quote:Op vrijdag 17 januari 2020 20:11 schreef Scarface88 het volgende:
Weer zon virus die wereldwijde paniek gaat zaaien en met een sisser afloopt. Aantal jaren geleden vreeste men nog voor een apocalypse met ebola.
Dit is juist om de volksgezondheid te beschermen. Dit doen ze niet om dat ze er zomaar zin in hebben hoorquote:Op zondag 12 september 2021 19:31 schreef Bliksem92 het volgende:
Vraagje voor de users met wat meer juridische kennis... Kun je eigenlijk wel binnen de scope van de coronawet zo'n maatregel invoeren die overduidelijk niet bedoeld en ook niet bij machte is om de volksgezondheid te verbeteren? Of zit daar zoveel speling in dat Hugo bij wijze van spreken alles zou kunnen doorvoeren wat hij wil zolang de Kamer ja zegt?
Dat snap ik niet helemaal, wat bedoel je met onberekenbaar? Vind je dat niet een nogal wankele onderbouwing voor zulke ingrijpende maatregelen?quote:Op zondag 12 september 2021 19:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat het kabinet onbetrouwbaar zou zijn.
Ik heb heel veel aan te merken op de regering. Vooral het ontbreken van PPE en hoe ze omgingen met verzorgingshuizen in het begin.
Maar het virus is de onberekenbare factor in deze.
Helaas stellen resultaten behaald in het verleden ons teleur.quote:Op zondag 12 september 2021 19:33 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Daarom ook ''eenmaal''
Laten we hopen dat de kamer doet wat het moet doen.
Goed idee! TVT bij demonstraties van engelquote:Op zondag 12 september 2021 19:32 schreef Scrummie het volgende:
Meedoen aan een protest kan ook niet;
De idioten groep zijn idioten, en de dag na een protest kan je uitleggen waarom er mensen met jodensterren lopen in plaats van aandacht voor het probleem, en de andere groep zijn die UnMute Us fantasten, die dit dus toejuichen.
Well played, well played.
R.I.P. personeelsfeestenquote:Op zondag 12 september 2021 18:56 schreef Discombobulate het volgende:
Ik hoop dat veel bedrijven niet mee gaan doen. Even lunchen of naar de bios en dan aantonen dat ik gevaccineerd ben.![]()
Lekkere tweedeling man, triest. Ik snap dat je zoiets voor grote evenementen doet zoals het Ziggodome of whatever. Maar niet even spontaan gaan lunchen ergens tussen de middag. Altijd maar dat maakbaarheidsdenken...
quote:Op zondag 12 september 2021 19:33 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dit is juist om de volksgezondheid te beschermen.
Zou een rechter daar niet aan willen?quote:Op zondag 12 september 2021 19:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee dat kan niet. Maar ga dat maar aantonen. Dat lukt je niet.
Voor kinderen vind ik het overigens helemaal onaanvaardbaar dit.quote:Op zondag 12 september 2021 19:32 schreef chratnox het volgende:
Goed, even terug naar de praktische invulling.
Voor die 700.000 mensen die niet gevaccineerd kunnen worden is het antwoord nu dus dat ze zich kunnen laten testen als ze ergens heen willen. Als ze naar de bioscoop, naar een restaurant of naar een theater of museum willen dus. Die hebben geen keus en hebben nu pech?
En voor die ~500.000 ouders van kinderen tussen de 12 en 17 kunnen ze nergens spontaan meer heen want hun kind moet eerst getest worden? Kinderen die zelf in bijna alle gevallen niet meer dan een snotneus zullen hebben van dit virus?
Ja denk je dat? De Jonge heeft vorige week bijna letterlijk gezegd dat er teveel ongevaccineerden waren en ze op deze manier de vaccinatiegraad willen opkrikken.quote:Op zondag 12 september 2021 19:33 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dit is juist om de volksgezondheid te beschermen. Dit doen ze niet om dat ze er zomaar zin in hebben hoor
Tot nu toe hebben ze daar hun vingers niet aan gebrand.quote:Op zondag 12 september 2021 19:34 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Zou een rechter daar niet aan willen?
Ja. Want ongevaccineerden zijn een gevaar voor de volksgezondheid.quote:Op zondag 12 september 2021 19:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja denk je dat? De Jonge heeft vorige week bijna letterlijk gezegd dat er teveel ongevaccineerden waren en ze op deze manier de vaccinatiegraad willen opkrikken.
Behalve een voorzieningenrechter in Den Haag…quote:Op zondag 12 september 2021 19:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tot nu toe hebben ze daar hun vingers niet aan gebrand.
Misschien die ene die toen die zaak over de avondklok wel wilde doenquote:Op zondag 12 september 2021 19:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tot nu toe hebben ze daar hun vingers niet aan gebrand.
Ja, grote groepen kunnen niet meer spontaan iets ondernemen, puur om een schimmig aantal ongewenst-onbeschermden toch "bescherming" te bieden.quote:Op zondag 12 september 2021 19:32 schreef chratnox het volgende:
Goed, even terug naar de praktische invulling.
Voor die 700.000 mensen die niet gevaccineerd kunnen worden is het antwoord nu dus dat ze zich kunnen laten testen als ze ergens heen willen. Als ze naar de bioscoop, naar een restaurant of naar een theater of museum willen dus. Die hebben geen keus en hebben nu pech?
En voor die ~500.000 ouders van kinderen tussen de 12 en 17 kunnen ze nergens spontaan meer heen want hun kind moet eerst getest worden? Kinderen die zelf in bijna alle gevallen niet meer dan een snotneus zullen hebben van dit virus?
Maar dan zoek je een andere rechter, en wordt het alsnog opgelostquote:Op zondag 12 september 2021 19:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Behalve een voorzieningenrechter in Den Haag…
quote:Op zondag 12 september 2021 19:31 schreef Bliksem92 het volgende:
Vraagje voor de users met wat meer juridische kennis... Kun je eigenlijk wel binnen de scope van de coronawet zo'n maatregel invoeren die overduidelijk niet bedoeld en ook niet bij machte is om de volksgezondheid te verbeteren?
Dan gaat de Horeca snel sluiten.quote:Op zondag 12 september 2021 19:36 schreef zoost het volgende:
Ik neem aan dat de Horeca dit massaal gaat negeren.
Huh, nee hoor. Ik heb niet alles gelezen, maar wat ik las, lijkt me geen probleem.quote:Op zondag 12 september 2021 19:34 schreef Scrummie het volgende:
Ik ga weer, ik voel een ban aankomen.
Misschien zit Pols op FOK!quote:
Let’s hope soquote:Op zondag 12 september 2021 19:36 schreef zoost het volgende:
Is toch een normale vraag? Antwoord is dat dat niet mag.quote:
@Scrummie mag blijven.quote:Op zondag 12 september 2021 19:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Huh, nee hoor. Ik heb niet alles gelezen, maar wat ik las, lijkt me geen probleem.
Heeft ie een QR code?quote:
Ik ook. Voor kinderen vanaf 13 is er dus eigenlijk geen keuze meer nu. Als hun ouders geen zin hebben in elke keer met hun kind naar de teststraat of ergens spontaan heen willen kun je er donder op tegen zeggen dat die druk gaan zetten.quote:Op zondag 12 september 2021 19:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Voor kinderen vind ik het overigens helemaal onaanvaardbaar dit.
Deze denkwijze is een gevaar voor de democratie en volksgezondheid.quote:Op zondag 12 september 2021 19:35 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja. Want ongevaccineerden zijn een gevaar voor de volksgezondheid.
Niet om jou, ik noemde iemand een idioot (die post is ook weg, terecht) en de aanwezigheid van die persoon zorgt ervoor dat ik wat moeite heb bepaalde dingen voor me te houdenquote:Op zondag 12 september 2021 19:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Huh, nee hoor. Ik heb niet alles gelezen, maar wat ik las, lijkt me geen probleem.
Ik heb gistermiddag in Duitsland geluncht maar er werd helemaal nergens om gevraagd.quote:Op zondag 12 september 2021 19:37 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Dan gaat de Horeca snel sluiten.
In Duitsland gebeurt dit ook en hebben ze er geen moeite mee.
Da's alleen een normale vraag in een bizarre echokamer.quote:
Kunnen er geen sneltests bij de horeca komen?quote:Op zondag 12 september 2021 19:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ook. Voor kinderen vanaf 13 is er dus eigenlijk geen keuze meer nu. Als hun ouders geen zin hebben in elke keer met hun kind naar de teststraat of ergens spontaan heen willen kun je er donder op tegen zeggen dat die druk gaan zetten.
Okay.quote:Op zondag 12 september 2021 19:40 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Niet om jou, ik noemde iemand een idioot (die post is ook weg, terecht) en de aanwezigheid van die persoon zorgt ervoor dat ik wat moeite heb bepaalde dingen voor me te houden.
Ik hoop het echt.quote:Op zondag 12 september 2021 19:36 schreef zoost het volgende:
Sneltests zijn duurquote:Op zondag 12 september 2021 19:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Kunnen er geen sneltests bij de horeca komen?
HoepelsGENOTquote:Op zondag 12 september 2021 19:00 schreef Momo het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met mensen die dan in de horeca werken moet die officieel ook laten testen of vaccineren om te werken dan?
Wat vind je van het rijksvaccinatieprogramma voor kinderen?quote:Op zondag 12 september 2021 19:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ook. Voor kinderen vanaf 13 is er dus eigenlijk geen keuze meer nu. Als hun ouders geen zin hebben in elke keer met hun kind naar de teststraat of ergens spontaan heen willen kun je er donder op tegen zeggen dat die druk gaan zetten.
Die mogen toch niet? Test moet door een bevoegde instantie gedaan worden.quote:Op zondag 12 september 2021 19:40 schreef capricia het volgende:
[..]
quote:Op zondag 12 september 2021 19:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Deze denkwijze is een gevaar voor de democratie en volksgezondheid.
In Duitsland 80 cent bij de drogistquote:
Nou dan kunnen we de juridische faculteiten in Nederland wel sluiten. De reikwijdte van een bevoegdheid is toch echt een vrij normale juridische vraag. Er is ook een expliciet artikel in de Twm die begrenst wanneer je naar de Coronawet mag…quote:Op zondag 12 september 2021 19:40 schreef speknek het volgende:
[..]
Da's alleen een normale vraag in een bizarre echokamer.
Niets mis mee. Met als kanttekening dat het rijksvaccinatieprogramma niet je toegangsbewijs tot de gehele vrijetijdssector is.quote:Op zondag 12 september 2021 19:41 schreef speknek het volgende:
[..]
Wat vind je van het rijksvaccinatieprogramma voor kinderen?
Thierry heeft er geen problemen meequote:Op zondag 12 september 2021 19:40 schreef KingRadler het volgende:
Ik ga QR code uitprinten op geel papier en op mijn borst spelten.
Of gaat dit een beetje te ver.
Nee. Want Hugo heeft bedacht dat er een app moet komen. Dus moet het via de app. Anders vergaat de wereld ofzo.quote:Op zondag 12 september 2021 19:40 schreef capricia het volgende:
[..]
En dan verdient die stichting met alle teststraten ook niet meer genoeg hequote:Op zondag 12 september 2021 19:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die mogen toch niet? Test moet door een bevoegde instantie gedaan worden.
Maar die mogen niet gebruikt worden voor tvtquote:Op zondag 12 september 2021 19:41 schreef Arizona het volgende:
[..]
In Duitsland 80 cent bij de drogist
Tuurlijk er is altijd wel wat te vinden dat iets als feit tegenspreekt en laat dat jijbakken maar weg want dat helpt een discussie niet. Er zijn ook mensen die zomaar doodgaan en er zijn mensen die wat ze ook hebben, blijven leven.quote:Op zondag 12 september 2021 16:08 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Onwaar, want ook onder jonge mensen komt een ernstig ziekteverloop voor, het aantal bijwerkingen is vele vele malen lager dan complicaties van besmetting en je bewering dat het "niet eens immuniteit" geeft is ook niet waar.
Geen enkel vaccin heeft een 100% score en toch hebben de vaccinatieprogramma's de wereld zodanig veranderd dat ironisch gezien mensen zoals jij geen beeld meer hebben van hoe de wereld eruit zag voor vaccinaties.
quote:Op zondag 12 september 2021 19:07 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja. Als mondkapjes niet meer hoeven in het OV, dan zou ik nooit meer met de bus gaan.
Je moet naar officieel testpunt van testenvoortoegang punt nl dus helaasquote:Op zondag 12 september 2021 19:41 schreef Arizona het volgende:
[..]
In Duitsland 80 cent bij de drogist
Dat was niet zijn vraag he.quote:Op zondag 12 september 2021 19:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou dan kunnen we de juridische faculteiten in Nederland wel sluiten. De reikwijdte van een bevoegdheid is toch echt een vrij normale juridische vraag. Er is ook een expliciet artikel in de Twm die begrenst wanneer je naar de Coronawet mag…
Net vond je het nog niet kunnen dat ouders druk zetten op hun kinderen om zich te laten vaccineren.quote:Op zondag 12 september 2021 19:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Niets mis mee. Met als kanttekening dat het rijksvaccinatieprogramma niet je toegangsbewijs tot de gehele vrijetijdssector is.
Omdat het niet hetzelfde is.quote:Op zondag 12 september 2021 19:44 schreef speknek het volgende:
Net vond je het nog niet kunnen dat ouders druk zetten op hun kinderen om zich te laten vaccineren.
Zo heb ik hem wel gelezen. Maar dan snap ik je commentaar.quote:Op zondag 12 september 2021 19:44 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat was niet zijn vraag he.
[..]
Net vond je het nog niet kunnen dat ouders druk zetten op hun kinderen om zich te laten vaccineren.
Dan print je hem uit. Of zo.quote:Op zondag 12 september 2021 19:44 schreef Discombobulate het volgende:
Ik dacht laat ik eens ff m'n QR code opnieuw downloaden, laadt ie niet na een stuk of vijf keer proberen.![]()
Als dat gebeurt als ik even wil gaan lunchen straks en de toegang wordt geweigerd loop ik gewoon door en ga ik zitten. Zo resentful ben ik inmiddels wel door al die onzin. Vind het echt vervelend en ben het er totaal niet mee eens. Tijden zijn wel veranderd zeg, wat was 2020 een fijn jaar eigenlijk. Ben echt wel pessimistisch over de toekomst.
Kloptquote:Op zondag 12 september 2021 19:42 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Maar die mogen niet gebruikt worden voor tvt
Bij mij doet ie het ook niet inderdaadquote:Op zondag 12 september 2021 19:44 schreef Discombobulate het volgende:
Ik dacht laat ik eens ff m'n QR code opnieuw downloaden, laadt ie niet na een stuk of vijf keer proberen
Jaquote:Op zondag 12 september 2021 19:45 schreef Arizona het volgende:
[..]
Klopt
Maar als men dit wél zou toestaan, dan zouden hoge kosten geen argument ertegen zijn.
In Oostenrijk heb je wel sneltests bij sommige horecagelegenheden; die kun je inderdaad bij de deur doen en zijn dan alleen geldig voor het verblijf bij die specifieke gelegenheid.
Kan niet. Ik herinnerde mij nog dat ik hier opmerkte dat het toch wel heel goed was dat winkels niet genoemd staan als mogelijkheid. Werd uitgelachen.quote:Op zondag 12 september 2021 19:44 schreef Cynicio het volgende:
Dooie mus weer dit. De 1,5 meter is weg maar je krijgt er nieuwe maatregelen voor in de plaats. Valt me nog mee dat ze die QR code niet verplichten voor "funshoppen".
Ik had dat bij de berghut in Oostenrijk. Geen internetverbinding daarboven op de Alpquote:Op zondag 12 september 2021 19:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Bij mij doet ie het ook niet inderdaad
Dit kan alleen maar een succes worden. Ik heb nu al medelijden met de handhavers.
Zou je daar iets meer over kunnen vertellen? Ik ben niet heel bekend met de coronawet zelf maar was in de veronderstelling dat die alleen ingezet mag worden bij maatregelen die direct de impact van het virus verminderen. Misschien is dat te simpel?quote:Op zondag 12 september 2021 19:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou dan kunnen we de juridische faculteiten in Nederland wel sluiten. De reikwijdte van een bevoegdheid is toch echt een vrij normale juridische vraag. Er is ook een expliciet artikel in de Twm die begrenst wanneer je naar de Coronawet mag…
Wie gaat het hem vertellen?quote:Op zondag 12 september 2021 19:28 schreef Montov het volgende:
[..]
Waarom zet je jezelf zo voor schut hier? Totaal onnodig.
Je hebt correct gelezen, zo had ik het bedoeldquote:Op zondag 12 september 2021 19:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zo heb ik hem wel gelezen. Maar dan snap ik je commentaar.
Ik ga echt vervelend door hoor als ie het straks een keer niet doet en m'n toegang wordt geweigerd. Ik ben echt wel resentful mbt de gehele situatie die aan het ontstaan is. "Vroeger was alles beter"quote:Op zondag 12 september 2021 19:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit kan alleen maar een succes worden. Ik heb nu al medelijden met de handhavers.
Ja, maar ongevaccineerden zijn juist vies en ongezond.quote:Op zondag 12 september 2021 19:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja denk je dat? De Jonge heeft vorige week bijna letterlijk gezegd dat er teveel ongevaccineerden waren en ze op deze manier de vaccinatiegraad willen opkrikken.
Bij mij doet ie het nu wel.quote:Op zondag 12 september 2021 19:50 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik ga echt vervelend door hoor als ie het straks een keer niet doet en m'n toegang wordt geweigerd. Ik ben echt wel resentful mbt de gehele situatie die aan het ontstaan is. "Vroeger was alles beter"![]()
Ben echt pessimistisch, denk dat het definitief allemaal gaat veranderen. En dat ligt niet meer aan een virus maar helemaal aan onszelf en dit paranoïde maakbaarheidsdenken ideologie en de onbewuste angst.
Ben heel benieuwd hoe sociologen of psychologen deze tijd gaan analyseren over een jaar of 10-20.
Aan jou de eer.quote:Op zondag 12 september 2021 19:48 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Wie gaat het hem vertellen?
Zou je mijn eerdere vraag nog willen beantwoorden? Ik ben heel benieuwd naar het antwoord namelijkquote:Op zondag 12 september 2021 19:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Bij mij doet ie het nu wel.
Anyway, print dat ding gewoon uit en neem het mee in je portemonnee, or what ever.
😂😂😂😂quote:Op zondag 12 september 2021 19:52 schreef Breekfast het volgende:
Prima maatregelen![]()
Zal hopelijk ook een stimulans zijn voor de niet-gevaccineerde jeugd om alsnog een prik te halen
Hahaha, wat ben ik nu blij dat ik niet meer in de horeca werk.quote:Op zondag 12 september 2021 19:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Een stimulans…quote:Op zondag 12 september 2021 19:52 schreef Breekfast het volgende:
Prima maatregelen![]()
Zal hopelijk ook een stimulans zijn voor de niet-gevaccineerde jeugd om alsnog een prik te halen
Ik denk dat ik er maar heel veel uitprint er er in iedere tas eentje doequote:Op zondag 12 september 2021 19:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Bij mij doet ie het nu wel.
Anyway, print dat ding gewoon uit en neem het mee in je portemonnee, or what ever.
Op dezelfde manier waarop ze alles analyseren, vermoed ik.quote:Op zondag 12 september 2021 19:50 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik ga echt vervelend door hoor als ie het straks een keer niet doet en m'n toegang wordt geweigerd. Ik ben echt wel resentful mbt de gehele situatie die aan het ontstaan is. "Vroeger was alles beter"![]()
Ben echt pessimistisch, denk dat het definitief allemaal gaat veranderen. En dat ligt niet meer aan een virus maar helemaal aan onszelf en dit paranoïde maakbaarheidsdenken ideologie en de onbewuste angst.
Ben heel benieuwd hoe sociologen of psychologen deze tijd gaan analyseren over een jaar of 10-20.
Bij mij doet ie het ook niet meerquote:Op zondag 12 september 2021 19:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
quote:Op zondag 12 september 2021 19:48 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Zou je daar iets meer over kunnen vertellen? Ik ben niet heel bekend met de coronawet zelf maar was in de veronderstelling dat die alleen ingezet mag worden bij maatregelen die direct de impact van het virus verminderen. Misschien is dat te simpel?
Wat wil je weten?quote:Artikel 58b Doel en reikwijdte
1. Dit hoofdstuk is van toepassing op de bestrijding van de epidemie, of een directe dreiging daarvan.
2. De bij of krachtens dit hoofdstuk toegekende bevoegdheden worden slechts toegepast voor zover die toepassing:
a. gelet op de ernst van de bedreiging van de volksgezondheid noodzakelijk is;
b. in overeenstemming is met de uitgangspunten van de democratische rechtsstaat; en
c. gelet op het in het eerste lid genoemde doel de uitoefening van grondrechten zo min mogelijk beperkt en aan dat doel evenredig is.
quote:Op zondag 12 september 2021 19:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Een stimulans…
Ja, als er een deel van de bevolking is die er zo over denkt verdienen we ook niet anders dan deze maatregelen.
Ook dat ja. Als politie gaan optreden omdat het kabinet het wiltquote:Op zondag 12 september 2021 19:53 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Hahaha, wat ben ik nu blij dat ik niet meer in de horeca werk.
Een fors personeelstekort en dan ook nog eens deze onzin erbij
Je bent jezelf voor schut aan het zetten.quote:Op zondag 12 september 2021 19:28 schreef Montov het volgende:
[..]
Waarom zet je jezelf zo voor schut hier? Totaal onnodig.
Wordt lekker rustig straks in de restaurants, heb ik mijn eten lekker snelquote:Op zondag 12 september 2021 19:54 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Bij mij doet ie het ook niet meer
Update: de server is overbelastGodver
Dit ga je ook nog krijgen straks ja. Wordt nog leuk in de weekends als iedereen en z'n moeder tegelijk die app in wil.quote:Op zondag 12 september 2021 19:54 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Bij mij doet ie het ook niet meer
Update: de server is overbelastGodver
Dat kun je nooit weten. Iets met Hegel en de uil van Minerva.quote:Op zondag 12 september 2021 19:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Op dezelfde manier waarop ze alles analyseren, vermoed ik.
Gewoon zorgen voor een printje. Niet goed voor het milieu, maar dat is dan wel weer een zorg minder.quote:Op zondag 12 september 2021 19:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dit ga je ook nog krijgen straks ja. Wordt nog leuk in de weekends als iedereen en z'n moeder tegelijk die app in wil.
Na al die mondkapjes doet een printje meer of minder ook niet meer veelquote:Op zondag 12 september 2021 19:58 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Gewoon zorgen voor een printje. Niet goed voor het milieu, maar dat is dan wel weer een zorg minder.
Wat je "maatregelen" noemt, voor het grootste deel van de mensen (je weet wel, die 80+% die volledig gevaccineerd is) alleen maar een administratieve handeling. En voor de uitbaters vooral een berg rompslomp die tijd en dus geld kost, maar wat draagt het nu bij aan de bestrijding van corona?quote:Op zondag 12 september 2021 19:44 schreef Cynicio het volgende:
Dooie mus weer dit. De 1,5 meter is weg maar je krijgt er nieuwe maatregelen voor in de plaats. Valt me nog mee dat ze die QR code niet verplichten voor "funshoppen".
Deze vraag bedoel je denk ik?quote:Op zondag 12 september 2021 19:33 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Dat snap ik niet helemaal, wat bedoel je met onberekenbaar? Vind je dat niet een nogal wankele onderbouwing voor zulke ingrijpende maatregelen?
Bij mij doet ie het nog hoor. Genezen eind februari.quote:Op zondag 12 september 2021 19:59 schreef Arizona het volgende:
Wordt ook nog leuk voor de mensen die genezen zijn en één prik hebben had.
Je "genezen-"melding verdwijnt na een halfjaar uit de app. Dus als je in maart corona hebt gehad en in augustus je vaccinatie hebt gehaald, ben je in september je vinkje weer kwijt en moet je alsnog een tweede prik halen.
Waar print je dat ding?quote:Op zondag 12 september 2021 19:58 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Gewoon zorgen voor een printje. Niet goed voor het milieu, maar dat is dan wel weer een zorg minder.
Sommige mensen zijn echt gemaakt van glas.quote:Op zondag 12 september 2021 19:59 schreef Breekfast het volgende:
Wat is nou het grote probleem dan?
Je kunt straks gewoon alles weer. Alleen de horeca sluit na 12 uur, dat is het enige.
Het staat je vrij om je niet te laten vaccineren, maar het is logisch dat ze dan een test gaan vragen als je op plekken wilt komen waar je de gezondheid van je medemens in gevaar brengt.
Waarom zou ik tijdens bijvoorbeeld een horeca bezoek extra risico moeten lopen vanwege de koppigheid van een klein deel van de bevolking?
Serieus?quote:Op zondag 12 september 2021 19:59 schreef Arizona het volgende:
Je "genezen-"melding verdwijnt na een halfjaar uit de app. Dus als je in maart corona hebt gehad en in augustus je vaccinatie hebt gehaald, ben je in september je vinkje weer kwijt en moet je alsnog een tweede prik halen.
@Molo get your act together.quote:Op zondag 12 september 2021 19:59 schreef Arizona het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |