abonnement Unibet Coolblue
pi_201872973
Wat lees ik nou op de NOS?
Oostenrijk gaat bij oplopende ziekenhuiscijfers een lockdown voor ongevaccineerden invoeren.

twitter
Definitely not CIA
pi_201872992
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 15:36 schreef capricia het volgende:
Wat lees ik nou op de NOS?
Oostenrijk gaat bij oplopende ziekenhuiscijfers een lockdown voor ongevaccineerden invoeren.

[ twitter ]
pi_201872994
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 15:36 schreef capricia het volgende:
Wat lees ik nou op de NOS?
Oostenrijk gaat bij oplopende ziekenhuiscijfers een lockdown voor ongevaccineerden invoeren.

[ twitter ]
Was al besproken..
pi_201873001
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 15:41 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Was al besproken..
Okay. Ik ben weer te laat. :%
Definitely not CIA
pi_201873003
Je kan sectoren sluiten maar ik denk echt dat de bereidheid om zich nog aan maatregelen te houden onder het grootste deel van de bevolking echt 0 is.

Zaken als bezoekbeperkingen enzo daar gaat echt niemand zich meer aan houden denk ik.
pi_201873006
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 15:41 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Was al besproken..
Dat is hier geen argument he?! :{w ;)
pi_201873022
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 15:35 schreef Spablauw214 het volgende:
We blijven waarschijnlijk een paar dagen hangen en dan woensdag richting 7-8k.
Of eens een keer niet. Dat zou mij ook niet verbazen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator zaterdag 23 oktober 2021 @ 15:48:43 #58
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201873043
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 15:42 schreef Spablauw214 het volgende:
Je kan sectoren sluiten maar ik denk echt dat de bereidheid om zich nog aan maatregelen te houden onder het grootste deel van de bevolking echt 0 is.

Zaken als bezoekbeperkingen enzo daar gaat echt niemand zich meer aan houden denk ik.
Als die kleine groep ongevaccineerden in de risicoleeftijd/risicogroep nog voor zoveel problemen kan zorgen heb je denk ik weinig andere keus dan sectorsluitingen/algemene maatregelen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201873052
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 15:45 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Of eens een keer niet. Dat zou mij ook niet verbazen.
Wat is jouw verwachting?
pi_201873056
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 15:48 schreef chratnox het volgende:

[..]
Als die kleine groep ongevaccineerden in de risicoleeftijd/risicogroep nog voor zoveel problemen kan zorgen heb je denk ik weinig andere keus dan sectorsluitingen/algemene maatregelen.
Als die groep niet in de sectoren komt(die zijn al QR gelimiteerd), wat voor nut heeft een sectorsluiting dan?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201873060
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 15:36 schreef capricia het volgende:
Wat lees ik nou op de NOS?
Oostenrijk gaat bij oplopende ziekenhuiscijfers een lockdown voor ongevaccineerden invoeren.

[ twitter ]
En Roemenië een avondklok voor ongevaccineerden:

quote:
In Roemenië keert met ingang van maandag de avondklok terug. Niet-gevaccineerde inwoners mogen dan tussen 22.00 en 5.00 uur niet meer op straat zijn. Er geldt een uitzondering voor gevaccineerden en personen die hersteld zijn van COVID-19.

Roemenië is door het ECDC, de Europese evenknie van het RIVM, net zoals het merendeel van Oost-Europa, op 'donkerrood' gezet. Daarmee wordt gewaarschuwd voor een erg groot coronarisico. Om de oplaaiing in te dammen, sluit het land ook twee weken de scholen, worden bruiloften en feesten opnieuw verboden en worden op veel plaatsen mondkapjes en de coronapas verplicht.
https://www.nu.nl/coronav(...)en-in-duitsland.html
Er is een nieuwe trend gaande in Europa met maatregelen alleen voor ongevaccineerden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201873075
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 15:49 schreef Mammietje het volgende:

[..]
Wat is jouw verwachting?
Hooguit 8K in de piek.
De vorige golven duurden vaak max 14 dagen ongeveer, en werden er maatregelen genomen op het moment dat we al aan het dalen waren.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201873092
Hoe willen ze die maatregelen voor alleen ongevaccineerden handhaven? Dat is toch zowat onmogelijk?
pi_201873095
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 15:53 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Hooguit 8K in de piek.
De vorige golven duurden vaak max 14 dagen ongeveer, en werden er maatregelen genomen op het moment dat we al aan het dalen waren.
Dat lijkt me behapbaar in de ziekenhuizen. :)
Maar... zouden we daar niet allang op zitten met een positief rate van 14,1%?
  Moderator zaterdag 23 oktober 2021 @ 15:55:45 #65
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201873098
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 15:50 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Als die groep niet in de sectoren komt(die zijn al QR gelimiteerd), wat voor nut heeft een sectorsluiting dan?
Die groep kun je dan dus niet individueel 'beschermen', dan zul je er denk ik niet aan ontkomen om samenkomsten in te perken. Eigenlijk weer de R onder de 1 proberen te krijgen, wat (vanwege de vaccinaties) een stuk makkelijker zou moeten zijn.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201873100
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 15:54 schreef Morri2 het volgende:
Hoe willen ze die maatregelen voor alleen ongevaccineerden handhaven? Dat is toch zowat onmogelijk?
QR-code?
  Moderator zaterdag 23 oktober 2021 @ 15:57:12 #67
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201873106
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 15:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
En Roemenië een avondklok voor ongevaccineerden:
[..]
Er is een nieuwe trend gaande in Europa met maatregelen alleen voor ongevaccineerden.
Ik vraag me af hoe. Moeten mensen op straat hun QR code tonen?

Is dit niet tegen waar de QR code voor gebruikt mocht worden vanuit de EU?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201873107
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 15:56 schreef Mammietje het volgende:

[..]
QR-code?
Mja, ligt wel aan welke maatregelen, denk ik. Winkels? Ik zie winkels geen QR code controleren bijvoorbeeld. Horeca doet dat ook al nauwelijks.
  Moderator zaterdag 23 oktober 2021 @ 15:57:37 #69
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201873108
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 15:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
En Roemenië een avondklok voor ongevaccineerden:
[..]
Er is een nieuwe trend gaande in Europa met maatregelen alleen voor ongevaccineerden.
Mooi. Terechte zaak grotendeels vind ik. :)

Met uitzondering dan van diegenen die zich om medische redenen niet kunnen vaccineren.
  Moderator zaterdag 23 oktober 2021 @ 15:59:15 #70
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201873115
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 15:57 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Mooi. Terechte zaak grotendeels vind ik. :)

Met uitzondering dan van diegenen die zich om medische redenen niet kunnen vaccineren.
Mensen opsluiten in hun huis omdat ze niet de keuze gemaakt hebben die wenselijk is. Als die keus onwenselijk is, geef die keus dan niet.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201873116
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 15:55 schreef chratnox het volgende:

[..]
Die groep kun je dan dus niet individueel 'beschermen', dan zul je er denk ik niet aan ontkomen om samenkomsten in te perken. Eigenlijk weer de R onder de 1 proberen te krijgen, wat (vanwege de vaccinaties) een stuk makkelijker zou moeten zijn.
Maar komt die groep niet sowieso al gewoon bij elkaar? In de winter maatregelen nemen betekent nu gewoon dat iedereen gewoon thuis elkaar op gaat zoeken. Terwijl dat net iets is wat je misschien niet moet willen.

Een deel hou je immers van huisomgeving weg door ze een QR toegankelijke plaats te bieden.

Sectorsluitingen moet je gewoon echt niet meer willen als je het mij vraagt.

Gelukkig ben ik sowieso 3 weken het land uit na de persco.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201873120
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 15:59 schreef chratnox het volgende:

[..]
Mensen opsluiten in hun huis omdat ze niet de keuze gemaakt hebben die wenselijk is. Als die keus onwenselijk is, geef die keus dan niet.
Wat is dan beter? Een vaccinatieplicht?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201873131
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 15:57 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik vraag me af hoe. Moeten mensen op straat hun QR code tonen?

Is dit niet tegen waar de QR code voor gebruikt mocht worden vanuit de EU?
Dat denk ik inderdaad en dat tweede weet ik niet.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator zaterdag 23 oktober 2021 @ 16:01:34 #74
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201873138
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 15:59 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Maar komt die groep niet sowieso al gewoon bij elkaar? In de winter maatregelen nemen betekent nu gewoon dat iedereen gewoon thuis elkaar op gaat zoeken. Terwijl dat net iets is wat je misschien niet moet willen.

Een deel hou je immers van huisomgeving weg door ze een QR toegankelijke plaats te bieden.

Sectorsluitingen moet je gewoon echt niet meer willen als je het mij vraagt.

Gelukkig ben ik sowieso 3 weken het land uit na de persco.
Nee, dat moet je ook niet meer willen. Dat zou ik ook zeker niet willen.

Het alternatief waar we nu naartoe aan het bewegen zijn, uitsluiting van ongevaccineerden vind ik nog wel een stuk heftiger dan maatregelen nemen om de verspreiding te remmen.

Als 'we' als bevolking accepteren dat onwenselijke keuzes die niet verboden zijn ervoor kunnen zorgen dat je geen deel meer mag nemen aan de maatschappij, waar is dan de grens?

Dan hoeft er blijkbaar niet in de zorg geïnvesteerd te worden, je kunt mensen ook gewoon een periode thuis houden.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201873139
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 15:59 schreef chratnox het volgende:

[..]
Mensen opsluiten in hun huis omdat ze niet de keuze gemaakt hebben die wenselijk is. Als die keus onwenselijk is, geef die keus dan niet.
Dit inderdaad. Hetzelfde kun je zeggen over mensen weigeren bij een IC.
I'll give you something to do
  Moderator zaterdag 23 oktober 2021 @ 16:03:06 #76
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201873145
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 15:59 schreef chratnox het volgende:

[..]
Mensen opsluiten in hun huis omdat ze niet de keuze gemaakt hebben die wenselijk is. Als die keus onwenselijk is, geef die keus dan niet.
Versus:

Iedereen opsluiten in hun huis ondanks dat ze solidair zijn geweest en hebben meegewerkt aan hetgeen de regering van ze gevraagd heeft?

  Moderator zaterdag 23 oktober 2021 @ 16:03:34 #77
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201873150
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 15:59 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Wat is dan beter? Een vaccinatieplicht?
Ik zou willen dat ik het antwoord voor je had. Ik ben van mening dat het uitsluiten van een groep (en al helemaal via iets oncontroleerbaars als de QR-code) een grens over is die ik niet over zou willen in het land waar ik woon.

Als je een minderheid uitsluit (dat is effectief wat je doet als je een avondklok voor ongevaccineerden, of een 2G systeem inricht) heb je je grondbeginselen van een samenleving verkwanseld.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201873170
Nieuwe grafiekjes :

https://rivm.wegmetdetestwet.nl/rivm.html

- Nieuwe Piekdag 18-10-2021 (oude was 12-10-2021)
- DPL slechts 150 hoger dan gisteren.
- Datavertraging 5-10 dagen iets lager dan gisteren, maar nog steeds 845 meldingen ouder dan 5 dagen!
- Aantal testen per dag, ongeveer 35K, percentage positief rond de 15-16%
- Deze week wordt de 20-29 groep het meest positief getest, gevolgd door de 30-39 groep, maar er zijn vakanties.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator zaterdag 23 oktober 2021 @ 16:05:17 #79
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201873171
quote:
11s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:03 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Versus:

Iedereen opsluiten in hun huis ondanks dat ze solidair zijn geweest en hebben meegewerkt aan hetgeen de regering van ze gevraagd heeft?

[ afbeelding ]
Ja. De regering heeft die mensen namelijk een keus gegeven. Laat je vaccineren of laat je niet vaccineren. Op het moment dat daarmee begonnen is waren die voorwaarden er niet.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201873181
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:03 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik zou willen dat ik het antwoord voor je had. Ik ben van mening dat het uitsluiten van een groep (en al helemaal via iets oncontroleerbaars als de QR-code) een grens over is die ik niet over zou willen in het land waar ik woon.

Als je een minderheid uitsluit (dat is effectief wat je doet als je een avondklok voor ongevaccineerden, of een 2G systeem inricht) heb je je grondbeginselen van een samenleving verkwanseld.
Ik heb het antwoord ook niet, maar nieuwe lockdowns met 85% vaccinatiegraad vind ik eigenlijk ook minachting van je volk.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201873185
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 15:35 schreef Spablauw214 het volgende:
We blijven waarschijnlijk een paar dagen hangen en dan woensdag richting 7-8k.
Nee de herfstvakanties zijn begonnen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  Moderator zaterdag 23 oktober 2021 @ 16:08:14 #82
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201873194
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:05 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ja. De regering heeft die mensen namelijk een keus gegeven. Laat je vaccineren of laat je niet vaccineren. Op het moment dat daarmee begonnen is waren die voorwaarden er niet.
Nah, er is letterlijk meermaals geroepen dat vaccineren de uitweg was terug naar normaal. Dat kan je niet ontkennen.

Op het moment dat je dan (vooral dankzij) een groep ongevaccineerden weer terug beperkingen gaat opleggen voor iedereen, benadeel je in mijn ogen de mensen die de prikjes genomen hebben enorm. Zeker mensen die het vooral gedaan hebben om hun vrijheden weer terug te krijgen en de maatschappij weer zoveel mogelijk te kunnen heropenen.
  Moderator zaterdag 23 oktober 2021 @ 16:09:37 #83
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201873211
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:06 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ik heb het antwoord ook niet, maar nieuwe lockdowns met 85% vaccinatiegraad vind ik eigenlijk ook minachting van je volk.
Dat vind ik vooral falen van het beleid. Ik hoop dat een parlementaire enquête(tegen beter weten in) er dan voor zorgt dat er eindelijk iets gaat veranderen.

Als we stellen dat er straks 100 mensen met corona op de IC liggen (wat zelfs met een 95% vaccinatiegraad geen hoog getal is) en er 100 mensen met griep bij komen moet de zorg ook weer afgeschaald worden.

Als er lockdowns en dergelijke maatregelen genomen moeten worden hebben we dat maar aan één groep te danken. Onze regering.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201873217
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 15:43 schreef Mammietje het volgende:

[..]
Dat is hier geen argument he?! :{w ;)
Mee eens, niet iedereen heeft de hele dag de tijd om op FOK! Te zitten.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_201873234
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:01 schreef galantis het volgende:

[..]
Dit inderdaad. Hetzelfde kun je zeggen over mensen weigeren bij een IC.
Dat vind ik dan weer niet hetzelfde. Er is een duidelijk verband tussen niet-gevaccineerd zijn en het risico om op de IC te belanden. Dat verband is er niet met cafe-bezoek of een avondklok of whatever.

Wat mij betreft mag iedereen vrij kiezen of ze een vaccin willen of niet. En heeft iedereen vervolgens ook dezelfde vrijheden. Ga de kroeg in, bezoek een festival, iedereen gelijk.

Máár: als de IC's gaan overstromen ga je niet meer voor op de hartpatiënt die een operatie nodig heeft. Dan sta je achteraan de rij tot er weer ruimte is.

Die laatste keuze durft men alleen niet te maken, waardoor ze geforceerd de raarste maatregelen gaan bedenken. Een lockdown voor ongevaccineerden, hoe kóm je erop :|W
  Moderator zaterdag 23 oktober 2021 @ 16:11:54 #86
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201873238
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:08 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Nah, er is letterlijk meermaals geroepen dat vaccineren de uitweg was terug naar normaal. Dat kan je niet ontkennen.

Op het moment dat je dan (vooral dankzij) een groep ongevaccineerden weer terug beperkingen gaat opleggen voor iedereen, benadeel je in mijn ogen de mensen die de prikjes genomen hebben enorm. Zeker mensen die het vooral gedaan hebben om hun vrijheden weer terug te krijgen en de maatschappij weer zoveel mogelijk te kunnen heropenen.
Ik zal dat ook zeker niet ontkennen. In mijn hoofd zit er een hele grote groep minderjarigen in de ongevaccineerden. Minderjarigen die we de afgelopen anderhalf jaar al geestelijk mishandeld hebben.

Om daar als kers op de taart ook nog maatregelen speciaal voor hen op te leggen terwijl zij erg weinig last van het virus hebben is een grens over die ik niet over zou willen gaan. Dan heb ik liever zelf maatregelen opgelegd.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator zaterdag 23 oktober 2021 @ 16:13:25 #87
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201873255
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:11 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Dat vind ik dan weer niet hetzelfde. Er is een duidelijk verband tussen niet-gevaccineerd zijn en het risico om op de IC te belanden. Dat verband is er niet met cafe-bezoek of een avondklok of whatever.

Wat mij betreft mag iedereen vrij kiezen of ze een vaccin willen of niet. En heeft iedereen vervolgens ook dezelfde vrijheden. Ga de kroeg in, bezoek een festival, iedereen gelijk.

Máár: als de IC's gaan overstromen ga je niet meer voor op de hartpatiënt die een operatie nodig heeft. Dan sta je achteraan de rij tot er weer ruimte is.

Die laatste keuze durft men alleen niet te maken, waardoor ze geforceerd de raarste maatregelen gaan bedenken. Een lockdown voor ongevaccineerden, hoe kóm je erop :|W
Weet je waarom ze die keuze niet durven maken? Omdat dat tegen de artseneed in gaat en omdat die keuze tot direct gevolg heeft dat die mensen overlijden.

Dat we dit soort hersenspinsels überhaupt uitspreken in een rijk land als Nederland vind ik echt bizar.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201873264
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:09 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat vind ik vooral falen van het beleid. Ik hoop dat een parlementaire enquête(tegen beter weten in) er dan voor zorgt dat er eindelijk iets gaat veranderen.

Als we stellen dat er straks 100 mensen met corona op de IC liggen (wat zelfs met een 95% vaccinatiegraad geen hoog getal is) en er 100 mensen met griep bij komen moet de zorg ook weer afgeschaald worden.

Als er lockdowns en dergelijke maatregelen genomen moeten worden hebben we dat maar aan één groep te danken. Onze regering.
Dat ben ik ook zeker met je eens, de zorg is uitgehold tot ver over het maximum.

We moeten denk ik echt heel terughoudend zijn met extra beperkende maatregelen, anders krijgen we die dus elke nat seizoen, bij elke dreigende corona/griepgolf. We zijn zoals ik al eerder genoemd heb vandaag, naar mijn mening een beetje maatregelenverslaafd geworden. En ik hoop echt dat we terughoudend blijven.

Dan maar iets meer zorg afschalen, maar wel zoveel mogelijk kijken welke zorg van de afgeschaalde zorg op een aangepaste manier (bijvoorbeeld in duitsland/belgie) toch door kan gaan. Want kennelijk hebben ze daar toch iets minder last van afschalen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator zaterdag 23 oktober 2021 @ 16:17:33 #89
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201873294
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:11 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik zal dat ook zeker niet ontkennen. In mijn hoofd zit er een hele grote groep minderjarigen in de ongevaccineerden. Minderjarigen die we de afgelopen anderhalf jaar al geestelijk mishandeld hebben.

Om daar als kers op de taart ook nog maatregelen speciaal voor hen op te leggen terwijl zij erg weinig last van het virus hebben is een grens over die ik niet over zou willen gaan. Dan heb ik liever zelf maatregelen opgelegd.
Ok, betreft die minderjarigen heb je een fair punt. Die komen tevens ook niet in de ziekenhuizen nee, dus hen maatregelen opleggen zou idd van de zotte zijn.

Basically willen we vooral maatregelen opleggen aan alle Truus/Henk/Mohammed’s met overgewicht van boven de 50 die zich weigeren laten vaccineren.

Lastig echter om zo’n specifiek beleid te handhaven :P
pi_201873300
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:01 schreef chratnox het volgende:

[..]
Nee, dat moet je ook niet meer willen. Dat zou ik ook zeker niet willen.

Het alternatief waar we nu naartoe aan het bewegen zijn, uitsluiting van ongevaccineerden vind ik nog wel een stuk heftiger dan maatregelen nemen om de verspreiding te remmen.

Als 'we' als bevolking accepteren dat onwenselijke keuzes die niet verboden zijn ervoor kunnen zorgen dat je geen deel meer mag nemen aan de maatschappij, waar is dan de grens?

Dan hoeft er blijkbaar niet in de zorg geïnvesteerd te worden, je kunt mensen ook gewoon een periode thuis houden.
Dit dus. Waanzin dat mensen dit serieus een puik idee vinden.

Echt, WTF zit er in die vaccins dat je het hier mee eens bent?! 8)7 :X :')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_201873304
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:13 schreef chratnox het volgende:

[..]
Weet je waarom ze die keuze niet durven maken? Omdat dat tegen de artseneed in gaat en omdat die keuze tot direct gevolg heeft dat die mensen overlijden.

Dat we dit soort hersenspinsels überhaupt uitspreken in een rijk land als Nederland vind ik echt bizar.
Die doden komen er toch wel natuurlijk, als de IC's overvol zijn. Ze zijn alleen wat minder zichtbaar. Een hartpatiënt waarvan de operatie nog even uitgesteld wordt en in de tussentijd complicaties oploopt waar hij uiteindelijk aan overlijdt is minder zichtbaar dan iemand die met ademnood de eerste hulp opgereden wordt. Maar is zijn leven dan minder waardevol?

Gaat triage tegen de artseneed in? Lijkt me niet.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2021 16:19:32 ]
pi_201873317
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:06 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ik heb het antwoord ook niet, maar nieuwe lockdowns met 85% vaccinatiegraad vind ik eigenlijk ook minachting van je volk.
Ik heb het al eerder gezegd; die vaccins zijn niet zaligmakend en gaan ons niet uit die crisis halen. Daarvoor werken ze niet goed genoeg met verspreiding voorkomen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator zaterdag 23 oktober 2021 @ 16:21:02 #93
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201873319
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:14 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Dat ben ik ook zeker met je eens, de zorg is uitgehold tot ver over het maximum.

We moeten denk ik echt heel terughoudend zijn met extra beperkende maatregelen, anders krijgen we die dus elke nat seizoen, bij elke dreigende corona/griepgolf. We zijn zoals ik al eerder genoemd heb vandaag, naar mijn mening een beetje maatregelenverslaafd geworden. En ik hoop echt dat we terughoudend blijven.

Dan maar iets meer zorg afschalen, maar wel zoveel mogelijk kijken welke zorg van de afgeschaalde zorg op een aangepaste manier (bijvoorbeeld in duitsland/belgie) toch door kan gaan. Want kennelijk hebben ze daar toch iets minder last van afschalen.
Dat is wat ik bedoel met een grens over. Als dit nu (maatschappelijk) geaccepteerd wordt schept dat een precedent. Het precedent dat zorg tot bepaalde kosten geleverd moet worden en mochten ze daarboven uit komen, ze maar maatregelen opleggen aan mensen.

Er zijn afspraken om zorg in Duitsland te leveren mocht het nodig zijn. Dat lijkt me de meest zinvolle richting.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201873335
Het wordt een aardig dilemma of en wat ze exact te doen staat qua maatregelen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator zaterdag 23 oktober 2021 @ 16:23:06 #95
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201873339
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:18 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Die doden komen er toch wel natuurlijk, als de IC's overvol zijn. Ze zijn alleen wat minder zichtbaar. Een hartpatiënt waarvan de operatie nog even uitgesteld wordt en in de tussentijd complicaties oploopt waar hij uiteindelijk aan overlijdt is minder zichtbaar dan iemand die met ademnood de eerste hulp opgereden wordt. Maar is zijn leven dan minder waardevol?

Gaat triage tegen de artseneed in? Lijkt me niet.
Het is zeker niet minder waardevol, maar het is wel minder acuut. Uiteraard moet je de operaties zo weinig mogelijk uitstellen, maar het is wel belangrijk om mee te nemen dat één van de voornaamste reden dat er op dit moment minder bedden beschikbaar zijn is omdat er veel uitval onder personeel is. Daar moeten (positieve) maatregelen genomen worden, om mensen te laten blijven.

Triage gaat er niet tegen in nee, maar op het moment dat je zegt: "Jij hebt geen vaccinatie dus staat achteraan" is het een ander verhaal.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201873345
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:14 schreef _serial_ het volgende:

Dan maar iets meer zorg afschalen, maar wel zoveel mogelijk kijken welke zorg van de afgeschaalde zorg op een aangepaste manier (bijvoorbeeld in duitsland/belgie) toch door kan gaan. Want kennelijk hebben ze daar toch iets minder last van afschalen.
Daar gaat het ook al moeilijker. En we zitten nog in oktober. Duitsland gaat echt geen operaties uitvoeren op Nederlanders die door onze coronadruk niet behandeld kunnen worden.

quote:
Zaterdag meldden onze oosterburen ruim 15.000 positieve tests, zo'n 4.200 meer dan vorige week zaterdag. In sommige deelstaten met een lagere vaccinatiegraad, zoals Saksen en Thüringen, zou de druk op de ziekenhuizen al toenemen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Redactie Games zaterdag 23 oktober 2021 @ 16:24:04 #97
181272 crew  Noppie2000
pi_201873347
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:07 schreef halfway het volgende:

[..]
Nee de herfstvakanties zijn begonnen.
Alleen voor Zuid, Noord en Midden gaat maandag weer aan de slag ;)
pi_201873361
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 15:54 schreef Morri2 het volgende:
Hoe willen ze die maatregelen voor alleen ongevaccineerden handhaven? Dat is toch zowat onmogelijk?
In Roemenië is iets van 30% gevaccineerd. Zal stil worden savonds op straat.
Definitely not CIA
pi_201873363
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:11 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Dat vind ik dan weer niet hetzelfde. Er is een duidelijk verband tussen niet-gevaccineerd zijn en het risico om op de IC te belanden. Dat verband is er niet met cafe-bezoek of een avondklok of whatever.
Als ongevaccineerde belanden op een IC of viruscirculatie hoog houden door de deur uit te gaan heeft beide een nadelig effect op de maatschappij als geheel, dat is voor mij de overeenkomst. Ik vind het nogal wrang dat sommigen aan de ene kant de vrije keus voor ongevaccineerden nogal hoog in het vaandel hebben, maar dan hun schouders ophalen als hierdoor diezelfde ongevaccineerden sterk worden beperkt in bijv hun bewegingsvrijheid of mogelijkheden tot adequate medische zorg.
quote:
Wat mij betreft mag iedereen vrij kiezen of ze een vaccin willen of niet. En heeft iedereen vervolgens ook dezelfde vrijheden. Ga de kroeg in, bezoek een festival, iedereen gelijk.

Máár: als de IC's gaan overstromen ga je niet meer voor op de hartpatiënt die een operatie nodig heeft. Dan sta je achteraan de rij tot er weer ruimte is.
Lijkt mij een lastige, bijna onmogelijke vorm van triage omdat een hartpatiënt op een andere manier de IC binnenkomt dan spoedpatiënten door zoiets als covid.
quote:
Die laatste keuze durft men alleen niet te maken, waardoor ze geforceerd de raarste maatregelen gaan bedenken. Een lockdown voor ongevaccineerden, hoe kóm je erop :|W
Daarmee houd je wellicht wel de meeste mensen in leven, dus zo heel raar is dat nou ook weer niet.
I'll give you something to do
pi_201873378
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:23 schreef chratnox het volgende:

[..]
Het is zeker niet minder waardevol, maar het is wel minder acuut. Uiteraard moet je de operaties zo weinig mogelijk uitstellen, maar het is wel belangrijk om mee te nemen dat één van de voornaamste reden dat er op dit moment minder bedden beschikbaar zijn is omdat er veel uitval onder personeel is. Daar moeten (positieve) maatregelen genomen worden, om mensen te laten blijven.

Triage gaat er niet tegen in nee, maar op het moment dat je zegt: "Jij hebt geen vaccinatie dus staat achteraan" is het een ander verhaal.
Er was laatst een goede gast bij Nieuwsuur die aangaf dat er nu passief gekozen wordt om mensen te laten sterven, omdat we het te moeilijk vinden om die keuze actief te maken.

Dat snap ik heel goed, maar het is nogal lullig voor de slachtoffers van die passieve keuze.

Nu neem je geen vaccin, weet je vrij zeker dat je vroeg of laat besmet gaat raken. En weet je dus dat áls het misgaat je voorrang zal krijgen op andere groepen omdat je via de Eerste Hulp het ziekenhuis binnenkomt, waar anderen thuis moeten afwachten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')