abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201566442
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:00 schreef Aurelius het volgende:
[ twitter ]

Die tralies doen hem _O_
Haha je kunt hier zoveel verschillende dingen in zien, prachtige foto.
pi_201566538
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 14:32 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Ach ja, vergeet helemaal Omtzigt. :@
Oei, dat is een timeout. Sorry 8-)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2021 16:34:50 ]
pi_201566553
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:00 schreef Aurelius het volgende:
[ twitter ]

Die tralies doen hem _O_
Onderschrift erbij:

Remkes: Jullie gaan niet naar huis voordat er een kabinet is!
  woensdag 29 september 2021 @ 16:47:21 #79
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201566714
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:34 schreef alpeko het volgende:

[..]
Onderschrift erbij:

:D
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201566728
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:34 schreef alpeko het volgende:

[..]
Onderschrift erbij:

Hier ziet u Rutte en Kaag, gevangen in hun eigen gelijk.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_201566951
pi_201566959
Mocht men er niet uitkomen dan gaat er natuurlijk een hoop shit naar buiten komen. Over laatste maanden kabinet en alle formatie spelletjes. Lekker met de gemeenteraadsverkiezingen ook kiezen voor de tweede kamer
pi_201566965
Zit die bolle zoon van Boskamp weer de hele dag buiten ubereats te bestellen?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_201566979
Live op NPO politiek btw

en alweer klaar

[ Bericht 51% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2021 17:09:26 ]
pi_201567046
Dus woordvoerder Jesse en assistent Ploumen melden nogmaals dat ze meedoen met een 6 partijen kabinet.

Ik waardeer wel de standvastigheid.
pi_201567049
Wel perfect weer voor een sombere boodschap. :7
pi_201567089
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 14:04 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Ik weet niet welke peilingen jij bekijkt, maar VVD is +1 bij peilingwijzer, D'66 -4, maar ik schaar D'66 dan ook niet onder links.

https://peilingwijzer.tomlouwerse.nl/p/laatste-cijfers.html
Hun verkiezingsprogramma (van D66) komt uit het boekje van Piketty. Typische partij die vermogenden uit ons eigen land opoffert voor de multinationals uit het buitenland.
pi_201567175
twitter

Zou wel leuk zijn, nee zeggen tegen een 5-partijenkabinet met 2 linkse partijen en dan wel ja zeggen tegen een 6-partijenkabinet met 3 linkse partijen om dan nog maar te zwijgen over de D66-CU problematiek met de wet voltooid leven. Die dan opeens opgelost zou zijn (maar goed dan kan je net zo goed met de oude coalitie gaan onderhandelen).

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2021 17:25:36 ]
pi_201567202
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 17:24 schreef dz5b604 het volgende:
[ twitter ]

Zou wel leuk zijn, nee zeggen tegen een 5-partijenkabinet met 2 linkse partijen en dan wel ja zeggen tegen een 6-partijenkabinet met 3 linkse partijen om dan nog maar te zwijgen over de D66-CU problematiek met de wet voltooid leven. Die dan opeens opgelost zou zijn (maar goed dan kan je net zo goed met de oude coalitie gaan onderhandelen).
Zoals ze net op radio 1 zeiden: met 6 partijen krijgt niemand zijn zin, dit was niemands wenscoalitie. Dat werkt beter dan 1 partij wel zijn zin geven.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_201567211
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 17:24 schreef dz5b604 het volgende:
[ twitter ]

Ja, blijft apart. Terwijl er toch best wat te winnen valt als D66 of VVD/CDA daar een concessie had gedaan.

Als D66 bijvoorbeeld ingestemd had met onderhandelingen met alleen de CU, en daarbij had ingestemd om de medisch-ethische kwestie in de ijskast te zetten, dan hadden ze daar een boel voor terug kunnen vragen op andere beleidsterreinen.
pi_201567236
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 17:28 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Ja, blijft apart. Terwijl er toch best wat te winnen valt als D66 of VVD/CDA daar een concessie had gedaan.

Als D66 bijvoorbeeld ingestemd had met onderhandelingen met alleen de CU, en daarbij had ingestemd om de medisch-ethische kwestie in de ijskast te zetten, dan hadden ze daar een boel voor terug kunnen vragen op andere beleidsterreinen.
Dat hebben ze voor het huidige kabinet al gedaan, en klaarblijkelijk is dat ze niet zo goed bevallen dat het voor herhaling vatbaar is.
pi_201567238
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 17:27 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zoals ze net op radio 1 zeiden: met 6 partijen krijgt niemand zijn zin, dit was niemands wenscoalitie. Dat werkt beter dan 1 partij wel zijn zin geven.
Rare logica, geloof niet dat het doel van kabinetsformaties is dat iedereen zijn zin niet krijgt. En volgensmij moet je alleen maar meer problemen oplossen op deze manier, niet minder. Neem bijvoorbeeld die wet voltooid leven of het hyperlinkse economische partijprogramma van de PVDA ten opzichte van CDA/VVD.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2021 17:35:16 ]
pi_201567254
Als er al een 6 partijen kabinet komt zijn ze echt uit wanhoop verenigd. Benieuwd hoe lang dat goed gaat. :r
pi_201567275
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 17:32 schreef Aurelius het volgende:
Als er al een 6 partijen kabinet komt zijn ze echt uit wanhoop verenigd. Benieuwd hoe lang dat goed gaat. :r
Niet, dan krijg je echt pas politiek die enkel gebaseerd is op peilingen en de waan van de dag.
pi_201567284
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 17:30 schreef dz5b604 het volgende:

[..]
Rare logica, geloof niet dat het doel van kabinetsformaties is dat iedereen zijn zin niet krijgt. En volgensmij moet je alleen maar meer problemen oplossen op deze manier, niet minder. Neem bijvoorbeeld die wet voltooid leven of het hyperlinkse economische partijprogramma van de PVDA (volgens de doorrekening een stuk linkser dan de SP) ten opzichte van CDA/VVD.
Zo raar is die logica niet. Je wil niet dat er een winnaar uit de formatie komt, je wil dat de partijen gelijk zijn. En dus zou alleen D66 die moet toegeven om CU toe te laten of alleen D66, GL en PvdA die winnen terwijl VVD en CDA als verliezers tevoorschijn komen gewoon een heel slecht idee zijn. Dan is er geen evenwicht.
pi_201567285
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 17:34 schreef dz5b604 het volgende:

[..]
Niet, dan krijg je echt pas politiek die enkel gebaseerd is op peilingen en de waan van de dag.
Het zal wel het uitsterven van een paar partijen (CDA en PvdA) versnellen.
pi_201567300
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 17:32 schreef Aurelius het volgende:
Het huidige kabinet was ook niet uit liefde voor elkaar, haalde bijna het eind met eigenlijk maar 3 bewindslieden die ze verloren (Bruins kun je niet mee tellen), dat is heel netjes.
pi_201567309
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 17:30 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Dat hebben ze voor het huidige kabinet al gedaan, en klaarblijkelijk is dat ze niet zo goed bevallen dat het voor herhaling vatbaar is.
Blijkbaar ja. Maar ik snap niet waarom D66 die medisch-ethische kwestie zo belangrijk maakt. Voor mij als D66--stemmer bungelt dat zeker niet bovenaan de prioriteitenlijst. Klimaat, woningmarkt, stikstofcrisis, arbeidsmarkt en sociale zekerheid zijn wat mij betreft veel belangrijkere thema's waar dringend beleid nodig is.

Ik heb ook niet het idee dat dit nou zo'n breekpunt is bij andere D66 stemmers. De voltooid leven wet was met name het kindje van Pia Dijkstra, en die is inmiddels vertrokken.
pi_201567311
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 17:35 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zo raar is die logica niet. Je wil niet dat er een winnaar uit de formatie komt, je wil dat de partijen gelijk zijn. En dus zou alleen D66 die moet toegeven om CU toe te laten of alleen D66, GL en PvdA die winnen terwijl VVD en CDA als verliezers tevoorschijn komen gewoon een heel slecht idee zijn. Dan is er geen evenwicht.
Again zeer vreemde logica hoe zie je dat voor je bij de presentatie van het nieuwe kabinet.

quote:
Ja sorry jongens, het is allemaal kut maar het goede nieuws is dat niemand hier vandaag een winnaar is of zich goed voelt over dit regeringsprogramma voor de komende 4 jaar.
:?
pi_201567338
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 17:38 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Blijkbaar ja. Maar ik snap niet waarom D66 die medisch-ethische kwestie zo belangrijk maakt. Voor mij als D66--stemmer bungelt dat zeker niet bovenaan de prioriteitenlijst. Klimaat, woningmarkt, stikstofcrisis, arbeidsmarkt en sociale zekerheid zijn wat mij betreft veel belangrijkere thema's waar dringend beleid nodig is.

Ik heb ook niet het idee dat dit nou zo'n breekpunt is bij andere D66 stemmers. De voltooid leven wet was met name het kindje van Pia Dijkstra, en die is inmiddels vertrokken.
Het is wel een issue waar ze snel een tastbaar resultaat mee kunnen binnen halen, dat gaat met die andere zaken een stuk lastiger als je niet bereid bent om het erg rigoureus aan te pakken (wat waarschijnlijk weer op weerstand van de rest kan rekenen).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')