Zeker. En de werkgevers die zich niet flexibel opstellen zullen binnen pak 'm beet tien jaar de deksel op de neus krijgen. Dan gaan alle ouderwetse medewerkers met pensioen en krabben ze op hun achterhoofd waarom er toch zo weinig jonge mensen bij hen willen werken.quote:Op woensdag 22 september 2021 15:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Voor Flex ben je uiteindelijk afhankelijk van je werkgever.
Dat valt mee, ook in Oost-Groningen is er een behoorlijke gekte op de huizenmarkt: https://dvhn.nl/groningen(...)bouwen-27043247.htmlquote:Op woensdag 22 september 2021 15:08 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Ja juist daarom. Het kan wel goedkoop, en de plek is daar wel. Maar daar wil niemand heen.
Verruiming van die normen lijkt me een logische stap.quote:Op woensdag 22 september 2021 15:15 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Werkgevers zijn natuurlijk wel gebonden aan de minimumnormen die door de overheid gesteld worden.
Zou die niet eens zijn werk als volksvertegenwoordiger moeten gaan doen, in plaats van zich te bemoeien met andere Kamerfracties?quote:
#wegloopheks had niet gehoeven, maar vind wel heeeel raar dat ze er nu ineens wel is.quote:Op woensdag 22 september 2021 15:26 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wat een kansloze uitvreter is ie ook.
Werken?quote:Op woensdag 22 september 2021 15:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zou die niet eens zijn werk als volksvertegenwoordiger moeten gaan doen, in plaats van zich te bemoeien met andere Kamerfracties?
Ze was er de hele tijd al, toen Wilders sprak waren wel meer kamerleden niet in de zaal. Die langspeelplaat kennen ze wel.quote:Op woensdag 22 september 2021 15:28 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
#wegloopheks had niet gehoeven, maar vind wel heeeel raar dat ze er nu ineens wel is.
Vindt z'n achterban ook weer prachtig. "Ja, zie je wel! Ze vindt Nederland te min, net als ons, gewone mensen! Heks! Elitair, je kijkt op ons neer!"quote:Op woensdag 22 september 2021 15:26 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wat een kansloze uitvreter is ie ook.
PVV'ers die zich gediscrimineerd voelen in de reacties![]()
Want? Er zijn wel meer mensen. Wat is er dan raar?quote:Op woensdag 22 september 2021 15:28 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
#wegloopheks had niet gehoeven, maar vind wel heeeel raar dat ze er nu ineens wel is.
Ja goed, zou kunnen. Alsnog vind ik dat ze als toppoliticus had moeten staan.quote:Op woensdag 22 september 2021 15:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze was er de hele tijd al, toen Wilders sprak waren wel meer kamerleden niet in de zaal. Die langspeelplaat kennen ze wel.
Wat is nou het probleem precies? Je vindt het raar dat ze er is én je vindt dat ze er had moeten staan?quote:Op woensdag 22 september 2021 15:31 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Ja goed, zou kunnen. Alsnog vind ik dat ze als toppoliticus had moeten staan.
Maar misschien zit ik nu alleen uit frustratie op Kaag te haten (en me al maanden voor m'n kop sla dat ik op haar heb gestemd).
Maar als Kaag er wel zat dan had Wilders zelfde langspeelplaat gestart of als Kaag woord voerde had hij ook een langspeelplaat over het feit dat ze een waardeloze begroting heeft gemaakt en met voorkennis daar zit.quote:Op woensdag 22 september 2021 15:31 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Maar misschien zit ik nu alleen uit frustratie op Kaag te haten (en me al maanden voor m'n kop sla dat ik op haar heb gestemd).
Je moet dan ook niet op lijsttrekkers stemmen, maar op parlementariërs die goed commissiewerk verrichten op een beleidsterrein waar je waarde aan hecht.quote:Op woensdag 22 september 2021 15:31 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Natuurlijk had ze het debat niet moeten doen, het kabinet bevragen op een stuk dat je zelf mee geschreven hebt doe je niet, dat is een beetje een ongeschreven regel. Net als dat ze straks geen buitenlandse zaken in haar pakket kan hebben als kamerlid.quote:Op woensdag 22 september 2021 15:31 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Je denkt dat ze doorgaat als Kamerlid en niet het kabinet in? Of bedoel je in de tussentijd totdat er een nieuw kabinet is?quote:Op woensdag 22 september 2021 15:35 schreef Hanca het volgende:
Net als dat ze straks geen buitenlandse zaken in haar pakket kan hebben als kamerlid.
Ja, dat blijkt maar weer...quote:Op woensdag 22 september 2021 15:33 schreef TomWaits het volgende:
[..]
Je moet dan ook niet op lijsttrekkers stemmen, maar op parlementariërs die goed commissiewerk verrichten op een beleidsterrein waar je waarde aan hecht.
In elk geval in de tussentijd. Of ze in de kamer blijft kan ik moeilijk inschatten. Misschien wel, BZK kan ze nu niet meer doen.quote:Op woensdag 22 september 2021 15:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je denkt dat ze doorgaat als Kamerlid en niet het kabinet in? Of bedoel je in de tussentijd totdat er een nieuw kabinet is?
Ik vind dat ze er had moeten staan als ze blijkbaar in de buurt was. Ik was eerder nog in de veronderstelling dat ze nog in New York was vanwege de VN).quote:Op woensdag 22 september 2021 15:32 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wat is nou het probleem precies? Je vindt het raar dat ze er is én je vindt dat ze er had moeten staan?
quote:Op woensdag 22 september 2021 15:40 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ja, pipo Bocaj!
https://d66.nl/mensen/hanneke-van-der-werf/
In New York komt ze als gewoon burger zonder functie bij de VN of in een regering niet binnen bij de vergadering.quote:Op woensdag 22 september 2021 15:41 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Ik vind dat ze er had moeten staan als ze blijkbaar in de buurt was. Ik was eerder nog in de veronderstelling dat ze nog in New York was vanwege de VN).
Onderscheid maken wanneer wel en niet is veel lastiger, denk ik.quote:Op woensdag 22 september 2021 15:46 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ook al spreken ze één woord uit zonder iets aan te raken toch gaan ze poetsen. Beetje overdreven
Jaha, ze heeft haar werkkleding al aan!quote:
De lekkerste vrouw die ik daar ooit heb gezienquote:Op woensdag 22 september 2021 15:53 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Jaha, ze heeft haar werkkleding al aan!
In plaats van steun/geen steun gaan ze een heel verhaal bij plakken. Daar mag Bergkamp wel strenger op zijnquote:
quote:Op woensdag 22 september 2021 15:54 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
De lekkerste vrouw die ik daar ooit heb gezien
Wat is dat met al die ongehuwde vrouwen die wel kind(eren) hebben? Kiki Hagen (D66) ook al.quote:
Terecht antwoord. Flater van Omtzigt.quote:
Zelfs minister Schouten (CU) is een ongehuwde en altijd alleenwonende moeder.quote:Op woensdag 22 september 2021 15:58 schreef Smegma. het volgende:
[..]
Wat is dat met al die ongehuwde vrouwen die wel kind(eren) hebben? Kiki Hagen (D66) ook al.
Bij de hervatting was Wilders nog niet aanwezig.quote:Op woensdag 22 september 2021 16:06 schreef TomWaits het volgende:
Nou, als Wilders zometeen weer komt met heks dit, dat, ga ik denk ik maar een blokje om.
Wilders kan beter optreden tegen zijn eigen Dion Graus.quote:Op woensdag 22 september 2021 16:06 schreef TomWaits het volgende:
Nou, als Wilders zometeen weer komt met heks dit, dat, ga ik denk ik maar een blokje om.
Hij staat al klaar om Rob te fileren!quote:Op woensdag 22 september 2021 16:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Wilders kan beter optreden tegen zijn eigen Dion Graus.
#wegloopkneusquote:Op woensdag 22 september 2021 16:07 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Bij de hervatting was Wilders nog niet aanwezig.
Nu is hij er wel en stond al klaar bij de interruptiemicrofoon. Denk dat hij gewoon wat later was.quote:
Als je het geen subsidie noemt is het ook geen subsidiequote:Op woensdag 22 september 2021 16:19 schreef VoMy het volgende:
Je moet niet mensen in de subsidie duwen, je moet ze geld geven?
Is wel duurzamer! HAHAHAquote:Op woensdag 22 september 2021 16:17 schreef Bocaj het volgende:
Ja, dat 'pang pang' roepen bij defensie i.p.v. écht schieten kan ook niet meer!
Ze zijn ook al wel bezig daar om toerisme te laten floreren... (Als extra standbeen naast Olie want dat zal wel gaan inzakken de komende jaren...)quote:Op woensdag 22 september 2021 16:19 schreef monkyyy het volgende:
We moeten de energietransitie zo snel mogelijk voltooien. Nu halen we allemaal olie uit het midden oosten en met dat geld bouwen zij in het Westen salafistische moskeeën en scholen.
Heeft zich gewoon goed ontwikkeld, jammer dat zijn beginperiode zo aan hem kleeft.quote:Op woensdag 22 september 2021 16:21 schreef Heph844 het volgende:
Het is misschien geen grote stemmentrekker, maar dit soort debatten doet Jetten toch best goed.
Sterker nog, Saudi Arabië is bezig hun energiesysteem te vergroenen. Ze zien de bui al hangen.quote:Op woensdag 22 september 2021 16:21 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ze zijn ook al wel bezig daar om toerisme te laten floreren... (Als extra standbeen naast Olie want dat zal wel gaan inzakken de komende jaren...)
Mja, dat is populisme voor beginners. Altijd een ander thema erbij trekken om het extra lading te geven. Hoe is het toch mogelijk dat we hier[....], terwijl we wel geld hebben voor[....]quote:Op woensdag 22 september 2021 16:20 schreef LangeTabbetje het volgende:
Geert heeft een punt dat de pensioenen al schandalig lang niet geindexeerd zijn, maar het heeft verder weinig te maken met al dan niet geld uit geven aan klimaat regelingen.
Hij doet het prima ja, vooral omdat je met Wilders nooit op de inhoud kunt debatteren maar op simpele onelinersquote:Op woensdag 22 september 2021 16:21 schreef Heph844 het volgende:
Het is misschien geen grote stemmentrekker, maar dit soort debatten doet Jetten toch best goed.
Ze hebben daar ook de ruimte om de woestijn vol te planten met solar!quote:Op woensdag 22 september 2021 16:22 schreef monkyyy het volgende:
Saudi Arabië is bezig hun energiesysteem te vergroenen.
Mee eens. Hij begon nogal ongelukkig met die ingestudeerde antwoordjes steeds met als hoogtepunt/dieptepunt dat interview bij Pauw aan tafel. Daarom moet je als VVD ook een Hermans bijv. denk ik gewoon wat tijd gunnen om te groeien.quote:Op woensdag 22 september 2021 16:21 schreef Heph844 het volgende:
Zoals Jettens doe het voor de kinderen?quote:Op woensdag 22 september 2021 16:23 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Hij doet het prima ja, vooral omdat je met Wilders nooit op de inhoud kunt debatteren maar op simpele oneliners
Zoals hij "Kaag" ook uitspreekt, alsof ie zijn katten wegjaagtquote:Op woensdag 22 september 2021 16:20 schreef TomWaits het volgende:
Maar goed, ik ben allang blij dat Wilders het heeft over beleidsinhoud en niet over Kaag. Al een verbetering zodat ik kan doorkijken.
Dus jij wil Schultenbräu verbieden?quote:Op woensdag 22 september 2021 16:22 schreef Aurelius het volgende:
Misschien moeten die mensen wat minder shag en bier kopen.
Zoals hij "Kaag" ook uitspreekt, alsof ie zijn katten wegjaagtquote:Op woensdag 22 september 2021 16:20 schreef TomWaits het volgende:
Maar goed, ik ben allang blij dat Wilders het heeft over beleidsinhoud en niet over Kaag. Al een verbetering zodat ik kan doorkijken.
Bizar jaquote:Op woensdag 22 september 2021 16:24 schreef VoMy het volgende:
Geert Wilders, de man van het volk, die met dedain praat over werkbezoeken waar je de wijk intrekt. Goh.
Zou ie wat poeder aan Hugo vragen?quote:Op woensdag 22 september 2021 16:28 schreef VoMy het volgende:
[..]
Lijntje pep en hij kan er weer tegenaan.
Vanuit vak Keta.quote:Op woensdag 22 september 2021 16:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zou ie wat poeder aan Hugo vragen?
Ja, maar dat zijn wijken waar asielzoekers en zo wonen. Geert komt alleen op voor de “echte” Nederlanders, onze “eigen mensen”, dus die gaat alleen Aerdenhout en dat soort wijken in.quote:Op woensdag 22 september 2021 16:24 schreef VoMy het volgende:
Geert Wilders, de man van het volk, die met dedain praat over werkbezoeken waar je de wijk intrekt. Goh.
* Urkquote:Op woensdag 22 september 2021 16:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, maar dat zijn wijken waar asielzoekers en zo wonen. Geert komt alleen op voor de “echte” Nederlanders, onze “eigen mensen”, dus die gaat alleen Aerdenhout en dat soort wijken in.
quote:Op woensdag 22 september 2021 16:28 schreef VoMy het volgende:
[..]
Lijntje pep en hij kan er weer tegenaan.
Even wat knippen en het gaat prima.quote:Op woensdag 22 september 2021 16:30 schreef monkyyy het volgende:
Dat stukje gaat hij niet op youtube zetten.
Quelle surprise…quote:
De parlementquote:Op woensdag 22 september 2021 16:32 schreef zoost het volgende:
Baudet zegt: "niet gevaarlijk voor kinderen"
Jetten: ""Het is wel gevaarlijk voor bejaarden"
De Nederlandse parlement![]()
Utrecht is aan land ook al onveiligquote:Op woensdag 22 september 2021 16:37 schreef Bocaj het volgende:
Onveilig Nederland is ook wel overdreven... of heeft hij het over Utrecht aan zee?
Ga maar eens aan Valkenburgers vragen hoe veilig zij zich voelden toen de Geul maar bleef stijgen.quote:Op woensdag 22 september 2021 16:37 schreef Bocaj het volgende:
Onveilig Nederland is ook wel overdreven... of heeft hij het over Utrecht aan zee?
Gaat de 'kaagbaan' vallen?quote:Op woensdag 22 september 2021 16:39 schreef TomWaits het volgende:
Mijn gok interruptie Wilders bij Jetten: wijzen op vlieggedrag Kaag en Jetten, proberen aan te tonen dat ze hypocriet zijn. Even kijken of het klopt.
Lekker op elkaar inhakken, problemen negeren, nauwelijks oplossingen aandragen en 120k per jaar vangen. Zo rolt het gros van de 2e kamerquote:Op woensdag 22 september 2021 16:39 schreef TomWaits het volgende:
Mijn gok interruptie Wilders bij Jetten: wijzen op vlieggedrag Kaag en Jetten, proberen aan te tonen dat ze hypocriet zijn. Even kijken of het klopt.
Niets doen kost je uiteindelijk alleen maar meer geldquote:Op woensdag 22 september 2021 16:42 schreef Zorro het volgende:
Belangen belangen....
Ik heb maar 1 belang en dat is mijn bankrekening.
Als dat klimaatgeneuzel mij geld kost dan stop er maar gauw mee.
quote:Op woensdag 22 september 2021 16:44 schreef VoMy het volgende:
Overigens weer de volgende act uit de oneindige categorie: Klimaatverandering bestaat niet en het is de schuld van de buitenlanders.
Dit dusquote:Op woensdag 22 september 2021 16:44 schreef VoMy het volgende:
Geert denkt dat mensen die niet migreren geen klimaatuitstoot veroorzaken. Lachwekkend
Dat probleem kun je natuurlijk ook oplossen door de ecologische voetdruk van Nederlanders te verlagen middels klimaatbeleid.quote:Op woensdag 22 september 2021 16:47 schreef Raw85 het volgende:
Als je mensen gewoon helemaal kapot laat gaan in een arm land is de ecologische voetafdruk waarschijnlijk wel een stuk kleiner dan wanneer dezelfde persoon in NL zou leven. Briljante vondst Geert!
Ik was niet serieusquote:Op woensdag 22 september 2021 16:48 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat probleem kun je natuurlijk ook oplossen door de ecologische voetdruk van Nederlanders te verlagen middels klimaatbeleid.
Ik probeer me daar iets bij voor te stellen..quote:Op woensdag 22 september 2021 16:50 schreef VoMy het volgende:
Voor elke koe die je hier weghaalt heb je ergens anders 3 koeien.
quote:Op woensdag 22 september 2021 16:50 schreef VoMy het volgende:
Nee, hij bedoelt dat sommige delen van de wereld onbewoonbaar zullen worden door allerlei problemen, bijv. door watertekorten. Dat kan natuurlijk wel degelijk leiden tot vluchtelingenstromen in de toekomst.quote:Op woensdag 22 september 2021 16:50 schreef Dutchguy het volgende:
Rob Jetten denkt dat Syriërs hier naartoe gevlucht zijn door het warme weer.
Het werkt, helaas, dus waarom niet?quote:Op woensdag 22 september 2021 16:49 schreef TheVulture het volgende:
Oh Caroline wil ook nog wat zeggen, paar leuke oneliners en hoppa 7 zetels
Klinkt als een cheat code. Infinite cow cheatquote:Op woensdag 22 september 2021 16:50 schreef VoMy het volgende:
In andere landen zal het er minder ecologisch aan toegaan dan in NL dus zo heel gek is die opmerking niet. Al weet ik niet of die 3 klopt.quote:Op woensdag 22 september 2021 16:50 schreef VoMy het volgende:
quote:Op woensdag 22 september 2021 16:52 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Klinkt als een cheat code. Infinite cow cheat
Nederlandse boeren zijn bijzonder efficiënt dus ik geloof het op zich best. Maar dat verhaal is al zo vaak aan bod gekomen. Nederland is te klein om zó veel te produceren voor andere landen.quote:Op woensdag 22 september 2021 16:52 schreef Pedroso het volgende:
[..]
In andere landen zal het er minder ecologisch aan toegaan als in NL dus zo heel gek is die opmerking niet. Al weet ik niet of die 3 klopt.
Maar de vraag van Wilders ging over huidige migratie.quote:Op woensdag 22 september 2021 16:51 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Nee, hij bedoelt dat sommige delen van de wereld onbewoonbaar zullen worden door allerlei problemen, bijv. door watertekorten. Dat kan natuurlijk wel degelijk leiden tot vluchtelingenstromen in de toekomst.
Nee ik snap dat ze het doet, maar ik zou willen dat de gemiddelde kiezer eens verder kijkt dan datquote:Op woensdag 22 september 2021 16:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het werkt, helaas, dus waarom niet?
Ze zitten pas bij nr. 3 dus dat zal sowieso niet vandaag al klaar zijn.quote:Op woensdag 22 september 2021 16:53 schreef monkyyy het volgende:
Hoelaat stoppen we? Of krijgen we vannacht om 5 uur Omtzicht pas
Diep in de nacht.quote:Op woensdag 22 september 2021 16:53 schreef monkyyy het volgende:
Hoelaat stoppen we? Of krijgen we vannacht om 5 uur Omtzicht pas
Eens hoor, dat mag wel minderen. Maar wel met respect voor de agrarische sector, iets wat D'66 duidelijk niet heeft.quote:Op woensdag 22 september 2021 16:53 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Nederlandse boeren zijn bijzonder efficiënt dus ik geloof het op zich best. Maar dat verhaal is al zo vaak aan bod gekomen. Nederland is te klein om zó veel te produceren voor andere landen.
Dat had inderdaad qua toonzetting veel diplomatieker gemogen.quote:Op woensdag 22 september 2021 16:56 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Eens hoor, dat mag wel minderen. Maar wel met respect voor de agrarische sector, iets wat D'66 duidelijk niet heeft.
Ik vind de toon die D66 soms aanslaat ook niet chic nee en het werkt ook alleen maar averechts.quote:Op woensdag 22 september 2021 16:56 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Eens hoor, dat mag wel minderen. Maar wel met respect voor de agrarische sector, iets wat D'66 duidelijk niet heeft.
Te veel dieren. Niet te veel boeren.quote:Op woensdag 22 september 2021 16:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
Nogal vermoeiende discussie. Boeren zijn prima, hun kennis is prima maar er zijn gewoon te veel boeren. Klaar.
We hadden gewoon Groningen moeten opgeven.quote:Op woensdag 22 september 2021 17:00 schreef monkyyy het volgende:
Lekker Putins schurkenstaat blijven financieren in plaats van in je eigen land investeren.
Zoiets zal het wel worden....quote:Op woensdag 22 september 2021 16:58 schreef monkyyy het volgende:
Van het aardgas en op groene waterstof
'er zijn gewoon teveel, klaar'. Lekker simpel praten over bedrijven die al generaties lang in de familie zitten en waar keihard gewerkt wordt voor de centuh.quote:Op woensdag 22 september 2021 16:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
Nogal vermoeiende discussie. Boeren zijn prima, hun kennis is prima maar er zijn gewoon te veel boeren. Klaar.
We hebben een hele provincie erbij drooggelegd met antieke technologie 70 jaar terug. Zo moeilijk zal echt niet zijn.quote:Op woensdag 22 september 2021 17:00 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Zoiets zal het wel worden....
Maar het wordt een hell of a job!
Ja, makkelijker kan ik het niet opschrijven. Tuurlijk snap ik hun pijn wel. Het is zeer klote als je bedrijf wordt uitgekocht omdat je plaats moet maken voor wat huizen. Als het kabinet betere ideeen heeft graag maar tot nu toe heb ik ze niet gehoord.quote:Op woensdag 22 september 2021 17:00 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
'er zijn gewoon teveel, klaar'. Lekker simpel praten over bedrijven die al generaties lang in de familie zitten en waar keihard gewerkt wordt voor de centuh.
Je kan ook zeggen: Dat is dus een succes en dat doen we hier ookquote:Op woensdag 22 september 2021 17:01 schreef Janneke141 het volgende:
Haha, in Jeruzalem gaat het fantastisch. Ja, nadat alle oorspronkelijke bewoners eruit gejaagd zijn en de nieuwbouw is gevuld met mensen die twee keer modaal verdienen. Zo kan ik het ook.
Ik dacht ook van hoor ik dat goed.quote:Op woensdag 22 september 2021 17:04 schreef Heph844 het volgende:
Als je al niet kan bedenken hoe je een huis kan verwarmen met kernenergie kan je maar beter ophouden
Rare opmerking inderdaadquote:Op woensdag 22 september 2021 17:04 schreef Heph844 het volgende:
Als je al niet kan bedenken hoe je een huis kan verwarmen met kernenergie kan je maar beter ophouden
Als je punt eerst is dat mensen de overgang van verwarmen met gas naar op andere manieren verwarmen niet willen en kunnen maken dan is vervolgens met kernenergie komen natuurlijk totaal geen oplossing.quote:Op woensdag 22 september 2021 17:04 schreef Heph844 het volgende:
quote:Turkenburg gaat regelmatig in debat over kernenergie en verzorgt onder meer presentaties voor Statenleden in de provincies. Zij ‘worstelen’ met de vraag of ze nu wel of geen regionale energieplannen moeten ontwikkelen, zegt hij. “Zeker in het rechts politieke spectrum heerst er weerstand tegen zonne- en windenergie op land. De roep om kernenergie groeit daardoor. Ik begrijp die sentimenten en begrijp ook dat de belangstelling voor kernenergie er door toeneemt. Er zijn daarbij politici die vinden dat we binnen tien jaar in ons land een nieuw type kerncentrale kunnen en moeten bouwen: Een gesmolten
zoutreactor die op thorium draait. Zij zijn van mening dat we daarmee een eigen innovatieve industrie kunnen opbouwen. Helaas zijn ze weinig op de hoogte van de feiten. En ik sta daarin niet alleen, ook collega Kloosterman van de TU Delft is die mening toegedaan. Het is namelijk onmogelijk om binnen dertig jaar in ons land commercieel een thoriumreactor te bouwen en operationeel te maken. Voor 2050 is zoiets niet realiseerbaar.
Nou ja, je moet oppassen met structurele hogere uitgaven maar er is nu genoeg ruimte om grote eenmalige uitgaven te doen om bijv. klimaatmaatregelen te nemen of je toekomstig verdienvermogen te vergroten.quote:Op woensdag 22 september 2021 17:10 schreef A_Foggy_Day het volgende:
De linksen willen weer een hoop geld verbrassen. Hoe het allemaal realistisch betaald moet worden, interesseert ze niks.
Geld kan je maar 1x uitgeven. Links heeft de merkwaardige opvatting dat geld gratis is.quote:Op woensdag 22 september 2021 17:11 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Nou ja, je moet oppassen met structurele hogere uitgaven maar er is nu genoeg ruimte om grote eenmalige uitgaven te doen om bijv. klimaatmaatregelen te nemen of je toekomstig verdienvermogen te vergroten.
Daar ben ik wel voor maar ga nou écht geen gekke dingen doen... en ik voel dat D66 wel die kant op wil!quote:Op woensdag 22 september 2021 17:11 schreef Raw85 het volgende:
toekomstig verdienvermogen te vergroten
Zolang het maar genoeg rendement oplevert is het toch prima om geld uit te geven? Toch wel vreemd dat investeren nu ineens een links iets is geworden. En daarbij is het ook geld dat je linksom of rechtsom sowieso wel uit moet geven, je kunt het of preventief doen door nu gewoon flink door te pakken met klimaatmaatregelen of je kan over een jaar of 30-80 voor een veelvoud ervan de consequenties bestrijden.quote:Op woensdag 22 september 2021 17:13 schreef A_Foggy_Day het volgende:
[..]
Geld kan je maar 1x uitgeven. Links heeft de merkwaardige opvatting dat geld gratis is.
quote:Op woensdag 22 september 2021 17:13 schreef A_Foggy_Day het volgende:
[..]
Geld kan je maar 1x uitgeven. Links heeft de merkwaardige opvatting dat geld gratis is.
Gewoon lekker onconcreet blijven en klagen over 'links', daar moet rechts het sowieso al jaren van hebben bij gebrek aan een eigen geluid en visie.quote:Op woensdag 22 september 2021 17:15 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Zolang het maar genoeg rendement oplevert is het toch prima om geld uit te geven? Toch wel vreemd dat investeren nu ineens een links iets is geworden.
Je hebt geen ongelijk, maar dit kun je erg makkelijk omdraaien.quote:Op woensdag 22 september 2021 17:17 schreef VoMy het volgende:
[..]
Gewoon lekker onconcreet blijven en klagen over 'links', daar moet rechts het sowieso al jaren van hebben bij gebrek aan een eigen geluid en visie.
Potjes voor Quincy Gario en dat soort types. Genot.quote:Op woensdag 22 september 2021 17:19 schreef Pedroso het volgende:
Ja hoor, laten we structureel 5 miljoen gaan uitgeven om ons Nederlanders de les te lezen over onze foute voorouders.
Jetten wordt straks lekker ingestopt door mama Sophie.quote:Op woensdag 22 september 2021 17:24 schreef Raw85 het volgende:
Kijkend naar hoe de VVD, het CDA en D66 met elkaar omgaan vandaag lijkt het er een beetje op dat ze er wel uit gaan komen elkaar op korte termijn.
Weet niet waar dit precies op slaat maar ze verschillen niet veel in leeftijd.quote:Op woensdag 22 september 2021 17:25 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Jetten wordt straks lekker ingestopt door mama Sophie.
Welke staatssteun?quote:Op woensdag 22 september 2021 17:27 schreef Bocaj het volgende:
Die staatssteun was toch een lening of vergis ik mij nu?
Over hun verhouding vandaag.quote:Op woensdag 22 september 2021 17:26 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Weet niet waar dit precies op slaat maar ze verschillen niet veel in leeftijd.
Cojonasteun aan bedrijven/horeca etc.quote:
Klopt. Dat moet worden terugbetaald maar de voorwaarden zijn erg schappelijk.quote:Op woensdag 22 september 2021 17:28 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Cojonasteun aan bedrijven/horeca etc.
quote:
Mja, maar hij zit wel bij de verkeerde partij!quote:Op woensdag 22 september 2021 17:29 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ik vind echt dat hij stappen heeft gemaakt.
Denk dat hij liever ingestopt wordt door dominee vd Staaijquote:Op woensdag 22 september 2021 17:25 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Jetten wordt straks lekker ingestopt door mama Sophie.
Klassiek Nederlands mechanisme om dit soort geluiden te kanaliseren.quote:Op woensdag 22 september 2021 17:20 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Potjes voor Quincy Gario en dat soort types. Genot.
Heb vernomen dat v/d Plas flink bij Omtzigt aan het trekken is... (Kom bij ons, kom bij BBB!)quote:
Omtzigt wil niet lobbyen voor Monsantoquote:Op woensdag 22 september 2021 17:36 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Heb vernomen dat v/d Plas flink bij Omtzigt aan het trekken is... (Kom bij ons, kom bij BBB!)
Daarom is erfopvolging eigenlijk niet zo'n goed systeem.quote:Op woensdag 22 september 2021 17:38 schreef Raw85 het volgende:
Ik heb het idee dat Marijnissen ook niet intelligent genoeg is om daadwerkelijk wat te bereiken. Klinkt misschien lullig maar ik vind het toch een beetje een Jeugdjournaal-presentatrice die toevallig op de positie waar ze nu zit terecht is gekomen. Ik geloof gewoon niet echt dat zij in staat is om bijv. de systematiek van een Europees herstelplan tot in de puntjes te begrijpen. Was erg benieuwd geweest naar hoe een Ronald van Raak het zou doen op haar positie, maar helaas heeft die Den Haag verlaten.
Mijn negatieve beeld van Heerma komt echt niet door zijn stem hoor.quote:Op woensdag 22 september 2021 17:39 schreef Raw85 het volgende:
De stem van Heerma heeft zo'n negatieve invloed op het beeld dat je van hem hebt. Enerzijds begrijpelijk en tegelijkertijd ontzettend oneerlijk.
Haha nee oke, maar al was hij inhoudelijk wél een fenomeen dan nog is zo'n rare stem toch onhandig.quote:Op woensdag 22 september 2021 17:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Mijn negatieve beeld van Heerma komt echt niet door zijn stem hoor.
Ik denk dat SP zich nu primair op laagopgeleiden richt. Dat zag je al aan haar taalgebruik in de verkiezingen, jeugdjournaalniveau. Vraag me af of ze een sterk bestuurder zou zijn maar daar is bij SP toch geen sprake van.quote:Op woensdag 22 september 2021 17:38 schreef Raw85 het volgende:
Ik heb het idee dat Marijnissen ook niet intelligent genoeg is om daadwerkelijk wat te bereiken. Klinkt misschien lullig maar ik vind het toch een beetje een Jeugdjournaal-presentatrice die toevallig op de positie waar ze nu zit terecht is gekomen. Ik geloof gewoon niet echt dat zij in staat is om bijv. de systematiek van een Europees herstelplan tot in de puntjes te begrijpen. Was erg benieuwd geweest naar hoe een Ronald van Raak het zou doen op haar positie, maar helaas heeft die Den Haag verlaten.
Gelukkig hoeft onze vorst alleen maar af en toe onrust te creëren door een of andere domme uitspraak of een nog dommer vakantieplan en heeft dat staatsrechtelijk gezien geen enkele invloed.quote:Op woensdag 22 september 2021 17:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Daarom is erfopvolging eigenlijk niet zo'n goed systeem.
Ze mogen blij zijn dat ze mee mogen praten in de achterkamertjes, maar dat willen ze niet.quote:Op woensdag 22 september 2021 17:43 schreef Bocaj het volgende:
Hebben GL en PvdA wel wat te eisen gezien de verkiezingsuitslag?
Ja, voor vrijwel alle mogelijke kabinetten is of hun deelname of steun vereist.quote:Op woensdag 22 september 2021 17:43 schreef Bocaj het volgende:
Hebben GL en PvdA wel wat te eisen gezien de verkiezingsuitslag?
De meeste Kamerleden zijn ontzettend middelmatig en hebben echt geen flauw idee hoor hoe wetgeving daadwerkelijk werkt. Het echte beleid wordt ingevuld door hoogopgeleide ambtenaren die daadwerkelijk snappen hoe het werkt.quote:Op woensdag 22 september 2021 17:38 schreef Raw85 het volgende:
Tja, weer zo'n links thema dat Nederland vooruit brengt.quote:Op woensdag 22 september 2021 17:19 schreef Pedroso het volgende:
Ja hoor, laten we structureel 5 miljoen gaan uitgeven om ons Nederlanders de les te lezen over onze foute voorouders.
Dat vraagt Bergkamp al zo ongeveer de hele dagquote:Op woensdag 22 september 2021 17:53 schreef maxi-mus het volgende:
Jezus de voorzitter vraagt net of het wat korter kan en dan begin je zo.
quote:Op woensdag 22 september 2021 17:53 schreef maxi-mus het volgende:
Jezus de voorzitter vraagt net of het wat korter kan en dan begin je zo.
Ze roept ook altijd heel snel 'Dank je wel!'quote:Op woensdag 22 september 2021 17:54 schreef JohnBercow het volgende:
[..]
Dat vraagt Bergkamp al zo ongeveer de hele dag
En bent u al aan het einde van dit blokje?quote:Op woensdag 22 september 2021 17:56 schreef Bocaj het volgende:
[..]
[..]
Ze roept ook altijd heel snel 'Dank je wel!'
Prima idee. Opkopen, op waterstof oversluiten en dan lekker staal maken als een dolle (wat dan gewoon mogelijk is zonder de directe omgeving te vergiftigen). En het levert nog eens een concurrentievoordeel op omdat je het goedkoper kan doen dan anderen omdat je niet van stijgende kolenprijzen afhankelijk bent.quote:Op woensdag 22 september 2021 18:00 schreef Bocaj het volgende:
Nederland wil Tata misschien kopen!
Is misschien wel wat voor te voelen, want we staan op het punt om bij Tata te gaan investeren...
En we willen natuurlijk niet dat er gelden naar het buitenland (India) gaan bij mogelijke verkoop...
Niet echt eigenlijk.quote:Op woensdag 22 september 2021 18:08 schreef Hanca het volgende:
Ongeveer 2 uur gemist, nog wat spannends?
Ben benieuwd waar je die waterstof vandaan gaat toveren dan, als we onafhankelijk willen blijven van fossiele prijzen.quote:Op woensdag 22 september 2021 18:08 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Prima idee. Opkopen, op waterstof oversluiten en dan lekker staal maken als een dolle (wat dan gewoon mogelijk is zonder de directe omgeving te vergiftigen). En het levert nog eens een concurrentievoordeel op omdat je het goedkoper kan doen dan anderen omdat je niet van stijgende kolenprijzen afhankelijk bent.
Tata zou al meer waterstof gebruiken dan we momenteel met wind op zee zouden kunnen produceren, helaas. Dan moet je er haast een kleine kerncentrale bij zetten die 100% van de tijd waterstof maakt. Ben ik ook geen fan van, maar wel de enige methode om voor voldoende en stabiele energie te zorgen.quote:Op woensdag 22 september 2021 18:08 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Prima idee. Opkopen, op waterstof oversluiten en dan lekker staal maken als een dolle (wat dan gewoon mogelijk is zonder de directe omgeving te vergiftigen). En het levert nog eens een concurrentievoordeel op omdat je het goedkoper kan doen dan anderen omdat je niet van stijgende kolenprijzen afhankelijk bent.
Die zul je zelf moeten maken, iets waar we geen infrastructuur voor hebben maar goed, dat heeft volgens mij nog niemand om dat grootschalig te doen.quote:Op woensdag 22 september 2021 18:12 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ben benieuwd waar je die waterstof vandaan gaat toveren dan, als we onafhankelijk willen blijven van fossiele prijzen.
De techniek heeft die analyse inmiddels alweer ingehaald (hadden ze het laatst in een podcast van de Correspondent nog eens over: https://decorrespondent.n(...)a/483522765-5d820fb4).quote:Op woensdag 22 september 2021 18:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tata zou al meer waterstof gebruiken dan we momenteel met wind op zee zouden kunnen produceren, helaas. Dan moet je er haast een kleine kerncentrale bij zetten die 100% van de tijd waterstof maakt. Ben ik ook geen fan van, maar wel de enige methode om voor voldoende en stabiele energie te zorgen.
Is het CDA daar nog steeds mee bezig? Grappig wel want daar heb ik de afgelopen 4 jaar toen ze in de regering zaten niks van gemerkt.quote:Op woensdag 22 september 2021 18:28 schreef Janneke141 het volgende:
Hier is toch niet doorheen te komen joh.
En lazer eindelijk eens op met je maatschappelijke stage. Niemand wil het, en het is ook niet uitvoerbaar.
Zijn we niet nee!quote:
Wat is ongezonde vaderlandsliefde eigenlijk of durft het CDA daar zijn vingers niet aan te branden?quote:Op woensdag 22 september 2021 18:29 schreef Slobeend het volgende:
Ik doe de stream weer aan en ik hoor 'gezonde vaderlandsliefde'. Eeuwigdurend stokpaardje van het CDA is dat.
Mijn vrouw heeft 1 keer een VMBOer een paar weken op haar werk gehad als een soort maatschappelijke stage. Het kan dus wel, maar idd alleen met gemotiveerde jongeren en die zijn er weinig en die er zijn, zijn nou net niet de doelgroep die het nodig heeft.quote:Op woensdag 22 september 2021 18:28 schreef Janneke141 het volgende:
Hier is toch niet doorheen te komen joh.
En lazer eindelijk eens op met je maatschappelijke stage. Niemand wil het, en het is ook niet uitvoerbaar.
Buiten het CDA is er dan ook geen enkele voorstander voor te vinden. Maar Heerma kwam er net maar weer eens op terug. Samen met een gezond patriottisme, al noemde hij dit keer niet letterlijk dat bij de start van een schooldag het Wilhelmus gezongen moet worden.quote:Op woensdag 22 september 2021 18:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Is het CDA daar nog steeds mee bezig? Grappig wel want daar heb ik de afgelopen 4 jaar toen ze in de regering zaten niks van gemerkt.
Er zijn heel veel gemotiveerde jongeren, ook in het vmbo, maar niet noodzakelijk voor dingen die het CDA ze wil opleggen.quote:Op woensdag 22 september 2021 18:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Mijn vrouw heeft 1 keer een VMBOer een paar weken op haar werk gehad als een soort maatschappelijke stage. Het kan dus wel, maar idd alleen met gemotiveerde jongeren en die zijn er weinig en die er zijn, zijn nou net niet de doelgroep die het nodig heeft.
Nee, dat laatste bedoelde ik. En die zeer gemotiveerde jongeren zijn niet de jongeren die later een probleem hebben om op de arbeidsmarkt te komen.quote:Op woensdag 22 september 2021 18:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er zijn heel veel gemotiveerde jongeren, ook in het vmbo, maar niet noodzakelijk voor dingen die het CDA ze wil opleggen.
Moet je de rentestanden kunnen verhogen of op een andere manier het onrendabeler maken om veel geld te lenen/een huis te hebben.quote:Op woensdag 22 september 2021 18:39 schreef Confetti het volgende:
Valt me op dat als het om de woningmarkt gaat iedereen maar roept dat alles betaalbaar moet zijn en wij moeten bouwen.
Zou er een politicus durven op te staan die zegt: ik ga er alles aan doen om de huizenprijzen 40% te laten zakken zodat het betaalbaar wordt voor degenen zonder huis?
Dan belooft die politicus iets wat hij niet kan. Niet zolang de ECB geld pompt.quote:Op woensdag 22 september 2021 18:39 schreef Confetti het volgende:
Valt me op dat als het om de woningmarkt gaat iedereen maar roept dat alles betaalbaar moet zijn en wij moeten bouwen.
Zou er een politicus durven op te staan die zegt: ik ga er alles aan doen om de huizenprijzen 40% te laten zakken zodat het betaalbaar wordt voor degenen zonder huis?
Koopprijzen? Ik denk dat een SP, PvdD of Bij1 politicus dat wel zou durven, PvdA en GL wellicht ook.quote:Op woensdag 22 september 2021 18:39 schreef Confetti het volgende:
Maar dat is niet wat het CDA wil. Die wil een maatschappelijke dienstplicht van 6 maanden, na afloop van de middelbare school. Als vervanging van de militaire dienstplicht, zeg maar.quote:Op woensdag 22 september 2021 18:37 schreef Raw85 het volgende:
Ik ben (vergeleken met anderen hier) denk ik vrij jong en heb dus op de middelbare school een week lang een maatschappelijk stage moeten lopen. Dit was een volkomen kansloze week waarbij alle voordelen die aan zo'n stage zouden kleven totaal niet tot de uiteindelijke uitkomsten behoorden.
Dat zou dan een politicus zijn met een zeer korte carriere, vermoed ik. Je snapt toch zelf wel dat als de prijzen met 40% omlaag gedwongen worden dat er miljoenen Nederlanders met een enorm financieel probleem komen te zitten?quote:Op woensdag 22 september 2021 18:39 schreef Confetti het volgende:
Die kans lijkt me nul, aangezien twee derde van stemmend Nederland dan kapitalen verliest.quote:Op woensdag 22 september 2021 18:39 schreef Confetti het volgende:
Ah ik dacht dat ze dat idiote plan inmiddels wel zouden hebben laten vallen. Dat voorstel is nog onzinniger.quote:Op woensdag 22 september 2021 18:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar dat is niet wat het CDA wil. Die wil een maatschappelijke dienstplicht van 6 maanden, na afloop van de middelbare school. Als vervanging van de militaire dienstplicht, zeg maar.
Net als de miljoenen Nederlanders die met enorme financiele problemen kampen omdat de prijzen 40% zijn gestegen.quote:Op woensdag 22 september 2021 18:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat zou dan een politicus zijn met een zeer korte carriere, vermoed ik. Je snapt toch zelf wel dat als de prijzen met 40% omlaag gedwongen worden dat er miljoenen Nederlanders met een enorm financieel probleem komen te zitten?
Met hoeveel procent zijn de prijzen in de afgelopen 5 jaar gestegen? Zo lang de prijzen niet onder het niveau van 5 jaar geleden vallen zal het met die miljoenen mensen wel meevallen. Als je alleen maar berekend bent op groei in een markt gaat er sowieso iets niet goed.quote:Op woensdag 22 september 2021 18:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat zou dan een politicus zijn met een zeer korte carriere, vermoed ik. Je snapt toch zelf wel dat als de prijzen met 40% omlaag gedwongen worden dat er miljoenen Nederlanders met een enorm financieel probleem komen te zitten?
Maar nu snel 40% naar beneden. Dan help je allemaal mensen die gedwongen moeten verkopen (door scheiden, andere baan, overlijden) in de schuldsanering. Verder komt de huizenmarkt op slot omdat niemand onder hypotheekwaarde wil verkopen.quote:Op woensdag 22 september 2021 18:43 schreef Confetti het volgende:
[..]
Net als de miljoenen Nederlanders die met enorme financiele problemen kampen omdat de prijzen 40% zijn gestegen.
Dit is een beetje het probleem met politiek. Doen alsof het geen gezeik, iedereen rijk is. Iemand zal toch moeten bloeden.
Die lucht moet er wel heel stapsgewijs uit.quote:Op woensdag 22 september 2021 18:39 schreef Confetti het volgende:
Je kunt beter mikken op bijvoorbeeld 4 jaar lang 5% daling per jaar, dan loop je redelijk mee met de aflossing. Als je al kunt mikken, want ik zie geen instrument voor de overheid.quote:Op woensdag 22 september 2021 18:44 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Met hoeveel procent zijn de prijzen in de afgelopen 5 jaar gestegen? Zo lang de prijzen niet onder het niveau van 5 jaar geleden vallen zal het met die miljoenen mensen wel meevallen. Als je alleen maar berekend bent op groei in een markt gaat er sowieso iets niet goed.
De rentestand.quote:Op woensdag 22 september 2021 18:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je kunt beter mikken op bijvoorbeeld 4 jaar lang 5% daling per jaar, dan loop je redelijk mee met de aflossing. Als je al kunt mikken, want ik zie geen instrument voor de overheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |