quote:Op zondag 12 september 2021 15:01 schreef Za het volgende:
[ twitter ]
Amerikaanse onderzoekers zeggen dat tieners meer kans hebben op vaccingerelateerde myocarditis dan in het ziekenhuis belanden met Covid.
Jongens van 12 tot 15 jaar, zonder onderliggende medische aandoeningen, hebben vier tot zes keer meer kans hebben om te worden gediagnosticeerd met vaccingerelateerde myocarditis dan dat ze met Covid in het ziekenhuis belanden.
https://www.theguardian.c(...)covid-suggests-study
quote:In the latest study, which has yet to be peer reviewed
Het COVID-19-vaccin gemaakt door Pfizer en BioNTech lijkt jonge mannen een verhoogd risico te geven op het ontwikkelen van een hartspierontsteking die myocarditis wordt genoemd, zeggen onderzoekers in Israël. In een rapport dat vandaag is ingediend bij het Israëlische ministerie van Volksgezondheid, concluderen ze dat tussen één op de 3000 en één op de 6000 mannen van 16 tot 24 jaar die het vaccin kregen, de zeldzame aandoening ontwikkelde.quote:
Kern is dat vaccins nooit zonder risico of bijwerking zijn en dat zou elke medicus moeten onderschrijven voordat die ertoe overgaat om mensen incl (opgroeiende) kinderen zonder (medische) noodzaak in te gaan enten.quote:Op zondag 12 september 2021 15:20 schreef Za het volgende:
[..]
Het COVID-19-vaccin gemaakt door Pfizer en BioNTech lijkt jonge mannen een verhoogd risico te geven op het ontwikkelen van een hartspierontsteking die myocarditis wordt genoemd, zeggen onderzoekers in Israël. In een rapport dat vandaag is ingediend bij het Israëlische ministerie van Volksgezondheid, concluderen ze dat tussen één op de 3000 en één op de 6000 mannen van 16 tot 24 jaar die het vaccin kregen, de zeldzame aandoening ontwikkelde.
https://www.science.org/n(...)covid-19-vaccination
Het geeft wel te denken en voorzichtigheid is geboden, maar deze studie lijkt me vrij belabberd opgezet om richting een conclusie te werken, en ik verwacht niet dat hij ongeschonden door peer review heen komt. Hier wat vluchtige observatiesquote:Op zondag 12 september 2021 15:01 schreef Za het volgende:
[ twitter ]
Amerikaanse onderzoekers zeggen dat tieners meer kans hebben op vaccingerelateerde myocarditis dan in het ziekenhuis belanden met Covid.
Jongens van 12 tot 15 jaar, zonder onderliggende medische aandoeningen, hebben vier tot zes keer meer kans hebben om te worden gediagnosticeerd met vaccingerelateerde myocarditis dan dat ze met Covid in het ziekenhuis belanden.
Nou waar hebben wij het nog over? kom dinsdag aub niet met nog meer sprookjesverhalen aanzetten.quote:
Ohja en als klap op de vuurpijl natuurlijkquote:Op zondag 12 september 2021 15:28 schreef speknek het volgende:
[..]
Het geeft wel te denken en voorzichtigheid is geboden, maar deze studie lijkt me vrij belabberd opgezet om richting een conclusie te werken, en ik verwacht niet dat hij ongeschonden door peer review heen komt. Hier wat vluchtige observaties
1) ze bewerken de data van de jongeren zodat alleen jongeren zonder comorbiditeit overblijven die covid krijgen, en verder niet degene waarbij covid vastgesteld wordt in het ziekenhuis als "comorbiditeit" maar doen niet hetzelfde voor de jongeren die myocarditis krijgen
2) het is onduidelijk of de jongens met myocarditis wel in het ziekenhuis opgenomen moesten worden, als het enkel om het bijeffect gaat, waarom dan niet de bijeffecten van covid meenemen?
3) ook onderscheid in gender lijkt niet stelselmatig toegepast te worden
(4) ze zijn onduidelijk over hoe ze myocarditis überhaupt vast stellen, eerst praten ze over vage klachten als chest pain en later over abnormale ECGs, daar zit nogal verschil tussen en is nog altijd geen bewijs)
En dan überhaupt nog het verschil in incidentie tussen het VK en de VS wat the Guardian al noemt en ik gok door 4 komt.
Onwaar, want ook onder jonge mensen komt een ernstig ziekteverloop voor, het aantal bijwerkingen is vele vele malen lager dan complicaties van besmetting en je bewering dat het "niet eens immuniteit" geeft is ook niet waar.quote:Op zondag 12 september 2021 15:27 schreef Vallon het volgende:
[..]
Kern is dat vaccins nooit zonder risico of bijwerking zijn en dat zou elke medicus moeten onderschrijven voordat die ertoe overgaat om mensen incl (opgroeiende) kinderen zonder (medische) noodzaak in te gaan enten.
Het Covid19 vaccin verschaft hier niet eens immuniteit en kan wmb alleen maar nadelen geven voor gezonde mensen die het niet nodig hebben of willen.
Uiteraard weer een broddelwerkje dat nog geen peer review heeft gehad. Tot die tijd fake news.quote:Op zondag 12 september 2021 15:01 schreef Za het volgende:
[ twitter ]
Als ik de keuze had tussen maandenlang aanmodderen met coronabewijzen of iets langer wachten en in één keer alles los, dan wist ik het wel.quote:Op zondag 12 september 2021 16:23 schreef popje het volgende:
Denemarken versoepelt met een veel hogere vaccinatiegraad
Denemarken ging voor meer zekerheid. Daar vervielen vrijdag pas alle coronarestricties, op het moment dat volgens de Deense gezondheidsautoriteit 83 procent van alle Denen boven de twaalf volledig is gevaccineerd, en heeft 86 procent een eerste prik gehad.
Zulke cijfers liggen ook voor Nederland binnen het bereik. Kortom: wachten op een hogere vaccinatiegraad heeft zin. Maar het kabinet zal zich ook afvragen of Nederland daar het geduld nog voor heeft.
Bron: trouw.nl
Trouw vindt het een goed idee om nog te wachten op alle twijfelaars...
Wat logisch is, want myocarditis wordt vaak veroorzaakt door een geactiveerd immuun/afweersysteem. Of dat nu door een virusinfectie komt of door vaccinatie maakt voor het lichaam geen verschil.quote:Op zondag 12 september 2021 16:03 schreef speknek het volgende:
[..]
Ohja en als klap op de vuurpijl natuurlijk
Study: Myocarditis risk 37 times higher for children with COVID-19 than uninfected peers
https://www.aappublicatio(...)risk-children-083121
Myocarditis is in jongeren een bijeffect van corona, en in dit geval ook van het coronavaccin. Niet vaccineren is dus alleen nuttig als je verwacht dat je kind nooit corona gaat krijgen.
Die conclusie kan je op basis daarvan natuurlijk helemaal niet trekken, omdat het niets zegt over de relatieve kans bij een covid-besmetting enerzijds en een vaccin anderzijds.quote:Op zondag 12 september 2021 16:03 schreef speknek het volgende: Niet vaccineren is dus alleen nuttig als je verwacht dat je kind nooit corona gaat krijgen.
Ik vind Trouw geen goed idee.quote:Op zondag 12 september 2021 16:23 schreef popje het volgende:
Denemarken versoepelt met een veel hogere vaccinatiegraad
Denemarken ging voor meer zekerheid. Daar vervielen vrijdag pas alle coronarestricties, op het moment dat volgens de Deense gezondheidsautoriteit 83 procent van alle Denen boven de twaalf volledig is gevaccineerd, en heeft 86 procent een eerste prik gehad.
Zulke cijfers liggen ook voor Nederland binnen het bereik. Kortom: wachten op een hogere vaccinatiegraad heeft zin. Maar het kabinet zal zich ook afvragen of Nederland daar het geduld nog voor heeft.
Bron: trouw.nl
Trouw vindt het een goed idee om nog te wachten op alle twijfelaars...
Qua testbewijzen is alles al uitgelekt, overal testbewijzen nodig en gratis testen voor ongevaccineerden. Bron: telegraaf vrijdagquote:
"De auteurs merkten op dat de studie niet kon bewijzen dat COVID-19 myocarditis veroorzaakt."quote:Op zondag 12 september 2021 16:31 schreef Tourniquet het volgende:
Myocarditis risk 37 times higher for children with COVID-19 than uninfected peers
Is de kaartverkoop van de baan?quote:Op zondag 12 september 2021 16:39 schreef Johannes788 het volgende:
Qua testbewijzen is alles al uitgelekt, overal testbewijzen nodig en gratis testen voor ongevaccineerden. Bron: telegraaf vrijdag
In de supermarkt??quote:Op zondag 12 september 2021 16:39 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Qua testbewijzen is alles al uitgelekt, overal testbewijzen nodig en gratis testen voor ongevaccineerden. Bron: telegraaf vrijdag
Hoop wel dat je in de snackbar mag gaan bewijzen dat je gezond bent voor je een grote patat speciaal in je muil gaat douwen. Vette meuk moet je verdienen.quote:
I know, maar ik vind dit wat concreter.quote:Op zondag 12 september 2021 16:39 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Heb na deze post wel zin om een vette bek te gaan halen eigenlijk.quote:Op zondag 12 september 2021 16:52 schreef Noek het volgende:
[..]
Hoop wel dat je in de snackbar mag gaan bewijzen dat je gezond bent voor je een grote patat speciaal in je muil gaat douwen. Vette meuk moet je verdienen.
Gelijk even shoarma besteld. Wel bezorgen, dat is veiligerquote:Op zondag 12 september 2021 17:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Heb na deze post wel zin om een vette bek te gaan halen eigenlijk.
Uh jawel? Dit gaat allebei om relatieve kansen.quote:Op zondag 12 september 2021 16:35 schreef nostra het volgende:
[..]
Die conclusie kan je op basis daarvan natuurlijk helemaal niet trekken, omdat het niets zegt over de relatieve kans bij een covid-besmetting enerzijds en een vaccin anderzijds.
Dat is natuurlijk niet verschillend met het vaccin. Correlatie vs causatie.quote:Op zondag 12 september 2021 16:47 schreef Za het volgende:
[..]
"De auteurs merkten op dat de studie niet kon bewijzen dat COVID-19 myocarditis veroorzaakt."
Lullig hoor, door dat broodje te bestellen besmet de "kok" de bezorger waardoor de oma van de bezorger dood gaat als hij deze besmet.quote:Op zondag 12 september 2021 17:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Gelijk even shoarma besteld. Wel bezorgen, dat is veiliger
Als ze goed controleren dan kan dat niet echt. Bij ingang AFAS live moest er echt gecontroleerd worden met ID erbij, als ze scannen zien ze bij die de code hoort. Al zal de gemiddelde horeca gelegenheid niet meteen zo streng doen.quote:Op zondag 12 september 2021 17:37 schreef Johannes788 het volgende:
Moest denken. Gaat wel een handel in nep corona testbewijzen komen voor niet gevaccineerden. Mee eens?
Ik verwacht nog eerder een parallel circuit van illegale dans- en zuiptenten die helemaal niet controleren.quote:Op zondag 12 september 2021 17:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Als ze goed controleren dan kan dat niet echt. Bij ingang AFAS live moest er echt gecontroleerd worden met ID erbij, als ze scannen zien ze bij die de code hoort. Al zal de gemiddelde horeca gelegenheid niet meteen zo streng doen.
Controle met ID erbij kun je echt vergeten bij reguliere horeca.quote:Op zondag 12 september 2021 17:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Als ze goed controleren dan kan dat niet echt. Bij ingang AFAS live moest er echt gecontroleerd worden met ID erbij, als ze scannen zien ze bij die de code hoort. Al zal de gemiddelde horeca gelegenheid niet meteen zo streng doen.
Dit ja. Dus handel in fake corona bewijzen incoming in 1,2,3…quote:Op zondag 12 september 2021 17:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Controle met ID erbij kun je echt vergeten bij reguliere horeca.
En als je geen telefoon meeneemt? Print je het (neppe) bewijs toch uit?quote:Op zondag 12 september 2021 17:39 schreef Momo het volgende:
[..]
quote:Op zondag 12 september 2021 16:52 schreef Noek het volgende:
[..]
Hoop wel dat je in de snackbar mag gaan bewijzen dat je gezond bent voor je een grote patat speciaal in je muil gaat douwen. Vette meuk moet je verdienen.
Dan is de QR code alsnog gekoppeld aan 1 persoon. Tenzij jij ook Pietje Puk Janssen bent die op dezelfde dag is geboren.quote:Op zondag 12 september 2021 17:49 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
En als je geen telefoon meeneemt? Print je het (neppe) bewijs toch uit?
Maar dan ga je uit van ID-check erbij, en dat gaan ze echt niet doen bij de meeste tenten, dat kan ik je alvast op een briefje geven.quote:Op zondag 12 september 2021 18:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Dan is de QR code alsnog gekoppeld aan 1 persoon. Tenzij jij ook Pietje Puk Janssen bent die op dezelfde dag is geboren.
Ja ik verwacht ook nooit dat veel bedrijven echt streng gaan controleren, grote instanties komen er denk ik niet onderuit, maar kleinere bedrijven en nachtsclubs enzo die gaan zich niet zo aan die regels houden dan, kost teveel klanten.quote:Op zondag 12 september 2021 17:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik verwacht nog eerder een parallel circuit van illegale dans- en zuiptenten die helemaal niet controleren.
Idd, maarja daar kan dan weer een mysterious guest op af gestuurd worden.quote:Op zondag 12 september 2021 18:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar dan ga je uit van ID-check erbij, en dat gaan ze echt niet doen bij de meeste tenten, dat kan ik je alvast op een briefje geven.
Ja, maar dan kom je bijvoorbeeld een AFAS live niet in, ik ben 2 weken terug naar het concert van Floor Jansen geweest en een echtpaar voor mij had de QR codes uitgeprint en per ongeluk omgewisseld met elkaar. Dat zag de gene die scande wel.quote:Op zondag 12 september 2021 18:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar dan ga je uit van ID-check erbij, en dat gaan ze echt niet doen bij de meeste tenten, dat kan ik je alvast op een briefje geven.
Dat kan, maar ik verwacht dat veel zaken het risico gewoon gaan nemen, die handhaving zal na de eerste paar weken ook wel weer een wassen neus zijn.quote:Op zondag 12 september 2021 18:03 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Idd, maarja daar kan dan weer een mysterious guest op af gestuurd worden.
Betaald voetbal nu 4x geweest, 0x een ID-check. Zijn daar ook van die sociaal werkers met een hesje, die hebben er sowieso de 'ballen' (haha) verstand van.quote:Op zondag 12 september 2021 18:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, maar dan kom je bijvoorbeeld een AFAS live niet in, ik ben 2 weken terug naar het concert van Floor Jansen geweest en een echtpaar voor mij had de QR codes uitgeprint en per ongeluk omgewisseld met elkaar. Dat zag de gene die scande wel.
En bij restaurantjes kost dat weer een extra poppetje om te controleren. Zitten werkgevers ook niet op te wachten. En de doorloop gaat allemaal trager.quote:Op zondag 12 september 2021 18:02 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja ik verwacht ook nooit dat veel bedrijven echt streng gaan controleren, grote instanties komen er denk ik niet onderuit, maar kleinere bedrijven en nachtsclubs enzo die gaan zich niet zo aan die regels houden dan, kost teveel klanten.
Had je een nep QR code bij je? Je zou denken dat ze daar nog wel goed controleren, maar dat is dus ook al een wassen neusquote:Op zondag 12 september 2021 18:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Betaald voetbal nu 4x geweest, 0x een ID-check.
Nee joh, dat is gewoon hap snap bij die stadions, die stewards daar zijn sowieso al niet de slimsten.quote:Op zondag 12 september 2021 18:06 schreef Momo het volgende:
[..]
Had je een nep QR code bij je? Je zou denken dat ze daar nog wel goed controleren, maar dat is dus ook al een wassen neus
Klopt, ik kom binnen op andermans seizoenskaart als diegene even geen zin heeft of niet kan. Dat zal met de QR codes ook wel net zo ´´śtreng´´ gecontroleerd worden dan.quote:Op zondag 12 september 2021 18:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nee joh, dat is gewoon hap snap bij die stadions, die stewards daar zijn sowieso al niet de slimsten.
Maar goed ik heb ook niet de illusie dat dit checksysteem bedoeld is voor de veiligheid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |