abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55196836
quote:
Moslims stellen strenge regels aan begraafplaatsen in Nederland. Op 70 van de 3500 begraafplaatsen kunnen moslims zich volgens moslimgebruiken laten begraven. Dat betekent dat zij op een aparte akker komen te liggen, omdat zij alleen tussen geloofsgenoten begraven willen worden. Ook zijn de graven gericht naar Mekka.

Het CDA en de PVV hekelen de eis van moslims om niet naast een niet-moslim te worden begraven. ''Het is je reinste apartheid op de begraafplaats'', aldus PVV-Kamerlid Sietse Fritsma. Volgens hem staat de wens om gescheiden begraven te worden ''symbool voor het feit dat moslims geen deel willen uitmaken van de Nederlandse samenleving.''

CDA-Kamerlid Madeleine van Toorenburg vindt het ''bizar en overdreven''. ''Prima als je volgens je eigen rituelen begraven wilt worden, maar het moet geen afzetten tegen een samenleving worden'', aldus de CDA-politica.

Ook de wens van moslims om het graf eeuwig in stand te houden, valt niet in goede aarde bij CDA en PVV. Gezien de beperkte ruimte in Nederland, zouden ook moslimgraven op den duur geruimd moeten kunnen worden.

VVD ziet geen probleem

Oppositiepartij VVD heeft geen enkel probleem met de islamitische begrafenispraktijk. Zij vinden het een teken van integratie dat moslims überhaupt in Nederland begraven willen worden.
http://www.nieuwnieuws.nl(...)oslimgrafakkers.html

Wat een boevenstreek is dit
Wilders zegt maar niks over Joodse begravenissen maar bemoeit zich alleen maar Moslimsgraven.

Ik wil de gestoorden stemmers die op Wilders hebben gestemd die geen hersens hebben en oliedom en eenzaam zijn wil ik bedanken wie zij in de tweede kamer hebben neergezet
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_55196909
Ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden. Bij jodengraven denk ik vooral aan de graven die uit de tweede wereldoorlog stammen.

Overigens zie ik het niet als een 'afzetting tegen een samenleving'. Boeiend of een lijk met z'n kop richting Mekka ligt of niet, daar kwets je imho geen hond mee.
Vivre
  dinsdag 11 december 2007 @ 18:05:44 #3
52558 agRESSIV-e
kan je rekenen?
pi_55196971
Ik wil alle moslims bedanken voor Wouter Bos in de tweede kamer.

................reken er maar niet op.
pi_55196992
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 18:05 schreef agRESSIV-e het volgende:

En voor het jatten van m'n fiets

/end onzin.

Vivre
pi_55196994
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 18:05 schreef agRESSIV-e het volgende:

Je voelt je aangesproken
pi_55197009
Wat is het verschil tussen een dooie "moslim" en een niet of anders gelovige? Rotten doen ze allemaal als ze de pijp aan maarten gegeven hebben.

[ Bericht 13% gewijzigd door paddy op 11-12-2007 21:26:22 ]
pi_55197016
Ah, wederom willen het CDA en de PVV de vrijheid van mening en van godsdienst inperken. Stelletje vuile anti-liberalen.
pi_55197040
-edit-

[ Bericht 98% gewijzigd door paddy op 11-12-2007 21:27:36 ]
pi_55197049
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 18:07 schreef Dr.Nikita het volgende:

Wat is het verschil tussen een dooie "moslim" en een niet of anders gelovige? Rotten doen ze allemaal als ze de pijp aan maarten gegeven hebben.
wat is een verschil van respecteren -edit-

[ Bericht 1% gewijzigd door paddy op 11-12-2007 21:29:35 ]
pi_55197063
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 18:08 schreef Nielsch het volgende:
Ah, wederom willen het CDA en de PVV de vrijheid van mening en van godsdienst inperken. Stelletje vuile anti-liberalen.
CDA de vrijheid van godsdienst inperken?
Whahahahahaha
  dinsdag 11 december 2007 @ 18:10:33 #11
104871 remlof
Europees federalist
pi_55197065
Ze mogen zich van mij zo laten begraven als ze willen. Als het maar wel allemaal zelf betalen dan.
pi_55197067
Joden hebben ook hun eigen begraafplaatsen. Moslims, Christenen en atheisten zijn daar ook niet welkom. Daar hoor je Gekke Geert dan weer niet over. Om misselijk van te worden, de hypocrisie van die man.
pi_55197086
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 18:10 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

CDA de vrijheid van godsdienst inperken?
Whahahahahaha
andere godsdiensten dan hun eigen
pi_55197092
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 18:10 schreef remlof het volgende:
Ze mogen zich van mij zo laten begraven als ze willen. Als het maar wel allemaal zelf betalen dan.
Precies, als je een eeuwig graf wil moet je daar gewoon voor betalen.
pi_55197138
Er is een hele simpele oplossing voor "het probleem".

Publieke begraafplaats: regels volgen die er gelden

Prive begraafplaats: lekker doen wat je zelf wil
pi_55197175
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 18:11 schreef VoreG het volgende:

[..]

Precies, als je een eeuwig graf wil moet je daar gewoon voor betalen.
Gewoon ¤1,- per jaar laten betalen. ¤1,- x eeuwig = ¤veel,-

Oja, graag wel vooruit betalen.
pi_55197180
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 18:13 schreef Nielsch het volgende:
Er is een hele simpele oplossing voor "het probleem".

Publieke begraafplaats: regels volgen die er gelden

Prive begraafplaats: lekker doen wat je zelf wil
Net zoals Joden nu een eigen begraafplaats hebben.
Ik snap het probleem dan ook niet zo, het enige argument wat je kan gebruiken is dat de grond op gegeven moment vol zit, maar ja daar komen die beheerders van de begraafplaats op gegeven moment zelf wel achter.
pi_55197183
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 18:10 schreef remlof het volgende:
ze betalen het ook
dat geldt toch ook voor christenen
pi_55197192
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 18:10 schreef Nielsch het volgende:
Joden hebben ook hun eigen begraafplaatsen. Moslims, Christenen en atheisten zijn daar ook niet welkom. Daar hoor je Gekke Geert dan weer niet over. Om misselijk van te worden, de hypocrisie van die man.
daar kan hij natuurlijk geen punten mee scoren bij zijn achterlijke achterban.. dus niet echt hypocriet maar juist geslepen
pi_55197220
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 18:15 schreef VoreG het volgende:

[..]

Net zoals Joden nu een eigen begraafplaats hebben.
Ik snap het probleem dan ook niet zo, het enige argument wat je kan gebruiken is dat de grond op gegeven moment vol zit, maar ja daar komen die beheerders van de begraafplaats op gegeven moment zelf wel achter.
Er is ook geen probleem. De PVV heeft gewoon een bureau dat zoveel mogelijk problemen verzint en daar dan de woorden moslim en islam in verwerkt. Zodra het PVV bureau zo'n "probleem" heeft opgesteld, is het zaak er een 2de kamer lid bij te vinden die er iets over kan zeggen. Het riekt haast naar propaganda.
pi_55197226
dus is dit een discriminerende uitspraak
pi_55197253
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 18:16 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Er is ook geen probleem. De PVV heeft gewoon een bureau dat zoveel mogelijk problemen verzint en daar dan de woorden moslim en islam in verwerkt. Zodra het PVV bureau zo'n "probleem" heeft opgesteld, is het zaak er een 2de kamer lid bij te vinden die er iets over kan zeggen. Het riekt haast naar propaganda.
Je kan zeggen wat je wilt, misschien is het overdreven maar de problemen zijn er en worden niet verzonnen.
pi_55197262
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 18:17 schreef Meki het volgende:
dus is dit een discriminerende uitspraak
Eigenlijk wel ja.
pi_55197280
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 18:18 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Je kan zeggen wat je wilt, misschien is het overdreven maar de problemen zijn er en worden niet verzonnen.
welke problemen
-edit- Kap daar ne eens mee, Meki

[ Bericht 12% gewijzigd door paddy op 11-12-2007 21:30:55 ]
pi_55197306
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 18:19 schreef Meki het volgende:

[..]

welke problemen
Nee, helemaal niet ik zeg alleen dat het overdreven is maar er zijn wel degelijk bepaalde problemen in Nederland dat kan niet helemaal ontkent worden.

[ Bericht 7% gewijzigd door paddy op 11-12-2007 21:31:27 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')