abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201596725
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 19:35 schreef ETphonehome het volgende:
Weet jij of iemand hier of NF ook nog een tak niet-publieke projecten heeft?
Op de website hebben ze het in elk geval ook over "¤100.000+" investeringen, dat zijn projecten waar snel geld nodig is op korter termijn voor korteloop tijden en minimaal 100k investeren per project. (heb ik verder geen ervaring meer hoor :) )
pi_201599137
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 19:25 schreef TisIk het volgende:

[..]
Ik heb ook geen correctie-e-mail over Krugerstraat gehad, maar zo te zien heeft die correctie wel plaatsgevonden, want als ik deze correctie meereken klopt mijn saldo exact.
Maar zoals eerder gezegd het is allemaal wel op een magische manier ;) gebeurd, er zijn geen transactieregels van.
Bij mij staan de 4 oude transactieregel er nog (keer 2) op 2-8-2021 met 5 minuten ertussen.

Maar deze 4 transacties kwamen alle 4 uit op nihil. Want het was de eerste betaling.
Dus zeg maar eens even 4 keer een regel van 10 euro rente en 10 euro kosten. Betaling 0,00.
Het saldo klopte altijd al.
pi_201599448
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 22:07 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Bij mij staan de 4 oude transactieregel er nog (keer 2) op 2-8-2021 met 5 minuten ertussen.

Maar deze 4 transacties kwamen alle 4 uit op nihil. Want het was de eerste betaling.
Dus zeg maar eens even 4 keer een regel van 10 euro rente en 10 euro kosten. Betaling 0,00.
Het saldo klopte altijd al.

Voor de rentebijschrijvingen van 1 oktober klopt mijn saldo ook exact (de dubbele tansacties van augustus waren daarin verwerkt).
Nu, na de rentebijschrijvingen van 1 oktober klopt mijn saldo alleen als ik de dubbele tansacties van augustus (zijn geen ¤ 0,00) in mindering breng.
Anders kom ik (precies het bedrag van de dubbele tansacties van augustus bij elkaar) tekort.
pi_201601509
Musical project collin failliet:
https://www.ad.nl/show/zo(...)per-direct~a650c76e/

https://www.collincrowdfund.nl/stichting-zodiac/
Collin heeft hier ook actief reclame voor gemaakt en korting aangeboden:
https://www.collincrowdfu(...)e-zodiac-de-musical/
pi_201602754
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 22:28 schreef TisIk het volgende:

[..]
Voor de rentebijschrijvingen van 1 oktober klopt mijn saldo ook exact (de dubbele tansacties van augustus waren daarin verwerkt).
Nu, na de rentebijschrijvingen van 1 oktober klopt mijn saldo alleen als ik de dubbele tansacties van augustus (zijn geen ¤ 0,00) in mindering breng.
Anders kom ik (precies het bedrag van de dubbele tansacties van augustus bij elkaar) tekort.
Dat klinkt juist? Toch?
Pecunia non olet
pi_201603077
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 11:02 schreef obligataire het volgende:

[..]
Dat klinkt juist? Toch?
Nee, alleen het wallet saldo is juist maar de rest niet. Het lijkt erop dat ze het hebben opgelost door het wallet saldo aan te passen voor het in aug teveel betaalde bedrag, zonder dat daar een transactie van te zien is. Ik zie nog steeds twee problemen:

1: er is nu geen kloppende transactiehistorie, de som van de transacties is niet gelijk aan het wallet saldo;
2: de totale rentebedragen en kosten in het investeringsoverzicht (en mogelijk straks ook op de jaaropgave) geven een onjuiste, te hoge waarde aan door de dubbele transacties
pi_201603320
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 11:35 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Nee, alleen het wallet saldo is juist maar de rest niet. Het lijkt erop dat ze het hebben opgelost door het wallet saldo aan te passen voor het in aug teveel betaalde bedrag, zonder dat daar een transactie van te zien is. Ik zie nog steeds twee problemen:

1: er is nu geen kloppende transactiehistorie, de som van de transacties is niet gelijk aan het wallet saldo;
2: de totale rentebedragen en kosten in het investeringsoverzicht (en mogelijk straks ook op de jaaropgave) geven een onjuiste, te hoge waarde aan door de dubbele transacties
Plus en min jij altijd jouw transacties om te kijken of de som overeen komt met jouw wallet- en investerings saldo?
pi_201603400
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 11:58 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
Plus en min jij altijd jouw transacties om te kijken of de som overeen komt met jouw wallet- en investerings saldo?
Nee, maar omdat het hier werd gemeld dat het wallet saldo ineens was aangepast ben ik eens gaan kijken. Ik vind dit wel een punt van zorg; de Intersolve wallet is tenslotte een soort bankrekening, dan moet je er wel vanuit kunnen gaan dat alle saldowijzigingen terug te vinden zijn als transactie.
pi_201603401
Er staan bij GVE diverse projecten die ik interessant genoeg vind, maar niet direct vol zaten. Zodra ze boven een bepaald percentage komen stap ik alsnog in. Wie kijkt er nog meer de kat uit de boom?
pi_201603457
quote:
Nu de coronasteun over is, wacht ik nog even met het investeren in horeca (zeker zonder zekerheden). Ik verwacht over een aantal maanden een flinke toename van faillissementen, van het soort bedrijven dat een jaar gelden failliet had moeten gaan maar door de steun toch nog overleefde.
pi_201603692
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 12:11 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Nu de coronasteun over is, wacht ik nog even met het investeren in horeca (zeker zonder zekerheden). Ik verwacht over een aantal maanden een flinke toename van faillissementen, van het soort bedrijven dat een jaar gelden failliet had moeten gaan maar door de steun toch nog overleefde.
Hierbij de link van deze nieuwe HCN:

https://horecacrowdfundin(...)85-b472-87f238549377
pi_201603895
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 12:05 schreef Crowdyfunder het volgende:
Er staan bij GVE diverse projecten die ik interessant genoeg vind, maar niet direct vol zaten. Zodra ze boven een bepaald percentage komen stap ik alsnog in. Wie kijkt er nog meer de kat uit de boom?
Ik kijk vooral naar de looptijd, zekerheden en rente, zijn deze goed en heb ik een goed gevoel over de pitch en het project dan investeer ik. Of het vol komt of niet, dat zien we later wel weer. Het nadeel van de kat uit de boom kijken is dat je dagelijks de percentages moet bekijken, dit vind ik persoonlijk zonde van mijn tijd en ik zie daar niet zo snel de meerwaarde van + als iedereen dat op deze manier doet komt geen enkel project vol. Je hebt kans dat het leenbedrag ineens verlaagd wordt of dat een grote investeerder het project ineens volgooit en je niet meer kunt investeren. Gemiste kans bij goede projecten. Het voordeel van jouw aanpak kan wel zijn dat de rente wordt verhoogd, dat gebeurt ook vaker.
pi_201604625
quote:
Ik ben geen kat uit de boom kijker op basis van voortgang voorinschrijving. Vind ik net als @markmangler een beetje zonde van mijn tijd. Wel heb ik na de renteverhoging ingeschreven op het tattoo pandje (vond de rente eerst te laag). En na de tweede verbetering aan het smulhuisje ook een hapje van deel I meegenomen. Vond hem nu interessant genoeg worden.

En daar komt het forum hier weer om de hoek kijken: er is altijd wel iemand die op tijd meld als er een verbetering doorgevoerd wordt aan een pitch. Dus met enige regelmaat hier scrollen en lezen houdt me aardig up to date met waar ik nog even naar moet kijken.
pi_201605120
quote:
Als iedereen dat doet, komen de projecten natuurlijk nooit vol
pi_201605177
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 12:33 schreef crowder07 het volgende:

[..]

Dank! Gewoon weer meegepakt, dit type horeca heeft relatief weinig last van de corona situatie (gehad) en is laagdrempelig dus dat komt wel goed. En ze hebben meerdere zaken dus kunnen hun risico's en geldstromen daarmee spreiden, getuige ook die hoge eigen inbreng.

