abonnement Unibet Coolblue
pi_202578393
Kerstdorp O+
In dit deel moet er ook nog wel wat gebeuren. Vooral in de details. Rechts zie je nog het stukje wat nog lang niet af is. Er staan weer 2 Bricklink orders klaar, met name om een soort straat te maken. Wij hebben nooit een deadline of zo, het bouwen en bedenken is juist zo leuk. In de spoiler wat detail foto's.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_202578455
exode O+ !!!
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  Moderator zondag 12 december 2021 @ 12:56:22 #53
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202579827
Wow Exode wat vet _O_
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_202579972
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 17:29 schreef exode het volgende:

[..]
De afgelopen jaren is er elk jaar inderdaad en set uitgekomen. Die worden welk elk jaar meer geld waard dus als je een oudere set zoekt, moet je een zak geld meenemen.
Dit jaar is wel een hele mooie om mee te starten: [ afbeelding ]
Hoe lang ben je daar zoet mee zo'n huisje?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_202580777
quote:
16s.gif Op zondag 12 december 2021 13:06 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Hoe lang ben je daar zoet mee zo'n huisje?
Wij bouwen altijd samen met ons zoontje van 7. Halve dag denk ik. Meestal in fases.
pi_202581614
quote:
0s.gif Op zondag 12 december 2021 09:23 schreef exode het volgende:
Ik ben al dagen aan het zoeken naar de peperkoek baby, ik denk dat de 3 jarige er mee is gaan lopen.

Lazi, ik zal vandaag een tussenfoto plaatsen :) Het dorp is zo goed als af, de skihelling duurt nog wel wat dagen. Zeker nadat de helft gisteren in elkaar donderde. En iemand (lees ondergetekende) moet nog een motortje bestellen via Bricklink voor de skilift.
Oh no! Die baby is bij ons ook al 3 keer vermist geweest. Gisteren zelfs nog, we vonden 'm terug in de stoompijp van de trein. :')

@laziness ons dorp is nog werk in uitvoering, ik wacht nog op wat bricklink bestellingen.
pi_202581841
@exode Breek je naderhand alles weer af, of bewaar je onderdelen in zijn geheel voor volgend jaar?
pi_202581904
@exode: echt super gaaf! O+

@MaJo: wij hebben onszelf echt precies hetzelfde voorgenomen, om een Lego-kersttraditie te starten :) vooral omdat beide kinderen nu echt helemaal verslaafd zijn (man was dat al).
Ik heb het Peperkoekenhuisje besteld, maar de webshop heeft vertraging met leveren }:|

Wil vanaf dit jaar onszelf steeds voor 5 december een set cadeau doen, zodat we die voor de kerst steeds op kunnen bouwen :s)

Als alternatief heb ik vandaag maar 2 F1 auto's van man uit elkaar gehaald en weer gebouwd. Geen kerst, maar vandaag ook wel toepasselijk ;)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_202582287
quote:
0s.gif Op zondag 12 december 2021 14:23 schreef Hupje het volgende:
@:exode Breek je naderhand alles weer af, of bewaar je onderdelen in zijn geheel voor volgend jaar?
Wij breken alles af en jaja wassen alles. Ondanks dat we het vrij vaak stofzuigen met een speciaal stofzuigertje wordt het stoffig. Als we het niet wassen, krijgen B en ik astma aanvallen bij het bouwen. De huisjes zijn elk jaar hetzelfde, de lay out niet. We hebben ook een zomer en herfst tafereel maar die zijn lang niet zo groot als deze.

De skihelling met skilift is nu nog under construction en is voor het eerst dit jaar. We hebben alweer genoeg ideeen voor volgend jaar.
pi_202582522
quote:
0s.gif Op zondag 12 december 2021 13:50 schreef exode het volgende:

[..]
Wij bouwen altijd samen met ons zoontje van 7. Halve dag denk ik. Meestal in fases.
Ah oke toch nog wel, oke cool. :)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator maandag 13 december 2021 @ 16:14:28 #61
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202601109
We hebben besloten om samen 2 pakketten uit te zoeken, aangezien de favorieten nogal overeen kwamen _O-

Ik zie dat je bij lego.com een gratis voortuin van de kerstman erbij krijgt wanneer je een grote order plaatst, dat is natuurlijk wel tof! Alleen zijn alle leuke kerstsets uitverkocht -O- Is die voortuin ook los te bestellen? Ik zie dat de limited edition van 2019 (kerstboom) inmiddels voor ¤ 100,- wordt verkocht, een vervijfvoudiging van de prijs :o

Edit: ik zie dat alles buiten Lego.com een stuk duurder is. Het peperkoekhuisje dat eigenlijk ¤ 99,- kost is bij Bol bijvoorbeeld ¤ 160,- :o
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  maandag 13 december 2021 @ 16:28:46 #62
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202601410
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2021 16:14 schreef MaJo het volgende:
We hebben besloten om samen 2 pakketten uit te zoeken, aangezien de favorieten nogal overeen kwamen _O-

Ik zie dat je bij lego.com een gratis voortuin van de kerstman erbij krijgt wanneer je een grote order plaatst, dat is natuurlijk wel tof! Alleen zijn alle leuke kerstsets uitverkocht -O- Is die voortuin ook los te bestellen? Ik zie dat de limited edition van 2019 (kerstboom) inmiddels voor ¤ 100,- wordt verkocht, een vervijfvoudiging van de prijs :o

Edit: ik zie dat alles buiten Lego.com een stuk duurder is. Het peperkoekhuisje dat eigenlijk ¤ 99,- kost is bij Bol bijvoorbeeld ¤ 160,- :o
Dat is niet altijd zo, vaak is Lego.com juist flink aan de (advies)prijs en is er wel een winkel die net op dat moment x% korting op Lego heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_202601505
Voor producten die retired zijn betaal je vaak de hoofdprijs @MaJo . Die voortuin van de kerstman is best leuk als photo booth voor in je kerstdorp. Je weet wel zo'n tafereeltje waar families in kerstsfeer op de foto kunnen. O+

Overigens, als je oude sets écht leuk vind kun je ze over het algemeen via Bricklink nog wel zelf samenstellen op basis van de productlist. Dan ben je voor 120-125 euro wel klaar over 't algemeen. Alleen heb je dan geen boekjes en doos.
pi_202601637
Zweinsveld kost bij Lego 89,99 en op Bol heb ik er 64,99 voor betaald.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  Moderator maandag 13 december 2021 @ 16:47:21 #65
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202601726
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 16:28 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat is niet altijd zo, vaak is Lego.com juist flink aan de (advies)prijs en is er wel een winkel die net op dat moment x% korting op Lego heeft.
Ik zie het ja, de boekenwinkel die bij Lego ¤ 160,- kost is bij Bol.com nu in de aanbieding voor ¤ 125,- Goed dus om altijd even op meerdere plekken te kijken :)

quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2021 16:35 schreef _NIKKI_ het volgende:
Voor producten die retired zijn betaal je vaak de hoofdprijs @:MaJo . Die voortuin van de kerstman is best leuk als photo booth voor in je kerstdorp. Je weet wel zo'n tafereeltje waar families in kerstsfeer op de foto kunnen. O+

Overigens, als je oude sets écht leuk vind kun je ze over het algemeen via Bricklink nog wel zelf samenstellen op basis van de productlist. Dan ben je voor 120-125 euro wel klaar over 't algemeen. Alleen heb je dan geen boekjes en doos.
Ik vind hem wel cute O+ :Y

Goed idee trouwens van het los bestellen, dat is misschien iets voor later. Eerst maar eens met boekje en doos. Bovendien is het met doos etc meer waard later toch?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_202601808
@MaJo het Lego nummer intypen bij Google en daarna bij ''shopping'' kijken wil ook wel eens helpen met prijzen vergelijken :Y
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  Moderator maandag 13 december 2021 @ 16:53:07 #67
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202601835
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 16:51 schreef Declan-Harp het volgende:
@:MaJo het Lego nummer intypen bij Google en daarna bij ''shopping'' kijken wil ook wel eens helpen met prijzen vergelijken :Y
Dat is een goeie ^O^
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  maandag 13 december 2021 @ 17:01:44 #68
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_202601963
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 16:47 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ik zie het ja, de boekenwinkel die bij Lego ¤ 160,- kost is bij Bol.com nu in de aanbieding voor ¤ 125,- Goed dus om altijd even op meerdere plekken te kijken :)

Ik ging meteen kijken maar bol zegt 159 bij mij?
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator maandag 13 december 2021 @ 17:03:21 #69
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202601990
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 17:01 schreef laziness het volgende:

[..]
Ik ging meteen kijken maar bol zegt 159 bij mij?
Ik zie het ook, het is nu verhoogd. Het was 135/125 met select en nu 159/149 met select :X Ik had het vanmiddag moeten bestellen!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator maandag 13 december 2021 @ 17:25:29 #70
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202602235
De eerste Lego bestelling is gedaan *O* Het is de boekenwinkel en Santa's Visit geworden O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_202602295
Ik kijk vaak op Bricktastic en Brickwatch.net.

Overigens zijn de Winter Village sets Lego Exclusives, die zijn in 1e instantie alleen bij Lego te kopen. En als ze buiten Lego worden verkocht, zijn ze duurder, want die winkels moeten er wel wat op verdienen. Wij kopen de nieuwe Kerstset altijd bij Lego met dubbele VIP punten. Van die VIP punten zijn we afgelopen zomer oa gratis naar Lego House geweest in Billund.

Sets samenstellen via Bricklink kan ook gewoon heel duur uitpakken, zo hebben wij dit jaar de kerstmarktkraampjes uit een ouder set geheel via Bricklink gekocht en dat moest bij 4 verkopers om alles compleet te krijgen. Dan ga je al snel over de 100 euro heen :{

De skihelling is af! Echt een held mijn verloofde, ook met een grot waar wat grapjes voor de kinderen in zijn verwerkt (Frozen). Nu wachten op het motortje voor de skilift en we kunnen gaan finetunen.
  Moderator maandag 13 december 2021 @ 17:39:16 #72
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202602407
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 17:29 schreef exode het volgende:
Ik kijk vaak op Bricktastic en Brickwatch.net.

Overigens zijn de Winter Village sets Lego Exclusives, die zijn in 1e instantie alleen bij Lego te kopen. En als ze buiten Lego worden verkocht, zijn ze duurder, want die winkels moeten er wel wat op verdienen. Wij kopen de nieuwe Kerstset altijd bij Lego met dubbele VIP punten. Van die VIP punten zijn we afgelopen zomer oa gratis naar Lego House geweest in Billund.

Sets samenstellen via Bricklink kan ook gewoon heel duur uitpakken, zo hebben wij dit jaar de kerstmarktkraampjes uit een ouder set geheel via Bricklink gekocht en dat moest bij 4 verkopers om alles compleet te krijgen. Dan ga je al snel over de 100 euro heen :{

De skihelling is af! Echt een held mijn verloofde, ook met een grot waar wat grapjes voor de kinderen in zijn verwerkt (Frozen). Nu wachten op het motortje voor de skilift en we kunnen gaan finetunen.
Dat is een goede voor volgend jaar ^O^

Mijn man heeft nóg een set gekocht, van Stranger Things: https://www.lego.com/nl-nl/product/the-upside-down-75810
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_202604540
Sowieso kun je er bij bol.com vanuit gaan dat als het via wederverkopers gaat, je veel te veel geld betaald. Ik gebruik altijd brickwatch, daar staat ook een richtprijs bij. En het kan voor de kerstsets ook lonen om naar de LEGO winkel te gaan. Ik heb in New York daar een oudere set kunnen scoren voor de adviesprijs, en nu er hier een in de buurt zit komt kan je daar ook dingen tegen die ze in de online shop (tijdelijk?) niet hebben.

Ik vind je dorp tof Exode! Staat daar altijd LEGO op, of staan daar de rest van het jaar deels andere spullen? Dat is bij ons een beetje het probleem, we hebben geen goede vrije oppervlakte daarvoor, omdat overal zich tekeningen, knutsels, speelgoed en andere zooi verzamelt. Heb je ook lampjes er in? Ik vind dat ook altijd heel leuk staan, maar zo'n verlichtingssetje kost de helft van zo'n lego-set en dat vind ik voor wat lampjes flink aan de prijs. Ik wil dit jaar kijken of we met kleine kerstverlichting er iets van kunnen maken. Maar voorlopig zijn we nog aan het bouwen (en op zoek naar een geschikt plekje...)
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_202604876
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 19:48 schreef FlyingFish het volgende:
Sowieso kun je er bij bol.com vanuit gaan dat als het via wederverkopers gaat, je veel te veel geld betaald. Ik gebruik altijd brickwatch, daar staat ook een richtprijs bij. En het kan voor de kerstsets ook lonen om naar de LEGO winkel te gaan. Ik heb in New York daar een oudere set kunnen scoren voor de adviesprijs, en nu er hier een in de buurt zit komt kan je daar ook dingen tegen die ze in de online shop (tijdelijk?) niet hebben.

Ik vind je dorp tof Exode! Staat daar altijd LEGO op, of staan daar de rest van het jaar deels andere spullen? Dat is bij ons een beetje het probleem, we hebben geen goede vrije oppervlakte daarvoor, omdat overal zich tekeningen, knutsels, speelgoed en andere zooi verzamelt. Heb je ook lampjes er in? Ik vind dat ook altijd heel leuk staan, maar zo'n verlichtingssetje kost de helft van zo'n lego-set en dat vind ik voor wat lampjes flink aan de prijs. Ik wil dit jaar kijken of we met kleine kerstverlichting er iets van kunnen maken. Maar voorlopig zijn we nog aan het bouwen (en op zoek naar een geschikt plekje...)
Nou uhm, deze kast is wel 'gebouwd' met Lego in ons achterhoofd. Een jaar geleden stond hier nog een verlengde tv kast, ook voor de Lego.

Er staat inderdaad altijd Lego op. Maar niet kastvullend, we willen nog sets voor de zomer opstelling kopen.
We hebben ook nog Lego in onze vitrinekast staan. Beide Friends sets en wat Pixar Lego sets. Boven de Lego plank komen nog losse plankjes voor deze sets. Er hangt er al 1 waarop het Disneykasteel staat.

Hebben jullie een vensterbank? Dat is ook een leuke plek.

Wij hebben de lampjesset voor de toyshop maar dat was net een disco dus die zitten er dit jaar niet in. Wel hele kleine led stringen van de Action.
  maandag 13 december 2021 @ 20:31:23 #75
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_202605423
Super tof dat dorp! Ben ook nog we benieuwd naar de skihelling O-)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_202616566
Ik kon me ook niet meer inhouden, dus er zijn as we speak 2 sets onderweg *)
Het Peperkoekhuisje en het Elf Clubhuis O+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_202617121
Ik kreeg vandaag een eerste deel van mijn bricklink bestellingen binnen.

Santa ain't coming this year.

En dit is onze work in progress. Ik ben nog lang niet klaar en tevreden maar het grove werk staat.


*even foto's gefixt*

[ Bericht 25% gewijzigd door _NIKKI_ op 14-12-2021 17:51:11 ]
pi_202617159
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 17:34 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik kreeg vandaag een eerste deel van mijn bricklink bestellingen binnen.

Santa ain't coming this year.
https://www.flickr.com/ph(...)n/dateposted-public/
:D Oh heerlijk! O+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  Moderator dinsdag 14 december 2021 @ 17:57:39 #79
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202617406
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 17:03 schreef twist02 het volgende:
Ik kon me ook niet meer inhouden, dus er zijn as we speak 2 sets onderweg *)
Het Peperkoekhuisje en het Elf Clubhuis O+
Het Peperkoekhuisje staat ook op mijn verlanglijst :Y maar eerst maar eens aan de slag met de eerste twee sets :D

quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 17:34 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik kreeg vandaag een eerste deel van mijn bricklink bestellingen binnen.

Santa ain't coming this year.
[ afbeelding ]

En dit is onze work in progress. Ik ben nog lang niet klaar en tevreden maar het grove werk staat.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

*even foto's gefixt*
Dat ziet er heel tof uit! Dronken Santa _O-
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_202617955
Er is een kleine kans dat ik het Peperkoekenhuisje straks 2x heb :')

Had 'm besteld bij een (achteraf) beetje fishy webshop (ik gooide er 2 door elkaar }:| ). En die lieten 1x weten dat-ie vertraagd was en vervolgens reageerden ze nergens meer op...
Dus ik had al besloten die bestelling gewoon te annuleren, omdat ik er geen vertrouwen meer in had dat ze 'm überhaupt nog op voorraad zouden krijgen :{w
En inmiddels dus al die 2 sets ergens anders besteld.

Krijg ik vandaag eindelijk bericht van die webshop, dat-ie waarschijnlijk eind deze week toch komt :+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  dinsdag 14 december 2021 @ 18:46:33 #81
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_202618097
Heel leuk Nikki :Y
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator dinsdag 14 december 2021 @ 19:06:51 #82
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202618558
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 18:37 schreef twist02 het volgende:
Er is een kleine kans dat ik het Peperkoekenhuisje straks 2x heb :')

Had 'm besteld bij een (achteraf) beetje fishy webshop (ik gooide er 2 door elkaar }:| ). En die lieten 1x weten dat-ie vertraagd was en vervolgens reageerden ze nergens meer op...
Dus ik had al besloten die bestelling gewoon te annuleren, omdat ik er geen vertrouwen meer in had dat ze 'm überhaupt nog op voorraad zouden krijgen :{w
En inmiddels dus al die 2 sets ergens anders besteld.

Krijg ik vandaag eindelijk bericht van die webshop, dat-ie waarschijnlijk eind deze week toch komt :+
Misschien wil ik hem wel van je overnemen dan O-)

Ik heb de voortuin van de kerstman toch ook maar besteld. Ik zag hem voor 20 euro op Vinted, op andere plekken gaat ie al voor 40 euro. Dus zie het als een eventuele investering :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_202621122
Oooooh wat leuk Nikki!
  dinsdag 14 december 2021 @ 20:49:11 #84
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_202621542
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 19:06 schreef MaJo het volgende:

[..]
Misschien wil ik hem wel van je overnemen dan O-)

Ik heb de voortuin van de kerstman toch ook maar besteld. Ik zag hem voor 20 euro op Vinted, op andere plekken gaat ie al voor 40 euro. Dus zie het als een eventuele investering :)
Laat je em dan in de verpakking?
  Moderator dinsdag 14 december 2021 @ 20:52:19 #85
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202621603
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 20:49 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Laat je em dan in de verpakking?
Ik denk het wel :Y Ik vind hem wel schattig maar ook niet zo interessant :@

Hoeveel scheelt dat in waarde of het helemaal nieuw in de doos is ten opzichte van al een keer in elkaar gezet?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_202621775
Ik heb Santa's frontyard ook gekocht hier in het dorp voor ¤17.50. Ik ga 'm gebruiken in mijn kerstdorp, dus ik ga 'm wel uitpakken. :)
  dinsdag 14 december 2021 @ 21:10:16 #87
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_202621996
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 20:52 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ik denk het wel :Y Ik vind hem wel schattig maar ook niet zo interessant :@

Hoeveel scheelt dat in waarde of het helemaal nieuw in de doos is ten opzichte van al een keer in elkaar gezet?
In elkaar gezet is de waarde een fractie van nieuw in doos. Maar kans is heel groot dat dit setje nog wel een keer voorbij komt komende jaar als GWP. Het is niet heel aansprekend setje, dus ik verwacht niet dat de hele voorraad er doorheen is gegaan.
  Moderator dinsdag 14 december 2021 @ 21:20:15 #88
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202622189
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 21:00 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik heb Santa's frontyard ook gekocht hier in het dorp voor ¤17.50. Ik ga 'm gebruiken in mijn kerstdorp, dus ik ga 'm wel uitpakken. :)
Met een kerstdorp kan ik me voorstellen dat je het wel uitpakt :Y

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 21:10 schreef bleiblei het volgende:

[..]
In elkaar gezet is de waarde een fractie van nieuw in doos. Maar kans is heel groot dat dit setje nog wel een keer voorbij komt komende jaar als GWP. Het is niet heel aansprekend setje, dus ik verwacht niet dat de hele voorraad er doorheen is gegaan.
Goed om te weten! Waar staat de afkorting GWP voor?

En ach, het was 20 euro dus geen grote investering. En anders pakken we hem in de toekomst ook gewoon uit :)

Hebben jullie ook in Lego geïnvesteerd of wordt alles ook gebruikt? Ik zit er ook aan te denken om van alles een extra set te kopen als investering, ik las dat het jaarlijks zo'n 11% in waarde stijgt. Maar het is dan wel een grote uitgave in 1x :X
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_202622372
Heerlijk topic dit! Die kerstdorpen, wow! Zelf ben k meer van de Technic, heb vandaag de 4x4 Mercedes Benz gekocht!

En qua investering hangt het af van de soort set. Vlgs mij bijv de Creator expert en de modulara altijd wel, maar idd nieuw in doos.
  dinsdag 14 december 2021 @ 21:50:19 #90
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_202622651
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 21:20 schreef MaJo het volgende:

[..]
Met een kerstdorp kan ik me voorstellen dat je het wel uitpakt :Y
[..]
Goed om te weten! Waar staat de afkorting GWP voor?

En ach, het was 20 euro dus geen grote investering. En anders pakken we hem in de toekomst ook gewoon uit :)

Hebben jullie ook in Lego geïnvesteerd of wordt alles ook gebruikt? Ik zit er ook aan te denken om van alles een extra set te kopen als investering, ik las dat het jaarlijks zo'n 11% in waarde stijgt. Maar het is dan wel een grote uitgave in 1x :X
GWP staat voor Gift With Purchase :) .
Enne ik investeer niet in Lego. Had ik 15 jaar geleden moeten doen toen ik uit mijn dark age kwam. Nu is Lego erg overhyped wat nu tot hoge prijzen leidt. Ik denk niet dat dat zo blijft. Zeker niet met het tempo waarmee ze nu de adult sets releasen.

Lego is imho om mee te spelen.
Huizen om in te wonen.
Kunst om naar te kijken.
En aandelen, crypto, etc. een investering ;) .
  Moderator dinsdag 14 december 2021 @ 23:26:37 #91
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202624298
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 21:50 schreef bleiblei het volgende:

[..]
GWP staat voor Gift With Purchase :) .
Enne ik investeer niet in Lego. Had ik 15 jaar geleden moeten doen toen ik uit mijn dark age kwam. Nu is Lego erg overhyped wat nu tot hoge prijzen leidt. Ik denk niet dat dat zo blijft. Zeker niet met het tempo waarmee ze nu de adult sets releasen.

Lego is imho om mee te spelen.
Huizen om in te wonen.
Kunst om naar te kijken.
En aandelen, crypto, etc. een investering ;) .
Het voornaamste is het ermee spelen natuurlijk :Y maar het een sluit het ander niet uit ;) zo is een huis om in te wonen maar ook een goede investering :P

Vooralsnog gaan wij ook gewoon met de Lego spelen, we denken er verder nog over na :)

Nog maar 10 nachtjes slapen voordat we kunnen bouwen *O*
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_202624860
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 23:26 schreef MaJo het volgende:

[..]
Het voornaamste is het ermee spelen natuurlijk :Y maar het een sluit het ander niet uit ;) zo is een huis om in te wonen maar ook een goede investering :P

Vooralsnog gaan wij ook gewoon met de Lego spelen, we denken er verder nog over na :)

Nog maar 10 nachtjes slapen voordat we kunnen bouwen *O*
Lego waar mee gespeeld is, is de nieuwprijs niet meer waard natuurlijk, dus het een sluit het ander wel degelijk uit in dit geval ;) En LEGO heeft ook al eerder zeldzame sets opnieuw uitgebracht, waaronder ook een kerstset dacht ik, dus die pech kan je ook nog eens hebben.

Ik vind Santa's frontyard niet zo'n leuk setje, daar ga ik geen bestelling voor doen,, zeker niet nu de benodigde bestelling zo absurd hoog is. Ik twijfel wel nog steeds over de slee... Was dat een leuke build @_NIKKI_ ? Is hij zelfstandig te doen voor een kind van 6 of is het klein priegelwerk?
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_202626148
@FlyingFish ik denk dat het wel te doen is. Mijn zevenjarige heeft hem helemaal zelf gebouwd, dus ik weet eerlijkgezegd niet of er veel priegelwerk bij komt kijken. Ik vind het wel een hele toffe set en leuke aanvulling voor het kerstdorp. O+
  woensdag 15 december 2021 @ 11:23:59 #94
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_202628277
@FlyingFish; Hangt ook wel af van de lego skills. Maar overall vond ik het geen hele complexe build met SNOT werk en kleine pinnetjes in onmogelijke gaatjes enzo. Mogelijk is er wat hulp nodig met het vastmaken van de hertjes aan de slee. Maar dat is denk ik het enige.

Oh @MaJo; bespeelde lego is kiloprijs waard (die ook vrij hoog is momenteel). Dus als je em echt hoopt door te verkopen en perse wil bouwen dan is het 1 keer bouwen, afbreken en weer in het doosje doen. Maar wat ik al zei, ik denk dat bij dit doosje de kans wel echt klein is dat ie flink in prijs stijgt. Want het is gewoon niet een heel interessant setje itt. de notenkraker of snowglobe van jaren geleden.
pi_202628610
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 00:11 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Lego waar mee gespeeld is, is de nieuwprijs niet meer waard natuurlijk, dus het een sluit het ander wel degelijk uit in dit geval ;) En LEGO heeft ook al eerder zeldzame sets opnieuw uitgebracht, waaronder ook een kerstset dacht ik, dus die pech kan je ook nog eens hebben.

Ik vind Santa's frontyard niet zo'n leuk setje, daar ga ik geen bestelling voor doen,, zeker niet nu de benodigde bestelling zo absurd hoog is. Ik twijfel wel nog steeds over de slee... Was dat een leuke build @:_NIKKI_ ? Is hij zelfstandig te doen voor een kind van 6 of is het klein priegelwerk?
Ik heb de arreslee samen met mijn 6-jarige gebouwd. Ik dénk dat hij het ook wel zelfstandig had gekund. Ik vond het een heel leuk setje om te maken!

Kleine sidenote: let wel op dat de blokjes van de lade heel strak aangeduwd zijn. Sowieso past anders de lade er niet in, als er wat speling tussen zit. Maar belangrijker: ik trok het frontje van de lade af en toen was het heel lastig om de lade er weer uit te peuteren _O-.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_202630561
Wij hebben 1 Lego set geseald op zolder liggen. Die was 2 keer binnengekomen door een fout van Lego. Is Central Perk van Friends. Ik twijfel nog steeds aan zo laten en een keer verkopen of er een Moc mee maken. Ik denk dat het laatste wordt, dan moet ik ook de Appartments een tweede keer kopen. Ik wil de flat maken namelijk. Dus met buitenkant.

Wij hebben best wat dure sets liggen, maar zijn allemaal uit de doos. Dozen zijn wel bewaard overigens. Een vriendin zet Lego geseald op zolder, ook wat ze cadeau krijgt. Dat vind ik dus echt niet leuk. Ik heb haar een paar x een HP set gegeven voor haar verjaardag en die staan dus op zolder. Niet voor zichzelf maar voor haar nichtjes als erfenis ooit. Dus ik koop geen Lego meer voor haar.

Ik koop Lego echt om te bouwen, of de kinderen meet laten bouwen.

De huidige sets gaan inderdaad veel minder snel in waarde. Ze worden in grotere getalen gemaakt en ze zijn vaak gewoon minder bijzonder (helaas).
  woensdag 15 december 2021 @ 14:10:53 #97
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_202630695
Ik heb ooit 2 café corners opgestuurd gekregen van Lego (had verkeerde adres opgegeven, aangegeven dat ik niets ontvangen had en vervolgens kwam ik erachter dat het 2 deuren verder lag :X ).

Maar ik ben te eerlijk, dus 1tje is teruggestuurd :'( :P .

Maareh, groot gelijk, zo iemand zou van mij ook geen lego meer krijgen. Je ziet gewoon dat als mensen euro's zien glitteren, het mis gaat -O- .

Mooiste was nog het blauwe boogje in market street die alleen daar in had gezeten en dus los tientallen euro's kostte op bricklink. En vervolgens zat dat boogje ook in (meer dan 1 geloof ik) jaaaaaren later in een winter village set.

Of de millennium falcon. Die was ooit nieuw 500 euro. Vertienvoudigde in de jaren erna in waarde. Tot Lego em opnieuw uitbracht :D .
  Moderator woensdag 15 december 2021 @ 15:34:29 #98
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202631973
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 14:03 schreef exode het volgende:
Wij hebben 1 Lego set geseald op zolder liggen. Die was 2 keer binnengekomen door een fout van Lego. Is Central Perk van Friends. Ik twijfel nog steeds aan zo laten en een keer verkopen of er een Moc mee maken. Ik denk dat het laatste wordt, dan moet ik ook de Appartments een tweede keer kopen. Ik wil de flat maken namelijk. Dus met buitenkant.

Wij hebben best wat dure sets liggen, maar zijn allemaal uit de doos. Dozen zijn wel bewaard overigens. Een vriendin zet Lego geseald op zolder, ook wat ze cadeau krijgt. Dat vind ik dus echt niet leuk. Ik heb haar een paar x een HP set gegeven voor haar verjaardag en die staan dus op zolder. Niet voor zichzelf maar voor haar nichtjes als erfenis ooit. Dus ik koop geen Lego meer voor haar.

Ik koop Lego echt om te bouwen, of de kinderen meet laten bouwen.

De huidige sets gaan inderdaad veel minder snel in waarde. Ze worden in grotere getalen gemaakt en ze zijn vaak gewoon minder bijzonder (helaas).
Dat is ook wel echt lullig, in kan me voorstellen dat je daar niet blij van wordt!

Ik laat het investeringsidee (voorlopig) ook varen, ik heb zin om te bouwen *O* Al was dat sowieso wel de bedoeling, eerder een tweede set erbij voor “wie weet”. Maar besteed dat geld nu liever aan mooie nieuwe sets. En oh ja, de verhuizing/verbouwing :X
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_202632164
Ik twijfel nog of ik de kerstset van dit jaar ga bestellen. Die staat wel erg leuk bij het Elf Clubhuis…
pi_202632796
Ik had de hoop dat mijn 2 sets vandaag binnen zouden komen, maar DHL loopt te klooien :{

/geengeduld
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')