SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nu krijgen we wekelijkse demo’s tegen Corona paspoort.Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
quote:De anderhalve meterregel zal per 25 september verdwijnen, Mondkapjes in het openbaar vervoer blijven verplicht en in de horeca en culturele sector worden coronatoegangsbewijzen verplicht voor iedereen vanaf 13 jaar.
Dat zijn in grote lijnen de uitkomsten van het Catshuisberaad, melden ingewijden aan de politieke redactie van RTL Nieuws.
Ook zal het thuiswerkadvies voorlopig niet veranderen en moet de nachthoreca tussen middernacht en 6.00 uur dicht blijven.
meer volgt.
zie email 27 oktober![]()
Niks wat we nog niet wisten dus. Zijn jullie ook zo blij met dit pakket versoepelingen?quote:Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Net als in Italië. Zijn er nu sinds vorige week woensdag. Laatste avond. Geen QR code nog hoeven laten zien. Het hangt her en der op en er is 1x alleen naar gevraagd of we het hadden. Gescand? Nergens! Bij de pizzeria op de hoek kunnen ze daarmee ook niet eens overweg. We kregen een notitieblokvelletje waar we naam en tel nummer op moesten noteren. En een meting van de polstemperatuur. Heel mss straks nog, dan gaan we chic uiteten. En dit is dan nu Noord-Italië. Het zwaarst getroffen gebied. In het Zuiden bestaat corona alleen nog vanwege de mondkapjes verder doen ze er niks mee. Zat je gewoon zowat bij elkaar aan tafel.quote:Op zondag 12 september 2021 18:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar dan ga je uit van ID-check erbij, en dat gaan ze echt niet doen bij de meeste tenten, dat kan ik je alvast op een briefje geven.
Sterker nog ik verwacht dat die QR-check bij veel kleine(re) zaken sowieso al vrij rap niet meer uitgevoerd gaat worden. Even eerste paar weken meedoen en zodra de handhaving afneemt gewoon lekker negeren.
Maar wees gerust allen! Onze auto ligt vol met wijn, pecorino, parmezaan, pistache- en amandelcreme, olijfolie etc. Er is helemaal geen plek meer voor corona om met ons mee terug te liften naar Nederland. Er komt dus geen alpeko piek. Sterker nog: ik heb een vitamine D overdosis. Ik lijk wel een Italiaan maar dan met goed gedrag in het verkeer.![]()
Blij dat ik nooit met het OV reis in elk geval. Die poppenkast met die mondkapjes daar nog steedsquote:Op zondag 12 september 2021 18:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niks wat we nog niet wisten dus. Zijn jullie ook zo blij met dit pakket versoepelingen?![]()
![]()
Schande. Gewoon een verzwaring. Niks anders. Welke versoepeling?quote:Op zondag 12 september 2021 18:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niks wat we nog niet wisten dus. Zijn jullie ook zo blij met dit pakket versoepelingen?zie email 27 oktober![]()
Ja, geen idee. In de hoofden van mensen die nooit buiten komen zal dit vast wel een versoepeling zijn.quote:Op zondag 12 september 2021 18:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Schande. Gewoon een verzwaring. Niks anders. Welke versoepeling?
Ben benieuwd of ze nog iets van steun gaan geven aan de nachthoreca-die-s-nachts-niet-open-mag, of dat ze eindelijk besluiten om die sector maar gewoon op te geven.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ik zal wel heel dom zijn, maar waarom moet de nachthoreca nog dicht blijven als er toch toegangsbewijzen gebruikt gaan worden?Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Regels voor de buhne.quote:Op zondag 12 september 2021 18:41 schreef josja het volgende:
Ik zal wel heel dom zijn, maar waarom moet de nachthoreca nog dicht blijven als er toch toegangsbewijzen gebruikt gaan worden?![]()
quote:Op zondag 12 september 2021 18:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Schande. Gewoon een verzwaring. Niks anders. Welke versoepeling?![]()
Het sprookje dat dat allemaal heel gevaarlijk is en het totaal niet aan DmJ lag moet wel in stand gehouden worden natuurlijk.quote:Op zondag 12 september 2021 18:41 schreef josja het volgende:
Ik zal wel heel dom zijn, maar waarom moet de nachthoreca nog dicht blijven als er toch toegangsbewijzen gebruikt gaan worden?zie email 27 oktober![]()
Omdat men geen idee heeft, en het nogal een makkelijke kop van jut is.quote:Op zondag 12 september 2021 18:41 schreef josja het volgende:
Ik zal wel heel dom zijn, maar waarom moet de nachthoreca nog dicht blijven als er toch toegangsbewijzen gebruikt gaan worden?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Wanneer mag de Tweede Kamer hier ja op zeggen trouwens? Ik neem aan ná de persconferentie?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Straatfeest @Zipportalquote:Op zondag 12 september 2021 18:43 schreef Johannes788 het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)meter-verdwijnt.html
Nu meld het ook![]()
"verplicht in de horeca en in de kunst en cultuur"
Ben benieuwd hoe ze de grenzen leggen dan.
Moet je je een QR code laten zien als de lokale Piet Patat/Friet binnen loopt, en bijvoorbeeld op het terras bij een bar? En vallen concerten onder cultuur?![]()
![]()
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Ah, dank allen, gewoon omdat het kan dus. Waardeloos, niks versoepelingen. Ga denk ik de persco maar weer eens kijken en hopen op pittige vragen.Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Ik neem aan ja, ja en ja.quote:Op zondag 12 september 2021 18:45 schreef Momo het volgende:
Moet je je een QR code laten zien als de lokale Piet Patat/Friet binnen loopt, en bijvoorbeeld op het terras bij een bar? En vallen concerten onder cultuur?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Leuk, eindelijk weer eens een persco met verzwarende maatregelen ipv versoepelingen. Die hebben we al een tijd niet meer gehad.Zonder wrijving geen glans![]()
Alle horeca neem ik aan. Ala Frankrijk. Terrasjes enz.quote:Op zondag 12 september 2021 18:45 schreef Momo het volgende:
Moet je je een QR code laten zien als de lokale Piet Patat/Friet binnen loopt, en bijvoorbeeld op het terras bij een bar? En vallen concerten onder cultuur?![]()
Jawelquote:Op zondag 12 september 2021 18:47 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Hier valt de bioscoop toch niet onder he?![]()
Boa Gestapoquote:Op zondag 12 september 2021 18:49 schreef Zipportal het volgende:
Massa controles genot op sjoemelende cafés.Zonder wrijving geen glans![]()
worden er weleens pittige vragen gesteld dan?quote:Op zondag 12 september 2021 18:46 schreef josja het volgende:
Ah, dank allen, gewoon omdat het kan dus. Waardeloos, niks versoepelingen. Ga denk ik de persco maar weer eens kijken en hopen op pittige vragen.Plaats hier uw advertentie![]()
"Voor de evenementensector is nog geen besluit genomen. Er wordt naar een oplossing gezocht."
Je verwacht het niet he.
![]()
Lees: daarvan gaan we dinsdag pas bekend maken dat die nog steeds niks mogen, we spreiden de ellende liever.quote:Voor de evenementensector is nog geen besluit genomen. Er wordt naar een oplossing gezocht.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Nee zelden helaas, maar hoop deze keer op wat meer kritiek, aangezien ze dit verkopen als versoepelingen.quote:Op zondag 12 september 2021 18:50 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
worden er weleens pittige vragen gesteld dan?Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
Misschien moet KHN maar gewoon vast aankondigen hier niet aan mee te werken. Van de zotte. Totaal van de zotte. Ik lees trouwens wel dat het nog niet zeker is of er een meerderheid is. De PvdA zou tegen zijn en dan wordt het allemaal heel krap.zie email 27 oktober![]()
Is er weer een persco?quote:
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*![]()
Mondkapje in het OV blijft bestaan
Maar ik mag toch hopen dat het mondkapje op het station, perron en halte verleden tijd is.![]()
Het FOK OMT komt straks bijeen. @Lenny_Leonardquote:Op zondag 12 september 2021 18:54 schreef Oliver23 het volgende:
Mondkapje in het OV blijft bestaan
Maar ik mag toch hopen dat het mondkapje op het station, perron en halte verleden tijd is.![]()
Nou, bevolking van Nederland, laat de komende tijd alsjeblieft zien dat wij als volk een hele dikke middelvinger opsteken naar deze nieuwe samenleving.
Zo niet, perfecte timing voor een diepe winterdepressie.![]()
Die mogen tekenen bij het kruisjequote:Op zondag 12 september 2021 18:43 schreef Janneke141 het volgende:
Wanneer mag de Tweede Kamer hier ja op zeggen trouwens? Ik neem aan ná de persconferentie?![]()
Die gaan weer keurig mee met de regeltjes hoor. Dat doen ze al anderhalf jaar en dat gaat nu ook wel weer gebeuren.quote:Op zondag 12 september 2021 18:53 schreef trein2000 het volgende:
Misschien moet KHN maar gewoon vast aankondigen hier niet aan mee te werken.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ik ga hier niet aan meewerken,gewoon omdat ik als gevaccineerde niet wil meewerken aan dit systeemquote:Op zondag 12 september 2021 18:54 schreef Scrummie het volgende:
Nou, bevolking van Nederland, laat de komende tijd alsjeblieft zien dat wij als volk een hele dikke middelvinger opsteken naar deze nieuwe samenleving.
Zo niet, perfecte timing voor een diepe winterdepressie.![]()
Frauderen kan je leren maat.quote:Op zondag 12 september 2021 18:54 schreef Scrummie het volgende:
Zo niet, perfecte timing voor een diepe winterdepressie.Zonder wrijving geen glans![]()
1,5 meter verdwijnt![]()
![]()
Toegangsbewijzen![]()
![]()
Mondkapjes in het OV![]()
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*![]()
Dan moet je de plaatsen die gaan werken met toegangsbewijzen mijden, niet gaan frauderen.quote:Op zondag 12 september 2021 18:55 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Ik ga hier niet aan meewerken,gewoon omdat ik als gevaccineerde niet wil meewerken aan dit systeemOpinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ik hoop dat veel bedrijven niet mee gaan doen. Even lunchen of naar de bios en dan aantonen dat ik gevaccineerd ben.![]()
Lekkere tweedeling man, triest. Ik snap dat je zoiets voor grote evenementen doet zoals het Ziggodome of whatever. Maar niet even spontaan gaan lunchen ergens tussen de middag. Altijd maar dat maakbaarheidsdenken...A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Echt, elke keer weet je het weer voor elkaar te krijgen; op dit soort momenten vind ik je weer een grotere debiel dan 2 minuten geleden. En je was al zo'n grote.quote:Op zondag 12 september 2021 18:56 schreef Starhopper het volgende:
1,5 meter verdwijnt![]()
![]()
Toegangsbewijzen![]()
![]()
Mondkapjes in het OV![]()
![]()
Ik verwacht wel een KHN-rage ja. Kan me niet voorstellen dat horeca hier op zit te wachten. Voornamelijk jongeren hebben (denk ik) geen prik en ben heel benieuwd of die voor een terrasje speciaal laten vaccineren. En tis toch maar tot 00:00 dus kunt beter een zuipschuur inquote:Op zondag 12 september 2021 18:53 schreef trein2000 het volgende:
Misschien moet KHN maar gewoon vast aankondigen hier niet aan mee te werken. Van de zotte. Totaal van de zotte. Ik lees trouwens wel dat het nog niet zeker is of er een meerderheid is. De PvdA zou tegen zijn en dan wordt het allemaal heel krap.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."![]()
Alsjeblieft laat dat gebeuren, echt waar.quote:Op zondag 12 september 2021 18:53 schreef trein2000 het volgende:
Misschien moet KHN maar gewoon vast aankondigen hier niet aan mee te werken. Van de zotte. Totaal van de zotte. Ik lees trouwens wel dat het nog niet zeker is of er een meerderheid is. De PvdA zou tegen zijn en dan wordt het allemaal heel krap.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Als we even vooruitkijken naar de eerstvolgende persconferentie ná komende dinsdag en ik vermoed dat ze dan het aantal tvt-locaties gaan uitbreiden, ben ik dan te BNW?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Het is nog niet voorbij. Mooi dat ze op deze manier de boel toch veilig houden. Al snap ik niet dat ze de 1,5 meter loslaten.quote:Op zondag 12 september 2021 18:57 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Echt, elke keer weet je het weer voor elkaar te krijgen; op dit soort momenten vind ik je weer een grotere debiel dan 2 minuten geleden. En je was al zo'n grote.Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
quote:
Dit, voor vliegreizen of grote evenementen binnen prima. Ik vind het wel te ver gaan dat het moet om de horeca binnen te komen.quote:Op zondag 12 september 2021 18:56 schreef Discombobulate het volgende:
Ik hoop dat veel bedrijven niet mee gaan doen. Even lunchen of naar de bios en dan aantonen dat ik gevaccineerd ben.![]()
Lekkere tweedeling man, triest. Ik snap dat je zoiets voor grote evenementen doet zoals het Ziggodome of whatever. Maar niet even spontaan gaan lunchen ergens tussen de middag. Altijd maar dat maakbaarheidsdenken...![]()
Zijn er echt veel mensen die wel 100 keer willen testen maar geen prik willen halen?quote:Op zondag 12 september 2021 18:57 schreef Janneke141 het volgende:
Als we even vooruitkijken naar de eerstvolgende persconferentie ná komende dinsdag en ik vermoed dat ze dan het aantal tvt-locaties gaan uitbreiden, ben ik dan te BNW?![]()
eens. Maar vanuit de samenleving hoef je buiten die debielen van een Willem Engel om niks te verwachten.quote:Op zondag 12 september 2021 18:56 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat haalt het hele idee niet onderuit, en doet niets met de zittende macht.Zonder wrijving geen glans![]()
Dat denk ik niet.quote:Op zondag 12 september 2021 18:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Zijn er echt veel mensen die wel 100 keer willen testen maar geen prik willen halen?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Hoe zit het eigenlijk met mensen die dan in de horeca werken moet die officieel ook laten testen of vaccineren om te werken dan?![]()
Mwah, weet ik niet.quote:Op zondag 12 september 2021 18:58 schreef Haags het volgende:
[..]
eens. Maar vanuit de samenleving hoef je buiten die debielen van een Willem Engel om niks te verwachten.![]()
![]()
“ook als het samenkomsten zijn met minder dan 75 personen.”
Man man man. Hoe onbetrouwbaar wil je het hebben. Alleen om meer dingen mogelijk te maken hoor.
Echt schandalig.zie email 27 oktober![]()
Dit ja. Die hebben toch geen personeel hiervoorquote:Op zondag 12 september 2021 18:57 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Alsjeblieft laat dat gebeuren, echt waar.![]()
Word er een reden gegeven voor het verzwaren van de maatregelen? Vind dit toch wel vrij frappant allemaal.![]()
Het FOK OMT neemt deze vraag mee. @Oliver23quote:Op zondag 12 september 2021 19:00 schreef Momo het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met mensen die dan in de horeca werken moet die officieel ook laten testen of vaccineren om te werken dan?![]()
Ik denk het niet, want dat is juridisch (nog) niet mogelijk. Benieuwd hoe lang dat nog zo blijft.quote:Op zondag 12 september 2021 19:00 schreef Momo het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met mensen die dan in de horeca werken moet die officieel ook laten testen of vaccineren om te werken dan?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
QR codes werken niet meer na 12 uur 's nachts ofzo?quote:Op zondag 12 september 2021 18:41 schreef josja het volgende:
Ik zal wel heel dom zijn, maar waarom moet de nachthoreca nog dicht blijven als er toch toegangsbewijzen gebruikt gaan worden?
Ik heb ook werkelijk geen idee.Twee weken terug kon ik nog zonder QR code naar de All you can eat wok. En een paar weken terug ook heerlijk in de bios gezeten met een extra stoeltje tussen gezelschappen maar verder geen gedoe. Die zalen zitten toch nooit vol, nu waren de plekken alleen wat beter verdeeldquote:Op zondag 12 september 2021 18:45 schreef Momo het volgende:
Moet je je een QR code laten zien als de lokale Piet Patat/Friet binnen loopt, en bijvoorbeeld op het terras bij een bar? En vallen concerten onder cultuur?.
Binnenkort kan (mag) dat dus niet meer zonder vinkje. Dit is een verzwaring en geen versoepeling.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Verzwaren? Er zijn juist versoepelingenquote:Op zondag 12 september 2021 19:00 schreef Bliksem92 het volgende:
Word er een reden gegeven voor het verzwaren van de maatregelen? Vind dit toch wel vrij frappant allemaal.Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
En wedden dat die Hugo dit dinsdag als een soort van overwinning gaat presenteren? Alsof het de best mogelijke oplossing is die er maar is?
Teringdebiel.![]()
In en in triest.quote:Op zondag 12 september 2021 18:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niks wat we nog niet wisten dus. Zijn jullie ook zo blij met dit pakket versoepelingen?
Die QRs."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
quote:Op zondag 12 september 2021 19:01 schreef Scrummie het volgende:
En wedden dat die Hugo dit dinsdag als een soort van overwinning gaat presenteren? Alsof het de best mogelijke oplossing is die er maar is?
Teringdebiel.![]()
Eensquote:Op zondag 12 september 2021 19:01 schreef Arizona het volgende:
[..]
Binnenkort kan (mag) dat dus niet meer zonder vinkje. Dit is een verzwaring en geen versoepeling.![]()
Omdat het niet anders kan bullshitquote:Op zondag 12 september 2021 19:00 schreef Bliksem92 het volgende:
Word er een reden gegeven voor het verzwaren van de maatregelen? Vind dit toch wel vrij frappant allemaal.![]()
Hoe zou het gaan met sportkantines? Even je vinkje laten zien om je colaatje te drinken na de tennis?quote:Op zondag 12 september 2021 19:00 schreef trein2000 het volgende:
Man man man. Hoe onbetrouwbaar wil je het hebben. Alleen om meer dingen mogelijk te maken hoor.
Echt schandalig.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Als de anderhalve meter alleen onder voorwaarden weggaat, gaat ie dan eigenlijk wel echt weg?quote:Op zondag 12 september 2021 19:00 schreef trein2000 het volgende:
Echt schandalig.
Ik neem aan dat er geen tvt voor de supermarkt komt, daar moet t dan dus nog wel? En thuisfeesten enzo?
Ik ben in elk geval heel blij met deze versoepelingen!
Oh, wacht… verzwaringen![]()
Ja vraag ik mij ook af. En wat dacht je van kantoren en fabrieken waar veel mensen werken. Lijkt mij dat daar ook tvt moet komenquote:Op zondag 12 september 2021 19:00 schreef Momo het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met mensen die dan in de horeca werken moet die officieel ook laten testen of vaccineren om te werken dan?Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Kan niet op dit moment.quote:Op zondag 12 september 2021 19:03 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja vraag ik mij ook af. En wat dacht je van kantoren en fabrieken waar veel mensen werken. Lijkt mij dat daar ook tvt moet komenzie email 27 oktober![]()
Thuiswerkadvies blijft ook? Laten we dit nog in stand om voor te sorteren op testen voor toegang-op-je-kantoor?
Ik neem niets meer voor onmogelijk aan
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Aangezien Leaseplan en andere bedrijven niet op hun vingers zijn getikt denk ik dat we het antwoord al weten: “de medewerkers willen dit” en hop, het mag.quote:Op zondag 12 september 2021 19:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik denk het niet, want dat is juridisch (nog) niet mogelijk. Benieuwd hoe lang dat nog zo blijft.![]()
Hij is al weg. Dit is gewoon een verzwaring. En een forse ook.quote:Op zondag 12 september 2021 19:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als de anderhalve meter alleen onder voorwaarden weggaat, gaat ie dan eigenlijk wel echt weg?
Ik neem aan dat er geen tvt voor de supermarkt komt, daar moet t dan dus nog wel? En thuisfeesten enzo?
Ik ben in elk geval heel blij met deze versoepelingen!
Oh, wacht… verzwaringenzie email 27 oktober![]()
Ik denk dat Hugo verwacht dat hierdoor het aantal vaccinaties gaat toenemen. Maar dat is niet het geval, want die groepen gaan niet naar musea of zijn te principeel tegen vaccineren.quote:Op zondag 12 september 2021 18:57 schreef Janneke141 het volgende:
Als we even vooruitkijken naar de eerstvolgende persconferentie ná komende dinsdag en ik vermoed dat ze dan het aantal tvt-locaties gaan uitbreiden, ben ik dan te BNW?
En als oplossing gaat Hugo vervolgens ook supermarkten toevoegen een het QR-code festijn.- verwijderd door admin -![]()
En gevaccineerden die overal hun app moeten laten zienquote:Op zondag 12 september 2021 19:04 schreef Anton91 het volgende:
Nog even een tijdje ongevaccineerden pesten![]()
Ik vrees vooral voor verenigingen, scholen en allerlei informele settings.quote:Op zondag 12 september 2021 19:04 schreef groenen het volgende:
[..]
Ik denk dat Hugo verwacht dat hierdoor het aantal vaccinaties gaat toenemen. Maar dat is niet het geval, want die groepen gaan niet naar musea of zijn te principeel tegen vaccineren.
En als oplossing gaat Hugo vervolgens ook supermarkten toevoegen een het QR-code festijn.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Jij houdt van de anderhalve meter? Jij houdt van mondkapjes in het OV?quote:Op zondag 12 september 2021 18:56 schreef Starhopper het volgende:
1,5 meter verdwijnt![]()
![]()
Toegangsbewijzen![]()
![]()
Mondkapjes in het OV
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Voor de gevaccineerden is dit wel een versoepeling, natuurlijk."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Tja, ze hebben kans genoeg gehad om zich te laten vaccineren. Waarom zou ik thuis moeten blijven omdat vaccinatieweigeraars zich niet willen prikken.quote:Op zondag 12 september 2021 19:04 schreef Anton91 het volgende:
Nog even een tijdje ongevaccineerden pestenOp maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
quote:Op zondag 12 september 2021 19:05 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
En gevaccineerden die overal hun app moeten laten zien
Tap tap tap![]()
Even ter herinnering:Leuke quotes, gingen dus niet over vorig jaar maar over de griepepidemie in 2018. Als we een QR samenleving krijgen voor de huidige cijfers (dus IC/opnames/besmettingen), dan moeten we, als we onszelf niet volledig voor gek willen zetten, ook met een zware griepepidemie dit soort maatregelen treffen.quote:De Brabantse ziekenhuizen liggen vol, honderden operaties worden afgezegd om plaats te maken voor nieuwe, acute patiënten. Vanuit ziekenhuis Bernhoven worden patiënten naar buiten Brabant verplaatst. Zorgpersoneel draait dubbele diensten. ,,De situatie is ernstig”, zegt een woordvoerder van het Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis in Tilburg. Maar ook ziekenhuizen in andere delen van Nederland slaan alarm. ,,Zo erg hebben we het nog nooit meegemaakt”, stelt het Gelre ziekenhuis in Apeldoorn.
Kortom; we zijn echt belachelijk lachwekkend bezig.![]()
Omdat ze nu iets mogen dat ze eerder ook al mochten, maar dan ná het scannen van een app?quote:Op zondag 12 september 2021 19:06 schreef capricia het volgende:
Voor de gevaccineerden is dit wel een versoepeling, natuurlijk.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
En ondernemers.quote:Op zondag 12 september 2021 19:04 schreef Anton91 het volgende:
Nog even een tijdje ongevaccineerden pesten
En ouderen zonder smartphone.
En kinderen die niet mogen van papa en mama.
En …
Ongelofelijk dit. Diep treurig. Maar Hugo zal vast verklaren dat er geen sprake is van dwang of drang.zie email 27 oktober![]()
Ja. Als mondkapjes niet meer hoeven in het OV, dan zou ik nooit meer met de bus gaan.quote:Op zondag 12 september 2021 19:05 schreef popje het volgende:
[..]
Jij houdt van de anderhalve meter? Jij houdt van mondkapjes in het OV?Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Dit.quote:Op zondag 12 september 2021 19:04 schreef Anton91 het volgende:
Nog even een tijdje ongevaccineerden pesten"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Oh ja? Wat dan? Dat ik nu wel een QR moet laten zien bij de dorpskroeg? Ik zie hem niet.quote:Op zondag 12 september 2021 19:06 schreef capricia het volgende:
Voor de gevaccineerden is dit wel een versoepeling, natuurlijk.zie email 27 oktober![]()
1,5 meter gaat weg.quote:Op zondag 12 september 2021 19:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Omdat ze nu iets mogen dat ze eerder ook al mochten, maar dan ná het scannen van een app?
Of las je daar overheen?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik zie het echt niet voor me dat de vrijwillige bardienst bij de sportclub iedereen naar zijn QR code gaat vragen... Totdat er een overijverige BOA langs komtquote:Op zondag 12 september 2021 19:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik vrees vooral voor verenigingen, scholen en allerlei informele settings.
(Net als toen je niet meer met 4 personen mocht sporten, kwamen die wannabe speurneuzen ook op de tennisclub controleren![]()
)
Waarom zou dat moeten? Iedereen heeft de kans gehad om zich te laten vaccineren en we hebben een hoge vaccinatiegraad. De pandemie is over voor ons.quote:Op zondag 12 september 2021 19:06 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Tja, ze hebben kans genoeg gehad om zich te laten vaccineren. Waarom zou ik thuis moeten blijven omdat vaccinatieweigeraars zich niet willen prikken.![]()
Dat was 1 uitschieter. Een paar weekjes lang.quote:Op zondag 12 september 2021 19:06 schreef Scrummie het volgende:
Even ter herinnering:
[..]
Leuke quotes, gingen dus niet over vorig jaar maar over de griepepidemie in 2018. Als we een QR samenleving krijgen voor de huidige cijfers (dus IC/opnames/besmettingen), dan moeten we, als we onszelf niet volledig voor gek willen zetten, ook met een zware griepepidemie dit soort maatregelen treffen.
Kortom; we zijn echt belachelijk lachwekkend bezig.
Bijna hetzelfde als anderhalf jaar het huidige geëmmer.Tap tap tap![]()
Geen Social Distancing meer.quote:Op zondag 12 september 2021 19:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Oh ja? Wat dan? Dat ik nu wel een QR moet laten zien bij de dorpskroeg? Ik zie hem niet."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
Forum Opties Forumhop: Hop naar: