De VVD heeft het beste met ons voor, dus hoe kan men daar niet dichter tot komen.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
Het klinkt nu niet alsof D66 en VVD dichter bij elkaar zijn gekomen afgelopen heiweekend..
Jij en ik hebben ook een effect op de huizenmarkt.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:37 schreef zoost het volgende:
[..]
Wie heeft het over uitzetten?, doe even normaal. Ik zeg alleen dat immigratie een effect heeft op de huizenmark. Als je dat ontkend dan spoor je niet.
'Je moet realist zijn' is in jouw ogen hetzelfde als elk half uur dezelfde bullshit herhalen?quote:Op woensdag 22 september 2021 14:36 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Niet waar. Maar je moet wel realist zijn en dat zijn de linksen totaal niet... Die willen altijd veel te veel...
Hoeveel rapporten heeft rechts nog nodig om de realiteit onder ogen te komen?quote:Op woensdag 22 september 2021 14:36 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Niet waar. Maar je moet wel realist zijn en dat zijn de linksen totaal niet... Die willen altijd veel te veel...
Die werken in veel gevallen in de sectoren waar Nederlanders te beroerd te zijn om in te werken. Schoonmaak, bouw, afvalverzameling e.d.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:35 schreef zoost het volgende:
[..]
Nee, maar maakt dat uit? Afgelopen 10 jaar ongeveer (netto) 500,000 personen erbij. Dat is een stad als Utrecht + 2x een stad Hilversum. Plus alle scholen en andere voorzieningen die daarvoor nodig zijn. Dat heeft dus wel consequenties.
Ja het heeft effect. Maar kijk je dan alleen naar afgelopen jaren of over tientallen jaren heen. Want over tientallen jaren heen is gebleken dat wij prima in staat zijn om voor voldoende huizen te zorgen. De aantallen vluchtelingen/migranten van afgelopen jaren hebben huidige wooncrisis niet veroorzaakt. Zij zijn slechts een klein deel van het probleem. Het probleem ligt veel dieper.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:37 schreef zoost het volgende:
[..]
Wie heeft het over uitzetten?, doe even normaal. Ik zeg alleen dat immigratie een effect heeft op de huizenmark. Als je dat ontkend dan spoor je niet.
Nou, mooi toch?!quote:Op woensdag 22 september 2021 14:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nederland is één van de welvarendste landen ter wereld. Als er één land is wat die 0,05 graden verschil kan maken zonder er al teveel op in te leveren lijkt het me dat dat Nederland is.
quote:Op woensdag 22 september 2021 14:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Jij en ik hebben ook een effect op de huizenmarkt.
Vraag is alleen of het zin heeft dat te benoemen, omdat het effect marginaal is.
(lol)quote:Op woensdag 22 september 2021 14:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ga je deze onzin nou continu herhalen?
Volgens jouw redenatie boeit het helemaal niets wat ook maar iemand doet.
Wij gaan ook geen koffie drinken denk ik zo!quote:Op woensdag 22 september 2021 14:38 schreef VoMy het volgende:
[..]
'Je moet realist zijn' is in jouw ogen hetzelfde als elk half uur dezelfde bullshit herhalen?
7 miljard is niet genoeg? (Als begin?)quote:Op woensdag 22 september 2021 14:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hoeveel rapporten heeft rechts nog nodig om de realiteit onder ogen te komen?
Leuke oplossing maar eigenlijk pak je dan het probleem niet aan. Moeten wij woonoppervlak gaan inleveren omdat er waardeloos beleid is gevoerd?quote:Op woensdag 22 september 2021 14:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
Overigens zouden we ook meer kunnen inzetten op tiny houses.
De huisjes zijn zeer betaalbaar maar er is vrijwel geen gemeente die er permanent grond voor vrij wil maken.
In eerste instantie deed ik altijd wat lacherig om die woningen maar het is:
- zelfstandige woonruimte
- klein oppervlak
- energiezuinig
- snel in serie te bouwen
Ik ken persoonlijk al 3 mensen die er voor zouden gaan.
En natuurlijk moet je dat er niet uit laten zien als een veredeld caravankamp maar gewoon voorzien van goede infrastructuur.
We hebben net de biokippen van de legbatterij gered, gaan we er zelf in zitten.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
De huisjes zijn zeer betaalbaar maar er is vrijwel geen gemeente die er permanent grond voor vrij wil maken.
- klein oppervlak
- energiezuinig
En natuurlijk moet je dat er niet uit laten zien als een veredeld caravankamp maar gewoon voorzien van goede infrastructuur.
Die dingen zijn volgens mij alleen leuk als je 80% van de tijd aangenaam buiten kunt zitten.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
- klein oppervlak
- energiezuinig
Buiten dat we enorm welvarend zijn, hebben we relatief ook een enorm grote bijdrage geleverd aan het probleem en zijn we een land wat erg veel last kan ondervinden van de gevolgen, die erg veel geld gaan kosten, vreemd genoeg hoor je altijd alleen maar over de kosten van de omschakeling.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nederland is één van de welvarendste landen ter wereld. Als er één land is wat die 0,05 graden verschil kan maken zonder er al teveel op in te leveren lijkt het me dat dat Nederland is.
Wat daarbij wel belangrijk is, denk ik, is uitzicht op doorstroming. Verwacht dat er best wel jongeren zijn die het prima zouden vinden om een paar jaar in zo'n tiny house te wonen, voordat ze aan een gezinsleven beginnen of zo. Maar dan willen ze wel het gevoel hebben er weer enigszins fatsoenlijk uit te kunnen als dat komt, verwacht ikquote:Op woensdag 22 september 2021 14:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
- klein oppervlak
- energiezuinig
Verder zou ik de definitie van 'zeer betaalbaar' wel eens willen weten. Dat is nogal arbitrair namelijk.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:41 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Die dingen zijn volgens mij alleen leuk als je 80% van de tijd aangenaam buiten kunt zitten.
Rond de 40m2 gaat wel, genoeg omgebouwde stadswoningen hebben die grootte. Als opstap, niet voor eeuwig natuurlijk.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:41 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Die dingen zijn volgens mij alleen leuk als je 80% van de tijd aangenaam buiten kunt zitten.
Als begin, zeker.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:41 schreef Bocaj het volgende:
[..]
7 miljard is niet genoeg? (Als begin?)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |