abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 november 2021 @ 01:12:08 #1
451005 Grems
Clown World
pi_201993225

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Er wordt flink gevaccineerd.
Welke geboortejaren mogen afspraak maken en vanaf wanneer mocht dit precies?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
Reconstructie Nieuwsuur: Nederland koos te laat voor bestrijden corona
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Dagelijkse ziekenhuiscijfers
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patinten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
• Geen tweetdumps van meningen van random mensen online
• Geen artikelen plaatsen/niet linken naar vage websites

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

SPOILER: Coronaregels per 25 september, 2021
pi_201993232
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 00:55 schreef Evenstar het volgende: [..] Hugo is dan ook een eikel, net als Ernst "laten wij nog steeds sturen op besmettingen" Kuipers.
Waar blijkt dit uit? Feitelijk onjuist. Het issue is toch echt dat de zorg weer overbelast raakt, terwijl we nog mega veel in te halen hebben vanwege alle uitgestelde zorg tijdens de vorige piek. Wat is dat hier toch een gezeur over de overheid en de mogelijke maatregelen? Alsof ook maar iemand in Den Haag dit leuk vind? Probleem is echter dat er nu echt ingegrepen moet worden, voordat het nog veel erger uit de hand loopt. Het is ontzettend complex, met zo'n besmettelijke variant en zo'n groot deel ongevaccineerden en vaccins die niet voor 100% werken en waarvan de werkzaamheid misschien zelfs wel begint af te nemen bij de kwetsbaarste groep omdat die juist als eerste gevaccineerd waren. Echt strenge maatregelen wil je eigenlijk niet, nu iedereen de kans geeft gehad om zich te laten vaccineren. Feit is echter dat het toch echt nodig is. En dat het anders grote consequenties heeft voor allerlei andere zorg zoals hart patinten en kanker patinten die niet tijdig geholpen kunnen worden.
pi_201993234
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2021 23:33 schreef capricia het volgende:

[..]
Die handhaving van de QR laat echt heel veel te wensen over.

0 boetes in Amsterdam. :')
Het was daar beleid om het eerst aan te kijken en niet te handhaven. Dat is nu wel anders:
https://www.ad.nl/amsterd(...)-horeca-op~afd6cf63/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 2 november 2021 @ 01:19:49 #4
451005 Grems
Clown World
pi_201993236
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 01:17 schreef Middelpunt het volgende:

[..]
Waar blijkt dit uit? Feitelijk onjuist. Het issue is toch echt dat de zorg weer overbelast raakt, terwijl we nog mega veel in te halen hebben vanwege alle uitgestelde zorg tijdens de vorige piek. Wat is dat hier toch een gezeur over de overheid en de mogelijke maatregelen? Alsof ook maar iemand in Den Haag dit leuk vind? Probleem is echter dat er nu echt ingegrepen moet worden, voordat het nog veel erger uit de hand loopt. Het is ontzettend complex, met zo'n besmettelijke variant en zo'n groot deel ongevaccineerden en vaccins die niet voor 100% werken en waarvan de werkzaamheid misschien zelfs wel begint af te nemen bij de kwetsbaarste groep omdat die juist als eerste gevaccineerd waren. Echt strenge maatregelen wil je eigenlijk niet, nu iedereen de kans geeft gehad om zich te laten vaccineren. Feit is echter dat het toch echt nodig is. En dat het anders grote consequenties heeft voor allerlei andere zorg zoals hart patinten en kanker patinten die niet tijdig geholpen kunnen worden.
Je zou zelfs kunnen zeggen dat de komende twee weken cruciaal zijn.
pi_201993238
Er is een andere bron dan 'onbetrouwbare' Daily Mail.

Banks raided, property seized, licences cancelled in COVID cost recovery

Wel heftig allemaal. Hopelijk komt het niet deze kant op. Is daar een QR verplicht op de werkvloer?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 2 november 2021 @ 01:27:53 #6
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201993245
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 01:17 schreef Middelpunt het volgende:

[..]
quote:
"Nu zeggen we: voor de komende winter moet er een andere prioriteit liggen. We moeten bijvoorbeeld die hartchirurgie inhalen. Bovendien weten we dat het maximaal opschalen een enorme wissel trekt op het zorgpersoneel", zegt Kuipers. In een brief pleit hij daarom voor het sturen op besmettingen, zodat de reguliere zorg door kan gaan.
  dinsdag 2 november 2021 @ 01:39:43 #7
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_201993254
Maar goed, tot mei 2022 weer Aan de mondkap dus *O* *O*
  dinsdag 2 november 2021 @ 01:45:17 #8
451005 Grems
Clown World
pi_201993262
quote:
13s.gif Op dinsdag 2 november 2021 01:39 schreef RedFever007 het volgende:
Wat is nou twee jaar op een mensenleven?
  dinsdag 2 november 2021 @ 01:52:06 #9
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_201993269
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 01:45 schreef Grems het volgende:

[..]
Wat is nou twee jaar op een mensenleven?
Wat is nou 10.000 euro in een mensenleven, ik DM m'n rekeningnummer wel even ;)
  dinsdag 2 november 2021 @ 06:01:04 #10
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201993513
quote:
13s.gif Op dinsdag 2 november 2021 01:39 schreef RedFever007 het volgende:
Ja, helaas even geen festivals volgend jaar. Maar er is ook goed nieuws! Wie n uitwasbare mondkapjes koopt, kan in herfst 2022 besparen!
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_201993518
Normaal zou je zeggen: je ziet een probleem, jij kijkt hoe jij dat kan ondervangen en maakt daar beleid op. Ontbreekt het probleem of ontvangt de maatregel het probleem niet, dan is er sprake van symboolpolitiek. In dat verband ben ik bijvoorbeeld benieuwd welke brandhaarden de musea de afgelopen maanden zijn geweest en hoeveel bezoekers waarschijnlijk ongevaccineerd waren en vanaf volgende week geen QR-code kunnen tonen.

Ik denk dat als jij beide zaak gaat analyseren dat je al snel tot de conclusie komt dat er sprake is van symboolpolitiek en daar wordt ik een beetje kriebelig van.
pi_201993590
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 06:12 schreef maan_man het volgende:
Normaal zou je zeggen: je ziet een probleem, jij kijkt hoe jij dat kan ondervangen en maakt daar beleid op. Ontbreekt het probleem of ontvangt de maatregel het probleem niet, dan is er sprake van symboolpolitiek. In dat verband ben ik bijvoorbeeld benieuwd welke brandhaarden de musea de afgelopen maanden zijn geweest en hoeveel bezoekers waarschijnlijk ongevaccineerd waren en vanaf volgende week geen QR-code kunnen tonen.

Ik denk dat als jij beide zaak gaat analyseren dat je al snel tot de conclusie komt dat er sprake is van symboolpolitiek en daar wordt ik een beetje kriebelig van.
Het is natuurlijk meer een optelsom van hele kleine percentages over musea, dierentuinen etc. Maar uiteindelijk zal het nog steeds niet veel schelen schat ik zo in.

De vraag voor mij is meer wat nu de volgende stappen gaan zijn.
pi_201993627
quote:

Dan vermoed ik dus dat het een opzetje is naar qr codes op werk/school.
Te drastisch om ineens te doen. Wat nutteloze maatregelen waarna het gewoon door stijgt en dan "tjaa we moeten toch echt..."
pi_201993640
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 01:21 schreef Mylene het volgende:
Er is een andere bron dan 'onbetrouwbare' Daily Mail.

Banks raided, property seized, licences cancelled in COVID cost recovery

Wel heftig allemaal. Hopelijk komt het niet deze kant op. Is daar een QR verplicht op de werkvloer?
Maar het gaat daar dus om het innen van achterstallige boetes en betalingen begrijp ik?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  dinsdag 2 november 2021 @ 07:07:59 #15
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201993644
quote:

De beste verklaring die ik er voor kan verzinnen, is dat het aanpakken van het probleem politiek erg ongunstig uitvalt en dat de macht om de keuze te maken het aan te pakken bij diezelfde politiek ligt.

Het is wat het is. De politiek maakt het erger dan het zou hoeven zijn, maar ook daar kan ik wel mee leven. Het belangrijkste is dat de mensen in het dagelijks leven nu niet meer bang zijn voor besmetting of corona. Dan kun je in je eigen kringen prima doorleven en het goed hebben.
  dinsdag 2 november 2021 @ 07:09:59 #16
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201993647
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 07:06 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar het gaat daar dus om het innen van achterstallige boetes en betalingen begrijp ik?
Opgelegd voor het overtreden van de extreme lockdown regels. In NL kon je vorig jaar tenminste nog een avond stappen met een 1/10 risico van een schappelijke 95 euro naheffing (Grapperhaus bedankt:)) in Australi was met iets minder gediend van ongehoorzaamheid.
pi_201993828
Ja we worden overduidelijk weer warm gemaakt voor te ver gaande maatregelen zoals qr laten zien op school en werk.
Je kan ondanks je groene vink gewoon virus rond hoesten hoor.
En wie gaat dat nou allemaal controleren? Controle is er al amper. Mensen worden alleen maar meer en meer tegen elkaar opgezet.
Ok maar dan weer met z’n allen aan de mondkapjes.
Ik wil geen mondkapjes meer. Mensen die met kapjes willen lopen prima maar maak er geen verplichting van.
Mondkapjes werken niet. Hoe vaak ik mensen niet even hun kapje zag wegtrekken om te hoesten en dan weer dat kapje op zag doen.
Lekker zinvol.
Lockdowns en avondklokken en drooglegging hebben ook niet geholpen. Is alleen maar bewijs dat er in Nederland niet genoeg macht tot controle is. Iedereen moet gewoon op zichzelf letten. Wil je geen prik, blijf lekker thuis bestel online en hou mensen uit je buurt.
Laat anderen ( gevaccineerden) hun leven een keer leven.
pi_201993913
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2021 07:54 schreef quirina het volgende:
Ja we worden overduidelijk weer warm gemaakt voor te ver gaande maatregelen zoals qr laten zien op school en werk.
En wie gaat dat nou allemaal controleren? Controle is er al amper. Mensen worden alleen maar meer en meer tegen elkaar opgezet.

Er is nu geld voor gereserveerd.

quote:
Voor de handhaving van de coronaregels heeft het ministerie 45 miljoen euro beschikbaar gesteld aan gemeenten. Dat geld kan volgens Grapperhaus dus ook worden ingezet voor undercover controles.
bron

Geld dat beter gebruikt kan worden voor de zorg.
  dinsdag 2 november 2021 @ 08:11:38 #19
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201993925
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 08:09 schreef Mylene het volgende:

[..]
Er is nu geld voor gereserveerd.
[..]
bron

Geld dat beter gebruikt kan worden voor de zorg.
Ongelofelijk is het. Investeren in een tijdelijke daling waar je uiteindelijk niets mee wint en mensen alleen maar mee dwars zit.
  Redactie Sport dinsdag 2 november 2021 @ 08:16:05 #20
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201993955
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2021 07:54 schreef quirina het volgende:
Ok maar dan weer met z’n allen aan de mondkapjes.
Ik wil geen mondkapjes meer. Mensen die met kapjes willen lopen prima maar maak er geen verplichting van.
Mondkapjes werken niet. Hoe vaak ik mensen niet even hun kapje zag wegtrekken om te hoesten en dan weer dat kapje op zag doen.
Lekker zinvol.
Lockdowns en avondklokken en drooglegging hebben ook niet geholpen. Is alleen maar bewijs dat er in Nederland niet genoeg macht tot controle is. Iedereen moet gewoon op zichzelf letten. Wil je geen prik, blijf lekker thuis bestel online en hou mensen uit je buurt.
Laat anderen ( gevaccineerden) hun leven een keer leven.
De mensen die geen kap dragen of half zijn dezelfden als die zich niet laten vaccineren, gok ik zo.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201993975
twitter

Kuipers roept dus maar wat, weet niet wat er speelt.
pi_201993977
twitter
  dinsdag 2 november 2021 @ 08:22:39 #23
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201994000
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 08:18 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
Oh, mag ik! mag ik! Dat heb ik hier al gelezen:
HEt iS NiET tE VeRgelIjkEn De dELta VaRIaNt heEft eEn VEuL HoGerE Rrr
  Redactie Sport dinsdag 2 november 2021 @ 08:24:59 #24
pi_201994023
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 08:18 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
Er zijn veel meer asymptomisch besmette mensen door het vaccin. Topje is kleiner, en dat topje is de ziekenhuisbesmettingen. We kunnen hieruit concluderen dat het vaccin werkt, maar dat TVT niet werkt omdat je als ongevaccineerde rondloopt in een besmettingshaard van jewelste.

Dan kun je drie dingen doen: De boel weer afsluiten, de ongevaccineerde toch een vaccin geven of de ongevaccineerde uit de brandhaard halen. En allen gaan op veel weerstand stuiten.
pi_201994076
quote:
Epidemioloog Patricia Bruijning: Voer coronapas ook in de zorg in

De coronapas moet op meer plekken worden ingevoerd dan alleen in de horeca, bij sportscholen en op zogenoemde doorstroomlocaties. Dat zegt Patricia Bruijning, epidemioloog en kinderarts bij het UMC Utrecht, in Nieuws en Co. Ze denkt bijvoorbeeld aan de zorg.

''Ik denk in eerste instantie aan de zorg, omdat het mes dan aan twee kanten snijdt. In de zorg werken mensen intensief samen, collega's kunnen het virus daardoor makkelijk doorgeven. Maar je werkt daar ook met mensen die een kwetsbare gezondheid hebben en die kun je meer beschermen op die manier.''

Nu is de coronapas al verplicht in de horeca en bij evenementen. Het kabinet wil dat uitbreiden naar doorstroomlocaties als dierentuinen, pretparken en musea, blijkt uit uitgelekte plannen. ''Dit zijn een aantal plekken waarvan men vermoedt dat er ongemerkt transmissie kan plaatsvinden. Dat zal zeker een effect hebben, maar het is niet een heel grote uitbreiding. Dus je kan daar ook niet een heel groot effect van verwachten.''

Coronapersconferentie
Waar de coronapas precies gaat gelden, en welke maatregelen het kabinet nog meer neemt, wordt morgenavond duidelijk. Dan geeft het kabinet weer een coronapersconferentie. Die persconferentie is vanaf 19 uur live te volgen op NPO Radio 1.
bron
  dinsdag 2 november 2021 @ 08:32:01 #26
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201994087
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 08:30 schreef Mylene het volgende:

[..]
bron
Want ze hadden nog geen personeelstekort, of hoe moet ik dit zien?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201994112
https://m.nieuwsblad.be/c(...)22?utm_source=google

We kunnen de ouderen niet "redden" iedereen staart zich maar blind op die vaccinatie.
  Moderator dinsdag 2 november 2021 @ 08:37:59 #28
5428 crew  miss_sly
pi_201994138
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 08:34 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:

We kunnen de ouderen niet "redden" iedereen staart zich maar blind op die vaccinatie.
Zullen we ze dan maar gewoon opgeven, de ouderen? Gewoon 50+ geen moeite meer in stoppen? Alle maatregelen per direct opheffen en gewoon door leven zoals we deden? Voor de zekerheid dan ook maar niet opnemen in de ziekenhuizen, maar alle andere zorg behalve de covidzorg door laten gaan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 2 november 2021 @ 08:38:03 #29
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_201994142
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 08:34 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:

Maar... de vraag die ik heb is vooral of hun ziektebeeld nu beter is. Dus minder ernstige klachten / minder mensen naar het ziekenhuis / IC enzo.

Dat ze besmet zijn is ook ruk, daar niet van, maar minder erg dan als ze ook net zo ziek worden als eerst.
pi_201994157
Hier in midden Limburg zijn op veel plekken al besmettingen in de verpleeghuizen.
pi_201994209
https://www.volkskrant.nl(...)l&utm_source=twitter

We hebben voor 2,5 miljard euro aan mondkapjes over. Dan zou je denken: deel die dingen uit. Maar dat kan dan weer niet volgens VWS. :')

Vooral de burger op kosten blijven jagen joh!
zie email 27 oktober
pi_201994230
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 08:43 schreef trein2000 het volgende:

We hebben voor 2,5 miljard euro aan mondkapjes over. Dan zou je denken: deel die dingen uit. Maar dat kan dan weer niet volgens VWS. :')

Kan het stuk niet lezen maar eh.... over? Zijn we al klaar dan? Of zit er een houdbaarheidsdatum op? :s)
pi_201994232
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 08:30 schreef Mylene het volgende:

[..]
bron
Als er ergens wat voor te zeggen is dan is het daar. Maar ook dat gaat mij te ver. En bovendien, we hadden toch al tekort?
zie email 27 oktober
pi_201994239
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 08:46 schreef Mammietje het volgende:

[..]
Kan het stuk niet lezen maar eh.... over? Zijn we al klaar dan? Of zit er een houdbaarheidsdatum op? :s)
Dat laatste. Maar de ziekenhuizen hebben ook hun eigen kanalen, waar ze inkopen. De spullen van de overheid worden niet gebruikt en opslag is heel erg duur.
zie email 27 oktober
  dinsdag 2 november 2021 @ 08:48:41 #35
346939 Janneke141
pi_201994250
quote:

Gelukkig maar dat we ze kunnen redden met zoiets eenvoudigs als eenzame opsluiting.
pi_201994259
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 08:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat laatste. Maar de ziekenhuizen hebben ook hun eigen kanalen, waar ze inkopen. De spullen van de overheid worden niet gebruikt en opslag is heel erg duur.
8)7
Okay... nah, zet ze dan alvast maar weer klaar voor de verstrekking op scholen he?!
Zal er toch wel weer van komen. :')
Of bij de ingang van verpleeghuizen voor welwillenden. :)
  dinsdag 2 november 2021 @ 08:49:54 #37
346939 Janneke141
pi_201994260
quote:

quote:
Afgemeten naar de vraag vanuit de zorg had de overheid in september voor meer dan een eeuw aan chirurgische mondkapjes in opslag en voor een halve eeuw aan FFP2-maskers.
_O-
pi_201994263
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 08:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Zullen we ze dan maar gewoon opgeven, de ouderen? Gewoon 50+ geen moeite meer in stoppen? Alle maatregelen per direct opheffen en gewoon door leven zoals we deden? Voor de zekerheid dan ook maar niet opnemen in de ziekenhuizen, maar alle andere zorg behalve de covidzorg door laten gaan.
Nou ja van een algehele bezoekstop in verpleeghuizen wordt je ook niet gelukkig. Je moet op enig moment wel afwegen wat meer waard is.
zie email 27 oktober
pi_201994270
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 08:49 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
[..]
_O-
Daar heb ik dan weer geen moeite mee. Crisis, koop maar wat je krijgen kunt en als we over hebben dan lossen we dat dan wel weer op.
zie email 27 oktober
  dinsdag 2 november 2021 @ 08:52:23 #40
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201994276
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 08:22 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Oh, mag ik! mag ik! Dat heb ik hier al gelezen:
HEt iS NiET tE VeRgelIjkEn De dELta VaRIaNt heEft eEn VEuL HoGerE Rrr
Vorig jaar november was er nog
- 1.5 meter
- Horeca dicht
- 20:00 alcoholverbod
- 3 personen thuis
- Volledig thuiswerk advies
- winkels dicht na 20:00

Nu
- QR-code voor de horeca/evenementen
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_201994277
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 08:16 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
De mensen die geen kap dragen of half zijn dezelfden als die zich niet laten vaccineren, gok ik zo.
Nee hoor!
  Redactie Sport dinsdag 2 november 2021 @ 08:53:06 #42
pi_201994281
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 08:52 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Nee hoor!
Nouja, ik denk dat er wel een correlatie is.
  dinsdag 2 november 2021 @ 08:53:42 #43
3542 Gia
User under construction
pi_201994290
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 08:18 schreef Mylene het volgende:
[ twitter ]

Kuipers roept dus maar wat, weet niet wat er speelt.
Kunnen de verpleegopleidingen de stages niet bundelen in deze periode, i.p.v. gespreid over het jaar?
  dinsdag 2 november 2021 @ 08:53:54 #44
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_201994291
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 08:51 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Daar heb ik dan weer geen moeite mee. Crisis, koop maar wat je krijgen kunt en als we over hebben dan lossen we dat dan wel weer op.
Dit idd. Als we opnieuw te weinig zouden hebben (wanneer het nodig is), zou het ook niet goed zijn.
  dinsdag 2 november 2021 @ 08:54:44 #45
346939 Janneke141
pi_201994298
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 08:51 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Om twee redenen ben ik het hier niet mee eens. Ten eerste omdat het een schadepost van heb ik jou daar oplevert (we hebben het hier niet over een normale of zelfs extra grote buffer h, maar over een factor 100 te veel op basis van de houdbaarheid) en ten tweede omdat je als stinkend rijk land spullen van de markt trekt om ze in een loods te laten wegrotten terwijl ze die in andere landen heel erg hard nodig hebben.
  dinsdag 2 november 2021 @ 08:55:13 #46
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201994305
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 08:53 schreef Gia het volgende:

[..]
Kunnen de verpleegopleidingen de stages niet bundelen in deze periode, i.p.v. gespreid over het jaar?
Want stagiairs hoef je niet te begeleiden?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_201994325
quote:

Hier kan ik mij eigenlijk wel in vinden. Het zet meer zoden aan de dijk door plekken waar veel ongevacineerden samenkomen te sluiten.
Zoals kerken, moskeen, etc.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_201994342
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 08:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Hier kan ik mij eigenlijk wel in vinden. Het zet meer zoden aan de dijk door plekken waar veel ongevacineerden samenkomen te sluiten.
Zoals kerken, moskeen, etc.
Het mag in de 21e eeuw wel eens klaar zijn met dat dit onmogelijk zou zijn.
  dinsdag 2 november 2021 @ 08:59:44 #49
3542 Gia
User under construction
pi_201994356
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 08:55 schreef zalkc het volgende:

Want stagiairs hoef je niet te begeleiden?
De lagere jaren inzetten voor het eenvoudigere werk, waar weinig begeleiding bij nodig is. De hogere jaren iets meer verantwoordelijkheid. Kunnen gediplomeerden volle bak aan de coronazorg.

Het is echt niet zo dat een vierdejaars aan de hand gehouden moet worden.

Zoals die gast gisteren bij op1 ook zei: een apart ziekenhuis voor Coronapatienten, met fulltime banen, hoger salaris en gerichter werken.
Een ploeg voor het keren, een ploeg voor het wassen....
pi_201994372
quote:

Ze delen ze wel uit aan de zorg. Wij krijgen regelmatig aanbiedingen maar het eigen magazijn ligt ook vol.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_201994388
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 09:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ze delen ze wel uit aan de zorg. Wij krijgen regelmatig aanbiedingen maar het eigen magazijn ligt ook vol.
We delen ze dus niet uit.
zie email 27 oktober
  dinsdag 2 november 2021 @ 09:03:14 #52
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201994415
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 08:59 schreef Gia het volgende:

[..]
De lagere jaren inzetten voor het eenvoudigere werk, waar weinig begeleiding bij nodig is. De hogere jaren iets meer verantwoordelijkheid. Kunnen gediplomeerden volle bak aan de coronazorg.

Het is echt niet zo dat een vierdejaars aan de hand gehouden moet worden.
Stagelopen doe je ook om iets te leren in die tijd. Anders had ik mijn stages/afstuderen ook op een willekeurige welke plek dan ook kunnen doen ;)

Anders hebben we straks weer incapabel IC personeel :)
  dinsdag 2 november 2021 @ 09:05:45 #53
3542 Gia
User under construction
pi_201994462
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 09:03 schreef zalkc het volgende:

Stagelopen doe je ook om iets te leren in die tijd. Anders had ik mijn stages/afstuderen ook op een willekeurige welke plek dan ook kunnen doen ;)

Anders hebben we straks weer incapabel IC personeel :)
Als zorg wordt uitgesteld, leer je als stagiaire bepaalde zaken niet. Want die komen dan nu nauwelijks voor.
pi_201994507
Kennis van mij gisteren nog gefrustreerd, die werkt op de IC van de meest gespecialiseerde hartcentra van Nederland. In plaats van hartpatinten, die waren afgebeld, moest hij gisteren weer voor 2 nieuwe ongevaccineerde 50ers zorgen.

Kan mij ergens wel voorstellen dat het frustratie oplevert.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 2 november 2021 @ 09:10:28 #55
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201994521
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 09:09 schreef _serial_ het volgende:
Kennis van mij gisteren nog gefrustreerd, die werkt op de IC van de meest gespecialiseerde hartcentra van Nederland. In plaats van hartpatinten, die waren afgebeld, moest hij gisteren weer voor 2 nieuwe ongevaccineerde 50ers zorgen.

Gelukkig gaan we met een QR aapjes kijken en met een wegwerpmasker naar de kapper binnenkort, dus over 2 weken is alles opgelost.
  Moderator dinsdag 2 november 2021 @ 09:11:04 #56
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_201994530
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 09:09 schreef _serial_ het volgende:

Werk is werk. Of er nou een ongevaccineerde ligt of een hartpatint.
Recordhouder aantal posts op n dag.
4045
onlogisch
  dinsdag 2 november 2021 @ 09:11:51 #57
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201994543
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 09:10 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Gelukkig gaan we met een QR aapjes kijken en met een wegwerpmasker naar de kapper binnenkort, dus over 2 weken is alles opgelost.
Jij bent eerder voorstander van een harde lockdown icm avondklok?
  dinsdag 2 november 2021 @ 09:12:39 #58
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201994555
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 09:11 schreef zalkc het volgende:

[..]
Jij bent eerder voorstander van een harde lockdown icm avondklok?
Nee, ik ben voorstander van een keer door de zure appel heen bijten ipv zonder plan te blijven aanmodderen.
pi_201994562
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 09:12 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Nee, ik ben voorstander van een keer door de zure appel heen bijten ipv zonder plan te blijven aanmodderen.
En wat zie jij als de zure appel?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 2 november 2021 @ 09:13:16 #60
131800 Tarado
cap de fusca
pi_201994564
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 09:12 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
en dat is code zwart?
pi_201994573
pi_201994577
Dit al voorbij gekomen? Blijkbaar is Defensie ingezet om in het geheim de burgers te monitoren:

https://www.nrc.nl/nieuws(...)ij-defensie-a4063866

Zorgelijk. De pandemie als Landmacht oefening.

quote:
De landmachttop is steeds op de risico's gewezen, ,,heeft juristen overruled" en is toch ,,op de ingeslagen weg gewoon doorgegaan", schrijft een Haagse topambtenaar van Defensie.
  Moderator dinsdag 2 november 2021 @ 09:16:27 #63
5428 crew  miss_sly
pi_201994607
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 08:50 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nou ja van een algehele bezoekstop in verpleeghuizen wordt je ook niet gelukkig. Je moet op enig moment wel afwegen wat meer waard is.
Eens.
Maar zullen we niet eens met die mensen zelf in gesprek gaan? Wat zij willen. Daar zal niet een nduidig antwoord op komen, en dat hoeft ook niet, maar laten we dan eens kijken hoe we met deze mensen om kunnen gaan. Misschien kunnen de verzorgingshuizen anders worden ingedeeld, zodat je huizen hebt waar bewoners zitten die heel erg beschermd willen worden, en huizen waar bewoners zitten die liever iedereen om zich heen hebben en dan wel zien hoe lang dat goed gaat.

Ik vind de manier waarop er over de ouderen wordt gesproken alsof ze allemaal gered moeten worden of juist allemaal maar opgeofferd for the greater good nogal...apart.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 2 november 2021 @ 09:16:39 #64
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201994611
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 09:13 schreef _serial_ het volgende:

[..]
En wat zie jij als de zure appel?
Ik heb 2 zure appels in de aanbieding: de eerste is een keiharde vaccinatieplicht voor iedereen van 18 jaar en ouder. De tweede is riemen vast en accepteren dat het elke winter druk wordt in de ziekenhuizen.

Dan is er ook nog een andere zure appel, en dat is stoppen met religie ontzien en ook bij de kerk en de moskee gaan werken met coronachecks.
pi_201994628
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 09:16 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ik heb 2 zure appels in de aanbieding: de eerste is een keiharde vaccinatieplicht voor iedereen van 18 jaar en ouder. De tweede is riemen vast en accepteren dat het elke winter druk wordt in de ziekenhuizen.

Dan is er ook nog een andere zure appel, en dat is stoppen met religie ontzien en ook bij de kerk en de moskee gaan werken met coronachecks.
"kan niet"
pi_201994630
quote:

[..]

Dat zijn 3 zure appels in plaats van een zure appel
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  dinsdag 2 november 2021 @ 09:19:04 #67
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201994641
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 09:18 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Dat zijn 3 zure appels in plaats van een zure appel
Je krijgt ze vandaag voor de prijs van eentje, is dat niet lief van mij :) :)
  dinsdag 2 november 2021 @ 09:19:25 #68
131800 Tarado
cap de fusca
pi_201994645
quote:
tragisch geval wel 7 weken ic, dat je het berhaupt overleeft
pi_201994665
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 09:13 schreef Tarado het volgende:

[..]
en dat is code zwart?
Misschien wel.

Misschien is die 'zure appel' namelijk de moeilijke beslissing waar we met zijn allen omheen draaien, namelijk een behandelstop op COVID patinten. Omdat we deze strijd niet, en nooit gaan winnen.

Want COVID is niet het probleem. Het is een symptoom van een probleem wat we zelf hebben veroorzaakt, namelijk overbevolking en vergrijzing. Als we niet met 10 miljard mensen op deze aardbol hadden rond gelopen, dan was de kans dat een virus zoals COVID om zich heen grijpt gewoon veel kleiner geweest, het is dus uiteindelijk niets anders dan een mechanisme van moeder natuur om het aantal mensen op de planeet te beperken.

Ja, misschien is de moeilijke keuze echt wel om de handdoek in de ring te gooien en te stoppen met vechten. Ik heb echt het idee dat we nu alleen maar bezig zijn om het onvermijdelijke gewoon voor ons uit te schuiven.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  dinsdag 2 november 2021 @ 09:23:16 #70
131800 Tarado
cap de fusca
pi_201994702
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 09:20 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Misschien wel.

Misschien is die 'zure appel' namelijk de moeilijke beslissing waar we met zijn allen omheen draaien, namelijk een behandelstop op COVID patinten. Omdat we deze strijd niet, en nooit gaan winnen.

Want COVID is niet het probleem. Het is een symptoom van een probleem wat we zelf hebben veroorzaakt, namelijk overbevolking en vergrijzing. Als we niet met 10 miljard mensen op deze aardbol hadden rond gelopen, dan was de kans dat een virus zoals COVID om zich heen grijpt gewoon veel kleiner geweest, het is dus uiteindelijk niets anders dan een mechanisme van moeder natuur om het aantal mensen op de planeet te beperken.

Ja, misschien is de moeilijke keuze echt wel om de handdoek in de ring te gooien en te stoppen met vechten.
behandelstop lijkt me ook wat moeilijk maar het geen prioriteit meer geven ben ik wel voor
pi_201994706
quote:
Fakenews, die kan geen interview geven als hij niet kan praten :P

Zonder gekheid, dit zijn natuurlijk persoonlijke tragedies. Dit soort verhalen ken ik alleen ook als 't niet om corona gaat.
  dinsdag 2 november 2021 @ 09:24:20 #72
14505 OProg
A Life in Music
pi_201994718
quote:

Dit is nu precies die groep die veel baat bij een booster kan hebben.

Maar misschien moeten we er eerst eens heel lang en zorgvuldig over na gaan denken.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_201994730
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 09:20 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Misschien wel.

Ja, misschien is de moeilijke keuze echt wel om de handdoek in de ring te gooien en te stoppen met vechten. Ik heb echt het idee dat we nu alleen maar bezig zijn om het onvermijdelijke gewoon voor ons uit te schuiven.
Als je er vanuit gaat dat er nog zo'n 4000 potentile IC patinten aan komen en nog ~10.000 potentile ziekenhuispatinten die allemaal zorg nodig hebben heb je het dus over meer dan 10.000 mensen een zekere, pijnlijke dood laten sterven omdat we een geen zin meer in hebben? Veel patinten op de verpleegafdeling zullen zonder enige zorg ook snel slechter worden.

Als we dat doen kunnen we wel met alles in de samenleving stoppen en zeggen: vanaf nu is het ieder voor zich, zie maar hoe je het rooit. Kun je je eten niet meer betalen omdat je je baan kwijt bent? Vervelend joh.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2021 09:26:23 ]
  dinsdag 2 november 2021 @ 09:26:57 #74
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201994741
quote:
9s.gif Op dinsdag 2 november 2021 09:24 schreef OProg het volgende:

[..]

Maar misschien moeten we er eerst een heel lang en zorgvuldig over na gaan denken.
Ik zie het er ook nog wel weer van komen dat we straks net begonnen zijn met boosters en dat er dan weer een 90-jarige omvalt die net een prik heeft gehad en we het programma weer gaan stil leggen oid.
pi_201994758
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 08:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Of we bouwen een ziekenhuis / repurpose een leegstaand kantoor als specialistisch covid zorgcentrum, betalen al het personeel het dubbele, organiseren goede kinderopvang, regelen boodschappen service en zorgen voor voldoende capaciteit (500 IC bedden / 1000 verpleeg bedden) en heffen dan alle maatregelen op.
  dinsdag 2 november 2021 @ 09:28:51 #76
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_201994772
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 november 2021 09:11 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Werk is werk. Of er nou een ongevaccineerde ligt of een hartpatint.
In basis wel, maar kan begrijpen dat als je daar voor de hartzaken werkt (want specialisme) en je vooral nog met corona te maken hebt, dat je werk er niet leuker op wordt :X
pi_201994774
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 09:25 schreef chratnox het volgende:

[..]
Als je er vanuit gaat dat er nog zo'n 4000 potentile IC patinten aan komen en nog ~10.000 potentile ziekenhuispatinten die allemaal zorg nodig hebben heb je het dus over meer dan 10.000 mensen een zekere, pijnlijke dood laten sterven omdat we een geen zin meer in hebben? Veel patinten op de verpleegafdeling zullen zonder enige zorg ook snel slechter worden.
Ik zou vooral op een globale schaal kijken, niet alleen in Nederland. Die 10 miljard moet omlaag. En niet een beetje omlaag, nee, ongeveer WO3-schaal omlaag, omdat we anders nu zitten met COVID, maar over 5 jaar met klimaatverandering. Tweede line of defense van onze planeet. De menselijke populatie zoals ie nu is, is simpelweg niet sustainable.

En wie geeft ons de garantie dat het om 4000 patinten gaat, en niet nog eens 4000 patinten in 2022? En dan nog eens in 2023?

Nee, als het aan mij ligt, zou ik iedereen de kans geven om dat vaccin te halen en zichzelf te beschermen, maar voor de rest alles gewoon open gooien. COVID zorg kan dan achteraan aansluiten.

Het probleem is alleen dat je met artsen en verpleegkundigen zit die (terecht) een ethische plicht hebben om iedereen te helpen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201994802
quote:

[..]

Mijn zure appels:
- De IC capaciteit moet hoe dan ook met minimaal 200 bedden opgekrikt worden, ik meen dat er gisteren door @chratnox een post aangehaald werd met ideen hoe we dit allang hadden kunnen opstarten, men is op IC capaciteit gewoon teveel uitgegaan van een veel te positief scenario.
- Kerken en Moskeen worden ook deze keer ontzien met maatregelen, wat mij betreft leggen we in elk geval een beperking op van openingstijden en capaciteit van max 50%, met mondkapjes
- Stop met maatregelen voor de bhne, en indirecte vaccinatiedwang
- Zet 100% in op achterstandswijken en gelovige via stakeholders te bereiken
- Start zsm met de booster voor de meest kwetsbare mensen gevolgd door de griepprik groep
  dinsdag 2 november 2021 @ 09:32:35 #79
14505 OProg
A Life in Music
pi_201994823
quote:

[..]

Als we dat doen kunnen we wel met alles in de samenleving stoppen en zeggen: vanaf nu is het ieder voor zich, zie maar hoe je het rooit. Kun je je eten niet meer betalen omdat je je baan kwijt bent? Vervelend joh.
In feite naaien 'we' met maatregelen ook een grote groep mensen die ondernemingen hebben, sociaal zwakker zijn en noem allemaal maar op. Alleen wuiven we dat al anderhalf jaar weg door maar gewoon heel hard te roepen dat we het '#SAMEN' doen.

Laten we nou niet doen alsof we de lasten evenredig aan het verdelen zijn of zoiets.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_201994829
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 09:30 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Mijn zure appels:
- De IC capaciteit moet hoe dan ook met minimaal 200 bedden opgekrikt worden, ik meen dat er gisteren door @:chratnox een post aangehaald werd met ideen hoe we dit allang hadden kunnen opstarten, men is op IC capaciteit gewoon teveel uitgegaan van een veel te positief scenario.
- Kerken en Moskeen worden ook deze keer ontzien met maatregelen, wat mij betreft leggen we in elk geval een beperking op van openingstijden en capaciteit van max 50%, met mondkapjes
- Stop met maatregelen voor de bhne, en indirecte vaccinatiedwang
- Zet 100% in op achterstandswijken en gelovige via stakeholders te bereiken
- Start zsm met de booster voor de meest kwetsbare mensen gevolgd door de griepprik groep
Het is echt schandalig tov alle andere sectoren dat die Kerken en Moskeeen maar vrijuit blijven gaan. Dat er maar journalisten zijn die daarover zeer kritisch zijn vanavond. Laten we daar maar eens over gaan protesteren op het Malieveld.
  dinsdag 2 november 2021 @ 09:34:57 #81
3542 Gia
User under construction
pi_201994847
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 09:27 schreef zoost het volgende:

[..]
Of we bouwen een ziekenhuis / repurpose een leegstaand kantoor als specialistisch covid zorgcentrum, betalen al het personeel het dubbele, organiseren goede kinderopvang, regelen boodschappen service en zorgen voor voldoende capaciteit (500 IC bedden / 1000 verpleeg bedden) en heffen dan alle maatregelen op.
Ja, dat zei die gast gister, bij op1.
  dinsdag 2 november 2021 @ 09:35:11 #82
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201994851
quote:
9s.gif Op dinsdag 2 november 2021 09:32 schreef OProg het volgende:

[..]
In feite naaien 'we' met maatregelen ook een grote groep mensen die ondernemingen hebben, sociaal zwakker zijn en noem allemaal maar op. Alleen wuiven we dat al anderhalf jaar weg door maar gewoon heel hard te roepen dat we het '#SAMEN' doen.

Laten we nou niet doen alsof we de lasten evenredig aan het verdelen zijn of zoiets.
Yep. Wat dacht je van alle rugzakjes die vrijwilligerswerk doen bij sportverenigingen, minder beperkten die werken in lunchrooms, en noem maar op. Ik ken via de club genoeg van die mensen die afgelopen winter helemaal weg kwijnden omdat ze maandenlang alleen maar thuis zaten. Gaan we dat hele groepen mensen weer een winter lang aandoen?
pi_201994854
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 09:33 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Dat er maar journalisten zijn die daarover zeer kritisch zijn vanavond.
Hahaha. Zo kritisch zijn die sowieso nooit bij de persconferenties.
pi_201994858
quote:
9s.gif Op dinsdag 2 november 2021 09:32 schreef OProg het volgende:

[..]

Nee dat doen we ook niet. Maar het weigeren van acute zorg is wel iets anders dan zorg uitstellen. Beiden is uiteraard niet de bedoeling en is zeker niet wenselijk, maar iemand die in hoge nood is aan de deur weigeren vind ik echt niet kunnen.

Neemt niet weg dat inhaalzorg echt gedaan moet worden. Naar ik begreep uit dat plan van Kuipers zijn er ook veel private klinieken die bij willen dragen maar die niet mogen helpen nu vanwege facturatieproblemen. Dat soort dingen kan echt niet tijdens een pandemie.
pi_201994864
quote:

[..]
Met eigen bijdrage als je bewust ongevaccineerd bent. :Y
pi_201994869
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 09:35 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Gaan we dat hele groepen mensen weer een winter lang aandoen?
Ja natuurlijk. Fuck andere belangen.
pi_201994896
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 09:36 schreef chratnox het volgende:

[..]
Nee dat doen we ook niet. Maar het weigeren van acute zorg is wel iets anders dan zorg uitstellen. Beiden is uiteraard niet de bedoeling en is zeker niet wenselijk, maar iemand die in hoge nood is aan de deur weigeren vind ik echt niet kunnen.

Neemt niet weg dat inhaalzorg echt gedaan moet worden. Naar ik begreep uit dat plan van Kuipers zijn er ook veel private klinieken die bij willen dragen maar die niet mogen helpen nu vanwege facturatieproblemen. Dat soort dingen kan echt niet tijdens een pandemie.
Eens, facturatieproblemen is wel een van de meest domme dingen die je kunt bedenken als er een oplossing gewoon op tafel ligt. Spreek gewoon een maximale acceptabele markconforme prijs af voor een ingreep, stuur als zorgverlener die factuur door naar de zorgverzekeraar en fix het.
  dinsdag 2 november 2021 @ 09:38:42 #88
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201994908
quote:

[..]

Maar als die 4000 sowieso eraan komen dan kan je beter hoog in de cijfers zitten. bezetting van 250 gemiddeld is 500 per maand die de IC-cyclus hebben doorlopen (16 dagen gemiddeld ongeveer), in dat tempo is het nog 8 maande en bij 500 op de IC is het 4 maanden ;)
pi_201994911
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 09:37 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Eens, facturatieproblemen is wel een van de meest domme dingen die je kunt bedenken als er een oplossing gewoon op tafel ligt. Spreek gewoon een maximale acceptabele markconforme prijs af voor een ingreep, stuur als zorgverlener die factuur door naar de zorgverzekeraar en fix het.
Wat? Dus we kunnen een hoop van die uitstelzorg laten oppakken door private klinieken, maar dat doen we niet omdat er iemand roept "Kan niet, wie gaat dat betalen?!"
  dinsdag 2 november 2021 @ 09:41:35 #90
37248 BertV
Klei indiaan
pi_201994935
quote:
De militairen willen bijvoorbeeld sociale media scannen op „sentimenten” bij de bevolking over de coronamaatregelen en op desinformatie die de steun voor maatregelen kan ondermijnen.
Iemand anders al een enqute gekregen over het wanvertrouwen in de overheid?

Compleet steekproefsgewijs volgens die brief, natuurlijk. :')
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_201994958
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 09:39 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Wat? Dus we kunnen een hoop van die uitstelzorg laten oppakken door private klinieken, maar dat doen we niet omdat er iemand roept "Kan niet, wie gaat dat betalen?!"
@Molo kom er maar in, dit kun jij beter uitleggen :P

Dit is een bericht van een aantal maanden terug. Pas begrepen dat dit nog steeds zo is: https://www.parool.nl/ned(...)ekenhuizen~bb0a6796/

quote:
De wachtlijsten voor reguliere zorg in de ziekenhuizen puilen uit door de coronacrisis, maar particuliere klinieken hebben juist ruimte over. Zij zeggen tien tot vijftien procent extra zorg te kunnen leveren. 'Ziekenhuizen zouden veel meer kunnen doorverwijzen.'

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2021 09:45:14 ]
pi_201994960
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 09:41 schreef BertV het volgende:

[..]

Nee, ik heb de afgelopen weken alleen wel verdacht veel witte busjes bij mij in de straat gezien, telt dat ook?
pi_201994976
quote:
Vrijwillig is vrijwillig
Ook de ontwikkeling van de corona-app levert bij sommigen zorgen op, want welke vorm gaat dit hebben, en wordt het verplicht? "De verplichting gaan we niet doen", verzekert de minister. "Dit moet vrijwillig, want dat is de enige manier om te zorgen dat de samenleving er ook vertrouwen in heeft."

Maar wat als werkgevers of eigenaren van openbare gelegenheden zeggen: 'Je komt er niet in zonder app'? "Ik denk dat we wettelijk onmogelijk moeten maken dat het op die manier gebruikt kan gaan worden. Want vrijwillig is vrijwillig, dus niet stiekem toch verplicht via een andere route."
bron

Dit zei Hugo in 2020. Inmiddels ligt er een wetswijzing in de maak die het wel degelijk mogelijk moet maken.

twitter
  dinsdag 2 november 2021 @ 09:45:15 #94
37248 BertV
Klei indiaan
pi_201994981
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 09:43 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Nee, ik heb de afgelopen weken alleen wel verdacht veel witte busjes bij mij in de straat gezien, telt dat ook?
Nee, dat zijn jouw de poolse buren.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_201994986
quote:

[..]
Dat zijn de koeriers van PostNL, die vormen hoogstens een bedreiging voor de verkeersveiligheid.
pi_201994987
quote:
16s.gif Op dinsdag 2 november 2021 09:44 schreef Mylene het volgende:

[..]
bron

Dit zei Hugo in 2020. Inmiddels ligt er een wetswijzing in de maak die het wel degelijk mogelijk moet maken.
Over het algemeen is de stelling: Als de Jonge zegt dat iets absoluut niet gaat gebeuren is dat hetgene wat wel gaat gebeuren.
pi_201994989
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 09:45 schreef chratnox het volgende:

[..]
Over het algemeen is de stelling: Als de Jonge zegt dat iets absoluut niet gaat gebeuren is dat hetgene wat wel gaat gebeuren.
Ja :D :') .
pi_201994992
quote:
9s.gif Op dinsdag 2 november 2021 09:45 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Dat zijn de koeriers van PostNL, die vormen hoogstens een bedreiging voor de verkeersveiligheid.
Dat is wat zij willen dat jij denkt. Je weet niet wat er allemaal achterin die bus zit. :M ~O> :!
  dinsdag 2 november 2021 @ 09:48:13 #99
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_201995005
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 09:41 schreef BertV het volgende:

[..]

Je kunt toch gewoon de ip-adressen tracken van iedereen die op nu.nl reageert? Dan heb je het grootste gedeelte wel te pakken denk ik ^O^
pi_201995012
quote:

[..]
Die mensen gaan allemaal meedoen met Squidgame.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  dinsdag 2 november 2021 @ 09:49:33 #101
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201995024
quote:

[..]
Klusbedrijven gedijen prima tijdens de coronacrisis.
pi_201995053
https://www.volkskrant.nl(...)geen-optie~b87a23a4/

Wat een gelul met 'dat verstoort de markt', alsof deze markt berhaupt ooit gezond is. En verder: ondernemersrisico. Al die bedrijven hebben lekker kunnen beurzen toen er nog 50 euro voor 50 mondkapjes gevraagd werd. Nu kunnen ze ze niet aan de straatstenen kwijt, getuige het feit dat je nu overal 50 voor een paar euro kunt krijgen. :')

quote:
Het ministerie laat op zijn beurt weten dat gratis verspreiding onder burgers nog nooit is overwogen, mede omdat de aangekochte mondmaskers bedoeld zijn voor de zorg en niet voor particulieren.
quote:
Afgemeten naar de vraag vanuit de zorg had de overheid in september voor meer dan een eeuw aan chirurgische mondkapjes in opslag en voor een halve eeuw aan FFP2-maskers.
quote:
Sommige maskers zijn een jaar na aankoop al niet meer te gebruiken. Andere mondkapjes kunnen zo'n drie tot vijf jaar mee.
:') :')

Er ligt voor 50 tot 100 jaar aan mondkapjes. Die mondkapjes zijn maximaal een paar jaar houdbaar. 'Maar ze zijn bedoeld voor de zorg'.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van n twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201995074
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 09:52 schreef DireStraits7 het volgende:

Wat een gelul met 'dat verstoort de markt', alsof deze markt berhaupt ooit gezond is. En verder: ondernemersrisico. Al die bedrijven hebben lekker kunnen beurzen toen er nog 50 euro voor 50 mondkapjes gevraagd werd. Nu kunnen ze ze niet aan de straatstenen kwijt, getuige het feit dat je nu overal 50 voor een paar euro kunt krijgen. :')
Klap in het gezicht van Erno dit.

Dit is toch bij uitstek een tijdelijke markt voor consumenten?

quote:
Er ligt voor 50 tot 100 jaar aan mondkapjes. Die mondkapjes zijn maximaal een paar jaar houdbaar. 'Maar ze zijn bedoeld voor de zorg'.
Dit klinkt als een paniekmove die gedaan is tijdens de eerste golf. Zo van: We hebben geen idee hoeveel we nodig hebben, maar we kopen alles wat we kunnen! Hoeveel zullen er liggen van Sywert?

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2021 09:56:14 ]
pi_201995086
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 09:54 schreef chratnox het volgende:

[..]
Klap in het gezicht van Erno dit.

Dit is toch bij uitstek een tijdelijke markt voor consumenten?
Weet je wat de markt verstoord heeft? Een overheid die voor miljarden aan mondkapjes heeft binnen geharkt. :')
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van n twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201995100
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 09:55 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Weet je wat de markt verstoord heeft? Een overheid die voor miljarden aan mondkapjes heeft binnen geharkt. :')
Is dit niet een beetje hetzelfde als een executive order in de VS? In plaats van dat de overheid zegt: "We willen alles van jullie hebben, nu" kopen ze gewoon alles tegen belachelijke prijzen waarmee ze de consument overbieden.
pi_201995131
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 09:57 schreef chratnox het volgende:

[..]
Is dit niet een beetje hetzelfde als een executive order in de VS? In plaats van dat de overheid zegt: "We willen alles van jullie hebben, nu" kopen ze gewoon alles tegen belachelijke prijzen waarmee ze de consument overbieden.
Geen idee, maar met de aankomende mondkapjesplicht lijkt me dit het ideale moment om gewoon op een aantal openbare plekken dozen van die dingen neer te pleuren. Daarmee stimuleer je ook nog eens dat mensen niet hetzelfde kapje honderd keer gaan gebruiken.

Maar misschien ben ik wel net iets nijdiger, omdat ik van het weekend mijn mondkapje was vergeten en daarom genoodzaakt was om 5 voor 5 euro te kopen bij de kiosk op het perron. ;(

(Terwijl ze ook gewoon een paar pakken bij zo'n NS-hulpfiguur in dat kleine hokje hadden kunnen leggen)
  dinsdag 2 november 2021 @ 10:03:11 #107
346939 Janneke141
pi_201995168
quote:
9s.gif Op dinsdag 2 november 2021 09:24 schreef OProg het volgende:
Die hadden ze dus al gehad.
  dinsdag 2 november 2021 @ 10:04:03 #108
346939 Janneke141
pi_201995177
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 09:59 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Geen idee, maar met de aankomende mondkapjesplicht lijkt me dit het ideale moment om gewoon op een aantal openbare plekken dozen van die dingen neer te pleuren. Daarmee stimuleer je ook nog eens dat mensen niet hetzelfde kapje honderd keer gaan gebruiken.

Maar misschien ben ik wel net iets nijdiger, omdat ik van het weekend mijn mondkapje was vergeten en daarom genoodzaakt was om 5 voor 5 euro te kopen bij de kiosk op het perron. ;(

(Terwijl ze ook gewoon een paar pakken bij zo'n NS-hulpfiguur in dat kleine hokje hadden kunnen leggen)
Maar de kiosk is eigendom van NS, dus die gaan geen mondkapjes gratis weggeven als ze er ook geld mee kunnen verdienen.
  dinsdag 2 november 2021 @ 10:04:33 #109
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_201995182
quote:

[..]

Mondkapjes gratis weg geven? Ben je nu helemaal betoeterd? Waar denk je dat we dit voor doen? De volksgezondheid of de belastinginkomsten?

We zijn toch zeker Sinterklaas niet. :')
pi_201995185
quote:

[..]
[..]
[..]
:') :')

* Sywert vindt deze post leuk *
  dinsdag 2 november 2021 @ 10:04:48 #111
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_201995186
quote:

[..]

Ik ben het volledig met je eens in een mondkapjeskwestie. Sow :)
Makkelijk eerste
  dinsdag 2 november 2021 @ 10:05:05 #112
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201995191
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:04 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Maar de kiosk is eigendom van NS, dus die gaan geen mondkapjes gratis weggeven als ze er ook geld mee kunnen verdienen.
Waarom zouden we de volksgezondheid op 1 zetten als je ook keiharde cash kunt pakken?
pi_201995212
quote:

[..]
Menig conducteur gezien die in de trein gewoon een gratis mondkapje weggaf.
pi_201995232
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:05 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Waarom zouden we de volksgezondheid op 1 zetten als je ook keiharde cash kunt pakken?
Beide combineren ^O^
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_201995237
En dit is ook mooi:
quote:
‘Mocht het uiteindelijk toch niet lukken, dan zullen de mondmaskers op duurzame wijze worden verwerkt.’
Waarschijnlijk geroepen door n of andere PR-miep. En dan komen ze erachter dat die mondkapjes helemaal niet te recyclen zijn, omdat het van goedkoop plastic gemaakt is ofzo.
pi_201995252
quote:

[..]

Je kunt ook instappen, naar de conducteur toelopen en aangeven dat je per abuis een mondkapje bent vergeten. Ze hebben over het algemeen een stapeltje achter de hand en komt sympathieker over dan gewoon te gaan zitten zonder mondkapje.
pi_201995263
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:06 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Menig conducteur gezien die in de trein gewoon een gratis mondkapje weggaf.
Meteen verklikken bij hun werkgever!
pi_201995276
quote:

[..]
Overigens: desnoods geef je de NS tienduizend euro voor inkomstenderving. Veel meer omzet zullen ze niet draaien met die mondkapjes op het station. Zeker niet als de mondkapjes al verplicht zijn als je het station op moet (het is toch een beetje als die schaar die je koopt en moet openen met een schaar*). Dan ben je tienduizend euro kwijt, maar hoef je niet voor tientallen miljoen euro's te vernietigen.

*
SPOILER
pi_201995294
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:10 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Overigens: desnoods geef je de NS tienduizend euro voor inkomstenderving. Veel meer omzet zullen ze niet draaien met die mondkapjes op het station. Zeker niet als de mondkapjes al verplicht zijn als je het station op moet (het is toch een beetje als die schaar die je koopt en moet openen met een schaar*). Dan ben je tienduizend euro kwijt, maar hoef je niet voor tientallen miljoen euro's te vernietigen.

*
SPOILER
Die mondkapjes zijn voor tientallen miljoenen gekocht maar zijn dat nu al zeker niet waard.

1 mondkapje gaat bij de gemiddelde Nederlander 3 maanden mee.

Dus er is een gigantisch overschot en dus zijn die dingen vrijwel waardeloos. Nu al.
pi_201995305
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:11 schreef Confetti het volgende:
1 mondkapje gaat bij de gemiddelde Nederlander 3 maanden mee.
Niet als je ze gratis uitdeelt.
pi_201995317
maar eh, gaan jullie straks serieus weer een mondkapje opdoen in de supermarkt enzo? Ik vind het echt totale onzin en ga er echt niet aan meedoen. ik heb ook fysiek en mentaal last van mondkapjes dus ik heb er ook een medische uitzondering voor, maar dat terzijde.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 2 november 2021 @ 10:15:04 #122
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_201995325
quote:

Dus in NL mag je nog altijd geen medisch of FFP2-mondkapje gebruiken? En als we ze nu weer gaan invoeren worden het dus weer zelfgebreide maskers die nergens tegen beschermen? 8)7

Terwijl ze in DLD verplicht zijn en bijzonder goed betaalbaar zijn.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_201995331
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:14 schreef JohnDDD het volgende:
maar eh, gaan jullie straks serieus weer een mondkapje opdoen in de supermarkt enzo? Ik vind het echt totale onzin en ga er echt niet aan meedoen. ik heb ook fysiek en mentaal last van mondkapjes dus ik heb er ook een medische uitzondering voor, maar dat terzijde.
Ik ben sowieso benieuwd of ze weer in gaan voeren in de winkels, dat was nog niet zeker toch?
pi_201995333
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:13 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Niet als je ze gratis uitdeelt.
Ook dan denk ik niet dat een normale Nederlander elke dag of na elk gebruik (zoals het hoort) van mondkapje gaat wisselen. Dat is gewoon gedoe en de meesten weten wel dat het symbolische onzin is.

Een klein deel van die gigantische voorraad kan nog gebruikt worden, maar het overgrote deel belandt in de prullenbak als je ze allemaal uitdeelt.
pi_201995336
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:15 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ik ben sowieso benieuwd of ze weer in gaan voeren in de winkels, dat was nog niet zeker toch?
Mja, reken er maar op dat dat gaat gebeuren (misschien niet meteen, maar binnen een maand wel)
pi_201995348
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:15 schreef Confetti het volgende:

[..]
maar het overgrote deel belandt in de prullenbak
Of ernaast, wat weer een ander probleem is.
pi_201995356
quote:
Ja, ik ga eraan meedoen, ik vind het niet zo een grote moeite en punt 2, ik mag anders de supermarkt niet in, uberhaupt.

Ik was 1 keer bij het Kruidvat mijn mondkapje vergeten, en als blikken konden doden, was ik nu dood geweest.

Dat merkte ik echt na 2 seconden.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  dinsdag 2 november 2021 @ 10:18:06 #128
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201995357
quote:
Het punt is dat die winkeliers ook niet zitten te wachten op die dingen. Dan kun je wel weer recalcitrant gaan weigeren, maar je lost er weinig mee op.

Beter bestel je gewoon online als je die kappen niks vindt. Ik ga er sowieso vanuit dat je ze niet nodig hebt op plekken waar de QR geldt, en dat zijn er straks een heleboel, dus in de praktijk ga ik persoonlijk niet vaak zo'n ding meer opzetten.
pi_201995359
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:15 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ik lees dat overal wel
  dinsdag 2 november 2021 @ 10:18:17 #130
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_201995360
quote:
In die zin ben ik gewoon 'een schaap' :+
Maar dat komt ook doordat ik er niet heel veel moeite mee heb in winkels. Vind ze in het OV irritanter (want langduriger en evt gerend van te voren)

En ik bedenk me maar gewoon dat ze het gebruiken als urgentie-middel, dus meer zichtbaar dat er problemen zijn en mensen hierdoor misschien ook meer afstand gaan houden etc etc. Dus placebo effect.
pi_201995363
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:16 schreef Oriente het volgende:

[..]
Mja, reken er maar op dat dat gaat gebeuren (misschien niet meteen, maar binnen een maand wel)
Misschien toch maar eens overwegen om echt wat langer te gaan overwinteren in een ander land.
pi_201995366
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:15 schreef Rewimo het volgende:

[..]
Dus in NL mag je nog altijd geen medisch of FFP2-mondkapje gebruiken? En als we ze nu weer gaan invoeren worden het dus weer zelfgebreide maskers die nergens tegen beschermen? 8)7

Terwijl ze in DLD verplicht zijn en bijzonder goed betaalbaar zijn.
Ik heb er hier (voor vakantie in Duitsland) ook iets van 50 besteld voor 20 euro. Je kunt ze echt wel voor max. 50 cent per stuk krijgen.

Ik gebruikte er daar wel n per dag, niet meer dan dat, hoewel dat volgens de richtlijnen misschien wel moet.
  Moderator dinsdag 2 november 2021 @ 10:21:43 #133
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201995394
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:18 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Misschien toch maar eens overwegen om echt wat langer te gaan overwinteren in een ander land.
Top idee hoor! Ik vertrek op 1 dec. Can't wait.
  dinsdag 2 november 2021 @ 10:22:15 #134
168739 Red_85
'echt wel'
pi_201995400
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201995409
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:21 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Top idee hoor! Ik vertrek op 1 dec. Can't wait.
Ik vertrek a.s. maandag, goed getimed.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 2 november 2021 @ 10:23:24 #136
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_201995416
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:18 schreef JohnDDD het volgende:

Ik heb er hier (voor vakantie in Duitsland) ook iets van 50 besteld voor 20 euro. Je kunt ze echt wel voor max. 50 cent per stuk krijgen.

Ik gebruikte er daar wel n per dag, niet meer dan dat, hoewel dat volgens de richtlijnen misschien wel moet.
Ik betaal in DLD 18 cent per stuk voor medische maskers. FFP2 kost 50 cent. Prima te doen dus.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_201995423
quote:
De uitgelekte ingrepen op een rij
-Houd anderhalve meter afstand (dringend advies, per direct)
-Werk de helft van de tijd thuis (dringend advies, per direct)
-Het coronatoegangsbewijs geldt ook in onder meer sportscholen, zwembaden en ‘doorstroomlocaties’ als dierentuinen, musea en pretparken (plicht, vanaf 6 november)
-Draag een mondkapje in publieke binnenruimten zoals winkels, stations, bibliotheken en gemeentehuizen (verplicht, vanaf 6 november)
-Een regionale aanpak in corona-brandhaarden lijkt onhaalbaar, wel worden bedrijven en burgemeesters opgeroepen beter te handhaven
-Extra regels exclusief voor ongevaccineerden zijn voorlopig uit beeld
-Het kabinet bereidt alvast wetgeving voor zodat de coronapas ook bij bedrijven verplicht kan worden
https://www.ad.nl/politie(...)onapas-mee~aa701f0c/

Mondkapjes toch wel in winkels en anderhalve meter terug
  dinsdag 2 november 2021 @ 10:24:54 #138
168739 Red_85
'echt wel'
pi_201995429
quote:

[..]
Zo voortvarend en oplossingsgericht denken ze in den haag niet.
1947-2016
  dinsdag 2 november 2021 @ 10:25:00 #139
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_201995433
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:18 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]Beter bestel je gewoon online als je die kappen niks vindt. Ik ga er sowieso vanuit dat je ze niet nodig hebt op plekken waar de QR geldt.
Ha, lekker naef.

Over 2 maanden zitten we overal met QR, n anderhalve meter, n mondkapjes.
  Moderator dinsdag 2 november 2021 @ 10:25:35 #140
Dick Laurent Is Dead
pi_201995441
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:24 schreef Benny het volgende:

[..]

Anderhalve meter is een advies he. Ergo, in de praktijk gaat daar vrijwel niets mee gebeuren.
pi_201995444
quote:

[..]

@_serial_ kijk, daar heb je het al, niet eens een maand maar vijf minuten dus.
pi_201995452
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:25 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Ha, lekker naef.

Over 2 maanden zitten we overal met QR, n anderhalve meter, n mondkapjes.
De online winkels zullen wel weer in hun handjes wrijven. Waar de lokale middenstand faillissement kan aanvragen.
pi_201995455
quote:
-Het kabinet bereidt alvast wetgeving voor zodat de coronapas ook bij bedrijven verplicht kan worden
Dit gaat gebeuren mensen. 100000000% zeker, nog voor het december is.
pi_201995461
quote:
-Het kabinet bereidt alvast wetgeving voor zodat de coronapas ook bij bedrijven verplicht kan zal worden
pi_201995462
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:25 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Anderhalve meter is een advies he. Ergo, in de praktijk gaat daar vrijwel niets mee gebeuren.
Ik heb sowieso het idee dat die nou niet heel streng werd gehandhaafd
  dinsdag 2 november 2021 @ 10:27:01 #146
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201995465
quote:

[..]

Maar 1,5m advies of het echt regels voor restaurants, concerten etc.
  Moderator dinsdag 2 november 2021 @ 10:27:16 #147
Dick Laurent Is Dead
pi_201995469
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:26 schreef Benny het volgende:

[..]
Ik heb sowieso het idee dat die nou niet heel streng werd gehandhaafd
Dat idd ook.
  dinsdag 2 november 2021 @ 10:27:29 #148
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201995474
quote:
Dit was BNW volgens bepaalde lieden hier in augustus.
pi_201995475
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:27 schreef Momo het volgende:

[..]
Ja dat is cruciaal voor de horeca en evenementen.
pi_201995483
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:26 schreef Oriente het volgende:

[..]
Over 3 weken volgende PC idd.

Trouwens dit wist ik niet, bij alle winkels wordt mondkapje verplicht
  dinsdag 2 november 2021 @ 10:29:51 #151
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201995510
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:28 schreef Johannes788 het volgende:

[..]

Lekker weer online shoppen dus.
  dinsdag 2 november 2021 @ 10:30:14 #152
168739 Red_85
'echt wel'
pi_201995519
https://www.nu.nl/coronav(...)ent-blijft-vaag.html

Bij nu komt er ook een klein kritiekje inmiddels op het gevoerde 'beleid'.
1947-2016
pi_201995527
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:29 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Hugo solliciteert naar een managementbaan bij Ahold
  Moderator dinsdag 2 november 2021 @ 10:30:55 #154
Dick Laurent Is Dead
pi_201995528
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:29 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Och, ik deed 95% van mijn shoppingz toch al online dus ja :O
  dinsdag 2 november 2021 @ 10:31:11 #155
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201995532
Maar geen kap dus op QR-locaties?
  dinsdag 2 november 2021 @ 10:31:20 #156
168739 Red_85
'echt wel'
pi_201995537
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:27 schreef Momo het volgende:

[..]
Waarom zou je voor evenementen met qr toegang alsnog 1,5 meter gaan hanteren? Dat was nu juist de bedoeling met dat systeem om dat vooral niet te gaan hoeven doen.

Alsnog 1,5 meter invoeren voor evenementen en stadions, daarmee ondermijn je het hele qr code systeem.
1947-2016
  dinsdag 2 november 2021 @ 10:32:23 #157
168739 Red_85
'echt wel'
pi_201995554
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar geen kap dus op QR-locaties?
Lijkt mij ook niet.

Qr scannen of masker.
1947-2016
pi_201995556
Toch maar weer mijn AH bezorgbundel verlengd.
  dinsdag 2 november 2021 @ 10:33:13 #159
168739 Red_85
'echt wel'
pi_201995566
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:27 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
1947-2016
pi_201995586
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:27 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
COR en BNW worden binnenkort samengevoegd.
Plaats hier uw advertentie
  dinsdag 2 november 2021 @ 10:35:24 #161
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_201995588
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:31 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Waarom zou je voor evenementen met qr toegang alsnog 1,5 meter gaan hanteren? Dat was nu juist de bedoeling met dat systeem om dat vooral niet te gaan hoeven doen.

Alsnog 1,5 meter invoeren voor evenementen en stadions, daarmee ondermijn je het hele qr code systeem.
Nee hoor, Zwitserse kaas model! Mondkapjes er ook nog bij, maximaal veilig.

De Fransen gingen u voor.

Dit bericht is mede mogelijk gemaakt door BNW in samenwerking met Pfizer.
pi_201995589
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:28 schreef Johannes788 het volgende:

[..]

Het pakketje maatregelen van vanavond gaat de problemen niet magisch wegnemen, dus in de komende paar weken vormt dat een mooi opstapje voor smeekbedes van experts, nog meer onderzoekjes waaruit zou blijken dat de burger er wel oren naar heeft, en Hugo met rare vergelijkingen die het moeten vergoeilijken. Dat we op kantoor een broek moeten dragen doen we immers ook niet moeilijk over, ofzo.
  dinsdag 2 november 2021 @ 10:36:08 #163
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201995598
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:32 schreef _serial_ het volgende:
Toch maar weer mijn AH bezorgbundel verlengd.
Supermarkt eens in de zoveel weken trek ik nog wel, ff hele auto vol laden en we kunnen er weer tegen.

Andere fysieke winkels zul je mij weinig meer zien komende winter.
pi_201995621
Je zou maar zo'n hekel hebben aan mondkapjes dat je niet eens meer naar de supermarkt wil. 8)7
pi_201995630
Feestdagenshoppen met mondkapje op. Dikke prima.
  Moderator dinsdag 2 november 2021 @ 10:38:55 #166
Dick Laurent Is Dead
pi_201995631
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:36 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Supermarkt eens in de zoveel weken trek ik nog wel, ff hele auto vol laden en we kunnen er weer tegen.

Andere fysieke winkels zul je mij weinig meer zien komende winter.
Oh ik vind boodschappen kunnen laten bezorgen juist echt een geschenk uit de hemel _O_

Gewoon lui op de bank in de app voor een week aan boodschappen op je gemakje erin knallen, en enkele dagen later hoef je alleen je voordeur open te doen en het in ontvangst te nemen. Beste uitvinding ooit :D
pi_201995633
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:31 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nu de QR code er toch al is zijn de oorspronkelijke motivaties om hem in te kunnen voeren niet meer zo van belang, natuurlijk. Immers heeft Hugo z'n speeltje al, dus hij hoeft hem niet meer politiek te verkopen.
pi_201995636
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:38 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Oh ik vind boodschappen kunnen laten bezorgen juist echt een geschenk uit de hemel _O_

Gewoon lui op de bank in de app voor een week aan boodschappen op je gemakje erin knallen, en enkele dagen later hoef je alleen je voordeur open te doen en het in ontvangst te nemen. Beste uitvinding ooit :D
Flink en Gorillas die je boodschappen binnen 10 minuten bezorgen _O_
pi_201995652
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:37 schreef DireStraits7 het volgende:
Je zou maar zo'n hekel hebben aan mondkapjes dat je niet eens meer naar de supermarkt wil. 8)7
Dat inderdaad. Als ik het dragen van een mondkapje kan vermijden doe ik het.
Schiet mij er maar voor af, helemaal prima, maar ik vind het minachting van de gevaccineerde burger.

Als ze nou eerst eens maatregelen gingen nemen op plekken waar het echt nut heeft, praten we wel weer verder.
  Moderator dinsdag 2 november 2021 @ 10:41:19 #170
Dick Laurent Is Dead
pi_201995660
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:39 schreef Benny het volgende:

[..]
Oh nice, ja in mijn gehucht moet ik het doen met de AH bezorgservice, verder heb ik weinig keuze :')
Maar werkt ook prima tot nu toe vind ik hoor.
pi_201995667
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:40 schreef _serial_ het volgende:
Als ze nou eerst eens maatregelen gingen nemen op plekken waar het echt nut heeft, praten we wel weer verder.
Klopt. We kunnen beter de horeca sluiten.

Toch?
pi_201995673
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:41 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Klopt. We kunnen beter de horeca sluiten.

Toch?
Laten we beginnen met de kerken, en moskeen. Enige branche die nog nooit geraakt is met welke maatregel dan ook.
  dinsdag 2 november 2021 @ 10:42:33 #173
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_201995675
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:42 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Laten we beginnen met de kerken, en moskeen. Enige branche die nog nooit geraakt is met welke maatregel dan ook.
Sst, dat mag je hier niet zeggen want grondwet.
pi_201995680
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:42 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Sst, dat mag je hier niet zeggen want grondwet.
Ik ben ook opgesloten in mijn huis, tot zover de grondwet.
  Moderator dinsdag 2 november 2021 @ 10:43:08 #175
Dick Laurent Is Dead
pi_201995686
quote:

[..]
Ho ho, nu moet je ophouden hoor. :{w
pi_201995700
quote:

[..]
Toch wel? Korte tijd in ieder geval. Dat men de diensten moest volgen via internet, maar dat vooral ouderen daar niet mee om konden gaan.
  dinsdag 2 november 2021 @ 10:44:11 #177
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201995707
quote:

[..]
We kunnen ook Urk en Staphorst verkopen aan de Duitsers.
pi_201995711
quote:

[..]
Ah ja, het standaard antwoord. Dat er verder vrijwel niemand besmet raakt tijdens religieuze bijeenkomsten laten we maar even buiten beschouwing, toch?

Het is toch wel symptomatisch voor deze discussie. Alle maatregelen die iemand zelf raken zijn symbolisch. Alle maatregelen die anderen raken zijn niet symbolisch.

Voor de duidelijkheid: prima zo'n coronapas bij gebedshuizen. Maar ik heb niet de illusie dat het iets noemenswaardigs gaat bijdragen.
pi_201995714
Ik ben nooit gestopt met het dragen van een medisch mondmasker in een supermarkt. Ook in Nederland kosten ze trouwens niet veel meer. Ik gebruik ze een of twee keer. Bij bol.com 50 voor nog 15 euro. Al zal de prijs nu wel verhoogd worden.
  dinsdag 2 november 2021 @ 10:45:10 #180
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201995717
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:37 schreef DireStraits7 het volgende:
Mij maakt het ook wel niet zoveel uit voor dat halfuurtje per week. Maar kan mij voorstellen dat je als medewerker daar echt niet op zit te wachten. Verwacht dat het nu fifty-fifty gaat zijn van wie een mondkapje gaat dragen. Het is ook niet dat ze je de winkel uitsturen als je geen mondkapje op hebt.
  Moderator dinsdag 2 november 2021 @ 10:45:24 #181
Dick Laurent Is Dead
pi_201995720
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:44 schreef Mylene het volgende:
Ik ben nooit gestopt met het dragen van een medisch mondmasker in een supermarkt. Ook in Nederland kosten ze trouwens niet veel meer. Ik gebruik ze een of twee keer. Bij bol.com 50 voor nog 15 euro. Al zal de prijs nu wel verhoogd worden.
Erno?
pi_201995730
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:44 schreef Mylene het volgende:
Oei. Dat is nog vrij prijzig

SPOILER
pi_201995732
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:45 schreef Momo het volgende:
Mij maakt het ook wel niet zoveel uit voor dat halfuurtje per week. Maar kan mij voorstellen dat je als medewerker daar echt niet op zit te wachten.
Op te wachten? Nee. Maar als je een goed mondkapje hebt kun je dat prima voor langere tijd volhouden.

In b4 'ja maar COPD enzo', dat is echt een marginale minderheid.
pi_201995744
Als we de vaccinatiegraad omhoog willen halen bij de moeilijk te bereiken groep. Waarom koppelen we de sociale uitkeringen en toeslagen niet aan de vaccinatiestatus? AOW, zorgtoeslag, huurtoeslag, kinderbijslag, etc.

Denk dat je op die manier de moeilijk te bereiken groepen wel kan raken.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
  dinsdag 2 november 2021 @ 10:47:40 #185
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201995746
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:46 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Op te wachten? Nee. Maar als je een goed mondkapje hebt kun je dat prima voor langere tijd volhouden.

In b4 'ja maar COPD enzo', dat is echt een marginale minderheid.
Het is wel kut als je bril hebt :+ Ik zit altijd te prutsen, anders beslaat mijn bril.
  dinsdag 2 november 2021 @ 10:47:58 #186
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_201995750
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:44 schreef DireStraits7 het volgende:
Ah ja, het standaard antwoord. Dat er verder vrijwel niemand besmet raakt tijdens religieuze bijeenkomsten laten we maar even buiten beschouwing, toch?
Ik zie het hier, en op andere plekken, vaker. Die focus op kerken en gebedshuizen. Ik heb het het idee dat het ergens anders vandaan komt. Een hekel aan andersdenkenden denk ik dan maar.
Where law ends, tyrrany begins.
  Moderator dinsdag 2 november 2021 @ 10:49:36 #187
Dick Laurent Is Dead
pi_201995763
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:47 schreef Momo het volgende:

[..]
Het is wel kut als je bril hebt :+ Ik zit altijd te prutsen, anders beslaat mijn bril.
Fair. Ik draag dus geen bril, dus had die ervaring nooit gehad.... maar ging een maand of twee terug klussen met glaswol.
Toen dus zo'n FFP mondmasker op tegen het stof en een veiligheidsbril op.

Letterlijk binnen 5 seconden zag ik geen fuck meer. :')
pi_201995774
quote:

[..]
Die bezorgen hier niet
  dinsdag 2 november 2021 @ 10:50:38 #189
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201995778
quote:

[..]

Het is toch wel symptomatisch voor deze discussie. Alle maatregelen die iemand zelf raken zijn symbolisch. Alle maatregelen die anderen raken zijn niet symbolisch.

Voor de duidelijkheid: prima zo'n coronapas bij gebedshuizen. Maar ik heb niet de illusie dat het iets noemenswaardigs gaat bijdragen.
Bron dat er vrijwel niemand besmet raakt tijdens religieuze diensten>
  dinsdag 2 november 2021 @ 10:50:47 #190
346939 Janneke141
pi_201995781
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:10 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

*
SPOILER
SPOILER
pi_201995790
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:47 schreef Gunner het volgende:

[..]
Ik zie het hier, en op andere plekken, vaker. Die focus op kerken en gebedshuizen. Ik heb het het idee dat het ergens anders vandaan komt. Een hekel aan andersdenkenden denk ik dan maar.
Ik snap de wrevel wel. Zeker omdat deze groep stelselmatig uitgesloten wordt van veel maatregelen (terwijl juist deze groep een groot aandeel heeft in het probleem). Alleen het lijkt alsof de coronapas bij gebedshuizen als een panacee gepresenteerd wordt.
pi_201995799
quote:

[..]
En dan pissig worden als het 15 minuten duurde :')
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_201995800
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:50 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Bron dat er vrijwel niemand besmet raakt tijdens religieuze diensten>
Staat week in, week uit in de wekelijkse rapportage.
pi_201995803
- kan weg, geen idee hoe dit gebeurde.
pi_201995815
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
En dan pissig worden als het 15 minuten duurde :')
Wedstrijdje doen met collega is ook leuk... _O_ . Wie heeft als eerst z'n broodje. De een bestelt via Flink, de ander via Gorillas
  dinsdag 2 november 2021 @ 10:57:48 #196
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_201995829
quote:

Denk eerder een vorm van oneerlijkheid.
Waarom moet iedereen aan de regels, behalve de gebedshuizen? Er is ooit eens bepaald dat zij een uitzondering hebben op zowat alles. Maar zou dat ook echt moeten gelden voor dit soort maatregelen die ze mbt Corona nodig achten?
De discussie kan niet eens, want grondwet en dus kan het niet.

Heeft niets met andersdenkende te maken of met de mensen die erheen gaan (wat mij betreft), maar puur om de uitsluitsel van een bepaald gebouw/gebeuren niet om dat er gelooft wordt, maar omdat het ooit in de grondwet is vastgelegd.
pi_201995841
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:57 schreef Cue_ het volgende:
Denk eerder een vorm van oneerlijkheid.
Waarom moet iedereen aan de regels, behalve de gebedshuizen? Er is ooit eens bepaald dat zij een uitzondering hebben op zowat alles. Maar zou dat ook echt moeten gelden voor dit soort maatregelen die ze mbt Corona nodig achten?
De discussie kan niet eens, want grondwet en dus kan het niet.
Weet niet hoor maar Artikel 1 wordt met de QR samenleving al overschreden, maar vanwege afweging wordt dat geaccepteerd door de rechter.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201995851
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:47 schreef Momo het volgende:

[..]
Ook brildragend hier. Echt alle tips geprobeerd, maar het wil maar niet lukken. Ik zie echt geen ruk met dat mondmasker op. Of mijn bril is beslagen en ik zie alles wazig. Of ik zet mijn bril af en zie op afstand erg weinig. Ik probeer alleen al daarom plekken te vermijden waar ik dat mondmasker op moet. Lukt aardig. Beetje jammer dat ik misschien weer work shops moet gaan afzeggen, als daar zo'n mondmasker verplicht is.
pi_201995853
quote:

[..]

Indirect wel. Ze raken wellicht niet besmet in de kerken, maar ze zullen hierdoor elke week moeten testen of een vaccin nemen. Hopelijk zullen de dan toch kiezen voor vaccinatie. En daar is die hele QR code natuurlijk voor bedoeld. Indirecte dwang/motivatie om te vaccineren. Al zegt Hugo dat het zo niet bedoeld is, wij het FOK OMT weten wel beter.
  dinsdag 2 november 2021 @ 11:02:10 #200
3542 Gia
User under construction
pi_201995856
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:47 schreef Waffle het volgende:
Als we de vaccinatiegraad omhoog willen halen bij de moeilijk te bereiken groep. Waarom koppelen we de sociale uitkeringen en toeslagen niet aan de vaccinatiestatus? AOW, zorgtoeslag, huurtoeslag, kinderbijslag, etc.

Denk dat je op die manier de moeilijk te bereiken groepen wel kan raken.
Heb ik geen van allen, en denk niet dat ik de enige ben.
  dinsdag 2 november 2021 @ 11:02:39 #201
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201995857
Ik had nog wel even goede hoop dat wij het Scandinavische model zouden volgen, maar helaas.

Tot in juni 2022 of zo, dan mogen we weer 3 maanden los.
  dinsdag 2 november 2021 @ 11:02:41 #202
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_201995859
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:51 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ik snap de wrevel wel. Zeker omdat deze groep stelselmatig uitgesloten wordt van veel maatregelen (terwijl juist deze groep een groot aandeel heeft in het probleem). Alleen het lijkt alsof de coronapas bij gebedshuizen als een panacee gepresenteerd wordt.
Ik zeg niet dat zo is, maar uiteindelijk komt dat uit bij de Grondwet die niet zo eenvoudig aan te passen is.
Verder wil ik nogmaals benadrukken dat het gros van de kerken/gebedshuizen er prima aan de maatregelen gehouden is tijdens de lockdown.

Jammer genoeg bestaat er her en der daar een verkeerd beeld van door een aantal excessen in de Bible Belt, en daar baal ik net zo hard van.

Heb verder niet zo'n moeite met QR-code check bij de kerk voor de duidelijkheid.
  dinsdag 2 november 2021 @ 11:02:43 #203
168739 Red_85
'echt wel'
pi_201995860
quote:

[..]
Schiet mij er maar voor af, helemaal prima, maar ik vind het minachting van de gevaccineerde burger.

Eens.

Pak die kutkerken en moskeen nu eens een keer aan. qr code verplichting net als de andere delen van de samenleving waar mensen dicht bij elkaar komen onder dak.
1947-2016
  dinsdag 2 november 2021 @ 11:02:44 #204
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201995861
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:00 schreef Morri2 het volgende:

[..]
Ook brildragend hier. Echt alle tips geprobeerd, maar het wil maar niet lukken. Ik zie echt geen ruk met dat mondmasker op. Of mijn bril is beslagen en ik zie alles wazig. Of ik zet mijn bril af en zie op afstand erg weinig. Ik probeer alleen al daarom plekken te vermijden waar ik dat mondmasker op moet. Lukt aardig. Beetje jammer dat ik misschien weer work shops moet gaan afzeggen, als daar zo'n mondmasker verplicht is.
Ik trek het mondkapje altijd op tot net onder mijn ogen, dat helpt wel.
pi_201995869
quote:

[..]
Nee. Simpelweg handje boven het hoofd hebben.

Horeca werd geprofileerd als iets engs waar je gemakkelijk besmet raakte, omdat je veel verschillende mensen dicht op elkaar had. Kerken/gebedshuizen/etc. waren daarin niks anders en in sommige gevallen met grotere groepen, maar konden vrolijk verder.

Kijken we naar de besmettingskaart zagen we vooral gelovige dorpen/kernen in rap tempo stijgen, oa. omdat de vaccinatiegraad een stuk lager ligt. Omdat 'god de boel wel ff beschermt'.
pi_201995871
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:02 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik doe hem gewoon niet over m'n neus, helpt prima en niemand die het wat interesseert.
  dinsdag 2 november 2021 @ 11:04:18 #207
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201995874
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:59 schreef ludovico het volgende:

[..]
Weet niet hoor maar Artikel 1 wordt met de QR samenleving al overschreden, maar vanwege afweging wordt dat geaccepteerd door de rechter.
Ik kan nog steeds niet inzien waarom mensen op dit moment geen geldige QR zouden kunnen verkrijgen*.

* op die paar uitzonderingen na die niet getest of gevaccineerd kunnen worden door extreem zeldzame aandoeningen.
  dinsdag 2 november 2021 @ 11:04:21 #208
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_201995875
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:04 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ik doe hem gewoon niet over m'n neus, helpt prima en niemand die het wat interesseert.
Melding gemaakt bij Hugo.
  dinsdag 2 november 2021 @ 11:04:34 #209
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_201995878
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:03 schreef Benny het volgende:
Kijken we naar de besmettingskaart zagen we vooral gelovige dorpen/kernen in rap tempo stijgen, oa. omdat de vaccinatiegraad een stuk lager ligt. Omdat 'god de boel wel ff beschermt'.
Dat ontken ik niet, alleen zijn die feiten niet toonaangevend voor heel kerkelijk nederland. De anti-vax zit vooral in deze (orthodoxe) hoek.
pi_201995880
quote:

[..]
Ik doe hem gewoon altijd onder de neus. Serieus, ik heb er uren mee in de trein en het vliegtuig gezeten en niemand heeft er ooit wat van gezegd. Ik doe hem wel meestal snel even over de neus als de conducteur of stewardess langs komt. ;)
  dinsdag 2 november 2021 @ 11:05:09 #211
168739 Red_85
'echt wel'
pi_201995883
quote:

[..]
Zelfde hier. Ook met sjaals en buffs enzo.
Doe m net op t puntje van mn neus zodat de lucht niet richting mijn bril gaat. Of gewoon niet over mijn neus en wachten tot je commentaar krijgt, wat je 999/1000 niet krijgt.
1947-2016
pi_201995893
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:02 schreef Momo het volgende:

[..]
Ook al geprobeerd, maar dan schuift dat ding alleen maar verder omhoog, en zit de rand binnen de kortste keren in mijn ogen -O- Maar toch bedankt voor de tip.
  dinsdag 2 november 2021 @ 11:08:14 #213
131800 Tarado
cap de fusca
pi_201995915
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:05 schreef Morri2 het volgende:

[..]
Ook al geprobeerd, maar dan schuift dat ding alleen maar verder omhoog, en zit de rand binnen de kortste keren in mijn ogen -O- Maar toch bedankt voor de tip.
is het al bekend waar ze weer op moeten?
pi_201995917
Wat is Nederland toch een apenland. Hoelang zitten we nu in deze shit, een maand of 20 zeg maar even. Gisteren moest ik een Coronatest doen (want klachten lijkend op Corona).

Het begon al goed, ik kon wel terecht ergens op meer dan 40 km afstand van mijn huis. Een afspraak in mijn eigen woonplaats kon niet. Toevallig op de lokale GGD gezien dat er een mobiele testlocatie is, daar kon ik zonder afspraak terecht.

De locatie zelf was prima geregeld. 2 minuten moeten wachten en daarna vlot getest. Niets op aan te merken.

Maar dan, we zijn nu op een paar minuten na 24 uur verder. En u raadt het al, nog steeds geen uitslag. Dat kan tot 36 uur duren, maar "is er misschien morgenochtend al hoor meneer".

Flikker toch op, wat een apenland. Hoe zorgen we ervoor dat mensen niet gaan testen en na een test vrolijk op pad gaan? Inderdaad, door het zo lastig mogelijk te maken allemaal.

Zorg voor een fijnmazig testnetwerk en zorg dat testuitslagen binnen 12 uur bekend zijn. Hoe moeilijk kan het wezen.
pi_201995925
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:08 schreef Tarado het volgende:

[..]
6 november schijnbaar.

Ik weiger waar mogelijk, belachelijke nonsens. Neem maatregelen die werken of neem geen maatregelen. Niet dit soort onzin waarvan nog geen enkele keer de werking van is aangetoond. Landen als Duitsland lopen al 19 maanden met mondkapjes en daar verlopen de golven exact hetzelfde als in Nederland.
  dinsdag 2 november 2021 @ 11:10:40 #216
131800 Tarado
cap de fusca
pi_201995932
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:09 schreef GereDathan het volgende:

[..]
6 november schijnbaar.

Ik weiger waar mogelijk, belachelijke nonsens. Neem maatregelen die werken of neem geen maatregelen. Niet dit soort onzin waarvan nog geen enkele keer de werking van is aangetoond. Landen als Duitsland lopen al 19 maanden met mondkapjes en daar verlopen de golven exact hetzelfde als in Nederland.
dat is wanneer, ik heb er ook niet zo'n trek in
pi_201995933
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:04 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Echt stoer man, respect.
pi_201995935
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:02 schreef Gia het volgende:

[..]
Heb ik geen van allen, en denk niet dat ik de enige ben.
Jij bent dan ook niet een van de moeilijk te bereiken groepen, aangezien je hier al in dit topic zit. Gaat meer voor de achterstandswijken met een lage vaccinatiegraad.

Werkt ook gelijk voor jongeren met studiebeurs, oh wacht die bestaat niet meer natuurlijk.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_201995938
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:04 schreef Gunner het volgende:

[..]
Dat ontken ik niet, alleen zijn die feiten niet toonaangevend voor heel kerkelijk nederland. De anti-vax zit vooral in deze (orthodoxe) hoek.
Tuurlijk moeten we niet alles en iedereen over een kam scheren, maar het is wel waar het beeld op wordt gebaseerd. De behandeling van geloofs- en gebedshuizen is anders en is het dan heel gek dat daar dan naar gekeken wordt?
pi_201995953
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:08 schreef GereDathan het volgende:
Wat is Nederland toch een apenland. Hoelang zitten we nu in deze shit, een maand of 20 zeg maar even. Gisteren moest ik een Coronatest doen (want klachten lijkend op Corona).

Het begon al goed, ik kon wel terecht ergens op meer dan 40 km afstand van mijn huis. Een afspraak in mijn eigen woonplaats kon niet. Toevallig op de lokale GGD gezien dat er een mobiele testlocatie is, daar kon ik zonder afspraak terecht.

De locatie zelf was prima geregeld. 2 minuten moeten wachten en daarna vlot getest. Niets op aan te merken.

Maar dan, we zijn nu op een paar minuten na 24 uur verder. En u raadt het al, nog steeds geen uitslag. Dat kan tot 36 uur duren, maar "is er misschien morgenochtend al hoor meneer".

Flikker toch op, wat een apenland. Hoe zorgen we ervoor dat mensen niet gaan testen en na een test vrolijk op pad gaan? Inderdaad, door het zo lastig mogelijk te maken allemaal.

Zorg voor een fijnmazig testnetwerk en zorg dat testuitslagen binnen 12 uur bekend zijn. Hoe moeilijk kan het wezen.
N=1. Bij mijn laatste test had ik de uitslag binnen 3 uur.
  dinsdag 2 november 2021 @ 11:11:52 #221
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201995955
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:09 schreef GereDathan het volgende:

[..]
6 november schijnbaar.

Klopt. 'Maar zonder maskers was het nog veel erger geweest' hoor je dan weer en dan is de discussie klaar.
  dinsdag 2 november 2021 @ 11:12:19 #222
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_201995962
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:11 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Klopt. 'Maar zonder maskers was het nog veel erger geweest' hoor je dan weer en dan is de discussie klaar.
[citation needed]
pi_201995966
quote:

[..]

Mondkapjes toch wel in winkels
Maar dan wel de FFP2 maskers die er voor zijn bedoeld |:)
  dinsdag 2 november 2021 @ 11:12:44 #224
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201995969
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:10 schreef Tarado het volgende:

[..]
dat is wanneer, ik heb er ook niet zo'n trek in
Overal binnen behalve op QR-locaties, volgens mij.
pi_201995987
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:12 schreef michiel_merk het volgende:

[..]
Maar dan wel de FFP2 maskers die er voor zijn bedoeld |:)
Het FOK OMT adviseert het Lana Del Rey-model
SPOILER
pi_201995995
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:08 schreef Tarado het volgende:

[..]
Vanavond pas de persco, maar zoals het er nu naar uit ziet: contactberoepen (kapper bijv.) en publieke ruimtes (gemeente ed.). Onduidelijk of het ook voor winkels gaat gelden.
  dinsdag 2 november 2021 @ 11:15:53 #227
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201995996
quote:

[..]

Gelukkig de mondkapjes in supermarkten wel.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201996002
quote:
4s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:10 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]
Echt stoer man, respect.
Ja, wat moet ik anders dan? Zeker in dit seizoen beslaat m'n bril anders geheel binnen een paar keer uitademen. Het is niet zozeer dat ik hem perse zo wil dragen, maar al die tips werken gewoon niet.

Moet je hem hoger trekken Helpt niet.
Moet je er x op smeren. Helpt niet.
Moet je je bril afzetten. Dan zie ik ook niets.
pi_201996004
quote:
4s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:11 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]
N=1. Bij mijn laatste test had ik de uitslag binnen 3 uur.
Ik kan nog zo 15 mensen optrommelen uit mijn omgeving die met exact hetzelfde zaten. Dus N is geen 1.
  dinsdag 2 november 2021 @ 11:16:57 #230
131800 Tarado
cap de fusca
pi_201996011
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:12 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Overal binnen behalve op QR-locaties, volgens mij.
dat wordt helemaal niks
  dinsdag 2 november 2021 @ 11:17:20 #231
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_201996015
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:59 schreef ludovico het volgende:

Blijkbaar gelden voor de gebedshuizen of iets anders of ze durven het niet aan om wat voor reden.
Hoe dan ook, slaat het nergens op.
pi_201996020
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:16 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ja, wat moet ik anders dan? Zeker in dit seizoen beslaat m'n bril anders geheel binnen een paar keer uitademen. Het is niet zozeer dat ik hem perse zo wil dragen, maar al die tips werken gewoon niet.

Moet je hem hoger trekken Helpt niet.
Moet je er x op smeren. Helpt niet.
Moet je je bril afzetten. Dan zie ik ook niets.
https://www.bol.com/nl/nl(...)ts/9300000031528198/
  Moderator dinsdag 2 november 2021 @ 11:18:17 #233
236264 crew  capricia
pi_201996029
quote:

In het buitenland (Itali, Frankrijk) kan het bij iedere apotheek ook. En snel de uitslag.
Dat is fijnmazig.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 2 november 2021 @ 11:18:39 #234
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201996035
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:17 schreef Cue_ het volgende:

[..]
Blijkbaar gelden voor de gebedshuizen of iets anders of ze durven het niet aan om wat voor reden.
Hoe dan ook, slaat het nergens op.
De scheiding tussen kerk en staat is nogal stevig verbonden aan Nederland.
pi_201996038
quote:

In andere landen zijn, zeker in de steden, overal testlocaties. Ik heb dat gezien in Duitsland en Zwitserland. In Berlijn kon je je op elke hoek van de straat gratis laten testen. Meestal wel een sneltest overigens, maar goed, die zijn ook best betrouwbaar. In Zwitserland waren in de steden ook mobiele en niet-mobiele testlocaties.

Ik woon in een middelgrote studentenstad in Nederland en de dichtstbijzijnde officile testlocatie is 20 minuten met de fiets van mijn huis. Ik vind dat echt behoorlijk ver, zeker als je mogelijkerwijs een gevaarlijk virus hebt. De openingstijden van de testlocatie zijn ook niet bepaald ruim te noemen.
pi_201996045
Geen idee of dit al was gepost, maar Maurice heeft wel een mooie uiteenzetting gepubliceerd d.m.v. een open brief aan de beleidsmakers.

https://www.maurice.nl/20(...)e-de-jonge-en-bruls/
pi_201996048
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:11 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Zoals je wellicht weet ben ik iemand die alle maatregelen altijd gevolgd heeft, de meeste maatregelen kon ik ook prima achterstaan omdat ik snap dat ze nut hebben en dit ook bewezen is. Ik snapte ook dat we vorig jaar per 1 december met mondkapjes moesten gaan lopen, er was toen nog te weinig bekend over hoe en wat waardoor het voor mij het voordeel van de twijfel kreeg.

Maar ondertussen weten we toch allemaal dat het nonsens is? Er is geen enkel onderzoek wat aantoont dat mondkapjes ook maar 1 positief effect hebben. Eerder negatief effect met al het gepluk en weken lang hetzelfde kapje in de broekzak bewaren en gebruiken.

Mondkapjes op zich werken wel, als je er goed mee omgaat. En dat kunnen de mensen in Nederland niet.

Krankzinnig. Ik voel voor het eerst weerstand richting onze overheid en de drang om alle maatregelen te negeren. Dat zal ik niet doen, ik ga hardwerkende ondernemers geen boetes aansmeren. Maar ben er goed klaar mee.
  dinsdag 2 november 2021 @ 11:21:06 #238
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201996067
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:19 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Zoals je wellicht weet ben ik iemand die alle maatregelen altijd gevolgd heeft, de meeste maatregelen kon ik ook prima achterstaan omdat ik snap dat ze nut hebben en dit ook bewezen is. Ik snapte ook dat we vorig jaar per 1 december met mondkapjes moesten gaan lopen, er was toen nog te weinig bekend over hoe en wat waardoor het voor mij het voordeel van de twijfel kreeg.

Maar ondertussen weten we toch allemaal dat het nonsens is? Er is geen enkel onderzoek wat aantoont dat mondkapjes ook maar 1 positief effect hebben. Eerder negatief effect met al het gepluk en weken lang hetzelfde kapje in de broekzak bewaren en gebruiken.

Mondkapjes op zich werken wel, als je er goed mee omgaat. En dat kunnen de mensen in Nederland niet.

Krankzinnig. Ik voel voor het eerst weerstand richting onze overheid en de drang om alle maatregelen te negeren. Dat zal ik niet doen, ik ga hardwerkende ondernemers geen boetes aansmeren. Maar ben er goed klaar mee.
Het belangrijkste verschil met 12 maanden geleden is dat toen 0 procent gevaccineerd was, en nu 85 procent.

Ga mij nou niet wijsmaken dat een mondkapje bij de kapper of als ik een blik verf ga halen bij de Gamma nu nog enig verschil gaat maken.
pi_201996068
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:16 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ik kan nog zo 15 mensen optrommelen uit mijn omgeving die met exact hetzelfde zaten. Dus N is geen 1.
En ik kan zo nog 15 mensen optrommelen uit mijn omgeving die hem binnen de 6 uur binnen hadden.
pi_201996080
quote:

[..]

Het probleem is dat we jan en alleman maar opzadelen met (symbool) maatregelen maar dit maar blijven ontzien.
We vinden het normaal dat je een mondkapje opmoet bij winkels, een QR code moet laten zien bij werk en school, horeca sluiten maar hier maar blijven wegkijken.
pi_201996081
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:19 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ik ben het op het gebied van mondkapjes helaas echt met je eens.
Helaas zitten we er nu weer minimaal 6 maanden aan vast. Dan mogen we 3 maanden zonder, en dan komen ze weer terug.
pi_201996083
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:18 schreef capricia het volgende:

[..]
In het buitenland (Itali, Frankrijk) kan het bij iedere apotheek ook. En snel de uitslag.
Dat is fijnmazig.
Absoluut. Dan heeft het zin. Laagdrempelig. Klachten? Binnen een uur testen en uitslag, weet je waar je aan toe bent en kan je de juiste acties nemen.

Ik snap wel dat het hier misloopt. Als je geen vervoer hebt dan kan je vaak niet eens naar een testlokatie toe. 40 kilometer te voet is wat overdreven voor veel mensen.
  dinsdag 2 november 2021 @ 11:22:49 #243
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201996097
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:21 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Helaas zitten we er nu weer minimaal 6 maanden aan vast. Dan mogen we 3 maanden zonder, en dan komen ze weer terug.
Erno zal wel helemaal gelukkig zijn momenteel :)
  dinsdag 2 november 2021 @ 11:23:08 #244
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_201996100
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:18 schreef zalkc het volgende:

[..]
De scheiding tussen kerk en staat is nogal stevig verbonden aan Nederland.
Als dat zo was dan zouden gebedshuizen dus GEEN uitzonderingen kennen.
pi_201996101
quote:
4s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:21 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]
En ik kan zo nog 15 mensen optrommelen uit mijn omgeving die hem binnen de 6 uur binnen hadden.
Mooi, heb jij denk ik geluk dat je in de grote stad woont waar het lab naast de testlocatie ligt.

Vorig jaar oktober, toen er zo'n heisa was om de testen, ben ik op exact dezelfde lokatie getest en had ik de uitslag 2,5 uur later. Dus het kan prima.
pi_201996121
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:21 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Het belangrijkste verschil met 12 maanden geleden is dat toen 0 procent gevaccineerd was, en nu 85 procent.

Ga mij nou niet wijsmaken dat een mondkapje bij de kapper of als ik een blik verf ga halen bij de Gamma nu nog enig verschil gaat maken.
Natuurlijk maakt dat geen enkel verschil. En dat deed het vorig jaar ook niet. Er is niet 1 besmetting voorkomen door die onzin.

Zelfs vorig jaar zag je al een groot negatief effect. "Oh we hebben mondkapjes. WEG met de afstand!". Stond iedereen weer bovenop je lip bij het schap met pakken yoghurt.
  dinsdag 2 november 2021 @ 11:24:39 #247
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201996122
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:21 schreef _serial_ het volgende:

[..]
We zitten sowieso tot in juni weer aan allerlei regels vast, je mag blij zijn als de winkels, horeca, sportclubs en noem maar op niet in januari allemaal weer dicht zitten.

Misschien gaan we in februari starten met boosters voor kwetsbaren. Hugo probeert as we speak 10 busjes te huren om de vaccins uit te rijden.
pi_201996125
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:23 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Mooi, heb jij denk ik geluk dat je in de grote stad woont waar het lab naast de testlocatie ligt.

Vorig jaar oktober, toen er zo'n heisa was om de testen, ben ik op exact dezelfde lokatie getest en had ik de uitslag 2,5 uur later. Dus het kan prima.
Was dat in de periode dat de GGD nog sneltesten deed?
  dinsdag 2 november 2021 @ 11:25:05 #249
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_201996129
quote:

[..]
Een goed passend ffp2 masker gebruiken.
are we infinite or am I alone
  dinsdag 2 november 2021 @ 11:25:59 #250
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_201996139
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:24 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
We zitten sowieso tot in juni weer aan allerlei regels vast, je mag blij zijn als de winkels, horeca, sportclubs en noem maar op niet in januari allemaal weer dicht zitten.
En dit keer dus zonder steunmaatregelen, dus reken maar dat er aardig wat zaken gaan sneuvelen.
pi_201996143
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:24 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Om de ongevaccineerden en kwetsbaren te beschermen :Y
(kortom kom zsm met die boosterprik voor de fragiele mensen voor je ze weer eenzaam opsluit)
pi_201996144
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:18 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
In andere landen zijn, zeker in de steden, overal testlocaties. Ik heb dat gezien in Duitsland en Zwitserland. In Berlijn kon je je op elke hoek van de straat gratis laten testen. Meestal wel een sneltest overigens, maar goed, die zijn ook best betrouwbaar. In Zwitserland waren in de steden ook mobiele en niet-mobiele testlocaties.
Ja, elk land heeft de kans aangegrepen om iets op te zetten. De meeste landen hebben de afgelopen 19 maanden gebruikt om een goed systeem op te tuigen.

Wij hier hebben ervoor gekozen om alles zo snel mogelijk af te breken.

quote:
Ik woon in een middelgrote studentenstad in Nederland en de dichtstbijzijnde officile testlocatie is 20 minuten met de fiets van mijn huis. Ik vind dat echt behoorlijk ver, zeker als je mogelijkerwijs een gevaarlijk virus hebt. De openingstijden van de testlocatie zijn ook niet bepaald ruim te noemen.
Mijn partner moest vorig jaar testen op 45 kilometer afstand. Doodziek. En dat moet dan in de auto stappen en 1,5 uur gaan rijden? Krankzinnig toch.

Nu was dit wel in de periode dat testen echt een groot ding was, toen was het nog te begrijpen. Nu we 12 maanden verder zijn en er weer voor gezorgd is dat het zo'n bende is is schandalig.
pi_201996145
quote:
Die werken ook niet.

Ik quote het wervende tekstje:

Voordelen

Vermindering in beslagen brilglazen
✅Eenvoudig aan te brengen
✅Geschikt voor stoffen en chirurgische mondmaskers
✅Set van 5
✅Koud vervormbaar tot het juiste formaat
✅Goed te desinfecteren met alcohol door hoge chemische resistentie

Marketingpraat.
  dinsdag 2 november 2021 @ 11:26:45 #254
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201996150
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:25 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
En dit keer dus zonder steunmaatregelen, dus reken maar dat er aardig wat zaken gaan sneuvelen.
Maar dan hebben we wel obese Ali die structureel een vaccin weigerde een IC-bed kunnen geven!
pi_201996156
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:26 schreef Morri2 het volgende:

[..]
Die werken ook niet.

Ik quote het wervende tekstje:

Voordelen

Vermindering in beslagen brilglazen
✅Eenvoudig aan te brengen
✅Geschikt voor stoffen en chirurgische mondmaskers
✅Set van 5
✅Koud vervormbaar tot het juiste formaat
✅Goed te desinfecteren met alcohol door hoge chemische resistentie

Marketingpraat.
Deze dan?
https://www.blokker.nl/hu(...)3-st.--/2538063.html
  dinsdag 2 november 2021 @ 11:27:51 #256
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201996163
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:26 schreef _serial_ het volgende:

[..]
(kortom kom zsm met die boosterprik voor de fragiele mensen voor je ze weer eenzaam opsluit)
Voordat we gaan boosteren moeten we eerst weer maandenlang een log systeem uitrollen.
pi_201996167
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:25 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Een goed passend ffp2 masker gebruiken.
Ook geprobeerd te vinden. Ik heb meerdere merken gehad, en ik ben het gewoon zat om elke keer weer zo'n pak te kopen om er dan achter te komen dat die ook weer niet goed zitten.
pi_201996168
quote:

Nederland is zo klein en heeft zo'n goede infrastructuur, daar is geen excuus voor.
  dinsdag 2 november 2021 @ 11:28:23 #259
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_201996170
Ik wil een mediaverbod voor FHM (Ferd, Hugo en Mark). Dat voorkomt bij mij in elk geval stress en hartklachten. Ontlast de zorg toch ook weer potentieel.
Never explain, never apologize.
  dinsdag 2 november 2021 @ 11:28:59 #260
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_201996178
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:28 schreef Lurf het volgende:
Ik wil een mediaverbod voor FHM (Ferd, Hugo en Mark). Dat voorkomt bij mij in elk geval stress en hartklachten. Ontlast de zorg toch ook weer potentieel.
Doe GKK er ook bij dan (Gommers kuipers en koopmans)
pi_201996184
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:24 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Was dat in de periode dat de GGD nog sneltesten deed?
Heeft de GGD ooit sneltesten gedaan?

Nee, dat was eenzelfde PCR test als gisteren.
pi_201996187
quote:
Ook al een keer geproberd.

Mensen, het is fijn dat jullie meedenken, maar ik heb de oplossing al lang: ik mijd plekken waar die dingen niet op hoeven. Stuk goedkoper en het maakt mijn leven een stuk prettiger. Ik heb genoten de afgelopen maanden. Vanaf vvrijdag is het weer over, helaas.
  dinsdag 2 november 2021 @ 11:30:22 #263
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201996189
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:23 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Als dat zo was dan zouden gebedshuizen dus GEEN uitzonderingen kennen.
En dat is dus niet helemaal zo, Het is in de 19e eeuw zo gescheiden dat de staat achter de kerkdeuren geen zak te vertellen heeft.

Het is ontstaan vanuit de reformatie, een reden om onafhankelijk te willen zijn van het Spaanse gezag. Vanuit die gedachte is de wet toen zo opgesteld dat er geen zeggenschap van de staat is in de kerken.

Om het nog wat anders te stellen, van de duizenden kerken in Nederland heeft slechts een klein deel ervoor gekozen om niet vrijwillig mee te doen met de maatregelen. De rest heeft dat wel gedaan, terwijl het niet hoefde.
pi_201996199
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:27 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Voordat we gaan boosteren moeten we eerst weer maandenlang een log systeem uitrollen.
Nee joh, we sluiten de boel gewoon aan op het pakket van de GGD wat ze al sinds 1974 gebruiken. DOS 1.0. Dat kan prima toch.
pi_201996200
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:30 schreef Morri2 het volgende:

[..]
Ook al een keer geproberd.

Mensen, het is fijn dat jullie meedenken, maar ik heb de oplossing al lang: ik mijd plekken waar die dingen niet op hoeven. Stuk goedkoper en het maakt mijn leven een stuk prettiger. Ik heb genoten de afgelopen maanden. Vanaf vvrijdag is het weer over, helaas.
Als dat voor jou een oplossing is... Dikke prima
pi_201996202
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:28 schreef Gunner het volgende:

[..]
Doe GKK er ook bij dan (Gommers kuipers en koopmans)
En OMT leden al dan niet op persoonlijke titel
En Marino van Zelst die naast zijn schoenen loopt.
En Pizzabezorgers
En Ex Red Team leden.
  dinsdag 2 november 2021 @ 11:32:21 #267
131800 Tarado
cap de fusca
pi_201996213
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:26 schreef _serial_ het volgende:

[..]
het grootste probleem nu lijkt dat er fragiele mensen zijn die denken dat ze het niet zijn, het kan aan mij liggen maar ik zie nergens een urgentie om ongevaccineerde 50 plussers aan die prik te krijgen want dat is toch wel de groep die voornamelijk voor dit infarct zorgt
  dinsdag 2 november 2021 @ 11:32:27 #268
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_201996214
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:30 schreef zalkc het volgende:

[..]
En dat is dus niet helemaal zo, Het is in de 19e eeuw zo gescheiden dat de staat achter de kerkdeuren geen zak te vertellen heeft.
ACHTER de kerkdeuren. Ze hebben dus niets te vertellen over wat er in de kerkdiensten gebeurt.

En ook dat heeft zijn grenzen omwille van de veiligheid. Je mag ook geen mensen beroven of vermoorden als onderdeel van een kerkdienst, dus waarom wel mensen moedwillig blootstellen aan een A-status besmettingsziekte?

Er staat niet voor niets in artikel 6 "Behoudens wettelijk te stellen beperkingen".

Als het om ebola ging hadden we deze discussie niet eens gehad.
pi_201996221
quote:

[..]

De vorige periode deed ik het al niet, alleen als er om gevraagd werd. Dat is in al die maanden twee keer gebeurd. Niemand zei er iets van. Denk dat nu nog minder mensen zo'n ding opzetten. Overigens lees ik nog steeds nergens dat het in winkels verplicht wordt. En laat al die figuren die het niks voor vinden stellen dat lekker doen, het is niet verboden om ze op te zetten. Nu ook niet. Maar toch zie ik er niemand mee, vreemd.
  dinsdag 2 november 2021 @ 11:34:31 #270
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201996238
pi_201996241
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:33 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
De vorige periode deed ik het al niet, alleen als er om gevraagd werd. Dat is in al die maanden twee keer gebeurd. Niemand zei er iets van. Denk dat nu nog minder mensen zo'n ding opzetten. Overigens lees ik nog steeds nergens dat het in winkels verplicht wordt. En laat al die figuren die het niks voor vinden stellen dat lekker doen, het is niet verboden om ze op te zetten. Nu ook niet. Maar toch zie ik er niemand mee, vreemd.
quote:
-Draag een mondkapje in publieke binnenruimten zoals winkels, stations, bibliotheken en gemeentehuizen (verplicht, vanaf 6 november)
pi_201996242
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:24 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Met name omdat het niet haalbaar is.
Er zijn de komende 2 jaar maar x verpleegkundigen.
pi_201996248
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:33 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
De vorige periode deed ik het al niet, alleen als er om gevraagd werd.
Bravo. Wil je een medaille? Heb er wel een voor je, met groot "SCHOFT!" erop.
pi_201996250
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:24 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Met name omdat het niet haalbaar is.
Er zijn de komende 2 jaar maar x verpleegkundigen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:26 schreef Oriente het volgende:

[..]
Dat lijkt mij ook. Dit is de waarschuwing.
  dinsdag 2 november 2021 @ 11:35:35 #275
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201996251
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:32 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
ACHTER de kerkdeuren. Ze hebben dus niets te vertellen over wat er in de kerkdiensten gebeurt.

En ook dat heeft zijn grenzen omwille van de veiligheid. Je mag ook geen mensen beroven of vermoorden als onderdeel van een kerkdienst, dus waarom wel mensen moedwillig blootstellen aan een A-status besmettingsziekte?

Er staat niet voor niets in artikel 6 "Behoudens wettelijk te stellen beperkingen".

Als het om ebola ging hadden we deze discussie niet eens gehad.
ART 6

1.
Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
2.
De wet kan ter zake van de uitoefening van dit recht buiten gebouwen en besloten plaatsen regels stellen ter bescherming van de gezondheid, in het belang van het verkeer en ter bestrijding of voorkoming van wanordelijkheden.

Het staat er g*ddomme letterlijk ;)
pi_201996256
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:26 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ja, elk land heeft de kans aangegrepen om iets op te zetten. De meeste landen hebben de afgelopen 19 maanden gebruikt om een goed systeem op te tuigen.

Wij hier hebben ervoor gekozen om alles zo snel mogelijk af te breken.
[..]
Mijn partner moest vorig jaar testen op 45 kilometer afstand. Doodziek. En dat moet dan in de auto stappen en 1,5 uur gaan rijden? Krankzinnig toch.

Nu was dit wel in de periode dat testen echt een groot ding was, toen was het nog te begrijpen. Nu we 12 maanden verder zijn en er weer voor gezorgd is dat het zo'n bende is is schandalig.
Ja, belachelijk. Je kunt beter een zelftest doen.

Ik zou nu overigens bij klachten nog vooral overwegen om me bij de GGD te laten testen zodat ik zeker weet dat ik straks geen boosterprik nodig heb voor een werkende QR-code. ;)
  dinsdag 2 november 2021 @ 11:36:12 #277
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201996258
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:35 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Bravo. Wil je een medaille? Heb er wel een voor je, met groot "SCHOFT!" erop.
Kan het wat aardiger hier?
pi_201996261
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:34 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
In 2020 kickten de maatregelen er net in (die kwamen eind september) en zag je een buiging naar beneden. Dat is er nu nog in geen velden of wegen te bekennen.

Ik vind dat maatregelen te billijken zijn, het is niet verstandig om het eerst gierend uit de klauw te laten lopen, maar laten we dan wel maatregelen nemen die werken.
  dinsdag 2 november 2021 @ 11:37:03 #279
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_201996270
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:35 schreef zalkc het volgende:

[..]
De wet kan ter zake van de uitoefening van dit recht buiten gebouwen en besloten plaatsen regels stellen ter bescherming van de gezondheid, in het belang van het verkeer en ter bestrijding of voorkoming van wanordelijkheden.
Dan zet g*ddomme een hek om die kerk heen met QR-poortjes. OP STRAAT.

Zo lang ze niet door de deur van die 'besloten plaats' heen komen, kan de overheid alle beperkingen stellen die ze willen.

Zoals ik al zei, je mag ook niet mensen beroven of vermoorden IN een kerk. Waar staat dat wettelijk dan?
pi_201996274
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:36 schreef Momo het volgende:

[..]
Kan het wat aardiger hier?
Voor schoften die willens en wetens hardwerkende ondernemers in moeilijke situaties brengen. Ja hoor, ik zal haar een "BRAVO" button geven O+
  Redactie Sport dinsdag 2 november 2021 @ 11:38:09 #281
pi_201996283
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:14 schreef Benny het volgende:

[..]
Het FOK OMT adviseert het Lana Del Rey-model
SPOILER
:')
pi_201996286
Kunnen we al ergens gokken in welke steden/dorpen/kernen het deze week mis gaat?
pi_201996287
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:35 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Ja, belachelijk. Je kunt beter een zelftest doen.
Die vertrouw ik niet en ik ga niet zelf met een stokje in de neus peuren. Zelftesten werken alleen (als ze al werken) als je geen klachten hebt.

quote:
Ik zou nu overigens bij klachten nog vooral overwegen om me bij de GGD te laten testen zodat ik zeker weet dat ik straks geen boosterprik nodig heb voor een werkende QR-code. ;)
Waar zou je je anders laten testen? De andere teststraten zijn bedoeld voor testen voor toegang toch?
pi_201996291
twitter

Ah, dus maatregelen moeten sowieso blijkbaar pijn doen bij de hele bevolking, want anders werken ze niet.
  dinsdag 2 november 2021 @ 11:39:30 #285
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201996295
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:37 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Zo lang ze niet door de deur van die 'besloten plaats' heen komen, kan de overheid alle beperkingen stellen die ze willen.

Zoals ik al zei, je mag ook niet mensen beroven of vermoorden IN een kerk. Waar staat dat wettelijk dan?
Ik ben geen rechtsgeleerde, maar ik kan wel het voorbeeld van schuilkerken aanhalen. De opvang van illegalen in kerken is ook gebaseerd op die splitsing.

Zal kijken wat ik kan vinden.

-edit-
Blijkbaar zijn de kerken gewoon niet in de corona wetten opgenomen, en als er geen wet geld voor die instellingen dan kun je ze er niet aan houden.

https://www.trouw.nl/reli(...)-het-nodig~b9bfa852/
pi_201996304
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:38 schreef Benny het volgende:
Kunnen we al ergens gokken in welke steden/dorpen/kernen het deze week mis gaat?
Mis in de zin van ? mondkapjes rellen ?
  dinsdag 2 november 2021 @ 11:40:46 #287
131800 Tarado
cap de fusca
pi_201996308
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:37 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Voor schoften die willens en wetens hardwerkende ondernemers in moeilijke situaties brengen. Ja hoor, ik zal haar een "BRAVO" button geven O+
Overdrijven is ook een vak, ik heb wel het mondkapje opgedaan indien nodig want geen zin in gezeur maar neemt niet weg dat ik het een onzinmaatregel vond in winkels of supermarkt en ik denk dat ik het nu ook alleen nog maar indien verzocht opzet, ik kan me ook niet voorstellen dat iedereen dit weer braaf gaat doen maar laat me graag verrassen.
pi_201996310
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:37 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Je kan je er druk over maken, maar zo is het nu eenmaal geregeld in de wet. Als dat je niet bevalt, waarom ga je dan de politiek niet in om dit te veranderen?
pi_201996319
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:40 schreef Tarado het volgende:

[..]
Overdrijven is ook een vak, ik heb wel het mondkapje opgedaan indien nodig want geen zin in gezeur maar neemt niet weg dat ik het een onzinmaatregel vond in winkels of supermarkt en ik denk dat ik het nu ook alleen nog mar indien verzocht opzet, ik kan me ook niet voorstellen dat iedereen dit weer braaf gaat doen maar laat me graag verrassen.
Het mooiste zou zijn als iedereen het massaal zou negeren, maar als dat betekent dat de ondernemers de pineut zijn dan is dat een heel slecht idee.

Dat het onzin is, ben ik volledig met je eens.
  dinsdag 2 november 2021 @ 11:42:12 #290
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_201996320
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:41 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Je kan je er druk over maken, maar zo is het nu eenmaal geregeld in de wet. Als dat je niet bevalt, waarom ga je dan de politiek niet in om dit te veranderen?
Dus jij vindt het 100% gerechtvaardigd dat het hele land op slot moet omdat Urk en Kanaleneiland buiten schot blijven?

Misschien ga ik maar een kroeg ombouwen tot gebedshuis. Kunnen ze mij niks maken.
  dinsdag 2 november 2021 @ 11:42:35 #291
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_201996324
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:39 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]

Ah, dus maatregelen moeten sowieso blijkbaar pijn doen bij de hele bevolking, want anders werken ze niet.
Pijn is fijn. Is Hugo misschien verre familie van Sacher-Masoch? Of zou het toch de protestantse inborst zijn, met lijden op aarde als het hoogst bereikbare?
Never explain, never apologize.
pi_201996332
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:42 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Misschien ga ik maar een kroeg ombouwen tot gebedshuis. Kunnen ze mij niks maken.
Ik opperde het gisteren al, een kerk kan goede zaken doen om zaaltjes te verhuren in deze tijd.
  dinsdag 2 november 2021 @ 11:43:12 #293
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_201996333
quote:
[ twitter ]

De hele bevolking.... behalve als je gelovig bent. Want dan beschermt God je ook tegen de coronamaatregelen!
pi_201996334
quote:
[ twitter ]

Ja, want stel je voor dat je het probleem aanpakt waar het probleem ligt: de niet gevaccineerden.

Meer dan 200 mensen op de IC waarvan met 2 simpele prikjes er maar 20 hadden gelegen. DAT is het probleem. Als je stuurt op IC capaciteit, dan moet je ook aanpakken wat die IC capaciteit bezet houdt.

Maar dat durven die slappe jongens in Den Haag niet. Wat ze wel durven is hardwerkende ouders volledig de vernieling in te helpen met toeslagen.
  Redactie Sport dinsdag 2 november 2021 @ 11:43:22 #295
pi_201996335
quote:
[ twitter ]

Nouja, als een maatregel geen pijn zou doen was ie niet nodig, want dan deden mensen het vanzelf wel.
pi_201996338
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:32 schreef Tarado het volgende:

[..]
het grootste probleem nu lijkt dat er fragiele mensen zijn die denken dat ze het niet zijn, het kan aan mij liggen maar ik zie nergens een urgentie om ongevaccineerde 50 plussers aan die prik te krijgen want dat is toch wel de groep die voornamelijk voor dit infarct zorgt
Ik ken ook echt veel mensen in die groep. Waarvan veel ook nog eens een slechte gezondheid hebben. Heb al diverse malen discussies met ze gehad (op een gezellige manier hoor), maar ze blijven heel principieel er in staan. En de voornaamste reden dat ze het niet willen is dat "je niet weet wat er in zit", "ik ga die rotzooi niet in mijn lijf spuiten".
Snap niet dat de overheid daar niet meer op inspringt en dingen verduidelijkt met cijfers e.d. en hoe de vaccins tot stand zijn gekomen. Maar die houden zich liever met onzinnige dingen als mondkapjes en gedrag bezig. Ik zie een communicatiestoornis.
pi_201996340
Weet je wat ik nog zou toevoegen? Mensen die niet gevaccineerd zijn mogen helemaal niet meer sporten, dat wordt dan leuk met de teamsporten. Missen ze opeens 17% van hun leden. Zullen ze dan per direct opzeggen?
pi_201996345
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:42 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Dus jij vindt het 100% gerechtvaardigd dat het hele land op slot moet omdat Urk en Kanaleneiland buiten schot blijven?

Nee, dat vind ik niet terecht.

Wat mij betreft zouden ze sowieso alle geloof onzin moeten verbieden in dit land. Brengt enkel en alleen maar ellende.

Maar ik heb niet de ambitie om mij aan te melden bij een stel zwakzinnigen in Den Haag, dus ik accepteer de situatie.
  Redactie Sport dinsdag 2 november 2021 @ 11:44:58 #299
pi_201996349
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:44 schreef mir1986 het volgende:
Weet je wat ik nog zou toevoegen? Mensen die niet gevaccineerd zijn mogen helemaal niet meer sporten, dat wordt dan leuk met de teamsporten. Missen ze opeens 17% van hun leden. Zullen ze dan per direct opzeggen?
Zou het wat uitmaken?
pi_201996352
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:44 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Zou het wat uitmaken?
Neuhj.
pi_201996353
quote:
[ twitter ]

Spoken like a true Christian ...
Het moet wel een beetje pijn doen om tot verlossing te komen
pi_201996366
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:35 schreef zalkc het volgende:

[..]
ART 6

1.
Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
2.

Het staat er g*ddomme letterlijk ;)
Ah kijk. Weer iemand die in de kletspraat van Hugo en Ferd is getrapt. Wat dacht jij dat “behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet” betekent?
zie email 27 oktober
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')