Waarom pers rechts?quote:Op woensdag 29 september 2021 09:34 schreef Duiveltja het volgende:
Lekker nieuwe verkiezingen
Rechtse partijen aan de macht. Geen Kaag meer.
Volgens mij duren kabinetsformaties in Nederland wel vaker zo lang, of niet longer.....quote:Op woensdag 29 september 2021 11:22 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Waarom pers rechts?
Ik ben eigenlijk zo klaar met deze poppenkast dat bij nieuwe verkiezingen ik mijn stem weg trek van midden/rechts en voor het eerst een keer stevig links wil stemmen.
We zitten nu op dag 200 van de kabinetsformatie en er zijn nog niet eens onderhandelingen geweest over inhoudelijke zaken (dus we zijn er nog lang niet).quote:Op woensdag 29 september 2021 11:24 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Volgens mij duren kabinetsformaties in Nederland wel vaker zo lang, of niet longer.....
Mooi, dit zouden meer mensen moeten doen. Op dat moment hebben nieuwe verkiezingen ook enig nut.. Bij1 en PvDD zijn goede opties. Wat mij betreft moeten ze eigenlijk wel minimaal inhoudelijke gesprekken voeren voordat er nieuwe verkiezingen uitgeschreven worden.quote:Op woensdag 29 september 2021 11:22 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Waarom pers rechts?
Ik ben eigenlijk zo klaar met deze poppenkast dat bij nieuwe verkiezingen ik mijn stem weg trek van midden/rechts en voor het eerst een keer stevig links wil stemmen.
Ze hebben in demissionaire status meer macht dus er is geen haast om een nieuwe coalitie te vormen.quote:Op woensdag 29 september 2021 11:42 schreef Makrelis het volgende:
Waar zouden ze op uit zijn? Na 200 dagen nog niets voor elkaar, geen formatie en voor geen enkele crisis ook niets.
Begint toch tijd te worden voor pek met veren lijkt het.
Zo een beetje door blijven akkeren. Bevalt ze prima.quote:Op woensdag 29 september 2021 11:42 schreef Makrelis het volgende:
Waar zouden ze op uit zijn? Na 200 dagen nog niets voor elkaar, geen formatie en voor geen enkele crisis ook niets.
Begint toch tijd te worden voor pek met veren lijkt het.
Lekker makkelijk om GL en PvdA de schuld te geven. Ik vind het volkomen logisch dat zij samen willen omdat ze anders onvoldoende macht hebben hun doelen te verwezenlijken.quote:Op woensdag 29 september 2021 11:51 schreef Mondkapje het volgende:
Als GL niet met PvdA was samengegaan, hadden we al een jaar een kabinet gehad.
Misschien een idee om niet meer toe te staan dat partijen samengaan. Dat saboteert de boel. De kiezers hebben daar helemaal geen invloed op, dus het is ook niet democratisch.
Er is niets democratisch aan, de kiezers hebben er geen invloed op en het gevolg kan zijn dat een land onbestuurbaar wordt.quote:Op woensdag 29 september 2021 12:01 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Lekker makkelijk om GL en PvdA de schuld te geven. Ik vind het volkomen logisch dat zij samen willen omdat ze anders onvoldoende macht hebben hun doelen te verwezenlijken.
CCD en CDA houden elkaar ook vast. Pietje wil niet met Klaasje, Keesje wil pers met Jantje etc.
Je zou als kiezer natuurlijk ook niet kunnen stemmen op de bakkeleiende "middenpartijen".quote:Op woensdag 29 september 2021 12:03 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Er is niets democratisch aan, de kiezers hebben er geen invloed op en het gevolg kan zijn dat een land onbestuurbaar wordt.
lol. PvdA heeft wel vaker gezwalkt. Niks nieuws onder de zon.quote:Op woensdag 29 september 2021 12:03 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Er is niets democratisch aan, de kiezers hebben er geen invloed op en het gevolg kan zijn dat een land onbestuurbaar wordt.
Dat GL en PvdA samengaan is ook helemaal niet zo logisch, als je ziet dat de PvdA bijna het broertje of het zusje van het CDA aan het worden was. En nu wordt de PvdA opeens een milieupartij?
PvdA en GL zijn grote partijen waar je als kiezer denkt goed mee te zitten. Wanneer zijn ze gefuseerd, na de verkiezingen?quote:Op woensdag 29 september 2021 12:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je zou als kiezer natuurlijk ook niet kunnen stemmen op de bakkeleiende "middenpartijen".
Of op populisten die sowieso niet gaan meeregeren. Mijn voorkeur heeft een brede middencoalitie, maar als dat niet gaat dan maar een extra-parlementair kabinet.quote:Op woensdag 29 september 2021 12:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je zou als kiezer natuurlijk ook niet kunnen stemmen op de bakkeleiende "middenpartijen".
Dan stem je op een van deze middenpartijen en neem je dit gebakkelei voor lief.quote:Op woensdag 29 september 2021 12:08 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Of op populisten die sowieso niet gaan meeregeren. Mijn voorkeur heeft een brede middencoalitie, maar als dat niet gaat dan maar een extra-parlementair kabinet.
Klopt. Politieke partijen bestaan dan ook bij gratie van de leden van die partijen, niet bij gratie van kiezers.quote:Op woensdag 29 september 2021 11:51 schreef Mondkapje het volgende:
Misschien een idee om niet meer toe te staan dat partijen samengaan. Dat saboteert de boel. De kiezers hebben daar helemaal geen invloed op,
Dit slaat nergens op en heeft er niks mee te maken.quote:dus het is ook niet democratisch.
Uh, ze zijn niet gefuseerd?quote:Op woensdag 29 september 2021 12:07 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
PvdA en GL zijn grote partijen waar je als kiezer denkt goed mee te zitten. Wanneer zijn ze gefuseerd, na de verkiezingen?
Dat komt misschien nog. 'Formatiefractie' lees ik bij de Volkskrant.quote:
Ja, natuurlijk. Als kleine linkse fractie tussen grote rechtse partijen heb je gewoon niks in te brengen. Daar is de kiezer ook niet bij gebaat.quote:Op woensdag 29 september 2021 12:41 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Bang dat er te rechtse besluiten worden genomen?
De grondwet kent helemaal geen partijen. Maar Kamerleden mogen overleggen en samenwerken met wie ze willen. Dat aan banden leggen is gewoon dictatoriaal, dat moet je niet willen.quote:Op woensdag 29 september 2021 11:51 schreef Mondkapje het volgende:
Misschien een idee om niet meer toe te staan dat partijen samengaan. Dat saboteert de boel. De kiezers hebben daar helemaal geen invloed op, dus het is ook niet democratisch.
Daar komt de aap uit de mouw...quote:Op woensdag 29 september 2021 12:44 schreef Mondkapje het volgende:
De reden is vooral de grote asielstroom waar links niets aan wil veranderen.
Bron?quote:Op woensdag 29 september 2021 12:44 schreef Mondkapje het volgende:. De reden is vooral de grote asielstroom waar links niets aan wil veranderen.
Dat is ook echt te zien aan de peilingen ja. Op SP na staat heel links op winst.quote:Op woensdag 29 september 2021 12:44 schreef Mondkapje het volgende:
De kiezer stemt niet voor niets rechts, dat komt omdat de linkse partijen niet goed luisteren naar hun achterban waardoor linkse kiezers overstappen naar rechts. De reden is vooral de grote asielstroom waar links niets aan wil veranderen.
Ja, over een echte fusie gaan de leden, niet de fracties. Al hebben de leden van de PvdA al wel toestemming gegeven voor verdere fusiestappen van de fracties. Maar de leden van GL moeten zich daar nog over uitspreken.quote:Op woensdag 29 september 2021 12:48 schreef Mondkapje het volgende:
Ik snap nu pas dat het alleen voor de formatie is, daarna zijn ze weer apart. Man man man.
De reden is dat een aantal mensen in de leugens van een aantal volksmenners, te beginnen bij Fortuyn, is getrapt. Die volksmenners doen uit eigen gewin alsof er een grote asielstroom is en alsof die door links komt (die al decennia niet hebben geregeerd).quote:Op woensdag 29 september 2021 12:44 schreef Mondkapje het volgende:
De reden is vooral de grote asielstroom waar links niets aan wil veranderen.
volgens mij duurde dat wat langer. Daarnaast was het ook bijna een voortzetting van Balkenende I qua beleid, zeker aangezien LPF eigenlijk nauwelijks een echte bijdrage had in dat akkoordquote:Op woensdag 29 september 2021 11:29 schreef NaturalScience het volgende:
De formatie van Balkenende 2 in 2006 duurde in totaal 8 dagen. Mooie tijden waren dat.
Verkiezingen waren op 22 januari en de formatie was gereed op 27 mei.quote:Op woensdag 29 september 2021 12:58 schreef rubbereend het volgende:
[..]
volgens mij duurde dat wat langer. Daarnaast was het ook bijna een voortzetting van Balkenende I qua beleid, zeker aangezien LPF eigenlijk nauwelijks een echte bijdrage had in dat akkoord
Dat is wel de conclusie ja. De VVD roept veel, maar doet er al decennia vrijwel niks aan.quote:Op woensdag 29 september 2021 13:06 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Ook de voorheen rechtse VVD wil niets veranderen aan de asielstroom. Het beleid is en blijft: iedere aardbewoner die er in slaagt legaal of illegaal het Nederlands grondgebied te bereiken is welkom en hoeft nooit meer weg. Het is zelfs zo dat cladestiene migranten direct bij aankomst op sommige onderdelen al mr rechten hebben dan de autochtone bewoners, zoals bij de huisvesting.
De VVD vindt dat allemaal prima.
Fortuyn had niet zoveel tegen asielzoekers hoor. Ook niet tegen buitenlanders. Vooral Marokkaanse jongemannen waren bij hem in trek.quote:Op woensdag 29 september 2021 12:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
De reden is dat een aantal mensen in de leugens van een aantal volksmenners, te beginnen bij Fortuyn, is getrapt. Die volksmenners doen uit eigen gewin alsof er een grote asielstroom is en alsof die door links komt (die al decennia niet hebben geregeerd).
Ik geef toe dat de linkse partijen die volksmenners wel wat vaker om de oren mogen slaan met feiten, dat er nauwelijks een noemenswaardige instroom van asielzoekers is.
Stop nou toch eens met liegen. Naaijermans.quote:Op woensdag 29 september 2021 13:06 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Ook de voorheen rechtse VVD wil niets veranderen aan de asielstroom. Het beleid is en blijft: iedere aardbewoner die er in slaagt legaal of illegaal het Nederlands grondgebied te bereiken is welkom en hoeft nooit meer weg. Het is zelfs zo dat cladestiene migranten direct bij aankomst op sommige onderdelen al mr rechten hebben dan de autochtone bewoners, zoals bij de huisvesting.
De VVD vindt dat allemaal prima.
Niet veel, denk ik.quote:Op woensdag 29 september 2021 13:32 schreef ijs_beer het volgende:
Vandaag is het wel echt do of die. Ben erg benieuwd wat we kunnen verwachten.
Voermans zit er wel vaker naast de laatste tijd heb ik het idee.quote:Op woensdag 29 september 2021 13:41 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
@:capricia je autoriteit is ook bijgedraaid…
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De gemeenten weigeren anders nog langer de duizenden wachtende asielzoekers te huisvesten.quote:Op woensdag 29 september 2021 12:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
De reden is dat een aantal mensen in de leugens van een aantal volksmenners, te beginnen bij Fortuyn, is getrapt. Die volksmenners doen uit eigen gewin alsof er een grote asielstroom is en alsof die door links komt (die al decennia niet hebben geregeerd).
Ik geef toe dat de linkse partijen die volksmenners wel wat vaker om de oren mogen slaan met feiten, dat er nauwelijks een noemenswaardige instroom van asielzoekers is.
Denk dat het meer een kwestie is van niet kunnen ipv weigeren.quote:Op woensdag 29 september 2021 13:49 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
De gemeenten weigeren anders nog langer de duizenden wachtende asielzoekers te huisvesten.
Fijn dat als men er achter komt desinformatie te hebben gedeeld, men dit zelf verwijdert van Twitter.quote:Op woensdag 29 september 2021 13:41 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
PvdA +1, GL +1.quote:Op woensdag 29 september 2021 12:51 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Dat is ook echt te zien aan de peilingen ja. Op SP na staat heel links op winst.
PvdD staat op winst volgens mij? D66 is progressief maar niet perse links.quote:Op woensdag 29 september 2021 13:57 schreef Gia het volgende:
[..]
PvdA +1, GL +1.
D66 -3, SP -2.
Netto verliest links 3 zetels, VVD wint er 5.
Ja en Volt (D66 on steroids) ook.quote:Op woensdag 29 september 2021 13:58 schreef alpeko het volgende:
[..]
PvdD staat op winst volgens mij?
Goed dat je m durfde te overrulen.quote:Op woensdag 29 september 2021 13:41 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Sorry, ik noem alleen serieuze partijen. PvdD, de naam zegt het al, is er niet voor de mensen.quote:Op woensdag 29 september 2021 13:58 schreef alpeko het volgende:
[..]
PvdD staat op winst volgens mij? D66 is progressief maar niet perse links.
Ik weet niet welke peilingen jij bekijkt, maar VVD is +1 bij peilingwijzer, D'66 -4, maar ik schaar D'66 dan ook niet onder links.quote:Op woensdag 29 september 2021 13:57 schreef Gia het volgende:
[..]
PvdA +1, GL +1.
D66 -3, SP -2.
Netto verliest links 3 zetels, VVD wint er 5.
https://www.ipsos.com/nl-nl/politieke-barometerquote:Op woensdag 29 september 2021 14:04 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Ik weet niet welke peilingen jij bekijkt, maar VVD is +1 bij peilingwijzer, D'66 -4, maar ik schaar D'66 dan ook niet onder links.
https://peilingwijzer.tomlouwerse.nl/p/laatste-cijfers.html
Mijn bron neemt die ook mee. Wordt een gemiddelde van getrokken.quote:Op woensdag 29 september 2021 14:05 schreef Gia het volgende:
[..]
https://www.ipsos.com/nl-nl/politieke-barometer
Eigenlijk wel ironisch, als de 3 zetels van Volt naar D66 waren gegaan was er simpelweg een meerderheidskabinet mogelijk met VVD, D66 en CDA...quote:Op woensdag 29 september 2021 13:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja en Volt (D66 on steroids) ook.
Dan kom je op precies 75 uit toch?quote:Op woensdag 29 september 2021 14:09 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Eigenlijk wel ironisch, als de 3 zetels van Volt naar D66 waren gegaan was er simpelweg een meerderheidskabinet mogelijk met VVD, D66 en CDA...
76.quote:Op woensdag 29 september 2021 14:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan kom je op precies 75 uit toch?
76, voor vertrek Omtzigt, maar dan was het hele gebeuren anders gegaan omdat er geen uitgebreide informatie meer nodig was. Al zullen we dat nooit weten natuurlijk, misschien dat 76 toch te krap was.quote:Op woensdag 29 september 2021 14:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan kom je op precies 75 uit toch?
Ach ja, vergeet helemaal Omtzigt.quote:Op woensdag 29 september 2021 14:31 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
76, voor vertrek Omtzigt, maar dan was het hele gebeuren anders gegaan omdat er geen uitgebreide informatie meer nodig was. Al zullen we dat nooit weten natuurlijk, misschien dat 76 toch te krap was.
als er snelle verkiezingen komen raken we hem ook kwijt als Kamerlidquote:Op woensdag 29 september 2021 14:32 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Ach ja, vergeet helemaal Omtzigt.
Heel jammer. Dat slagveld bij CDA kijk ik dan wel weer naar uit.quote:Op woensdag 29 september 2021 14:33 schreef rubbereend het volgende:
[..]
als er snelle verkiezingen komen raken we hem ook kwijt als Kamerlid
76 is wel erg mager ja. En na vertrekt Omtzigt zouden het er sowieso geen 76 zijn. En Volt zit niet in de Eerste Kamer.quote:Op woensdag 29 september 2021 14:31 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
76, voor vertrek Omtzigt, maar dan was het hele gebeuren anders gegaan omdat er geen uitgebreide informatie meer nodig was. Al zullen we dat nooit weten natuurlijk, misschien dat 76 toch te krap was.
Wie niet?quote:Op woensdag 29 september 2021 14:38 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Heel jammer. Dat slagveld bij CDA kijk ik dan wel weer naar uit.
Mooi verhaal weer.quote:Op woensdag 29 september 2021 13:41 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Dat hoeft helemaal niet. Hij kan gewoon meedoen bij nieuwe verkiezingen. Ook als die snel zijn. Steunbetuigingen haalt hij binnen een dag binnen voor alle regio's. Het inschrijfgeld zal ook geen probleem zijn. En als hij met een man of 5 zijn lijst maakt is dat ook geen probleem. De zetels die hij dan teveel krijgt worden verdeeld over de andere partijen.quote:Op woensdag 29 september 2021 14:33 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Ooooh, begin volgend jaar alquote:Op woensdag 29 september 2021 13:41 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Dat telt gewoon mee. Merkel kan volgens mij ook een record breken als er ergens in december nog geen nieuwe regering is.quote:Op woensdag 29 september 2021 15:19 schreef kladderadatsch het volgende:
Hey, stel dat er begin volgend jaar inderdaad nieuwe verkiezingen komen en stl dat het al met al dan inderdaad nog minstens een jaar duurt tot er een nieuw kabinet zit, heeft Rutte dan het record van Lubbers verbroken of telt de tijd dat iemand demissionair MP is sowieso niet mee?
Ah OK, ik kon het nergens vinden namelijk. Lubbers was van 4 november 1982 tot 22 augustus 1994 MP, Rutte is het sinds 14 oktober 2010, dus in principe zou het dan kunnen zonder dat er een Rutte IV kabinet voor nodig is...quote:Op woensdag 29 september 2021 15:24 schreef Jason22 het volgende:
[..]
Dat telt gewoon mee. Merkel kan volgens mij ook een record breken als er ergens in december nog geen nieuwe regering is.
Die haalt vanuit zijn bunker thuis al met gemak 10 zetelsquote:Op woensdag 29 september 2021 14:33 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ik mag toch hopen dat dat niet relevant is voor zo'n man. Maar Rutte kennende is het heel interessant voor hem om het record te breken.quote:Op woensdag 29 september 2021 15:19 schreef kladderadatsch het volgende:
Hey, stel dat er begin volgend jaar inderdaad nieuwe verkiezingen komen en stl dat het al met al dan inderdaad nog minstens een jaar duurt tot er een nieuw kabinet zit, heeft Rutte dan het record van Lubbers verbroken of telt de tijd dat iemand demissionair MP is sowieso niet mee?
Oei, dat is een timeout. Sorryquote:Op woensdag 29 september 2021 14:32 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Ach ja, vergeet helemaal Omtzigt.
quote:Op woensdag 29 september 2021 16:34 schreef alpeko het volgende:
[..]
Onderschrift erbij:
Remkes: Jullie gaan niet naar huis voordat er een kabinet is!
Hier ziet u Rutte en Kaag, gevangen in hun eigen gelijk.quote:Op woensdag 29 september 2021 16:34 schreef alpeko het volgende:
[..]
Onderschrift erbij:
Remkes: Jullie gaan niet naar huis voordat er een kabinet is!
Hun verkiezingsprogramma (van D66) komt uit het boekje van Piketty. Typische partij die vermogenden uit ons eigen land opoffert voor de multinationals uit het buitenland.quote:Op woensdag 29 september 2021 14:04 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Ik weet niet welke peilingen jij bekijkt, maar VVD is +1 bij peilingwijzer, D'66 -4, maar ik schaar D'66 dan ook niet onder links.
https://peilingwijzer.tomlouwerse.nl/p/laatste-cijfers.html
Zoals ze net op radio 1 zeiden: met 6 partijen krijgt niemand zijn zin, dit was niemands wenscoalitie. Dat werkt beter dan 1 partij wel zijn zin geven.quote:Op woensdag 29 september 2021 17:24 schreef dz5b604 het volgende:
[ twitter ]
Zou wel leuk zijn, nee zeggen tegen een 5-partijenkabinet met 2 linkse partijen en dan wel ja zeggen tegen een 6-partijenkabinet met 3 linkse partijen om dan nog maar te zwijgen over de D66-CU problematiek met de wet voltooid leven. Die dan opeens opgelost zou zijn (maar goed dan kan je net zo goed met de oude coalitie gaan onderhandelen).
Ja, blijft apart. Terwijl er toch best wat te winnen valt als D66 of VVD/CDA daar een concessie had gedaan.quote:Op woensdag 29 september 2021 17:24 schreef dz5b604 het volgende:
[ twitter ]
Zou wel leuk zijn, nee zeggen tegen een 5-partijenkabinet met 2 linkse partijen en dan wel ja zeggen tegen een 6-partijenkabinet met 3 linkse partijen om dan nog maar te zwijgen over de D66-CU problematiek met de wet voltooid leven. Die dan opeens opgelost zou zijn (maar goed dan kan je net zo goed met de oude coalitie gaan onderhandelen).
Dat hebben ze voor het huidige kabinet al gedaan, en klaarblijkelijk is dat ze niet zo goed bevallen dat het voor herhaling vatbaar is.quote:Op woensdag 29 september 2021 17:28 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ja, blijft apart. Terwijl er toch best wat te winnen valt als D66 of VVD/CDA daar een concessie had gedaan.
Als D66 bijvoorbeeld ingestemd had met onderhandelingen met alleen de CU, en daarbij had ingestemd om de medisch-ethische kwestie in de ijskast te zetten, dan hadden ze daar een boel voor terug kunnen vragen op andere beleidsterreinen.
Rare logica, geloof niet dat het doel van kabinetsformaties is dat iedereen zijn zin niet krijgt. En volgensmij moet je alleen maar meer problemen oplossen op deze manier, niet minder. Neem bijvoorbeeld die wet voltooid leven of het hyperlinkse economische partijprogramma van de PVDA ten opzichte van CDA/VVD.quote:Op woensdag 29 september 2021 17:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zoals ze net op radio 1 zeiden: met 6 partijen krijgt niemand zijn zin, dit was niemands wenscoalitie. Dat werkt beter dan 1 partij wel zijn zin geven.
Niet, dan krijg je echt pas politiek die enkel gebaseerd is op peilingen en de waan van de dag.quote:Op woensdag 29 september 2021 17:32 schreef Aurelius het volgende:
Als er al een 6 partijen kabinet komt zijn ze echt uit wanhoop verenigd. Benieuwd hoe lang dat goed gaat.
Zo raar is die logica niet. Je wil niet dat er een winnaar uit de formatie komt, je wil dat de partijen gelijk zijn. En dus zou alleen D66 die moet toegeven om CU toe te laten of alleen D66, GL en PvdA die winnen terwijl VVD en CDA als verliezers tevoorschijn komen gewoon een heel slecht idee zijn. Dan is er geen evenwicht.quote:Op woensdag 29 september 2021 17:30 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Rare logica, geloof niet dat het doel van kabinetsformaties is dat iedereen zijn zin niet krijgt. En volgensmij moet je alleen maar meer problemen oplossen op deze manier, niet minder. Neem bijvoorbeeld die wet voltooid leven of het hyperlinkse economische partijprogramma van de PVDA (volgens de doorrekening een stuk linkser dan de SP) ten opzichte van CDA/VVD.
Het zal wel het uitsterven van een paar partijen (CDA en PvdA) versnellen.quote:Op woensdag 29 september 2021 17:34 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Niet, dan krijg je echt pas politiek die enkel gebaseerd is op peilingen en de waan van de dag.
Het huidige kabinet was ook niet uit liefde voor elkaar, haalde bijna het eind met eigenlijk maar 3 bewindslieden die ze verloren (Bruins kun je niet mee tellen), dat is heel netjes.quote:Op woensdag 29 september 2021 17:32 schreef Aurelius het volgende:
Als er al een 6 partijen kabinet komt zijn ze echt uit wanhoop verenigd. Benieuwd hoe lang dat goed gaat.
Blijkbaar ja. Maar ik snap niet waarom D66 die medisch-ethische kwestie zo belangrijk maakt. Voor mij als D66--stemmer bungelt dat zeker niet bovenaan de prioriteitenlijst. Klimaat, woningmarkt, stikstofcrisis, arbeidsmarkt en sociale zekerheid zijn wat mij betreft veel belangrijkere thema's waar dringend beleid nodig is.quote:Op woensdag 29 september 2021 17:30 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat hebben ze voor het huidige kabinet al gedaan, en klaarblijkelijk is dat ze niet zo goed bevallen dat het voor herhaling vatbaar is.
Again zeer vreemde logica hoe zie je dat voor je bij de presentatie van het nieuwe kabinet.quote:Op woensdag 29 september 2021 17:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zo raar is die logica niet. Je wil niet dat er een winnaar uit de formatie komt, je wil dat de partijen gelijk zijn. En dus zou alleen D66 die moet toegeven om CU toe te laten of alleen D66, GL en PvdA die winnen terwijl VVD en CDA als verliezers tevoorschijn komen gewoon een heel slecht idee zijn. Dan is er geen evenwicht.
quote:Ja sorry jongens, het is allemaal kut maar het goede nieuws is dat niemand hier vandaag een winnaar is of zich goed voelt over dit regeringsprogramma voor de komende 4 jaar.
Het is wel een issue waar ze snel een tastbaar resultaat mee kunnen binnen halen, dat gaat met die andere zaken een stuk lastiger als je niet bereid bent om het erg rigoureus aan te pakken (wat waarschijnlijk weer op weerstand van de rest kan rekenen).quote:Op woensdag 29 september 2021 17:38 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Blijkbaar ja. Maar ik snap niet waarom D66 die medisch-ethische kwestie zo belangrijk maakt. Voor mij als D66--stemmer bungelt dat zeker niet bovenaan de prioriteitenlijst. Klimaat, woningmarkt, stikstofcrisis, arbeidsmarkt en sociale zekerheid zijn wat mij betreft veel belangrijkere thema's waar dringend beleid nodig is.
Ik heb ook niet het idee dat dit nou zo'n breekpunt is bij andere D66 stemmers. De voltooid leven wet was met name het kindje van Pia Dijkstra, en die is inmiddels vertrokken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |