Toevallig vroeg ik vanmorgen nog aan de fruitman van de supermarkt tot hoe lang je nog Hollandse aardbeien kunt kopen. Ze hebben ze nog steeds flink voorradig, elke dag. Hij zei dat je ze tegenwoordig heel het jaar door kunt kopenquote:Op maandag 11 oktober 2021 09:18 schreef SQ het volgende:
Rapleyproof kan bijna alles wel hoor, als je t maar klein snijdt. Ik geef banaan tegenwoordig wel uit het vuistje, maar aardbeien, druiven en mandarijnen snijd ik klein en dan kan hij het zelf oppakken en in zijn mond steken.
Het is jammer dat het nu herfst is en zacht fruit niet meer zo makkelijk te krijgen, maar je kunt appel bijvoorbeeld prima even zachter maken in een pannetje of magnetron
Ja he! Die 2 nachten na een keizersnede... vooral de eerste 24 uur toen ik nog niet op mijn zij kon liggen heb ik dat bed echt vervloekt.quote:Op maandag 11 oktober 2021 11:50 schreef SQ het volgende:
[..]
Fijn! Lekker in je eigen bed![]()
Oh man wat een ellende die ziekenhuisbedden
Hadden wij ook, en ik was dit keer nog blijer met haar. De eerste keer vind ik haar niet zo ‘poetserig’ (wat ook niet hoeft, ze is er natuurlijk primair voor de baby en mij) maar dit keer heeft ze ons echt zo fijn geholpen met het huishouden op orde te krijgen.quote:Op maandag 11 oktober 2021 12:44 schreef douche-eendje het volgende:
@:Keroppi, ik heb dezelfde kraam als bij de oudste. Ze is zo fijn
Voor zover ik mij kan herinneren gaan ze vanaf 6 weken langzaamaan de wereld om zich heen ontdekken. Ook zijn nu boekjes met flink contrast (baby ziet) al erg leuk voor zequote:Op dinsdag 12 oktober 2021 10:26 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Trouwens, sinds een paar dagen wordt er ook driftig op de handjes en de hydrofiel gesabbeld na de voeding. Herkenbaar? Kan me niet voorstellen dat ze dan honger heeft, want ze heeft dan net een kwartier eerder gedronken en ik heb veel melk, dus ze loopt eerder over dan dat ze te weinig heeft.
Hoort dit ook bij het sprongetje bij acht weken bij het ontdekken van je handen?
Overleg met de huisarts of ze een lage dosering xyloblabla neusspray mag. Toen ik van de week in Alkmaar lag kreeg het verkouden buurbabytje dat ook voorgeschreven door de kinderarts.quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 10:41 schreef Rebubbled het volgende:
Hier ook slechte nachten nog steeds met een halfstikkende covid baby. Ik slaap van 21u tot ca. 3u, vriend van 3u tot Lily wakker wordt. In die vroege ochtenduren slaap ik amper met Elvie. Ze hoest sinds gisteren weer heel veel en klinkt enorm benauwd. Ze slaapt enkel als ik haar vasthoud met haar hoofd hoger dan haar voetjes. Dus ik zit vooral in bed op tiktok tussen 3u en 8u.
Iemand tips voor benauwde kindjes? Die stomme zoutneusdruppels zorgen er enkel voor dat ze nog harder stikt. De snotslorper helpt wel, maar beperkt en ze zit snel weer vol. Iemand ervaring met een luchtbevochtiger? Want als het helpt, schaf ik er vandaag nog een aan. Luuf, echte neusdruppels e.d. mag nog niet natuurlijk. Het is echt vreselijk dat gegorgel.
Eens.quote:
Ik weet niets van sprongetjes maar ze ontdekken inderdaad op een gegeven moment hun handen en de ultieme manier is inderdaad ze in je mond stoppen (na eindeloos staren dan, dat gebeurt hier ook heel veel: vuist uitgestrekt omhoog en dan uitvoerig bewonderen). En voelen met je mond lijkt sowieso heel tof. Wat moet je anders, met zo'n stuurloos lichaamquote:Op dinsdag 12 oktober 2021 10:26 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Trouwens, sinds een paar dagen wordt er ook driftig op de handjes en de hydrofiel gesabbeld na de voeding. Herkenbaar? Kan me niet voorstellen dat ze dan honger heeft, want ze heeft dan net een kwartier eerder gedronken en ik heb veel melk, dus ze loopt eerder over dan dat ze te weinig heeft.
Hoort dit ook bij het sprongetje bij acht weken bij het ontdekken van je handen?
https://www.deonlinedrogi(...)y3blIzgaAglIEALw_wcB Dit gebruikte ik bij een verstopte neus toen mijn dochter nog erg klein was, dan liep de snot er zo eruit.quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 10:41 schreef Rebubbled het volgende:
Hier ook slechte nachten nog steeds met een halfstikkende covid baby. Ik slaap van 21u tot ca. 3u, vriend van 3u tot Lily wakker wordt. In die vroege ochtenduren slaap ik amper met Elvie. Ze hoest sinds gisteren weer heel veel en klinkt enorm benauwd. Ze slaapt enkel als ik haar vasthoud met haar hoofd hoger dan haar voetjes. Dus ik zit vooral in bed op tiktok tussen 3u en 8u.
Iemand tips voor benauwde kindjes? Die stomme zoutneusdruppels zorgen er enkel voor dat ze nog harder stikt. De snotslorper helpt wel, maar beperkt en ze zit snel weer vol. Iemand ervaring met een luchtbevochtiger? Want als het helpt, schaf ik er vandaag nog een aan. Luuf, echte neusdruppels e.d. mag nog niet natuurlijk. Het is echt vreselijk dat gegorgel.
Ja, dat doet ze zeker. Sinds vorige week gaat dat koppie alle kanten op en zit ze alles zeer serieus en belangstellend in zich op te nemen. Contrasten zijn idd favoriet.quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 10:38 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Voor zover ik mij kan herinneren gaan ze vanaf 6 weken langzaamaan de wereld om zich heen ontdekken. Ook zijn nu boekjes met flink contrast (baby ziet) al erg leuk voor ze
Zo leuk, die ontdekkingen die ze iedere dag weer doen.quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 11:24 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Ik weet niets van sprongetjes maar ze ontdekken inderdaad op een gegeven moment hun handen en de ultieme manier is inderdaad ze in je mond stoppen (na eindeloos staren dan, dat gebeurt hier ook heel veel: vuist uitgestrekt omhoog en dan uitvoerig bewonderen). En voelen met je mond lijkt sowieso heel tof. Wat moet je anders, met zo'n stuurloos lichaam.
Weet niet of het stik geluiden zijn, maar die kleine van ons was wel heel veel aan het kokhalzen en wegslikken en dat maakte soms ook wel een naar geluid.quote:
Ik vind het lastig om het geluid te beschrijven. Meerdere geluiden waaronder stikken, kokhalzen, etc. Ik vermoed dat het reflux is, maar het was zo eng en we hebben daardoor geen oog dicht kunnen doen.quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 13:25 schreef dezomervoorbij het volgende:
[..]
Weet niet of het stik geluiden zijn, maar die kleine van ons was wel heel veel aan het kokhalzen en wegslikken en dat maakte soms ook wel een naar geluid.
Stikken klinkt meer als allergie.
Zorgen dat je doorverwijzing krijgt naar kinderarts.quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 13:47 schreef Mahra het volgende:
[..]
Ik vind het lastig om het geluid te beschrijven. Meerdere geluiden waaronder stikken, kokhalzen, etc. Ik vermoed dat het reflux is, maar het was zo eng en we hebben daardoor geen oog dicht kunnen doen.
Dat herken ik ook, maar dat is echt wel te onderscheiden van een 'stikkend' gevoel of geluid waardoor je zelfs niet kan slapen.quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 15:59 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Mijn baby doet dat soms ook, Mahra. Bij mij is het doordat ze te veel melk krijgt als ik het eerste beetje niet laat gaan, tenminste, dat weet ik bijna zeker. Geef je borst- of flesvoeding?
Filmpjes maken is inderdaad belangrijk. Babies vallen altijd net voor de afspraak met de huisarts in een diepe rustige slaap en lijken dan op en top vredig en perfect. Terwijl ze 2 minuten daarvoor nog ratels des doods ter gehore brachten.quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 13:47 schreef Mahra het volgende:
[..]
Ik vind het lastig om het geluid te beschrijven. Meerdere geluiden waaronder stikken, kokhalzen, etc. Ik vermoed dat het reflux is, maar het was zo eng en we hebben daardoor geen oog dicht kunnen doen.
En als ze iets ouder zijn, dan is het: “Oh maar ze maakt nog wel een best vrolijke indruk....quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 16:11 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Filmpjes maken is inderdaad belangrijk. Babies vallen altijd net voor de afspraak met de huisarts in een diepe rustige slaap en lijken dan op en top vredig en perfect. Terwijl ze 2 minuten daarvoor nog ratels des doods ter gehore brachten.Ik elke keer bij de huisarts, 'ja nee ze lijkt nu heel vredig, maar trap er niet in, kijk dit filmpje.' 😅
Ben ik ook. Het gaat ondanks het gedoe van afgelopen dagen zowel mentaal als fysiek heel erg goed met mijquote:Op dinsdag 12 oktober 2021 08:42 schreef 1inamelon het volgende:
Dat klinkt goed d-e! Sowieso vind ik je erg ontspannen overkomen!
Oh my God stop die baby!!! Die loopt volgende week al hoorquote:Op donderdag 14 oktober 2021 15:14 schreef Bienelientjee het volgende:
Baby J is nog flink aan snotteren! Wat een gekrijs als ik zijn neus afveeg. Ja sorry jongen, maar die giga snottebel die je over je hele gezicht heen veegt (of aan mama) moet er ECHT wel af!![]()
![]()
Wij hebben vooralsnog alleen wat keelpijn. Dus hopelijk valt het voor ons mee deze keer!![]()
En hij heeft besloten ECHT geen baby meer te willen zijn met zijn 8 maanden en 1 week!Op deze snelheid is hij met Kerst aan de wandel!
![]()
![]()
Haha slim om zo met die stoel te lopenquote:Op donderdag 14 oktober 2021 15:19 schreef SQ het volgende:
Nou Bien, eerlijk gezegd denk ik dat het wel eerder gaat zijn hoor
Gelukkig klinkt ie nog wel als een baby, je verwacht bijna dat ie elk moment een dialoog kan beginnen
Ter vergelijk, Goud gisteren:
https://youtube.com/shorts/khYdubEvhl0?feature=share
(exact 4 maanden ouder)
Cutequote:Op donderdag 14 oktober 2021 15:39 schreef PKM het volgende:
Goud aan de schuifwandel![]()
Mooi @:Bienelientjee![]()
Poffertje is begonnen met kleine dansjes. Ze was eerst veel uitbundiger, maar toen zag ze mijn telefoon.![]()
Ze doet het ook als ik zing, super cute.
Maar ze heeft wel diarree. Vorige keer bleef de rommel in haar luier maar nou komt het er aan de bovenkant uit. Peuter heeft het erger te pakken (en maakte me om half zes wakker). Bij mij blijft het tot nu toe beperkt tot snot.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 14 oktober 2021 19:00 schreef douche-eendje het volgende:
Jeetje Majo, ik had jou toch vorige week iets opgestuurd? Wat gaat Aapie hard!
Mijn M.
Bizar he? Dat pakje heb ik vorige week aan @Cygne gegeven, het is dus weer op een mooie plek terecht gekomenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh wat heb jij een mooierd gebakken zegAlles goed met jullie?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
5 gram lichter dan pluis en precies even lang.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 19:53 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
2835 gram en 48 cm bij geboorte. Vooral veel been.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd met je dreumes!quote:Op maandag 18 oktober 2021 06:36 schreef Peejtur het volgende:
Wij horen hier niet meer bij. Ik post niet veel maar las meerdere keren per dag mee.
Ik wens hier alle (toekomstige) papa's en mama's veel plezier en slaap toe met hun kleine. Tot bij de dreumesen!
Herkenbaar van die geluiden, alsof ze stikken he?quote:Op maandag 18 oktober 2021 11:51 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Hier hebben we ook niet/nauwelijks meer geslapen na de nachtvoeding om 3 uur... Mevrouw vond het nodig om weer wakker te worden en allemaal weer rare geluiden te gaan maken. Dan gaat het weer goed als ze rechtop komt, maar na tien minuten liggen weer allemaal gewurm en gemiep. Om 6 uur was ik het beu en zijn we er maar uit gegaan. Gelukkig lagen we al vroeg op bed (21:45 uur).
quote:Op maandag 18 oktober 2021 10:07 schreef Aure het volgende:
Pardondat lijkt me echt heel grappig om te horen
Mijn baby is een beetje verkouden, maar das niet zo gek geloof ik, hij heeft elke speen van elke andere baby in zijn mond gehad afgelopen zaterdag![]()
Nah, niet echt. Gewoon echt een beetje miepen en rommelen. Ik hoor soms geknor, soms gesmak, soms gepiep, de hele boerderij komt dan voorbij. En maar rondmaaien met die armpjes dan.quote:Op maandag 18 oktober 2021 16:17 schreef Mahra het volgende:
[..]
Herkenbaar van die geluiden, alsof ze stikken he?
Met dag 9/10 kun je wat regeldagen verwachten, dus kijk niet gek op alsquote:Op maandag 18 oktober 2021 21:10 schreef _Lily_ het volgende:
Meld in dit topic met 8 dagen oude zoon! Ik noem hem J hier
Hij lijkt tot nu een makkelijk kind. Huilt weinig en slaapt behoorlijk op de klok. Zal nog wel veranderen zeker?
Sorry daarvoorquote:Op maandag 18 oktober 2021 10:07 schreef Aure het volgende:
Pardondat lijkt me echt heel grappig om te horen
Mijn baby is een beetje verkouden, maar das niet zo gek geloof ik, hij heeft elke speen van elke andere baby in zijn mond gehad afgelopen zaterdag![]()
Wat fijn dat hij weer terug is op de gemiddelde lijn!quote:Op maandag 18 oktober 2021 16:14 schreef kwakz0r het volgende:
Pep is nog steeds het zonnetje in huis(sorry
)
Vandaag nog een keer extra wezen wegen, hij is weer terug op zijn eigen gemiddelde lijntje. Zo blij!
Oh ja! Hoe ging het? Heb je ook oefeningen gekregen?quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 15:50 schreef Mango91 het volgende:
Zijn tong- en lipbandje zijn gisteren geklieft, het viel gelukkig reuze mee! Ben wel benieuwd of dit verschil gaat maken voor de borstvoeding/drinken uit het flesje.
Die lastige start betrof geheel en al de borstvoeding. Ging beter, maar afgelopen dag kreeg ik ineens weer enorme stuwing (zonder aanwijsbare reden) en kolfde ik ineens 1,5x zoveel af in dezelfde tijd. Blijft tobben.quote:Op maandag 18 oktober 2021 23:29 schreef MaJo het volgende:
[..]
Lily gefeliciteerd met JIk las dat je een lastige start had, gaat dat inmiddels wat beter?
L
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iemand krijgt spekwangen. Ze zou volgens de richtlijn nu zo'n 400 ml melk moeten drinken, we zitten nu al op 230 ml vandaag. Straks de larf maar eens aanleggen, gisteren 3x10 minuten gelukt.
Ja hoor, hier hebben we ook een snurkerd. Ik zou erop letten dat de neus vrij ligt. Soms snurkt onze baby met zijn mond open, die druk ik dan dicht in zijn slaapquote:Op woensdag 20 oktober 2021 10:59 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Fijn dat het zo goed gaat, d-e! En Lily, hopelijk bij jou ook snel verbetering/verlichting van je stuwing. Ik vond die ene dag al vreselijk, laat staan als je er continu last van hebt.
Mijn baby snurkt steeds meer tijdens haar slaapjes. Meer baby's die dat doen? Volgens mij is ze niet echt verkouden, ik zie geen snot en ze hoest/niest ook niet meer dan normaal.
Dat is altijd! Maakt niet uit of ze in de draagzak slaapt, in onze armen of in haar bedje 's nachts. Dan leg ik haar ook altijd op haar rug.quote:Op woensdag 20 oktober 2021 12:18 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ja hoor, hier hebben we ook een snurkerd. Ik zou erop letten dat de neus vrij ligt. Soms snurkt onze baby met zijn mond open, die druk ik dan dicht in zijn slaap
quote:Op woensdag 20 oktober 2021 10:45 schreef douche-eendje het volgende:
Wat een popje! Echt een gaaf huidjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iemand krijgt spekwangen. Ze zou volgens de richtlijn nu zo'n 400 ml melk moeten drinken, we zitten nu al op 230 ml vandaag. Straks de larf maar eens aanleggen, gisteren 3x10 minuten gelukt.
Arme baby. Heb je daar medicijnen voor?quote:Op woensdag 20 oktober 2021 13:50 schreef Tink89 het volgende:
Mijn baby heeft weer middenoorontsteking en ook weer een dubbele... Koffie anyone?
quote:Op woensdag 20 oktober 2021 10:45 schreef douche-eendje het volgende:
Ik kan het helaas niet zien, pffff.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iemand krijgt spekwangen. Ze zou volgens de richtlijn nu zo'n 400 ml melk moeten drinken, we zitten nu al op 230 ml vandaag. Straks de larf maar eens aanleggen, gisteren 3x10 minuten gelukt.
Nee, is meestal een virus en dus uitzieken. Hij mag paracetamol en als hij niet beter wordt, zou het weleens bacterieel kunnen zijn. Dan krijgt hij wel antibiotica, maar da's ook geen wondermiddel. Veel buikpijn als bijwerking vaak en het helpt dus niet als het een virale oorontsteking is.quote:Op woensdag 20 oktober 2021 14:04 schreef Mahra het volgende:
[..]
Arme baby. Heb je daar medicijnen voor?
L. is ook oh zo moe.
[..]
Oeps.quote:Op woensdag 20 oktober 2021 23:03 schreef Bienelientjee het volgende:
@ PKM Ik heb het idee dat we een dejavu krijgen vanavond. Precies hetzelfde tijdstip als gister en hij is weer wakker..... Zzzzz!
Niet helemaal voor niks he, ze heeft heus al wel wat van jouw antistoffen meegekregen!quote:Op donderdag 21 oktober 2021 11:58 schreef douche-eendje het volgende:
Net telefonische intake cb gehad. Krijgen we het oude vaccinatieschema omdat mevrouw met 36.1 geboren is. Arm kind en arme ik. 2 weken last gehad van die kinkhoest vaccinatie voor niks en zij krijgt er een extra.
Ik vind het vooral voor haar zielig. Ze is nu inmiddels 7x op glucose geprikt (eerste 24 uur), 2 gesneuvelde infuusjes en net voor de 4e keer bloed gepriktquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 09:11 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Niet helemaal voor niks he, ze heeft heus al wel wat van jouw antistoffen meegekregen!.
Dat glucoseprotocol is zo rot hèquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 10:31 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik vind het vooral voor haar zielig. Ze is nu inmiddels 7x op glucose geprikt (eerste 24 uur), 2 gesneuvelde infuusjes en net voor de 4e keer bloed geprikt. Maar dankzij mijn vriendin bij de kcl lijken alle waardes nu goed, ze zijn gelijk nagekeken. Vanmiddag nog belafspraak met de kinderarts en dan kunnen we hopelijk dit afsluiten.
Ja gelukkig ging ze heel snel heel goed omhoogquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 10:36 schreef Cygne het volgende:
[..]
Dat glucoseprotocol is zo rot hèAl had ik er meer last van dan Pluis geloof ik. Fijn dat de waardes nu goed zijn!
Voor haar bestwil zo moet je maar denken. En ach ze kan zich er niks meer van herinneren over een paar jaar. Hopelijk snel achter de rug allemaal.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 10:31 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik vind het vooral voor haar zielig. Ze is nu inmiddels 7x op glucose geprikt (eerste 24 uur), 2 gesneuvelde infuusjes en net voor de 4e keer bloed geprikt. Maar dankzij mijn vriendin bij de kcl lijken alle waardes nu goed, ze zijn gelijk nagekeken. Vanmiddag nog belafspraak met de kinderarts en dan kunnen we hopelijk dit afsluiten.
Ze zat op p61 bij geboorte, 2835 gram en 48 cm bij 36.1quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 11:17 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Vervelend, d-e. Hopelijk is het allemaal in orde straks. Ze doet het zo goed volgens mij verder.Wat waren eigenlijk haar stats bij de geboorte? Ook dysmatuur of zat ze al wel heel mooi op gewicht?
Poeh, die van mij was echt groot. Niet haar gewicht, maar lengte (54 cm).quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 12:19 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Haha, die van mij werd geboren met 39+6 en was 47 cm en had een gewicht van 3240.Netjes hoor! En een halve liter melk, toe maar!
Een heel pretpakket. Zo'n rottige start dan. Maar wat fijn dat ze het zo goed doet!quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 10:42 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ja gelukkig ging ze heel snel heel goed omhoog. Alleen hadden we toen nog het gedoe met laag HB, geelzien etc. Hb ging al snel omhoog, geelzien was loos alarm dus nu hopelijk laatste HB/ijzer en meer algemene check.
Heftig! Dat zou ik nu nog niet kunnen, dus respect. Wij hebben een cosleeper op wieltjes en die trek ik overal achter me aan haha. Hij slaapt altijd in dezelfde ruimte als ik (maar dus in zijn cosleeper en niet op mij)quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 08:32 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Sterkte, Tink. Hier viel het gelukkig mee.
Ik heb mijn baby gisteren voor het eerst boven gelegd om te wennen aan haar ledikantje. Natuurlijk was het geen succes en kon ik 8x naar boven om weer even te troosten. Ik moest mezelf nadien ook troosten, haha. Maar we hebben het ruim een half uur geprobeerd en daar ben ik wel trots op. Ik heb haar het liefst heel de dag bij me, ze moet er toch al een beetje gaan wennen dat ze niet altijd bij ons kan zijn - al helemaal niet als ze na de kerstvakantie naar de gastouder gaat.
Anyway, na een half uur weer bij me gepakt en in de zak gestopt om echt te gaan slapen - was letterlijk in 3 seconden vertrokken.
Geboortedatum: 10 oktober 2021quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 13:58 schreef MaJo het volgende:
Zal ik de oktober baby's ook in de OP zetten? Geef dan even de geboortedatum en hun foknaam door
Om die reden ook een extra wiegje in de woonkamer, maar een baby die wel vaak wakker werd als ik haar er slapend in legde. Grote zus had dat destijds helemaal niet.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 18:42 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Heftig! Dat zou ik nu nog niet kunnen, dus respect. Wij hebben een cosleeper op wieltjes en die trek ik overal achter me aan haha. Hij slaapt altijd in dezelfde ruimte als ik (maar dus in zijn cosleeper en niet op mij)
Vriend is een nachtje weg met vrienden. Nadat hij de afgelopen weken (zeker in het begin) alle zorg voor mij, twee dochters en het huishouden op zich heeft genomen, gun ik hem dat graag.quote:Keroppi, waarom ben je alleen?
Maar de jouwe is nog geen twee weken oud, dus dat is logisch.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 18:42 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Heftig! Dat zou ik nu nog niet kunnen, dus respect. Wij hebben een cosleeper op wieltjes en die trek ik overal achter me aan haha. Hij slaapt altijd in dezelfde ruimte als ik (maar dus in zijn cosleeper en niet op mij)
Keroppi, waarom ben je alleen?
Noh, Aapie al bijna jarigquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 12:24 schreef MaJo het volgende:
Aapie weigerde tot kwart voor 2 slaap, dus ik ben gaarHij zal wel lekker liggen te tukken op de opvang
Vandaag is het precies een jaar geleden dat de vliezen braken, ik ga echt weer helemaal terug in de tijd. Overmorgen hebben we een dreumes in huis, ik vind het maar vreemd allemaal!
Ik wil echt niet weten wat de mijne had gedaan als ze nog 4 weken in mijn buik had mogen doorbrengenquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 12:43 schreef Mahra het volgende:
[..]
Poeh, die van mij was echt groot. Niet haar gewicht, maar lengte (54 cm).
Zelfzorg is dan belangrijk hequote:Op vrijdag 22 oktober 2021 13:57 schreef Keroppi het volgende:
Zo, ik ben tot morgenmiddag alleeen met de kleine baby.
In theorie niet zo heel spannend, maar omdat ik én herstellende ben van een keizersnede én ze soms wat high maintenance kan zijn, toch stiekem wel een beetje.
Ik heb daarom vanochtend in de supermarkt allerlei lekkers in mijn mandje gegooid
(Ze wil overdag niet zo goed slapen, maar qua herstel kan ik niet even een uur gaan wandelen zodat ze in de wagen slaapt. En 's nachts heeft ze soms buien dat ze superonrustig drinkt -alsof je met een mini-krokodil aan het worstelen bent-. Waardoor ze ook niet lekker in slaap kukelt maar juist extra alert wordt).
We gaan het zien
07-10-2021, 'Anna'. Aangezien Zusje en haar 2e naam al gebruikt worden in de OPquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 13:58 schreef MaJo het volgende:
Zal ik de oktober baby's ook in de OP zetten? Geef dan even de geboortedatum en hun foknaam door
Hij staat erinquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 18:45 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Geboortedatum: 10 oktober 2021
Foknaam: J
Ik heb kraamtranen hier. De baby heeft mijn psyche overgenomen
Ik moest er echt niet aan denken om alleen te zijn zonder man toen Aapie er net wasquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 19:35 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Om die reden ook een extra wiegje in de woonkamer, maar een baby die wel vaak wakker werd als ik haar er slapend in legde. Grote zus had dat destijds helemaal niet.
Maar hier lukt het al af en toe om haar wel in haar wiegje in slaap te laten vallen. Kost vaak zo'n 20 minuten maar het is een begin
[..]
Vriend is een nachtje weg met vrienden. Nadat hij de afgelopen weken (zeker in het begin) alle zorg voor mij, twee dochters en het huishouden op zich heeft genomen, gun ik hem dat graag.
Oudste dochter is wel logeren. Alleen met beiden had ik nog niet aangedurfd.
Ik vind het echt nog een beetje raar hoor maar ja, overmorgen is hij officieel geen baby meer. En het was zeker een bijzonder jaar, een jaar waar ik een hele tijd niet meer op durfde te hopen. Dus dat geeft alles wel een extra dimensiequote:Op vrijdag 22 oktober 2021 20:48 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Noh, Aapie al bijna jarig. Gewoon bijna bijna een dreumes, wat een bijzonder jaar moet dit voor jullie zijn geweest Majo!
[..]
Ik wil echt niet weten wat de mijne had gedaan als ze nog 4 weken in mijn buik had mogen doorbrengen. Of 6. Hahaha. Ze heeft al lange benen, echt opvallend lange benen waardoor ze best slank oogt.
[..]
Zelfzorg is dan belangrijk he. Komt goed, je kan dit. Lat lekker laag leggen vanavond en vannacht voor jezelf!
Ik rockte deze ochtend ook gewoon even na een nogal heftige nacht waarbij dochterlief heel veel honger had en krampjes en mijn man veel heeft gedaan. Was om half 7 wakker, kwart voor 7 wou mevrouw drinken, kwart over 7 een wakkere peuter. Om half 8 zat ik beneden met een aangeklede peuter aan zijn ontbijt, een slapende gevoedde baby in een verse outfit want ze had zichzelf ondergeplast, ik met een kop koffie aan de eetkamertafel. Zelf nog in mijn pyjama, maar ik was even retetrotsen dat was al genoeg voor vandaag.
[..]
07-10-2021, 'Anna'. Aangezien Zusje en haar 2e naam al gebruikt worden in de OP.
Nou, bloeduitslagen waren inderdaad allemaal goed en haar ferritine was volgens de kinderarts verbazingwekkend hoog voor haar termijn, 298. Alles onder de 250 bij deze termijn is indicatie voor ijzersuppletie, dus een goed teken dat mevrouw lekker gaat. In overleg prikken we over een week of 3/4 nog een keer omdat het kan zijn dat de ijzervoorraad nu gaat zakken en hebben daarna een afspraak op de polikliniek bij de kinderarts om even goed te kijken of het echt zo goed blijft gaan.
Verder zit ik zelf al vanaf maandag aan een zware antibioticakuur vanwege een bartholinitis. Hopelijk trekt het de komende dagen hiermee vanzelf weg, anders krijg ik straks nog hechtingen op de plek die 2x ongeschonden uit een bevalling is gekomen. Leuk hoor, kinderen
.
Precies! En jij rockt 'm zeker als je om half 8 al zo alles voor elkaar hebtquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 20:48 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Zelfzorg is dan belangrijk he. Komt goed, je kan dit. Lat lekker laag leggen vanavond en vannacht voor jezelf!
Ik rockte deze ochtend ook gewoon even na een nogal heftige nacht waarbij dochterlief heel veel honger had en krampjes en mijn man veel heeft gedaan. Was om half 7 wakker, kwart voor 7 wou mevrouw drinken, kwart over 7 een wakkere peuter. Om half 8 zat ik beneden met een aangeklede peuter aan zijn ontbijt, een slapende gevoedde baby in een verse outfit want ze had zichzelf ondergeplast, ik met een kop koffie aan de eetkamertafel. Zelf nog in mijn pyjama, maar ik was even retetrotsen dat was al genoeg voor vandaag.
quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 15:06 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Precies! En jij rockt 'm zeker als je om half 8 al zo alles voor elkaar hebt![]()
Allemaal prima verlopen afgezien wat gespook van 20.00 tot 23.00
Ik heb zelfs warme thee gedronken en een warme maaltijd gegeten (okee het was een ping-en-klaar, maar hee die lat hoeft even niet zo hoog)
Titi noemen we haar plagend, dus laten we die naam ook hier aanhouden. Geboren op 1 oktober.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 12:24 schreef MaJo het volgende:
Aapie weigerde tot kwart voor 2 slaap, dus ik ben gaarHij zal wel lekker liggen te tukken op de opvang
Vandaag is het precies een jaar geleden dat de vliezen braken, ik ga echt weer helemaal terug in de tijd. Overmorgen hebben we een dreumes in huis, ik vind het maar vreemd allemaal!
Welkom hier! Zal ik je ook in de OP zetten?quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 16:44 schreef LauriLynne het volgende:
Voorzichtig kom ik hier ook om het hoekje kijken. Onze Purk (fok naam) is vandaag 8 dagen oud. Ze doet het fantastisch en is doorgaans erg tevreden.
Met mij gaat het helaas wat minder. Vooral lichamelijk ongemak door de turbo bevalling. Dus ik spendeer een groot deel van mn tijd op bed.
Ik lees goede verhalen over warme thee en goede nachten!
Majo gefeliciteerd met aapie!
Wat een grote/lange kindjes. Purk was 48 cm en 3400 gr met 41.4 weken.
Ik zet haar erinquote:Op zaterdag 23 oktober 2021 20:46 schreef Mahra het volgende:
[..]
Titi noemen we haar plagend, dus laten we die naam ook hier aanhouden. Geboren op 1 oktober.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
quote:Op zondag 24 oktober 2021 19:56 schreef Aure het volgende:
Mijn baby vindt aardappelpuree het allerlekkerste wat er is:Haha heerlijk ditSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat is ook echt zo! Vooral vandaag was hij af en toe echt weer een hangbabyquote:Op zondag 24 oktober 2021 20:10 schreef SQ het volgende:
Van harte gefeliciteerd met je lieve Aapie, @:MaJo! How time flies!
En lekker mee blijven lezen hoor, feitelijk zijn ze nog gewoon babies
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Gefeliciteerd! En heerlijk dat hij toch cadeautjes wilde uitpakken en taart wilde etenquote:Op zondag 24 oktober 2021 19:48 schreef MaJo het volgende:
Bedankt voor alle felicitaties! Wij hebben een fijne dag achter de rug. Aapie had fikse koorts (ruim 39 graden) dus hij was niet helemaal zichzelf maar hij deed het fantastisch voor een zieke baby dreumes. Hij is flink verwend met cadeautjes die hij grotendeels zelf uitpakte, at lekker een stuk taart (hij was te ziek om zelf met zijn handjes te eten, hij wilde alleen gevoerd worden) en heeft lekker zitten spelen met zijn nieuwe speelgoed.
En dan nu is daar het moment om door te schuiven naar de dreumesen, al blijf ik uiteraard hier gewoon meelezen![]()
Kokosolie en moedermelk zijn hier wel de oplossingen voor eczeem en luieruitslag... Het is het proberen waard?quote:Op maandag 25 oktober 2021 14:12 schreef Rebubbled het volgende:
Lanoline is natuurlijk wel anders dan wol. Ik kan het wel proberen. Ik zoek echt iets als barrière voor de huid. Kokosolie klinkt zo euhh, nat? Juist wat ik wil vermijden. Maar het is gewoon olie natuurlijk. Stomme schimmels..
En iemand ooit de kuur voor alles, moedermelk rechtstreeks uit de borst geprobeerd?
Wat is er controversieel aan talkpoederquote:Op maandag 25 oktober 2021 11:40 schreef Rebubbled het volgende:
Ja hi, even zonder bij te lezen. Elvie heeft een schimmelinfectie. Rode liezen, vagina, billen, fun times. We gebruiken sinds gisteren een antischimmelcreme, maar het wordt enkel slechter. Sudocreme en andere zinkzalf tolereert ze niet. Ik ga sowieso extra vaak verschonen en luchten erna.
De vraag, is nu bepanthen smeren wel een goed idee of juist even niet?
Lily heeft hetzelfde gehad en daar hebben we 1,5 jaar lang problemen mee gehad. Heilwol bleek ze allergisch voor, dus daar waag ik me niet aan. Zij kon ook niet tegen zinkzalf en dat heeft echt lang geduurd voor we daar achter waren. Die hebben we in haar huidplooitjes uiteindelijk enkel kunnen behandelen met talkpoeder, maar dat is best een beetje controversieel tegenwoordig.
Leuk, ik volg exact hetzelfde schema met mijn zoon. Behalve de laatste slokjes drinken, dan is hij vaak al in dromenlandquote:Op dinsdag 26 oktober 2021 13:19 schreef douche-eendje het volgende:
@:Komkommerschijfje, mijn dochter doet weer hetzelfde als mijn zoon aan ritmeWat hier standaard is:
- wakker worden, voeden deel 1.
- schone luier.
- voeden deel 2.
- even lekker kijken, kletsen en knuffelen.
- nog een paar slokjes drinken en dan slapen.
En dat duurt in totaal 45 minuten. Dus misschien nog even lekker knuffelen, slokje melk erin etc?
Is de groei goed, genoeg poep en plasluiers? Dan niet teveel zorgen makenquote:Op dinsdag 26 oktober 2021 13:31 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Leuk, ik volg exact hetzelfde schema met mijn zoon. Behalve de laatste slokjes drinken, dan is hij vaak al in dromenland
Mijn baby is nu bijna 2,5 week oud maar drinkt gemiddeld maar 10 min aan de eerste borst (met stimulatie rek ik t vaak naar 15 min) en dan zo’n 5 min aan de 2e borst nadat ik hem weer heb gewekt en geprikkeld dmv luier verschonen
Is dat normaal?
Inbakeren? Speen? Kijk ook eens hier: https://www.opvoeden.nl/slapen-baby-723/ en https://www.opvoeden.nl/slaaptips-924/ . Vraag ook het consultatiebureau.quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 13:04 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Heeft er iemand tips om een baby te laten slapen in haar eigen bedje als je er zelf niet bij bent/bij blijft? We zijn een paar dagen geleden gestart met oefenen om daar een dutje te doen, maar tot nu toe resulteert het alleen maar in brullen, variërend van na 1 minuut tot na 10 minuten. We leggen haar al boven na het vaste ritme luier-drinken-boeren-spelen en bij slaapsignalen, na ongeveer vijf kwartier/anderhalf uur. Ze is dan ook wel echt moe, maar lijkt niet te willen slapen zonder ons erbij. En als ik erbij blijf zitten, blijft ze maar naar mij kijken en vallen haar oogjes ook niet dicht.
Ik weet dat het ook kan dat ze gewoon bij ons slaapt, en dat doen we ook als het niet lukt, maar toch.
Ik ben niet van team 'heel lang laten brullen', ik ga steeds naar boven volgens het schema 2 minuten - 5 minuten bij jammeren en ik ga gelijk als het richting krijsen gaat.
Had mijn dochter ook, kwam ook veel melk tegelijk uit en dan zit een baby sneller vol denk ik. Ik hield haar daarna dan wel tijdje omhoog om de melk te laten zakken. Later dronk ze nog maar uit een borst per voeding en toen waren we nog sneller klaar.quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 13:31 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Leuk, ik volg exact hetzelfde schema met mijn zoon. Behalve de laatste slokjes drinken, dan is hij vaak al in dromenland
Mijn baby is nu bijna 2,5 week oud maar drinkt gemiddeld maar 10 min aan de eerste borst (met stimulatie rek ik t vaak naar 15 min) en dan zo’n 5 min aan de 2e borst nadat ik hem weer heb gewekt en geprikkeld dmv luier verschonen
Is dat normaal?
Ha herkenbaar. We proberen haar nu overdag in haar eigen bedje te laten slapen, maar wel nog met hulp (over neusje / rug aaien). Gisteren 2x binnen 5 minuten gelukt, dus ik dacht dat ik de code had gekraakt.quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 13:04 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Heeft er iemand tips om een baby te laten slapen in haar eigen bedje als je er zelf niet bij bent/bij blijft? We zijn een paar dagen geleden gestart met oefenen om daar een dutje te doen, maar tot nu toe resulteert het alleen maar in brullen, variërend van na 1 minuut tot na 10 minuten. We leggen haar al boven na het vaste ritme luier-drinken-boeren-spelen en bij slaapsignalen, na ongeveer vijf kwartier/anderhalf uur. Ze is dan ook wel echt moe, maar lijkt niet te willen slapen zonder ons erbij. En als ik erbij blijf zitten, blijft ze maar naar mij kijken en vallen haar oogjes ook niet dicht.
Ik weet dat het ook kan dat ze gewoon bij ons slaapt, en dat doen we ook als het niet lukt, maar toch.
Ik ben niet van team 'heel lang laten brullen', ik ga steeds naar boven volgens het schema 2 minuten - 5 minuten bij jammeren en ik ga gelijk als het richting krijsen gaat.
Ik heb juist nu weer voorkeur voor het eerste slaapje na de nacht in eigen bed. Want kort slaapje (sowieso met een newborn) en het geeft mij de gelegenheid om te douchenquote:Op dinsdag 26 oktober 2021 13:44 schreef papernote het volgende:
[..]
Inbakeren? Speen? Kijk ook eens hier: https://www.opvoeden.nl/slapen-baby-723/ en https://www.opvoeden.nl/slaaptips-924/ . Vraag ook het consultatiebureau.
Is de baby al wel oud genoeg om een dag/nacht ritme te hebben? Je kan proberen alleen de nacht in het eigen bed te doen, om mee te beginnen?
Ik heb de nachten ook als laatste gedaan, want liever voeden in bed dan koud eruit en dan in de stoel op de babykamer zitten in m'n eentje... En het CB vragen, raad ik niemand aan. Maar da's vooral vanwege mijn eigen ervaringen met het CB. Wat een onnozele 'tips' kreeg ik daar.quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 14:30 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik heb juist nu weer voorkeur voor het eerste slaapje na de nacht in eigen bed. Want kort slaapje (sowieso met een newborn) en het geeft mij de gelegenheid om te douchen. Nachten doen wij echt pas als laatst op eigen kamer vanwege nachtvoedingen.
quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 14:32 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik heb de nachten ook als laatste gedaan, want liever voeden in bed dan koud eruit en dan in de stoel op de babykamer zitten in m'n eentje... En het CB vragen, raad ik niemand aan. Maar da's vooral vanwege mijn eigen ervaringen met het CB. Wat een onnozele 'tips' kreeg ik daar.
Oh ja, het dekentje of de hydrofiel die onder haar hoofdje ligt, is misschien wel beter ja.quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 16:12 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Thanks voor de reacties! Ik zie het ook nog niet als 'het moet lukken', maar gewoon om te kijken of we het overdag voor elkaar krijgen. Het zorgt in ieder geval voor nog vrijere handen, al is de draagzak ook al heel prettig en slaapt ze daar ook goed in.
Speen blieft ze niet, dus die truc kunnen we niet toepassen - ook al meerdere speentjes geprobeerd.
Ik zal eens kijken of ik een pyjamashirt o.i.d. in haar bedje erbij kan leggen.En verder maar slapend wegleggen wellicht en hopen dat het dan makkelijker is.
Groei geen idee, hij is sinds de kraamweek niet meer gewogen. Wel voldoende poep- en plasluiers en baby oogt tevredenquote:Op dinsdag 26 oktober 2021 13:38 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Is de groei goed, genoeg poep en plasluiers? Dan niet teveel zorgen maken
Tink heeft het over jouw opmerking over advies vragen, ze schrijft nergens dat ze het afraad om naar het CB te gaan. Het CB is geen landelijk instituut, maar werkt per regio verschillend. Kan best zijn dat ik bij een hele fijne zit (zit ik toevallig ook, maar ik vraag er dan ook geen adviesquote:Op dinsdag 26 oktober 2021 15:57 schreef papernote het volgende:
[..]mensen afraden om naar het consultatiebureau te gaan is echt heel dom. Spijtig dat ze jou een paar 'onnozele tips' gegeven hebben, maar die kun je toch gewoon negeren? Het consultatiebureau is preventieve zorg en is er voor de groep mensen die het echt nodig hebben; en voor wie er wel nuttige tips tussen zitten. Als jij er niets nieuws hebt geleerd, dan ga je gewoon voor wegen, meten en vaccinaties; en negeer je de rest. Zo moeilijk is dat niet.
Mensen afraden er heen te gaan is gewoon gevaarlijk.
Als je je zorgen maakt, het CB heeft vaak een inloopmoment om even te wegen als je daar behoefte aan hebt. Maar voldoende poep en plasluiers, tevreden indruk en zich goed melden voor een voeding is ook een goede indicator hoorquote:Op dinsdag 26 oktober 2021 17:00 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Groei geen idee, hij is sinds de kraamweek niet meer gewogen. Wel voldoende poep- en plasluiers en baby oogt tevreden
Pfff ja die frustratie als het niet lukt om ze in slaap te voeden en dan weg te leggenquote:Op dinsdag 26 oktober 2021 20:00 schreef Rebubbled het volgende:
Ik wil haar het liefste gewoon veilig in de cosleeper. Ik weet ook echt niet meer hoe ik dat met Lily deed. In slaap voeden en dan verplaatsen geloof ik. Maar die bleef dan in slaap.
Wat zijn die regels om toch veilig in jouw bed te slapen?quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 20:00 schreef Rebubbled het volgende:
Komkommer, wellicht een troost, hier slaapt ze ook enkel met mij in de buurt of op papa. Hem lukt het soms om haar in de cosleeper te krijgen 's nachts, maar mij niet. Dus hier ook safe sleep 7, ondanks dat ik constant angstig ben voor een dode baby. Wij doen rond 4u/5u de nachtwissel, waarbij ik de dienst overneem en het vaak betekent dat ik vanaf die tijd wakker ben en naar haar lig te kijken of ze nog ademt.. Ik wil haar het liefste gewoon veilig in de cosleeper. Ik weet ook echt niet meer hoe ik dat met Lily deed. In slaap voeden en dan verplaatsen geloof ik. Maar die bleef dan in slaap.
Ik heb niemand afgeraden erheen te gaan, wel om er om slaaptips te vragen, dat is echt totaal iets anders. En gewoon negeren is makkelijk gezegd, maar ik vind het wel echt kwalijk dat ze er achterhaald advies geven dat soms zelf schadelijk kan zijn of bijvoorbeeld het begin van het einde van de borstvoeding kan betekenen.quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 15:57 schreef papernote het volgende:
[..]mensen afraden om naar het consultatiebureau te gaan is echt heel dom. Spijtig dat ze jou een paar 'onnozele tips' gegeven hebben, maar die kun je toch gewoon negeren? Het consultatiebureau is preventieve zorg en is er voor de groep mensen die het echt nodig hebben; en voor wie er wel nuttige tips tussen zitten. Als jij er niets nieuws hebt geleerd, dan ga je gewoon voor wegen, meten en vaccinaties; en negeer je de rest. Zo moeilijk is dat niet.
Mensen afraden er heen te gaan is gewoon gevaarlijk.
Ik pas de slaaphouding toe zoals je die op de site van LLL kunt vinden bij borstvoedende mama's: F. op haar rug, ik er naast op mijn zij, ene arm boven haar langs en mijn andere arm op haar buik. Mijn benen vouw ik er langs in een soort halve foetushouding, zodat ze niet naar beneden en boven kan. Verder ligt ze alleen naast mij en staat het bedje ertussen, zodat er geen kans is dat mijn man op haar rolt.quote:Op woensdag 27 oktober 2021 09:05 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Wat zijn die regels om toch veilig in jouw bed te slapen?
Mijn cb heeft alle inloopspreekuren gesloten ivm Corona en personeelsgebrekquote:Op dinsdag 26 oktober 2021 19:37 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Tink heeft het over jouw opmerking over advies vragen, ze schrijft nergens dat ze het afraad om naar het CB te gaan. Het CB is geen landelijk instituut, maar werkt per regio verschillend. Kan best zijn dat ik bij een hele fijne zit (zit ik toevallig ook, maar ik vraag er dan ook geen advies), maar een regio verderop nog allemaal achterhaalde adviezen geeft. Vooral op het gebied van borstvoeding kan het advies regelmatig nogal onvriendelijk zijn.
[..]
Als je je zorgen maakt, het CB heeft vaak een inloopmoment om even te wegen als je daar behoefte aan hebt. Maar voldoende poep en plasluiers, tevreden indruk en zich goed melden voor een voeding is ook een goede indicator hoor. Net zoals kleren die niet meer passen, meer spekjes op je baby
Anna heeft vandaag echt supergoed aan de borst gedronken. Omdat we haar groei nog even goed in de gaten moeten houden hebben we thuis dus nu een weegschaal, het is natuurlijk niet de meest betrouwbare manier van meten maar voor en na een voeding wegen geeft toch zo'n 50 gram verschil aan. Ze heeft voor het laatste beetje dan nog wel de fles nodig, maar wat is dit weer fijn zeg.
En zonder het freaking tepelhoedje ook nog.
En ik heb vannacht in mijn warme bed gevoed. Op mijn zij. Inclusief doorrol
Kijk of je bij een ander CB in de buurt terecht kunt? Daar kun je ook naar het inloopspreekuur. Ik heb geloof ik keuze uit alles tussen Castricum en Haarlem.quote:Op woensdag 27 oktober 2021 15:40 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Mijn cb heeft alle inloopspreekuren gesloten ivm Corona en personeelsgebrek
Ik ben helemaal niet blij met ze. Ik kan niet terecht om mijn baby te wegen, ze zeggen telkens dat ze snel een intake zullen plannen waarbij baby gewogen wordt en vervolgens plannen ze die intake niet ondanks dat ik er al herhaaldelijk voor heb gebeld
Ja, dit doe ik ook.quote:Op woensdag 27 oktober 2021 16:30 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Kijk of je bij een ander CB in de buurt terecht kunt? Daar kun je ook naar het inloopspreekuur. Ik heb geloof ik keuze uit alles tussen Castricum en Haarlem.
Wij hebben een weegschaal gehaald zodat we haar kunnen wegen thuis. Deze is het: https://www.bol.com/nl/nl(...)am/9200000103388563/quote:Op woensdag 27 oktober 2021 15:40 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Mijn cb heeft alle inloopspreekuren gesloten ivm Corona en personeelsgebrek
Ik ben helemaal niet blij met ze. Ik kan niet terecht om mijn baby te wegen, ze zeggen telkens dat ze snel een intake zullen plannen waarbij baby gewogen wordt en vervolgens plannen ze die intake niet ondanks dat ik er al herhaaldelijk voor heb gebeld
Hebben wij ook ja, een van Alecto. Maar dan vooral omdat ik haar groei met de overstap naar volledig aan de borst in de gaten wil houden.quote:Op woensdag 27 oktober 2021 17:11 schreef Mahra het volgende:
[..]
Wij hebben een weegschaal gehaald zodat we haar kunnen wegen thuis. Deze is het: https://www.bol.com/nl/nl(...)am/9200000103388563/
Is dat niet een idee?
Ik had het ook hoor, de eerste week. Er liggen bij ons ook knuffels in bed en ik zag een knuffel aan voor mijn baby. Inderdaad, onder de dekens. Ben nog nooit zo snel wakker geweest en in paniek geweest in bed, haha. Ik was bang dat ik haar niet had teruggelegd na een nachtvoeding, maar ik was zo blij toen ik haar naast me zag in haar nestje in haar bedje.quote:Op woensdag 27 oktober 2021 18:33 schreef LauriLynne het volgende:
DE dat is een prachtige groei in 1 dag tijd!
Lily wat stom dat het CB zo slecht aan de afspraken houd.
Sterkte voor moeders van babies met slaapregressie.
Hier vandaag intake van het CB gehad, 100 gr aangekomen in 5 dagen. Dus dat is prima.
Dat samen slapen durf ik dus echt niet. Nu al paar keer wakker geschrokken omdat ik dacht dat ze naast me lag onder de dekens(dat was mn extra kussen) En een keer de kat vast gegrepen omdat ik dacht dat ze uit bed zou vallen. En dat terwijl ze dus niet bij ons in bed slaapt.
https://www.llli.org/the-safe-sleep-seven/quote:Op woensdag 27 oktober 2021 09:05 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Wat zijn die regels om toch veilig in jouw bed te slapen?
Sssttt... Dat probeer ik een beetje te negeren.quote:Op woensdag 27 oktober 2021 20:38 schreef Lemijn het volgende:
En kolven? Dat lijkt me sfeerverlagend maar nodig. Verder ben ik lichtelijk jaloers dus ga alsjeblieft veel slapen ipv foto’s kijken ‘s nachts!
Ahhh echt een goed idee! Thnx!quote:Op woensdag 27 oktober 2021 22:26 schreef Lemijn het volgende:
Ik zou om die reden een wekker zetten op 2 uur s nachts of zo. Daarna nog een lange ruk en dan lukt in slaap vallen vast wel weer.
Ik durf dat ook niet. Baby ligt in de cosleeperquote:Op woensdag 27 oktober 2021 18:33 schreef LauriLynne het volgende:
Dat samen slapen durf ik dus echt niet. Nu al paar keer wakker geschrokken omdat ik dacht dat ze naast me lag onder de dekens(dat was mn extra kussen) En een keer de kat vast gegrepen omdat ik dacht dat ze uit bed zou vallen. En dat terwijl ze dus niet bij ons in bed slaapt.
Het is soms geen kwestie meer van durven of willen ook. Ik kán echt niet urenlang rondjes lopen met m'n baby elke nacht of zelf altijd maar rechtop slapen in een stoel met hem aan de borst. Maandenlang was aangekoppeld de enige manier waarop hij kon slapen en dus was het de enige oplossing. Zelfs de cosleeper was lava en absoluut geen optie volgens de kleine man. Tja... dan is het zo. Slapen > alles.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 08:27 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ik durf dat ook niet. Baby ligt in de cosleeper
Lijkt me niet dat baby een trauma krijgtquote:Op woensdag 27 oktober 2021 20:12 schreef Rebubbled het volgende:
Vraag. En ja, ik had hier eerder over na moeten denken. Maar morgen ga ik een nacht in een hotel slapen. Van partner voor mijn verjaardag gekregen, even 24 uur geen mama. Ik wilde al tijdens de zwangerschap, want ik ben al sinds de geboorte van Lily niet van haar zijde geweken, maar dat kwam er niet van. Maar euhm, doe ik mijn 8 weken oude baby een levenslang trauma aan? Ze is de fles met papa gewend, aangezien we dus de nachten splitten, maar toch. Iemand een idee? Of aanmoedigende woorden, zoals nee joh komt helemaal goed geniet ervan enzo.
Tot een maand geleden was dit mijn leven. Omg. Het voelt als een voormalig leven.quote:Op woensdag 27 oktober 2021 20:32 schreef Rebubbled het volgende:
Ik ga in bad, ik ga ramen noodles eten, ik ga ontbijten bij een leuk tentje, ik ga slapen, ik ga naar wat tweedehands winkeltjes om kleding te kopen dat om mijn postpartum lijf past en geen zwarte legging is en geen rib uit mijn lijf kost, ik ga ononderbroken een serie kijken. Omg.
Iemand zei ooit tegen me: Je mag best af en toe heimwee naar je oude leven hebben.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 09:00 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Tot een maand geleden was dit mijn leven. Omg. Het voelt als een voormalig leven.
En toen vond ik dat allemaal vanzelfsprekend
Wat heb ik gedaan?
(Ik wil m’n baby niet kwijt hoor, maar ik ben nog lichtelijk in shock hoe m’n leven is veranderd)
Dit. Plus, bij mijn eerste kind was ik er ook ontzettend bang voor (gemaakt) en ben ik diverse keren in paniek wakker geschrokken, bij de tweede al stukken minder en nummer drie heeft de eerste tien maanden van zijn leven 's nachts in mijn bed geslapen en dan had ik vaak betere nachten dan nu hij op zijn eigen kamer ligtquote:Op donderdag 28 oktober 2021 08:50 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Het is soms geen kwestie meer van durven of willen ook. Ik kán echt niet urenlang rondjes lopen met m'n baby elke nacht of zelf altijd maar rechtop slapen in een stoel met hem aan de borst. Maandenlang was aangekoppeld de enige manier waarop hij kon slapen en dus was het de enige oplossing. Zelfs de cosleeper was lava en absoluut geen optie volgens de kleine man. Tja... dan is het zo. Slapen > alles.
Zeker. Je kan inderdaad niet altijd op een stoel slapen of de hele nacht door de kamer lopen zoals tink zeiquote:Op donderdag 28 oktober 2021 10:12 schreef SQ het volgende:
Overigens, als er geen "nood" is om je baby in je bed te laten slapen zou ik het ook niet zo snel doen hoor. Als je baby prima slaapt in haar eigen bedje of in de cosleeper, vooral zo houden! Maar als het richting totale breakdown gaat voor mama wegens slaaptekort dan is het zeker wel het overwegen waard
Klinkt echt goed DE! Mij bevalt de combi borst en kolven ook goed. Ik heb meer bewegingsvrijheid hierdoor. Man doet hierdoor ook een deel van de nacht net als bij jou. En als ik het een keer teveel vind om de borst te geven (ik vind t best zwaar) dan kunnen we ook een flesje met afgekolfde voeding pakken. Ik heb nog steeds overproductie maar daardoor hoeft J gelukkig geen kunstvoedingquote:Op donderdag 28 oktober 2021 10:27 schreef douche-eendje het volgende:
Ik durf het samen slapen ook weer aan nu Anna ongeveer 50% van haar voeding bij mij vandaan haalt en daarna pas de fles gekolfde melk krijgt. Had van de week snachts liggend gevoed en ik ben uit gewenning met haar in maternale houding in slaap gevallen met m'n dekbed om mijn heup gewikkeld. Heb er niet eens over na hoeven denken, gaat zo uit automatisme na al die uren slapen met Bas.
Vanavond gaat de co-sleeper dan ook vast en open aan ons bed. Weer een stapje dichterbij. Ik vond het met nog niet uit de borst kunnen drinken nog te spannend, nu heb ik er wel vertrouwen in. Vooral ook omdat de connectie met haar zo sterk blijft. 5 minuten voor ze begint te sabbelen en zoeken ben ik dus al wakker
.
Hier zijn we snachts ook makkelijker. Alles voor slaap, dan zijn wij overdag ook leukere ouders. Maar ik moet nu wel toegeven dat deze combi mij even goed valt ook in mijn herstel, het kolven kost niet veel tijd (maximaal een uurtje in tota per dag), mijn man pakt dan vaak een nachtvoeding waar ik niet hoef te kolven zodat we beide iets meer slaap hebben. Ik kolf om de voeding nog altijd mee. Ze kwam om 21:30, 00:00, 03:00, 5:00 en vanmorgen om 08:30. Ik heb de voedingen van 21 en 05 gekolfd.
Ik weet van na Bas dat onder andere de combinatie van PTSS,gebroken nachten met weinig slaap, piekeren, angstaanvallen uiteindelijk funest was en ik nog amper kon slapen. Dus voor ons is dit voor nu prima zo, alles gaat zoveel beter nu.
Ja, overproductie, pffff. M'n arme vriezer is al door zijn hoeven gezaktquote:Op donderdag 28 oktober 2021 11:19 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Klinkt echt goed DE! Mij bevalt de combi borst en kolven ook goed. Ik heb meer bewegingsvrijheid hierdoor. Man doet hierdoor ook een deel van de nacht net als bij jou. En als ik het een keer teveel vind om de borst te geven (ik vind t best zwaar) dan kunnen we ook een flesje met afgekolfde voeding pakken. Ik heb nog steeds overproductie maar daardoor hoeft J gelukkig geen kunstvoeding
Ik weet dat overproductie zeker geen pretje is, maar wauw! Ik kolfde laatst een keertje na de ochtendvoeding en dat leverde een schamele 60 ml op.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 11:22 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ja, overproductie, pffff. M'n arme vriezer is al door zijn hoeven gezakt. Zit vandaag aan de 10 liter in de vriezer, ze is vandaag 3 weken. Ik heb al een oproep uitstaan voor een vaste ontvanger via fb borstvoeding donormelk. Begreep van de week van mijn oma dat ze ook bij iedere baby nog genoeg had om te doneren en dat er meer vrouwen in mijn familie dit hebben.
Blijkbaar was ik bij Bas er toch anders aan toe (goh wat gek), toen kostte het echt moeite om te voeden en hem te spekken. Anna spekt al lekker![]()
[ Bericht 28% gewijzigd door Keroppi op 28-10-2021 12:15:14 ]Chick on a mission
Uur na de ochtend voeding (die rond half9/9?) maximaal 10-15 minuten kolven was het advies van mijn Lk. Dan is je productie over het algemeen het hoogst. Als je dat een paar dagen achter elkaar doet zit je zo op die 3 voedingen .quote:Op donderdag 28 oktober 2021 12:05 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Ik weet dat overproductie zeker geen pretje is, maar wauw! Ik kolfde laatst een keertje na de ochtendvoeding en dat leverde een schamele 60 ml op.
Ik wil graag toch een voeding of 3 op voorraad hebben, maar hoe ga ik dat aanpakken? Ze drinkt nog ongeveer elke 3 uur en als ik tussendoor ga kolven ben ik bang dat ze de daaropvolgende voeding zelf niet genoeg heeft.
Wat heerlijk dat ik niet de enige ben.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 11:22 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ja, overproductie, pffff. M'n arme vriezer is al door zijn hoeven gezakt. Zit vandaag aan de 10 liter in de vriezer, ze is vandaag 3 weken. Ik heb al een oproep uitstaan voor een vaste ontvanger via fb borstvoeding donormelk. Begreep van de week van mijn oma dat ze ook bij iedere baby nog genoeg had om te doneren en dat er meer vrouwen in mijn familie dit hebben.
Blijkbaar was ik bij Bas er toch anders aan toe (goh wat gek), toen kostte het echt moeite om te voeden en hem te spekken. Anna spekt al lekker![]()
We hebben er de leeftijd niet meer voor haha.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 18:05 schreef Rebubbled het volgende:
Lily, heel herkenbaar hoor, het missen van je oude leven en je oude zelf. Pff ik ben echt van extraverte partyganger naar introverte huismus gegaan. Ik mis het oude leven soms best, maar als ik dan denk aan nu naar de club gaan en rondjes tequila bestellen dan vind ik dat een beetje een sneue gedachte hahaha. En ik denk niet dat ik tot na 23u wakker kan zijn tegenwoordig.
Keroppi, snap je stress en voor de bedragen die zulke shoots kosten is het niet heel oppervlakkig vind ik. Hopelijk wordt het evengoed nog mooi!
quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 03:17 schreef douche-eendje het volgende:
En iets heel tofsWauw! Zo gaaf dat je een ander kindje op deze manier kan helpen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chick on a mission
Enige manier om erachter te komen, is door het eens te proberenquote:Op vrijdag 29 oktober 2021 09:28 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Wat ik nu het meest lijk te missen, is spontaan iets ondernemen. Nu moet je toch wat meer plannen: zoveel mogelijk buiten voedingen om als het een korte activiteit is, dingen meeslepen voor vervoer, verschonen en voedingen. Een avondje uiteten met mijn man zie ik nu nog niet zitten. Ik weet gewoon niet hoe F. zich een paar uur gedraagt zonder bij een van ons te zijn. Volgende week zondag heb ik een babyshower en dan ga ik voor het eerst een hele middag zonder baby op pad, dan past mijn man op. Gelukkig drinkt ze bij hem uit een flesje, maar alleen als ik niet in de buurt ben, haha. Als dat goed gegaan is, kunnen we eens kijken of iemand anders een keer een flesje kan geven (oma) en wij er op uit kunnen samen 's avonds.
Hahahaha, lekker hossend een week lang op het dorpsfeest over 20 jaar, tot grote schaamte van mijn 2 kinderen. Kijk er nu al naar uit.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 11:57 schreef SQ het volgende:
Ik was ook al lang en breed ingekakt voor ik kinderen kreeg. Ik consumeerde wel aardig wat alcohol, maar dat deed ik altijd aan de eetkamertafel met mijn broers en Carcassonneof voor de tv onder het genot van een qualitätsfilm zoals New Kids Turbo.
Ben wel een kroegtijger geweest hoor, maar dat is inmiddels wel 15 jaar geleden. /oudwief.
En nu heb ik al zo lang kinderen dat ik mijn oude leven ben vergetenIk woon zelfs in een dorp waardoor ik niet eens meer lopend naar de club kán
![]()
Ik zie mezelf nog wel zo'n sneue seniorenrevival krijgen als ik 55 ben. Zeker wel dat ik dan die chanante dronken moeder op feestjes word die net iets te veel details vertelt enzo
Echt handig he, dat makkelijker worden. Ik vond het zo'n eye opener toen mijn moeder zei 'nr 2 laten wachten omdat je iets met nr 1 doet maakt dat het echt niet erg is'. Zo simpel, zo waar.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 11:59 schreef SQ het volgende:
En ik heb gisteren mijn kotsende baby met koorts naar mijn schoonzus gebracht omdat ik al weken kaartjes had voor een halloweenpretpark voor de oudste kinderen. Somehow word je daar toch gaandeweg ook makkelijker in
Ohja ik ook niet. Maar ik denk dat mijn vriendinnen die nog volop in het party leven zitten dat anders zien. Ik heb dat zelf überhaupt nooit zo leuk gevonden. Dus in die zin is er ook niet zoveel veranderd. Vind dat helemaal prima hoor.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 12:57 schreef Rebubbled het volgende:
Ik vind het overigens niet saai. Ik vermaak me prima met alle kinderuitjes en de wereld door de kinderbril zien. Verder heeft het me de geestelijke ruimte gegeven om weer veel meer met creatieve hobby's bezig te zijn.
Ja mee eensquote:Op vrijdag 29 oktober 2021 11:35 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Enige manier om erachter te komen, is door het eens te proberen. Bij mensen die van haar houden is ze sowieso in goede handen toch? Voor mij geldt dat hoe sneller en vaker grootouders met de baby alleen zijn, hoe beter ze hem leren kennen.
Leuk als je weer eens samen op stap kan!
Is waar. Wel jammer dat het niet meer kan met je ouders! Ik kan de mijne gelukkig nog prima inschakelen, dat is echt mijn redding.quote:
Ze willen wel heel graag. Ik vind t zelf gewoon een beetje engquote:Op vrijdag 29 oktober 2021 14:35 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Is waar. Wel jammer dat het niet meer kan met je ouders! Ik kan de mijne gelukkig nog prima inschakelen, dat is echt mijn redding.
Man moet sport opgeven voor baby? Die heb ik nog nooit gehoord. Dat zou wat zijn zeg. Maar dat iedereen prioriteiten gaan schuiven omdat er een nieuwe prioriteit bij komt is wel logisch toch. Je kan al je tijd maar 1x besteden tenslotte.
Ja… drie haar geleden drie keer opgenomen met ontsteking en toen bariatrie gedaan om af te vallen zodat ze hem er wel uit zouden willen halen volgende keer…quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:39 schreef Lemijn het volgende:
Kusje voor je galblaas! Dat is echt rot.
Sinds mijn keizersnede heb ik niets anders meer gedragen. Spijkerbroeken vind ik met het litteken (nog) niet echt comfortabel.quote:
Haha ik was vandaag al naar t consultatiebureau op m’n 8 cm pumps. Zelfs mijn man verklaart me voor gekquote:Op vrijdag 29 oktober 2021 15:17 schreef SQ het volgende:
Heerlijk lily! Maar 3,5 week na je bevalling in een feestjurk op hoge hakken, dat wil ik zien![]()
Ik kan nog steeds niet op hakken
Nou, het komt zeker ter sprake als je een bepaald niveau moet handhaven voor wedstrijden en kampioenschappen.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 14:35 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Man moet sport opgeven voor baby? Die heb ik nog nooit gehoord. Dat zou wat zijn zeg. Maar dat iedereen prioriteiten gaan schuiven omdat er een nieuwe prioriteit bij komt is wel logisch toch. Je kan al je tijd maar 1x besteden tenslotte.
Omg ja dat heb ik ook gemerkt. Sommige schoenen passen niet meer. Zo zonde! Bizar ook.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 18:07 schreef Rebubbled het volgende:
Lily check even of je hakken nog passen. Mijn voeten zijn flink uitgedijt na twee kinderen.Dat was de voornaamste reden om geen hakken meer te dragen.. En daarna zo'n flerk van 1 zonder gezond verstand maar wel twee benen die rond kunnen wandelen. Toen was het toch handig om schoeisel te hebben waarop ik sprintjes kon trekken en haar een tijdje kon tillen. Maar ik vind het wel altijd tof als ik van die moeders zie die wel voor een wat modieuzere look kiezen dan de zwarte legging sneaker combo.
Ik sinds het begin van corona.. 😅 Maar ik heb vorige week een enorme doos aan kleding besteld bij Zalando in een poging mijn leven te beteren en mijn nieuwe lijf te omarmen.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 19:00 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Sinds mijn keizersnede heb ik niets anders meer gedragen. Spijkerbroeken vind ik met het litteken (nog) niet echt comfortabel.
Oh, herkenbaar van die vreemde geluiden. Bij ons was ze wel wakker op zo'n moment.quote:Op zondag 31 oktober 2021 06:48 schreef Keroppi het volgende:
Onze dochter kreunt en woelt in de tweede helft van de nacht echt best veel. Maar als je dan kijkt heeft ze wel haar ogen dicht en lijkt te slapen.
Waarschijnlijk zal het wel met darmkrampjes te maken hebben. Zeker omdat het me bij de nachtvoeding vaak niet/slecht lukt om haar te laten boeren (na 3 verschillende posities geen resultaat geef ik het vaak maar op).
Valt vast in de categorie 'gaat vanzelf over' (onze jongste deed het in mindere mate) maar het is zo lastig bepalen wanneer ik nu moet gaan voeden. Want ergens lijkt het ook op de vroege voedingssignalen.
Wachten tot ze echt 'huilt'? Of toch anders?
Ik heb vorig weekend een voorraadje thermo leggings meegenomen van de primark. Lekker fluffy aan de binnenkant en super warm. Ik ben er blij meequote:Op vrijdag 29 oktober 2021 19:00 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Sinds mijn keizersnede heb ik niets anders meer gedragen. Spijkerbroeken vind ik met het litteken (nog) niet echt comfortabel.
Iemand toevallig goede tips voor (lange) zwarte thermoleggings met fleece of van die fluffy stof aan de binnenkant? Ik wandel nu veel in het kader van 'dan slaapt ze tenminste', maar het wordt natuurlijk wel kouder.
Ik heb ook al een bekerhouder gekocht voor de thermosbeker met thee
Jaaaaquote:Op zondag 31 oktober 2021 11:37 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Mijn baby heeft de poepexplosie gelanceerd een half uur geleden.
*feest*
Heerlijk, zit ze in haar newborn set een boekje te lezen met papa, gaat ze ineens persen en kreunen.
Haha goed bezig, kon je ook direct verschonen? Bij ons volgen er daarna vaak nog wat (kleinere) poepexplosies over de dag.quote:Op zondag 31 oktober 2021 11:37 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Mijn baby heeft de poepexplosie gelanceerd een half uur geleden.
*feest*
Heerlijk, zit ze in haar newborn set een boekje te lezen met papa, gaat ze ineens persen en kreunen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |