U bedoelt aandeelhouders.quote:Op woensdag 22 september 2021 13:41 schreef Aurelius het volgende:
Ow, alles komt goed. Dat dachten die toeslagenouders ook.
Die slaapt nog, maar komt er nog welquote:Op woensdag 22 september 2021 13:46 schreef Bosbeetle het volgende:
Heeft Thierry al iets raars gezegd?
Is hij er überhaupt wel?quote:Op woensdag 22 september 2021 13:46 schreef Bosbeetle het volgende:
Heeft Thierry al iets raars gezegd?
Je bank/belastingdienst kunnen bewijzen dat je je geld netjes verdiend hebt. Kunnen ze vast wel een mooie QR code voor maken.quote:Op woensdag 22 september 2021 13:44 schreef LangeTabbetje het volgende:
Ha fijn, omgekeerde bewijslast.
quote:Op woensdag 22 september 2021 13:47 schreef Slobeend het volgende:
De volgorde in de OP klopt niet meer.
Nee, het gaat op grootte van partijen. Hierna dus Jetten.quote:
Nee, hierna Jetten.quote:
quote:Op woensdag 22 september 2021 13:47 schreef Slobeend het volgende:
Maar die zal wel niet zo vaak geinterumpeerd worden als Hermans, Wilders, of Jetten dus zal wel binnen 45 minuten klaar zijn.quote:
Bijgewerkt.quote:Op woensdag 22 september 2021 13:47 schreef Slobeend het volgende:
Jetten en Heerma zijn dus hierna. Dus voorlopig veel interrupties.quote:Op woensdag 22 september 2021 13:49 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Maar die zal wel niet zo vaak geinterumpeerd worden als Hermans, Wilders, of Jetten dus zal wel binnen 45 minuten klaar zijn.
Is BBB geen afkorting of behoeft die geen volledige naam?quote:Op woensdag 22 september 2021 13:48 schreef JohnBercow het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zet u deze erin @:Zipportal ?
Wordt er niet eerst gegeten ? Ik vrees dat Jetten en Heerma het druk gaan krijgenquote:Op woensdag 22 september 2021 13:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jetten en Heerma zijn dus hierna. Dus voorlopig veel interrupties.
BBB is vergelijkbaar met SGP, VVD, PVV. Alĺe namen volledig uitschrijven wordt niet overzichtelijker.quote:Op woensdag 22 september 2021 13:50 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Is BBB geen afkorting of behoeft die geen volledige naam?
Kaag zit er welquote:Op woensdag 22 september 2021 13:51 schreef chratnox het volgende:
Als het al voorbij gekomen is excuus, maar wat is eigenlijk de reden dat Kaag er niet bij is? Omdat ze meegeschreven had aan de stukken en daarom niet in Vak K plaats zou kunnen nemen, maar nu dus ook niet in de kamer gaat zitten oid?
Is dat gangbaar eigenlijk? Is haar ontslag al geaccepteerd door de koning? Het voelt een beetje als verantwoordelijkheden ontduiken.
Vo!quote:Op woensdag 22 september 2021 13:52 schreef LangeTabbetje het volgende:
Baudet gaat ook interumperen !
Hopelijk stelt hij wel een vraag die wij met ons IQ kunnen begrijpenquote:Op woensdag 22 september 2021 13:52 schreef LangeTabbetje het volgende:
Baudet gaat ook interumperen !
Ze wil niet het kabinet gaan bevragen op een stuk waar ze zelf aan heeft meegeschreven.quote:Op woensdag 22 september 2021 13:51 schreef chratnox het volgende:
Als het al voorbij gekomen is excuus, maar wat is eigenlijk de reden dat Kaag er niet bij is? Omdat ze meegeschreven had aan de stukken en daarom niet in Vak K plaats zou kunnen nemen, maar nu dus ook niet in de kamer gaat zitten oid?
Is dat gangbaar eigenlijk? Is haar ontslag al geaccepteerd door de koning? Het voelt een beetje als verantwoordelijkheden ontduiken.
Hij is niet voor niets een kruising tussen Obama en Jesse Jackson.quote:
Toch zijn die wel volledig uitgeschreven:quote:Op woensdag 22 september 2021 13:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
BBB is vergelijkbaar met SGP, VVD, PVV. Alĺe namen volledig uitschrijven wordt niet overzichtelijker.
Ah op die manier, oké. Maar zou ze dan niet daar ook op bevraagd moeten worden?quote:Op woensdag 22 september 2021 13:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze wil niet het kabinet gaan bevragen op een stuk waar ze zelf aan heeft meegeschreven.
Degene die de sprekerslijst heeft gemaakt wist niet meer waar BBB voor staat?quote:Op woensdag 22 september 2021 13:54 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Toch zijn die wel volledig uitgeschreven:
[ afbeelding ]
Ik gok er op dat hij gaat vragen of Hermans een zekere16e eeuws Frans filosoof kent, die een theorie heeft ontwikkeld over de weging van gemiddelde inkomen versus de uitgaves voor het corona en klimaat beleid.quote:Op woensdag 22 september 2021 13:52 schreef JohnBercow het volgende:
[..]
Hopelijk stelt hij wel een vraag die wij met ons IQ kunnen begrijpen
Ze bevragen hier alleen Rutte. Hoekstra, Schouten en alle anderen komen ook niet aan het woord. Als ze nog minister was, had ze hier ook niks gezegd.quote:Op woensdag 22 september 2021 13:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ah op die manier, oké. Maar zou ze dan niet daar ook op bevraagd moeten worden?
Nogmaals, het voelt als een nogal makkelijke uitweg. Je schrijft mee, krijgt niet wat je wil, neemt ontslag uit het kabinet en gaat in de kamer zitten en zegt: Ik ga niet meedoen aan het debat, en je kunt me er ook niets over vragen.
Nee, zij is geen minister meer, dus kan ook niet bij monde van het kabinet bevraagd worden.quote:Op woensdag 22 september 2021 13:54 schreef chratnox het volgende:
Ah op die manier, oké. Maar zou ze dan niet daar ook op bevraagd moeten worden?
Alle koeien het land uit.quote:Op woensdag 22 september 2021 13:56 schreef VoMy het volgende:
De VVD wil graag applaus dat ze elk jaar ietsjes verder opschuiven richting de werkelijkheid, in tegenstelling tot al die partijen die al tientallen jaren inzien dat het klimaat aandacht behoeft.
En dan de boel sussen onder het mom van 'wij zijn nu ook om, dus nu komt het goed'.quote:Op woensdag 22 september 2021 13:56 schreef VoMy het volgende:
De VVD wil graag applaus dat ze elk jaar ietsjes verder opschuiven richting de werkelijkheid, in tegenstelling tot al die partijen die al tientallen jaren inzien dat het klimaat aandacht behoeft.
https://www.nporadio1.nl/(...)klimaatneutraal-zijnquote:Op woensdag 22 september 2021 13:56 schreef Aurelius het volgende:
CO2 reductie door Nederland.
[ afbeelding ]
Je kent de toezeggingen van vandaag van China?quote:
Dan gaat onze aandacht weer naar Corona.quote:Op woensdag 22 september 2021 13:57 schreef JohnBercow het volgende:
Na Hermans kunnen we gaan lunchen.
Omdat dat afgesproken is.quote:Op woensdag 22 september 2021 13:57 schreef aTypisch het volgende:
waarom denken mensen dat de tweede kamer een wezenlijk verschil kan maken in klimaatverandering
beter strijden voor milieu
einde bericht
Precies... Nederland is maar een postzegel... het maakt niets uit... Het is meer solidariteit...quote:Op woensdag 22 september 2021 13:56 schreef Aurelius het volgende:
CO2 reductie door Nederland.
[ afbeelding ]
Maar Nederland is inmiddels wel zo ongeveer het westerse land dat het minste doet van allemaal.quote:Op woensdag 22 september 2021 13:58 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Precies... Nederland is maar een postzegel... het maakt niets uit... Het is meer solidariteit...
Klaver doet net alsof we doodgaan als we in NEDERLAND niets doen!
Klimaatverandering, of dit nu door mens of niet wordt veroorzaakt, gaan we als klein land echt niet terugdraaien.quote:Op woensdag 22 september 2021 13:57 schreef aTypisch het volgende:
waarom denken mensen dat de tweede kamer een wezenlijk verschil kan maken in klimaatverandering
beter strijden voor milieu
einde bericht
quote:Op woensdag 22 september 2021 13:58 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Precies... Nederland is maar een postzegel... het maakt niets uit... Het is meer solidariteit...
Klaver doet net alsof we doodgaan als we in NEDERLAND niets doen!
Je had niet verwacht dat er bij de VVD veel interrupties zouden komen?quote:Op woensdag 22 september 2021 13:57 schreef Gunner het volgende:
hallo staat die hermans er nu nog steeds. paar uur geleden ook al
Het zou ook helpen als we stoppen met massa-consumptie bij de Primark en dat soort tenten lijkt mij. Of 15 oplaadkabels voor je iphone voor 8 euro, omdat ze iedere maand stuk gaan.quote:Op woensdag 22 september 2021 13:59 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Klimaatverandering, of dit nu door mens of niet wordt veroorzaakt, gaan we als klein land echt niet terugdraaien.
Beter investeren we dat geld in grote infrastructurele projecten om ons te beschermen tegen de gevolgen van die klimaatverandering.
Zelf steek ik mijn geld ook liever in een AC dan in een warmtepomp.
Zou kunnen, maar we gaan wel gewoon doen wat ons is opgedragen... (rechter, urgenda, parijs 2015)quote:Op woensdag 22 september 2021 13:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar Nederland is inmiddels wel zo ongeveer het westerse land dat het minste doet van allemaal.
China doet ook veel meer.
Die oplaadkabels willen ze vanaf 2024 verplicht hetzelfde laten zijn las ik, dat scheelt bij mij thuis ook al aardig.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het zou ook helpen als we stoppen met massa-consumptie bij de Primark en dat soort tenten lijkt mij. Of 15 oplaadkabels voor je iphone voor 8 euro, omdat ze iedere maand stuk gaan.
BTW: Ik heb zo'n warmtepomp. Aanradertje hoor
Niet als we zo doorgaan.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:01 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar we gaan wel gewoon doen wat ons is opgedragen... (rechter, urgenda, parijs 2015)
Als je niks doet aan de bevolkingsexplosie is het ook wel dweilen met de kraan open.quote:Op woensdag 22 september 2021 13:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar Nederland is inmiddels wel zo ongeveer het westerse land dat het minste doet van allemaal.
China doet ook veel meer.
Zo gaan we niet door... geloof me maar die 7 miljard is niet voor niets... komt wel goed!quote:
Eén grote echoput van de Wierd Dukjes. Zogenaamd 'hoogopgeleid' rechts.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:01 schreef VoMy het volgende:
Leon de Winter schrijft columns voor zwakzinnigen, Joost. Vandaar ook zijn ongelooflijk lelijke anglicismen, zoals 'de olifant in de kamer' en 'Stoelriemen vast, hier komt de Obamagate.' Omdat hij zijn 'inzichten' rechtstreeks kopieert van het internet.
China doet heel veel, meer dan Nederland.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:02 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Als je niks doet aan de bevolkingsexplosie is het ook wel dweilen met de kraan open.
China heeft toegezegd meer te doen. En daar heb ik net zoveel vertrouwen in als in de beloftes van de Taliban.
Wij van WC-EENDquote:Op woensdag 22 september 2021 13:42 schreef skysherrif het volgende:
Mooi Hermans gaat de VVD aanpakken merk ik
Op dit vlak heeft China volgens mij een vrij reputabele staat van dienst.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:02 schreef Aurelius het volgende:
China heeft toegezegd meer te doen. En daar heb ik net zoveel vertrouwen in als in de beloftes van de Taliban.
'Deze eeuw' vind ik niet per se schokkend.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:03 schreef Hanca het volgende:
En die bevolkingsgroei gaat deze eeuw al naar een bevolkingskrimp.
Die hebben toch ook geen APB?quote:Op woensdag 22 september 2021 14:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Op dit vlak heeft China volgens mij een vrij reputabele staat van dienst.
Dat geldt wel voor meer politieke partijen.....quote:Op woensdag 22 september 2021 14:03 schreef Frozen-assassin het volgende:
Terechte opmerking dat VVD grote woorden heeft en niets doet
2065 ongeveer gaat de wereldbevolking krimpen.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
'Deze eeuw' vind ik niet per se schokkend.
Tja, je kunt ervan vinden wat je vindt, maar zo'n model werkt wel als je wat gedaan wilt krijgen.quote:
Dat dacht ik ook bij 't lezen van dat artikel net. Miljoentje mensen minder, zo geregeld daarquote:Op woensdag 22 september 2021 14:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tja, je kunt ervan vinden wat je vindt, maar zo'n model werkt wel als je wat gedaan wilt krijgen.
Nee maar dit jaar gaat het echt anders zijn. Heus.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:03 schreef Frozen-assassin het volgende:
Terechte opmerking dat VVD grote woorden heeft en niets doet
Dat snap ik. Maar als het stabiliseert rond de 12 miljard is het maar de vraag of dat wel duurzaam is.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
2065 ongeveer gaat de wereldbevolking krimpen.
Nee, helemaal niet.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:05 schreef TomWaits het volgende:
Nou, best terechte vraag van Thierry.
Beetje kort door de bocht. De woningnood zit ook in betaalbare koopwoningen, en daar draagt de immigrant niet aan mee.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:05 schreef TomWaits het volgende:
Nou, best terechte vraag van Thierry.
Nachtje doorhalen wordt het!quote:
Nee, 2100 zitten we rond de 8,8 miljard: https://www.scientias.nl/(...)-en-neemt-daarna-af/quote:Op woensdag 22 september 2021 14:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat snap ik. Maar als het stabiliseert rond de 12 miljard is het maar de vraag of dat wel duurzaam is.
En die arme Omtzigt is de allerlaatste. Ze willen hem weer weg hebbenquote:
Nou ja, ik ben het verder totaal niet met de beste man eens hoor, maar immigratie (als geheel) legt ook een druk op de woningmarkt. Iets wat Hermans trouwens netjes erkent verder. De factor asielzoekers is wel schromelijk overdreven verder.quote:
quote:mimimimi
Knap hoe ze dan gisteren bij een talkshow die badmuts aan had en die bos haar er in had weten te proppen...quote:Op woensdag 22 september 2021 14:07 schreef Aurelius het volgende:
Sylvana is vandaag voor kort pittig gegaan
2200*quote:Op woensdag 22 september 2021 14:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, 2200 zitten we rond de 8,8 miljard: https://www.scientias.nl/(...)-en-neemt-daarna-af/
Hmm, ik vind dit niet haar beste pruik.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:07 schreef Aurelius het volgende:
Sylvana is vandaag voor kort pittig gegaan
De factor asielzoekers is piepklein. De immigranten zijn vooral bouwvakkers, als we dat stopzetten wordt het woningtekort alleen maar groter. En die bouwvakkers wonen dan ook nog in Polenhotels, niet echt in woningen.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:07 schreef TomWaits het volgende:
[..]
Nou ja, ik ben het verder totaal niet met de beste man eens hoor, maar immigratie (als geheel) legt ook een druk op de woningmarkt. Iets wat Hermans trouwens netjes erkent verder. De factor asielzoekers is wel schromelijk overdreven verder.
2100, excuus.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
2200*
Dat is dus over 180 jaar.
Ik wel hoor!quote:Op woensdag 22 september 2021 14:07 schreef VoMy het volgende:
Alle rechtse partijen zijn zo ontzettend begaan met migratie dat ze na al die jaren nog steeds niet het verschil weten tussen statushouders, asielzoekers, arbeidsmigranten en vluchtelingen. Omdat ze het zooooo belangrijk vinden.
Nou, Hermans had hier een stuk meer gelijk. Migratie is een factor in de druk op de woningmarkt, maar geenszins de enige of belangrijkste factor. NOS op 3 had een goede explainer daarover:quote:Op woensdag 22 september 2021 14:06 schreef Arizona het volgende:
Ik zat alweer klaar om eengezicht te trekken vanwege Thierry maar op zich heeft hij best een puntje hier.
Gemeente Urk.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar wie gaat ervoor betalen? de Mexicanen weer?
En als het al woningen zijn wonen ze met 10 in een eensgezinswoning, dat gaat het probleem ook niet oplossen. Zal de vergrijzing dit niet grotendeels vanzelf oplossen? Lange adem dus?quote:Op woensdag 22 september 2021 14:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
De factor asielzoekers is piepklein. De immigranten zijn vooral bouwvakkers, als we dat stopzetten wordt het woningtekort alleen maar groter. En die bouwvakkers wonen dan ook nog in Polenhotels, niet echt in woningen.
Dat weten ze wel, het interesseert ze alleen niet omdat nuance niet zo lekker in de onderbuik landt.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:07 schreef VoMy het volgende:
Alle rechtse partijen zijn zo ontzettend begaan met migratie dat ze na al die jaren nog steeds niet het verschil weten tussen statushouders, asielzoekers, arbeidsmigranten en vluchtelingen. Omdat ze het zooooo belangrijk vinden.
Wel bizar dat Nigeria groter wordt dan China volgens deze ramingen. Dat is toch niet voor te stellen?quote:
Nigeria is qua grondoppervlakte iets van 10 keer zo klein als China. Dat gaat fysiek toch ook niet passen?quote:Op woensdag 22 september 2021 14:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wel bizar dat Nigeria groter wordt dan China volgens deze ramingen. Dat is toch niet voor te stellen?
Dat is wel bizar ja. Je kunt misschien 2x verdubbelen in 80 jaar, maar dan zit je nog steeds maar op 1 miljard inwoners toch?quote:Op woensdag 22 september 2021 14:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wel bizar dat Nigeria groter wordt dan China volgens deze ramingen. Dat is toch niet voor te stellen?
Bangladesh lacht hier om.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nigeria is qua grondoppervlakte iets van 10 keer zo klein als China. Dat gaat fysiek toch ook niet passen?
Juist*quote:Op woensdag 22 september 2021 14:11 schreef Tijger_m het volgende:
[modbreak]Dit is POL, hier verwachten we wel inhoudelijke reacties. En zie de nieuwe policy voor het juiste spellen van de namen van politici e.d.[/modbreak]
Ontzettend jonge bevolking daar. Voorlopig gaan er weinig dood en maken ze veel kinderen, dat schiet gewoon hard op.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, dat is de rationele verklaring.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ontzettend jonge bevolking daar. Voorlopig gaan er weinig dood en maken ze veel kinderen, dat schiet gewoon hard op.
Ook de bril is verwarrend.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:14 schreef Mani89 het volgende:
Er is een aanslag gepleegd op het kapsel van Ploumen.
791 miljoen inwoners op een (iets meer dan) 900.00km2 geeft je een lagere bevolkingsdichtheid dan Bangladesh nu heeft.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nigeria is qua grondoppervlakte iets van 10 keer zo klein als China. Dat gaat fysiek toch ook niet passen?
je leert wel in debatlesjes hoe je dat moet doenquote:Op woensdag 22 september 2021 14:16 schreef butz0rs het volgende:
Leren al deze politici hoe ze welke handbewegingen op welk moment moet maken? Of is het gewoon gedrag kopiëren van anderen?
Snap echt niet dat de verhuurdersheffing en de jubelton niet per direct afgeschaft worden. Ik ken geen enkele expert die daar fan van is en het niet bestempeld als belangrijke invloed op de verziekte woningmarkt.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:15 schreef VoMy het volgende:
De verhuurdersheffing. Leg het eens uit, waarom? Er was ooit een tijd dat we geen verhuurdersheffing hadden. Dat was tot 4 jaar geleden ofzo. Waarom mogen we niet terug naar die situatie?
quote:Ook vindt de WRR dat het bepalen van wat er wordt vergoed uit het basispakket verbetering behoeft. De raad wijst daarbij op situaties waarin experts vaststellen dat een geneesmiddel te duur is, maar de minister onder maatschappelijke druk dat besluit terugdraait. Die verdeling van rollen en verantwoordelijkheden moet anders, schetst De Visser. "De regering moet de algemene normen vastleggen: dat is eigenlijk het antwoord op de vraag wat een jaar in goede gezondheid mag kosten."
Omdat de sociale woninbouw stuk moet. De sociale zekerheid moet ook stuk, vandaar de massa-immigratie. De sociale cohesie moet ook stuk, de zorg moet stuk, de democratie moet stuk, de rechtsstaat moet stuk, de universiteiten moeten stuk. Het internationale grootkapitaal kan wel wat met de brokstukken.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:15 schreef VoMy het volgende:
De verhuurdersheffing. Leg het eens uit, waarom? Er was ooit een tijd dat we geen verhuurdersheffing hadden. Dat was tot 4 jaar geleden ofzo. Waarom mogen we niet terug naar die situatie?
Volgens mij is daarvoor de ingeslagen weg de enige juiste: langzaam maar zeker verhogen van premie en eigen risico. Plus helaas een harde kosten-baten-analyse wat betreft geneesmiddelen die erg duur zijn, maar slechts enkelen van profiteren.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:19 schreef DireStraits7 het volgende:
Over de zorg: de zorgkosten lopen de spuigaten uit, maar we moeten de zorg massaal meer gaan betalen...
https://nos.nl/artikel/23(...)uwt-adviesorgaan-wrr
[..]
Laten we dan ook met de fijnmazige kam door de zorg heen gaan en dood vlees en overhead gaan snijden.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:19 schreef DireStraits7 het volgende:
Over de zorg: de zorgkosten lopen de spuigaten uit, maar we moeten de zorg massaal meer gaan betalen...
https://nos.nl/artikel/23(...)uwt-adviesorgaan-wrr
[..]
Uiteindelijk moeten de zorgkosten naar beneden.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:20 schreef TomWaits het volgende:
[..]
Volgens mij is daarvoor de ingeslagen weg de enige juiste: langzaam maar zeker verhogen van premie en eigen risico.
quote:Door onder meer vergrijzing, een verwachte stijging van het aantal chronische zieken en de verslechterende leefstijl zullen die uitgaven zijn verdrievoudigd over veertig jaar, waarschuwt de WRR. Een toename die groter is dan de gemiddelde economische groei. Met andere woorden: de zorg dreigt onze welvaartsgroei op te gaan eten volgens het rapport.
Wow, ze doen hun werkquote:Op woensdag 22 september 2021 14:20 schreef Aurelius het volgende:
Elke maand verplicht applaus voor de zorg?
Er zijn natuurlijk ook een hoop mensen die (denken dat ze) baat hebben bij de huidige verziekte woningmarkt, als je die stemmen weet binnen te harken zijn het toch een behoorlijk aantal zetels.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Snap echt niet dat de verhuurdersheffing en de jubelton niet per direct afgeschaft worden. Ik ken geen enkele expert die daar fan van is en het niet bestempeld als belangrijke invloed op de verziekte woningmarkt.
Geen idee, ik keek in POL / Richtlijnen voor POL maar zie niet iets relevants.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:21 schreef Bocaj het volgende:
'En zie de nieuwe policy voor het juiste spellen van de namen van politici e.d.'
Wie weet waar Tiger het over heeft en waar kan ik het vinden?
Ja, dat is waar. Het aantal VVD'ers onder pandjesmelkers zal ongekend hoog zijn.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:21 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Er zijn natuurlijk ook een hoop mensen die (denken dat ze) baat hebben bij de huidige verziekte woningmarkt, als je die stemmen weet binnen te harken zijn het toch een behoorlijk aantal zetels.
Oei!quote:Op woensdag 22 september 2021 14:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Omdat de sociale woninbouw stuk moet. De sociale zekerheid moet ook stuk, vandaar de massa-immigratie. De sociale cohesie moet ook stuk, de zorg moet stuk, de democratie moet stuk, de rechtsstaat moet stuk, de universiteiten moeten stuk. Het internationale grootkapitaal kan wel wat met de brokstukken.
Als VVD een goed persoon achter Rutte had gestaan was hij wel opgestapt denk ik.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:22 schreef BlackLining het volgende:
Ik ben echt niet onder de indruk van die Hermans. Steeds als je gewezen wordt op problemen die hoofdzakelijk door de VVD zijn veroorzaakt die "maar de intenties zijn goed" riedel, die enorme misstap van "we doen niets of we zetten een klein stapje" met zo'n attitude alsof de VVD net een lekkere kluif de Kamer in geslingerd heeft.
Ik vind het echt drie keer niks.
En totaal niet antwoorden op de vraag.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:22 schreef BlackLining het volgende:
Ik vind het echt drie keer niks.
Kan je dan uitleggen wat internationale grootkapitaal met de brokstukken gaat doen en hoe dat beter is dan huidige situatie?quote:Op woensdag 22 september 2021 14:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Omdat de sociale woninbouw stuk moet. De sociale zekerheid moet ook stuk, vandaar de massa-immigratie. De sociale cohesie moet ook stuk, de zorg moet stuk, de democratie moet stuk, de rechtsstaat moet stuk, de universiteiten moeten stuk. Het internationale grootkapitaal kan wel wat met de brokstukken.
Klopt, maar het lastige is dat daar ook normale huizenbezitters onder zitten. Als je twee maanden geleden een woning hebt gekocht heb je er ook niet echt baat bij als er beleid komt waardoor de huizenprijzen dalen.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, dat is waar. Het aantal VVD'ers onder pandjesmelkers zal ongekend hoog zijn.
Is dat probleem eigenlijk niet ook gedeeltelijk veroorzaakt doordat de rente nagenoeg nul is en er van pensioenen gezegd wordt dat ze risico lopen? Geen indexering, dat soort dingen? Ik ken een aantal mensen die een tweede woning hebben en verhuren omdat dat een betere pensioeninvestering is dan een pensioen. Dat maakt het probleem voor andere mensen groter, maar vanuit het oogpunt van je eigen pensioen snap ik het wel een beetje.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, dat is waar. Het aantal VVD'ers onder pandjesmelkers zal ongekend hoog zijn.
Risico van het vak. Als huizenbezitter ben je nog steeds onnoemlijk veel beter af dan de meeste huurders in de private sector. Nou, in plaats van 50k overwaarde moet je je huis nu voor dezelfde waarde verkopen, boehoe.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:24 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Klopt, maar het lastige is dat daar ook normale huizenbezitters onder zitten. Als je twee maanden geleden een woning hebt gekocht heb je er ook niet echt baat bij als er beleid komt waardoor de huizenprijzen dalen.
Klopt helemaal.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Is dat probleem eigenlijk niet ook gedeeltelijk veroorzaakt doordat de rente nagenoeg nul is en er van pensioenen gezegd wordt dat ze risico lopen? Geen indexering, dat soort dingen? Ik ken een aantal mensen die een tweede woning hebben en verhuren omdat dat een betere pensioeninvestering is dan een pensioen. Dat maakt het probleem voor andere mensen groter, maar vanuit het oogpunt van je eigen pensioen snap ik het wel een beetje.
Overigens zou je met deze redenatie nooit wat kunnen doen. De vraag is niet of de bubbel barst, maar wanneer. En er zal een groep komen die daar kind van de rekening van gaat worden. En dan kun je die hete aardappel maar beter nu doorslikken.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:24 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Klopt, maar het lastige is dat daar ook normale huizenbezitters onder zitten. Als je twee maanden geleden een woning hebt gekocht heb je er ook niet echt baat bij als er beleid komt waardoor de huizenprijzen dalen.
Lol.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:10 schreef TomWaits het volgende:
Overigens blijft het wel een smerig trucje: er is een woningtekort, maar geef de schuld aan immigranten voor dat probleem. Dit terwijl jarenlang VVD-beleid er juist ervoor heeft gezorgd dat we met een woningtekort zitten (Blok die investeerders op de markt haalt, verhuurdersheffing) en met de uitholling van de rechtspositie van huurders (liberalisering van huurcontracten).
Nou Minnesma vond het al heel wat! Als zij het zegt....quote:
Toen wij nog in socialehuur zaten en de sleutel inleverde hadden we de deur nog niet gesloten of er zaten al Polen in.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:29 schreef zoost het volgende:
[..]
Lol.
Van de totale Nederlandse bevolking heeft 10,7 procent een westerse migratieachtergrond en 14,2 procent een niet-westerse migratieachtergrond.
Dat zijn 2,5 miljoen personen met een niet-westerse migratieachtergrond, en dat heeft geen effect op de woningmarkt. Serieus?
En die zijn allemaal de afgelopen 10 jaar naar Nederland gekomen?quote:Op woensdag 22 september 2021 14:29 schreef zoost het volgende:
[..]
Lol.
Van de totale Nederlandse bevolking heeft 10,7 procent een westerse migratieachtergrond en 14,2 procent een niet-westerse migratieachtergrond.
Dat zijn 2,5 miljoen personen met een niet-westerse migratieachtergrond, en dat heeft geen effect op de woningmarkt. Serieus?
En het wordt gebruikt om bedrijven te 'stimuleren' om groene maatregelen te nemen.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:30 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Nou Minnesma vond het al heel wat! Als zij het zegt....
Dt is irrelevant. Er moet wat veranderenquote:Op woensdag 22 september 2021 14:31 schreef Bocaj het volgende:
Alsof die 1,5 graad Nederland kan oplossen! Wat was het? 0,05 graad wat we konden doen?
Je gooit nu verschillende groepen op één hoop. De instroom nu is een fractie van de groep die jij noemt, waar bv. ook de kinderen onder vallen van Indonesiërs die na WO2 naar Nederland gekomen zijn.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:29 schreef zoost het volgende:
[..]
Lol.
Waarom?quote:Op woensdag 22 september 2021 14:31 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dt is irrelevant. Er moet wat veranderen
Hahaquote:Op woensdag 22 september 2021 14:31 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dt is irrelevant. Er moet wat veranderen
Als er 30 landen zijn die even groot zijn als Nederland die allemaal 0,05 graag verschil maken ben je er ook, er vanuit gaande dat de uitstoot in andere landen niet flink groeit. Waarom niet je steentje bijdragen?quote:Op woensdag 22 september 2021 14:31 schreef Bocaj het volgende:
Alsof die 1,5 graad Nederland kan oplossen! Wat was het? 0,05 graad wat we konden doen?
Ik wou hier op reageren maar dit is toch niet serieus?quote:Op woensdag 22 september 2021 14:29 schreef zoost het volgende:
[..]
Lol.
Wel grappig dat je dat zegt, Janmaat zei dit al maar goed, die is figuurlijk opgehangen.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ga je ook alle immigranten uit gastarbeidersprogramma van jaren 60 uitzetten? En hun generaties daarna
Het is nu niet bepaald zo dat die mensen er in 10 jaar bijgekomen zijn.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:29 schreef zoost het volgende:
[..]
Lol.
Het is politiekquote:Op woensdag 22 september 2021 14:33 schreef Madhouse11 het volgende:
Hoe lang staat zij er nu al en hoeveel concrete antwoorden zijn er gegeven ? Dit moet een wereldrecord duiken en ontwijken zijn.
Ga je deze onzin nou continu herhalen?quote:Op woensdag 22 september 2021 14:31 schreef Bocaj het volgende:
En wat hebben we ermee te verliezen ook, dat we voor niets onafhankelijk worden van schurkenstaten als Saudi-Arabië of Rusland of in de toekomst veel geld besparen door een lager energieverbruik (elektrische alternatieven hebben doorgaans een veel hoger rendement)?quote:Op woensdag 22 september 2021 14:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als er 30 landen zijn die even groot zijn als Nederland die allemaal 0,05 graag verschil maken ben je er ook, er vanuit gaande dat de uitstoot in andere landen niet flink groeit. Waarom niet je steentje bijdragen?
Ja. Die woningen bouwen doen de gastarbeiders. Er is een groot tekort aan mensen die met hun handen kunnen werken in Nederland. Wellicht ook omdat dat niet hip is.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is nu niet bepaald zo dat die mensen er in 10 jaar bijgekomen zijn.
Al sinds de eerste gastarbeiders kunnen we prima woningen bijbouwen.
Zijn we dat verleerd?
Bovendien zijn het juist de (overwegend Hollandse) bejaarden die nu in veel te grote huizen zitten.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is nu niet bepaald zo dat die mensen er in 10 jaar bijgekomen zijn.
Al sinds de eerste gastarbeiders kunnen we prima woningen bijbouwen.
Zijn we dat verleerd?
Deze FOK!'ers hebben nog nooit een Energierekening betaald.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:34 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En wat hebben we ermee te verliezen ook, dat we voor niets onafhankelijk worden van schurkenstaten als Saudi-Arabië of Rusland of in de toekomst veel geld besparen door een lager energieverbruik (elektrische alternatieven hebben doorgaans een veel hoger rendement)?
Als je even terugleest, zie je juist dat ik immigratie als factor van invloed zeker erken. Het is alleen nogal (bewust) eenzijdig om het probleem daarvan te leggen bij immigranten, terwijl eerder het gevoerde beleid en demografische veranderingen ervoor hebben gezorgd dat we nu met een woningtekort zitten. Individualisering (meer eenpersoonshuishoudens, echtscheidingen) plus het langer zelfstandig thuis wonen zijn eveneens factoren van belang.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:29 schreef zoost het volgende:
[..]
Lol.
Ja, dat zeg ik ook.. steentje bijdragen! (Meer zal het ook niet worden... Al het meerdere is leuk maar onzin en je kunt je pepernoten maar één keer uitgeven!)quote:Op woensdag 22 september 2021 14:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als er 30 landen zijn die even groot zijn als Nederland die allemaal 0,05 graag verschil maken ben je er ook, er vanuit gaande dat de uitstoot in andere landen niet flink groeit. Waarom niet je steentje bijdragen?
Hermans werd echt boos.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:33 schreef Slobeend het volgende:
Ik heb niet het idee dat Hermans en Ouwehand bij elkaar op de koffie komen.
Nee, maar maakt dat uit? Afgelopen 10 jaar ongeveer (netto) 500,000 personen erbij. Dat is een stad als Utrecht + 2x een stad Hilversum. Plus alle scholen en andere voorzieningen die daarvoor nodig zijn. Dat heeft dus wel consequenties.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:31 schreef VoMy het volgende:
[..]
En die zijn allemaal de afgelopen 10 jaar naar Nederland gekomen?
Nederland is één van de welvarendste landen ter wereld. Als er één land is wat die 0,05 graden verschil kan maken zonder er al teveel op in te leveren lijkt het me dat dat Nederland is.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:35 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik ook.. steentje bijdragen! (Meer zal het ook niet worden... Al het meerdere is leuk maar onzin en je kunt je pepernoten maar één keer uitgeven!)
Volgens Rutte zijn er helemaal geen problemen.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
Het klinkt nu niet alsof D66 en VVD dichter bij elkaar zijn gekomen afgelopen heiweekend..
Ja, exposed worden is natuurlijk nooit leuk.quote:
Management 101. Problemen bestaan niet, dat zijn uitdagingen of mogelijkheden.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens Rutte zijn er helemaal geen problemen.
500.000 keer arbeidskapitaal, ja.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:35 schreef zoost het volgende:
[..]
Nee, maar maakt dat uit? Afgelopen 10 jaar ongeveer (netto) 500,000 personen erbij. Dat is een stad als Utrecht + 2x een stad Hilversum. Plus alle scholen en andere voorzieningen die daarvoor nodig zijn. Dat heeft dus wel consequenties.
Niet waar. Maar je moet wel realist zijn en dat zijn de linksen totaal niet... Die willen altijd veel te veel...quote:Op woensdag 22 september 2021 14:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ga je deze onzin nou continu herhalen?
Volgens jouw redenatie boeit het helemaal niets wat ook maar iemand doet.
Vanavond weer even geniet0n van de beelden van Ouwehand. Toch een beetje spijt dat ik daar niet op gestemd heb.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:33 schreef Slobeend het volgende:
Ik heb niet het idee dat Hermans en Ouwehand bij elkaar op de koffie komen.
Wie heeft het over uitzetten?, doe even normaal. Ik zeg alleen dat immigratie een effect heeft op de huizenmark. Als je dat ontkend dan spoor je niet.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik wou hier op reageren maar dit is toch niet serieus?
Ga je ook alle immigranten uit gastarbeidersprogramma van jaren 60 uitzetten? En hun generaties daarna
De VVD heeft het beste met ons voor, dus hoe kan men daar niet dichter tot komen.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
Het klinkt nu niet alsof D66 en VVD dichter bij elkaar zijn gekomen afgelopen heiweekend..
Jij en ik hebben ook een effect op de huizenmarkt.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:37 schreef zoost het volgende:
[..]
Wie heeft het over uitzetten?, doe even normaal. Ik zeg alleen dat immigratie een effect heeft op de huizenmark. Als je dat ontkend dan spoor je niet.
'Je moet realist zijn' is in jouw ogen hetzelfde als elk half uur dezelfde bullshit herhalen?quote:Op woensdag 22 september 2021 14:36 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Niet waar. Maar je moet wel realist zijn en dat zijn de linksen totaal niet... Die willen altijd veel te veel...
Hoeveel rapporten heeft rechts nog nodig om de realiteit onder ogen te komen?quote:Op woensdag 22 september 2021 14:36 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Niet waar. Maar je moet wel realist zijn en dat zijn de linksen totaal niet... Die willen altijd veel te veel...
Die werken in veel gevallen in de sectoren waar Nederlanders te beroerd te zijn om in te werken. Schoonmaak, bouw, afvalverzameling e.d.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:35 schreef zoost het volgende:
[..]
Nee, maar maakt dat uit? Afgelopen 10 jaar ongeveer (netto) 500,000 personen erbij. Dat is een stad als Utrecht + 2x een stad Hilversum. Plus alle scholen en andere voorzieningen die daarvoor nodig zijn. Dat heeft dus wel consequenties.
Ja het heeft effect. Maar kijk je dan alleen naar afgelopen jaren of over tientallen jaren heen. Want over tientallen jaren heen is gebleken dat wij prima in staat zijn om voor voldoende huizen te zorgen. De aantallen vluchtelingen/migranten van afgelopen jaren hebben huidige wooncrisis niet veroorzaakt. Zij zijn slechts een klein deel van het probleem. Het probleem ligt veel dieper.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:37 schreef zoost het volgende:
[..]
Wie heeft het over uitzetten?, doe even normaal. Ik zeg alleen dat immigratie een effect heeft op de huizenmark. Als je dat ontkend dan spoor je niet.
Nou, mooi toch?!quote:Op woensdag 22 september 2021 14:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nederland is één van de welvarendste landen ter wereld. Als er één land is wat die 0,05 graden verschil kan maken zonder er al teveel op in te leveren lijkt het me dat dat Nederland is.
quote:Op woensdag 22 september 2021 14:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Jij en ik hebben ook een effect op de huizenmarkt.
Vraag is alleen of het zin heeft dat te benoemen, omdat het effect marginaal is.
(lol)quote:Op woensdag 22 september 2021 14:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ga je deze onzin nou continu herhalen?
Volgens jouw redenatie boeit het helemaal niets wat ook maar iemand doet.
Wij gaan ook geen koffie drinken denk ik zo!quote:Op woensdag 22 september 2021 14:38 schreef VoMy het volgende:
[..]
'Je moet realist zijn' is in jouw ogen hetzelfde als elk half uur dezelfde bullshit herhalen?
Heel veel marginale effecten leveren uiteindelijk een groot effect.quote:
7 miljard is niet genoeg? (Als begin?)quote:Op woensdag 22 september 2021 14:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hoeveel rapporten heeft rechts nog nodig om de realiteit onder ogen te komen?
Leuke oplossing maar eigenlijk pak je dan het probleem niet aan. Moeten wij woonoppervlak gaan inleveren omdat er waardeloos beleid is gevoerd?quote:Op woensdag 22 september 2021 14:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
Overigens zouden we ook meer kunnen inzetten op tiny houses.
De huisjes zijn zeer betaalbaar maar er is vrijwel geen gemeente die er permanent grond voor vrij wil maken.
In eerste instantie deed ik altijd wat lacherig om die woningen maar het is:
- zelfstandige woonruimte
- klein oppervlak
- energiezuinig
- snel in serie te bouwen
Ik ken persoonlijk al 3 mensen die er voor zouden gaan.
En natuurlijk moet je dat er niet uit laten zien als een veredeld caravankamp maar gewoon voorzien van goede infrastructuur.
We hebben net de biokippen van de legbatterij gered, gaan we er zelf in zitten.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
De huisjes zijn zeer betaalbaar maar er is vrijwel geen gemeente die er permanent grond voor vrij wil maken.
- klein oppervlak
- energiezuinig
En natuurlijk moet je dat er niet uit laten zien als een veredeld caravankamp maar gewoon voorzien van goede infrastructuur.
Die dingen zijn volgens mij alleen leuk als je 80% van de tijd aangenaam buiten kunt zitten.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
- klein oppervlak
- energiezuinig
Buiten dat we enorm welvarend zijn, hebben we relatief ook een enorm grote bijdrage geleverd aan het probleem en zijn we een land wat erg veel last kan ondervinden van de gevolgen, die erg veel geld gaan kosten, vreemd genoeg hoor je altijd alleen maar over de kosten van de omschakeling.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nederland is één van de welvarendste landen ter wereld. Als er één land is wat die 0,05 graden verschil kan maken zonder er al teveel op in te leveren lijkt het me dat dat Nederland is.
Wat daarbij wel belangrijk is, denk ik, is uitzicht op doorstroming. Verwacht dat er best wel jongeren zijn die het prima zouden vinden om een paar jaar in zo'n tiny house te wonen, voordat ze aan een gezinsleven beginnen of zo. Maar dan willen ze wel het gevoel hebben er weer enigszins fatsoenlijk uit te kunnen als dat komt, verwacht ikquote:Op woensdag 22 september 2021 14:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
- klein oppervlak
- energiezuinig
Verder zou ik de definitie van 'zeer betaalbaar' wel eens willen weten. Dat is nogal arbitrair namelijk.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:41 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Die dingen zijn volgens mij alleen leuk als je 80% van de tijd aangenaam buiten kunt zitten.
Rond de 40m2 gaat wel, genoeg omgebouwde stadswoningen hebben die grootte. Als opstap, niet voor eeuwig natuurlijk.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:41 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Die dingen zijn volgens mij alleen leuk als je 80% van de tijd aangenaam buiten kunt zitten.
Als begin, zeker.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:41 schreef Bocaj het volgende:
[..]
7 miljard is niet genoeg? (Als begin?)
Nee hoor, veel immigratie arbeid zit aan de onderkant van de markt. We kunnen als land beter investeren in machines / innovatie dan goedkope arbeid naar Nederland halen. Die moeten ook naar school (er is al een tekort aan leraren) er moeten huizen gebouwd worden (we hebben al ruimte gebrek / stikstof probleem) en veel goedkope arbeid heeft weinig toegevoegde waarde.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:34 schreef TomWaits het volgende:
Immigratie beperken is echter lastig, want je hebt ook arbeids- en kennismigratie nodig voor je economie.
Woonoppervlak inleveren?quote:Op woensdag 22 september 2021 14:41 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Leuke oplossing maar eigenlijk pak je dan het probleem niet aan. Moeten wij woonoppervlak gaan inleveren omdat er waardeloos beleid is gevoerd?
En dat getypt op zijn Nokia 3310.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:42 schreef TomWaits het volgende:
En dat terwijl Mark ook gewoon effe antwoorden op Kamervragen naar de Tweede Kamer stuurt: https://www.tweedekamer.n(...)15586&did=2021D34620
Hoppa!
Zou zijn WC-bezoek hier heeeeeeel toevallig iets mee te maken hebben?
Precies dit. Tegelijkertijd zijn we als land ook enorm invloedrijk in veel sectoren en kunnen we niet alleen in Nederland, maar ook in andere landen waar Nederlandse bedrijven opereren veel verschil maken.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:42 schreef -0- het volgende:
[..]
Buiten dat we enorm welvarend zijn, hebben we relatief ook een enorm grote bijdrage geleverd aan het probleem en zijn we een land wat erg veel last kan ondervinden van de gevolgen, die erg veel geld gaan kosten, vreemd genoeg hoor je altijd alleen maar over de kosten van de omschakeling.
Onbegrijpelijk dat rechts zo afwijzend staat tegenover verandering. Er hadden enorme kansen gelegen voor de hele Nederlandse economie als we 10 jaar geleden voorop waren gaan lopen in de ontwikkelingen om het probleem aan te kunnen pakken.
40 m² is al geen tiny house meer zou ik zeggen. Dat is in Amsterdam gewoon een vrij luxe studio, bv.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:42 schreef VoMy het volgende:
[..]
Rond de 40m2 gaat wel, genoeg omgebouwde stadswoningen hebben die grootte. Als opstap, niet voor eeuwig natuurlijk.
Voor een kleine groep is het wellicht leuk maar dat is toch een doekje voor het bloeden?quote:Op woensdag 22 september 2021 14:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Woonoppervlak inleveren?
Ik heb het over een groep mensen die bewust zo wil gaan leven, in een tiny house.
De 3 mensen die ik ken en die dat willen, kiezen daar bewust voor, met weinig spullen en kleine footprint leven.
Ik zie het ook niet als iets dat je mensen moet gaan opleggen maar voor degenen die het willen is het een uitkomst die relatief weinig ruimte inneemt.
Als starterswoning is het niet zo verkeerd lijkt me, als je uit een studentenkamer komt.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:41 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Klopt, als je leefsituatie verandert kan dat natuurlijk te klein zijn maar in dat geval verkoop je het weer.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:42 schreef VoMy het volgende:
[..]
Rond de 40m2 gaat wel, genoeg omgebouwde stadswoningen hebben die grootte. Als opstap, niet voor eeuwig natuurlijk.
quote:Op woensdag 22 september 2021 14:42 schreef TomWaits het volgende:
En dat terwijl Mark ook gewoon effe antwoorden op Kamervragen naar de Tweede Kamer stuurt: https://www.tweedekamer.n(...)15586&did=2021D34620
Hoppa!
Zou zijn WC-bezoek hier heeeeeeel toevallig iets mee te maken hebben?
Heel sterk.quote:AH 12
2021Z15586
Antwoord van minister Rutte (Algemene Zaken), mede namens minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid, minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, minister voor Rechtsbescherming en staatssecretaris van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (ontvangen 21 september 2021)
1. Herinnert u zich dat u in mei zei dat u radicale ideeën had voor een nieuwe bestuurscultuur?
Antwoord
Ja.
Een tiny house is alleen alles behalve goedkoop. Dat doe je vanuit ideologisch oogpunt, niet vanuit een financieel oogpunt. Dan maak ik even bewust onderscheid tussen een tiny house en een kleine woning.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Woonoppervlak inleveren?
Ik heb het over een groep mensen die bewust zo wil gaan leven, in een tiny house.
De 3 mensen die ik ken en die dat willen, kiezen daar bewust voor, met weinig spullen en kleine footprint leven.
Ik zie het ook niet als iets dat je mensen moet gaan opleggen maar voor degenen die het willen is het een uitkomst die relatief weinig ruimte inneemt.
Als begin is het eigenlijk ook maar heel mager. Zeker als je het afzet tegen de schaal van de opgave: 55% reductie binnen iets meer dan 8 jaar.quote:
Evengoed kan die "kleine groep" nu eigenlijk nergens terecht, vaak zijn de vergunningen tijdelijk zodat je na een paar jaar weer moet verkassen met je woning.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:44 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Voor een kleine groep is het wellicht leuk maar dat is toch een doekje voor het bloeden?
Dat antwoord op vraag 20 ook. Radicaal hoor:quote:
quote:Het is goed dat alle hoofdrolspelers in de dialoog – ieder vanuit hun eigen rol en verantwoordelijkheid – het belang ervan blijven inzien om gaandeweg gezamenlijk het samenspel te verbeteren.
Vanaf zo'n ¤48.000 heb je al een tiny house met alles er op en eraan, tot zover dat nodig is.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Een tiny house is alleen alles behalve goedkoop. Dat doe je vanuit ideologisch oogpunt, niet vanuit een financieel oogpunt. Dan maak ik even bewust onderscheid tussen een tiny house en een kleine woning.
Dat is de woning zelf toch? Zonder de grond waar dat tiny house op moet komen?quote:Op woensdag 22 september 2021 14:47 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Vanaf zo'n ¤48.000 heb je al een tiny house met alles er op en eraan, tot zover dat nodig is.
Zouden ze zelf ook gelachen hebben om hun antwoord?quote:Op woensdag 22 september 2021 14:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat antwoord op vraag 20 ook. Radicaal hoor:
[..]
Uiteraard.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is de woning zelf toch? Zonder de grond waar dat tiny house op moet komen?
Zou er geen woningcorporatie kunnen komen die specifiek tiny houses gaat ontwikkelen?quote:Op woensdag 22 september 2021 14:47 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Vanaf zo'n ¤48.000 heb je al een tiny house met alles er op en eraan, tot zover dat nodig is.
Tja, dan ben je in een stad als Amsterdam nog steeds 400k kwijt voor zo'n woning. Daar gaan we starters jammer genoeg niet mee helpen. Ik denk wel dat wat @VoMy noemt iets zou kunnen zijn. Betaalbare en kleine woningen van hoge kwaliteit gaan in een stad als Amsterdam denk ik meer verschil maken dan in een dorp in Twente.quote:
Is dit een imitatie van Omtzigt die halverwege zijn interruptie zichzelf in slaap praat?quote:
De houses bestaan al, bied de grond en infrastructuur aan en binnen de kortste keren zijn die kaveltjes gevuld.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:50 schreef VoMy het volgende:
[..]
Zou er geen woningcorporatie kunnen komen die specifiek tiny houses gaat ontwikkelen?
We, en niet alleen in Nederland maar in het rijke West Europa, moeten woonoppervlak inleveren omdat we met steeds meer mensen zijn. En omdat de ruimte steeds schaarser wordt.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:41 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Leuke oplossing maar eigenlijk pak je dan het probleem niet aan. Moeten wij woonoppervlak gaan inleveren omdat er waardeloos beleid is gevoerd?
Vraag is wel of het werkelijk efficiënter is qua grondgebruik. Tenzij je tiny rijtjeshuizen gaat neerzetten, of tiny flatgebouwen.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
De houses bestaan al, bied de grond en infrastructuur aan en binnen de kortste keren zijn die kaveltjes gevuld.
Pak 1% van landbouwgrond en je hebt genoeg ruimte.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:53 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
We, en niet alleen in Nederland maar in het rijke West Europa, moeten woonoppervlak inleveren omdat we met steeds meer mensen zijn. En omdat de ruimte steeds schaarser wordt.
We kunnen niet allemaal 4 of 5 kamers met voor- en achtertuin hebben. Zeker niet in de dichtbevolkte gebieden zoals de Randstad.
Alle schwung is wel uit het debat zo zeg. Zelfs een VAR-check is enerverender.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Is dit een imitatie van Omtzigt die halverwege zijn interruptie zichzelf in slaap praat?
Klinkt een beetje alsof ie zo'n ASMR-video aan het inspreken isquote:Op woensdag 22 september 2021 14:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Is dit een imitatie van Omtzigt die halverwege zijn interruptie zichzelf in slaap praat?
Er is nog niet echt een gezamenlijke oppositieaanpak. Allemaal losse vragen.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:53 schreef VoMy het volgende:
[..]
Alle schwung is wel uit het debat zo zeg. Zelfs een VAR-check is enerverender.
Nederland heeft relatief veel m² woonoppervlak per inwoner. Bijna 50% meer dan bv. in Duitsland en het VK.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:53 schreef Hojdhopper het volgende:
We, en niet alleen in Nederland maar in het rijke West Europa, moeten woonoppervlak inleveren omdat we met steeds meer mensen zijn. En omdat de ruimte steeds schaarser wordt.
Dat hebben we te danken aan Bertholdquote:Op woensdag 22 september 2021 14:55 schreef -XOR- het volgende:
Andere partijen nemen verantwoordelijkheid, bij de VVD doen ze aan omdenken.
Lekker tappen op het toeslagenaffairerapport.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:54 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Klinkt een beetje alsof ie zo'n ASMR-video aan het inspreken is
Maar er is amper bevolkingsgroei in West-Europa.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:53 schreef Hojdhopper het volgende:
Wat ik zie is dat veel van die tiny house bezitters ook graag tuinieren, dus een kaveltje voor eigen worteltjes, aardbeien en druivenstruiken zal wel gewenst zijn. Aan de andere kant zijn die woningen ook maar 30 tot 50m2 in oppervlak, dus dat scheelt weer.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vraag is wel of het werkelijk efficiënter is qua grondgebruik. Tenzij je tiny rijtjeshuizen gaat neerzetten, of tiny flatgebouwen.
Wat ik zie van tiny houses (en dat is hoofdzakelijk naar Amerikaans voorbeeld) is dat ze vaak op landelijke plekken staan, met veel ruimtes dus. De charme is dan ook niet zozeer dat je klein woont, maar dat je effectief niet zo vaak binnenshuis hoeft te zijn.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Wat ik zie is dat veel van die tiny house bezitters ook graag tuinieren, dus een kaveltje voor eigen worteltjes, aardbeien en druivenstruiken zal wel gewenst zijn. Aan de andere kant zijn die woningen ook maar 30 tot 50m2 in oppervlak, dus dat scheelt weer.
Er staan hier in de buurt een handjevol kleine woningen, geen idee of dat voldoet aan tiny houses. De woningen zijn denk ik een meter of 4 breed en ~8m lang en hebben een tuin van zo'n 6m erachter. Dan heb je een kavel nodig van 5 bij 16 ofzo.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Wat ik zie is dat veel van die tiny house bezitters ook graag tuinieren, dus een kaveltje voor eigen worteltjes, aardbeien en druivenstruiken zal wel gewenst zijn. Aan de andere kant zijn die woningen ook maar 30 tot 50m2 in oppervlak, dus dat scheelt weer.
In Utrecht gaan ze binnenstads een woonwijk voor 10.000 mensen ontwikkelen. Dat zou in tiny houses echt een enorm oppervlakte nodig hebben inderdaad, omdat die veel met tuinen werken. Dat raakt ook aan een ander probleem, mensen willen eigenlijk in een huis/laagbouw wonen en niet zo snel in een flat, dus de flats worden dan gauw voor de minderbedeelden terwijl de laagbouw onverminderd gewild blijft.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wat ik zie van tiny houses (en dat is hoofdzakelijk naar Amerikaans voorbeeld) is dat ze vaak op landelijke plekken staan, met veel ruimtes dus. De charme is dan ook niet zozeer dat je klein woont, maar dat je effectief niet zo vaak binnenshuis hoeft te zijn.
Volgens mij ben je per saldo minder ruimte kwijt als je reguliere huizen bouwt. Zeker als je er appartementen van maakt.
Misschien is er ook wel animo voor kleine appartementen waarbij je maximaal 3 lagen de lucht in gaat, vooral studenten en vrijgezellen / stellen zonder kinderen zullen er prima mee vooruit kunnen.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wat ik zie van tiny houses (en dat is hoofdzakelijk naar Amerikaans voorbeeld) is dat ze vaak op landelijke plekken staan, met veel ruimtes dus. De charme is dan ook niet zozeer dat je klein woont, maar dat je effectief niet zo vaak binnenshuis hoeft te zijn.
Volgens mij ben je per saldo minder ruimte kwijt als je reguliere huizen bouwt. Zeker als je er appartementen van maakt.
Pfoehh, niet gewoon net doen of je werkt terwijl je het debat kijkt. Verbeterpuntjequote:Op woensdag 22 september 2021 14:58 schreef DireStraits7 het volgende:
He he, eindelijk een werkpauze. Zal m'n baas blij mee zijn.
Ik denk vooral dat er behoefte is aan appartementen die niet aanvoelen als saaie blokkendozen. Ik heb wel vaker initiatieven gelezen over flats waarbij binnen het gebouw een sportschool, zwembad, tuin etc. is. Efficiënt ruimtegebruik zullen we maar zeggen. Daar zullen veel mensen graag willen wonen lijkt me.quote:Op woensdag 22 september 2021 15:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Misschien is er ook wel animo voor kleine appartementen waarbij je maximaal 3 lagen de lucht in gaat, vooral studenten en vrijgezellen / stellen zonder kinderen zullen er prima mee vooruit kunnen.
Dat las ik laatst ook ergens inderdaad, maar weet niet meer waar.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:55 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nederland heeft relatief veel m² woonoppervlak per inwoner. Bijna 50% meer dan bv. in Duitsland en het VK.
In Delfzijl.quote:Op woensdag 22 september 2021 15:02 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Dat las ik laatst ook ergens inderdaad, maar weet niet meer waar.
Maar oké, misschien moet ik mijn post dan toespitsen op de steden. Daar is gewoon geen plek en moeten we het doen met de plek die we hebben.
Je kan prima een huisje krijgen voor "normale" prijzen, maar ja, we willen allemaal in de grote stad wonen.
Zeker ja. Toen ik nog in Almere woonde (ja, ik weet het, ik weet het) waren er 3 appartementencomplexen die rondom een groot zwembad en sportveld gebouwd waren. Die waren ontzettend populair.quote:Op woensdag 22 september 2021 15:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik denk vooral dat er behoefte is aan appartementen die niet aanvoelen als saaie blokkendozen. Ik heb wel vaker initiatieven gelezen over flats waarbij binnen het gebouw een sportschool, zwembad, tuin etc. is. Efficiënt ruimtegebruik zullen we maar zeggen. Daar zullen veel mensen graag willen wonen lijkt me.
Willen we dat of moeten we dat? Je kan wel heel graag in Delfzijl willen wonen maar als er geen passende baan te vinden die niet binnen anderhalve uur (enkele) reisafstand zit dan houdt het op, dan moet je wel zo'n beetje in Amsterdam of Purmerend gaan zitten.quote:Op woensdag 22 september 2021 15:02 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Maar oké, misschien moet ik mijn post dan toespitsen op de steden. Daar is gewoon geen plek en moeten we het doen met de plek die we hebben.
Je kan prima een huisje krijgen voor "normale" prijzen, maar ja, we willen allemaal in de grote stad wonen.
Hier?quote:Op woensdag 22 september 2021 15:02 schreef Hojdhopper het volgende:
Kun je nagaan hoe populair ze worden als je zoiets in de flat zelf bouwt en deze exclusief toegankelijk maakt voor bewoners.quote:Op woensdag 22 september 2021 15:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zeker ja. Toen ik nog in Almere woonde (ja, ik weet het, ik weet het) waren er 3 appartementencomplexen die rondom een groot zwembad en sportveld gebouwd waren. Die waren ontzettend populair.
Hier ziek op de bank, dus eigenlijk de beste setting om de APB te kijken. Beetje kijken, beetje snoozen...quote:Op woensdag 22 september 2021 14:58 schreef DireStraits7 het volgende:
He he, eindelijk een werkpauze. Zal m'n baas blij mee zijn.
't Is een beetje kip of ei. En dan helpt het ook niet als we alle kansarmen stallen in gemeentes als Almelo en Heerlen.quote:Op woensdag 22 september 2021 15:03 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Willen we dat of moeten we dat? Je kan wel heel graag in Delfzijl willen wonen maar als er geen passende baan te vinden die niet binnen anderhalve uur (enkele) reisafstand zit dan houdt het op, dan moet je wel zo'n beetje in Amsterdam of Purmerend gaan zitten.
Ja, dat was in dit geval zo. Het zwembad en sportveld was alleen te bereiken vanuit de appartementencomplexen. Je levert wat ruimte in door die grond die bestemming te geven, maar je wint er wel veel mee lijkt mij.quote:Op woensdag 22 september 2021 15:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Kun je nagaan hoe populair ze worden als je zoiets in de flat zelf bouwt en deze exclusief toegankelijk maakt voor bewoners.
Uiteraard speelt het mee, maar zelfs als ze er niet zouden zijn zou het een complexe situatie zijn.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ja het heeft effect. Maar kijk je dan alleen naar afgelopen jaren of over tientallen jaren heen. Want over tientallen jaren heen is gebleken dat wij prima in staat zijn om voor voldoende huizen te zorgen. De aantallen vluchtelingen/migranten van afgelopen jaren hebben huidige wooncrisis niet veroorzaakt. Zij zijn slechts een klein deel van het probleem. Het probleem ligt veel dieper.
Het is te makkelijk om hun de schuld te geven.
Uiteindelijk heb je altijd dat bedrijven voornamelijk centraal willen zitten, en nabij elkaar.quote:Op woensdag 22 september 2021 15:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
't Is een beetje kip of ei. En dan helpt het ook niet als we alle kansarmen stallen in gemeentes als Almelo en Heerlen.
Ja juist daarom. Het kan wel goedkoop, en de plek is daar wel. Maar daar wil niemand heen.quote:
In mijn studentenstudio hadden we destijds niet eens een gemeenschappelijke ruimte.quote:Op woensdag 22 september 2021 15:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, dat was in dit geval zo. Het zwembad en sportveld was alleen te bereiken vanuit de appartementencomplexen. Je levert wat ruimte in door die grond die bestemming te geven, maar je wint er wel veel mee lijkt mij.
Daar heb je als overheid natuurlijk wel invloed op. Zie de overheidsbedrijven in Limburg die daar neergezet zijn als compensatie voor het sluiten van de mijnen. Of zie wat er nu aan het ontstaan is rond Drachten/Groningen qua techhubs.quote:Op woensdag 22 september 2021 15:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Uiteindelijk heb je altijd dat bedrijven voornamelijk centraal willen zitten, en nabij elkaar.
Het klopt wel dat er niet efficiënt wordt omgegaan met ruimte.quote:Op woensdag 22 september 2021 15:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hier?
https://decorrespondent.n(...)60916874375-186ae562
Daar heb je een punt. En wie weet komt de omslag nu wel, nu we hebben gezien dat velen prima een paar dagen thuis kunnen werken. 1 of 2 keer per week een stuk rijden naar kantoor is dan niet zo'n probleem meer.quote:Op woensdag 22 september 2021 15:03 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Willen we dat of moeten we dat? Je kan wel heel graag in Delfzijl willen wonen maar als er geen passende baan te vinden die niet binnen anderhalve uur (enkele) reisafstand zit dan houdt het op, dan moet je wel zo'n beetje in Amsterdam of Purmerend gaan zitten.
Dat hebben we al met Urk gedaan en kijk waar ons dat gebracht heeft.quote:Op woensdag 22 september 2021 15:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
't Is een beetje kip of ei. En dan helpt het ook niet als we alle kansarmen stallen in gemeentes als Almelo en Heerlen.
Ook dat is overheidsbeleid. Dat was ooit gewoon een veilig eiland à la Alcatraz.quote:Op woensdag 22 september 2021 15:09 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat hebben we al met Urk gedaan en kijk waar ons dat gebracht heeft.
Uiteraard, maar neemt niet weg dat clustering ALTIJD zal gebeuren.quote:Op woensdag 22 september 2021 15:09 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Daar heb je als overheid natuurlijk wel invloed op. Zie de overheidsbedrijven in Limburg die daar neergezet zijn als compensatie voor het sluiten van de mijnen. Of zie wat er nu aan het ontstaan is rond Drachten/Groningen qua techhubs.
Ook dan komen er nog kwesties als sociale omgeving en andere verplichtingen bij kijken. Mensen zijn geen pionnen die je maar naar believen kunt verplaatsen als het even niet uitkomt.quote:Op woensdag 22 september 2021 15:09 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Daar heb je een punt. En wie weet komt de omslag nu wel, nu we hebben gezien dat velen prima een paar dagen thuis kunnen werken. 1 of 2 keer per week een stuk rijden naar kantoor is dan niet zo'n probleem meer.
Hier hetzelfde. Daarom ben ik wel benieuwd wat er uit alle plannen voor meer flexibel werken komen. Als ik één dag in de week op kantoor ben vind ik het meer dan zat, de rest kan ik prima thuis werken.quote:Op woensdag 22 september 2021 15:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
IK vind het niet fijn om mijn halve dag aan reizen te spenderen. Dan voel ik me echt heel erg geleefd.
En ik zal niet de enige zijn.
Dat is op zichzelf geen probleem natuurlijk. Alleen de verstedelijking neemt nu wel problematische vormen aan, met name in de Randstad, maar ook in de provinciale steden zie je dat ze, zij het in mindere mate, met dezelfde problemen kampen.quote:Op woensdag 22 september 2021 15:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Uiteraard, maar neemt niet weg dat clustering ALTIJD zal gebeuren.
Waarom heeft hij eigenlijk zo'n hekel aan de islam, zijn verhaal komt redelijk goed overeen met wat zij willen?quote:Op woensdag 22 september 2021 15:12 schreef TomWaits het volgende:
Sterke inbreng van Wilders, met name het LHBTI-verhaal. Sterk voorbeeld van deze dekselse propaganda in basisscholen. Tijd om dergelijk lesmateriaal te verbieden!!!!
Twee kanten van dezelfde hoefijzer ofzo.quote:Op woensdag 22 september 2021 15:13 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Waarom heeft hij eigenlijk zo'n hekel aan de islam, zijn verhaal komt redelijk goed overeen met wat zij willen?
Ja, daar! Thanks!quote:Op woensdag 22 september 2021 15:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hier?
https://decorrespondent.n(...)60916874375-186ae562
Voor Flex ben je uiteindelijk afhankelijk van je werkgever.quote:Op woensdag 22 september 2021 15:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hier hetzelfde. Daarom ben ik wel benieuwd wat er uit alle plannen voor meer flexibel werken komen. Als ik één dag in de week op kantoor ben vind ik het meer dan zat, de rest kan ik prima thuis werken.
Ja, dergelijke inconsistenties vallen mij ook weleens op. Zijn achterban is op sommige punten net zo conservatief als de moslims die ze zelf menen te bestrijden op hun ideeën over seksuele identiteit en voorkeuren.quote:Op woensdag 22 september 2021 15:13 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Waarom heeft hij eigenlijk zo'n hekel aan de islam, zijn verhaal komt redelijk goed overeen met wat zij willen?
Uiteindelijk zijn het ook maar gemiddelden.quote:Op woensdag 22 september 2021 15:13 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Ja, daar! Thanks!
Maar ik vind dat dus echt bizar. Ik woon inmiddels zelf een aantal jaar in Duitsland en hier om me heen (in de stad) kan ik me wat bij die 46m2 p.p. voorstellen. De woningnood hier is nog groter dan in Nederland wat dat betreft. Maar Duitsland is zo enorm met zo veel platteland, de ouders van mijn vriendin, vrienden en collega's die daar wonen en kasten van huizen hebben. Poeh...
Het is wel zo, de cijfers tonen dat aan, maar het is gewoon moeilijk voor te stellen.
Werkgevers zijn natuurlijk wel gebonden aan de minimumnormen die door de overheid gesteld worden.quote:Op woensdag 22 september 2021 15:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Voor Flex ben je uiteindelijk afhankelijk van je werkgever.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |