abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 23 oktober 2021 @ 16:03:06 #76
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201873145
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 15:59 schreef chratnox het volgende:

[..]
Mensen opsluiten in hun huis omdat ze niet de keuze gemaakt hebben die wenselijk is. Als die keus onwenselijk is, geef die keus dan niet.
Versus:

Iedereen opsluiten in hun huis ondanks dat ze solidair zijn geweest en hebben meegewerkt aan hetgeen de regering van ze gevraagd heeft?

pi_201873150
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 15:59 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Wat is dan beter? Een vaccinatieplicht?
Ik zou willen dat ik het antwoord voor je had. Ik ben van mening dat het uitsluiten van een groep (en al helemaal via iets oncontroleerbaars als de QR-code) een grens over is die ik niet over zou willen in het land waar ik woon.

Als je een minderheid uitsluit (dat is effectief wat je doet als je een avondklok voor ongevaccineerden, of een 2G systeem inricht) heb je je grondbeginselen van een samenleving verkwanseld.
pi_201873170
Nieuwe grafiekjes :

https://rivm.wegmetdetestwet.nl/rivm.html

- Nieuwe Piekdag 18-10-2021 (oude was 12-10-2021)
- DPL slechts 150 hoger dan gisteren.
- Datavertraging 5-10 dagen iets lager dan gisteren, maar nog steeds 845 meldingen ouder dan 5 dagen!
- Aantal testen per dag, ongeveer 35K, percentage positief rond de 15-16%
- Deze week wordt de 20-29 groep het meest positief getest, gevolgd door de 30-39 groep, maar er zijn vakanties.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201873171
quote:
11s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:03 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Versus:

Iedereen opsluiten in hun huis ondanks dat ze solidair zijn geweest en hebben meegewerkt aan hetgeen de regering van ze gevraagd heeft?

[ afbeelding ]
Ja. De regering heeft die mensen namelijk een keus gegeven. Laat je vaccineren of laat je niet vaccineren. Op het moment dat daarmee begonnen is waren die voorwaarden er niet.
pi_201873181
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:03 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik zou willen dat ik het antwoord voor je had. Ik ben van mening dat het uitsluiten van een groep (en al helemaal via iets oncontroleerbaars als de QR-code) een grens over is die ik niet over zou willen in het land waar ik woon.

Als je een minderheid uitsluit (dat is effectief wat je doet als je een avondklok voor ongevaccineerden, of een 2G systeem inricht) heb je je grondbeginselen van een samenleving verkwanseld.
Ik heb het antwoord ook niet, maar nieuwe lockdowns met 85% vaccinatiegraad vind ik eigenlijk ook minachting van je volk.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201873185
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 15:35 schreef Spablauw214 het volgende:
We blijven waarschijnlijk een paar dagen hangen en dan woensdag richting 7-8k.
Nee de herfstvakanties zijn begonnen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  Moderator zaterdag 23 oktober 2021 @ 16:08:14 #82
Dick Laurent Is Dead
pi_201873194
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:05 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ja. De regering heeft die mensen namelijk een keus gegeven. Laat je vaccineren of laat je niet vaccineren. Op het moment dat daarmee begonnen is waren die voorwaarden er niet.
Nah, er is letterlijk meermaals geroepen dat vaccineren de uitweg was terug naar normaal. Dat kan je niet ontkennen.

Op het moment dat je dan (vooral dankzij) een groep ongevaccineerden weer terug beperkingen gaat opleggen voor iedereen, benadeel je in mijn ogen de mensen die de prikjes genomen hebben enorm. Zeker mensen die het vooral gedaan hebben om hun vrijheden weer terug te krijgen en de maatschappij weer zoveel mogelijk te kunnen heropenen.
pi_201873211
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:06 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ik heb het antwoord ook niet, maar nieuwe lockdowns met 85% vaccinatiegraad vind ik eigenlijk ook minachting van je volk.
Dat vind ik vooral falen van het beleid. Ik hoop dat een parlementaire enquête(tegen beter weten in) er dan voor zorgt dat er eindelijk iets gaat veranderen.

Als we stellen dat er straks 100 mensen met corona op de IC liggen (wat zelfs met een 95% vaccinatiegraad geen hoog getal is) en er 100 mensen met griep bij komen moet de zorg ook weer afgeschaald worden.

Als er lockdowns en dergelijke maatregelen genomen moeten worden hebben we dat maar aan één groep te danken. Onze regering.
pi_201873217
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 15:43 schreef Mammietje het volgende:

[..]
Dat is hier geen argument he?! :{w ;)
Mee eens, niet iedereen heeft de hele dag de tijd om op FOK! Te zitten.
pi_201873234
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:01 schreef galantis het volgende:

[..]
Dit inderdaad. Hetzelfde kun je zeggen over mensen weigeren bij een IC.
Dat vind ik dan weer niet hetzelfde. Er is een duidelijk verband tussen niet-gevaccineerd zijn en het risico om op de IC te belanden. Dat verband is er niet met cafe-bezoek of een avondklok of whatever.

Wat mij betreft mag iedereen vrij kiezen of ze een vaccin willen of niet. En heeft iedereen vervolgens ook dezelfde vrijheden. Ga de kroeg in, bezoek een festival, iedereen gelijk.

Máár: als de IC's gaan overstromen ga je niet meer voor op de hartpatiënt die een operatie nodig heeft. Dan sta je achteraan de rij tot er weer ruimte is.

Die laatste keuze durft men alleen niet te maken, waardoor ze geforceerd de raarste maatregelen gaan bedenken. Een lockdown voor ongevaccineerden, hoe kóm je erop :|W
pi_201873238
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:08 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Nah, er is letterlijk meermaals geroepen dat vaccineren de uitweg was terug naar normaal. Dat kan je niet ontkennen.

Op het moment dat je dan (vooral dankzij) een groep ongevaccineerden weer terug beperkingen gaat opleggen voor iedereen, benadeel je in mijn ogen de mensen die de prikjes genomen hebben enorm. Zeker mensen die het vooral gedaan hebben om hun vrijheden weer terug te krijgen en de maatschappij weer zoveel mogelijk te kunnen heropenen.
Ik zal dat ook zeker niet ontkennen. In mijn hoofd zit er een hele grote groep minderjarigen in de ongevaccineerden. Minderjarigen die we de afgelopen anderhalf jaar al geestelijk mishandeld hebben.

Om daar als kers op de taart ook nog maatregelen speciaal voor hen op te leggen terwijl zij erg weinig last van het virus hebben is een grens over die ik niet over zou willen gaan. Dan heb ik liever zelf maatregelen opgelegd.
pi_201873255
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:11 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Dat vind ik dan weer niet hetzelfde. Er is een duidelijk verband tussen niet-gevaccineerd zijn en het risico om op de IC te belanden. Dat verband is er niet met cafe-bezoek of een avondklok of whatever.

Wat mij betreft mag iedereen vrij kiezen of ze een vaccin willen of niet. En heeft iedereen vervolgens ook dezelfde vrijheden. Ga de kroeg in, bezoek een festival, iedereen gelijk.

Máár: als de IC's gaan overstromen ga je niet meer voor op de hartpatiënt die een operatie nodig heeft. Dan sta je achteraan de rij tot er weer ruimte is.

Die laatste keuze durft men alleen niet te maken, waardoor ze geforceerd de raarste maatregelen gaan bedenken. Een lockdown voor ongevaccineerden, hoe kóm je erop :|W
Weet je waarom ze die keuze niet durven maken? Omdat dat tegen de artseneed in gaat en omdat die keuze tot direct gevolg heeft dat die mensen overlijden.

Dat we dit soort hersenspinsels überhaupt uitspreken in een rijk land als Nederland vind ik echt bizar.
pi_201873264
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:09 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat vind ik vooral falen van het beleid. Ik hoop dat een parlementaire enquête(tegen beter weten in) er dan voor zorgt dat er eindelijk iets gaat veranderen.

Als we stellen dat er straks 100 mensen met corona op de IC liggen (wat zelfs met een 95% vaccinatiegraad geen hoog getal is) en er 100 mensen met griep bij komen moet de zorg ook weer afgeschaald worden.

Als er lockdowns en dergelijke maatregelen genomen moeten worden hebben we dat maar aan één groep te danken. Onze regering.
Dat ben ik ook zeker met je eens, de zorg is uitgehold tot ver over het maximum.

We moeten denk ik echt heel terughoudend zijn met extra beperkende maatregelen, anders krijgen we die dus elke nat seizoen, bij elke dreigende corona/griepgolf. We zijn zoals ik al eerder genoemd heb vandaag, naar mijn mening een beetje maatregelenverslaafd geworden. En ik hoop echt dat we terughoudend blijven.

Dan maar iets meer zorg afschalen, maar wel zoveel mogelijk kijken welke zorg van de afgeschaalde zorg op een aangepaste manier (bijvoorbeeld in duitsland/belgie) toch door kan gaan. Want kennelijk hebben ze daar toch iets minder last van afschalen.
  Moderator zaterdag 23 oktober 2021 @ 16:17:33 #89
Dick Laurent Is Dead
pi_201873294
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:11 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik zal dat ook zeker niet ontkennen. In mijn hoofd zit er een hele grote groep minderjarigen in de ongevaccineerden. Minderjarigen die we de afgelopen anderhalf jaar al geestelijk mishandeld hebben.

Om daar als kers op de taart ook nog maatregelen speciaal voor hen op te leggen terwijl zij erg weinig last van het virus hebben is een grens over die ik niet over zou willen gaan. Dan heb ik liever zelf maatregelen opgelegd.
Ok, betreft die minderjarigen heb je een fair punt. Die komen tevens ook niet in de ziekenhuizen nee, dus hen maatregelen opleggen zou idd van de zotte zijn.

Basically willen we vooral maatregelen opleggen aan alle Truus/Henk/Mohammed’s met overgewicht van boven de 50 die zich weigeren laten vaccineren.

Lastig echter om zo’n specifiek beleid te handhaven :P
pi_201873300
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:01 schreef chratnox het volgende:

[..]
Nee, dat moet je ook niet meer willen. Dat zou ik ook zeker niet willen.

Het alternatief waar we nu naartoe aan het bewegen zijn, uitsluiting van ongevaccineerden vind ik nog wel een stuk heftiger dan maatregelen nemen om de verspreiding te remmen.

Als 'we' als bevolking accepteren dat onwenselijke keuzes die niet verboden zijn ervoor kunnen zorgen dat je geen deel meer mag nemen aan de maatschappij, waar is dan de grens?

Dan hoeft er blijkbaar niet in de zorg geïnvesteerd te worden, je kunt mensen ook gewoon een periode thuis houden.
Dit dus. Waanzin dat mensen dit serieus een puik idee vinden.

Echt, WTF zit er in die vaccins dat je het hier mee eens bent?! 8)7 :X :')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_201873304
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:13 schreef chratnox het volgende:

[..]
Weet je waarom ze die keuze niet durven maken? Omdat dat tegen de artseneed in gaat en omdat die keuze tot direct gevolg heeft dat die mensen overlijden.

Dat we dit soort hersenspinsels überhaupt uitspreken in een rijk land als Nederland vind ik echt bizar.
Die doden komen er toch wel natuurlijk, als de IC's overvol zijn. Ze zijn alleen wat minder zichtbaar. Een hartpatiënt waarvan de operatie nog even uitgesteld wordt en in de tussentijd complicaties oploopt waar hij uiteindelijk aan overlijdt is minder zichtbaar dan iemand die met ademnood de eerste hulp opgereden wordt. Maar is zijn leven dan minder waardevol?

Gaat triage tegen de artseneed in? Lijkt me niet.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2021 16:19:32 ]
pi_201873317
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:06 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ik heb het al eerder gezegd; die vaccins zijn niet zaligmakend en gaan ons niet uit die crisis halen. Daarvoor werken ze niet goed genoeg met verspreiding voorkomen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_201873319
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:14 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Dat ben ik ook zeker met je eens, de zorg is uitgehold tot ver over het maximum.

We moeten denk ik echt heel terughoudend zijn met extra beperkende maatregelen, anders krijgen we die dus elke nat seizoen, bij elke dreigende corona/griepgolf. We zijn zoals ik al eerder genoemd heb vandaag, naar mijn mening een beetje maatregelenverslaafd geworden. En ik hoop echt dat we terughoudend blijven.

Dan maar iets meer zorg afschalen, maar wel zoveel mogelijk kijken welke zorg van de afgeschaalde zorg op een aangepaste manier (bijvoorbeeld in duitsland/belgie) toch door kan gaan. Want kennelijk hebben ze daar toch iets minder last van afschalen.
Dat is wat ik bedoel met een grens over. Als dit nu (maatschappelijk) geaccepteerd wordt schept dat een precedent. Het precedent dat zorg tot bepaalde kosten geleverd moet worden en mochten ze daarboven uit komen, ze maar maatregelen opleggen aan mensen.

Er zijn afspraken om zorg in Duitsland te leveren mocht het nodig zijn. Dat lijkt me de meest zinvolle richting.
pi_201873335
Het wordt een aardig dilemma of en wat ze exact te doen staat qua maatregelen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201873339
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:18 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Die doden komen er toch wel natuurlijk, als de IC's overvol zijn. Ze zijn alleen wat minder zichtbaar. Een hartpatiënt waarvan de operatie nog even uitgesteld wordt en in de tussentijd complicaties oploopt waar hij uiteindelijk aan overlijdt is minder zichtbaar dan iemand die met ademnood de eerste hulp opgereden wordt. Maar is zijn leven dan minder waardevol?

Gaat triage tegen de artseneed in? Lijkt me niet.
Het is zeker niet minder waardevol, maar het is wel minder acuut. Uiteraard moet je de operaties zo weinig mogelijk uitstellen, maar het is wel belangrijk om mee te nemen dat één van de voornaamste reden dat er op dit moment minder bedden beschikbaar zijn is omdat er veel uitval onder personeel is. Daar moeten (positieve) maatregelen genomen worden, om mensen te laten blijven.

Triage gaat er niet tegen in nee, maar op het moment dat je zegt: "Jij hebt geen vaccinatie dus staat achteraan" is het een ander verhaal.
pi_201873345
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:14 schreef _serial_ het volgende:

Daar gaat het ook al moeilijker. En we zitten nog in oktober. Duitsland gaat echt geen operaties uitvoeren op Nederlanders die door onze coronadruk niet behandeld kunnen worden.

quote:
Zaterdag meldden onze oosterburen ruim 15.000 positieve tests, zo'n 4.200 meer dan vorige week zaterdag. In sommige deelstaten met een lagere vaccinatiegraad, zoals Saksen en Thüringen, zou de druk op de ziekenhuizen al toenemen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Redactie Games zaterdag 23 oktober 2021 @ 16:24:04 #97
181272 crew  Noppie2000
pi_201873347
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:07 schreef halfway het volgende:

[..]
Nee de herfstvakanties zijn begonnen.
Alleen voor Zuid, Noord en Midden gaat maandag weer aan de slag ;)
pi_201873361
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 15:54 schreef Morri2 het volgende:
Hoe willen ze die maatregelen voor alleen ongevaccineerden handhaven? Dat is toch zowat onmogelijk?
In Roemenië is iets van 30% gevaccineerd. Zal stil worden savonds op straat.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_201873363
quote:

[..]
Als ongevaccineerde belanden op een IC of viruscirculatie hoog houden door de deur uit te gaan heeft beide een nadelig effect op de maatschappij als geheel, dat is voor mij de overeenkomst. Ik vind het nogal wrang dat sommigen aan de ene kant de vrije keus voor ongevaccineerden nogal hoog in het vaandel hebben, maar dan hun schouders ophalen als hierdoor diezelfde ongevaccineerden sterk worden beperkt in bijv hun bewegingsvrijheid of mogelijkheden tot adequate medische zorg.
quote:

Lijkt mij een lastige, bijna onmogelijke vorm van triage omdat een hartpatiënt op een andere manier de IC binnenkomt dan spoedpatiënten door zoiets als covid.
quote:
Daarmee houd je wellicht wel de meeste mensen in leven, dus zo heel raar is dat nou ook weer niet.
I'll give you something to do
pi_201873378
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:23 schreef chratnox het volgende:

[..]
Het is zeker niet minder waardevol, maar het is wel minder acuut. Uiteraard moet je de operaties zo weinig mogelijk uitstellen, maar het is wel belangrijk om mee te nemen dat één van de voornaamste reden dat er op dit moment minder bedden beschikbaar zijn is omdat er veel uitval onder personeel is. Daar moeten (positieve) maatregelen genomen worden, om mensen te laten blijven.

Triage gaat er niet tegen in nee, maar op het moment dat je zegt: "Jij hebt geen vaccinatie dus staat achteraan" is het een ander verhaal.
Er was laatst een goede gast bij Nieuwsuur die aangaf dat er nu passief gekozen wordt om mensen te laten sterven, omdat we het te moeilijk vinden om die keuze actief te maken.

Dat snap ik heel goed, maar het is nogal lullig voor de slachtoffers van die passieve keuze.

Nu neem je geen vaccin, weet je vrij zeker dat je vroeg of laat besmet gaat raken. En weet je dus dat áls het misgaat je voorrang zal krijgen op andere groepen omdat je via de Eerste Hulp het ziekenhuis binnenkomt, waar anderen thuis moeten afwachten.
pi_201873382
quote:

[..]

Denk je echt dat ze dat niet durven? Of denk je dat een groot deel van die ongevaccineerden te oud of zwak zijn om een vaccin veilig te nemen? Het zijn de artiesten van dansen met janssen en de toeslagenaffaire.
pi_201873403
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 15:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Er is een nieuwe trend gaande in Europa met maatregelen alleen voor ongevaccineerden.
Beter houden ze de ouderen binnen, even geen concertgebouw, museum, supermarkt etc.
pi_201873409
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:27 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Er was laatst een goede gast bij Nieuwsuur die aangaf dat er nu passief gekozen wordt om mensen te laten sterven, omdat we het te moeilijk vinden om die keuze actief te maken.

Dat snap ik heel goed, maar het is nogal lullig voor de slachtoffers van die passieve keuze.

Nu neem je geen vaccin, weet je vrij zeker dat je vroeg of laat besmet gaat raken. En weet je dus dat áls het misgaat je voorrang zal krijgen op andere groepen omdat je via de Eerste Hulp het ziekenhuis binnenkomt, waar anderen thuis moeten afwachten.
Dat is ook precies het verschil ja. Op het moment dat je actief kiest om mensen te laten sterven heb jij de keus gemaakt er niet alles aan te doen, terwijl wanneer je er passief voor kiest je probeert beide patiënten te helpen.

Ik vind het nogal heftig hoor, om te zeggen: "Deze groep mensen laten we gewoon dood gaan want ze hebben een (vrije) keus gemaakt die ons niet aanstaat".
pi_201873423
Dingen die ik nog wel zie gebeuren op de korte- en middellange termijn :
- Boosterprik voor AZ/Janssen gevaccineerden
- Boosterprik algeheel voor 65+
- Na volgend voorjaar een optionele 3e prik
  Moderator zaterdag 23 oktober 2021 @ 16:34:17 #105
236264 crew  capricia
pi_201873435
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:30 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat is ook precies het verschil ja. Op het moment dat je actief kiest om mensen te laten sterven heb jij de keus gemaakt er niet alles aan te doen, terwijl wanneer je er passief voor kiest je probeert beide patiënten te helpen.

Ik vind het nogal heftig hoor, om te zeggen: "Deze groep mensen laten we gewoon dood gaan want ze hebben een (vrije) keus gemaakt die ons niet aanstaat".
Op moment dat de ICs overstromen en er sws gekozen moet worden, kun je dan niet beter die veelvoud van hartoperaties door laten gaan, tov een ongevaccineerde covid patiënt die vele dagen dat schaarse bed bezet houdt?
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zaterdag 23 oktober 2021 @ 16:35:43 #106
236264 crew  capricia
pi_201873443
Ik ben er nog niet uit wat ik vind van maatregelen alla een avondklok voor ongevaccineerden. In een land als NL met zo'n hoge vaccinatiegraad, lijkt me dat een andere afweging dan in een land als Roemenië.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 16:36:41 #107
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201873448
quote:

[..]
Iemand die jonger is dan 50 en geen ernstig overgewicht heeft, komt 99% zeker NIET in het ziekenhuis terecht. Iemand die zichzelf dagelijks volduwt met vet vreten komt vrijwel zeker in het ziekenhuis, net als die ene die z’n longen verpaft of z’n lever vertieft met alcohol. Maar als een gezond iemand zich niet laat vaccineren, mag die achter gesteld worden qua zorg? :')
pi_201873456
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:34 schreef capricia het volgende:

[..]
Op moment dat de ICs overstromen en er sws gekozen moet worden, kun je dan niet beter die veelvoud van hartoperaties door laten gaan, tov een ongevaccineerde covid patiënt die vele dagen dat schaarse bed bezet houdt?
Mochten de ICs overstromen heb je een hele andere situatie dan nu. Voordat die situatie komt kunnen ze nog verloven in trekken, (medisch) personeel vanuit het leger bij laten springen, electieve zorg afschalen etc.

Als de IC's overstromen met een vaccinatiegraad hoger dan 85% is dat gewoon misdadig slecht beleid.
pi_201873461
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:13 schreef chratnox het volgende:

Ik vind dat de mods hier op moeten ingrijpen.
pi_201873463
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:38 schreef Za het volgende:

[..]
Want?
pi_201873472
Boosterprik AZ heeft totaal geen zin.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_201873474
quote:

[..]

Het is ook gewoon een onlogische en laffe keuze.
De keuze om nu de ongevaccineerde met acute ademnood te helpen ipv de patient die een kankerbehandeling zou krijgen kost een hoop levensjaren. Zeker ook omdat die ene ongevaccineerde gemiddeld 8 dagen een ic-bed nodig heeft en de persoon met kanker of hartproblemen slechts 1.

Maar ja, de ongevaccineerde met acute ademnood gaat dood als je hem nu niet behandeld en de kankerpatient zal ook zonder behandeling nog wel een paar jaar leven. Ik ben zo blij dat ik niemand ken die zo benadeeld word door de idiote overtuigingen van anderen. Of ziekenhuispersoneel die dagelijks met zulke idioterie moet dealen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator zaterdag 23 oktober 2021 @ 16:40:26 #113
236264 crew  capricia
pi_201873481
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:38 schreef chratnox het volgende:

[..]
Mochten de ICs overstromen heb je een hele andere situatie dan nu. Voordat die situatie komt kunnen ze nog verloven in trekken, (medisch) personeel vanuit het leger bij laten springen, electieve zorg afschalen etc.

Als de IC's overstromen met een vaccinatiegraad hoger dan 85% is dat gewoon misdadig slecht beleid.
In landen als Roemenië is die luxe er niet meer. Daar overstromen de ziekenhuizen met/door een vaccinatiegraad van 30%.
Wat mij betreft is in zo'n situatie best uit te leggen dat er een avondklok voor ongevaccineerden komt. Zij zorgen er immers voor dat de zorg overstroomt.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_201873486
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:35 schreef capricia het volgende:
Ik ben er nog niet uit wat ik vind van maatregelen alla een avondklok voor ongevaccineerden. In een land als NL met zo'n hoge vaccinatiegraad, lijkt me dat een andere afweging dan in een land als Roemenië.
We hebben 95% immuniteit.

Afgelopen zomer hadden we ondanks al die vaccinaties 10x meer besmettingen en 10x meer ziekenhuisopnames als zomer 2020.
De UK had 4300% meer besmettingen als in zomer 2020.

Zou dit liggen aan de ongevaccineerden denk je?
pi_201873489
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:30 schreef Za het volgende:

[..]
Beter houden ze de ouderen binnen, even geen concertgebouw, museum, supermarkt etc.
Want dat is eerlijker dan mensen die er voor kiezen om ongevaccineerd zijn binnen te houden?
pi_201873496
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:40 schreef capricia het volgende:

[..]
In landen als Roemenië is die luxe er niet meer. Daar overstromen de ziekenhuizen met/door een vaccinatiegraad van 30%.
Wat mij betreft is in zo'n situatie best uit te leggen dat er een avondklok voor ongevaccineerden komt. Zij zorgen er immers voor dat de zorg overstroomdt.
Op dit moment zorgt alle zorg ervoor dat de zorg overstroomt, niet alleen Covid. Roemenië en Nederland zijn verder volgens mij wel twee hele verschillende landen.
pi_201873497
Ik vind dit wel treffend gezegd.

Moderator zaterdag 23 oktober 2021 @ 16:42:29 #118
236264 crew  capricia
pi_201873498
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:41 schreef Za het volgende:

[..]

Afgelopen zomer hadden we ondanks al die vaccinaties 10x meer besmettingen en 10x meer ziekenhuisopnames als zomer 2020.

Als uit cijfers blijkt dat driekwart van de ziekenhuisopnamen in NL uit ongevaccineerden bestaat, ja.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_201873503
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:38 schreef Za het volgende:

[..]
Je wil censuur??
  Moderator zaterdag 23 oktober 2021 @ 16:44:35 #120
236264 crew  capricia
pi_201873514
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:42 schreef chratnox het volgende:

[..]
Op dit moment zorgt alle zorg ervoor dat de zorg overstroomt, niet alleen Covid. Roemenië en Nederland zijn verder volgens mij wel twee hele verschillende landen.
Ja. Twee heel verschillende situaties. Roemenië versus NL.
Ik zal daarom nooit zeggen dat een avondklok voor ongevaccineerden perse een no go is.
Dat ligt maar net aan de situatie.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_201873518
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:42 schreef Mylene het volgende:

[ afbeelding ]
Een covid opname is ook voorkombaar (in heel veel gevallen).
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 16:45:12 #122
342627 tja77
pi_201873519
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:42 schreef Mylene het volgende:

[ afbeelding ]
Eens!
pi_201873528
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:41 schreef Tocadisco het volgende:

Want dat is eerlijker dan mensen die er voor kiezen om ongevaccineerd zijn binnen te houden?
Beter houd je de risicogroep weg bij mogelijk besmette personen, in dit geval dus ouderen, 60 plus 70 plus, tijdelijk, want een golf duurt een paar weken normaliter.

De meeste ongevaccineerden zijn jongeren, die overstelpen de ziekenhuizen niet.

Het is me om het even eerlijk gezegd, maar al vanaf dag 1 is bekend welke groep risico loopt, en die is nu weliswaar gevaccineerd maar niet per se beschermd.

Uiteindelijk zit iedereen weer binnen.
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 16:46:45 #124
342627 tja77
pi_201873530
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:45 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Een covid opname is ook voorkombaar (in heel veel gevallen).
Ja, door een gezonde levensstijl bijvoorbeeld.
Jonger dan 50 jaar en niet obese of een onderliggend lijden en je komt 99% zeker NIET in het ziekenhuis terecht na een besmetting.
pi_201873534
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:44 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Twee heel verschillende situaties. Roemenië versus NL.
Ik zal daarom nooit zeggen dat een avondklok voor ongevaccineerden perse een no go is.
Dat ligt maar net aan de situatie.
Maar die 'luxe' is er nu dus nog wel.
pi_201873535
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:46 schreef tja77 het volgende:

[..]
Jonger dan 50 jaar en niet obese of een onderliggend lijden en je komt 99% zeker NIET in het ziekenhuis terecht na een besmetting.
Is een gezonde levensstijl ook zo eenvoudig als twee prikjes zetten en je bent er na een maand vanaf?
pi_201873536
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:46 schreef tja77 het volgende:

[..]
Of je neemt een vaccin dat meer dan prima werkt en je beland zeer zeer waarschijnlijk niet meer op de IC.
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 16:48:53 #128
342627 tja77
pi_201873541
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:47 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Of je neemt een vaccin dat meer dan prima werkt en je beland zeer zeer waarschijnlijk niet meer op de IC.
99% Noem jij niet zeer zeer waarschijnlijk?
pi_201873542
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:45 schreef tja77 het volgende:

[..]
Eens!
Het is een reactie op dit artikel. Opvallend detail het zijn collega's die op de IC werken.

Moderator zaterdag 23 oktober 2021 @ 16:49:15 #130
236264 crew  capricia
pi_201873544
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:47 schreef chratnox het volgende:

[..]
Maar die 'luxe' is er nu dus nog wel.
En we hebben hier momenteel dan ook geen avondklok voor ongevaccineerden. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_201873547
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:48 schreef tja77 het volgende:

[..]
99% Noem jij niet zeer zeer waarschijnlijk?
Watte?
pi_201873549
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:38 schreef Jor_Dii het volgende:
Want?
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:42 schreef halfway het volgende:

Je wil censuur??
Het dagelijks roepen dat mensen bedden van anderen bezet houden of zorg ontzegd moet worden is onaanvaardbaar.

Dat verwacht ik in landen als Zuid Afrika pre 1994.
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 16:50:53 #133
342627 tja77
pi_201873553
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:47 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Is een gezonde levensstijl ook zo eenvoudig als twee prikjes zetten en je bent er na een maand vanaf?
Ja maar wat bereik je daarmee als je een week erna wel opgenomen moet worden met een overbelaste lever of hart? Stoer je prikkie halen, maar ondertussen een bmi van 35 hebben en je bent nog steeds een belasting voor de zorg.
pi_201873554
quote:

[..]

Het aantal besmettingen an sich is vrij nietszeggend. Stel je 'begint' met 20k besmettingen en je hebt een R van 0.9 dan zul je een tijdje hoog blijven alvorens het mooi is gedaald. Als je begint met 1k besmettingen en er is een R van 1.1 dan lijkt dat veel beter. Toch kun je beter de eerste situatie hebben.
Dat is ook precies het nadeel van het VK, daar begonnen ze de versoepelingen met relatief hoge aantallen. Daar kom je gewoon moeilijk van af ondanks dat je R rustig rond de 1 slingert.
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 16:51:52 #135
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_201873560
quote:

[..]

Nee, er is bij de bloedbank gemeten dat 95% van de donoren antistoffen heeft. Ten eerste is dat geen doorsnee van de hele samenleving en ten tweede wil het hebben van antistoffen niet zeggen dat iemand (nog) helemaal immuun is. Hoe jij het stelt is het te kort door de bocht.

Verder laait hier nu de discussie op van "hoe durven we het te hebben over wie er wel of geen zorg krijgt". Dat is helemaal niet aan de orde. Ten eerste al niet omdat alle zorgprofessionals letterlijk zeggen dat ze daar niet naar toe willen en ten tweede en vooral omdat de eerste lijn van die zorg uitentreuren aangeboden is: een vaccin.

Dat is ook deel van diezelfde zorg die zogenaamd onthouden zal worden aan vaccinweigeraars. Het is juist het rare dat mensen gaan kiezen dat ze de ene preventieve zorg niet willen, naar de tweede lijn, de veel invasievere lijn van beademing, hopen medicatie etc dan wel willen. Het is een beetje gokken met je eigen leven en tijd, geld, moeite en middelen van een ander.

En dan mag niet eens besproken worden hoe dom en funest dat is voor het hele zorgsysteem? Dat is wat die zorgprofessionals keer op keer zeggen: ik heb er mijn gedachten over, maar ik wil het liefst dat iedereen gezond wordt of blijft, dat is mijn beroep en missie.
pi_201873562
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:50 schreef Za het volgende:

[..]
[..]
Het dagelijks roepen dat mensen bedden van anderen bezet houden of zorg ontzegd moet worden is onaanvaardbaar.

Hoezo ? Dat is het nieuwe normaal.
pi_201873564
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:50 schreef Za het volgende:

[..]
[..]

Ze houden dan ook bedden bezet. Sterker nog de gemaakte kosten mogen ze van mij ook op de ongevaccineerden verhalen.
pi_201873568
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:50 schreef tja77 het volgende:

[..]
Ja maar wat bereik je daarmee als je een week erna wel opgenomen moet worden met een overbelaste lever of hart? Stoer je prikkie halen, maar ondertussen een bmi van 35 hebben en je bent nog steeds een belasting voor de zorg.
Maar mensen met een bmi van 35 komen niet allemaal in één betrekkelijk korte periode in het ziekenhuis terecht...
pi_201873572
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:47 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dat weet je niet, immers kan iemand die een vaccin neemt en een ongezonde leefstijl altijd nog op de IC belanden.
pi_201873574
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:52 schreef halfway het volgende:

[..]
Ze houden dan ook bedden bezet. Sterker nog de gemaakte kosten mogen ze van mij ook op de ongevaccineerden verhalen.
Was het maar zo dat we deze crisis met geld konden afkopen.
pi_201873576
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:53 schreef Mylene het volgende:

[..]
Dat weet je niet, immers kan iemand die een vaccin neemt en een ongezonde leefstijl altijd nog op de IC belanden.
Maar niet allemaal tegelijk, het is niet zo dat alle alcoholisten massaal binnen 6 maanden ic zorg nodig hebben als ze nu niet kappen met drinken.
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 16:54:50 #142
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_201873580
quote:

[..]
En de kans daarop is dus stukken kleiner, dus dat weet je niet zeker maar wel een stuk zekerder.
pi_201873583
quote:

[..]
Iemand met een ongezonde leefstijl ook. Iemand met een rookverslaving die longkanker krijgt en op de IC terecht komt?
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 16:55:55 #144
342627 tja77
pi_201873587
quote:
18s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:53 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Maar mensen met een bmi van 35 komen niet allemaal in één betrekkelijk korte periode in het ziekenhuis terecht...
Nee, maar uiteindelijk wel.
Gezonde 50 minners komen ook niet allemaal tegelijk op de IC binnen, daar gaat er uiteindelijk maar 1% van naar de IC vanwege Covid. Voor die dikkerdjes is het een kwestie van tijd voor ze er terecht komen.
  Moderator zaterdag 23 oktober 2021 @ 16:56:03 #145
236264 crew  capricia
pi_201873589
quote:

[..]
En bij twee gelijke grootheden, gelijke gezondheidssituatie: twee 55 jarigen, een met vaccin, een zonder?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_201873595
Er waren een hoop wappies vanmiddag in R'dam centrum :M
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 16:57:37 #147
342627 tja77
pi_201873598
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:54 schreef Qarrad het volgende:

[..]
En de kans daarop is dus stukken kleiner, dus dat weet je niet zeker maar wel een stuk zekerder.
Niet als diegene obese is, die komt echt wel op de IV terecht, vraag is alleen wanneer.
pi_201873605
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:54 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Roekeloze figuren in het verkeer, met lachgas geintjes, te hard rijden enzo. Die houden dan ook IC bezetten onnodig bezet als ik de meningen zo volg. Die kunnen er ook wel maanden liggen.
pi_201873611
Apart, sommige reacties verdwijnen bij mij af en toe.
pi_201873614
quote:

Onderstaande is een observatie nav de massavaccinaties (surveillance van 5 posts), en dat beeld wordt overal teruggezien.

Gaan we deze kosten verhalen op de gevaccineerden?

[twitter]https://twitter.com/prof_freedom/status/1451288098311127040[/twitter]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')