abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 17:23:52 #176
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201873802
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 17:20 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Bestond er nou maar een ander middel om een Covid besmetting te voorkomen buiten een gezondheidsfanaat te zijn. Het liefst iets super eenvoudigs waarbij je er met, ik noem maar eens iets bizars, twee prikjes helemaal klaar mee bent.
En dan weet je nog steeds niet zeker dat die knakker niet op de ic terecht komt. Want 20% van de mensen op de ic is gevaccineerd toch?
Hoe groot is die kans als je gewoon gezond bent? 1%?
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 17:23:58 #177
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201873803
quote:
Lockdown voor ongevaccineerden dreigt in Oostenrijk

Oostenrijk is van plan lockdowns in te voeren voor ongevaccineerde burgers als de bezettingsgraad van de IC's oploopt. Bondskanselier Schallenberg hoopt dat het dreigement helpt de vaccinscepsis in het land te bestrijden. Er zijn volgens hem te veel "weigeraars en twijfelaars".

"De pandemie is nog niet achter de rug", zei Schallenberg bij de bekendmaking van de plannen. "We dreigen een pandemie van ongevaccineerden in te struikelen."

Momenteel liggen er 220 coronapatiënten op de Oostenrijkse IC's. Als dat oploopt tot 500, een kwart van het totaal aantal IC's, dan wordt ongevaccineerden de toegang tot horeca ontzegd. Stijgt het tot 600, een derde van het geheel, dan mogen ze alleen maar in specifieke gevallen hun huis verlaten.

De minister van Volksgezondheid benadrukte dat dat moment nog niet is gekomen. "We kijken ver vooruit in de toekomst."
https://nos.nl/artikel/24(...)dreigt-in-oostenrijk

Kheb eerlijk gezegd het idee dat ze in Oostenrijk dit vooral ook als motivatie gebruiken om meer mensen zich te laten vaccineren. Als ze het echt wilden invoeren, hadden ze het wel gedaan, toch?

Overigens... Oostenrijk heeft dus een IC-capaciteit van ~2000 bedden, op een bevolking van nog geen 9 miljoen inwoners ;(
pi_201873813
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 17:18 schreef Tijn het volgende:

[..]
"Door de zure appel heen bijten" impliceert dat het even zwaar is, maar daarna voorbij is. Dat lijkt me niet helemaal een juiste voorstelling van zaken als je het hebt over een overbelaste gezondheidszorg.
Dat weet niemand. De besmettingen / ziekenhuisopnames zullen niet oneindig blijven stijgen. Door verschillende factoren kunnen deze op een bepaald niveau blijven hangen, of gaan dalen. Het nadeel van maatregelen is dat deze waarschijnlijk zeer langdurig zijn. Als de zorg het redt met een aantal weken extra zware bezetting kan dat gunstiger zijn dan meerdere maanden maatregelen met alle schade van dien.

Dat hangt natuurlijk van de maatregelen af. En hier spreekt iemand die niet in de zorg werkt, dus lekker makkelijk.
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 17:27:24 #179
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_201873822
Als we nou allemaal ¤100 per maand meer aan de zorg betalen dan schalen we de IC-capaciteit op met 100% en gaan we lekker alle maatregelen opheffen. Eigen keuze als je dan op de IC wil komen, maar door de hoge capaciteit is er geen kans op krapte op de IC.
pi_201873836
twitter
Zonder wrijving geen glans
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 17:30:14 #181
8369 speknek
Another day another slay
pi_201873845
Edit: bedoelde waarschijnlijk iets anders.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 17:31:34 #182
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201873855
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 17:29 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Beetje jammer alleen dat de gemiddelde Nederlander al z'n mondkapjes ritueel verbrand heeft onder goedkeurend gezang van Ferd Grapperhaus.
pi_201873864
quote:
[ twitter ]
Mooi, zij hebben ook geen zin in gigantisch ingrijpende landelijke maatregelen. Zijn we het daar in ieder geval over eens.

Helaas werken regionale maatregelen ook niet, dus zal die huisarts die heimelijk vaccineert in Staphorst er wat vaart achter moeten zetten.
pi_201873872
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 17:27 schreef Zwansen het volgende:
Als we nou allemaal ¤100 per maand meer aan de zorg betalen dan schalen we de IC-capaciteit op met 100% en gaan we lekker alle maatregelen opheffen. Eigen keuze als je dan op de IC wil komen, maar door de hoge capaciteit is er geen kans op krapte op de IC.
Moet vast lukken om dat voor de persconferentie rond te hebben..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201873875
quote:
[ twitter ]
Laten we dat inderdaad maar gewoon eens doen. Mondkapjes in de winkel en voor de rest geen verschil. Kijken we het een maandje aan en kunnen we die discussie ook eens beslechten. Ik denk dat ik al weet wat daaruit gaat komen.
I'll give you something to do
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 17:35:12 #186
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201873877
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 17:34 schreef galantis het volgende:

[..]
Laten we dat inderdaad maar gewoon eens doen. Mondkapjes in de winkel en voor de rest geen verschil. Kijken we het een maandje aan en kunnen we die discussie ook eens beslechten. Ik denk dat ik al weet wat daaruit gaat komen.
"Ze werken wel, maar de mensen houden zich niet goed genoeg aan de regels". Zoiets?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201873888
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 17:35 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
"Ze werken wel, maar de mensen houden zich niet goed genoeg aan de regels". Zoiets?
Dat zeggen ze al:
quote:
Maar het allerbelangrijkste is het gedrag van de burgers zelf, zeggen zowel Bonten, Koopmans als Gommers. ‘Er gelden nog steeds maatregelen, zoals thuisblijven bij klachten, thuiswerken als het kan en de coronapas. Maar ik heb niet de indruk dat die goed opgevolgd worden. En dat zijn toch de basismaatregelen waarvan we weten dat ze effectief zijn’, zegt Koopmans.
pi_201873892
quote:
[ twitter ]
Dit staat wmb haaks op de urgentie geuit door ziekenhuizen. Als we ons weer aan basisregels moeten gaan houden zijn ze denk ik ook wel bijna verplicht om bijvoorbeeld met max capaciteit en 1,5m te gaan werken in horeca en theater.
pi_201873896
Nav de post van de Duitse ER surveillance:

twitter

pi_201873899
quote:
[ twitter ]
Verantwoordelijkheid van de burger verwachten. En achteraf foei burger roepen als niemand het doet
pi_201873901
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 17:00 schreef Za het volgende:

[..]

Meid, Door wie heb jij je vrijheid eigenlijk terug gekregen?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_201873903
Afgaand op citaten van diverse OMT leden kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat ze niet echt een idee hebben hoe en waar de besmettingen die ze willen voorkomen nu eigenlijk plaatsvinden.
I'll give you something to do
pi_201873910
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 17:39 schreef Za het volgende:
Nav de post van de Duitse ER surveillance:

[ twitter ]

[ afbeelding ]
Ja joh gebruik anders FOX News als bron :')
pi_201873916
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 17:40 schreef galantis het volgende:
Afgaand op citaten van diverse OMT leden kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat ze niet echt een idee hebben hoe en waar de besmettingen die ze willen voorkomen nu eigenlijk plaatsvinden.
Lijkt me niet super moeilijk toch? Daar waar men langdurig in slecht geventileerde ruimtes samen is. Vul zelf maar in..
pi_201873926
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 17:42 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Lijkt me niet super moeilijk toch? Daar waar men langdurig in slecht geventileerde ruimtes samen is. Vul zelf maar in..
De ventilatie in de kerk en moskee is niets mis mee. De heilige geest zorgt daar wel voor.
pi_201873937
Het trouwens wel een interessant interview op radio 1 met het hoofd van een ziekenhuis belangen vereniging.

Vooral dat het afbellen van ingeplande zorg eigenlijk al van alle tijden is, zeker gedurende het griepseizoen.
Verder ook dat er idd een enorm tekort aan personeel is. Maar dat grotendeels is te weiden aan het feit dat de opleidingen een numerus fixus hanteren.
pi_201873939
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 17:44 schreef chratnox het volgende:

[..]
De ventilatie in de kerk en moskee is niets mis mee. De heilige geest zorgt daar wel voor.
Wie zegt eigenlijk dat al die mensen in de Bible Belt in gebedshuizen besmet worden?
pi_201873946
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 17:46 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Wie zegt eigenlijk dat al die mensen in de Bible Belt in gebedshuizen besmet worden?
Zal ook wel in coke kelders gebeuren.
pi_201873961
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 17:42 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Idd kantoorvolk MOET massaal weer op het werk verschijnen. Waarom?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_201873985
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 17:46 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dat is de nieuwe groep die de oorzaak is van alles, net als eerst jongeren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')