abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201472908
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 18:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
Tata zou al meer waterstof gebruiken dan we momenteel met wind op zee zouden kunnen produceren, helaas. Dan moet je er haast een kleine kerncentrale bij zetten die 100% van de tijd waterstof maakt. Ben ik ook geen fan van, maar wel de enige methode om voor voldoende en stabiele energie te zorgen.
De techniek heeft die analyse inmiddels alweer ingehaald (hadden ze het laatst in een podcast van de Correspondent nog eens over: https://decorrespondent.n(...)a/483522765-5d820fb4).
Puur technisch gezien is het allang mogelijk, de enige obstakels die er nog zijn zijn van een andere aard. In het geval van duurzaam staal maken heb je bijvoorbeeld een cirkeltje van spelers die allemaal op elkaar wachten om de eerste stap te zetten: Tata wil pas beginnen met investeren als ze ook zeker zijn van een aanvoer van waterstof -> degene die de infrastructuur moet aanleggen wil daar pas mee beginnen als er een zekere doorvoer gegarandeerd door een producent gegarandeerd wordt -> De producent wil pas investeren als ie ook zeker weet dat er duurzame stroom geleverd kan worden etc. etc.
pi_201472915
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 18:28 schreef Janneke141 het volgende:
Hier is toch niet doorheen te komen joh.

En lazer eindelijk eens op met je maatschappelijke stage. Niemand wil het, en het is ook niet uitvoerbaar.
Is het CDA daar nog steeds mee bezig? Grappig wel want daar heb ik de afgelopen 4 jaar toen ze in de regering zaten niks van gemerkt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2021 18:29:33 ]
  Moderator woensdag 22 september 2021 @ 18:29:17 #278
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_201472918
Ik doe de stream weer aan en ik hoor 'gezonde vaderlandsliefde'. Eeuwigdurend stokpaardje van het CDA is dat.
  woensdag 22 september 2021 @ 18:29:24 #279
65846 Bocaj
47th President.
pi_201472919
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 18:27 schreef VoMy het volgende:
Nederlanders gastvrij hahaha.
Zijn we niet nee!
En nou naar huis, want we eten om 6 uur... :')
pi_201472927
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 18:29 schreef Slobeend het volgende:
Ik doe de stream weer aan en ik hoor 'gezonde vaderlandsliefde'. Eeuwigdurend stokpaardje van het CDA is dat.
Wat is ongezonde vaderlandsliefde eigenlijk of durft het CDA daar zijn vingers niet aan te branden? ;)
  woensdag 22 september 2021 @ 18:32:02 #281
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_201472942
Ruim 8 uur bezig (exclusief wat schorsingen) en we zijn nu bijna aan het einde van spreker 4.

Nog 15 te gaan.

Sterkte allemaal
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_201472952
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 18:28 schreef Janneke141 het volgende:
Hier is toch niet doorheen te komen joh.

En lazer eindelijk eens op met je maatschappelijke stage. Niemand wil het, en het is ook niet uitvoerbaar.
Mijn vrouw heeft 1 keer een VMBOer een paar weken op haar werk gehad als een soort maatschappelijke stage. Het kan dus wel, maar idd alleen met gemotiveerde jongeren en die zijn er weinig en die er zijn, zijn nou net niet de doelgroep die het nodig heeft.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  woensdag 22 september 2021 @ 18:33:11 #283
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201472959
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 18:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Is het CDA daar nog steeds mee bezig? Grappig wel want daar heb ik de afgelopen 4 jaar toen ze in de regering zaten niks van gemerkt.
Buiten het CDA is er dan ook geen enkele voorstander voor te vinden. Maar Heerma kwam er net maar weer eens op terug. Samen met een gezond patriottisme, al noemde hij dit keer niet letterlijk dat bij de start van een schooldag het Wilhelmus gezongen moet worden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 22 september 2021 @ 18:34:23 #284
346939 Janneke141
pi_201472981
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 18:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
Mijn vrouw heeft 1 keer een VMBOer een paar weken op haar werk gehad als een soort maatschappelijke stage. Het kan dus wel, maar idd alleen met gemotiveerde jongeren en die zijn er weinig en die er zijn, zijn nou net niet de doelgroep die het nodig heeft.
Er zijn heel veel gemotiveerde jongeren, ook in het vmbo, maar niet noodzakelijk voor dingen die het CDA ze wil opleggen.
pi_201473002
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 18:34 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Er zijn heel veel gemotiveerde jongeren, ook in het vmbo, maar niet noodzakelijk voor dingen die het CDA ze wil opleggen.
Nee, dat laatste bedoelde ik. En die zeer gemotiveerde jongeren zijn niet de jongeren die later een probleem hebben om op de arbeidsmarkt te komen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_201473022
Ik ben (vergeleken met anderen hier) denk ik vrij jong en heb dus op de middelbare school een week lang een maatschappelijk stage moeten lopen. Dit was een volkomen kansloze week waarbij alle voordelen die aan zo'n stage zouden kleven totaal niet tot de uiteindelijke uitkomsten behoorden.
pi_201473057
Valt me op dat als het om de woningmarkt gaat iedereen maar roept dat alles betaalbaar moet zijn en wij moeten bouwen.

Zou er een politicus durven op te staan die zegt: ik ga er alles aan doen om de huizenprijzen 40% te laten zakken zodat het betaalbaar wordt voor degenen zonder huis?
  woensdag 22 september 2021 @ 18:41:11 #288
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201473082
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 18:39 schreef Confetti het volgende:
Valt me op dat als het om de woningmarkt gaat iedereen maar roept dat alles betaalbaar moet zijn en wij moeten bouwen.

Zou er een politicus durven op te staan die zegt: ik ga er alles aan doen om de huizenprijzen 40% te laten zakken zodat het betaalbaar wordt voor degenen zonder huis?
Moet je de rentestanden kunnen verhogen of op een andere manier het onrendabeler maken om veel geld te lenen/een huis te hebben.
Antifa
pi_201473087
quote:

Dan belooft die politicus iets wat hij niet kan. Niet zolang de ECB geld pompt.
  woensdag 22 september 2021 @ 18:41:40 #290
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_201473092
quote:

Koopprijzen? Ik denk dat een SP, PvdD of Bij1 politicus dat wel zou durven, PvdA en GL wellicht ook.
  woensdag 22 september 2021 @ 18:41:56 #291
346939 Janneke141
pi_201473098
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 18:37 schreef Raw85 het volgende:
Ik ben (vergeleken met anderen hier) denk ik vrij jong en heb dus op de middelbare school een week lang een maatschappelijk stage moeten lopen. Dit was een volkomen kansloze week waarbij alle voordelen die aan zo'n stage zouden kleven totaal niet tot de uiteindelijke uitkomsten behoorden.
Maar dat is niet wat het CDA wil. Die wil een maatschappelijke dienstplicht van 6 maanden, na afloop van de middelbare school. Als vervanging van de militaire dienstplicht, zeg maar.
pi_201473101
quote:

Dat zou dan een politicus zijn met een zeer korte carriere, vermoed ik. Je snapt toch zelf wel dat als de prijzen met 40% omlaag gedwongen worden dat er miljoenen Nederlanders met een enorm financieel probleem komen te zitten?
  woensdag 22 september 2021 @ 18:42:39 #293
346939 Janneke141
pi_201473116
quote:
Die kans lijkt me nul, aangezien twee derde van stemmend Nederland dan kapitalen verliest.
pi_201473122
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 18:41 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Maar dat is niet wat het CDA wil. Die wil een maatschappelijke dienstplicht van 6 maanden, na afloop van de middelbare school. Als vervanging van de militaire dienstplicht, zeg maar.
Ah ik dacht dat ze dat idiote plan inmiddels wel zouden hebben laten vallen. Dat voorstel is nog onzinniger.
pi_201473131
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 18:42 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat zou dan een politicus zijn met een zeer korte carriere, vermoed ik. Je snapt toch zelf wel dat als de prijzen met 40% omlaag gedwongen worden dat er miljoenen Nederlanders met een enorm financieel probleem komen te zitten?
Net als de miljoenen Nederlanders die met enorme financiele problemen kampen omdat de prijzen 40% zijn gestegen.

Dit is een beetje het probleem met politiek. Doen alsof het geen gezeik, iedereen rijk is. Iemand zal toch moeten bloeden.
  woensdag 22 september 2021 @ 18:44:43 #296
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_201473156
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 18:42 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Met hoeveel procent zijn de prijzen in de afgelopen 5 jaar gestegen? Zo lang de prijzen niet onder het niveau van 5 jaar geleden vallen zal het met die miljoenen mensen wel meevallen. Als je alleen maar berekend bent op groei in een markt gaat er sowieso iets niet goed.
pi_201473161
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 18:43 schreef Confetti het volgende:

[..]
Net als de miljoenen Nederlanders die met enorme financiele problemen kampen omdat de prijzen 40% zijn gestegen.

Dit is een beetje het probleem met politiek. Doen alsof het geen gezeik, iedereen rijk is. Iemand zal toch moeten bloeden.
Maar nu snel 40% naar beneden. Dan help je allemaal mensen die gedwongen moeten verkopen (door scheiden, andere baan, overlijden) in de schuldsanering. Verder komt de huizenmarkt op slot omdat niemand onder hypotheekwaarde wil verkopen.
  woensdag 22 september 2021 @ 18:47:36 #298
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201473202
quote:

Die lucht moet er wel heel stapsgewijs uit.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_201473208
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 18:44 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Met hoeveel procent zijn de prijzen in de afgelopen 5 jaar gestegen? Zo lang de prijzen niet onder het niveau van 5 jaar geleden vallen zal het met die miljoenen mensen wel meevallen. Als je alleen maar berekend bent op groei in een markt gaat er sowieso iets niet goed.
Je kunt beter mikken op bijvoorbeeld 4 jaar lang 5% daling per jaar, dan loop je redelijk mee met de aflossing. Als je al kunt mikken, want ik zie geen instrument voor de overheid.
  woensdag 22 september 2021 @ 18:52:26 #300
346939 Janneke141
pi_201473293
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 18:47 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je kunt beter mikken op bijvoorbeeld 4 jaar lang 5% daling per jaar, dan loop je redelijk mee met de aflossing. Als je al kunt mikken, want ik zie geen instrument voor de overheid.
De rentestand.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')