Venijn zit hem in de staart, “ze willen”, zullen we potverdorrie eens doen wat de oorspronkelijke bevolking van dit land wilt. Waarom doen we wat anderen willen en niet wat we zelf willen?quote:Haagse PvdA wil nog dit jaar islamitische begraafplaats
DEN HAAG - De Haagse PvdA wil dat wethouder Hilbert Bredemeijer veel meer zijn best gaat doen om de realisatie van een islamitische begraafplaats in de regio mogelijk te maken. 'Hij voelt blijkbaar de urgentie niet. Terwijl ik wil dat dit jaar nog wordt begonnen met de aanleg ervan', aldus fractievertegenwoordiger Samir Ahraui.
Bredemeijer (CDA) liet vrijdag weten dat de oprichting van een islamitische begraafplaats in de regio nog ver weg is. Hij deed daarom vrijdag een oproep aan de fracties in de Haagse gemeenteraad om bij hun collega-politici in de regio te peilen of die het plan willen steunen. Op die manier moet daar 'draagvlak' worden gecreëerd. Dat zou voor hem weer een steuntje in de rug zijn.
Fractievertegenwoordiger Ahraui van de PvdA is samen met enkele andere raadsleden al lang bezig om het voor elkaar te krijgen dat in Den Haag of anders elders in de regio een islamitische begraafplaats komt. Hij wijst erop dat er al vorig jaar een debat was over de kwestie waarin de conclusie werd getrokken dat er in Den Haag geen plek voor was en dat dus naar een andere gemeente moest worden gekeken.
Het blijft te lang stil
Daarna bleef het volgens hem stil. Vandaar dat hij ook recent nog schriftelijke vragen stelde. Nu moet de oproep om bijvoorbeeld een 'task force' in het leven te roepen, zodat er vaart kan worden gemaakt. In juni herhaalde hij het pleidooi voor de komst van zo’n islamitische begraafplaats, nu met steun van de PvdA-fracties in Westland, Leidschendam-Voorburg en Zoetermeer.
Dat de wethouder de bal nu weer terugspeelt naar de politiek, verbaast hem dan ook zeer. 'Dit is echt van de zotte,' zegt Ahraui. 'Dit is echt een gratuite brief. Wij hebben de wethouder de opdracht gegeven om aan de slag te gaan en dan krijgen we nu te horen dat hij zelf eigenlijk nog niets heeft gedaan.'
Niet echt gedreven
Dat roept bij de coalitiepartij PvdA de indruk op dat Bredemeijer niet echt gedreven is om hier werk van te maken. 'Voel je dan wel de urgentie? Dit is niet een bestuurder met de passie die zegt: 'Ik ga ervoor'. Dit wekt de indruk dat het niet belangrijk is,' aldus fractievertegenwoordiger.
Dit terwijl er volgens hem grote behoefte is aan een islamitische begraafplaats. De eerste generaties moslims lieten zich vaak nog begraven in hun thuisland. De huidige voelen daar steeds minder voor omdat ze veel meer in Nederland zijn geworteld en liever hier worden begraven, ook al omdat het dan makkelijker is voor familie op het graf te bezoeken, zegt Ahraui. 'Hun hele leven heeft zich hier afgespeeld. Ze willen hier ook worden begraven.'
Ik wil het ook en ik ben oorspronkelijke bewoner van dit land.quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:21 schreef Alpha0 het volgende:
Venijn zit hem in de staart, “ze willen”, zullen we potverdorrie eens doen wat de oorspronkelijke bevolking van dit land wilt. Waarom doen we wat anderen willen en niet wat we zelf willen?
Ik vind het al oorspronkelijk bewoner prima dat moslims hun eigen begraafplaats krijgen. Dus dan kunnen we volgens jouw definitie goedkering geven.quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:21 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Venijn zit hem in de staart, “ze willen”, zullen we potverdorrie eens doen wat de oorspronkelijke bevolking van dit land wilt. Waarom doen we wat anderen willen en niet wat we zelf willen?
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Islamitische_begraafplaatsquote:Men moet zorgen voor eeuwige grafrust op een islamitische begraafplaats. Het graf mag niet geruimd worden in verband met het geloof in de wederopstanding op de Dag des oordeels.
Kan dus prima in Amsterdam!quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:46 schreef thedeedster het volgende:
Complicatie is dat islamitische begraafplaatsen voor eeuwig zijn.
[..]
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Islamitische_begraafplaats
Dat kan nooit beloofd worden in dit land. En als zij het krijgen, waarom wij niet...? Ik hoor het de mensen in de media al roepen. Alsof lijken niet vergaanquote:Op dinsdag 7 september 2021 10:46 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Dan wil ik ook een islamitisch graf !quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:46 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Dat kan wel een probleem zijn in zo’n druk en volgebouwd land als Nederland, maar hoeft ook niet perse onoverkomelijk te zijn.quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:46 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Je gunt me dus niet mijn eigen land, cultuur en identiteit! …. ergens snap ik de Taliban wel, die komen op voor hun eigen manier van leven en laten zich niet zomaar buitenlandse invloeden opdringen. Dat ze een tikkeltje doorschieten daarin is niet fraai maar ze komen tenminste op voor zichzelf. Hier lijden we massaal aan oikofobie. Weg met ons maak plaats voor de ander.quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik sta aan de zijde van burgers die elkaar wat gunnen. Niet aan de zijde van types die paranoide angsten voor buitenlanders hebben.
Dat mogen ze lekker met de begrafenisondernemer regelen. Uiteindelijk zijn begraafplaatsen private organisaties.quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:48 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dat kan nooit beloofd worden in dit land. En als zij het krijgen, waarom wij niet...? Ik hoor het de mensen in de media al roepen. Alsof lijken niet vergaanKan tevens verlengen tegen betaling, dat vinden ze dan vast prima.
Ja maar die is "Slegt vir moslims" he, moet je op je sterfbed nog gauw ff brabbelen dat de Heere Mohammed je ware verlosser is enzo.quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:48 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Dan wil ik ook een islamitisch graf !
Tja, daar noem je ook een stad...quote:
Volgens mij huur je daar een begraafplaats per minuut of zo? Telkens een muntje in de grafzerk stoppen voor verlenging?quote:
Nee, dat moet je met DELA of Yarden gaan regelen dat ze je voor eeuwig laten liggen zoals deze moslims ook moetenquote:Op dinsdag 7 september 2021 10:52 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja maar die is "Slegt vir moslims" he, moet je op je sterfbed nog gauw ff brabbelen dat de Heere Mohammed je ware verlosser is enzo.
De Minerva uil die die oikobofie-flauwekul uitschijt is een grotere bedreiging voor vrijheid dan een Islamitische begraafplaats.quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:50 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Je gunt me dus niet mijn eigen land, cultuur en identiteit! …. ergens snap ik de Taliban wel, die komen op voor hun eigen manier van leven en laten zich niet zomaar buitenlandse invloeden opdringen. Dat ze een tikkeltje doorschieten daarin is niet fraai maar ze komen tenminste op voor zichzelf. Hier lijden we massaal aan oikofobie. Weg met ons maak plaats voor de ander.
En dan komt na 50 jaar de overheid even met een onteigeningsprocedure om een snelweg neer te plempen.. of een dijk verbreding of noem maar een ander kritiek infrastructuur project..quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat mogen ze lekker met de begrafenisondernemer regelen. Uiteindelijk zijn begraafplaatsen private organisaties.
Dit inderdaad. Compleet onacceptabel; zeker in een land waar ruimte zo schaars is als in Nederland.quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:46 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Zou kunnen, zal in moslimslanden vast ook wel gebeuren.quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:56 schreef nixxx het volgende:
[..]
En dan komt na 50 jaar de overheid even met een onteigeningsprocedure om een snelweg neer te plempen.. of een dijk verbreding of noem maar een ander kritiek infrastructuur project..
Begraafplaatsen zijn over het algemeen gewoon bedrijven. Dus als iemand een islamitische begraafplaats wil beginnen en dit wel wil beloven moet hij/zij dat lekker zelf weten. Als ze daarvoor een normale grondprijs betalen zie ik het probleem niet zo.quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:48 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dat kan nooit beloofd worden in dit land. En als zij het krijgen, waarom wij niet...? Ik hoor het de mensen in de media al roepen. Alsof lijken niet vergaanKan tevens verlengen tegen betaling, dat vinden ze dan vast prima.
Daar willen we ook vanaf.quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:37 schreef Makrelis het volgende:
Er bestaan ook katholieke, protestantse, joodse etc begraafplaatsen dus waarom niet? Ik zie het probleem niet.
Ik sta altijd aan mijn eigen zijde, meneer verdeel-en-heers.quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:45 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Zeker. Geen probleem zelfs, maar daardoor kijk ik wel met veel argwaan naar medeburgers zoals jij. Sta je aan onze zijde of aan hun zijde?!
Dus jij hebt liever de Taliban. maar liever geen moslims?quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:50 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Je gunt me dus niet mijn eigen land, cultuur en identiteit! …. ergens snap ik de Taliban wel, die komen op voor hun eigen manier van leven en laten zich niet zomaar buitenlandse invloeden opdringen. Dat ze een tikkeltje doorschieten daarin is niet fraai maar ze komen tenminste op voor zichzelf. Hier lijden we massaal aan oikofobie. Weg met ons maak plaats voor de ander.
De buitenlanders gunnen de oorspronkelijke burgers echter slechts veel verbale en non-verbale drek. Waardoor de oorspronkelijke burgers heel veel werk hebben. Men heeft dus geen paranoïde angsten men is slechts kritisch. Dat jij zegt te kiezen voor burgers die elkaar wat gunnen is dus tegenstrijdig.quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik sta aan de zijde van burgers die elkaar wat gunnen. Niet aan de zijde van types die paranoide angsten voor buitenlanders hebben.
Plaats maken voor de eeuwige grafrust en de orientatie op Mekka is wat je te doen staat.quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:23 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik wil het ook en ik ben oorspronkelijke bewoner van dit land.Dus ... En nu?
Als immigrant gun ik jou het beste, maar je zou je wel wat verdraagzamer op kunnen stellen ouwe dibbesquote:Op dinsdag 7 september 2021 11:13 schreef torentje het volgende:
[..]
De buitenlanders gunnen de oorspronkelijke burgers echter slechts veel verbale en non-verbale drek. Waardoor de oorspronkelijke burgers heel veel werk hebben. Men heeft dus geen paranoïde angsten men is slechts kritisch. Dat jij zegt te kiezen voor burgers die elkaar wat gunnen is dus tegenstrijdig.
Ik ga volgende week mijn erfpacht voorgoed afkopen. Dus voor eeuwig. Het kan wel, maar dan kost het gewoon heel veel geld.quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:49 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dat kan wel een probleem zijn in zo’n druk en volgebouwd land als Nederland, maar hoeft ook niet perse onoverkomelijk te zijn.
Eens.quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat mogen ze lekker met de begrafenisondernemer regelen. Uiteindelijk zijn begraafplaatsen private organisaties.
Ik zie het probleem ook niet.quote:Op dinsdag 7 september 2021 11:00 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Begraafplaatsen zijn over het algemeen gewoon bedrijven. Dus als iemand een islamitische begraafplaats wil beginnen en dit wel wil beloven moet hij/zij dat lekker zelf weten. Als ze daarvoor een normale grondprijs betalen zie ik het probleem niet zo.
Ik heb het recht om te zoeken naar gelijkgestemden om mee te leven. Dat doe jij toch ook? Zogenaamd verdraagzaam mens.quote:Op dinsdag 7 september 2021 11:17 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Als immigrant gun ik jou het beste, maar je zou je wel wat verdraagzamer op kunnen stellen ouwe dibbes
Dat wordt potentieel een duur grapje dan. Ze doen maar. Niet mijn portemonnee.quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:46 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Zal wel om een nep-islamitisch deel gaanquote:Op dinsdag 7 september 2021 10:25 schreef Dagoduck het volgende:
Hier in Den Helder is in 2012 een Islamitisch deel aan de begraafplaats toegevoegd met ruimte voor potentieel 600 graven.
Ongekend succes, er zijn in die 9 jaar 8 graven in gebruik genomen
https://www.bibin.nl/gebruiksrecht-verwerven/quote:Wij (BIBIN) zijn tijdelijk gestopt met het uitgeven van grafwerving.
Helaas stijgt het aantal sterfgevallen door de corana-epidemie en is het laten begraven van een overledene in land van herkomst bijna onmogelijk. Wij willen en kunnen het niet maken om straks nee te moeten verkopen bij accute situaties.
Op dit moment zijn wij de enige echte islamitische begraafplaats in Nederland (Zuidlaren ) waar men volledig volgens de islamitische regel- en wetgeving kan worden begraven. (De begraafplaats in Almere is vol.)
Wij hopen op uw begrip.
Ondertussen zijn wij druk bezig om andere geschikte locaties te vinden.
Als ze op die in Almere en Zuidlaren echt graven verkopen (voor onbepaalde tijd) zal dat wel.quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:36 schreef intellectuele_user het volgende:
[..]
Zal wel om een nep-islamitisch deel gaanals ik dit lees:
LET OP!
Beste broeders en zusters,
[..]
https://www.bibin.nl/gebruiksrecht-verwerven/
Helemaal mee eens. Daarom pleit ik ook al jarenlang voor het afschaffen van christelijke/islamitische begraafplaatsen, en moeten we zoals de oude Germanen en Kelten overledenen op de brandstapel gooien!quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:21 schreef Alpha0 het volgende:
zullen we potverdorrie eens doen wat de oorspronkelijke bevolking van dit land wilt.
Dat wordt dan dokken voor de nabestaanden van nabestaanden van nabestaanden etc, tot in de eeuwigheid.quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:46 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Moet je moslim wordenquote:Op dinsdag 7 september 2021 10:48 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Dan wil ik ook een islamitisch graf !
O.a. dat hij de boodschapper is van Allaah. Er wordt niks gezegd over dat hij de ware verlosser is in de geloofsgetuigenis.quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:52 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja maar die is "Slegt vir moslims" he, moet je op je sterfbed nog gauw ff brabbelen dat de Heere Mohammed je ware verlosser is enzo.
den helder heeft toch vooral antillianen?quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:25 schreef Dagoduck het volgende:
Hier in Den Helder is in 2012 een Islamitisch deel aan de begraafplaats toegevoegd met ruimte voor potentieel 600 graven.
Het probleem zal vooral zijn dat grafrecht in NL nagenoeg nooit eeuwigdurend is, en dat dat voor een islamitisch graf wel zo moet zijn.quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:37 schreef Makrelis het volgende:
Er bestaan ook katholieke, protestantse, joodse etc begraafplaatsen dus waarom niet? Ik zie het probleem niet.
Die zijn vast naar Rotterdam ofzo verhuisd nadat die flats hier zijn gesloopt.quote:Op dinsdag 7 september 2021 13:49 schreef Nielsch het volgende:
[..]
den helder heeft toch vooral antillianen?
Aha, nooit geweten. Goed punt trouwens.quote:Op dinsdag 7 september 2021 14:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het probleem zal vooral zijn dat grafrecht in NL nagenoeg nooit eeuwigdurend is, en dat dat voor een islamitisch graf wel zo moet zijn.
Ergo: het is een stukje grond dat je koopt en dat nooit meer hergebruikt kan worden, dat maakt dat stukje grond erg duur.
Daarmee zal het lastig zijn om in een dure regio een islamitische begraafplaats te realiseren.
Daar waar een graf voor 30 jaar al snel ¤ 5.000 kost betekent dat dat een eeuwigdurend graf een veelvoud daarvan zal kosten, en dat zal ook weer niet de bedoeling zijn.
Wellicht zou men eens moeten nadenken over een grote begraafplaats met eeuwigdurend grafrecht in Flevoland ofzo.
Daar wil men toch niet wonen en het is wel redelijk midden in het land.
Het hoeft dan ook niet alleen voor islamitische graven te zijn, ook anderen die graag eeuwigdurend grafrecht willen zouden daar terecht moeten kunnen.
Joodse graven zijn ook eeuwigdurend overigens, maar joodse begraafplaatsen zijn dan ook eigendom van joodse organisaties en dan kan het weer wel.quote:Op dinsdag 7 september 2021 14:12 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Aha, nooit geweten. Goed punt trouwens.
In ieder geval worden Nederlanders bewust gemarginaliseerd in hun oorspronkelijke leefomgeving. Volgens het wereldbeeld van politiek correcte mensen kunnen zijn echter nooit benadeeld worden omdat het westerlingen zijn. Bij niet westerse volken hebben ze vreemd genoeg helemaal geen problemen met de uitdrukking ‘oorspronkelijke bevolking’. Vervolgens reageren ze met beschuldigingen, gifjes etc. Een poging om de tegenstrijdigheden in hun wereldbeeld te rijmen zie ik dan weer nooit voorbijkomen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:35 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Percentages, percentages en nogmaals percentages, die geven mijn gelijk. Genocide houdt niet enkel in het uitmoorden van een bevolking.
Ik vind dat in cafe's niet meer op Internet gezeten zou mogen woden. Dat zou zoveel van dit soort kroegpraat schelen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:42 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
In ieder geval worden Nederlanders bewust gemarginaliseerd in hun oorspronkelijke leefomgeving. Volgens het wereldbeeld van politiek correcte mensen kunnen zijn echter nooit benadeeld worden omdat het westerlingen zijn. Bij niet westerse volken hebben ze vreemd genoeg helemaal geen problemen met de uitdrukking ‘oorspronkelijke bevolking’. Vervolgens reageren ze met beschuldigingen, gifjes etc. Een poging om de tegenstrijdigheden in hun wereldbeeld te rijmen zie ik dan weer nooit voorbijkomen.
Bij de beschuldigingen en gifjes was ik inderdaad vreemde ontwijkende opmerkingen vergetenquote:Op dinsdag 7 september 2021 15:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik vind dat in cafe's niet meer op Internet gezeten zou mogen woden. Dat zou zoveel van dit soort kroegpraat schelen.
Grootste begraafplaats in de wereld ligt in Irak, 5 miljoen doden:quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:57 schreef Sjemmert het volgende:
Maar hoe doen ze dat in moslim landen dan ? Liggen daar dan echt weet ik het hoeveel doden begraven tot in den eeuwigheid ?
Goed dat je je uitspreekt tegen het voor de voeten gooien dat iemand pro-genocide zou zijn.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:45 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Bij de beschuldigingen en gifjes was ik inderdaad vreemde ontwijkende opmerkingen vergeten
Vooruit dan, het was niet hetzelfde. Je bent niet tegen genocide maar een volk marginaliseren vind je niet erg. Wat ben jij een goed mens.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:51 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Goed dat je je uitspreekt tegen het voor de voeten gooien dat iemand pro-genocide zou zijn.
Zeg, Oh wijs orakel der Nederlandsche Taal van Fok, zit je nu zelf in de kroeg op je mobiel te fokken?quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik vind dat in cafe's niet meer op Internet gezeten zou mogen woden. Dat zou zoveel van dit soort kroegpraat schelen.
Marginaliseren omdat ik op de (walgelijke) hypocrisie wees om een bepaalde geloofsgroep te ontzien van een begraafplaats, en dan te gaan lopen wauwelen over 'echte nederlanders' -god mag weten wat de definitie daarvan is-. En dan ben ik ik de persoon die marginaliseer? Prima joh. Wat jij wil.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:53 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Vooruit dan, het was niet hetzelfde. Je bent niet tegen genocide maar een volk marginaliseren vind je niet erg. Wat ben jij een goed mens.
Sowieso zei ik van het begin af aan dat het niet hetzelfde is.
Misschien haal je me door de war met een andere user. In principe mag elke groep van mij in Nederland zelf een plek organiseren om haar overledenen hun laatste rust te gunnen. Waar ik problemen mee heb is als dat plots eeuwigdurend zou moeten zijn.quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:00 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Marginaliseren omdat ik op de hypocrisie wees om een bepaalde geloofsgroep te ontzien van een begraafplaats, en dan te gaan lopen wauwelen over 'echte nederlanders' -god mag weten wat de definitie daarvan is-. En dan ben ik ik de persoon die marginaliseer? Prima joh. Wat jij wil.
Joh!quote:Op dinsdag 7 september 2021 13:21 schreef KomVissen het volgende:
[..]
O.a. dat hij de boodschapper is van Allaah. Er wordt niks gezegd over dat hij de ware verlosser is in de geloofsgetuigenis.
Hoe ver denk je terug te moeten gaan totdat je islamitische tegenkomt?quote:Op dinsdag 7 september 2021 14:04 schreef heywoodu het volgende:
Wel gelachen om 'oorspronkelijke bewoners'. Hoe ver willen we terug de generaties in om dat exact te bepalen?
Goed zo, netjes het punt ontwekenquote:Op dinsdag 7 september 2021 17:09 schreef the-eye het volgende:
[..]
Hoe ver denk je terug te moeten gaan totdat je islamitische tegenkomt?
Even off the record, gaaf gedaan toch?quote:Op dinsdag 7 september 2021 17:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Goed zo, netjes het punt ontweken
Met een plaats met graven zonder relevante historische personages zou dat best kunnen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 13:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Laten we een bestaande christelijke begraafplaats vervangen voor een islamitische, past mooi in de tendens van deze maatschappij en tijd waarin we leven. Weg met ons!
Welk punt? Hij heeft het toch gewoon over autochtonen?quote:Op dinsdag 7 september 2021 17:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Goed zo, netjes het punt ontweken
Die liggen meestal bij de kerk.quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:37 schreef Makrelis het volgende:
Natuurgraf. Kost rond de 5000 euro, eenmalig, wordt nooit geruimd, maar gaat op in de natuur.quote:Op dinsdag 7 september 2021 14:05 schreef Leandra het volgende:
Het probleem zal vooral zijn dat grafrecht in NL nagenoeg nooit eeuwigdurend is, en dat dat voor een islamitisch graf wel zo moet zijn.
Ergo: het is een stukje grond dat je koopt en dat nooit meer hergebruikt kan worden, dat maakt dat stukje grond erg duur.
Daarmee zal het lastig zijn om in een dure regio een islamitische begraafplaats te realiseren.
Daar waar een graf voor 30 jaar al snel ¤ 5.000 kost betekent dat dat een eeuwigdurend graf een veelvoud daarvan zal kosten, en dat zal ook weer niet de bedoeling zijn.
Wellicht zou men eens moeten nadenken over een grote begraafplaats met eeuwigdurend grafrecht in Flevoland ofzo.
Daar wil men toch niet wonen en het is wel redelijk midden in het land.
Het hoeft dan ook niet alleen voor islamitische graven te zijn, ook anderen die graag eeuwigdurend grafrecht willen zouden daar terecht moeten kunnen.
Islamitische begraafplaatsen steeds vaker ook. Er zijn al wat stichtingen hiermee bezig. Ts jankt over een fenomeen wat binnen de Joods Christelijke tradities ook gewoonweg bestaat.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Joodse graven zijn ook eeuwigdurend overigens, maar joodse begraafplaatsen zijn dan ook eigendom van joodse organisaties en dan kan het weer wel.
Ik weet het, maar daar kun je geen grafmonument op zetten en na een tijdje kun je het graf amper meer vinden, en dat zal voor veel mensen ook weer niet de bedoeling zijn.quote:Op dinsdag 7 september 2021 20:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Natuurgraf. Kost rond de 5000 euro, eenmalig, wordt nooit geruimd, maar gaat op in de natuur.
Stel je godverdomme eens niet aan. Heb je al eens een begraafplaats van dichtbij bekeken? Er zijn katholieke, protestantse en joodse begraafplaatsen. EN die laatsten zijn ook eeuwig..quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:50 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Dikke onzin zeg...quote:Op dinsdag 7 september 2021 20:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Die liggen meestal bij de kerk.
Dus, dus rondom de moskee wat grond kopen en begraafplaats van maken. Waarom zou Nederland dat moeten doen?
Wat een sneuneus moet je wezen om te gaan zeiken over de aanleg van een begraafplaats.quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:21 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Wel eens gehoord van Egypte? En pyramides?quote:Op dinsdag 7 september 2021 21:49 schreef SpaceOddity het volgende:
"Eeuwige begraafplaats".
Alleen gekkies kunnen zoiets bedenken.
Wie zou het dan moeten doen volgens jou?quote:Op dinsdag 7 september 2021 21:41 schreef Mortaxx het volgende:
Prima hoor als men dat wil. Begrijp alleen niet waarom de gemeente dit moet regelen
Ja. Gekkies. Allemaal.quote:Op dinsdag 7 september 2021 21:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wel eens gehoord van Egypte? En pyramides?
Dan denk ik aan een islamitische organisatiequote:Op dinsdag 7 september 2021 21:54 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Wie zou het dan moeten doen volgens jou?
Wie kan bepalen dat bepaalde grond nooit en te nimmer verkocht mag worden aan andere partijen, zodat de islamitische begraafplaats voor eeuwig blijft bestaan?
Want hoe krijgt een islamitische organisatie dat voor elkaar? Met alleen kopen ben je er niet; de gemeente kan bijvoorbeeld bepalen dat die grond binnen nu en 5 jaar geschikt gemaakt moet worden voor woningbouw of een bedrijventerrein. Een islamitische organisatie kan dat niet voorkomen, de gemeente wel.quote:Op dinsdag 7 september 2021 22:06 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dan denk ik aan een islamitische organisatie
Juist als het eeuwig moet zijn is het allerdomste wat je kunt doen op de politiek vertrouwen
En die bleken ook niet eeuwig, want die zijn in de loop der tijd allemaal geplunderd of blootgelegd door archeologen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 21:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wel eens gehoord van Egypte? En pyramides?
Valt wel mee met 6 kinderen, 36 kleinkinderen, 216 achterkleinkinderen....quote:Op dinsdag 7 september 2021 22:31 schreef De_Melkboer het volgende:
Moet kunnen, maar wel de grafrechten blijven betalen, met alle correcties voor inflatie wordt dat op termijn wel een dure grap als een familie voor alle voorouders moet betalen.
Ja er zou wel meer kunnen gebeurenquote:Op dinsdag 7 september 2021 22:57 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Want hoe krijgt een islamitische organisatie dat voor elkaar? Met alleen kopen ben je er niet; de gemeente kan bijvoorbeeld bepalen dat die grond binnen nu en 5 jaar geschikt gemaakt moet worden voor woningbouw of een bedrijventerrein. Een islamitische organisatie kan dat niet voorkomen, de gemeente wel.
En daarnaast moet een gemeente wel het bestemmingsplan aanpassen zodat daar een begraafplaats mág komen...
quote:Op dinsdag 7 september 2021 23:48 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ja er zou wel meer kunnen gebeurentoch raar dat anderen met speciale wensen voor begraafplaatsen er wel in slagen maar voor de 'moslim' komt het weer bij de overheid te liggen. Heel eng dat jij ze blijkbaar niet ziet als mensen die zelfstandig in staat zijn te handelen
Nee. Wederopstanding kan niet na gecremeerd te zijn. En dat weet je best.quote:Op woensdag 8 september 2021 01:11 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Kunnen we als compromis niet een islamitisch crematorium in Den Haag bouwen, waarbij dan de rook richting Mekka wordt geblazen?
Moslims zijn toch ook niet zelfstandig, want ze laten hun leven bepalen door hun imams. Uniek zijn moslims dus allang niet meer.quote:Op dinsdag 7 september 2021 23:48 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ja er zou wel meer kunnen gebeurentoch raar dat anderen met speciale wensen voor begraafplaatsen er wel in slagen maar voor de 'moslim' komt het weer bij de overheid te liggen. Heel eng dat jij ze blijkbaar niet ziet als mensen die zelfstandig in staat zijn te handelen
Een joodse begraafplaats wordt ook door een joodse stichting beheert dus waarom zou dat voor een islamitische niet hoeven?quote:Op dinsdag 7 september 2021 21:54 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Wie kan bepalen dat bepaalde grond nooit en te nimmer verkocht mag worden aan andere partijen, zodat de islamitische begraafplaats voor eeuwig blijft bestaan?
Waarom verzin jij zoveel dingen. Ik zeg nergens dat jij het moslims niet gunt. We hebben het over wie een begraafplaats moet organiseren, niet over een meldpuntquote:Op woensdag 8 september 2021 01:10 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]Waar heb ik het er over dat ik het de moslims niet gun ofzoiets? Serieus, waar háál je dat nou weer vandaan?
We hebben het er over waar je je moet melden voor het verkrijgen van een begraafplaats. Jij beweert dat het niet bij de gemeente zou moeten zijn, ik wel. Punt.
Rot op met je insinuaties, triesteling
Wacht even - wederopstanding kan überhaupt niet. Laten we daar even helder over zijn!quote:Op woensdag 8 september 2021 01:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee. Wederopstanding kan niet na gecremeerd te zijn. En dat weet je best.
Verder zie ik probleem niet. Behalve de praktische problemen (eeuwigdurend grafrecht). Maar daar hebben Joodse begraafplaatsen ook iets op gevonden.
Dat moeten die moslims zelf maar zien te regelen. Dus dan moeten ze de grond kopen. En erop hopen dat hun nakomelingen het niet alsnog verkopen aan een projectontwikkelaar natuurijk.quote:Op dinsdag 7 september 2021 21:54 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Want Nederlandse moslims zijn geen "gewone Nederlanders" natuurlijk. Dat zijn Untermenschen, parasieten, toch?quote:Op woensdag 8 september 2021 10:56 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Opmerkelijk is vooral dat de PvdA hiermee komt. De partij die ooit opkwam voor de gewone Nederlander is nu zijn vijand geworden.
Waarom zou de PvdA voor jou opkomen? Het is niet alsof je ooit op ze zou stemmen.quote:Op woensdag 8 september 2021 10:56 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Opmerkelijk is vooral dat de PvdA hiermee komt. De partij die ooit opkwam voor de gewone Nederlander is nu zijn vijand geworden.
Dat zijn jouw woorden.quote:Op woensdag 8 september 2021 10:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Want Nederlandse moslims zijn geen "gewone Nederlanders" natuurlijk. Dat zijn Untermenschen, parasieten, toch?
Wie een islamitische begraafplaats wil is dus een volksvijand van Nederlanders, in jouw visie.quote:Op woensdag 8 september 2021 10:56 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Werp eens een blik op Artikel 1 van de Grondwet.quote:Op woensdag 8 september 2021 11:10 schreef Interloper het volgende:
Gewoon niet aan beginnen. En anders gewoon grof geld laten betalen....Per maand.
Ik heb dat artikel in zijn huidige vorm nooit volledig onderschreven. Tijd voor een amendement?quote:Op woensdag 8 september 2021 11:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Werp eens een blik op Artikel 1 van de Grondwet.
Ben je het ermee eens dat we in Nederland de boel dan segregeren gewoon? Op basis van fundamentele identiteit (religie, etniciteit of ideologie).quote:
Wat is de relevantie, mbt onderwerp?quote:Op woensdag 8 september 2021 11:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Werp eens een blik op Artikel 1 van de Grondwet.
Ahhhh een bepaalde etnische groep uitzuigen/quote:Op woensdag 8 september 2021 11:10 schreef Interloper het volgende:
Gewoon niet aan beginnen. En anders gewoon grof geld laten betalen....Per maand.
"Uitzuigen"quote:Op woensdag 8 september 2021 12:30 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ahhhh een bepaalde etnische groep uitzuigen/
Heb je meer van dit soort ? Kopvoddentax ? Belasting op islamitische achternamen ?
Niet in Nederland:quote:Op dinsdag 7 september 2021 21:20 schreef wappie1986 het volgende:
[..]
Er zijn katholieke, protestantse en joodse begraafplaatsen. EN die laatsten zijn ook eeuwig..
Allicht zijn er nog wel eeuwige Joodse begraafplaatsen.quote:Op woensdag 8 september 2021 12:48 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Niet in Nederland:
"Na de Tweede Wereldoorlog werd een groot deel van de begraafplaats geruimd, wegens de aanleg van de Flevoweg in 1956. De resten van ongeveer 28.000 mensen werden overgebracht naar de Joodse begraafplaats in Diemen."
https://nl.wikipedia.org/wiki/Joodse_begraafplaatsen_(Amsterdam)
En ook voor een spoorbaan moeten ze wijken:
https://goo.gl/maps/JLNixvM7c49Dpi8f9
Niemand belet de islamitische gemeenschap om zelf ergens grond te kopen.quote:PvdA wil joodse begraafplaats
Iedereen kan lekker grond kopen zoveel ze willen, maar eisen dat het eeuwigdurend is, zit er gewoon niet in, in Nederland.quote:Op woensdag 8 september 2021 12:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Allicht zijn er nog wel eeuwige Joodse begraafplaatsen.
Maar de topic luid niet:
[..]
Niemand belet de islamitische gemeenschap om zelf ergens grond te kopen.
En ooit de partij die zich liet voorstaan op haar afkeer van religie...quote:Op woensdag 8 september 2021 10:56 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
En ook de partij die geschrokken was van de joodse onderdrukking door de nazi's.quote:Op woensdag 8 september 2021 13:09 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
En ooit de partij die zich liet voorstaan op haar afkeer van religie...
Nou ja... jij bent de dramaturg hier met je hekel aan een bepaalde religieuze groep die je wil uitzuigenquote:Op woensdag 8 september 2021 12:42 schreef Interloper het volgende:
[..]
"Uitzuigen"![]()
Doe eens niet zo melodramatisch.
Hoe heet die?quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:25 schreef Dagoduck het volgende:
Dat is praktisch niet realistisch.quote:Op woensdag 8 september 2021 12:55 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Iedereen kan lekker grond kopen zoveel ze willen, maar eisen dat het eeuwigdurend is, zit er gewoon niet in, in Nederland.
Als dat voor moslims ineens wel kan, terwijl het voor anderen niet kan (en zoals aangetoond zijn joodse graven ook niet eeuwigdurend in Nederland), dan is dat discriminatie.
Het gaat niet om één begraafplaats, maar om de trend. De PvdA is de slippendrager geworden van de islamitische gemeenschap. Hoe meer de PvdA opkomt voor de moslims, hoe meer de autochtone bevolking (de "gewone Nederlander") daardoor in verdrukking komt. Die ziet zijn buurt veranderen en verpauperen.quote:Op woensdag 8 september 2021 11:03 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wie een islamitische begraafplaats wil is dus een volksvijand van Nederlanders, in jouw visie.
Dat vind ik nogal vijandig tov de kernwaarden van deze samenleving.
En ipv dat zich maar opstelt als loopjongen van dat vreselijk primitieve geloof.quote:Op woensdag 8 september 2021 13:17 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
En ook de partij die geschrokken was van de joodse onderdrukking door de nazi's.
Oprechte geschrokkenheid houdt in dat men mildere vormen van etnische en religieuze discriminatie herkent en niet die weg op wilt gaan.
Het zal ze dan wel zwaar vallen om een heel volk langzaam in een minderheid te zien veranderen in eigen land.quote:Op woensdag 8 september 2021 13:17 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
En ook de partij die geschrokken was van de joodse onderdrukking door de nazi's.
Oprechte geschrokkenheid houdt in dat men mildere vormen van etnische en religieuze discriminatie herkent en niet die weg op wilt gaan.
Volgens mij praat jij bullshit.quote:Op woensdag 8 september 2021 13:35 schreef ExTec het volgende:
En ipv dat zich maar opstelt als loopjongen van dat vreselijk primitieve geloof.
En dientengevolge daarvan totaal weggevaagd wordt door het electoraat.
Ik praat bullshit en als bewijs een link naar een artikel wat begint met "PvdA gedecimeerd".quote:Op woensdag 8 september 2021 13:41 schreef Billy-jazz het volgende:
[..]
Volgens mij praat jij bullshit.
https://nos.nl/collectie/(...)ie-stemmers-gebleven
Je zegt dat ze bukken voor de Islam en daarom zijn weggevaagd, dat is jouw islamofobische invulling en wishful thinking.quote:Op woensdag 8 september 2021 13:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik praat bullshit en als bewijs een link naar een artikel wat begint met "PvdA gedecimeerd".
Volgens was het enige wat ik stelde dat de PvdA weggevaagd was.
Dat lijkt te kloppen.
En jij kan geen steekhoudende reden geven waarom dat is gebeurd, dat is jouw kop in het zand en jouw islamofilie.quote:Op woensdag 8 september 2021 13:48 schreef Billy-jazz het volgende:
[..]
Je zegt dat ze bukken voor de Islam en daarom zijn weggevaagd, dat is jouw islamofobische invulling en wishful thinking.
Dat zeg ik toch? Eeuwige graven doen we niet aan, hier.quote:Op woensdag 8 september 2021 13:32 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat is praktisch niet realistisch.
Leuk dat je nu grond koopt, en met de overheid afspreekt dat het eeuwigdurend is.
Denk je dat die overheid er nog is over 1000 jaar? Of dat welksoortig overheid die er dan is die afspraak eerbiedigd?
Probeerde je trouwens nog een punt te maken met die link?quote:Op woensdag 8 september 2021 13:41 schreef Billy-jazz het volgende:
[..]
Volgens mij praat jij bullshit.
Maar dat ondersteund eigenlijk meer mijn punt. Bah, vieze "is-la-mo-fo-ben" bij de NOS en Ipsos.quote:Wat ook niet onderschat mag worden is het verlies van kiezers met een migratie-achtergrond aan de partij Denk. Volgens opiniepeiler Azziz el Kaddouri stemde de helft van die groep de vorige keer voor de PvdA, maar geldt dat nu voor Denk. Dat zijn zomaar 2 of 3 zetels.
De partij was volgens Kaddouri te zelfgenoegzaam. "Ze hebben te lang gedacht dat kandidaten met een bepaalde achtergrond automatisch stemmen zouden trekken. In het verleden waren dat Arib of Marcouch, maar dat is niet meer zo."
Gewoon ophouden met falen. DENK heeft hun stemmers weggekaapt, de PvdA krijgt niet meer automatisch stemmen van migranten omdat ze een excuusallochtoon op hun lijst zetten.quote:Op woensdag 8 september 2021 14:11 schreef ExTec het volgende:
[..]
Probeerde je trouwens nog een punt te maken met die link?
Artikel zet zeer mondjesmaat, of zeg maar: eigenlijk niet uiteen waar de stemmen heen zijn gegaan.
Anders dan dit:
[..]
Maar dat ondersteund eigenlijk meer mijn punt. Bah, vieze "is-la-mo-fo-ben" bij de NOS en Ipsos.
quote:Op woensdag 8 september 2021 14:13 schreef Billy-jazz het volgende:
[..]
Gewoon ophouden met falen. DENK heeft hun stemmers weggekaapt, de PvdA krijgt niet meer automatisch stemmen van migranten omdat ze een excuusallochtoon op hun lijst zetten.
Maar laat ik me nou de tijd nog kunnen herinneren dat de PvdA de grootste partij was?quote:Dat zijn zomaar 2 of 3 zetels.
In het artikel staat aangegeven naar welke partijen de rest van hun zetels zijn gegaan.quote:Op woensdag 8 september 2021 14:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
[..]
Maar laat ik me nou de tijd nog kunnen herinneren dat de PvdA de grootste partij was?
Verschil tussen toen en nu is wat meer dan 2 a 3 zetels.
Maar niet waarom.quote:Op woensdag 8 september 2021 14:17 schreef Billy-jazz het volgende:
In het artikel staat aangegeven naar welke partijen de rest van hun zetels zijn gegaan.
Volgens wie?quote:PvdA is afgestraft omdat ze zich als de hoer van Mark Rutte hebben gedragen.
Wij van WC Eend.....quote:Op woensdag 8 september 2021 14:19 schreef Billy-jazz het volgende:
[..]
Joop
https://joop.bnnvara.nl/o(...)implosie-van-de-pvda
Vreselijk gast, lees jij eigenlijk wel wat je post.quote:Op woensdag 8 september 2021 14:19 schreef Billy-jazz het volgende:
[..]
Joop
https://joop.bnnvara.nl/o(...)implosie-van-de-pvda
Ja.quote:Op woensdag 8 september 2021 14:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
Vreselijk gast, lees jij eigenlijk wel wat je post.
Prima.quote:Op woensdag 8 september 2021 14:23 schreef Billy-jazz het volgende:
[..]
Ja.
Ik citeer:
"Met zulke PvdA’ers heb je op den duur geen VVD’ers meer nodig."
Neo-liberalisme is idd een ranzig tyfusgeloof.quote:Op woensdag 8 september 2021 14:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
Prima.
Maar: goed bezig; blijf als PvdA gewoon de loopjongen van dat ranzig primitieve geloof, en dan komt vanzelf alles goed
Algemene Begraafplaats Den Helder.quote:
Nee toch? De bijnamen verzin je zelf maar aanpassen lukt er maar weinig blijkbaar. Ze houden hun eigen cultuur. Spreken maar moeilijk of geen Nederlands. Gaan naar een moskee en geen kerk. Vinden het maar niks als meisjes een kort rokje aan hebben. Eigen cultuur en gebruiken gaan voor zoals het geroep vanuit een moskee waar de buurt maar aan moet wennen. De extremisten richten bloedbaden aan, kijk maar naar Frankrijk. In Duitsland wordt een vrouw die zit te tuinieren in de nek gestoken. Dat zijn natuurlijk allemaal verwarde mensen en uitzonderingen.quote:Op woensdag 8 september 2021 10:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Want Nederlandse moslims zijn geen "gewone Nederlanders" natuurlijk. Dat zijn Untermenschen, parasieten, toch?
Het zijn toch nooit gewone Nederlanders als zij bang zijn voor jongere mensen met goede kijkers?quote:Op woensdag 8 september 2021 10:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Krijgen!?quote:Op woensdag 8 september 2021 12:34 schreef -river- het volgende:
Heel begrijpelijk dat ze dit willen en zie dan ook het probleem niet waarom ze dit niet gewoon kunnen krijgen.
dat is niet de reden waarom PvdA gedecimeerd werd. Dit gebeurde namelijk met alle partijen die met Mark Rutte regeerde. CDA ook etc...quote:Op woensdag 8 september 2021 14:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
Prima.
Maar: goed bezig; blijf als PvdA gewoon de loopjongen van dat ranzig primitieve geloof, en dan komt vanzelf alles goed
Stel je A niet zo aan, en B doe niet zo hypocriet. Je geeft wel een waardeoordeel en noemt niet alleen feiten...quote:Op woensdag 8 september 2021 18:47 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Wie de politiek van de laatste 50 jaar een beetje heeft gevolgd, kan niet ontkennen dat de islamitische gemeenschap sterk is gegroeid en ook steeds meer van de publieke ruimte voor zichzelf opeist. Dat gaat stapsgewijs en geleidelijk, maar de trend is duidelijk, wat soms "islamisering" wordt genoemd. Nederland en de rest van (west-) Europa islamiseren.
We kunnen hier een waslijst aan voorbeelden van geven. Allemaal kleine veranderingen, die echter wel opstapelen:
- moskees
- islamscholen
- islambijles
- gescheiden zwemmen
- geen handen geven
- hoofddoeken en boerka's
- islamitische begraafplaatsen
- islamitische burgemeesters
- islamitische politieke partijen
- enzovoorts en zo verder
Let op: ik geef hier geen waardeoordeel, maar beschrijf alleen wat voor iedereen zichtbaar is.
Feit is verder dat deze ruimte in fysieke zin zich concentreert in de grote steden, waardoor langzamerhand de oorspronkelijke bevolking is en wordt weggedrukt. En het was van oudsher juist die oorspronkelijke arbeidersbevolking waarvoor de PvdA ooit was opgericht.
Ik bedoelde niet dat het gratis moet, gewoon dezelfde regels als een ander.quote:Op woensdag 8 september 2021 18:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Krijgen!?
Voor ieder graf op een begraafplaats moeten grafrechten betaald worden. Voor altijd! Doe je dat niet, dan wordt het graf geschud, geruimd, in elk geval hergebruikt.
Wil je die grafrechten niet, dan kun je nog kiezen voor een natuurgraf. Dat koop je af voor een duizend of 5. Maar daar mag geen steen of iets dergelijks op. De natuur neemt verder de grond in gebruik.
Waarom zouden er voor moslims andere regels moeten gelden dan voor andere mensen?
Het staat ze vrij grond te kopen en een begraafplaats te beginnen en onderhouden. Uiteraard betaalt de stichting daar wel eigendomsbelasting/OZB of zoiets voor. Verder moet je dan maar hopen dat de nazaten het tot in de lengte der jaren aanhouden en onderhouden.
Ja, goh, Nederland heeft ook zo z'n nadelen
De VVD is zo groot, omdat de rest nog erger is.quote:Op woensdag 8 september 2021 19:26 schreef wappie1986 het volgende:
Mark Rutte is namelijk iemand die heel goed de goede dingen van zijn kabinet naar zichzelf kan praten en de foute dingen naar de ander. Daar trappen mensen in..
Als christenen een begraafplaats met een eeuwige grafrust afdwingen gaat dat zeker in het nieuws komen.quote:Op woensdag 8 september 2021 11:00 schreef Bluesdude het volgende:
Als het om een christelijke begraafplaats ging, dan was dit topic nooit geplaatst.
Kennelijk wil TS niet dat mensen hun islamitische doden begraven in Nederland.
Volgend uit alle islamieten weg willen uit Nederland>
Wees blij... ze zijn al dood. Je wens is uitgekomen
En dat de VVD zo groot is omdat de rest nog erger is doet toch niet ter zake? Jij beweerde dat de PVDA geminimaliseerd was omdat men pro islam is geworden. Dit is aantoonbaar onjuist..quote:Op woensdag 8 september 2021 19:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
[..]
De VVD is zo groot, omdat de rest nog erger is.
Terecht.quote:Op woensdag 8 september 2021 19:57 schreef AchJa het volgende:
Als christenen een begraafplaats met een eeuwige grafrust afdwingen gaat dat zeker in het nieuws komen.
We laten je in die illusie.quote:Op woensdag 8 september 2021 20:04 schreef wappie1986 het volgende:
[..]
Dat een na laatste klopt. Ik ben slim ja...
Ja; wel, want echt 'slimme' mensen hebben ook geen illusies dat een andere partij de VVD van haar klote neo-conservatieve agenda af kan houden.quote:En dat de VVD zo groot is omdat de rest nog erger is doet toch niet ter zake?
"Toon" maar "aan" dan.quote:Jij beweerde dat de PVDA geminimaliseerd was omdat men pro islam is geworden. Dit is aantoonbaar onjuist.
Wie zijn die we?quote:
quote:Ja; wel, want echt 'slimme' mensen hebben ook geen illusies dat een andere partij de VVD van haar klote neo-conservatieve agenda af kan houden.
Dus je bent wel erg "dom" als je PvdA of CDA hebt gestemd, en daarna verbaast bent dat het uitdraait op meer van hetzelfde.
Nogmaals, je bent doelpalen aan het verschuiven. PVDA is niet geminimaliseerd omdat ze zogenaamd de islam zouden steunen. Dit gebeurde nadat ze samen regeerden met de VVD.quote:"Toon" maar "aan" dan.
Op islamitische graven zit per definitie een eeuwig grafrecht. Als dat er niet op zit kan het geen islamitische begraafplaats zijn.quote:Op woensdag 8 september 2021 20:08 schreef Bluesdude het volgende:
Terecht.
In dit geval gaat het toch niet om een eeuwig grafrecht . Zie OP.
De mensen die "slim" zijnquote:
Je toont niks aan dusquote:PVDA is niet geminimaliseerd omdat ze zogenaamd de islam zouden steunen. Dit gebeurde nadat ze samen regeerden met de VVD.
Dus ja, dat toont het aan...
als je een beetje politiek geïnteresseerd bent dan weet je dit.
Als je gewoon eens volgt wanneer de PVDA precies gedecimeerd werd en wat er daarvoor aan de hand was. Dan weet je het gewoon...quote:Op woensdag 8 september 2021 20:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
De mensen die "slim" zijn
[..]
Je toont niks aan dus
Dus hierdoor is de PVDA in al die jaren zoveel stemmers kwijtgeraakt. En niet omdat men pro islam zou zijn.. Ook is men veel buitenlandse stemmen kwijtgeraakt aan DENK.quote:'Het gaat over een vier jaar oude vertrouwensbreuk en dat is niets anders dan het sluiten van de coalitie met de VVD. Dat is het eerste wat mensen zeggen tegen Kamerleden die langs de deuren gaan.'
En dan met precies dezelfde komen als dat iemand hiervoor al kwam.quote:Op woensdag 8 september 2021 20:26 schreef wappie1986 het volgende:
[..]
Als je gewoon eens volgt wanneer de PVDA precies gedecimeerd werd en wat er daarvoor aan de hand was. Dan weet je het gewoon...
Als je vervolgens ook nog kijkt welke partijen groter werden tijdens dezelfde verkiezingen. Men is niet naar Rechts gegaan, maar naar andere linkse partijen.
Uh huh, en als je behalve "zelf onderzoek", nou ook nog eens deze topic had gelezen, had je niet met dezelfde bron gekomen als dat iemand vandaag al deed.quote:Echt niet moeilijk hoor, een kwartiertje zelf onderzoek doen.
Kerel, de laatste link is niet gepost in dit topic. Dat de pvda mensen zelf te horen hebben gekregen waarom men niet meer op de PVDA ging stemmen, namelijk het samengaan met de VVD..quote:Op woensdag 8 september 2021 20:44 schreef ExTec het volgende:
[..]
En dan met precies dezelfde komen als dat iemand hiervoor al kwam.
Maar net als vorige ronde: verklaren waar de stemmen heen zijn gegaan, verklaart niet waarom ze daar naar toe zijn gegaan.
[..]
Uh huh, en als je behalve "zelf onderzoek", nou ook nog eens deze topic had gelezen, had je niet met dezelfde bron gekomen als dat iemand vandaag al deed.
Spijt me, maar ik vind mensen die maar wat roepen, daarna pas eens gaan googlen in de hoop iets te vinden wat hun stelling ondersteund, daarbij blijkbaar amper lezen, niet "slim".
En:
Er zal ongetwijfeld genoeg opinie te vinden zijn, waarom het de PvdA zo is vergaan.
Was er maar een gelijkend geval, waar brede sociaaldemocraten ook in zwaar in het slob zitten, zodat we kunnen vergelijken.
Wel eens van de Deense zusterpartij van de PvdA gehoord?
Is dat ook zo met de begraafplaats uit de OP? Dat heb ik niet gelezen.quote:Op woensdag 8 september 2021 20:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Op islamitische graven zit per definitie een eeuwig grafrecht. Als dat er niet op zit kan het geen islamitische begraafplaats zijn.
Ik heb natuurlijk niet voor niets meerdere topics genoemd in mijn eerdere post... Het grootste bezwaar van de islamitische wereld is juist dat in Nederland de eeuwige grafrust bijna nergens gegarandeerd wordt. Ze mogen natuurlijk zo lang blijven liggen als ze zelf willen als er maar betaald blijft worden net zoals de rest van Nederland dat doet. Maar eeuwige grafrust garanderen gaat hem niet worden hier.quote:Op woensdag 8 september 2021 20:54 schreef Bluesdude het volgende:
Is dat ook zo met de begraafplaats uit de OP? Dat heb ik niet gelezen.
Het is heel beperkend voor de eigenaar/beheerder van een begraafplaats een grafrecht te garanderen als er niet meer betaald wordt. Wie doet dat in Nederland ?
Het is een taak van de overheid ook: begraaf en crematieruimte faciliteren.
Maar die eerste wel "kerel", wat duidelijk maakt, dankzij de algoritmen van google dat je niet de eerste bent die aan het zoeken is naar ondersteunende tekst voor z'n stelling.quote:Op woensdag 8 september 2021 20:52 schreef wappie1986 het volgende:
[..]
Kerel, de laatste link is niet gepost in dit topic.
Hebben ze het aan alle ex-PvdA stemmers gevraagd soms?quote:Dat de pvda mensen zelf te horen hebben gekregen waarom men niet meer op de PVDA ging stemmen, namelijk het samengaan met de VVD..
Welterusten.quote:Op woensdag 8 september 2021 19:33 schreef wappie1986 het volgende:
[..]
Stel je A niet zo aan, en B doe niet zo hypocriet. Je geeft wel een waardeoordeel en noemt niet alleen feiten...
Er is nog nooit sprake geweest van islamisering van de NL samenleving...
En natuurlijk richten ze hun eigen moskees op en gaan ze niet naar de kerk.. Dat is toch logisch? Ook in landen waar de islam de hoofdmacht is heb je kerken. De christenen gaan zich ook niet aanpassen in die landen aan de cultuur/religie aldaar. Is allemaal prima...
Maar o wee als moslims een moskee oprichten of iets anders...
Dus ze mogen pas een conclusie trekken nadat ze ALLE ex-pvda stemmers om hun mening gevraagd hebben? zo werkt het niet, en dat weet je ook wel.quote:Op woensdag 8 september 2021 21:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar die eerste wel "kerel", wat duidelijk maakt, dankzij de algoritmen van google dat je niet de eerste bent die aan het zoeken is naar ondersteunende tekst voor z'n stelling.
[..]
Hebben ze het aan alle ex-PvdA stemmers gevraagd soms?
Ja hoor, dus we moeten tot de jaren stillekes teruggaan om jouw mening te staven?quote:Ook lijkt je dan niet door te hebben dat de teloorgang van de PvdA niet pas van 2012 is. Dat gaat al een heel eind verder terug. Waarschijnlijk richting de tijd dat jij in je broek scheet.
Tsja, wat moet men dan met personen die de islamisering van Nederland ontkennen? Terwijl de tekens van geen achterlijke mensen toch duidelijk genoeg zijn?quote:Op vrijdag 10 september 2021 17:38 schreef wappie1986 het volgende:
[..]
altijd een teken van onmacht, als je oneliners bezigt...
Sprak ie in een one liner.quote:Op vrijdag 10 september 2021 17:38 schreef wappie1986 het volgende:
[..]
altijd een teken van onmacht, als je oneliners bezigt...
Niet klagen. Doe er wat aan. Schrijf brieven naar de gemeentes, Rutte, Lex en Max.quote:Op vrijdag 10 september 2021 23:04 schreef Haushofer het volgende:
Ik wil een Pastafari begraafplaats waar je onder een vergiet komt te liggen
Ja, onder eeuwige vergiet dan natuurlijk.quote:Op vrijdag 10 september 2021 23:04 schreef Haushofer het volgende:
Ik wil een Pastafari begraafplaats waar je onder een vergiet komt te liggen
Stel je in godsnaam niet aan... Of in allah's naam....quote:Op vrijdag 10 september 2021 18:44 schreef torentje het volgende:
[..]
Tsja, wat moet men dan met personen die de islamisering van Nederland ontkennen? Terwijl de tekens van geen achterlijke mensen toch duidelijk genoeg zijn?
Neen, jij stelt je aan, door te stellen dat moslims hier veel te weinig mogen. De moslims werden en worden toch voorzien van infrastructuur en brandstof voor hun auto's?quote:Op zaterdag 11 september 2021 00:17 schreef wappie1986 het volgende:
[..]
Stel je in godsnaam niet aan... Of in allah's naam....
De islamontkenners.quote:Op vrijdag 10 september 2021 18:44 schreef torentje het volgende:
[..]
Tsja, wat moet men dan met personen die de islamisering van Nederland ontkennen? Terwijl de tekens van geen achterlijke mensen toch duidelijk genoeg zijn?
Ik heb nooit gezegd dat moslims hier veel te weinig mogen... Echt weer HET niveau van Fok... Iets beweren wat de tegenpartij nooit gezegd heeft...quote:Op zaterdag 11 september 2021 09:00 schreef torentje het volgende:
[..]
Neen, jij stelt je aan, door te stellen dat moslims hier veel te weinig mogen. De moslims werden en worden toch voorzien van infrastructuur en brandstof voor hun auto's?
Sukkel,quote:
Het is geen 1970 meer hoor. Daarnaast 'wat meer moslims' in sommige gebieden lijkt mij een behoorlijke understatement.quote:Heel misschien dat bepaalde wijken in bepaalde steden wat meer moslims hebben dan gemiddeld. Zoals Amsterdam, Rotterdam, Utrecht etc.. Maar in de dorpen en steden buiten de randstad hebben veel mensen nog nooit een moslim gezien, of misschien moslims die zich gewoon voegen naar de gewoonten van het dorp of de stad...
Ik zat een paar jaar geleden te kijken naar een programma van de EO. Een boer stemde op de PVV, want "al die buitenlanders maken onze samenleving kapot"... Wat bleek? Die man had nog nooit een buitenlander gezien in zijn dorp. En toen hij wel in contact kwam met buitenlanders waren het heel geschikte mensen..quote:Op zaterdag 11 september 2021 11:24 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Het is geen 1970 meer hoor. Daarnaast 'wat meer moslims' in sommige gebieden lijkt mij een behoorlijke understatement.
Je zus, wat een domme opmerking weer....quote:Op zaterdag 11 september 2021 11:38 schreef Gia het volgende:
Zie in mijn eigen omgeving dat moslims, die hier net zijn komen wonen, direct beginnen met eisen te stellen.
Er zitten hier al jaren zwanen die jongen krijgen. Klagen bij de woningstichting omdat de kinderen bang voor ze zijn. De zwanen moeten weg! Stompzinnig, want dan komt er weer een nieuw koppeltje. Je kunt de natuur niet afdwingen.
Er zit hier een buurthuis, al sinds jaar en dag. Klagen dat ze er last van hebben, sterker nog, eisen dat het gesloten wordt.
De herfst komt eraan, er staan hier in de buurt nogal wat bomen. Zal me niets verbazen als ze gaan eisen dat de gemeente de blaadjes in hun tuintjes op moet komen ruimen.
Die eis voor eeuwige graven is ook zoiets. Je wilt iets wat in Nederland niet bestaat, tenzij je dat zelf regelt en ervoor betaalt.
Maar dat willen ze niet. Nee, eisen dat het voor hen geregeld wordt!
Ze zijn gewoon strontverwend.
Jij zei dat in steden en dorpen buiten de randstad bijna geen buitenlanders woonden. Dat is gewoon aantoonbaar onwaar. Hier zeg je bijvoorbeeld dat er in Urk geen één buitenlander woont (geen een!). Terwijl een snelle check bij het CBS mij leert dat 4,2 procent van Urk een migratieachtergrond heeft waarvan 1,6% westers. En dan heb ik het nog niet eens over een stad buiten de randstad als Arnhem. Je bouwt gewoon een wereldbeeld op anekdotische bewijs en aannames. En mijn opmerking dat het geen 1970 meer is lijkt mij daarmee gerechtvaardigd.quote:Op zaterdag 11 september 2021 11:45 schreef wappie1986 het volgende:
[..]
Ik zat een paar jaar geleden te kijken naar een programma van de EO. Een boer stemde op de PVV, want "al die buitenlanders maken onze samenleving kapot"... Wat bleek? Die man had nog nooit een buitenlander gezien in zijn dorp. En toen hij wel in contact kwam met buitenlanders waren het heel geschikte mensen..
Was een soort "mijn vrouw, jouw vrouw" maar dan voor huizen. "mijn huis, jouw huis"...
Dus neen, ik denk dat je het nogal overdrijft met "het is geen 1970"... Er zijn nog heel veel dorpen buiten de randstad waar geen buitenlanders wonen.
Hoeveel mensen uit Urk stemmen op de PVV? Heel veel. Hoe veel buitenlanders wonen in Urk? Geen 1.
Dat is als je dus mijn opmerking autistisch uitlegt en letterlijk neemt...quote:Op zaterdag 11 september 2021 11:57 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Jij zei dat in steden en dorpen buiten de randstad bijna geen buitenlanders woonden. Dat is gewoon aantoonbaar onwaar. Hier zeg je bijvoorbeeld dat er in Urk geen één buitenlander woont (geen een!). Terwijl een snelle check bij het CBS mij leert dat 4,2 procent van Urk een migratieachtergrond heeft waarvan 1,6% westers. En dan heb ik het nog niet eens over een stad buiten de randstad als Arnhem. Je bouwt gewoon een wereldbeeld op anekdotische bewijs en aannames. En mijn opmerking dat het geen 1970 meer is lijkt mij daarmee gerechtvaardigd.
Hiet is niet mijn fout dat jij je niet precies uitdrukt. Het is gewoon aantoonbaar onwaar dat er buiten de randstad nauwelijks buitenlanders wonen. Zelfs in Urk.quote:Op zaterdag 11 september 2021 11:59 schreef wappie1986 het volgende:
[..]
Dat is als je dus mijn opmerking autistisch uitlegt en letterlijk neemt...
En dat het geen 1970 is weet iedereen lijkt me.. Wat ga je binnenkort schrijven? Het is geen Augustus 2021?
Ja, moslims komen uit Syrië. Right!quote:Op zaterdag 11 september 2021 11:45 schreef wappie1986 het volgende:
Ze komen uit Syrie, waar hun huis net is verwoest. Maar ze zijn te verwend. Wij willen ook bommen op onze huizen, een dictator die ons vervolgt, als we vluchten naar een veilig land verwelkomt worden door mensen die ons NSB-ers noemen etc...
Jij bent blijkbaar te dom om te begrijpen dat mijn "islamontkenners" een ironische verwijzing was naar de bij links populaire term "klimaatontkenners".quote:Op zaterdag 11 september 2021 11:18 schreef wappie1986 het volgende:
[..]
Sukkel,
niemand ontkent de islam. Die is er.. En gaat ook niet meer weg. Wel ontkennen vele mensen dat er sprake is van islamisering van de samenleving..
Sterker nog, je kan pas iets ontkennen dat er is maar wat je niet wilt weten. Dus islamisering kan je niet ontkennen omdat het er niet is...
Heel misschien dat bepaalde wijken in bepaalde steden wat meer moslims hebben dan gemiddeld. Zoals Amsterdam, Rotterdam, Utrecht etc.. Maar in de dorpen en steden buiten de randstad hebben veel mensen nog nooit een moslim gezien, of misschien moslims die zich gewoon voegen naar de gewoonten van het dorp of de stad...
Alleen de PVV en FVD denken dat er islamisering is. Geen wonder, dat is het stokpaardje al sinds Wilders zijn one issue partij heeft opgericht. Die zou zich wel in de vingers snijden als hij zou bekennen dat hij het allemaal overdreven heeft.
Ik voorzie nog eerder een burgeroorlog dan dat dit gebeurt.quote:Op zaterdag 11 september 2021 13:38 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Het is een bekende stelling, maar ik herhaal hem nog maar weer eens:
De islam zal Europa niet veroveren met het zwaard, maar met de baarmoeder.
Ik niet echt eerlijk gezegd. In een bevreemdende mengeling van apathie en hedonisme laat men alles maar gebeuren. Het Westen is als een trotse maar zieke man. Op het begin van de ziekte vindt hij het voortuitzicht van de aftakeling onacceptabel en neemt hij zich voor er een einde aan te maken voordat het zo ver komt. Maar omdat het stapsgewijs gaat, accepteert hij altijd zijn huidige conditie en ziet hij er toch telkenmale van af om in te grijpen waardoor de aftakeling zich alsnog voltrekt.quote:Op zaterdag 11 september 2021 14:11 schreef Gia het volgende:
Ik voorzie nog eerder een burgeroorlog dan dat dit gebeurt.
De islamisering zal, vanzelfsprekend, gepaard gaan met burgeroorlogen. Kijk naar landen die onder islamitische heerschappij staan - daar zijn altijd burgeroorlogen.quote:Op zaterdag 11 september 2021 14:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik voorzie nog eerder een burgeroorlog dan dat dit gebeurt.
Er komt geen burgeroorlog in Nederland van islamieten tegen islamietenhaters.quote:Op zaterdag 11 september 2021 14:26 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
De islamisering zal, vanzelfsprekend, gepaard gaan met burgeroorlogen. Kijk naar landen die onder islamitische heerschappij staan - daar zijn altijd burgeroorlogen.
Het huidige klimaat is inderdaad onder uitzonderlijke historische omstandigheden tot stand gekomen. Daarom lijkt het mij ook wenselijk behoedzaam te werk te gaan en geen grote groepen mensen binnen te halen die niet in die ontwikkeling gedeeld hebben.quote:Op zaterdag 11 september 2021 14:31 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Er komt geen burgeroorlog in Nederland van islamieten tegen islamietenhaters.
En christelijke landen/culturen kennen ook al vele eeuwen burgeroorlogen, oorlogen met de naaste buren en ook oorlogen met volkeren ver weg. Irak, Afghanistan als actuele voorbeelden en langer geleden het christelijke Nederland die het niet zo christelijk Indonesië wilde knechten
Jij zei:"Maar o wee als moslims een moskee oprichten of iets anders.." Hoe moet die uitspraak dan opgevat worden?quote:Op zaterdag 11 september 2021 11:14 schreef wappie1986 het volgende:
[..]
Ik heb nooit gezegd dat moslims hier veel te weinig mogen... Echt weer HET niveau van Fok... Iets beweren wat de tegenpartij nooit gezegd heeft...
Ik zeg alleen dat het vrij logisch is dat moslims zich groeperen, dat ze moskeeen bouwen en dat ze graven willen hebben. Denk je dat christenen in islamitische landen zich geheel aanpassen en moslim worden? Neen, die willen ook kerken bouwen en dergelijke..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |