abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201319363
quote:
14s.gif Op zondag 12 september 2021 00:11 schreef Vallon het volgende:

[..]
Wederom een goede samenvatting dat (naar mijn mening wettelijke disclaimer) het wel meevalt en dat relatief een klein deel van kwetsbaren vanwege hun onderliggende aandoening, zorgt voor een enorme overbelasting van ingeperkte zorg.
Tijd dat men de aandacht gaat verschuiven naar daar waar het werkelijk meer zin heeft en mensen die gezond zijn, in pais en vree verder laat leven.
Ik blijf me er ook over verbazen dat er niet veel meer gefocust wordt op de risicogroepen.
Dat was met de griepprik toch ook al tig jaar zo: risicogroepen 'laat u vaccineren'... en dat waren volgens mij ouderen, mensen die lijden aan bijv. hoge bloeddruk, hoog cholesterol, hart- / longproblemen, diabetes en vast nog wat andere aandoeningen. BMI van 30+ mogelijk ook.
Allemaal mensen die bij de huisarts bekend staan vanwege medicatiegebruik en die derhalve jaarlijks bij de praktijkondersteuner moeten komen voor een check.

Die groepen kregen / krijgen jaarlijks een uitnodiging om een griepprik te halen. En nu blijkt dat wederom diezelfde groepen het meest vatbaar zijn voor Covid-19 dan focus je toch op die bewuste groepen?

Als daar nog ongevaccineerden tussen zitten, probeer die dan over te halen om een corona-vaccin te halen. Maar ga niet als een volslagen idioot om je heen slaan dat iedereen zich moet laten vaccineren want dat werkt averechts. Hugo de Jonge is zijn geloofwaardigheid in alle opzichten al verloren imo.
  zondag 12 september 2021 @ 11:05:37 #202
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201320066
quote:
2s.gif Op zondag 12 september 2021 03:14 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ik heb echt geen idee. Er gaat denk ik de komende weken meer duidelijk worden over waar het naartoe gaat, het is nu nog te vroeg. De echte stijging gebeurde vorig jaar ook pas eind september.
Nog 2 weken geduld zeker.
pi_201320080
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 11:05 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Nog 2 weken geduld zeker.
Haha en in december 2 weken geduld in januari, februari en maart 2022 2 weken geduld.
pi_201320343
quote:
1s.gif Op zondag 12 september 2021 09:50 schreef nostra het volgende:

[..]
Handjes in de lucht dan maar.
Een door het RIVM goedgekeurde ratel mag wel boven de 60dB uitkomen. Er wordt momenteel een onderzoekscommissie gevormd om een keurmerk 'veilig ratelen' te introduceren. Alle ratels die dat keurmerk hebben mogen vanaf dat moment gebruikt worden, mits ze na het bezoek van een evenement 72 uur in quarantaine geplaatst worden.
pi_201320382
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 11:28 schreef chratnox het volgende:

[..]
Een door het RIVM goedgekeurde ratel mag wel boven de 60dB uitkomen. Er wordt momenteel een onderzoekscommissie gevormd om een keurmerk 'veilig ratelen' te introduceren. Alle ratels die dat keurmerk hebben mogen vanaf dat moment gebruikt worden, mits ze na het bezoek van een evenement 72 uur in quarantaine geplaatst worden.
Je moet ze aan de deur wel aanmelden via de RatelCheck app, anders worden ze in beslag genomen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  zondag 12 september 2021 @ 11:34:00 #206
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_201320396
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 10:15 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Ik blijf me er ook over verbazen dat er niet veel meer gefocust wordt op de risicogroepen.
Dat was met de griepprik toch ook al tig jaar zo: risicogroepen 'laat u vaccineren'... en dat waren volgens mij ouderen, mensen die lijden aan bijv. hoge bloeddruk, hoog cholesterol, hart- / longproblemen, diabetes en vast nog wat andere aandoeningen. BMI van 30+ mogelijk ook.
Allemaal mensen die bij de huisarts bekend staan vanwege medicatiegebruik en die derhalve jaarlijks bij de praktijkondersteuner moeten komen voor een check.

Die groepen kregen / krijgen jaarlijks een uitnodiging om een griepprik te halen. En nu blijkt dat wederom diezelfde groepen het meest vatbaar zijn voor Covid-19 dan focus je toch op die bewuste groepen?

Als daar nog ongevaccineerden tussen zitten, probeer die dan over te halen om een corona-vaccin te halen. Maar ga niet als een volslagen idioot om je heen slaan dat iedereen zich moet laten vaccineren want dat werkt averechts. Hugo de Jonge is zijn geloofwaardigheid in alle opzichten al verloren imo.
Misschien eens kijken wie er uiteindelijk als aandeelhouders gaat verdienen aan deze vaccins en hoe deze groep kan lobbyen. Follow the money.

Want het is toch idioot om, met alles wat er nu bekend is, de groep gezonde mensen en kinderen ook een vaccin op te dringen.

Jammer dat er dus ook een groep vaccinweigeraars is die wél kwetsbaar is en nu dus in het ziekenhuis terecht komt. Hier wordt blijkbaar de rest van die groep, die wel gezond is, op aangesproken.
To BG or not to BG!
  zondag 12 september 2021 @ 11:36:07 #207
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201320420
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 11:07 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Haha en in december 2 weken geduld in januari, februari en maart 2022 2 weken geduld.
Aangezien het bijna herfstvakantie, black friday, sinterklaas, kerst, nieuwjaar, carnaval, pasen en koningsdag is, is dit nog niet het goede moment.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201320577
Alles minder dan versoepelingen is niet acceptabel.
En nee tvt is geen versoepeling.
  zondag 12 september 2021 @ 11:47:58 #209
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201320583
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 11:36 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Aangezien het bijna herfstvakantie, black friday, sinterklaas, kerst, nieuwjaar, carnaval, pasen en koningsdag is, is dit nog niet het goede moment.
Ik snap sowieso die focus op die feestdagen niet zo. Er zijn intussen elke willekeurige dag weer zo ontzettend veel contacten tussen (groepen) mensen waarbij 0,0 regels zijn/worden nageleefd, dat 2 dagen Kerstmis of een Sinterklaasfeestje echt een druppel op een gloeiende plaat zijn.
  Moderator zondag 12 september 2021 @ 11:52:18 #210
236264 crew  capricia
pi_201320640
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 11:47 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik vind het verder invoeren van toegang door middel van een QR code ook onacceptabel.
Gezonde mensen die moeten bewijzen dat ze gezond zijn. Omgekeerde wereld.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_201320699
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 11:47 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ik snap sowieso die focus op die feestdagen niet zo. Er zijn intussen elke willekeurige dag weer zo ontzettend veel contacten tussen (groepen) mensen waarbij 0,0 regels zijn/worden nageleefd, dat 2 dagen Kerstmis of een Sinterklaasfeestje echt een druppel op een gloeiende plaat zijn.
Allemaal paniekvoetbal dat inmiddels volstrekt achterhaald is. Net als van die angstige burgemeesters die nu nog de strandjes en parkjes proberen te micromanagen. :')
pi_201320793
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 11:47 schreef Kickinalfa het volgende:
Dan word je teleurgesteld. Tvt gaat overal komen, van horeca terras tot bios. Dat is allang besloten door hugo en co. Enige punt van discussie is nog of ongevaccineerden geld moeten betalen voor test.
  zondag 12 september 2021 @ 12:13:06 #213
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201320851
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 10:15 schreef Tjoent het volgende:

[..]

Ergens snap ik het wel omdat middels communicatie steeds weer wordt benadrukt dat iedereen (dûh) ziek kan worden; je daarom het niet mag/kunt/moet negeren om zich vervolgens te onderwerpen aan maatregelen.
Als er in verwegistan iets gebeurd, wordt het specifiek bedreigende element er als clickbait zonder verdere nuance als nieuws uitgelicht; om vervolgens te gaan dienen als overtuigingsargument. Nieuws als informatie was ooit zinnig om indien hier van toepassing, er rekening mee te houden.

Iets anders dat meespeelt is het voorzorgsprincipe dat verbiedt om iets na te laten dat een verantwoordelijke had of kan weten. "Je" mag iemand niet ziek laten worden als dat te voorkomen is waarbij het 'vaccin' wordt ingezet als structurele schijnoplossing en om vervolgens te negeren dat een injectie vaccin vooral een tijdelijk medicijn is. Vooral nuttig voor patiënten die het nodig hebben.

Voeg daarbij het narratief dat niemand, net of dat dan een (suggestief) doel zou zijn, mag worden uitgesloten. Voorbeeld hiervan is iedereen draagt een mondkapje omdat er mogelijk misschien iemand is die dat (ongevraagd) zou wensen. Vooral wenselijk zodat iedereen gelijk is en niemand aanstoot kan nemen.

Resultaat is een gevangenis van regels die wanhopig probeert keuzevrijheid en veiligheid poogt uit te stralen. Met als gevolg dat iedereen die zich niet houdt aan de opgelegde voorwaarden als outcast wordt behandeld.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 12-09-2021 12:29:11 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 12 september 2021 @ 12:16:39 #214
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201320912
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 10:14 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Dus in 18 maand zijn er 204 gezonde mensen overleden. Als alle mensen die niet ingeënt zijn gezond zijn, waar ik eigenlijk van uitga, uitgezonderd de kwetsbaren die geen prik mogen krijgen, zou deze groep toch amper kunnen zorgen voor overvolle ziekenhuizen, wat nu de vrees van velen is waardoor deze groep als 'onverantwoordelijk en zelfs dom' wordt weggezet.

Zijn er natuurlijk ook nog de mensen die gezond zijn en in het ziekenhuis zijn geweest maar niet dood zijn gegaan. Hoe groot zou deze groep zijn?
Dat de zorg wordt overbelast is over zichzelf afgeroepen.
Geef een timmerman een hamer of een arts een diagnose en hij zal overal aan gaan blijven timmeren.
Probleem nummer twee is dat men wordt gehersenspoeld dat alles maakbaar en dus in wetenschap te voorkomen is.
  zondag 12 september 2021 @ 12:18:33 #215
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_201320941
Geduld
Minister De Jonge heeft de afgelopen weken al meerdere keren gezegd dat hij hoopt op de afschaffing van bijvoorbeeld de anderhalvemeterregel. 85 procent van de Nederlanders heeft minstens één prik ontvangen en het geduld met de beperkende regels raakt op. "De rek is eruit," zei De Jonge keer op keer.

Als de anderhalvemeterregel verdwijnt, zou wel op meerdere plekken net als in Frankrijk verplicht een coronatoegangsbewijs getoond moeten worden. Het kabinet denkt daarbij aan de horeca, allerlei uitgangsgelegenheden en kunst- en cultuurvoorstellingen.

De evenementenbranche en de nachthoreca hopen vurig op versoepelingen. Gisteren gingen tienduizenden mensen, in tien verschillende steden, de straat om het kabinet aan te sporen de evenementensector verder te heropenen.

Bron: NOS.nl

Ik denk dat de anderhalve meter verdwijnt, de mondkapjesplicht blijft en overal een testbewijs getoond moet worden... als ik dit zo lees.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_201320965
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 12:18 schreef popje het volgende:
Geduld
Minister De Jonge heeft de afgelopen weken al meerdere keren gezegd dat hij hoopt op de afschaffing van bijvoorbeeld de anderhalvemeterregel. 85 procent van de Nederlanders heeft minstens één prik ontvangen en het geduld met de beperkende regels raakt op. "De rek is eruit," zei De Jonge keer op keer.

Als de anderhalvemeterregel verdwijnt, zou wel op meerdere plekken net als in Frankrijk verplicht een coronatoegangsbewijs getoond moeten worden. Het kabinet denkt daarbij aan de horeca, allerlei uitgangsgelegenheden en kunst- en cultuurvoorstellingen.

De evenementenbranche en de nachthoreca hopen vurig op versoepelingen. Gisteren gingen tienduizenden mensen, in tien verschillende steden, de straat om het kabinet aan te sporen de evenementensector verder te heropenen.

Ik denk dat de anderhalve meter verdwijnt, de mondkapjesplicht blijft en overal een testbewijs getoond moet worden... als ik dit zo lees.
Zoiets zal het wel worden ja
pi_201321000
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 12:18 schreef popje het volgende:
Geduld

De vraag is dan vooral....wanneer is het wél veilig genoeg om dat testen voor toegang los te laten?
pi_201321029
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 12:23 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
De vraag is dan vooral....wanneer is het wél veilig genoeg om dat testen voor toegang los te laten?
Wanneer de groepsimmuniteit is bereikt waarschijnlijk.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  zondag 12 september 2021 @ 12:25:39 #219
346939 Janneke141
pi_201321044
quote:

[..]
Die vraag is het afgelopen jaar zorgvuldig ontweken, dus dat zal nog wel even zo blijven ook.

Goede manier om duidelijk te maken dat ons lot toch echt in handen van het OMT en de heren Mark, Hugo en Ferd ligt. Die beschikken, naar eigen inzicht.
pi_201321046
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 12:24 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Wanneer de groepsimmuniteit is bereikt waarschijnlijk.
Kortom; het doel lekker vaag houden zodat ze het lang kunnen gaan rekken.
pi_201321125
quote:

Welke veiligheid biedt testen voor toegang eigenlijk?
pi_201321150
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 12:31 schreef Za het volgende:

[..]
Welke veiligheid biedt testen voor toegang eigenlijk?
Gegarandeerde omzet voor de aanbieders van coronatests.
  zondag 12 september 2021 @ 12:33:10 #223
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201321156
quote:
1s.gif Op zondag 12 september 2021 11:52 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik vind het verder invoeren van toegang door middel van een QR code ook onacceptabel.
Gezonde mensen die moeten bewijzen dat ze gezond zijn. Omgekeerde wereld.
Probleem is dat je niet kunt bewijzen dat je gezond bent (wat ook een momentopname is).
Hooguit dat men dan aantoont dat men voldoet aan een waardeloos en vooral collectief gegeven.
pi_201321220
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 12:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Die vraag is het afgelopen jaar zorgvuldig ontweken, dus dat zal nog wel even zo blijven ook.

Goede manier om duidelijk te maken dat ons lot toch echt in handen van het OMT en de heren Mark, Hugo en Ferd ligt. Die beschikken, naar eigen inzicht.
En wat wil je bereiken met TvT. Verspreiding stoppen of vaccinatie druk opvoeren?
  zondag 12 september 2021 @ 12:40:20 #225
346939 Janneke141
pi_201321258
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 12:37 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
En wat wil je bereiken met TvT. Verspreiding stoppen of vaccinatie druk opvoeren?
Volgens mij is het eerder een vorm van angst dan dat het echt een concreet doel heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')