100% nee.quote:Op maandag 1 november 2021 15:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
Gaan we het tij keren met deze set maatregelen?
Ik denk dat Hugo het met name de ongevaccineerden blijft verwijten.quote:Op maandag 1 november 2021 15:53 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Die kans is wel aanwezig, kan de horeca weer dicht omdat wij ons niet aan de maatregelen hebben gehouden. Tenminste, dat kan Hugo ons dan weer vertellen.
Misschien dat we eens moeten gaan rekenen hoeveel vatbare personen er nog over zijn. Want als er elke dag 7-10k aan positieve tests bij komen gaat het hard.quote:Op maandag 1 november 2021 15:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom we zouden dalen (tenzij je het vreemde vermoeden hebt dat er een soort natuurlijke grens op 8k zou zijn). Vandaag was volledig in lijn met de trend die we al een tijdje zien. Namelijk een stijging van 50% van week-op-week. Die gaat niet opeens naar beneden. Zelfs als die af zou buigen tot 25% kom je nog zeker tot 10k besmettingen.
Nee, nieuwe persco op vrijdag 19 of dinsdag 23 November.quote:Op maandag 1 november 2021 15:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
quote:
quote:
Wat gaan we dan doen als dit niet blijkt te werken?quote:
Nee, over anderhalve week weer persco.quote:Op maandag 1 november 2021 15:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
Flikkeren ze toch alles eind november weer dicht. Net als vorig jaar.quote:Op maandag 1 november 2021 15:45 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Mwa, Sint en Kerst komen eraan. Zolang ze open blijven komt er heus wel volk
Mja hier om mij heen helaas inderdaad best wat mensen overleden. Nog geen direct naasten. Maar wel (vage) bekenden. Gevaccineerd.quote:Op maandag 1 november 2021 15:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij dacht, postte je laatst, dat in de herfst de gevaccineerden bij bosjes dood neer zouden vallen. Of in ieder geval, dat werd gedacht in de kringen om je heen, geloof ik.
quote:Op maandag 1 november 2021 15:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
De beste aller tijden, van de CDC: https://www1.nyc.gov/asse(...)vid-sex-guidance.pdf
[..]
[..]
[..]
Deze hele flyer is puur goud.
Niet ziek worden.quote:Op maandag 1 november 2021 15:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
[..]
[..]
Wat gaan we dan doen als dit niet blijkt te werken?
Wat denk je zelf? Horeca om 22u dicht natuurlijk!quote:Op maandag 1 november 2021 15:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
[..]
[..]
Te laat en te hard ingrijpen. Sectorsluitingen, avondklokken, dat soort ongein.quote:Op maandag 1 november 2021 15:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
[..]
[..]
Het zijn weer de oudjesquote:Op maandag 1 november 2021 15:54 schreef Oliver23 het volgende:
Ziekenhuizen vandaag:
[ afbeelding ]
Oprecht, ik blijf de IC cijfers echt niet spannend vinden.
[ afbeelding ]
Op de verpleegafdelingen zijn het echt de 70+ die de flinke groei veroorzaken.
[ afbeelding ]
En als we kijken naar de situatie op de IC afdeling betreft Covid-19 exact een jaar geleden..... ......
Dan gaan we toch echt in lockdown, eind nov - begin dec.quote:Op maandag 1 november 2021 15:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
[..]
[..]
Erg mooi.quote:Op maandag 1 november 2021 15:55 schreef Haags het volgende:
[..]
Dan gaan we toch echt in lockdown, eind nov - begin dec.
Dan hoop ik dat de pleuris uitbreekt.quote:Op maandag 1 november 2021 15:55 schreef Haags het volgende:
[..]
quote:Op maandag 1 november 2021 15:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
De beste aller tijden, van de CDC: https://www1.nyc.gov/asse(...)vid-sex-guidance.pdf
[..]
[..]
[..]
Deze hele flyer is puur goud.
Welke debiele ambtenaar heeft dit opgeschreven en dacht dat dit echt kans van slagen had?quote:Wear a face mask, even during sex! Wearing a face mask over
your nose and mouth adds a layer of protection.
Was jij van plan een beurs in de jaarbeurs te bezoeken dan?quote:Op maandag 1 november 2021 15:56 schreef aartstyle het volgende:
Gaan evenementen nog wel door volgende week? Denk aan beurzen in de jaarbeurs etc?
#ikdoenietmeermeequote:Op maandag 1 november 2021 15:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Te laat en te hard ingrijpen. Sectorsluitingen, avondklokken, dat soort ongein.
Voor werk ja.quote:Op maandag 1 november 2021 15:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Was jij van plan een beurs in de jaarbeurs te bezoeken dan?
En dan? Tot april, en het hele verhaaltje weer herhalen in september 2022?quote:Op maandag 1 november 2021 15:55 schreef Haags het volgende:
[..]
Alles open gooien en lekker levenquote:Op maandag 1 november 2021 15:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
[..]
[..]
Absoluut.quote:Op maandag 1 november 2021 15:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat het RIVM zegt is dat het effect van mondkapjes minder groot is en de discussie van destijds niet rechtvaardigde, omdat de aandacht voor andere maatregelen belangrijker was. Dat is een fundamenteel ander standpunt dan 'het voorkomt hooguit 10 besmettingen in Nederland'. Al helemaal nu die anderhalve meter er niet meer is.quote:Op maandag 1 november 2021 15:53 schreef 4-elements het volgende:
[..]
RIVM. Schijnt ook iets met corona te maken te hebben: https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/mondkapjes
Kunnen we allebei citaten uit plukken om ons eigen standpunt hard te maken.
Dat zou zomaar kunnen.quote:Op maandag 1 november 2021 15:57 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En dan? Tot april, en het hele verhaaltje weer herhalen in september 2022?
Voetbal stopzetten.quote:Op maandag 1 november 2021 15:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
[..]
[..]
Viroloog Koopmans krijgt helaas toch weer gelijk , versoepelingen zijn te vroeg gekomen, maarquote:Op maandag 1 november 2021 15:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Te laat en te hard ingrijpen. Sectorsluitingen, avondklokken, dat soort ongein.
met QR code waarschijnlijkquote:Op maandag 1 november 2021 15:56 schreef aartstyle het volgende:
Gaan evenementen nog wel door volgende week? Denk aan beurzen in de jaarbeurs etc?
Ik heb het idee dat hier niet goed werd gecontroleerd!quote:
Dat zeg ik, jij leest er iets anders in dan ik.quote:Op maandag 1 november 2021 15:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wat het RIVM zegt is dat het effect van mondkapjes minder groot is en de discussie van destijds niet rechtvaardigde, omdat de aandacht voor andere maatregelen belangrijker was. Dat is een fundamenteel ander standpunt dan 'het voorkomt hooguit 10 besmettingen in Nederland'. Al helemaal nu die anderhalve meter er niet meer is.
Klinkt nog steeds als buitenproportioneel aantal mensen, maar net iets minder.quote:Eerder werd berekend dat een buitenproportioneel aantal mensen in de openbare ruimte een mondkapje moest dragen om één besmetting te voorkomen. Inmiddels is het aantal besmettelijke mensen in Nederland echter zodanig toegenomen, dat deze verhouding kleiner is geworden.
Ik vind dit al een overreactie eigenlijk.quote:Op maandag 1 november 2021 15:50 schreef chratnox het volgende:
Ik ben er bang voor dat als dit de maatregelen nu zijn er straks weer op een te laat moment een overreactie komt.
"Wie denkt U wel niet dat U bent? De koningin?"quote:Op maandag 1 november 2021 15:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat hier niet goed werd gecontroleerd!
Jij had liever niets gedaan? Of een 2G-principe?quote:Op maandag 1 november 2021 15:57 schreef Noek het volgende:
[..]
Absoluut.
Sportscholen krijgen vanaf vanavond al de opzeggingen binnen, gok ik en dat is nog voordat ze gaan sluiten.
Kunnen mensen vast op de bank gaan liggen zodat ze kunnen acclimatiseren.
Kijken of we de IC kunnen helpen door lekker passief te worden.
Succesverhaal! Deze hele pandemie is één groot succesverhaal!
Maar ze zullen de boostershot wel als joker achter de hand houden, in combinatie met het 2G systeem. Zodat iedereen wel een vaccinatie moet krijgen om deel te nemen aan de samenleving.quote:Op maandag 1 november 2021 15:56 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat de pleuris uitbreekt.
De koningin is een stuk jonger.quote:Op maandag 1 november 2021 16:00 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
"Wie denkt U wel niet dat U bent? De koningin?"
Ik had 2G gedaan, maar dan ook in niet-essentiële winkels en in gebedshuizen.quote:Op maandag 1 november 2021 16:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Jij had liever niets gedaan? Of een 2G-principe?
En die niet gevaccineerden zijn dan waar aan te herkennen?quote:Op maandag 1 november 2021 15:47 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik stel gewoon voor dat iedereen die niet gevaccineerd is, verplicht wordt om een medisch mondmasker te dragen.
Zal zeker wel iets schelen idd.quote:Op maandag 1 november 2021 15:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Scheelt misschien ook drukte!
*mompelt iets over Efteling bezoek op korte termijn
Hier gaat iets mis.quote:Op maandag 1 november 2021 16:00 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
"Wie denkt U wel niet dat U bent? De koningin?"
nee nederlanders slikken dit voor zoete koek. zo lang de voetbal maar op tv is.quote:Op maandag 1 november 2021 15:57 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En dan? Tot april, en het hele verhaaltje weer herhalen in september 2022?
Leuk vooruitzicht. Iemand nog fakkels en hooivorken over?
Ach sporten kun je ook buiten en het is niet de eerste levensbehoefte, de horeca trouwens ook niet.quote:
Aan dat mondkapje.quote:Op maandag 1 november 2021 16:01 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
En die niet gevaccineerden zijn dan waar aan te herkennen?
Volgens mij zijn dit gelegenheden waar nog het meest trouw de QR-code wordt gecontroleerd. Mag hopen dat ze na de flater van deze (na)zomer (750 man capaciteitquote:Op maandag 1 november 2021 15:56 schreef aartstyle het volgende:
Ik weet het niet zo goed. De hoeveelheid ziekenhuisopnames zit wel heel erg in de lift, sterker dan verwacht volgens mij. Dat er dan iets gedaan wordt snap ik heel goed, maar dat er dan iets gedaan wordt wat (hoogstwaarschijnlijk) maar heel beperkt verschil maakt snap ik niet zo goed.quote:Op maandag 1 november 2021 16:00 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik vind dit al een overreactie eigenlijk.
18+quote:Op maandag 1 november 2021 16:02 schreef MissButterflyy het volgende:
Vanaf welke leeftijd zal de Corona pas verplicht zijn? Iemand die dit weet?
quote:Op maandag 1 november 2021 16:02 schreef Oriente het volgende:
[..]
Ik ben volledig gevaccineerd, heb een QR code dus ik kom wel binnen.
Zal er wel rustig worden.
Dan imploderen onze IC's.quote:Op maandag 1 november 2021 16:02 schreef 4-elements het volgende:
Wat zou er gebeuren als we geen maatregelen zouden nemen? Kan me herinneren dat landen met en zonder lockdown vaak toch een zelfde cyclus doormaakten. Nou heb ik hier geen cijfers paraat wat dat betreft, iemand die daar meer over weet?
quote:Op maandag 1 november 2021 16:01 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Ach sporten kun je ook buiten en het is niet de eerste levensbehoefte, de horeca trouwens ook niet.
Gebeurt niet. Iedereen slikt het als zoete koek.quote:Op maandag 1 november 2021 15:56 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat de pleuris uitbreekt.
13 https://www.rijksoverheid(...)coronatoegangsbewijsquote:Op maandag 1 november 2021 16:02 schreef MissButterflyy het volgende:
de Corona is pas verplicht vanaf 13.quote:Op maandag 1 november 2021 16:02 schreef MissButterflyy het volgende:
Je neemt het me hopelijk niet kwalijk dat ik dit met een enorme korrel zout neem en geen link zie met covid of vaccinatie of wat dan ook, puur omdat je dit claimt.quote:Op maandag 1 november 2021 15:55 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Flikkeren ze toch alles eind november weer dicht. Net als vorig jaar.
[..]
Mja hier om mij heen helaas inderdaad best wat mensen overleden. Nog geen direct naasten. Maar wel (vage) bekenden. Gevaccineerd.
Het gaat in golven die steeds minder heftig en korter worden.quote:Op maandag 1 november 2021 16:02 schreef 4-elements het volgende:
Wat zou er gebeuren als we geen maatregelen zouden nemen? Kan me herinneren dat landen met en zonder lockdown vaak toch een zelfde cyclus doormaakten. Nou heb ik hier geen cijfers paraat wat dat betreft, iemand die daar meer over weet?
Dus die zijn deze gehele poppenkast schuld? Nee hoor, maatregelen die nergens op slaan verzinnen doet de politiek.quote:Op maandag 1 november 2021 16:00 schreef Mylene het volgende:
[..]
Dank de vette mensen maar die zich niet vaccineren.
Geeft in elk geval minder rommel als exploderen.quote:
Zo denk ik er ook over hoor. Was even bang dat ze de 1,5 gaan adviseren voor iedereen. Dan slaat zo'n beurs ook nergens meer op.quote:Op maandag 1 november 2021 16:01 schreef galantis het volgende:
[..]
Volgens mij zijn dit gelegenheden waar nog het meest trouw de QR-code wordt gecontroleerd. Mag hopen dat ze na de flater van deze (na)zomer (750 man capaciteit) hier met hun klauwen vanaf blijven. Sowieso is het dan juist de gevaccineerde groep die je het hardst zou naaien.
Mwah, dat zal tegenvallen, maar de ongevaccineerden zijn dan de zondebok, en dat is best logisch maar ook weer niet voor de volle 100 terecht.quote:Op maandag 1 november 2021 16:03 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Gebeurt niet. Iedereen slikt het als zoete koek.
Dat betwijfel ik. Eens moet de huidige stijging stoppen, zeker met de huidige vaccinatiegraad.quote:
Als iedereen dat had gedaan welquote:Op maandag 1 november 2021 16:04 schreef Oliver23 het volgende:
''Vaccineren is de uitweg in deze crisis''
Groepsimmuniteit bij 70% hoor ik die leugenaars nog beloven.quote:Op maandag 1 november 2021 16:04 schreef Oliver23 het volgende:
Ja, mocht er nog een lockdown komen dan zijn ze nu al de sjaak want vanaf deze week al minder inkomsten en dan moet de klap nog komen. Die was vorig jaar in dec.quote:
Sow, zeg het ze!quote:Op maandag 1 november 2021 16:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Als iedereen dat had gedaan wel
Ja, maar de huidige hoeveelheid IC opnames is al niet te behappen zonder af te schalen.quote:Op maandag 1 november 2021 16:04 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik. Eens moet de huidige stijging stoppen, zeker met de huidige vaccinatiegraad.
lijkt me ook alleen het risico groot om het af te wachtenquote:Op maandag 1 november 2021 16:04 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik. Eens moet de huidige stijging stoppen, zeker met de huidige vaccinatiegraad.
Pfizer (en hun handlangers in Den Haag) lachen zich rotquote:Op maandag 1 november 2021 16:04 schreef Oliver23 het volgende:
Dat mag.quote:Op maandag 1 november 2021 16:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je neemt het me hopelijk niet kwalijk dat ik dit met een enorme korrel zout neem en geen link zie met covid of vaccinatie of wat dan ook, puur omdat je dit claimt.
Misschien omdat het merendeel van de bevolking er geen problemen mee heeft? Jij kan het wel allemaal enorm kut vinden maar dat wil niet zeggen dat veel mensen je mening delen.quote:Op maandag 1 november 2021 16:03 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Gebeurt niet. Iedereen slikt het als zoete koek.
De huidige vaccinatiegraad is niet meer van beland zonder 3e prik.quote:Op maandag 1 november 2021 16:04 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Iedereen een booster geven, misschien dat we dan wel definitief van de maatregelen verlost zijn. En anders proberen we het gewoon nog een keer. Ondertussen gewoon even volhouden als er weer maatregelen actief worden.quote:Op maandag 1 november 2021 16:04 schreef Oliver23 het volgende:
Niks leugenaars. Die belofte(?) komt uit de periode voor de opkomst van de veel besmettelijker Deltavariant.quote:Op maandag 1 november 2021 16:05 schreef Confetti het volgende:
[..]
Groepsimmuniteit bij 70% hoor ik die leugenaars nog beloven.
De winterlockdown wordt een zekerheidje, net als dat de klol ieder jaar terug gaat.
Ik had liever dat ze de kwetsbaren gingen boosteren en wat qr codes gaan loslaten op kerken.quote:Op maandag 1 november 2021 16:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Jij had liever niets gedaan? Of een 2G-principe?
Vorige keer mocht je niet naar de bieb maar wel naar de hoeren.quote:Op maandag 1 november 2021 16:06 schreef Oliver23 het volgende:
Als deze maatregelen niet werken, dan komt eind november weer een persconferentie:
- Discotheken en Nachtclubs weer dicht. Horeca alleen nog maar mensen ontvangen op 1.5 meter + coronapas
- Thuiswerken weer verplicht
- Sekswerkers weer dicht.
Maar wanneer dat is de vraag. Ik vind het niet meer dan terecht dat er maatregelen komen, of dat ook de juiste zijn en voor de juiste groepen waag ik te betwijfelen.quote:Op maandag 1 november 2021 16:04 schreef 4-elements het volgende:
[..]
quote:Op maandag 1 november 2021 16:07 schreef noizzieNL het volgende:
2013: fictie, leuke film
2021: iedereen de hoofdrol
Hoe ga je dat als sportschoolhouder oplossen, mensen met vaccin mogen sporten en dus betalen, mensen zonder vaccin mogen niet sporten en krijgen het geld terug?quote:Op maandag 1 november 2021 16:05 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, mocht er nog een lockdown komen dan zijn ze nu al de sjaak want vanaf deze week al minder inkomsten en dan moet de klap nog komen. Die was vorig jaar in dec.
Maar mooi, alle Gary's kunnen hun Twitter profielfoto weer aanpassen met een mondkapje op. Helemaal de mannetjes weer.
Godverdomme.
quote:Op maandag 1 november 2021 16:06 schreef Oliver23 het volgende:
Als deze maatregelen niet werken, dan komt eind november weer een persconferentie:
- Sekswerkers weer dicht.
Vind het oprecht echt super kut voor je.quote:Op maandag 1 november 2021 16:05 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, mocht er nog een lockdown komen dan zijn ze nu al de sjaak want vanaf deze week al minder inkomsten en dan moet de klap nog komen. Die was vorig jaar in dec.
Maar mooi, alle Gary's kunnen hun Twitter profielfoto weer aanpassen met een mondkapje op. Helemaal de mannetjes weer.
Godverdomme.
Het geld is opgegeten door het open proberen te houden van allerlei sectoren. Daarom zal het 2G-principe voorlopig de enige uitweg zijn.quote:Op maandag 1 november 2021 16:06 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik vind deze maatregelen allemaal toch een beetje dweilen met de kraan open.
Gaan ze nog iets doen aan het lage aantal ic bedden hier in NL?
En de kapotbezuinigde gezondheidszorg?
Of wordt het geld alleen maar weggesmeten naar andere zaken, waarin we in onze vrijheden worden beperkt?
En terecht. Je hebt Wikipedia.quote:Op maandag 1 november 2021 16:07 schreef Confetti het volgende:
[..]
Vorige keer mocht je niet naar de bieb maar wel naar de hoeren.
Jaap van Dissel zei dat lockdowns niet meer nodig warenquote:Op maandag 1 november 2021 16:05 schreef Confetti het volgende:
[..]
Groepsimmuniteit bij 70% hoor ik die leugenaars nog beloven.
De winterlockdown wordt een zekerheidje, net als dat de klol ieder jaar terug gaat.
Gebedshuizen gaan ze nooit aan tornen zolang het CDA in de regering zit, dusja. Kwetsbaren boosten lijkt mij een logische stap.quote:Op maandag 1 november 2021 16:07 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik had liever dat ze de kwetsbaren gingen boosteren en wat qr codes gaan loslaten op kerken.
Iets wat effect heeft maar je vraagstelling is zo fraai dat ik em verder even skip.
Snap er niks van.quote:Op maandag 1 november 2021 16:06 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Dat mag.
Wat Chatnox zei .. de herfst is nog niet voorbij.
Ik hoop dat het jou en jouw omgeving bespaard blijft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |