SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nu krijgen we wekelijkse demo’s tegen Corona paspoort.Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
quote:De anderhalve meterregel zal per 25 september verdwijnen, Mondkapjes in het openbaar vervoer blijven verplicht en in de horeca en culturele sector worden coronatoegangsbewijzen verplicht voor iedereen vanaf 13 jaar.
Dat zijn in grote lijnen de uitkomsten van het Catshuisberaad, melden ingewijden aan de politieke redactie van RTL Nieuws.
Ook zal het thuiswerkadvies voorlopig niet veranderen en moet de nachthoreca tussen middernacht en 6.00 uur dicht blijven.
meer volgt.
zie email 27 oktober![]()
Niks wat we nog niet wisten dus. Zijn jullie ook zo blij met dit pakket versoepelingen?quote:Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Net als in Italië. Zijn er nu sinds vorige week woensdag. Laatste avond. Geen QR code nog hoeven laten zien. Het hangt her en der op en er is 1x alleen naar gevraagd of we het hadden. Gescand? Nergens! Bij de pizzeria op de hoek kunnen ze daarmee ook niet eens overweg. We kregen een notitieblokvelletje waar we naam en tel nummer op moesten noteren. En een meting van de polstemperatuur. Heel mss straks nog, dan gaan we chic uiteten. En dit is dan nu Noord-Italië. Het zwaarst getroffen gebied. In het Zuiden bestaat corona alleen nog vanwege de mondkapjes verder doen ze er niks mee. Zat je gewoon zowat bij elkaar aan tafel.quote:Op zondag 12 september 2021 18:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar dan ga je uit van ID-check erbij, en dat gaan ze echt niet doen bij de meeste tenten, dat kan ik je alvast op een briefje geven.
Sterker nog ik verwacht dat die QR-check bij veel kleine(re) zaken sowieso al vrij rap niet meer uitgevoerd gaat worden. Even eerste paar weken meedoen en zodra de handhaving afneemt gewoon lekker negeren.
Maar wees gerust allen! Onze auto ligt vol met wijn, pecorino, parmezaan, pistache- en amandelcreme, olijfolie etc. Er is helemaal geen plek meer voor corona om met ons mee terug te liften naar Nederland. Er komt dus geen alpeko piek. Sterker nog: ik heb een vitamine D overdosis. Ik lijk wel een Italiaan maar dan met goed gedrag in het verkeer.![]()
Blij dat ik nooit met het OV reis in elk geval. Die poppenkast met die mondkapjes daar nog steedsquote:Op zondag 12 september 2021 18:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niks wat we nog niet wisten dus. Zijn jullie ook zo blij met dit pakket versoepelingen?![]()
![]()
Schande. Gewoon een verzwaring. Niks anders. Welke versoepeling?quote:Op zondag 12 september 2021 18:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niks wat we nog niet wisten dus. Zijn jullie ook zo blij met dit pakket versoepelingen?zie email 27 oktober![]()
Ja, geen idee. In de hoofden van mensen die nooit buiten komen zal dit vast wel een versoepeling zijn.quote:Op zondag 12 september 2021 18:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Schande. Gewoon een verzwaring. Niks anders. Welke versoepeling?
Ben benieuwd of ze nog iets van steun gaan geven aan de nachthoreca-die-s-nachts-niet-open-mag, of dat ze eindelijk besluiten om die sector maar gewoon op te geven.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ik zal wel heel dom zijn, maar waarom moet de nachthoreca nog dicht blijven als er toch toegangsbewijzen gebruikt gaan worden?Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Regels voor de buhne.quote:Op zondag 12 september 2021 18:41 schreef josja het volgende:
Ik zal wel heel dom zijn, maar waarom moet de nachthoreca nog dicht blijven als er toch toegangsbewijzen gebruikt gaan worden?![]()
quote:Op zondag 12 september 2021 18:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Schande. Gewoon een verzwaring. Niks anders. Welke versoepeling?![]()
Het sprookje dat dat allemaal heel gevaarlijk is en het totaal niet aan DmJ lag moet wel in stand gehouden worden natuurlijk.quote:Op zondag 12 september 2021 18:41 schreef josja het volgende:
Ik zal wel heel dom zijn, maar waarom moet de nachthoreca nog dicht blijven als er toch toegangsbewijzen gebruikt gaan worden?zie email 27 oktober![]()
Omdat men geen idee heeft, en het nogal een makkelijke kop van jut is.quote:Op zondag 12 september 2021 18:41 schreef josja het volgende:
Ik zal wel heel dom zijn, maar waarom moet de nachthoreca nog dicht blijven als er toch toegangsbewijzen gebruikt gaan worden?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Wanneer mag de Tweede Kamer hier ja op zeggen trouwens? Ik neem aan ná de persconferentie?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Straatfeest @Zipportalquote:Op zondag 12 september 2021 18:43 schreef Johannes788 het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)meter-verdwijnt.html
Nu meld het ook![]()
"verplicht in de horeca en in de kunst en cultuur"
Ben benieuwd hoe ze de grenzen leggen dan.
Moet je je een QR code laten zien als de lokale Piet Patat/Friet binnen loopt, en bijvoorbeeld op het terras bij een bar? En vallen concerten onder cultuur?![]()
![]()
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Ah, dank allen, gewoon omdat het kan dus. Waardeloos, niks versoepelingen. Ga denk ik de persco maar weer eens kijken en hopen op pittige vragen.Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Ik neem aan ja, ja en ja.quote:Op zondag 12 september 2021 18:45 schreef Momo het volgende:
Moet je je een QR code laten zien als de lokale Piet Patat/Friet binnen loopt, en bijvoorbeeld op het terras bij een bar? En vallen concerten onder cultuur?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Leuk, eindelijk weer eens een persco met verzwarende maatregelen ipv versoepelingen. Die hebben we al een tijd niet meer gehad.Zonder wrijving geen glans![]()
Alle horeca neem ik aan. Ala Frankrijk. Terrasjes enz.quote:Op zondag 12 september 2021 18:45 schreef Momo het volgende:
Moet je je een QR code laten zien als de lokale Piet Patat/Friet binnen loopt, en bijvoorbeeld op het terras bij een bar? En vallen concerten onder cultuur?![]()
Jawelquote:Op zondag 12 september 2021 18:47 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Hier valt de bioscoop toch niet onder he?![]()
Boa Gestapoquote:Op zondag 12 september 2021 18:49 schreef Zipportal het volgende:
Massa controles genot op sjoemelende cafés.Zonder wrijving geen glans![]()
worden er weleens pittige vragen gesteld dan?quote:Op zondag 12 september 2021 18:46 schreef josja het volgende:
Ah, dank allen, gewoon omdat het kan dus. Waardeloos, niks versoepelingen. Ga denk ik de persco maar weer eens kijken en hopen op pittige vragen.Plaats hier uw advertentie![]()
"Voor de evenementensector is nog geen besluit genomen. Er wordt naar een oplossing gezocht."
Je verwacht het niet he.
![]()
Lees: daarvan gaan we dinsdag pas bekend maken dat die nog steeds niks mogen, we spreiden de ellende liever.quote:Voor de evenementensector is nog geen besluit genomen. Er wordt naar een oplossing gezocht.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Nee zelden helaas, maar hoop deze keer op wat meer kritiek, aangezien ze dit verkopen als versoepelingen.quote:Op zondag 12 september 2021 18:50 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
worden er weleens pittige vragen gesteld dan?Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
Misschien moet KHN maar gewoon vast aankondigen hier niet aan mee te werken. Van de zotte. Totaal van de zotte. Ik lees trouwens wel dat het nog niet zeker is of er een meerderheid is. De PvdA zou tegen zijn en dan wordt het allemaal heel krap.zie email 27 oktober![]()
Is er weer een persco?quote:
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*![]()
Mondkapje in het OV blijft bestaan
Maar ik mag toch hopen dat het mondkapje op het station, perron en halte verleden tijd is.![]()
Het FOK OMT komt straks bijeen. @Lenny_Leonardquote:Op zondag 12 september 2021 18:54 schreef Oliver23 het volgende:
Mondkapje in het OV blijft bestaan
Maar ik mag toch hopen dat het mondkapje op het station, perron en halte verleden tijd is.![]()
Nou, bevolking van Nederland, laat de komende tijd alsjeblieft zien dat wij als volk een hele dikke middelvinger opsteken naar deze nieuwe samenleving.
Zo niet, perfecte timing voor een diepe winterdepressie.![]()
Die mogen tekenen bij het kruisjequote:Op zondag 12 september 2021 18:43 schreef Janneke141 het volgende:
Wanneer mag de Tweede Kamer hier ja op zeggen trouwens? Ik neem aan ná de persconferentie?![]()
Die gaan weer keurig mee met de regeltjes hoor. Dat doen ze al anderhalf jaar en dat gaat nu ook wel weer gebeuren.quote:Op zondag 12 september 2021 18:53 schreef trein2000 het volgende:
Misschien moet KHN maar gewoon vast aankondigen hier niet aan mee te werken.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ik ga hier niet aan meewerken,gewoon omdat ik als gevaccineerde niet wil meewerken aan dit systeemquote:Op zondag 12 september 2021 18:54 schreef Scrummie het volgende:
Nou, bevolking van Nederland, laat de komende tijd alsjeblieft zien dat wij als volk een hele dikke middelvinger opsteken naar deze nieuwe samenleving.
Zo niet, perfecte timing voor een diepe winterdepressie.![]()
Frauderen kan je leren maat.quote:Op zondag 12 september 2021 18:54 schreef Scrummie het volgende:
Zo niet, perfecte timing voor een diepe winterdepressie.Zonder wrijving geen glans![]()
1,5 meter verdwijnt![]()
![]()
Toegangsbewijzen![]()
![]()
Mondkapjes in het OV![]()
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*![]()
Dan moet je de plaatsen die gaan werken met toegangsbewijzen mijden, niet gaan frauderen.quote:Op zondag 12 september 2021 18:55 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Ik ga hier niet aan meewerken,gewoon omdat ik als gevaccineerde niet wil meewerken aan dit systeemOpinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ik hoop dat veel bedrijven niet mee gaan doen. Even lunchen of naar de bios en dan aantonen dat ik gevaccineerd ben.![]()
Lekkere tweedeling man, triest. Ik snap dat je zoiets voor grote evenementen doet zoals het Ziggodome of whatever. Maar niet even spontaan gaan lunchen ergens tussen de middag. Altijd maar dat maakbaarheidsdenken...A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Echt, elke keer weet je het weer voor elkaar te krijgen; op dit soort momenten vind ik je weer een grotere debiel dan 2 minuten geleden. En je was al zo'n grote.quote:Op zondag 12 september 2021 18:56 schreef Starhopper het volgende:
1,5 meter verdwijnt![]()
![]()
Toegangsbewijzen![]()
![]()
Mondkapjes in het OV![]()
![]()
Ik verwacht wel een KHN-rage ja. Kan me niet voorstellen dat horeca hier op zit te wachten. Voornamelijk jongeren hebben (denk ik) geen prik en ben heel benieuwd of die voor een terrasje speciaal laten vaccineren. En tis toch maar tot 00:00 dus kunt beter een zuipschuur inquote:Op zondag 12 september 2021 18:53 schreef trein2000 het volgende:
Misschien moet KHN maar gewoon vast aankondigen hier niet aan mee te werken. Van de zotte. Totaal van de zotte. Ik lees trouwens wel dat het nog niet zeker is of er een meerderheid is. De PvdA zou tegen zijn en dan wordt het allemaal heel krap.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."![]()
Alsjeblieft laat dat gebeuren, echt waar.quote:Op zondag 12 september 2021 18:53 schreef trein2000 het volgende:
Misschien moet KHN maar gewoon vast aankondigen hier niet aan mee te werken. Van de zotte. Totaal van de zotte. Ik lees trouwens wel dat het nog niet zeker is of er een meerderheid is. De PvdA zou tegen zijn en dan wordt het allemaal heel krap.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Als we even vooruitkijken naar de eerstvolgende persconferentie ná komende dinsdag en ik vermoed dat ze dan het aantal tvt-locaties gaan uitbreiden, ben ik dan te BNW?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Het is nog niet voorbij. Mooi dat ze op deze manier de boel toch veilig houden. Al snap ik niet dat ze de 1,5 meter loslaten.quote:Op zondag 12 september 2021 18:57 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Echt, elke keer weet je het weer voor elkaar te krijgen; op dit soort momenten vind ik je weer een grotere debiel dan 2 minuten geleden. En je was al zo'n grote.Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
quote:
Dit, voor vliegreizen of grote evenementen binnen prima. Ik vind het wel te ver gaan dat het moet om de horeca binnen te komen.quote:Op zondag 12 september 2021 18:56 schreef Discombobulate het volgende:
Ik hoop dat veel bedrijven niet mee gaan doen. Even lunchen of naar de bios en dan aantonen dat ik gevaccineerd ben.![]()
Lekkere tweedeling man, triest. Ik snap dat je zoiets voor grote evenementen doet zoals het Ziggodome of whatever. Maar niet even spontaan gaan lunchen ergens tussen de middag. Altijd maar dat maakbaarheidsdenken...![]()
Zijn er echt veel mensen die wel 100 keer willen testen maar geen prik willen halen?quote:Op zondag 12 september 2021 18:57 schreef Janneke141 het volgende:
Als we even vooruitkijken naar de eerstvolgende persconferentie ná komende dinsdag en ik vermoed dat ze dan het aantal tvt-locaties gaan uitbreiden, ben ik dan te BNW?![]()
eens. Maar vanuit de samenleving hoef je buiten die debielen van een Willem Engel om niks te verwachten.quote:Op zondag 12 september 2021 18:56 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat haalt het hele idee niet onderuit, en doet niets met de zittende macht.Zonder wrijving geen glans![]()
Dat denk ik niet.quote:Op zondag 12 september 2021 18:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Zijn er echt veel mensen die wel 100 keer willen testen maar geen prik willen halen?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Hoe zit het eigenlijk met mensen die dan in de horeca werken moet die officieel ook laten testen of vaccineren om te werken dan?![]()
Mwah, weet ik niet.quote:Op zondag 12 september 2021 18:58 schreef Haags het volgende:
[..]
eens. Maar vanuit de samenleving hoef je buiten die debielen van een Willem Engel om niks te verwachten.![]()
![]()
“ook als het samenkomsten zijn met minder dan 75 personen.”
Man man man. Hoe onbetrouwbaar wil je het hebben. Alleen om meer dingen mogelijk te maken hoor.
Echt schandalig.zie email 27 oktober![]()
Dit ja. Die hebben toch geen personeel hiervoorquote:Op zondag 12 september 2021 18:57 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Alsjeblieft laat dat gebeuren, echt waar.![]()
Word er een reden gegeven voor het verzwaren van de maatregelen? Vind dit toch wel vrij frappant allemaal.![]()
Het FOK OMT neemt deze vraag mee. @Oliver23quote:Op zondag 12 september 2021 19:00 schreef Momo het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met mensen die dan in de horeca werken moet die officieel ook laten testen of vaccineren om te werken dan?![]()
Ik denk het niet, want dat is juridisch (nog) niet mogelijk. Benieuwd hoe lang dat nog zo blijft.quote:Op zondag 12 september 2021 19:00 schreef Momo het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met mensen die dan in de horeca werken moet die officieel ook laten testen of vaccineren om te werken dan?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
QR codes werken niet meer na 12 uur 's nachts ofzo?quote:Op zondag 12 september 2021 18:41 schreef josja het volgende:
Ik zal wel heel dom zijn, maar waarom moet de nachthoreca nog dicht blijven als er toch toegangsbewijzen gebruikt gaan worden?
Ik heb ook werkelijk geen idee.Twee weken terug kon ik nog zonder QR code naar de All you can eat wok. En een paar weken terug ook heerlijk in de bios gezeten met een extra stoeltje tussen gezelschappen maar verder geen gedoe. Die zalen zitten toch nooit vol, nu waren de plekken alleen wat beter verdeeldquote:Op zondag 12 september 2021 18:45 schreef Momo het volgende:
Moet je je een QR code laten zien als de lokale Piet Patat/Friet binnen loopt, en bijvoorbeeld op het terras bij een bar? En vallen concerten onder cultuur?.
Binnenkort kan (mag) dat dus niet meer zonder vinkje. Dit is een verzwaring en geen versoepeling.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Verzwaren? Er zijn juist versoepelingenquote:Op zondag 12 september 2021 19:00 schreef Bliksem92 het volgende:
Word er een reden gegeven voor het verzwaren van de maatregelen? Vind dit toch wel vrij frappant allemaal.Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
En wedden dat die Hugo dit dinsdag als een soort van overwinning gaat presenteren? Alsof het de best mogelijke oplossing is die er maar is?
Teringdebiel.![]()
In en in triest.quote:Op zondag 12 september 2021 18:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niks wat we nog niet wisten dus. Zijn jullie ook zo blij met dit pakket versoepelingen?
Die QRs."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
quote:Op zondag 12 september 2021 19:01 schreef Scrummie het volgende:
En wedden dat die Hugo dit dinsdag als een soort van overwinning gaat presenteren? Alsof het de best mogelijke oplossing is die er maar is?
Teringdebiel.![]()
Eensquote:Op zondag 12 september 2021 19:01 schreef Arizona het volgende:
[..]
Binnenkort kan (mag) dat dus niet meer zonder vinkje. Dit is een verzwaring en geen versoepeling.![]()
Omdat het niet anders kan bullshitquote:Op zondag 12 september 2021 19:00 schreef Bliksem92 het volgende:
Word er een reden gegeven voor het verzwaren van de maatregelen? Vind dit toch wel vrij frappant allemaal.![]()
Hoe zou het gaan met sportkantines? Even je vinkje laten zien om je colaatje te drinken na de tennis?quote:Op zondag 12 september 2021 19:00 schreef trein2000 het volgende:
Man man man. Hoe onbetrouwbaar wil je het hebben. Alleen om meer dingen mogelijk te maken hoor.
Echt schandalig.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Als de anderhalve meter alleen onder voorwaarden weggaat, gaat ie dan eigenlijk wel echt weg?quote:Op zondag 12 september 2021 19:00 schreef trein2000 het volgende:
Echt schandalig.
Ik neem aan dat er geen tvt voor de supermarkt komt, daar moet t dan dus nog wel? En thuisfeesten enzo?
Ik ben in elk geval heel blij met deze versoepelingen!
Oh, wacht… verzwaringen![]()
Ja vraag ik mij ook af. En wat dacht je van kantoren en fabrieken waar veel mensen werken. Lijkt mij dat daar ook tvt moet komenquote:Op zondag 12 september 2021 19:00 schreef Momo het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met mensen die dan in de horeca werken moet die officieel ook laten testen of vaccineren om te werken dan?Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Kan niet op dit moment.quote:Op zondag 12 september 2021 19:03 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja vraag ik mij ook af. En wat dacht je van kantoren en fabrieken waar veel mensen werken. Lijkt mij dat daar ook tvt moet komenzie email 27 oktober![]()
Thuiswerkadvies blijft ook? Laten we dit nog in stand om voor te sorteren op testen voor toegang-op-je-kantoor?
Ik neem niets meer voor onmogelijk aan
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Aangezien Leaseplan en andere bedrijven niet op hun vingers zijn getikt denk ik dat we het antwoord al weten: “de medewerkers willen dit” en hop, het mag.quote:Op zondag 12 september 2021 19:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik denk het niet, want dat is juridisch (nog) niet mogelijk. Benieuwd hoe lang dat nog zo blijft.![]()
Hij is al weg. Dit is gewoon een verzwaring. En een forse ook.quote:Op zondag 12 september 2021 19:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als de anderhalve meter alleen onder voorwaarden weggaat, gaat ie dan eigenlijk wel echt weg?
Ik neem aan dat er geen tvt voor de supermarkt komt, daar moet t dan dus nog wel? En thuisfeesten enzo?
Ik ben in elk geval heel blij met deze versoepelingen!
Oh, wacht… verzwaringenzie email 27 oktober![]()
Ik denk dat Hugo verwacht dat hierdoor het aantal vaccinaties gaat toenemen. Maar dat is niet het geval, want die groepen gaan niet naar musea of zijn te principeel tegen vaccineren.quote:Op zondag 12 september 2021 18:57 schreef Janneke141 het volgende:
Als we even vooruitkijken naar de eerstvolgende persconferentie ná komende dinsdag en ik vermoed dat ze dan het aantal tvt-locaties gaan uitbreiden, ben ik dan te BNW?
En als oplossing gaat Hugo vervolgens ook supermarkten toevoegen een het QR-code festijn.- verwijderd door admin -![]()
En gevaccineerden die overal hun app moeten laten zienquote:Op zondag 12 september 2021 19:04 schreef Anton91 het volgende:
Nog even een tijdje ongevaccineerden pesten![]()
Ik vrees vooral voor verenigingen, scholen en allerlei informele settings.quote:Op zondag 12 september 2021 19:04 schreef groenen het volgende:
[..]
Ik denk dat Hugo verwacht dat hierdoor het aantal vaccinaties gaat toenemen. Maar dat is niet het geval, want die groepen gaan niet naar musea of zijn te principeel tegen vaccineren.
En als oplossing gaat Hugo vervolgens ook supermarkten toevoegen een het QR-code festijn.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Jij houdt van de anderhalve meter? Jij houdt van mondkapjes in het OV?quote:Op zondag 12 september 2021 18:56 schreef Starhopper het volgende:
1,5 meter verdwijnt![]()
![]()
Toegangsbewijzen![]()
![]()
Mondkapjes in het OV
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Voor de gevaccineerden is dit wel een versoepeling, natuurlijk."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Tja, ze hebben kans genoeg gehad om zich te laten vaccineren. Waarom zou ik thuis moeten blijven omdat vaccinatieweigeraars zich niet willen prikken.quote:Op zondag 12 september 2021 19:04 schreef Anton91 het volgende:
Nog even een tijdje ongevaccineerden pestenOp maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
quote:Op zondag 12 september 2021 19:05 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
En gevaccineerden die overal hun app moeten laten zien
Tap tap tap![]()
Even ter herinnering:Leuke quotes, gingen dus niet over vorig jaar maar over de griepepidemie in 2018. Als we een QR samenleving krijgen voor de huidige cijfers (dus IC/opnames/besmettingen), dan moeten we, als we onszelf niet volledig voor gek willen zetten, ook met een zware griepepidemie dit soort maatregelen treffen.quote:De Brabantse ziekenhuizen liggen vol, honderden operaties worden afgezegd om plaats te maken voor nieuwe, acute patiënten. Vanuit ziekenhuis Bernhoven worden patiënten naar buiten Brabant verplaatst. Zorgpersoneel draait dubbele diensten. ,,De situatie is ernstig”, zegt een woordvoerder van het Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis in Tilburg. Maar ook ziekenhuizen in andere delen van Nederland slaan alarm. ,,Zo erg hebben we het nog nooit meegemaakt”, stelt het Gelre ziekenhuis in Apeldoorn.
Kortom; we zijn echt belachelijk lachwekkend bezig.![]()
Omdat ze nu iets mogen dat ze eerder ook al mochten, maar dan ná het scannen van een app?quote:Op zondag 12 september 2021 19:06 schreef capricia het volgende:
Voor de gevaccineerden is dit wel een versoepeling, natuurlijk.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
En ondernemers.quote:Op zondag 12 september 2021 19:04 schreef Anton91 het volgende:
Nog even een tijdje ongevaccineerden pesten
En ouderen zonder smartphone.
En kinderen die niet mogen van papa en mama.
En …
Ongelofelijk dit. Diep treurig. Maar Hugo zal vast verklaren dat er geen sprake is van dwang of drang.zie email 27 oktober![]()
Ja. Als mondkapjes niet meer hoeven in het OV, dan zou ik nooit meer met de bus gaan.quote:Op zondag 12 september 2021 19:05 schreef popje het volgende:
[..]
Jij houdt van de anderhalve meter? Jij houdt van mondkapjes in het OV?Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Dit.quote:Op zondag 12 september 2021 19:04 schreef Anton91 het volgende:
Nog even een tijdje ongevaccineerden pesten"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Oh ja? Wat dan? Dat ik nu wel een QR moet laten zien bij de dorpskroeg? Ik zie hem niet.quote:Op zondag 12 september 2021 19:06 schreef capricia het volgende:
Voor de gevaccineerden is dit wel een versoepeling, natuurlijk.zie email 27 oktober![]()
1,5 meter gaat weg.quote:Op zondag 12 september 2021 19:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Omdat ze nu iets mogen dat ze eerder ook al mochten, maar dan ná het scannen van een app?
Of las je daar overheen?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik zie het echt niet voor me dat de vrijwillige bardienst bij de sportclub iedereen naar zijn QR code gaat vragen... Totdat er een overijverige BOA langs komtquote:Op zondag 12 september 2021 19:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik vrees vooral voor verenigingen, scholen en allerlei informele settings.
(Net als toen je niet meer met 4 personen mocht sporten, kwamen die wannabe speurneuzen ook op de tennisclub controleren![]()
)
Waarom zou dat moeten? Iedereen heeft de kans gehad om zich te laten vaccineren en we hebben een hoge vaccinatiegraad. De pandemie is over voor ons.quote:Op zondag 12 september 2021 19:06 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Tja, ze hebben kans genoeg gehad om zich te laten vaccineren. Waarom zou ik thuis moeten blijven omdat vaccinatieweigeraars zich niet willen prikken.![]()
Dat was 1 uitschieter. Een paar weekjes lang.quote:Op zondag 12 september 2021 19:06 schreef Scrummie het volgende:
Even ter herinnering:
[..]
Leuke quotes, gingen dus niet over vorig jaar maar over de griepepidemie in 2018. Als we een QR samenleving krijgen voor de huidige cijfers (dus IC/opnames/besmettingen), dan moeten we, als we onszelf niet volledig voor gek willen zetten, ook met een zware griepepidemie dit soort maatregelen treffen.
Kortom; we zijn echt belachelijk lachwekkend bezig.
Bijna hetzelfde als anderhalf jaar het huidige geëmmer.Tap tap tap![]()
Geen Social Distancing meer.quote:Op zondag 12 september 2021 19:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Oh ja? Wat dan? Dat ik nu wel een QR moet laten zien bij de dorpskroeg? Ik zie hem niet."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Hoe veel verschil maakt dat in de praktijk, denk je?quote:Op zondag 12 september 2021 19:07 schreef capricia het volgende:
[..]
1,5 meter gaat weg.
Of las je daar overheen?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Maakt niet uit.quote:Op zondag 12 september 2021 19:08 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dat was 1 uitschieter. Een paar weekjes lang.
Bijna hetzelfde als anderhalf jaar het huidige geëmmer.![]()
Hoezo? Ik kon zonder QR code naar de bios en naar het restaurant, straks niet meer.quote:Op zondag 12 september 2021 19:06 schreef capricia het volgende:
Voor de gevaccineerden is dit wel een versoepeling, natuurlijk.
Edit: of is de versoepling dat ik straks in de bios weer naast een wildvreemde mag zitten zonder een stoeltje ertussen, of dat mijn tafeltje in het restaurant weer dichter op dat van de buren staat?You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Kijk eens om je heen. Die is al weg.quote:Op zondag 12 september 2021 19:07 schreef capricia het volgende:
[..]
1,5 meter gaat weg.
Of las je daar overheen?zie email 27 oktober![]()
Veel.quote:Op zondag 12 september 2021 19:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hoe veel verschil maakt dat in de praktijk, denk je?
Zeker in de horeca setting."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Maar binnenkort hebben we zelfs toestemming van onze grote leidersquote:Op zondag 12 september 2021 19:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hoe veel verschil maakt dat in de praktijk, denk je?![]()
![]()
Vaccinatiegraad is niet hoog genoeg helaas. Dat ze zonder test of prikkie niet maar naar de bioscoop mogen of naar het restaurant mogen hebben de ongevaccineerden volledig aan zichzelf te danken.quote:Op zondag 12 september 2021 19:07 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Waarom zou dat moeten? Iedereen heeft de kans gehad om zich te laten vaccineren en we hebben een hoge vaccinatiegraad. De pandemie is over voor ons.Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Ditquote:Op zondag 12 september 2021 19:08 schreef Arizona het volgende:
[..]
Hoezo? Ik kon zonder QR code naar de bios en naar het restaurant, straks niet meer.![]()
Voor wat?quote:Op zondag 12 september 2021 19:09 schreef Starhopper het volgende:
Vaccinatiegraad is niet hoog genoeg helaas![]()
Tja. Dan houden de argumenten wel op, natuurlijk.quote:Op zondag 12 september 2021 19:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Veel.
Zeker in de horeca setting.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
De regels zijn nu gewoon veel beter dan over 2 weken. Pochen met 1,5 meter regel die verdwijnt is omzin, die was er al niet meer![]()
Voor het openstellen voor iedereen.quote:Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Ik zou heel graag willen weten waarom we maatregelen verzwaren.
Wat hebben we fout gedaan?Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Veel.quote:Op zondag 12 september 2021 19:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hoe veel verschil maakt dat in de praktijk, denk je?
Zeker in de horeca setting.Niet in theaters, horeca en bioscopen.quote:Op zondag 12 september 2021 19:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kijk eens om je heen. Die is al weg.
Die kunnen straks weer als vanouds vullen. Geen 1,5 meter meer."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik denk het tweede. M'n aura wat doe je.quote:Op zondag 12 september 2021 19:08 schreef Arizona het volgende:
[..]
Hoezo? Ik kon zonder QR code naar de bios en naar het restaurant, straks niet meer.
Edit: of is de versoepling dat ik straks in de bios weer naast een wildvreemde mag zitten zonder een stoeltje ertussen, of dat mijn tafeltje in het restaurant weer dichter op dat van de buren staat?Tap tap tap![]()
Hoeveel moet het dan perse zijn en waarom?quote:Op zondag 12 september 2021 19:10 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Voor het openstellen voor iedereen.![]()
Dus ik mag weer dichterbij wildvreemden komen en in ruil daarvoor moet ik een QR code laten zien.quote:
Ik mis nog steeds de versoepeling
Complete bullshit.quote:Op zondag 12 september 2021 19:10 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Voor het openstellen voor iedereen.
Alles kan per direct open.![]()
Dat laatste. Dus.quote:Op zondag 12 september 2021 19:08 schreef Arizona het volgende:
[..]
Hoezo? Ik kon zonder QR code naar de bios en naar het restaurant, straks niet meer.
Edit: of is de versoepling dat ik straks in de bios weer naast een wildvreemde mag zitten zonder een stoeltje ertussen, of dat mijn tafeltje in het restaurant weer dichter op dat van de buren staat?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Die was er wel hoor. Kijk maar op de website van de overheid:quote:Op zondag 12 september 2021 19:10 schreef Johannes788 het volgende:
De regels zijn nu gewoon veel beter dan over 2 weken. Pochen met 1,5 meter regel die verdwijnt is omzin, die was er al niet meer
Houd 1,5 meter afstand (2 armlengtes) van anderen.
Dit geldt voor iedereen: op straat, in winkels of andere gebouwen en op het werk. Tenzij er een uitzondering geldt.
Mensen die samen op één adres wonen, hoeven geen 1,5 meter afstand te bewaren. Ook uitgezonderd is bijvoorbeeld het ondersteunen van hulpbehoevenden, zoals het duwen van een rolstoel.
Door 1,5 meter afstand te houden is de kans kleiner dat mensen elkaar besmetten.
Kinderen tot en met 12 jaar hoeven geen 1,5 meter afstand te houden tot elkaar en tot volwassenen. Alle andere hygiënemaatregelen gelden ook voor kinderen.
Jongeren van 13 tot en met 17 jaar hoeven onderling geen 1,5 meter afstand te houden.
https://www.rijksoverheid(...)na/coronamaatregelenOp maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
quote:Op zondag 12 september 2021 18:47 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Hier valt de bioscoop toch niet onder he?![]()
![]()
Geen 1,5 meter meer. Lekker op elkaar.quote:Op zondag 12 september 2021 19:10 schreef Arizona het volgende:
[..]
Dus ik mag weer dichterbij wildvreemden komen en in ruil daarvoor moet ik een QR code laten zien.
Ik mis nog steeds de versoepeling
Testen blijft gratis begrijp ik.
Dus tel uit je winst.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Nou de horeca hier ter stede heeft hem ook al afgeschaft hoor. En zelfs als dat zo zou zijn is dat natuurlijk geen versoepeling voor de burger, maar voor de ondernemer. (Daarmee niet minder belangrijk overigens). Ben benieuwd hoe dit gaat uitwerken.quote:Op zondag 12 september 2021 19:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Veel.
Zeker in de horeca setting.
[..]
Niet in theaters, horeca en bioscopen.
Die kunnen straks weer als vanouds vullen. Geen 1,5 meter meer.zie email 27 oktober![]()
Dat kan voor jou gelden. Dat je burgerlijk ongehoorzaamheid ziet.quote:Op zondag 12 september 2021 19:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kijk eens om je heen. Die is al weg.
Maar straks is die 1,5 meter dus officieel weg."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Goed, ik zal geen tent binnengaan waar je zo'n QR code moet laten zien. Ik hoop dat velen met mij hetzelfde zullen doen, en we snel weer normaal gaan doen.![]()
Ik neem aan dat op 27 september de kranten weer gevuld kunnen worden met massaal QR-frauderende jongeren bij de kroeg.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Mooi, hou ik m'n extra stoel naast me in de bios.quote:Op zondag 12 september 2021 19:13 schreef Scrummie het volgende:
Goed, ik zal geen tent binnengaan waar je zo'n QR code moet laten zien. Ik hoop dat velen met mij hetzelfde zullen doen, en we snel weer normaal gaan doen.Tap tap tap![]()
Ongevaccineerden moeten dus als ze een latétje willen drinken op een terras in de buitenlucht, een staaf in je neus gedouwt krijgen 24 uur van tevoren.
Laat dat eens op je inwerken.![]()
Vast. Maar dat is dus louter de jure een versoepeling. De facto is dit gewoon een verzwaring.quote:Op zondag 12 september 2021 19:13 schreef capricia het volgende:
ziet.
Maar straks is die 1,5 meter dus officieel weg.zie email 27 oktober![]()
Fijn voor je.quote:Op zondag 12 september 2021 19:13 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Mooi, hou ik m'n extra stoel naast me in de bios.![]()
Nu je het zegt, bizar iddquote:Op zondag 12 september 2021 19:14 schreef Johannes788 het volgende:
Ongevaccineerden moeten dus als ze een latétje willen drinken op een terras in de buitenlucht, een staaf in je neus gedouwt krijgen 24 uur van tevoren.
Er zijn nog teveel ongevaccineerdenquote:Op zondag 12 september 2021 19:10 schreef DonDruiper het volgende:
Wat hebben we fout gedaan?![]()
![]()
Zullen we dan met zn allen voor die QR-frauderende jongeren gaan klappen?quote:Op zondag 12 september 2021 19:13 schreef Janneke141 het volgende:
Ik neem aan dat op 27 september de kranten weer gevuld kunnen worden met massaal QR-frauderende jongeren bij de kroeg.![]()
Een reactie op Nu waar ik het wel mee eens ben:quote:Als je even nadenkt over wat hier gezegd wordt, dan is het best belachelijk. Er is massaal gevaccineerd, de laatste 20% die nog niet of niet volledig gevaccineerd is wordt niet beschermd door de checkapp, omdat die meer dan 80% van de mensen binnen laat zonder test en dus wellicht met besmetting. Het gaat dus niet om de veiligheid tijdens het bezoek. Het is alleen maar een treitermaatregel om leven zonder vaccinatie zoveel mogelijk te hinderen, terwijl politici kunnen blijven roepen dat vaccinatie niet verplicht is.
Als gevaccineerde vind ik dit een onacceptabele vorm van dwang/drang richting ongevaccineerden. Als je het wilt verplichten, wees dan een vent en verplicht het, maar ga niet als een bully te werk met technocratische controle maatregelen die verder niets opleveren."He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."![]()
Valt makkelijk op te lossen gelukkig.quote:Op zondag 12 september 2021 19:14 schreef Johannes788 het volgende:
Drie jongetjes hebben met propjes gegooid, en nu krijgt de hele klas straf.quote:Op zondag 12 september 2021 19:10 schreef DonDruiper het volgende:
Wat hebben we fout gedaan?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Amen!!quote:Op zondag 12 september 2021 19:15 schreef Pvt.Webster het volgende:
Een reactie op Nu waar ik het wel mee eens ben:
[..]![]()
Het stoort je niet dat de overheid op deze manier je probeert te dwingen zonder dat ze de verantwoordelijkheid en gevolgen dragen begrijp ik?quote:Op zondag 12 september 2021 19:16 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Valt makkelijk op te lossen gelukkig.![]()
Ben benieuwd of er nu überhaupt meer geprikt gaat worden de komende tijd.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Ben ik helemaal mee eens. Maar van Hugo heb ik vernomen dat dit absoluut niet zo is.quote:Op zondag 12 september 2021 19:15 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]zie email 27 oktober![]()
En dus baas van je lichaam mag je niet meer zijn.quote:Op zondag 12 september 2021 19:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het stoort je niet dat de overheid op deze manier je probeert te dwingen zonder dat ze de verantwoordelijkheid en gevolgen dragen begrijp ik?![]()
Ik hoop dat de kiezer dit niet vergeet de tijdens volgende verkiezingen.quote:Op zondag 12 september 2021 19:15 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]![]()
![]()
Voor mij is dit geen verzwaring. Ik kan straks hutje mutje overal zitten. Als voor corona.quote:Op zondag 12 september 2021 19:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vast. Maar dat is dus louter de jure een versoepeling. De facto is dit gewoon een verzwaring.
Dat het kut is dat je een QR code moet laten zien op een beperkt aantal plekken, ja. Vind dat ook zwaar ruk.
Maar er is geen Social Distancing meer.
Alle restaurant-tafeltjes weer dicht tegen elkaar. Geen afstand meer, nergens. Binnen of buiten."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Maar die hebben wel een gezellige avond en jij zit op FOK!quote:Op zondag 12 september 2021 19:13 schreef Janneke141 het volgende:
Ik neem aan dat op 27 september de kranten weer gevuld kunnen worden met massaal QR-frauderende jongeren bij de kroeg.![]()
En ouderen die geen smartphone hebbenquote:Op zondag 12 september 2021 19:21 schreef Zipportal het volgende:
Mensen met oude smartphones zijn weer de dupe.![]()
![]()
Ik weet niet hoe de situatie in jou woonplaats is. Maar hier is dat allemaal al lang realiteit…quote:Op zondag 12 september 2021 19:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Voor mij is geen verzwaring. Ik kan straks hutje mutje overal zitten. Als voor corona.
Dat het kut is dat je een QR code moet laten zien op een beperkt aantal plekken, ja. Vind dat ook zwaar ruk.
Alle restaurant-tafeltjes weer dicht tegen elkaar. Geen afstand meer, nergens. Binnen of buiten.
Ik vind dit absoluut een verzwaring.zie email 27 oktober![]()
Dat kan ook gezellig zijn. Met een pilsje erbij even FOKkenquote:Op zondag 12 september 2021 19:20 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Maar die hebben wel een gezellige avond en jij zit op FOK!"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."![]()
Lees nu eens wat je zegt. Bewijzen dat je een spuitje hebt gehad om op een terrasje te zitten in de buitenlucht? Voor wat??quote:Op zondag 12 september 2021 19:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Voor mij is geen verzwaring. Ik kan straks hutje mutje overal zitten. Als voor corona.
Alle restaurant-tafeltjes weer dicht tegen elkaar. Geen afstand meer, nergens. Binnen of buiten.![]()
Je bent straks afhankelijk van een werkende QR-code op plekken waar dat nu niet zo is. Die QR-code werkt zolang het kabinet wil dat die werkt en de voorwaarden van die QR-code niet veranderen.quote:Op zondag 12 september 2021 19:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Alle restaurant-tafeltjes weer dicht tegen elkaar. Geen afstand meer, nergens. Binnen of buiten.
Het kabinet heeft zich hier wat mij betreft als een uiterst onbetrouwbare partner neergezet.![]()
Dat printportaal doet het niet eens.quote:Op zondag 12 september 2021 19:21 schreef Anton91 het volgende:
[..]
En ouderen die geen smartphone hebben
https://coronacheck.nl/nl/print/![]()
En vooral dit is een behoorlijk gevaarlijke gedachte.quote:Op zondag 12 september 2021 19:22 schreef chratnox het volgende:
Die QR-code werkt zolang het kabinet wil dat die werkt en de voorwaarden van die QR-code niet veranderen.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Die tafeltjes wat verder uit elkaar was juist fijn
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."![]()
Als we hier de herfst en de winter mee doorkomen, mogen we in onze handjes klappen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ja, vanaf nu ligt iedereen in zijn eigen nest. @JR-Style-93quote:Op zondag 12 september 2021 19:20 schreef Oliver23 het volgende:
Denkt het gehele FOK! OMT aan een flinke opstand?
@:Zipportal @:Lenny_Leonard![]()
Dit ja. Liever dit dan straks een nieuwe lockdownquote:Op zondag 12 september 2021 19:23 schreef capricia het volgende:
Als we hier de herfst en de winter mee doorkomen, mogen we in onze handjes klappen.Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Testen kan ook, hè.quote:Op zondag 12 september 2021 19:22 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Lees nu eens wat je zegt. Bewijzen dat je een spuitje hebt gehad om op een terrasje te zitten in de buitenlucht? Voor wat??
Als dit de maatregelen voor de winter en de herfst zijn..wouw. Super relaxed."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ga gewoon naar een betere tent johquote:Op zondag 12 september 2021 19:22 schreef Pvt.Webster het volgende:
Die tafeltjes wat verder uit elkaar was juist fijn
En de horeca nog steeds om 00:00 dicht is gewoon bijna een misdrijf.
Complete Fucking Waanzin.
Echt.. sloop het land maar wat mij betreft.. ik weet het anders ook niet meer.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Het is niet of dit of dat.quote:Op zondag 12 september 2021 19:24 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dit ja. Liever dit dan straks een nieuwe lockdown
Jezus christus zeg.![]()
Lol.quote:Op zondag 12 september 2021 19:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je bent straks afhankelijk van een werkende QR-code op plekken waar dat nu niet zo is. Die QR-code werkt zolang het kabinet wil dat die werkt en de voorwaarden van die QR-code niet veranderen.
Het kabinet heeft zich hier wat mij betreft als een uiterst onbetrouwbare partner neergezet.
We zitten in de pandemie. Die zich niet altijd goed laat voorspellen.
Ik heb overigens ook nogal wat aan te merken op ons kabinet inzake de corona bestrijding, vergis je niet. Ik ben geen fan van hun beleid."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ja iedere keer een staafje in je neus 24 uur van tevoren voor een kop koffie op terras voor je niet gevaccineerde vrienden. Flikker op dat dat normaal isquote:Op zondag 12 september 2021 19:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Testen kan ook, hè.
Als dit de maatregelen voor de winter en de herfst zijn..wouw. Super relaxed.![]()
Die regel was er ooit omdat later op de avond mensen meer alcohol in zich hebben en daardoor de afstandsregels niet meer goed bewaren. Dat deden we überhaupt al niet meer, maar nu wordt de afstandsregel zelfs officieel geschrapt. Dus wat is dan nog het argument, behalve zuiver pestgedrag? Ik heb echt geen idee.quote:Op zondag 12 september 2021 19:25 schreef DonDruiper het volgende:
Echt.. sloop het land maar wat mij betreft.. ik weet het anders ook niet meer.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
En dan komt over 3 weken het advies van de gezondheidsraad en moet je een derde prik halen. Dan wordt gewoon je QR-code ingetrokken en krijg je er pas weer 1 als je je derde prik hebt gehaald.quote:Op zondag 12 september 2021 19:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Testen kan ook, hè.
Als dit de maatregelen voor de winter en de herfst zijn..wouw. Super relaxed.
Het gaat er niet om of dat zo is/wordt, het gaat erom dat het kabinet dat nu éénzijdig kan besluiten.![]()
Die CoronaCheck app doet nu ook al niet.
Ik haat het om overval accounts en wachtwoorden aan te moeten maken.
Oprutte.![]()
Dit kan dus jaren duren. In frankrijk is ook nog geen einddatumquote:Op zondag 12 september 2021 19:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En vooral dit is een behoorlijk gevaarlijke gedachte.![]()
Vanwaar ‘lol, we zitten in een pandemie’? Die opmerking snap ik niet?quote:Op zondag 12 september 2021 19:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Lol.
Ik heb overigens ook nogal wat aan te merken op ons kabinet inzake de corona bestrijding, vergis je niet. Ik ben geen fan van hun beleid.![]()
Voor die app heb je geen w8w nodig.quote:Op zondag 12 september 2021 19:26 schreef Zipportal het volgende:
Die CoronaCheck app doet nu ook al niet.
Ik haat het om overval accounts en wachtwoorden aan te moeten maken.
Oprutte.Zonder wrijving geen glans![]()
Lol.quote:Op zondag 12 september 2021 19:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je bent straks afhankelijk van een werkende QR-code op plekken waar dat nu niet zo is. Die QR-code werkt zolang het kabinet wil dat die werkt en de voorwaarden van die QR-code niet veranderen.
Het kabinet heeft zich hier wat mij betreft als een uiterst onbetrouwbare partner neergezet.
Ik heb overigens ook nogal wat aan te merken op ons kabinet inzake de corona bestrijding, vergis je niet. Ik ben geen fan van hun beleid.Dat is hun keuze. Ze kunnen zich altijd laten vaccineren. Toch?quote:Op zondag 12 september 2021 19:26 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Ja iedere keer een staafje in je neus 24 uur van tevoren voor een kop koffie op terras voor je niet gevaccineerde vrienden. Flikker op dat dat normaal is"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ja, want na 00:00 houden mensen zich minder aan de 1,5 m maatre...o wacht. Hugo?!quote:Op zondag 12 september 2021 19:25 schreef DonDruiper het volgende:
Echt.. sloop het land maar wat mij betreft.. ik weet het anders ook niet meer.![]()
Patiënten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
Daling: 3,8%
Patiënten met een Covid-19 infectie op Verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
Daling: 6,9%
Instroom patiënten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
Stijging: 26,3%
Instroom patiënten met een Covid-19 infectie op Verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
Daling: 17,1%
Uitstroom patiënten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
Stijging: 19,8%
Uitstroom patiënten met een Covid-19 infectie op Verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
Stijging: 4,0%
Sterftegevallen gerelateerd aan een Covid-19 infectie:
Daling: 17,9![]()
![]()
Goede vraag. Lijkt mij ook een mooie vraag voor een kort geding. Het wordt zo langzamerhand toch wel heel willekeurig hoe het kabinet met de horeca omgaat.quote:Op zondag 12 september 2021 19:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die regel was er ooit omdat later op de avond mensen meer alcohol in zich hebben en daardoor de afstandsregels niet meer goed bewaren. Dat deden we überhaupt al niet meer, maar nu wordt de afstandsregel zelfs officieel geschrapt. Dus wat is dan nog het argument, behalve zuiver pestgedrag? Ik heb echt geen idee.zie email 27 oktober![]()
Waarom zet je jezelf zo voor schut hier? Totaal onnodig.quote:Op zondag 12 september 2021 19:25 schreef DonDruiper het volgende:
Echt.. sloop het land maar wat mij betreft.. ik weet het anders ook niet meer.Géén kloon van tvlxd!![]()
Als daar parlementair een meerderheid toe is, dan zal daar wel een aanleiding toe zijn.quote:Op zondag 12 september 2021 19:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
En dan komt over 3 weken het advies van de gezondheidsraad en moet je een derde prik halen. Dan wordt gewoon je QR-code ingetrokken en krijg je er pas weer 1 als je je derde prik hebt gehaald.
Het gaat er niet om of dat zo is/wordt, het gaat erom dat het kabinet dat nu éénzijdig kan besluiten."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Nee, deze reactie is nodig.quote:Op zondag 12 september 2021 19:28 schreef Montov het volgende:
[..]
Waarom zet je jezelf zo voor schut hier? Totaal onnodig.![]()
Ja, wel de Digi ID app met pincode. Oprutte.quote:Op zondag 12 september 2021 19:27 schreef Haags het volgende:
[..]
Voor die app heb je geen w8w nodig.![]()
Ik vind het iets te consequent om te spreken van willekeur, eigenlijk.quote:Op zondag 12 september 2021 19:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Goede vraag. Lijkt mij ook een mooie vraag voor een kort geding. Het wordt zo langzamerhand toch wel heel willekeurig hoe het kabinet met de horeca omgaat.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Inderdaad. Die paar bedjes liggen zo weer vol.quote:Op zondag 12 september 2021 19:23 schreef capricia het volgende:
Als we hier de herfst en de winter mee doorkomen, mogen we in onze handjes klappen.![]()
Dystopische ellende, en het wordt nog toegejuicht ook. Eenmaal ingevoerd kan dit zwalkende demissionaire kabinet de voorwaarden eenzijdig aanpassen. Lekker gewerkt jongens
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
Ik vind dit toch wel een beetje een gevaarlijke redenering hoor. Een democratische rechtsstaat is geen dictatuur van de meerderheid.quote:Op zondag 12 september 2021 19:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Als daar parlementair een meerderheid toe is, dan zal daar wel een aanleiding toe zijn.
Grondrechten zijn er juist om minderheden te beschermen.zie email 27 oktober![]()
Ja, eenmalig joh. Daarna slaat de app alles op en heb je alleen die app nodig.quote:Op zondag 12 september 2021 19:29 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Ja, wel de Digi ID app met pincode. Oprutte.
Ja tenzij je elke keer als een leip gaat zitten testen voor toegang..Zonder wrijving geen glans![]()
Dit ja.quote:Op zondag 12 september 2021 19:30 schreef Straatcommando. het volgende:
Dystopische ellende, en het wordt nog toegejuicht ook. Eenmaal ingevoerd kan dit zwalkende demissionaire kabinet de voorwaarden eenzijdig aanpassen. Lekker gewerkt jongens
Ik ben WOEST![]()
Weet je nog, dat testen voor toegang dat alleen gebruikt zou worden om extra dingen mogelijk te maken?quote:Op zondag 12 september 2021 19:30 schreef Straatcommando. het volgende:
Dystopische ellende, en het wordt nog toegejuicht ook. Eenmaal ingevoerd kan dit zwalkende demissionaire kabinet de voorwaarden eenzijdig aanpassen. Lekker gewerkt jongenszie email 27 oktober![]()
Vraagje voor de users met wat meer juridische kennis... Kun je eigenlijk wel binnen de scope van de coronawet zo'n maatregel invoeren die overduidelijk niet bedoeld en ook niet bij machte is om de volksgezondheid te verbeteren? Of zit daar zoveel speling in dat Hugo bij wijze van spreken alles zou kunnen doorvoeren wat hij wil zolang de Kamer ja zegt?![]()
Ik ook. Echt triest.quote:Op zondag 12 september 2021 18:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Dit, voor vliegreizen of grote evenementen binnen prima. Ik vind het wel te ver gaan dat het moet om de horeca binnen te komen.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
quote:Op zondag 12 september 2021 19:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Weet je nog, dat testen voor toegang dat alleen gebruikt zou worden om extra dingen mogelijk te maken?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
Dat het kabinet onbetrouwbaar zou zijn.quote:Op zondag 12 september 2021 19:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vanwaar ‘lol, we zitten in een pandemie’? Die opmerking snap ik niet?
Ik heb heel veel aan te merken op de regering. Vooral het ontbreken van PPE en hoe ze omgingen met verzorgingshuizen in het begin.
Maar het virus is de onberekenbare factor in deze."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Nee dat kan niet. Maar ga dat maar aantonen. Dat lukt je niet.quote:Op zondag 12 september 2021 19:31 schreef Bliksem92 het volgende:
Vraagje voor de users met wat meer juridische kennis... Kun je eigenlijk wel binnen de scope van de coronawet zo'n maatregel invoeren die overduidelijk niet bedoeld en ook niet bij machte is om de volksgezondheid te verbeteren? Of zit daar zoveel speling in dat Hugo bij wijze van spreken alles zou kunnen doorvoeren wat hij wil zolang de Kamer ja zegt?zie email 27 oktober![]()
Daar is toch echt een kamermeerderheid voor nodig.quote:Op zondag 12 september 2021 19:30 schreef Straatcommando. het volgende:
Dystopische ellende, en het wordt nog toegejuicht ook. Eenmaal ingevoerd kan dit zwalkende demissionaire kabinet de voorwaarden eenzijdig aanpassen. Lekker gewerkt jongens"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik hoop dat iemand dit tijdens de persco gaat vragen.quote:Op zondag 12 september 2021 19:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die regel was er ooit omdat later op de avond mensen meer alcohol in zich hebben en daardoor de afstandsregels niet meer goed bewaren. Dat deden we überhaupt al niet meer, maar nu wordt de afstandsregel zelfs officieel geschrapt. Dus wat is dan nog het argument, behalve zuiver pestgedrag? Ik heb echt geen idee.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Meedoen aan een protest kan ook niet;
De idioten groep zijn idioten, en de dag na een protest kan je uitleggen waarom er mensen met jodensterren lopen in plaats van aandacht voor het probleem, en de andere groep zijn die UnMute Us fantasten, die dit dus toejuichen.
Well played, well played.![]()
Goed, even terug naar de praktische invulling.
Voor die 700.000 mensen die niet gevaccineerd kunnen worden is het antwoord nu dus dat ze zich kunnen laten testen als ze ergens heen willen. Als ze naar de bioscoop, naar een restaurant of naar een theater of museum willen dus. Die hebben geen keus en hebben nu pech?
En voor die ~500.000 ouders van kinderen tussen de 12 en 17 kunnen ze nergens spontaan meer heen want hun kind moet eerst getest worden? Kinderen die zelf in bijna alle gevallen niet meer dan een snotneus zullen hebben van dit virus?![]()
Hier ben ik het overigens zeer mee eens.quote:Op zondag 12 september 2021 19:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik vind dit toch wel een beetje een gevaarlijke redenering hoor. Een democratische rechtsstaat is geen dictatuur van de meerderheid.
Grondrechten zijn er juist om minderheden te beschermen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Daarom ook ''eenmaal''quote:Op zondag 12 september 2021 19:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Daar is toch echt een kamermeerderheid voor nodig.
Laten we hopen dat de kamer doet wat het moet doen.''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
Hahahaquote:Op zondag 12 september 2021 19:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Daar is toch echt een kamermeerderheid voor nodig.![]()
quote:Op vrijdag 17 januari 2020 20:11 schreef Scarface88 het volgende:
Weer zon virus die wereldwijde paniek gaat zaaien en met een sisser afloopt. Aantal jaren geleden vreeste men nog voor een apocalypse met ebola.![]()
Dit is juist om de volksgezondheid te beschermen. Dit doen ze niet om dat ze er zomaar zin in hebben hoorquote:Op zondag 12 september 2021 19:31 schreef Bliksem92 het volgende:
Vraagje voor de users met wat meer juridische kennis... Kun je eigenlijk wel binnen de scope van de coronawet zo'n maatregel invoeren die overduidelijk niet bedoeld en ook niet bij machte is om de volksgezondheid te verbeteren? Of zit daar zoveel speling in dat Hugo bij wijze van spreken alles zou kunnen doorvoeren wat hij wil zolang de Kamer ja zegt?Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Dat snap ik niet helemaal, wat bedoel je met onberekenbaar? Vind je dat niet een nogal wankele onderbouwing voor zulke ingrijpende maatregelen?quote:Op zondag 12 september 2021 19:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat het kabinet onbetrouwbaar zou zijn.
Ik heb heel veel aan te merken op de regering. Vooral het ontbreken van PPE en hoe ze omgingen met verzorgingshuizen in het begin.
Maar het virus is de onberekenbare factor in deze.![]()
Helaas stellen resultaten behaald in het verleden ons teleur.quote:Op zondag 12 september 2021 19:33 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Daarom ook ''eenmaal''
Laten we hopen dat de kamer doet wat het moet doen.
Maar zo werkt het wel, inderdaad."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Goed idee! TVT bij demonstraties van engelquote:Op zondag 12 september 2021 19:32 schreef Scrummie het volgende:
Meedoen aan een protest kan ook niet;
De idioten groep zijn idioten, en de dag na een protest kan je uitleggen waarom er mensen met jodensterren lopen in plaats van aandacht voor het probleem, en de andere groep zijn die UnMute Us fantasten, die dit dus toejuichen.
Well played, well played.Dat lijkt mij echt genot
R.I.P. personeelsfeestenquote:Op zondag 12 september 2021 18:56 schreef Discombobulate het volgende:
Lekkere tweedeling man, triest. Ik snap dat je zoiets voor grote evenementen doet zoals het Ziggodome of whatever. Maar niet even spontaan gaan lunchen ergens tussen de middag. Altijd maar dat maakbaarheidsdenken...´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
quote:Op zondag 12 september 2021 19:33 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dit is juist om de volksgezondheid te beschermen.![]()
![]()
Zou een rechter daar niet aan willen?quote:Op zondag 12 september 2021 19:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee dat kan niet. Maar ga dat maar aantonen. Dat lukt je niet.![]()
Voor kinderen vind ik het overigens helemaal onaanvaardbaar dit.quote:Op zondag 12 september 2021 19:32 schreef chratnox het volgende:
Voor die 700.000 mensen die niet gevaccineerd kunnen worden is het antwoord nu dus dat ze zich kunnen laten testen als ze ergens heen willen. Als ze naar de bioscoop, naar een restaurant of naar een theater of museum willen dus. Die hebben geen keus en hebben nu pech?
En voor die ~500.000 ouders van kinderen tussen de 12 en 17 kunnen ze nergens spontaan meer heen want hun kind moet eerst getest worden? Kinderen die zelf in bijna alle gevallen niet meer dan een snotneus zullen hebben van dit virus?zie email 27 oktober![]()
Ja denk je dat? De Jonge heeft vorige week bijna letterlijk gezegd dat er teveel ongevaccineerden waren en ze op deze manier de vaccinatiegraad willen opkrikken.quote:Op zondag 12 september 2021 19:33 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dit is juist om de volksgezondheid te beschermen. Dit doen ze niet om dat ze er zomaar zin in hebben hoor![]()
Tot nu toe hebben ze daar hun vingers niet aan gebrand.quote:Op zondag 12 september 2021 19:34 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Zou een rechter daar niet aan willen?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ja. Want ongevaccineerden zijn een gevaar voor de volksgezondheid.quote:Op zondag 12 september 2021 19:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja denk je dat? De Jonge heeft vorige week bijna letterlijk gezegd dat er teveel ongevaccineerden waren en ze op deze manier de vaccinatiegraad willen opkrikken.Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Behalve een voorzieningenrechter in Den Haag…quote:Op zondag 12 september 2021 19:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tot nu toe hebben ze daar hun vingers niet aan gebrand.zie email 27 oktober![]()
Misschien die ene die toen die zaak over de avondklok wel wilde doenquote:Op zondag 12 september 2021 19:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tot nu toe hebben ze daar hun vingers niet aan gebrand.?
![]()
Ja, grote groepen kunnen niet meer spontaan iets ondernemen, puur om een schimmig aantal ongewenst-onbeschermden toch "bescherming" te bieden.quote:Op zondag 12 september 2021 19:32 schreef chratnox het volgende:
En voor die ~500.000 ouders van kinderen tussen de 12 en 17 kunnen ze nergens spontaan meer heen want hun kind moet eerst getest worden? Kinderen die zelf in bijna alle gevallen niet meer dan een snotneus zullen hebben van dit virus?You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Maar dan zoek je een andere rechter, en wordt het alsnog opgelostquote:Op zondag 12 september 2021 19:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Behalve een voorzieningenrechter in Den Haag…
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
quote:Op zondag 12 september 2021 19:31 schreef Bliksem92 het volgende:
Vraagje voor de users met wat meer juridische kennis... Kun je eigenlijk wel binnen de scope van de coronawet zo'n maatregel invoeren die overduidelijk niet bedoeld en ook niet bij machte is om de volksgezondheid te verbeteren?_!
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Dan gaat de Horeca snel sluiten.quote:Op zondag 12 september 2021 19:36 schreef zoost het volgende:
Ik neem aan dat de Horeca dit massaal gaat negeren.
In Duitsland gebeurt dit ook en hebben ze er geen moeite mee.![]()
Huh, nee hoor. Ik heb niet alles gelezen, maar wat ik las, lijkt me geen probleem.quote:Op zondag 12 september 2021 19:34 schreef Scrummie het volgende:
Ik ga weer, ik voel een ban aankomen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Misschien zit Pols op FOK!quote:
Let’s hope soquote:Op zondag 12 september 2021 19:36 schreef zoost het volgende:
Ik neem aan dat de Horeca dit massaal gaat negeren.![]()
Is toch een normale vraag? Antwoord is dat dat niet mag.quote:
Los van de vraag of dat in casu aan de hand is.zie email 27 oktober![]()
@Scrummie mag blijven.quote:Op zondag 12 september 2021 19:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Huh, nee hoor. Ik heb niet alles gelezen, maar wat ik las, lijkt me geen probleem.![]()
![]()
Heeft ie een QR code?quote:![]()
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik ook. Voor kinderen vanaf 13 is er dus eigenlijk geen keuze meer nu. Als hun ouders geen zin hebben in elke keer met hun kind naar de teststraat of ergens spontaan heen willen kun je er donder op tegen zeggen dat die druk gaan zetten.quote:Op zondag 12 september 2021 19:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Voor kinderen vind ik het overigens helemaal onaanvaardbaar dit.![]()
Deze denkwijze is een gevaar voor de democratie en volksgezondheid.quote:Op zondag 12 september 2021 19:35 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja. Want ongevaccineerden zijn een gevaar voor de volksgezondheid.![]()
Niet om jou, ik noemde iemand een idioot (die post is ook weg, terecht) en de aanwezigheid van die persoon zorgt ervoor dat ik wat moeite heb bepaalde dingen voor me te houdenquote:Op zondag 12 september 2021 19:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Huh, nee hoor. Ik heb niet alles gelezen, maar wat ik las, lijkt me geen probleem..
![]()
Ik heb gistermiddag in Duitsland geluncht maar er werd helemaal nergens om gevraagd.quote:Op zondag 12 september 2021 19:37 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Dan gaat de Horeca snel sluiten.
In Duitsland gebeurt dit ook en hebben ze er geen moeite mee.
Da's alleen een normale vraag in een bizarre echokamer.quote:They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Kunnen er geen sneltests bij de horeca komen?quote:Op zondag 12 september 2021 19:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ook. Voor kinderen vanaf 13 is er dus eigenlijk geen keuze meer nu. Als hun ouders geen zin hebben in elke keer met hun kind naar de teststraat of ergens spontaan heen willen kun je er donder op tegen zeggen dat die druk gaan zetten."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Okay.quote:Op zondag 12 september 2021 19:40 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Niet om jou, ik noemde iemand een idioot (die post is ook weg, terecht) en de aanwezigheid van die persoon zorgt ervoor dat ik wat moeite heb bepaalde dingen voor me te houden.
Gewoon niet meer doen dus.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik hoop het echt.quote:Op zondag 12 september 2021 19:36 schreef zoost het volgende:
Ik neem aan dat de Horeca dit massaal gaat negeren.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Sneltests zijn duurquote:Op zondag 12 september 2021 19:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Kunnen er geen sneltests bij de horeca komen?Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
HoepelsGENOTquote:Op zondag 12 september 2021 19:00 schreef Momo het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met mensen die dan in de horeca werken moet die officieel ook laten testen of vaccineren om te werken dan?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Wat vind je van het rijksvaccinatieprogramma voor kinderen?quote:Op zondag 12 september 2021 19:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ook. Voor kinderen vanaf 13 is er dus eigenlijk geen keuze meer nu. Als hun ouders geen zin hebben in elke keer met hun kind naar de teststraat of ergens spontaan heen willen kun je er donder op tegen zeggen dat die druk gaan zetten.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Die mogen toch niet? Test moet door een bevoegde instantie gedaan worden.quote:Op zondag 12 september 2021 19:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Kunnen er geen sneltests bij de horeca komen?![]()
quote:Op zondag 12 september 2021 19:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Deze denkwijze is een gevaar voor de democratie en volksgezondheid.![]()
In Duitsland 80 cent bij de drogistquote:
Nou dan kunnen we de juridische faculteiten in Nederland wel sluiten. De reikwijdte van een bevoegdheid is toch echt een vrij normale juridische vraag. Er is ook een expliciet artikel in de Twm die begrenst wanneer je naar de Coronawet mag…quote:Op zondag 12 september 2021 19:40 schreef speknek het volgende:
[..]
Da's alleen een normale vraag in een bizarre echokamer.zie email 27 oktober![]()
Niets mis mee. Met als kanttekening dat het rijksvaccinatieprogramma niet je toegangsbewijs tot de gehele vrijetijdssector is.quote:Op zondag 12 september 2021 19:41 schreef speknek het volgende:
[..]
Wat vind je van het rijksvaccinatieprogramma voor kinderen?![]()
Thierry heeft er geen problemen meequote:Op zondag 12 september 2021 19:40 schreef KingRadler het volgende:
Ik ga QR code uitprinten op geel papier en op mijn borst spelten.
Of gaat dit een beetje te ver.
Nee. Want Hugo heeft bedacht dat er een app moet komen. Dus moet het via de app. Anders vergaat de wereld ofzo.quote:Op zondag 12 september 2021 19:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Kunnen er geen sneltests bij de horeca komen?zie email 27 oktober![]()
En dan verdient die stichting met alle teststraten ook niet meer genoeg hequote:Op zondag 12 september 2021 19:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die mogen toch niet? Test moet door een bevoegde instantie gedaan worden.
Maar die mogen niet gebruikt worden voor tvtquote:Op zondag 12 september 2021 19:41 schreef Arizona het volgende:
[..]
In Duitsland 80 cent bij de drogistOp maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Tuurlijk er is altijd wel wat te vinden dat iets als feit tegenspreekt en laat dat jijbakken maar weg want dat helpt een discussie niet. Er zijn ook mensen die zomaar doodgaan en er zijn mensen die wat ze ook hebben, blijven leven.quote:Op zondag 12 september 2021 16:08 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Onwaar, want ook onder jonge mensen komt een ernstig ziekteverloop voor, het aantal bijwerkingen is vele vele malen lager dan complicaties van besmetting en je bewering dat het "niet eens immuniteit" geeft is ook niet waar.
Geen enkel vaccin heeft een 100% score en toch hebben de vaccinatieprogramma's de wereld zodanig veranderd dat ironisch gezien mensen zoals jij geen beeld meer hebben van hoe de wereld eruit zag voor vaccinaties.
Het vaccin verschaft geen immuniteit noch bestrijdt het virus, voorkomt het infectie en transmissie. Daar kan je van alles over (en van) 'vinden'.
Feit is dat het wat vaccin (als enige & goed) doet het capabele lichaam aanzetten tot aanmaak van tijdelijk erg veel antilichamen tegen het SpikeEiwit. Gunstig voor mensen die gezien hun gezondheid, geen normaal ziekteverloop kunnen doorstaan en zo in een vroeger stadium weerstand bieden tegen excessieve virus vermenigvuldiging.
Onduidelijk is wat die excessieve aanmaak van specifieke antilichamen (op termijn) in -en bij mensen gaat aanrichten die deze stimulans niet willen of nodig hebben. Helemaal wanneer het gaat om mensen die in de groei zijn of zich (gaan) reproduceren."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
quote:Op zondag 12 september 2021 19:07 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja. Als mondkapjes niet meer hoeven in het OV, dan zou ik nooit meer met de bus gaan.![]()
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Je moet naar officieel testpunt van testenvoortoegang punt nl dus helaasquote:Op zondag 12 september 2021 19:41 schreef Arizona het volgende:
[..]
In Duitsland 80 cent bij de drogist![]()
Dat was niet zijn vraag he.quote:Op zondag 12 september 2021 19:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou dan kunnen we de juridische faculteiten in Nederland wel sluiten. De reikwijdte van een bevoegdheid is toch echt een vrij normale juridische vraag. Er is ook een expliciet artikel in de Twm die begrenst wanneer je naar de Coronawet mag…Net vond je het nog niet kunnen dat ouders druk zetten op hun kinderen om zich te laten vaccineren.quote:Op zondag 12 september 2021 19:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Niets mis mee. Met als kanttekening dat het rijksvaccinatieprogramma niet je toegangsbewijs tot de gehele vrijetijdssector is.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Ik dacht laat ik eens ff m'n QR code opnieuw downloaden, laadt ie niet na een stuk of vijf keer proberen.![]()
Als dat gebeurt als ik even wil gaan lunchen straks en de toegang wordt geweigerd loop ik gewoon door en ga ik zitten. Zo resentful ben ik inmiddels wel door al die onzin. Vind het echt vervelend en ben het er totaal niet mee eens. Tijden zijn wel veranderd zeg, wat was 2020 een fijn jaar eigenlijk. Ben echt wel pessimistisch over de toekomst.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Dooie mus weer dit. De 1,5 meter is weg maar je krijgt er nieuwe maatregelen voor in de plaats. Valt me nog mee dat ze die QR code niet verplichten voor "funshoppen".![]()
Omdat het niet hetzelfde is.quote:Op zondag 12 september 2021 19:44 schreef speknek het volgende:
Net vond je het nog niet kunnen dat ouders druk zetten op hun kinderen om zich te laten vaccineren.![]()
Zo heb ik hem wel gelezen. Maar dan snap ik je commentaar.quote:Op zondag 12 september 2021 19:44 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat was niet zijn vraag he.
[..]
Net vond je het nog niet kunnen dat ouders druk zetten op hun kinderen om zich te laten vaccineren.zie email 27 oktober![]()
Dan print je hem uit. Of zo.quote:Op zondag 12 september 2021 19:44 schreef Discombobulate het volgende:
Ik dacht laat ik eens ff m'n QR code opnieuw downloaden, laadt ie niet na een stuk of vijf keer proberen.![]()
Als dat gebeurt als ik even wil gaan lunchen straks en de toegang wordt geweigerd loop ik gewoon door en ga ik zitten. Zo resentful ben ik inmiddels wel door al die onzin. Vind het echt vervelend en ben het er totaal niet mee eens. Tijden zijn wel veranderd zeg, wat was 2020 een fijn jaar eigenlijk. Ben echt wel pessimistisch over de toekomst."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Kloptquote:Op zondag 12 september 2021 19:42 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Maar die mogen niet gebruikt worden voor tvt
Maar als men dit wél zou toestaan, dan zouden hoge kosten geen argument ertegen zijn.
In Oostenrijk heb je wel sneltests bij sommige horecagelegenheden; die kun je inderdaad bij de deur doen en zijn dan alleen geldig voor het verblijf bij die specifieke gelegenheid.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Bij mij doet ie het ook niet inderdaadquote:Op zondag 12 september 2021 19:44 schreef Discombobulate het volgende:
Ik dacht laat ik eens ff m'n QR code opnieuw downloaden, laadt ie niet na een stuk of vijf keer proberen
Dit kan alleen maar een succes worden. Ik heb nu al medelijden met de handhavers.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Jaquote:Op zondag 12 september 2021 19:45 schreef Arizona het volgende:
[..]
Klopt
Maar als men dit wél zou toestaan, dan zouden hoge kosten geen argument ertegen zijn.
In Oostenrijk heb je wel sneltests bij sommige horecagelegenheden; die kun je inderdaad bij de deur doen en zijn dan alleen geldig voor het verblijf bij die specifieke gelegenheid.
Kan niet. Ik herinnerde mij nog dat ik hier opmerkte dat het toch wel heel goed was dat winkels niet genoemd staan als mogelijkheid. Werd uitgelachen.quote:Op zondag 12 september 2021 19:44 schreef Cynicio het volgende:
Dooie mus weer dit. De 1,5 meter is weg maar je krijgt er nieuwe maatregelen voor in de plaats. Valt me nog mee dat ze die QR code niet verplichten voor "funshoppen".zie email 27 oktober![]()
Ik had dat bij de berghut in Oostenrijk. Geen internetverbinding daarboven op de Alpquote:Op zondag 12 september 2021 19:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Bij mij doet ie het ook niet inderdaad
Dit kan alleen maar een succes worden. Ik heb nu al medelijden met de handhavers.![]()
Maar de mevrouw deed er gelukkig niet moeilijk over, ik mocht gewoon blijven zitten
Zou je daar iets meer over kunnen vertellen? Ik ben niet heel bekend met de coronawet zelf maar was in de veronderstelling dat die alleen ingezet mag worden bij maatregelen die direct de impact van het virus verminderen. Misschien is dat te simpel?quote:Op zondag 12 september 2021 19:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou dan kunnen we de juridische faculteiten in Nederland wel sluiten. De reikwijdte van een bevoegdheid is toch echt een vrij normale juridische vraag. Er is ook een expliciet artikel in de Twm die begrenst wanneer je naar de Coronawet mag…![]()
Wie gaat het hem vertellen?quote:Op zondag 12 september 2021 19:28 schreef Montov het volgende:
[..]
Waarom zet je jezelf zo voor schut hier? Totaal onnodig.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Je hebt correct gelezen, zo had ik het bedoeldquote:Op zondag 12 september 2021 19:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zo heb ik hem wel gelezen. Maar dan snap ik je commentaar..
![]()
Ik ga echt vervelend door hoor als ie het straks een keer niet doet en m'n toegang wordt geweigerd. Ik ben echt wel resentful mbt de gehele situatie die aan het ontstaan is. "Vroeger was alles beter"quote:Op zondag 12 september 2021 19:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit kan alleen maar een succes worden. Ik heb nu al medelijden met de handhavers.![]()
Ben echt pessimistisch, denk dat het definitief allemaal gaat veranderen. En dat ligt niet meer aan een virus maar helemaal aan onszelf en dit paranoïde maakbaarheidsdenken ideologie en de onbewuste angst.
Ben heel benieuwd hoe sociologen of psychologen deze tijd gaan analyseren over een jaar of 10-20.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Ja, maar ongevaccineerden zijn juist vies en ongezond.quote:Op zondag 12 september 2021 19:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja denk je dat? De Jonge heeft vorige week bijna letterlijk gezegd dat er teveel ongevaccineerden waren en ze op deze manier de vaccinatiegraad willen opkrikken.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Bij mij doet ie het nu wel.quote:Op zondag 12 september 2021 19:50 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik ga echt vervelend door hoor als ie het straks een keer niet doet en m'n toegang wordt geweigerd. Ik ben echt wel resentful mbt de gehele situatie die aan het ontstaan is. "Vroeger was alles beter"![]()
Ben echt pessimistisch, denk dat het definitief allemaal gaat veranderen. En dat ligt niet meer aan een virus maar helemaal aan onszelf en dit paranoïde maakbaarheidsdenken ideologie en de onbewuste angst.
Ben heel benieuwd hoe sociologen of psychologen deze tijd gaan analyseren over een jaar of 10-20.
Anyway, print dat ding gewoon uit en neem het mee in je portemonnee, or what ever."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Aan jou de eer.quote:Op zondag 12 september 2021 19:48 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Wie gaat het hem vertellen?Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Prima maatregelen![]()
Zal hopelijk ook een stimulans zijn voor de niet-gevaccineerde jeugd om alsnog een prik te halen![]()
![]()
Zou je mijn eerdere vraag nog willen beantwoorden? Ik ben heel benieuwd naar het antwoord namelijkquote:Op zondag 12 september 2021 19:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Bij mij doet ie het nu wel.
Anyway, print dat ding gewoon uit en neem het mee in je portemonnee, or what ever..
![]()
😂😂😂😂quote:Op zondag 12 september 2021 19:52 schreef Breekfast het volgende:
Prima maatregelen![]()
Zal hopelijk ook een stimulans zijn voor de niet-gevaccineerde jeugd om alsnog een prik te halen![]()
Hahaha, wat ben ik nu blij dat ik niet meer in de horeca werk.quote:Op zondag 12 september 2021 19:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Kunnen er geen sneltests bij de horeca komen?
Een fors personeelstekort en dan ook nog eens deze onzin erbij
Een stimulans…quote:Op zondag 12 september 2021 19:52 schreef Breekfast het volgende:
Prima maatregelen![]()
Zal hopelijk ook een stimulans zijn voor de niet-gevaccineerde jeugd om alsnog een prik te halen
Ja, als er een deel van de bevolking is die er zo over denkt verdienen we ook niet anders dan deze maatregelen.![]()
Ik denk dat ik er maar heel veel uitprint er er in iedere tas eentje doequote:Op zondag 12 september 2021 19:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Bij mij doet ie het nu wel.
Anyway, print dat ding gewoon uit en neem het mee in je portemonnee, or what ever.![]()
Maar eigenlijk:.
Op dezelfde manier waarop ze alles analyseren, vermoed ik.quote:Op zondag 12 september 2021 19:50 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik ga echt vervelend door hoor als ie het straks een keer niet doet en m'n toegang wordt geweigerd. Ik ben echt wel resentful mbt de gehele situatie die aan het ontstaan is. "Vroeger was alles beter"![]()
Ben heel benieuwd hoe sociologen of psychologen deze tijd gaan analyseren over een jaar of 10-20.![]()
Bij mij doet ie het ook niet meerquote:Op zondag 12 september 2021 19:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit kan alleen maar een succes worden. Ik heb nu al medelijden met de handhavers.
Update: de server is overbelastGodver
Tap tap tap![]()
Ik hoop echt maar dan ook echt dat KHN en de culturele sector gaan zeggen van we doen niet mee aan deze onzin. Wat een fijne wereld nu zeg.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Geen idee meer wat het doel nog is wat we nastreven eigenlijk. Ja groepsimmuniteit lees ik dan maar dat is zo'n vaag containerbegrip.![]()
quote:Op zondag 12 september 2021 19:48 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Zou je daar iets meer over kunnen vertellen? Ik ben niet heel bekend met de coronawet zelf maar was in de veronderstelling dat die alleen ingezet mag worden bij maatregelen die direct de impact van het virus verminderen. Misschien is dat te simpel?Wat wil je weten?quote:Artikel 58b Doel en reikwijdte
1. Dit hoofdstuk is van toepassing op de bestrijding van de epidemie, of een directe dreiging daarvan.
2. De bij of krachtens dit hoofdstuk toegekende bevoegdheden worden slechts toegepast voor zover die toepassing:
a. gelet op de ernst van de bedreiging van de volksgezondheid noodzakelijk is;
b. in overeenstemming is met de uitgangspunten van de democratische rechtsstaat; en
c. gelet op het in het eerste lid genoemde doel de uitoefening van grondrechten zo min mogelijk beperkt en aan dat doel evenredig is.zie email 27 oktober![]()
quote:Op zondag 12 september 2021 19:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Een stimulans…
Ja, als er een deel van de bevolking is die er zo over denkt verdienen we ook niet anders dan deze maatregelen.![]()
Ook dat ja. Als politie gaan optreden omdat het kabinet het wiltquote:Op zondag 12 september 2021 19:53 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Hahaha, wat ben ik nu blij dat ik niet meer in de horeca werk.
Een fors personeelstekort en dan ook nog eens deze onzin erbij![]()
Je bent jezelf voor schut aan het zetten.quote:Op zondag 12 september 2021 19:28 schreef Montov het volgende:
[..]
Waarom zet je jezelf zo voor schut hier? Totaal onnodig.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Wordt lekker rustig straks in de restaurants, heb ik mijn eten lekker snelquote:Op zondag 12 september 2021 19:54 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Bij mij doet ie het ook niet meer
Dit ga je ook nog krijgen straks ja. Wordt nog leuk in de weekends als iedereen en z'n moeder tegelijk die app in wil.quote:Op zondag 12 september 2021 19:54 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Bij mij doet ie het ook niet meer
![]()
Dat kun je nooit weten. Iets met Hegel en de uil van Minerva.quote:Op zondag 12 september 2021 19:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Op dezelfde manier waarop ze alles analyseren, vermoed ik.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Gewoon zorgen voor een printje. Niet goed voor het milieu, maar dat is dan wel weer een zorg minder.quote:Op zondag 12 september 2021 19:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dit ga je ook nog krijgen straks ja. Wordt nog leuk in de weekends als iedereen en z'n moeder tegelijk die app in wil.![]()
Wordt ook nog leuk voor de mensen die genezen zijn en één prik hebben had.
Je "genezen-"melding verdwijnt na een halfjaar uit de app. Dus als je in maart corona hebt gehad en in augustus je vaccinatie hebt gehaald, ben je in september je vinkje weer kwijt en moet je alsnog een tweede prik halen.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Wat is nou het grote probleem dan?
Je kunt straks gewoon alles weer. Alleen de horeca sluit na 12 uur, dat is het enige.
Het staat je vrij om je niet te laten vaccineren, maar het is logisch dat ze dan een test gaan vragen als je op plekken wilt komen waar je de gezondheid van je medemens in gevaar brengt.
Waarom zou ik tijdens bijvoorbeeld een horeca bezoek extra risico moeten lopen vanwege de koppigheid van een klein deel van de bevolking?![]()
Na al die mondkapjes doet een printje meer of minder ook niet meer veelquote:Op zondag 12 september 2021 19:58 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Gewoon zorgen voor een printje. Niet goed voor het milieu, maar dat is dan wel weer een zorg minder.
Wat je "maatregelen" noemt, voor het grootste deel van de mensen (je weet wel, die 80+% die volledig gevaccineerd is) alleen maar een administratieve handeling. En voor de uitbaters vooral een berg rompslomp die tijd en dus geld kost, maar wat draagt het nu bij aan de bestrijding van corona?quote:Op zondag 12 september 2021 19:44 schreef Cynicio het volgende:
Dooie mus weer dit. De 1,5 meter is weg maar je krijgt er nieuwe maatregelen voor in de plaats. Valt me nog mee dat ze die QR code niet verplichten voor "funshoppen".Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Deze vraag bedoel je denk ik?quote:Op zondag 12 september 2021 19:33 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Dat snap ik niet helemaal, wat bedoel je met onberekenbaar? Vind je dat niet een nogal wankele onderbouwing voor zulke ingrijpende maatregelen?
Met onherkenbaar qua virus bedoel ik dus bijvoorbeeld de delta variant. Dat er nu dus 0 Alpha variant meer gemeten wordt in NL.
En wie weet welke andere varianten er nog komen. Dat is de onberekenbare factor voor mij."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Bij mij doet ie het nog hoor. Genezen eind februari.quote:Op zondag 12 september 2021 19:59 schreef Arizona het volgende:
Je "genezen-"melding verdwijnt na een halfjaar uit de app. Dus als je in maart corona hebt gehad en in augustus je vaccinatie hebt gehaald, ben je in september je vinkje weer kwijt en moet je alsnog een tweede prik halen.Zonder wrijving geen glans![]()
Waar print je dat ding?quote:Op zondag 12 september 2021 19:58 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Gewoon zorgen voor een printje. Niet goed voor het milieu, maar dat is dan wel weer een zorg minder.Tap tap tap![]()
Sommige mensen zijn echt gemaakt van glas.quote:Op zondag 12 september 2021 19:59 schreef Breekfast het volgende:
Wat is nou het grote probleem dan?
Je kunt straks gewoon alles weer. Alleen de horeca sluit na 12 uur, dat is het enige.
Het staat je vrij om je niet te laten vaccineren, maar het is logisch dat ze dan een test gaan vragen als je op plekken wilt komen waar je de gezondheid van je medemens in gevaar brengt.
Waarom zou ik tijdens bijvoorbeeld een horeca bezoek extra risico moeten lopen vanwege de koppigheid van een klein deel van de bevolking?´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Serieus?quote:Op zondag 12 september 2021 19:59 schreef Arizona het volgende:
Je "genezen-"melding verdwijnt na een halfjaar uit de app. Dus als je in maart corona hebt gehad en in augustus je vaccinatie hebt gehaald, ben je in september je vinkje weer kwijt en moet je alsnog een tweede prik halen.
@Molo get your act together.quote:Op zondag 12 september 2021 19:59 schreef Arizona het volgende:
Je "genezen-"melding verdwijnt na een halfjaar uit de app. Dus als je in maart corona hebt gehad en in augustus je vaccinatie hebt gehaald, ben je in september je vinkje weer kwijt en moet je alsnog een tweede prik halen.zie email 27 oktober
Forum Opties Forumhop: Hop naar: