Muni He (een pro golfer)quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een omgebouwde?quote:Muni "Lily". He (born 17 June 1999) is a Chinese professional golfer who plays on the U.S.-based LPGA Tour.
Horner liet doorschemeren dat ze daar wel naar gingen kijken idd. P16 of P20 starten, glorieus is het toch al niet.quote:Op zaterdag 4 september 2021 15:25 schreef Johannes788 het volgende:
Misschien hier dan de motorwissel voor Perez toepassen?
Kun je hem nu toch net zo goed achteraan zetten...
No further actionquote:Op zaterdag 4 september 2021 18:49 schreef daNpy het volgende:
[..]
Horner liet doorschemeren dat ze daar wel naar gingen kijken idd. P16 of P20 starten, glorieus is het toch al niet.
En de Hazen kunnen nog wel eens een douw krijgen voor hun gekloot in Q1. Of is dat al bekend?
Apart, ik vond het echt een dwaze actie om zo te kloten voor iemand die een fast lap aan het doen is.quote:
De reden was dat het sowieso druk was met 6 wagens die probeerden een gat te creëren.quote:Op zaterdag 4 september 2021 18:51 schreef daNpy het volgende:
[..]
Apart, ik vond het echt een dwaze actie om zo te kloten voor iemand die een fast lap aan het doen is.
Ja. De eerste tijd telt.quote:Op zaterdag 4 september 2021 18:52 schreef flipsen het volgende:
Als Max nou niet zijn tijd verbeterd zou hebben de laatste run, dan hadden Max en Hamilton tot op de duizendste dezelfde tijd gehad. Neem aan dat Max dan op pole zou hebben gestaan omdat die hem eerder zette? Zijn daar regels voor?
Ik denk dat Vettel daar wel anders over denkt, die moest sowieso van de lijn en nog uitwijken ook.quote:Op zaterdag 4 september 2021 18:53 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De reden was dat het sowieso druk was met 6 wagens die probeerden een gat te creëren.
Beide Hazen hadden wel Vettel opgehouden, maar niet onnodig, volgens de stewards.
Everyone at the meeting agreedquote:Op zaterdag 4 september 2021 20:11 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik denk dat Vettel daar wel anders over denkt, die moest sowieso van de lijn en nog uitwijken ook.
Als ze exact dezelfde tijd rijden gaat het in chronologische volgorde. Dus de eerste met die tijd 1e, de 2e 2e etc.quote:Op zaterdag 4 september 2021 18:52 schreef flipsen het volgende:
Als Max nou niet zijn tijd verbeterd zou hebben de laatste run, dan hadden Max en Hamilton tot op de duizendste dezelfde tijd gehad. Neem aan dat Max dan op pole zou hebben gestaan omdat die hem eerder zette? Zijn daar regels voor?
Volgens mij zijn de 3 decimalen nog steeds leidend.quote:Op zondag 5 september 2021 10:04 schreef TagForce het volgende:
[..]
Als ze exact dezelfde tijd rijden gaat het in chronologische volgorde. Dus de eerste met die tijd 1e, de 2e 2e etc.
Daarnaast telt de FIA inmiddels in tienduizendsten, dus de kans op dit is vrijwel 0.
Jerez 1997. 3 man exact hetzelfde. Degene die het eerst de tijd neerzette op pole. De 2e die de tijd neerzette 2e op de grid.quote:Op zondag 5 september 2021 10:04 schreef TagForce het volgende:
[..]
Als ze exact dezelfde tijd rijden gaat het in chronologische volgorde. Dus de eerste met die tijd 1e, de 2e 2e etc.
Daarnaast telt de FIA inmiddels in tienduizendsten, dus de kans op dit is vrijwel 0.
Een kwalificatierace hebben we al een tijdje niet gehad!quote:Op maandag 6 september 2021 11:39 schreef 4-elements het volgende:
Eindelijk weer raceweek! Lang naar uitgekeken!
Toen maten ze inderdaad nog in duizendsten, inmiddels dus tienduizendsten.quote:Op maandag 6 september 2021 11:33 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Jerez 1997. 3 man exact hetzelfde. Degene die het eerst de tijd neerzette op pole. De 2e die de tijd neerzette 2e op de grid.
Ontwenningsverschijnselen?quote:Op maandag 6 september 2021 11:39 schreef 4-elements het volgende:
Eindelijk weer raceweek! Lang naar uitgekeken!
quote:
Zie Silly Season-topicquote:
Mee eens trouwens, speculaties en geruchten kunnen prima in Silly. Een bevestiging lijkt me hier gewoon passen.quote:
Volgens mij was het vorig seizoen of het seizoen daarvoor dat er twee een zelfde tijd reden. Gewoon in duizendstenquote:Op maandag 6 september 2021 12:40 schreef TagForce het volgende:
[..]
Toen maten ze inderdaad nog in duizendsten, inmiddels dus tienduizendsten.
hij had gisteren gewoon die fastest lap moeten pakkenquote:Op maandag 6 september 2021 13:46 schreef byah het volgende:
De kansen dat Bottas in de weg gaat rijden voor Hamilton nemen wel toe zo:)
Het Silly Season-topic is gewoon handig voor het overzicht. Vind ik danquote:Op maandag 6 september 2021 13:42 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Mee eens trouwens, speculaties en geruchten kunnen prima in Silly. Een bevestiging lijkt me hier gewoon passen.
Ik kan er nergens regels over vinden, maar ik meen ergens in 2018 een dingetje gezien te hebben dat het tot 0.0001 nauwkeurig is en dat ook gebruikt wordt als de ochtend-test op 0.0001 seconden nauwkeurig gedaan kan worden. Soms is dat niet helemaal het geval en dan gaan ze uit van 0.001 seconden. Overigens geldt dat alleen voor de kwali. In het geval er in de race iemand binnen 0.004 van een ander finisht dan worden daar de backup systemen voor gebruikt (letterlijk de fotofinish en lichtbundel meting), omdat de positie van de transponder in de auto niet nauwkeurig genoeg is om dat juist te bepalen.quote:Op zondag 5 september 2021 10:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de 3 decimalen nog steeds leidend.
Dan blijf jij het lekker lezen in het SS en laat je ons lekker in het Algemeen topic algemeen kletsen, zonder daar telkens als irritante Brilsmurf over te zitten pseudomodden.quote:Op maandag 6 september 2021 13:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het Silly Season-topic is gewoon handig voor het overzicht. Vind ik dan![]()
In de algemene topics verdwijnen dit soort posts in de massa.
Bevestigingen kunnen in beide topics, imho. De rest inderdaad in het Silly Season topic.quote:Op maandag 6 september 2021 13:42 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Mee eens trouwens, speculaties en geruchten kunnen prima in Silly. Een bevestiging lijkt me hier gewoon passen.
Lijkt mij nog steeds gewoon een professional die goed betaald wordt.quote:Op maandag 6 september 2021 13:46 schreef byah het volgende:
De kansen dat Bottas in de weg gaat rijden voor Hamilton nemen wel toe zo:)
In die laatste maand mss nog wel het hardst gewerkt voor de werkgevers waar ik weg ging.quote:Op maandag 6 september 2021 13:52 schreef babylon het volgende:
[..]
Lijkt mij nog steeds gewoon een professional die goed betaald wordt.
Jij gaat toch ook niet zelf in je laatste maand er met de pet naar gooien?
Anders had hij gisteren waarschijnlijk niet ingehouden toen hij de snelste ronde reed.quote:Op maandag 6 september 2021 13:54 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
In die laatste maand mss nog wel het hardst gewerkt voor de werkgevers waar ik weg ging.
En Bottas lijkt me idd iets te keurig om nog even iets te flikken.
Dat is dus niet officieel hèquote:Op maandag 6 september 2021 13:58 schreef TagForce het volgende:
Dat was gisteren al bekend, toch?
George Russell's antwoord op de vraag wanneer hij zijn eerste GP overwinning gaat boeken en na even goed nadenken of hij dat zo kon zeggen: "Ehmmm... Next year".
Nu pas officieel.quote:Op maandag 6 september 2021 13:58 schreef TagForce het volgende:
Dat was gisteren al bekend, toch?
George Russell's antwoord op de vraag wanneer hij zijn eerste GP overwinning gaat boeken en na even goed nadenken of hij dat zo kon zeggen: "Ehmmm... Next year".
Nyck de Vries > Russellquote:Op maandag 6 september 2021 14:04 schreef ChevyCaprice het volgende:
Dat wordt knallen volgend jaar tussen Hamilton en Russell
Dat hij de snelste ronde überhaupt reed, was al meer dan ik verwacht hadquote:Op maandag 6 september 2021 13:59 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Anders had hij gisteren waarschijnlijk niet ingehouden toen hij de snelste ronde reed.
Hamilton gaat ook niet eeuwig door, je kunt Russell niet jaren aan het lijntje houden.quote:Op maandag 6 september 2021 14:03 schreef ChevyCaprice het volgende:
Was wel ff verbaasd. Bottas doet het gewoon prima bij Mercedes, dus toch vreemd dat ze hem laten gaan. Maar voor de kijker natuurlijk mooi als Russell zijn plaats overneemt.
Want?quote:
Wat is die obsessie met Russell? De Vries 2-voudig wereldkampioen en reserve rijder Mercedes. Hoezo zou hij niet naast Hamilton komen te rijden? Wat heeft Russell nou laten zien laatste tijd?quote:Op maandag 6 september 2021 14:07 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Hamilton gaat ook niet eeuwig door, je kunt Russell niet jaren aan het lijntje houden.
Je hebt gelijk, Russell is een prutser. Bedankt, ik heb nu het licht gezien.quote:Op maandag 6 september 2021 14:09 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Wat is die obsessie met Russell? De Vries 2-voudig wereldkampioen en reserve rijder Mercedes. Hoezo zou hij niet naast Hamilton komen te rijden? Wat heeft Russell nou laten zien laatste tijd?
Dat is het andere uiterste. De Vries heeft het al lang en breed laten zien, nu Russell nog. Niet voor niets 2-voudig wereldkampioen en reserve rijder. Waarom zou je die niet in die wagen zetten?quote:Op maandag 6 september 2021 14:10 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, Russell is een prutser. Bedankt, ik heb nu het licht gezien.
Hij was maar een keer wereld kampioenquote:Op maandag 6 september 2021 14:09 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Wat is die obsessie met Russell? De Vries 2-voudig wereldkampioen en reserve rijder Mercedes. Hoezo zou hij niet naast Hamilton komen te rijden? Wat heeft Russell nou laten zien laatste tijd?
2 x. Formule E en Formule 2. Eigenlijk 3 x zelfs. Ook wereldkampioen Endurance Race.quote:Op maandag 6 september 2021 14:13 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hij was maar een keer wereld kampioen
Formule 2 is geen wereldkampioenschap dacht ik.quote:Op maandag 6 september 2021 14:16 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
2 x. Formule E en Formule 2. Eigenlijk 3 x zelfs. Ook wereldkampioen Endurance Race.
F2 is geen wereldkampioenschap. En Russell werd ook F2 kampioen, en meteen in zijn eerste jaar F2. De Vries deed er drie jaar overquote:Op maandag 6 september 2021 14:16 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
2 x. Formule E en Formule 2. Eigenlijk 3 x zelfs. Ook wereldkampioen Endurance Race.
Datzelfde kun je zeggen van Russell natuurlijk. Dan weer uitvallen, dan weer buiten de punten, dan weer ineens een goede Q etc etc.quote:Op maandag 6 september 2021 14:17 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Formule 2 is geen wereldkampioenschap dacht ik.
Mooi dat de Vries wereldkampioen in de FE is geworden, maar ook daar vond ik hem wisselvallig. In de F2 vond ik hem ook niet heel consistent.
Formule 2 werd hij eerst geklopt door ene Russellquote:Op maandag 6 september 2021 14:16 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Hij heeft een paar knullige fouten gemaakt, achter safety car crashen b.v. Maar over het algemeen heeft ie toch best goede dingen in die williams laten zien.quote:Op maandag 6 september 2021 14:20 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Datzelfde kun je zeggen van Russell natuurlijk. Dan weer uitvallen, dan weer buiten de punten, dan weer ineens een goede Q etc etc.
Klopt en De Vries heeft dat ook laten zien (in andere klasses) anders zou hij niet de reserve rijder worden van Mercedesquote:Op maandag 6 september 2021 14:21 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Hij heeft een paar knullige fouten gemaakt, achter safety car crashen b.v. Maar over het algemeen heeft ie toch best goede dingen in die williams laten zien.
Die ene race in de Mercedes deed hij het iig al direct beter dan Bottas.
Stoffel Vandoorne was ook reserve rijder.quote:Op maandag 6 september 2021 14:22 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Klopt en De Vries heeft dat ook laten zien (in andere klasses) anders zou hij niet de reserve rijder worden van MercedesIk denk dat er tussen beide weinig verschil zit, behalve dat De Vries wat meer ervaring heeft in verschillende klasses.
Stoffelquote:Op maandag 6 september 2021 14:25 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Stoffel Vandoorne was ook reserve rijder.
Naar wie ging de voorkeur toen de kans zich een keer voor deed?
Op papier is de Vries reserverijder van Mercedes, in de praktijk is dat gewoon Russellquote:Op maandag 6 september 2021 14:22 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Klopt en De Vries heeft dat ook laten zien (in andere klasses) anders zou hij niet de reserve rijder worden van MercedesIk denk dat er tussen beide weinig verschil zit, behalve dat De Vries wat meer ervaring heeft in verschillende klasses.
en het antwoord op de vraag?quote:Op maandag 6 september 2021 14:26 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
StoffelDie nemen we niet serieus met zo'n voornaam
Precies, wel tof zo de Vries naast Hamiltonquote:Op maandag 6 september 2021 14:26 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Op papier is de Vries reserverijder van Mercedes, in de praktijk is dat gewoon Russell
Wel meer Friese vlaggenquote:Op maandag 6 september 2021 14:55 schreef Rianne84 het volgende:
Nyck in de F1 zou wel sneu zijn, 0 aandacht op je home grand prix
Je zou bijna hopen dat Bottas of Hamilton nog een paar races moeten missen wegens corona en dat De Vries dan eens mag laten zien wat hij kan in zo'n bolide.quote:Op maandag 6 september 2021 14:26 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Op papier is de Vries reserverijder van Mercedes, in de praktijk is dat gewoon Russell
https://en.wikipedia.org/wiki/2018_Formula_2_Championshipquote:Op maandag 6 september 2021 14:12 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dat is het andere uiterste. De Vries heeft het al lang en breed laten zien, nu Russell nog. Niet voor niets 2-voudig wereldkampioen en reserve rijder. Waarom zou je die niet in die wagen zetten?
'of'? Gewoon meteen beiden dan.quote:Op maandag 6 september 2021 14:57 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je zou bijna hopen dat Bottas of Hamilton nog een paar races moeten missen wegens corona en dat De Vries dan eens mag laten zien wat hij kan in zo'n bolide.
Vooral Alonso valt me dit seizoen positief op, niet alleen qua rijden.quote:Op maandag 6 september 2021 14:53 schreef shiz het volgende:
Is Formule E trouwens een 1-make series? Dat iedere auto in principe identiek is (zelfde componenten, misschien dat de een voor een andere setup kiezen kan natuurlijk dan de ander)? Als alles gelijk is, dan is een kampioenschap winnen wel het ultieme 'boven je materiaal uitstijgen' natuurlijk.
Want mijn inziens zie je talent pas echt als je hem een slechte of middelmatige auto geeft en hij zijn materiaal ontstijgt. Dat is bij niet veel mensen het geval... het is altijd 'de auto dit of dat', 'the car lacked pace/balance/insert excuus'. De RedBull lijkt nog altijd wat slechter dan de Mercedes, maar eindelijk hebben ze de auto tot zo'n punt ontwikkeld dat Max, die altijd het verschil al wist te maken, nu niet alleen voor de sporadische overwinning kan gaan, maar redelijk kan domineren en voor het kampioenschap kan gaan. De nummer 2 driver van RBR is altijd ergens in niemandsland onderweg terwijl Bottas, die niet eens zo goed bezig is dit seizoen en tegenvalt, toch altijd weer aardige zaken doet.
Wat Max doet bij RBR is hetzelfde wat George doet bij Williams. Het zou niet moeten kunnen, omdat hun auto helemaal niet zo goed is, maar ze flikken het beiden toch telkens maar weer.Qua rauw talent vind ik Max & George top tier.
Hamilton zijn verfijnde ervaring, portie geluk en beste auto volgt op nauwe voet. Dan is het misschien Norris & Leclerc, die jonkies moeten net als Max heeft gedaan een beetje doorrijpen. Ze hebben zo hun momenten maar ook hun off-days lijkt het, 't is er nog niet helemaal, maar je weet dat het er is. De rest is een beetje zo-zo. Perez heb je niet veel meer aan dan een Albon. Wat Bottas kan, kan iedereen in het veld wel met een Mercedes, if not better.
De rest is aardig meh: Sainz, Ricciardo, Vettel, e.d. Kimi en Gio vind ik al helemaal niks speciaals, ook maar goed dat Kimi ermee ophoudt en waarschijnlijk is het ook arrivederci Gio. Al die paid drivers zijn cringe... Stroll die echt zo'n verwend rotjoch is en af en toe gewoon gevaarlijk is en onbenullig overkomt, i.i.g. wel op zich verder wel een potje rijden kan (in de regen). Latifi is nog het meest likeable, maar blinkt nergens in uit. Mazepin... echt zo'n Rus met Russische temperament en agressiviteit, telkens weer voor toestanden zorgt. Best of de rest is eigenlijk de line-up bij Alpine. Met Alonso en Ocon hebben ze redelijke ervaring en consistente placeringen te pakken. Daar is eigenlijk weinig op aan te merken, maar het laat je noch warm, noch koud natuurlijk. De enige resterende opvaller zit bij Alphatauri. Die zijn goed bezig met Gasly. Die lag natuurlijk in duigen na #2 rijder te zijn geweest bij RBR. Maar ze hebben hem goed opgebouwd en ook die P4 nu super prestatie!Daarentegen is de veelbelovende start van Yuki van korte duur geweest en zit er niet echt een stijgende lijn in lijkt het.
Je moet ook een beetje een goede match zijn voor het team en de auto. George vind ik echt bij Mercedes passen in ieder geval. Tja, Nyck ook wel. Ik mis eigenlijk een leuke teammaat voor Max. De pairing met Ricciardo was echt tof en RIC deed het daar ook behoorlijk. Had daar eigenlijk wel Nico Hülkenberg bij willen zien.Die is net zo goed als Perez, Albon als je het mij vraagt... misschien een beetje over datum in vergelijk met de rijpe Gasly, maar dan heb je tenminste weer een beetje sfeer in je team en wist je dat 'ie Nederlands sprak?
OMG roflcopter
Kan natuurlijk prima, 2 rijders positief getest.quote:Op maandag 6 september 2021 14:58 schreef shiz het volgende:
[..]
'of'? Gewoon meteen beiden dan.Dan heb je een 1 VS 1 battle voor het Mercedeszitje volgend jaar.
Ja.quote:Op maandag 6 september 2021 14:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Vooral Alonso valt me dit seizoen positief op, niet alleen qua rijden.
Ik had hem eigenlijk al afgeschreven en vond het niet zo nodig dat hij terug kwam maar hij lijkt nu completer dan voordat hij weg ging.
Nee, maar meer dan de F1... Alleen het chassis, carrosserie en de ophanging zijn spec. De hele aandrijving is niet spec.quote:Op maandag 6 september 2021 14:53 schreef shiz het volgende:
Is Formule E trouwens een 1-make series? Dat iedere auto in principe identiek is (zelfde componenten, misschien dat de een voor een andere setup kiezen kan natuurlijk dan de ander)?
Kan hij de hand schudden van Russell en Norrisquote:Op maandag 6 september 2021 14:55 schreef Rianne84 het volgende:
Nyck in de F1 zou wel sneu zijn, 0 aandacht op je home grand prix
Batterijen zijn ook spec. En dat is het hele probleem van de Formule E en waardoor fabrikanten weer verdwijnen. Te weinig ontwikkelingsmogelijkheden op juist die onderdelen die het verschil kunnen maken en relevant zijn voor de auto-industrie.quote:Op maandag 6 september 2021 15:04 schreef TagForce het volgende:
[..]
Nee, maar meer dan de F1... Alleen het chassis, carrosserie en de ophanging zijn spec. De hele aandrijving is niet spec.
Valtteri moet toch ook wel weten dat als hij nog GP's wil winnen het dit jaar dan moet dus die mag ook nog wel een beetje gaan knallenquote:Op maandag 6 september 2021 14:04 schreef ChevyCaprice het volgende:
Dat wordt knallen volgend jaar tussen Hamilton en Russell
Denk dat hij er niet één meer wint.quote:Op maandag 6 september 2021 17:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
Valtteri moet toch ook wel weten dat als hij nog GP's wil winnen het dit jaar dan moet dus die mag ook nog wel een beetje gaan knallen
ik vrees ook van niet maar je weet nooitquote:Op maandag 6 september 2021 17:07 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Denk dat hij er niet één meer wint.
Perez heeft ook wat gewonnen dit seizoen.quote:Op maandag 6 september 2021 17:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vrees ook van niet maar je weet nooit
Bottas mocht Hamilton zelfs een keer inhalen dit seizoen.quote:Op maandag 6 september 2021 17:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Perez heeft ook wat gewonnen dit seizoen.
Ook wel de enige manier waarop Bottas kan winnen, als z’n ploegmaat uitvalt en hij Lewis verslaat (of als die ook uitvalt)quote:Op maandag 6 september 2021 17:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Perez heeft ook wat gewonnen dit seizoen.
En die derde dan? Laat ons niet hangen man!quote:Op maandag 6 september 2021 11:33 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Jerez 1997. 3 man exact hetzelfde. Degene die het eerst de tijd neerzette op pole. De 2e die de tijd neerzette 2e op de grid.
Tjaquote:Op maandag 6 september 2021 14:58 schreef opreis het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/2018_Formula_2_Championship
Dit was Russells eerste jaar in de F2 en Nyck zijn 2de.
Dat zijn allemaal verhalen die je bij de resultaten erbij bedenkt. Misschien is de teamgenoot van Russell wel beter dan de teamgenoot van Nyck.quote:Op maandag 6 september 2021 19:02 schreef mikieu het volgende:
[..]
Tja
Ik zeg niet dat Nyck zo fantastisch is, vaak zn banden aan het oproken en gewoon matige pace maar dat seizoen is niet heel fair als vergelijking.
Russell reed ART en Nyck Prema. Dat seizoen had Prema de zaken niet op orde, er was een andere auto en die kregen ze niet goed afgesteld. Bij ART ging dat veel beter.
Teamgenoot Russell: 11, 63 punten
Die van Nyck: 29
Daarnaast werd hij er in Monaco achter de safety car afgebeukt toen hij 1e lag. Daardoor startte hij race 2 ook achteraan. Dat waren zomaar 35 punten of meer.
Russell was wel gewoon beter, als rookie winnen is erg knap.
Denk eerder voor die kneus, die te vroeg naar rechts ging in de blauwe Suzuki.quote:Op maandag 6 september 2021 20:04 schreef ESF1Gamer het volgende:
[ afbeelding ]
Oepsie voor Pirelli
https://www.transport-onl(...)p-a2-bij-weert-foto/
Denk dat de banden nog niet op de goede temperatuur warenquote:Op maandag 6 september 2021 20:04 schreef ESF1Gamer het volgende:
[ afbeelding ]
Oepsie voor Pirelli
Misleidende graphics zekerquote:Op maandag 6 september 2021 20:04 schreef ESF1Gamer het volgende:
[ afbeelding ]
Oepsie voor Pirelli
Reed ie met Pirelli's en wilde hij een gratis bandenwissel?quote:Op maandag 6 september 2021 20:04 schreef ESF1Gamer het volgende:
[ afbeelding ]
Oepsie voor Pirelli
Ik snap best dat ze ter hoogte van Weert even wilde stoppen.quote:Op maandag 6 september 2021 20:04 schreef ESF1Gamer het volgende:
[ afbeelding ]
Oepsie voor Pirelli
Russell heeft F1 ervaring, Nyck niet. Die moet dat eerst op doen voordat hij de stap naar het Mercedes team kan maken, denk ik.quote:Op maandag 6 september 2021 19:57 schreef opreis het volgende:
[..]
Dat zijn allemaal verhalen die je bij de resultaten erbij bedenkt. Misschien is de teamgenoot van Russell wel beter dan de teamgenoot van Nyck.
Punt blijft dat Merc er bovenop zit/alles weet en zij Russell de voorkeur (lijken te) geven.
"Bestuurster"quote:Op maandag 6 september 2021 20:04 schreef ESF1Gamer het volgende:
[ afbeelding ]
Oepsie voor Pirelli
Tenzij AR in eens heel veel sneller wordt zal hij wel moeten bij een blauwe vlag.quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:39 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Gaat Bottas in het vervolg nog zo makkelijk aan de kant voor Hamilton?
Het huidige seizoen is nog niet afgelopen, wijsneus. Volgend jaar kan het helemaal niemand schelen of Bottas aan de kant gaat voor Hamilton.quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:53 schreef babylon het volgende:
[..]
Tenzij AR in eens heel veel sneller wordt zal hij wel moeten bij een blauwe vlag.
Alleen als Verstappen er nog tussen zit, dan mag Bottas hem winnen. Mercedes heeft liever max op P2 en Lewis op P3 dan Max op P1 en Lewis op P2. Dat scheelt ook weer puntenquote:Op maandag 6 september 2021 17:55 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ook wel de enige manier waarop Bottas kan winnen, als z’n ploegmaat uitvalt en hij Lewis verslaat (of als die ook uitvalt)
Zal mogelijk nog wel een race komen dat Mercedes superieur is en hij beter is dan Lewis, maar die gaat hij dan nooit mogen winnen.
https://racingnews365.nl/(...)ler-tijden-te-wordenquote:Natuurlijk is een van die teamgenoten in mijn ogen de beste coureur aller tijden
quote:Op dinsdag 7 september 2021 11:39 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Russell is wel een beetje in de war. Zal door de emoties komen.
[..]
https://racingnews365.nl/(...)ler-tijden-te-worden
had je wat anders verwacht dan?quote:Op dinsdag 7 september 2021 11:39 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Russell is wel een beetje in de war. Zal door de emoties komen.
[..]
https://racingnews365.nl/(...)ler-tijden-te-worden
er is natuurlijk niets mooier dan de goat verslaan in dezelfde autoquote:Op dinsdag 7 september 2021 11:46 schreef daNpy het volgende:
Hij moet natuurlijk niet zijn eigen stoelpoten af gaan zagen als MB straks weer de meest dominante auto heeft en hij alles wint.
quote:Op dinsdag 7 september 2021 11:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
er is natuurlijk niets mooier dan de goat verslaan in dezelfde auto
heeft hij nog niet getekend?quote:Op dinsdag 7 september 2021 11:55 schreef ChevyCaprice het volgende:
Stel dat Lewis nummer 8 pakt dan kiest hij misschien wel het Rosbergpad.
had Rosberg nog een contract?quote:Op dinsdag 7 september 2021 11:57 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Rosberg ook, denk dat hij dat bedoeld.
quote:
bron wiki (dus eigenlijk geen bron) : https://en.wikipedia.org/wiki/Nico_Rosbergquote:Rosberg, who had signed a two-year contract extension with Mercedes to 2018 in mid-2016,[132] began to contemplate retirement from motor racing when he considered the possibility of a championship win after the 2016 Japanese Grand Prix
Welquote:
Die werd overigens ook door Rosberg verslagen in dezelfde autoquote:Op dinsdag 7 september 2021 11:54 schreef Tarado het volgende:
[..]daarom wat mij betreft ook niet de goat maar dat is weer een hele andere discussie
[ afbeelding ]
Oh, ik ging er gewoon even van uit dat iemand niet een complete aars werd zodra z'n contract wordt opgezegd. Jij redeneert blijkbaar anders...quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het huidige seizoen is nog niet afgelopen, wijsneus. Volgend jaar kan het helemaal niemand schelen of Bottas aan de kant gaat voor Hamilton.
Nu Mercedes hem er uit heeft geflikkerd, heeft Bottas nog maar weinig gelegenheid om aan de rest van de wereld laten zien dat hij toch echt wel kan sturen. Ik vermoed dat de status van Sir Lewis Hamilton hem zeker aan zijn aars zal oxideren. En terecht.quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:30 schreef babylon het volgende:
[..]
Oh, ik ging er gewoon even van uit dat iemand niet een complete aars werd zodra z'n contract wordt opgezegd. Jij redeneert blijkbaar anders...
Ah, ze moeten jou dus bij ontslag meteen buiten zetten en je accounts op slot zetten...quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:34 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nu Mercedes hem er uit heeft geflikkerd, heeft Bottas nog maar weinig gelegenheid om aan de rest van de wereld laten zien dat hij toch echt wel kan sturen. Ik vermoed dat de status van Sir Lewis Hamilton hem zeker aan zijn aars zal oxideren. En terecht.
Tsja, de radioverbinding zal maar haperen. Dat hebben we vaker gezien dit seizoen. En ook al eerder in de geschiedenis van de F1.quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:40 schreef babylon het volgende:
Bottas heeft nu gewoon een goedbetaalde contract waar verplichtingen bij horen.
Afgelopen zondag was al de 1e indicatie dat het hem iets minder boeit nuquote:Op dinsdag 7 september 2021 12:40 schreef babylon het volgende:
[..]
Ah, ze moeten jou dus bij ontslag meteen buiten zetten en je accounts op slot zetten...
Bottas heeft nu gewoon een goedbetaalde contract waar verplichtingen bij horen.
Er zal vast niet in staan dat hij zich als aars moet gedragen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Tsja, de radioverbinding zal maar haperen. Dat hebben we vaker gezien dit seizoen. En ook al eerder in de geschiedenis van de F1.
En daarnaast weten wij niet wat er in zijn contract staat.
we gaan het zien, ik denk eerlijk gezegd niet dat het erin zit, hij wist al een tijdje dat ze niet met hem door zouden gaan maar reed toch in dienst van Hamiltonquote:Op dinsdag 7 september 2021 12:34 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nu Mercedes hem er uit heeft geflikkerd, heeft Bottas nog maar weinig gelegenheid om aan de rest van de wereld laten zien dat hij toch echt wel kan sturen. Ik vermoed dat de status van Sir Lewis Hamilton hem zeker aan zijn aars zal oxideren. En terecht.
Niet automatisch (en dus zonder discussie) opvolgen wat er gevraagd wordt, is nog wel iets anders dan je als een aars gedragen..quote:Op dinsdag 7 september 2021 13:12 schreef babylon het volgende:
[..]
Er zal vast niet in staan dat hij zich als aars moet gedragen.
Goed werknemerschap, wel eens van gehoord?
Sector 3 zei wat anders tochquote:Op dinsdag 7 september 2021 13:11 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Afgelopen zondag was al de 1e indicatie dat het hem iets minder boeit nu
Hij pakte hem wel.quote:Op dinsdag 7 september 2021 13:52 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Sector 3 zei wat anders toch
Hij zette geen onbereikbare tijd neer inderdaad, maar zorgde er wel voor dat Hamilton nogmaals moest stoppen om de FL te pakken met alle risico's die daarbij horen (slechte pitstop, verkeer in z'n snelle ronde bijvoorbeeld)quote:Op dinsdag 7 september 2021 13:52 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Sector 3 zei wat anders toch
Anders was hij sowieso wel door iemand anders verbeterd. Denk ik.quote:Op dinsdag 7 september 2021 14:01 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Hij zette geen onbereikbare tijd neer inderdaad, maar zorgde er wel voor dat Hamilton nogmaals moest stoppen om de FL te pakken met alle risico's die daarbij horen (slechte pitstop, verkeer in z'n snelle ronde bijvoorbeeld)
Was er nog iemand binnen de top 10 die een gratis pitstop kon maken? Leclerc misschien?quote:Op dinsdag 7 september 2021 14:05 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Anders was hij sowieso wel door iemand anders verbeterd. Denk ik.
Het was 2 ronden voor het eind, dus er waren nog maar 2 kansen voor iemand die de FL neer wilde zetten en met pitstop dus nog maar 1 kans. Max zou het niet gaan doen, Lewis had hem al, Perez was middenin een gevecht, dus die hadden ze ook niet naar binnen gehaald.. weet niet wie hem dan nog had verbeterd.quote:Op dinsdag 7 september 2021 14:05 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Anders was hij sowieso wel door iemand anders verbeterd. Denk ik.
Je uiterste best doen om je best mogelijke prestatie neer te zetten is slecht werknemerschap?quote:Op dinsdag 7 september 2021 13:12 schreef babylon het volgende:
[..]
Goed werknemerschap, wel eens van gehoord?
Inderdaad, met dat verkeer had Hammie toch wel weer gelukquote:Op dinsdag 7 september 2021 14:01 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Hij zette geen onbereikbare tijd neer inderdaad, maar zorgde er wel voor dat Hamilton nogmaals moest stoppen om de FL te pakken met alle risico's die daarbij horen (slechte pitstop, verkeer in z'n snelle ronde bijvoorbeeld)
Maar aan wie dan? Weet niet of er nog iemand anders sneller is gegaan dan de tijd die Lewis daarvoor had neergezetquote:Op dinsdag 7 september 2021 14:18 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Je uiterste best doen om je best mogelijke prestatie neer te zetten is slecht werknemerschap?
Hij wilde een extra punt veilig stellen voor het team. Als Hamilton in dat laatste rondje had gefaald had het Mercedes een punt gekost.
Heeft ook met fuel te makenquote:Op dinsdag 7 september 2021 14:01 schreef MoreDakka het volgende:
Vind het toch wel bizar dat de kwalificatie in de 1:08 was maar racesnelheid in de 1:14 ofzo. Dit bandenreglement slaat echt nergens op
Deze discussie ging niet over dat ene rondje.quote:Op dinsdag 7 september 2021 14:18 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Je uiterste best doen om je best mogelijke prestatie neer te zetten is slecht werknemerschap?
Hij wilde een extra punt veilig stellen voor het team. Als Hamilton in dat laatste rondje had gefaald had het Mercedes een punt gekost.
De fuel flow is in de kwalificatie hetzelfde. Alleen hoeven ze daar geen brandstof te besparen wat ze in de race wel moeten om niet halverwege al met een lege tank te staan.quote:
Komt door de brandstof.quote:Op dinsdag 7 september 2021 14:01 schreef MoreDakka het volgende:
Vind het toch wel bizar dat de kwalificatie in de 1:08 was maar racesnelheid in de 1:14 ofzo. Dit bandenreglement slaat echt nergens op
Het gaat niet om de flow maar het gewicht ervan.quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:26 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De fuel flow is in de kwalificatie hetzelfde. Alleen hoeven ze daar geen brandstof te besparen wat ze in de race wel moeten om niet halverwege al met een lege tank te staan.
Bottas haalde juist het punt weg bij Lewis. Dus het punt was al bij het team. Het was eigenlijk niet de bedoeling dat Bottas FL zou rijden. Mercedes heeft onnodig risico genomen, had zomaar fout af kunnen lopen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 14:18 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Aan het eind is de auto natuurlijk (bijna) net zo licht als in de kwalificatie, maar dan nog komen ze met een nieuw setje banden niet in de buurt.quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:31 schreef opreis het volgende:
[..]
Het gaat niet om de flow maar het gewicht ervan.
Wie zou er in de buurt moeten komen dan? Slechts 1 van de 4 top teams heeft een serieuze poging gedaan, Waarom zou Lewis op de limiet gaan als hij het met 2 vingers in zijn neus ook kan.quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:36 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Aan het eind is de auto natuurlijk (bijna) net zo licht als in de kwalificatie, maar dan nog komen ze met een nieuw setje banden niet in de buurt.
Ja ok, maar ze kunnen de hele race minimaal twee seconden per ronde sneller maar moeten banden sparen. Ik vind het maar niets eigenlijk.quote:
Dat is wat de F1 wil. Als ze willen kan Pirelli banden maken die meer grip hebben en ook duurzamer zijn.quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:46 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja ok, maar ze kunnen de hele race minimaal twee seconden per ronde sneller maar moeten banden sparen. Ik vind het maar niets eigenlijk.
Dat klopt, ik geef ook niet zozeer Pirelli de schuld ofzo. Ik heb gewoon mijn twijfels bij het hele bandenreglement en vraag me af waar het nou allemaal voor isquote:Op dinsdag 7 september 2021 16:49 schreef opreis het volgende:
[..]
Dat is wat de F1 wil. Als ze willen kan Pirelli banden maken die meer grip hebben en ook duurzamer zijn.
Onzin. Bottas heeft 0,0 ten nadele van Hamilton gedaan. Hamilton zou sws stoppen en de snelste ronde die ie daarvoor al had had ook door Max nog gepakt kunnen worden.quote:Op dinsdag 7 september 2021 14:01 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Zorgen dat er meer verschil in banden ontstaat waardoor er meer ingehaald wordt.quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:51 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat klopt, ik geef ook niet zozeer Pirelli de schuld ofzo. Ik heb gewoon mijn twijfels bij het hele bandenreglement en vraag me af waar het nou allemaal voor is
Het moment dat Hamilton naar binnen ging, was het laatste moment dat nog mogelijk was omdat hij anders geen volledige ronde meer zou rijden.. Hij kwam binnen met de opmerking "dat hij dat punt echt nodig had". en denk dat Max op oude hards echt die tijd niet meer had gepakt (denk ook niet dat hij daarvoor gegaan was)quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:52 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Onzin. Bottas heeft 0,0 ten nadele van Hamilton gedaan. Hamilton zou sws stoppen en de snelste ronde die ie daarvoor al had had ook door Max nog gepakt kunnen worden.
Bottas heeft laatste sector heel erg gelift en Hamilton was sowieso naar binnen gegaan nog voor die laatste stop.quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:33 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Bottas haalde juist het punt weg bij Lewis. Dus het punt was al bij het team. Het was eigenlijk niet de bedoeling dat Bottas FL zou rijden. Mercedes heeft onnodig risico genomen, had zomaar fout af kunnen lopen.
Allerlaatste moment doen ze altijd.quote:Op dinsdag 7 september 2021 18:11 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Het moment dat Hamilton naar binnen ging, was het laatste moment dat nog mogelijk was omdat hij anders geen volledige ronde meer zou rijden..
Denk niet dat hij anders naar binnen was gegaan, dan ga je naar binnen om het punt te pakken voor de snelste ronde die je al in handen hebt..
Dat klopt. De vraag is meer of het allemaal wel werkt.quote:Op dinsdag 7 september 2021 17:07 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Zorgen dat er meer verschil in banden ontstaat waardoor er meer ingehaald wordt.
Oorsprong was, dacht ik, de race in Canada in 2010, waar de Bridgestone banden sneller sleten dan verwacht waardoor er veel spektakel was en er veel ingehaald werd. De F1 wil dat elke race en vroeg Pirelli om snel slijtende banden te maken zodat dit vaker zou gebeuren.
Ja, allerlaatste moment doen ze altijd (maar volgens mij wel een ronde eerder dan Lewis nu ging, anders heb je echt maar 1 kans), maar dat doe je om de FL te pakken.. nu had hij hem al..quote:Op dinsdag 7 september 2021 19:51 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Allerlaatste moment doen ze altijd.
Was hij een ronde eerder naar binnen gegaan dan was Max de ronde daarna naar binnen gegaan voor softs. Dus dat doen ze nooit.
Daarnaast hebben ze bij Mercedes gewoon gezegd dat Hamilton sowieso nog naar binnen zou gaan, voor Bottas zou stoppen. Bottas wist dat.
Het risico was dat Hamilton in verkeer terecht zou komen en daardoor niet meer in staat was om die snelste ronde te rijden. Dan blijft dat punt wel bij het team, maar niet bij de coureur die je wil..quote:Op dinsdag 7 september 2021 19:49 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Bottas heeft laatste sector heel erg gelift en Hamilton was sowieso naar binnen gegaan nog voor die laatste stop.
Dus ze hebben er totaal geen risico genomen.
Behalve dan dat Lewis de FL al op z'n naam had staan. Dus Mercedes hoefde eigenlijk helemaal niks te doen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 20:04 schreef shiz het volgende:
Nou ja, ze moesten wel Bottas naar binnen halen om een extra stop voor Hammie wham te regelen.
Nee, in principe altijd laatste kans om volle ronde te doen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 20:11 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ja, allerlaatste moment doen ze altijd (maar volgens mij wel een ronde eerder dan Lewis nu ging, anders heb je echt maar 1 kans), maar dat doe je om de FL te pakken.. nu had hij hem al..
Met zijn harde banden? Ja die oude tijd wellicht.quote:Op dinsdag 7 september 2021 20:17 schreef Peterselieman het volgende:
Mwah, die tijd was niet onbereikbaar voor Max. Die had in de slotronde best een poging kunnen wagen als Mercedes geen nieuwe banden had gegeven aan hun coureurs
Maar dan geef je Verstappen de mogelijkheid om de volgende ronde binnen te komen en ook een poging te wagen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 20:21 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Het was gewoon heel raar dat Mercedes besloot om de beide auto's niet tegelijk naar binnen te halen maar een ronde na elkaar.
Bottas had 24 seconden achterstand op Hamilton. Had makkelijk gekund.
In een minder krappe pitstraat hadden ze dat misschien wel gedaan, dit was de veiliger optie imoquote:Op dinsdag 7 september 2021 20:21 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Het was gewoon heel raar dat Mercedes besloot om de beide auto's niet tegelijk naar binnen te halen maar een ronde na elkaar.
Bottas had 24 seconden achterstand op Hamilton. Had makkelijk gekund.
Niet als je dat pas op het allerlaatste moment doet. Dus toen Lewis ging, niet toen Bottas ging.quote:Op dinsdag 7 september 2021 20:30 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Maar dan geef je Verstappen de mogelijkheid om de volgende ronde binnen te komen en ook een poging te wagen.
Dat klopt.quote:Op dinsdag 7 september 2021 20:33 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Niet als je dat pas op het allerlaatste moment doet. Dus toen Lewis ging, niet toen Bottas ging.
Ik denk dat Bottas na die stop meer last van vibraties had. Van het knarsentanden van frustratiequote:Op dinsdag 7 september 2021 20:37 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat klopt.
Maar Bottas had vibraties waardoor ze hem naar binnen haalden. Weet niet of ze een ronde daarmee wilden wachten.
tuurlijk joh....quote:Op dinsdag 7 september 2021 20:37 schreef Starflyer het volgende:
Maar Bottas had vibraties waardoor ze hem naar binnen haalden.
Vraag me af of RB dat risico had willen lopen eigenlijkquote:Op dinsdag 7 september 2021 20:30 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Maar dan geef je Verstappen de mogelijkheid om de volgende ronde binnen te komen en ook een poging te wagen.
Zolang je niet iemand in de fast lane hindert. Wat bij een SC sowieso zou gebeuren natuurlijkquote:Op dinsdag 7 september 2021 20:34 schreef bianconeri het volgende:
Was het trouwens ook niet verboden om te dubbel stacken omdat het zo smal is?
Of was dat alleen tijdens SC?
Mwah. Hamilton die met 3 sec achterstand de pits induikt. Dat risico zou RBR niet nemen, kans dat VER dan achter HAM terug op de baan komt is groot want een ronde op hard vs een ronde op nieuwe soft... Dat zou voor Mercedes net een mega kans zijn geweestquote:Op dinsdag 7 september 2021 20:30 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Het klagen heeft hij altijd wel gehad, stoor me dan meer aan het telkens opnieuw benadrukken hoe snel RB is en hij dat allemaal niet bij kan houden met zijn trage auto.quote:Op dinsdag 7 september 2021 21:21 schreef spectrumanalyser het volgende:
De pogingen van sir Hamilton om Red Bull dan maar via de radio onder druk te zetten zijn kinderlijk stompzinnig.
Max zag dat al aankomen en vroeg doodleuk aan het team of Lewis al ergens over aan het klagen was.
Nee klopt, maar ik quote iemand die het daar over had.quote:Op dinsdag 7 september 2021 20:37 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat klopt.
Maar Bottas had vibraties waardoor ze hem naar binnen haalden. Weet niet of ze een ronde daarmee wilden wachten.
Ja dan sowieso.quote:Op dinsdag 7 september 2021 20:54 schreef franklop het volgende:
[..]
Zolang je niet iemand in de fast lane hindert. Wat bij een SC sowieso zou gebeuren natuurlijk
Nee, zoals @bianconeri al zei was double stacking niet toegestaan dit weekend, omdat de pitboxen daarvoor te dicht op elkaar staan.quote:Op dinsdag 7 september 2021 20:21 schreef OnwetendeNerd het volgende:
De ergste was “he is so lucky”quote:Op dinsdag 7 september 2021 21:44 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Het klagen heeft hij altijd wel gehad, stoor me dan meer aan het telkens opnieuw benadrukken hoe snel RB is en hij dat allemaal niet bij kan houden met zijn trage auto.
Ah ik zie het. Thanksquote:Op dinsdag 7 september 2021 22:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, zoals @:bianconeri al zei was double stacking niet toegestaan dit weekend, omdat de pitboxen daarvoor te dicht op elkaar staan.
In principe niet nee. Maar 1. gebruik je meestal een gratis pitstop. 2. RBR heeft eerder ook weleens Sergio uit de punten gesmeten zodat hij nieuwe banden kon pakken en FL bij Merc weghaalde. Dat kon natuurlijk ook zomaar. Die vlieger ging niet meer op toen Merc toch maar naar binnen ging met Bottas.quote:Op dinsdag 7 september 2021 20:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Behalve dan dat Lewis de FL al op z'n naam had staan. Dus Mercedes hoefde eigenlijk helemaal niks te doen.
Dat was vanaf P10. Perez reed nu op P9 met kans op P8.quote:Op dinsdag 7 september 2021 23:34 schreef shiz het volgende:
[..]
In principe niet nee. Maar 1. gebruik je meestal een gratis pitstop. 2. RBR heeft eerder ook weleens Sergio uit de punten gesmeten zodat hij nieuwe banden kon pakken en FL bij Merc weghaalde. Dat kon natuurlijk ook zomaar. Die vlieger ging niet meer op toen Merc toch maar naar binnen ging met Bottas.
Verstappen rijdt met schakelfout en dichte DRS de pole-lap.quote:Op dinsdag 7 september 2021 21:44 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Het klagen heeft hij altijd wel gehad, stoor me dan meer aan het telkens opnieuw benadrukken hoe snel RB is en hij dat allemaal niet bij kan houden met zijn trage auto.
Dat was puur over deze race, het Noa /Mozes verhaal.quote:Op dinsdag 7 september 2021 22:23 schreef mikieu het volgende:
[..]
De ergste was “he is so lucky”
Echt, doe normaal man.
Hij praat graag over zichzelf in de derde persoon.quote:Op dinsdag 7 september 2021 22:23 schreef mikieu het volgende:
[..]
De ergste was “he is so lucky”
Echt, doe normaal man.
quote:Op woensdag 8 september 2021 13:52 schreef Dauthi het volgende:
Dankzij de Schumacher documentaire wordt nu het publieke geheim geopenbaard dat Schumacher een kasplantje is.
https://www.racefans.net/(...)g-crash-in-new-film/
Iemand die roept "they race me so hard" verdient geen formule 1 zitje.quote:Op woensdag 8 september 2021 14:15 schreef VacaLoca het volgende:
Hij kijkt altijd beetje alsof ie op punt van huilen staat.
Maar in de auto had ie wel ballen.
Het zegt opzich wel wat dat al Max z'n oud teamgenoten die het aflegden tegen hem nog actief zijn in F1
Ja dat was schrijnend. Was 't haast vergeten, maakt me nu weer boos ja haha. Naja hij mag 't nog 1 seizoen laten zienquote:Op woensdag 8 september 2021 14:19 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Iemand die roept "they race me so hard" verdient geen formule 1 zitje.
Ik ken er nog één die klaagt over racen op hoge snelheid terwijl hij de week ervoor iemand de vangrail injoeg met 200+.quote:Op woensdag 8 september 2021 14:19 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Zijn enige kans is Alfa Romeo maar die kiezen Giovinazzi misschien gewoon.quote:
Nyck werd ook vooral genoemd bij Alfa, niet bij Williamsquote:Op woensdag 8 september 2021 14:25 schreef shiz het volgende:
Of alsof 'ie moet poepen (of dat 'ie het zojuist in z'n racesuit gedaan heeft).![]()
Maar goed.
Dus toch niet Nyck met Merc-ties. Nou, lachen. Hoop dat DTM hem een confidence boost en nieuw perspectief heeft gegeven. 't Was altijd een beetje een saaie brave knul. Had wel af en toe gave inhaalacties, maar had verder niet echt de pit of pace in z'n donder. Het Williams van Claire is toch beter af zonder haar en met betere financiële middelen, als ze hem een beetje op weg kunnen helpen zoals George (ik hoor hem nog zeggen tijdens het simracen 'Geeeeoooorrrggge!'natuurlijk ook tijdens het echte racen 'they're racing me sooo hard'), maar het ligt denk ik vooral aan z'n persoonlijke ontwikkeling. Ben benieuwd en wens hem succes!
Dat ging natuurlijk specifiek over de Alpha Tauri coureurs waarvan hij het niet verwacht hadquote:Op woensdag 8 september 2021 14:19 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Bij beidequote:Op woensdag 8 september 2021 14:32 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Nyck werd ook vooral genoemd bij Alfa, niet bij Williams
Die mag ook wel een jaartje naar Williams van me.quote:Op woensdag 8 september 2021 14:30 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik ken er nog één die klaagt over racen op hoge snelheid terwijl hij de week ervoor iemand de vangrail injoeg met 200+.
Nick zit volgend jaar aan tafel bij Viaplay in de Doornbos rol, met Art Rooijakers als presentator.quote:
Daar heeft hij helemaal geen tijd voor.quote:Op woensdag 8 september 2021 15:09 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Nick zit volgend jaar aan tafel bij Viaplay in de Doornbos rol, met Art Rooijakers als presentator.
Art heeft tijd genoeg.quote:Op woensdag 8 september 2021 15:17 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Daar heeft hij helemaal geen tijd voor.
Moet je als je mee wil doen wel verplicht spam van motorsport.com accepteren..quote:
Wat een onzinquote:Op woensdag 8 september 2021 14:30 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik ken er nog één die klaagt over racen op hoge snelheid terwijl hij de week ervoor iemand de vangrail injoeg met 200+.
ja voor niks gaat de zon opquote:Op woensdag 8 september 2021 15:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Moet je als je mee wil doen wel verplicht spam van motorsport.com accepteren..
Blijkbaar denken ze daar bij Williams toch anders overquote:Op woensdag 8 september 2021 15:54 schreef bianconeri het volgende:
Albon bij Williams is toch ook echt een afgang?
Albon is gewoon simpelweg niet goed genoeg voor de F1 en is geen Mercedes coureur. Dus wat moet je in vredesnaam met zo iemand? Of vinden ze bij Williams dat ze genoeg geld nu hebben dat Albon er dus wel elk weekend even 1 in de muur kan rammen zoals bij RBR?
Nyck de Vries was toch in alles de veel betere keus?
Heeft hij de afgelopen jaren gewoon laten zien en is ook Mercedes coureur. Die moet je dan gewoon de kans geven.
Ja dat kun je daarna ook gewoon weer regelen dat je het niet krijgt hequote:Op woensdag 8 september 2021 15:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Moet je als je mee wil doen wel verplicht spam van motorsport.com accepteren..
JAAAAAquote:Op woensdag 8 september 2021 15:54 schreef bianconeri het volgende:
Albon bij Williams is toch ook echt een afgang?
Albon is gewoon simpelweg niet goed genoeg voor de F1 en is geen Mercedes coureur. Dus wat moet je in vredesnaam met zo iemand? Of vinden ze bij Williams dat ze genoeg geld nu hebben dat Albon er dus wel elk weekend even 1 in de muur kan rammen zoals bij RBR?
Nyck de Vries was toch in alles de veel betere keus?
Heeft hij de afgelopen jaren gewoon laten zien en is ook Mercedes coureur. Die moet je dan gewoon de kans geven.
is dat zo?quote:Op woensdag 8 september 2021 16:24 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Prima coureur met een flinke zak geld.
Niet opgelet toen Hamilton in Hongarije Alonso verweet veel te hard te verdedigen op hoge snelheid?quote:Op woensdag 8 september 2021 15:52 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat een onzin
Die klaagt niet.
Goede Thaise markt achter zich.quote:Op woensdag 8 september 2021 16:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik wist niet dat hij een pay driver was
Piastri is Renault junior, maar die lijken liever Zhou in de F1 te zien. Die neemt ook meer (Chinees) geld mee.quote:Op woensdag 8 september 2021 16:31 schreef 4-elements het volgende:
Wat zijn de opties voor Alfa? Nyck? Gio? Zou er dan geen enkele coureur doorstromen van F2 naar F1? Als Oscar Piastri kampioen wordt in de F2 heeft hij een stoeltje meer dan verdiend. Zou zijn 3e opeenvolgende titel zijn.
We gaan zien er nieuwe stickers op de Williams komen via hem, ik denk eerder iets van Red Bullquote:Op woensdag 8 september 2021 16:57 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Goede Thaise markt achter zich.
Is ook (deels) Thaisquote:Op woensdag 8 september 2021 17:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
We gaan zien er nieuwe stickers op de Williams komen via hem, ik denk eerder iets van Red Bull
Thaise strip tent.quote:Op woensdag 8 september 2021 17:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
We gaan zien er nieuwe stickers op de Williams komen via hem, ik denk eerder iets van Red Bull
ja ik weet het, ben nog altijd verbaasd hoe die Oostenrijker dat vrachtwagenschauffeursdrankje want dat was het daar, zo heeft kunnen vermarkten, knap hoorquote:
Nyck, Gio, Zhou, Hulk. Pourchaire wordt ook genoemd, maar dat lijkt me veel te vroeg.quote:Op woensdag 8 september 2021 16:31 schreef 4-elements het volgende:
Wat zijn de opties voor Alfa? Nyck? Gio? Zou er dan geen enkele coureur doorstromen van F2 naar F1? Als Oscar Piastri kampioen wordt in de F2 heeft hij een stoeltje meer dan verdiend. Zou zijn 3e opeenvolgende titel zijn.
Zeer zeker wél. De race erna zelfs.quote:Op woensdag 8 september 2021 15:52 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat een onzin
Die klaagt niet.
Is hij ook niet.quote:Op woensdag 8 september 2021 16:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik wist niet dat hij een pay driver was
Alle beetjes helpenquote:Op woensdag 8 september 2021 16:13 schreef Nattekat het volgende:
@:signe die euro komt wel rap dichterbij.
Zhou is een Renault rijder, die moet wachten tot Alonso (weer) stopt of dat Ocon daar weg gaat.quote:Op woensdag 8 september 2021 17:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nyck, Gio, Zhou, Hulk. Pourchaire wordt ook genoemd, maar dat lijkt me veel te vroeg.
Zhou zou een doorstromer zijn (en 30 miljoen meenemen)Nyck ook, zij het met een FE-omweg.
Zhou wordt toch écht genoemd voor een Alfa-zitjequote:Op woensdag 8 september 2021 17:32 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Zhou is een Renault rijder, die moet wachten tot Alonso (weer) stopt of dat Ocon daar weg gaat.
Of door Renault ergens gestald wordt om ervaring op te doen zodat hij straks, als Alonso stopt, naar Alpine kan.quote:Op woensdag 8 september 2021 17:32 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Zhou is een Renault rijder, die moet wachten tot Alonso (weer) stopt of dat Ocon daar weg gaat.
Bij een team met klantenmotoren bijvoorbeeldquote:Op woensdag 8 september 2021 17:48 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Of door Renault ergens gestald wordt om ervaring op te doen zodat hij straks, als Alonso stopt, naar Alpine kan.
Zoals Russell bij Williams reed en Albon nu bij Williams.
Kan, maar hoeft niet. Zoals in het verleden ook wel gebeurde. Als er maar betaald wordtquote:Op woensdag 8 september 2021 18:02 schreef daNpy het volgende:
[..]
Bij een team met klantenmotoren bijvoorbeeld
Renault heeft geen klantenteamquote:Op woensdag 8 september 2021 18:02 schreef daNpy het volgende:
[..]
Bij een team met klantenmotoren bijvoorbeeld
quote:Op woensdag 8 september 2021 18:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Renault heeft geen klantenteam
Niemand interesse in de GP2 engine? Hoe kan dat nou.quote:
Volgens Marca zou de sponsor van Zhou 30 miljoen over hebben voor het stoeltje van Gio.quote:Op woensdag 8 september 2021 18:18 schreef daNpy het volgende:
[..]
Niemand interesse in de GP2 engine? Hoe kan dat nou.
Tja, ze hebben prima stappen gezet met die motor. Maar het blijft de derde motor in het veld, hoe hard ze ook roepen dat ze heel snel beter worden.quote:Op woensdag 8 september 2021 18:18 schreef daNpy het volgende:
[..]
Niemand interesse in de GP2 engine? Hoe kan dat nou.
Ja dat roepen ze al 6 jaarquote:Op woensdag 8 september 2021 18:39 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Tja, ze hebben prima stappen gezet met die motor. Maar het blijft de derde motor in het veld, hoe hard ze ook roepen dat ze heel snel beter worden.
Er zijn de afgelopen jaren ook best veel coureurs doorgestroomd vanuit de F2. 3 coureurs van vorig seizoen stroomden door, jaar ervoor 1 en het jaar daarvoor ook 3. En die 7 rijden volgend seizoen ook allemaal (weer) mee, op een gegeven moment zijn de plekken dan opquote:Op woensdag 8 september 2021 16:31 schreef 4-elements het volgende:
Tja, finiancieel gaat dat gewoon niet lukken.quote:Op woensdag 8 september 2021 21:43 schreef Gezicht het volgende:
Gewoon tijd voor een stuk of 2 à 4 stoeltjes extra op de grid
Ze hebben op sommige banen het nu al lastig qua verkeer met 20 auto's. Ik denk dat een groter probleem is dat paydrivers de plekken in nemen van de betere coureursquote:Op woensdag 8 september 2021 21:43 schreef Gezicht het volgende:
missen we dan echt coureurs, we missen competitieve auto's, ben al blij dat het nu een tweestrijd is maar er zouden 4-5 teams om het kampioenschap moeten strijden al blijft dat moeilijkquote:Op woensdag 8 september 2021 21:43 schreef Gezicht het volgende:
Hij pakte wel 'per ongeluk' de snelste ronde afgelopen zondag.quote:Op dinsdag 7 september 2021 13:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
we gaan het zien, ik denk eerlijk gezegd niet dat het erin zit, hij wist al een tijdje dat ze niet met hem door zouden gaan maar reed toch in dienst van Hamilton
Is slechts een aanname van jou.quote:Op dinsdag 7 september 2021 13:12 schreef babylon het volgende:
En hield in in sector 3... Doe het dan goed.quote:Op woensdag 8 september 2021 23:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Hij pakte wel 'per ongeluk' de snelste ronde afgelopen zondag.
Ok man. Cool.quote:Op woensdag 8 september 2021 23:20 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Is slechts een aanname van jou.
quote:Op donderdag 9 september 2021 07:40 schreef ESF1Gamer het volgende:
Vandaag aankondiging Russell bij Mercedes
Deze week geen bericht gezien dat het bevestigd is door het Mercedes team.quote:
quote:Op donderdag 9 september 2021 07:44 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Deze week geen bericht gezien dat het bevestigd is door het Mercedes team.
Als je wel de officiële aankondiging kan vinden, be my guest
quote:Op donderdag 9 september 2021 07:44 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Gemist dusquote:Op donderdag 9 september 2021 07:47 schreef franklop het volgende:
[..]
[ twitter ]
Deze bijvoorbeeld? Het staat er ook bij 'it's official'
Ik denk dat Nyck volgend jaar nog gewoon bij Mercedes FE kampioen gaat proberen te worden. Daarna wellicht bij Merc als 2e coureur (na het pensioen van Lewis), of in plaats van Latifi bij Williams.quote:Op donderdag 9 september 2021 09:00 schreef admiraal_anaal het volgende:
Wat kan er kloppen van de geruchten dat Alfa in 2022 overstapt naar MB motoren en dat Nick dus naar Alfa gaat? En Williams zou de RB motoren hebben volgend jaar.
Klinkt mij als bullshit maar geruchtenmolen online is daar wel stellig in
lijkt me logistiek gezien onmogelijkquote:Op donderdag 9 september 2021 09:00 schreef admiraal_anaal het volgende:
En Williams zou de RB motoren hebben volgend jaar.
Moeten de huidige teams eerst afzien van de $200 miljoen instapgeld. Dan zouden er twee nieuwe teams bij kunnen komen. Die zijn er wel namelijk, maar vinden dit bedrag te hoog.quote:Op woensdag 8 september 2021 21:43 schreef Gezicht het volgende:
Is ook al ontkend door Vasseur.quote:Op donderdag 9 september 2021 09:00 schreef admiraal_anaal het volgende:
Wat kan er kloppen van de geruchten dat Alfa in 2022 overstapt naar MB motoren en dat Nick dus naar Alfa gaat? En Williams zou de RB motoren hebben volgend jaar.
Klinkt mij als bullshit maar geruchtenmolen online is daar wel stellig in
Mercedes stopt daarmee.quote:Op donderdag 9 september 2021 09:21 schreef TagForce het volgende:
[..]
Ik denk dat Nyck volgend jaar nog gewoon bij Mercedes FE kampioen gaat proberen te worden. Daarna wellicht bij Merc als 2e coureur (na het pensioen van Lewis), of in plaats van Latifi bij Williams.
Komend seizoen doen ze nog mee.quote:Op donderdag 9 september 2021 09:50 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Mercedes stopt daarmee.
Onder welke steen heb jij geleefd deze week?quote:Op donderdag 9 september 2021 07:44 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Haal ik het er uit op dat het Vettels laatste jaar is?quote:Op donderdag 9 september 2021 11:01 schreef dz5b604 het volgende:
Zeer interessant nieuw gerucht.
[ twitter ]
[..]
Onder welke steen heb jij geleefd deze week?
In ieder geval dat dat een gerucht is, zou ook wat logica scheppen aan het vreemde gerucht van vorige week dat AM Alonso had benaderd.quote:Op donderdag 9 september 2021 11:59 schreef nils7 het volgende:
[..]
Haal ik het er uit op dat het Vettels laatste jaar is?
De vertalingquote:Op donderdag 9 september 2021 11:59 schreef nils7 het volgende:
[..]
Haal ik het er uit op dat het Vettels laatste jaar is?
quote:Gerucht van de dag uit Italië: Sebastian Vettel zou eraan kunnen denken om aan het einde van het jaar de F1 te verlaten en de heer Lawrence zou op zoek zijn naar een coureur voor 2022, als dit het geval is, zou dit een zeer aantrekkelijke bom kunnen zijn voor de overgebleven coureurs op de markt ...
Racing Point Perez. Maar... die is al bevestigd bij RBR voor volgend 2022, dus dat wordt hem iig niet.quote:Op donderdag 9 september 2021 13:56 schreef daNpy het volgende:
Perez. Goede ervaren coureur die gewaagd is aan Stroll.
Begreep dat Alpine weer heeft geopperd dat het wat zou zijn als teams een derde wagen in mogen gaan zettenquote:Op woensdag 8 september 2021 21:43 schreef Gezicht het volgende:
Ricciardo heeft geen torenhoog salaris voor een F1-coureur. Slechts $ 17 miljoen (en dat is nog geen ¤ 15 miljoen). Al zijn er uiteraard wel F1-coureurs die een lager salaris krijgen.quote:Op donderdag 9 september 2021 14:13 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Het enige wat je als Aston Martin zou kunnen proberen is om Ricciardo los te weken bij McLaren. Ik denk dat de lol er bij Ricciardo wel vanaf is om door Norris om zijn oren gereden te worden en bij McLaren zullen ze zich ook meer voorgesteld hebben bij zijn dienstverband. Om nog maar te zwijgen over zijn torenhoge salaris. Er zijn verder geen topcoureurs beschikbaar.
Niet gek voor een 9e plaats en de helft van de punten van je teamgenootje. Wat krijgt Norris?quote:Op donderdag 9 september 2021 14:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ricciardo heeft geen torenhoog salaris voor een F1-coureur. Slechts $ 17 miljoen (en dat is nog geen ¤ 15 miljoen). Al zijn er uiteraard wel F1-coureurs die een lager salaris krijgen.
Bij Renault was trouwens ook maar ¤ 25 miljoen, valt ook reuze mee vergeleken met bijv. Hamilton. En Verstappen heeft ook een salaris van ¤ 25 miljoen.
$ 5 miljoen meen ik.quote:Op donderdag 9 september 2021 16:04 schreef daNpy het volgende:
[..]
Niet gek voor een 9e plaats en de helft van de punten van je teamgenootje. Wat krijgt Norris?
En ik denk dat Max die 25M wel iets meer waard is als Ric, bij eender welk team
Zou ook vrij dom zijn op dit circuit. Tenzij Hamilton hem er weer eens af beukt in de Parabolica uiteraard.quote:
Denken dat RB kansloos isquote:Op donderdag 9 september 2021 20:17 schreef MoreDakka het volgende:
Mooi, gewoon proberen Bottas te verslaan en dan kijken wat er mogelijk is in Rusland
Ik ben benieuwd hoevaak teamgenoten opgeofferd worden en het resultaat dus vertekend is.quote:Op donderdag 9 september 2021 16:04 schreef daNpy het volgende:
[..]
Niet gek voor een 9e plaats en de helft van de punten van je teamgenootje. Wat krijgt Norris?
En ik denk dat Max die 25M wel iets meer waard is als Ric, bij eender welk team
Kansloos is een groot woord maar ik denk inderdaad dat Verstappen alleen kans maakt als de strategie in zijn voordeel werkt. Volgens mij is dat geen rare verwachting toch? Mercedes heeft gewoon een veel betere motor, dat is al zo sinds 2014quote:Op donderdag 9 september 2021 21:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Denken dat RB kansloos is
Ik ga hem inkoppen: Verstappen pole.
Welk punt probeer je hiermee te maken dan? Het zegt toch alles over de huidige status van Ricciardo binnen McLaren dat hij als een soort Perez opgeofferd wordt voor een teamgenoot die geeneens om de titel strijd? Dit terwijl hij qua salaris ingeschaald is als kopman. Ricciardo is momenteel een hele dure tweede viool voor McLaren. Als hij zich niet herpakt dan denk ik dat je hem best op kunt pikken als Aston Martin zijnde.quote:Op donderdag 9 september 2021 22:06 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoevaak teamgenoten opgeofferd worden en het resultaat dus vertekend is.
Ricciardo werd afgelopen zondag bewust opgeofferd om Norris naar voren te helpen en houden. Helaas zonder resultaat.
Ik kan de radio transcriptie niet vinden (racefans is hier mee gestopt?). Wellicht dat iemand anders dit kan aanvullen
Hij is helemaal niet zo duur hoor. Tenzij vergeleken met Lando.quote:Op donderdag 9 september 2021 22:53 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Welk punt probeer je hiermee te maken dan? Het zegt toch alles over de huidige status van Ricciardo binnen McLaren dat hij als een soort Perez opgeofferd wordt voor een teamgenoot die geeneens om de titel strijd? Dit terwijl hij qua salaris ingeschaald is als kopman. Ricciardo is momenteel een hele dure tweede viool voor McLaren. Als hij zich niet herpakt dan denk ik dat je hem best op kunt pikken als Aston Martin zijnde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |