SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe lang ben je daar zoet mee zo'n huisje?quote:Op zaterdag 11 december 2021 17:29 schreef exode het volgende:
[..]
De afgelopen jaren is er elk jaar inderdaad en set uitgekomen. Die worden welk elk jaar meer geld waard dus als je een oudere set zoekt, moet je een zak geld meenemen.
Dit jaar is wel een hele mooie om mee te starten: [ afbeelding ]
Wij bouwen altijd samen met ons zoontje van 7. Halve dag denk ik. Meestal in fases.quote:Op zondag 12 december 2021 13:06 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Hoe lang ben je daar zoet mee zo'n huisje?
Oh no! Die baby is bij ons ook al 3 keer vermist geweest. Gisteren zelfs nog, we vonden 'm terug in de stoompijp van de trein.quote:Op zondag 12 december 2021 09:23 schreef exode het volgende:
Ik ben al dagen aan het zoeken naar de peperkoek baby, ik denk dat de 3 jarige er mee is gaan lopen.
Lazi, ik zal vandaag een tussenfoto plaatsenHet dorp is zo goed als af, de skihelling duurt nog wel wat dagen. Zeker nadat de helft gisteren in elkaar donderde. En iemand (lees ondergetekende) moet nog een motortje bestellen via Bricklink voor de skilift.
Wij breken alles af en jaja wassen alles. Ondanks dat we het vrij vaak stofzuigen met een speciaal stofzuigertje wordt het stoffig. Als we het niet wassen, krijgen B en ik astma aanvallen bij het bouwen. De huisjes zijn elk jaar hetzelfde, de lay out niet. We hebben ook een zomer en herfst tafereel maar die zijn lang niet zo groot als deze.quote:Op zondag 12 december 2021 14:23 schreef Hupje het volgende:
@:exode Breek je naderhand alles weer af, of bewaar je onderdelen in zijn geheel voor volgend jaar?
Ah oke toch nog wel, oke cool.quote:Op zondag 12 december 2021 13:50 schreef exode het volgende:
[..]
Wij bouwen altijd samen met ons zoontje van 7. Halve dag denk ik. Meestal in fases.
Dat is niet altijd zo, vaak is Lego.com juist flink aan de (advies)prijs en is er wel een winkel die net op dat moment x% korting op Lego heeft.quote:Op maandag 13 december 2021 16:14 schreef MaJo het volgende:
We hebben besloten om samen 2 pakketten uit te zoeken, aangezien de favorieten nogal overeen kwamen![]()
Ik zie dat je bij lego.com een gratis voortuin van de kerstman erbij krijgt wanneer je een grote order plaatst, dat is natuurlijk wel tof! Alleen zijn alle leuke kerstsets uitverkochtIs die voortuin ook los te bestellen? Ik zie dat de limited edition van 2019 (kerstboom) inmiddels voor ¤ 100,- wordt verkocht, een vervijfvoudiging van de prijs
Edit: ik zie dat alles buiten Lego.com een stuk duurder is. Het peperkoekhuisje dat eigenlijk ¤ 99,- kost is bij Bol bijvoorbeeld ¤ 160,-
Ik zie het ja, de boekenwinkel die bij Lego ¤ 160,- kost is bij Bol.com nu in de aanbieding voor ¤ 125,- Goed dus om altijd even op meerdere plekken te kijkenquote:Op maandag 13 december 2021 16:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is niet altijd zo, vaak is Lego.com juist flink aan de (advies)prijs en is er wel een winkel die net op dat moment x% korting op Lego heeft.
Ik vind hem wel cutequote:Op maandag 13 december 2021 16:35 schreef _NIKKI_ het volgende:
Voor producten die retired zijn betaal je vaak de hoofdprijs @:MaJo . Die voortuin van de kerstman is best leuk als photo booth voor in je kerstdorp. Je weet wel zo'n tafereeltje waar families in kerstsfeer op de foto kunnen.![]()
Overigens, als je oude sets écht leuk vind kun je ze over het algemeen via Bricklink nog wel zelf samenstellen op basis van de productlist. Dan ben je voor 120-125 euro wel klaar over 't algemeen. Alleen heb je dan geen boekjes en doos.
Dat is een goeiequote:Op maandag 13 december 2021 16:51 schreef Declan-Harp het volgende:
@:MaJo het Lego nummer intypen bij Google en daarna bij ''shopping'' kijken wil ook wel eens helpen met prijzen vergelijken
Ik ging meteen kijken maar bol zegt 159 bij mij?quote:Op maandag 13 december 2021 16:47 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik zie het ja, de boekenwinkel die bij Lego ¤ 160,- kost is bij Bol.com nu in de aanbieding voor ¤ 125,- Goed dus om altijd even op meerdere plekken te kijken
Ik zie het ook, het is nu verhoogd. Het was 135/125 met select en nu 159/149 met selectquote:Op maandag 13 december 2021 17:01 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik ging meteen kijken maar bol zegt 159 bij mij?
Dat is een goede voor volgend jaarquote:Op maandag 13 december 2021 17:29 schreef exode het volgende:
Ik kijk vaak op Bricktastic en Brickwatch.net.
Overigens zijn de Winter Village sets Lego Exclusives, die zijn in 1e instantie alleen bij Lego te kopen. En als ze buiten Lego worden verkocht, zijn ze duurder, want die winkels moeten er wel wat op verdienen. Wij kopen de nieuwe Kerstset altijd bij Lego met dubbele VIP punten. Van die VIP punten zijn we afgelopen zomer oa gratis naar Lego House geweest in Billund.
Sets samenstellen via Bricklink kan ook gewoon heel duur uitpakken, zo hebben wij dit jaar de kerstmarktkraampjes uit een ouder set geheel via Bricklink gekocht en dat moest bij 4 verkopers om alles compleet te krijgen. Dan ga je al snel over de 100 euro heen![]()
De skihelling is af! Echt een held mijn verloofde, ook met een grot waar wat grapjes voor de kinderen in zijn verwerkt (Frozen). Nu wachten op het motortje voor de skilift en we kunnen gaan finetunen.
Nou uhm, deze kast is wel 'gebouwd' met Lego in ons achterhoofd. Een jaar geleden stond hier nog een verlengde tv kast, ook voor de Lego.quote:Op maandag 13 december 2021 19:48 schreef FlyingFish het volgende:
Sowieso kun je er bij bol.com vanuit gaan dat als het via wederverkopers gaat, je veel te veel geld betaald. Ik gebruik altijd brickwatch, daar staat ook een richtprijs bij. En het kan voor de kerstsets ook lonen om naar de LEGO winkel te gaan. Ik heb in New York daar een oudere set kunnen scoren voor de adviesprijs, en nu er hier een in de buurt zit komt kan je daar ook dingen tegen die ze in de online shop (tijdelijk?) niet hebben.
Ik vind je dorp tof Exode! Staat daar altijd LEGO op, of staan daar de rest van het jaar deels andere spullen? Dat is bij ons een beetje het probleem, we hebben geen goede vrije oppervlakte daarvoor, omdat overal zich tekeningen, knutsels, speelgoed en andere zooi verzamelt. Heb je ook lampjes er in? Ik vind dat ook altijd heel leuk staan, maar zo'n verlichtingssetje kost de helft van zo'n lego-set en dat vind ik voor wat lampjes flink aan de prijs. Ik wil dit jaar kijken of we met kleine kerstverlichting er iets van kunnen maken. Maar voorlopig zijn we nog aan het bouwen (en op zoek naar een geschikt plekje...)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |