abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 november 2021 @ 01:12:08 #1
451005 Grems
Clown World
pi_201993225

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Er wordt flink gevaccineerd.
Welke geboortejaren mogen afspraak maken en vanaf wanneer mocht dit precies?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
Reconstructie Nieuwsuur: Nederland koos te laat voor bestrijden corona
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Dagelijkse ziekenhuiscijfers
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
• Geen tweetdumps van meningen van random mensen online
• Geen artikelen plaatsen/niet linken naar vage websites

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

SPOILER: Coronaregels per 25 september, 2021
pi_201993232
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 00:55 schreef Evenstar het volgende: [..] Hugo is dan ook een eikel, net als Ernst "laten wij nog steeds sturen op besmettingen" Kuipers.
Waar blijkt dit uit? Feitelijk onjuist. Het issue is toch echt dat de zorg weer overbelast raakt, terwijl we nog mega veel in te halen hebben vanwege alle uitgestelde zorg tijdens de vorige piek. Wat is dat hier toch een gezeur over de overheid en de mogelijke maatregelen? Alsof ook maar iemand in Den Haag dit leuk vind? Probleem is echter dat er nu echt ingegrepen moet worden, voordat het nog veel erger uit de hand loopt. Het is ontzettend complex, met zo'n besmettelijke variant en zo'n groot deel ongevaccineerden en vaccins die niet voor 100% werken en waarvan de werkzaamheid misschien zelfs wel begint af te nemen bij de kwetsbaarste groep omdat die juist als eerste gevaccineerd waren. Echt strenge maatregelen wil je eigenlijk niet, nu iedereen de kans geeft gehad om zich te laten vaccineren. Feit is echter dat het toch echt nodig is. En dat het anders grote consequenties heeft voor allerlei andere zorg zoals hart patiënten en kanker patiënten die niet tijdig geholpen kunnen worden.
pi_201993234
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2021 23:33 schreef capricia het volgende:

[..]
Die handhaving van de QR laat echt heel veel te wensen over.

0 boetes in Amsterdam. :')
Het was daar beleid om het eerst aan te kijken en niet te handhaven. Dat is nu wel anders:
https://www.ad.nl/amsterd(...)-horeca-op~afd6cf63/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 2 november 2021 @ 01:19:49 #4
451005 Grems
Clown World
pi_201993236
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 01:17 schreef Middelpunt het volgende:

[..]
Waar blijkt dit uit? Feitelijk onjuist. Het issue is toch echt dat de zorg weer overbelast raakt, terwijl we nog mega veel in te halen hebben vanwege alle uitgestelde zorg tijdens de vorige piek. Wat is dat hier toch een gezeur over de overheid en de mogelijke maatregelen? Alsof ook maar iemand in Den Haag dit leuk vind? Probleem is echter dat er nu echt ingegrepen moet worden, voordat het nog veel erger uit de hand loopt. Het is ontzettend complex, met zo'n besmettelijke variant en zo'n groot deel ongevaccineerden en vaccins die niet voor 100% werken en waarvan de werkzaamheid misschien zelfs wel begint af te nemen bij de kwetsbaarste groep omdat die juist als eerste gevaccineerd waren. Echt strenge maatregelen wil je eigenlijk niet, nu iedereen de kans geeft gehad om zich te laten vaccineren. Feit is echter dat het toch echt nodig is. En dat het anders grote consequenties heeft voor allerlei andere zorg zoals hart patiënten en kanker patiënten die niet tijdig geholpen kunnen worden.
Je zou zelfs kunnen zeggen dat de komende twee weken cruciaal zijn.
pi_201993238
Er is een andere bron dan 'onbetrouwbare' Daily Mail.

Banks raided, property seized, licences cancelled in COVID cost recovery

Wel heftig allemaal. Hopelijk komt het niet deze kant op. Is daar een QR verplicht op de werkvloer?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 2 november 2021 @ 01:27:53 #6
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201993245
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 01:17 schreef Middelpunt het volgende:

[..]
quote:
"Nu zeggen we: voor de komende winter moet er een andere prioriteit liggen. We moeten bijvoorbeeld die hartchirurgie inhalen. Bovendien weten we dat het maximaal opschalen een enorme wissel trekt op het zorgpersoneel", zegt Kuipers. In een brief pleit hij daarom voor het sturen op besmettingen, zodat de reguliere zorg door kan gaan.
  dinsdag 2 november 2021 @ 01:39:43 #7
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_201993254
Maar goed, tot mei 2022 weer Aan de mondkap dus *O* *O*
  dinsdag 2 november 2021 @ 01:45:17 #8
451005 Grems
Clown World
pi_201993262
quote:
13s.gif Op dinsdag 2 november 2021 01:39 schreef RedFever007 het volgende:
Wat is nou twee jaar op een mensenleven?
  dinsdag 2 november 2021 @ 01:52:06 #9
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_201993269
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 01:45 schreef Grems het volgende:

[..]
Wat is nou twee jaar op een mensenleven?
Wat is nou 10.000 euro in een mensenleven, ik DM m'n rekeningnummer wel even ;)
  dinsdag 2 november 2021 @ 06:01:04 #10
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201993513
quote:
13s.gif Op dinsdag 2 november 2021 01:39 schreef RedFever007 het volgende:
Ja, helaas even geen festivals volgend jaar. Maar er is ook goed nieuws! Wie nú uitwasbare mondkapjes koopt, kan in herfst 2022 besparen!
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_201993518
Normaal zou je zeggen: je ziet een probleem, jij kijkt hoe jij dat kan ondervangen en maakt daar beleid op. Ontbreekt het probleem of ontvangt de maatregel het probleem niet, dan is er sprake van symboolpolitiek. In dat verband ben ik bijvoorbeeld benieuwd welke brandhaarden de musea de afgelopen maanden zijn geweest en hoeveel bezoekers waarschijnlijk ongevaccineerd waren en vanaf volgende week geen QR-code kunnen tonen.

Ik denk dat als jij beide zaak gaat analyseren dat je al snel tot de conclusie komt dat er sprake is van symboolpolitiek en daar wordt ik een beetje kriebelig van.
pi_201993590
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 06:12 schreef maan_man het volgende:
Normaal zou je zeggen: je ziet een probleem, jij kijkt hoe jij dat kan ondervangen en maakt daar beleid op. Ontbreekt het probleem of ontvangt de maatregel het probleem niet, dan is er sprake van symboolpolitiek. In dat verband ben ik bijvoorbeeld benieuwd welke brandhaarden de musea de afgelopen maanden zijn geweest en hoeveel bezoekers waarschijnlijk ongevaccineerd waren en vanaf volgende week geen QR-code kunnen tonen.

Ik denk dat als jij beide zaak gaat analyseren dat je al snel tot de conclusie komt dat er sprake is van symboolpolitiek en daar wordt ik een beetje kriebelig van.
Het is natuurlijk meer een optelsom van hele kleine percentages over musea, dierentuinen etc. Maar uiteindelijk zal het nog steeds niet veel schelen schat ik zo in.

De vraag voor mij is meer wat nu de volgende stappen gaan zijn.
pi_201993627
quote:

Dan vermoed ik dus dat het een opzetje is naar qr codes op werk/school.
Te drastisch om ineens te doen. Wat nutteloze maatregelen waarna het gewoon door stijgt en dan "tjaa we moeten toch echt..."
pi_201993640
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 01:21 schreef Mylene het volgende:
Er is een andere bron dan 'onbetrouwbare' Daily Mail.

Banks raided, property seized, licences cancelled in COVID cost recovery

Wel heftig allemaal. Hopelijk komt het niet deze kant op. Is daar een QR verplicht op de werkvloer?
Maar het gaat daar dus om het innen van achterstallige boetes en betalingen begrijp ik?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  dinsdag 2 november 2021 @ 07:07:59 #15
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201993644
quote:

De beste verklaring die ik er voor kan verzinnen, is dat het aanpakken van het probleem politiek erg ongunstig uitvalt en dat de macht om de keuze te maken het aan te pakken bij diezelfde politiek ligt.

Het is wat het is. De politiek maakt het erger dan het zou hoeven zijn, maar ook daar kan ik wel mee leven. Het belangrijkste is dat de mensen in het dagelijks leven nu niet meer bang zijn voor besmetting of corona. Dan kun je in je eigen kringen prima doorleven en het goed hebben.
  dinsdag 2 november 2021 @ 07:09:59 #16
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201993647
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 07:06 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar het gaat daar dus om het innen van achterstallige boetes en betalingen begrijp ik?
Opgelegd voor het overtreden van de extreme lockdown regels. In NL kon je vorig jaar tenminste nog een avond stappen met een 1/10 risico van een schappelijke 95 euro naheffing (Grapperhaus bedankt:)) in Australië was met iets minder gediend van ongehoorzaamheid.
pi_201993828
Ja we worden overduidelijk weer warm gemaakt voor te ver gaande maatregelen zoals qr laten zien op school en werk.
Je kan ondanks je groene vink gewoon virus rond hoesten hoor.
En wie gaat dat nou allemaal controleren? Controle is er al amper. Mensen worden alleen maar meer en meer tegen elkaar opgezet.
Oké maar dan weer met z’n allen aan de mondkapjes.
Ik wil geen mondkapjes meer. Mensen die met kapjes willen lopen prima maar maak er geen verplichting van.
Mondkapjes werken niet. Hoe vaak ik mensen niet even hun kapje zag wegtrekken om te hoesten en dan weer dat kapje op zag doen.
Lekker zinvol.
Lockdowns en avondklokken en drooglegging hebben ook niet geholpen. Is alleen maar bewijs dat er in Nederland niet genoeg macht tot controle is. Iedereen moet gewoon op zichzelf letten. Wil je geen prik, blijf lekker thuis bestel online en hou mensen uit je buurt.
Laat anderen ( gevaccineerden) hun leven een keer leven.
pi_201993913
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2021 07:54 schreef quirina het volgende:
Ja we worden overduidelijk weer warm gemaakt voor te ver gaande maatregelen zoals qr laten zien op school en werk.
En wie gaat dat nou allemaal controleren? Controle is er al amper. Mensen worden alleen maar meer en meer tegen elkaar opgezet.

Er is nu geld voor gereserveerd.

quote:
Voor de handhaving van de coronaregels heeft het ministerie 45 miljoen euro beschikbaar gesteld aan gemeenten. Dat geld kan volgens Grapperhaus dus ook worden ingezet voor undercover controles.
bron

Geld dat beter gebruikt kan worden voor de zorg.
  dinsdag 2 november 2021 @ 08:11:38 #19
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201993925
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 08:09 schreef Mylene het volgende:

[..]
Er is nu geld voor gereserveerd.
[..]
bron

Geld dat beter gebruikt kan worden voor de zorg.
Ongelofelijk is het. Investeren in een tijdelijke daling waar je uiteindelijk niets mee wint en mensen alleen maar mee dwars zit.
  Redactie Sport dinsdag 2 november 2021 @ 08:16:05 #20
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201993955
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2021 07:54 schreef quirina het volgende:
Oké maar dan weer met z’n allen aan de mondkapjes.
Ik wil geen mondkapjes meer. Mensen die met kapjes willen lopen prima maar maak er geen verplichting van.
Mondkapjes werken niet. Hoe vaak ik mensen niet even hun kapje zag wegtrekken om te hoesten en dan weer dat kapje op zag doen.
Lekker zinvol.
Lockdowns en avondklokken en drooglegging hebben ook niet geholpen. Is alleen maar bewijs dat er in Nederland niet genoeg macht tot controle is. Iedereen moet gewoon op zichzelf letten. Wil je geen prik, blijf lekker thuis bestel online en hou mensen uit je buurt.
Laat anderen ( gevaccineerden) hun leven een keer leven.
De mensen die geen kap dragen of half zijn dezelfden als die zich niet laten vaccineren, gok ik zo.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201993975
twitter

Kuipers roept dus maar wat, weet niet wat er speelt.
pi_201993977
twitter
  dinsdag 2 november 2021 @ 08:22:39 #23
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201994000
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 08:18 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
Oh, mag ik! mag ik! Dat heb ik hier al gelezen:
HEt iS NiET tE VeRgelIjkEn De dELta VaRIaNt heEft eEn VEuL HoGerE Rrr
  Redactie Sport dinsdag 2 november 2021 @ 08:24:59 #24
pi_201994023
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 08:18 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
Er zijn veel meer asymptomisch besmette mensen door het vaccin. Topje is kleiner, en dat topje is de ziekenhuisbesmettingen. We kunnen hieruit concluderen dat het vaccin werkt, maar dat TVT niet werkt omdat je als ongevaccineerde rondloopt in een besmettingshaard van jewelste.

Dan kun je drie dingen doen: De boel weer afsluiten, de ongevaccineerde toch een vaccin geven of de ongevaccineerde uit de brandhaard halen. En allen gaan op veel weerstand stuiten.
pi_201994076
quote:
Epidemioloog Patricia Bruijning: Voer coronapas ook in de zorg in

De coronapas moet op meer plekken worden ingevoerd dan alleen in de horeca, bij sportscholen en op zogenoemde doorstroomlocaties. Dat zegt Patricia Bruijning, epidemioloog en kinderarts bij het UMC Utrecht, in Nieuws en Co. Ze denkt bijvoorbeeld aan de zorg.

''Ik denk in eerste instantie aan de zorg, omdat het mes dan aan twee kanten snijdt. In de zorg werken mensen intensief samen, collega's kunnen het virus daardoor makkelijk doorgeven. Maar je werkt daar ook met mensen die een kwetsbare gezondheid hebben en die kun je meer beschermen op die manier.''

Nu is de coronapas al verplicht in de horeca en bij evenementen. Het kabinet wil dat uitbreiden naar doorstroomlocaties als dierentuinen, pretparken en musea, blijkt uit uitgelekte plannen. ''Dit zijn een aantal plekken waarvan men vermoedt dat er ongemerkt transmissie kan plaatsvinden. Dat zal zeker een effect hebben, maar het is niet een heel grote uitbreiding. Dus je kan daar ook niet een heel groot effect van verwachten.''

Coronapersconferentie
Waar de coronapas precies gaat gelden, en welke maatregelen het kabinet nog meer neemt, wordt morgenavond duidelijk. Dan geeft het kabinet weer een coronapersconferentie. Die persconferentie is vanaf 19 uur live te volgen op NPO Radio 1.
bron
  dinsdag 2 november 2021 @ 08:32:01 #26
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201994087
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 08:30 schreef Mylene het volgende:

[..]
bron
Want ze hadden nog geen personeelstekort, of hoe moet ik dit zien?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201994112
https://m.nieuwsblad.be/c(...)22?utm_source=google

We kunnen de ouderen niet "redden" iedereen staart zich maar blind op die vaccinatie.
  Moderator dinsdag 2 november 2021 @ 08:37:59 #28
5428 crew  miss_sly
pi_201994138
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 08:34 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:

We kunnen de ouderen niet "redden" iedereen staart zich maar blind op die vaccinatie.
Zullen we ze dan maar gewoon opgeven, de ouderen? Gewoon 50+ geen moeite meer in stoppen? Alle maatregelen per direct opheffen en gewoon door leven zoals we deden? Voor de zekerheid dan ook maar niet opnemen in de ziekenhuizen, maar alle andere zorg behalve de covidzorg door laten gaan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 2 november 2021 @ 08:38:03 #29
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_201994142
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 08:34 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:

Maar... de vraag die ik heb is vooral of hun ziektebeeld nu beter is. Dus minder ernstige klachten / minder mensen naar het ziekenhuis / IC enzo.

Dat ze besmet zijn is ook ruk, daar niet van, maar minder erg dan als ze ook net zo ziek worden als eerst.
pi_201994157
Hier in midden Limburg zijn op veel plekken al besmettingen in de verpleeghuizen.
pi_201994209
https://www.volkskrant.nl(...)l&utm_source=twitter

We hebben voor 2,5 miljard euro aan mondkapjes over. Dan zou je denken: deel die dingen uit. Maar dat kan dan weer niet volgens VWS. :')

Vooral de burger op kosten blijven jagen joh!
zie email 27 oktober
pi_201994230
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 08:43 schreef trein2000 het volgende:

We hebben voor 2,5 miljard euro aan mondkapjes over. Dan zou je denken: deel die dingen uit. Maar dat kan dan weer niet volgens VWS. :')

Kan het stuk niet lezen maar eh.... over? Zijn we al klaar dan? Of zit er een houdbaarheidsdatum op? :s)
pi_201994232
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 08:30 schreef Mylene het volgende:

[..]
bron
Als er ergens wat voor te zeggen is dan is het daar. Maar ook dat gaat mij te ver. En bovendien, we hadden toch al tekort?
zie email 27 oktober
pi_201994239
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 08:46 schreef Mammietje het volgende:

[..]
Kan het stuk niet lezen maar eh.... over? Zijn we al klaar dan? Of zit er een houdbaarheidsdatum op? :s)
Dat laatste. Maar de ziekenhuizen hebben ook hun eigen kanalen, waar ze inkopen. De spullen van de overheid worden niet gebruikt en opslag is heel erg duur.
zie email 27 oktober
  dinsdag 2 november 2021 @ 08:48:41 #35
346939 Janneke141
pi_201994250
quote:

Gelukkig maar dat we ze kunnen redden met zoiets eenvoudigs als eenzame opsluiting.
pi_201994259
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 08:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat laatste. Maar de ziekenhuizen hebben ook hun eigen kanalen, waar ze inkopen. De spullen van de overheid worden niet gebruikt en opslag is heel erg duur.
8)7
Okay... nah, zet ze dan alvast maar weer klaar voor de verstrekking op scholen he?!
Zal er toch wel weer van komen. :')
Of bij de ingang van verpleeghuizen voor welwillenden. :)
  dinsdag 2 november 2021 @ 08:49:54 #37
346939 Janneke141
pi_201994260
quote:

quote:
Afgemeten naar de vraag vanuit de zorg had de overheid in september voor meer dan een eeuw aan chirurgische mondkapjes in opslag en voor een halve eeuw aan FFP2-maskers.
_O-
pi_201994263
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 08:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Zullen we ze dan maar gewoon opgeven, de ouderen? Gewoon 50+ geen moeite meer in stoppen? Alle maatregelen per direct opheffen en gewoon door leven zoals we deden? Voor de zekerheid dan ook maar niet opnemen in de ziekenhuizen, maar alle andere zorg behalve de covidzorg door laten gaan.
Nou ja van een algehele bezoekstop in verpleeghuizen wordt je ook niet gelukkig. Je moet op enig moment wel afwegen wat meer waard is.
zie email 27 oktober
pi_201994270
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 08:49 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
[..]
_O-
Daar heb ik dan weer geen moeite mee. Crisis, koop maar wat je krijgen kunt en als we over hebben dan lossen we dat dan wel weer op.
zie email 27 oktober
  dinsdag 2 november 2021 @ 08:52:23 #40
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201994276
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 08:22 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Oh, mag ik! mag ik! Dat heb ik hier al gelezen:
HEt iS NiET tE VeRgelIjkEn De dELta VaRIaNt heEft eEn VEuL HoGerE Rrr
Vorig jaar november was er nog
- 1.5 meter
- Horeca dicht
- 20:00 alcoholverbod
- 3 personen thuis
- Volledig thuiswerk advies
- winkels dicht na 20:00

Nu
- QR-code voor de horeca/evenementen
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_201994277
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 08:16 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
De mensen die geen kap dragen of half zijn dezelfden als die zich niet laten vaccineren, gok ik zo.
Nee hoor!
  Redactie Sport dinsdag 2 november 2021 @ 08:53:06 #42
pi_201994281
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 08:52 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Nee hoor!
Nouja, ik denk dat er wel een correlatie is.
  dinsdag 2 november 2021 @ 08:53:42 #43
3542 Gia
User under construction
pi_201994290
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 08:18 schreef Mylene het volgende:
[ twitter ]

Kuipers roept dus maar wat, weet niet wat er speelt.
Kunnen de verpleegopleidingen de stages niet bundelen in deze periode, i.p.v. gespreid over het jaar?
  dinsdag 2 november 2021 @ 08:53:54 #44
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_201994291
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 08:51 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Daar heb ik dan weer geen moeite mee. Crisis, koop maar wat je krijgen kunt en als we over hebben dan lossen we dat dan wel weer op.
Dit idd. Als we opnieuw te weinig zouden hebben (wanneer het nodig is), zou het ook niet goed zijn.
  dinsdag 2 november 2021 @ 08:54:44 #45
346939 Janneke141
pi_201994298
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 08:51 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Om twee redenen ben ik het hier niet mee eens. Ten eerste omdat het een schadepost van heb ik jou daar oplevert (we hebben het hier niet over een normale of zelfs extra grote buffer hè, maar over een factor 100 te veel op basis van de houdbaarheid) en ten tweede omdat je als stinkend rijk land spullen van de markt trekt om ze in een loods te laten wegrotten terwijl ze die in andere landen heel erg hard nodig hebben.
  dinsdag 2 november 2021 @ 08:55:13 #46
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201994305
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 08:53 schreef Gia het volgende:

[..]
Kunnen de verpleegopleidingen de stages niet bundelen in deze periode, i.p.v. gespreid over het jaar?
Want stagiairs hoef je niet te begeleiden?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_201994325
quote:

Hier kan ik mij eigenlijk wel in vinden. Het zet meer zoden aan de dijk door plekken waar veel ongevacineerden samenkomen te sluiten.
Zoals kerken, moskeeën, etc.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_201994342
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 08:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Hier kan ik mij eigenlijk wel in vinden. Het zet meer zoden aan de dijk door plekken waar veel ongevacineerden samenkomen te sluiten.
Zoals kerken, moskeeën, etc.
Het mag in de 21e eeuw wel eens klaar zijn met dat dit onmogelijk zou zijn.
  dinsdag 2 november 2021 @ 08:59:44 #49
3542 Gia
User under construction
pi_201994356
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 08:55 schreef zalkc het volgende:

Want stagiairs hoef je niet te begeleiden?
De lagere jaren inzetten voor het eenvoudigere werk, waar weinig begeleiding bij nodig is. De hogere jaren iets meer verantwoordelijkheid. Kunnen gediplomeerden volle bak aan de coronazorg.

Het is echt niet zo dat een vierdejaars aan de hand gehouden moet worden.

Zoals die gast gisteren bij op1 ook zei: een apart ziekenhuis voor Coronapatienten, met fulltime banen, hoger salaris en gerichter werken.
Een ploeg voor het keren, een ploeg voor het wassen....
pi_201994372
quote:

Ze delen ze wel uit aan de zorg. Wij krijgen regelmatig aanbiedingen maar het eigen magazijn ligt ook vol.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')