Met hoeveel?quote:Op donderdag 25 augustus 2022 20:11 schreef exode het volgende:
[..]
Lego gaat ook omhoog vanaf 1 september.
Hier heb je lijstje:quote:
Via Bricklink zijn volgens mij wel verkopers te vinden?quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 10:30 schreef Ynske het volgende:
Help...
Dit onderdeel van de graafmachine is kapot. Hoe of waar zou ik die kunnen vervangen?
65082[ afbeelding ]
Klopt maar net belachelijk hoge verzendkosten. Heb nu met lego Elf contact gehadz situatie uitgelegd en zij hebben ze kosteloos vervangenquote:Op vrijdag 26 augustus 2022 00:17 schreef Amsel het volgende:
[..]
Via Bricklink zijn volgens mij wel verkopers te vinden?
quote:Op zondag 18 juni 2023 11:18 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Hoe ruimen jullie de lego op? Alles bij elkaar? Of per set?
Nu ligt alles zo een beetje op zijn speelkleed, per doos gekocht en een aantal dingen bij elkaar.
Maar ik zoek nog een permanentere handige manier van opruimen.....
quote:Op zondag 18 juni 2023 11:40 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik heb één set die ik steeds terug doe in de oorspronkelijke doos, het Peperkoekhuisje dat we iedere Kerst bouwen.![]()
De rest zit in twee Ikea-manden (Dröna, die in hun vakjeskasten passen). Daarin zit een kleiner mandje met alle "normale" blokjes, om makkelijk te kunnen bouwen. Wat ik ook apart bewaar zijn "Dots" en vergelijkbare stukjes van maar één nopje, die zitten in een hobby-/sorteerdoosje van Curver. En in de mand zit ook een Lego-koffertje (die van set 10713), daarin zitten de speciale stukjes (Minifigures, accessoires, dieren en planten, etc).
Er zijn ruwweg vier manieren om Lego te bewaren:quote:Op zondag 18 juni 2023 21:18 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Alles is hierin gesorteerd op kleur. We begonnen met 8 bakken, maar inmiddels hebben we er 15 ofzo. Maar ik merk dat de kinderen nu veel enthousiaster bouwen dan toen alles op 1 hoop door elkaar lag.
Mijn kind doet dit wél.quote:Op zondag 18 juni 2023 22:22 schreef bleiblei het volgende:
Al moet ik zeggen dat ik nog maar zelden (meer nooit) hoor van kinderen die met lego spelen zoals wij dat vroeger deden. Dwz. Een set bouw je een keer op, dan gooi je de blokjes op een grote hoop en dan ga je zelf dingen bedenken. Dat principe lijkt wel uitgestorven.
Ik sorteer wel op type, maar dan heel grofweg:quote:Sorteren op type blokjes werkt alleen bij kinderen die meer plezier halen uit sorteren dan uit bouwen. Dat kost echt gruwelijk veel tijd bij afbreken.
Sommige kinderen worden erdoor geprikkeld om te gaan bouwen, maar in mijn hoofd is het niet logisch om uiteenlopende onderdelen bij elkaar te bewaren omdat ze toevallig dezelfde kleur hebben.quote:Sorteren op kleur... dat kunnen alleen volwassenen verzinnen. En dan alleen volwassenen die hun cd en boekenkast op kleur hebben staan.
Mijn jongste doet dat dus wel. Maar hij heeft dan wel iets specifieks in zijn hoofd welke onderdeeltjes hij nodig heeft, en als je dan die moet zoeken in een hoop van 20 kg dan ben je meer aan het zoeken dan aan het bouwen. Nu alles in bakjes op kleur zit, is dat veel makkelijker. Gelukkig ziet hij het voordeel daar ook van in. Losse onderdeeltjes die weer uit oude bouwwerken komen, sorteren we eens in de maand ongeveer weer uit.quote:Op zondag 18 juni 2023 22:22 schreef bleiblei het volgende:
Sorteren is een hobby voor volwassenen. En als volwassene heb ik de magische oplossing nog niet gevonden.
Al moet ik zeggen dat ik nog maar zelden (meer nooit) hoor van kinderen die met lego spelen zoals wij dat vroeger deden. Dwz. Een set bouw je een keer op, dan gooi je de blokjes op een grote hoop en dan ga je zelf dingen bedenken. Dat principe lijkt wel uitgestorven.
Dus ja, als je neurotenkinderen hebt die alleen sets willen bouwen (die van mij moeten überhaupt niets van lego hebben. Dus ik ben jaloers
). Sorteer op set. En anders gewoon op 1 hoop.
Sorteren op type blokjes werkt alleen bij kinderen die meer plezier halen uit sorteren dan uit bouwen. Dat kost echt gruwelijk veel tijd bij afbreken. Sorteren op kleur... dat kunnen alleen volwassenen verzinnen. En dan alleen volwassenen die hun cd en boekenkast op kleur hebben staan.
Ik heb hier zo'n exemplaar rondlopen, B bouwt alles 1 keer en haalt het dan uit elkaar. Hij bouwt vervolgens gewoon waar hij zin in heeft, kleuren door elkaar en volledig verzonnen.quote:Op zondag 18 juni 2023 22:22 schreef bleiblei het volgende:
Sorteren is een hobby voor volwassenen. En als volwassene heb ik de magische oplossing nog niet gevonden.
Dus ja, als je neurotenkinderen hebt die alleen sets willen bouwen (die van mij moeten überhaupt niets van lego hebben. Dus ik ben jaloers
). Sorteer op set. En anders gewoon op 1 hoop.
Sorteren op type blokjes werkt alleen bij kinderen die meer plezier halen uit sorteren dan uit bouwen. Dat kost echt gruwelijk veel tijd bij afbreken. Sorteren op kleur... dat kunnen alleen volwassenen verzinnen. En dan alleen volwassenen die hun cd en boekenkast op kleur hebben staan.
quote:Op zondag 18 juni 2023 21:53 schreef Viv het volgende:
@:tolstoifan ik heb je vraag even hierheen gehaald
[..]
[..]
[..]
Er zijn ruwweg vier manieren om Lego te bewaren:
1. Per set apart houden
2. Sorteren op soort onderdeel
3. Sorteren op kleur
4. Alles op één grote hoop
Sorteren op kleur zou ik zelf niet snel doen, behalve voor dit soort bouwsels:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 19 juni 2023 08:48 schreef Troel het volgende:
Wij hebben een paar van die giga Samla's waar alles in zit. Ik probeer het altijd wel weer te sorteren, maar de jongens zijn daar niet zo van. Wat ook altijd wel goed hielp was een grote verhuisdoos en daarin lege afgeknipte melkpakken. Simpel, goedkoop maar doeltreffend.
En het aantal steentjes per set zal ook wel minder worden dan. Als je bv. ziet hoe een brandweerkazerne er nu uitziet en die er 30 jaar geleden uitzag...quote:Op donderdag 25 augustus 2022 22:16 schreef exode het volgende:
[..]
Rond de 20% maar ik zag ook 25% voorbijkomen.
Mwah, valt mee. Trend is juist dat dingen uit meer onderdelen bestaan.quote:Op woensdag 28 juni 2023 22:59 schreef Halcon het volgende:
[..]
En het aantal steentjes per set zal ook wel minder worden dan. Als je bv. ziet hoe een brandweerkazerne er nu uitziet en die er 30 jaar geleden uitzag...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |