Waarom is dit onaanvaardbaar? Ik denk niet dat er een aardiger manier is om dit feit aan te kaarten. Het is niet dat het recht op een vrije keuze je vrijpleit van kritiek hierop.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 16:50 schreef Za het volgende:
[..]
[..]
Het dagelijks roepen dat mensen bedden van anderen bezet houden of zorg ontzegd moet worden is onaanvaardbaar.
Dat verwacht ik in landen als Zuid Afrika pre 1994.
Onderstaande is een observatie nav de massavaccinaties (surveillance van slechts 5 ER's in 5 verschillende deelstaten), en dat beeld wordt overal teruggezien.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 16:52 schreef halfway het volgende:
Ze houden dan ook bedden bezet. Sterker nog de gemaakte kosten mogen ze van mij ook op de ongevaccineerden verhalen.
Voor iedereen is het een kwestie van tijd voordat je wel eens ziekenhuiszorg nodig hebt, al is het maar puur vanwege ouderdom. Maar dat is dan verder ook het probleem niet, dat zijn allemaal fluctuaties op de lange termijn die je kan aanpakken door een gezondere levensstijl te bevorderen (wat ook gebeurd) of de IC capaciteit te verhogen (wat ook niet echt zo'n uitdaging is als je jaren de tijd hebt om het te doen). Het probleem met corona is de grote zorgvraag op de extreem korte termijn en dat kan je alleen afvangen met of vaccinaties of een beperking van de verspreiding, dat ga je niet op kunnen lossen met puur een gezondere levensstijl.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 16:55 schreef tja77 het volgende:
[..]
Nee, maar uiteindelijk wel.
Gezonde 50 minners komen ook niet allemaal tegelijk op de IC binnen, daar gaat er uiteindelijk maar 1% van naar de IC vanwege Covid. Voor die dikkerdjes is het een kwestie van tijd voor ze er terecht komen.
Eens! Er is niets mis mee om te zeggen dat dat soort malloten dom bezig is. Waarom is het zo anders om een bewuste keuze van iemand met dezelfde toon te veroordelen?quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 16:59 schreef Mylene het volgende:
[..]
Roekeloze figuren in het verkeer, met lachgas geintjes, te hard rijden enzo. Die houden dan ook IC bezetten onnodig bezet als ik de meningen zo volg. Die kunnen er ook wel maanden liggen.
Je bedoelt wegens Corona of iha?quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 16:57 schreef tja77 het volgende:
[..]
Niet als diegene obese is, die komt echt wel op de IV terecht, vraag is alleen wanneer.
Het niet nemen van een vaccin is toch niet te vergelijken met roekeloos rijden of lachgas gebruiken?quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 17:03 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Eens! Er is niets mis mee om te zeggen dat dat soort malloten dom bezig zijn. Waarom is het zo anders om een bewuste keuze van iemand met dezelfde toon te veroordelen?
Of een avondklok voor mensen met een bmi van >35quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 17:06 schreef Noek het volgende:
Je zou bijna vergeten dat er ook nog gevaccineerden op een IC liggen. Bijna!
Gooi die ook maar op straat dan want ws wel een te hoog bmi. Yo yo, daar ga ik niet voor opdraaien.![]()
Of stuur ze de factuur maar.![]()
Ik wil een maQRo code. Bij de Mc Drive wordt je inname van die dag gescand, #TEHOOG en je kunt nog een salade meekrijgen want anders gaat een Bruls (whehehe) je handhaven.
En welke grote acute ramp rechtvaardigt zo'n zware maatregel, het risico dat die persoon anders in 2043 als er voldoende capaciteit is eens op de ic beland?quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 17:08 schreef tja77 het volgende:
[..]
Of een avondklok voor mensen met een bmi van >35
Hoezo niet? Je stapt in de auto in de wetenschap dat je een flink verhoogde kans hebt op een ongeval. Je laat je niet prikken in de wetenschap dat je een flink verhoogde kans hebt om ziek te worden/anderen aan te steken. Zowel in het verkeer als bij besmettelijke ziekten heb je niet alleen met jezelf te maken bij je keuzes.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 17:06 schreef tja77 het volgende:
[..]
Het niet nemen van een vaccin is toch niet te vergelijken met roekeloos rijden of lachgas gebruiken?
Mochten gevaccineerden straks de IC's bevolken ten gevolge van hun vaccinatie, zal ik nooit roepen dat hen zorg ontzegd moet worden.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 17:00 schreef Qarrad het volgende:
Waarom is dit onaanvaardbaar? Ik denk niet dat er een aardiger manier is om dit feit aan te kaarten. Het is niet dat het recht op een vrije keuze je vrijpleit van kritiek hierop.
Het is momenteel een feit dat er ingrepen uitgesteld moeten worden omdat mensen die er met prik hoogstwaarschijnlijk niet gelegen hadden op de IC leggen.
Moet dat dan ingekleed worden met slagroom en een kersje erbovenop?
Als die knakker besmet met covid raakt, kan die zomaar op de ic terecht komen.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 17:10 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En welke grote acute ramp rechtvaardigt zo'n zware maatregel, het risico dat die persoon anders in 2043 als er voldoende capaciteit is eens op de ic beland?
Dat klopt. En daarom wordt er ook zwaar (npi) ingezet op medische hulp bij morbide obesitas. Dat is een behoorlijk traject met een lagere slagingskans dan die twee vaccinaties.quote:
Je legt nu een suggestieve link tussen allerhande aandoeningen een de vaccinaties. Maar als er iets gezegd wordt over het aantal mensen dat zich niet laat vaccineren en de link daartussen met een flink hogere kans op een zwaar ziekteverloop dan is dat je te gortig?quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 17:13 schreef Za het volgende:
[..]
Mochten gevaccineerden straks de IC's bevolken ten gevolge van hun vaccinatie, zal ik nooit roepen dat hen zorg ontzegd moet worden.
Besef dat heden er in Nederland 50% meer non-covid op de IC liggen dan in maart april, ondanks dat dat de winter nasleep betrof en we heden in de zomer nasleep zitten.
Diverse landen publiceren onverklaarbare spikes in allerhande aandoeningen, en een extreem hoge mortaliteit van gevaccineerden.
Ik hoop nog altijd dat het goed komt, het allemaal verklaarbaar is, en het vaccin veilig is. Indien dat niet zo is zou dat een ramp zijn.
Maar de dagelijkse BS over ongevaccineerden die zorg ontzegd zou moeten worden, gepost door waarschijnlijk door een stel drinkebroeders die elke dag hun gang naar de snackbar maken begint sneu te worden.
"Door de zure appel heen bijten" impliceert dat het even zwaar is, maar daarna voorbij is. Dat lijkt me niet helemaal een juiste voorstelling van zaken als je het hebt over een overbelaste gezondheidszorg.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 17:13 schreef Cynicio het volgende:
Heeft het kabinet niet vandaag of gisteren gemeld dat ingrijpen nog niet nodig is? Klinkt alsof ze liever door de zure appel heen bijten.
Mwa over een week zal er na het OMT advies een Catshuisoverleg volgen (31 oktober denk ik) en dan gaat men wikkend en wegend echt wel over tot een set(je) maatregelen denk ik zo. Puur kijkend naar wat er gaande is in de ziekenhuizen (en de roep vanuit diezelfde ziekenhuizen) acht ik de kans klein dat ze het nog effe een maandje aankijken.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 17:13 schreef Cynicio het volgende:
Heeft het kabinet niet vandaag of gisteren gemeld dat ingrijpen nog niet nodig is? Klinkt alsof ze liever door de zure appel heen bijten.
Bestond er nou maar een ander middel om een Covid besmetting te voorkomen buiten een gezondheidsfanaat te zijn. Het liefst iets super eenvoudigs waarbij je er met, ik noem maar eens iets bizars, twee prikjes helemaal klaar mee bent.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 17:13 schreef tja77 het volgende:
[..]
Als die knakker besmet met covid raakt, kan die zomaar op de ic terecht komen.
Ik weet niet precies hij bedoelt te zeggen. Die motorrijder is inderdaad domme schuld, maar dat zijn er enkelen en geen honderden. Die hebben dus vrijwel geen enkele impact op de zorg. Wat betreft die leefstijlziektes en roken; ja, dat is inderdaad voorkoombaar, maar dat vraagt een behoorlijke aanpassing aan je leefstijl. Die covid-patiënt had maar één ding moeten doen, een vaccin nemen.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 16:42 schreef Mylene het volgende:
Ik vind dit wel treffend gezegd.
[ afbeelding ]
Nee, maar ik sluit het niet uit.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 17:16 schreef Qarrad het volgende:
Je legt nu een suggestieve link tussen allerhande aandoeningen een de vaccinaties.
Sorry maar dat is geen vergelijk, ik pleit nergens voor het ontzeggen van zorg aan wie dan ook.quote:Maar als er iets gezegd wordt over het aantal mensen dat zich niet laat vaccineren en de link daartussen met een flink hogere kans op een zwaar ziekteverloop dan is dat je te gortig?
En met vaccinatie komt dat dikkerdje zeker niet meer op de ic? Of neemt de kans alleen af? En met hoeveel procent?quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 17:13 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat klopt. En daarom wordt er ook zwaar (npi) ingezet op medische hulp bij morbide obesitas. Dat is een behoorlijk traject met een lagere slagingskans dan die twee vaccinaties.
Is wel apart dat Delta 1200x de virale load tijdens de infectie fase toz van vorige varianten en dat mensen zonder immuniteit het nog steeds zo goed kunnen verspreiden en niet gewoon ziek in bed liggen direct.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 17:12 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hoezo niet? Je stapt in de auto in de wetenschap dat je een flink verhoogde kans hebt op een ongeval. Je laat je niet prikken in de wetenschap dat je een flink verhoogde kans hebt om ziek te worden/anderen aan te steken. Zowel in het verkeer als bij besmettelijke ziekten heb je niet alleen met jezelf te maken bij je keuzes.
Qarrad toch ook niet? Ik zie haar nergens pleiten voor het ontzeggen van zorg, wel voor het duidelijker zijn over de maatschappelijke consequenties van niet-vaccineren dan beleidsmakers nu doen.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 17:20 schreef Za het volgende:
[..]
Sorry maar dat is geen vergelijk, ik pleit nergens voor het ontzeggen van zorg aan wie dan ook.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |