abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator/colorchick donderdag 29 juni 2023 @ 10:26:57 #211
382129 crew  Donna
pi_209688628
Er komt Gabby's poppenhuis lego!! O+
  Manager PR/Moderator donderdag 29 juni 2023 @ 10:27:35 #212
269689 crew  Viv
pi_209688639
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 10:22 schreef exode het volgende:

[..]
De oude is Amerika, de nieuwe Parijs, dat is voor ons de reden eigenlijk :)
Ook in Amerika zijn ze niet geel toch? Ik vond dat zo raar van die oude set. :{
pi_209688907
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 23:18 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat is deze toch, die kleine:

[ afbeelding ]

Meer blokjes, daar heb je gelijk in inderdaad. Maar denk wel veel meer kleine prutsdingen. Vind het er zelf niet echt uitzien. Paar ramen op elkaar en tot zo ver de kazerne.

De grote is al beter (LEGO City Brandweerkazerne - 60004), maar die kost dan ook ¤240.
https://imgur.com/a/qnv5ILd

Maar hij kan wel schieten :+. Mijn kleuter is zo belachelijk blij met zijn brandweerkazerne. Bij de helicopter kun je ook waterdelen eruit schieten _O-. De kazerne zit echt wel degelijk in elkaar en is fijn voor een jongere Lego -fan. Hij heeft meer moeite met het oude politiebureau van mijn man, dat gaat sneller los en lastiger in elkaar. Dat is deze en als hij naast de brandweerkazerne staat ziet het er hilarisch uit

[ Bericht 4% gewijzigd door douche-eendje op 29-06-2023 10:51:38 ]
pi_209688919
De oude is op deze gebaseerd:

donderdag 29 juni 2023 @ 11:13:45 #215
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_209689196
quote:
17s.gif Op donderdag 29 juni 2023 10:46 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
https://imgur.com/a/qnv5ILd

Maar hij kan wel schieten :+. Mijn kleuter is zo belachelijk blij met zijn brandweerkazerne. Bij de helicopter kun je ook waterdelen eruit schieten _O-. De kazerne zit echt wel degelijk in elkaar en is fijn voor een jongere Lego -fan. Hij heeft meer moeite met het oude politiebureau van mijn man, dat gaat sneller los en lastiger in elkaar. Dat is deze [ afbeelding ] en als hij naast de brandweerkazerne staat ziet het er hilarisch uit

Whoah, dat politiebureau had ik ook O+ .
Heb je een foto van die 2 naast elkaar? Dat is wel een ander nadeel idd. Dat de auto's 2 nopjes breder zij geworden. Daardoor zijn die oude sets echt totaal out of scale.
pi_209689397
Ik vind al die nieuwe City sets niets, veel te groot, grote onderdelen, verder weg van de realiteit. Echt jammer. Ik merk dat onze kinderen er ook totaal geen interesse in hebben terwijl met name onze oudste veel met de oude brandweerkazerne en auto's heeft gespeeld.
  donderdag 29 juni 2023 @ 11:44:59 #217
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_209689581
Het oude kasteel is veel mooier en de figuurtjes zijn echt zo leuk. O+
Ik heb helaas een jonge hond die legoblokjes kapot kauwt en ook opvreet. -O-
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_209690031
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 11:13 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Whoah, dat politiebureau had ik ook O+ .
Heb je een foto van die 2 naast elkaar? Dat is wel een ander nadeel idd. Dat de auto's 2 nopjes breder zij geworden. Daardoor zijn die oude sets echt totaal out of scale.
Scheve foto en politiebureau is niet helemaal compleet (rest ligt op de kamer van de kleuter en ik heb geen zin om de bak overhoop te halen :P )

Oude versus huidige city politie-auto

Mijn kleuter is (nog) niet zo moeilijk, lego is lego en lego is leuk. Hij heeft ook veel plezier van de bring along bricks koffer. Beetje samen dingen bedenken en bouwen O+
pi_209690150
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 10:22 schreef exode het volgende:

[..]
De oude is Amerika, de nieuwe Parijs, dat is voor ons de reden eigenlijk :)
Nieuwe is ook Amerika. Parijs heeft een heel ander model kasteel, zet er maar een plaatje naast, het lijkt er niet eens op. Elk Disneylandpark heeft zijn eigen kasteel. Die in de oorspronkelijke Disneyland in Anaheim is zelfs heel klein. Kijk op Disney+ de serie the imagineers voor meer info hier over, erg toffe serie.

Parijs is roze idd, Florida was altijd gelig, maar hebben ze met de 50e verjaardag ook roze geverfd en het is nog even afwachten of dat blijvend is. Dit is dus weer het kasteel van Disney World, maar in de nieuwe kleuren.

Wij hebben de oude en houden die ook. Vind de nieuwe niet mooier (ook niet lelijker maar geen reden om te switchen).

Ze hebben overigens nu ook weer een serie Disney mini-figs uit gebracht voor de 100e verjaardag. De echte bekende figuren zaten al in de vorige serie, maar zitten nog steeds wat leuke in. Mocht iemand Robin Hood, Stitch of Mickey als tovenaar dubbel hebben dan hoor ik het graag!
https://www.lego.com/nl-n(...)res-disney-100-71038
pi_209690350
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 12:30 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Nieuwe is ook Amerika. Parijs heeft een heel ander model kasteel, zet er maar een plaatje naast, het lijkt er niet eens op. Elk Disneylandpark heeft zijn eigen kasteel. Die in de oorspronkelijke Disneyland in Anaheim is zelfs heel klein. Kijk op Disney+ de serie the imagineers voor meer info hier over, erg toffe serie.

Parijs is roze idd, Florida was altijd gelig, maar hebben ze met de 50e verjaardag ook roze geverfd en het is nog even afwachten of dat blijvend is. Dit is dus weer het kasteel van Disney World, maar in de nieuwe kleuren.

Wij hebben de oude en houden die ook. Vind de nieuwe niet mooier (ook niet lelijker maar geen reden om te switchen).

Ze hebben overigens nu ook weer een serie Disney mini-figs uit gebracht voor de 100e verjaardag. De echte bekende figuren zaten al in de vorige serie, maar zitten nog steeds wat leuke in. Mocht iemand Robin Hood, Stitch of Mickey als tovenaar dubbel hebben dan hoor ik het graag!
https://www.lego.com/nl-n(...)res-disney-100-71038
Ik lees het inderdaad, de nieuwe is gebaseerd op het kasteel waarmee de Disney films beginnen, niet op een park editie.
Wij gaan wel voor de nieuwe, ik vind de kleuren mooier.

Als je specifieke minifigs zoekt, kan je ook naar een Lego winkel FF, ze hebben voor mij oa Stitch eruit gevist.
pi_209690575
Bij ons staat het kasteel op eenzame hoogte:

Ons zomer tafereel dus en in elk tafereel komen een paar dezelfde dingen terug. B en Juul hebben standaard dingen die ze erin zetten, zoals de pizza dief:

pi_209691138
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 12:50 schreef exode het volgende:

[..]
Ik lees het inderdaad, de nieuwe is gebaseerd op het kasteel waarmee de Disney films beginnen, niet op een park editie.

Als je specifieke minifigs zoekt, kan je ook naar een Lego winkel FF, ze hebben voor mij oa Stitch eruit gevist.
Dat hadden we bij de vorige serie gedaan met knabbel idd, die haalden ze er bij de Lego store bij Disneyland Parijs zo uit. Wellicht een idee idd, die winkel in Leidschenhage is vlakbij. Bij onze lokale Intertoys hebben ze ook een aantal van die figuurtjes staan die je kunt ruilen.
pi_209691294
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 13:42 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Dat hadden we bij de vorige serie gedaan met knabbel idd, die haalden ze er bij de Lego store bij Disneyland Parijs zo uit. Wellicht een idee idd, die winkel in Leidschenhage is vlakbij. Bij onze lokale Intertoys hebben ze ook een aantal van die figuurtjes staan die je kunt ruilen.
Ik werk om de hoek van de Lego store in Utrecht. Ik ben er dinsdag weer, ik kan wel voor je informeren al weet ik dat Stitch by far de populairste is uit deze serie.
pi_209691348
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 13:49 schreef exode het volgende:

[..]
Ik werk om de hoek van de Lego store in Utrecht. Ik ben er dinsdag weer, ik kan wel voor je informeren al weet ik dat Stitch by far de populairste is uit deze serie.
Dat is heel lief maar niet nodig. Ik kan evt dinsdag na m’n werk even langs de Lego store daar in de buurt rijden, dat is 5 minuten om :)

Ik had verwacht dat Mickey als tovenaar de populairste zou zijn.
pi_209692134
Laat maar weten als het niet is gelukt, ik wil er toch nog heen voor de kleine landrover. En ik hoop dat er doorzichtige slopes in de muur zitten in Utrecht. Ik kom er nogal veel tekort voor de waterval.
pi_209693103
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 13:07 schreef exode het volgende:
de pizza dief:
Er is ook een Lego zoekboek waar je op elke blz de pizzadief moet zoeken. Was de grootste hit van het familieweekend toendertijd met drie peuters/kleuters _O-
pi_209693205
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 15:53 schreef Hupje het volgende:

[..]
Er is ook een Lego zoekboek waar je op elke blz de pizzadief moet zoeken. Was de grootste hit van het familieweekend toendertijd met drie peuters/kleuters _O-
Dat is de inspiratie :)
pi_209707823
Hoe maken jullie Lego schoon?
Ik had me op school aangemeld om wat speelgoed uit de klas schoon te maken en kreeg een enorme bak met Lego (ook grondplaten en een onderstel van een boot) mee. Maandag moet het schoon terug.
pi_209707872
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 17:43 schreef TolstoiFan het volgende:
Ik had me op school aangemeld om wat speelgoed uit de klas schoon te maken en kreeg een enorme bak met Lego (ook grondplaten en een onderstel van een boot) mee. Maandag moet het schoon terug.
neem aan dat het beetje mag krassen enzo?
dan kussen sloop+waszak en dan met mild wasmiddel op 30 graden in een wasmachine (stickers niet uiteraard)
  vrijdag 30 juni 2023 @ 17:46:04 #230
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_209707873
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 17:43 schreef TolstoiFan het volgende:
Lego van school : in kussensloop, dichtknopen en in de wasmachine.
Mijn opgebouwde sets : spuit ik schoon (stofvrij) met een luchtdruk (compressor)
pi_209708074
Ah, eensgezind advies :) Ook de grondplaten in de wasmachine? Of zouden die op een aangepast programma op 50 graden in de vaatwasser kunnen?

Lego is van school, dus al redelijk gekrast :)
  Moderator/colorchick vrijdag 30 juni 2023 @ 18:05:05 #232
382129 crew  Donna
pi_209708213
Grondplaten kunnen wel in de vaatwasser denk ik. Ik doe Duplo ook in de vaatwasser iig. 40 graden is het laagste wat ik heb geloof ik.
Of op het alleen spoelen programma? Das ook niet heet toch?
pi_209708270
grondplaten zou ik onder de lauwe kraan doen, vaatwasser lijkt mij wat heftig :D
pi_209721438
Het is gelukt, hoor. Grondplaten in een sopje en de rest van de lego in een kussensloop en een waszak in de wasmachine. Het was alleen dusdanig veel dat het kussensloop tijdens het wassen scheurde en de lego dus los in de wasmachine kwam :')
  vrijdag 7 juli 2023 @ 16:10:19 #235
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_209798202
Ik wil voor de vakantieperiode graag een legotrein aanschaffen voor onze bijna 7-jarige. Wat is een beetje een leuke en nog tips bij een wat krapper budget? (behalve niet kopen :+)
pi_209799380
Je kunt ook legosets huren als het alleen voor de vakantieperiode is *)
pi_209799868
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 17:59 schreef TolstoiFan het volgende:
Het is gelukt, hoor. Grondplaten in een sopje en de rest van de lego in een kussensloop en een waszak in de wasmachine. Het was alleen dusdanig veel dat het kussensloop tijdens het wassen scheurde en de lego dus los in de wasmachine kwam :')
:o
  vrijdag 7 juli 2023 @ 22:09:56 #238
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_209803356
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 17:51 schreef Aure het volgende:
Je kunt ook legosets huren als het alleen voor de vakantieperiode is *)
Ja! Ik ga eens kijken of de trein beschikbaar is.
  Manager PR/Moderator zondag 9 juli 2023 @ 21:02:24 #239
269689 crew  Viv
pi_209831503
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 12:50 schreef exode het volgende:

[..]

Crosspost:

De kogel is door de kerk het kasteel:

Het nieuwe Disney Castle besteld (43222), met deze GWP:
https://www.lego.com/en-n(...)rs-celebration-40600

O+

Nog niet eerder in één keer zoveel uitgegeven aan Lego. :% Wel geluk met de wisselkoers, omgerekend ¤383. Ik weet overigens dat de VIP Days bijna zijn, maar dan is bovenstaande aanbieding met de GWP al niet meer geldig. :)
pi_209831774
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2023 21:02 schreef Viv het volgende:

[..]
Crosspost:

De kogel is door de kerk het kasteel:

[ afbeelding ]

Het nieuwe Disney Castle besteld (43222), met deze GWP:
https://www.lego.com/en-n(...)rs-celebration-40600

[ afbeelding ]
O+

Nog niet eerder in één keer zoveel uitgegeven aan Lego. :% Wel geluk met de wisselkoers, omgerekend ¤383. Ik weet overigens dat de VIP Days bijna zijn, maar dan is bovenstaande aanbieding met de GWP al niet meer geldig. :)
Leuk!

Mag ik ermee komen spelen? ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')