Er zijn hordes volwassenen die nog graag met lego spelen, dus waarom weg doen?quote:Op vrijdag 10 september 2021 09:43 schreef KingShark het volgende:
Ik heb 5 kilo lego, ik vind het zo moeilijk om het weg te geven of om te verkopen, het is toch mijn kinderjaren
Prima toch, om dat uit nostalgisch oogpunt te bewaren?quote:Op vrijdag 10 september 2021 09:43 schreef KingShark het volgende:
Ik heb 5 kilo lego, ik vind het zo moeilijk om het weg te geven of om te verkopen, het is toch mijn kinderjaren
ik heb ook een barometer, van mijn dooie opa, het ligt maar daar in de kast, het kan regen voorspellen.quote:Op vrijdag 10 september 2021 09:45 schreef Viv het volgende:
[..]
Prima toch, om dat uit nostalgisch oogpunt te bewaren?
Hoe was je dit? Heb ergens gelezen dat je het in een waszak in de wasmachine kan doen, zou mn oude lego ook een keer moeten wassen, maar dat is met de hand onbegonnen werk.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:44 schreef exode het volgende:
Wij ruimen wel regelmatig de Lego van B op en dan wordt het gewassen. Dat moet wel met zijn astma aanvallen door stof.
Morgen wordt eindelijk de Ivar kast opgehangen in de woonkamer en kunnen wijzelf weer bouwen. We hebben een ruimte van 50 cm X 280 cm te vullen met een seizoensbouwwerk. Nu herfst en in december het Kerstdorp.
Daarboven komen planken voor oa het Disney kasteel en de Friends sets.
Vooral die seizoensbouwwerken vind ik heerlijk, ook omdat B enthousiast meedenkt. Zo hadden we vorig jaar een klimpark gemaakt, zo leuk hoeveel ideeen een 7jarige dan heeft.
In een kussensloop in de wasmachine op koud. Als je dat vergeet is alles na de wasbeurt kromquote:Op woensdag 15 september 2021 05:32 schreef 111210 het volgende:
[..]
Hoe was je dit? Heb ergens gelezen dat je het in een waszak in de wasmachine kan doen, zou mn oude lego ook een keer moeten wassen, maar dat is met de hand onbegonnen werk.
Mijn man gebruikt een bus perslucht. Krachtig en werkt vooralsnog heel goedquote:Op woensdag 15 september 2021 10:27 schreef exode het volgende:
Wij wassen het in bad, gewoon per kleur/soort of hoe het ook gesorteerd is in bad laten weken.
Daarna gooien we het bij goed weer buiten op handdoeken en anders binnen. Buiten is het binnen een dag wel droog.
Lego adviseert zelf om het niet in de waswachine te doen en kleine moeite om het in bad te laten weken.
Gebouwde Lego stofzuigen we met een speciaal opzetstuk. Van die rietjes, kan je gewoon bij de Action kopen.
Tegen stof, maar niet tegen plakkerige oude legoquote:Op woensdag 15 september 2021 11:36 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Mijn man gebruikt een bus perslucht. Krachtig en werkt vooralsnog heel goed
Dat is garantie voor een astma aanval hier. Dan verspreid je de stof in de lucht.quote:Op woensdag 15 september 2021 11:36 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Mijn man gebruikt een bus perslucht. Krachtig en werkt vooralsnog heel goed
Welk nummer is die set? Dan kan ik even opzoeken of het dezelfde als vorig jaar isquote:Op vrijdag 8 oktober 2021 19:40 schreef Hupje het volgende:
Al een paar jaar op rij niet gedaan, maar ik heb nu dan toch het kleine ketsttreintje gekocht bij Kruidvat. Ik ga het per bouwsel in de adventskalender doen die ik altijd zelf vul. Dan kan ik al 11 vakjes vullen en andere dingen (activiteiten) erbij doen. Weer een Lego adventskalender kopen stond me tegen, maar ik weet hoe leuk J het vindt om wat nieuws te bouwen. Dan maar zo
40262quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 22:18 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Welk nummer is die set? Dan kan ik even opzoeken of het dezelfde als vorig jaar is
De adventskalenders van Lego City zijn wel aardig. J heeft die een keer gehad. Maar ik heb het idee dat er elk jaar vergelijkbare dingen in zitten, daarom koop ik geen nieuwe. Wij bouwen die figuren elk jaar opnieuwquote:Op vrijdag 8 oktober 2021 21:08 schreef Quoi het volgende:
Ik wou net komen vragen hier: is er een leuke adventskalender van Lego aan te raden (voor een 5-jarige die liefst 7+ pakketjes in elkaar zet)?
Kan hij een beetje synchroon met onze bieradventskalender vakjes openmaken in december
Dat ziet er fantastisch uit! Top ontwerp!quote:Op donderdag 21 oktober 2021 14:48 schreef _NIKKI_ het volgende:
Nostalgie!![]()
https://www.bricktastic.n(...)s-wat-je-moet-weten/
Bij de linkjes die je post kan je ook de bouwinstructies bekijken. Staan samen in 1 boekje als ik het zo zie.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 20:54 schreef FlyingFish het volgende:
Iemand die een van deze setjes al heeft? Zitten die per figuur apart verpakt in een zakje en met een los boekje of samen? Ik twijfel namelijk of ik ze in zijn geheel in pak als sint-cadeau, of dat ik zelf een adventkalender maak en ze daar per figuurtje in doe.
Go big or go home!quote:Op zaterdag 11 december 2021 16:25 schreef MaJo het volgende:
Ik heb zin om weer met Lego te gaan spelen en mijn man roept ook steeds dat hij niet kan wachten totdat Aapie oud genoeg is om met Lego te spelen. Maar waarom wachten
We wachten nu alleen tot we gaan verhuizen want momenteel willen we even ontspullen. Al zat ik eraan te denken een kerstset te kopen en deze met de kerst bij mijn ouders te bouwenof kunnen we beter eerst even klein beginnen?
Het lijkt me wel tof om er een traditie van te maken, elk jaar rond kerst aan het dorp te bouwenquote:Op zaterdag 11 december 2021 16:50 schreef exode het volgende:
[..]
Go big or go home!
Juul 'bouwt' al van mini af aan mee met ons. Ze zette met name de minifigs in elkaar.
Duplo heeft ook wintersets, kan je het combineren als Aapie nog wat ouder is.
B is momenteel een bar aan het bouwen voor het Kerstdorp. Hij gaat er helemaal in op en heeft de leukste ideetjes.
De afgelopen jaren is er elk jaar inderdaad en set uitgekomen. Die worden welk elk jaar meer geld waard dus als je een oudere set zoekt, moet je een zak geld meenemen.quote:Op zaterdag 11 december 2021 17:23 schreef MaJo het volgende:
[..]
Het lijkt me wel tof om er een traditie van te maken, elk jaar rond kerst aan het dorp te bouwenbegrijp ik het goed dat er ook elk jaar nieuwe delen uitkomen? Dan is dat helemaal tof om het steeds meer uit te breiden
![]()
Gisteren Home Alone weer gezien en die set is ook wel heel tof
Ik had al begrepen dat Lego een aardige investering kan zijn. Ik zat ook te denken om 2 sets te kopen, 1 om mee te spelen en 1 als investering om ooit te verkopen. Of brengt het ook weer niet zóveel op?quote:Op zaterdag 11 december 2021 17:29 schreef exode het volgende:
[..]
De afgelopen jaren is er elk jaar inderdaad en set uitgekomen. Die worden welk elk jaar meer geld waard dus als je een oudere set zoekt, moet je een zak geld meenemen.
Dit jaar is wel een hele mooie om mee te starten: [ afbeelding ]
Ik ga deze nog kopen zodra mijn eindejaarsbonus is gestortquote:Op zaterdag 11 december 2021 17:29 schreef exode het volgende:
[..]
De afgelopen jaren is er elk jaar inderdaad en set uitgekomen. Die worden welk elk jaar meer geld waard dus als je een oudere set zoekt, moet je een zak geld meenemen.
Wij hebben het huis van de Kerstman, die was iets van ¤75 volgens mij en gaat nu tegen de ¤300. Maar wij kopen nooit dubbel, altijd alleen voor onszelf.quote:Op zaterdag 11 december 2021 17:41 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik had al begrepen dat Lego een aardige investering kan zijn. Ik zat ook te denken om 2 sets te kopen, 1 om mee te spelen en 1 als investering om ooit te verkopen. Of brengt het ook weer niet zóveel op?
Hij is echt heel leuk, zo leuk om te bouwen. B vond hem ook geweldig om te bouwen.quote:Op zaterdag 11 december 2021 17:43 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ik ga deze nog kopen zodra mijn eindejaarsbonus is gestort![]()
Hier rijdt nu de kersttrein rondjes om de boom. Het Elf Clubhuis staat ernaast en 2 huisjes van Harry Potter ook. Dan is het wel mooi geweest, met bovenstaande set erbij
Ja, die setquote:Op zaterdag 11 december 2021 17:44 schreef Declan-Harp het volgende:
Mvr Cactus, heb je deze? https://www.bol.com/nl/nl(...)00000031390157/?s2a=
Die ligt hier te wachten onder de kerstboom
Hoe awesome is hij in het echt?quote:
Ik vind hem heel erg leuk. Qua maat past hij ook precies mooi onder de kerstboom. Er zitten lekker veel details in, dat vind ik altijd tof.quote:Op zaterdag 11 december 2021 18:06 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Hoe awesome is hij in het echt?
Can't wait!quote:Op zaterdag 11 december 2021 18:06 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ik vind hem heel erg leuk. Qua maat past hij ook precies mooi onder de kerstboom. Er zitten lekker veel details in, dat vind ik altijd tof.
Daar zijn wij dit weekend ook mee bezig. Zo leukquote:Op zondag 12 december 2021 01:45 schreef Viv het volgende:
Ik ben nog steeds erg blij met het Peperkoekhuisje (10267), ook vanwege het schattige gezin:
[ afbeelding ]
Die kwam uit in 2019 en wij kochten 'm vorig jaar. Binnenkort dus voor de tweede keer samen bouwen.
BrinkLink is het grootste wereldwijde platform voor nieuwe en gebruikte Lego (sets en onderdelen).quote:Op zondag 12 december 2021 08:16 schreef 1inamelon het volgende:
[..]
Daar zijn wij dit weekend ook mee bezig. Zo leukIk zoek alleen nog een los peperkoekmannetje voor een schappelijke prijs. Iemand een idee?
Oh jeequote:Op zondag 12 december 2021 09:23 schreef exode het volgende:
Ik ben al dagen aan het zoeken naar de peperkoek baby, ik denk dat de 3 jarige er mee is gaan lopen.
Ja, er is hier al heel wat Lego de stofzuiger in verdwenen.quote:Op zondag 12 december 2021 09:35 schreef Viv het volgende:
[..]
Oh jeevoorzichtig zijn met stofzuigen dan, het is zo'n klein stukje!
Ik heb nu deze inderdaad op het oog of die van dit jaar (die exode postte). Het lastige is dat man nu ook dusdanig enthousiast is dat ik eigenlijk verwacht dat hij ook voor mij een pakket aan wil gaan schaffen voor kerst. Zul je zien dat we elkaar hetzelfde gevenquote:Op zondag 12 december 2021 01:45 schreef Viv het volgende:
Ik ben nog steeds erg blij met het Peperkoekhuisje (10267), ook vanwege het schattige gezin:
[ afbeelding ]
Die kwam uit in 2019 en wij kochten 'm vorig jaar. Binnenkort dus voor de tweede keer samen bouwen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe lang ben je daar zoet mee zo'n huisje?quote:Op zaterdag 11 december 2021 17:29 schreef exode het volgende:
[..]
Wij bouwen altijd samen met ons zoontje van 7. Halve dag denk ik. Meestal in fases.quote:Op zondag 12 december 2021 13:06 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Hoe lang ben je daar zoet mee zo'n huisje?
Oh no! Die baby is bij ons ook al 3 keer vermist geweest. Gisteren zelfs nog, we vonden 'm terug in de stoompijp van de trein.quote:Op zondag 12 december 2021 09:23 schreef exode het volgende:
Ik ben al dagen aan het zoeken naar de peperkoek baby, ik denk dat de 3 jarige er mee is gaan lopen.
Lazi, ik zal vandaag een tussenfoto plaatsenHet dorp is zo goed als af, de skihelling duurt nog wel wat dagen. Zeker nadat de helft gisteren in elkaar donderde. En iemand (lees ondergetekende) moet nog een motortje bestellen via Bricklink voor de skilift.
Wij breken alles af en jaja wassen alles. Ondanks dat we het vrij vaak stofzuigen met een speciaal stofzuigertje wordt het stoffig. Als we het niet wassen, krijgen B en ik astma aanvallen bij het bouwen. De huisjes zijn elk jaar hetzelfde, de lay out niet. We hebben ook een zomer en herfst tafereel maar die zijn lang niet zo groot als deze.quote:Op zondag 12 december 2021 14:23 schreef Hupje het volgende:
@:exode Breek je naderhand alles weer af, of bewaar je onderdelen in zijn geheel voor volgend jaar?
Ah oke toch nog wel, oke cool.quote:Op zondag 12 december 2021 13:50 schreef exode het volgende:
[..]
Wij bouwen altijd samen met ons zoontje van 7. Halve dag denk ik. Meestal in fases.
Dat is niet altijd zo, vaak is Lego.com juist flink aan de (advies)prijs en is er wel een winkel die net op dat moment x% korting op Lego heeft.quote:Op maandag 13 december 2021 16:14 schreef MaJo het volgende:
We hebben besloten om samen 2 pakketten uit te zoeken, aangezien de favorieten nogal overeen kwamen![]()
Ik zie dat je bij lego.com een gratis voortuin van de kerstman erbij krijgt wanneer je een grote order plaatst, dat is natuurlijk wel tof! Alleen zijn alle leuke kerstsets uitverkochtIs die voortuin ook los te bestellen? Ik zie dat de limited edition van 2019 (kerstboom) inmiddels voor ¤ 100,- wordt verkocht, een vervijfvoudiging van de prijs
Edit: ik zie dat alles buiten Lego.com een stuk duurder is. Het peperkoekhuisje dat eigenlijk ¤ 99,- kost is bij Bol bijvoorbeeld ¤ 160,-
Ik zie het ja, de boekenwinkel die bij Lego ¤ 160,- kost is bij Bol.com nu in de aanbieding voor ¤ 125,- Goed dus om altijd even op meerdere plekken te kijkenquote:Op maandag 13 december 2021 16:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is niet altijd zo, vaak is Lego.com juist flink aan de (advies)prijs en is er wel een winkel die net op dat moment x% korting op Lego heeft.
Ik vind hem wel cutequote:Op maandag 13 december 2021 16:35 schreef _NIKKI_ het volgende:
Voor producten die retired zijn betaal je vaak de hoofdprijs @:MaJo . Die voortuin van de kerstman is best leuk als photo booth voor in je kerstdorp. Je weet wel zo'n tafereeltje waar families in kerstsfeer op de foto kunnen.![]()
Overigens, als je oude sets écht leuk vind kun je ze over het algemeen via Bricklink nog wel zelf samenstellen op basis van de productlist. Dan ben je voor 120-125 euro wel klaar over 't algemeen. Alleen heb je dan geen boekjes en doos.
Dat is een goeiequote:Op maandag 13 december 2021 16:51 schreef Declan-Harp het volgende:
@:MaJo het Lego nummer intypen bij Google en daarna bij ''shopping'' kijken wil ook wel eens helpen met prijzen vergelijken
Ik ging meteen kijken maar bol zegt 159 bij mij?quote:Op maandag 13 december 2021 16:47 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik zie het ja, de boekenwinkel die bij Lego ¤ 160,- kost is bij Bol.com nu in de aanbieding voor ¤ 125,- Goed dus om altijd even op meerdere plekken te kijken
Ik zie het ook, het is nu verhoogd. Het was 135/125 met select en nu 159/149 met selectquote:Op maandag 13 december 2021 17:01 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik ging meteen kijken maar bol zegt 159 bij mij?
Dat is een goede voor volgend jaarquote:Op maandag 13 december 2021 17:29 schreef exode het volgende:
Ik kijk vaak op Bricktastic en Brickwatch.net.
Overigens zijn de Winter Village sets Lego Exclusives, die zijn in 1e instantie alleen bij Lego te kopen. En als ze buiten Lego worden verkocht, zijn ze duurder, want die winkels moeten er wel wat op verdienen. Wij kopen de nieuwe Kerstset altijd bij Lego met dubbele VIP punten. Van die VIP punten zijn we afgelopen zomer oa gratis naar Lego House geweest in Billund.
Sets samenstellen via Bricklink kan ook gewoon heel duur uitpakken, zo hebben wij dit jaar de kerstmarktkraampjes uit een ouder set geheel via Bricklink gekocht en dat moest bij 4 verkopers om alles compleet te krijgen. Dan ga je al snel over de 100 euro heen![]()
De skihelling is af! Echt een held mijn verloofde, ook met een grot waar wat grapjes voor de kinderen in zijn verwerkt (Frozen). Nu wachten op het motortje voor de skilift en we kunnen gaan finetunen.
Nou uhm, deze kast is wel 'gebouwd' met Lego in ons achterhoofd. Een jaar geleden stond hier nog een verlengde tv kast, ook voor de Lego.quote:Op maandag 13 december 2021 19:48 schreef FlyingFish het volgende:
Sowieso kun je er bij bol.com vanuit gaan dat als het via wederverkopers gaat, je veel te veel geld betaald. Ik gebruik altijd brickwatch, daar staat ook een richtprijs bij. En het kan voor de kerstsets ook lonen om naar de LEGO winkel te gaan. Ik heb in New York daar een oudere set kunnen scoren voor de adviesprijs, en nu er hier een in de buurt zit komt kan je daar ook dingen tegen die ze in de online shop (tijdelijk?) niet hebben.
Ik vind je dorp tof Exode! Staat daar altijd LEGO op, of staan daar de rest van het jaar deels andere spullen? Dat is bij ons een beetje het probleem, we hebben geen goede vrije oppervlakte daarvoor, omdat overal zich tekeningen, knutsels, speelgoed en andere zooi verzamelt. Heb je ook lampjes er in? Ik vind dat ook altijd heel leuk staan, maar zo'n verlichtingssetje kost de helft van zo'n lego-set en dat vind ik voor wat lampjes flink aan de prijs. Ik wil dit jaar kijken of we met kleine kerstverlichting er iets van kunnen maken. Maar voorlopig zijn we nog aan het bouwen (en op zoek naar een geschikt plekje...)
quote:Op dinsdag 14 december 2021 17:34 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik kreeg vandaag een eerste deel van mijn bricklink bestellingen binnen.
Santa ain't coming this year.
https://www.flickr.com/ph(...)n/dateposted-public/
Het Peperkoekhuisje staat ook op mijn verlanglijstquote:Op dinsdag 14 december 2021 17:03 schreef twist02 het volgende:
Ik kon me ook niet meer inhouden, dus er zijn as we speak 2 sets onderweg
Het Peperkoekhuisje en het Elf Clubhuis
Dat ziet er heel tof uit! Dronken Santaquote:Op dinsdag 14 december 2021 17:34 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik kreeg vandaag een eerste deel van mijn bricklink bestellingen binnen.
Santa ain't coming this year.
[ afbeelding ]
En dit is onze work in progress. Ik ben nog lang niet klaar en tevreden maar het grove werk staat.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
*even foto's gefixt*
Misschien wil ik hem wel van je overnemen danquote:Op dinsdag 14 december 2021 18:37 schreef twist02 het volgende:
Er is een kleine kans dat ik het Peperkoekenhuisje straks 2x heb
Had 'm besteld bij een (achteraf) beetje fishy webshop (ik gooide er 2 door elkaar). En die lieten 1x weten dat-ie vertraagd was en vervolgens reageerden ze nergens meer op...
Dus ik had al besloten die bestelling gewoon te annuleren, omdat ik er geen vertrouwen meer in had dat ze 'm überhaupt nog op voorraad zouden krijgen
En inmiddels dus al die 2 sets ergens anders besteld.
Krijg ik vandaag eindelijk bericht van die webshop, dat-ie waarschijnlijk eind deze week toch komt
Laat je em dan in de verpakking?quote:Op dinsdag 14 december 2021 19:06 schreef MaJo het volgende:
[..]
Misschien wil ik hem wel van je overnemen dan![]()
Ik heb de voortuin van de kerstman toch ook maar besteld. Ik zag hem voor 20 euro op Vinted, op andere plekken gaat ie al voor 40 euro. Dus zie het als een eventuele investering
Ik denk het welquote:Op dinsdag 14 december 2021 20:49 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Laat je em dan in de verpakking?
In elkaar gezet is de waarde een fractie van nieuw in doos. Maar kans is heel groot dat dit setje nog wel een keer voorbij komt komende jaar als GWP. Het is niet heel aansprekend setje, dus ik verwacht niet dat de hele voorraad er doorheen is gegaan.quote:Op dinsdag 14 december 2021 20:52 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik denk het welIk vind hem wel schattig maar ook niet zo interessant
Hoeveel scheelt dat in waarde of het helemaal nieuw in de doos is ten opzichte van al een keer in elkaar gezet?
Met een kerstdorp kan ik me voorstellen dat je het wel uitpaktquote:Op dinsdag 14 december 2021 21:00 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik heb Santa's frontyard ook gekocht hier in het dorp voor ¤17.50. Ik ga 'm gebruiken in mijn kerstdorp, dus ik ga 'm wel uitpakken.
Goed om te weten! Waar staat de afkorting GWP voor?quote:Op dinsdag 14 december 2021 21:10 schreef bleiblei het volgende:
[..]
In elkaar gezet is de waarde een fractie van nieuw in doos. Maar kans is heel groot dat dit setje nog wel een keer voorbij komt komende jaar als GWP. Het is niet heel aansprekend setje, dus ik verwacht niet dat de hele voorraad er doorheen is gegaan.
GWP staat voor Gift With Purchasequote:Op dinsdag 14 december 2021 21:20 schreef MaJo het volgende:
[..]
Met een kerstdorp kan ik me voorstellen dat je het wel uitpakt
[..]
Goed om te weten! Waar staat de afkorting GWP voor?
En ach, het was 20 euro dus geen grote investering. En anders pakken we hem in de toekomst ook gewoon uit
Hebben jullie ook in Lego geďnvesteerd of wordt alles ook gebruikt? Ik zit er ook aan te denken om van alles een extra set te kopen als investering, ik las dat het jaarlijks zo'n 11% in waarde stijgt. Maar het is dan wel een grote uitgave in 1x
Het voornaamste is het ermee spelen natuurlijkquote:Op dinsdag 14 december 2021 21:50 schreef bleiblei het volgende:
[..]
GWP staat voor Gift With Purchase.
Enne ik investeer niet in Lego. Had ik 15 jaar geleden moeten doen toen ik uit mijn dark age kwam. Nu is Lego erg overhyped wat nu tot hoge prijzen leidt. Ik denk niet dat dat zo blijft. Zeker niet met het tempo waarmee ze nu de adult sets releasen.
Lego is imho om mee te spelen.
Huizen om in te wonen.
Kunst om naar te kijken.
En aandelen, crypto, etc. een investering.
Lego waar mee gespeeld is, is de nieuwprijs niet meer waard natuurlijk, dus het een sluit het ander wel degelijk uit in dit gevalquote:Op dinsdag 14 december 2021 23:26 schreef MaJo het volgende:
[..]
Het voornaamste is het ermee spelen natuurlijkmaar het een sluit het ander niet uit
zo is een huis om in te wonen maar ook een goede investering
Vooralsnog gaan wij ook gewoon met de Lego spelen, we denken er verder nog over na
Nog maar 10 nachtjes slapen voordat we kunnen bouwen
Ik heb de arreslee samen met mijn 6-jarige gebouwd. Ik dénk dat hij het ook wel zelfstandig had gekund. Ik vond het een heel leuk setje om te maken!quote:Op woensdag 15 december 2021 00:11 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Lego waar mee gespeeld is, is de nieuwprijs niet meer waard natuurlijk, dus het een sluit het ander wel degelijk uit in dit gevalEn LEGO heeft ook al eerder zeldzame sets opnieuw uitgebracht, waaronder ook een kerstset dacht ik, dus die pech kan je ook nog eens hebben.
Ik vind Santa's frontyard niet zo'n leuk setje, daar ga ik geen bestelling voor doen,, zeker niet nu de benodigde bestelling zo absurd hoog is. Ik twijfel wel nog steeds over de slee... Was dat een leuke build @:_NIKKI_ ? Is hij zelfstandig te doen voor een kind van 6 of is het klein priegelwerk?
Dat is ook wel echt lullig, in kan me voorstellen dat je daar niet blij van wordt!quote:Op woensdag 15 december 2021 14:03 schreef exode het volgende:
Wij hebben 1 Lego set geseald op zolder liggen. Die was 2 keer binnengekomen door een fout van Lego. Is Central Perk van Friends. Ik twijfel nog steeds aan zo laten en een keer verkopen of er een Moc mee maken. Ik denk dat het laatste wordt, dan moet ik ook de Appartments een tweede keer kopen. Ik wil de flat maken namelijk. Dus met buitenkant.
Wij hebben best wat dure sets liggen, maar zijn allemaal uit de doos. Dozen zijn wel bewaard overigens. Een vriendin zet Lego geseald op zolder, ook wat ze cadeau krijgt. Dat vind ik dus echt niet leuk. Ik heb haar een paar x een HP set gegeven voor haar verjaardag en die staan dus op zolder. Niet voor zichzelf maar voor haar nichtjes als erfenis ooit. Dus ik koop geen Lego meer voor haar.
Ik koop Lego echt om te bouwen, of de kinderen meet laten bouwen.
De huidige sets gaan inderdaad veel minder snel in waarde. Ze worden in grotere getalen gemaakt en ze zijn vaak gewoon minder bijzonder (helaas).
DHL geeft ook geen tijdvak aan. Ik heb nu al 3 mails gehad dat ze vandaag komen maar geen idee hoe laat. Ze zullen vast komen wanneer ik net Aapie op moet halenquote:Op woensdag 15 december 2021 16:37 schreef twist02 het volgende:
Ik had de hoop dat mijn 2 sets vandaag binnen zouden komen, maar DHL loopt te klooien
/geengeduld
De mijne 'hangt' in het sorteercentrum geloof ik.quote:Op woensdag 15 december 2021 16:41 schreef MaJo het volgende:
[..]
DHL geeft ook geen tijdvak aan. Ik heb nu al 3 mails gehad dat ze vandaag komen maar geen idee hoe laat. Ze zullen vast komen wanneer ik net Aapie op moet halen
Hopelijk ontvang je het nog snel!quote:Op woensdag 15 december 2021 16:52 schreef twist02 het volgende:
[..]
De mijne 'hangt' in het sorteercentrum geloof ik.
Maar toevallig vandaag in de buurtapp ook al wat berichten van pakketjes die afgeleverd zouden zijn (maar niet dus) en dan opeens opduiken achter een plantenpot enzo...
Ah tof, veel bouwplezier!quote:Op woensdag 15 december 2021 18:06 schreef MaJo het volgende:
Ze kwamen inderdaad precies toen ik Aapie ophaaldegelukkig kon mijn man het aannemen
![]()
@:twist02 al een pakket ontvangen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die Dickens set is vetquote:Op donderdag 16 december 2021 11:59 schreef FlyingFish het volgende:
Ik had m’n ouders op pad gestuurd voor de kerstmanslee, die wonen op fietsafstand van de Lego store in Leidschenhage. Daar was hij nog op voorraad (had ik online al gecheckt). Bij de kassa kregen ze nog een klein gratis dingetje erbij (geen idee wat) en een kraskaart waarmee ze de nog de bonusset van vorig jaar er bij kregen, het Dickens boek 40410. Het kan dus lonen om bij de winkel te kopen ipv online
Deze dus: https://www.lego.com/nl-nl/product/charles-dickens-tribute-40410
Veel plezierquote:
quote:Op donderdag 16 december 2021 16:32 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik heb vandaag even een foto van onze legofamilie voor op onze kerstkaart gemaakt.
[ afbeelding ]
We kregen gisteren weer een bricklink pakketje binnen, dus ons buurtje heeft weer wat extra bewoners en features gekregen.Wow wat tof gedaan!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Leuke details ook, zoals Santa die uitglijdt en inderdaad het mannetje in het wak
Wij zijn gisteren begonnenHet begin is er:
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Deze heb ik ook nog staan voor komende week. Ik wilde voor de verandering eens zelf lekker bouwen, maar het wordt noodgedwongen toch een familieprojectquote:Op zondag 19 december 2021 17:10 schreef Gogo83 het volgende:
Ik was gisteren zo gefrustreerd dat ik ook een doos Lego voor mezelf heb gekocht: de eerder genoemde Santa's Visit. Twee van de negen zakjes gebouwd gisteravond.
Nee joh echt?quote:Op maandag 20 december 2021 15:01 schreef bleiblei het volgende:
Is er eigenlijk een bewaarvoorschrift voor Lego?![]()
Heb gisteren de boel van zolder getrokken en 50% van de gloednieuwe donker rode 1x1 tiles breken gewoon door midden als ik ze op de nopjes duw.
Oh en de 1x4 bruine tiles breken de hoekjes vanaf als ik ze van een plaatje af peuter.
Ik schat dat ik dat spul een jaar of 10 geleden gekocht heb. En is nog nooit gebruikt.
Nope, ongebruikte nieuwe blokjes. Bewaard in ziploc zakjes die weer in plastic dozen opgeborgen zat.quote:Op maandag 20 december 2021 15:06 schreef exode het volgende:
[..]
Nee joh echt?
Wij hebben echt veel oude Lego en dat is allemaal nog in goede staat. Maar dat lag niet opgeslagen op zolder.
Heeft het al die tijd in elkaar gezeten, dus gebouwd zeg maar? Wellicht dat het daar mis is gegaan.
De skilift is gisteren uitgetest, het gaat aardig, maar het touw was te glad begreep ik. Kortom, er gaat weer aangepast worden. Ooit is de skihelling af
Misschien te vochtig geworden door die ziploc zakjes. Volgens mij kan dat bij warm weer wel lekker gaan condeseren (mooi woord). Wij bewaren het in plastic bakken, zonder zakjes. Maar goed het ligt er bij ons niet 10 jaar (nu liggen de zomer en herfst Lego op zolder)quote:Op maandag 20 december 2021 15:11 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Nope, ongebruikte nieuwe blokjes. Bewaard in ziploc zakjes die weer in plastic dozen opgeborgen zat.
Ze lijken ook wel een soort van dof te zijn. Of ligt dat aan de foto?quote:Op maandag 20 december 2021 15:11 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Nope, ongebruikte nieuwe blokjes. Bewaard in ziploc zakjes die weer in plastic dozen opgeborgen zat.
Maar goed om te weten. Ga ik er voortaan rekening mee houden.
Nee, dat is echt de foto gelukkigquote:Op maandag 20 december 2021 15:16 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Ze lijken ook wel een soort van dof te zijn. Of ligt dat aan de foto?
Dat is al een heel tof begin!quote:Op maandag 20 december 2021 15:19 schreef bleiblei het volgende:
Ach, ik heb nog genoeg liggen. Ben hier trouwens bezig met een berg met daarin een kerstman werkplaats en erop komt z'n huis.
De kinderen spelen mee, vandaar de schaatsbaan en gedecoreerde hoogte marker (toren links die aan geeft hoe hoog de berg wordt).
Als ik Reddit moet geloven zijn bruine en rode blokjes uit een bepaalde tijd berucht vanwege slechte kwaliteit/verhoogde breekbaarheid van het toen gebruikte materiaal.quote:Op maandag 20 december 2021 15:11 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Maar goed om te weten. Ga ik er voortaan rekening mee houden.
Ah, dan zal dat het zijn. Komt inderdaad uit die tijd en heb het ook echt alleen met die. Ach, heb nog genoeg liggen. Thanks!quote:Op maandag 20 december 2021 15:42 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Als ik Reddit moet geloven zijn bruine en rode blokjes uit een bepaalde tijd berucht vanwege slechte kwaliteit/verhoogde breekbaarheid van het toen gebruikte materiaal.
https://www.reddit.com/r/(...)about_the_mid_2010s/
Oh, dat wit vergeeld is al eh... 50 jaar het geval met legoquote:Op maandag 20 december 2021 15:53 schreef twist02 het volgende:
Wij hadden van de week een soortgelijk iets toen we de R2D2 van zolder haalden. Die zat nog in elkaar, met losjes plastic folie eromheen in een kartonnen doos.
5 geleden zo ingepakt en mee verhuisd naar hier; verder nooit in gekke of extreme omstandigheden geweest ofzo. Maar daarvan is dus echt een heel groot deel van de witte blokjes verkleurd. Maar ook weer niet alles en niet even erg
Man werkt zelf al 15 jaar in de plastic industrie, dus die is nu druk in gesprek met Lego erover
Maar zonder enig zonlicht erbij lijkt me dat lastig, toch?quote:Op maandag 20 december 2021 15:55 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Oh, dat wit vergeeld is al eh... 50 jaar het geval met lego.
Zelfde geldt voor grijs. Dat krijgt ook een gelige tint.
Fout. Wit vergeelt juist als er géén zon op komtquote:Op maandag 20 december 2021 15:56 schreef twist02 het volgende:
[..]
Maar zonder enig zonlicht erbij lijkt me dat lastig, toch?
En al helemaal als het dan slechts een deel van de blokjes is...
Dan nog blijft het toch vreemd dat dat blijkbaar voor slechts een deel van de blokjes geldt?quote:Op maandag 20 december 2021 15:58 schreef SQ het volgende:
[..]
Fout. Wit vergeelt juist als er géén zon op komt
Andere batch?quote:Op maandag 20 december 2021 16:02 schreef twist02 het volgende:
[..]
Dan nog blijft het toch vreemd dat dat blijkbaar voor slechts een deel van de blokjes geldt?
Twee blokjes die recht naast elkaar zaten; eentje is nog hagelwit en de ander hartstikke geel...
Dat vermoeden wij ook ja. Maar dan mankeert er dus duidelijk iets aan één van de 2 batches, aangezien er bij de ander 0 verkleuring is opgetreden.quote:
Nee, niet helemaal. Bij lego dan.quote:Op maandag 20 december 2021 15:58 schreef SQ het volgende:
[..]
Fout. Wit vergeelt juist als er géén zon op komt
Note tot self:quote:Op maandag 20 december 2021 16:07 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Nee, niet helemaal. Bij lego dan.
Maar lego schijnt ook te vergeten van karton.
En hell, lego vergeelt overal van. Heb vanalles geprobeerd, maakt allemaal nix uit.
Als ze verkruimelen kan je ze er volgens mij eenvoudig afwrijven. Het is trouwens wederom een specifiek type lego sticker uit een bepaalde tijdsperiode die dat doet. Erg irritantquote:Op woensdag 29 december 2021 14:22 schreef twist02 het volgende:
Iemand een briljante hack om stickers en stickerresten te verwijderen van Lego?
Ze hangen voor driekwart los, maar brokkelen helemaal af als ik ze los wil halen, waardoor zowel ik als m'n halve woonkamer onder de kleine stukjes sticker zitten
Ik begin een patroon te zien jaquote:Op woensdag 29 december 2021 18:11 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Als ze verkruimelen kan je ze er volgens mij eenvoudig afwrijven. Het is trouwens wederom een specifiek type lego sticker uit een bepaalde tijdsperiode die dat doet. Erg irritant.
Ja dat is ook zoquote:Op woensdag 29 december 2021 22:01 schreef twist02 het volgende:
Oh en balen van het ziek zijn @:MaJo, maar verder gewoon lekker bouwen hoe het uitkomt toch?
Ik sluit ook niet uit dat ik m'n nieuwe kerstsets in de zomervakantie nog een keer tevoorschijn haalt ofzo hoor
Is d'r nogquote:
Dat ligt aan je locatie denk ik. Ik kan hem gewoon nog bestellen met levering op 18 maart.quote:Op woensdag 16 maart 2022 15:30 schreef Lyrebird het volgende:
LEGO 17101, tijdelijk niet op voorraad.
... en ze versturen niet naar Zuid-Korea.
Klopt. Als ik het adres van mijn ouders gebruik, dan is ie nog leverbaar.quote:Op woensdag 16 maart 2022 15:44 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Dat ligt aan je locatie denk ik. Ik kan hem gewoon nog bestellen met levering op 18 maart.
Lego op kleur sorteren is denk ik wel een volwassen dingetje. Om creativiteit te stimuleren werkt niets beter dan alles op 1 hoop/in 1 bakquote:Op vrijdag 29 juli 2022 12:40 schreef TolstoiFan het volgende:
Simon heeft net zijn eerste doos lego gekregen en daarnaast van zijn verjaardagsgeld nog 3 doosjes extra lego gekocht. Hij vindt het helemaal geweldig en ik moet zeggen, dat ik het ook wel leuk vind.
Minder leuk vind ik al die rondslingerende lego. Nu heeft hij het op kleur uitgesorteerd en zit het voorlopig in lege theedoosjes/boterkuipjes.
We hebben natuurlijk nog niet zoveel lego (denk nu zo'n 1.500-1.600 steentjes in een stuk of 11-12 kleuren). Voorlopig zijn we niet van plan om meteen meer bij te kopen.
Wat is een handige manier om de lego op te bergen? Bij voorkeur in bakjes per kleur en die bakjes weer in een grote doos/box bij elkaar. Bakjes zouden dan uitneembaar en bij voorkeur afsluitbaar moeten zijn.
Ik kwam dit tegen, maar de bakjes lijken me dan wat aan de kleine kant (en ook best wel prijzig voor wat kleine bakjes):
https://www.amazon.nl/Kig(...)rd_i=B01N74L7NT&th=1
https://www.amazon.nl/Rea(...)rd_i=B006RIL98G&th=1
Alvast grotere bakken kopen, omdat er mogelijk wel meer lego komt de komende jaren willen we liever nog niet.
Iemand nog andere ideeën?
Zoiets?quote:Op vrijdag 29 juli 2022 12:40 schreef TolstoiFan het volgende:
Simon heeft net zijn eerste doos lego gekregen en daarnaast van zijn verjaardagsgeld nog 3 doosjes extra lego gekocht. Hij vindt het helemaal geweldig en ik moet zeggen, dat ik het ook wel leuk vind.
Minder leuk vind ik al die rondslingerende lego. Nu heeft hij het op kleur uitgesorteerd en zit het voorlopig in lege theedoosjes/boterkuipjes.
We hebben natuurlijk nog niet zoveel lego (denk nu zo'n 1.500-1.600 steentjes in een stuk of 11-12 kleuren). Voorlopig zijn we niet van plan om meteen meer bij te kopen.
Wat is een handige manier om de lego op te bergen? Bij voorkeur in bakjes per kleur en die bakjes weer in een grote doos/box bij elkaar. Bakjes zouden dan uitneembaar en bij voorkeur afsluitbaar moeten zijn.
Ik kwam dit tegen, maar de bakjes lijken me dan wat aan de kleine kant (en ook best wel prijzig voor wat kleine bakjes):
https://www.amazon.nl/Kig(...)rd_i=B01N74L7NT&th=1
https://www.amazon.nl/Rea(...)rd_i=B006RIL98G&th=1
Alvast grotere bakken kopen, omdat er mogelijk wel meer lego komt de komende jaren willen we liever nog niet.
Iemand nog andere ideeën?
Ligt aan het kind denk ik. Sommigen bouwen creatief en anderen liever vanuit een boekje.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 13:09 schreef bleiblei het volgende:
En natuurlijk zijn er ongetwijfeld super georganiseerde kinderen die het perse op kleur of wat dan ook gesorteerd moeten hebben. Maar die lijken mij eerder uitzonderingen op de regel dan "common". Ik gok dat dat ook niet de meest creatieve kinderen zijn. Want geordende geesten zijn doorgaans minder creatief.
Met hoeveel?quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:11 schreef exode het volgende:
[..]
Lego gaat ook omhoog vanaf 1 september.
Hier heb je lijstje:quote:
Via Bricklink zijn volgens mij wel verkopers te vinden?quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 10:30 schreef Ynske het volgende:
Help...
Dit onderdeel van de graafmachine is kapot. Hoe of waar zou ik die kunnen vervangen?
65082[ afbeelding ]
Klopt maar net belachelijk hoge verzendkosten. Heb nu met lego Elf contact gehadz situatie uitgelegd en zij hebben ze kosteloos vervangenquote:Op vrijdag 26 augustus 2022 00:17 schreef Amsel het volgende:
[..]
Via Bricklink zijn volgens mij wel verkopers te vinden?
quote:Op zondag 18 juni 2023 11:18 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Hoe ruimen jullie de lego op? Alles bij elkaar? Of per set?
Nu ligt alles zo een beetje op zijn speelkleed, per doos gekocht en een aantal dingen bij elkaar.
Maar ik zoek nog een permanentere handige manier van opruimen.....
quote:Op zondag 18 juni 2023 11:40 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik heb één set die ik steeds terug doe in de oorspronkelijke doos, het Peperkoekhuisje dat we iedere Kerst bouwen.![]()
De rest zit in twee Ikea-manden (Dröna, die in hun vakjeskasten passen). Daarin zit een kleiner mandje met alle "normale" blokjes, om makkelijk te kunnen bouwen. Wat ik ook apart bewaar zijn "Dots" en vergelijkbare stukjes van maar één nopje, die zitten in een hobby-/sorteerdoosje van Curver. En in de mand zit ook een Lego-koffertje (die van set 10713), daarin zitten de speciale stukjes (Minifigures, accessoires, dieren en planten, etc).
Er zijn ruwweg vier manieren om Lego te bewaren:quote:Op zondag 18 juni 2023 21:18 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Alles is hierin gesorteerd op kleur. We begonnen met 8 bakken, maar inmiddels hebben we er 15 ofzo. Maar ik merk dat de kinderen nu veel enthousiaster bouwen dan toen alles op 1 hoop door elkaar lag.
Mijn kind doet dit wél.quote:Op zondag 18 juni 2023 22:22 schreef bleiblei het volgende:
Al moet ik zeggen dat ik nog maar zelden (meer nooit) hoor van kinderen die met lego spelen zoals wij dat vroeger deden. Dwz. Een set bouw je een keer op, dan gooi je de blokjes op een grote hoop en dan ga je zelf dingen bedenken. Dat principe lijkt wel uitgestorven.
Ik sorteer wel op type, maar dan heel grofweg:quote:Sorteren op type blokjes werkt alleen bij kinderen die meer plezier halen uit sorteren dan uit bouwen. Dat kost echt gruwelijk veel tijd bij afbreken.
Sommige kinderen worden erdoor geprikkeld om te gaan bouwen, maar in mijn hoofd is het niet logisch om uiteenlopende onderdelen bij elkaar te bewaren omdat ze toevallig dezelfde kleur hebben.quote:Sorteren op kleur... dat kunnen alleen volwassenen verzinnen. En dan alleen volwassenen die hun cd en boekenkast op kleur hebben staan.
Mijn jongste doet dat dus wel. Maar hij heeft dan wel iets specifieks in zijn hoofd welke onderdeeltjes hij nodig heeft, en als je dan die moet zoeken in een hoop van 20 kg dan ben je meer aan het zoeken dan aan het bouwen. Nu alles in bakjes op kleur zit, is dat veel makkelijker. Gelukkig ziet hij het voordeel daar ook van in. Losse onderdeeltjes die weer uit oude bouwwerken komen, sorteren we eens in de maand ongeveer weer uit.quote:Op zondag 18 juni 2023 22:22 schreef bleiblei het volgende:
Sorteren is een hobby voor volwassenen. En als volwassene heb ik de magische oplossing nog niet gevonden.
Al moet ik zeggen dat ik nog maar zelden (meer nooit) hoor van kinderen die met lego spelen zoals wij dat vroeger deden. Dwz. Een set bouw je een keer op, dan gooi je de blokjes op een grote hoop en dan ga je zelf dingen bedenken. Dat principe lijkt wel uitgestorven.
Dus ja, als je neurotenkinderen hebt die alleen sets willen bouwen (die van mij moeten überhaupt niets van lego hebben. Dus ik ben jaloers
). Sorteer op set. En anders gewoon op 1 hoop.
Sorteren op type blokjes werkt alleen bij kinderen die meer plezier halen uit sorteren dan uit bouwen. Dat kost echt gruwelijk veel tijd bij afbreken. Sorteren op kleur... dat kunnen alleen volwassenen verzinnen. En dan alleen volwassenen die hun cd en boekenkast op kleur hebben staan.
Ik heb hier zo'n exemplaar rondlopen, B bouwt alles 1 keer en haalt het dan uit elkaar. Hij bouwt vervolgens gewoon waar hij zin in heeft, kleuren door elkaar en volledig verzonnen.quote:Op zondag 18 juni 2023 22:22 schreef bleiblei het volgende:
Sorteren is een hobby voor volwassenen. En als volwassene heb ik de magische oplossing nog niet gevonden.
Dus ja, als je neurotenkinderen hebt die alleen sets willen bouwen (die van mij moeten überhaupt niets van lego hebben. Dus ik ben jaloers
). Sorteer op set. En anders gewoon op 1 hoop.
Sorteren op type blokjes werkt alleen bij kinderen die meer plezier halen uit sorteren dan uit bouwen. Dat kost echt gruwelijk veel tijd bij afbreken. Sorteren op kleur... dat kunnen alleen volwassenen verzinnen. En dan alleen volwassenen die hun cd en boekenkast op kleur hebben staan.
quote:Op zondag 18 juni 2023 21:53 schreef Viv het volgende:
@:tolstoifan ik heb je vraag even hierheen gehaald
[..]
[..]
[..]
Er zijn ruwweg vier manieren om Lego te bewaren:
1. Per set apart houden
2. Sorteren op soort onderdeel
3. Sorteren op kleur
4. Alles op één grote hoop
Sorteren op kleur zou ik zelf niet snel doen, behalve voor dit soort bouwsels:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 19 juni 2023 08:48 schreef Troel het volgende:
Wij hebben een paar van die giga Samla's waar alles in zit. Ik probeer het altijd wel weer te sorteren, maar de jongens zijn daar niet zo van. Wat ook altijd wel goed hielp was een grote verhuisdoos en daarin lege afgeknipte melkpakken. Simpel, goedkoop maar doeltreffend.
En het aantal steentjes per set zal ook wel minder worden dan. Als je bv. ziet hoe een brandweerkazerne er nu uitziet en die er 30 jaar geleden uitzag...quote:Op donderdag 25 augustus 2022 22:16 schreef exode het volgende:
[..]
Rond de 20% maar ik zag ook 25% voorbijkomen.
Mwah, valt mee. Trend is juist dat dingen uit meer onderdelen bestaan.quote:Op woensdag 28 juni 2023 22:59 schreef Halcon het volgende:
[..]
En het aantal steentjes per set zal ook wel minder worden dan. Als je bv. ziet hoe een brandweerkazerne er nu uitziet en die er 30 jaar geleden uitzag...
Dat is deze toch, die kleine:quote:Op woensdag 28 juni 2023 23:09 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Mwah, valt mee. Trend is juist dat dingen uit meer onderdelen bestaan.
Maar bijv. De brandweerkazerne zoals deze zaten rond de 400 blokjes:
[ afbeelding ]
En bijv. deze die vorig jaar nog te koop was zit op dik 900 onderdelen:
[ afbeelding ]
Zelfs de relatief kleine kazerne die nu te koop zit, zit op 540 blokjes.
Bol.com gebruiken voor een prijsindicatie moet je nooit doen, dat zijn oplichters bij oudere sets. Nieuwprijs van 60004 toen hij overal te koop was was ¤80. Zie https://www.brickwatch.net/nl-NL/set/60004/Fire-Station.htmlquote:Op woensdag 28 juni 2023 23:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is deze toch, die kleine:
[ afbeelding ]
Meer blokjes, daar heb je gelijk in inderdaad. Maar denk wel veel meer kleine prutsdingen. Vind het er zelf niet echt uitzien. Paar ramen op elkaar en tot zo ver de kazerne.
De grote is al beter (LEGO City Brandweerkazerne - 60004), maar die kost dan ook ¤240.
vroeger kreeg je er nog een normale grondplaat bijquote:Op woensdag 28 juni 2023 23:09 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Mwah, valt mee. Trend is juist dat dingen uit meer onderdelen bestaan.
Maar bijv. De brandweerkazerne zoals deze zaten rond de 400 blokjes:
[ afbeelding ]
En bijv. deze die vorig jaar nog te koop was zit op dik 900 onderdelen:
[ afbeelding ]
Zelfs de relatief kleine kazerne die nu te koop zit, zit op 540 blokjes.
Wij hebben deze ook. Zoon heeft het schip al minimaal 3 keer in elkaar gezet en de andere bouwsels ook beide een keer. Is een erg leuke set waar hij zeker blij mee gaat zijn. Het is ook een set waar na het bouwen nog veel mee gespeeld wordt.quote:Op donderdag 29 juni 2023 07:30 schreef TolstoiFan het volgende:
Na lang wikken en wegen gaan we Simon voor zijn 6e verjaardag het Lego Piratenschip (31109) geven. Het ziet er erg mooi uit, ik denk dat ie een gat in de lucht gaat springen als ie hem volgende week krijgt.
Wel een flinke uitgave......
Ik ga ook nog even bij de Ikea kijken voor die Glis bakken. Want het wordt nu toch wel veel lego, want van opa en oma gaat ie ook 2 kleinere setjes krijgen.
Mja, dat is wel een gemis inderdaad. Al irriteerde ik mij vroeger ook wel aan de steeds wisselende kleuren en patronen van die wegenplaten. Beetje zelfde verhaal als de wisselingen in treinrails en technic motorenquote:Op donderdag 29 juni 2023 00:17 schreef mschol het volgende:
[..]
vroeger kreeg je er nog een normale grondplaat bij
Ik had de oude niet gekocht vanwege de kleur, de nieuwe is roze zoals het hoort! Alleen wel jammer van de Minifigures, die van de oude set vind ik veel leuker.quote:Op donderdag 29 juni 2023 10:12 schreef exode het volgende:
Wij gaan maar even sparen voor het nieuwe Disney kasteel....al denken we erover de 'oude' te verkopen. Ik hoef niet 2 Disneykastelen in mijn woonkamer te hebben.
De oude is Amerika, de nieuwe Parijs, dat is voor ons de reden eigenlijkquote:Op donderdag 29 juni 2023 10:19 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik had de oude niet gekocht vanwege de kleur, de nieuwe is roze zoals het hoort! Alleen wel jammer van de Minifigures, die van de oude set vind ik veel leuker.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat vuurwerk is ook zo schattig!
Ook in Amerika zijn ze niet geel toch? Ik vond dat zo raar van die oude set.quote:Op donderdag 29 juni 2023 10:22 schreef exode het volgende:
[..]
De oude is Amerika, de nieuwe Parijs, dat is voor ons de reden eigenlijk
https://imgur.com/a/qnv5ILdquote:Op woensdag 28 juni 2023 23:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is deze toch, die kleine:
[ afbeelding ]
Meer blokjes, daar heb je gelijk in inderdaad. Maar denk wel veel meer kleine prutsdingen. Vind het er zelf niet echt uitzien. Paar ramen op elkaar en tot zo ver de kazerne.
De grote is al beter (LEGO City Brandweerkazerne - 60004), maar die kost dan ook ¤240.
Whoah, dat politiebureau had ik ookquote:Op donderdag 29 juni 2023 10:46 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
https://imgur.com/a/qnv5ILd
Maar hij kan wel schieten. Mijn kleuter is zo belachelijk blij met zijn brandweerkazerne. Bij de helicopter kun je ook waterdelen eruit schieten
. De kazerne zit echt wel degelijk in elkaar en is fijn voor een jongere Lego -fan. Hij heeft meer moeite met het oude politiebureau van mijn man, dat gaat sneller los en lastiger in elkaar. Dat is deze [ afbeelding ] en als hij naast de brandweerkazerne staat ziet het er hilarisch uit
Scheve foto en politiebureau is niet helemaal compleet (rest ligt op de kamer van de kleuter en ik heb geen zin om de bak overhoop te halenquote:Op donderdag 29 juni 2023 11:13 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Whoah, dat politiebureau had ik ook.
Heb je een foto van die 2 naast elkaar? Dat is wel een ander nadeel idd. Dat de auto's 2 nopjes breder zij geworden. Daardoor zijn die oude sets echt totaal out of scale.
Nieuwe is ook Amerika. Parijs heeft een heel ander model kasteel, zet er maar een plaatje naast, het lijkt er niet eens op. Elk Disneylandpark heeft zijn eigen kasteel. Die in de oorspronkelijke Disneyland in Anaheim is zelfs heel klein. Kijk op Disney+ de serie the imagineers voor meer info hier over, erg toffe serie.quote:Op donderdag 29 juni 2023 10:22 schreef exode het volgende:
[..]
De oude is Amerika, de nieuwe Parijs, dat is voor ons de reden eigenlijk
Ik lees het inderdaad, de nieuwe is gebaseerd op het kasteel waarmee de Disney films beginnen, niet op een park editie.quote:Op donderdag 29 juni 2023 12:30 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Nieuwe is ook Amerika. Parijs heeft een heel ander model kasteel, zet er maar een plaatje naast, het lijkt er niet eens op. Elk Disneylandpark heeft zijn eigen kasteel. Die in de oorspronkelijke Disneyland in Anaheim is zelfs heel klein. Kijk op Disney+ de serie the imagineers voor meer info hier over, erg toffe serie.
Parijs is roze idd, Florida was altijd gelig, maar hebben ze met de 50e verjaardag ook roze geverfd en het is nog even afwachten of dat blijvend is. Dit is dus weer het kasteel van Disney World, maar in de nieuwe kleuren.
Wij hebben de oude en houden die ook. Vind de nieuwe niet mooier (ook niet lelijker maar geen reden om te switchen).
Ze hebben overigens nu ook weer een serie Disney mini-figs uit gebracht voor de 100e verjaardag. De echte bekende figuren zaten al in de vorige serie, maar zitten nog steeds wat leuke in. Mocht iemand Robin Hood, Stitch of Mickey als tovenaar dubbel hebben dan hoor ik het graag!
https://www.lego.com/nl-n(...)res-disney-100-71038
Dat hadden we bij de vorige serie gedaan met knabbel idd, die haalden ze er bij de Lego store bij Disneyland Parijs zo uit. Wellicht een idee idd, die winkel in Leidschenhage is vlakbij. Bij onze lokale Intertoys hebben ze ook een aantal van die figuurtjes staan die je kunt ruilen.quote:Op donderdag 29 juni 2023 12:50 schreef exode het volgende:
[..]
Ik lees het inderdaad, de nieuwe is gebaseerd op het kasteel waarmee de Disney films beginnen, niet op een park editie.
Wij gaan wel voor de nieuwe, ik vind de kleuren mooier.
Als je specifieke minifigs zoekt, kan je ook naar een Lego winkel FF, ze hebben voor mij oa Stitch eruit gevist.
Ik werk om de hoek van de Lego store in Utrecht. Ik ben er dinsdag weer, ik kan wel voor je informeren al weet ik dat Stitch by far de populairste is uit deze serie.quote:Op donderdag 29 juni 2023 13:42 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Dat hadden we bij de vorige serie gedaan met knabbel idd, die haalden ze er bij de Lego store bij Disneyland Parijs zo uit. Wellicht een idee idd, die winkel in Leidschenhage is vlakbij. Bij onze lokale Intertoys hebben ze ook een aantal van die figuurtjes staan die je kunt ruilen.
Dat is heel lief maar niet nodig. Ik kan evt dinsdag na m’n werk even langs de Lego store daar in de buurt rijden, dat is 5 minuten omquote:Op donderdag 29 juni 2023 13:49 schreef exode het volgende:
[..]
Ik werk om de hoek van de Lego store in Utrecht. Ik ben er dinsdag weer, ik kan wel voor je informeren al weet ik dat Stitch by far de populairste is uit deze serie.
Er is ook een Lego zoekboek waar je op elke blz de pizzadief moet zoeken. Was de grootste hit van het familieweekend toendertijd met drie peuters/kleutersquote:
Dat is de inspiratiequote:Op donderdag 29 juni 2023 15:53 schreef Hupje het volgende:
[..]
Er is ook een Lego zoekboek waar je op elke blz de pizzadief moet zoeken. Was de grootste hit van het familieweekend toendertijd met drie peuters/kleuters
neem aan dat het beetje mag krassen enzo?quote:Op vrijdag 30 juni 2023 17:43 schreef TolstoiFan het volgende:
Hoe maken jullie Lego schoon?
Ik had me op school aangemeld om wat speelgoed uit de klas schoon te maken en kreeg een enorme bak met Lego (ook grondplaten en een onderstel van een boot) mee. Maandag moet het schoon terug.
Lego van school : in kussensloop, dichtknopen en in de wasmachine.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 17:43 schreef TolstoiFan het volgende:
Hoe maken jullie Lego schoon?
Ik had me op school aangemeld om wat speelgoed uit de klas schoon te maken en kreeg een enorme bak met Lego (ook grondplaten en een onderstel van een boot) mee. Maandag moet het schoon terug.
quote:Op zaterdag 1 juli 2023 17:59 schreef TolstoiFan het volgende:
Het is gelukt, hoor. Grondplaten in een sopje en de rest van de lego in een kussensloop en een waszak in de wasmachine. Het was alleen dusdanig veel dat het kussensloop tijdens het wassen scheurde en de lego dus los in de wasmachine kwam
Ja! Ik ga eens kijken of de trein beschikbaar is.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 17:51 schreef Aure het volgende:
Je kunt ook legosets huren als het alleen voor de vakantieperiode is
Crosspost:quote:Op donderdag 29 juni 2023 12:50 schreef exode het volgende:
[..]
Ik lees het inderdaad, de nieuwe is gebaseerd op het kasteel waarmee de Disney films beginnen, niet op een park editie.
Wij gaan wel voor de nieuwe, ik vind de kleuren mooier.
Leuk!quote:Op zondag 9 juli 2023 21:02 schreef Viv het volgende:
[..]
Crosspost:
De kogel is door de kerk het kasteel:
[ afbeelding ]
Het nieuwe Disney Castle besteld (43222), met deze GWP:
https://www.lego.com/en-n(...)rs-celebration-40600
[ afbeelding ]
![]()
Nog niet eerder in één keer zoveel uitgegeven aan Lego.Wel geluk met de wisselkoers, omgerekend ¤383. Ik weet overigens dat de VIP Days bijna zijn, maar dan is bovenstaande aanbieding met de GWP al niet meer geldig.
Lief van je!quote:Op maandag 10 juli 2023 09:57 schreef Tink89 het volgende:
Ik hoor hier eigenlijk niet, maar kreeg net een banner van zalando te zien met 70% korting op o.a. het Slytherin house. Dus die deel ik hier even. Ik heb geen aandelen ofzo, is gewoon een tip voor als er iemand op zoek is.
Zo ver heb ik me er niet in verdieptquote:Op maandag 10 juli 2023 10:13 schreef Viv het volgende:
[..]
Lief van je!![]()
Even gekeken, maar het lijkt erop dat ze op Zalando rommelen met de van/voor-prijzen.
Ja vet! Ik ga 20 oktober.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 12:16 schreef exode het volgende:
Dit jaar eindelijk weer Lego World in de Jaarbeurs, vorig jaar was het om onbekende redenen niet, daarvoor natuurlijk Covid. Wij zijn daarvoor 2 keer geweest en vonden het erg leuk. Net Early Bird kaartjes met korting gekocht.
Dus voor wie ook wil, je kan nu tickets kopen via Ticketmaster.
Wat mij betreft is de charme van Lego dat je met de onderdelen van een set ook zelf iets kunt bedenken en bouwen. Die creativiteit mis ik bij Ninjago. Dus daarom liever iets anders dan de derde draak of tigste man met katanaquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 22:53 schreef SQ het volgende:
Hahaha, het gaat er toch om dat híj het leuk vindt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En stapelkorting bij bol.comSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman![]()
Hoe bergen jullie de bouwboekjes bij de Legosets op? Ik heb ze nu allemaal net in een ordner gedaan (in insteekhoezen), maar daardoor is de onderkant van de ordner enorm dik en de bovenkant niet, waardoor de ordner niet 'dicht' kan. Mooiste zou zijn als er ook bovenin wat boekjes komen, maar dat gaat niet met de insteekhoezen.
Andere tips?![]()
Dat zijn aardig wat legosets!quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:46 schreef TolstoiFan het volgende:
Hoe bergen jullie de bouwboekjes bij de Legosets op? Ik heb ze nu allemaal net in een ordner gedaan (in insteekhoezen), maar daardoor is de onderkant van de ordner enorm dik en de bovenkant niet, waardoor de ordner niet 'dicht' kan. Mooiste zou zijn als er ook bovenin wat boekjes komen, maar dat gaat niet met de insteekhoezen.
Andere tips?
Misschien 2vaks insteekhoezen (voor bijv. foto's)?![]()
Jaaaa!!! Ik was de hele tijd aan het denken, maar kon er niet op komen...quote:Op maandag 12 augustus 2024 15:59 schreef Mammietje het volgende:
Dat zijn aardig wat legosets!
Misschien 2vaks insteekhoezen (voor bijv. foto's)?
Dank je wel!
Inderdaad veel legosets, van zoon. Die heeft veel Creator 3in1 sets, dus 3 boekjes per set. Dan gaat het snel![]()
![]()
Als er iemand hier is die jurassic park lego weg doet dan hoor ik dat graagJip en Otis zijn er echt helemaal weg van!
Heb net nog een leuk setje op vinted kunnen scoren
We hebben nu op vakantie trouwens een legokoffer mee (zo'n gele), die ze zelf nog hebben aangevuld met ander lego en daar spelen ze echt al de hele vakantie zo leuk mee! Echt fantastisch want het zorgt er vaak voor dat wij nog een beetje kunnen uitslapen![]()
![]()
Ik heb mijn instructies in Ikea Kugis dozen. Die zijn mooi A4 formaat. En sets bestaande uit meerdere boekjes doe ik dan weer in een insteekhoesje zodat het bij elkaar zit.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:46 schreef TolstoiFan het volgende:
Andere tips?![]()
Ja die kofferquote:Op dinsdag 20 augustus 2024 00:14 schreef Aure het volgende:
Als er iemand hier is die jurassic park lego weg doet dan hoor ik dat graagJip en Otis zijn er echt helemaal weg van!
Heb net nog een leuk setje op vinted kunnen scoren
We hebben nu op vakantie trouwens een legokoffer mee (zo'n gele), die ze zelf nog hebben aangevuld met ander lego en daar spelen ze echt al de hele vakantie zo leuk mee! Echt fantastisch want het zorgt er vaak voor dat wij nog een beetje kunnen uitslapenis hier ook echt een succes. Aangevuld met wat dingen uit een gele bak
en ik had een extreem gelukkige kleuter op vakantie, er is echt veel gebouwd. Ook mijn bijna 3jarige heeft lego inmiddels ontdekt.
Tijdens onze vakantie zijn we bij Museum Buurtspoorweg geweest waar gelijktijdig ook een lego-evenement was, dat was wel écht het vakantieuitje voor de oudste. Ritjes in een stoomtrein en uren lego kijken![]()
![]()
geen idee of je deze vraag in het andere topic ook had gesteld (in HOB) maar ik stop ze in die archiefdozen en dan in de plastic zak waar ze in binnenkomenquote:Op maandag 12 augustus 2024 14:46 schreef TolstoiFan het volgende:
Andere tips?![]()
Ik heb 2 LEGO sets nieuw in doos te koop. Leuk voor de feestdagen!
Lego Friends 41440 Heartlake City Bakery
Lego Friends 41720 Waterpark
Stuur me even een DM bij interesse. Ik wil er graag vanaf!
Mijn dochters vinden Lego echt niet leuk dus ik ga ze dit niet meer geven.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
MBSquote:Op dinsdag 20 augustus 2024 12:38 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ja die kofferis hier ook echt een succes. Aangevuld met wat dingen uit een gele bak
en ik had een extreem gelukkige kleuter op vakantie, er is echt veel gebouwd. Ook mijn bijna 3jarige heeft lego inmiddels ontdekt.
Tijdens onze vakantie zijn we bij Museum Buurtspoorweg geweest waar gelijktijdig ook een lego-evenement was, dat was wel écht het vakantieuitje voor de oudste. Ritjes in een stoomtrein en uren lego kijken
Ik heb mijzelf voor in de adventkalender de lego kerstboom en kerstkrans cadeau gegeven. Met lichtjes
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut![]()
De MBS is echt extreme jeugdnostalgie voor mij.
Mijn opa en oma woonden langs het spoor in Haaksbergen. Elke keer dat ik er kwam was ik wel op het spoortje of in de loodsen in Haaksbergen te vinden.
![]()
Dit maakt me ongelooflijk benieuwd. Ging jij ook steentjes op de rails leggen en met stokjes hondenpoep erop smeren?quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 10:52 schreef bleiblei het volgende:
De MBS is echt extreme jeugdnostalgie voor mij.
Mijn opa en oma woonden langs het spoor in Haaksbergen. Elke keer dat ik er kwam was ik wel op het spoortje of in de loodsen in Haaksbergen te vinden.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut![]()
Oh vetquote:Op vrijdag 25 oktober 2024 10:41 schreef Troel het volgende:
[..]
MBS
Ik heb mijzelf voor in de adventkalender de lego kerstboom en kerstkrans cadeau gegeven. Met lichtjes. En de legodagen bij MBS is wel een aanrader
![]()
De kleuter heeft inmiddels de 3in1 sets en technisch lego ontdekt. Hij blijft fanatiek bouwen en bedenkt zelf hele bouwwerkjes. Ik vind het zo leuk om hem ermee bezig te zien![]()
![]()
Wij legden stuivers op het spoor, en sprongen van biels naar biels of deden spelletjes wie het verst over 1 rails kon lopen/balancerenquote:Op vrijdag 25 oktober 2024 10:56 schreef Troel het volgende:
[..]
Dit maakt me ongelooflijk benieuwd. Ging jij ook steentjes op de rails leggen en met stokjes hondenpoep erop smeren?.
![]()
Even een schop!
Mijn dochters zijn binnenkort jarig en zitten in hun Harry Potter-fase. Ze zijn ook dol op LEGO dus willen graag Harry Potter LEGO voor hun verjaardag. Ze hebben vorig jaar de adventskalender van Harry Potter gekregen, dus ze hebben Harry, Ron en Hermelien al, verder nog niets.
Welke Harry Potter set is bij jullie kinderen het populairst om mee te spelen?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: