abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 november 2021 @ 11:02:39 #201
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201995857
Ik had nog wel even goede hoop dat wij het Scandinavische model zouden volgen, maar helaas.

Tot in juni 2022 of zo, dan mogen we weer 3 maanden los.
  dinsdag 2 november 2021 @ 11:02:41 #202
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_201995859
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:51 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ik snap de wrevel wel. Zeker omdat deze groep stelselmatig uitgesloten wordt van veel maatregelen (terwijl juist deze groep een groot aandeel heeft in het probleem). Alleen het lijkt alsof de coronapas bij gebedshuizen als een panacee gepresenteerd wordt.
Ik zeg niet dat zo is, maar uiteindelijk komt dat uit bij de Grondwet die niet zo eenvoudig aan te passen is.
Verder wil ik nogmaals benadrukken dat het gros van de kerken/gebedshuizen er prima aan de maatregelen gehouden is tijdens de lockdown.

Jammer genoeg bestaat er her en der daar een verkeerd beeld van door een aantal excessen in de Bible Belt, en daar baal ik net zo hard van.

Heb verder niet zo'n moeite met QR-code check bij de kerk voor de duidelijkheid.
Where law ends, tyrrany begins.
  dinsdag 2 november 2021 @ 11:02:43 #203
168739 Red_85
'echt wel'
pi_201995860
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:40 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Dat inderdaad. Als ik het dragen van een mondkapje kan vermijden doe ik het.
Schiet mij er maar voor af, helemaal prima, maar ik vind het minachting van de gevaccineerde burger.

Als ze nou eerst eens maatregelen gingen nemen op plekken waar het echt nut heeft, praten we wel weer verder.
Eens.

Pak die kutkerken en moskeeën nu eens een keer aan. qr code verplichting net als de andere delen van de samenleving waar mensen dicht bij elkaar komen onder dak.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 2 november 2021 @ 11:02:44 #204
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201995861
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:00 schreef Morri2 het volgende:

[..]
Ook brildragend hier. Echt alle tips geprobeerd, maar het wil maar niet lukken. Ik zie echt geen ruk met dat mondmasker op. Of mijn bril is beslagen en ik zie alles wazig. Of ik zet mijn bril af en zie op afstand erg weinig. Ik probeer alleen al daarom plekken te vermijden waar ik dat mondmasker op moet. Lukt aardig. Beetje jammer dat ik misschien weer work shops moet gaan afzeggen, als daar zo'n mondmasker verplicht is.
Ik trek het mondkapje altijd op tot net onder mijn ogen, dat helpt wel.
pi_201995869
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:47 schreef Gunner het volgende:

[..]
Ik zie het hier, en op andere plekken, vaker. Die focus op kerken en gebedshuizen. Ik heb het het idee dat het ergens anders vandaan komt. Een hekel aan andersdenkenden denk ik dan maar.
Nee. Simpelweg handje boven het hoofd hebben.

Horeca werd geprofileerd als iets engs waar je gemakkelijk besmet raakte, omdat je veel verschillende mensen dicht op elkaar had. Kerken/gebedshuizen/etc. waren daarin niks anders en in sommige gevallen met grotere groepen, maar konden vrolijk verder.

Kijken we naar de besmettingskaart zagen we vooral gelovige dorpen/kernen in rap tempo stijgen, oa. omdat de vaccinatiegraad een stuk lager ligt. Omdat 'god de boel wel ff beschermt'.
pi_201995871
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:02 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik doe hem gewoon niet over m'n neus, helpt prima en niemand die het wat interesseert.
  dinsdag 2 november 2021 @ 11:04:18 #207
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201995874
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:59 schreef ludovico het volgende:

[..]
Weet niet hoor maar Artikel 1 wordt met de QR samenleving al overschreden, maar vanwege afweging wordt dat geaccepteerd door de rechter.
Ik kan nog steeds niet inzien waarom mensen op dit moment geen geldige QR zouden kunnen verkrijgen*.

* op die paar uitzonderingen na die niet getest of gevaccineerd kunnen worden door extreem zeldzame aandoeningen.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  dinsdag 2 november 2021 @ 11:04:21 #208
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_201995875
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:04 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ik doe hem gewoon niet over m'n neus, helpt prima en niemand die het wat interesseert.
Melding gemaakt bij Hugo.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  dinsdag 2 november 2021 @ 11:04:34 #209
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_201995878
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:03 schreef Benny het volgende:
Kijken we naar de besmettingskaart zagen we vooral gelovige dorpen/kernen in rap tempo stijgen, oa. omdat de vaccinatiegraad een stuk lager ligt. Omdat 'god de boel wel ff beschermt'.
Dat ontken ik niet, alleen zijn die feiten niet toonaangevend voor heel kerkelijk nederland. De anti-vax zit vooral in deze (orthodoxe) hoek.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_201995880
quote:

[..]
Ook brildragend hier. Echt alle tips geprobeerd, maar het wil maar niet lukken. Ik zie echt geen ruk met dat mondmasker op. Of mijn bril is beslagen en ik zie alles wazig. Of ik zet mijn bril af en zie op afstand erg weinig. Ik probeer alleen al daarom plekken te vermijden waar ik dat mondmasker op moet. Lukt aardig. Beetje jammer dat ik misschien weer work shops moet gaan afzeggen, als daar zo'n mondmasker verplicht is.
Ik doe hem gewoon altijd onder de neus. Serieus, ik heb er uren mee in de trein en het vliegtuig gezeten en niemand heeft er ooit wat van gezegd. Ik doe hem wel meestal snel even over de neus als de conducteur of stewardess langs komt. ;)
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  dinsdag 2 november 2021 @ 11:05:09 #211
168739 Red_85
'echt wel'
pi_201995883
quote:

[..]
Zelfde hier. Ook met sjaals en buffs enzo.
Doe m net op t puntje van mn neus zodat de lucht niet richting mijn bril gaat. Of gewoon niet over mijn neus en wachten tot je commentaar krijgt, wat je 999/1000 niet krijgt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201995893
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:02 schreef Momo het volgende:

[..]
Ook al geprobeerd, maar dan schuift dat ding alleen maar verder omhoog, en zit de rand binnen de kortste keren in mijn ogen -O- Maar toch bedankt voor de tip.
  dinsdag 2 november 2021 @ 11:08:14 #213
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201995915
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:05 schreef Morri2 het volgende:

[..]
Ook al geprobeerd, maar dan schuift dat ding alleen maar verder omhoog, en zit de rand binnen de kortste keren in mijn ogen -O- Maar toch bedankt voor de tip.
is het al bekend waar ze weer op moeten?
pi_201995917
Wat is Nederland toch een apenland. Hoelang zitten we nu in deze shit, een maand of 20 zeg maar even. Gisteren moest ik een Coronatest doen (want klachten lijkend op Corona).

Het begon al goed, ik kon wel terecht ergens op meer dan 40 km afstand van mijn huis. Een afspraak in mijn eigen woonplaats kon niet. Toevallig op de lokale GGD gezien dat er een mobiele testlocatie is, daar kon ik zonder afspraak terecht.

De locatie zelf was prima geregeld. 2 minuten moeten wachten en daarna vlot getest. Niets op aan te merken.

Maar dan, we zijn nu op een paar minuten na 24 uur verder. En u raadt het al, nog steeds geen uitslag. Dat kan tot 36 uur duren, maar "is er misschien morgenochtend al hoor meneer".

Flikker toch op, wat een apenland. Hoe zorgen we ervoor dat mensen niet gaan testen en na een test vrolijk op pad gaan? Inderdaad, door het zo lastig mogelijk te maken allemaal.

Zorg voor een fijnmazig testnetwerk en zorg dat testuitslagen binnen 12 uur bekend zijn. Hoe moeilijk kan het wezen.
pi_201995925
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:08 schreef Tarado het volgende:

[..]
6 november schijnbaar.

Ik weiger waar mogelijk, belachelijke nonsens. Neem maatregelen die werken of neem geen maatregelen. Niet dit soort onzin waarvan nog geen enkele keer de werking van is aangetoond. Landen als Duitsland lopen al 19 maanden met mondkapjes en daar verlopen de golven exact hetzelfde als in Nederland.
  dinsdag 2 november 2021 @ 11:10:40 #216
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201995932
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:09 schreef GereDathan het volgende:

[..]
6 november schijnbaar.

Ik weiger waar mogelijk, belachelijke nonsens. Neem maatregelen die werken of neem geen maatregelen. Niet dit soort onzin waarvan nog geen enkele keer de werking van is aangetoond. Landen als Duitsland lopen al 19 maanden met mondkapjes en daar verlopen de golven exact hetzelfde als in Nederland.
dat is wanneer, ik heb er ook niet zo'n trek in
pi_201995933
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:04 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Echt stoer man, respect.
pi_201995935
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:02 schreef Gia het volgende:

[..]
Heb ik geen van allen, en denk niet dat ik de enige ben.
Jij bent dan ook niet een van de moeilijk te bereiken groepen, aangezien je hier al in dit topic zit. Gaat meer voor de achterstandswijken met een lage vaccinatiegraad.

Werkt ook gelijk voor jongeren met studiebeurs, oh wacht die bestaat niet meer natuurlijk.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_201995938
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:04 schreef Gunner het volgende:

[..]
Dat ontken ik niet, alleen zijn die feiten niet toonaangevend voor heel kerkelijk nederland. De anti-vax zit vooral in deze (orthodoxe) hoek.
Tuurlijk moeten we niet alles en iedereen over een kam scheren, maar het is wel waar het beeld op wordt gebaseerd. De behandeling van geloofs- en gebedshuizen is anders en is het dan heel gek dat daar dan naar gekeken wordt?
pi_201995953
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:08 schreef GereDathan het volgende:
Wat is Nederland toch een apenland. Hoelang zitten we nu in deze shit, een maand of 20 zeg maar even. Gisteren moest ik een Coronatest doen (want klachten lijkend op Corona).

Het begon al goed, ik kon wel terecht ergens op meer dan 40 km afstand van mijn huis. Een afspraak in mijn eigen woonplaats kon niet. Toevallig op de lokale GGD gezien dat er een mobiele testlocatie is, daar kon ik zonder afspraak terecht.

De locatie zelf was prima geregeld. 2 minuten moeten wachten en daarna vlot getest. Niets op aan te merken.

Maar dan, we zijn nu op een paar minuten na 24 uur verder. En u raadt het al, nog steeds geen uitslag. Dat kan tot 36 uur duren, maar "is er misschien morgenochtend al hoor meneer".

Flikker toch op, wat een apenland. Hoe zorgen we ervoor dat mensen niet gaan testen en na een test vrolijk op pad gaan? Inderdaad, door het zo lastig mogelijk te maken allemaal.

Zorg voor een fijnmazig testnetwerk en zorg dat testuitslagen binnen 12 uur bekend zijn. Hoe moeilijk kan het wezen.
N=1. Bij mijn laatste test had ik de uitslag binnen 3 uur.
  dinsdag 2 november 2021 @ 11:11:52 #221
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201995955
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:09 schreef GereDathan het volgende:

[..]
6 november schijnbaar.

Klopt. 'Maar zonder maskers was het nog veel erger geweest' hoor je dan weer en dan is de discussie klaar.
  dinsdag 2 november 2021 @ 11:12:19 #222
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_201995962
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:11 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Klopt. 'Maar zonder maskers was het nog veel erger geweest' hoor je dan weer en dan is de discussie klaar.
[citation needed]
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201995966
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:24 schreef Benny het volgende:

[..]
https://www.ad.nl/politie(...)onapas-mee~aa701f0c/

Mondkapjes toch wel in winkels
Maar dan wel de FFP2 maskers die er voor zijn bedoeld |:)
  dinsdag 2 november 2021 @ 11:12:44 #224
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201995969
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:10 schreef Tarado het volgende:

[..]
dat is wanneer, ik heb er ook niet zo'n trek in
Overal binnen behalve op QR-locaties, volgens mij.
pi_201995987
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:12 schreef michiel_merk het volgende:

[..]
Maar dan wel de FFP2 maskers die er voor zijn bedoeld |:)
Het FOK OMT adviseert het Lana Del Rey-model
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201995995
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:08 schreef Tarado het volgende:

[..]
Vanavond pas de persco, maar zoals het er nu naar uit ziet: contactberoepen (kapper bijv.) en publieke ruimtes (gemeente ed.). Onduidelijk of het ook voor winkels gaat gelden.
pi_201995996
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:44 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ah ja, het standaard antwoord. Dat er verder vrijwel niemand besmet raakt tijdens religieuze bijeenkomsten laten we maar even buiten beschouwing, toch?

Het is toch wel symptomatisch voor deze discussie. Alle maatregelen die iemand zelf raken zijn symbolisch. Alle maatregelen die anderen raken zijn niet symbolisch.

Voor de duidelijkheid: prima zo'n coronapas bij gebedshuizen. Maar ik heb niet de illusie dat het iets noemenswaardigs gaat bijdragen.
Gelukkig de mondkapjes in supermarkten wel.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201996002
quote:
4s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:10 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]
Echt stoer man, respect.
Ja, wat moet ik anders dan? Zeker in dit seizoen beslaat m'n bril anders geheel binnen een paar keer uitademen. Het is niet zozeer dat ik hem perse zo wil dragen, maar al die tips werken gewoon niet.

Moet je hem hoger trekken Helpt niet.
Moet je er x op smeren. Helpt niet.
Moet je je bril afzetten. Dan zie ik ook niets.
pi_201996004
quote:
4s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:11 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]
N=1. Bij mijn laatste test had ik de uitslag binnen 3 uur.
Ik kan nog zo 15 mensen optrommelen uit mijn omgeving die met exact hetzelfde zaten. Dus N is geen 1.
  dinsdag 2 november 2021 @ 11:16:57 #230
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201996011
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:12 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Overal binnen behalve op QR-locaties, volgens mij.
dat wordt helemaal niks
  dinsdag 2 november 2021 @ 11:17:20 #231
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_201996015
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:59 schreef ludovico het volgende:

Weet niet hoor maar Artikel 1 wordt met de QR samenleving al overschreden, maar vanwege afweging wordt dat geaccepteerd door de rechter.
Blijkbaar gelden voor de gebedshuizen of iets anders of ze durven het niet aan om wat voor reden.
Hoe dan ook, slaat het nergens op.
pi_201996020
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:16 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ja, wat moet ik anders dan? Zeker in dit seizoen beslaat m'n bril anders geheel binnen een paar keer uitademen. Het is niet zozeer dat ik hem perse zo wil dragen, maar al die tips werken gewoon niet.

Moet je hem hoger trekken Helpt niet.
Moet je er x op smeren. Helpt niet.
Moet je je bril afzetten. Dan zie ik ook niets.
https://www.bol.com/nl/nl(...)ts/9300000031528198/
  Moderator dinsdag 2 november 2021 @ 11:18:17 #233
236264 crew  capricia
pi_201996029
quote:

In het buitenland (Italië, Frankrijk) kan het bij iedere apotheek ook. En snel de uitslag.
Dat is fijnmazig.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 2 november 2021 @ 11:18:39 #234
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201996035
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:17 schreef Cue_ het volgende:

[..]
Blijkbaar gelden voor de gebedshuizen of iets anders of ze durven het niet aan om wat voor reden.
Hoe dan ook, slaat het nergens op.
De scheiding tussen kerk en staat is nogal stevig verbonden aan Nederland.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_201996038
quote:

In andere landen zijn, zeker in de steden, overal testlocaties. Ik heb dat gezien in Duitsland en Zwitserland. In Berlijn kon je je op elke hoek van de straat gratis laten testen. Meestal wel een sneltest overigens, maar goed, die zijn ook best betrouwbaar. In Zwitserland waren in de steden ook mobiele en niet-mobiele testlocaties.

Ik woon in een middelgrote studentenstad in Nederland en de dichtstbijzijnde officiële testlocatie is 20 minuten met de fiets van mijn huis. Ik vind dat echt behoorlijk ver, zeker als je mogelijkerwijs een gevaarlijk virus hebt. De openingstijden van de testlocatie zijn ook niet bepaald ruim te noemen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_201996045
Geen idee of dit al was gepost, maar Maurice heeft wel een mooie uiteenzetting gepubliceerd d.m.v. een open brief aan de beleidsmakers.

https://www.maurice.nl/20(...)e-de-jonge-en-bruls/
pi_201996048
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:11 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Zoals je wellicht weet ben ik iemand die alle maatregelen altijd gevolgd heeft, de meeste maatregelen kon ik ook prima achterstaan omdat ik snap dat ze nut hebben en dit ook bewezen is. Ik snapte ook dat we vorig jaar per 1 december met mondkapjes moesten gaan lopen, er was toen nog te weinig bekend over hoe en wat waardoor het voor mij het voordeel van de twijfel kreeg.

Maar ondertussen weten we toch allemaal dat het nonsens is? Er is geen enkel onderzoek wat aantoont dat mondkapjes ook maar 1 positief effect hebben. Eerder negatief effect met al het gepluk en weken lang hetzelfde kapje in de broekzak bewaren en gebruiken.

Mondkapjes op zich werken wel, als je er goed mee omgaat. En dat kunnen de mensen in Nederland niet.

Krankzinnig. Ik voel voor het eerst weerstand richting onze overheid en de drang om alle maatregelen te negeren. Dat zal ik niet doen, ik ga hardwerkende ondernemers geen boetes aansmeren. Maar ben er goed klaar mee.
  dinsdag 2 november 2021 @ 11:21:06 #238
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201996067
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:19 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Zoals je wellicht weet ben ik iemand die alle maatregelen altijd gevolgd heeft, de meeste maatregelen kon ik ook prima achterstaan omdat ik snap dat ze nut hebben en dit ook bewezen is. Ik snapte ook dat we vorig jaar per 1 december met mondkapjes moesten gaan lopen, er was toen nog te weinig bekend over hoe en wat waardoor het voor mij het voordeel van de twijfel kreeg.

Maar ondertussen weten we toch allemaal dat het nonsens is? Er is geen enkel onderzoek wat aantoont dat mondkapjes ook maar 1 positief effect hebben. Eerder negatief effect met al het gepluk en weken lang hetzelfde kapje in de broekzak bewaren en gebruiken.

Mondkapjes op zich werken wel, als je er goed mee omgaat. En dat kunnen de mensen in Nederland niet.

Krankzinnig. Ik voel voor het eerst weerstand richting onze overheid en de drang om alle maatregelen te negeren. Dat zal ik niet doen, ik ga hardwerkende ondernemers geen boetes aansmeren. Maar ben er goed klaar mee.
Het belangrijkste verschil met 12 maanden geleden is dat toen 0 procent gevaccineerd was, en nu 85 procent.

Ga mij nou niet wijsmaken dat een mondkapje bij de kapper of als ik een blik verf ga halen bij de Gamma nu nog enig verschil gaat maken.
pi_201996068
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:16 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ik kan nog zo 15 mensen optrommelen uit mijn omgeving die met exact hetzelfde zaten. Dus N is geen 1.
En ik kan zo nog 15 mensen optrommelen uit mijn omgeving die hem binnen de 6 uur binnen hadden.
pi_201996080
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:44 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ah ja, het standaard antwoord. Dat er verder vrijwel niemand besmet raakt tijdens religieuze bijeenkomsten laten we maar even buiten beschouwing, toch?

Het is toch wel symptomatisch voor deze discussie. Alle maatregelen die iemand zelf raken zijn symbolisch. Alle maatregelen die anderen raken zijn niet symbolisch.

Voor de duidelijkheid: prima zo'n coronapas bij gebedshuizen. Maar ik heb niet de illusie dat het iets noemenswaardigs gaat bijdragen.
Het probleem is dat we jan en alleman maar opzadelen met (symbool) maatregelen maar dit maar blijven ontzien.
We vinden het normaal dat je een mondkapje opmoet bij winkels, een QR code moet laten zien bij werk en school, horeca sluiten maar hier maar blijven wegkijken.
pi_201996081
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:19 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ik ben het op het gebied van mondkapjes helaas echt met je eens.
Helaas zitten we er nu weer minimaal 6 maanden aan vast. Dan mogen we 3 maanden zonder, en dan komen ze weer terug.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201996083
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:18 schreef capricia het volgende:

[..]
In het buitenland (Italië, Frankrijk) kan het bij iedere apotheek ook. En snel de uitslag.
Dat is fijnmazig.
Absoluut. Dan heeft het zin. Laagdrempelig. Klachten? Binnen een uur testen en uitslag, weet je waar je aan toe bent en kan je de juiste acties nemen.

Ik snap wel dat het hier misloopt. Als je geen vervoer hebt dan kan je vaak niet eens naar een testlokatie toe. 40 kilometer te voet is wat overdreven voor veel mensen.
  dinsdag 2 november 2021 @ 11:22:49 #243
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201996097
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:21 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Helaas zitten we er nu weer minimaal 6 maanden aan vast. Dan mogen we 3 maanden zonder, en dan komen ze weer terug.
Erno zal wel helemaal gelukkig zijn momenteel :)
  dinsdag 2 november 2021 @ 11:23:08 #244
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_201996100
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:18 schreef zalkc het volgende:

[..]
De scheiding tussen kerk en staat is nogal stevig verbonden aan Nederland.
Als dat zo was dan zouden gebedshuizen dus GEEN uitzonderingen kennen.
pi_201996101
quote:
4s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:21 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]
En ik kan zo nog 15 mensen optrommelen uit mijn omgeving die hem binnen de 6 uur binnen hadden.
Mooi, heb jij denk ik geluk dat je in de grote stad woont waar het lab naast de testlocatie ligt.

Vorig jaar oktober, toen er zo'n heisa was om de testen, ben ik op exact dezelfde lokatie getest en had ik de uitslag 2,5 uur later. Dus het kan prima.
pi_201996121
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:21 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Het belangrijkste verschil met 12 maanden geleden is dat toen 0 procent gevaccineerd was, en nu 85 procent.

Ga mij nou niet wijsmaken dat een mondkapje bij de kapper of als ik een blik verf ga halen bij de Gamma nu nog enig verschil gaat maken.
Natuurlijk maakt dat geen enkel verschil. En dat deed het vorig jaar ook niet. Er is niet 1 besmetting voorkomen door die onzin.

Zelfs vorig jaar zag je al een groot negatief effect. "Oh we hebben mondkapjes. WEG met de afstand!". Stond iedereen weer bovenop je lip bij het schap met pakken yoghurt.
  dinsdag 2 november 2021 @ 11:24:39 #247
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201996122
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:21 schreef _serial_ het volgende:

[..]
We zitten sowieso tot in juni weer aan allerlei regels vast, je mag blij zijn als de winkels, horeca, sportclubs en noem maar op niet in januari allemaal weer dicht zitten.

Misschien gaan we in februari starten met boosters voor kwetsbaren. Hugo probeert as we speak 10 busjes te huren om de vaccins uit te rijden.
pi_201996125
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:23 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Mooi, heb jij denk ik geluk dat je in de grote stad woont waar het lab naast de testlocatie ligt.

Vorig jaar oktober, toen er zo'n heisa was om de testen, ben ik op exact dezelfde lokatie getest en had ik de uitslag 2,5 uur later. Dus het kan prima.
Was dat in de periode dat de GGD nog sneltesten deed?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 2 november 2021 @ 11:25:05 #249
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_201996129
quote:

[..]
Een goed passend ffp2 masker gebruiken.
are we infinite or am I alone
  dinsdag 2 november 2021 @ 11:25:59 #250
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_201996139
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:24 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
We zitten sowieso tot in juni weer aan allerlei regels vast, je mag blij zijn als de winkels, horeca, sportclubs en noem maar op niet in januari allemaal weer dicht zitten.
En dit keer dus zonder steunmaatregelen, dus reken maar dat er aardig wat zaken gaan sneuvelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')