Ik heb niemand afgeraden erheen te gaan, wel om er om slaaptips te vragen, dat is echt totaal iets anders. En gewoon negeren is makkelijk gezegd, maar ik vind het wel echt kwalijk dat ze er achterhaald advies geven dat soms zelf schadelijk kan zijn of bijvoorbeeld het begin van het einde van de borstvoeding kan betekenen.quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 15:57 schreef papernote het volgende:
[..]mensen afraden om naar het consultatiebureau te gaan is echt heel dom. Spijtig dat ze jou een paar 'onnozele tips' gegeven hebben, maar die kun je toch gewoon negeren? Het consultatiebureau is preventieve zorg en is er voor de groep mensen die het echt nodig hebben; en voor wie er wel nuttige tips tussen zitten. Als jij er niets nieuws hebt geleerd, dan ga je gewoon voor wegen, meten en vaccinaties; en negeer je de rest. Zo moeilijk is dat niet.
Mensen afraden er heen te gaan is gewoon gevaarlijk.
Ik pas de slaaphouding toe zoals je die op de site van LLL kunt vinden bij borstvoedende mama's: F. op haar rug, ik er naast op mijn zij, ene arm boven haar langs en mijn andere arm op haar buik. Mijn benen vouw ik er langs in een soort halve foetushouding, zodat ze niet naar beneden en boven kan. Verder ligt ze alleen naast mij en staat het bedje ertussen, zodat er geen kans is dat mijn man op haar rolt.quote:Op woensdag 27 oktober 2021 09:05 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Wat zijn die regels om toch veilig in jouw bed te slapen?
Mijn cb heeft alle inloopspreekuren gesloten ivm Corona en personeelsgebrekquote:Op dinsdag 26 oktober 2021 19:37 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Tink heeft het over jouw opmerking over advies vragen, ze schrijft nergens dat ze het afraad om naar het CB te gaan. Het CB is geen landelijk instituut, maar werkt per regio verschillend. Kan best zijn dat ik bij een hele fijne zit (zit ik toevallig ook, maar ik vraag er dan ook geen advies), maar een regio verderop nog allemaal achterhaalde adviezen geeft. Vooral op het gebied van borstvoeding kan het advies regelmatig nogal onvriendelijk zijn.
[..]
Als je je zorgen maakt, het CB heeft vaak een inloopmoment om even te wegen als je daar behoefte aan hebt. Maar voldoende poep en plasluiers, tevreden indruk en zich goed melden voor een voeding is ook een goede indicator hoor. Net zoals kleren die niet meer passen, meer spekjes op je baby
Anna heeft vandaag echt supergoed aan de borst gedronken. Omdat we haar groei nog even goed in de gaten moeten houden hebben we thuis dus nu een weegschaal, het is natuurlijk niet de meest betrouwbare manier van meten maar voor en na een voeding wegen geeft toch zo'n 50 gram verschil aan. Ze heeft voor het laatste beetje dan nog wel de fles nodig, maar wat is dit weer fijn zeg.
En zonder het freaking tepelhoedje ook nog.
En ik heb vannacht in mijn warme bed gevoed. Op mijn zij. Inclusief doorrol
Kijk of je bij een ander CB in de buurt terecht kunt? Daar kun je ook naar het inloopspreekuur. Ik heb geloof ik keuze uit alles tussen Castricum en Haarlem.quote:Op woensdag 27 oktober 2021 15:40 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Mijn cb heeft alle inloopspreekuren gesloten ivm Corona en personeelsgebrek
Ik ben helemaal niet blij met ze. Ik kan niet terecht om mijn baby te wegen, ze zeggen telkens dat ze snel een intake zullen plannen waarbij baby gewogen wordt en vervolgens plannen ze die intake niet ondanks dat ik er al herhaaldelijk voor heb gebeld
Ja, dit doe ik ook.quote:Op woensdag 27 oktober 2021 16:30 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Kijk of je bij een ander CB in de buurt terecht kunt? Daar kun je ook naar het inloopspreekuur. Ik heb geloof ik keuze uit alles tussen Castricum en Haarlem.
Wij hebben een weegschaal gehaald zodat we haar kunnen wegen thuis. Deze is het: https://www.bol.com/nl/nl(...)am/9200000103388563/quote:Op woensdag 27 oktober 2021 15:40 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Mijn cb heeft alle inloopspreekuren gesloten ivm Corona en personeelsgebrek
Ik ben helemaal niet blij met ze. Ik kan niet terecht om mijn baby te wegen, ze zeggen telkens dat ze snel een intake zullen plannen waarbij baby gewogen wordt en vervolgens plannen ze die intake niet ondanks dat ik er al herhaaldelijk voor heb gebeld
Hebben wij ook ja, een van Alecto. Maar dan vooral omdat ik haar groei met de overstap naar volledig aan de borst in de gaten wil houden.quote:Op woensdag 27 oktober 2021 17:11 schreef Mahra het volgende:
[..]
Wij hebben een weegschaal gehaald zodat we haar kunnen wegen thuis. Deze is het: https://www.bol.com/nl/nl(...)am/9200000103388563/
Is dat niet een idee?
Ik had het ook hoor, de eerste week. Er liggen bij ons ook knuffels in bed en ik zag een knuffel aan voor mijn baby. Inderdaad, onder de dekens. Ben nog nooit zo snel wakker geweest en in paniek geweest in bed, haha. Ik was bang dat ik haar niet had teruggelegd na een nachtvoeding, maar ik was zo blij toen ik haar naast me zag in haar nestje in haar bedje.quote:Op woensdag 27 oktober 2021 18:33 schreef LauriLynne het volgende:
DE dat is een prachtige groei in 1 dag tijd!
Lily wat stom dat het CB zo slecht aan de afspraken houd.
Sterkte voor moeders van babies met slaapregressie.
Hier vandaag intake van het CB gehad, 100 gr aangekomen in 5 dagen. Dus dat is prima.
Dat samen slapen durf ik dus echt niet. Nu al paar keer wakker geschrokken omdat ik dacht dat ze naast me lag onder de dekens(dat was mn extra kussen) En een keer de kat vast gegrepen omdat ik dacht dat ze uit bed zou vallen. En dat terwijl ze dus niet bij ons in bed slaapt.
https://www.llli.org/the-safe-sleep-seven/quote:Op woensdag 27 oktober 2021 09:05 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Wat zijn die regels om toch veilig in jouw bed te slapen?
Sssttt... Dat probeer ik een beetje te negeren.quote:Op woensdag 27 oktober 2021 20:38 schreef Lemijn het volgende:
En kolven? Dat lijkt me sfeerverlagend maar nodig. Verder ben ik lichtelijk jaloers dus ga alsjeblieft veel slapen ipv foto’s kijken ‘s nachts!
Ahhh echt een goed idee! Thnx!quote:Op woensdag 27 oktober 2021 22:26 schreef Lemijn het volgende:
Ik zou om die reden een wekker zetten op 2 uur s nachts of zo. Daarna nog een lange ruk en dan lukt in slaap vallen vast wel weer.
Ik durf dat ook niet. Baby ligt in de cosleeperquote:Op woensdag 27 oktober 2021 18:33 schreef LauriLynne het volgende:
Dat samen slapen durf ik dus echt niet. Nu al paar keer wakker geschrokken omdat ik dacht dat ze naast me lag onder de dekens(dat was mn extra kussen) En een keer de kat vast gegrepen omdat ik dacht dat ze uit bed zou vallen. En dat terwijl ze dus niet bij ons in bed slaapt.
Het is soms geen kwestie meer van durven of willen ook. Ik kán echt niet urenlang rondjes lopen met m'n baby elke nacht of zelf altijd maar rechtop slapen in een stoel met hem aan de borst. Maandenlang was aangekoppeld de enige manier waarop hij kon slapen en dus was het de enige oplossing. Zelfs de cosleeper was lava en absoluut geen optie volgens de kleine man. Tja... dan is het zo. Slapen > alles.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 08:27 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ik durf dat ook niet. Baby ligt in de cosleeper
Lijkt me niet dat baby een trauma krijgtquote:Op woensdag 27 oktober 2021 20:12 schreef Rebubbled het volgende:
Vraag. En ja, ik had hier eerder over na moeten denken. Maar morgen ga ik een nacht in een hotel slapen. Van partner voor mijn verjaardag gekregen, even 24 uur geen mama. Ik wilde al tijdens de zwangerschap, want ik ben al sinds de geboorte van Lily niet van haar zijde geweken, maar dat kwam er niet van. Maar euhm, doe ik mijn 8 weken oude baby een levenslang trauma aan? Ze is de fles met papa gewend, aangezien we dus de nachten splitten, maar toch. Iemand een idee? Of aanmoedigende woorden, zoals nee joh komt helemaal goed geniet ervan enzo.
Tot een maand geleden was dit mijn leven. Omg. Het voelt als een voormalig leven.quote:Op woensdag 27 oktober 2021 20:32 schreef Rebubbled het volgende:
Ik ga in bad, ik ga ramen noodles eten, ik ga ontbijten bij een leuk tentje, ik ga slapen, ik ga naar wat tweedehands winkeltjes om kleding te kopen dat om mijn postpartum lijf past en geen zwarte legging is en geen rib uit mijn lijf kost, ik ga ononderbroken een serie kijken. Omg.
Iemand zei ooit tegen me: Je mag best af en toe heimwee naar je oude leven hebben.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 09:00 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Tot een maand geleden was dit mijn leven. Omg. Het voelt als een voormalig leven.
En toen vond ik dat allemaal vanzelfsprekend
Wat heb ik gedaan?
(Ik wil m’n baby niet kwijt hoor, maar ik ben nog lichtelijk in shock hoe m’n leven is veranderd)
Dit. Plus, bij mijn eerste kind was ik er ook ontzettend bang voor (gemaakt) en ben ik diverse keren in paniek wakker geschrokken, bij de tweede al stukken minder en nummer drie heeft de eerste tien maanden van zijn leven 's nachts in mijn bed geslapen en dan had ik vaak betere nachten dan nu hij op zijn eigen kamer ligtquote:Op donderdag 28 oktober 2021 08:50 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Het is soms geen kwestie meer van durven of willen ook. Ik kán echt niet urenlang rondjes lopen met m'n baby elke nacht of zelf altijd maar rechtop slapen in een stoel met hem aan de borst. Maandenlang was aangekoppeld de enige manier waarop hij kon slapen en dus was het de enige oplossing. Zelfs de cosleeper was lava en absoluut geen optie volgens de kleine man. Tja... dan is het zo. Slapen > alles.
Zeker. Je kan inderdaad niet altijd op een stoel slapen of de hele nacht door de kamer lopen zoals tink zeiquote:Op donderdag 28 oktober 2021 10:12 schreef SQ het volgende:
Overigens, als er geen "nood" is om je baby in je bed te laten slapen zou ik het ook niet zo snel doen hoor. Als je baby prima slaapt in haar eigen bedje of in de cosleeper, vooral zo houden! Maar als het richting totale breakdown gaat voor mama wegens slaaptekort dan is het zeker wel het overwegen waard
Klinkt echt goed DE! Mij bevalt de combi borst en kolven ook goed. Ik heb meer bewegingsvrijheid hierdoor. Man doet hierdoor ook een deel van de nacht net als bij jou. En als ik het een keer teveel vind om de borst te geven (ik vind t best zwaar) dan kunnen we ook een flesje met afgekolfde voeding pakken. Ik heb nog steeds overproductie maar daardoor hoeft J gelukkig geen kunstvoedingquote:Op donderdag 28 oktober 2021 10:27 schreef douche-eendje het volgende:
Ik durf het samen slapen ook weer aan nu Anna ongeveer 50% van haar voeding bij mij vandaan haalt en daarna pas de fles gekolfde melk krijgt. Had van de week snachts liggend gevoed en ik ben uit gewenning met haar in maternale houding in slaap gevallen met m'n dekbed om mijn heup gewikkeld. Heb er niet eens over na hoeven denken, gaat zo uit automatisme na al die uren slapen met Bas.
Vanavond gaat de co-sleeper dan ook vast en open aan ons bed. Weer een stapje dichterbij. Ik vond het met nog niet uit de borst kunnen drinken nog te spannend, nu heb ik er wel vertrouwen in. Vooral ook omdat de connectie met haar zo sterk blijft. 5 minuten voor ze begint te sabbelen en zoeken ben ik dus al wakker
.
Hier zijn we snachts ook makkelijker. Alles voor slaap, dan zijn wij overdag ook leukere ouders. Maar ik moet nu wel toegeven dat deze combi mij even goed valt ook in mijn herstel, het kolven kost niet veel tijd (maximaal een uurtje in tota per dag), mijn man pakt dan vaak een nachtvoeding waar ik niet hoef te kolven zodat we beide iets meer slaap hebben. Ik kolf om de voeding nog altijd mee. Ze kwam om 21:30, 00:00, 03:00, 5:00 en vanmorgen om 08:30. Ik heb de voedingen van 21 en 05 gekolfd.
Ik weet van na Bas dat onder andere de combinatie van PTSS,gebroken nachten met weinig slaap, piekeren, angstaanvallen uiteindelijk funest was en ik nog amper kon slapen. Dus voor ons is dit voor nu prima zo, alles gaat zoveel beter nu.
Ja, overproductie, pffff. M'n arme vriezer is al door zijn hoeven gezaktquote:Op donderdag 28 oktober 2021 11:19 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Klinkt echt goed DE! Mij bevalt de combi borst en kolven ook goed. Ik heb meer bewegingsvrijheid hierdoor. Man doet hierdoor ook een deel van de nacht net als bij jou. En als ik het een keer teveel vind om de borst te geven (ik vind t best zwaar) dan kunnen we ook een flesje met afgekolfde voeding pakken. Ik heb nog steeds overproductie maar daardoor hoeft J gelukkig geen kunstvoeding
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet dat overproductie zeker geen pretje is, maar wauw! Ik kolfde laatst een keertje na de ochtendvoeding en dat leverde een schamele 60 ml op.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 11:22 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ja, overproductie, pffff. M'n arme vriezer is al door zijn hoeven gezakt. Zit vandaag aan de 10 liter in de vriezer, ze is vandaag 3 weken. Ik heb al een oproep uitstaan voor een vaste ontvanger via fb borstvoeding donormelk. Begreep van de week van mijn oma dat ze ook bij iedere baby nog genoeg had om te doneren en dat er meer vrouwen in mijn familie dit hebben.
Blijkbaar was ik bij Bas er toch anders aan toe (goh wat gek), toen kostte het echt moeite om te voeden en hem te spekken. Anna spekt al lekker![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 28% gewijzigd door Keroppi op 28-10-2021 12:15:14 ]Chick on a mission
Uur na de ochtend voeding (die rond half9/9?) maximaal 10-15 minuten kolven was het advies van mijn Lk. Dan is je productie over het algemeen het hoogst. Als je dat een paar dagen achter elkaar doet zit je zo op die 3 voedingen .quote:Op donderdag 28 oktober 2021 12:05 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Ik weet dat overproductie zeker geen pretje is, maar wauw! Ik kolfde laatst een keertje na de ochtendvoeding en dat leverde een schamele 60 ml op.
Ik wil graag toch een voeding of 3 op voorraad hebben, maar hoe ga ik dat aanpakken? Ze drinkt nog ongeveer elke 3 uur en als ik tussendoor ga kolven ben ik bang dat ze de daaropvolgende voeding zelf niet genoeg heeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |