abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 oktober 2021 @ 09:39:59 #201
319308 Tink89
To live is to dance
pi_201916554
quote:
13s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 15:57 schreef papernote het volgende:

[..]
:') mensen afraden om naar het consultatiebureau te gaan is echt heel dom. Spijtig dat ze jou een paar 'onnozele tips' gegeven hebben, maar die kun je toch gewoon negeren? Het consultatiebureau is preventieve zorg en is er voor de groep mensen die het echt nodig hebben; en voor wie er wel nuttige tips tussen zitten. Als jij er niets nieuws hebt geleerd, dan ga je gewoon voor wegen, meten en vaccinaties; en negeer je de rest. Zo moeilijk is dat niet.

Mensen afraden er heen te gaan is gewoon gevaarlijk.
Ik heb niemand afgeraden erheen te gaan, wel om er om slaaptips te vragen, dat is echt totaal iets anders. En gewoon negeren is makkelijk gezegd, maar ik vind het wel echt kwalijk dat ze er achterhaald advies geven dat soms zelf schadelijk kan zijn of bijvoorbeeld het begin van het einde van de borstvoeding kan betekenen.

Maar let's agree to disagree, want ik vermoed dat we het toch niet eens gaan worden.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 27 oktober 2021 @ 09:44:42 #202
319308 Tink89
To live is to dance
pi_201916623
En mijn baby slaapt dus niet momenteel. Google vertelt me dat er een slaapregressie is bij zeven maanden en dat het een kwestie is van uitzingen, maar dit duurt nu alweer een week of twee. Soms lukt 's avonds wakker wegleggen, maar gisteren bijvoorbeeld niet. Dan is het huilen en paniek. Hij is daarna aan de borst op de bank in slaap gevallen en ik heb hem slapend in bed gelegd. Half uur later weer wakker... Dat was half elf ofzo. En daarna was niks meer goed. Man is met hem in de wagen gaan wandelen in de woonkamer en ik heb iets geslapen, maar na een uur had hij weer honger en daarna weer huilen, huilen, huilen. Tot vanochtend 6:15 en toen was hij ineens wakker en blij.

Ik heb koffie nodig en een oppas zodat ik een paar uur kan tukken. En m'n man ook, die zit nu in de auto en ik hoop echt dat hij niet in slaap valt...
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_201917954
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 09:05 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Wat zijn die regels om toch veilig in jouw bed te slapen?
Ik pas de slaaphouding toe zoals je die op de site van LLL kunt vinden bij borstvoedende mama's: F. op haar rug, ik er naast op mijn zij, ene arm boven haar langs en mijn andere arm op haar buik. Mijn benen vouw ik er langs in een soort halve foetushouding, zodat ze niet naar beneden en boven kan. Verder ligt ze alleen naast mij en staat het bedje ertussen, zodat er geen kans is dat mijn man op haar rolt.
Het dekbed doe ik tot aan mijn heup en rol ik rond mijn onderlichaam en ik doe een trui aan, zodat mijn bovenlichaam ook warm blijft. Verder ligt haar hoofdje ter hoogte van mijn borst. Ze draait dan zelf automatisch haar hoofdje mijn kant op.
pi_201917972
Pfoe @Tink89, wat pittig. Sterkte. Is er iemand bij jou in de omgeving die even op zou kunnen passen?
pi_201920204
Sterkte @Tink89 :* en man.

Poffertje heeft ook nog de slaapregressie maar lang niet zo erg. En vooral overdag.

Maar ik zag haar gisteren ook een stapje los zetten. En ze klom ergens op waardoor ze wat van het aanrecht kon pakken. :D O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_201920771
quote:
17s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 19:37 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Tink heeft het over jouw opmerking over advies vragen, ze schrijft nergens dat ze het afraad om naar het CB te gaan. Het CB is geen landelijk instituut, maar werkt per regio verschillend. Kan best zijn dat ik bij een hele fijne zit (zit ik toevallig ook, maar ik vraag er dan ook geen advies :P ), maar een regio verderop nog allemaal achterhaalde adviezen geeft. Vooral op het gebied van borstvoeding kan het advies regelmatig nogal onvriendelijk zijn.
[..]
Als je je zorgen maakt, het CB heeft vaak een inloopmoment om even te wegen als je daar behoefte aan hebt. Maar voldoende poep en plasluiers, tevreden indruk en zich goed melden voor een voeding is ook een goede indicator hoor :). Net zoals kleren die niet meer passen, meer spekjes op je baby O+

Anna heeft vandaag echt supergoed aan de borst gedronken *O*. Omdat we haar groei nog even goed in de gaten moeten houden hebben we thuis dus nu een weegschaal, het is natuurlijk niet de meest betrouwbare manier van meten maar voor en na een voeding wegen geeft toch zo'n 50 gram verschil aan. Ze heeft voor het laatste beetje dan nog wel de fles nodig, maar wat is dit weer fijn zeg.

En zonder het freaking tepelhoedje ook nog *O*.

En ik heb vannacht in mijn warme bed gevoed. Op mijn zij. Inclusief doorrol *O*
Mijn cb heeft alle inloopspreekuren gesloten ivm Corona en personeelsgebrek
Ik ben helemaal niet blij met ze. Ik kan niet terecht om mijn baby te wegen, ze zeggen telkens dat ze snel een intake zullen plannen waarbij baby gewogen wordt en vervolgens plannen ze die intake niet ondanks dat ik er al herhaaldelijk voor heb gebeld
pi_201921398
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 15:40 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Ik ben helemaal niet blij met ze. Ik kan niet terecht om mijn baby te wegen, ze zeggen telkens dat ze snel een intake zullen plannen waarbij baby gewogen wordt en vervolgens plannen ze die intake niet ondanks dat ik er al herhaaldelijk voor heb gebeld
Kijk of je bij een ander CB in de buurt terecht kunt? Daar kun je ook naar het inloopspreekuur. Ik heb geloof ik keuze uit alles tussen Castricum en Haarlem.
pi_201921659
quote:
17s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 16:30 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Kijk of je bij een ander CB in de buurt terecht kunt? Daar kun je ook naar het inloopspreekuur. Ik heb geloof ik keuze uit alles tussen Castricum en Haarlem.
Ja, dit doe ik ook. :) Als de dag van het inloopspreekuur van ons 'eigen' CB niet schikt, ga ik naar een CB verderop. Ze werken toch allemaal met hetzelfde systeem.
pi_201921947
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 15:40 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Wij hebben een weegschaal gehaald zodat we haar kunnen wegen thuis. Deze is het: https://www.bol.com/nl/nl(...)am/9200000103388563/

Is dat niet een idee?
pi_201922737
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 17:11 schreef Mahra het volgende:

[..]
Wij hebben een weegschaal gehaald zodat we haar kunnen wegen thuis. Deze is het: https://www.bol.com/nl/nl(...)am/9200000103388563/

Is dat niet een idee?
Hebben wij ook ja, een van Alecto. Maar dan vooral omdat ik haar groei met de overstap naar volledig aan de borst in de gaten wil houden.
Vanmorgen woog ze 3050 gram. Gisteren 2990 :P :+
pi_201922862
DE dat is een prachtige groei in 1 dag tijd!

Lily wat stom dat het CB zo slecht aan de afspraken houd.

Sterkte voor moeders van babies met slaapregressie.

Hier vandaag intake van het CB gehad, 100 gr aangekomen in 5 dagen. Dus dat is prima.

Dat samen slapen durf ik dus echt niet. Nu al paar keer wakker geschrokken omdat ik dacht dat ze naast me lag onder de dekens(dat was mn extra kussen) En een keer de kat vast gegrepen omdat ik dacht dat ze uit bed zou vallen. En dat terwijl ze dus niet bij ons in bed slaapt.
pi_201923179
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 18:33 schreef LauriLynne het volgende:
DE dat is een prachtige groei in 1 dag tijd!

Lily wat stom dat het CB zo slecht aan de afspraken houd.

Sterkte voor moeders van babies met slaapregressie.

Hier vandaag intake van het CB gehad, 100 gr aangekomen in 5 dagen. Dus dat is prima.

Dat samen slapen durf ik dus echt niet. Nu al paar keer wakker geschrokken omdat ik dacht dat ze naast me lag onder de dekens(dat was mn extra kussen) En een keer de kat vast gegrepen omdat ik dacht dat ze uit bed zou vallen. En dat terwijl ze dus niet bij ons in bed slaapt.
Ik had het ook hoor, de eerste week. Er liggen bij ons ook knuffels in bed en ik zag een knuffel aan voor mijn baby. Inderdaad, onder de dekens. Ben nog nooit zo snel wakker geweest en in paniek geweest in bed, haha. Ik was bang dat ik haar niet had teruggelegd na een nachtvoeding, maar ik was zo blij toen ik haar naast me zag in haar nestje in haar bedje.
Het heeft ook wel te maken met je eigen gesteldheid en vermoeidheid. ;) Nadien heb ik het nooit meer gehad. Die eerste weken ben je nog zooooo oververmoeid, dan kun je echt niet meer bedenken hoe of wat je allemaal gedaan hebt 's nachts. Nu weet ik het feilloos, omdat ik gewend ben.

Je moet ook niet samen in 1 bed liggen als je oververmoeid of heel erg gestresst bent. Sowieso ligt ze pas sinds twee weken naast me na de nachtvoeding, omdat in haar eigen bed slapen dan niet lekker meer lukt, dan gaat ze rare geluiden maken nadat ze weer na een half uur wakker is geworden. Naast me maakt ze nog een ruk van anderhalf uur minimaal.
pi_201923204
Oh, en voor de goede orde: die knuffels liggen allemaal boven mijn kussen als mijn baby bij ons in bed komt. ;)
pi_201923496
Ik vond samen slapen alleen in het begin even spannend, maar heb het idee dat we super goed op elkaar ingesteld zijn als we in één bed liggen. Maar heb hem toch liever in de cosleeper, met name vanwege ruimtegebrek in ons bed (is maar 1.40). Gelukkig past ie nog in de cosleeper O+
pi_201924225
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 09:05 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Wat zijn die regels om toch veilig in jouw bed te slapen?
https://www.llli.org/the-safe-sleep-seven/

En ik doe dus al deze dingen, behalve het slapen. :') Maar als ik dan een keer toch in slaap val, voelt het iets beter. Maar echt goed en veilig voelt het niet. Mijn vriend ligt er ook nooit bij, alleen ik en de baby.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_201924287
Vraag. En ja, ik had hier eerder over na moeten denken. Maar morgen ga ik een nacht in een hotel slapen. Van partner voor mijn verjaardag gekregen, even 24 uur geen mama. Ik wilde al tijdens de zwangerschap, want ik ben al sinds de geboorte van Lily niet van haar zijde geweken, maar dat kwam er niet van. Maar euhm, doe ik mijn 8 weken oude baby een levenslang trauma aan? Ze is de fles met papa gewend, aangezien we dus de nachten splitten, maar toch. Iemand een idee? Of aanmoedigende woorden, zoals nee joh komt helemaal goed geniet ervan enzo.
  woensdag 27 oktober 2021 @ 20:18:47 #217
149959 SQ
snelle trees
pi_201924388
Een levenslang trauma? Aw. Ben je er zelf eigenlijk al wel aan toe?
Met de baby komt t natuurlijk helemaal goed ;) met jou ook? :*
disclaimer
  woensdag 27 oktober 2021 @ 20:19:40 #218
319308 Tink89
To live is to dance
pi_201924398
Komt goed, geniet ervan!
  woensdag 27 oktober 2021 @ 20:26:38 #219
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_201924516
@Rebubbled Echt niet hoor! Onthouden ze echt niet! Met 8 weken heeft Baby J zelfs een nachtje bij schoonouders geslapen (en hij had vanaf het begin flesvoeding). Dus dat was zonder mama en papa! En voor jullie blijft papa nog in de buurt, dus dat is nog altijd een super vertrouwd persoon!

Was echt ff heerlijk voor ons. Lange douche. Take away besteld en opgegeten in bed!! Film gekeken in bed. Vroeg slapen. Hele nacht door geslapeb en heerlijk uitgeslapen!

Dus zolang jij je er goed bij voelt en er klaar voor bent. Lekker doen!!
pi_201924575
Komt zeker goed met je baby, geniet even van de rust en slaap :*
pi_201924618
Ben ik eraan toe.. ja en nee. :') Ga ik daar zitten stressen of ze niet allemaal aan het huilen zijn en de hele nacht foto's en filmpjes terug kijken? Wellicht. Kan ik me niets beters in de wereld voorstellen dan een douche zonder gejengel, het woord mama niet horen en mijn eten niet delen? Absoluut. En het levenslange trauma is een beetje een hyperbool natuurlijk. :P

Ik ga in bad, ik ga ramen noodles eten, ik ga ontbijten bij een leuk tentje, ik ga slapen, ik ga naar wat tweedehands winkeltjes om kleding te kopen dat om mijn postpartum lijf past en geen zwarte legging is en geen rib uit mijn lijf kost, ik ga ononderbroken een serie kijken. Omg.
pi_201924717
Rebubbled, ik gaf mijn 3 dagen oude baby aan de verpleegkundige mee tijdens de 2e neo opname voor een uur of 4 zodat ik kon slapen. Ik was kapot, had sinds m'n bevalling al 10 uur geslapen (en die bevalling was ook een gebroken nacht met 3 uur slaap daarvoor) en de adrenaline was uit mijn systeem.
Ze doet het nog best aardig hoor :P .

Ik wil wel met je mee O-)
  woensdag 27 oktober 2021 @ 20:38:47 #223
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201924723
En kolven? Dat lijkt me sfeerverlagend maar nodig. Verder ben ik lichtelijk jaloers dus ga alsjeblieft veel slapen ipv foto’s kijken ‘s nachts!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 27 oktober 2021 @ 20:39:42 #224
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201924737
Maar serieus. Je baby is thuis met de andere ouder. Dat kan echt prima.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 27 oktober 2021 @ 20:49:58 #225
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201924919
Ik heb volgende week een overnachting op CDG Airport. Ik hoop dat m'n collega's ook om 20:00 terug naar het hotel willen :') . Nog even videobellen met m'n zoontje en dan slapen in een kingsize bed helemaal voor mijzelf alleen zonder snurkende vent, zonder snurkend snotterend zoontje, zonder de constante angst dat hij met zijn hoofd in mijn kussen belandt, zonder uren kinder tv O+ !

Maar 1 nachtje is precies lang genoeg voor mij :P .

Ik zeg: lekker van genieten ^O^ .
Resistance is futile.
  woensdag 27 oktober 2021 @ 20:58:02 #226
149959 SQ
snelle trees
pi_201925057
1 nacht alleen, met de stilte om me heeeeeeeen O+

Ik had anderhalf jaar geleden een training voor mijn werk met 2 overnachtingen, my lord wat was dat zaaalig. Ondanks dat ik training had van 8:30 tot 22:00 elke dag :')
disclaimer
  woensdag 27 oktober 2021 @ 21:29:25 #227
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_201925422
Baby J deed vandaag de was! :D _O_ Nu al betere hulp dan manlief! _O-

O+ Zo lief om hem mij te zien kopieren!
pi_201925433
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 20:38 schreef Lemijn het volgende:
En kolven? Dat lijkt me sfeerverlagend maar nodig. Verder ben ik lichtelijk jaloers dus ga alsjeblieft veel slapen ipv foto’s kijken ‘s nachts!
Sssttt... Dat probeer ik een beetje te negeren. :') Ook het feit dat mijn borsten niet weten dat we een nacht elders slapen en ik geheid om 5u wakker word met klaptieten en na het kolven niet verder kan slapen. Zorg voor later. Kan ik altijd na het kolven in bad stappen en om 6u weer in bed tot ik eruit word geveegd door de schoonmaak.

Mooi al die werkuitjes die voelen als vakantie, hahaha. Ik moet zeggen, ik vind de hele dag thuis zijn met de baby echt zwaarder dan werken. En ik ben een beetje jaloers en soms pissig dat mijn partner nu de hele dag thuis achter zijn laptop zit en koffie pakt wanneer hij wil, gaat plassen en eten wanneer hij daar behoefte aan heeft en ik dan daar met een volle blaas en een lege buik voor de 20ste keer met een baby aan mijn borst zit.
  woensdag 27 oktober 2021 @ 22:26:33 #229
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201926067
Ik zou om die reden een wekker zetten op 2 uur s nachts of zo. Daarna nog een lange ruk en dan lukt in slaap vallen vast wel weer.
pi_201926210
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 22:26 schreef Lemijn het volgende:
Ik zou om die reden een wekker zetten op 2 uur s nachts of zo. Daarna nog een lange ruk en dan lukt in slaap vallen vast wel weer.
Ahhh echt een goed idee! Thnx!
pi_201927833
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 18:33 schreef LauriLynne het volgende:

Ik durf dat ook niet. Baby ligt in de cosleeper
  donderdag 28 oktober 2021 @ 08:50:53 #232
319308 Tink89
To live is to dance
pi_201928008
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 08:27 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Ik durf dat ook niet. Baby ligt in de cosleeper
Het is soms geen kwestie meer van durven of willen ook. Ik kán echt niet urenlang rondjes lopen met m'n baby elke nacht of zelf altijd maar rechtop slapen in een stoel met hem aan de borst. Maandenlang was aangekoppeld de enige manier waarop hij kon slapen en dus was het de enige oplossing. Zelfs de cosleeper was lava en absoluut geen optie volgens de kleine man. Tja... dan is het zo. Slapen > alles.
pi_201928031
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 20:12 schreef Rebubbled het volgende:
Vraag. En ja, ik had hier eerder over na moeten denken. Maar morgen ga ik een nacht in een hotel slapen. Van partner voor mijn verjaardag gekregen, even 24 uur geen mama. Ik wilde al tijdens de zwangerschap, want ik ben al sinds de geboorte van Lily niet van haar zijde geweken, maar dat kwam er niet van. Maar euhm, doe ik mijn 8 weken oude baby een levenslang trauma aan? Ze is de fles met papa gewend, aangezien we dus de nachten splitten, maar toch. Iemand een idee? Of aanmoedigende woorden, zoals nee joh komt helemaal goed geniet ervan enzo.
Lijkt me niet dat baby een trauma krijgt
Ik ben al mijn huis ontvlucht. Nu was dat alleen een middag en avond en dus niet de hele nacht. Maar baby was wel nog geen 2 weken oud haha. Hij heeft niet eens gemerkt dat ik weg was, heeft niet gehuild en kreeg fles van papa

Wij hebben ook al een nacht bij oma gepland staan als baby 8 weken oud is. Dan hebben wij ook een hotelovernachting
Komt goed.

Ik vind dat baby moet wennen aan mijn “inner circle” die hem ook opvoedt. Dat betekent naast zijn papa en ik dat hij te slapen kan komen bij broer, opa en oma.
Straks gaatie ook naar KDV, dan is hij daar ook de hele dag zonder mij
pi_201928058
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 20:32 schreef Rebubbled het volgende:

Ik ga in bad, ik ga ramen noodles eten, ik ga ontbijten bij een leuk tentje, ik ga slapen, ik ga naar wat tweedehands winkeltjes om kleding te kopen dat om mijn postpartum lijf past en geen zwarte legging is en geen rib uit mijn lijf kost, ik ga ononderbroken een serie kijken. Omg.
Tot een maand geleden was dit mijn leven. Omg. Het voelt als een voormalig leven.
En toen vond ik dat allemaal vanzelfsprekend

Wat heb ik gedaan?
(Ik wil m’n baby niet kwijt hoor, maar ik ben nog lichtelijk in shock hoe m’n leven is veranderd)
  FOK!fossiel donderdag 28 oktober 2021 @ 09:11:17 #235
1455 Keroppi
kool kikker
pi_201928165
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 09:00 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Tot een maand geleden was dit mijn leven. Omg. Het voelt als een voormalig leven.
En toen vond ik dat allemaal vanzelfsprekend

Wat heb ik gedaan?
(Ik wil m’n baby niet kwijt hoor, maar ik ben nog lichtelijk in shock hoe m’n leven is veranderd)
Iemand zei ooit tegen me: Je mag best af en toe heimwee naar je oude leven hebben.
Chick on a mission
  donderdag 28 oktober 2021 @ 09:57:01 #236
149959 SQ
snelle trees
pi_201928518
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 08:50 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Het is soms geen kwestie meer van durven of willen ook. Ik kán echt niet urenlang rondjes lopen met m'n baby elke nacht of zelf altijd maar rechtop slapen in een stoel met hem aan de borst. Maandenlang was aangekoppeld de enige manier waarop hij kon slapen en dus was het de enige oplossing. Zelfs de cosleeper was lava en absoluut geen optie volgens de kleine man. Tja... dan is het zo. Slapen > alles.
Dit. Plus, bij mijn eerste kind was ik er ook ontzettend bang voor (gemaakt) en ben ik diverse keren in paniek wakker geschrokken, bij de tweede al stukken minder en nummer drie heeft de eerste tien maanden van zijn leven 's nachts in mijn bed geslapen en dan had ik vaak betere nachten dan nu hij op zijn eigen kamer ligt _O-
Het is ook gewoon best spannend in het begin, dat vertrouwen moet groeien.
disclaimer
  donderdag 28 oktober 2021 @ 10:12:02 #237
149959 SQ
snelle trees
pi_201928658
Overigens, als er geen "nood" is om je baby in je bed te laten slapen zou ik het ook niet zo snel doen hoor. Als je baby prima slaapt in haar eigen bedje of in de cosleeper, vooral zo houden! Maar als het richting totale breakdown gaat voor mama wegens slaaptekort dan is het zeker wel het overwegen waard :P
disclaimer
pi_201928819
Ik durf het samen slapen ook weer aan nu Anna ongeveer 50% van haar voeding bij mij vandaan haalt en daarna pas de fles gekolfde melk krijgt. Had van de week snachts liggend gevoed en ik ben uit gewenning met haar in maternale houding in slaap gevallen met m'n dekbed om mijn heup gewikkeld. Heb er niet eens over na hoeven denken, gaat zo uit automatisme na al die uren slapen met Bas.
Vanavond gaat de co-sleeper dan ook vast en open aan ons bed. Weer een stapje dichterbij O+ . Ik vond het met nog niet uit de borst kunnen drinken nog te spannend, nu heb ik er wel vertrouwen in. Vooral ook omdat de connectie met haar zo sterk blijft. 5 minuten voor ze begint te sabbelen en zoeken ben ik dus al wakker O+ .

Hier zijn we snachts ook makkelijker. Alles voor slaap, dan zijn wij overdag ook leukere ouders. Maar ik moet nu wel toegeven dat deze combi mij even goed valt ook in mijn herstel, het kolven kost niet veel tijd (maximaal een uurtje in tota per dag), mijn man pakt dan vaak een nachtvoeding waar ik niet hoef te kolven zodat we beide iets meer slaap hebben. Ik kolf om de voeding nog altijd mee. Ze kwam om 21:30, 00:00, 03:00, 5:00 en vanmorgen om 08:30. Ik heb de voedingen van 21 en 05 gekolfd.

Ik weet van na Bas dat onder andere de combinatie van PTSS,gebroken nachten met weinig slaap, piekeren, angstaanvallen uiteindelijk funest was en ik nog amper kon slapen. Dus voor ons is dit voor nu prima zo, alles gaat zoveel beter nu ^O^ .
pi_201928860
Ik begin trouwens wel te merken dat ik behoefte heb aan een kop koffie en volwassen gesprekken.
Het leven met een baby en een peuter is leuk hoor, maar ik kijk vandaag weer tijdens het voeden robocar poli en Sesamstraat :'(
pi_201929336
Ik drink dan een kop koffie terwijl ik met m'n moeder videobel en de peuter paw patrol kijkt. De baby is dan of aan 't spelen of zit bij mij op schoot :P best prima :D
pi_201929344
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 10:12 schreef SQ het volgende:
Overigens, als er geen "nood" is om je baby in je bed te laten slapen zou ik het ook niet zo snel doen hoor. Als je baby prima slaapt in haar eigen bedje of in de cosleeper, vooral zo houden! Maar als het richting totale breakdown gaat voor mama wegens slaaptekort dan is het zeker wel het overwegen waard :P
Zeker. Je kan inderdaad niet altijd op een stoel slapen of de hele nacht door de kamer lopen zoals tink zei
pi_201929382
quote:
17s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 10:27 schreef douche-eendje het volgende:
Ik durf het samen slapen ook weer aan nu Anna ongeveer 50% van haar voeding bij mij vandaan haalt en daarna pas de fles gekolfde melk krijgt. Had van de week snachts liggend gevoed en ik ben uit gewenning met haar in maternale houding in slaap gevallen met m'n dekbed om mijn heup gewikkeld. Heb er niet eens over na hoeven denken, gaat zo uit automatisme na al die uren slapen met Bas.
Vanavond gaat de co-sleeper dan ook vast en open aan ons bed. Weer een stapje dichterbij O+ . Ik vond het met nog niet uit de borst kunnen drinken nog te spannend, nu heb ik er wel vertrouwen in. Vooral ook omdat de connectie met haar zo sterk blijft. 5 minuten voor ze begint te sabbelen en zoeken ben ik dus al wakker O+ .

Hier zijn we snachts ook makkelijker. Alles voor slaap, dan zijn wij overdag ook leukere ouders. Maar ik moet nu wel toegeven dat deze combi mij even goed valt ook in mijn herstel, het kolven kost niet veel tijd (maximaal een uurtje in tota per dag), mijn man pakt dan vaak een nachtvoeding waar ik niet hoef te kolven zodat we beide iets meer slaap hebben. Ik kolf om de voeding nog altijd mee. Ze kwam om 21:30, 00:00, 03:00, 5:00 en vanmorgen om 08:30. Ik heb de voedingen van 21 en 05 gekolfd.

Ik weet van na Bas dat onder andere de combinatie van PTSS,gebroken nachten met weinig slaap, piekeren, angstaanvallen uiteindelijk funest was en ik nog amper kon slapen. Dus voor ons is dit voor nu prima zo, alles gaat zoveel beter nu ^O^ .
Klinkt echt goed DE! Mij bevalt de combi borst en kolven ook goed. Ik heb meer bewegingsvrijheid hierdoor. Man doet hierdoor ook een deel van de nacht net als bij jou. En als ik het een keer teveel vind om de borst te geven (ik vind t best zwaar) dan kunnen we ook een flesje met afgekolfde voeding pakken. Ik heb nog steeds overproductie maar daardoor hoeft J gelukkig geen kunstvoeding
pi_201929415
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 11:19 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Klinkt echt goed DE! Mij bevalt de combi borst en kolven ook goed. Ik heb meer bewegingsvrijheid hierdoor. Man doet hierdoor ook een deel van de nacht net als bij jou. En als ik het een keer teveel vind om de borst te geven (ik vind t best zwaar) dan kunnen we ook een flesje met afgekolfde voeding pakken. Ik heb nog steeds overproductie maar daardoor hoeft J gelukkig geen kunstvoeding
Ja, overproductie, pffff. M'n arme vriezer is al door zijn hoeven gezakt -O- . Zit vandaag aan de 10 liter in de vriezer, ze is vandaag 3 weken. Ik heb al een oproep uitstaan voor een vaste ontvanger via fb borstvoeding donormelk. Begreep van de week van mijn oma dat ze ook bij iedere baby nog genoeg had om te doneren en dat er meer vrouwen in mijn familie dit hebben.
Blijkbaar was ik bij Bas er toch anders aan toe (goh wat gek), toen kostte het echt moeite om te voeden en hem te spekken. Anna spekt al lekker :9
pi_201929452
Oeh lekker is dat d-e, spekkies :9

Ik hou ook van spekkies :9

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201929616
Oooh die benen Aure O+
  FOK!fossiel donderdag 28 oktober 2021 @ 12:05:01 #246
1455 Keroppi
kool kikker
pi_201929863
quote:
17s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 11:22 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Ja, overproductie, pffff. M'n arme vriezer is al door zijn hoeven gezakt -O- . Zit vandaag aan de 10 liter in de vriezer, ze is vandaag 3 weken. Ik heb al een oproep uitstaan voor een vaste ontvanger via fb borstvoeding donormelk. Begreep van de week van mijn oma dat ze ook bij iedere baby nog genoeg had om te doneren en dat er meer vrouwen in mijn familie dit hebben.
Blijkbaar was ik bij Bas er toch anders aan toe (goh wat gek), toen kostte het echt moeite om te voeden en hem te spekken. Anna spekt al lekker :9
Ik weet dat overproductie zeker geen pretje is, maar wauw! Ik kolfde laatst een keertje na de ochtendvoeding en dat leverde een schamele 60 ml op.

Ik wil graag toch een voeding of 3 op voorraad hebben, maar hoe ga ik dat aanpakken? Ze drinkt nog ongeveer elke 3 uur en als ik tussendoor ga kolven ben ik bang dat ze de daaropvolgende voeding zelf niet genoeg heeft.

Wat oppervlakkig gemiep in de spoiler:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 28% gewijzigd door Keroppi op 28-10-2021 12:15:14 ]
Chick on a mission
pi_201929910
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 12:05 schreef Keroppi het volgende:

[..]
Ik weet dat overproductie zeker geen pretje is, maar wauw! Ik kolfde laatst een keertje na de ochtendvoeding en dat leverde een schamele 60 ml op.

Ik wil graag toch een voeding of 3 op voorraad hebben, maar hoe ga ik dat aanpakken? Ze drinkt nog ongeveer elke 3 uur en als ik tussendoor ga kolven ben ik bang dat ze de daaropvolgende voeding zelf niet genoeg heeft.
Uur na de ochtend voeding (die rond half9/9?) maximaal 10-15 minuten kolven was het advies van mijn Lk. Dan is je productie over het algemeen het hoogst. Als je dat een paar dagen achter elkaar doet zit je zo op die 3 voedingen .

@ je spoiler, daar zou ik ook wel van balen hoor. Die van ons staat ook in de planning en Anna ziet nog altijd wat geel. Maar ja, ik vertrouw m'n fotograaf/collega genoeg om te weten dat ze er wat moois mee kan. Heb wel medelijden met haar eierstokken straks.

[ Bericht 11% gewijzigd door douche-eendje op 28-10-2021 12:22:17 ]
pi_201930102
Heerlijk juist, 1 zo'n nachtje! Precies wat Seven zegt, geen snurkende mensen in bed. Je baby is lekker bij zijn vader. Helemaal prima toch! Dan kom je weer opgeladen thuis. Lekker genieten van je bad, bed en netflix!

In de eerste weken schrok ik nog wel eens wakker omdat ik dacht dat Fox nog bij ons in bed lag. Maar die lag allang lekker in de co-sleeper te slapen. Zo heb ik ook eens de arm van mijn man geaaid. Zag ik ook aan voor mijn zoon :D.

Hier gaan de nachten na de 4 maand regressie in principe weer beter, hij wordt nog 1 keer echt wakker voor een nachtvoeding. Voor de rest wordt hij nog wel een paar keer luid huilend wakker, maar is een speen voldoende. Dit had hij voorheen niet, zijn er nog tips om hem toch door te laten slapen?
Overdag zijn het helaas ook alleen maar hazenslaapjes :'( .
pi_201931207
Hier ook weer hazenslaapjes vandaag, max. een half uur in de kinderwagen. Maar goed, ik ben vanmorgen ook met mijn schoonzusje en mijn twee neefjes naar de kinderboerderij geweest, dus dan valt er natuurlijk ook van alles weer te zien.
Zometeen maar in de draagzak gooien en hopen op een dut van 1,5 uur.
pi_201933412
Lily, heel herkenbaar hoor, het missen van je oude leven en je oude zelf. Pff ik ben echt van extraverte partyganger naar introverte huismus gegaan. Ik mis het oude leven soms best, maar als ik dan denk aan nu naar de club gaan en rondjes tequila bestellen dan vind ik dat een beetje een sneue gedachte hahaha. En ik denk niet dat ik tot na 23u wakker kan zijn tegenwoordig.

Keroppi, snap je stress en voor de bedragen die zulke shoots kosten is het niet heel oppervlakkig vind ik. Hopelijk wordt het evengoed nog mooi!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')