Ik heb niemand afgeraden erheen te gaan, wel om er om slaaptips te vragen, dat is echt totaal iets anders. En gewoon negeren is makkelijk gezegd, maar ik vind het wel echt kwalijk dat ze er achterhaald advies geven dat soms zelf schadelijk kan zijn of bijvoorbeeld het begin van het einde van de borstvoeding kan betekenen.quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 15:57 schreef papernote het volgende:
[..]mensen afraden om naar het consultatiebureau te gaan is echt heel dom. Spijtig dat ze jou een paar 'onnozele tips' gegeven hebben, maar die kun je toch gewoon negeren? Het consultatiebureau is preventieve zorg en is er voor de groep mensen die het echt nodig hebben; en voor wie er wel nuttige tips tussen zitten. Als jij er niets nieuws hebt geleerd, dan ga je gewoon voor wegen, meten en vaccinaties; en negeer je de rest. Zo moeilijk is dat niet.
Mensen afraden er heen te gaan is gewoon gevaarlijk.
Ik pas de slaaphouding toe zoals je die op de site van LLL kunt vinden bij borstvoedende mama's: F. op haar rug, ik er naast op mijn zij, ene arm boven haar langs en mijn andere arm op haar buik. Mijn benen vouw ik er langs in een soort halve foetushouding, zodat ze niet naar beneden en boven kan. Verder ligt ze alleen naast mij en staat het bedje ertussen, zodat er geen kans is dat mijn man op haar rolt.quote:Op woensdag 27 oktober 2021 09:05 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Wat zijn die regels om toch veilig in jouw bed te slapen?
Mijn cb heeft alle inloopspreekuren gesloten ivm Corona en personeelsgebrekquote:Op dinsdag 26 oktober 2021 19:37 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Tink heeft het over jouw opmerking over advies vragen, ze schrijft nergens dat ze het afraad om naar het CB te gaan. Het CB is geen landelijk instituut, maar werkt per regio verschillend. Kan best zijn dat ik bij een hele fijne zit (zit ik toevallig ook, maar ik vraag er dan ook geen advies), maar een regio verderop nog allemaal achterhaalde adviezen geeft. Vooral op het gebied van borstvoeding kan het advies regelmatig nogal onvriendelijk zijn.
[..]
Als je je zorgen maakt, het CB heeft vaak een inloopmoment om even te wegen als je daar behoefte aan hebt. Maar voldoende poep en plasluiers, tevreden indruk en zich goed melden voor een voeding is ook een goede indicator hoor. Net zoals kleren die niet meer passen, meer spekjes op je baby
Anna heeft vandaag echt supergoed aan de borst gedronken. Omdat we haar groei nog even goed in de gaten moeten houden hebben we thuis dus nu een weegschaal, het is natuurlijk niet de meest betrouwbare manier van meten maar voor en na een voeding wegen geeft toch zo'n 50 gram verschil aan. Ze heeft voor het laatste beetje dan nog wel de fles nodig, maar wat is dit weer fijn zeg.
En zonder het freaking tepelhoedje ook nog.
En ik heb vannacht in mijn warme bed gevoed. Op mijn zij. Inclusief doorrol
Kijk of je bij een ander CB in de buurt terecht kunt? Daar kun je ook naar het inloopspreekuur. Ik heb geloof ik keuze uit alles tussen Castricum en Haarlem.quote:Op woensdag 27 oktober 2021 15:40 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Mijn cb heeft alle inloopspreekuren gesloten ivm Corona en personeelsgebrek
Ik ben helemaal niet blij met ze. Ik kan niet terecht om mijn baby te wegen, ze zeggen telkens dat ze snel een intake zullen plannen waarbij baby gewogen wordt en vervolgens plannen ze die intake niet ondanks dat ik er al herhaaldelijk voor heb gebeld
Ja, dit doe ik ook.quote:Op woensdag 27 oktober 2021 16:30 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Kijk of je bij een ander CB in de buurt terecht kunt? Daar kun je ook naar het inloopspreekuur. Ik heb geloof ik keuze uit alles tussen Castricum en Haarlem.
Wij hebben een weegschaal gehaald zodat we haar kunnen wegen thuis. Deze is het: https://www.bol.com/nl/nl(...)am/9200000103388563/quote:Op woensdag 27 oktober 2021 15:40 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Mijn cb heeft alle inloopspreekuren gesloten ivm Corona en personeelsgebrek
Ik ben helemaal niet blij met ze. Ik kan niet terecht om mijn baby te wegen, ze zeggen telkens dat ze snel een intake zullen plannen waarbij baby gewogen wordt en vervolgens plannen ze die intake niet ondanks dat ik er al herhaaldelijk voor heb gebeld
Hebben wij ook ja, een van Alecto. Maar dan vooral omdat ik haar groei met de overstap naar volledig aan de borst in de gaten wil houden.quote:Op woensdag 27 oktober 2021 17:11 schreef Mahra het volgende:
[..]
Wij hebben een weegschaal gehaald zodat we haar kunnen wegen thuis. Deze is het: https://www.bol.com/nl/nl(...)am/9200000103388563/
Is dat niet een idee?
Ik had het ook hoor, de eerste week. Er liggen bij ons ook knuffels in bed en ik zag een knuffel aan voor mijn baby. Inderdaad, onder de dekens. Ben nog nooit zo snel wakker geweest en in paniek geweest in bed, haha. Ik was bang dat ik haar niet had teruggelegd na een nachtvoeding, maar ik was zo blij toen ik haar naast me zag in haar nestje in haar bedje.quote:Op woensdag 27 oktober 2021 18:33 schreef LauriLynne het volgende:
DE dat is een prachtige groei in 1 dag tijd!
Lily wat stom dat het CB zo slecht aan de afspraken houd.
Sterkte voor moeders van babies met slaapregressie.
Hier vandaag intake van het CB gehad, 100 gr aangekomen in 5 dagen. Dus dat is prima.
Dat samen slapen durf ik dus echt niet. Nu al paar keer wakker geschrokken omdat ik dacht dat ze naast me lag onder de dekens(dat was mn extra kussen) En een keer de kat vast gegrepen omdat ik dacht dat ze uit bed zou vallen. En dat terwijl ze dus niet bij ons in bed slaapt.
https://www.llli.org/the-safe-sleep-seven/quote:Op woensdag 27 oktober 2021 09:05 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Wat zijn die regels om toch veilig in jouw bed te slapen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |