SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• Reconstructie Nieuwsuur: Nederland koos te laat voor bestrijden corona
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
• Geen tweetdumps van meningen van random mensen online
• Geen artikelen plaatsen/niet linken naar vage websites
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILER: Coronaregels per 25 september, 2021Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Onze grote held van de coronacrisis.quote:Op maandag 1 november 2021 15:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Diederik moet boekjes verkopen tegenwoordig he. Deel 2 zal al wel in de pen zitten.
Edit:
Samen met Ab Osterhaus en Ernst Kuipers![]()
Grammatica is een keuze.quote:Op maandag 1 november 2021 15:16 schreef Johannes788 het volgende:
Mijn mede Gevaccineerdevrienden in groepsapp zijn woest.
[ link | afbeelding ]Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Gewoon een mondkapje er overheen, is het ook opgelost.quote:Op maandag 1 november 2021 15:20 schreef Benny het volgende:
Is er al een Facebook event om Urk (terug) het IJsselmeer in te duwen?Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Deze mensen lieten zich in ieder geval testen.quote:Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Gaat lekker daar rond Alblasserdam/Dordrecht.quote:Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ben benieuwd hoe de poepwatermetingscijfers zijn van Urkquote:Op maandag 1 november 2021 15:21 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Deze mensen lieten zich in ieder geval testen.![]()
![]()
Valt nog wel mee.quote:Op maandag 1 november 2021 15:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe de poepwatermetingscijfers zijn van Urk
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/rioolwaterCum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Corona bestond toch niet volgens hunnie?quote:Op maandag 1 november 2021 15:21 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Deze mensen lieten zich in ieder geval testen.![]()
![]()
Dordrecht ligt ook echt middenin de biblebelt.quote:Op maandag 1 november 2021 15:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Gaat lekker daar rond Alblasserdam/Dordrecht.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
jij was toch gestopt hiermee of herinner ik me dat niet goed?quote:Op maandag 1 november 2021 15:23 schreef Oliver23 het volgende:
Weekcijfers: Besmettingen
Stijging: 35,6%
[ afbeelding ]
Week op week groei met 15% gedaald![]()
Daar zwemmen ze in zee in plaats van in coronazwembadenquote:
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Naar welk ander kutland ga je toe?quote:Op maandag 1 november 2021 15:12 schreef _serial_ het volgende:
Eigenlijk zou het gewoon sowieso helemaal klaar moeten zijn met maatregelen.
Het is genoeg.
Enige waar we het voor doen is de IC
Gelukkig ga ik voor 3 weken op vakantie, weg uit dit kutland.![]()
![]()
Nou..quote:Op maandag 1 november 2021 15:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Valt nog wel mee.
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/rioolwater
Urk: 714/100.000
Staphorst: 807/100.000
Zwartewaterland: 1714/100.000
Gemiddeld hele land: 542/100.000
Zwartewaterland lijkt iedereen wel aan de corona te zijn. Volgens mij ook een flink gereformeerde gemeente, met zo'n 22k inwoners.![]()
Alleen samen krijgen we de politiek er onder.quote:Het kabinet wil verder onderzoeken of de coronapas op korte termijn kan worden ingevoerd in het hoger onderwijs en het mbo.![]()
Gereformeerder dan Zwartewaterland krijg je het bijna niet.quote:Op maandag 1 november 2021 15:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nou..
Zwartewaterland lijkt iedereen wel aan de corona te zijn. Volgens mij ook een flink gereformeerde gemeente, met zo'n 22k inwoners.![]()
Woerden zit op bijna 7000.quote:Op maandag 1 november 2021 15:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nou..
Zwartewaterland lijkt iedereen wel aan de corona te zijn. Volgens mij ook een flink gereformeerde gemeente, met zo'n 22k inwoners.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
https://nos.nl/artikel/24(...)jesplicht-komt-terug
meer qr en maskers terug...qr snap ik. Maar alsof die maskers in de supermarkt geholpen hebben.. right. Pavlovreactie.
En we weten ook wat de volgende stappen zijn:was toch allemaal bnw, dat 2g?quote:Het kabinet sluit niet uit dat er later nog gesproken wordt over de invoering van een coronapas op het werk. Ook de zogenoemde 2G-regel is niet volledig van tafel als mogelijke maatregel.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
CU 25,5%quote:Op maandag 1 november 2021 15:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nou..
Zwartewaterland lijkt iedereen wel aan de corona te zijn. Volgens mij ook een flink gereformeerde gemeente, met zo'n 22k inwoners.
SGP 21,1%
CDA 15,2%
God hebbe hun ziel![]()
@KingRolandquote:Op maandag 1 november 2021 15:28 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
CU 25,5%
SGP 21,1%
CDA 15,2%
God hebbe hun zielWhat can change the nature of a man?![]()
Uitgelekte maatregelen:
- Coronapas vanaf vrijdag verplicht in zwembaden, sportscholen, pretparken en dierentuinen. Mogelijk ook in het hoger onderwijs.
- Mondkapjesplicht in binnenlocaties (gemeentehuizen/bibliotheken). Ook wordt er morgen een knoop doorgehakt over mondkapjes in winkels. Ook bij contactberoepen moet het mondkapje weer op.
- Thuiswerken wordt weer een dringend advies.![]()
QR codecheck voor elke christelijke gedachtegangquote:Op maandag 1 november 2021 15:28 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
CU 25,5%
SGP 21,1%
CDA 15,2%
God hebbe hun ziel![]()
Doe niet zo verslaafd.quote:Op maandag 1 november 2021 15:28 schreef Oriente het volgende:
[..]
Graag toezien op een streng deurbeleid bij Haxball vanavond. Mondkapje verplicht!What can change the nature of a man?![]()
Ik las dat men thuiswerken voor 50% zou 'willen forceren' via NOS..quote:Op maandag 1 november 2021 15:28 schreef Oliver23 het volgende:
Uitgelekte maatregelen:
- Coronapas vanaf vrijdag verplicht in zwembaden, sportscholen, pretparken en dierentuinen. Mogelijk ook in het hoger onderwijs.
- Mondkapjesplicht in binnenlocaties (gemeentehuizen/bibliotheken). Ook wordt er morgen een knoop doorgehakt over mondkapjes in winkels. Ook bij contactberoepen moet het mondkapje weer op.
- Thuiswerken wordt weer een dringend advies.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Dit gaat precies niets bereiken.quote:Op maandag 1 november 2021 15:28 schreef Oliver23 het volgende:
Uitgelekte maatregelen:
Zonder de religekkies hadden we al geen problemen meer in de zorgGaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.![]()
Je vermoord de binnen teamsport ook weer lekker op die manier.quote:Op maandag 1 november 2021 15:28 schreef Oliver23 het volgende:
Uitgelekte maatregelen:
- Thuiswerken wordt weer een dringend advies.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Graag ook na corona.quote:Op maandag 1 november 2021 15:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik las dat men thuiswerken voor 50% zou 'willen forceren' via NOS..'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Nee, en als de cijfers dan weer omlaag gaan omdat de max gewoon wel is bereikt en er genoeg mensen immuniteit hebbemn bereikt, dan zegt de regering weer dat dat dankzij hun maatregelen isquote:Gaat voor de BHFH-award 2005!
Als mondkapjes massaal juist gedragen worden hebben ze inderdaad de potentie om bij te dragen aan betere cijfers. Probleem is vooral dat veel mensen hem niet juist dragen. Waardoor het vooral een sier maatregel wordt.quote:Op maandag 1 november 2021 15:27 schreef Red_85 het volgende:
meer qr en maskers terug...qr snap ik. Maar alsof die maskers in de supermarkt geholpen hebben.. right. Pavlovreactie.
En we weten ook wat de volgende stappen zijn:
Het kabinet sluit niet uit dat er later nog gesproken wordt over de invoering van een coronapas op het werk. Ook de zogenoemde 2G-regel is niet volledig van tafel als mogelijke maatregel.![]()
Het waren weer een paar leuke weken op kantoorquote:Op maandag 1 november 2021 15:28 schreef Oliver23 het volgende:
Uitgelekte maatregelen:
![]()
Gelukkig daalt de gasprijs wel!And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!![]()
Sportscholen staat er he, sporthallen niet. Detailquote:Op maandag 1 november 2021 15:30 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Je vermoord de binnen teamsport ook weer lekker op die manier.
Lobby van NOC*NSF zal wel sterk genoeg zijn.![]()
Je laat de overheid toch niet vertellen waar je moet werken? Heb in totaal twee weken thuis gewerktquote:Op maandag 1 november 2021 15:31 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Het waren weer een paar leuke weken op kantoor![]()
Gelukkig ben ik nooit gestopt met het bezorgen van mijn boodschappen.Het grootste probleem is dat 90% sowieso zijn mondkapjes niet goed draagt.quote:Op maandag 1 november 2021 15:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als mondkapjes massaal juist gedragen worden hebben ze inderdaad de potentie om bij te dragen aan betere cijfers. Probleem is vooral dat veel mensen hem niet juist dragen. Waardoor het vooral een sier maatregel wordt.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Op je hoofd lopen heeft ook de potentie om bij te dragen aan betere cijfers. Immers de vochtdeeltjes in je uitadem hebben een kortere afstand en tijd nodig om te grond te bereiken.quote:Op maandag 1 november 2021 15:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als mondkapjes massaal juist gedragen worden hebben ze inderdaad de potentie om bij te dragen aan betere cijfers. Probleem is vooral dat veel mensen hem niet juist dragen. Waardoor het vooral een sier maatregel wordt.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
@Lenny_Leonard en ik vinden dit enorm asociaal en zien het als een klap in het gezicht van de zorgmedewerkers.quote:Op maandag 1 november 2021 15:32 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Je laat de overheid toch niet vertellen waar je moet werken? Heb in totaal twee weken thuis gewerkt![]()
Doe je dat liever?quote:Op maandag 1 november 2021 15:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Op je hoofd lopen heeft ook de potentie om bij te dragen aan betere cijfers. Immers de vochtdeeltjes in je uitadem hebben een kortere afstand en tijd nodig om te grond te bereiken.![]()
![]()
Het punt is dat medische maskers werken in een klinische 1-op-1 setting.quote:Op maandag 1 november 2021 15:32 schreef _serial_ het volgende:
Gelukkig ben ik nooit gestopt met het bezorgen van mijn boodschappen.
[..]
Het grootste probleem is dat 90% sowieso zijn mondkapjes niet goed draagt.
Katoenen lappen die 4 maanden in dezelfde broekzak zitten op doorstroomlocaties dragen helemaal niets bij.![]()
Draagvlak voor die is ook 0,0.quote:Op maandag 1 november 2021 15:32 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Erg mooi.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Net zo onzinnig als maskers.quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ik mag wel, genot.quote:Op maandag 1 november 2021 15:31 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Het waren weer een paar leuke weken op kantoorWhat can change the nature of a man?![]()
Adem inhouden elke keer als je iemand tegenkomt ook toch?quote:Op maandag 1 november 2021 15:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Op je hoofd lopen heeft ook de potentie om bij te dragen aan betere cijfers. Immers de vochtdeeltjes in je uitadem hebben een kortere afstand en tijd nodig om te grond te bereiken.I'll give you something to do![]()
Dit.quote:Op maandag 1 november 2021 15:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het punt is dat medische maskers werken in een klinische 1-op-1 setting.
Katoenen lappen die 4 maanden in dezelfde broekzak zitten op doorstroomlocaties dragen helemaal niets bij.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Het grootste probleem is dat men een subjectieve observatie verwart met een objectieve waarneming.quote:Op maandag 1 november 2021 15:32 schreef _serial_ het volgende:
2 op de 3 draagt het mondkapje zoals het hoort. Blijkt uit daadwerkelijk onderzoek.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Goede schoenen vinden voor je op je hoofd is alleen zo lastig, maakt het niet heel praktisch.quote:Op maandag 1 november 2021 15:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Op je hoofd lopen heeft ook de potentie om bij te dragen aan betere cijfers. Immers de vochtdeeltjes in je uitadem hebben een kortere afstand en tijd nodig om te grond te bereiken.![]()
Het FOK OMT adviseert het kabinet om deze maatregel landelijk en voor iedereen in te stellenquote:Op maandag 1 november 2021 15:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Worden de mondkapjes straks niet weer ingezet om de 'ernst' weer te geven?
Want er is gezegd dat ze maar matig/niet helpen, maar dat dat het meer voor de beeldvorming en het bewustzijn is?
En zou het dan niet enigszins helpen?![]()
En mee omgaat ja, dat is ook praktisch niet te bewerkstelligen.quote:Op maandag 1 november 2021 15:32 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het grootste probleem is dat 90% sowieso zijn mondkapjes niet goed draagt.What can change the nature of a man?![]()
Ministry of Silly Walks approves.quote:Op maandag 1 november 2021 15:34 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Lijkt me wel geiniger voor het straatbeeld.![]()
Als je 5 minuten lang je adem inhoudt heb je zelfs helemaal geen last meer van corona.quote:Op maandag 1 november 2021 15:34 schreef galantis het volgende:
[..]
Adem inhouden elke keer als je iemand tegenkomt ook toch?Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Omdat het zo moeilijk en onpraktisch is, gaat er direct ook een preventief effect vanuit natuurlijk. Iedereen blijft op zijn eigen terrein/adres nu.quote:Op maandag 1 november 2021 15:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Goede schoenen vinden voor je op je hoofd is alleen zo lastig, maakt het niet heel praktisch.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
En de meest belachelijke voorgenomen maatregel is natuurlijk mondmaskers bij 85% gevaccineerd.
Om jawel, ongevaccineerden te beschermen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Is dat zo? Dus elke keer een steriel mondkapje op doen, en voor en na het opzetten van het kapje handen wassen?quote:Op maandag 1 november 2021 15:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
2 op de 3 draagt het mondkapje zoals het hoort.
Ik weet niet in welke supermarkt jij bent geweest...Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Placebo jaquote:Op maandag 1 november 2021 15:35 schreef Cue_ het volgende:
Want er is gezegd dat ze maar matig/niet helpen, maar dat dat het meer voor de beeldvorming en het bewustzijn is?
En zou het dan niet enigszins helpen?What can change the nature of a man?![]()
Maar die dragen 'm waarschijnlijk net als ik in de tram, doen 'm vervolgens in de jaszak en gebruiken 'm de volgende keer weer.quote:Op maandag 1 november 2021 15:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het grootste probleem is dat men een subjectieve observatie verwart met een objectieve waarneming.
2 op de 3 draagt het mondkapje zoals het hoort. Blijkt uit daadwerkelijk onderzoek.That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Goffer, je bent me voor.quote:Op maandag 1 november 2021 15:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ministry of Silly Walks approves.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
En elke 4 uur een nieuwe.quote:Op maandag 1 november 2021 15:35 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Is dat zo? Dus elke keer een steriel mondkapje op doen, en voor en na het opzetten van het kapje handen wassen?
Ik weet niet in welke supermarkt jij bent geweest...wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
De mijne?quote:Op maandag 1 november 2021 15:35 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Is dat zo? Dus elke keer een steriel mondkapje op doen, en voor en na het opzetten van het kapje handen wassen?
Ik weet niet in welke supermarkt jij bent geweest...
Tap tap tap![]()
Hoeveel levert het invoeren van slechte mondkapjes die maanden zonder wassen gebruikt worden precies op?![]()
Het voelt een beetje BNW aan, maar toch maar even..
Als er gezegd wordt dat 2G niet uitgesloten wordt en alsnog een mogelijke maatregel is, zullen ze dan bewust de coronapas in zoveel mogelijk sectoren smijten? Dan is het effect van van 3G naar 2G gaan het grootst.![]()
Ik ga het een steeds beter plan vinden.quote:Op maandag 1 november 2021 15:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Omdat het zo moeilijk en onpraktisch is, gaat er direct ook een preventief effect vanuit natuurlijk. Iedereen blijft op zijn eigen terrein/adres nu.![]()
![]()
0.00000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000001%quote:Op maandag 1 november 2021 15:36 schreef Questular het volgende:
Hoeveel levert het invoeren van slechte mondkapjes die maanden zonder wassen gebruikt worden precies op?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Zou de NOS deze vraag morgen stellen?quote:Op maandag 1 november 2021 15:36 schreef Questular het volgende:
Hoeveel levert het invoeren van slechte mondkapjes die maanden zonder wassen gebruikt worden precies op?![]()
Die mondkapjes boeien me eigenlijk niet eens zo veel. Ja, ze zijn vervelend, maar van alle maatregelen vind ik dit wel het minst erg.
Dat er een QR-check voor hoge scholen en MBO komt is een stuk erger. Dat betekent dat jonge mensen zich moeten laten vaccineren, terwijl die nooit op de IC terecht komen bij een besmetting... Hun vaccinatie zet geen zoden aan de dijk.![]()
Dat lijkt me erg veel.quote:Op maandag 1 november 2021 15:34 schreef DireStraits7 het volgende:
2 op de 3 draagt het mondkapje zoals het hoort. Blijkt uit daadwerkelijk onderzoek.
Wat wordt er daarbij verstaan onder 'zoals het hoort'![]()
Zwarte schimmel in je mondkap. Heerlijkquote:Op maandag 1 november 2021 15:36 schreef Questular het volgende:
Tjah niemand houdt zich toch een deze regels? Gisteren in de voetbalkantine leek het wel carnaval. QR controle? Nee hoor. Hetzelfde geldt voor de restaurants hier in de buurt. Als je van te voren belt dat je geen QR code hebt, is dat geen probleem. Kan je bij binnenkomst zo doorlopen.
Ik had daarom wel wat strengere regels verwacht.Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.![]()
Dan pak je de paraplu.quote:Op maandag 1 november 2021 15:34 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Ik ook, maar ik zie de bui wel weer hangen.What can change the nature of a man?![]()
Wat zit er in jouw ademquote:Op maandag 1 november 2021 15:37 schreef Benny het volgende:
[..]
Zwarte schimmel in je mondkap. Heerlijk
Tap tap tap![]()
Dit voorstel verdient de Diederik Gommers publieksprijs. Wij als Fok!OMT zullen het voorstel voordragen, hou er rekening mee dat je binnenkort bij Vraag het Gommers mag komen om het idee verder toe te lichten.quote:Op maandag 1 november 2021 15:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Omdat het zo moeilijk en onpraktisch is, gaat er direct ook een preventief effect vanuit natuurlijk. Iedereen blijft op zijn eigen terrein/adres nu.![]()
Dit.quote:Op maandag 1 november 2021 15:35 schreef _serial_ het volgende:
En de meest belachelijke voorgenomen maatregel is natuurlijk mondmaskers bij 85% gevaccineerd.
Om jawel, ongevaccineerden te beschermen.Sense of urgency natuurlijk. Daar is het voor. Werd al duidelijk in de kalverstraat test. Het mentale effectquote:Op maandag 1 november 2021 15:35 schreef Cue_ het volgende:
En zou het dan niet enigszins helpen?
Het is ernst, dus iedereen moet het merken.
We weten genoeg. De vaccinatiecampagne heeft geen flikker bijgedragen aan onze vrijheid, terwijl dat ons wel beloofd was.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
'Je doet het niet voor jezelf.'quote:Op maandag 1 november 2021 15:37 schreef BillDauterive het volgende:
Die mondkapjes boeien me eigenlijk niet eens zo veel. Ja, ze zijn vervelend, maar van alle maatregelen vind ik dit wel het minst erg.
Dat er een QR-check voor hoge scholen en MBO komt is een stuk erger. Dat betekent dat jonge mensen zich moeten laten vaccineren, terwijl die nooit op de IC terecht komen bij een besmetting... Hun vaccinatie zet geen zoden aan de dijk.Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.![]()
Wellicht willen ze daarmee de R drukken. Maar goed, niet-gevaccineerde 50-plussers zijn en blijven het meest funest.quote:Op maandag 1 november 2021 15:37 schreef BillDauterive het volgende:
Dat er een QR-check voor hoge scholen en MBO komt is een stuk erger. Dat betekent dat jonge mensen zich moeten laten vaccineren, terwijl die nooit op de IC terecht komen bij een besmetting... Hun vaccinatie zet geen zoden aan de dijk.I'll give you something to do![]()
ik ookquote:Op maandag 1 november 2021 15:36 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik ga het een steeds beter plan vinden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Oh leuk, zijn we aangekomen bij het 'onrealistische eisen stellen om mondkapjes naar beneden te halen'-verhaal?quote:Op maandag 1 november 2021 15:35 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik weet niet in welke supermarkt jij bent geweest...
Met diezelfde redenatie kan er niemand in Nederland autorijden. Want ja, kijk je wel iedere keer binnen-buiten-naast je voor je richting aangeeft en daarna nog een keer wanneer je daadwerkelijk gaat. Ergo, rijlessen werken niet, want niemand houdt zich eraan.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Charlotte Nijs (politiek verslaggever bij Hart van Nederland) heeft hierover al een notitie staat, waarom het niet op de website staatquote:Op maandag 1 november 2021 15:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zou de NOS deze vraag morgen stellen?![]()
Waar lees je dat?quote:Op maandag 1 november 2021 15:39 schreef Wirelessmouse het volgende:
Zozo, ik lees net dat de QR check ook ingezet gaat worden bij de kerk en moskee.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
*pakt stoeltje en popcorn en vertrekt aankomende zondag naar Staphorst*quote:Op maandag 1 november 2021 15:39 schreef Wirelessmouse het volgende:
Zozo, ik lees net dat de QR check ook ingezet gaat worden bij de kerk en moskee.![]()
quote:Op maandag 1 november 2021 15:39 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Sorry, ik schrok net wakker, had het gedroomd.![]()
![]()
Alsof zij zich daar aan gaan houden? Doe alsjeblieft niet zo naïef.quote:Op maandag 1 november 2021 15:39 schreef Simmertje het volgende:
[..]
*pakt stoeltje en popcorn en vertrekt aankomende zondag naar Staphorst*Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.![]()
Geen hond die dat controleert.quote:Op maandag 1 november 2021 15:39 schreef Wirelessmouse het volgende:
Zozo, ik lees net dat de QR check ook ingezet gaat worden bij de kerk en moskee.Tap tap tap![]()
De maatregel zou (indien waar) al meer effectief zijn dan mondmaskersquote:Op maandag 1 november 2021 15:39 schreef Wirelessmouse het volgende:
Zozo, ik lees net dat de QR check ook ingezet gaat worden bij de kerk en moskee.
Bijna iedereen blijft dan gewoon thuis.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dit is zo schoftig ook. Pak maar weer die jonge generatie.quote:Op maandag 1 november 2021 15:37 schreef BillDauterive het volgende:
Dat er een QR-check voor hoge scholen en MBO komt is een stuk erger. Dat betekent dat jonge mensen zich moeten laten vaccineren, terwijl die nooit op de IC terecht komen bij een besmetting... Hun vaccinatie zet geen zoden aan de dijk.
Al thuis moeten zitten voor niets en nu ook nog eens de lul met die qr shit.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Precies. Ik benadeel mijzelf er ook mee, maar als iets niet goed gaat dan zijn het wel de sportkantines. Gewoon sluiten die handel want qr controle gaat er toch niet komen.quote:Op maandag 1 november 2021 15:37 schreef satecl het volgende:
Tjah niemand houdt zich toch een deze regels? Gisteren in de voetbalkantine leek het wel carnaval. QR controle? Nee hoor. Hetzelfde geldt voor de restaurants hier in de buurt. Als je van te voren belt dat je geen QR code hebt, is dat geen probleem. Kan je bij binnenkomst zo doorlopen.
Ik had daarom wel wat strengere regels verwacht.![]()
Je hebt India in je longen.quote:Op maandag 1 november 2021 15:39 schreef Benny het volgende:
[..]
[Nu.nl] India kampt door corona-uitbraak met nieuw probleem: zwarte schimmelTap tap tap![]()
En z'n 12 miljoen andere mensen die al gevaccineerd zijn.quote:Op maandag 1 november 2021 15:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit is zo schoftig ook. Pak maar weer die jonge generatie.
Al thuis moeten zitten voor niets en nu ook nog eens de lul met die qr shit.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik vind dit een wat lastige uitspraak. Geen idee of ze echt wat beloofd hebben, maar ik vind het overdreven om ze er echt aan te houden. Omdat om een pandemie gaat waar niet alles over bekend is en er verschillende mutaties opspelen waar zij geen invloed op hebben.quote:Op maandag 1 november 2021 15:38 schreef Red_85 het volgende:
We weten genoeg. De vaccinatiecampagne heeft geen flikker bijgedragen aan onze vrijheid, terwijl dat ons wel beloofd was.
Daarnaast hebben ze maar beperkt invloed op de mensen en wel/niet vaccineren etc.![]()
Jep, maar ja, liever gaan ze het in het hoger onderwijs wel mogelijk maken ipv kijken of het in die reli-tenten kan.quote:Op maandag 1 november 2021 15:40 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De maatregel zou (indien waar) al meer effectief zijn dan mondmaskers
Bijna iedereen blijft dan gewoon thuis.![]()
Zou roze schimmel niet een veel opmerkelijker probleem zijn in India?quote:Op maandag 1 november 2021 15:39 schreef Benny het volgende:
[..]
[Nu.nl] India kampt door corona-uitbraak met nieuw probleem: zwarte schimmel“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
HIHAAA als dat waar is. Nu de sportkantines nog even dicht en dan gaan we zo de goede kant op.quote:Op maandag 1 november 2021 15:39 schreef Wirelessmouse het volgende:
Zozo, ik lees net dat de QR check ook ingezet gaat worden bij de kerk en moskee.![]()
Is het niet belangrijker te checken of die plek daadwerkelijk iets bijdraagt aan de bestrijding van het virus? Met die motivatie kun je net zo goed gewoon alles sluiten want de QR controle gaat niet goed (genoeg).quote:Op maandag 1 november 2021 15:40 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Precies. Ik benadeel mijzelf er ook mee, maar als iets niet goed gaat dan zijn het wel de sportkantines. Gewoon sluiten die handel want qr controle gaat er toch niet komen.![]()
Wat denk jij?quote:Op maandag 1 november 2021 15:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zou de NOS deze vraag morgen stellen?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Hier dus te lezen:quote:Op maandag 1 november 2021 15:41 schreef Twinkle20 het volgende:
HoppaaaaHoe dan?quote:Het demissionaire kabinet wil voortaan dat mensen de helft van de tijd thuiswerken.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Jij bent echt van menig dat de mondkapjes voor het grootste gedeelte gebruikt worden zoals bedoeld?quote:Op maandag 1 november 2021 15:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Oh leuk, zijn we aangekomen bij het 'onrealistische eisen stellen om mondkapjes naar beneden te halen'-verhaal?
Met diezelfde redenatie kan er niemand in Nederland autorijden. Want ja, kijk je wel iedere keer binnen-buiten-naast je voor je richting aangeeft en daarna nog een keer wanneer je daadwerkelijk gaat. Ergo, rijlessen werken niet, want niemand houdt zich eraan.![]()
One for historyquote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Beter houden ze de mondkapjes in de winkels gewoon tegen. Die sector kan net zo goed preventief definitief sluiten.
Er kwam amper nog iemand toen de mondkapjes verplicht werden.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Denk er even over na en nu snap je ook waarom er zo veel ergernissen zijn op de snelweg. Vooral als je iemand bent die dat dus wél doet.quote:Op maandag 1 november 2021 15:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Met diezelfde redenatie kan er niemand in Nederland autorijden. Want ja, kijk je wel iedere keer binnen-buiten-naast je voor je richting aangeeft en daarna nog een keer wanneer je daadwerkelijk gaat. Ergo, rijlessen werken niet, want niemand houdt zich eraan.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Feliciteren vind ik wat ver gaan, is erkennen niet voldoende?quote:Op maandag 1 november 2021 15:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik heb genoeg gelezen.
Wij feliciteren Ajax met het kampioenschap.![]()
'Vaccinatie is onze weg naar de vrijheid'quote:Op maandag 1 november 2021 15:41 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik vind dit een wat lastige uitspraak. Geen idee of ze echt wat beloofd hebben, maar ik vind het overdreven om ze er echt aan te houden. Omdat om een pandemie gaat waar niet alles over bekend is en er verschillende mutaties opspelen waar zij geen invloed op hebben.
Daarnaast hebben ze maar beperkt invloed op de mensen en wel/niet vaccineren etc.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Door het dringend te adviseren. Als het dan nog niet gedaan wordt adviseer je het nog eens dringend. Wordt het dan nog steeds niet gedaan geef je de schuld aan de biblebelt of de jongeren.quote:
Trouwens, die kerel achter de Jonge in die video kijkt alsof ie 'm ter plekke wil wurgen![]()
![]()
Ze worden in ieder geval substantieel beter gedragen dan de gemiddelde persoon hier doet voorkomen. Maar goed, ik heb genoeg onderzoeken gepresenteerd waaruit blijkt dat mondkapjes zowel in theorie als in de praktijk substantieel bijdragen. Sommigen willen zichzelf gewoon graag voor de gek houden.quote:Op maandag 1 november 2021 15:43 schreef Questular het volgende:
[..]
Jij bent echt van menig dat de mondkapjes voor het grootste gedeelte gebruikt worden zoals bedoeld?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Benieuwd of de corona steun weer terug komt.quote:Op maandag 1 november 2021 15:43 schreef _serial_ het volgende:
Beter houden ze de mondkapjes in de winkels gewoon tegen. Die sector kan net zo goed preventief definitief sluiten.
Er kwam amper nog iemand toen de mondkapjes verplicht werden.
Mijn detailhandel klanten gaan het anders echt niet redden.![]()
Als iedereen hem zou nemen zouden we in ieder geval een stuk dichterbij zijn.quote:Op maandag 1 november 2021 15:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
'Vaccinatie is onze weg naar de vrijheid'I'll give you something to do![]()
Mwa, Sint en Kerst komen eraan. Zolang ze open blijven komt er heus wel volkquote:Op maandag 1 november 2021 15:43 schreef _serial_ het volgende:
Er kwam amper nog iemand toen de mondkapjes verplicht werden.![]()
We?quote:Op maandag 1 november 2021 15:43 schreef Twinkle20 het volgende:
Die prikjes hebben goed geholpen zeg. We zijn exact weer terug bij af.
Wie had dat nou gedacht.![]()
Je.![]()
![]()
Nou ja, dat was toch ook in de tijd dat de afstandsregel met maximaal aantal bezoekers gold? Zou het echt aan de mondkapjes hebben gelegen?quote:Op maandag 1 november 2021 15:43 schreef _serial_ het volgende:
Dat oline reserveren om een bakje schroeven te mogen afhalen was inderdaad niks, maar daar is nu geen sprake van.![]()
Ik hoop dat je, terwijl je dit tikt, wel een mondkapje op hebt. Anders zou dat erg onverantwoordelijk zijn.quote:Op maandag 1 november 2021 15:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ze worden in ieder geval substantieel beter gedragen dan de gemiddelde persoon hier doet voorkomen. Maar goed, ik heb genoeg onderzoeken gepresenteerd waaruit blijkt dat mondkapjes zowel in theorie als in de praktijk substantieel bijdragen. Sommigen willen zichzelf gewoon graag voor de gek houden.
Als iedereen perfect een mondkapje draagt, zou het iets kunnen helpen. Zou het misschien 10 besmettingen in heel Nederland tegenhouden. Is dat alle moeite waard? Lijkt met niet...That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Jij dacht, postte je laatst, dat in de herfst de gevaccineerden bij bosjes dood neer zouden vallen. Of in ieder geval, dat werd gedacht in de kringen om je heen, geloof ik.quote:Op maandag 1 november 2021 15:43 schreef Twinkle20 het volgende:
Wie had dat nou gedacht.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Haha, ja hoor. Nu kwam er opeens amper nog iemand toen de mondkapjesplicht ingevoerd werd.quote:Op maandag 1 november 2021 15:43 schreef _serial_ het volgende:
De anti-mondkapjeslobby komt met steeds vreemdere argumenten aanzetten.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Oh in Den Haag waren de winkels gewoon vol en stonden er lange rijen aan de deurquote:Op maandag 1 november 2021 15:43 schreef _serial_ het volgende:
Er kwam amper nog iemand toen de mondkapjes verplicht werden.![]()
Maar uhm een Efteling bijvoorbeeld kon tot op heden iedereen gewoon toe laten? Daar hoef je niets te tonen?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Welnee, bol.com heeft de halve bevolking preventief een sint/kerst boek opgestuurd, de omzet verhuist wel naar online, waar het net weer beetje weg was (stuk rustiger in het straatbeeld met bezorgbusjes de afgelopen weken)quote:Op maandag 1 november 2021 15:45 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Mwa, Sint en Kerst komen eraan. Zolang ze open blijven komt er heus wel volk
Black Friday zal wel verboden worden door de burgemeesters.
Blijft weinig over dan.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dat argument slaat ook nergens op, winkels zullen bezocht blijven worden en zeker in de maanden November/December.quote:Op maandag 1 november 2021 15:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Haha, ja hoor. Nu kwam er opeens amper nog iemand toen de mondkapjesplicht ingevoerd werd.
De anti-mondkapjeslobby komt met steeds vreemdere argumenten aanzetten.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Klopt, doorstroomlocatie.quote:Op maandag 1 november 2021 15:47 schreef Jor_Dii het volgende:
Maar uhm een Efteling bijvoorbeeld kon tot op heden iedereen gewoon toe laten? Daar hoef je niets te tonen?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik stel gewoon voor dat iedereen die niet gevaccineerd is, verplicht wordt om een medisch mondmasker te dragen.quote:Op maandag 1 november 2021 15:47 schreef DonDruiper het volgende:
Mondkapjes terwijl 85% gevaccineerd isHier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Je hebt vast goede onderzoeksdata hoe je tot die conclusie gekomen bent.quote:Op maandag 1 november 2021 15:46 schreef 4-elements het volgende:
Als iedereen perfect een mondkapje draagt, zou het iets kunnen helpen. Zou het misschien 10 besmettingen in heel Nederland tegenhouden. Is dat alle moeite waard? Lijkt met niet...
Of wacht, waarschijnlijk niet, hè?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De herfst is nog niet voorbij hè.quote:Op maandag 1 november 2021 15:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij dacht, postte je laatst, dat in de herfst de gevaccineerden bij bosjes dood neer zouden vallen. Of in ieder geval, dat werd gedacht in de kringen om je heen, geloof ik.![]()
Mogen we wel weer sleetje rijden als er sneeuw ligt?quote:Op maandag 1 november 2021 15:47 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Welnee, bol.com heeft de halve bevolking preventief een sint/kerst boek opgestuurd, de omzet verhuist wel naar online, waar het net weer beetje weg was (stuk rustiger in het straatbeeld met bezorgbusjes de afgelopen weken)
Blijft weinig over dan.
Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Alleen bij de horeca aldaar geloof ik.quote:Op maandag 1 november 2021 15:47 schreef Jor_Dii het volgende:
Maar uhm een Efteling bijvoorbeeld kon tot op heden iedereen gewoon toe laten? Daar hoef je niets te tonen?
Ik was pas in Drievliet en daar kon je alleen afhalen bij het restaurant omdat ze geen zin in gezeik hadden.![]()
#BeschermDeOngevaccineerdenquote:Op maandag 1 november 2021 15:47 schreef DonDruiper het volgende:
Mondkapjes terwijl 85% gevaccineerd is![]()
Voor het park inderdaad. Voor de horeca moest je wel QR laten zien. Zal nu dus aan de deur gebeuren. Scheelt ze op zich werk. Iemand maar 1x controleren ipv per horecabezoek daar.quote:Op maandag 1 november 2021 15:47 schreef Jor_Dii het volgende:
Maar uhm een Efteling bijvoorbeeld kon tot op heden iedereen gewoon toe laten? Daar hoef je niets te tonen?![]()
Oeh die was ik al weer vergeten, dat wordt weer smullen met black friday.quote:Op maandag 1 november 2021 15:47 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Welnee, bol.com heeft de halve bevolking preventief een sint/kerst boek opgestuurd, de omzet verhuist wel naar online, waar het net weer beetje weg was (stuk rustiger in het straatbeeld met bezorgbusjes de afgelopen weken)
Blijft weinig over dan.![]()
Schokkend. Een openbaar park waar de Staat niet je medische gegevens in wil zien voor toegang.quote:Op maandag 1 november 2021 15:47 schreef Jor_Dii het volgende:
Maar uhm een Efteling bijvoorbeeld kon tot op heden iedereen gewoon toe laten? Daar hoef je niets te tonen?![]()
Opwarmertje voor horeca-sluiting / avondklok etcquote:Op maandag 1 november 2021 15:48 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Hmmm als dit de maatregelen worden valt het mij reuze mee.![]()
Alleen het pannenkoekenrestaurant, gok ikquote:Op maandag 1 november 2021 15:47 schreef Jor_Dii het volgende:
![]()
Iedereen gebruikt data die hem of haar het beste uit komt. Ook jij. Kan nu ook wel weer onderzoek aanhalen waaruit blijkt dat het nauwelijks besmettingen heeft weten te voorkomen.quote:Op maandag 1 november 2021 15:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je hebt vast goede onderzoeksdata hoe je tot die conclusie gekomen bent.
Of wacht, waarschijnlijk niet, hè?That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Dan kun je nog wel besmet zijn, al is de kans kleiner.quote:Op maandag 1 november 2021 15:47 schreef DonDruiper het volgende:
Mondkapjes terwijl 85% gevaccineerd is![]()
Precies dit.quote:Op maandag 1 november 2021 15:48 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Hmmm als dit de maatregelen worden valt het mij reuze mee.
En ik weet nog niet of ik dat geruststellend vind of niet.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ligt er een beetje aan of we vanaf die 7500 waar we nu eventjes op blijve hangen, weer sterk omhoog gaan of miss langzaam weer dalen.quote:Op maandag 1 november 2021 15:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Precies dit.
En ik weet nog niet of ik dat geruststellend vind of niet.
Al... de IC's lopen natuurlijk nog wel op. En dat zal vast nog wel even doorzetten![]()
Daar kan je enkel echt strenge regels tegenover zetten denk ik zo.![]()
Ik ben er in elk geval niet gerust op. Ik zie niet in hoe ze met deze maatregelen de ziekenhuisinstroom terug naar ~20/30 opnames per dag krijgen.quote:Op maandag 1 november 2021 15:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Precies dit.
Ik ben er bang voor dat als dit de maatregelen nu zijn er straks weer op een te laat moment een overreactie komt.![]()
Ze moeten toch wel verdomd gaan schieten willen ze in anderhalve maand nog bosjes gevaccineerden om laten vallen.quote:Op maandag 1 november 2021 15:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
De herfst is nog niet voorbij hè.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Kom maar op.quote:Op maandag 1 november 2021 15:49 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Iedereen gebruikt data die hem of haar het beste uit komt. Ook jij. Kan nu ook wel weer onderzoek aanhalen waaruit blijkt dat het nauwelijks besmettingen heeft weten te voorkomen.
Overigens is één onderzoek slechts één onderzoek. Ik heb nu al meermaals een literatuurstudie gedeeld met 16 pagina's aan bronnen.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Dit is nog zo'n pareltje:quote:
Best gevaarlijk advies ook, naast dat het belachelijk is. Misschien ook niet gek dat er tijdens de periode met de avondklok meer seksueel geweld was, met dank aan de adviezen van de Rutgers-stichting en het RIVM zelf:
https://rutgers.nl/nieuws(...)n-tijdens-avondklok/Gaat voor de BHFH-award 2005!
D'r is nog hoop!quote:Op maandag 1 november 2021 15:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
De herfst is nog niet voorbij hè.![]()
![]()
Precies, dit is nog maar het begin.quote:Op maandag 1 november 2021 15:49 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Opwarmertje voor horeca-sluiting / avondklok etc
Die lockdown gaat komen jongens!What can change the nature of a man?![]()
Waarom ik hier op in ga weet ik eigenlijk ook niet. Maar kijk eens naar de landen waar ze een lagere vaccinatiegraad hebben. Bulgarije, Roemenie en Rusland. Die zijn nog veel terug dan bij af.quote:Op maandag 1 november 2021 15:43 schreef Twinkle20 het volgende:
Wie had dat nou gedacht.![]()
Scheelt misschien ook drukte!quote:Op maandag 1 november 2021 15:48 schreef alpeko het volgende:
[..]
Voor het park inderdaad. Voor de horeca moest je wel QR laten zien. Zal nu dus aan de deur gebeuren. Scheelt ze op zich werk. Iemand maar 1x controleren ipv per horecabezoek daar.
*mompelt iets over Efteling bezoek op korte termijnAnd the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Als men dan tóch maatregelen neemt, dan lijken deze me te weinig zoden aan de dijk te zetten.quote:Op maandag 1 november 2021 15:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Precies dit.
Doe het goed of doe niets.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Ik zie niet in waarom we zouden dalen (tenzij je het vreemde vermoeden hebt dat er een soort natuurlijke grens op 8k zou zijn). Vandaag was volledig in lijn met de trend die we al een tijdje zien. Namelijk een stijging van 50% van week-op-week. Die gaat niet opeens naar beneden. Zelfs als die af zou buigen tot 25% kom je nog zeker tot 10k besmettingen.quote:Op maandag 1 november 2021 15:50 schreef Cue_ het volgende:
Ligt er een beetje aan of we vanaf die 7500 waar we nu eventjes op blijve hangen, weer sterk omhoog gaan of miss langzaam weer dalen.
Tel daarbij op dat de ziekenhuiscijfers nog zeker een week of twee naijlen en het ziet er niet heel rooskleurig uit.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Zou toch mooi zijn als blijkt dat je immuniteit opbouwt door seks te hebbenquote:Op maandag 1 november 2021 15:51 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Dit is nog zo'n pareltje:
[ afbeelding ]
Best gevaarlijk advies ook, naast dat het belachelijk is. Misschien ook niet gek dat er tijdens de periode met de avondklok meer seksueel geweld was, met dank aan de adviezen van de Rutgers-stichting en het RIVM zelf:
https://rutgers.nl/nieuws(...)n-tijdens-avondklok/![]()
Die kans is wel aanwezig, kan de horeca weer dicht omdat wij ons niet aan de maatregelen hebben gehouden. Tenminste, dat kan Hugo ons dan weer vertellen.quote:Op maandag 1 november 2021 15:51 schreef Coco het volgende:
[..]
Precies, dit is nog maar het begin.
Die lockdown gaat komen jongens!![]()
Het zal.quote:Op maandag 1 november 2021 15:49 schreef Mylene het volgende:
[..]
Dan kun je nog wel besmet zijn, al is de kans kleiner.
Ik heb me netjes gevaccineerd omdat ons beloofd is dat dat de uitweg zou zijn uit deze ellende. Ik ben solidair genoeg geweest.
Ik ga geen mondkapjes meer dragen.
Ze kunnen echt de tyfus krijgen in DH.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Gaan we het tij keren met deze set maatregelen?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Nee.quote:Op maandag 1 november 2021 15:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
Gaan we het tij keren met deze set maatregelen?Zonder wrijving geen glans![]()
Zal nauwelijks schelen, denk dat vrijwel iedereen wel horeca bezoekt tijdens zijn bezoek, dus ✅ het vinkje moest je toch al hebben.quote:Op maandag 1 november 2021 15:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Scheelt misschien ook drukte!
*mompelt iets over Efteling bezoek op korte termijnYou won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
RIVM. Schijnt ook iets met corona te maken te hebben: https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/mondkapjesquote:Op maandag 1 november 2021 15:51 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Kom maar op.
Overigens is één onderzoek slechts één onderzoek. Ik heb nu al meermaals een literatuurstudie gedeeld met 16 pagina's aan bronnen.
Kunnen we allebei citaten uit plukken om ons eigen standpunt hard te maken.That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
De beste aller tijden, van de CDC: https://www1.nyc.gov/asse(...)vid-sex-guidance.pdfquote:Op maandag 1 november 2021 15:51 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
https://rutgers.nl/nieuws(...)n-tijdens-avondklok/quote:Research is needed to know if the virus can spread through sexual activities involving oral contact with feces (such as rimming).quote:People who are fully vaccinated (at least two weeks have passed since they got a single-dose vaccine or the second dose of a two-dose vaccine) can more safely go on dates, make out and have sex.Deze hele flyer is puur goud.quote:Make it kinky. Be creative with sexual positions and physical barriers that allow sexual contact while preventing close face-to-face contact.![]()
Nee.quote:Op maandag 1 november 2021 15:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
Gaan we het tij keren met deze set maatregelen?![]()
Er moet een keer een omslag komen zou je zeggen. Maar daar kunnen we niet op wachten en dus moeten er maatregelen komen. Heeft iemand al bevestigt gekregen dat ze daadwerkelijk bij moskeeen en Kerken QR codes gaan checken?quote:Op maandag 1 november 2021 15:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom we zouden dalen (tenzij je het vreemde vermoeden hebt dat er een soort natuurlijke grens op 8k zou zijn). Vandaag was volledig in lijn met de trend die we al een tijdje zien. Namelijk een stijging van 50% van week-op-week. Die gaat niet opeens naar beneden. Zelfs als die af zou buigen tot 25% kom je nog zeker tot 10k besmettingen.![]()
Het virus kan niet anders dan capituleren met deze ingreep.quote:Op maandag 1 november 2021 15:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat een belachelijke adviezen, of in elk geval de formulering ervan. "Op minstens 1,5 meter afstand kun je veilig intiem zijn."quote:Op maandag 1 november 2021 15:51 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
https://rutgers.nl/nieuws(...)n-tijdens-avondklok/![]()
![]()
100% nee.quote:Op maandag 1 november 2021 15:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ziekenhuizen vandaag:
Oprecht, ik blijf de IC cijfers echt niet spannend vinden.
Op de verpleegafdelingen zijn het echt de 70+ die de flinke groei veroorzaken.
En als we kijken naar de situatie op de IC afdeling betreft Covid-19 exact een jaar geleden..... ......![]()
Ik denk dat Hugo het met name de ongevaccineerden blijft verwijten.quote:Op maandag 1 november 2021 15:53 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Die kans is wel aanwezig, kan de horeca weer dicht omdat wij ons niet aan de maatregelen hebben gehouden. Tenminste, dat kan Hugo ons dan weer vertellen.I'll give you something to do![]()
Misschien dat we eens moeten gaan rekenen hoeveel vatbare personen er nog over zijn. Want als er elke dag 7-10k aan positieve tests bij komen gaat het hard.quote:Op maandag 1 november 2021 15:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom we zouden dalen (tenzij je het vreemde vermoeden hebt dat er een soort natuurlijke grens op 8k zou zijn). Vandaag was volledig in lijn met de trend die we al een tijdje zien. Namelijk een stijging van 50% van week-op-week. Die gaat niet opeens naar beneden. Zelfs als die af zou buigen tot 25% kom je nog zeker tot 10k besmettingen.
Tenzij het grootste deel aan positieve tests om gevaccineerden gaat.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Nee, nieuwe persco op vrijdag 19 of dinsdag 23 November.quote:Op maandag 1 november 2021 15:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
Gaan we het tij keren met deze set maatregelen?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
quote:quote:Wat gaan we dan doen als dit niet blijkt te werken?quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Nee, over anderhalve week weer persco.quote:Op maandag 1 november 2021 15:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
Flikkeren ze toch alles eind november weer dicht. Net als vorig jaar.quote:Op maandag 1 november 2021 15:45 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Mwa, Sint en Kerst komen eraan. Zolang ze open blijven komt er heus wel volkMja hier om mij heen helaas inderdaad best wat mensen overleden. Nog geen direct naasten. Maar wel (vage) bekenden. Gevaccineerd.quote:Op maandag 1 november 2021 15:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij dacht, postte je laatst, dat in de herfst de gevaccineerden bij bosjes dood neer zouden vallen. Of in ieder geval, dat werd gedacht in de kringen om je heen, geloof ik.![]()
quote:Op maandag 1 november 2021 15:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
De beste aller tijden, van de CDC: https://www1.nyc.gov/asse(...)vid-sex-guidance.pdf
[..]
[..]
[..]
Deze hele flyer is puur goud.![]()
![]()
Niet ziek worden.quote:Op maandag 1 november 2021 15:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
[..]
[..]
Wat gaan we dan doen als dit niet blijkt te werken?![]()
Wat denk je zelf? Horeca om 22u dicht natuurlijk!quote:Op maandag 1 november 2021 15:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
[..]
[..]
Wat gaan we dan doen als dit niet blijkt te werken?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Te laat en te hard ingrijpen. Sectorsluitingen, avondklokken, dat soort ongein.quote:Op maandag 1 november 2021 15:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
[..]
[..]
Het zijn weer de oudjesquote:Op maandag 1 november 2021 15:54 schreef Oliver23 het volgende:
Ziekenhuizen vandaag:
[ afbeelding ]
Oprecht, ik blijf de IC cijfers echt niet spannend vinden.
[ afbeelding ]
Op de verpleegafdelingen zijn het echt de 70+ die de flinke groei veroorzaken.
[ afbeelding ]
En als we kijken naar de situatie op de IC afdeling betreft Covid-19 exact een jaar geleden..... ......![]()
![]()
Dan gaan we toch echt in lockdown, eind nov - begin dec.quote:Op maandag 1 november 2021 15:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
[..]
[..]
Wat gaan we dan doen als dit niet blijkt te werken?Zonder wrijving geen glans![]()
Erg mooi.quote:Op maandag 1 november 2021 15:55 schreef Haags het volgende:
[..]
Dan gaan we toch echt in lockdown, eind nov - begin dec.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Dan hoop ik dat de pleuris uitbreekt.quote:Op maandag 1 november 2021 15:55 schreef Haags het volgende:
[..]
Dan gaan we toch echt in lockdown, eind nov - begin dec.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
quote:Op maandag 1 november 2021 15:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
De beste aller tijden, van de CDC: https://www1.nyc.gov/asse(...)vid-sex-guidance.pdf
[..]
[..]
[..]
Deze hele flyer is puur goud.Welke debiele ambtenaar heeft dit opgeschreven en dacht dat dit echt kans van slagen had?quote:Wear a face mask, even during sex! Wearing a face mask over
your nose and mouth adds a layer of protection.Gaat voor de BHFH-award 2005!
Was jij van plan een beurs in de jaarbeurs te bezoeken dan?quote:Op maandag 1 november 2021 15:56 schreef aartstyle het volgende:
Gaan evenementen nog wel door volgende week? Denk aan beurzen in de jaarbeurs etc?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
#ikdoenietmeermeequote:Op maandag 1 november 2021 15:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Te laat en te hard ingrijpen. Sectorsluitingen, avondklokken, dat soort ongein.![]()
Voor werk ja.quote:Op maandag 1 november 2021 15:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Was jij van plan een beurs in de jaarbeurs te bezoeken dan?![]()
En dan? Tot april, en het hele verhaaltje weer herhalen in september 2022?quote:Op maandag 1 november 2021 15:55 schreef Haags het volgende:
[..]
Dan gaan we toch echt in lockdown, eind nov - begin dec.
Leuk vooruitzicht. Iemand nog fakkels en hooivorken over?Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Alles open gooien en lekker levenquote:Op maandag 1 november 2021 15:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
[..]
[..]
![]()
Absoluut.quote:Op maandag 1 november 2021 15:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
Gaan we het tij keren met deze set maatregelen?
Sportscholen krijgen vanaf vanavond al de opzeggingen binnen, gok ik en dat is nog voordat ze gaan sluiten.
Kunnen mensen vast op de bank gaan liggen zodat ze kunnen acclimatiseren.
Kijken of we de IC kunnen helpen door lekker passief te worden.
Succesverhaal! Deze hele pandemie is één groot succesverhaal!Go hard or go home![]()
Wat het RIVM zegt is dat het effect van mondkapjes minder groot is en de discussie van destijds niet rechtvaardigde, omdat de aandacht voor andere maatregelen belangrijker was. Dat is een fundamenteel ander standpunt dan 'het voorkomt hooguit 10 besmettingen in Nederland'. Al helemaal nu die anderhalve meter er niet meer is.quote:Op maandag 1 november 2021 15:53 schreef 4-elements het volgende:
[..]
RIVM. Schijnt ook iets met corona te maken te hebben: https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/mondkapjes
Kunnen we allebei citaten uit plukken om ons eigen standpunt hard te maken.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Dat zou zomaar kunnen.quote:Op maandag 1 november 2021 15:57 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En dan? Tot april, en het hele verhaaltje weer herhalen in september 2022?"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Voetbal stopzetten.quote:Op maandag 1 november 2021 15:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
[..]
[..]
Wat gaan we dan doen als dit niet blijkt te werken?
Ajax kampioen.What can change the nature of a man?![]()
Viroloog Koopmans krijgt helaas toch weer gelijk , versoepelingen zijn te vroeg gekomen, maarquote:Op maandag 1 november 2021 15:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Te laat en te hard ingrijpen. Sectorsluitingen, avondklokken, dat soort ongein.
ja het was dan ook een politiek besluit.![]()
met QR code waarschijnlijkquote:Op maandag 1 november 2021 15:56 schreef aartstyle het volgende:
Gaan evenementen nog wel door volgende week? Denk aan beurzen in de jaarbeurs etc?![]()
Nieuwe grafiekjes staan online :
https://rivm.wegmetdetestwet.nl/rivm.html
Duiding:
- DPL 315 lager dan zondag, en vrijdag, slechts 367 hoger dan vorige week maandag
- Datavertraging 5-10 dagen 200 hoger dan gisteren (1476)
- Datavertraging 10+ dagen 22 hoger dan gisteren (227)
- Vandaag zijn er dus 1703 meldingen ouder dan 5 dagen
- Testvraag was zaterdag fors (33305) lager dan vrijdag (40696)
- Morgen worden de cijfers definitief voor vorige week, maar afgelopen week was de groep 20-29 en 30-39 beiden gelijkwaardig verantwoordelijk voor de meeste positieve testen.
- De piek vormt zich momenteel rond 25/26-10-2021, laten we hopen dat dit zo blijft, de signalen zijn nu iets sterker dan vorige week.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik heb het idee dat hier niet goed werd gecontroleerd!quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Dat zeg ik, jij leest er iets anders in dan ik.quote:Op maandag 1 november 2021 15:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wat het RIVM zegt is dat het effect van mondkapjes minder groot is en de discussie van destijds niet rechtvaardigde, omdat de aandacht voor andere maatregelen belangrijker was. Dat is een fundamenteel ander standpunt dan 'het voorkomt hooguit 10 besmettingen in Nederland'. Al helemaal nu die anderhalve meter er niet meer is.Klinkt nog steeds als buitenproportioneel aantal mensen, maar net iets minder.quote:Eerder werd berekend dat een buitenproportioneel aantal mensen in de openbare ruimte een mondkapje moest dragen om één besmetting te voorkomen. Inmiddels is het aantal besmettelijke mensen in Nederland echter zodanig toegenomen, dat deze verhouding kleiner is geworden.That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Ik vind dit al een overreactie eigenlijk.quote:Op maandag 1 november 2021 15:50 schreef chratnox het volgende:
Ik ben er bang voor dat als dit de maatregelen nu zijn er straks weer op een te laat moment een overreactie komt.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
"Wie denkt U wel niet dat U bent? De koningin?"quote:Op maandag 1 november 2021 15:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat hier niet goed werd gecontroleerd!Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Jij had liever niets gedaan? Of een 2G-principe?quote:Op maandag 1 november 2021 15:57 schreef Noek het volgende:
[..]
Absoluut.
Sportscholen krijgen vanaf vanavond al de opzeggingen binnen, gok ik en dat is nog voordat ze gaan sluiten.
Kunnen mensen vast op de bank gaan liggen zodat ze kunnen acclimatiseren.
Kijken of we de IC kunnen helpen door lekker passief te worden.
Succesverhaal! Deze hele pandemie is één groot succesverhaal![i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Maar ze zullen de boostershot wel als joker achter de hand houden, in combinatie met het 2G systeem. Zodat iedereen wel een vaccinatie moet krijgen om deel te nemen aan de samenleving.quote:Op maandag 1 november 2021 15:56 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat de pleuris uitbreekt.![]()
De koningin is een stuk jonger.quote:Op maandag 1 november 2021 16:00 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
"Wie denkt U wel niet dat U bent? De koningin?"[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ik had 2G gedaan, maar dan ook in niet-essentiële winkels en in gebedshuizen.quote:Op maandag 1 november 2021 16:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Jij had liever niets gedaan? Of een 2G-principe?
3G op de werkplek.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
En die niet gevaccineerden zijn dan waar aan te herkennen?quote:Op maandag 1 november 2021 15:47 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik stel gewoon voor dat iedereen die niet gevaccineerd is, verplicht wordt om een medisch mondmasker te dragen.![]()
Zal zeker wel iets schelen idd.quote:Op maandag 1 november 2021 15:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Scheelt misschien ook drukte!
*mompelt iets over Efteling bezoek op korte termijn![]()
Hier gaat iets mis.quote:Op maandag 1 november 2021 16:00 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
"Wie denkt U wel niet dat U bent? De koningin?"What can change the nature of a man?![]()
nee nederlanders slikken dit voor zoete koek. zo lang de voetbal maar op tv is.quote:Op maandag 1 november 2021 15:57 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En dan? Tot april, en het hele verhaaltje weer herhalen in september 2022?
Leuk vooruitzicht. Iemand nog fakkels en hooivorken over?Plaats hier uw advertentie![]()
Ach sporten kun je ook buiten en het is niet de eerste levensbehoefte, de horeca trouwens ook niet.quote:![]()
Aan dat mondkapje.quote:Op maandag 1 november 2021 16:01 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
En die niet gevaccineerden zijn dan waar aan te herkennen?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Volgens mij zijn dit gelegenheden waar nog het meest trouw de QR-code wordt gecontroleerd. Mag hopen dat ze na de flater van deze (na)zomer (750 man capaciteitquote:Op maandag 1 november 2021 15:56 schreef aartstyle het volgende:
Gaan evenementen nog wel door volgende week? Denk aan beurzen in de jaarbeurs etc?) hier met hun klauwen vanaf blijven. Sowieso is het dan juist de gevaccineerde groep die je het hardst zou naaien.
I'll give you something to do![]()
Ik weet het niet zo goed. De hoeveelheid ziekenhuisopnames zit wel heel erg in de lift, sterker dan verwacht volgens mij. Dat er dan iets gedaan wordt snap ik heel goed, maar dat er dan iets gedaan wordt wat (hoogstwaarschijnlijk) maar heel beperkt verschil maakt snap ik niet zo goed.quote:Op maandag 1 november 2021 16:00 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik vind dit al een overreactie eigenlijk.![]()
Wat zou er gebeuren als we geen maatregelen zouden nemen? Kan me herinneren dat landen met en zonder lockdown vaak toch een zelfde cyclus doormaakten. Nou heb ik hier geen cijfers paraat wat dat betreft, iemand die daar meer over weet?That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Vanaf welke leeftijd zal de Corona pas verplicht zijn? Iemand die dit weet?Wie dit leest is een lezer van dit![]()
18+quote:Op maandag 1 november 2021 16:02 schreef MissButterflyy het volgende:
Vanaf welke leeftijd zal de Corona pas verplicht zijn? Iemand die dit weet?![]()
quote:Op maandag 1 november 2021 16:02 schreef Oriente het volgende:
[..]
Ik ben volledig gevaccineerd, heb een QR code dus ik kom wel binnen.
Zal er wel rustig worden.
What can change the nature of a man?![]()
Dan imploderen onze IC's.quote:Op maandag 1 november 2021 16:02 schreef 4-elements het volgende:
Wat zou er gebeuren als we geen maatregelen zouden nemen? Kan me herinneren dat landen met en zonder lockdown vaak toch een zelfde cyclus doormaakten. Nou heb ik hier geen cijfers paraat wat dat betreft, iemand die daar meer over weet?![]()
quote:Op maandag 1 november 2021 16:01 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Ach sporten kun je ook buiten en het is niet de eerste levensbehoefte, de horeca trouwens ook niet.
Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Gebeurt niet. Iedereen slikt het als zoete koek.quote:Op maandag 1 november 2021 15:56 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat de pleuris uitbreekt.![]()
13 https://www.rijksoverheid(...)coronatoegangsbewijsquote:Op maandag 1 november 2021 16:02 schreef MissButterflyy het volgende:
Vanaf welke leeftijd zal de Corona pas verplicht zijn? Iemand die dit weet?![]()
de Corona is pas verplicht vanaf 13.quote:Op maandag 1 november 2021 16:02 schreef MissButterflyy het volgende:
Vanaf welke leeftijd zal de Corona pas verplicht zijn? Iemand die dit weet?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Je neemt het me hopelijk niet kwalijk dat ik dit met een enorme korrel zout neem en geen link zie met covid of vaccinatie of wat dan ook, puur omdat je dit claimt.quote:Op maandag 1 november 2021 15:55 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Flikkeren ze toch alles eind november weer dicht. Net als vorig jaar.
[..]
Mja hier om mij heen helaas inderdaad best wat mensen overleden. Nog geen direct naasten. Maar wel (vage) bekenden. Gevaccineerd.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Het gaat in golven die steeds minder heftig en korter worden.quote:Op maandag 1 november 2021 16:02 schreef 4-elements het volgende:
Wat zou er gebeuren als we geen maatregelen zouden nemen? Kan me herinneren dat landen met en zonder lockdown vaak toch een zelfde cyclus doormaakten. Nou heb ik hier geen cijfers paraat wat dat betreft, iemand die daar meer over weet?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dus die zijn deze gehele poppenkast schuld? Nee hoor, maatregelen die nergens op slaan verzinnen doet de politiek.quote:Op maandag 1 november 2021 16:00 schreef Mylene het volgende:
[..]
Dank de vette mensen maar die zich niet vaccineren.![]()
Geeft in elk geval minder rommel als exploderen.quote:wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Zo denk ik er ook over hoor. Was even bang dat ze de 1,5 gaan adviseren voor iedereen. Dan slaat zo'n beurs ook nergens meer op.quote:Op maandag 1 november 2021 16:01 schreef galantis het volgende:
[..]
Volgens mij zijn dit gelegenheden waar nog het meest trouw de QR-code wordt gecontroleerd. Mag hopen dat ze na de flater van deze (na)zomer (750 man capaciteit) hier met hun klauwen vanaf blijven. Sowieso is het dan juist de gevaccineerde groep die je het hardst zou naaien.
![]()
Mwah, dat zal tegenvallen, maar de ongevaccineerden zijn dan de zondebok, en dat is best logisch maar ook weer niet voor de volle 100 terecht.quote:Op maandag 1 november 2021 16:03 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Gebeurt niet. Iedereen slikt het als zoete koek.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Dat betwijfel ik. Eens moet de huidige stijging stoppen, zeker met de huidige vaccinatiegraad.quote:That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Als iedereen dat had gedaan welquote:Op maandag 1 november 2021 16:04 schreef Oliver23 het volgende:
''Vaccineren is de uitweg in deze crisis''![]()
Groepsimmuniteit bij 70% hoor ik die leugenaars nog beloven.quote:Op maandag 1 november 2021 16:04 schreef Oliver23 het volgende:
''Vaccineren is de uitweg in deze crisis''
De winterlockdown wordt een zekerheidje, net als dat de klol ieder jaar terug gaat.![]()
Ja, mocht er nog een lockdown komen dan zijn ze nu al de sjaak want vanaf deze week al minder inkomsten en dan moet de klap nog komen. Die was vorig jaar in dec.quote:
Maar mooi, alle Gary's kunnen hun Twitter profielfoto weer aanpassen met een mondkapje op. Helemaal de mannetjes weer.
Godverdomme.Go hard or go home![]()
Sow, zeg het ze!quote:Op maandag 1 november 2021 16:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Als iedereen dat had gedaan wel[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ja, maar de huidige hoeveelheid IC opnames is al niet te behappen zonder af te schalen.quote:Op maandag 1 november 2021 16:04 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik. Eens moet de huidige stijging stoppen, zeker met de huidige vaccinatiegraad.![]()
lijkt me ook alleen het risico groot om het af te wachtenquote:Op maandag 1 november 2021 16:04 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik. Eens moet de huidige stijging stoppen, zeker met de huidige vaccinatiegraad.![]()
Pfizer (en hun handlangers in Den Haag) lachen zich rotquote:Op maandag 1 november 2021 16:04 schreef Oliver23 het volgende:
Plaats hier uw advertentie![]()
Als deze maatregelen niet werken, dan komt eind november weer een persconferentie:
- Discotheken en Nachtclubs weer dicht. Horeca alleen nog maar mensen ontvangen op 1.5 meter + coronapas
- Thuiswerken weer verplicht
- Sekswerkers weer dicht.![]()
Dat mag.quote:Op maandag 1 november 2021 16:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je neemt het me hopelijk niet kwalijk dat ik dit met een enorme korrel zout neem en geen link zie met covid of vaccinatie of wat dan ook, puur omdat je dit claimt.
Wat Chatnox zei .. de herfst is nog niet voorbij.
Ik hoop dat het jou en jouw omgeving bespaard blijft.![]()
Misschien omdat het merendeel van de bevolking er geen problemen mee heeft? Jij kan het wel allemaal enorm kut vinden maar dat wil niet zeggen dat veel mensen je mening delen.quote:Op maandag 1 november 2021 16:03 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Gebeurt niet. Iedereen slikt het als zoete koek.![]()
De huidige vaccinatiegraad is niet meer van beland zonder 3e prik.quote:Op maandag 1 november 2021 16:04 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Ik vind deze maatregelen allemaal toch een beetje dweilen met de kraan open.
Gaan ze nog iets doen aan het lage aantal ic bedden hier in NL?
En de kapotbezuinigde gezondheidszorg?
Of wordt het geld alleen maar weggesmeten naar andere zaken, waarin we in onze vrijheden worden beperkt?Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Iedereen een booster geven, misschien dat we dan wel definitief van de maatregelen verlost zijn. En anders proberen we het gewoon nog een keer. Ondertussen gewoon even volhouden als er weer maatregelen actief worden.quote:Op maandag 1 november 2021 16:04 schreef Oliver23 het volgende:
Dat de vaccins werken lijkt me duidelijk, maar blijkbaar niet goed genoeg met onze vaccinatiegraad om aan maatregelen te ontkomen.![]()
Niks leugenaars. Die belofte(?) komt uit de periode voor de opkomst van de veel besmettelijker Deltavariant.quote:Op maandag 1 november 2021 16:05 schreef Confetti het volgende:
[..]
Groepsimmuniteit bij 70% hoor ik die leugenaars nog beloven.
De winterlockdown wordt een zekerheidje, net als dat de klol ieder jaar terug gaat.![]()
Huisregels horen leidend te zijn bij verwijderen van posts, en niet op basis van willekeur of onwelgevallige meningen!
Sehr schnell fur Wappies verboten: het sociale, culturele, maatschappelijke en festivale leven. Welk logo krijgen we opgeprikt?![]()
Ik had liever dat ze de kwetsbaren gingen boosteren en wat qr codes gaan loslaten op kerken.quote:Op maandag 1 november 2021 16:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Jij had liever niets gedaan? Of een 2G-principe?
Iets wat effect heeft maar je vraagstelling is zo fraai dat ik em verder even skip.Go hard or go home![]()
Vorige keer mocht je niet naar de bieb maar wel naar de hoeren.quote:Op maandag 1 november 2021 16:06 schreef Oliver23 het volgende:
Als deze maatregelen niet werken, dan komt eind november weer een persconferentie:
- Discotheken en Nachtclubs weer dicht. Horeca alleen nog maar mensen ontvangen op 1.5 meter + coronapas
- Thuiswerken weer verplicht
Maar wanneer dat is de vraag. Ik vind het niet meer dan terecht dat er maatregelen komen, of dat ook de juiste zijn en voor de juiste groepen waag ik te betwijfelen.quote:Op maandag 1 november 2021 16:04 schreef 4-elements het volgende:
[..]
quote:Op maandag 1 november 2021 16:07 schreef noizzieNL het volgende:
2013: fictie, leuke film
2021: iedereen de hoofdrolHuisregels horen leidend te zijn bij verwijderen van posts, en niet op basis van willekeur of onwelgevallige meningen!
Sehr schnell fur Wappies verboten: het sociale, culturele, maatschappelijke en festivale leven. Welk logo krijgen we opgeprikt?![]()
Hoe ga je dat als sportschoolhouder oplossen, mensen met vaccin mogen sporten en dus betalen, mensen zonder vaccin mogen niet sporten en krijgen het geld terug?quote:Op maandag 1 november 2021 16:05 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, mocht er nog een lockdown komen dan zijn ze nu al de sjaak want vanaf deze week al minder inkomsten en dan moet de klap nog komen. Die was vorig jaar in dec.
Maar mooi, alle Gary's kunnen hun Twitter profielfoto weer aanpassen met een mondkapje op. Helemaal de mannetjes weer.
Godverdomme.![]()
quote:Op maandag 1 november 2021 16:06 schreef Oliver23 het volgende:
![]()
Vind het oprecht echt super kut voor je.quote:Op maandag 1 november 2021 16:05 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, mocht er nog een lockdown komen dan zijn ze nu al de sjaak want vanaf deze week al minder inkomsten en dan moet de klap nog komen. Die was vorig jaar in dec.
Godverdomme.![]()
Het geld is opgegeten door het open proberen te houden van allerlei sectoren. Daarom zal het 2G-principe voorlopig de enige uitweg zijn.quote:Op maandag 1 november 2021 16:06 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik vind deze maatregelen allemaal toch een beetje dweilen met de kraan open.
Gaan ze nog iets doen aan het lage aantal ic bedden hier in NL?
En de kapotbezuinigde gezondheidszorg?
Of wordt het geld alleen maar weggesmeten naar andere zaken, waarin we in onze vrijheden worden beperkt?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
En terecht. Je hebt Wikipedia.quote:Op maandag 1 november 2021 16:07 schreef Confetti het volgende:
[..]
Vorige keer mocht je niet naar de bieb maar wel naar de hoeren.![]()
Jaap van Dissel zei dat lockdowns niet meer nodig warenquote:Op maandag 1 november 2021 16:05 schreef Confetti het volgende:
[..]
Groepsimmuniteit bij 70% hoor ik die leugenaars nog beloven.
De winterlockdown wordt een zekerheidje, net als dat de klol ieder jaar terug gaat.Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Gebedshuizen gaan ze nooit aan tornen zolang het CDA in de regering zit, dusja. Kwetsbaren boosten lijkt mij een logische stap.quote:Op maandag 1 november 2021 16:07 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik had liever dat ze de kwetsbaren gingen boosteren en wat qr codes gaan loslaten op kerken.
Iets wat effect heeft maar je vraagstelling is zo fraai dat ik em verder even skip.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Snap er niks van.quote:Op maandag 1 november 2021 16:06 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Dat mag.
Wat Chatnox zei .. de herfst is nog niet voorbij.
Ik hoop dat het jou en jouw omgeving bespaard blijft.
In jouw omgeving werden er toch alleen sinaasappels gevaccineerd?![]()
![]()
vanaf 13quote:Op maandag 1 november 2021 16:02 schreef MissButterflyy het volgende:
Vanaf welke leeftijd zal de Corona pas verplicht zijn? Iemand die dit weet?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: