abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 november 2021 @ 09:49:33 #101
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201995024
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 09:43 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Nee, ik heb de afgelopen weken alleen wel verdacht veel witte busjes bij mij in de straat gezien, telt dat ook?
Klusbedrijven gedijen prima tijdens de coronacrisis.
pi_201995053
https://www.volkskrant.nl(...)geen-optie~b87a23a4/

Wat een gelul met 'dat verstoort de markt', alsof deze markt überhaupt ooit gezond is. En verder: ondernemersrisico. Al die bedrijven hebben lekker kunnen beurzen toen er nog 50 euro voor 50 mondkapjes gevraagd werd. Nu kunnen ze ze niet aan de straatstenen kwijt, getuige het feit dat je nu overal 50 voor een paar euro kunt krijgen. :')

quote:
Het ministerie laat op zijn beurt weten dat gratis verspreiding onder burgers nog nooit is overwogen, mede omdat de aangekochte mondmaskers bedoeld zijn voor de zorg en niet voor particulieren.
quote:
Afgemeten naar de vraag vanuit de zorg had de overheid in september voor meer dan een eeuw aan chirurgische mondkapjes in opslag en voor een halve eeuw aan FFP2-maskers.
quote:
Sommige maskers zijn een jaar na aankoop al niet meer te gebruiken. Andere mondkapjes kunnen zo'n drie tot vijf jaar mee.
:') :')

Er ligt voor 50 tot 100 jaar aan mondkapjes. Die mondkapjes zijn maximaal een paar jaar houdbaar. 'Maar ze zijn bedoeld voor de zorg'.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201995074
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 09:52 schreef DireStraits7 het volgende:

Wat een gelul met 'dat verstoort de markt', alsof deze markt überhaupt ooit gezond is. En verder: ondernemersrisico. Al die bedrijven hebben lekker kunnen beurzen toen er nog 50 euro voor 50 mondkapjes gevraagd werd. Nu kunnen ze ze niet aan de straatstenen kwijt, getuige het feit dat je nu overal 50 voor een paar euro kunt krijgen. :')
Klap in het gezicht van Erno dit.

Dit is toch bij uitstek een tijdelijke markt voor consumenten?

quote:
Er ligt voor 50 tot 100 jaar aan mondkapjes. Die mondkapjes zijn maximaal een paar jaar houdbaar. 'Maar ze zijn bedoeld voor de zorg'.
Dit klinkt als een paniekmove die gedaan is tijdens de eerste golf. Zo van: We hebben geen idee hoeveel we nodig hebben, maar we kopen alles wat we kunnen! Hoeveel zullen er liggen van Sywert?

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2021 09:56:14 ]
pi_201995086
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 09:54 schreef chratnox het volgende:

[..]
Klap in het gezicht van Erno dit.

Dit is toch bij uitstek een tijdelijke markt voor consumenten?
Weet je wat de markt verstoord heeft? Een overheid die voor miljarden aan mondkapjes heeft binnen geharkt. :')
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201995100
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 09:55 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Weet je wat de markt verstoord heeft? Een overheid die voor miljarden aan mondkapjes heeft binnen geharkt. :')
Is dit niet een beetje hetzelfde als een executive order in de VS? In plaats van dat de overheid zegt: "We willen alles van jullie hebben, nu" kopen ze gewoon alles tegen belachelijke prijzen waarmee ze de consument overbieden.
pi_201995131
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 09:57 schreef chratnox het volgende:

[..]
Is dit niet een beetje hetzelfde als een executive order in de VS? In plaats van dat de overheid zegt: "We willen alles van jullie hebben, nu" kopen ze gewoon alles tegen belachelijke prijzen waarmee ze de consument overbieden.
Geen idee, maar met de aankomende mondkapjesplicht lijkt me dit het ideale moment om gewoon op een aantal openbare plekken dozen van die dingen neer te pleuren. Daarmee stimuleer je ook nog eens dat mensen niet hetzelfde kapje honderd keer gaan gebruiken.

Maar misschien ben ik wel net iets nijdiger, omdat ik van het weekend mijn mondkapje was vergeten en daarom genoodzaakt was om 5 voor 5 euro te kopen bij de kiosk op het perron. ;(

(Terwijl ze ook gewoon een paar pakken bij zo'n NS-hulpfiguur in dat kleine hokje hadden kunnen leggen)
  dinsdag 2 november 2021 @ 10:03:11 #107
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201995168
quote:
9s.gif Op dinsdag 2 november 2021 09:24 schreef OProg het volgende:
Dit is nu precies die groep die veel baat bij een booster kan hebben.
Die hadden ze dus al gehad.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 2 november 2021 @ 10:04:03 #108
346939 Janneke141
pi_201995177
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 09:59 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Geen idee, maar met de aankomende mondkapjesplicht lijkt me dit het ideale moment om gewoon op een aantal openbare plekken dozen van die dingen neer te pleuren. Daarmee stimuleer je ook nog eens dat mensen niet hetzelfde kapje honderd keer gaan gebruiken.

Maar misschien ben ik wel net iets nijdiger, omdat ik van het weekend mijn mondkapje was vergeten en daarom genoodzaakt was om 5 voor 5 euro te kopen bij de kiosk op het perron. ;(

(Terwijl ze ook gewoon een paar pakken bij zo'n NS-hulpfiguur in dat kleine hokje hadden kunnen leggen)
Maar de kiosk is eigendom van NS, dus die gaan geen mondkapjes gratis weggeven als ze er ook geld mee kunnen verdienen.
  dinsdag 2 november 2021 @ 10:04:33 #109
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_201995182
quote:

[..]

Mondkapjes gratis weg geven? Ben je nu helemaal betoeterd? Waar denk je dat we dit voor doen? De volksgezondheid of de belastinginkomsten?

We zijn toch zeker Sinterklaas niet. :')
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201995185
quote:

[..]
[..]
[..]
:') :')

* Sywert vindt deze post leuk *
  dinsdag 2 november 2021 @ 10:04:48 #111
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_201995186
quote:

[..]

Ik ben het volledig met je eens in een mondkapjeskwestie. Sow :)
Makkelijk eerste
  dinsdag 2 november 2021 @ 10:05:05 #112
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201995191
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:04 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Maar de kiosk is eigendom van NS, dus die gaan geen mondkapjes gratis weggeven als ze er ook geld mee kunnen verdienen.
Waarom zouden we de volksgezondheid op 1 zetten als je ook keiharde cash kunt pakken?
pi_201995212
quote:

[..]
Menig conducteur gezien die in de trein gewoon een gratis mondkapje weggaf.
pi_201995232
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:05 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Waarom zouden we de volksgezondheid op 1 zetten als je ook keiharde cash kunt pakken?
Beide combineren ^O^
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_201995237
En dit is ook mooi:
quote:
‘Mocht het uiteindelijk toch niet lukken, dan zullen de mondmaskers op duurzame wijze worden verwerkt.’
Waarschijnlijk geroepen door één of andere PR-miep. En dan komen ze erachter dat die mondkapjes helemaal niet te recyclen zijn, omdat het van goedkoop plastic gemaakt is ofzo.
pi_201995252
quote:

[..]

Je kunt ook instappen, naar de conducteur toelopen en aangeven dat je per abuis een mondkapje bent vergeten. Ze hebben over het algemeen een stapeltje achter de hand en komt sympathieker over dan gewoon te gaan zitten zonder mondkapje.
pi_201995263
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:06 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Menig conducteur gezien die in de trein gewoon een gratis mondkapje weggaf.
Meteen verklikken bij hun werkgever!
pi_201995276
quote:

[..]
Overigens: desnoods geef je de NS tienduizend euro voor inkomstenderving. Veel meer omzet zullen ze niet draaien met die mondkapjes op het station. Zeker niet als de mondkapjes al verplicht zijn als je het station op moet (het is toch een beetje als die schaar die je koopt en moet openen met een schaar*). Dan ben je tienduizend euro kwijt, maar hoef je niet voor tientallen miljoen euro's te vernietigen.

*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201995294
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:10 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Overigens: desnoods geef je de NS tienduizend euro voor inkomstenderving. Veel meer omzet zullen ze niet draaien met die mondkapjes op het station. Zeker niet als de mondkapjes al verplicht zijn als je het station op moet (het is toch een beetje als die schaar die je koopt en moet openen met een schaar*). Dan ben je tienduizend euro kwijt, maar hoef je niet voor tientallen miljoen euro's te vernietigen.

*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die mondkapjes zijn voor tientallen miljoenen gekocht maar zijn dat nu al zeker niet waard.

1 mondkapje gaat bij de gemiddelde Nederlander 3 maanden mee.

Dus er is een gigantisch overschot en dus zijn die dingen vrijwel waardeloos. Nu al.
pi_201995305
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:11 schreef Confetti het volgende:
1 mondkapje gaat bij de gemiddelde Nederlander 3 maanden mee.
Niet als je ze gratis uitdeelt.
pi_201995317
maar eh, gaan jullie straks serieus weer een mondkapje opdoen in de supermarkt enzo? Ik vind het echt totale onzin en ga er echt niet aan meedoen. ik heb ook fysiek en mentaal last van mondkapjes dus ik heb er ook een medische uitzondering voor, maar dat terzijde.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 2 november 2021 @ 10:15:04 #122
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_201995325
quote:

Dus in NL mag je nog altijd geen medisch of FFP2-mondkapje gebruiken? En als we ze nu weer gaan invoeren worden het dus weer zelfgebreide maskers die nergens tegen beschermen? 8)7

Terwijl ze in DLD verplicht zijn en bijzonder goed betaalbaar zijn.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_201995331
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:14 schreef JohnDDD het volgende:
maar eh, gaan jullie straks serieus weer een mondkapje opdoen in de supermarkt enzo? Ik vind het echt totale onzin en ga er echt niet aan meedoen. ik heb ook fysiek en mentaal last van mondkapjes dus ik heb er ook een medische uitzondering voor, maar dat terzijde.
Ik ben sowieso benieuwd of ze weer in gaan voeren in de winkels, dat was nog niet zeker toch?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201995333
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:13 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Niet als je ze gratis uitdeelt.
Ook dan denk ik niet dat een normale Nederlander elke dag of na elk gebruik (zoals het hoort) van mondkapje gaat wisselen. Dat is gewoon gedoe en de meesten weten wel dat het symbolische onzin is.

Een klein deel van die gigantische voorraad kan nog gebruikt worden, maar het overgrote deel belandt in de prullenbak als je ze allemaal uitdeelt.
pi_201995336
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:15 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ik ben sowieso benieuwd of ze weer in gaan voeren in de winkels, dat was nog niet zeker toch?
Mja, reken er maar op dat dat gaat gebeuren (misschien niet meteen, maar binnen een maand wel)
pi_201995348
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:15 schreef Confetti het volgende:

[..]
maar het overgrote deel belandt in de prullenbak
Of ernaast, wat weer een ander probleem is.
pi_201995356
quote:
Ja, ik ga eraan meedoen, ik vind het niet zo een grote moeite en punt 2, ik mag anders de supermarkt niet in, uberhaupt.

Ik was 1 keer bij het Kruidvat mijn mondkapje vergeten, en als blikken konden doden, was ik nu dood geweest.

Dat merkte ik echt na 2 seconden.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  dinsdag 2 november 2021 @ 10:18:06 #128
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201995357
quote:
Het punt is dat die winkeliers ook niet zitten te wachten op die dingen. Dan kun je wel weer recalcitrant gaan weigeren, maar je lost er weinig mee op.

Beter bestel je gewoon online als je die kappen niks vindt. Ik ga er sowieso vanuit dat je ze niet nodig hebt op plekken waar de QR geldt, en dat zijn er straks een heleboel, dus in de praktijk ga ik persoonlijk niet vaak zo'n ding meer opzetten.
pi_201995359
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:15 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ik lees dat overal wel
  dinsdag 2 november 2021 @ 10:18:17 #130
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_201995360
quote:
In die zin ben ik gewoon 'een schaap' :+
Maar dat komt ook doordat ik er niet heel veel moeite mee heb in winkels. Vind ze in het OV irritanter (want langduriger en evt gerend van te voren)

En ik bedenk me maar gewoon dat ze het gebruiken als urgentie-middel, dus meer zichtbaar dat er problemen zijn en mensen hierdoor misschien ook meer afstand gaan houden etc etc. Dus placebo effect.
pi_201995363
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:16 schreef Oriente het volgende:

[..]
Mja, reken er maar op dat dat gaat gebeuren (misschien niet meteen, maar binnen een maand wel)
Misschien toch maar eens overwegen om echt wat langer te gaan overwinteren in een ander land.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201995366
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:15 schreef Rewimo het volgende:

[..]
Dus in NL mag je nog altijd geen medisch of FFP2-mondkapje gebruiken? En als we ze nu weer gaan invoeren worden het dus weer zelfgebreide maskers die nergens tegen beschermen? 8)7

Terwijl ze in DLD verplicht zijn en bijzonder goed betaalbaar zijn.
Ik heb er hier (voor vakantie in Duitsland) ook iets van 50 besteld voor 20 euro. Je kunt ze echt wel voor max. 50 cent per stuk krijgen.

Ik gebruikte er daar wel één per dag, niet meer dan dat, hoewel dat volgens de richtlijnen misschien wel moet.
  Moderator dinsdag 2 november 2021 @ 10:21:43 #133
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201995394
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:18 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Misschien toch maar eens overwegen om echt wat langer te gaan overwinteren in een ander land.
Top idee hoor! Ik vertrek op 1 dec. Can't wait.
  dinsdag 2 november 2021 @ 10:22:15 #134
168739 Red_85
'echt wel'
pi_201995400
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201995409
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:21 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Top idee hoor! Ik vertrek op 1 dec. Can't wait.
Ik vertrek a.s. maandag, goed getimed.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 2 november 2021 @ 10:23:24 #136
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_201995416
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:18 schreef JohnDDD het volgende:

Ik heb er hier (voor vakantie in Duitsland) ook iets van 50 besteld voor 20 euro. Je kunt ze echt wel voor max. 50 cent per stuk krijgen.

Ik gebruikte er daar wel één per dag, niet meer dan dat, hoewel dat volgens de richtlijnen misschien wel moet.
Ik betaal in DLD 18 cent per stuk voor medische maskers. FFP2 kost 50 cent. Prima te doen dus.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_201995423
quote:
De uitgelekte ingrepen op een rij
-Houd anderhalve meter afstand (dringend advies, per direct)
-Werk de helft van de tijd thuis (dringend advies, per direct)
-Het coronatoegangsbewijs geldt ook in onder meer sportscholen, zwembaden en ‘doorstroomlocaties’ als dierentuinen, musea en pretparken (plicht, vanaf 6 november)
-Draag een mondkapje in publieke binnenruimten zoals winkels, stations, bibliotheken en gemeentehuizen (verplicht, vanaf 6 november)
-Een regionale aanpak in corona-brandhaarden lijkt onhaalbaar, wel worden bedrijven en burgemeesters opgeroepen beter te handhaven
-Extra regels exclusief voor ongevaccineerden zijn voorlopig uit beeld
-Het kabinet bereidt alvast wetgeving voor zodat de coronapas ook bij bedrijven verplicht kan worden
https://www.ad.nl/politie(...)onapas-mee~aa701f0c/

Mondkapjes toch wel in winkels en anderhalve meter terug
  dinsdag 2 november 2021 @ 10:24:54 #138
168739 Red_85
'echt wel'
pi_201995429
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 09:27 schreef zoost het volgende:

[..]
Of we bouwen een ziekenhuis / repurpose een leegstaand kantoor als specialistisch covid zorgcentrum, betalen al het personeel het dubbele, organiseren goede kinderopvang, regelen boodschappen service en zorgen voor voldoende capaciteit (500 IC bedden / 1000 verpleeg bedden) en heffen dan alle maatregelen op.
Zo voortvarend en oplossingsgericht denken ze in den haag niet.
1947-2016
  dinsdag 2 november 2021 @ 10:25:00 #139
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_201995433
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:18 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]Beter bestel je gewoon online als je die kappen niks vindt. Ik ga er sowieso vanuit dat je ze niet nodig hebt op plekken waar de QR geldt.
Ha, lekker naïef.

Over 2 maanden zitten we overal met QR, én anderhalve meter, én mondkapjes.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  Moderator dinsdag 2 november 2021 @ 10:25:35 #140
Dick Laurent Is Dead
pi_201995441
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:24 schreef Benny het volgende:

[..]

Anderhalve meter is een advies he. Ergo, in de praktijk gaat daar vrijwel niets mee gebeuren.
pi_201995444
quote:

[..]

@_serial_ kijk, daar heb je het al, niet eens een maand maar vijf minuten dus.
pi_201995452
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:25 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Ha, lekker naïef.

Over 2 maanden zitten we overal met QR, én anderhalve meter, én mondkapjes.
De online winkels zullen wel weer in hun handjes wrijven. Waar de lokale middenstand faillissement kan aanvragen.
pi_201995455
quote:
-Het kabinet bereidt alvast wetgeving voor zodat de coronapas ook bij bedrijven verplicht kan worden
Dit gaat gebeuren mensen. 100000000% zeker, nog voor het december is.
pi_201995461
quote:
-Het kabinet bereidt alvast wetgeving voor zodat de coronapas ook bij bedrijven verplicht kan zal worden
pi_201995462
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:25 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Anderhalve meter is een advies he. Ergo, in de praktijk gaat daar vrijwel niets mee gebeuren.
Ik heb sowieso het idee dat die nou niet heel streng werd gehandhaafd
  dinsdag 2 november 2021 @ 10:27:01 #146
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201995465
quote:

[..]

Maar 1,5m advies of het echt regels voor restaurants, concerten etc.
  Moderator dinsdag 2 november 2021 @ 10:27:16 #147
Dick Laurent Is Dead
pi_201995469
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:26 schreef Benny het volgende:

[..]
Ik heb sowieso het idee dat die nou niet heel streng werd gehandhaafd
Dat idd ook.
  dinsdag 2 november 2021 @ 10:27:29 #148
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201995474
quote:
Dit was BNW volgens bepaalde lieden hier in augustus.
pi_201995475
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:27 schreef Momo het volgende:

[..]
Ja dat is cruciaal voor de horeca en evenementen.
pi_201995483
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:26 schreef Oriente het volgende:

[..]
Dit gaat gebeuren mensen. 100000000% zeker, nog voor het december is.
Over 3 weken volgende PC idd.

Trouwens dit wist ik niet, bij alle winkels wordt mondkapje verplicht
  dinsdag 2 november 2021 @ 10:29:51 #151
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201995510
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:28 schreef Johannes788 het volgende:

[..]

Lekker weer online shoppen dus.
  dinsdag 2 november 2021 @ 10:30:14 #152
168739 Red_85
'echt wel'
pi_201995519
https://www.nu.nl/coronav(...)ent-blijft-vaag.html

Bij nu komt er ook een klein kritiekje inmiddels op het gevoerde 'beleid'.
1947-2016
pi_201995527
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:29 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Hugo solliciteert naar een managementbaan bij Ahold
  Moderator dinsdag 2 november 2021 @ 10:30:55 #154
Dick Laurent Is Dead
pi_201995528
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:29 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Och, ik deed 95% van mijn shoppingz toch al online dus ja :O
  dinsdag 2 november 2021 @ 10:31:11 #155
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201995532
Maar geen kap dus op QR-locaties?
  dinsdag 2 november 2021 @ 10:31:20 #156
168739 Red_85
'echt wel'
pi_201995537
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:27 schreef Momo het volgende:

[..]
Waarom zou je voor evenementen met qr toegang alsnog 1,5 meter gaan hanteren? Dat was nu juist de bedoeling met dat systeem om dat vooral niet te gaan hoeven doen.

Alsnog 1,5 meter invoeren voor evenementen en stadions, daarmee ondermijn je het hele qr code systeem.
1947-2016
  dinsdag 2 november 2021 @ 10:32:23 #157
168739 Red_85
'echt wel'
pi_201995554
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar geen kap dus op QR-locaties?
Lijkt mij ook niet.

Qr scannen of masker.
1947-2016
pi_201995556
Toch maar weer mijn AH bezorgbundel verlengd.
  dinsdag 2 november 2021 @ 10:33:13 #159
168739 Red_85
'echt wel'
pi_201995566
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:27 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
1947-2016
pi_201995586
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:27 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
COR en BNW worden binnenkort samengevoegd.
Plaats hier uw advertentie
  dinsdag 2 november 2021 @ 10:35:24 #161
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_201995588
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:31 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Waarom zou je voor evenementen met qr toegang alsnog 1,5 meter gaan hanteren? Dat was nu juist de bedoeling met dat systeem om dat vooral niet te gaan hoeven doen.

Alsnog 1,5 meter invoeren voor evenementen en stadions, daarmee ondermijn je het hele qr code systeem.
Nee hoor, Zwitserse kaas model! Mondkapjes er ook nog bij, maximaal veilig.

De Fransen gingen u voor.

Dit bericht is mede mogelijk gemaakt door BNW in samenwerking met Pfizer.
pi_201995589
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:28 schreef Johannes788 het volgende:

[..]

Het pakketje maatregelen van vanavond gaat de problemen niet magisch wegnemen, dus in de komende paar weken vormt dat een mooi opstapje voor smeekbedes van experts, nog meer onderzoekjes waaruit zou blijken dat de burger er wel oren naar heeft, en Hugo met rare vergelijkingen die het moeten vergoeilijken. Dat we op kantoor een broek moeten dragen doen we immers ook niet moeilijk over, ofzo.
  dinsdag 2 november 2021 @ 10:36:08 #163
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201995598
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:32 schreef _serial_ het volgende:
Toch maar weer mijn AH bezorgbundel verlengd.
Supermarkt eens in de zoveel weken trek ik nog wel, ff hele auto vol laden en we kunnen er weer tegen.

Andere fysieke winkels zul je mij weinig meer zien komende winter.
pi_201995621
Je zou maar zo'n hekel hebben aan mondkapjes dat je niet eens meer naar de supermarkt wil. 8)7
pi_201995630
Feestdagenshoppen met mondkapje op. Dikke prima.
  Moderator dinsdag 2 november 2021 @ 10:38:55 #166
Dick Laurent Is Dead
pi_201995631
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:36 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Supermarkt eens in de zoveel weken trek ik nog wel, ff hele auto vol laden en we kunnen er weer tegen.

Andere fysieke winkels zul je mij weinig meer zien komende winter.
Oh ik vind boodschappen kunnen laten bezorgen juist echt een geschenk uit de hemel _O_

Gewoon lui op de bank in de app voor een week aan boodschappen op je gemakje erin knallen, en enkele dagen later hoef je alleen je voordeur open te doen en het in ontvangst te nemen. Beste uitvinding ooit :D
pi_201995633
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:31 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nu de QR code er toch al is zijn de oorspronkelijke motivaties om hem in te kunnen voeren niet meer zo van belang, natuurlijk. Immers heeft Hugo z'n speeltje al, dus hij hoeft hem niet meer politiek te verkopen.
pi_201995636
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:38 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Oh ik vind boodschappen kunnen laten bezorgen juist echt een geschenk uit de hemel _O_

Gewoon lui op de bank in de app voor een week aan boodschappen op je gemakje erin knallen, en enkele dagen later hoef je alleen je voordeur open te doen en het in ontvangst te nemen. Beste uitvinding ooit :D
Flink en Gorillas die je boodschappen binnen 10 minuten bezorgen _O_
pi_201995652
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:37 schreef DireStraits7 het volgende:
Je zou maar zo'n hekel hebben aan mondkapjes dat je niet eens meer naar de supermarkt wil. 8)7
Dat inderdaad. Als ik het dragen van een mondkapje kan vermijden doe ik het.
Schiet mij er maar voor af, helemaal prima, maar ik vind het minachting van de gevaccineerde burger.

Als ze nou eerst eens maatregelen gingen nemen op plekken waar het echt nut heeft, praten we wel weer verder.
  Moderator dinsdag 2 november 2021 @ 10:41:19 #170
Dick Laurent Is Dead
pi_201995660
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:39 schreef Benny het volgende:

[..]
Oh nice, ja in mijn gehucht moet ik het doen met de AH bezorgservice, verder heb ik weinig keuze :')
Maar werkt ook prima tot nu toe vind ik hoor.
pi_201995667
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:40 schreef _serial_ het volgende:
Als ze nou eerst eens maatregelen gingen nemen op plekken waar het echt nut heeft, praten we wel weer verder.
Klopt. We kunnen beter de horeca sluiten.

Toch?
pi_201995673
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:41 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Klopt. We kunnen beter de horeca sluiten.

Toch?
Laten we beginnen met de kerken, en moskeeën. Enige branche die nog nooit geraakt is met welke maatregel dan ook.
  dinsdag 2 november 2021 @ 10:42:33 #173
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_201995675
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:42 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Laten we beginnen met de kerken, en moskeeën. Enige branche die nog nooit geraakt is met welke maatregel dan ook.
Sst, dat mag je hier niet zeggen want grondwet.
pi_201995680
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:42 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Sst, dat mag je hier niet zeggen want grondwet.
Ik ben ook opgesloten in mijn huis, tot zover de grondwet.
  Moderator dinsdag 2 november 2021 @ 10:43:08 #175
Dick Laurent Is Dead
pi_201995686
quote:

[..]
Ho ho, nu moet je ophouden hoor. :{w
pi_201995700
quote:

[..]
Toch wel? Korte tijd in ieder geval. Dat men de diensten moest volgen via internet, maar dat vooral ouderen daar niet mee om konden gaan.
  dinsdag 2 november 2021 @ 10:44:11 #177
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201995707
quote:

[..]
We kunnen ook Urk en Staphorst verkopen aan de Duitsers.
pi_201995711
quote:

[..]
Ah ja, het standaard antwoord. Dat er verder vrijwel niemand besmet raakt tijdens religieuze bijeenkomsten laten we maar even buiten beschouwing, toch?

Het is toch wel symptomatisch voor deze discussie. Alle maatregelen die iemand zelf raken zijn symbolisch. Alle maatregelen die anderen raken zijn niet symbolisch.

Voor de duidelijkheid: prima zo'n coronapas bij gebedshuizen. Maar ik heb niet de illusie dat het iets noemenswaardigs gaat bijdragen.
pi_201995714
Ik ben nooit gestopt met het dragen van een medisch mondmasker in een supermarkt. Ook in Nederland kosten ze trouwens niet veel meer. Ik gebruik ze een of twee keer. Bij bol.com 50 voor nog 15 euro. Al zal de prijs nu wel verhoogd worden.
  dinsdag 2 november 2021 @ 10:45:10 #180
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201995717
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:37 schreef DireStraits7 het volgende:
Mij maakt het ook wel niet zoveel uit voor dat halfuurtje per week. Maar kan mij voorstellen dat je als medewerker daar echt niet op zit te wachten. Verwacht dat het nu fifty-fifty gaat zijn van wie een mondkapje gaat dragen. Het is ook niet dat ze je de winkel uitsturen als je geen mondkapje op hebt.
  Moderator dinsdag 2 november 2021 @ 10:45:24 #181
Dick Laurent Is Dead
pi_201995720
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:44 schreef Mylene het volgende:
Ik ben nooit gestopt met het dragen van een medisch mondmasker in een supermarkt. Ook in Nederland kosten ze trouwens niet veel meer. Ik gebruik ze een of twee keer. Bij bol.com 50 voor nog 15 euro. Al zal de prijs nu wel verhoogd worden.
Erno?
pi_201995730
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:44 schreef Mylene het volgende:
Oei. Dat is nog vrij prijzig

SPOILER
pi_201995732
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:45 schreef Momo het volgende:
Mij maakt het ook wel niet zoveel uit voor dat halfuurtje per week. Maar kan mij voorstellen dat je als medewerker daar echt niet op zit te wachten.
Op te wachten? Nee. Maar als je een goed mondkapje hebt kun je dat prima voor langere tijd volhouden.

In b4 'ja maar COPD enzo', dat is echt een marginale minderheid.
pi_201995744
Als we de vaccinatiegraad omhoog willen halen bij de moeilijk te bereiken groep. Waarom koppelen we de sociale uitkeringen en toeslagen niet aan de vaccinatiestatus? AOW, zorgtoeslag, huurtoeslag, kinderbijslag, etc.

Denk dat je op die manier de moeilijk te bereiken groepen wel kan raken.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
  dinsdag 2 november 2021 @ 10:47:40 #185
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201995746
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:46 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Op te wachten? Nee. Maar als je een goed mondkapje hebt kun je dat prima voor langere tijd volhouden.

In b4 'ja maar COPD enzo', dat is echt een marginale minderheid.
Het is wel kut als je bril hebt :+ Ik zit altijd te prutsen, anders beslaat mijn bril.
  dinsdag 2 november 2021 @ 10:47:58 #186
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_201995750
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:44 schreef DireStraits7 het volgende:
Ah ja, het standaard antwoord. Dat er verder vrijwel niemand besmet raakt tijdens religieuze bijeenkomsten laten we maar even buiten beschouwing, toch?
Ik zie het hier, en op andere plekken, vaker. Die focus op kerken en gebedshuizen. Ik heb het het idee dat het ergens anders vandaan komt. Een hekel aan andersdenkenden denk ik dan maar.
Where law ends, tyrrany begins.
  Moderator dinsdag 2 november 2021 @ 10:49:36 #187
Dick Laurent Is Dead
pi_201995763
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:47 schreef Momo het volgende:

[..]
Het is wel kut als je bril hebt :+ Ik zit altijd te prutsen, anders beslaat mijn bril.
Fair. Ik draag dus geen bril, dus had die ervaring nooit gehad.... maar ging een maand of twee terug klussen met glaswol.
Toen dus zo'n FFP mondmasker op tegen het stof en een veiligheidsbril op.

Letterlijk binnen 5 seconden zag ik geen fuck meer. :')
pi_201995774
quote:

[..]
Die bezorgen hier niet
  dinsdag 2 november 2021 @ 10:50:38 #189
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201995778
quote:

[..]

Het is toch wel symptomatisch voor deze discussie. Alle maatregelen die iemand zelf raken zijn symbolisch. Alle maatregelen die anderen raken zijn niet symbolisch.

Voor de duidelijkheid: prima zo'n coronapas bij gebedshuizen. Maar ik heb niet de illusie dat het iets noemenswaardigs gaat bijdragen.
Bron dat er vrijwel niemand besmet raakt tijdens religieuze diensten>
  dinsdag 2 november 2021 @ 10:50:47 #190
346939 Janneke141
pi_201995781
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:10 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

*
SPOILER
SPOILER
pi_201995790
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:47 schreef Gunner het volgende:

[..]
Ik zie het hier, en op andere plekken, vaker. Die focus op kerken en gebedshuizen. Ik heb het het idee dat het ergens anders vandaan komt. Een hekel aan andersdenkenden denk ik dan maar.
Ik snap de wrevel wel. Zeker omdat deze groep stelselmatig uitgesloten wordt van veel maatregelen (terwijl juist deze groep een groot aandeel heeft in het probleem). Alleen het lijkt alsof de coronapas bij gebedshuizen als een panacee gepresenteerd wordt.
pi_201995799
quote:

[..]
En dan pissig worden als het 15 minuten duurde :')
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_201995800
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:50 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Bron dat er vrijwel niemand besmet raakt tijdens religieuze diensten>
Staat week in, week uit in de wekelijkse rapportage.
pi_201995803
- kan weg, geen idee hoe dit gebeurde.
pi_201995815
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
En dan pissig worden als het 15 minuten duurde :')
Wedstrijdje doen met collega is ook leuk... _O_ . Wie heeft als eerst z'n broodje. De een bestelt via Flink, de ander via Gorillas
  dinsdag 2 november 2021 @ 10:57:48 #196
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_201995829
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:47 schreef Gunner het volgende:

Denk eerder een vorm van oneerlijkheid.
Waarom moet iedereen aan de regels, behalve de gebedshuizen? Er is ooit eens bepaald dat zij een uitzondering hebben op zowat alles. Maar zou dat ook echt moeten gelden voor dit soort maatregelen die ze mbt Corona nodig achten?
De discussie kan niet eens, want grondwet en dus kan het niet.

Heeft niets met andersdenkende te maken of met de mensen die erheen gaan (wat mij betreft), maar puur om de uitsluitsel van een bepaald gebouw/gebeuren niet om dat er gelooft wordt, maar omdat het ooit in de grondwet is vastgelegd.
pi_201995841
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:57 schreef Cue_ het volgende:
Denk eerder een vorm van oneerlijkheid.
Waarom moet iedereen aan de regels, behalve de gebedshuizen? Er is ooit eens bepaald dat zij een uitzondering hebben op zowat alles. Maar zou dat ook echt moeten gelden voor dit soort maatregelen die ze mbt Corona nodig achten?
De discussie kan niet eens, want grondwet en dus kan het niet.
Weet niet hoor maar Artikel 1 wordt met de QR samenleving al overschreden, maar vanwege afweging wordt dat geaccepteerd door de rechter.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201995851
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:47 schreef Momo het volgende:

[..]
Ook brildragend hier. Echt alle tips geprobeerd, maar het wil maar niet lukken. Ik zie echt geen ruk met dat mondmasker op. Of mijn bril is beslagen en ik zie alles wazig. Of ik zet mijn bril af en zie op afstand erg weinig. Ik probeer alleen al daarom plekken te vermijden waar ik dat mondmasker op moet. Lukt aardig. Beetje jammer dat ik misschien weer work shops moet gaan afzeggen, als daar zo'n mondmasker verplicht is.
pi_201995853
quote:

[..]

Indirect wel. Ze raken wellicht niet besmet in de kerken, maar ze zullen hierdoor elke week moeten testen of een vaccin nemen. Hopelijk zullen de dan toch kiezen voor vaccinatie. En daar is die hele QR code natuurlijk voor bedoeld. Indirecte dwang/motivatie om te vaccineren. Al zegt Hugo dat het zo niet bedoeld is, wij het FOK OMT weten wel beter.
  dinsdag 2 november 2021 @ 11:02:10 #200
3542 Gia
User under construction
pi_201995856
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:47 schreef Waffle het volgende:
Als we de vaccinatiegraad omhoog willen halen bij de moeilijk te bereiken groep. Waarom koppelen we de sociale uitkeringen en toeslagen niet aan de vaccinatiestatus? AOW, zorgtoeslag, huurtoeslag, kinderbijslag, etc.

Denk dat je op die manier de moeilijk te bereiken groepen wel kan raken.
Heb ik geen van allen, en denk niet dat ik de enige ben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')