En dan weet je nog steeds niet zeker dat die knakker niet op de ic terecht komt. Want 20% van de mensen op de ic is gevaccineerd toch?quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 17:20 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Bestond er nou maar een ander middel om een Covid besmetting te voorkomen buiten een gezondheidsfanaat te zijn. Het liefst iets super eenvoudigs waarbij je er met, ik noem maar eens iets bizars, twee prikjes helemaal klaar mee bent.
https://nos.nl/artikel/24(...)dreigt-in-oostenrijkquote:Lockdown voor ongevaccineerden dreigt in Oostenrijk
Oostenrijk is van plan lockdowns in te voeren voor ongevaccineerde burgers als de bezettingsgraad van de IC's oploopt. Bondskanselier Schallenberg hoopt dat het dreigement helpt de vaccinscepsis in het land te bestrijden. Er zijn volgens hem te veel "weigeraars en twijfelaars".
"De pandemie is nog niet achter de rug", zei Schallenberg bij de bekendmaking van de plannen. "We dreigen een pandemie van ongevaccineerden in te struikelen."
Momenteel liggen er 220 coronapatiënten op de Oostenrijkse IC's. Als dat oploopt tot 500, een kwart van het totaal aantal IC's, dan wordt ongevaccineerden de toegang tot horeca ontzegd. Stijgt het tot 600, een derde van het geheel, dan mogen ze alleen maar in specifieke gevallen hun huis verlaten.
De minister van Volksgezondheid benadrukte dat dat moment nog niet is gekomen. "We kijken ver vooruit in de toekomst."
Dat weet niemand. De besmettingen / ziekenhuisopnames zullen niet oneindig blijven stijgen. Door verschillende factoren kunnen deze op een bepaald niveau blijven hangen, of gaan dalen. Het nadeel van maatregelen is dat deze waarschijnlijk zeer langdurig zijn. Als de zorg het redt met een aantal weken extra zware bezetting kan dat gunstiger zijn dan meerdere maanden maatregelen met alle schade van dien.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 17:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
"Door de zure appel heen bijten" impliceert dat het even zwaar is, maar daarna voorbij is. Dat lijkt me niet helemaal een juiste voorstelling van zaken als je het hebt over een overbelaste gezondheidszorg.
Beetje jammer alleen dat de gemiddelde Nederlander al z'n mondkapjes ritueel verbrand heeft onder goedkeurend gezang van Ferd Grapperhaus.quote:
Mooi, zij hebben ook geen zin in gigantisch ingrijpende landelijke maatregelen. Zijn we het daar in ieder geval over eens.quote:
Moet vast lukken om dat voor de persconferentie rond te hebben..quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 17:27 schreef Zwansen het volgende:
Als we nou allemaal ¤100 per maand meer aan de zorg betalen dan schalen we de IC-capaciteit op met 100% en gaan we lekker alle maatregelen opheffen. Eigen keuze als je dan op de IC wil komen, maar door de hoge capaciteit is er geen kans op krapte op de IC.
Laten we dat inderdaad maar gewoon eens doen. Mondkapjes in de winkel en voor de rest geen verschil. Kijken we het een maandje aan en kunnen we die discussie ook eens beslechten. Ik denk dat ik al weet wat daaruit gaat komen.quote:
"Ze werken wel, maar de mensen houden zich niet goed genoeg aan de regels". Zoiets?quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 17:34 schreef galantis het volgende:
[..]
Laten we dat inderdaad maar gewoon eens doen. Mondkapjes in de winkel en voor de rest geen verschil. Kijken we het een maandje aan en kunnen we die discussie ook eens beslechten. Ik denk dat ik al weet wat daaruit gaat komen.
Dat zeggen ze al:quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 17:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
"Ze werken wel, maar de mensen houden zich niet goed genoeg aan de regels". Zoiets?
quote:Maar het allerbelangrijkste is het gedrag van de burgers zelf, zeggen zowel Bonten, Koopmans als Gommers. ‘Er gelden nog steeds maatregelen, zoals thuisblijven bij klachten, thuiswerken als het kan en de coronapas. Maar ik heb niet de indruk dat die goed opgevolgd worden. En dat zijn toch de basismaatregelen waarvan we weten dat ze effectief zijn’, zegt Koopmans.
Dit staat wmb haaks op de urgentie geuit door ziekenhuizen. Als we ons weer aan basisregels moeten gaan houden zijn ze denk ik ook wel bijna verplicht om bijvoorbeeld met max capaciteit en 1,5m te gaan werken in horeca en theater.quote:
Verantwoordelijkheid van de burger verwachten. En achteraf foei burger roepen als niemand het doetquote:
Meid, Door wie heb jij je vrijheid eigenlijk terug gekregen?quote:
Ja joh gebruik anders FOX News als bronquote:Op zaterdag 23 oktober 2021 17:39 schreef Za het volgende:
Nav de post van de Duitse ER surveillance:
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Lijkt me niet super moeilijk toch? Daar waar men langdurig in slecht geventileerde ruimtes samen is. Vul zelf maar in..quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 17:40 schreef galantis het volgende:
Afgaand op citaten van diverse OMT leden kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat ze niet echt een idee hebben hoe en waar de besmettingen die ze willen voorkomen nu eigenlijk plaatsvinden.
De ventilatie in de kerk en moskee is niets mis mee. De heilige geest zorgt daar wel voor.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 17:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Lijkt me niet super moeilijk toch? Daar waar men langdurig in slecht geventileerde ruimtes samen is. Vul zelf maar in..
Wie zegt eigenlijk dat al die mensen in de Bible Belt in gebedshuizen besmet worden?quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 17:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
De ventilatie in de kerk en moskee is niets mis mee. De heilige geest zorgt daar wel voor.
Zal ook wel in coke kelders gebeuren.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 17:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wie zegt eigenlijk dat al die mensen in de Bible Belt in gebedshuizen besmet worden?
Idd kantoorvolk MOET massaal weer op het werk verschijnen. Waarom?quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 17:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Lijkt me niet super moeilijk toch? Daar waar men langdurig in slecht geventileerde ruimtes samen is. Vul zelf maar in..
Dat is de nieuwe groep die de oorzaak is van alles, net als eerst jongeren.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 17:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wie zegt eigenlijk dat al die mensen in de Bible Belt in gebedshuizen besmet worden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |