Kokosolie en moedermelk zijn hier wel de oplossingen voor eczeem en luieruitslag... Het is het proberen waard?quote:Op maandag 25 oktober 2021 14:12 schreef Rebubbled het volgende:
Lanoline is natuurlijk wel anders dan wol. Ik kan het wel proberen. Ik zoek echt iets als barričre voor de huid. Kokosolie klinkt zo euhh, nat? Juist wat ik wil vermijden. Maar het is gewoon olie natuurlijk. Stomme schimmels..
En iemand ooit de kuur voor alles, moedermelk rechtstreeks uit de borst geprobeerd?
Wat is er controversieel aan talkpoederquote:Op maandag 25 oktober 2021 11:40 schreef Rebubbled het volgende:
Ja hi, even zonder bij te lezen. Elvie heeft een schimmelinfectie. Rode liezen, vagina, billen, fun times. We gebruiken sinds gisteren een antischimmelcreme, maar het wordt enkel slechter. Sudocreme en andere zinkzalf tolereert ze niet. Ik ga sowieso extra vaak verschonen en luchten erna.
De vraag, is nu bepanthen smeren wel een goed idee of juist even niet?
Lily heeft hetzelfde gehad en daar hebben we 1,5 jaar lang problemen mee gehad. Heilwol bleek ze allergisch voor, dus daar waag ik me niet aan. Zij kon ook niet tegen zinkzalf en dat heeft echt lang geduurd voor we daar achter waren. Die hebben we in haar huidplooitjes uiteindelijk enkel kunnen behandelen met talkpoeder, maar dat is best een beetje controversieel tegenwoordig.
Leuk, ik volg exact hetzelfde schema met mijn zoon. Behalve de laatste slokjes drinken, dan is hij vaak al in dromenlandquote:Op dinsdag 26 oktober 2021 13:19 schreef douche-eendje het volgende:
@:Komkommerschijfje, mijn dochter doet weer hetzelfde als mijn zoon aan ritmeWat hier standaard is:
- wakker worden, voeden deel 1.
- schone luier.
- voeden deel 2.
- even lekker kijken, kletsen en knuffelen.
- nog een paar slokjes drinken en dan slapen.
En dat duurt in totaal 45 minuten. Dus misschien nog even lekker knuffelen, slokje melk erin etc?
Is de groei goed, genoeg poep en plasluiers? Dan niet teveel zorgen makenquote:Op dinsdag 26 oktober 2021 13:31 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Leuk, ik volg exact hetzelfde schema met mijn zoon. Behalve de laatste slokjes drinken, dan is hij vaak al in dromenland
Mijn baby is nu bijna 2,5 week oud maar drinkt gemiddeld maar 10 min aan de eerste borst (met stimulatie rek ik t vaak naar 15 min) en dan zo’n 5 min aan de 2e borst nadat ik hem weer heb gewekt en geprikkeld dmv luier verschonen
Is dat normaal?
Inbakeren? Speen? Kijk ook eens hier: https://www.opvoeden.nl/slapen-baby-723/ en https://www.opvoeden.nl/slaaptips-924/ . Vraag ook het consultatiebureau.quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 13:04 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Heeft er iemand tips om een baby te laten slapen in haar eigen bedje als je er zelf niet bij bent/bij blijft? We zijn een paar dagen geleden gestart met oefenen om daar een dutje te doen, maar tot nu toe resulteert het alleen maar in brullen, variėrend van na 1 minuut tot na 10 minuten. We leggen haar al boven na het vaste ritme luier-drinken-boeren-spelen en bij slaapsignalen, na ongeveer vijf kwartier/anderhalf uur. Ze is dan ook wel echt moe, maar lijkt niet te willen slapen zonder ons erbij. En als ik erbij blijf zitten, blijft ze maar naar mij kijken en vallen haar oogjes ook niet dicht.
Ik weet dat het ook kan dat ze gewoon bij ons slaapt, en dat doen we ook als het niet lukt, maar toch.
Ik ben niet van team 'heel lang laten brullen', ik ga steeds naar boven volgens het schema 2 minuten - 5 minuten bij jammeren en ik ga gelijk als het richting krijsen gaat.
Had mijn dochter ook, kwam ook veel melk tegelijk uit en dan zit een baby sneller vol denk ik. Ik hield haar daarna dan wel tijdje omhoog om de melk te laten zakken. Later dronk ze nog maar uit een borst per voeding en toen waren we nog sneller klaar.quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 13:31 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Leuk, ik volg exact hetzelfde schema met mijn zoon. Behalve de laatste slokjes drinken, dan is hij vaak al in dromenland
Mijn baby is nu bijna 2,5 week oud maar drinkt gemiddeld maar 10 min aan de eerste borst (met stimulatie rek ik t vaak naar 15 min) en dan zo’n 5 min aan de 2e borst nadat ik hem weer heb gewekt en geprikkeld dmv luier verschonen
Is dat normaal?
Ha herkenbaar. We proberen haar nu overdag in haar eigen bedje te laten slapen, maar wel nog met hulp (over neusje / rug aaien). Gisteren 2x binnen 5 minuten gelukt, dus ik dacht dat ik de code had gekraakt.quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 13:04 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Heeft er iemand tips om een baby te laten slapen in haar eigen bedje als je er zelf niet bij bent/bij blijft? We zijn een paar dagen geleden gestart met oefenen om daar een dutje te doen, maar tot nu toe resulteert het alleen maar in brullen, variėrend van na 1 minuut tot na 10 minuten. We leggen haar al boven na het vaste ritme luier-drinken-boeren-spelen en bij slaapsignalen, na ongeveer vijf kwartier/anderhalf uur. Ze is dan ook wel echt moe, maar lijkt niet te willen slapen zonder ons erbij. En als ik erbij blijf zitten, blijft ze maar naar mij kijken en vallen haar oogjes ook niet dicht.
Ik weet dat het ook kan dat ze gewoon bij ons slaapt, en dat doen we ook als het niet lukt, maar toch.
Ik ben niet van team 'heel lang laten brullen', ik ga steeds naar boven volgens het schema 2 minuten - 5 minuten bij jammeren en ik ga gelijk als het richting krijsen gaat.
Ik heb juist nu weer voorkeur voor het eerste slaapje na de nacht in eigen bed. Want kort slaapje (sowieso met een newborn) en het geeft mij de gelegenheid om te douchenquote:Op dinsdag 26 oktober 2021 13:44 schreef papernote het volgende:
[..]
Inbakeren? Speen? Kijk ook eens hier: https://www.opvoeden.nl/slapen-baby-723/ en https://www.opvoeden.nl/slaaptips-924/ . Vraag ook het consultatiebureau.
Is de baby al wel oud genoeg om een dag/nacht ritme te hebben? Je kan proberen alleen de nacht in het eigen bed te doen, om mee te beginnen?
Ik heb de nachten ook als laatste gedaan, want liever voeden in bed dan koud eruit en dan in de stoel op de babykamer zitten in m'n eentje... En het CB vragen, raad ik niemand aan. Maar da's vooral vanwege mijn eigen ervaringen met het CB. Wat een onnozele 'tips' kreeg ik daar.quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 14:30 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik heb juist nu weer voorkeur voor het eerste slaapje na de nacht in eigen bed. Want kort slaapje (sowieso met een newborn) en het geeft mij de gelegenheid om te douchen. Nachten doen wij echt pas als laatst op eigen kamer vanwege nachtvoedingen.
quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 14:32 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik heb de nachten ook als laatste gedaan, want liever voeden in bed dan koud eruit en dan in de stoel op de babykamer zitten in m'n eentje... En het CB vragen, raad ik niemand aan. Maar da's vooral vanwege mijn eigen ervaringen met het CB. Wat een onnozele 'tips' kreeg ik daar.
Oh ja, het dekentje of de hydrofiel die onder haar hoofdje ligt, is misschien wel beter ja.quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 16:12 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Thanks voor de reacties! Ik zie het ook nog niet als 'het moet lukken', maar gewoon om te kijken of we het overdag voor elkaar krijgen. Het zorgt in ieder geval voor nog vrijere handen, al is de draagzak ook al heel prettig en slaapt ze daar ook goed in.
Speen blieft ze niet, dus die truc kunnen we niet toepassen - ook al meerdere speentjes geprobeerd.
Ik zal eens kijken of ik een pyjamashirt o.i.d. in haar bedje erbij kan leggen.En verder maar slapend wegleggen wellicht en hopen dat het dan makkelijker is.
Groei geen idee, hij is sinds de kraamweek niet meer gewogen. Wel voldoende poep- en plasluiers en baby oogt tevredenquote:Op dinsdag 26 oktober 2021 13:38 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Is de groei goed, genoeg poep en plasluiers? Dan niet teveel zorgen maken
Tink heeft het over jouw opmerking over advies vragen, ze schrijft nergens dat ze het afraad om naar het CB te gaan. Het CB is geen landelijk instituut, maar werkt per regio verschillend. Kan best zijn dat ik bij een hele fijne zit (zit ik toevallig ook, maar ik vraag er dan ook geen adviesquote:Op dinsdag 26 oktober 2021 15:57 schreef papernote het volgende:
[..]mensen afraden om naar het consultatiebureau te gaan is echt heel dom. Spijtig dat ze jou een paar 'onnozele tips' gegeven hebben, maar die kun je toch gewoon negeren? Het consultatiebureau is preventieve zorg en is er voor de groep mensen die het echt nodig hebben; en voor wie er wel nuttige tips tussen zitten. Als jij er niets nieuws hebt geleerd, dan ga je gewoon voor wegen, meten en vaccinaties; en negeer je de rest. Zo moeilijk is dat niet.
Mensen afraden er heen te gaan is gewoon gevaarlijk.
Als je je zorgen maakt, het CB heeft vaak een inloopmoment om even te wegen als je daar behoefte aan hebt. Maar voldoende poep en plasluiers, tevreden indruk en zich goed melden voor een voeding is ook een goede indicator hoorquote:Op dinsdag 26 oktober 2021 17:00 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Groei geen idee, hij is sinds de kraamweek niet meer gewogen. Wel voldoende poep- en plasluiers en baby oogt tevreden
Pfff ja die frustratie als het niet lukt om ze in slaap te voeden en dan weg te leggenquote:Op dinsdag 26 oktober 2021 20:00 schreef Rebubbled het volgende:
Ik wil haar het liefste gewoon veilig in de cosleeper. Ik weet ook echt niet meer hoe ik dat met Lily deed. In slaap voeden en dan verplaatsen geloof ik. Maar die bleef dan in slaap.
Wat zijn die regels om toch veilig in jouw bed te slapen?quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 20:00 schreef Rebubbled het volgende:
Komkommer, wellicht een troost, hier slaapt ze ook enkel met mij in de buurt of op papa. Hem lukt het soms om haar in de cosleeper te krijgen 's nachts, maar mij niet. Dus hier ook safe sleep 7, ondanks dat ik constant angstig ben voor een dode baby. Wij doen rond 4u/5u de nachtwissel, waarbij ik de dienst overneem en het vaak betekent dat ik vanaf die tijd wakker ben en naar haar lig te kijken of ze nog ademt.. Ik wil haar het liefste gewoon veilig in de cosleeper. Ik weet ook echt niet meer hoe ik dat met Lily deed. In slaap voeden en dan verplaatsen geloof ik. Maar die bleef dan in slaap.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |