Vraag is wel of het werkelijk efficiënter is qua grondgebruik. Tenzij je tiny rijtjeshuizen gaat neerzetten, of tiny flatgebouwen.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
De houses bestaan al, bied de grond en infrastructuur aan en binnen de kortste keren zijn die kaveltjes gevuld.
Pak 1% van landbouwgrond en je hebt genoeg ruimte.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:53 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
We, en niet alleen in Nederland maar in het rijke West Europa, moeten woonoppervlak inleveren omdat we met steeds meer mensen zijn. En omdat de ruimte steeds schaarser wordt.
We kunnen niet allemaal 4 of 5 kamers met voor- en achtertuin hebben. Zeker niet in de dichtbevolkte gebieden zoals de Randstad.
Alle schwung is wel uit het debat zo zeg. Zelfs een VAR-check is enerverender.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Is dit een imitatie van Omtzigt die halverwege zijn interruptie zichzelf in slaap praat?
Klinkt een beetje alsof ie zo'n ASMR-video aan het inspreken isquote:Op woensdag 22 september 2021 14:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Is dit een imitatie van Omtzigt die halverwege zijn interruptie zichzelf in slaap praat?
Er is nog niet echt een gezamenlijke oppositieaanpak. Allemaal losse vragen.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:53 schreef VoMy het volgende:
[..]
Alle schwung is wel uit het debat zo zeg. Zelfs een VAR-check is enerverender.
Nederland heeft relatief veel m² woonoppervlak per inwoner. Bijna 50% meer dan bv. in Duitsland en het VK.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:53 schreef Hojdhopper het volgende:
We, en niet alleen in Nederland maar in het rijke West Europa, moeten woonoppervlak inleveren omdat we met steeds meer mensen zijn. En omdat de ruimte steeds schaarser wordt.
Dat hebben we te danken aan Bertholdquote:Op woensdag 22 september 2021 14:55 schreef -XOR- het volgende:
Andere partijen nemen verantwoordelijkheid, bij de VVD doen ze aan omdenken.
Lekker tappen op het toeslagenaffairerapport.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:54 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Klinkt een beetje alsof ie zo'n ASMR-video aan het inspreken is
Maar er is amper bevolkingsgroei in West-Europa.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:53 schreef Hojdhopper het volgende:
Wat ik zie is dat veel van die tiny house bezitters ook graag tuinieren, dus een kaveltje voor eigen worteltjes, aardbeien en druivenstruiken zal wel gewenst zijn. Aan de andere kant zijn die woningen ook maar 30 tot 50m2 in oppervlak, dus dat scheelt weer.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vraag is wel of het werkelijk efficiënter is qua grondgebruik. Tenzij je tiny rijtjeshuizen gaat neerzetten, of tiny flatgebouwen.
Wat ik zie van tiny houses (en dat is hoofdzakelijk naar Amerikaans voorbeeld) is dat ze vaak op landelijke plekken staan, met veel ruimtes dus. De charme is dan ook niet zozeer dat je klein woont, maar dat je effectief niet zo vaak binnenshuis hoeft te zijn.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Wat ik zie is dat veel van die tiny house bezitters ook graag tuinieren, dus een kaveltje voor eigen worteltjes, aardbeien en druivenstruiken zal wel gewenst zijn. Aan de andere kant zijn die woningen ook maar 30 tot 50m2 in oppervlak, dus dat scheelt weer.
Er staan hier in de buurt een handjevol kleine woningen, geen idee of dat voldoet aan tiny houses. De woningen zijn denk ik een meter of 4 breed en ~8m lang en hebben een tuin van zo'n 6m erachter. Dan heb je een kavel nodig van 5 bij 16 ofzo.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Wat ik zie is dat veel van die tiny house bezitters ook graag tuinieren, dus een kaveltje voor eigen worteltjes, aardbeien en druivenstruiken zal wel gewenst zijn. Aan de andere kant zijn die woningen ook maar 30 tot 50m2 in oppervlak, dus dat scheelt weer.
In Utrecht gaan ze binnenstads een woonwijk voor 10.000 mensen ontwikkelen. Dat zou in tiny houses echt een enorm oppervlakte nodig hebben inderdaad, omdat die veel met tuinen werken. Dat raakt ook aan een ander probleem, mensen willen eigenlijk in een huis/laagbouw wonen en niet zo snel in een flat, dus de flats worden dan gauw voor de minderbedeelden terwijl de laagbouw onverminderd gewild blijft.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wat ik zie van tiny houses (en dat is hoofdzakelijk naar Amerikaans voorbeeld) is dat ze vaak op landelijke plekken staan, met veel ruimtes dus. De charme is dan ook niet zozeer dat je klein woont, maar dat je effectief niet zo vaak binnenshuis hoeft te zijn.
Volgens mij ben je per saldo minder ruimte kwijt als je reguliere huizen bouwt. Zeker als je er appartementen van maakt.
Misschien is er ook wel animo voor kleine appartementen waarbij je maximaal 3 lagen de lucht in gaat, vooral studenten en vrijgezellen / stellen zonder kinderen zullen er prima mee vooruit kunnen.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wat ik zie van tiny houses (en dat is hoofdzakelijk naar Amerikaans voorbeeld) is dat ze vaak op landelijke plekken staan, met veel ruimtes dus. De charme is dan ook niet zozeer dat je klein woont, maar dat je effectief niet zo vaak binnenshuis hoeft te zijn.
Volgens mij ben je per saldo minder ruimte kwijt als je reguliere huizen bouwt. Zeker als je er appartementen van maakt.
Pfoehh, niet gewoon net doen of je werkt terwijl je het debat kijkt. Verbeterpuntjequote:Op woensdag 22 september 2021 14:58 schreef DireStraits7 het volgende:
He he, eindelijk een werkpauze. Zal m'n baas blij mee zijn.
Ik denk vooral dat er behoefte is aan appartementen die niet aanvoelen als saaie blokkendozen. Ik heb wel vaker initiatieven gelezen over flats waarbij binnen het gebouw een sportschool, zwembad, tuin etc. is. Efficiënt ruimtegebruik zullen we maar zeggen. Daar zullen veel mensen graag willen wonen lijkt me.quote:Op woensdag 22 september 2021 15:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Misschien is er ook wel animo voor kleine appartementen waarbij je maximaal 3 lagen de lucht in gaat, vooral studenten en vrijgezellen / stellen zonder kinderen zullen er prima mee vooruit kunnen.
Dat las ik laatst ook ergens inderdaad, maar weet niet meer waar.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:55 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nederland heeft relatief veel m² woonoppervlak per inwoner. Bijna 50% meer dan bv. in Duitsland en het VK.
In Delfzijl.quote:Op woensdag 22 september 2021 15:02 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Dat las ik laatst ook ergens inderdaad, maar weet niet meer waar.
Maar oké, misschien moet ik mijn post dan toespitsen op de steden. Daar is gewoon geen plek en moeten we het doen met de plek die we hebben.
Je kan prima een huisje krijgen voor "normale" prijzen, maar ja, we willen allemaal in de grote stad wonen.
Zeker ja. Toen ik nog in Almere woonde (ja, ik weet het, ik weet het) waren er 3 appartementencomplexen die rondom een groot zwembad en sportveld gebouwd waren. Die waren ontzettend populair.quote:Op woensdag 22 september 2021 15:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik denk vooral dat er behoefte is aan appartementen die niet aanvoelen als saaie blokkendozen. Ik heb wel vaker initiatieven gelezen over flats waarbij binnen het gebouw een sportschool, zwembad, tuin etc. is. Efficiënt ruimtegebruik zullen we maar zeggen. Daar zullen veel mensen graag willen wonen lijkt me.
Willen we dat of moeten we dat? Je kan wel heel graag in Delfzijl willen wonen maar als er geen passende baan te vinden die niet binnen anderhalve uur (enkele) reisafstand zit dan houdt het op, dan moet je wel zo'n beetje in Amsterdam of Purmerend gaan zitten.quote:Op woensdag 22 september 2021 15:02 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Maar oké, misschien moet ik mijn post dan toespitsen op de steden. Daar is gewoon geen plek en moeten we het doen met de plek die we hebben.
Je kan prima een huisje krijgen voor "normale" prijzen, maar ja, we willen allemaal in de grote stad wonen.
Hier?quote:Op woensdag 22 september 2021 15:02 schreef Hojdhopper het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |