abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201328669
quote:
1s.gif Op zondag 12 september 2021 19:40 schreef capricia het volgende:

[..]
Kunnen er geen sneltests bij de horeca komen?
Hahaha, wat ben ik nu blij dat ik niet meer in de horeca werk.

Een fors personeelstekort en dan ook nog eens deze onzin erbij _O-
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201328675
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 19:52 schreef Breekfast het volgende:
Prima maatregelen :)

Zal hopelijk ook een stimulans zijn voor de niet-gevaccineerde jeugd om alsnog een prik te halen :Y
Een stimulans…

Ja, als er een deel van de bevolking is die er zo over denkt verdienen we ook niet anders dan deze maatregelen.
  zondag 12 september 2021 @ 19:53:50 #278
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_201328686
quote:
1s.gif Op zondag 12 september 2021 19:51 schreef capricia het volgende:

[..]
Bij mij doet ie het nu wel.
Anyway, print dat ding gewoon uit en neem het mee in je portemonnee, or what ever.
Ik denk dat ik er maar heel veel uitprint er er in iedere tas eentje doe _O-

Maar eigenlijk: ;( .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_201328689
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 19:50 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik ga echt vervelend door hoor als ie het straks een keer niet doet en m'n toegang wordt geweigerd. Ik ben echt wel resentful mbt de gehele situatie die aan het ontstaan is. "Vroeger was alles beter" :')

Ben echt pessimistisch, denk dat het definitief allemaal gaat veranderen. En dat ligt niet meer aan een virus maar helemaal aan onszelf en dit paranoïde maakbaarheidsdenken ideologie en de onbewuste angst.

Ben heel benieuwd hoe sociologen of psychologen deze tijd gaan analyseren over een jaar of 10-20.
Op dezelfde manier waarop ze alles analyseren, vermoed ik.
pi_201328708
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 19:46 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Bij mij doet ie het ook niet inderdaad :')

Dit kan alleen maar een succes worden. Ik heb nu al medelijden met de handhavers.
Bij mij doet ie het ook niet meer :')

Update: de server is overbelast :') Godver
Tap tap tap
pi_201328710
Ik hoop echt maar dan ook echt dat KHN en de culturele sector gaan zeggen van we doen niet mee aan deze onzin. Wat een fijne wereld nu zeg. :')
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zondag 12 september 2021 @ 19:55:03 #282
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201328712
Geen idee meer wat het doel nog is wat we nastreven eigenlijk. Ja groepsimmuniteit lees ik dan maar dat is zo'n vaag containerbegrip.
pi_201328723
quote:
11s.gif Op zondag 12 september 2021 19:48 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Zou je daar iets meer over kunnen vertellen? Ik ben niet heel bekend met de coronawet zelf maar was in de veronderstelling dat die alleen ingezet mag worden bij maatregelen die direct de impact van het virus verminderen. Misschien is dat te simpel?
quote:
Artikel 58b Doel en reikwijdte
1. Dit hoofdstuk is van toepassing op de bestrijding van de epidemie, of een directe dreiging daarvan.
2. De bij of krachtens dit hoofdstuk toegekende bevoegdheden worden slechts toegepast voor zover die toepassing:
a. gelet op de ernst van de bedreiging van de volksgezondheid noodzakelijk is;
b. in overeenstemming is met de uitgangspunten van de democratische rechtsstaat; en
c. gelet op het in het eerste lid genoemde doel de uitoefening van grondrechten zo min mogelijk beperkt en aan dat doel evenredig is.
Wat wil je weten?
zie email 27 oktober
pi_201328724
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 19:53 schreef chratnox het volgende:

[..]
Een stimulans…

Ja, als er een deel van de bevolking is die er zo over denkt verdienen we ook niet anders dan deze maatregelen.
pi_201328729
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 19:53 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Hahaha, wat ben ik nu blij dat ik niet meer in de horeca werk.

Een fors personeelstekort en dan ook nog eens deze onzin erbij _O-
Ook dat ja. Als politie gaan optreden omdat het kabinet het wilt
pi_201328734
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 19:28 schreef Montov het volgende:

[..]
Waarom zet je jezelf zo voor schut hier? Totaal onnodig.
Je bent jezelf voor schut aan het zetten.
  zondag 12 september 2021 @ 19:57:07 #287
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_201328744
quote:
1s.gif Op zondag 12 september 2021 19:54 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Wordt lekker rustig straks in de restaurants, heb ik mijn eten lekker snel 8-)
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  zondag 12 september 2021 @ 19:58:11 #288
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201328766
quote:
1s.gif Op zondag 12 september 2021 19:54 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Dit ga je ook nog krijgen straks ja. Wordt nog leuk in de weekends als iedereen en z'n moeder tegelijk die app in wil.
pi_201328770
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 19:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Op dezelfde manier waarop ze alles analyseren, vermoed ik.
Dat kun je nooit weten. Iets met Hegel en de uil van Minerva.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_201328779
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 19:58 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Dit ga je ook nog krijgen straks ja. Wordt nog leuk in de weekends als iedereen en z'n moeder tegelijk die app in wil.
Gewoon zorgen voor een printje. Niet goed voor het milieu, maar dat is dan wel weer een zorg minder.
  zondag 12 september 2021 @ 19:59:10 #291
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_201328785
Wordt ook nog leuk voor de mensen die genezen zijn en één prik hebben had.
Je "genezen-"melding verdwijnt na een halfjaar uit de app. Dus als je in maart corona hebt gehad en in augustus je vaccinatie hebt gehaald, ben je in september je vinkje weer kwijt en moet je alsnog een tweede prik halen.
pi_201328789
Wat is nou het grote probleem dan?

Je kunt straks gewoon alles weer. Alleen de horeca sluit na 12 uur, dat is het enige.

Het staat je vrij om je niet te laten vaccineren, maar het is logisch dat ze dan een test gaan vragen als je op plekken wilt komen waar je de gezondheid van je medemens in gevaar brengt.

Waarom zou ik tijdens bijvoorbeeld een horeca bezoek extra risico moeten lopen vanwege de koppigheid van een klein deel van de bevolking?
  zondag 12 september 2021 @ 19:59:49 #293
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_201328796
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 19:58 schreef BillDauterive het volgende:

[..]
Gewoon zorgen voor een printje. Niet goed voor het milieu, maar dat is dan wel weer een zorg minder.
Na al die mondkapjes doet een printje meer of minder ook niet meer veel ;(
pi_201328798
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 19:44 schreef Cynicio het volgende:
Dooie mus weer dit. De 1,5 meter is weg maar je krijgt er nieuwe maatregelen voor in de plaats. Valt me nog mee dat ze die QR code niet verplichten voor "funshoppen".
Wat je "maatregelen" noemt, voor het grootste deel van de mensen (je weet wel, die 80+% die volledig gevaccineerd is) alleen maar een administratieve handeling. En voor de uitbaters vooral een berg rompslomp die tijd en dus geld kost, maar wat draagt het nu bij aan de bestrijding van corona?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  Moderator zondag 12 september 2021 @ 20:00:27 #295
236264 crew  capricia
pi_201328810
quote:
11s.gif Op zondag 12 september 2021 19:33 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Dat snap ik niet helemaal, wat bedoel je met onberekenbaar? Vind je dat niet een nogal wankele onderbouwing voor zulke ingrijpende maatregelen?
Deze vraag bedoel je denk ik?
Met onherkenbaar qua virus bedoel ik dus bijvoorbeeld de delta variant. Dat er nu dus 0 Alpha variant meer gemeten wordt in NL.
En wie weet welke andere varianten er nog komen. Dat is de onberekenbare factor voor mij.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_201328815
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 19:59 schreef Arizona het volgende:
Je "genezen-"melding verdwijnt na een halfjaar uit de app. Dus als je in maart corona hebt gehad en in augustus je vaccinatie hebt gehaald, ben je in september je vinkje weer kwijt en moet je alsnog een tweede prik halen.
Bij mij doet ie het nog hoor. Genezen eind februari.
Zonder wrijving geen glans
pi_201328824
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 19:58 schreef BillDauterive het volgende:

[..]
Waar print je dat ding?
Tap tap tap
pi_201328828
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 19:59 schreef Breekfast het volgende:
Wat is nou het grote probleem dan?

Je kunt straks gewoon alles weer. Alleen de horeca sluit na 12 uur, dat is het enige.

Het staat je vrij om je niet te laten vaccineren, maar het is logisch dat ze dan een test gaan vragen als je op plekken wilt komen waar je de gezondheid van je medemens in gevaar brengt.

Waarom zou ik tijdens bijvoorbeeld een horeca bezoek extra risico moeten lopen vanwege de koppigheid van een klein deel van de bevolking?
Sommige mensen zijn echt gemaakt van glas.
pi_201328832
quote:
Serieus? :')
zie email 27 oktober
pi_201328838
quote:
@Molo get your act together.
zie email 27 oktober
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')