abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201470182
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 14:52 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
De houses bestaan al, bied de grond en infrastructuur aan en binnen de kortste keren zijn die kaveltjes gevuld.
Vraag is wel of het werkelijk efficiënter is qua grondgebruik. Tenzij je tiny rijtjeshuizen gaat neerzetten, of tiny flatgebouwen. :P
pi_201470186
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 14:53 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]
We, en niet alleen in Nederland maar in het rijke West Europa, moeten woonoppervlak inleveren omdat we met steeds meer mensen zijn. En omdat de ruimte steeds schaarser wordt.

We kunnen niet allemaal 4 of 5 kamers met voor- en achtertuin hebben. Zeker niet in de dichtbevolkte gebieden zoals de Randstad.
Pak 1% van landbouwgrond en je hebt genoeg ruimte.

Ruimte is het probleem echt niet in Nederland
  woensdag 22 september 2021 @ 14:53:48 #253
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201470187
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 14:52 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Is dit een imitatie van Omtzigt die halverwege zijn interruptie zichzelf in slaap praat? :P
Alle schwung is wel uit het debat zo zeg. Zelfs een VAR-check is enerverender.
Antifa
pi_201470196
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 14:52 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Is dit een imitatie van Omtzigt die halverwege zijn interruptie zichzelf in slaap praat? :P
Klinkt een beetje alsof ie zo'n ASMR-video aan het inspreken is
  woensdag 22 september 2021 @ 14:55:13 #255
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201470203
Andere partijen nemen verantwoordelijkheid, bij de VVD doen ze aan omdenken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  Moderator woensdag 22 september 2021 @ 14:55:30 #256
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_201470209
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 14:53 schreef VoMy het volgende:

[..]
Alle schwung is wel uit het debat zo zeg. Zelfs een VAR-check is enerverender.
Er is nog niet echt een gezamenlijke oppositieaanpak. Allemaal losse vragen.
pi_201470211
quote:
We, en niet alleen in Nederland maar in het rijke West Europa, moeten woonoppervlak inleveren omdat we met steeds meer mensen zijn. En omdat de ruimte steeds schaarser wordt.
Nederland heeft relatief veel m² woonoppervlak per inwoner. Bijna 50% meer dan bv. in Duitsland en het VK.
pi_201470214
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 14:55 schreef -XOR- het volgende:
Andere partijen nemen verantwoordelijkheid, bij de VVD doen ze aan omdenken.
Dat hebben we te danken aan Berthold ;(
pi_201470215
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 14:54 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Klinkt een beetje alsof ie zo'n ASMR-video aan het inspreken is
Lekker tappen op het toeslagenaffairerapport.
  woensdag 22 september 2021 @ 14:56:05 #260
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201470216
quote:
Maar er is amper bevolkingsgroei in West-Europa.
Antifa
pi_201470220
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 14:53 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Vraag is wel of het werkelijk efficiënter is qua grondgebruik. Tenzij je tiny rijtjeshuizen gaat neerzetten, of tiny flatgebouwen. :P
Wat ik zie is dat veel van die tiny house bezitters ook graag tuinieren, dus een kaveltje voor eigen worteltjes, aardbeien en druivenstruiken zal wel gewenst zijn. Aan de andere kant zijn die woningen ook maar 30 tot 50m2 in oppervlak, dus dat scheelt weer.
  woensdag 22 september 2021 @ 14:57:33 #262
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_201470232
45 minuten pauze. Vanavond ook nog een uur dinerpauze. Dit wordt nachtwerk op deze manier
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_201470233
Arjan Noorlander ziet het nu al niet meer zitten
pi_201470235
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 14:56 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Wat ik zie is dat veel van die tiny house bezitters ook graag tuinieren, dus een kaveltje voor eigen worteltjes, aardbeien en druivenstruiken zal wel gewenst zijn. Aan de andere kant zijn die woningen ook maar 30 tot 50m2 in oppervlak, dus dat scheelt weer.
Wat ik zie van tiny houses (en dat is hoofdzakelijk naar Amerikaans voorbeeld) is dat ze vaak op landelijke plekken staan, met veel ruimtes dus. De charme is dan ook niet zozeer dat je klein woont, maar dat je effectief niet zo vaak binnenshuis hoeft te zijn.

Volgens mij ben je per saldo minder ruimte kwijt als je reguliere huizen bouwt. Zeker als je er appartementen van maakt.
pi_201470237
He he, eindelijk een werkpauze. Zal m'n baas blij mee zijn. :D
pi_201470243
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 14:56 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Er staan hier in de buurt een handjevol kleine woningen, geen idee of dat voldoet aan tiny houses. De woningen zijn denk ik een meter of 4 breed en ~8m lang en hebben een tuin van zo'n 6m erachter. Dan heb je een kavel nodig van 5 bij 16 ofzo.

Ik weet niet hoe het overal is, in de gemeente waar ik woon is de gemiddelde kavelgrootte zo ongeveer 300m2. Daar zou je dan in principe 4 van die woningen in kunnen passen. Daar moet je natuurlijk wel een lading parkeerplaatsen in de buurt hebben.

Opzich is er denk ik wel iets voor te zeggen, hoewel ik het er ook mee eens ben dat er veel ruimte richting landbouw gaat wat ook voor een klein stuk hergebruikt kan worden.
  woensdag 22 september 2021 @ 15:00:05 #267
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201470256
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 14:57 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Wat ik zie van tiny houses (en dat is hoofdzakelijk naar Amerikaans voorbeeld) is dat ze vaak op landelijke plekken staan, met veel ruimtes dus. De charme is dan ook niet zozeer dat je klein woont, maar dat je effectief niet zo vaak binnenshuis hoeft te zijn.

Volgens mij ben je per saldo minder ruimte kwijt als je reguliere huizen bouwt. Zeker als je er appartementen van maakt.
In Utrecht gaan ze binnenstads een woonwijk voor 10.000 mensen ontwikkelen. Dat zou in tiny houses echt een enorm oppervlakte nodig hebben inderdaad, omdat die veel met tuinen werken. Dat raakt ook aan een ander probleem, mensen willen eigenlijk in een huis/laagbouw wonen en niet zo snel in een flat, dus de flats worden dan gauw voor de minderbedeelden terwijl de laagbouw onverminderd gewild blijft.
Antifa
pi_201470259
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 14:57 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Misschien is er ook wel animo voor kleine appartementen waarbij je maximaal 3 lagen de lucht in gaat, vooral studenten en vrijgezellen / stellen zonder kinderen zullen er prima mee vooruit kunnen.

Ik heb zelf in feite ook tussen m'n 20e en 33e in een "tiny house" gewoond als ik er op terugkijk.
pi_201470268
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 14:58 schreef DireStraits7 het volgende:
He he, eindelijk een werkpauze. Zal m'n baas blij mee zijn. :D
Pfoehh, niet gewoon net doen of je werkt terwijl je het debat kijkt. Verbeterpuntje :P
pi_201470270
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 15:00 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Misschien is er ook wel animo voor kleine appartementen waarbij je maximaal 3 lagen de lucht in gaat, vooral studenten en vrijgezellen / stellen zonder kinderen zullen er prima mee vooruit kunnen.
Ik denk vooral dat er behoefte is aan appartementen die niet aanvoelen als saaie blokkendozen. Ik heb wel vaker initiatieven gelezen over flats waarbij binnen het gebouw een sportschool, zwembad, tuin etc. is. Efficiënt ruimtegebruik zullen we maar zeggen. Daar zullen veel mensen graag willen wonen lijkt me.
pi_201470276
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 14:55 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Nederland heeft relatief veel m² woonoppervlak per inwoner. Bijna 50% meer dan bv. in Duitsland en het VK.
Dat las ik laatst ook ergens inderdaad, maar weet niet meer waar.

Maar oké, misschien moet ik mijn post dan toespitsen op de steden. Daar is gewoon geen plek en moeten we het doen met de plek die we hebben.

Je kan prima een huisje krijgen voor "normale" prijzen, maar ja, we willen allemaal in de grote stad wonen.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  Moderator woensdag 22 september 2021 @ 15:02:47 #272
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_201470282
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 15:02 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Maar oké, misschien moet ik mijn post dan toespitsen op de steden. Daar is gewoon geen plek en moeten we het doen met de plek die we hebben.

Je kan prima een huisje krijgen voor "normale" prijzen, maar ja, we willen allemaal in de grote stad wonen.
In Delfzijl. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_201470287
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 15:01 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ik denk vooral dat er behoefte is aan appartementen die niet aanvoelen als saaie blokkendozen. Ik heb wel vaker initiatieven gelezen over flats waarbij binnen het gebouw een sportschool, zwembad, tuin etc. is. Efficiënt ruimtegebruik zullen we maar zeggen. Daar zullen veel mensen graag willen wonen lijkt me.
Zeker ja. Toen ik nog in Almere woonde (ja, ik weet het, ik weet het) waren er 3 appartementencomplexen die rondom een groot zwembad en sportveld gebouwd waren. Die waren ontzettend populair.
pi_201470290
quote:

[..]

Willen we dat of moeten we dat? Je kan wel heel graag in Delfzijl willen wonen maar als er geen passende baan te vinden die niet binnen anderhalve uur (enkele) reisafstand zit dan houdt het op, dan moet je wel zo'n beetje in Amsterdam of Purmerend gaan zitten.
pi_201470297
quote:
Hier?

https://decorrespondent.n(...)60916874375-186ae562
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')