Ja, over een echte fusie gaan de leden, niet de fracties. Al hebben de leden van de PvdA al wel toestemming gegeven voor verdere fusiestappen van de fracties. Maar de leden van GL moeten zich daar nog over uitspreken.quote:Op woensdag 29 september 2021 12:48 schreef Mondkapje het volgende:
Ik snap nu pas dat het alleen voor de formatie is, daarna zijn ze weer apart. Man man man.
De reden is dat een aantal mensen in de leugens van een aantal volksmenners, te beginnen bij Fortuyn, is getrapt. Die volksmenners doen uit eigen gewin alsof er een grote asielstroom is en alsof die door links komt (die al decennia niet hebben geregeerd).quote:Op woensdag 29 september 2021 12:44 schreef Mondkapje het volgende:
De reden is vooral de grote asielstroom waar links niets aan wil veranderen.
volgens mij duurde dat wat langer. Daarnaast was het ook bijna een voortzetting van Balkenende I qua beleid, zeker aangezien LPF eigenlijk nauwelijks een echte bijdrage had in dat akkoordquote:Op woensdag 29 september 2021 11:29 schreef NaturalScience het volgende:
De formatie van Balkenende 2 in 2006 duurde in totaal 8 dagen. Mooie tijden waren dat.
Verkiezingen waren op 22 januari en de formatie was gereed op 27 mei.quote:Op woensdag 29 september 2021 12:58 schreef rubbereend het volgende:
[..]
volgens mij duurde dat wat langer. Daarnaast was het ook bijna een voortzetting van Balkenende I qua beleid, zeker aangezien LPF eigenlijk nauwelijks een echte bijdrage had in dat akkoord
Dat is wel de conclusie ja. De VVD roept veel, maar doet er al decennia vrijwel niks aan.quote:Op woensdag 29 september 2021 13:06 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Ook de voorheen rechtse VVD wil niets veranderen aan de asielstroom. Het beleid is en blijft: iedere aardbewoner die er in slaagt legaal of illegaal het Nederlands grondgebied te bereiken is welkom en hoeft nooit meer weg. Het is zelfs zo dat cladestiene migranten direct bij aankomst op sommige onderdelen al méér rechten hebben dan de autochtone bewoners, zoals bij de huisvesting.
De VVD vindt dat allemaal prima.
Fortuyn had niet zoveel tegen asielzoekers hoor. Ook niet tegen buitenlanders. Vooral Marokkaanse jongemannen waren bij hem in trek.quote:Op woensdag 29 september 2021 12:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
De reden is dat een aantal mensen in de leugens van een aantal volksmenners, te beginnen bij Fortuyn, is getrapt. Die volksmenners doen uit eigen gewin alsof er een grote asielstroom is en alsof die door links komt (die al decennia niet hebben geregeerd).
Ik geef toe dat de linkse partijen die volksmenners wel wat vaker om de oren mogen slaan met feiten, dat er nauwelijks een noemenswaardige instroom van asielzoekers is.
Stop nou toch eens met liegen. Naaijermans.quote:Op woensdag 29 september 2021 13:06 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Ook de voorheen rechtse VVD wil niets veranderen aan de asielstroom. Het beleid is en blijft: iedere aardbewoner die er in slaagt legaal of illegaal het Nederlands grondgebied te bereiken is welkom en hoeft nooit meer weg. Het is zelfs zo dat cladestiene migranten direct bij aankomst op sommige onderdelen al méér rechten hebben dan de autochtone bewoners, zoals bij de huisvesting.
De VVD vindt dat allemaal prima.
Niet veel, denk ik.quote:Op woensdag 29 september 2021 13:32 schreef ijs_beer het volgende:
Vandaag is het wel echt do of die. Ben erg benieuwd wat we kunnen verwachten.
Voermans zit er wel vaker naast de laatste tijd heb ik het idee.quote:Op woensdag 29 september 2021 13:41 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
@:capricia je autoriteit is ook bijgedraaid…
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De gemeenten weigeren anders nog langer de duizenden wachtende asielzoekers te huisvesten.quote:Op woensdag 29 september 2021 12:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
De reden is dat een aantal mensen in de leugens van een aantal volksmenners, te beginnen bij Fortuyn, is getrapt. Die volksmenners doen uit eigen gewin alsof er een grote asielstroom is en alsof die door links komt (die al decennia niet hebben geregeerd).
Ik geef toe dat de linkse partijen die volksmenners wel wat vaker om de oren mogen slaan met feiten, dat er nauwelijks een noemenswaardige instroom van asielzoekers is.
Denk dat het meer een kwestie is van niet kunnen ipv weigeren.quote:Op woensdag 29 september 2021 13:49 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
De gemeenten weigeren anders nog langer de duizenden wachtende asielzoekers te huisvesten.
Fijn dat als men er achter komt desinformatie te hebben gedeeld, men dit zelf verwijdert van Twitter.quote:Op woensdag 29 september 2021 13:41 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
PvdA +1, GL +1.quote:Op woensdag 29 september 2021 12:51 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Dat is ook echt te zien aan de peilingen ja. Op SP na staat heel links op winst.
PvdD staat op winst volgens mij? D66 is progressief maar niet perse links.quote:Op woensdag 29 september 2021 13:57 schreef Gia het volgende:
[..]
PvdA +1, GL +1.
D66 -3, SP -2.
Netto verliest links 3 zetels, VVD wint er 5.
Ja en Volt (D66 on steroids) ook.quote:Op woensdag 29 september 2021 13:58 schreef alpeko het volgende:
[..]
PvdD staat op winst volgens mij?
Goed dat je m durfde te overrulen.quote:Op woensdag 29 september 2021 13:41 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Sorry, ik noem alleen serieuze partijen. PvdD, de naam zegt het al, is er niet voor de mensen.quote:Op woensdag 29 september 2021 13:58 schreef alpeko het volgende:
[..]
PvdD staat op winst volgens mij? D66 is progressief maar niet perse links.
Ik weet niet welke peilingen jij bekijkt, maar VVD is +1 bij peilingwijzer, D'66 -4, maar ik schaar D'66 dan ook niet onder links.quote:Op woensdag 29 september 2021 13:57 schreef Gia het volgende:
[..]
PvdA +1, GL +1.
D66 -3, SP -2.
Netto verliest links 3 zetels, VVD wint er 5.
https://www.ipsos.com/nl-nl/politieke-barometerquote:Op woensdag 29 september 2021 14:04 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Ik weet niet welke peilingen jij bekijkt, maar VVD is +1 bij peilingwijzer, D'66 -4, maar ik schaar D'66 dan ook niet onder links.
https://peilingwijzer.tomlouwerse.nl/p/laatste-cijfers.html
Mijn bron neemt die ook mee. Wordt een gemiddelde van getrokken.quote:Op woensdag 29 september 2021 14:05 schreef Gia het volgende:
[..]
https://www.ipsos.com/nl-nl/politieke-barometer
Eigenlijk wel ironisch, als de 3 zetels van Volt naar D66 waren gegaan was er simpelweg een meerderheidskabinet mogelijk met VVD, D66 en CDA...quote:Op woensdag 29 september 2021 13:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja en Volt (D66 on steroids) ook.
Dan kom je op precies 75 uit toch?quote:Op woensdag 29 september 2021 14:09 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Eigenlijk wel ironisch, als de 3 zetels van Volt naar D66 waren gegaan was er simpelweg een meerderheidskabinet mogelijk met VVD, D66 en CDA...
76.quote:Op woensdag 29 september 2021 14:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan kom je op precies 75 uit toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |