Goede vraag. Lijkt mij ook een mooie vraag voor een kort geding. Het wordt zo langzamerhand toch wel heel willekeurig hoe het kabinet met de horeca omgaat.quote:Op zondag 12 september 2021 19:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die regel was er ooit omdat later op de avond mensen meer alcohol in zich hebben en daardoor de afstandsregels niet meer goed bewaren. Dat deden we überhaupt al niet meer, maar nu wordt de afstandsregel zelfs officieel geschrapt. Dus wat is dan nog het argument, behalve zuiver pestgedrag? Ik heb echt geen idee.
Waarom zet je jezelf zo voor schut hier? Totaal onnodig.quote:Op zondag 12 september 2021 19:25 schreef DonDruiper het volgende:
En de horeca nog steeds om 00:00 dicht is gewoon bijna een misdrijf.
Complete Fucking Waanzin.
Echt.. sloop het land maar wat mij betreft.. ik weet het anders ook niet meer.
Als daar parlementair een meerderheid toe is, dan zal daar wel een aanleiding toe zijn.quote:Op zondag 12 september 2021 19:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
En dan komt over 3 weken het advies van de gezondheidsraad en moet je een derde prik halen. Dan wordt gewoon je QR-code ingetrokken en krijg je er pas weer 1 als je je derde prik hebt gehaald.
Het gaat er niet om of dat zo is/wordt, het gaat erom dat het kabinet dat nu éénzijdig kan besluiten.
Nee, deze reactie is nodig.quote:Op zondag 12 september 2021 19:28 schreef Montov het volgende:
[..]
Waarom zet je jezelf zo voor schut hier? Totaal onnodig.
Ja, wel de Digi ID app met pincode. Oprutte.quote:Op zondag 12 september 2021 19:27 schreef Haags het volgende:
[..]
Voor die app heb je geen w8w nodig.
Ik vind het iets te consequent om te spreken van willekeur, eigenlijk.quote:Op zondag 12 september 2021 19:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Goede vraag. Lijkt mij ook een mooie vraag voor een kort geding. Het wordt zo langzamerhand toch wel heel willekeurig hoe het kabinet met de horeca omgaat.
Inderdaad. Die paar bedjes liggen zo weer vol.quote:Op zondag 12 september 2021 19:23 schreef capricia het volgende:
Als we hier de herfst en de winter mee doorkomen, mogen we in onze handjes klappen.
Ik vind dit toch wel een beetje een gevaarlijke redenering hoor. Een democratische rechtsstaat is geen dictatuur van de meerderheid.quote:Op zondag 12 september 2021 19:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Als daar parlementair een meerderheid toe is, dan zal daar wel een aanleiding toe zijn.
Ja, eenmalig joh. Daarna slaat de app alles op en heb je alleen die app nodig.quote:Op zondag 12 september 2021 19:29 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Ja, wel de Digi ID app met pincode. Oprutte.
Dit ja.quote:Op zondag 12 september 2021 19:30 schreef Straatcommando. het volgende:
Dystopische ellende, en het wordt nog toegejuicht ook. Eenmaal ingevoerd kan dit zwalkende demissionaire kabinet de voorwaarden eenzijdig aanpassen. Lekker gewerkt jongens
Weet je nog, dat testen voor toegang dat alleen gebruikt zou worden om extra dingen mogelijk te maken?quote:Op zondag 12 september 2021 19:30 schreef Straatcommando. het volgende:
Dystopische ellende, en het wordt nog toegejuicht ook. Eenmaal ingevoerd kan dit zwalkende demissionaire kabinet de voorwaarden eenzijdig aanpassen. Lekker gewerkt jongens
Ik ook. Echt triest.quote:Op zondag 12 september 2021 18:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Dit, voor vliegreizen of grote evenementen binnen prima. Ik vind het wel te ver gaan dat het moet om de horeca binnen te komen.
quote:Op zondag 12 september 2021 19:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Weet je nog, dat testen voor toegang dat alleen gebruikt zou worden om extra dingen mogelijk te maken?
Dat het kabinet onbetrouwbaar zou zijn.quote:Op zondag 12 september 2021 19:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vanwaar ‘lol, we zitten in een pandemie’? Die opmerking snap ik niet?
Nee dat kan niet. Maar ga dat maar aantonen. Dat lukt je niet.quote:Op zondag 12 september 2021 19:31 schreef Bliksem92 het volgende:
Vraagje voor de users met wat meer juridische kennis... Kun je eigenlijk wel binnen de scope van de coronawet zo'n maatregel invoeren die overduidelijk niet bedoeld en ook niet bij machte is om de volksgezondheid te verbeteren? Of zit daar zoveel speling in dat Hugo bij wijze van spreken alles zou kunnen doorvoeren wat hij wil zolang de Kamer ja zegt?
Daar is toch echt een kamermeerderheid voor nodig.quote:Op zondag 12 september 2021 19:30 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik hoop dat iemand dit tijdens de persco gaat vragen.quote:Op zondag 12 september 2021 19:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die regel was er ooit omdat later op de avond mensen meer alcohol in zich hebben en daardoor de afstandsregels niet meer goed bewaren. Dat deden we überhaupt al niet meer, maar nu wordt de afstandsregel zelfs officieel geschrapt. Dus wat is dan nog het argument, behalve zuiver pestgedrag? Ik heb echt geen idee.
Hier ben ik het overigens zeer mee eens.quote:Op zondag 12 september 2021 19:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik vind dit toch wel een beetje een gevaarlijke redenering hoor. Een democratische rechtsstaat is geen dictatuur van de meerderheid.
Grondrechten zijn er juist om minderheden te beschermen.
Daarom ook ''eenmaal''quote:Op zondag 12 september 2021 19:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Daar is toch echt een kamermeerderheid voor nodig.
Hahahaquote:Op zondag 12 september 2021 19:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Daar is toch echt een kamermeerderheid voor nodig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |