abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201857865
quote:
17s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 10:31 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Ik vind het vooral voor haar zielig. Ze is nu inmiddels 7x op glucose geprikt (eerste 24 uur), 2 gesneuvelde infuusjes en net voor de 4e keer bloed geprikt ;( . Maar dankzij mijn vriendin bij de kcl lijken alle waardes nu goed, ze zijn gelijk nagekeken. Vanmiddag nog belafspraak met de kinderarts en dan kunnen we hopelijk dit afsluiten.
Dat glucoseprotocol is zo rot hè :* Al had ik er meer last van dan Pluis geloof ik. Fijn dat de waardes nu goed zijn!
pi_201857923
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 10:36 schreef Cygne het volgende:

[..]
Dat glucoseprotocol is zo rot hè :* Al had ik er meer last van dan Pluis geloof ik. Fijn dat de waardes nu goed zijn!
Ja gelukkig ging ze heel snel heel goed omhoog O+ . Alleen hadden we toen nog het gedoe met laag HB, geelzien etc. Hb ging al snel omhoog, geelzien was loos alarm dus nu hopelijk laatste HB/ijzer en meer algemene check.
pi_201858307
quote:
17s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 10:31 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Ik vind het vooral voor haar zielig. Ze is nu inmiddels 7x op glucose geprikt (eerste 24 uur), 2 gesneuvelde infuusjes en net voor de 4e keer bloed geprikt ;( . Maar dankzij mijn vriendin bij de kcl lijken alle waardes nu goed, ze zijn gelijk nagekeken. Vanmiddag nog belafspraak met de kinderarts en dan kunnen we hopelijk dit afsluiten.
Voor haar bestwil zo moet je maar denken. En ach ze kan zich er niks meer van herinneren over een paar jaar. Hopelijk snel achter de rug allemaal.
pi_201858385
Vervelend, d-e. Hopelijk is het allemaal in orde straks. Ze doet het zo goed volgens mij verder. :) Wat waren eigenlijk haar stats bij de geboorte? Ook dysmatuur of zat ze al wel heel mooi op gewicht?
pi_201858503
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:17 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Vervelend, d-e. Hopelijk is het allemaal in orde straks. Ze doet het zo goed volgens mij verder. :) Wat waren eigenlijk haar stats bij de geboorte? Ook dysmatuur of zat ze al wel heel mooi op gewicht?
Ze zat op p61 bij geboorte, 2835 gram en 48 cm bij 36.1 _O- . Was ook verwacht met de groeiecho's. Ze zit inmiddels al boven geboortegewicht nu. Maar wat wil je dan ook, ging gister een half liter melk naar binnen :D

[ Bericht 4% gewijzigd door douche-eendje op 22-10-2021 11:49:17 ]
pi_201859076
Haha, die van mij werd geboren met 39+6 en was 47 cm en had een gewicht van 3240. :D Netjes hoor! En een halve liter melk, toe maar!
  Moderator vrijdag 22 oktober 2021 @ 12:24:38 #132
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201859115
Aapie weigerde tot kwart voor 2 slaap, dus ik ben gaar :O Hij zal wel lekker liggen te tukken op de opvang :')

Vandaag is het precies een jaar geleden dat de vliezen braken, ik ga echt weer helemaal terug in de tijd. Overmorgen hebben we een dreumes in huis, ik vind het maar vreemd allemaal!
5 - 28 februari Thailand O+
pi_201859317
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 12:19 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Haha, die van mij werd geboren met 39+6 en was 47 cm en had een gewicht van 3240. :D Netjes hoor! En een halve liter melk, toe maar!
Poeh, die van mij was echt groot. Niet haar gewicht, maar lengte (54 cm).
pi_201860415
quote:
17s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 10:42 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Ja gelukkig ging ze heel snel heel goed omhoog O+ . Alleen hadden we toen nog het gedoe met laag HB, geelzien etc. Hb ging al snel omhoog, geelzien was loos alarm dus nu hopelijk laatste HB/ijzer en meer algemene check.
Een heel pretpakket. Zo'n rottige start dan. Maar wat fijn dat ze het zo goed doet!
  FOK!fossiel vrijdag 22 oktober 2021 @ 13:57:16 #135
1455 Keroppi
kool kikker
pi_201860556
Zo, ik ben tot morgenmiddag alleeen met de kleine baby.

In theorie niet zo heel spannend, maar omdat ik én herstellende ben van een keizersnede én ze soms wat high maintenance kan zijn, toch stiekem wel een beetje.

Ik heb daarom vanochtend in de supermarkt allerlei lekkers in mijn mandje gegooid :D

(Ze wil overdag niet zo goed slapen, maar qua herstel kan ik niet even een uur gaan wandelen zodat ze in de wagen slaapt. En 's nachts heeft ze soms buien dat ze superonrustig drinkt -alsof je met een mini-krokodil aan het worstelen bent-. Waardoor ze ook niet lekker in slaap kukelt maar juist extra alert wordt).

We gaan het zien :s)
Chick on a mission
  Moderator vrijdag 22 oktober 2021 @ 13:58:44 #136
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201860577
Zal ik de oktober baby's ook in de OP zetten? Geef dan even de geboortedatum en hun foknaam door :)
pi_201863793
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 08:32 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Sterkte, Tink. Hier viel het gelukkig mee.

Ik heb mijn baby gisteren voor het eerst boven gelegd om te wennen aan haar ledikantje. Natuurlijk was het geen succes en kon ik 8x naar boven om weer even te troosten. Ik moest mezelf nadien ook troosten, haha. Maar we hebben het ruim een half uur geprobeerd en daar ben ik wel trots op. Ik heb haar het liefst heel de dag bij me, ze moet er toch al een beetje gaan wennen dat ze niet altijd bij ons kan zijn - al helemaal niet als ze na de kerstvakantie naar de gastouder gaat.
Anyway, na een half uur weer bij me gepakt en in de zak gestopt om echt te gaan slapen - was letterlijk in 3 seconden vertrokken. :D
Heftig! Dat zou ik nu nog niet kunnen, dus respect. Wij hebben een cosleeper op wieltjes en die trek ik overal achter me aan haha. Hij slaapt altijd in dezelfde ruimte als ik (maar dus in zijn cosleeper en niet op mij)

Keroppi, waarom ben je alleen?
pi_201863844
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 13:58 schreef MaJo het volgende:
Zal ik de oktober baby's ook in de OP zetten? Geef dan even de geboortedatum en hun foknaam door :)
Geboortedatum: 10 oktober 2021
Foknaam: J

Ik heb kraamtranen hier. De baby heeft mijn psyche overgenomen
  FOK!fossiel vrijdag 22 oktober 2021 @ 19:35:59 #139
1455 Keroppi
kool kikker
pi_201864608
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 18:42 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Heftig! Dat zou ik nu nog niet kunnen, dus respect. Wij hebben een cosleeper op wieltjes en die trek ik overal achter me aan haha. Hij slaapt altijd in dezelfde ruimte als ik (maar dus in zijn cosleeper en niet op mij)

Om die reden ook een extra wiegje in de woonkamer, maar een baby die wel vaak wakker werd als ik haar er slapend in legde. Grote zus had dat destijds helemaal niet.

Maar hier lukt het al af en toe om haar wel in haar wiegje in slaap te laten vallen. Kost vaak zo'n 20 minuten maar het is een begin :)

quote:
Vriend is een nachtje weg met vrienden. Nadat hij de afgelopen weken (zeker in het begin) alle zorg voor mij, twee dochters en het huishouden op zich heeft genomen, gun ik hem dat graag.

Oudste dochter is wel logeren. Alleen met beiden had ik nog niet aangedurfd.
Chick on a mission
pi_201864690
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 18:42 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Maar de jouwe is nog geen twee weken oud, dus dat is logisch. :D De mijne is maandag 10 weken, dus het echte inimini-newborn is er af.
Ze slaapt 's nachts wel gewoon nog bij ons, dat zal ook nog wel even zo blijven.
pi_201865840
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 12:24 schreef MaJo het volgende:
Aapie weigerde tot kwart voor 2 slaap, dus ik ben gaar :O Hij zal wel lekker liggen te tukken op de opvang :')

Vandaag is het precies een jaar geleden dat de vliezen braken, ik ga echt weer helemaal terug in de tijd. Overmorgen hebben we een dreumes in huis, ik vind het maar vreemd allemaal!
Noh, Aapie al bijna jarig O+. Gewoon bijna bijna een dreumes, wat een bijzonder jaar moet dit voor jullie zijn geweest Majo!
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 12:43 schreef Mahra het volgende:

[..]
Poeh, die van mij was echt groot. Niet haar gewicht, maar lengte (54 cm).
Ik wil echt niet weten wat de mijne had gedaan als ze nog 4 weken in mijn buik had mogen doorbrengen :P. Of 6. Hahaha. Ze heeft al lange benen, echt opvallend lange benen waardoor ze best slank oogt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 13:57 schreef Keroppi het volgende:
Zo, ik ben tot morgenmiddag alleeen met de kleine baby.

In theorie niet zo heel spannend, maar omdat ik én herstellende ben van een keizersnede én ze soms wat high maintenance kan zijn, toch stiekem wel een beetje.

Ik heb daarom vanochtend in de supermarkt allerlei lekkers in mijn mandje gegooid :D

(Ze wil overdag niet zo goed slapen, maar qua herstel kan ik niet even een uur gaan wandelen zodat ze in de wagen slaapt. En 's nachts heeft ze soms buien dat ze superonrustig drinkt -alsof je met een mini-krokodil aan het worstelen bent-. Waardoor ze ook niet lekker in slaap kukelt maar juist extra alert wordt).

We gaan het zien :s)
Zelfzorg is dan belangrijk he *O*. Komt goed, je kan dit. Lat lekker laag leggen vanavond en vannacht voor jezelf!

Ik rockte deze ochtend ook gewoon even na een nogal heftige nacht waarbij dochterlief heel veel honger had en krampjes en mijn man veel heeft gedaan. Was om half 7 wakker, kwart voor 7 wou mevrouw drinken, kwart over 7 een wakkere peuter. Om half 8 zat ik beneden met een aangeklede peuter aan zijn ontbijt, een slapende gevoedde baby in een verse outfit want ze had zichzelf ondergeplast, ik met een kop koffie aan de eetkamertafel. Zelf nog in mijn pyjama, maar ik was even retetrots :s) en dat was al genoeg voor vandaag.
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 13:58 schreef MaJo het volgende:
07-10-2021, 'Anna'. Aangezien Zusje en haar 2e naam al gebruikt worden in de OP :P.

Nou, bloeduitslagen waren inderdaad allemaal goed en haar ferritine was volgens de kinderarts verbazingwekkend hoog voor haar termijn, 298. Alles onder de 250 bij deze termijn is indicatie voor ijzersuppletie, dus een goed teken dat mevrouw lekker gaat. In overleg prikken we over een week of 3/4 nog een keer omdat het kan zijn dat de ijzervoorraad nu gaat zakken en hebben daarna een afspraak op de polikliniek bij de kinderarts om even goed te kijken of het echt zo goed blijft gaan.

Verder zit ik zelf al vanaf maandag aan een zware antibioticakuur vanwege een bartholinitis :r. Hopelijk trekt het de komende dagen hiermee vanzelf weg, anders krijg ik straks nog hechtingen op de plek die 2x ongeschonden uit een bevalling is gekomen. Leuk hoor, kinderen :P .
  Moderator vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:25:57 #142
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201867399
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 18:45 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Geboortedatum: 10 oktober 2021
Foknaam: J

Ik heb kraamtranen hier. De baby heeft mijn psyche overgenomen
Hij staat erin ^O^ En kraamtranen zijn heel normaal, niets om je voor te schamen :*

Ik ben zelf een beetje Aapie's geboorte aan het herbeleven, foto's aan het kijken enzo. Ik word er ook een beetje emo van O+

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 19:35 schreef Keroppi het volgende:

[..]
Om die reden ook een extra wiegje in de woonkamer, maar een baby die wel vaak wakker werd als ik haar er slapend in legde. Grote zus had dat destijds helemaal niet.

Maar hier lukt het al af en toe om haar wel in haar wiegje in slaap te laten vallen. Kost vaak zo'n 20 minuten maar het is een begin :)
[..]
Vriend is een nachtje weg met vrienden. Nadat hij de afgelopen weken (zeker in het begin) alle zorg voor mij, twee dochters en het huishouden op zich heeft genomen, gun ik hem dat graag.

Oudste dochter is wel logeren. Alleen met beiden had ik nog niet aangedurfd.
Ik moest er echt niet aan denken om alleen te zijn zonder man toen Aapie er net was :N Ja hij deed veel maar ik had 9 maanden zitten broeden en een fikse bevalling achter de rug, daar mag ook wel wat tegenover staan :P Zelf snap ik ook eigenlijk niet zo goed dat je (als man) zo snel al een nachtje weg zou willen zijn maar goed :@

quote:
17s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 20:48 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Noh, Aapie al bijna jarig O+. Gewoon bijna bijna een dreumes, wat een bijzonder jaar moet dit voor jullie zijn geweest Majo!
[..]
Ik wil echt niet weten wat de mijne had gedaan als ze nog 4 weken in mijn buik had mogen doorbrengen :P. Of 6. Hahaha. Ze heeft al lange benen, echt opvallend lange benen waardoor ze best slank oogt.
[..]
Zelfzorg is dan belangrijk he *O*. Komt goed, je kan dit. Lat lekker laag leggen vanavond en vannacht voor jezelf!

Ik rockte deze ochtend ook gewoon even na een nogal heftige nacht waarbij dochterlief heel veel honger had en krampjes en mijn man veel heeft gedaan. Was om half 7 wakker, kwart voor 7 wou mevrouw drinken, kwart over 7 een wakkere peuter. Om half 8 zat ik beneden met een aangeklede peuter aan zijn ontbijt, een slapende gevoedde baby in een verse outfit want ze had zichzelf ondergeplast, ik met een kop koffie aan de eetkamertafel. Zelf nog in mijn pyjama, maar ik was even retetrots :s) en dat was al genoeg voor vandaag.
[..]
07-10-2021, 'Anna'. Aangezien Zusje en haar 2e naam al gebruikt worden in de OP :P.

Nou, bloeduitslagen waren inderdaad allemaal goed en haar ferritine was volgens de kinderarts verbazingwekkend hoog voor haar termijn, 298. Alles onder de 250 bij deze termijn is indicatie voor ijzersuppletie, dus een goed teken dat mevrouw lekker gaat. In overleg prikken we over een week of 3/4 nog een keer omdat het kan zijn dat de ijzervoorraad nu gaat zakken en hebben daarna een afspraak op de polikliniek bij de kinderarts om even goed te kijken of het echt zo goed blijft gaan.

Verder zit ik zelf al vanaf maandag aan een zware antibioticakuur vanwege een bartholinitis :r. Hopelijk trekt het de komende dagen hiermee vanzelf weg, anders krijg ik straks nog hechtingen op de plek die 2x ongeschonden uit een bevalling is gekomen. Leuk hoor, kinderen :P .
Ik vind het echt nog een beetje raar hoor maar ja, overmorgen is hij officieel geen baby meer. En het was zeker een bijzonder jaar, een jaar waar ik een hele tijd niet meer op durfde te hopen. Dus dat geeft alles wel een extra dimensie O+

Ik moest even googlen wat bartholinitis is maar dat klinkt me een partij onprettig :X Hopelijk slaat de kuur snel aan :* Fijn dat de bloedwaarden van Anna (ze staat in de OP!) goed zijn ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door MaJo op 22-10-2021 22:35:55 ]
pi_201871024
Ach d-e, die ontsteking klinkt echt heel naar. :'( Sterkte ermee.

MaJo, wauw, morgen alweer een dreumes bij jou thuis! Lijkt me heel bijzonder. :)

Wij lagen gisteren met z'n allen om half 10 in bed, mevrouw kwam om half 4 voor een voeding, dus ik heb gewoon zes uur aan een stuk kunnen slapen. Na de voeding heeft ze wat meer moeite om te blijven slapen, wordt dan vaak weer wakker na 45 minuten. Gelukkig is mijn man dan altijd bereid om haar mee te nemen (ook als het 5:45 uur is), zodat ik nog kan blijven liggen.

We hebben weer wat updates: haar geluiden volgen elkaar nu snel op (vaak twee keer 'ah ah' of een langgerekte 'oooooh') en ze slaakt zelfs al een gilletje af en toe. Daarnaast is ze met haar handjes aan het friemelen en pakt ze nu ook al een vinger of een knuffeltje vast, nog niet altijd bewust, maar toch.
pi_201871277
@MaJo Aapie al bijna 1, wauw. O+

Poffertje heeft wat meer moeite met slapen.
Eergisteren deed ze maar 1 dutje, en was 's nachts een tijd wakker.
Gisteren wel twee dutjes maar die tweede was lang en tot laat, dus ging ze pas om 20:45 slapen. 8)7

Ze heeft ook niet zo'n trek in melk tussendoor. Pas als ik met haar in het donker ga liggen drinkt ze meer. Het is een fase, hoop ik. :s)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  FOK!fossiel zaterdag 23 oktober 2021 @ 15:06:06 #145
1455 Keroppi
kool kikker
pi_201872763
quote:
17s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 20:48 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Precies! En jij rockt 'm zeker als je om half 8 al zo alles voor elkaar hebt 8-)

Allemaal prima verlopen afgezien wat gespook van 20.00 tot 23.00 :)

Ik heb zelfs warme thee gedronken en een warme maaltijd gegeten (okee het was een ping-en-klaar, maar hee die lat hoeft even niet zo hoog :P)
Chick on a mission
pi_201872845
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 15:06 schreef Keroppi het volgende:

[..]
Precies! En jij rockt 'm zeker als je om half 8 al zo alles voor elkaar hebt 8-)

Allemaal prima verlopen afgezien wat gespook van 20.00 tot 23.00 :)

Ik heb zelfs warme thee gedronken en een warme maaltijd gegeten (okee het was een ping-en-klaar, maar hee die lat hoeft even niet zo hoog :P)
*O* Warme thee *O*

Zo gaat het hier zo goed dat ik dagelijks *O* warme koffie c_/ *O* kan drinken. Vanmorgen was mijn broertje met zijn gezin hier op kraambezoek, ik heb lekker geslapen net, Anna dronk een kwartier goed uit de borst en mn peuter is geweldig relaxed.
pi_201873515
Voorzichtig kom ik hier ook om het hoekje kijken. Onze Purk (fok naam) is vandaag 8 dagen oud. Ze doet het fantastisch en is doorgaans erg tevreden.
Met mij gaat het helaas wat minder. Vooral lichamelijk ongemak door de turbo bevalling. Dus ik spendeer een groot deel van mn tijd op bed.

Ik lees goede verhalen over warme thee en goede nachten!

Majo gefeliciteerd met aapie!

Wat een grote/lange kindjes. Purk was 48 cm en 3400 gr met 41.4 weken.
pi_201876065
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 12:24 schreef MaJo het volgende:

Titi noemen we haar plagend, dus laten we die naam ook hier aanhouden. Geboren op 1 oktober.
  Moderator zaterdag 23 oktober 2021 @ 22:50:13 #149
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201878468
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:44 schreef LauriLynne het volgende:
Voorzichtig kom ik hier ook om het hoekje kijken. Onze Purk (fok naam) is vandaag 8 dagen oud. Ze doet het fantastisch en is doorgaans erg tevreden.
Met mij gaat het helaas wat minder. Vooral lichamelijk ongemak door de turbo bevalling. Dus ik spendeer een groot deel van mn tijd op bed.

Ik lees goede verhalen over warme thee en goede nachten!

Majo gefeliciteerd met aapie!

Wat een grote/lange kindjes. Purk was 48 cm en 3400 gr met 41.4 weken.
Welkom hier! Zal ik je ook in de OP zetten?

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 20:46 schreef Mahra het volgende:

[..]
Titi noemen we haar plagend, dus laten we die naam ook hier aanhouden. Geboren op 1 oktober.
Ik zet haar erin ^O^ Ben wel benieuwd hoe jullie op Titi zijn gekomen :D

Vandaag was het eerste deel van Aapie's verjaardag, met de familie van mijn man. We hadden het huis versierd met slingers en ballonnen en Aapie kreeg een paar mooie cadeaus (Dikke Dik voorleesboek en een supertoffe houten boerderij met allemaal boerderijdieren O+ )

Nu staan onze cadeautjes ingepakt klaar en als ik dan morgen wakker word dan heb ik een dreumes in huis O+ :'( O+
  zondag 24 oktober 2021 @ 04:14:24 #150
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201880814
Gefeliciteerd MaJo! *O* .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')