijk. Je weet wel, die tandeloze tijger die nu al weinig kan uithalen tegen rokers op de werkvloer.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:27 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik vraag me vooral af hoe ze dat dan gaan handhaven? Glipt er dan een BOA met me mee als ik kantoor binnenstap?
De werkgevers krijgen boetes als ze hieraan niet meewerken. Misschien krijgen ze wel een lijst van de gevaccineerde mensen en mag de rest niet meer werken. Maar dat is geen probleem als deze mensen in de goot komen. Ze moeten verplicht die vaccinatie.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:27 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik vraag me vooral af hoe ze dat dan gaan handhaven? Glipt er dan een BOA met me mee als ik kantoor binnenstap?
Op een of andere manier heb ik het idee dat die mensen niet echt drukken op het ziekteverzuim bij werkgevers. Dat blijkt ook wel uit de cijfers hierover. Wat meer drukt zijn de mensen met een burnout en mentale problemene.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:13 schreef JFlip het volgende:
[..]
Als je je daar zo druk over maakt , waarom hoor ik je dan niet over het toekomstige ziekteverzuim van de groep ongevaccineerden? Alsof de arbeidsmarkt zit te wachten op mensen die enige tijd op hun buik op de IC liggen en vervolgens nog weken of maanden niet deel kunnen nemen aan het arbeidsproces?
En dit blokkeert de hele zorg, ik kan het nog steeds niet geloven dat we dit niet kunnen absorberen in een land van 17.5 miljoen mensen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:25 schreef _serial_ het volgende:
Je mag geen vergelijkingen trekken hier met een bepaalde periode, maar dit soort acties tegen een bepaalde groep zijn wel totaal vergelijkbaar.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:06 schreef mir1986 het volgende:
Het is toch bizar? Dat de arbeidsmarkt al zo ontzettend staat te springen om goede arbeidskrachten en nu straks de ongevaccineerde mensen worden uitgesloten. Ik ken veel mensen die niet gevaccineerd zijn en zich dan massaal zullen ziek melden. Ze zullen zich dan echt niet opeens laten vaccineren. Dan ook nog maar de bankrekening bevriezen en hun huizen uitzetten? Al is dat natuurlijk ook teveel BNW.
Het afgelopen jaar zijn er 75.000 mensen gestopt in de zorg. Logisch dat we dit niet meer aan kunnen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:29 schreef zoost het volgende:
[..]
En dit blokkeert de hele zorg, ik kan het nog steeds niet geloven dat we dit niet kunnen absorberen in een land van 17.5 miljoen mensen.
209??? wat de fuckquote:Op dinsdag 2 november 2021 13:25 schreef _serial_ het volgende:
Het is ook wel betrouwbaar hoor. Had het gisterenavond ook al vernomen. Deze week nog een patiënt van ze overgenomen. Het SJG is een klein ziekenhuis. Met >10 Coronapatienten lopen zij al helemaal vast.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:26 schreef capricia het volgende:
[..]goed dat het je opvalt.
![]()
Nu bericht er ook over.
https://www.nu.nl/coronav(...)coronapatienten.html
In mei hadden we dit ook nog hoor.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:29 schreef dick_laurent het volgende:
Hee, dus weer zitten weer aan de 200+ man per dag aan instroom?
Welkom in 2020
[ afbeelding ]
Wauw, zo van: Hier heb je een lijst met 'de goeden' en flikker de rest 'de slechten' er maar uit!quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:28 schreef mir1986 het volgende:
Misschien krijgen ze wel een lijst van de gevaccineerde mensen en mag de rest niet meer werken.
Dat is staatsgeheimquote:Op dinsdag 2 november 2021 13:30 schreef OProg het volgende:
Ik ben vooral heel benieuwd hoeveel van die instroom of ongevaccineerd is of wel gevaccineerd maar binnen goede criteria voor een booster zouden zitten. Dan kan je gericht kijken wat eventueel voorkomen had kunnen worden.
Als jij bewijst dat mensen daar besmet raken... als het al om besmettingen gaat.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:20 schreef Elan het volgende:
1000+ besmettingen die direct te linken zijn aan ADE (dancefestival)![]()
Is het niet gewoon beter om kroegen en discotheken te sluiten tot de kar weer een beetje is vlotgetrokken? Laat staan festivals.
Je zou zeggen dat het 'ze' daarom helemaal niet gaat...quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:29 schreef zoost het volgende:
[..]
En dit blokkeert de hele zorg, ik kan het nog steeds niet geloven dat we dit niet kunnen absorberen in een land van 17.5 miljoen mensen.
Inderdaad. Niet mijn probleem.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:28 schreef mir1986 het volgende:
[..]
De werkgevers krijgen boetes als ze hieraan niet meewerken. Misschien krijgen ze wel een lijst van de gevaccineerde mensen en mag de rest niet meer werken. Maar dat is geen probleem als deze mensen in de goot komen. Ze moeten verplicht die vaccinatie.
Dit setje werkt ook erg goed.quote:Op dinsdag 2 november 2021 11:17 schreef Benny het volgende:
[..]
https://www.bol.com/nl/nl(...)ts/9300000031528198/
Kolere!quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:25 schreef _serial_ het volgende:
Haha, voor Weert nog wel. Alles behalve reformatorisch!quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:24 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ironisch dat je het Reformatorisch Dagblad als bron gebruikt.
Dat blijft voor eeuwig. Dus ga die spuit nou maar halen..quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:22 schreef mir1986 het volgende:
Trouwens zou het tijdelijk zijn dat niet gevaccineerde mensen niet meer mogen werken? Of zijn ze voor altijd de paria's van de samenleving?
neequote:Op dinsdag 2 november 2021 13:20 schreef Elan het volgende:
1000+ besmettingen die direct te linken zijn aan ADE (dancefestival)![]()
Is het niet gewoon beter om kroegen en discotheken te sluiten tot de kar weer een beetje is vlotgetrokken? Laat staan festivals.
Cholera!quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:25 schreef _serial_ het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |