Ik blijf me er ook over verbazen dat er niet veel meer gefocust wordt op de risicogroepen.quote:Op zondag 12 september 2021 00:11 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wederom een goede samenvatting dat (naar mijn mening wettelijke disclaimer) het wel meevalt en dat relatief een klein deel van kwetsbaren vanwege hun onderliggende aandoening, zorgt voor een enorme overbelasting van ingeperkte zorg.
Tijd dat men de aandacht gaat verschuiven naar daar waar het werkelijk meer zin heeft en mensen die gezond zijn, in pais en vree verder laat leven.
Nog 2 weken geduld zeker.quote:Op zondag 12 september 2021 03:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb echt geen idee. Er gaat denk ik de komende weken meer duidelijk worden over waar het naartoe gaat, het is nu nog te vroeg. De echte stijging gebeurde vorig jaar ook pas eind september.
Een door het RIVM goedgekeurde ratel mag wel boven de 60dB uitkomen. Er wordt momenteel een onderzoekscommissie gevormd om een keurmerk 'veilig ratelen' te introduceren. Alle ratels die dat keurmerk hebben mogen vanaf dat moment gebruikt worden, mits ze na het bezoek van een evenement 72 uur in quarantaine geplaatst worden.quote:
Je moet ze aan de deur wel aanmelden via de RatelCheck app, anders worden ze in beslag genomen.quote:Op zondag 12 september 2021 11:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Een door het RIVM goedgekeurde ratel mag wel boven de 60dB uitkomen. Er wordt momenteel een onderzoekscommissie gevormd om een keurmerk 'veilig ratelen' te introduceren. Alle ratels die dat keurmerk hebben mogen vanaf dat moment gebruikt worden, mits ze na het bezoek van een evenement 72 uur in quarantaine geplaatst worden.
Misschien eens kijken wie er uiteindelijk als aandeelhouders gaat verdienen aan deze vaccins en hoe deze groep kan lobbyen. Follow the money.quote:Op zondag 12 september 2021 10:15 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Ik blijf me er ook over verbazen dat er niet veel meer gefocust wordt op de risicogroepen.
Dat was met de griepprik toch ook al tig jaar zo: risicogroepen 'laat u vaccineren'... en dat waren volgens mij ouderen, mensen die lijden aan bijv. hoge bloeddruk, hoog cholesterol, hart- / longproblemen, diabetes en vast nog wat andere aandoeningen. BMI van 30+ mogelijk ook.
Allemaal mensen die bij de huisarts bekend staan vanwege medicatiegebruik en die derhalve jaarlijks bij de praktijkondersteuner moeten komen voor een check.
Die groepen kregen / krijgen jaarlijks een uitnodiging om een griepprik te halen. En nu blijkt dat wederom diezelfde groepen het meest vatbaar zijn voor Covid-19 dan focus je toch op die bewuste groepen?
Als daar nog ongevaccineerden tussen zitten, probeer die dan over te halen om een corona-vaccin te halen. Maar ga niet als een volslagen idioot om je heen slaan dat iedereen zich moet laten vaccineren want dat werkt averechts. Hugo de Jonge is zijn geloofwaardigheid in alle opzichten al verloren imo.
Aangezien het bijna herfstvakantie, black friday, sinterklaas, kerst, nieuwjaar, carnaval, pasen en koningsdag is, is dit nog niet het goede moment.quote:Op zondag 12 september 2021 11:07 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Haha en in december 2 weken geduld in januari, februari en maart 2022 2 weken geduld.
Ik snap sowieso die focus op die feestdagen niet zo. Er zijn intussen elke willekeurige dag weer zo ontzettend veel contacten tussen (groepen) mensen waarbij 0,0 regels zijn/worden nageleefd, dat 2 dagen Kerstmis of een Sinterklaasfeestje echt een druppel op een gloeiende plaat zijn.quote:Op zondag 12 september 2021 11:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Aangezien het bijna herfstvakantie, black friday, sinterklaas, kerst, nieuwjaar, carnaval, pasen en koningsdag is, is dit nog niet het goede moment.
Ik vind het verder invoeren van toegang door middel van een QR code ook onacceptabel.quote:Op zondag 12 september 2021 11:47 schreef Kickinalfa het volgende:
Alles minder dan versoepelingen is niet acceptabel.
En nee tvt is geen versoepeling.
Allemaal paniekvoetbal dat inmiddels volstrekt achterhaald is. Net als van die angstige burgemeesters die nu nog de strandjes en parkjes proberen te micromanagen.quote:Op zondag 12 september 2021 11:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik snap sowieso die focus op die feestdagen niet zo. Er zijn intussen elke willekeurige dag weer zo ontzettend veel contacten tussen (groepen) mensen waarbij 0,0 regels zijn/worden nageleefd, dat 2 dagen Kerstmis of een Sinterklaasfeestje echt een druppel op een gloeiende plaat zijn.
Dan word je teleurgesteld. Tvt gaat overal komen, van horeca terras tot bios. Dat is allang besloten door hugo en co. Enige punt van discussie is nog of ongevaccineerden geld moeten betalen voor test.quote:Op zondag 12 september 2021 11:47 schreef Kickinalfa het volgende:
Alles minder dan versoepelingen is niet acceptabel.
En nee tvt is geen versoepeling.
Ergens snap ik het wel omdat middels communicatie steeds weer wordt benadrukt dat iedereen (dûh) ziek kan worden; je daarom het niet mag/kunt/moet negeren om zich vervolgens te onderwerpen aan maatregelen.quote:Op zondag 12 september 2021 10:15 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Ik blijf me er ook over verbazen dat er niet veel meer gefocust wordt op de risicogroepen.
Dat was met de griepprik toch ook al tig jaar zo: risicogroepen 'laat u vaccineren'... en dat waren volgens mij ouderen, mensen die lijden aan bijv. hoge bloeddruk, hoog cholesterol, hart- / longproblemen, diabetes en vast nog wat andere aandoeningen. BMI van 30+ mogelijk ook.
Allemaal mensen die bij de huisarts bekend staan vanwege medicatiegebruik en die derhalve jaarlijks bij de praktijkondersteuner moeten komen voor een check.
Die groepen kregen / krijgen jaarlijks een uitnodiging om een griepprik te halen. En nu blijkt dat wederom diezelfde groepen het meest vatbaar zijn voor Covid-19 dan focus je toch op die bewuste groepen?
Als daar nog ongevaccineerden tussen zitten, probeer die dan over te halen om een corona-vaccin te halen. Maar ga niet als een volslagen idioot om je heen slaan dat iedereen zich moet laten vaccineren want dat werkt averechts. Hugo de Jonge is zijn geloofwaardigheid in alle opzichten al verloren imo.
Dat de zorg wordt overbelast is over zichzelf afgeroepen.quote:Op zondag 12 september 2021 10:14 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Dus in 18 maand zijn er 204 gezonde mensen overleden. Als alle mensen die niet ingeënt zijn gezond zijn, waar ik eigenlijk van uitga, uitgezonderd de kwetsbaren die geen prik mogen krijgen, zou deze groep toch amper kunnen zorgen voor overvolle ziekenhuizen, wat nu de vrees van velen is waardoor deze groep als 'onverantwoordelijk en zelfs dom' wordt weggezet.
Zijn er natuurlijk ook nog de mensen die gezond zijn en in het ziekenhuis zijn geweest maar niet dood zijn gegaan. Hoe groot zou deze groep zijn?
Zoiets zal het wel worden jaquote:Op zondag 12 september 2021 12:18 schreef popje het volgende:
Geduld
Minister De Jonge heeft de afgelopen weken al meerdere keren gezegd dat hij hoopt op de afschaffing van bijvoorbeeld de anderhalvemeterregel. 85 procent van de Nederlanders heeft minstens één prik ontvangen en het geduld met de beperkende regels raakt op. "De rek is eruit," zei De Jonge keer op keer.
Als de anderhalvemeterregel verdwijnt, zou wel op meerdere plekken net als in Frankrijk verplicht een coronatoegangsbewijs getoond moeten worden. Het kabinet denkt daarbij aan de horeca, allerlei uitgangsgelegenheden en kunst- en cultuurvoorstellingen.
De evenementenbranche en de nachthoreca hopen vurig op versoepelingen. Gisteren gingen tienduizenden mensen, in tien verschillende steden, de straat om het kabinet aan te sporen de evenementensector verder te heropenen.
Bron: NOS.nl
Ik denk dat de anderhalve meter verdwijnt, de mondkapjesplicht blijft en overal een testbewijs getoond moet worden... als ik dit zo lees.
De vraag is dan vooral....wanneer is het wél veilig genoeg om dat testen voor toegang los te laten?quote:Op zondag 12 september 2021 12:18 schreef popje het volgende:
Geduld
Minister De Jonge heeft de afgelopen weken al meerdere keren gezegd dat hij hoopt op de afschaffing van bijvoorbeeld de anderhalvemeterregel. 85 procent van de Nederlanders heeft minstens één prik ontvangen en het geduld met de beperkende regels raakt op. "De rek is eruit," zei De Jonge keer op keer.
Als de anderhalvemeterregel verdwijnt, zou wel op meerdere plekken net als in Frankrijk verplicht een coronatoegangsbewijs getoond moeten worden. Het kabinet denkt daarbij aan de horeca, allerlei uitgangsgelegenheden en kunst- en cultuurvoorstellingen.
De evenementenbranche en de nachthoreca hopen vurig op versoepelingen. Gisteren gingen tienduizenden mensen, in tien verschillende steden, de straat om het kabinet aan te sporen de evenementensector verder te heropenen.
Bron: NOS.nl
Ik denk dat de anderhalve meter verdwijnt, de mondkapjesplicht blijft en overal een testbewijs getoond moet worden... als ik dit zo lees.
Wanneer de groepsimmuniteit is bereikt waarschijnlijk.quote:Op zondag 12 september 2021 12:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
De vraag is dan vooral....wanneer is het wél veilig genoeg om dat testen voor toegang los te laten?
Die vraag is het afgelopen jaar zorgvuldig ontweken, dus dat zal nog wel even zo blijven ook.quote:Op zondag 12 september 2021 12:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
De vraag is dan vooral....wanneer is het wél veilig genoeg om dat testen voor toegang los te laten?
Kortom; het doel lekker vaag houden zodat ze het lang kunnen gaan rekken.quote:Op zondag 12 september 2021 12:24 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Wanneer de groepsimmuniteit is bereikt waarschijnlijk.
Welke veiligheid biedt testen voor toegang eigenlijk?quote:Op zondag 12 september 2021 12:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
Gegarandeerde omzet voor de aanbieders van coronatests.quote:Op zondag 12 september 2021 12:31 schreef Za het volgende:
[..]
Welke veiligheid biedt testen voor toegang eigenlijk?
Probleem is dat je niet kunt bewijzen dat je gezond bent (wat ook een momentopname is).quote:Op zondag 12 september 2021 11:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind het verder invoeren van toegang door middel van een QR code ook onacceptabel.
Gezonde mensen die moeten bewijzen dat ze gezond zijn. Omgekeerde wereld.
En wat wil je bereiken met TvT. Verspreiding stoppen of vaccinatie druk opvoeren?quote:Op zondag 12 september 2021 12:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die vraag is het afgelopen jaar zorgvuldig ontweken, dus dat zal nog wel even zo blijven ook.
Goede manier om duidelijk te maken dat ons lot toch echt in handen van het OMT en de heren Mark, Hugo en Ferd ligt. Die beschikken, naar eigen inzicht.
Volgens mij is het eerder een vorm van angst dan dat het echt een concreet doel heeft.quote:Op zondag 12 september 2021 12:37 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
En wat wil je bereiken met TvT. Verspreiding stoppen of vaccinatie druk opvoeren?
Volgens mij spel je "massahysterie" in deze zin verkeerd.quote:Op zondag 12 september 2021 12:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Volgens mij is het eerder een vorm van angst dan dat het echt een concreet doel heeft.
Dit en verder nietsquote:Op zondag 12 september 2021 12:32 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Gegarandeerde omzet voor de aanbieders van coronatests.
Het is nog omgekeerder als je bedenkt dat het niet hebben van corona betekent dat men je ziet als gezond of als ongevaarlijk.quote:Op zondag 12 september 2021 11:52 schreef capricia het volgende:
Gezonde mensen die moeten bewijzen dat ze gezond zijn. Omgekeerde wereld.
Vooral "onbesmettelijk" en "geen gevaar voor anderen".quote:Op zondag 12 september 2021 12:46 schreef Noek het volgende:
[..]
Het is nog omgekeerder als je bedenkt dat het niet hebben van corona betekent dat men je ziet als gezond.
Wel gezellig dat je mee komt klagenquote:Op zondag 12 september 2021 12:47 schreef Heph844 het volgende:
Jezus wat een klaagtopic is dit geworden zeg. Halen jullie hier nog plezier uit?
Net heerlijk in een normaal land vertoefd. Kan er weer even tegenaan dus.quote:Op zondag 12 september 2021 12:47 schreef Heph844 het volgende:
Jezus wat een klaagtopic is dit geworden zeg. Halen jullie hier nog plezier uit?
Welk land was dat? Van alle landen die ik ik de afgelopen twee jaar bezocht heb, waren ze veel en veel strenger dan NL en kom je zonder QR geen enkele tent binnen.quote:Op zondag 12 september 2021 13:23 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Net heerlijk in een normaal land vertoefd. Kan er weer even tegenaan dus.
Het is dan inderdaad wel een koude douche (letterlijk en figuurlijk) als je weer in Nederland aankomt. En alles weer een probleem is. Er was een protest en er werd GEDANST!!! MAG DAT WEL??? Maar goed we hebben wel een hoge vaccinatiegraad, dat is ook wat waard.
Kroatië, mag niet klagen daar. Niet dat er geen maatregelen zijn, ze worden alleen door iedereen genegeerd. Naar verluidt hetzelfde in andere landen in die regio.quote:Op zondag 12 september 2021 13:36 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Welk land was dat? Van alle landen die ik ik de afgelopen twee jaar bezocht heb, waren ze veel en veel strenger dan NL en kom je zonder QR geen enkele tent binnen.
Spanje deed al heel moeilijk omdat ik maar één vaccin heb, Portugal idem. In Nederland werd er niet eens naar gevraagd.
Oostenrijk was/is in mijn ervaring het strengst van de landen waar ik geweest ben. Zonder QR mag je je vakantieverblijf niet eens in.quote:Op zondag 12 september 2021 13:39 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Kroatië, mag niet klagen daar. Niet dat er geen maatregelen zijn, ze worden alleen door iedereen genegeerd. Naar verluidt hetzelfde in andere landen in die regio.
https://www.ad.nl/binnenl(...)-niet-door~a52a4287/quote:De Britse regering zet de invoering van een coronavaccinatiebewijs in Engeland toch niet door. Dat bewijs zou vanaf eind deze maand nodig zijn bij bezoeken aan nachtclubs en andere drukke plekken, maar gezondheidsminister Sajid Javid zegt nu dat het plan is geschrapt.
,,We hebben er nu goed naar gekeken en hoewel we het als een mogelijke optie achter de hand zouden moeten houden, ben ik blij te kunnen zeggen dat we er niet mee doorgaan", aldus Javid tegen de BBC over het bekritiseerde plan. Ook zei hij "zo snel mogelijk" te willen stoppen met de verplichte coronatesten voor en na een buitenlandse reis.
Zijn collega Nadhim Zahawi, de minister van Vaccinatie, zei nog geen week geleden dat de vaccinatiepaspoorten eind september een feit zouden zijn. Tegen die tijd zouden alle volwassenen de kans hebben gehad om volledig te worden gevaccineerd. Van de Britten vanaf zestien jaar heeft momenteel meer dan 80 procent al hun inentingen gehad.
De aankondiging van Javid komt enkele dagen voor een persconferentie van premier Boris Johnson. Hij zal dinsdag bekendmaken hoe er in de herfst en winter zal worden omgegaan met het coronavirus. Vermoedelijk worden er dan ook uitspraken gedaan over de zogeheten boostershot, een extra coronaprik voor volledig gevaccineerden.
Het besluit van de regering in Londen geldt alleen voor Engeland. In Schotland worden de plannen voor vaccinatiepaspoorten wel doorgezet. Daar stemde de regering donderdag in met het plan om deze bewijzen te verplichten voor bezoekers van onder meer nachtclubs en muziekfestivals. De maatregel geldt vanaf 1 oktober.
Ik was net in Frankrijk en dat was heerlijk, ook al moest je die coronapas laten zien, je kon wel heerlijk dansen en nul afstand bij een feestje in een tent in het dorp. Op de camping was er al helemaal geen sprake van coronamaatregelen.quote:Op zondag 12 september 2021 13:23 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Net heerlijk in een normaal land vertoefd. Kan er weer even tegenaan dus.
Het is dan inderdaad wel een koude douche (letterlijk en figuurlijk) als je weer in Nederland aankomt. En alles weer een probleem is. Er was een protest en er werd GEDANST!!! MAG DAT WEL??? Maar goed we hebben wel een hoge vaccinatiegraad, dat is ook wat waard.
Hebben ze daar ook nog die verplichte medische maskers?quote:Op zondag 12 september 2021 13:42 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Oostenrijk was/is in mijn ervaring het strengst van de landen waar ik geweest ben. Zonder QR mag je je vakantieverblijf niet eens in.
quote:Op zondag 12 september 2021 13:55 schreef popje het volgende:
Ik was net in Frankrijk en dat was heerlijk, ook al moest je die coronapas laten zien,
For the elderly and vulnerable.quote:Op zondag 12 september 2021 13:52 schreef Anton91 het volgende:
Vermoedelijk worden er dan ook uitspraken gedaan over de zogeheten boostershot, een extra coronaprik voor volledig gevaccineerden.
https://www.ad.nl/binnenl(...)-niet-door~a52a4287/
Londen is niet gevallen. Net zoals in 1940.quote:Op zondag 12 september 2021 13:52 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)-niet-door~a52a4287/![]()
![]()
![]()
Ik snap vooral niet waarom we TvT/coronacheck niet hebben ingezet toen het daadwerkelijk iets nuttigs had kunnen zijn - op grote buitenfestivals afgelopen zomer - maar er nu als mosterd na de maaltijd nog even mee komen aanzetten om burgertje en ondernemertje te pesten op een terras of een museum.quote:Op zondag 12 september 2021 13:58 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Hebben ze daar ook nog die verplichte medische maskers?
Wat dat betreft ben ik het wel eens dat Nederland zeker niet de ergste van Europa is qua maatregelen. Hoewel er straks weinig verschil meer is als er daadwerkelijk een coronapas naar Frans model komt. Dan zit het verschil met Frankrijk/Portugal/Spanje/Italië/Griekenland vooral in dat je in de Zuid-Europese landen meer mondkapjes hebt.
Intussen heb je Denemarken en Engeland die eigenlijk de vaccins gebruiken om meer richting Zweden te bewegen. En dus een aantal Balkan- en Oost-Europese landen waar de maatregelen alleen op papier bestaan. Het is gewoon teleurstellend omdat Nederland zich ook in die richting leek te begeven, tot het roer ineens werd omgegooid. Misschien was het altijd een glasharde leugen, of misschien heeft het te maken met bepaalde partijen in het formatieproces, who knows? Maar het is teleurstellend omdat je gewoon weet dat Nederland geen dom land is, dat wij echt veel beter kunnen dan achter die wannabe Napoleon aan te lopen.
Wellicht is Oktober 2021 dan ook een mooi moment om preventieve vaccins als behandeling van/voor gezonde mensen af te schaffen.quote:bron: EMA
De EU-strategie voor COVID-19-geneesmiddelen levert vandaag 29 juni 2021 een eerste resultaat op, met de aankondiging van de eerste portefeuille van vijf geneesmiddelen die binnenkort beschikbaar zouden kunnen zijn voor de behandeling van patiënten in de hele EU. Vier van deze geneesmiddelen zijn monoklonale antilichamen die zich in het stadium van voortschrijdende evaluatie bevinden bij het Europees Geneesmiddelenbureau. Een ander middel is een immunosuppressivum waarvan de vergunning voor het in de handel brengen kan worden uitgebreid tot de behandeling van COVID-19-patiënten.
....
De vijf producten bevinden zich in een vergevorderd ontwikkelingsstadium en maken veel kans om uiterlijk in oktober 2021 - de in de strategie vastgestelde richtdatum - bij de drie nieuwe COVID-19-geneesmiddelen te horen waaraan een vergunning wordt verleend, mits uit de definitieve gegevens blijkt dat zij veilig, kwalitatief en doeltreffend zijn. De producten zijn:(vallon)
• immunosuppressivum baricitinib (reuma medicijn wat overreactie onderdrukt)
• monoklonale antilichamen bamlanivimab en etesevimab (verminderd ook overreactie)
• idem combinatie van casirivimab en imdevima (ontstekingsremmend)
• idem egdanvimab (antilichamen cocktail)
• idem sotrovimab (idem, maar dan specifiek op Covid19 Spikeproteïne).
(NB: de lijst/links en tekst zijn mijn duiding).
....
De Commissie zal uiterlijk in oktober een portefeuille van ten minste tien mogelijke COVID-19-geneesmiddelen opstellen, voortbouwend op de werkzaamheden van de onlangs opgerichte deskundigengroep inzake COVID-19-varianten.
...
Blijft qua communicatie interessant hoe de media en daarmee haar publiek door onze overheid wordt bespeeld.quote:bron: nctv juli2021 (update Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid)
Branded content coronavaccinatie
Om de vaccinatiebereidheid hoog te houden en in te spelen op specifieke doelgroepen qua leeftijd en levensfase, loopt er momenteel een uitgebreide branded content campagne met titels als Linda, Linda Meiden, RTL, Telegraaf, Volkskrant, Viva, Ouders van Nu, AD en Margriet. De online content bestaat uit informerende en verdiepende artikelen, video’s en interviews die op de lezers/kijkers van deze titels worden toegesneden en ingaan op de specifieke vragen die bij hen leven over coronavaccinatie. De onderwerpen die aan bod komen zijn: zwangerschap en borstvoeding, effectiviteit en het nut van vaccineren, bijwerkingen, veiligheid, mutaties en logistiek. Een actueel overzicht vind je hieronder:
.....
quote:Op zondag 12 september 2021 15:01 schreef Za het volgende:
[ twitter ]
Amerikaanse onderzoekers zeggen dat tieners meer kans hebben op vaccingerelateerde myocarditis dan in het ziekenhuis belanden met Covid.
Jongens van 12 tot 15 jaar, zonder onderliggende medische aandoeningen, hebben vier tot zes keer meer kans hebben om te worden gediagnosticeerd met vaccingerelateerde myocarditis dan dat ze met Covid in het ziekenhuis belanden.
https://www.theguardian.c(...)covid-suggests-study
quote:In the latest study, which has yet to be peer reviewed
Het COVID-19-vaccin gemaakt door Pfizer en BioNTech lijkt jonge mannen een verhoogd risico te geven op het ontwikkelen van een hartspierontsteking die myocarditis wordt genoemd, zeggen onderzoekers in Israël. In een rapport dat vandaag is ingediend bij het Israëlische ministerie van Volksgezondheid, concluderen ze dat tussen één op de 3000 en één op de 6000 mannen van 16 tot 24 jaar die het vaccin kregen, de zeldzame aandoening ontwikkelde.quote:
Kern is dat vaccins nooit zonder risico of bijwerking zijn en dat zou elke medicus moeten onderschrijven voordat die ertoe overgaat om mensen incl (opgroeiende) kinderen zonder (medische) noodzaak in te gaan enten.quote:Op zondag 12 september 2021 15:20 schreef Za het volgende:
[..]
Het COVID-19-vaccin gemaakt door Pfizer en BioNTech lijkt jonge mannen een verhoogd risico te geven op het ontwikkelen van een hartspierontsteking die myocarditis wordt genoemd, zeggen onderzoekers in Israël. In een rapport dat vandaag is ingediend bij het Israëlische ministerie van Volksgezondheid, concluderen ze dat tussen één op de 3000 en één op de 6000 mannen van 16 tot 24 jaar die het vaccin kregen, de zeldzame aandoening ontwikkelde.
https://www.science.org/n(...)covid-19-vaccination
Het geeft wel te denken en voorzichtigheid is geboden, maar deze studie lijkt me vrij belabberd opgezet om richting een conclusie te werken, en ik verwacht niet dat hij ongeschonden door peer review heen komt. Hier wat vluchtige observatiesquote:Op zondag 12 september 2021 15:01 schreef Za het volgende:
[ twitter ]
Amerikaanse onderzoekers zeggen dat tieners meer kans hebben op vaccingerelateerde myocarditis dan in het ziekenhuis belanden met Covid.
Jongens van 12 tot 15 jaar, zonder onderliggende medische aandoeningen, hebben vier tot zes keer meer kans hebben om te worden gediagnosticeerd met vaccingerelateerde myocarditis dan dat ze met Covid in het ziekenhuis belanden.
Nou waar hebben wij het nog over? kom dinsdag aub niet met nog meer sprookjesverhalen aanzetten.quote:
Ohja en als klap op de vuurpijl natuurlijkquote:Op zondag 12 september 2021 15:28 schreef speknek het volgende:
[..]
Het geeft wel te denken en voorzichtigheid is geboden, maar deze studie lijkt me vrij belabberd opgezet om richting een conclusie te werken, en ik verwacht niet dat hij ongeschonden door peer review heen komt. Hier wat vluchtige observaties
1) ze bewerken de data van de jongeren zodat alleen jongeren zonder comorbiditeit overblijven die covid krijgen, en verder niet degene waarbij covid vastgesteld wordt in het ziekenhuis als "comorbiditeit" maar doen niet hetzelfde voor de jongeren die myocarditis krijgen
2) het is onduidelijk of de jongens met myocarditis wel in het ziekenhuis opgenomen moesten worden, als het enkel om het bijeffect gaat, waarom dan niet de bijeffecten van covid meenemen?
3) ook onderscheid in gender lijkt niet stelselmatig toegepast te worden
(4) ze zijn onduidelijk over hoe ze myocarditis überhaupt vast stellen, eerst praten ze over vage klachten als chest pain en later over abnormale ECGs, daar zit nogal verschil tussen en is nog altijd geen bewijs)
En dan überhaupt nog het verschil in incidentie tussen het VK en de VS wat the Guardian al noemt en ik gok door 4 komt.
Onwaar, want ook onder jonge mensen komt een ernstig ziekteverloop voor, het aantal bijwerkingen is vele vele malen lager dan complicaties van besmetting en je bewering dat het "niet eens immuniteit" geeft is ook niet waar.quote:Op zondag 12 september 2021 15:27 schreef Vallon het volgende:
[..]
Kern is dat vaccins nooit zonder risico of bijwerking zijn en dat zou elke medicus moeten onderschrijven voordat die ertoe overgaat om mensen incl (opgroeiende) kinderen zonder (medische) noodzaak in te gaan enten.
Het Covid19 vaccin verschaft hier niet eens immuniteit en kan wmb alleen maar nadelen geven voor gezonde mensen die het niet nodig hebben of willen.
Uiteraard weer een broddelwerkje dat nog geen peer review heeft gehad. Tot die tijd fake news.quote:Op zondag 12 september 2021 15:01 schreef Za het volgende:
[ twitter ]
Als ik de keuze had tussen maandenlang aanmodderen met coronabewijzen of iets langer wachten en in één keer alles los, dan wist ik het wel.quote:Op zondag 12 september 2021 16:23 schreef popje het volgende:
Denemarken versoepelt met een veel hogere vaccinatiegraad
Denemarken ging voor meer zekerheid. Daar vervielen vrijdag pas alle coronarestricties, op het moment dat volgens de Deense gezondheidsautoriteit 83 procent van alle Denen boven de twaalf volledig is gevaccineerd, en heeft 86 procent een eerste prik gehad.
Zulke cijfers liggen ook voor Nederland binnen het bereik. Kortom: wachten op een hogere vaccinatiegraad heeft zin. Maar het kabinet zal zich ook afvragen of Nederland daar het geduld nog voor heeft.
Bron: trouw.nl
Trouw vindt het een goed idee om nog te wachten op alle twijfelaars...
Wat logisch is, want myocarditis wordt vaak veroorzaakt door een geactiveerd immuun/afweersysteem. Of dat nu door een virusinfectie komt of door vaccinatie maakt voor het lichaam geen verschil.quote:Op zondag 12 september 2021 16:03 schreef speknek het volgende:
[..]
Ohja en als klap op de vuurpijl natuurlijk
Study: Myocarditis risk 37 times higher for children with COVID-19 than uninfected peers
https://www.aappublicatio(...)risk-children-083121
Myocarditis is in jongeren een bijeffect van corona, en in dit geval ook van het coronavaccin. Niet vaccineren is dus alleen nuttig als je verwacht dat je kind nooit corona gaat krijgen.
Die conclusie kan je op basis daarvan natuurlijk helemaal niet trekken, omdat het niets zegt over de relatieve kans bij een covid-besmetting enerzijds en een vaccin anderzijds.quote:Op zondag 12 september 2021 16:03 schreef speknek het volgende: Niet vaccineren is dus alleen nuttig als je verwacht dat je kind nooit corona gaat krijgen.
Ik vind Trouw geen goed idee.quote:Op zondag 12 september 2021 16:23 schreef popje het volgende:
Denemarken versoepelt met een veel hogere vaccinatiegraad
Denemarken ging voor meer zekerheid. Daar vervielen vrijdag pas alle coronarestricties, op het moment dat volgens de Deense gezondheidsautoriteit 83 procent van alle Denen boven de twaalf volledig is gevaccineerd, en heeft 86 procent een eerste prik gehad.
Zulke cijfers liggen ook voor Nederland binnen het bereik. Kortom: wachten op een hogere vaccinatiegraad heeft zin. Maar het kabinet zal zich ook afvragen of Nederland daar het geduld nog voor heeft.
Bron: trouw.nl
Trouw vindt het een goed idee om nog te wachten op alle twijfelaars...
Qua testbewijzen is alles al uitgelekt, overal testbewijzen nodig en gratis testen voor ongevaccineerden. Bron: telegraaf vrijdagquote:
"De auteurs merkten op dat de studie niet kon bewijzen dat COVID-19 myocarditis veroorzaakt."quote:Op zondag 12 september 2021 16:31 schreef Tourniquet het volgende:
Myocarditis risk 37 times higher for children with COVID-19 than uninfected peers
Is de kaartverkoop van de baan?quote:Op zondag 12 september 2021 16:39 schreef Johannes788 het volgende:
Qua testbewijzen is alles al uitgelekt, overal testbewijzen nodig en gratis testen voor ongevaccineerden. Bron: telegraaf vrijdag
In de supermarkt??quote:Op zondag 12 september 2021 16:39 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Qua testbewijzen is alles al uitgelekt, overal testbewijzen nodig en gratis testen voor ongevaccineerden. Bron: telegraaf vrijdag
Hoop wel dat je in de snackbar mag gaan bewijzen dat je gezond bent voor je een grote patat speciaal in je muil gaat douwen. Vette meuk moet je verdienen.quote:
I know, maar ik vind dit wat concreter.quote:Op zondag 12 september 2021 16:39 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Heb na deze post wel zin om een vette bek te gaan halen eigenlijk.quote:Op zondag 12 september 2021 16:52 schreef Noek het volgende:
[..]
Hoop wel dat je in de snackbar mag gaan bewijzen dat je gezond bent voor je een grote patat speciaal in je muil gaat douwen. Vette meuk moet je verdienen.
Gelijk even shoarma besteld. Wel bezorgen, dat is veiligerquote:Op zondag 12 september 2021 17:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Heb na deze post wel zin om een vette bek te gaan halen eigenlijk.
Uh jawel? Dit gaat allebei om relatieve kansen.quote:Op zondag 12 september 2021 16:35 schreef nostra het volgende:
[..]
Die conclusie kan je op basis daarvan natuurlijk helemaal niet trekken, omdat het niets zegt over de relatieve kans bij een covid-besmetting enerzijds en een vaccin anderzijds.
Dat is natuurlijk niet verschillend met het vaccin. Correlatie vs causatie.quote:Op zondag 12 september 2021 16:47 schreef Za het volgende:
[..]
"De auteurs merkten op dat de studie niet kon bewijzen dat COVID-19 myocarditis veroorzaakt."
Lullig hoor, door dat broodje te bestellen besmet de "kok" de bezorger waardoor de oma van de bezorger dood gaat als hij deze besmet.quote:Op zondag 12 september 2021 17:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Gelijk even shoarma besteld. Wel bezorgen, dat is veiliger
Als ze goed controleren dan kan dat niet echt. Bij ingang AFAS live moest er echt gecontroleerd worden met ID erbij, als ze scannen zien ze bij die de code hoort. Al zal de gemiddelde horeca gelegenheid niet meteen zo streng doen.quote:Op zondag 12 september 2021 17:37 schreef Johannes788 het volgende:
Moest denken. Gaat wel een handel in nep corona testbewijzen komen voor niet gevaccineerden. Mee eens?
Ik verwacht nog eerder een parallel circuit van illegale dans- en zuiptenten die helemaal niet controleren.quote:Op zondag 12 september 2021 17:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Als ze goed controleren dan kan dat niet echt. Bij ingang AFAS live moest er echt gecontroleerd worden met ID erbij, als ze scannen zien ze bij die de code hoort. Al zal de gemiddelde horeca gelegenheid niet meteen zo streng doen.
Controle met ID erbij kun je echt vergeten bij reguliere horeca.quote:Op zondag 12 september 2021 17:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Als ze goed controleren dan kan dat niet echt. Bij ingang AFAS live moest er echt gecontroleerd worden met ID erbij, als ze scannen zien ze bij die de code hoort. Al zal de gemiddelde horeca gelegenheid niet meteen zo streng doen.
Dit ja. Dus handel in fake corona bewijzen incoming in 1,2,3…quote:Op zondag 12 september 2021 17:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Controle met ID erbij kun je echt vergeten bij reguliere horeca.
En als je geen telefoon meeneemt? Print je het (neppe) bewijs toch uit?quote:Op zondag 12 september 2021 17:39 schreef Momo het volgende:
[..]
quote:Op zondag 12 september 2021 16:52 schreef Noek het volgende:
[..]
Hoop wel dat je in de snackbar mag gaan bewijzen dat je gezond bent voor je een grote patat speciaal in je muil gaat douwen. Vette meuk moet je verdienen.
Dan is de QR code alsnog gekoppeld aan 1 persoon. Tenzij jij ook Pietje Puk Janssen bent die op dezelfde dag is geboren.quote:Op zondag 12 september 2021 17:49 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
En als je geen telefoon meeneemt? Print je het (neppe) bewijs toch uit?
Maar dan ga je uit van ID-check erbij, en dat gaan ze echt niet doen bij de meeste tenten, dat kan ik je alvast op een briefje geven.quote:Op zondag 12 september 2021 18:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Dan is de QR code alsnog gekoppeld aan 1 persoon. Tenzij jij ook Pietje Puk Janssen bent die op dezelfde dag is geboren.
Ja ik verwacht ook nooit dat veel bedrijven echt streng gaan controleren, grote instanties komen er denk ik niet onderuit, maar kleinere bedrijven en nachtsclubs enzo die gaan zich niet zo aan die regels houden dan, kost teveel klanten.quote:Op zondag 12 september 2021 17:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik verwacht nog eerder een parallel circuit van illegale dans- en zuiptenten die helemaal niet controleren.
Idd, maarja daar kan dan weer een mysterious guest op af gestuurd worden.quote:Op zondag 12 september 2021 18:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar dan ga je uit van ID-check erbij, en dat gaan ze echt niet doen bij de meeste tenten, dat kan ik je alvast op een briefje geven.
Ja, maar dan kom je bijvoorbeeld een AFAS live niet in, ik ben 2 weken terug naar het concert van Floor Jansen geweest en een echtpaar voor mij had de QR codes uitgeprint en per ongeluk omgewisseld met elkaar. Dat zag de gene die scande wel.quote:Op zondag 12 september 2021 18:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar dan ga je uit van ID-check erbij, en dat gaan ze echt niet doen bij de meeste tenten, dat kan ik je alvast op een briefje geven.
Dat kan, maar ik verwacht dat veel zaken het risico gewoon gaan nemen, die handhaving zal na de eerste paar weken ook wel weer een wassen neus zijn.quote:Op zondag 12 september 2021 18:03 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Idd, maarja daar kan dan weer een mysterious guest op af gestuurd worden.
Betaald voetbal nu 4x geweest, 0x een ID-check. Zijn daar ook van die sociaal werkers met een hesje, die hebben er sowieso de 'ballen' (haha) verstand van.quote:Op zondag 12 september 2021 18:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, maar dan kom je bijvoorbeeld een AFAS live niet in, ik ben 2 weken terug naar het concert van Floor Jansen geweest en een echtpaar voor mij had de QR codes uitgeprint en per ongeluk omgewisseld met elkaar. Dat zag de gene die scande wel.
En bij restaurantjes kost dat weer een extra poppetje om te controleren. Zitten werkgevers ook niet op te wachten. En de doorloop gaat allemaal trager.quote:Op zondag 12 september 2021 18:02 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja ik verwacht ook nooit dat veel bedrijven echt streng gaan controleren, grote instanties komen er denk ik niet onderuit, maar kleinere bedrijven en nachtsclubs enzo die gaan zich niet zo aan die regels houden dan, kost teveel klanten.
Had je een nep QR code bij je? Je zou denken dat ze daar nog wel goed controleren, maar dat is dus ook al een wassen neusquote:Op zondag 12 september 2021 18:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Betaald voetbal nu 4x geweest, 0x een ID-check.
Nee joh, dat is gewoon hap snap bij die stadions, die stewards daar zijn sowieso al niet de slimsten.quote:Op zondag 12 september 2021 18:06 schreef Momo het volgende:
[..]
Had je een nep QR code bij je? Je zou denken dat ze daar nog wel goed controleren, maar dat is dus ook al een wassen neus
Klopt, ik kom binnen op andermans seizoenskaart als diegene even geen zin heeft of niet kan. Dat zal met de QR codes ook wel net zo ´´śtreng´´ gecontroleerd worden dan.quote:Op zondag 12 september 2021 18:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nee joh, dat is gewoon hap snap bij die stadions, die stewards daar zijn sowieso al niet de slimsten.
Maar goed ik heb ook niet de illusie dat dit checksysteem bedoeld is voor de veiligheid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |