abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 15 december 2021 @ 16:41:35 #101
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202632834
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 16:37 schreef twist02 het volgende:
Ik had de hoop dat mijn 2 sets vandaag binnen zouden komen, maar DHL loopt te klooien :{

/geengeduld
DHL geeft ook geen tijdvak aan. Ik heb nu al 3 mails gehad dat ze vandaag komen maar geen idee hoe laat. Ze zullen vast komen wanneer ik net Aapie op moet halen :X
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_202633015
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 16:41 schreef MaJo het volgende:

[..]
DHL geeft ook geen tijdvak aan. Ik heb nu al 3 mails gehad dat ze vandaag komen maar geen idee hoe laat. Ze zullen vast komen wanneer ik net Aapie op moet halen :X
De mijne 'hangt' in het sorteercentrum geloof ik.
Maar toevallig vandaag in de buurtapp ook al wat berichten van pakketjes die afgeleverd zouden zijn (maar niet dus) en dan opeens opduiken achter een plantenpot enzo... }:|
  Moderator woensdag 15 december 2021 @ 17:13:10 #103
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202633360
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 16:52 schreef twist02 het volgende:

[..]
De mijne 'hangt' in het sorteercentrum geloof ik.
Maar toevallig vandaag in de buurtapp ook al wat berichten van pakketjes die afgeleverd zouden zijn (maar niet dus) en dan opeens opduiken achter een plantenpot enzo... }:|
Hopelijk ontvang je het nog snel!

Deel 1 van de pakketjes is ontvangen, ook DHL maar daar zat mijn pakket niet bij (wel het Lego pakket van mijn man). Ik ben benieuwd of de "mijne" vandaag nog komt!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator woensdag 15 december 2021 @ 18:06:12 #104
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202634201
Ze kwamen inderdaad precies toen ik Aapie ophaalde :D gelukkig kon mijn man het aannemen *O*

@twist02 al een pakket ontvangen?
pi_202634471
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 18:06 schreef MaJo het volgende:
Ze kwamen inderdaad precies toen ik Aapie ophaalde :D gelukkig kon mijn man het aannemen *O*

@:twist02 al een pakket ontvangen?
Ah tof, veel bouwplezier! *G*

Nee, mijne gaan vandaag niet meer komen ook...hopelijk morgen of vrijdag, dan kan ik in het weekend mooi bouwen :)

Edit: ze komen morgen als het goed is! :s)

[ Bericht 6% gewijzigd door twist02 op 15-12-2021 19:30:30 ]
pi_202645138
Ik had m’n ouders op pad gestuurd voor de kerstmanslee, die wonen op fietsafstand van de Lego store in Leidschenhage. Daar was hij nog op voorraad (had ik online al gecheckt). Bij de kassa kregen ze nog een klein gratis dingetje erbij (geen idee wat) en een kraskaart waarmee ze de nog de bonusset van vorig jaar er bij kregen, het Dickens boek 40410. Het kan dus lonen om bij de winkel te kopen ipv online :D

Deze dus: https://www.lego.com/nl-nl/product/charles-dickens-tribute-40410
pi_202649273

:9~ :9~
pi_202649521
Ik heb vandaag even een foto van onze legofamilie voor op onze kerstkaart gemaakt. :)

We kregen gisteren weer een bricklink pakketje binnen, dus ons buurtje heeft weer wat extra bewoners en features gekregen. :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_202650320
Oh geweldig @_NIKKI_! O+ _O_
Dat mannetje in dat wak ook! :D
  Moderator donderdag 16 december 2021 @ 18:34:26 #110
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202651357
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2021 11:59 schreef FlyingFish het volgende:
Ik had m’n ouders op pad gestuurd voor de kerstmanslee, die wonen op fietsafstand van de Lego store in Leidschenhage. Daar was hij nog op voorraad (had ik online al gecheckt). Bij de kassa kregen ze nog een klein gratis dingetje erbij (geen idee wat) en een kraskaart waarmee ze de nog de bonusset van vorig jaar er bij kregen, het Dickens boek 40410. Het kan dus lonen om bij de winkel te kopen ipv online :D

Deze dus: https://www.lego.com/nl-nl/product/charles-dickens-tribute-40410
Die Dickens set is vet _O_

quote:
Veel plezier *O*

quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2021 16:32 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik heb vandaag even een foto van onze legofamilie voor op onze kerstkaart gemaakt. :)
[ afbeelding ]

We kregen gisteren weer een bricklink pakketje binnen, dus ons buurtje heeft weer wat extra bewoners en features gekregen. :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wow wat tof gedaan! _O_ Leuke details ook, zoals Santa die uitglijdt en inderdaad het mannetje in het wak _O-

Wij zijn gisteren begonnen *O* Het begin is er:

pi_202699535
Oké voor iedereen die mogelijk twijfelt over The Elf Clubhouse (10275): doen! :Y

Hij is echt heel erg tof O+ vooral alle kleine details en bewegende delen _O_

Om het enigszins ontopic te houden: de oudste (6) heeft geholpen met bouwen en was vooral verbolgen dat "grote mensen Lego allemaal coole dingen kan" :D
En beiden zijn er nu hele verhalen mee aan het spelen O+
pi_202699824
Ik heb in oktober in Denemarken bij een Lego Store een Legowinkelset gekocht. En expres dicht gelaten tot de volgende lockdown. Binnenkort kan J dus aan het bouwen.

Maar eerst krijgt hij komende week elke dag nog een stukje van dit kerstsetje.
pi_202704216

O+

De zijkanten van het ''snoephuisje'' blijven niet vastzitten/klikken, iemand een oplossing?
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_202704922
Ik was gisteren zo gefrustreerd dat ik ook een doos Lego voor mezelf heb gekocht: de eerder genoemde Santa's Visit. Twee van de negen zakjes gebouwd gisteravond.
pi_202708882
Ik heb het Home Alone huis af en hij is zo tof _O_

pi_202709430
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 17:10 schreef Gogo83 het volgende:
Ik was gisteren zo gefrustreerd dat ik ook een doos Lego voor mezelf heb gekocht: de eerder genoemde Santa's Visit. Twee van de negen zakjes gebouwd gisteravond.
Deze heb ik ook nog staan voor komende week. Ik wilde voor de verandering eens zelf lekker bouwen, maar het wordt noodgedwongen toch een familieproject :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_202717813
@LaBelleFleur27 wat is hij tof! O+

Ik heb net het Zweinstein Dorpsbezoek maar besteld als aanvulling op ons kerstdorp. Je moet wat met je geld als je toch nergens meer naartoe mag. ;)
Via Bricklink zijn de blokjes onderweg om ook de Toy Shop te kunnen bouwen. Hopelijk komt dat allemaal snel binnen, dan hebben we in de vakantie in ieder geval weer wat te doen met z'n allen. O+
  maandag 20 december 2021 @ 15:01:29 #118
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_202719616
Is er eigenlijk een bewaarvoorschrift voor Lego? :o
Heb gisteren de boel van zolder getrokken en 50% van de gloednieuwe donker rode 1x1 tiles breken gewoon door midden als ik ze op de nopjes duw :') .
Oh en de 1x4 bruine tiles breken de hoekjes vanaf als ik ze van een plaatje af peuter.

Ik schat dat ik dat spul een jaar of 10 geleden gekocht heb. En is nog nooit gebruikt.
pi_202719666
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 15:01 schreef bleiblei het volgende:
Is er eigenlijk een bewaarvoorschrift voor Lego? :o
Heb gisteren de boel van zolder getrokken en 50% van de gloednieuwe donker rode 1x1 tiles breken gewoon door midden als ik ze op de nopjes duw :') .
Oh en de 1x4 bruine tiles breken de hoekjes vanaf als ik ze van een plaatje af peuter.

Ik schat dat ik dat spul een jaar of 10 geleden gekocht heb. En is nog nooit gebruikt.
Nee joh echt?
Wij hebben echt veel oude Lego en dat is allemaal nog in goede staat. Maar dat lag niet opgeslagen op zolder.

Heeft het al die tijd in elkaar gezeten, dus gebouwd zeg maar? Wellicht dat het daar mis is gegaan.

De skilift is gisteren uitgetest, het gaat aardig, maar het touw was te glad begreep ik. Kortom, er gaat weer aangepast worden. Ooit is de skihelling af ;)
pi_202719702
Ik zou zeggen niet beneden 0°C, niet boven 40°C en niet in de directe zon. Die 40°C geeft Lego zelf ook aan als tip. Vorst is niet heel bevorderlijk voor plastic, dus vandaar mijn 0° idee.
Hier ligt de Lego opgeslagen op zolder. Ik denk best dat het op warme zomerdagen achter de luiken richting 40° gaat, maar dat heeft tot nu toe nog geen nadelige effecten opgeleverd zover ik heb gemerkt.
  maandag 20 december 2021 @ 15:11:07 #121
36431 bleiblei
pi_202719707
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 15:06 schreef exode het volgende:

[..]
Nee joh echt?
Wij hebben echt veel oude Lego en dat is allemaal nog in goede staat. Maar dat lag niet opgeslagen op zolder.

Heeft het al die tijd in elkaar gezeten, dus gebouwd zeg maar? Wellicht dat het daar mis is gegaan.

De skilift is gisteren uitgetest, het gaat aardig, maar het touw was te glad begreep ik. Kortom, er gaat weer aangepast worden. Ooit is de skihelling af ;)
Nope, ongebruikte nieuwe blokjes. Bewaard in ziploc zakjes die weer in plastic dozen opgeborgen zat.

Maar goed om te weten. Ga ik er voortaan rekening mee houden :P .
pi_202719735
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 15:11 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Nope, ongebruikte nieuwe blokjes. Bewaard in ziploc zakjes die weer in plastic dozen opgeborgen zat.
Misschien te vochtig geworden door die ziploc zakjes. Volgens mij kan dat bij warm weer wel lekker gaan condeseren (mooi woord). Wij bewaren het in plastic bakken, zonder zakjes. Maar goed het ligt er bij ons niet 10 jaar (nu liggen de zomer en herfst Lego op zolder)
pi_202719795
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2021 15:11 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Maar goed om te weten. Ga ik er voortaan rekening mee houden :P .
Ze lijken ook wel een soort van dof te zijn. Of ligt dat aan de foto?
  maandag 20 december 2021 @ 15:19:21 #124
36431 bleiblei
pi_202719835
Ach, ik heb nog genoeg liggen. Ben hier trouwens bezig met een berg met daarin een kerstman werkplaats en erop komt z'n huis :P .

De kinderen spelen mee, vandaar de schaatsbaan en gedecoreerde hoogte marker (toren links die aan geeft hoe hoog de berg wordt).
  maandag 20 december 2021 @ 15:19:47 #125
36431 bleiblei
pi_202719841
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2021 15:16 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Ze lijken ook wel een soort van dof te zijn. Of ligt dat aan de foto?
Nee, dat is echt de foto gelukkig :) .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')