[ Bericht 1% gewijzigd door obligataire op 02-10-2021 14:46:31 ]
Pecunia non olet
pi_201605219
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 14:34 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Als iedereen dat doet, komen de projecten natuurlijk nooit vol
Nee een ik zie er ook geen voordeel in. Als het project achteraf een hogere rente biedt dan profiteer je als inlegger van de eerste dag, automatisch ook mee. Annuleren kan trouwens ook nog als je toch nog spijt krijgt of een beter project elders ziet.
Pecunia non olet
pi_201605264
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 11:58 schreef Jaco078 het volgende:
Ik plak in het geval van sig de transacties in een excelsheet en zie dan direct of de totalen overeenkomen met het saldo en met de totalen die ik op basis van aflosschema's verwacht. Bij elk platform moet dat helaas net weer iets anders omdat er geen gestandaardiseerde manier van aanleveren van de gegevens is. Hiermee controleer ik wel maandelijks of de werkelijk ontvangsten overeenkomen met de verwachte ontvangsten op basis van de aflosschema's. Als je eenmaal wat routine hebt valt de hoeveelheid tijd die dat kost wel mee.
pi_201605355
quote:

[..]

Ik ben nog niet echt thuis bij HCN, waar staan nu de zekerheden vermeld? Is er bv 1e hypotheekrecht of HA?
Nevermind, het staat bij 'Recensie HCN' had t daar niet verwacht.

[ Bericht 3% gewijzigd door markmangler op 02-10-2021 15:05:26 (gevonden) ]
pi_201605387
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 15:00 schreef markmangler het volgende:

[..]
Ik ben nog niet echt thuis bij HCN, waar staan nu de zekerheden vermeld? Is er bv 1e hypotheekrecht of HA?
De zekerheden staan in de eerste alinea vetgedrukt
quote:
De ondernemers tekenen hoofdelijk mee en HCN neemt verpanding op de inventaris.
pi_201605395
quote:
Als iedereen dat doet komen ze zeker niet vol.
Waarom zou je niet gewoon nu al inschrijven?
pi_201605438
SIG Lisdodde meegenomen, 1A , vanwege beginners in de branch, blijft courant pandje voor starters / divorces zie daarin weinig risico, huur is ambitieus, tracht nog wat meer info te vinden vh stel
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 15:37:06 #48
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_201605750
quote:
12s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 15:12 schreef peterc het volgende:
SIG Lisdodde meegenomen, 1A , vanwege beginners in de branch, blijft courant pandje voor starters / divorces zie daarin weinig risico, huur is ambitieus, tracht nog wat meer info te vinden vh stel
Doe ook mee in 1A
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_201606090
quote:
Pand ziet er nu al netjes uit buiten en binnen (zoals ook op street view te zien is).
https://imgur.com/a/u7GqaGG
Foto's op hcf matchen het pand niet, dus ik verwacht dat die van het andere pand zijn.

Ik vraag me wel af wat de verbouwing/bouwkundige aanpassingen precies is. Het pand/complex is minder dan 10 jaar oud.

quote:

[..]

Bedankt voor het linkje
pi_201606101
Hallo, ik ben een (voor jullie) nieuwe investeerder hier.
Ik ben begonnen eind 2017, toen na de aankoop van mijn eerste woning bleek dat ik elke maand geld overhield.
Dit topic op fok heb ik midden 2020 gevonden. Ik lees hier regelmatig mee, en maak dankbaar gebruik van de linkjes. Als ik iets heb toe te voegen zal ik het doen. Dat is helaas niet vaak. Bovenstaande bezoekje is eigenlijk de eerste keer dat ik iets kan melden.

Zowel p2p als crowdfunding bevalt me goed. Begin rona wel even p2p leeg laten lopen.

Defaults vallen hier nog mee.
Bij LendAHand, wat ik vooral als maatschappelijk goodwill beschouw, is ca 12% afgeschreven en wacht ik nog op de laatste 6%.
Bij FundingCircle 1 project waar ik nu niet meer in zou investeren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')