abonnement Unibet Coolblue
pi_201591085

Crowdfunding is hot!! In 2020 is in Nederland 417 miljoen euro met crowdfunding opgehaald. Dat is 2% minder dan een jaar eerder, toen 424 miljoen euro werd opgehaald. De markt van financiering via crowdfunding lijkt hard op weg om dit jaar te groeien richting de half miljard euro. In het eerste halfjaar werd er al voor 249 miljoen euro opgehaald in Nederland. Lees het meest recente onderzoek naar de status van crowdfunding in Nederland in 2021.

Vormen van crowdfunding
Er zijn 4 vormen van crowdfunding:
• Lening crowdfunding
• Aandelen crowdfunding
• Schenking / Donatie crowdfunding
• Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding

Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.

Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald. We bespreken projecten van de volgende in Nederland gevestigde crowdfundingplatformen:

Crowdfundingplatformen leningen
Collin Crowdfund (CCF), leningen voor MKB met crowdfundcoach.
Geldvoorelkaar (GVE), leningen voor MKB en particulieren.
Samen In Geld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Horeca Crowdfunding Nederland (HCN), leningen voor horeca.
Crowd Real Estate (CRE), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Waarde voor je Geld (WvjG), leningen met een christelijk normen- en waardenkader voor het MKB.
Kapitaal Op Maat (KOM), leningen voor MKB.
NLinvesteert (NLI), een platform voor zakelijke financiering waaronder crowdfunding
New Funding (NF), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Duurzaam Investeren (DI), combinatie van maatschappelijk en financieel rendement.
Lenderspender (LS), peer-to-peer lending
October (OCT), hét platform voor MKB-financieringen in continentaal Europa
One Planet Crowd (OPC), groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc.
Green Crowd (GC), markt plaats voor de financiering van duurzame-energie-projecten.
Voordegroei (VDG), leningen voor MKB.
Crowdpartners (GP), investeren beroepsvaart
Crowd About Now (CAN), leningen voor food, horeca, retail.
Lendahand (LDH), opkomende economieën met rentes van tussen 3 - 6%.

Crowdfundingplatformen zonder nieuw aanbod:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resultaten crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Exitstrategieën platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Andere crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buitenlandse platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Webinars zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_201591539
Alle SIG betalingen (8x) van 1-okt compleet in transactieoverzicht, incl verrekening van 2 dubbele boekingen van 2-aug. Saldo teruggeboekt uit de eWallet. Status helemaal up-to-date, en nog snel ook. Van mij mag de nieuwe site en nieuwe payment provider wel achterwege blijven ;-)
pi_201592018
SIG
Alle rentebetalingen van 1-10 zijn binnen.
Bij de projecten die zijn gestart in het probleemtijdvak kloppen de uitbetalingsschemas niet.
Ik heb in augustus 4 projecten gehad die dubbel zijn geboekt, ik heb 3 mailtjes gehad dat deze zijn gecorrigeerd.
pi_201592305
Verlenging project crowdrealestate
quote:
Eind maart 2019​ is de​ propositie 'Verzorgingshuis Gümbel' in exploitatie gegaan. Gezien de beoogde looptijd van 30​ maanden zou het project deze maand worden afgelost. Wij brengen u daarom graag op de hoogte van de stand van zaken.

De initiatiefnemer heeft ons medegedeeld dat er een geïnteresseerde koper in beeld is. Momenteel worden met deze partij​ de verkoopvoorwaarden afgestemd.​ Dit traject zal naar verwachting nog enkele maanden in beslag nemen, waardoor is besloten om de looptijd van de propositie met maximaal 6 maanden te verlengen (t/m 28 maart 2022).​ Deze mogelijkheid tot verlenging​ is​ voorzien​ in de Crowdrealestate Voorwaarden. De Stichting Zekerhedenagent Crowdrealestate, die het hypotheekrecht namens u waarborgt, en het platform zijn akkoord gegaan met deze verlenging. De propositie verloopt immers verder conform prognose.​
pi_201592331
Over de correctie heb ik een mailtje gekregen en is het in te houden bedrag ingehouden op het totaalbedrag, alleen kent nu het totaal een verschil met de transacties. Het verschil is precies de ingehouden correctie, oftewel transactieregel ontbreekt, bij jullie ook? Op zich niet zo'n probleem als het maar wel correct in de jaaropgave komt te staan.

Maar wat me het wel verbaasd en ik me wel wat zorgen over maak is dat de recente projecten van Simon die in looptijd, rente, transactie datum en geïnvesteerder bedrag identiek zijn, toch een verschil kennen in de kosten. (Hoe kan dat, is het allemaal handwerk?) Zijn er meer die in meerdere Spreeuwenstraat projecten hebben geinvesteerd (lopen sinds 31/8) en verschillende kosten laten zien? Met name ben ik benieuwd naar 257 want die kent bij mij dus hogere kosten maar ik begrijp nog niet waarom?
pi_201592556
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 14:24 schreef tnhb het volgende:
Over de correctie heb ik een mailtje gekregen en is het in te houden bedrag ingehouden op het totaalbedrag, alleen kent nu het totaal een verschil met de transacties. Het verschil is precies de ingehouden correctie, oftewel transactieregel ontbreekt, bij jullie ook? Op zich niet zo'n probleem als het maar wel correct in de jaaropgave komt te staan.
Ik heb ook een verschil tussen het saldo en de optelling van de bijschrijvingen (ben deze maand op nul begonnen).
De eerste is een paar eurootjes lager dus het zou zomaar kunnen dat jouw theorie klopt.

Overigens mis ik nog een handvol bedragen maar ik kijk vanavond nog wel een keer. Kost al meer dan genoeg tijd die analyses.......

De flapoor met zijn woonboot heeft ook ditmaal niet betaald dus tijd om hem eens te gaan kielhalen o|O
Pecunia non olet
pi_201592755
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 13:51 schreef zeeland6 het volgende:
SIG
Alle rentebetalingen van 1-10 zijn binnen.
Bij de projecten die zijn gestart in het probleemtijdvak kloppen de uitbetalingsschemas niet.
Ik heb in augustus 4 projecten gehad die dubbel zijn geboekt, ik heb 3 mailtjes gehad dat deze zijn gecorrigeerd.
Welke mis je nog?
pi_201592846
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 14:42 schreef obligataire het volgende:
Overigens mis ik nog een handvol bedragen maar ik kijk vanavond nog wel een keer. Kost al meer dan genoeg tijd die analyses.......
Ik mis er nog twee, maar ik denk dat ik het daar volgende week eigenlijk pas over kunnen hebben, ik geef ze even een paar dagen :)
pi_201593243
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 14:58 schreef dyna18 het volgende:

[..]
Welke mis je nog?
ik heb trouwens ook geen correctieregels in de wallet. Bij deze 4 projecten was het een eerste betaling van rente die gelijk werd geneutraliseerd door kosten. Aan het eind van de rit zou er mogelijk een probleem kunnen ontstaan over 1 rentetermijn die zou ontbreken dus het is wel van belang dat dit gecorrigeerd gaat worden.

de correctie-mail van de dubbel geboekte Vlissingen, Paul Krugerstraat 376 ontbreekt.
wel correctiemail binnen van:
Enkhuizen, Westerstraat 29 / Zuiderkerksteeg 14a-14b
Hoofddorp, Graan voor Visch 18019
Kerkrade, Kloosterraderstraat 6

ik heb SIG al laten weten dat die ook gecorrigeerd wil zien,

Het is bovendien bij al die projecten van H. Simon mis. Het betalingsschema ontbreekt nog maar het lijkt erop dat per 1/9 een volledige termijn is betaald na 1 dag looptijd (die weer aan kosten omgaat) gezien de bedragen van de tweede betaling die vandaag is bijgeschreven. Dat geeft in dit gebal niet, maar is wel fout.

Tenslotte zie ik mijn wallet dat de ontbrekende investeringen van het OOP platform zijn toegevoegd op 26/8 en 6/9
pi_201593354
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 15:42 schreef zeeland6 het volgende:

[..]

de correctie-mail van de dubbel geboekte Vlissingen, Paul Krugerstraat 376 ontbreekt.
wel correctiemail binnen van:
Enkhuizen, Westerstraat 29 / Zuiderkerksteeg 14a-14b
Hoofddorp, Graan voor Visch 18019
Kerkrade, Kloosterraderstraat 6

Tenslotte zie ik mijn wallet dat de ontbrekende investeringen van het OOP platform zijn toegevoegd op 26/8 en 6/9
Ah, daar zit ik niet in, dus kan die niet voor je controleren.

Ik heb al mijn investeringen gecontroleerd en bij mij kloppen de totalen. Alles van OOP Platform is bij mij correct toegevoegd.

MBT uitbetalingen is het voor mij te veel werk om dit na te gaan lopen. Ik doe dan maar hopen dat het klopt.
pi_201593787
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 15:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Geldlener van het Smulhuisje op GvE verhoogt voor de 2e keer het rentepercentage en tevens verhoogt de verkopende partij het bedrag van de achtergestelde lening waardoor er minder geleend hoeft te worden en de zekerheden iets verbeteren.
[..]
Ik verhoog mijn bedrag in deze lening iets.
Behoorlijke verbetering. Ik heb hem nu ook meegenomen.
pi_201593811
GVE

In juli 2021 hebben wij u geïnformeerd over het verkregen vonnis bij project 17364 | P** Sp*******

De gerechtsdeurwaarder heeft, onder verband van dit vonnis, een betalingsregeling getroffen. Deze regeling ziet toe op een betaling ineens van ¤ 50.000,- en een wekelijkse betaling van ¤ 1.000,-. De eerste betalingen zijn ontvangen op de rekening van de gerechtsdeurwaarder. Van de opbrengsten zullen eerst de gerechtelijke kosten moeten worden voldaan.

Door een eerste afdracht van de gerechtsdeurwaarder kunnen de termijnen 16 tot en met 26 aan u worden uitbetaald. De betaling hiervan ontvangt u binnen enkele dagen op uw rekening.

Ben benieuwd hoeveel er komt. De hoofdsom was 120.000. Lijkt erop dat we alsnog een groot deel van ons geld gaan ontvangen.
pi_201594159
De bomenman gaat zowaar eenmalig wat betalen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201594388
Als trouwe investeerder maken we u graag attent op de volgende investeringskans:
Herfinanciering Domicile Schuitenberg B.V. II | ¤ 650.000,- | Rente: 5,3% | Looptijd: 12 maanden | LTV: 79% | Aflossingsvrij
Project 24572 is door de heer Van H***** teruggetrokken en wordt nu opnieuw gepubliceerd. Het verschil tussen de twee projecten is de verkorte looptijd. Bij project 24572 was de looptijd 60 maanden. Dat is in dit project (24955) verkort naar 12 maanden en een aflossingsvrije lening. Het betreft een herfinanciering van 7 verhuurde appartementen in Roermond.
In de bijgesloten brief licht de heer Lex van H***** graag persoonlijk zijn motivatie toe voor de herpublicatie van dit project.
Onderstaand de belangrijkste kenmerken van de lening:
Kredietbedrag: ¤ 650.000,-
Rente: 5,3%
Looptijd: 12 maanden
Leenvorm: Aflossingsvrij
Belangrijkste zekerheden: 1e hypotheek op zeven verhuurde appartementen | pandrecht huurpenningen | hoofdelijke aansprakelijkheid in privé.
Via de volgende link kunt u het project inzien en als eerste investeren:
https://www.geldvoorelkaa(...)=24955&code=HO24955i
U kunt tot maandag 4 oktober 12.00 uur investeren in het project, daarna wordt het project voorgepubliceerd op Geldvoorelkaar.nl.

Ter info. Linkje voor voorinschrijving. Geldvrager is een bekende van ons.
pi_201594389
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 16:17 schreef TisIk het volgende:

[..]
Behoorlijke verbetering. Ik heb hem nu ook meegenomen.
Zeker,maar ik zie deze nog steeds niet volkomen. Nu pas 50% gefund en nog 12 dagen te gaan.
pi_201594404
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 17:05 schreef Crowdyfunder het volgende:
Als trouwe investeerder maken we u graag attent op de volgende investeringskans:
Herfinanciering Domicile Schuitenberg B.V. II | ¤ 650.000,- | Rente: 5,3% | Looptijd: 12 maanden | LTV: 79% | Aflossingsvrij
Project 24572 is door de heer Van H***** teruggetrokken en wordt nu opnieuw gepubliceerd.
Via de volgende link kunt u het project inzien en als eerste investeren:
https://www.geldvoorelkaa(...)=24955&code=HO24955i
U kunt tot maandag 4 oktober 12.00 uur investeren in het project, daarna wordt het project voorgepubliceerd op Geldvoorelkaar.nl.

Ter info. Linkje voor voorinschrijving. Geldvrager is een bekende van ons.
Linkje was eerder al gedeeld door horsemen. Dus als Geldvoorelkaar schrijft dat je als eerste kan investeren, klopt dat niet.
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:30 schreef Horsemen het volgende:
De hernieuwde lening aanvraag van Dhr. Lex bij GvE:

Oude aanvraag 24572 (Domicilie Schuitenberg II) teruggetrokken en vervangen voor project 24955 (Domicilie Schuitenberg II).

Met investeringslinkje voor geïnteresseerden:
https://www.geldvoorelkaa(...)=24955&code=HO24955i
[..]

pi_201594490
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 17:06 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Linkje was eerder al gedeeld door horsemen. Dus als Geldvoorelkaar schrijft dat je als eerste kan investeren, klopt dat niet.
[..]

Kwam me al bekend voor. Sorry voor het dubbel posten.
pi_201594493
Communicatie newfunding over herfinancieringsproject Collin
quote:
Geldnemers de heer E. van Dijk en de heer A. Weijs zullen de lening geheel gaan aflossen en de res­terende rente over de nog uitstaande maa­nden uitbetalen. De eerste mogelijkheid om het project vervr­oegd boetevrij af te lossen zou per 26-0­2-2022 zijn.
Geldneme­rs de heer E. van Di­jk en de heer A. Wei­js hebben aangegeven eerder te willen af­lossen en de rente over de uitstaande ma­anden tot aan 26-02-­2022 uit te willen keren aan Geldgevers, zodat Geldgevers kr­ijgen waar zij recht op hebben.
Geldnemers hebben reeds een ander crow­dfunding platform in­geschakeld om zodoen­de een hogere Geldle­ning te kunnen reali­seren voor de verdere uitbreiding van hun vastgoedportefeuil­le.

De gehele lening en de uit te keren re­nte over de uitstaan­de maanden zullen in­eens worden uitbetaa­ld. De notaris zal na de verplichte cont­roles bij het kadast­er de gelden overmak­en naar de Project Wallet van Zuid- en Noord-Holland, Zeelan­d. Vanaf deze Wallet zullen na controles van Intersolve, de gelden in project Zu­id- en Noord-Holland, Zeeland worden bij­geschreven op uw e-W­allet.
Vanaf uw e-Wallet kunt u vervolgens, indien gewenst, de ge­lden laten uitbetalen op uw gekoppelde IBAN.

De exacte datum van aflossing is nog niet bekend en zal do­or notaris worden ge­pland en doorgegeven­.​ Zodra de datum van aflossing bekend is, zullen wij dit mi­ddels een nieuwsbrief doorgeven.
Boeterente wordt inderdaad uitbetaald tot de looptijd van 12 maanden.
pi_201594572
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 17:13 schreef KrekelJapie het volgende:
Communicatie newfunding over herfinancieringsproject Collin
[..]
Boeterente wordt inderdaad uitbetaald tot de looptijd van 12 maanden.
Ik proef een lichte afkeur in het bericht over de handelswijze van de heren. Ik denk dat ze er met NF niet uit konden komen. Dat sterkt me in de gedachte dat het nieuwe project inferieur is aan het oude. Ik heb deze wel meegenomen maar slechts voor de helft. Dat is mijn manier om kapitaal vrij te maken :W Ik zie niet direct problemen maar toch.
Pecunia non olet
pi_201594608
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 17:05 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Zeker,maar ik zie deze nog steeds niet volkomen. Nu pas 50% gefund en nog 12 dagen te gaan.
Denk het ook niet. Heb toch ook maar een hapje toegezegd, maar ik denk dat ik geen betaalverzoek ga krijgen.
pi_201595659
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 17:05 schreef Crowdyfunder het volgende:
Als trouwe investeerder maken we u graag attent op de volgende investeringskans:
Herfinanciering Domicile Schuitenberg B.V. II | ¤ 650.000,- | Rente: 5,3% | Looptijd: 12 maanden | LTV: 79% | Aflossingsvrij
Is na deze mailing volgeschreven
pi_201596064
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 14:24 schreef tnhb het volgende:
Over de correctie heb ik een mailtje gekregen en is het in te houden bedrag ingehouden op het totaalbedrag, alleen kent nu het totaal een verschil met de transacties. Het verschil is precies de ingehouden correctie, oftewel transactieregel ontbreekt, bij jullie ook? Op zich niet zo'n probleem als het maar wel correct in de jaaropgave komt te staan.

Maar wat me het wel verbaasd en ik me wel wat zorgen over maak is dat de recente projecten van Simon die in looptijd, rente, transactie datum en geïnvesteerder bedrag identiek zijn, toch een verschil kennen in de kosten. (Hoe kan dat, is het allemaal handwerk?) Zijn er meer die in meerdere Spreeuwenstraat projecten hebben geinvesteerd (lopen sinds 31/8) en verschillende kosten laten zien? Met name ben ik benieuwd naar 257 want die kent bij mij dus hogere kosten maar ik begrijp nog niet waarom?
Bij mij ontbreekt die transactieregel (of eigenlijk regels) ook.
Het eerder teveel geboekte bedrag is op magische manier weer verdwenen. :) :(

Het totaalsaldo in mijn Wallet klopt wel precies, maar er hadden natuurlijk gewoon transactieregels moeten zijn van de terugboekingen.
Een bank, effectenbroker, e.d. zouden zoiets echt niet laten gebeuren.

Maar goed, vergeleken met wat eerder bij SiG aan de hand was, is dit natuurlijk heel klein leed.
Laten we hopen dat ze zich vanaf nu concentreren op het voorkomen van dit kleine leed, i.p.v. zich in gevaarlijke en onnodige avonturen te storten.
pi_201596172
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 15:42 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
ik heb trouwens ook geen correctieregels in de wallet. Bij deze 4 projecten was het een eerste betaling van rente die gelijk werd geneutraliseerd door kosten. Aan het eind van de rit zou er mogelijk een probleem kunnen ontstaan over 1 rentetermijn die zou ontbreken dus het is wel van belang dat dit gecorrigeerd gaat worden.

de correctie-mail van de dubbel geboekte Vlissingen, Paul Krugerstraat 376 ontbreekt.
wel correctiemail binnen van:
Enkhuizen, Westerstraat 29 / Zuiderkerksteeg 14a-14b
Hoofddorp, Graan voor Visch 18019
Kerkrade, Kloosterraderstraat 6

ik heb SIG al laten weten dat die ook gecorrigeerd wil zien,

Het is bovendien bij al die projecten van H. Simon mis. Het betalingsschema ontbreekt nog maar het lijkt erop dat per 1/9 een volledige termijn is betaald na 1 dag looptijd (die weer aan kosten omgaat) gezien de bedragen van de tweede betaling die vandaag is bijgeschreven. Dat geeft in dit gebal niet, maar is wel fout.

Tenslotte zie ik mijn wallet dat de ontbrekende investeringen van het OOP platform zijn toegevoegd op 26/8 en 6/9
Ik heb ook geen correctie-e-mail over Krugerstraat gehad, maar zo te zien heeft die correctie wel plaatsgevonden, want als ik deze correctie meereken klopt mijn saldo exact.
Maar zoals eerder gezegd het is allemaal wel op een magische manier ;) gebeurd, er zijn geen transactieregels van.
pi_201596202
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 17:05 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Zeker,maar ik zie deze nog steeds niet volkomen. Nu pas 50% gefund en nog 12 dagen te gaan.
Ik ben daar ook bang voor.
pi_201596368
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 17:19 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik proef een lichte afkeur in het bericht over de handelswijze van de heren. Ik denk dat ze er met NF niet uit konden komen. Dat sterkt me in de gedachte dat het nieuwe project inferieur is aan het oude. Ik heb deze wel meegenomen maar slechts voor de helft. Dat is mijn manier om kapitaal vrij te maken :W Ik zie niet direct problemen maar toch.
Qua rente en LTV is het sowieso inferieur. Vandaar dat ik hem bij Collin dus slechts voor het minimum meegenomen heb, en ook kapitaal vrijgemaakt heb.
Weet jij of iemand hier of NF ook nog een tak niet-publieke projecten heeft? Als dit niet het geval is vraag ik me af hoe de schoorsteen blijft roken voor dit platform.
pi_201596725
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 19:35 schreef ETphonehome het volgende:
Weet jij of iemand hier of NF ook nog een tak niet-publieke projecten heeft?
Op de website hebben ze het in elk geval ook over "¤100.000+" investeringen, dat zijn projecten waar snel geld nodig is op korter termijn voor korteloop tijden en minimaal 100k investeren per project. (heb ik verder geen ervaring meer hoor :) )
pi_201599137
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 19:25 schreef TisIk het volgende:

[..]
Ik heb ook geen correctie-e-mail over Krugerstraat gehad, maar zo te zien heeft die correctie wel plaatsgevonden, want als ik deze correctie meereken klopt mijn saldo exact.
Maar zoals eerder gezegd het is allemaal wel op een magische manier ;) gebeurd, er zijn geen transactieregels van.
Bij mij staan de 4 oude transactieregel er nog (keer 2) op 2-8-2021 met 5 minuten ertussen.

Maar deze 4 transacties kwamen alle 4 uit op nihil. Want het was de eerste betaling.
Dus zeg maar eens even 4 keer een regel van 10 euro rente en 10 euro kosten. Betaling 0,00.
Het saldo klopte altijd al.
pi_201599448
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 22:07 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Bij mij staan de 4 oude transactieregel er nog (keer 2) op 2-8-2021 met 5 minuten ertussen.

Maar deze 4 transacties kwamen alle 4 uit op nihil. Want het was de eerste betaling.
Dus zeg maar eens even 4 keer een regel van 10 euro rente en 10 euro kosten. Betaling 0,00.
Het saldo klopte altijd al.

Voor de rentebijschrijvingen van 1 oktober klopt mijn saldo ook exact (de dubbele tansacties van augustus waren daarin verwerkt).
Nu, na de rentebijschrijvingen van 1 oktober klopt mijn saldo alleen als ik de dubbele tansacties van augustus (zijn geen ¤ 0,00) in mindering breng.
Anders kom ik (precies het bedrag van de dubbele tansacties van augustus bij elkaar) tekort.
pi_201601509
Musical project collin failliet:
https://www.ad.nl/show/zo(...)per-direct~a650c76e/

https://www.collincrowdfund.nl/stichting-zodiac/
Collin heeft hier ook actief reclame voor gemaakt en korting aangeboden:
https://www.collincrowdfu(...)e-zodiac-de-musical/
pi_201602754
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 22:28 schreef TisIk het volgende:

[..]
Voor de rentebijschrijvingen van 1 oktober klopt mijn saldo ook exact (de dubbele tansacties van augustus waren daarin verwerkt).
Nu, na de rentebijschrijvingen van 1 oktober klopt mijn saldo alleen als ik de dubbele tansacties van augustus (zijn geen ¤ 0,00) in mindering breng.
Anders kom ik (precies het bedrag van de dubbele tansacties van augustus bij elkaar) tekort.
Dat klinkt juist? Toch?
Pecunia non olet
pi_201603077
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 11:02 schreef obligataire het volgende:

[..]
Dat klinkt juist? Toch?
Nee, alleen het wallet saldo is juist maar de rest niet. Het lijkt erop dat ze het hebben opgelost door het wallet saldo aan te passen voor het in aug teveel betaalde bedrag, zonder dat daar een transactie van te zien is. Ik zie nog steeds twee problemen:

1: er is nu geen kloppende transactiehistorie, de som van de transacties is niet gelijk aan het wallet saldo;
2: de totale rentebedragen en kosten in het investeringsoverzicht (en mogelijk straks ook op de jaaropgave) geven een onjuiste, te hoge waarde aan door de dubbele transacties
pi_201603320
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 11:35 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Nee, alleen het wallet saldo is juist maar de rest niet. Het lijkt erop dat ze het hebben opgelost door het wallet saldo aan te passen voor het in aug teveel betaalde bedrag, zonder dat daar een transactie van te zien is. Ik zie nog steeds twee problemen:

1: er is nu geen kloppende transactiehistorie, de som van de transacties is niet gelijk aan het wallet saldo;
2: de totale rentebedragen en kosten in het investeringsoverzicht (en mogelijk straks ook op de jaaropgave) geven een onjuiste, te hoge waarde aan door de dubbele transacties
Plus en min jij altijd jouw transacties om te kijken of de som overeen komt met jouw wallet- en investerings saldo?
pi_201603400
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 11:58 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
Plus en min jij altijd jouw transacties om te kijken of de som overeen komt met jouw wallet- en investerings saldo?
Nee, maar omdat het hier werd gemeld dat het wallet saldo ineens was aangepast ben ik eens gaan kijken. Ik vind dit wel een punt van zorg; de Intersolve wallet is tenslotte een soort bankrekening, dan moet je er wel vanuit kunnen gaan dat alle saldowijzigingen terug te vinden zijn als transactie.
pi_201603401
Er staan bij GVE diverse projecten die ik interessant genoeg vind, maar niet direct vol zaten. Zodra ze boven een bepaald percentage komen stap ik alsnog in. Wie kijkt er nog meer de kat uit de boom?
pi_201603457
quote:
Nu de coronasteun over is, wacht ik nog even met het investeren in horeca (zeker zonder zekerheden). Ik verwacht over een aantal maanden een flinke toename van faillissementen, van het soort bedrijven dat een jaar gelden failliet had moeten gaan maar door de steun toch nog overleefde.
pi_201603692
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 12:11 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Nu de coronasteun over is, wacht ik nog even met het investeren in horeca (zeker zonder zekerheden). Ik verwacht over een aantal maanden een flinke toename van faillissementen, van het soort bedrijven dat een jaar gelden failliet had moeten gaan maar door de steun toch nog overleefde.
Hierbij de link van deze nieuwe HCN:

https://horecacrowdfundin(...)85-b472-87f238549377
pi_201603895
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 12:05 schreef Crowdyfunder het volgende:
Er staan bij GVE diverse projecten die ik interessant genoeg vind, maar niet direct vol zaten. Zodra ze boven een bepaald percentage komen stap ik alsnog in. Wie kijkt er nog meer de kat uit de boom?
Ik kijk vooral naar de looptijd, zekerheden en rente, zijn deze goed en heb ik een goed gevoel over de pitch en het project dan investeer ik. Of het vol komt of niet, dat zien we later wel weer. Het nadeel van de kat uit de boom kijken is dat je dagelijks de percentages moet bekijken, dit vind ik persoonlijk zonde van mijn tijd en ik zie daar niet zo snel de meerwaarde van + als iedereen dat op deze manier doet komt geen enkel project vol. Je hebt kans dat het leenbedrag ineens verlaagd wordt of dat een grote investeerder het project ineens volgooit en je niet meer kunt investeren. Gemiste kans bij goede projecten. Het voordeel van jouw aanpak kan wel zijn dat de rente wordt verhoogd, dat gebeurt ook vaker.
pi_201604625
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 12:05 schreef Crowdyfunder het volgende:
Er staan bij GVE diverse projecten die ik interessant genoeg vind, maar niet direct vol zaten. Zodra ze boven een bepaald percentage komen stap ik alsnog in. Wie kijkt er nog meer de kat uit de boom?
Ik ben geen kat uit de boom kijker op basis van voortgang voorinschrijving. Vind ik net als @markmangler een beetje zonde van mijn tijd. Wel heb ik na de renteverhoging ingeschreven op het tattoo pandje (vond de rente eerst te laag). En na de tweede verbetering aan het smulhuisje ook een hapje van deel I meegenomen. Vond hem nu interessant genoeg worden.

En daar komt het forum hier weer om de hoek kijken: er is altijd wel iemand die op tijd meld als er een verbetering doorgevoerd wordt aan een pitch. Dus met enige regelmaat hier scrollen en lezen houdt me aardig up to date met waar ik nog even naar moet kijken.
pi_201605120
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 12:05 schreef Crowdyfunder het volgende:
Er staan bij GVE diverse projecten die ik interessant genoeg vind, maar niet direct vol zaten. Zodra ze boven een bepaald percentage komen stap ik alsnog in. Wie kijkt er nog meer de kat uit de boom?
Als iedereen dat doet, komen de projecten natuurlijk nooit vol
pi_201605177
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 12:33 schreef crowder07 het volgende:

[..]
Hierbij de link van deze nieuwe HCN:

https://horecacrowdfundin(...)85-b472-87f238549377
Dank! Gewoon weer meegepakt, dit type horeca heeft relatief weinig last van de corona situatie (gehad) en is laagdrempelig dus dat komt wel goed. En ze hebben meerdere zaken dus kunnen hun risico's en geldstromen daarmee spreiden, getuige ook die hoge eigen inbreng.

[ Bericht 1% gewijzigd door obligataire op 02-10-2021 14:46:31 ]
Pecunia non olet
pi_201605219
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 14:34 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Als iedereen dat doet, komen de projecten natuurlijk nooit vol
Nee een ik zie er ook geen voordeel in. Als het project achteraf een hogere rente biedt dan profiteer je als inlegger van de eerste dag, automatisch ook mee. Annuleren kan trouwens ook nog als je toch nog spijt krijgt of een beter project elders ziet.
Pecunia non olet
pi_201605264
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 11:58 schreef Jaco078 het volgende:
Plus en min jij altijd jouw transacties om te kijken of de som overeen komt met jouw wallet- en investerings saldo?
Ik plak in het geval van sig de transacties in een excelsheet en zie dan direct of de totalen overeenkomen met het saldo en met de totalen die ik op basis van aflosschema's verwacht. Bij elk platform moet dat helaas net weer iets anders omdat er geen gestandaardiseerde manier van aanleveren van de gegevens is. Hiermee controleer ik wel maandelijks of de werkelijk ontvangsten overeenkomen met de verwachte ontvangsten op basis van de aflosschema's. Als je eenmaal wat routine hebt valt de hoeveelheid tijd die dat kost wel mee.
pi_201605355
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 12:33 schreef crowder07 het volgende:

[..]
Hierbij de link van deze nieuwe HCN:

https://horecacrowdfundin(...)85-b472-87f238549377
Ik ben nog niet echt thuis bij HCN, waar staan nu de zekerheden vermeld? Is er bv 1e hypotheekrecht of HA?
Nevermind, het staat bij 'Recensie HCN' had t daar niet verwacht.

[ Bericht 3% gewijzigd door markmangler op 02-10-2021 15:05:26 (gevonden) ]
pi_201605387
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 15:00 schreef markmangler het volgende:

[..]
Ik ben nog niet echt thuis bij HCN, waar staan nu de zekerheden vermeld? Is er bv 1e hypotheekrecht of HA?
De zekerheden staan in de eerste alinea vetgedrukt
quote:
De ondernemers tekenen hoofdelijk mee en HCN neemt verpanding op de inventaris.
pi_201605395
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 12:05 schreef Crowdyfunder het volgende:
Er staan bij GVE diverse projecten die ik interessant genoeg vind, maar niet direct vol zaten. Zodra ze boven een bepaald percentage komen stap ik alsnog in. Wie kijkt er nog meer de kat uit de boom?
Als iedereen dat doet komen ze zeker niet vol.
Waarom zou je niet gewoon nu al inschrijven?
pi_201605438
SIG Lisdodde meegenomen, 1A , vanwege beginners in de branch, blijft courant pandje voor starters / divorces zie daarin weinig risico, huur is ambitieus, tracht nog wat meer info te vinden vh stel
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 15:37:06 #48
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_201605750
quote:
12s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 15:12 schreef peterc het volgende:
SIG Lisdodde meegenomen, 1A , vanwege beginners in de branch, blijft courant pandje voor starters / divorces zie daarin weinig risico, huur is ambitieus, tracht nog wat meer info te vinden vh stel
Doe ook mee in 1A
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_201606090
quote:
Pand ziet er nu al netjes uit buiten en binnen (zoals ook op street view te zien is).
https://imgur.com/a/u7GqaGG
Foto's op hcf matchen het pand niet, dus ik verwacht dat die van het andere pand zijn.

Ik vraag me wel af wat de verbouwing/bouwkundige aanpassingen precies is. Het pand/complex is minder dan 10 jaar oud.

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 12:33 schreef crowder07 het volgende:

[..]
Hierbij de link van deze nieuwe HCN:

https://horecacrowdfundin(...)85-b472-87f238549377
Bedankt voor het linkje
pi_201606101
Hallo, ik ben een (voor jullie) nieuwe investeerder hier.
Ik ben begonnen eind 2017, toen na de aankoop van mijn eerste woning bleek dat ik elke maand geld overhield.
Dit topic op fok heb ik midden 2020 gevonden. Ik lees hier regelmatig mee, en maak dankbaar gebruik van de linkjes. Als ik iets heb toe te voegen zal ik het doen. Dat is helaas niet vaak. Bovenstaande bezoekje is eigenlijk de eerste keer dat ik iets kan melden.

Zowel p2p als crowdfunding bevalt me goed. Begin rona wel even p2p leeg laten lopen.

Defaults vallen hier nog mee.
Bij LendAHand, wat ik vooral als maatschappelijk goodwill beschouw, is ca 12% afgeschreven en wacht ik nog op de laatste 6%.
Bij FundingCircle 1 project waar ik nu niet meer in zou investeren.
pi_201606930
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 16:05 schreef plamp het volgende:

[..]
Pand ziet er nu al netjes uit buiten en binnen (zoals ook op street view te zien is).
https://imgur.com/a/u7GqaGG
Foto's op hcf matchen het pand niet, dus ik verwacht dat die van het andere pand zijn.

Ik vraag me wel af wat de verbouwing/bouwkundige aanpassingen precies is. Het pand/complex is minder dan 10 jaar oud.
[..]
Bedankt voor het linkje
Juiste pand // In het pand zat/ zit blijkbaar een big bread, welke sinds apr een nw franchisenemer had.
https://www.bigbreadkitch(...)r-tekent-voor-breda/
pi_201606991
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 15:06 schreef TisIk het volgende:

[..]
Als iedereen dat doet komen ze zeker niet vol.
Waarom zou je niet gewoon nu al inschrijven?
Geld wat ik toezeg zet ik apart. En kan/mag ik van mijzelf niet in een ander project stoppen.

Er staat al een poosje geld in dat potje voor het smulhuisje bijvoorbeeld. (Dacht dat die zo vol zou zitten). Nu de Zwolse tattoo shop nog steeds heel langzaam loopt heb ik een deel van mijn vrije geld vanmiddag bij SIG besteed.
pi_201608237
SIG
deze betalingsschema's staan inmiddels online
heerlen leenheerstr
rotterdam nico koomanskade
rotterdam quandenoord

Vlssingen Bosschenburg is van eraf gehaald want die klopte niet
pi_201614304
Zijn er meer mensen die geen mail van gve mbt de verzamelbetaling hebben ontvangen? of ben ik de enige??
pi_201614463
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 10:29 schreef samlood het volgende:
Zijn er meer mensen die geen mail van gve mbt de verzamelbetaling hebben ontvangen? of ben ik de enige??
Hier gewoon ontvangen, 3+uur geleden.
pi_201614797
Hier ook binnen as usual, met vlaggetjes voor Mitra Wolvega, Rhinofloors en Aanschaf beleggingspand Amsterdam (vervroegd). w/ w/ w/
pi_201614960
quote:
14s.gif Op zondag 3 oktober 2021 11:13 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Hier ook binnen as usual, met vlaggetjes voor Mitra Wolvega, Rhinofloors en Aanschaf beleggingspand Amsterdam (vervroegd). w/ w/ w/
Hier ook bloemen voor Mitra Wolvega en daarnaast ook voor Plaatsing zonnepanelen (015036), toen een klein projectje van 5500 euro (totaal, niet mijn inleg) voor 5%.
pi_201615517
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 11:27 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]
Hier ook bloemen voor Mitra Wolvega en daarnaast ook voor Plaatsing zonnepanelen (015036), toen een klein projectje van 5500 euro (totaal, niet mijn inleg) voor 5%.
Ook bloemen voor Cartridge Depot. (14964) 5 jaar 8%. Was een leuke.
pi_201615935
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 10:29 schreef samlood het volgende:
Zijn er meer mensen die geen mail van gve mbt de verzamelbetaling hebben ontvangen? of ben ik de enige??
Ik heb ook geen mail ontvangen. Zou best kunnen dat ik volgens de betaalschema’s ook geen betaling krijg. Dat moet ik even nakijken.

Edit: inderdaad geen betaling deze keer.

[ Bericht 6% gewijzigd door MarkLu op 03-10-2021 13:26:19 ]
  zondag 3 oktober 2021 @ 13:37:28 #60
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_201616845
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 12:12 schreef Crowdyfunder het volgende:

[..]
Ook bloemen voor Cartridge Depot. (14964) 5 jaar 8%. Was een leuke.
5 jaar 8% dat kon toen nog. Moeten nu met steeds minder genoegen nemen.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_201617355
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 10:45 schreef Tjalala het volgende:

[..]
Hier gewoon ontvangen, 3+uur geleden.
Dit was echt een 'opveeg' batch. Alle lege plekjes in de schema's in één keer weer opgevuld.

En een boeketje voor A van Bavel, voor zover nog niet genoemd. 60 Termijnen op tijd. ^O^
Pecunia non olet
pi_201617462
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 14:06 schreef obligataire het volgende:

[..]
Dit was echt een 'opveeg' batch. Alle lege plekjes in de schema's in één keer weer opgevuld.

En een boeketje voor A van Bavel, voor zover nog niet genoemd. 60 Termijnen op tijd. ^O^
Inderdaad A van Bavel GVE 15267 beleggingspand Riel / 40k 6% 60mnd / probleemloos de finish
pi_201618449
Ik h
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 10:29 schreef samlood het volgende:
Zijn er meer mensen die geen mail van gve mbt de verzamelbetaling hebben ontvangen? of ben ik de enige??
Ik heb ‘m ook gewoon binnen.

Heb ook de tattoo shop nog even meegenomen….
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_201622509
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 10:29 schreef samlood het volgende:
Zijn er meer mensen die geen mail van gve mbt de verzamelbetaling hebben ontvangen? of ben ik de enige??
Het heeft bij mij wel eens in de spam folder gestaan.
Pecunia non olet
pi_201624343
Zat inderdaad in de spambox, wel gek is nooit eerder gebeurd terwijl er bij mij niks is veranderd
Dank voor jullie reacties
pi_201629394
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 13:37 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
5 jaar 8% dat kon toen nog. Moeten nu met steeds minder genoegen nemen.
Hoeft niet. Zelfs met hypothecaire zekerheid lukt het nog: https://maxcrowdfund.com/nl/invest
pi_201629471
quote:
Hoeft niet. Zelfs met hypothecaire zekerheid lukt het nog: https://maxcrowdfund.com/nl/invest
Ik wil wel investeren en probeer net mijn wallet op te hogen maar duurt een beetje lang voordat mijn overboeking zichtbaar is in mijn wallet.
Ben bang dat de investering dan al weer vol ziit ...
pi_201629554
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 10:18 schreef ron6 het volgende:

[..]
Ik wil wel investeren en probeer net mijn wallet op te hogen maar duurt een beetje lang voordat mijn overboeking zichtbaar is in mijn wallet.
Ben bang dat de investering dan al weer vol ziit ...
Ja, het ophogen van de wallet op Max gaat helaas minder snel dan dat ze zelf op de website beweren....
Ik heb gemerkt dat een overboeking tot maximaal 1 uur later zichtbaar wordt in je wallet.
pi_201629654
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 12:33 schreef crowder07 het volgende:

[..]
Hierbij de link van deze nieuwe HCN:

https://horecacrowdfundin(...)85-b472-87f238549377
Ondertussen is deze vol.
Alle automatische investeringen zijn komen te vervallen, ook geen 50% toekenning.

Toch handig die linkjes hier!
pi_201630387
Saluut ook meegepakt. Voldoende zekerheid in combinatie met annuïtaire aflossing...
Pecunia non olet
pi_201631244
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 10:18 schreef ron6 het volgende:

[..]
Ik wil wel investeren en probeer net mijn wallet op te hogen maar duurt een beetje lang voordat mijn overboeking zichtbaar is in mijn wallet.
Ben bang dat de investering dan al weer vol ziit ...
Je hebt mazzel. Voor de begrippen van Max een groot project met relatief lage rente. In UK zie je vaak een procentje of 10. Maar looptijd vaak 6 of 9 maanden.
pi_201632710
quote:
[
[..]
Je hebt mazzel. Voor de begrippen van Max een groot project met relatief lage rente. In UK zie je vaak een procentje of 10. Maar looptijd vaak 6 of 9 maanden.
Uiteindelijk duurde het even voordat mijn wallet aangevuld was.
Heb hem nog mee kunnen pakken (omdat het een grote lening is, normaal zijn ze zo weg en vis je achter het net.)
Een optie is om eerder de wallet aan te vullen, maar zo vaak komen er geen projecten en de kans dat je te laat bent met investeren als je niet aan de knoppen zit is groot, en dan staat je inleg bij Max in de wallet ..... (of je moet weer terug gaan boeken).
Andere platformen pakken dit handiger aan (latere betaling, of bij investeren een Ideal betaling doen die dan wel direct bevestigd wordt)
  maandag 4 oktober 2021 @ 16:16:04 #73
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_201633665
Bij SIG 2 projecten met nog beetje ruimte in schijf 1A.

In het verleden een schijf die vaak als eerste gevuld was.

Is dat uit te leggen?
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_201633732
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 16:16 schreef Zeghomaar het volgende:
Bij SIG 2 projecten met nog beetje ruimte in schijf 1A.

In het verleden een schijf die vaak als eerste gevuld was.

Is dat uit te leggen?
Tuurlijk is dat uit te leggen. Als het lang goed gaat worden mensen (over) moedig en gaan meer risico nemen. De hogere schalen keren toch ook netjes uit!
Tot dat er een paar keer wat mis gaat, en lening nemers in de problemen komen, bijvoorbeeld als er gerommeld gaat worden door politiek aan het vrij vast stellen van de huur hoogte in het midden segment.
Dan wordt 1A weer meer populair. :)
pi_201633794
Bedankt voor de tip, heb ook maar weer eens wat bij SIG meegenomen. Ondanks dat ik me verbaas over de gigantische huurbedragen wilde ik wel weer eens een 1a meenemen.
pi_201633853
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 16:16 schreef Zeghomaar het volgende:
Bij SIG 2 projecten met nog beetje ruimte in schijf 1A.

In het verleden een schijf die vaak als eerste gevuld was.

Is dat uit te leggen?
Hoog totaal leenbedrag voor SIG en niet iedereen is fan van verhuurders die woningen verkameren naar kleine hokjes (en daarvoor de hoofdprijs vragen)
pi_201634682
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 15:08 schreef Essebes het volgende:
Ik h
[..]
Ik heb ‘m ook gewoon binnen.

Heb ook de tattoo shop nog even meegenomen….
Tattoo shop nu ook mee gepakt. Is volgens mij over het dode punt heen. Nog 6% te gaan. Vandaag er 28k erbij. (Slechts een klein deel van mij afkomstig)
pi_201635633
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 16:37 schreef dyna18 het volgende:

[..]
Hoog totaal leenbedrag voor SIG en niet iedereen is fan van verhuurders die woningen verkameren naar kleine hokjes (en daarvoor de hoofdprijs vragen)
SIG mis nog Koggestraat + Moerkerkestr, ff afwachten dus nog
pi_201636389
quote:
12s.gif Op maandag 4 oktober 2021 19:00 schreef peterc het volgende:

[..]
SIG mis nog Koggestraat + Moerkerkestr, ff afwachten dus nog
ik de volgende:
Rotterdam Ellewoutsdijkstraat 192
Rotterdam Polderlaan 45 A
Schiedamseweg 218 D
pi_201639568
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 19:39 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
ik de volgende:
Rotterdam Ellewoutsdijkstraat 192
Rotterdam Polderlaan 45 A
Schiedamseweg 218 D
En de :

Aristotelesstraat 7*
Zuidhoek 17*
Menno Ter Braakstr 5*

Plus natuurlijk de wanbetaler van Nieuwkoop Zuideinde 6*
Pecunia non olet
pi_201642970
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 22:03 schreef obligataire het volgende:

[..]
En de :

Aristotelesstraat 7*
Zuidhoek 17*
Menno Ter Braakstr 5*
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 19:39 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
ik de volgende:
Schiedamseweg 218 D
quote:
12s.gif Op maandag 4 oktober 2021 19:00 schreef peterc het volgende:

[..]
SIG mis nog Koggestraat + Moerkerkestr, ff afwachten dus nog
Deze zijn nu binnen :)
pi_201643105
[quote]0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 22:03 schreef obligataire het volgende:

[..]
En de :

Aristotelesstraat 7*
Zuidhoek 17*
Menno Ter Braakstr 5*

Plus natuurlijk de wanbetaler van Nieuwkoop Zuideinde 6*
[/quote
En nog Ellewoutsdijkstraat 192 en Begijnhofstraat 24 c en a
pi_201643731
Collin
Vistaplus (25106) 60 termijnen zonder cornonapauze afgelost.
pi_201644626
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 11:35 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Nee, alleen het wallet saldo is juist maar de rest niet. Het lijkt erop dat ze het hebben opgelost door het wallet saldo aan te passen voor het in aug teveel betaalde bedrag, zonder dat daar een transactie van te zien is. Ik zie nog steeds twee problemen:

1: er is nu geen kloppende transactiehistorie, de som van de transacties is niet gelijk aan het wallet saldo;
2: de totale rentebedragen en kosten in het investeringsoverzicht (en mogelijk straks ook op de jaaropgave) geven een onjuiste, te hoge waarde aan door de dubbele transacties
De SIG transacties van 1-10 voor de projecten waar in augustus dubbel is geboekt zijn nu aangepast, zodat het saldo klopt met de transacties. De totale rentebedragen kloppen nu ook, dus ik houd het er maar op dat ze iets te vroeg zijn geweest met het melden dat de zaak was gecorrigeerd.
pi_201644719
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 12:13 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
De SIG transacties van 1-10 voor de projecten waar in augustus dubbel is geboekt zijn nu aangepast, zodat het saldo klopt met de transacties. De totale rentebedragen kloppen nu ook, dus ik houd het er maar op dat ze iets te vroeg zijn geweest met het melden dat de zaak was gecorrigeerd.
SIG had zelf aangegeven dat het opgelost was.
Dus wij waren zeker niet te vroeg. Ik denk dat na aanleiding van onze scherpheid SIG dit verder verbeterd heeft.

Waar zouden we zijn zonder de kennis en scherpte van de crowd...
pi_201645318
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 12:21 schreef dyna18 het volgende:

[..]
SIG had zelf aangegeven dat het opgelost was.
Dus wij waren zeker niet te vroeg. Ik denk dat na aanleiding van onze scherpheid SIG dit verder verbeterd heeft.

Waar zouden we zijn zonder de kennis en scherpte van de crowd...
Ik zie nog steeds gerommel bij de dubbel betaalde projecten. Ik zie nog steeds geen duidelijke correctie boeking naar mijn idee bij de transacties, Is deze correctie boeking bij jullie gekomen na een persoonlijk ingediende klacht bij SIG of is deze automatisch uitgevoerd zonder dat je er om gevraagd hebt?
pi_201645421
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 13:09 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Ik zie nog steeds gerommel bij de dubbel betaalde projecten. Ik zie nog steeds geen duidelijke correctie boeking naar mijn idee bij de transacties, Is deze correctie boeking bij jullie gekomen na een persoonlijk ingediende klacht bij SIG of is deze automatisch uitgevoerd zonder dat je er om gevraagd hebt?
Ik heb ze vrijdag wel gemaild hierover maar nog geen reactie gehad. De correctieboeking houdt in dat in de boeking van 1-10 eventuele dubbele kosten zijn gecrediteerd en de betaalde rente 0 is (die was in aug immers al geboekt). Daarmee is de dubbele betaling wat mij betreft prima gecorrigeerd.
pi_201645491
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 13:09 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Is deze correctie boeking bij jullie gekomen na een persoonlijk ingediende klacht bij SIG of is deze automatisch uitgevoerd zonder dat je er om gevraagd hebt?
Ik heb geen correctieboeking gezien, wel zie ik dat de bestaande transactie van 1-10 achteraf aangepast is. De rente/kosten sommetjes kloppen nu wel. Maar het is geen best practice om achteraf mutaties aan te gaan passen, maar laten we maar als uitgangspunt nemen dat vooral het resultaat telt.
pi_201645998
Vanwege onvoldoende juiste informatie op de site bij dit project heeft SamenInGeld besloten om een coulance uitkering te doen aan de investeerders. Deze vergoeding is conform de resterende looptijd. Op 5 oktober na 16.00 kunt u deze vergoeding terugzien in de wallet

Betreft zowel 9c als 33c
pi_201646051
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 12:21 schreef dyna18 het volgende:

[..]
SIG had zelf aangegeven dat het opgelost was.
Dus wij waren zeker niet te vroeg. Ik denk dat na aanleiding van onze scherpheid SIG dit verder verbeterd heeft.

Waar zouden we zijn zonder de kennis en scherpte van de crowd...
Ik heb geen correctieregels en bij mijn 4 projecten op 2/8/21 staan nog steeds 4 dubbele boekingen. Niets gecorrigeerd dus.
pi_201646331
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 13:57 schreef flexion het volgende:
Vanwege onvoldoende juiste informatie op de site bij dit project heeft SamenInGeld besloten om een coulance uitkering te doen aan de investeerders. Deze vergoeding is conform de resterende looptijd. Op 5 oktober na 16.00 kunt u deze vergoeding terugzien in de wallet

Betreft zowel 9c als 33c
:)
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 15:50 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Dus weer eens veel onduidelijkheid. Ik ga er vanuit dat Luuck -zeker na alle perikelen van de laatste tijd- in dit soort gevallen de investeerder het voordeel van de twijfel geeft en gewoon de rente uitbetaald van die laatste maanden.
:) w/
pi_201646632
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_201646670
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 13:59 schreef zeeland6 het volgende:
Ik heb geen correctieregels en bij mijn 4 projecten op 2/8/21 staan nog steeds 4 dubbele boekingen. Niets gecorrigeerd dus.
Zijn ook de regels van 1-10 niet aangepast? (zodat som van rente en kosten weer klopt, want dat is bij mij het geval)
pi_201646802
quote:
Uit de pitch
De financiering bij de Rabobank bedroeg per 31 december 2020 ¤ 288.000,-. Maandelijks wordt er ¤ 1.430,- afgelost op de lening. De rente bedraagt 3%. De Rabobank heeft een eerste hypothecaire inschrijving van ¤ 300.000,- op het bedrijfspand met als adres: Zuideinde 2, 2991 LK Barendrecht, kadastraal bekend als sectie D nummer 7927 te Barendrecht. De huidige inschrijving bedraagt ¤ 500.000,-, maar de Rabobank heeft ingestemd met het verzoek van Collin om deze te verlagen naar ¤ 300.000,-. Daarnaast heeft de Rabobank een eerste pandrecht op de roerende zaken en vorderingen.

Dit is typisch zo'n project dat ik graag bij de Rabo laat. Laat ze hun eigen sores oplossen!
pi_201646882
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 14:41 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Uit de pitch
De financiering bij de Rabobank bedroeg per 31 december 2020 ¤ 288.000,-. Maandelijks wordt er ¤ 1.430,- afgelost op de lening. De rente bedraagt 3%. De Rabobank heeft een eerste hypothecaire inschrijving van ¤ 300.000,- op het bedrijfspand met als adres: Zuideinde 2, 2991 LK Barendrecht, kadastraal bekend als sectie D nummer 7927 te Barendrecht. De huidige inschrijving bedraagt ¤ 500.000,-, maar de Rabobank heeft ingestemd met het verzoek van Collin om deze te verlagen naar ¤ 300.000,-. Daarnaast heeft de Rabobank een eerste pandrecht op de roerende zaken en vorderingen.

Dit is typisch zo'n project dat ik graag bij de Rabo laat. Laat ze hun eigen sores oplossen!
Als de bank niet meer wil lenen is het oppassen geblazen.
Dan zou ik een hoger risico verwachten op dit project dan wat CCF hier aangeeft met "Laag risico" en ook een hogere rente om dit risico te compenseren.
pi_201646902
Strandpaviljoen
https://www.collincrowdfund.nl/strandpaviljoen-de-zeester-b-v/
Verpanding van het paviljoen. Dit zou een waarde hebben van 1,2 miljoen
pi_201647100
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 14:45 schreef KrekelJapie het volgende:
Strandpaviljoen
https://www.collincrowdfund.nl/strandpaviljoen-de-zeester-b-v/
Verpanding van het paviljoen. Dit zou een waarde hebben van 1,2 miljoen
6% lijkt me wat laag voor deze lening zonder hypothecaire zekerheid. Als het mis gaat staan we vermoedelijk met meer schuldeisers in dezelfde rij. Of zou het exploitatie recht ook onder de verpanding vallen?
pi_201647153
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 13:26 schreef tnhb het volgende:

[..]
Ik heb geen correctieboeking gezien, wel zie ik dat de bestaande transactie van 1-10 achteraf aangepast is. De rente/kosten sommetjes kloppen nu wel. Maar het is geen best practice om achteraf mutaties aan te gaan passen, maar laten we maar als uitgangspunt nemen dat vooral het resultaat telt.
De dubbele betalingen waren al gecorrigeerd zoals eerder aangegeven. Het saldo van de wallet was juist.
Nu is deze aanpassing ook terug te vinden tussen “mijn investeringen”. Excuses voor de onduidelijkheid.

Mocht u nog vragen hebben dan vernemen we deze graag.

Het SamenInGeld team
pi_201648227
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 13:57 schreef flexion het volgende:
Vanwege onvoldoende juiste informatie op de site bij dit project heeft SamenInGeld besloten om een coulance uitkering te doen aan de investeerders. Deze vergoeding is conform de resterende looptijd. Op 5 oktober na 16.00 kunt u deze vergoeding terugzien in de wallet

Betreft zowel 9c als 33c
En.... natuurlijk klopt de boeterente ook weer niet........ (bijna 1 maand te weinig)

[ Bericht 1% gewijzigd door zeeland6 op 05-10-2021 16:28:18 ]
pi_201648275
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 16:23 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
En.... natuurlijk klopt de boeterente ook weer niet........
kan je dan niet direct aangeven wat er niet aan klopt ipv dat er iemand om moet vragen?

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 16:23 schreef zeeland6 het volgende:

[..](bijna 1 maand te weinig)
ik ga ze (ook) even een mailtje sturen

[ Bericht 30% gewijzigd door CaLeX op 05-10-2021 16:38:56 ]
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_201649087
IVM/Lekkerenz* is sinds vandaag verlost van de default status ;) Een paar cent in de plus zelfs.
Pecunia non olet
pi_201651313
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 13:26 schreef tnhb het volgende:

[..]
Ik heb geen correctieboeking gezien, wel zie ik dat de bestaande transactie van 1-10 achteraf aangepast is. De rente/kosten sommetjes kloppen nu wel. Maar het is geen best practice om achteraf mutaties aan te gaan passen, maar laten we maar als uitgangspunt nemen dat vooral het resultaat telt.
Inderdaad, bestaande transacties aangepast.
Waanzin natuurlijk want nu heb je geen correcte weergave meer van de transactiehistorie.
Dat Geen Best Practice noemen vind ik nogal mild :)

Hoe moeilijk is het nu om iets te doen als:

Datum Bedrag Omschrijving
5 okt 2021 ¤ -0,10 Terugboeking foute bijboeking Krugerstraat van 1 aug 2021

De sommetjes kloppen trouwens ook niet.
Er staat nu:
Bedrag: x
Rente: 0
Kosten: -x

Dus ondanks dat de uitgekeerde rente 0 is en er ook nog kosten afgetrokken worden, krijg je toch geld.
We zullen het maar de magische kunsten van SiG noemen. :) :(
pi_201651604
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 20:15 schreef TisIk het volgende:
er ook nog kosten afgetrokken worden
Nee, het kostenbedrag is negatief (waar dat normaal positief is), dus je ontvangt geld. Ik vind het wel logisch.
pi_201651838
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 20:36 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Nee, het kostenbedrag is negatief (waar dat normaal positief is), dus je ontvangt geld. Ik vind het wel logisch.
Je hebt gelijk.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 10:01:55 #105
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_201656227
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 14:44 schreef dyna18 het volgende:
Dan zou ik een hoger risico verwachten op dit project dan wat CCF hier aangeeft met "Laag risico" en ook een hogere rente om dit risico te compenseren.
Dat zegt mij inmiddels helaas ook niet meer zoveel. CCF gaf immers ook een "laag risico" op bij het inmiddels failliete musicalproject "Zodiac".....
pi_201656718
Ik moest onwillekeurig weer even aan CCF/Melo Transport denken. Inmiddels failliet maar dankzij de hypotheek zijn de crowdfunders er goed uit gesprongen. Moeilijke branche en helemaal als de Rabobank op de eerste rij zit met de zekerheden.
Pecunia non olet
pi_201657535
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 11:01 schreef obligataire het volgende:
Ik moest onwillekeurig weer even aan CCF/Melo Transport denken. Inmiddels failliet maar dankzij de hypotheek zijn de crowdfunders er goed uit gesprongen. Moeilijke branche en helemaal als de Rabobank op de eerste rij zit met de zekerheden.
Bij Melo hadden wij (CCF / investeerders) 1e hypo op het pand aan de Druivenstraat 25 - 31 Breda, er was een 2e hypo houder welke moeilijk deed bij de verkoop vh pand, ogenschijnlijk omdat de opbrengst onvoldoende om de verstrekte financiering te compenseren. Na enig gedoe (maandje of 8) dacht ik, pand verkocht en sprongen wij er goed uit (aflossing+rente)
pi_201658029
quote:
12s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 12:16 schreef peterc het volgende:

[..]
Bij Melo hadden wij (CCF / investeerders) 1e hypo op het pand aan de Druivenstraat 25 - 31 Breda, er was een 2e hypo houder welke moeilijk deed bij de verkoop vh pand, ogenschijnlijk omdat de opbrengst onvoldoende om de verstrekte financiering te compenseren. Na enig gedoe (maandje of 8) dacht ik, pand verkocht en sprongen wij er goed uit (aflossing+rente)
Bij TBR zitten we in de rol van de 2e hypo houder. Dat klinkt minder aanlokkelijk, zeker bij een LTV van rond de 100% waarbij ook nog eens een lichte indruk ontstaat dat de gevraagde financiering en de hoogte van de taxatie nogal correleren :D

Anderzijds, het bedrijf is netjes winstgevend (152K na belasting en ondernemersbeloning). De lening wordt in 3 jaar afgelost dus het risico loopt er snel uit. Pakketbezorging zal niet meer uit het straatbeeld verdwijnen en met het nieuwe wagenpark kunnen de opdrachtgevers tevreden zijn. In ieder geval 3 jaar :) Rente van 7% is redelijk. Het pand ziet er m.i. goed verkoopbaar uit en in het hart van de Randstad.

Dus toch een basisinleg? Twijfel een beetje.
Pecunia non olet
pi_201658183
Het uitgeleende geld aan Br*ckfield (CCF) is na twee maanden alweer terug. Wel boeterente, maar nog altijd minder dan dat de volledige twaalf maanden waren uitgezeten.
pi_201658256
Hotel geldvoorelkaar verhoogt de rente
Update 5 oktober 2021: Om deze aanvraag nog aantrekkelijker te maken voor investeerders, verhoogt de geldnemer de rente van 7% naar 7,75%. Deze wijziging heeft geen invloed op de risicoclassificatie.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 13:34:05 #112
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_201658257
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 13:26 schreef djtiesto8 het volgende:
Het uitgeleende geld aan Br*ckfield (CCF) is na twee maanden alweer terug. Wel boeterente, maar nog altijd minder dan dat de volledige twaalf maanden waren uitgezeten.
Jammer! :|W
pi_201658278
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 13:26 schreef djtiesto8 het volgende:
Het uitgeleende geld aan Br*ckfield (CCF) is na twee maanden alweer terug. Wel boeterente, maar nog altijd minder dan dat de volledige twaalf maanden waren uitgezeten.
4.25% netto in 2 maanden, ik vind het prima. Liever zo dan aflossing zonder boete na 9mnd.
pi_201658349
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 13:34 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Jammer! :|W
Aan de ene kant wel, goede projecten laat ik altijd liever doorlopen.

Ik probeer het maar op de positieve manier te zien; een zeer goed rendement op jaarbasis en is het een snelle stap in de loyaliteitsbonus.

quote:
14s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 13:36 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
4.25% netto in 2 maanden, ik vind het prima. Liever zo dan aflossing zonder boete na 9mnd.
Al is dat laatste wel meer (wel minimaal, maar toch)
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_201658442
quote:
14s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 13:36 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
4.25% netto in 2 maanden, ik vind het prima. Liever zo dan aflossing zonder boete na 9mnd.
Ik hoopte zelfs dat het zou gebeuren, al had ik het zo vroeg zeker niet verwacht.
Genoeg opbrengst om de vrouw maar eens mee uit eten te nemen :)
Pecunia non olet
pi_201658465
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 13:34 schreef KrekelJapie het volgende:
Hotel geldvoorelkaar verhoogt de rente
Update 5 oktober 2021: Om deze aanvraag nog aantrekkelijker te maken
Over de woorden 'nog' en 'aantrekkelijker' denken wij anders dan GvE, denk ik _O-
Pecunia non olet
pi_201658478
https://www.collincrowdfund.nl/brickfield-b-v/ heeft na 2 maanden alles afgelost? Geen bericht van gekregen, iemand die meer weet?
pi_201658622
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 13:57 schreef postkoetspoetser het volgende:
... heeft na 2 maanden alles afgelost? Geen bericht van gekregen, iemand die meer weet?
Zie eerder in dit topic ook, maar er komt net een mail langs:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
8 maanden rente voor 2 maanden geld kwijt. Wat dat betreft een goede deal. :+

Je kan het jammer vinden, maar als je binnen een erg ruime 6 maanden een nieuwe (vergelijkbare) investering vindt, heb je al extra winst. Maar misschien is dat slechts mijn beperkte visie.

[ Bericht 2% gewijzigd door Quyxz_ op 06-10-2021 14:15:03 ]
gr gr
pi_201658793
quote:
1s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 14:08 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]
Zie eerder in dit topic ook, maar er komt net een mail langs:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
8 maanden rente voor 2 maanden geld kwijt. Wat dat betreft een goede deal. :+

Je kan het jammer vinden, maar als je binnen een erg ruime 6 maanden een nieuwe (vergelijkbare) investering vindt, heb je al extra winst. Maar misschien is dat slechts mijn beperkte visie.
Top, thanks. Eens met laatste opmerking + het voordeel dat het geld weer liquide is.
pi_201659130
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 14:21 schreef postkoetspoetser het volgende:

[..]
Top, thanks. Eens met laatste opmerking + het voordeel dat het geld weer liquide is.
Dat laatste vind ik dan weer eerder een nadeel, ik heb het liefste dat mijn geld hard aan het werk is voor ome Obli :)
Het grootste nadeel is het vinden van een nieuwe geschikte investering met vergelijkbaar risicoprofiel. Hoe meer investeringsmomenten, hoe groter de kans dat je een keer de verkeerde treft......
Pecunia non olet
pi_201659143
Bungalowpark van NLInvesteert
6.5%, 24 mnd, 2de hypotheek achter de Rabo

N.B. Park is als ik het me goed herinner een paar jaar terug failliet geweest.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201659171
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 14:57 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Bungalowpark van NLInvesteert
6.5%, 24 mnd, 2de hypotheek achter de Rabo

N.B. Park is als ik het me goed herinner een paar jaar terug failliet geweest.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarbij de helft al in jaar 1 wordt afgelost. Ik neem m mee.
pi_201659200
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 14:57 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Bungalowpark van NLInvesteert
6.5%, 24 mnd, 2de hypotheek achter de Rabo

N.B. Park is als ik het me goed herinner een paar jaar terug failliet geweest.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook meegenomen.
pi_201659414
[WVJG]Op dit moment hebben investeerders, die nog nooit hebben ingeschreven op een project, de mogelijkheid om op een nieuw project in te schrijven. We hebben hiertoe besloten na meerdere signalen van nieuwe investeerders, die voorgaande projecten aan hun neus voorbij zagen gaan.
Deze beperkte groep nieuwe investeerders heeft tot vanavond 20.00 de tijd om een inschrijving te doen. Een aantal hebben dat al gedaan, waarvoor dank.
Vanavond om 20.00 uur wordt het project definitief gepubliceerd en kunt u zich verdiepen in het nieuwe project. De inschrijving start dan 48 uur later, op vrijdag avond 8 oktober om 20.00 uur.

NIEUW PROJECT

ISTEC* Meta* Finish B.V. heeft de mogelijkheid gekregen om mee te gaan participeren in de scheepsonderhoudsector in de Perzische Golf regio. Hier gaat ISTEC* tank reparaties en gas scrubbers onderhoud uitvoeren. Voor deze activiteit wordt een nieuwe handelsnaam toegevoegd aan de bestaande BV, ISTEC* Bahrein. Om deze activiteiten op te zetten is extra materiaal en werkkapitaal nodig. U kunt hierin participeren. Het rendement is 8,0% bruto en de looptijd is in totaal 42 maanden. Vanaf vanavond 20.00 is het project te raadplegen.
Pecunia non olet
pi_201659518
quote:
1s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 14:08 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

8 maanden rente voor 2 maanden geld kwijt. Wat dat betreft een goede deal. :+

Je kan het jammer vinden, maar als je binnen een erg ruime 6 maanden een nieuwe (vergelijkbare) investering vindt, heb je al extra winst. Maar misschien is dat slechts mijn beperkte visie.
Met bijkomend voordeel dat je maar voor 2 maanden kosten betaalt.

Ik was wel erg verbaasd over deze snelle vervroegde aflossing, zo snel heb ik nog niet eerder gehad.
pi_201659582
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 15:24 schreef obligataire het volgende:
[WVJG]Op dit moment hebben investeerders, die nog nooit hebben ingeschreven op een project, de mogelijkheid om op een nieuw project in te schrijven. We hebben hiertoe besloten na meerdere signalen van nieuwe investeerders, die voorgaande projecten aan hun neus voorbij zagen gaan.
Deze beperkte groep nieuwe investeerders heeft tot vanavond 20.00 de tijd om een inschrijving te doen. Een aantal hebben dat al gedaan, waarvoor dank.
Vanavond om 20.00 uur wordt het project definitief gepubliceerd en kunt u zich verdiepen in het nieuwe project. De inschrijving start dan 48 uur later, op vrijdag avond 8 oktober om 20.00 uur.

NIEUW PROJECT

ISTEC* Meta* Finish B.V. heeft de mogelijkheid gekregen om mee te gaan participeren in de scheepsonderhoudsector in de Perzische Golf regio. Hier gaat ISTEC* tank reparaties en gas scrubbers onderhoud uitvoeren. Voor deze activiteit wordt een nieuwe handelsnaam toegevoegd aan de bestaande BV, ISTEC* Bahrein. Om deze activiteiten op te zetten is extra materiaal en werkkapitaal nodig. U kunt hierin participeren. Het rendement is 8,0% bruto en de looptijd is in totaal 42 maanden. Vanaf vanavond 20.00 is het project te raadplegen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 15:46:31 #127
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_201659676
Ik weet nog niet goed wat ik van ISTEC moet vinden. Website lijkt indrukwekkend maar Google je het bedrijfsadres, dan kom je uit bij een kantoortje in een bedrijfsverzamelgebouw. Dus betreft het hier een specialistisch soort "uitzendbureau" dat weinig of geen vast personeel in dienst heeft en alleen werkzaamheden op locatie uitvoert??
pi_201659965
Linkje pakket bezorgers


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201660049
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 15:46 schreef InVestEerder het volgende:
Ik weet nog niet goed wat ik van ISTEC moet vinden. Website lijkt indrukwekkend maar Google je het bedrijfsadres, dan kom je uit bij een kantoortje in een bedrijfsverzamelgebouw. Dus betreft het hier een specialistisch soort "uitzendbureau" dat weinig of geen vast personeel in dienst heeft en alleen werkzaamheden op locatie uitvoert??
Nee, er valt letterlijk niet veel van te vinden. Vad säger magen? Mijn onderbuik zegt, je hebt 50% kans ;) - het is serieus of het is "makkelijk uit beeld verdwijnen in de regio" oid.
pi_201660354
En mijn RC van Collin stroomt nu een beetje vol. Na de vervroegde aflossing van Br*ckfield nu ook terugbetaling van probleemproject Ph* K*thcen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201660393
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 16:37 schreef Soulfreak het volgende:
En mijn RC van Collin stroomt nu een beetje vol. Na de vervroegde aflossing van Br*ckfield nu ook terugbetaling van probleemproject Ph* K*thcen.
Je moet wat met je rc ja, maar op zich toch altijd fijn als een probleemgeval uiteindelijk toch retour komt.
pi_201660543
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 16:40 schreef lykkefund het volgende:

[..]
Je moet wat met je rc ja, maar op zich toch altijd fijn als een probleemgeval uiteindelijk toch retour komt.
Ja, ben blij dat dit probleemgeval nu weg is. Was een probleem sinds januari 2020. Betaalde niet meer. Vorig jaar septermber regeling getroffen dat hij tot april 21 alleen rente zou betalen, toen in 2 maanden tijd 4 achterstallige rentetermijnen ontvangen, waarna de betalingen weer stopten. Onderner gaf toen aan dat het restaurant weer open was, maar dat was niet zo aangezien er in het pand intussen al een ander restaurant zat. Dat had ik zelf via internet ontdekt en gemeld aan Collin. Die namen weer contact op met ondernemer met resultaat dat de achterstallige rentetermijnen vanaf februari dit jaar weer betaald werden en vanaf mei werd er zelfs weer een beetje afgelost. En vervolgens stopten de betalingen in juli weer. Nu dus opgelost.
pi_201660626
Link zeester


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201660798
quote:
1s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 16:10 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje pakket bezorgers


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al voor 33% vol, veel vertrouwen vanuit de innercrowd?
Pecunia non olet
pi_201661024
quote:
Strandpaviljoen
https://www.collincrowdfund.nl/strandpaviljoen-de-zeester-b-v/
Verpanding van het paviljoen. Dit zou een waarde hebben van 1,2 miljoen
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 14:55 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
6% lijkt me wat laag voor deze lening zonder hypothecaire zekerheid. Als het mis gaat staan we vermoedelijk met meer schuldeisers in dezelfde rij. Of zou het exploitatie recht ook onder de verpanding vallen?
Dit was ook precies wat ik me afvroeg toen ik de pitch las. Er staat echter dat de roerende goederen worden verpand. Leuk dat het taxatierapport het dan over een marktwaarde van 1,2 miljoen heeft, maar daar hebben wij dus niets aan, ook niet als het 10 miljoen waard was.
pi_201661069
quote:
12s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 17:35 schreef escortmk2 het volgende:

[..]
[..]
Dit was ook precies wat ik me afvroeg toen ik de pitch las. Er staat echter dat de roerende goederen worden verpand. Leuk dat het taxatierapport het dan over een marktwaarde van 1,2 miljoen heeft, maar daar hebben wij dus niets aan, ook niet als het 10 miljoen waard was.
Ja dat vond ik ook vreemd. Moet een soort van vertrouwen wekken maar je koopt er niets voor.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 17:13 schreef obligataire het volgende:

[..]
Al voor 33% vol, veel vertrouwen vanuit de innercrowd?
Lijkt wel zo, 25k door een vrij nieuwe investeerder aan het nummer te zien, inmiddels 40% vol.
pi_201661089
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 16:37 schreef Soulfreak het volgende:
En mijn RC van Collin stroomt nu een beetje vol. Na de vervroegde aflossing van Br*ckfield nu ook terugbetaling van probleemproject Ph* K*thcen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zat zelf niet in Ph* K*tchen, maar ook daar was de beoordeling D&B laag risico en collin credit ruim voldoende. Net zoals Zeester en de pakketbezorgers. Heb bij beide helaas geen goed gevoel en beide te zwakke zekerheden. Daarom sla ik ze deze keer over. Toch bedankt voor beide linkjes @Jaco078
pi_201661173
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 17:43 schreef markmangler het volgende:

[..]
Ik zat zelf niet in Ph* K*tchen, maar ook daar was de beoordeling D&B laag risico en collin credit ruim voldoende. Net zoals Zeester en de pakketbezorgers. Heb bij beide helaas geen goed gevoel en beide te zwakke zekerheden. Daarom sla ik ze deze keer over. Toch bedankt voor beide linkjes @:Jaco078
Graag gedaan. Neem zelf de pakket bezorgers basis mee.
pi_201661226
Mbt Ph* K*tchen: moet zeggen dat Collin dit uiteindelijk wel goed heeft opgepakt. Het ging om een relatief klein bedrag, horeca die een half jaar voor Corona gestart is, direct lening, verwachtte ik weinig meer van.
pi_201661293
quote:
12s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 17:35 schreef escortmk2 het volgende:

[..]
[..]
Dit was ook precies wat ik me afvroeg toen ik de pitch las. Er staat echter dat de roerende goederen worden verpand. Leuk dat het taxatierapport het dan over een marktwaarde van 1,2 miljoen heeft, maar daar hebben wij dus niets aan, ook niet als het 10 miljoen waard was.
Maar is de strandtent niet een roerend goed. Meestal worden deze in de winter geheel afgebroken en zitten dus niet vast in de grond als onroerend goed.
pi_201661501
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 10:01 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Dat zegt mij inmiddels helaas ook niet meer zoveel. CCF gaf immers ook een "laag risico" op bij het inmiddels failliete musicalproject "Zodiac".....
Gaat daar nog geld van terug komen met de garantie van de provincie?
70% was het toch?
pi_201662101
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 16:37 schreef Soulfreak het volgende:
En mijn RC van Collin stroomt nu een beetje vol. Na de vervroegde aflossing van Br*ckfield nu ook terugbetaling van probleemproject Ph* K*thcen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
idem RC CCF bij mij ; nu ook deelafloss v 32064 Watersport meneer Proo..,,, en 39109 OG mevrouw Schep....
pi_201662184
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 17:13 schreef obligataire het volgende:

[..]
Al voor 33% vol, veel vertrouwen vanuit de innercrowd?
Ik twijfel over deze. Wat vinden jullie er van? Op zich een grotendeels materiële 2e hypotheek, maar wel met de Rabobank er voor en wat is het pand echt waard als er gedwongen verkocht moet worden?
  woensdag 6 oktober 2021 @ 19:27:55 #144
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_201662201
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 18:22 schreef dyna18 het volgende:
Gaat daar nog geld van terug komen met de garantie van de provincie?
70% was het toch?
Ja klopt, 70% is in principe gegarandeerd. In update op CCF website staat dat ze die nu idd gaan claimen bij de curator.
Ik vond dit op voorhand al een zéér ambitieus project. Ik heb maar klein meegedaan, en had dit op voorhand al een beetje ingecalculeerd. Af en toe moet je de culturele sector een beetje sponsoren, hè ;)
Maar jammer voor alle betrokkenen. Het heeft hen ongetwijfeld heel veel energie gekost.
pi_201662372
quote:
12s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 17:35 schreef escortmk2 het volgende:

[..]
[..]
Dit was ook precies wat ik me afvroeg toen ik de pitch las. Er staat echter dat de roerende goederen worden verpand. Leuk dat het taxatierapport het dan over een marktwaarde van 1,2 miljoen heeft, maar daar hebben wij dus niets aan, ook niet als het 10 miljoen waard was.
Wat ik me afvroeg, is een strandpaviljoen wat jaarlijks afgebroken moet worden (nu blijkbaar voor het tweede winter niet wegens corona?) onroerend of roerend, want daarme zou de uitleg rechtgepraat kunnen worden. (maar ik weet het dus niet!). Wat ok ook niet helemaal begrijp, hij gaat nu inventaris kopen maar pas in 2023 exploiteren? Mijn oude horeca klanten kochten de tafels en stoelen pas ongeveer op de laatste dag voor de opening (was ook wat extreem)
pi_201662539
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 17:59 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Maar is de strandtent niet een roerend goed. Meestal worden deze in de winter geheel afgebroken en zitten dus niet vast in de grond als onroerend goed.
"Door de Hoge Raad is in het verleden (1996 en 2009) geoordeeld dat deze paviljoens roerende zaken zijn, omdat deze elk jaar weer worden opgebouwd en vervolgens in het najaar worden afgebroken om elders te worden opgeslagen. In een onlangs gepubliceerd arrest van het Gerechtshof Den Haag werd echter anders geoordeeld."
https://www.wolfsknopsnot(...)en-roerend-onroerend
pi_201662614
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 19:45 schreef lykkefund het volgende:

[..]
"Door de Hoge Raad is in het verleden (1996 en 2009) geoordeeld dat deze paviljoens roerende zaken zijn, omdat deze elk jaar weer worden opgebouwd en vervolgens in het najaar worden afgebroken om elders te worden opgeslagen. In een onlangs gepubliceerd arrest van het Gerechtshof Den Haag werd echter anders geoordeeld."
https://www.wolfsknopsnot(...)en-roerend-onroerend
Voer voor discussie dus...
pi_201663333
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 19:26 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Ik twijfel over deze. Wat vinden jullie er van? Op zich een grotendeels materiële 2e hypotheek, maar wel met de Rabobank er voor en wat is het pand echt waard als er gedwongen verkocht moet worden?
Ik denk als volgt: bij een taxatie van 685K, waar ik ook twijfels bij heb, zal het ding toch altijd wel een half miljoen opbrengen. Het is geen bouwval en gunstig gelegen. Bij die opbrengst is de CCF lening voor 50% afgedekt. Dat plus lineaire aflossing in drie jaar, doet me vermoeden dat het risico bij aanvang gemiddeld is maar daarna snel terugloopt.......Voor 7% rente kun je niet verwachten dat je voor de volle 100% uit de wind gehouden wordt.
Pecunia non olet
pi_201664510
Wat ik altijd weer knap vind bij Collin: er wordt tussentijds, min of meer onverwacht, een bedrag extra afgelost en meteen staat er een aangepast aflossingsschema klaar _O_
Pecunia non olet
pi_201664580
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 20:29 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik denk als volgt: bij een taxatie van 685K, waar ik ook twijfels bij heb, zal het ding toch altijd wel een half miljoen opbrengen. Het is geen bouwval en gunstig gelegen. Bij die opbrengst is de CCF lening voor 50% afgedekt. Dat plus lineaire aflossing in drie jaar, doet me vermoeden dat het risico bij aanvang gemiddeld is maar daarna snel terugloopt.......Voor 7% rente kun je niet verwachten dat je voor de volle 100% uit de wind gehouden wordt.
En wellicht wordt er ook nog afgelost op die Rabobank hypotheek waardoor de overwaarde groter wordt.
En zou het het verbeteren en verduurzamen van het bedrijfspand misschien ook nog zorgen voor een waardestijging?
pi_201664918
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 21:37 schreef obligataire het volgende:
Wat ik altijd weer knap vind bij Collin: er wordt tussentijds, min of meer onverwacht, een bedrag extra afgelost en meteen staat er een aangepast aflossingsschema klaar _O_
Er valt best eea aan te merken op Collin maar de backoffice en automatisering lijkt prima op orde te zijn.
pi_201665755
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 22:09 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Er valt best eea aan te merken op Collin maar de backoffice en automatisering lijkt prima op orde te zijn.
Zeker.
En, voor zover ik het overzicht heb, ook (verreweg) het beste van alle crowdfundingplatforms.
pi_201666141
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 21:42 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
En wellicht wordt er ook nog afgelost op die Rabobank hypotheek waardoor de overwaarde groter wordt.
En zou het het verbeteren en verduurzamen van het bedrijfspand misschien ook nog zorgen voor een waardestijging?
uit de pitch:

Overige financiers
De financiering bij de Rabobank bedroeg per 31 december 2020 ¤ 288.000,-. Maandelijks wordt er ¤ 1.430,- afgelost op de lening.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_201667239
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 23:11 schreef TisIk het volgende:

[..]
Zeker.
En, voor zover ik het overzicht heb, ook (verreweg) het beste van alle crowdfundingplatforms.
HCN doet wat dit betreft weinig onder voor Collin. Aantallen projecten zijn natuurlijk wel een stuk lager.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 10:14:12 #155
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_201667844
Jippie! KoM bomenman is binnen. Van een klein verlies wordt het nu een superklein positief totaalsaldo voor mijn Kom-portefeuille. :)
pi_201668388
Fase 2 van CRE project Nieuwbouw Houten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb aan het eerste project niet meegedaan vanwege het extra risico van een project dat nog gerealiseerd moet worden, maar nu alle vergunningen zijn verleend en de bouw al in een vergevorderd stadium is vind ik het een stuk interessanter en doe ik wel mee.
pi_201668497
quote:
99s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 00:16 schreef CaLeX het volgende:

[..]
uit de pitch:

Overige financiers
De financiering bij de Rabobank bedroeg per 31 december 2020 ¤ 288.000,-. Maandelijks wordt er ¤ 1.430,- afgelost op de lening.

En vol😉
Pecunia non olet
pi_201668794
Ik zie Max Crowdfund niet in de op vermeld. Wie frist mijn geheugen op. Kan zo even niets concreets terugvinden..
Of lees ik niet goed..
pi_201668842
Nog een gedeeltelijke vervroegde aflossing bij collin:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het aantal solide projecten is op dit moment (te) schaars bij Collin om weer te herbeleggen. 3 vervroegde aflossingen in amper 2 dagen! het postbedrijf en het strandpaviljoen heb ik overgeslagen.

[ Bericht 2% gewijzigd door NaRegenDeZon op 07-10-2021 11:54:47 ]
pi_201668891
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 11:49 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nog een gedeeltelijke vervroegde aflossing bij collin:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het aantal solide projecten is op dit moment (te) schaars bij Collin om weer te herbeleggen. 3 vervroegde aflossingen in amper 2 dagen!
Over precies dit soort boetevrije aflossingen is in de investeringsfase nog wat discussie geweest (zie: WGR / [Crowdfunding] #279 Nieuwe ronde nieuwe kansen. ), maar wat mij betreft konden we dit zeker verwachten. Driekwart jaar tot de eerste aflossing valt mij nog mee eerlijk gezegd!

Verder eens met je tweede opmerking. Zoeken naar een nieuw potje!
gr gr
pi_201669266
Nieuwbouw Houten 4,75 netto zonder bemiddeling

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201669269
Collin 2e hypotheek 8% zonder slottermijn
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201669362
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 11:44 schreef zonnigetoekomsttegemoed het volgende:
Ik zie Max Crowdfund niet in de op vermeld. Wie frist mijn geheugen op. Kan zo even niets concreets terugvinden..
Of lees ik niet goed..
Vorig draadje heb ik daar wel over gesproken.
pi_201669460
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 12:22 schreef Jaco078 het volgende:
Collin 2e hypotheek 8% zonder slottermijn
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuk onderpand, kom een advertentie tegen van vorig jaar op FB.
Bieden van 1.1 mio, zwembadje erbij. Prima dit
pi_201669768
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 09:46 schreef crowder07 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op maandag 4 oktober 2021 22:03 schreef obligataire het volgende:
[..]
En de :

Aristotelesstraat 7*
Zuidhoek 17*
Menno Ter Braakstr 5*

Plus natuurlijk de wanbetaler van Nieuwkoop Zuideinde 6*
[/quote
En nog Ellewoutsdijkstraat 192 en Begijnhofstraat 24 c en a
Bij mij ontbreekt nog steeds Begijnhofstraat 24C en a.
Ben ik de enige of is dat bij anderen ook zo.
Zijn er meerdere dan wacht i k nog af ben i k de enige dan zal ik SIG wel een mail moeten sturen.
pi_201669782
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 13:18 schreef crowder07 het volgende:

[..]
Bij mij ontbreekt nog steeds Begijnhofstraat 24C en a.
Ben ik de enige of is dat bij anderen ook zo.
Zijn er meerdere dan wacht i k nog af ben i k de enige dan zal ik SIG wel een mail moeten sturen.
Die is bij mij wel al betaald.
Pecunia non olet
pi_201669790
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 12:44 schreef impact9 het volgende:

[..]
Leuk onderpand, kom een advertentie tegen van vorig jaar op FB.
Bieden van 1.1 mio, zwembadje erbij. Prima dit
De vraag is nu, kregen ze het toen niet verkocht of was er iets anders, aftewel is het dus inderdaad voor 1.1 te verkopen...?
pi_201670016
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 13:20 schreef obligataire het volgende:

[..]
Die is bij mij wel al betaald.
Bedankt dan ga ik Sig mail sturen.
pi_201670045
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 13:21 schreef tnhb het volgende:

[..]
De vraag is nu, kregen ze het toen niet verkocht of was er iets anders, aftewel is het dus inderdaad voor 1.1 te verkopen...?
Is vorig jaar niet verkocht, hypotheekinschrijving is van 2007 dus ze hebben het in 2007 zelf laten bouwen (bouwjaar is 2007).
pi_201670107
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 13:20 schreef obligataire het volgende:

[..]
Die is bij mij wel al betaald.
Bij mij ook.
pi_201670300
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 12:22 schreef Jaco078 het volgende:
Nieuwbouw Houten 4,75 netto zonder bemiddeling

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah, zonder bemiddeling(skosten). Daar had ik in eerste instantie overheen gelezen. Dan kom je toch ongeveer op 5.4% rendement als je die kosten er fictief bijtelt. En het project is al in volle gang inclusief vergunningen dus kan daar nog weinig fout gaan?
Pecunia non olet
pi_201670331
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 11:01 schreef OpDieFiets het volgende:
Fase 2 van CRE project Nieuwbouw Houten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb aan het eerste project niet meegedaan vanwege het extra risico van een project dat nog gerealiseerd moet worden, maar nu alle vergunningen zijn verleend en de bouw al in een vergevorderd stadium is vind ik het een stuk interessanter en doe ik wel mee.
Ik zit wel in de eerste en vroeg me af hoe ze 2 keer een eerste recht van hypotheek kunnen geven. Navraag bij CRE leert dat deel 1 van het project 16 appartementsrechten betreft en deel 2 de overige 15. Dit staat in de update van 02-08-2021 bij project 1 (die ik niet gezien had omdat deze een maand nadat ik mijn storting gedaan heb, toegevoegd is). Project schijnt verder goed te lopen.
pi_201670822
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 14:21 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ah, zonder bemiddeling(skosten). Daar had ik in eerste instantie overheen gelezen. Dan kom je toch ongeveer op 5.4% rendement als je die kosten er fictief bijtelt. En het project is al in volle gang inclusief vergunningen dus kan daar nog weinig fout gaan?
Ik overweeg te beginnen bij CRE, maar ik zie verders geen ervaringscijfers/defaultscijfer/etc op de site. Misschien kijk ik er overheen. Wat zijn jullie ervaringen ?
pi_201670974
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:15 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Ik overweeg te beginnen bij CRE, maar ik zie verders geen ervaringscijfers/defaultscijfer/etc op de site. Misschien kijk ik er overheen. Wat zijn jullie ervaringen ?
Uit mijn hoofd:
+ Na overmaken meteen rente op je investering, geen wachttijd van weken zoals bij GVE
+ (Tot nu toe) geen defaults of betalingsproblemen
- Sommige projecten zijn van bedrijven gelieerd aan CRE zelf, dit is (in het begin) niet duidelijk aangegeven
- Wat twijfel bij de waarde van sommige van hun vastgoedprojecten in Duitsland.
- De einddatum van projecten ligt niet moervast, sommige projecten zijn een paar keer verlengt.
pi_201671416
quote:
14s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 13:52 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Is vorig jaar niet verkocht, hypotheekinschrijving is van 2007 dus ze hebben het in 2007 zelf laten bouwen (bouwjaar is 2007).
Woning ligt in de villa buurt van Leende, mooi in stukje leenderbos. Nadeel van die buurt het ligt pal aan de A2 en zeker zijn woning, zit wel een geluidswal en groen tussen, ma je hoort de auto's altijd nog in dat stuk. Weet dat er meer woningen in die wijk lang te koop hebben gestaan. Voor dat bedrag zou ik liever ook echt in het groen willen wonen. Wel in al die jaren dus amper overwaarde opgebouwd, maar ook geen euro afgelost..
pi_201671460
Door KOM project E*pet nu 3 achterstallige rentetermijnen betaald.
Eerste deel van de afspraken wordt nagekomen.
pi_201671637
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:04 schreef Hanzul2 het volgende:

[..]
Woning ligt in de villa buurt van Leende, mooi in stukje leenderbos. Nadeel van die buurt het ligt pal aan de A2 en zeker zijn woning, zit wel een geluidswal en groen tussen, ma je hoort de auto's altijd nog in dat stuk. Weet dat er meer woningen in die wijk lang te koop hebben gestaan. Voor dat bedrag zou ik liever ook echt in het groen willen wonen. Wel in al die jaren dus amper overwaarde opgebouwd, maar ook geen euro afgelost..
Blijkbaar heeft mrn geprobeerd om het voor 1.1 miljoen te verkopen en is dat niet gelukt. En nu maar bij Collin lenen om de boel aan de gang te houden. Of zie ik dit te negatief?
pi_201673930
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:04 schreef Hanzul2 het volgende:

[..]
Woning ligt in de villa buurt van Leende, mooi in stukje leenderbos. Nadeel van die buurt het ligt pal aan de A2 en zeker zijn woning, zit wel een geluidswal en groen tussen, ma je hoort de auto's altijd nog in dat stuk. Weet dat er meer woningen in die wijk lang te koop hebben gestaan. Voor dat bedrag zou ik liever ook echt in het groen willen wonen. Wel in al die jaren dus amper overwaarde opgebouwd, maar ook geen euro afgelost..
lijkt me dit pand te moeten worden, rechts langs Boutique Hotel Glow. Ik heb geen idee omtrent de huidige status van het pand, moet gaan kijken. perhaps weet fokforum collegue Hanzul2 more, de mode toko zit op de Kleine Berg, een trendy buurt met "kleine" winkels, sorry boutiques, cafe's & restaurants

https://drimble.nl/bedrij(...)bar-foodshop-bv.html
https://www.bedrijvenpagi(...)V./4978103/8b3fb278/
https://c3staalframebouw.(...)omstig-hotel-dirven/
https://www.google.com/ma(...).4373503!4d5.4772743

[ Bericht 4% gewijzigd door peterc op 07-10-2021 20:01:20 ]
pi_201674441
Bericht van GVE

Als gewaardeerd investeerder maken we u graag attent op de volgende investeringskans:

Aankoop ontwikkellocatie Made | ¤ 1.800.000,- | Rente 6% | 24 maanden | LTV 68,5% | Flexlening.

Ton van Kaldekerken en Roland Laurey, zijn projectontwikkelaars, beleggers, zakenpartners en real estate experts. Zij bieden u een investeringskans gericht op de aankoop van een bouw- en ontwikkellocatie ten behoeve van het realiseren van een zorgcomplex in Made (Noord-Brabant). Het gehele bouwplan zal vervolgens gerealiseerd worden door een eindbelegger.

Naast een bruto rente van 6,0% bieden ondernemers u een bonus bij het eerder aflossen van 0,1% per vervroegde maand over het investeringsbedrag. De LTV behorende bij deze lening is 68,5% gebaseerd op het bijbehorende taxatierapport. Investeerders wordt onder andere een eerste hypotheek op de ontwikkellocatie geboden. Graag gaan ondernemers de samenwerking met u aan om het project te realiseren.

Kredietbedrag: ¤ 1.800.000,-

[i]Rente: 6%

Looptijd: 24 maanden

Leenvorm: Flexlening | Aflossingsvrij

Belangrijkste zekerheden: 1e hypotheek ontwikkellocatie | negatieve hypotheekverklaringen verbonden aan 3 aanvullende objecten | borgstelling | hoofdelijke aansprakelijkheid in privé.

Via de volgende link kunt u het project inzien en als eerste investeren:
https://www.geldvoorelkaa(...)=24928&code=LA24928i.
pi_201674646
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:17 schreef Vioolblok het volgende:
Bericht van GVE

Als gewaardeerd investeerder maken we u graag attent op de volgende investeringskans:

Aankoop ontwikkellocatie Made | ¤ 1.800.000,- | Rente 6% | 24 maanden | LTV 68,5% | Flexlening.


Via de volgende link kunt u het project inzien en als eerste investeren:
https://www.geldvoorelkaa(...)=24928&code=LA24928i.
ik heb volgens mij nooit eerder gezien dat de volledige rente wordt geleend
quote:
Rentevergoeding 24 maanden à 6% ¤ 216.000,-
pi_201675297
Update L*vnd*, overigens wel triest (vind ik), iets met gezondheid...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar schrootwaarde, ook geen beste afloop voor ons dus.
pi_201675299
Ik snap het project van GVE nog niet helemaal. Taxatiewaarde 2,625 mln, maar het wordt aangekocht voor 1,375 mln? Dat is (te) makkelijk verdienen.
pi_201675303
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:17 schreef Vioolblok het volgende:
Bericht van GVE


Aankoop ontwikkellocatie Made | ¤ 1.800.000,- | Rente 6% | 24 maanden | LTV 68,5% | Flexlening.

Belangrijkste zekerheden: 1e hypotheek ontwikkellocatie | negatieve hypotheekverklaringen verbonden aan 3 aanvullende objecten | borgstelling | hoofdelijke aansprakelijkheid in privé.

Via de volgende link kunt u het project inzien en als eerste investeren:
https://www.geldvoorelkaa(...)=24928&code=LA24928i.
Ik zie toch een risico: de wijziging van het bestemmingsplan en vergunningen zijn nog niet (definitief) goedgekeurd. Ik kan mij niet voorstellen dat de bewoners aan de naastgelegen straten, met name de Klaassenstraat, zomaar zonder slag of stoot akkoord gaan met een gigantisch complex voor de deur.
pi_201675416
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 21:10 schreef lykkefund het volgende:
Update L*vnd*, overigens wel triest (vind ik), iets met gezondheid...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar schrootwaarde, ook geen beste afloop voor ons dus.
Schepen leveren bij executieverkoop zelden meer op dan de schrootwaarde. Volgens mij zijn er al meerdere schepen die dit illustreren. Ik kan mij een boot van KOM herinneren dat getaxeerd was op 500K en bracht uiteindelijk 44K bij de executieveiling op. In schepen investeren is uiterst riskant en een big no-no voor mij.

[ Bericht 0% gewijzigd door mike79_n op 07-10-2021 21:33:37 ]
pi_201675645
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 21:10 schreef lykkefund het volgende:
Update L*vnd*, overigens wel triest (vind ik), iets met gezondheid...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar schrootwaarde, ook geen beste afloop voor ons dus.
Voor hoeveel was deze getaxeerd?
pi_201675927
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 21:37 schreef dyna18 het volgende:

[..]
Voor hoeveel was deze getaxeerd?
3. Eerste hypotheek ten bedrage van ¤ 150.000,- op de mvs Lavan*a, met een taxatiewaarde van ¤ 160.000,- (taxatiedatum 3-6-2019). Hierop zal tegelijkertijd een tweede hypotheekrecht van ¤ 15.000,- en een derde hypotheekrecht van ¤ 20.000,- ten behoeve van de overige financiers gevestigd worden. De lening is volledig gedekt door het eerste hypotheekrecht. De Loan-to-Value is 116%.
Pecunia non olet
pi_201675946
2e en 3e hypotheekhouders gaan het schip in….
pi_201675980
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 22:01 schreef Crowdyfunder het volgende:
2e en 3e hypotheekhouders gaan het schip in….
Toch is de afschrijving niet zo extreem als bij dat partyschip. Het verhaal klinkt op zich enigszins aannemelijk al denk je bij een knul van 20 niet zo gauw aan 'gewone' gezondheidsproblemen en snap ik o.a. niet goed hoe de boegschroef van stil liggen kapot kan gaan. Maar ja toch nog een aardig bedrag terug waar ik het voorzichtigheidshalve al helemaal afgeschreven had.
Pecunia non olet
pi_201676051
Bij een jongen van rond de 20 kan de rest nog uit de hoofdelijkheid terug komen.
pi_201676096
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 21:11 schreef mike79_n het volgende:

[..]
Ik zie toch een risico: de wijziging van het bestemmingsplan en vergunningen zijn nog niet (definitief) goedgekeurd. Ik kan mij niet voorstellen dat de bewoners aan de naastgelegen straten, met name de Klaassenstraat, zomaar zonder slag of stoot akkoord gaan met een gigantisch complex voor de deur.
Hoop nog niet defintieve plannen en als de vergunningen er doorheen komen verkopen ze gelijk aan een investeerder die de boel gaat bouwen ? Vreemd verhaal, of ik snap het niet. MMWOPS project.
pi_201676103
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 22:10 schreef samlood het volgende:
Bij een jongen van rond de 20 kan de rest nog uit de hoofdelijkheid terug komen.
Inderdaad.

Als ik conservatief reken met een opbrengst van een ton, verminderd met incassokosten, makelaarskosten, notaris, achterstallige vaste lasten e.d., stel 25% of 25K dan blijft er 75K over en dat is 50% van de hoofdsom. Aangezien er al 29% aan cashflow is uitbetaald zou de schade dan (voor nu) ongeveer 21% zijn.
Pecunia non olet
pi_201676717
Voor een boot vind ik 100k terug op een waarden van 160k niet eens zo heel gek.
Maar toont wel weer aan hoe waardeloos een taxatie van een boot is. Je hebt er echt helemaal niets aan op een veiling.
pi_201676793
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 21:11 schreef mike79_n het volgende:

[..]
Ik zie toch een risico: de wijziging van het bestemmingsplan en vergunningen zijn nog niet (definitief) goedgekeurd. Ik kan mij niet voorstellen dat de bewoners aan de naastgelegen straten, met name de Klaassenstraat, zomaar zonder slag of stoot akkoord gaan met een gigantisch complex voor de deur.
En vol 1.800k ,in een avondje, knap, was hem aan het lezen, en toen was ie vol
pi_201677458
quote:
12s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 22:54 schreef peterc het volgende:

[..]
En vol 1.800k ,in een avondje, knap, was hem aan het lezen, en toen was ie vol
Nou dan kan ik me de moeite besparen, dacht dat ik tijd genoeg had :z :Z
Pecunia non olet
pi_201678525
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 21:11 schreef djtiesto8 het volgende:
Ik snap het project van GVE nog niet helemaal. Taxatiewaarde 2,625 mln, maar het wordt aangekocht voor 1,375 mln? Dat is (te) makkelijk verdienen.
De taxatiewaarde is gebaseerd op de markthuur per 1-12-2022 (beoogde verkoopdatum), de ltv is nu 130%. Dit wordt niet eerlijk gepresenteerd in de pitch.
pi_201679195
Met dank aan de scherp oplettende mensen hier op FOK! ^O^
quote:
Maastricht Kasteel Bleienbeekstraat

Aangepaste coulance uitkering.
Helaas was de eerder betaalde coulance uitkering niet volledig.

Deze is nu aangepast en het restant is uitgekeerd en zal zichtbaar worden in de wallet.
pi_201680139
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:20 schreef dyna18 het volgende:
Met dank aan de scherp oplettende mensen hier op FOK! ^O^
[..]

We gaan het zien vanmiddag of ze nieuwe batterijtjes in de rekenmachine hebben gedaan.

update
Bij mij is een maandtermijn bijgeschreven, dus iets meer dan benodigd.

[ Bericht 6% gewijzigd door zeeland6 op 08-10-2021 13:35:14 ]
pi_201681026
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 13:49 schreef crowder07 het volgende:

[..]
Bedankt dan ga ik Sig mail sturen.
Na de mail van gisteren werd ook de laatste alsnog in de wallet bijgeschreven.
pi_201681337
Nieuwe Backwerk: https://www.collincrowdfund.nl/backwerk-zoetermeer/

Over de vorige twee was ik erg enthousiast. Die kwamen de facto neer op lenen aan Valora Food Service Deutschland GmbH tegen 8% en dat wil ik elke dag doen.

Deze keer gaat het om een hoger investeringsbedrag en minder dan 50% garantstelling. Samen met weinig ervaren ondernemers lijkt dit me niet aantrekkelijk.
pi_201681443
Morgen nieuwe van CRE

Transformatie Maarssen | Binnenkort online
Morgen om 10:00 uur een nieuwe propositie online

U investeert middels deze propositie in een vrijstaande woonvilla met een transformatiemogelijkheid voor 18 appartementen in Maarssen. De beoogde looptijd is 18 maanden en de vaste rente bedraagt 5,0% per jaar. Als investeerder krijgt u het eerste recht van hypotheek.

Morgen (zaterdag 09-10-2021) om 10:00 uur wordt de nieuwe propositie gepubliceerd. U kunt dan geheel vrijblijvend een deelnamebedrag reserveren. Volgende week wordt het mogelijk om uw investering af te ronden.

Wij houden u op de hoogte.

Met vriendelijke groet,
Crowd Real Estate B.V.

Freek Geurtsen MRE
pi_201682039
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 13:03 schreef Slijker het volgende:
Morgen nieuwe van CRE

Transformatie Maarssen | Binnenkort online
Morgen om 10:00 uur een nieuwe propositie online

U investeert middels deze propositie in een vrijstaande woonvilla met een transformatiemogelijkheid voor 18 appartementen in Maarssen. De beoogde looptijd is 18 maanden en de vaste rente bedraagt 5,0% per jaar. Als investeerder krijgt u het eerste recht van hypotheek.

Morgen (zaterdag 09-10-2021) om 10:00 uur wordt de nieuwe propositie gepubliceerd. U kunt dan geheel vrijblijvend een deelnamebedrag reserveren. Volgende week wordt het mogelijk om uw investering af te ronden.

Wij houden u op de hoogte.

Met vriendelijke groet,
Crowd Real Estate B.V.

Freek Geurtsen MRE
de link
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201682061
*O* Gratis broodje en sapje voor investeerders:
quote:
Beste investeerder,

Inmiddels heeft Broodje Q al ruim twee maanden de deuren geopend en draaien we op volle toeren. Dit was niet mogelijk geweest zonder de steun van alle investeerders. Daarom willen we jou graag bedanken in de vorm van een gratis lunch bij ons in de zaak. Bij het laten zien van deze e-mail ontvang je een vers sapje, een stuk bananenbrood en een broodje of salade naar keuze. Let op: dit kan tot en met 31 december 2021.

Mocht je de zaak nog niet hebben gezien, dan is dit een mooie gelegenheid om eens langs te komen! We kijken ernaar uit om je te mogen ontvangen :)

Tot snel,
Broodje Q
pi_201682276
Vandaag een vervroegde aflossing bij GVE.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zitten meer van jullie hierin? Er wordt geen boeterente betaald en als ik de voorwaarden goed lees geldt voor algehele aflossing een boeterente van 6 maanden.
pi_201682316
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 14:55 schreef jacobme het volgende:
Vandaag een vervroegde aflossing bij GVE.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zitten meer van jullie hierin? Er wordt geen boeterente betaald en als ik de voorwaarden goed lees geldt voor algehele aflossing een boeterente van 6 maanden.
Ja ik zit hier ook in.

Ik heb GVE gevraagd en zij wezen mij op het contract dat in de pitch zelf staat en daarin is expliciet bij artikel 7.1 opgenomen dat er boetevrij afgelost kan worden.
Helaas dus.

Ik denk dat de nieuwe projecten wel een boeterente kennen.
pi_201682347
Oke, maar de vraag is of wij dat van tevoren konden weten, de overeenkomst wordt pas achteraf bijgevoegd. Bij de pitch zelf staat dat aflossing conform de standaardvoorwaarden is. Of zijn die tussen 24 april 2020 en nu gewijzigd?
pi_201682511
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 15:07 schreef jacobme het volgende:
Oke, maar de vraag is of wij dat van tevoren konden weten, de overeenkomst wordt pas achteraf bijgevoegd. Bij de pitch zelf staat dat aflossing conform de standaardvoorwaarden is. Of zijn die tussen 24 april 2020 en nu gewijzigd?
Ik zit niet in dit project, maar de basisvraag is: wat staat er in de pitch? De algemene voorwaarden zouden sinds 22 januari 2019 niet meer gewijzigd mogen zijn, want dat is de versie die op de website als actueel raadplaagbaar is. In artikel 24 van de AV staat dat afspraken voor geheel of gedeeltelijke vervroegde aflossing in de pitch moeten staan en verder wordt er verwezen naar de voorwaarden per leenvorm die op de site staan. Dan is het dus afhankelijk welk soort lening het was, bijvoorbeeld vastgoed, aflossingsvrij etc. https://www.geldvoorelkaar.nl/financieringsvormen. Dat ers iets anders in het contract staat is leuk voor geldnemer, maar wij als investeerders zien dat pas nadat alles rond is, daar mogen dus geen afwijken zaken in staan die niet eerder in de pitch of algemene voorwaarden gecommuniceerd zijn. Vergelijk het maar met het recente voorbeeld/issue bij sig.
pi_201682630
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 15:28 schreef tnhb het volgende:

[..]
Ik zit niet in dit project, maar de basisvraag is: wat staat er in de pitch? De algemene voorwaarden zouden sinds 22 januari 2019 niet meer gewijzigd mogen zijn, want dat is de versie die op de website als actueel raadplaagbaar is. In artikel 24 van de AV staat dat afspraken voor geheel of gedeeltelijke vervroegde aflossing in de pitch moeten staan en verder wordt er verwezen naar de voorwaarden per leenvorm die op de site staan. Dan is het dus afhankelijk welk soort lening het was, bijvoorbeeld vastgoed, aflossingsvrij etc. https://www.geldvoorelkaar.nl/financieringsvormen. Dat ers iets anders in het contract staat is leuk voor geldnemer, maar wij als investeerders zien dat pas nadat alles rond is, daar mogen dus geen afwijken zaken in staan die niet eerder in de pitch of algemene voorwaarden gecommuniceerd zijn. Vergelijk het maar met het recente voorbeeld/issue bij sig.
Precies dat was wat ik ook dacht, in de pitch staat standaardvoorwaarden voor vastgoedlening. Dus zouden ze boeterente moeten uitkeren. Ik ga ze daarover mailen.
pi_201682680
De zoveelste verlenging bij CRE
quote:
Begin oktober 2018 is de​ propositie 'Appartementen Wilhelmshaven II' in exploitatie gegaan. Gezien de beoogde looptijd van 36​ maanden zou het project deze maand worden afgelost. Wij brengen u daarom graag op de hoogte van de stand van zaken.

De initiatiefnemer heeft reeds voor de aflossing van de propositie een financieringsaanvraag ingediend bij een​ bancaire instelling. De afwikkeling hiervan​ neemt echter meer tijd in beslag dan werd verondersteld.​ Hierdoor is besloten om de looptijd van de propositie met maximaal 6 maanden te verlengen (t/m 4 april 2022).​ Deze mogelijkheid tot verlenging​ is​ voorzien​ in de Crowdrealestate Voorwaarden. De Stichting Zekerhedenagent Crowdrealestate, die het hypotheekrecht namens u waarborgt, en het platform zijn akkoord gegaan met deze verlenging. De propositie verloopt immers verder conform prognose.​

De leningscondities voor u als investeerder​ blijven uiteraard ongewijzigd. Zo ontvangt u als investeerder nog steeds een vaste rentevergoeding van 5,0% per jaar alsmede​ blijft het eerste en​ tweede recht van hypotheek als zekerheid behouden.
Lijkt wel of verlenging standaard is bij CRE
pi_201682730
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 15:44 schreef KrekelJapie het volgende:
De zoveelste verlenging bij CRE
[..]
Lijkt wel of verlenging standaard is bij CRE
Dat zou je inderdaad bijna gaan denken. De vraag is of CRE hier wel of niet voorstander van is, dat weet ik eigenlijk niet. Want als ze het liever niet zouden zien of een signaal zouden willen afgeven dan kunnen ze voor nieuwe projecten de voorwaarden natuurlijk zo aanpassen dat bij een verlenging (is nu meen ik max 2x 6 maanden al weet ik niet of dat een "toezegging" is die ik heb gehad, of dat het ergens vastligt) bijvoorbeeld steeds een 0.5% meer rente betaald moet gaan worden. Dan wordt het wel wat minder vrijblijvend dan hoe het nu Want nu zou je als geldnemer er standaard vanuit kunnen gaan dat als je een beetje goed verhaal hebt je gewoon een jaar extra krijgt en op die manier ruim de tijd hebt om te gaan shoppen na afloop van de afgesproken periode en als je verwacht dat rente gaat dalen (of waarde gaat stijgen) gewoon nog even wachten om een betere verlenging te kunnen regelen.
pi_201683632
Weijs/van Dijk deel 2
https://www.collincrowdfu(...)dijk-box-iii-deel-2/
2x 1e hypotheek
pi_201683648
Inrichters openbare ruimte
https://www.collincrowdfund.nl/van-de-bunt-projecten-b-v/
2e hypotheek woonhuis met mooie overwaarde.
pi_201684072
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 21:10 schreef lykkefund het volgende:
Update L*vnd*, overigens wel triest (vind ik), iets met gezondheid...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar schrootwaarde, ook geen beste afloop voor ons dus.
Staat hier te koop voor 120k. Zit er niet in maar was nieuwsgierig.
pi_201684236
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 15:44 schreef KrekelJapie het volgende:
De zoveelste verlenging bij CRE
[..]
Lijkt wel of verlenging standaard is bij CRE
Bij mij zijn er even zoveel vervroegd afgelost. Ik vind dit dus altijd wel prima, dat streept mooi weg tegen de vervroegde. Overigens zit ik in deze niet.
pi_201684883
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 11:01 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
We gaan het zien vanmiddag of ze nieuwe batterijtjes in de rekenmachine hebben gedaan.

update
Bij mij is een maandtermijn bijgeschreven, dus iets meer dan benodigd.

Ik zie ook een extra maandtermijn verschijnen, de batterijtjes waren dus een beetje te vol geladen :)
pi_201685330
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 18:42 schreef lykkefund het volgende:

[..]
Bij mij zijn er even zoveel vervroegd afgelost. Ik vind dit dus altijd wel prima, dat streept mooi weg tegen de vervroegde. Overigens zit ik in deze niet.
Het is - lijkt mij - eigen aan dit soort projecten. De exacte timing van de afwikkeling is niet jaren vooraf te plannen, ze kunnen hooguit een goede schatting doen. En ik vind het ook prima als het langer duurt mits er uiteraard geen problemen zijn verder.
Pecunia non olet
pi_201685446
Mail GvE nieuwe projecten. Sp*llekijn
“ Leendoel: Voorfinanciering voorraden ”
“ Wij gaan de lening gebruiken voor de verbouwing van het nieuwe pand.”

Heb eigenlijk al meteen geen zin om de pitch te gaan lezen. Wel 7.5%, dus misschien toch straks even kijken…

(edit: toch maar even gedaan. Eigenlijk wel een heel mooie pitch. Duidelijk verhaal, bevlogen ondernemer met plan, en de historie is ook goed. Jammer dat er alleen pandrecht is (en daarom dus 7.5% bruto). Misschien kan de incentive hier de doorslag geven voor twijfelaars die van spellen houden. Ik twijfel nog even door, linkje zou wellicht mooi zijn.)

[ Bericht 37% gewijzigd door TechLight op 08-10-2021 20:20:43 ]
pi_201685474
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 15:44 schreef KrekelJapie het volgende:
De zoveelste verlenging bij CRE
[..]
Lijkt wel of verlenging standaard is bij CRE
Ik ben hier echt verbaasd over.
Als je een afspraak hebt om je geld 3 jaar uit te lenen, kan het toch niet zo zijn dat het platform eenzijdig besluit dit later terug te betalen.

Je zou het geld maar nodig hebben.
Daarnaast zou je voor en langere leentermijn een hogere rente verwachten. Dit wordt echter niet geboden.

Ik heb de voorwaarden er bij gepakt, maar kan niet vinden waar in de voorwaarden deze mogelijkheid tot verlening zou staan.
pi_201685536
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 14:19 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
de link
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die vorige vond ik nog wel aantrekkelijk (dankzij het ontbreken van inlegkosten), maar deze laat ik liggen.
Ergens moet je een grens trekken....
Pecunia non olet
pi_201685689
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 20:08 schreef TechLight het volgende:
Mail GvE nieuwe projecten. Sp*llekijn
“ Leendoel: Voorfinanciering voorraden ”
“ Wij gaan de lening gebruiken voor de verbouwing van het nieuwe pand.”

Heb eigenlijk al meteen geen zin om de pitch te gaan lezen. Wel 7.5%, dus misschien toch straks even kijken…
Ik laat deze graag over aan anderen en dat geldt ook voor de man met de bedrijfskleding. Hij laat wel commitment zien door zijn huis te verpanden, gelooft er dus blijkbaar zelf heilig in, maar vooralsnog zijn de cijfers weinig indrukwekkend (geen resultaat, negatief EV). Met een beter trackrecord had ik m wel overwogen.

[ Bericht 0% gewijzigd door obligataire op 08-10-2021 20:30:54 ]
Pecunia non olet
pi_201685717
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 20:09 schreef dyna18 het volgende:
Ik ben hier echt verbaasd over.
Als je een afspraak hebt om je geld 3 jaar uit te lenen, kan het toch niet zo zijn dat het platform eenzijdig besluit dit later terug te betalen.

Je zou het geld maar nodig hebben.
Daarnaast zou je voor en langere leentermijn een hogere rente verwachten. Dit wordt echter niet geboden.

Ik heb de voorwaarden er bij gepakt, maar kan niet vinden waar in de voorwaarden deze mogelijkheid tot verlening zou staan.
Eenzijdig verlengen kan inderdaad niet zomaar, maar in het algemeen heeft het platform het recht (en de plicht) om de investeerdersbelangen te behartigen. Als een verlenging de kans op terugbetaling ipv default groter maakt is dat een goed argument. Waarschijnlijk heeft het platform langs die weg feitelijk veel vrijheid.

Overigens “Je zou het geld maar nodig hebben” is een heel slecht argument. Bij default is het ook nog maar afwachten wat er terugkomt, en wanneer. Je zou m.i. nooit op enige manier afhankelijk willen/moeten zijn van terugbetaling van dit soort projecten.
pi_201685719
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 20:09 schreef dyna18 het volgende:

[..]
Ik ben hier echt verbaasd over.
Als je een afspraak hebt om je geld 3 jaar uit te lenen, kan het toch niet zo zijn dat het platform eenzijdig besluit dit later terug te betalen.

Je zou het geld maar nodig hebben.
Daarnaast zou je voor en langere leentermijn een hogere rente verwachten. Dit wordt echter niet geboden.

Ik heb de voorwaarden er bij gepakt, maar kan niet vinden waar in de voorwaarden deze mogelijkheid tot verlening zou staan.
Van een harde afspraak was geen sprake:
Uit de pitch.

* De initiatiefnemer heeft het voornemen om de woningen na 3 jaar te verkopen en/of uit te ponden om de investeerders van Crowdrealestate af te lossen. Daarnaast is een herfinancieringsscenario ook denkbaar.

* Looptijd De beoogde looptijd is 3 jaar. 3 punten

* In de algemene voorwaarden is voorzien dat een project verlengd kan worden.
Pecunia non olet
pi_201685876
Dank voor je reactie obligataire.

> In de algemene voorwaarden is voorzien dat een project verlengd kan worden.

Dit kon ik dus niet vinden. Zou je me kunnen aanwijzen op welke regel in de voorwaarden je dit leest?

> De initiatiefnemer heeft het voornemen om de woningen na 3 jaar te verkopen en/of uit te ponden om de investeerders van Crowdrealestate af te lossen. Daarnaast is een herfinancieringsscenario ook denkbaar.

Hier lees ik nou niet meteen in dat de terugbetaling later kan worden.
Ik zie dit meer als informatief wat de ondernemer met de panden na de 3 jaar gaat doen.

[ Bericht 31% gewijzigd door dyna18 op 08-10-2021 20:40:27 ]
pi_201686882
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 20:33 schreef dyna18 het volgende:
Dank voor je reactie obligataire.

> In de algemene voorwaarden is voorzien dat een project verlengd kan worden.

Dit kon ik dus niet vinden. Zou je me kunnen aanwijzen op welke regel in de voorwaarden je dit leest?

> De initiatiefnemer heeft het voornemen om de woningen na 3 jaar te verkopen en/of uit te ponden om de investeerders van Crowdrealestate af te lossen. Daarnaast is een herfinancieringsscenario ook denkbaar.

Hier lees ik nou niet meteen in dat de terugbetaling later kan worden.
Ik zie dit meer als informatief wat de ondernemer met de panden na de 3 jaar gaat doen.
In de begeleidende mail van WII staat vermeld dat de mogelijkheid tot verlenging​ is​ voorzien​ in de Crowdrealestate Voorwaarden. Ik kan me niet voorstellen dat dit een harde leugen zou zijn.

Ik denk dat het onder de volmacht valt:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Omgekeerd, zie ik in de pitch ook geen enkele opmerking die er op duidt dat dat de lening koste wat kost binnen 3 jaar zou zijn terugbetaald. De ervaren deelnemers in CRE weten denk ik of zouden moeten weten dat je niet een bancair traject in de toekomst kunt plannen tot op de dag nauwkeurig, zeker nu banken steeds meer (onverwachte/bureaucratische) eisen stellen dan 3 jaar geleden.

[ Bericht 1% gewijzigd door obligataire op 08-10-2021 21:21:25 ]
Pecunia non olet
pi_201687679
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 20:09 schreef dyna18 het volgende:
Ik heb de voorwaarden er bij gepakt, maar kan niet vinden waar in de voorwaarden deze mogelijkheid tot verlening zou staan.
Staat in de "Bijzondere voorwaarden leningnemer" die je bij elke investerig moet accepteren (en waarnaar in de bevestigingsemail een verwijzing staat) en per project specifiek zijn. In die van Wilhelmshaven II staat:

quote:
De Lening moet uiterlijk na een periode van 36 maanden volledig zijn afgelost.
In overleg met Leningnemer tezamen met de Stichting en Crowdestate kan
worden besloten om de aflossingsdatum op te schorten telkenmale met 6
maanden. Hiervan wordt gebruik gemaakt indien er onvoldoende liquiditeiten
beschikbaar zijn en/of er geen verkoopscenario of herfinancieringscenario
mogelijk is om de investeerders van Crowdestate af te lossen. Een eventuele
opschorting is enkel mogelijk in uitzonderlijke gevallen en na nadrukkelijke
toestemming van de Stichting en Crowdestate.
Ik heb hier een paar jaar geleden (toen de naam nog crowdestate was) eens vragen over gesteld waarbij ik de volgende reactie kreeg met betrekking tot de opschorting:

quote:
Enkel na nadrukkelijke toestemming van de onafhankelijke Stichting (belangenbehartiger Crowd) en Crowdestate kan het termijn opgeschort worden. De leningnemer kan nooit zelfstandig het termijn opschorten. Alle eigenschappen van de lening, zoals het rentepercentage blijven bij een opschorting behouden.

Het zal nooit de insteek van Crowdestate en de Stichting zijn om een propositie onnodig te verlengen. Deze voorwaarde is opgenomen omdat hiermee het onnodig uitwinnen van het hypotheekrecht voorkomen kan worden. Bijvoorbeeld als een verkoop van een project op het allerlaatste moment wordt afgeketst. Desondanks dat het financieringsniveau van de propositie ‘Nieuwbouw Halen’ onder de getaxeerde executiewaarde ligt is het uitwinnen van het hypotheekrecht een langdurig en kostbaar traject wat beter voorkomen kan worden.
pi_201687940
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 21:15 schreef obligataire het volgende:
De ervaren deelnemers in CRE weten denk ik of zouden moeten weten dat je niet een bancair traject in de toekomst kunt plannen tot op de dag nauwkeurig, zeker nu banken steeds meer (onverwachte/bureaucratische) eisen stellen dan 3 jaar geleden.
Ik vind het wel erg opvallend dat het verlengen bij CRE schering en inslag is, en dat je bij andere platforms hier nauwelijks mee te maken krijgt. CRE kan ook sturen op herfinanciering via het eigen platform, zeker ook omdat CRE voor de leningnemer geen boeterente berekend. Dan krijgen de investeerders in bijna alle gevallen gewoon het geld volgens looptijd retour. Nu kan het zo maar 2x 6mnd (er zijn ook voorbeelden waarbij meer dan 2x verlengd werd) verlengd worden zonder dat je hier als investeerder op kunt participeren. De verlenging wordt pas kenbaar gemaakt in de week waarop terugbetaling had moeten plaatsvinden. Ik vind deze handelswijze van CRE wat verdacht en niet prettig in de richting van de investeerders.

[ Bericht 11% gewijzigd door KrekelJapie op 08-10-2021 22:11:51 ]
pi_201688876
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 21:55 schreef tnhb het volgende:

[..]
Staat in de "Bijzondere voorwaarden leningnemer" die je bij elke investerig moet accepteren (en waarnaar in de bevestigingsemail een verwijzing staat) en per project specifiek zijn. In die van Wilhelmshaven II staat:
[..]
Ik heb hier een paar jaar geleden (toen de naam nog crowdestate was) eens vragen over gesteld waarbij ik de volgende reactie kreeg met betrekking tot de opschorting:
[..]

Dank voor het uitzoeken tnhb

En ik blijf het vreemd vinden dat de looptijd zo meer een schatting blijkt te zijn.
Als ik geld uitleen voor 36 maanden, verwacht ik het echt wel na 36 maanden terug.
pi_201689086
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 22:48 schreef dyna18 het volgende:

[..]
Dank voor het uitzoeken tnhb

En ik blijf het vreemd vinden dat de looptijd zo meer een schatting blijkt te zijn.
Als ik geld uitleen voor 36 maanden, verwacht ik het echt wel na 36 maanden terug.
Zo stellig als je het zegt, kun je dan beter een termijndeposito bij een bank nemen, dan heb je weinig risico dat het niet op de juiste datum terug komt.

Ben het wel eens dat het bij CRE relatief vaak / makkelijk gebeurt. Gezien ze ook “eigen projecten” hebben is dat wat mij betreft een rode vlag (in ieder geval voor die projecten, niet per se voor het platform als geheel). Zit er overigens zelf niet bij, dus weet niet hoe nauw die “eigen projecten” betrokken zijn en hoeveel conflict of interest daar uiteindelijk in zit. Maar wel mee opletten dus.
pi_201689124
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 22:48 schreef dyna18 het volgende:
En ik blijf het vreemd vinden dat de looptijd zo meer een schatting blijkt te zijn.
Als ik geld uitleen voor 36 maanden, verwacht ik het echt wel na 36 maanden terug.
Daar zou je ook vanuit moeten mogen gaan. De voorwaarden stellen immers dat "De lening moet uiterlijk na een periode van xx maanden volledig zijn afgelost", en "een eventuele opschorting is enkel mogelijk in uitzonderlijke gevallen". Van dat laatste is gezien het aantal verlengingen duidelijk geen sprake.
pi_201689174
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 23:06 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]
Daar zou je ook vanuit moeten mogen gaan. De voorwaarden stellen immers dat "De lening moet uiterlijk na een periode van xx maanden volledig zijn afgelost", en "een eventuele opschorting is enkel mogelijk in uitzonderlijke gevallen". Van dat laatste is gezien het aantal verlenginegn duidelijk geen sprake.
Ik ben er zelf ook een beetje door verrast, ik weet niet meer of ik destijds de voorwaarden of alleen de pitch gelezen heb. Maar er staat mij niets bij dat het zomaar verlengd kan worden. Maar het kan zijn dat omdat dit bij mijn overige platformen nooit de gang van zaken is ik er ook niet op bedacht was. Voor mij is het verder overigens geen probleem aangezien ik beleg met geld dat ik kan missen, maar liever niet wil missen. Extra rente-inkomsten kunnen hier geen kwaad, maar wat meer informatie van CRE over de 'uitzonderlijke gevallen' zou wel fijn zijn.
pi_201689424
2e tranche van de vastgoedaccountant op collin met 1e hyp


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201689502
Duc*tex op gve vind ik wel een mooie. Gunfactor met materiële 2e hypotheek met volledige aflossing in 5 jaar. Was deze al besproken?
pi_201689677
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 17:29 schreef KrekelJapie het volgende:
Weijs/van Dijk deel 2
https://www.collincrowdfu(...)dijk-box-iii-deel-2/
2x 1e hypotheek
Deze Ewoud van Dijk is ook van CCF project 24795 (jul2016) Dikkeboom & van Dijk / juli 21afgelost / 60mnd 250k 7%
pi_201690665
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 23:29 schreef Jaco078 het volgende:
2e tranche van de vastgoedaccountant op collin met 1e hyp


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er wordt eigenlijk een aflossingsvrije lening verstrekt met een ltv van 100%. Dit lijkt ook een afwijking op de eigen richtlijnen van collin.
pi_201690667
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 23:37 schreef Jaco078 het volgende:
Duc*tex op gve vind ik wel een mooie. Gunfactor met materiële 2e hypotheek met volledige aflossing in 5 jaar. Was deze al besproken?
Zeker. Ik neem deze voor het dubbele bedrag mee, als ik achter de knoppen kan zitten.

Van der Bunt van Collin wil ik ook wel graag meenemen. Dus als hier een linkje van is. Dan graag!

[ Bericht 8% gewijzigd door KrekelJapie op 09-10-2021 06:53:50 ]
pi_201690969
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 06:22 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Er wordt eigenlijk een aflossingsvrije lening verstrekt met een ltv van 100%. Dit lijkt ook een afwijking op de eigen richtlijnen van collin.
Bijzonder dat de taxateur het pand een half miljoen meer waard vindt dan de recente aankoopprijs. Dat roept vragen op.
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 09:05:02 #237
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_201691076
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 08:48 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Bijzonder dat de taxateur het pand een half miljoen meer waard vindt dan de recente aankoopprijs. Dat roept vragen op.
Bij mij geen vragen. Deze laat ik aan andere over.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_201691253
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 09:05 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Bij mij geen vragen. Deze laat ik aan andere over.
De vragen die ik heb ga ik ook niet stellen ;). Ik wacht op betere projecten
pi_201691478
Overbrugging ABN Amro op NLI tegen 8%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201691688
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 06:25 schreef KrekelJapie het volgende:

[..](Ducotex)
Zeker. Ik neem deze voor het dubbele bedrag mee, als ik achter de knoppen kan zitten.

* Rente en zekerheid zijn uitstekend.

Maar:

Mij baart het nogal zorg dat hij in 2019 en 2020 helemaal niets verdiend heeft met zijn winkel en dat hij in 2021 slechts 16K winst verwacht. Verderop zegt hij 'Voor geheel dat jaar wordt een zeer beperkt tekort begroot. Dat tekort kan worden opgevangen vanuit het aangevraagde werkkapitaal. '. Zelfs een lage lage winst is toch iets anders dan een tekort lijkt me. Prognose achteraf wat opgehoogd, maar de oude tekst laten staan?

Als je niets verdient, moet je toch ergens van leven. Ik neem aan dat de partner ook inkomen heeft maar daar lees ik niets over. In 2020 heeft hij niets privé opgenomen van de zaak, sterker nog zelfs 4K ingebracht om het verlies te compenseren.

Eind 2020 en heden een negatief eigen vermogen, dus technisch gezien bijna failliet. De financiering lijkt vooral bedoeld om oude gaten te dichten.

Ik hoop voor hem dat het lukt want het lijkt een bevlogen ondernemer. Maar er lijkt een flink stuk wishful thinking in te zitten als ik zie dat de omzet zou moeten verdrievoudigen in 2 jaar tijd.

Ik veronderstel dat hij die showroom gaat huren maar dat zie ik niet terug in de begrote kosten. Neem aan dat er nog wel meer kosten zullen komen qua energie, belasting, reclame/promotie etc. Zijn woning lijkt me niet echt geschikt om als showroom te dienen.

Aan de andere kant, is het een vrij risicoloos verhaal. Lijkt me een net en courant huisje.
https://www.google.nl/map(...).6009225!4d5.2189564
Pecunia non olet
pi_201691746
Op DZI nu een lap grond voor een zonnepark. Lijkt OK, maar de waarde van de landbouwgrond is de helft van de lening. Men klopt de waarde op naar die passend bij de ondergrond van het park.
Mij niet gezien.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lees bij Crowdfund pitches vooral dat wat er niet staat!
pi_201691883
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 08:48 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Bijzonder dat de taxateur het pand een half miljoen meer waard vindt dan de recente aankoopprijs. Dat roept vragen op.
Inderdaad. Zit wel wat lucht in. Anderzijds, verwacht je dat het ooit tot uitwinning van zekerheden zal komen? Lijkt me zelf nogal onwaarschijnlijk gezien de HA, eigen vermogen/overwaarde en hun overige professionele achtergrond.
Pecunia non olet
pi_201691917
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 10:43 schreef obligataire het volgende:

[..]
Inderdaad. Zit wel wat lucht in. Anderzijds, verwacht je dat het ooit tot uitwinning van zekerheden zal komen? Lijkt me zelf nogal onwaarschijnlijk gezien de HA, eigen vermogen/overwaarde en hun overige professionele achtergrond.
Waarschijnlijk niet maar ik ben er niet gecharmeerd van dat je zonder toelichting er een half miljoen bij 'waardeert'. Komt bij dat ik al in de eerste tranche zit dus ook voor de spreiding kan ik deze prima aan me voorbij laten gaan.
pi_201691950
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 10:48 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Waarschijnlijk niet maar ik ben er niet gecharmeerd van dat je zonder toelichting er een half miljoen bij 'waardeert'. Komt bij dat ik al in de eerste tranche zit dus ook voor de spreiding kan ik deze prima aan me voorbij laten gaan.
Spreiding is inderdaad een ding. Ik zit ook in de eerste, en heb de inleg later gehalveerd. Dus als ik deze basis meepak heb ik voor hetzelfde bedrag, nu dubbele zekerheid althans gespreid over méér objecten.

Ik vind die eerste man een engerd trouwens :) maar daar probeer ik maar niet naar te kijken, het gaat om de cijfers.
Pecunia non olet
pi_201692049
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 10:53 schreef obligataire het volgende:

[..]
Spreiding is inderdaad een ding. Ik zit ook in de eerste, en heb de inleg later gehalveerd. Dus als ik deze basis meepak heb ik voor hetzelfde bedrag, nu dubbele zekerheid althans gespreid over méér objecten.

Ik vind die eerste man een engerd trouwens :) maar daar probeer ik maar niet naar te kijken, het gaat om de cijfers.
Ik heb een beetje een prins Bernhard jr. feel bij die man, inderdaad een engerd.

Ik loop trouwens wel tegen grenzen aan met crowdfunding. Ik zit zwaar overwogen in SiG en Collin. En mijn Crowdfunding portefeuille is inmiddels ook al ongeveer een kwart van mijn 'vrije' vermogen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Faraday01 op 09-10-2021 11:51:07 ]
pi_201692195
Het is in ieder geval weer een normaal CCF project wat meetelt voor je korting ^O^
pi_201692390
Nog een artikeltje ove de failliete musical van Collin. https://www.nu.nl/cultuur(...)jg-ik-niet-meer.html
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 11:43:21 #248
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_201692461
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 20:14 schreef obligataire het volgende:
Die vorige vond ik nog wel aantrekkelijk (dankzij het ontbreken van inlegkosten), maar deze laat ik liggen.
Ergens moet je een grens trekken....
Klopt Obli, ergens moet je idd een grens trekken! Maar deze (Maarssen) is óók vrij van bemiddelingskosten dus puur bekeken op rente/kosten dan toch 0,25% beter dan Houten II.

Best wel bijzonder dat er in nu plots regelmatig de bemiddelingskosten worden geschrapt. Als argwanende investeerder vraag ik mij dan gelijk af wat hier achter zal zitten.... (maar heb er zelf geen antwoord op)
pi_201692487
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 22:06 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Ik vind het wel erg opvallend dat het verlengen bij CRE schering en inslag is, en dat je bij andere platforms hier nauwelijks mee te maken krijgt. CRE kan ook sturen op herfinanciering via het eigen platform, zeker ook omdat CRE voor de leningnemer geen boeterente berekend. Dan krijgen de investeerders in bijna alle gevallen gewoon het geld volgens looptijd retour. Nu kan het zo maar 2x 6mnd (er zijn ook voorbeelden waarbij meer dan 2x verlengd werd) verlengd worden zonder dat je hier als investeerder op kunt participeren. De verlenging wordt pas kenbaar gemaakt in de week waarop terugbetaling had moeten plaatsvinden. Ik vind deze handelswijze van CRE wat verdacht en niet prettig in de richting van de investeerders.
Dat er verlengd wordt vind ik niet zo'n probleem, het is toch geld wat ik 'over' heb. Maar de achterliggende reden maak ik mij wel wat zorgen om. Schijnbaar is het erg moeilijk een nieuwe financier te vinden maar is CRE ook wel heel makkelijk in het uitstellen van aflossing. Dat zegt aan de ene kant iets over de waarde van het onderpand, of in elk geval wat andere financiers daar over denken, en aan de andere kant over het gebrek aan onafhankelijkheid tussen geldnemer en platform. Ik zit trouwens niet in dit project maar wel in andere die een paar keer verlengt zijn waarvan eentje ook weer geherfinancierd via CRE. Bij andere platformen komt het ook wel voor dat eufemistisch gezegd een "aflosschema wordt aangepast" maar dan is de reden duidelijk. Bij CRE tot nu toe nog geen defaults of gemiste betalingen (voor zover ik weet) dus dat is positief maar ze maken wel wat een schimmige indruk.
pi_201692498
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 11:43 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Klopt Obli, ergens moet je idd een grens trekken! Maar deze (Maarssen) is óók vrij van bemiddelingskosten dus puur bekeken op rente/kosten dan toch 0,25% beter dan Houten II.

Best wel bijzonder dat er in nu plots regelmatig de bemiddelingskosten worden geschrapt. Als argwanende investeerder vraag ik mij dan gelijk af wat hier achter zal zitten.... (maar heb er zelf geen antwoord op)
Heb 3 dagen geleden aan CRE gevraagd naar de cijfers, investeringen, achterstanden, defaults. Krijg geen antwoord. Dus geen geld naar CRE voorlopig.
pi_201692575
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 09:55 schreef Jaco078 het volgende:
Overbrugging ABN Amro op NLI tegen 8%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Prima rendement icm de geboden zekerheden.
Ben alleen bang dat 'ie al vol gestort is door de innercrowd voordat het project voor ons open gaat.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201692629
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 11:43 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Klopt Obli, ergens moet je idd een grens trekken! Maar deze (Maarssen) is óók vrij van bemiddelingskosten dus puur bekeken op rente/kosten dan toch 0,25% beter dan Houten II.

Best wel bijzonder dat er in nu plots regelmatig de bemiddelingskosten worden geschrapt. Als argwanende investeerder vraag ik mij dan gelijk af wat hier achter zal zitten.... (maar heb er zelf geen antwoord op)
Hmmm, slecht gelezen dus :D

Wel is het zo dat de LTV bij Houten 63% was en bij Maarssen 87% dus dat rechtvaardigt een iets lager rendement. Al met al ontloopt het elkaar niet zoveel.

In het verleden zijn er wel vaker vrijstellingen geweest van bemiddelingskosten. Ik denk dan dat de directie van CRE er voor kiest om zelf wat minder winst te nemen op een project omdat klant/leningnemer zelf geen water bij de wijn wil doen. Bij een looptijd van slechts16 of 18 maanden zijn die kosten natuurlijk ook wel buitenproportioneel. Het is bij CRE 0,9% of niets, meer smaken hebben ze niet.

Het is ook wel eens voorgekomen dat een project sneller dan verwacht werd afgelost en dan werd dit gerestitueerd in de vorm van kostenloze nieuwe investeringen. Het is dus een instrument dat tactisch/slim/commercieel wordt ingezet.
Pecunia non olet
pi_201693094
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 12:00 schreef obligataire het volgende:

[..]
Hmmm, slecht gelezen dus :D

Wel is het zo dat de LTV bij Houten 63% was en bij Maarssen 87% dus dat rechtvaardigt een iets lager rendement. Al met al ontloopt het elkaar niet zoveel.

Bij Houten zijn ze al aan het bouwen terwijl bij Maarssen men nog bezig is met de omgevingsvergunning. Verder is het nog zorgvastgoed tegen normaal woningvastgoed.

Met betrekking tot financiering is het inderdaad vreemd, sprak van de week nog iemand die zelf bezig is om zijn oude kantoorpand te herontwikkelen naar appartementen. Hij is er nog mee bezig met de gemeente, maar zei al wel dat de huisbankier had gezegd dat willen wij financieren of helemaal als project overnemen...
pi_201693096
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 12:00 schreef obligataire het volgende:
Hmmm, slecht gelezen dus
Niet helemaal, want toen ik vrijdagmiddag via de gedeelde link keek stond het er nog niet...
pi_201695221
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 06:25 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Zeker. Ik neem deze voor het dubbele bedrag mee, als ik achter de knoppen kan zitten.

Van der Bunt van Collin wil ik ook wel graag meenemen. Dus als hier een linkje van is. Dan graag!
Achter de knoppen zitten is niet meer nodig


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201695404
Dank @Jaco078
Lees bij Crowdfund pitches vooral dat wat er niet staat!
pi_201699467
Ik twijfel toch wat over Duc*t*x (GVE). De cijfers zijn ronduit slecht, maar de zekerheden lijken goed. Het leest als een ultieme poging om het bedrijf te redden en het huis niet te hoeven voorkopen. Zien ze zich daar uiteindelijk wel toe gedwongen, dan lijkt het geld wel terug te komen. Wat denken jullie?
pi_201700878
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 23:42 schreef Incitatus3 het volgende:
Ik twijfel toch wat over Duc*t*x (GVE). De cijfers zijn ronduit slecht, maar de zekerheden lijken goed. Het leest als een ultieme poging om het bedrijf te redden en het huis niet te hoeven voorkopen. Zien ze zich daar uiteindelijk wel toe gedwongen, dan lijkt het geld wel terug te komen. Wat denken jullie?
Hij geeft ook eigen obligaties uit:
https://invest.ducotex.nl/
pi_201701752
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 06:39 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Hij geeft ook eigen obligaties uit:
https://invest.ducotex.nl/
KrekelJapie bedankt! Ik twijfelde ook. Maar nu niet meer. Lijkt erop dat ondernemer overal en nergens geld probeert weg te halen. Bij de cashflowcijfers bij GVE zie je de eventuele rente en aflossingen op die obligaties niet.

Ik blijf er heel ver vandaan.
pi_201702807
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 10:27 schreef Crowdyfunder het volgende:

[..]
KrekelJapie bedankt! Ik twijfelde ook. Maar nu niet meer. Lijkt erop dat ondernemer overal en nergens geld probeert weg te halen. Bij de cashflowcijfers bij GVE zie je de eventuele rente en aflossingen op die obligaties niet.

Ik blijf er heel ver vandaan.
Dat hij technisch bijna failliet is schreef ik gisteren ook al maar dat hij achter de rug van GvE om nog extra financiering zoekt geeft wel aan hoe hoog de nood inmiddels is. Niets verdienen en toch ergens van moeten leven, dat gaat niet.

Er is zelfs een aparte BV: Ducotex Invest B.V. Dat had GvE toch ook moeten zien zou je zeggen.
(Edit: bij de KvK is deze B.V. niet te vinden dus bestaat niet en heeft nooit bestaan?)
Wel diverse andere reeds uitgeschreven B.V.'s op dit adres dus een beetje 12 ambachten en 13 ongelukken deze man.....

[ Bericht 7% gewijzigd door obligataire op 10-10-2021 12:37:58 ]
Pecunia non olet
pi_201704459
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 12:28 schreef obligataire het volgende:

[..]
Dat hij technisch bijna failliet is schreef ik gisteren ook al maar dat hij achter de rug van GvE om nog extra financiering zoekt geeft wel aan hoe hoog de nood inmiddels is. Niets verdienen en toch ergens van moeten leven, dat gaat niet.

Er is zelfs een aparte BV: Ducotex Invest B.V. Dat had GvE toch ook moeten zien zou je zeggen.
(Edit: bij de KvK is deze B.V. niet te vinden dus bestaat niet en heeft nooit bestaan?)
Wel diverse andere reeds uitgeschreven B.V.'s op dit adres dus een beetje 12 ambachten en 13 ongelukken deze man.....
Uit pitch:
quote:
Met de bedoeling om in 2019 te starten met de verkoop van bedrijfskleding vanuit de showroom is er door de corona perikelen gekozen om eerst 2019 en 2020 de webshop op te bouwen.
Hoezo al in 2019 voorspellen dat corona roet in het eten gaat gooien en dus besluiten om die maar eerst de webshop in orde te maken? Daarnaast lees ik in de cijfers een plus voor de prognose 2021, maar in de toelichting wordt over een beperkt tekort gesproken wat opgevangen gaat wordt met het aangevraagde kapitaal (verliesfinanciering?). Ik het het sterke vermoeden dat er heel lang en extreem aan de pitch is gesleuteld en een aantal zaken niet meer bij elkaar horen.
pi_201704622
Over autobedrijf/vastgoed-project op nlinvesteert:

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 11:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Prima rendement icm de geboden zekerheden.
Ben alleen bang dat 'ie al vol gestort is door de innercrowd voordat het project voor ons open gaat.
Alarmbelletje uit de pitch: Daarnaast zal de financiering worden gebruikt [...] dat leidt tot een korte termijn verliesfinanciering.
pi_201706582
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 23:42 schreef Incitatus3 het volgende:
Ik twijfel toch wat over Duc*t*x (GVE). De cijfers zijn ronduit slecht, maar de zekerheden lijken goed. Het leest als een ultieme poging om het bedrijf te redden en het huis niet te hoeven voorkopen. Zien ze zich daar uiteindelijk wel toe gedwongen, dan lijkt het geld wel terug te komen. Wat denken jullie?
Paul geeft zijn eigen bedrijf 5*
quote:
Paul van Venrooij gaf Ducotex 5 sterren via @TrustpilotNL https://trstp.lt/8_BudXdzs
pi_201706961
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 16:43 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Paul geeft zijn eigen bedrijf 5*
[..]

Dan is hij nog dom ook om een review te geven onder eigen naam. Dus nog meer redenen om hier met een grote boog omheen te lopen.
pi_201707540
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 17:18 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Dan is hij nog dom ook om een review te geven onder eigen naam. Dus nog meer redenen om hier met een grote boog omheen te lopen.
En de pech dat de Postcodeloterij op de even nummers is gevallen
https://www.bd.nl/tilburg(...)-in-haaren~a523fe9b/
Huisnr 15 viel buiten de prijzen
pi_201707589
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 10:18 schreef obligataire het volgende:
Als je niets verdient, moet je toch ergens van leven. Ik neem aan dat de partner ook inkomen heeft maar daar lees ik niets over. In 2020 heeft hij niets privé opgenomen van de zaak, sterker nog zelfs 4K ingebracht om het verlies te compenseren.
Partner is officemanager
https://nl.linkedin.com/in/liesbethvanvenrooij
pi_201708610
quote:
Mooi vrouwke. En gezien de bancaire achtergrond en diploma's zullen ze zich wel hoeden tegen overkreditering. Toch neem ik m niet meer mee.
pi_201713900
quote:
nog niet. opm Huis in Leende niet verkocht, overwaarde derhalve niet kunnen gebruiken voor de verbouwing vh het hotel (waar ze dan ook zelf in gaan wonen) derhalve lening via CCF. En villa verhuren in Leende. Locatie hotel is/wordt Keizersgracht 15a Eindhoven , zie posts afgelopen wo-vrij. Haar winkel is op de Kleine Berg min of meer aan de overkant. Status voortgang vd verbouwing mij onbekend. Concept kan zeker slagen hoewel er in Eindhoven ook best wel van dit soort boutique-hotels zijn, Buurman is er een. Zelf sla ik hem over.
pi_201715559
Max CF: de Engelse hypotheek liep snel vol. De Duitse (wel een groot bedrag voor dit platform) en de Spaanse (5 jaar looptijd, is lang voor dit platform) gaan een stuk minder snel.

https://maxcrowdfund.com/nl
pi_201715580
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201715598
quote:
De Duitse (wel een groot bedrag voor dit platform) en de Spaanse (5 jaar looptijd, is lang voor dit platform) gaan een stuk minder snel.
Dat Duitse project was de eerste keer dat Max een project boven de miljoen aanbod. Mogelijk is het netwerk van Max dus sneller uitgeput dan ze dachten?
pi_201715794
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 13:06 schreef zietuwel het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.collincrowdfu(...)30e863d2f117634467aa
Wij zijn gek op innercircle links *O*
pi_201715891
En ook de inschrijfperiode van het Smulhuisje op GvE is stilzwijgend verlengt.
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=23836
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201716191
quote:
https://www.collincrowdfu(...)ay-bar-foodshop-b-v/
staat nu open

[ Bericht 2% gewijzigd door Jaco078 op 11-10-2021 14:30:54 ]
pi_201716384
@zietuwel welkom hier!
quote:
pi_201716405
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 13:06 schreef zietuwel het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wat is CFM ?
pi_201716488
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:39 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
wat is CFM ?
De website die hij promoot.

@zietuwel is het de bedoeling dat we dan elke keer de klikbait gaan volgen om bij de projecten te komen? Zoals je ziet weten diverse gebruikers hier ook de linkjes boven water te halen. Wat is de meerwaarde die je gaat leveren?
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_201716591
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 23:29 schreef Jaco078 het volgende:
2e tranche van de vastgoedaccountant op collin met 1e hyp

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe moet ik dat zien dat een pand wat wordt aangekocht voor 1,8 mio tegelijkertijd een taxatie krijgt van 2,3 mio ?

11-10-2021 14:39
Beste investeerder,
Onderstaand bericht ontvangt u van de ondernemer:

Beste investeerder,

Het pand wordt ongesplitst aangekocht en direct na aankoop juridisch gesplitst, zodat er afzonderlijke appartementsrechten ontstaan. De waarde van het pand als geheel stijgt sterk als gevolg van de splitsing.
pi_201716626
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:57 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Hoe moet ik dat zien dat een pand wat wordt aangekocht voor 1,8 mio tegelijkertijd een taxatie krijgt van 2,3 mio ?

11-10-2021 14:39
Beste investeerder,
Onderstaand bericht ontvangt u van de ondernemer:

Beste investeerder,

Het pand wordt ongesplitst aangekocht en direct na aankoop juridisch gesplitst, zodat er afzonderlijke appartementsrechten ontstaan. De waarde van het pand als geheel stijgt sterk als gevolg van de splitsing.
Wat een stommiteit van de verkoper, dat hij dit niet bedacht heeft
pi_201716728
quote:
Is het de bedoeling dat we dan elke keer de klikbait gaan volgen om bij de projecten te komen? Zoals je ziet weten diverse gebruikers hier ook de linkjes boven water te halen. Wat is de meerwaarde die je gaat leveren?
Nee, dat snap ik wel. Ik heb recent deze site overgenomen en ben zelf ook nog een beetje zoekende.
pi_201717146
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 13:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
En ook de inschrijfperiode van het Smulhuisje op GvE is stilzwijgend verlengt.
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=23836
Ze verwachten een konijn uit een hoge hoed, terwijl het nu een dood paard is

[ Bericht 0% gewijzigd door KrekelJapie op 11-10-2021 16:11:58 ]
  maandag 11 oktober 2021 @ 16:00:48 #283
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_201717535
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:57 schreef zeeland6 het volgende:
Beste investeerder,

Het pand wordt ongesplitst aangekocht en direct na aankoop juridisch gesplitst, zodat er afzonderlijke appartementsrechten ontstaan. De waarde van het pand als geheel stijgt sterk als gevolg van de splitsing.
Volgens mij is het de taak (en de plicht) van een taxateur om de waarde van een pand vast te stellen zoals het op moment van taxatie is. Er mag geen rekening gehouden worden met allerlei zaken die in de (nabije) toekomst gedaan kunnen worden en mogelijk waarde-verhogend kunnen zijn.
Maar de integriteit van taxateurs (ook de gecertificeerde) trek ik eerlijk gezegd ook regelmatig in twijfel.....
pi_201717759
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 16:00 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Volgens mij is het de taak (en de plicht) van een taxateur om de waarde van een pand vast te stellen zoals het op moment van taxatie is. Er mag geen rekening gehouden worden met allerlei zaken die in de (nabije) toekomst gedaan kunnen worden en mogelijk waarde-verhogend kunnen zijn.
Maar de integriteit van taxateurs (ook de gecertificeerde) trek ik eerlijk gezegd ook regelmatig in twijfel.....
Dat is niet helemaal waar. Ook bij woonhuizen die opgeknapt moeten worden wordt vaak een waarde toegekend na verbouwing om bv. een bouwdepot of een hogere hypotheek te verkrijgen. Deze waarde is bijna altijd hoger dan de actuele waarde.
pi_201718114
Sig
Dubbelink 7 Amsterdam vervroegd afgelost op 7 okt.
Boeterente 1%.
pi_201718126
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:39 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Ze verwachten een konijn uit een hoge hoed, terwijl het nu een dood paard is
De rente is voor de 3e keer omhoog gegaan en de eigen inbreng is nu ook verhoogt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201718317
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 16:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
De rente is voor de 3e keer omhoog gegaan en de eigen inbreng is nu ook verhoogt.
Als het project direct tegen de juiste rente in de markt was gezet, was deze allang vol geweest.
pi_201718320
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:39 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Ze verwachten een konijn uit een hoge hoed, terwijl het nu een dood paard is
Hypotheek en 7% rente. Het andere deel was voor dat tarief redelijk snel gevuld.
pi_201718416
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:39 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Ze verwachten een konijn uit een hoge hoed, terwijl het nu een dood paard is
Dit konijn is net uit de hoge hoed geklommen en heeft het dood gewaande paard wat te eten gegeven. Vind het project smulhuisje 1 nu wel interessant, 7% rente en eerste hypotheek op de opstallen. Ben benieuwd of er nu veel mensen over de streep gehaald worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 11-10-2021 17:27:19 ]
pi_201718508
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 16:14 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Dat is niet helemaal waar. Ook bij woonhuizen die opgeknapt moeten worden wordt vaak een waarde toegekend na verbouwing om bv. een bouwdepot of een hogere hypotheek te verkrijgen. Deze waarde is bijna altijd hoger dan de actuele waarde.
Inderdaad, dat was bij de aanschaf van onze woning zelfs een must vanuit de bank voor het bouwdepot, een taxatie met daarin de beoogde verbouwing. Dus normale zaak, al trek ik sommige taxateurs ook in twijfel.

Stukje over gevonden via deze site: https://www.independer.nl/hypotheek/info/huis-gekocht/bouwdepot
"De hoogte van het bouwdepot wordt bepaald door de waarde van de woning na de verbouwing. De taxateur stelt vooraf vast wat de waarde van je woning na verbouwing zal zijn. Van dit bedrag kun je maximaal 100 % lenen. "
pi_201718697
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 16:46 schreef zeeland6 het volgende:
Sig
Dubbelink 7 Amsterdam vervroegd afgelost op 7 okt.
Boeterente 1%.
De grootste uitdaging is de laatste tijd om je geinvesteerde vermogen op peil te houden _O-
pi_201719368
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 17:16 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Dit konijn is net uit de hoge hoed geklommen en heeft het dood gewaande paard wat te eten gegeven. Vind het project smulhuisje 1 nu wel interessant, 7% rente en eerste hypotheek op de opstallen. Ben benieuwd of er nu veel mensen over de streep gehaald worden.
Ik ben al door de vorige verbetering over de streep getrokken.
Is nu toch een project met een prima rendement/risicoverhouding.
Ik hoop echt dat het alsnog vol komt.
pi_201719405
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 17:51 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
De grootste uitdaging is de laatste tijd om je geinvesteerde vermogen op peil te houden _O-
Netjes, per 1-11 zouden er jaarlijkse administratiekosten berekend worden
Die met 4,3% in schijf 1A mogen wat mij betreft allemaal afgelost worden.
pi_201719506
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 18:59 schreef TisIk het volgende:

[..]
Ik ben al door de vorige verbetering over de streep getrokken.
Is nu toch een project met een prima rendement/risicoverhouding.
Ik hoop echt dat het alsnog vol komt.
Ik had na de vorige verbetering voor mijn basisinleg ingestapt. Na deze verbetering, verhoogd naar 2x mijn basisinleg.
pi_201719582
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 17:16 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Dit konijn is net uit de hoge hoed geklommen en heeft het dood gewaande paard wat te eten gegeven. Vind het project smulhuisje 1 nu wel interessant, 7% rente en eerste hypotheek op de opstallen. Ben benieuwd of er nu veel mensen over de streep gehaald worden.
Ik heb helemaal geen update gehad dat het nu 7% is. De vorige mail van 30 september was ook betere rente, stond toen bij de updates van het project op de site van GVE. Dat is nu helemaal leeg. Wel beetje apart, zullen ze de updates bewust verbergen of is dit een foutje...

Nevermind, het staat ergens anders bij updates dan waar ik keek..

[ Bericht 2% gewijzigd door markmangler op 11-10-2021 19:22:12 (niet meer van toepassing) ]
pi_201719606
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 19:14 schreef Hanzul2 het volgende:

[..]
Ik had na de vorige verbetering voor mijn basisinleg ingestapt. Na deze verbetering, verhoogd naar 2x mijn basisinleg.
Ik denk er nog even over na, maar ik ga misschien nu ook verhogen.

Het zou trouwens heel raar zijn als dit project nu niet vol komt, terwijl project "Aankoop ontwikkellocatie Made" snel vol was.
Dat project heeft slechtere zekerheden en een lagere rente.
pi_201719763
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 19:23 schreef TisIk het volgende:

[..]
Ik denk er nog even over na, maar ik ga misschien nu ook verhogen.

Het zou trouwens heel raar zijn als dit project nu niet vol komt, terwijl project "Aankoop ontwikkellocatie Made" snel vol was.
Dat project heeft slechtere zekerheden en een lagere rente.
Ik heb het ook verhoogd zojuist, zou jammer zijn als dit niet vol komt.
Waarom projecten met hele slechte zekerheden soms zo snel vol zitten begrijp ik ook niet, dat is bij Collin soms overigens ook het geval, al verklaart bij Collin de hogere rente soms nog iets.
pi_201720793
quote:
Wat is de meerwaarde die je gaat leveren?
Zou het interessant zijn als CFM (crowdfundmarkt.nl) ook een overzicht geeft van projecten die veranderen? Bijvoorbeeld zoals het vastgoedproject dat hierboven besproken wordt? Ik zie dat investeerders hiervan snel op de hoogte zijn maar weet niet of dat altijd en bij alle platforms even gemakkelijk is.
pi_201721380
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 20:37 schreef zietuwel het volgende:

[..]
Zou het interessant zijn als CFM (crowdfundmarkt.nl) ook een overzicht geeft van projecten die veranderen? Bijvoorbeeld zoals het vastgoedproject dat hierboven besproken wordt? Ik zie dat investeerders hiervan snel op de hoogte zijn maar weet niet of dat altijd en bij alle platforms even gemakkelijk is.
Maar wie bent u precies? Want ik heb geregeld contact met de eigenaren van cfm maar weet niet van een overname.

Te snel gevraagd zonder eerst zelf te kijken :)

[ Bericht 9% gewijzigd door Jaco078 op 11-10-2021 21:27:45 ]
pi_201721809
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 21:03 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
Maar wie bent u precies? Want ik heb geregeld contact met de eigenaren van cfm maar weet niet van een overname.
https://www.crowdfundmarkt.nl/crowdfundmarkt-nl-in-nieuwe-handen/

Nieuws van hun eigen site
pi_201722014
quote:
"autoriteit op het gebied van crowdfunding"? :wtf:
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')