SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• Reconstructie Nieuwsuur: Nederland koos te laat voor bestrijden corona
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
• Geen tweetdumps van meningen van random mensen online
• Geen artikelen plaatsen/niet linken naar vage websites
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILER: Coronaregels per 25 september, 2021Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Net of die mensen gaan sporten. Een fiets waarbij je hoe hard je ook trapt je op dezelfde plek blijft staan, dat is niet te vertrouwen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 11:44 schreef mir1986 het volgende:
Weet je wat ik nog zou toevoegen? Mensen die niet gevaccineerd zijn mogen helemaal niet meer sporten, dat wordt dan leuk met de teamsporten. Missen ze opeens 17% van hun leden. Zullen ze dan per direct opzeggen?![]()
Ja dat las ik al eerder. Ik vraag me echter af of winkels daar toe behoren. Want dan zou horeca er ook onder vallen. Verder staat het ook nergens, alleen dat ze er vanmiddag nog overleg over hebben. AD kan zoveel schrijven.quote:Op dinsdag 2 november 2021 11:34 schreef Benny het volgende:
[..]
[..]
https://www.ad.nl/politie(...)onapas-mee~aa701f0c/![]()
Horeca heeft al QR plicht. Dat sluit de mondkapjesplicht uit.quote:Op dinsdag 2 november 2021 11:48 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja dat las ik al eerder. Ik vraag me echter af of winkels daar toe behoren. Want dan zou horeca er ook onder vallen. Verder staat het ook nergens, alleen dat ze er vanmiddag nog overleg over hebben. AD kan zoveel schrijven.
Tenminste, voorlopig...Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
En de horeca houdt zich er tevens behoorlijk slecht aan..quote:Op dinsdag 2 november 2021 11:49 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Horeca heeft al QR plicht. Dat sluit de mondkapjesplicht uit.
Tenminste, voorlopig...“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Overigens beproef ik dat veel mensen denken dat als iemand geen mondkapje opzet de winkelier hiervoor aansprakelijk is en een boete krijgt. Dat hoorde ik van wappies de vorige perode ook "ik zet hem maar op, anders krijgt die winkelier een grote boete".
Dat heb dus toen goed uitgezocht en dat is niet het geval. De winkelier krijgt hier geen boete voor.![]()
Als ze zich al slecht aan een QR-check houden dan zullen ze zich ook niet aan een mondkapplicht houden.quote:Op dinsdag 2 november 2021 11:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En de horeca houdt zich er tevens behoorlijk slecht aan..![]()
Ik zou daar heel simpel in zijn: Handhaving strenger controleren, en elke tent die betrapt wordt op slechte controle is per direct uitgesloten van steunmaatregelen bij sluiting.quote:Op dinsdag 2 november 2021 11:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En de horeca houdt zich er tevens behoorlijk slecht aan..Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Klopt. Maar ik snap de verwarring wel. Komt omdat Bruls dat ooit geroepen heeft.quote:Op dinsdag 2 november 2021 11:51 schreef bloodymary1 het volgende:
Overigens beproef ik dat veel mensen denken dat als iemand geen mondkapje opzet de winkelier hiervoor aansprakelijk is en een boete krijgt. Dat hoorde ik van wappies de vorige perode ook "ik zet hem maar op, anders krijgt die winkelier een grote boete".
Dat heb dus toen goed uitgezocht en dat is niet het geval. De winkelier krijgt hier geen boete voor.zie email 27 oktober![]()
Lastig, want als je als gemeente (zoals A'dam) al direct aankondigt er niet actief op te gaan controleren wordt het wel lastig..quote:Op dinsdag 2 november 2021 11:51 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik zou daar heel simpel in zijn: Handhaving strenger controleren, en elke tent die betrapt wordt op slechte controle is per direct uitgesloten van steunmaatregelen bij sluiting.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
![]()
Ah dat deden een aantal kroegen ook nog voor het in ging. Dat bleek niet heel handig.
Krijgen we straks gesloten zwembaden
Zonder wrijving geen glans![]()
Laat KHN dit maar niet horen!quote:Op dinsdag 2 november 2021 11:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En de horeca houdt zich er tevens behoorlijk slecht aan..![]()
Als dat zo is (ik weet niet beter dan dat de ondernemer verantwoordelijk is, net als bij de Horeca) dan nog is het fatsoenlijk om een ondernemer in zijn geheel niet in een vervelende positie te brengen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 11:51 schreef bloodymary1 het volgende:
Dat heb dus toen goed uitgezocht en dat is niet het geval. De winkelier krijgt hier geen boete voor.![]()
Ja, dan zul je als provincie of landelijke overheid wat aan die gemeentes moeten doen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 11:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Lastig, want als je als gemeente (zoals A'dam) al direct aankondigt er niet actief op te gaan controleren wordt het wel lastig..Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Verdrinken er komende zomer nog meer kindjes. Sounds legit.quote:Op dinsdag 2 november 2021 11:54 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Ah dat deden een aantal kroegen ook nog voor het in ging. Dat bleek niet heel handig.
Krijgen we straks gesloten zwembaden![]()
Goed artikel, van Maurice:
https://www.maurice.nl/20(...)e-de-jonge-en-bruls/
Hoogste tijd dat ze weer wat meer gaan hameren op "ouderen" in plaats van op "ongevaccineerden" dus
Haters everywhere but I don't really care.![]()
Nederland in een notendop - natuurlijk is die maatregel van de zotte, maar direct dat recalcitrante komt me echt de keel uitquote:Op dinsdag 2 november 2021 11:54 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
De overheid heeft elk krediet verspeeld. Dit is slechts het begin. Kijk, die paar wappies die af en toe wat mot maken in Hilversum is wel te handelen. Maar als er nu 5 miljoen Nederlands opstaan en weigeren om mee te werken, wat wil Rutte en kornuiten dan doen?quote:Op dinsdag 2 november 2021 11:54 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Krijgen we straks gesloten zwembaden![]()
Het is zo en ik zie niet in waarom je hem daarmee in een vervelende positie brengt. Ze zitten er zelf ook niet op te wachten.quote:Op dinsdag 2 november 2021 11:54 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Als dat zo is (ik weet niet beter dan dat de ondernemer verantwoordelijk is, net als bij de Horeca) dan nog is het fatsoenlijk om een ondernemer in zijn geheel niet in een vervelende positie te brengen.
Ze moeten er wel aan werken om het te stimuleren, maar dan kan al met een sticker op de deur.![]()
Vaccinatieplicht voor 50+ en zsm beginnen met boosters voor die groep.quote:Op dinsdag 2 november 2021 11:54 schreef matthijst het volgende:
Goed artikel, van Maurice:
https://www.maurice.nl/20(...)e-de-jonge-en-bruls/
Hoogste tijd dat ze weer wat meer gaan hameren op "ouderen" in plaats van op "ongevaccineerden" dus![]()
Corona > Geen zwemlessen > Generatie zinkende zwemmertjesquote:Op dinsdag 2 november 2021 11:54 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Klimaatopwarming > Hoge waterspiegel > Land onder water
-------------------
Oversterfte die klimaatopwarming vermindert + corona verspreiding vermindert
Problems solved![]()
En morgenavond gaan daarvan 4,999 miljoen nederlanders gewoon netjes in een rij staan.quote:Op dinsdag 2 november 2021 11:55 schreef GereDathan het volgende:
[..]
De overheid heeft elk krediet verspeeld. Dit is slechts het begin. Kijk, die paar wappies die af en toe wat mot maken in Hilversum is wel te handelen. Maar als er nu 5 miljoen Nederlands opstaan en weigeren om mee te werken, wat wil Rutte en kornuiten dan doen?![]()
Ik weet niet meer welke talkshow het was, maar hoorde gisteren iemand op TV melden dat heel veel IC personeel parttime werkt. Bijvoorbeeld 60 tot 80%. Hij opperde om die mensen te vragen fulltime te gaan werken tegen een aanzienlijke loonsverhoging.
Een forse loonsverhoging kan ook nog weer nieuw personeel lokken dat al in de zorg werkt. Gewoon dik betalen, de corona crisis kost toch al miljarden. Pomp het dan maar in personeel op de IC.٩๏̯͡๏)۶![]()
Apart, ik had gisteren hetzelfde aan de hand en na 10 minuten in de wacht gestaan te hebben kon ik een kwartier later al getest worden en uitslag 6 uur later. Moet wel zeggen dat ik gebruik kon maken van de voorrangslijn.quote:Op dinsdag 2 november 2021 11:08 schreef GereDathan het volgende:
Wat is Nederland toch een apenland. Hoelang zitten we nu in deze shit, een maand of 20 zeg maar even. Gisteren moest ik een Coronatest doen (want klachten lijkend op Corona).
Het begon al goed, ik kon wel terecht ergens op meer dan 40 km afstand van mijn huis. Een afspraak in mijn eigen woonplaats kon niet. Toevallig op de lokale GGD gezien dat er een mobiele testlocatie is, daar kon ik zonder afspraak terecht.
De locatie zelf was prima geregeld. 2 minuten moeten wachten en daarna vlot getest. Niets op aan te merken.
Maar dan, we zijn nu op een paar minuten na 24 uur verder. En u raadt het al, nog steeds geen uitslag. Dat kan tot 36 uur duren, maar "is er misschien morgenochtend al hoor meneer".
Flikker toch op, wat een apenland. Hoe zorgen we ervoor dat mensen niet gaan testen en na een test vrolijk op pad gaan? Inderdaad, door het zo lastig mogelijk te maken allemaal.
Zorg voor een fijnmazig testnetwerk en zorg dat testuitslagen binnen 12 uur bekend zijn. Hoe moeilijk kan het wezen.
Overigens deel ik het sentiment wel. Waarom wordt mijn vrijheid afgepakt en moet ik aan symboolmaatregelen voldoen omdat er blijkbaar nog een hoop mensen zijn die tegen zichzelf beschermd moeten worden.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."![]()
Gisteren had ik een klant hier die niet gevaccineerd wilde worden en kleine kinderen had. Die vroeg zich af hoe zijn kinderen dan naar zwemles moesten twee keer in de week. Gewoon door de deur naar binnen werpen? Of mag begeleiden nog wel?![]()
Bij de snackbar en dat soort zaken liep afgelopen winter geen enkel personeelslid met een mondkap. Is ook niet te doen als je uren achter zo'n counter staat, of in een keuken. Ook zat klanten gezien daar met kap op de kin, het interesseerde niemand.quote:Op dinsdag 2 november 2021 11:56 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Het is zo en ik zie niet in waarom je hem daarmee in een vervelende positie brengt. Ze zitten er zelf ook niet op te wachten.
Ze moeten er wel aan werken om het te stimuleren, maar dan kan al met een sticker op de deur.![]()
Zijn probleem. Haalt ie maar een vaccin of testenquote:Op dinsdag 2 november 2021 11:58 schreef bloodymary1 het volgende:
Gisteren had ik een klant hier die niet gevaccineerd wilde worden en kleine kinderen had. Die vroeg zich af hoe zijn kinderen dan naar zwemles moesten twee keer in de week. Gewoon door de deur naar binnen werpen? Of mag begeleiden nog wel?![]()
![]()
Dat verschilt heel erg per zwembad. Een aantal zwembaden heeft ook 1 of 2 ouders die alle kinderen begeleiden zodat de ouders niet mee naar binnen hoeven.quote:Op dinsdag 2 november 2021 11:58 schreef bloodymary1 het volgende:
Gisteren had ik een klant hier die niet gevaccineerd wilde worden en kleine kinderen had. Die vroeg zich af hoe zijn kinderen dan naar zwemles moesten twee keer in de week. Gewoon door de deur naar binnen werpen? Of mag begeleiden nog wel?Zonder wrijving geen glans![]()
Tja, dat is omdat verplegend personeel toch vooral vrouwen zijn en die werken nu eenmaal over het algemeen parttime. Zou niet weten hoe je dat met geld op kunt lossen. Meestal zijn er natuurlijk kinderen waardoor dat niet mogelijk is.quote:Op dinsdag 2 november 2021 11:58 schreef Ronald het volgende:
Ik weet niet meer welke talkshow het was, maar hoorde gisteren iemand op TV melden dat heel veel IC personeel parttime werkt. Bijvoorbeeld 60 tot 80%. Hij opperde om die mensen te vragen fulltime te gaan werken tegen een aanzienlijke loonsverhoging.
Een forse loonsverhoging kan ook nog weer nieuw personeel lokken dat al in de zorg werkt. Gewoon dik betalen, de corona crisis kost toch al miljarden. Pomp het dan maar in personeel op de IC.![]()
Ben je bereid daarvoor te betalen? hun salarisverhoging merk je komend jaar al in je zorgverzekeringspremie.quote:Op dinsdag 2 november 2021 11:58 schreef Ronald het volgende:
Een forse loonsverhoging kan ook nog weer nieuw personeel lokken dat al in de zorg werkt. Gewoon dik betalen, de corona crisis kost toch al miljarden. Pomp het dan maar in personeel op de IC.Where law ends, tyrrany begins.![]()
Het leger mobiliseren natuurlijk.quote:Op dinsdag 2 november 2021 11:55 schreef GereDathan het volgende:
[..]
De overheid heeft elk krediet verspeeld. Dit is slechts het begin. Kijk, die paar wappies die af en toe wat mot maken in Hilversum is wel te handelen. Maar als er nu 5 miljoen Nederlands opstaan en weigeren om mee te werken, wat wil Rutte en kornuiten dan doen?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Gewoon een prikje halen omdat de zwemles van je kinderen belangrijker is, was blijkbaar geen optie.quote:Op dinsdag 2 november 2021 11:58 schreef bloodymary1 het volgende:
Dat is wel de oplossing, maar ik vroeg het me gewoon af. Vind het overigens niet zijn probleem, maar vooral van de kinderen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 11:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Zijn probleem. Haalt ie maar een vaccin of testen![]()
Ik weet niet, maar al die steunpakketten en de economische schade hebben ook een hoge prijs. Ik weet niet of het de oplossing is voor het probleem, maar als het de oplossing is, dan is het wel een hele goedkope oplossing.quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:00 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ben je bereid daarvoor te betalen? hun salarisverhoging merk je komend jaar al in je zorgverzekeringspremie.![]()
Maar ondertussen worden ongevaccineerde kinderen van 13+ wel min of meer gedwongen tot vaccinatie omdat de zwembaden QR plichtig worden. Of ze moeten 3x per week gaan testenwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Die moeten niet zo zeuren. We doen het immers #samen!quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:08 schreef _serial_ het volgende:
Maar ondertussen worden ongevaccineerde kinderen van 13+ wel min of meer gedwongen tot vaccinatie omdat de zwembaden QR plichtig worden. Of ze moeten 3x per week gaan testen"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Ach, over niet al te lange tijd moet je als 5-jarige ook een QR-code hebben. Niets is meer te gek in deze hele poppenkast.quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:08 schreef _serial_ het volgende:
Maar ondertussen worden ongevaccineerde kinderen van 13+ wel min of meer gedwongen tot vaccinatie omdat de zwembaden QR plichtig worden. Of ze moeten 3x per week gaan testen![]()
Die persoon kan zelf regelen dat een ouder met een geldige QR-code de kinderen naar binnen kan begeleiden.quote:Op dinsdag 2 november 2021 11:58 schreef bloodymary1 het volgende:
Gisteren had ik een klant hier die niet gevaccineerd wilde worden en kleine kinderen had. Die vroeg zich af hoe zijn kinderen dan naar zwemles moesten twee keer in de week. Gewoon door de deur naar binnen werpen? Of mag begeleiden nog wel?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Niet dat ik mijzelf zo intelligent vind, maar ik ben slim genoeg om even op de lokale GGD site te kijken en te zien dat ik zonder afspraak bij een mobiele locatie in mijn eigen woonplaats terecht kon. Ik denk dat er veel mensen al afhaken als ze zien dat ze 40KM moeten rijden.quote:Op dinsdag 2 november 2021 11:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Apart, ik had gisteren hetzelfde aan de hand en na 10 minuten in de wacht gestaan te hebben kon ik een kwartier later al getest worden en uitslag 6 uur later. Moet wel zeggen dat ik gebruik kon maken van de voorrangslijn.
25 uur verder, nog steeds geen uitslag.
Wellicht zit er wel verschil in testlocatie. Ik weet van eerder, toen er een vaste locatie was hier, dat de buisjes elke dag om 12:00 en 17:00 opgehaald werden. Die gingen dan naar een grote stad dichtbij waar een lab was. Nu hebben we een mobiele locatie (in feite gewoon een oude stadsbus). Ik weet niet of ze daar ook meermaals per dag de buisjes ophalen of dat deze door de bus om 17:00 meegenomen worden naar de GGD en vanaf daar nog door moeten.
Maar nog steeds is het absurd. Na 19 maanden zou het testen zo moeten zijn dat je direct terecht kunt, dichtbij huis en binnen enkele uren de uitslag hebt. Voor mijn gevoel (en dit is zwaar overdreven!) heb je sneller een verkeersboete binnen dan je Coronatest uitslag.![]()
Behalve de religieuzen. #nietzosamen #artikel6quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:09 schreef OProg het volgende:
[..]
Die moeten niet zo zeuren. We doen het immers #samen!Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
In onder andere Duitsland allang het geval. Vanaf 6 jaar testen tot je erbij neervalt.quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ach, over niet al te lange tijd moet je als 5-jarige ook een QR-code hebben. Niets is meer te gek in deze hele poppenkast.![]()
Dan gaat ie maar lekker prikken. Of lekker testen elke keer. Succes.quote:Op dinsdag 2 november 2021 11:58 schreef bloodymary1 het volgende:
Gisteren had ik een klant hier die niet gevaccineerd wilde worden en kleine kinderen had. Die vroeg zich af hoe zijn kinderen dan naar zwemles moesten twee keer in de week. Gewoon door de deur naar binnen werpen? Of mag begeleiden nog wel?
Waarom constant dat geneuzel over uitzonderingen die zichzelf willens en wetens in deze positie plaatsen? Laat ze lekker verrekken als ze niet mee willen werken.![]()
Werkt goed ja, ze zitten daar ook vrolijk in een stijgende lijn.quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:10 schreef GereDathan het volgende:
[..]
In onder andere Duitsland allang het geval. Vanaf 6 jaar testen tot je erbij neervalt.
Ergens hoop je heel cynisch gewoon dat het weer helemaal uit de klauw giert deze winter, gewoon om het nutteloze van al die regeltjes aan te tonen.![]()
Komen 13+ kinderen dan 3x per week in een zwembad?quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:08 schreef _serial_ het volgende:
Maar ondertussen worden ongevaccineerde kinderen van 13+ wel min of meer gedwongen tot vaccinatie omdat de zwembaden QR plichtig worden. Of ze moeten 3x per week gaan testen“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
En voor die 20% tot 40% moet er vervolgens kinderopvang geregeld worden. Gelukkig zijn die ook totaal overbelast, dus dat is een makkie om te regelen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 11:58 schreef Ronald het volgende:
Een forse loonsverhoging kan ook nog weer nieuw personeel lokken dat al in de zorg werkt. Gewoon dik betalen, de corona crisis kost toch al miljarden. Pomp het dan maar in personeel op de IC.![]()
Ik ben religieus en gevaccineerd. en nu?quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:10 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Behalve de religieuzen. #nietzosamen #artikel6
Stop eens met over één kam scheren. Niet iedere kerkganger is een anti-vaxxerWhere law ends, tyrrany begins.![]()
Ehh nee. Duitsland zit alweer een paar dagen in een dalende lijnquote:Op dinsdag 2 november 2021 12:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Werkt goed ja, ze zitten daar ook vrolijk in een stijgende lijn.![]()
Maar dat heeft niets met onzinmaatregelen te maken. Ze hebben daar recent niets veranderd. Het laat eens te meer zien dat Corona gewoon doet waar Corona zin in heeft. Dat laat zich niet stoppen met zinloze mondkapjes of avondklokken.![]()
Dit hebben ze op Tweakers beter geregeld, toen je daar in je repeterende gemekker verviel hebben ze je gewoon gebanned.quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:10 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Behalve de religieuzen. #nietzosamen #artikel6
Nogmaals, accepteer de situatie of veranderd er iets aan door je te melden in Den Haag. Wil je dat niet, zeur dan niet.![]()
Net zoals het VK al sinds 2 maanden, en wij gaan er binnenkort dus ook achteraan.quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:14 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ehh nee. Duitsland zit alweer een paar dagen in een dalende lijn![]()
Maar dat heeft niets met onzinmaatregelen te maken. Ze hebben daar recent niets veranderd. Het laat eens te meer zien dat Corona gewoon doet waar Corona zin in heeft. Dat laat zich niet stoppen met zinloze mondkapjes of avondklokken.
Maar dan gaat Hugo weer spinnen dat het door de maatregelen komt en die dus maar tot april aan moeten blijven.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: