Hahaha, wat ben ik nu blij dat ik niet meer in de horeca werk.quote:Op zondag 12 september 2021 19:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Kunnen er geen sneltests bij de horeca komen?
Een stimulans…quote:Op zondag 12 september 2021 19:52 schreef Breekfast het volgende:
Prima maatregelen![]()
Zal hopelijk ook een stimulans zijn voor de niet-gevaccineerde jeugd om alsnog een prik te halen
Ik denk dat ik er maar heel veel uitprint er er in iedere tas eentje doequote:Op zondag 12 september 2021 19:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Bij mij doet ie het nu wel.
Anyway, print dat ding gewoon uit en neem het mee in je portemonnee, or what ever.
Op dezelfde manier waarop ze alles analyseren, vermoed ik.quote:Op zondag 12 september 2021 19:50 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik ga echt vervelend door hoor als ie het straks een keer niet doet en m'n toegang wordt geweigerd. Ik ben echt wel resentful mbt de gehele situatie die aan het ontstaan is. "Vroeger was alles beter"![]()
Ben echt pessimistisch, denk dat het definitief allemaal gaat veranderen. En dat ligt niet meer aan een virus maar helemaal aan onszelf en dit paranoïde maakbaarheidsdenken ideologie en de onbewuste angst.
Ben heel benieuwd hoe sociologen of psychologen deze tijd gaan analyseren over een jaar of 10-20.
Bij mij doet ie het ook niet meerquote:Op zondag 12 september 2021 19:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Bij mij doet ie het ook niet inderdaad
Dit kan alleen maar een succes worden. Ik heb nu al medelijden met de handhavers.
quote:Op zondag 12 september 2021 19:48 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Zou je daar iets meer over kunnen vertellen? Ik ben niet heel bekend met de coronawet zelf maar was in de veronderstelling dat die alleen ingezet mag worden bij maatregelen die direct de impact van het virus verminderen. Misschien is dat te simpel?
Wat wil je weten?quote:Artikel 58b Doel en reikwijdte
1. Dit hoofdstuk is van toepassing op de bestrijding van de epidemie, of een directe dreiging daarvan.
2. De bij of krachtens dit hoofdstuk toegekende bevoegdheden worden slechts toegepast voor zover die toepassing:
a. gelet op de ernst van de bedreiging van de volksgezondheid noodzakelijk is;
b. in overeenstemming is met de uitgangspunten van de democratische rechtsstaat; en
c. gelet op het in het eerste lid genoemde doel de uitoefening van grondrechten zo min mogelijk beperkt en aan dat doel evenredig is.
quote:Op zondag 12 september 2021 19:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Een stimulans…
Ja, als er een deel van de bevolking is die er zo over denkt verdienen we ook niet anders dan deze maatregelen.
Ook dat ja. Als politie gaan optreden omdat het kabinet het wiltquote:Op zondag 12 september 2021 19:53 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Hahaha, wat ben ik nu blij dat ik niet meer in de horeca werk.
Een fors personeelstekort en dan ook nog eens deze onzin erbij
Je bent jezelf voor schut aan het zetten.quote:Op zondag 12 september 2021 19:28 schreef Montov het volgende:
[..]
Waarom zet je jezelf zo voor schut hier? Totaal onnodig.
Wordt lekker rustig straks in de restaurants, heb ik mijn eten lekker snelquote:Op zondag 12 september 2021 19:54 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Bij mij doet ie het ook niet meer
Update: de server is overbelastGodver
Dit ga je ook nog krijgen straks ja. Wordt nog leuk in de weekends als iedereen en z'n moeder tegelijk die app in wil.quote:Op zondag 12 september 2021 19:54 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Bij mij doet ie het ook niet meer
Update: de server is overbelastGodver
Dat kun je nooit weten. Iets met Hegel en de uil van Minerva.quote:Op zondag 12 september 2021 19:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Op dezelfde manier waarop ze alles analyseren, vermoed ik.
Gewoon zorgen voor een printje. Niet goed voor het milieu, maar dat is dan wel weer een zorg minder.quote:Op zondag 12 september 2021 19:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dit ga je ook nog krijgen straks ja. Wordt nog leuk in de weekends als iedereen en z'n moeder tegelijk die app in wil.
Na al die mondkapjes doet een printje meer of minder ook niet meer veelquote:Op zondag 12 september 2021 19:58 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Gewoon zorgen voor een printje. Niet goed voor het milieu, maar dat is dan wel weer een zorg minder.
Wat je "maatregelen" noemt, voor het grootste deel van de mensen (je weet wel, die 80+% die volledig gevaccineerd is) alleen maar een administratieve handeling. En voor de uitbaters vooral een berg rompslomp die tijd en dus geld kost, maar wat draagt het nu bij aan de bestrijding van corona?quote:Op zondag 12 september 2021 19:44 schreef Cynicio het volgende:
Dooie mus weer dit. De 1,5 meter is weg maar je krijgt er nieuwe maatregelen voor in de plaats. Valt me nog mee dat ze die QR code niet verplichten voor "funshoppen".
Deze vraag bedoel je denk ik?quote:Op zondag 12 september 2021 19:33 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Dat snap ik niet helemaal, wat bedoel je met onberekenbaar? Vind je dat niet een nogal wankele onderbouwing voor zulke ingrijpende maatregelen?
Bij mij doet ie het nog hoor. Genezen eind februari.quote:Op zondag 12 september 2021 19:59 schreef Arizona het volgende:
Wordt ook nog leuk voor de mensen die genezen zijn en één prik hebben had.
Je "genezen-"melding verdwijnt na een halfjaar uit de app. Dus als je in maart corona hebt gehad en in augustus je vaccinatie hebt gehaald, ben je in september je vinkje weer kwijt en moet je alsnog een tweede prik halen.
Waar print je dat ding?quote:Op zondag 12 september 2021 19:58 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Gewoon zorgen voor een printje. Niet goed voor het milieu, maar dat is dan wel weer een zorg minder.
Sommige mensen zijn echt gemaakt van glas.quote:Op zondag 12 september 2021 19:59 schreef Breekfast het volgende:
Wat is nou het grote probleem dan?
Je kunt straks gewoon alles weer. Alleen de horeca sluit na 12 uur, dat is het enige.
Het staat je vrij om je niet te laten vaccineren, maar het is logisch dat ze dan een test gaan vragen als je op plekken wilt komen waar je de gezondheid van je medemens in gevaar brengt.
Waarom zou ik tijdens bijvoorbeeld een horeca bezoek extra risico moeten lopen vanwege de koppigheid van een klein deel van de bevolking?
Serieus?quote:Op zondag 12 september 2021 19:59 schreef Arizona het volgende:
Je "genezen-"melding verdwijnt na een halfjaar uit de app. Dus als je in maart corona hebt gehad en in augustus je vaccinatie hebt gehaald, ben je in september je vinkje weer kwijt en moet je alsnog een tweede prik halen.
@Molo get your act together.quote:Op zondag 12 september 2021 19:59 schreef Arizona het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |