Als VVD een goed persoon achter Rutte had gestaan was hij wel opgestapt denk ik.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:22 schreef BlackLining het volgende:
Ik ben echt niet onder de indruk van die Hermans. Steeds als je gewezen wordt op problemen die hoofdzakelijk door de VVD zijn veroorzaakt die "maar de intenties zijn goed" riedel, die enorme misstap van "we doen niets of we zetten een klein stapje" met zo'n attitude alsof de VVD net een lekkere kluif de Kamer in geslingerd heeft.
Ik vind het echt drie keer niks.
En totaal niet antwoorden op de vraag.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:22 schreef BlackLining het volgende:
Ik vind het echt drie keer niks.
Kan je dan uitleggen wat internationale grootkapitaal met de brokstukken gaat doen en hoe dat beter is dan huidige situatie?quote:Op woensdag 22 september 2021 14:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Omdat de sociale woninbouw stuk moet. De sociale zekerheid moet ook stuk, vandaar de massa-immigratie. De sociale cohesie moet ook stuk, de zorg moet stuk, de democratie moet stuk, de rechtsstaat moet stuk, de universiteiten moeten stuk. Het internationale grootkapitaal kan wel wat met de brokstukken.
Klopt, maar het lastige is dat daar ook normale huizenbezitters onder zitten. Als je twee maanden geleden een woning hebt gekocht heb je er ook niet echt baat bij als er beleid komt waardoor de huizenprijzen dalen.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, dat is waar. Het aantal VVD'ers onder pandjesmelkers zal ongekend hoog zijn.
Is dat probleem eigenlijk niet ook gedeeltelijk veroorzaakt doordat de rente nagenoeg nul is en er van pensioenen gezegd wordt dat ze risico lopen? Geen indexering, dat soort dingen? Ik ken een aantal mensen die een tweede woning hebben en verhuren omdat dat een betere pensioeninvestering is dan een pensioen. Dat maakt het probleem voor andere mensen groter, maar vanuit het oogpunt van je eigen pensioen snap ik het wel een beetje.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, dat is waar. Het aantal VVD'ers onder pandjesmelkers zal ongekend hoog zijn.
Risico van het vak. Als huizenbezitter ben je nog steeds onnoemlijk veel beter af dan de meeste huurders in de private sector. Nou, in plaats van 50k overwaarde moet je je huis nu voor dezelfde waarde verkopen, boehoe.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:24 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Klopt, maar het lastige is dat daar ook normale huizenbezitters onder zitten. Als je twee maanden geleden een woning hebt gekocht heb je er ook niet echt baat bij als er beleid komt waardoor de huizenprijzen dalen.
Klopt helemaal.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Is dat probleem eigenlijk niet ook gedeeltelijk veroorzaakt doordat de rente nagenoeg nul is en er van pensioenen gezegd wordt dat ze risico lopen? Geen indexering, dat soort dingen? Ik ken een aantal mensen die een tweede woning hebben en verhuren omdat dat een betere pensioeninvestering is dan een pensioen. Dat maakt het probleem voor andere mensen groter, maar vanuit het oogpunt van je eigen pensioen snap ik het wel een beetje.
Overigens zou je met deze redenatie nooit wat kunnen doen. De vraag is niet of de bubbel barst, maar wanneer. En er zal een groep komen die daar kind van de rekening van gaat worden. En dan kun je die hete aardappel maar beter nu doorslikken.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:24 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Klopt, maar het lastige is dat daar ook normale huizenbezitters onder zitten. Als je twee maanden geleden een woning hebt gekocht heb je er ook niet echt baat bij als er beleid komt waardoor de huizenprijzen dalen.
Lol.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:10 schreef TomWaits het volgende:
Overigens blijft het wel een smerig trucje: er is een woningtekort, maar geef de schuld aan immigranten voor dat probleem. Dit terwijl jarenlang VVD-beleid er juist ervoor heeft gezorgd dat we met een woningtekort zitten (Blok die investeerders op de markt haalt, verhuurdersheffing) en met de uitholling van de rechtspositie van huurders (liberalisering van huurcontracten).
Nou Minnesma vond het al heel wat! Als zij het zegt....quote:
Toen wij nog in socialehuur zaten en de sleutel inleverde hadden we de deur nog niet gesloten of er zaten al Polen in.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:29 schreef zoost het volgende:
[..]
Lol.
Van de totale Nederlandse bevolking heeft 10,7 procent een westerse migratieachtergrond en 14,2 procent een niet-westerse migratieachtergrond.
Dat zijn 2,5 miljoen personen met een niet-westerse migratieachtergrond, en dat heeft geen effect op de woningmarkt. Serieus?
En die zijn allemaal de afgelopen 10 jaar naar Nederland gekomen?quote:Op woensdag 22 september 2021 14:29 schreef zoost het volgende:
[..]
Lol.
Van de totale Nederlandse bevolking heeft 10,7 procent een westerse migratieachtergrond en 14,2 procent een niet-westerse migratieachtergrond.
Dat zijn 2,5 miljoen personen met een niet-westerse migratieachtergrond, en dat heeft geen effect op de woningmarkt. Serieus?
En het wordt gebruikt om bedrijven te 'stimuleren' om groene maatregelen te nemen.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:30 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Nou Minnesma vond het al heel wat! Als zij het zegt....
Dt is irrelevant. Er moet wat veranderenquote:Op woensdag 22 september 2021 14:31 schreef Bocaj het volgende:
Alsof die 1,5 graad Nederland kan oplossen! Wat was het? 0,05 graad wat we konden doen?
Je gooit nu verschillende groepen op één hoop. De instroom nu is een fractie van de groep die jij noemt, waar bv. ook de kinderen onder vallen van Indonesiërs die na WO2 naar Nederland gekomen zijn.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:29 schreef zoost het volgende:
[..]
Lol.
Waarom?quote:Op woensdag 22 september 2021 14:31 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dt is irrelevant. Er moet wat veranderen
Hahaquote:Op woensdag 22 september 2021 14:31 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dt is irrelevant. Er moet wat veranderen
Als er 30 landen zijn die even groot zijn als Nederland die allemaal 0,05 graag verschil maken ben je er ook, er vanuit gaande dat de uitstoot in andere landen niet flink groeit. Waarom niet je steentje bijdragen?quote:Op woensdag 22 september 2021 14:31 schreef Bocaj het volgende:
Alsof die 1,5 graad Nederland kan oplossen! Wat was het? 0,05 graad wat we konden doen?
Ik wou hier op reageren maar dit is toch niet serieus?quote:Op woensdag 22 september 2021 14:29 schreef zoost het volgende:
[..]
Lol.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |