quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 15:36 schreef capricia het volgende:
Wat lees ik nou op de NOS?
Oostenrijk gaat bij oplopende ziekenhuiscijfers een lockdown voor ongevaccineerden invoeren.
[ twitter ]
Was al besproken..quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 15:36 schreef capricia het volgende:
Oostenrijk gaat bij oplopende ziekenhuiscijfers een lockdown voor ongevaccineerden invoeren.
[ twitter ]
Okay. Ik ben weer te laat.quote:
Of eens een keer niet. Dat zou mij ook niet verbazen.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 15:35 schreef Spablauw214 het volgende:
We blijven waarschijnlijk een paar dagen hangen en dan woensdag richting 7-8k.
Als die kleine groep ongevaccineerden in de risicoleeftijd/risicogroep nog voor zoveel problemen kan zorgen heb je denk ik weinig andere keus dan sectorsluitingen/algemene maatregelen.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 15:42 schreef Spablauw214 het volgende:
Je kan sectoren sluiten maar ik denk echt dat de bereidheid om zich nog aan maatregelen te houden onder het grootste deel van de bevolking echt 0 is.
Zaken als bezoekbeperkingen enzo daar gaat echt niemand zich meer aan houden denk ik.
Wat is jouw verwachting?quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 15:45 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Of eens een keer niet. Dat zou mij ook niet verbazen.
Als die groep niet in de sectoren komt(die zijn al QR gelimiteerd), wat voor nut heeft een sectorsluiting dan?quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 15:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als die kleine groep ongevaccineerden in de risicoleeftijd/risicogroep nog voor zoveel problemen kan zorgen heb je denk ik weinig andere keus dan sectorsluitingen/algemene maatregelen.
En Roemenië een avondklok voor ongevaccineerden:quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 15:36 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Er is een nieuwe trend gaande in Europa met maatregelen alleen voor ongevaccineerden.quote:In Roemenië keert met ingang van maandag de avondklok terug. Niet-gevaccineerde inwoners mogen dan tussen 22.00 en 5.00 uur niet meer op straat zijn. Er geldt een uitzondering voor gevaccineerden en personen die hersteld zijn van COVID-19.
Roemenië is door het ECDC, de Europese evenknie van het RIVM, net zoals het merendeel van Oost-Europa, op 'donkerrood' gezet. Daarmee wordt gewaarschuwd voor een erg groot coronarisico. Om de oplaaiing in te dammen, sluit het land ook twee weken de scholen, worden bruiloften en feesten opnieuw verboden en worden op veel plaatsen mondkapjes en de coronapas verplicht.
https://www.nu.nl/coronav(...)en-in-duitsland.html
Hooguit 8K in de piek.quote:
Dat lijkt me behapbaar in de ziekenhuizen.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 15:53 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hooguit 8K in de piek.
De vorige golven duurden vaak max 14 dagen ongeveer, en werden er maatregelen genomen op het moment dat we al aan het dalen waren.
Die groep kun je dan dus niet individueel 'beschermen', dan zul je er denk ik niet aan ontkomen om samenkomsten in te perken. Eigenlijk weer de R onder de 1 proberen te krijgen, wat (vanwege de vaccinaties) een stuk makkelijker zou moeten zijn.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 15:50 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als die groep niet in de sectoren komt(die zijn al QR gelimiteerd), wat voor nut heeft een sectorsluiting dan?
QR-code?quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 15:54 schreef Morri2 het volgende:
Hoe willen ze die maatregelen voor alleen ongevaccineerden handhaven? Dat is toch zowat onmogelijk?
Ik vraag me af hoe. Moeten mensen op straat hun QR code tonen?quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 15:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En Roemenië een avondklok voor ongevaccineerden:
[..]
Er is een nieuwe trend gaande in Europa met maatregelen alleen voor ongevaccineerden.
Mja, ligt wel aan welke maatregelen, denk ik. Winkels? Ik zie winkels geen QR code controleren bijvoorbeeld. Horeca doet dat ook al nauwelijks.quote:
Mooi. Terechte zaak grotendeels vind ik.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 15:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En Roemenië een avondklok voor ongevaccineerden:
[..]
Er is een nieuwe trend gaande in Europa met maatregelen alleen voor ongevaccineerden.
Mensen opsluiten in hun huis omdat ze niet de keuze gemaakt hebben die wenselijk is. Als die keus onwenselijk is, geef die keus dan niet.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 15:57 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Mooi. Terechte zaak grotendeels vind ik.
Met uitzondering dan van diegenen die zich om medische redenen niet kunnen vaccineren.
Maar komt die groep niet sowieso al gewoon bij elkaar? In de winter maatregelen nemen betekent nu gewoon dat iedereen gewoon thuis elkaar op gaat zoeken. Terwijl dat net iets is wat je misschien niet moet willen.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 15:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die groep kun je dan dus niet individueel 'beschermen', dan zul je er denk ik niet aan ontkomen om samenkomsten in te perken. Eigenlijk weer de R onder de 1 proberen te krijgen, wat (vanwege de vaccinaties) een stuk makkelijker zou moeten zijn.
Wat is dan beter? Een vaccinatieplicht?quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 15:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mensen opsluiten in hun huis omdat ze niet de keuze gemaakt hebben die wenselijk is. Als die keus onwenselijk is, geef die keus dan niet.
Dat denk ik inderdaad en dat tweede weet ik niet.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 15:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe. Moeten mensen op straat hun QR code tonen?
Is dit niet tegen waar de QR code voor gebruikt mocht worden vanuit de EU?
Nee, dat moet je ook niet meer willen. Dat zou ik ook zeker niet willen.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 15:59 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Maar komt die groep niet sowieso al gewoon bij elkaar? In de winter maatregelen nemen betekent nu gewoon dat iedereen gewoon thuis elkaar op gaat zoeken. Terwijl dat net iets is wat je misschien niet moet willen.
Een deel hou je immers van huisomgeving weg door ze een QR toegankelijke plaats te bieden.
Sectorsluitingen moet je gewoon echt niet meer willen als je het mij vraagt.
Gelukkig ben ik sowieso 3 weken het land uit na de persco.
Dit inderdaad. Hetzelfde kun je zeggen over mensen weigeren bij een IC.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 15:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mensen opsluiten in hun huis omdat ze niet de keuze gemaakt hebben die wenselijk is. Als die keus onwenselijk is, geef die keus dan niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |